Kivirágzott az akkusarum, de csuhajja!

  2011. március 26. - papptibi Címkék: tutorial akkumulátor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Tom érdekes problémával jött be. Micrájának az egyik akkusaruján szép nagy virágzás jelent meg. Mivel Motordoki pont itt volt a szerkesztőségben, csípőből mondta a választ: meleg szódát rá! Sőt, ez még a rézről az oxidációt is eltávolítja.

A kicsapódás egyébként az akkuból a vízpárával távozó ionok okozzák, értelemszerűen ez a probléma nem érinti a zárt, drágább akksikat. De Tomé nem ilyen.

Az Öveges-professzor emlékvideó készítéséhez már csak egy mobil vízforralóra volt szükség továbbá a céges szódagépünkből vittünk pár deci anyagot. A forralóban H2CO3 jóval hamarabb bugyborékolni kezd, mint ahogy felforrna, hisz szén-dioxid gáz távozik belőle. Tehát, kell kis türelem.

Tom alapos, kis ronggyal vette körül a sarut, hogy pl. ne folyjon a meleg szóda a biztosítékdobozra, és más kényes helyekre.

A csoda megtörtént. Gyakorlatilag az első pár csepp eltüntette a kivirágzást. Mivel viszonylag kevés szódát melengettünk, nem mentünk rá a saru teljes megtisztítására, de azért szépen előtűnt a fémtiszta réz is.

Csináltunk róla egy videót is.

Amikor a kísérletet csináltuk, már gyanítottam, és utánajártam. Hátha a víz is oldja. Elvégre az akkun belül vizes oldat van – logikus lenne. Rövid túrás után kiderült, hogy igaz: a víz is lehozza. Szóval, nem is kell ekkora hajcihő, bár akkor a saru nem tisztul meg ilyen szépen - gondolom. Sajnos nem volt a közel másik, megfelelően kivirágzott akksi. Tom Micráján a világ szeme, pár hónap múlva újra próbálkozunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302771074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UB 2011.03.26. 09:10:48

Jajj de nagy a baj.
Valóban működik a forró víz is (forraláskor a CO2 tökéletesen eltávozik a vízből, tehát teljesen felesleges volt szódavízzel kezdeni), de igazából szódabikarbóna oldatot kellett volna használni. Akkor lett volna kémiai hatása is az oldatnak.

pütyüke 2011.03.26. 09:21:39

Ez az akku micsoda? és hol tartják.?

Rocko- 2011.03.26. 09:29:25

ki brümmög/énekel a háttérben? :D

"Tom alapos, kis ronggyal vette körül a sarut, hogy pl. ne folyjon a meleg szóda a biztosítékdobozra, és más kényes helyekre."
nem lett volna egyszerűbb kiszerelni? a szerkesztőségben 3 japánautós van, nincs senkinél egy 9/10-es kulcs? :)

skyrangr 2011.03.26. 09:37:28

nem egyszerűbb leszedni, letörölgeti, ledrótkefézni és vékonyan lekenni akármilyen zsírral (persze lehetőleg ne mangalica legyen, mert az büdösödik egy idő után :D ).
végül is ez is egy megoldás, pár havonta forralt szódával (aminek kb már nulla a szénsavtartalma, ahogy UB is írta) locsoljuk...

2011.03.26. 09:56:15

annyit ér az egész szerkesztőség, amilyen kocsijuk van

gnme 2011.03.26. 10:04:21

Igyál fröccsöt nyáron, de ebbe a borba
ne tegyél semmit, ebbe nem kell a szóda
de botrány, hogy nem tér ki a Btk. arra,
hogy emberiség elleni bűntett a vbk

:-D

Mérges 1234 2011.03.26. 10:23:00

Ez az egész nesze semmi fogd meg jól.

Értelmetlen szar az egész.

nem különben csiszolóvászonnal 3 perc megtisztítani.

Totalcar telejsen lezüllik......

Sajnos.

itvdakota 2011.03.26. 10:29:03

Tisztelt Újságíró Urak!
Sok jól végzett munkát lehet pillanatok alatt tönkretenni így. Kár a jó cikkekkel nehezen megszerzett szimpátiát ilyen fércelményekkel agyonvágni.
Kérdezzetek meg valakit, ha olyanról írtok, amihez nem értetek! Nem szégyen az!
Mosószódát szódavízzel, Gizikét gőzekével... - nem frankó. De tényleg nem! Kénsavat bemosni a váznyúlványba - szintén nem....
Az elvi hibás publikációkkal tovább csúszik lefelé az ostobaság lejtőin a nép.

telkoe 2011.03.26. 10:54:49

Erdemes lenne annak is utananezni hogy mit jelent az eletrokemia mielott ra hivatkozunk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.26. 11:05:42

következő cikk mi lesz hogyan fujjuk fel a kereket 2,5 bárra?
Vagy a négyévszakos ablakmosó előnyei?

Ronald 2011.03.26. 11:12:03

"a céges szódagépünkből vittünk pár deci anyagot. A forralóban H2CO3 jóval hamarabb bugyborékolni kezd,

Bakker - ezek H2CO3 -at isznak a cégnél?
Ingyért?

A gazdasági igazgató tudja vajon? :-)))
.

etteremerd 2011.03.26. 11:15:13

Lehetett volna kisebb arccal is csinálni ezt a bemutatót.

Hurri Kán 2011.03.26. 11:15:23

@gnme:
Olyannal engemet is akartak kínálni egyszer. Mondtam nekik töltsék vissza a lóba ahonnan kijött.

agylízing 2011.03.26. 11:34:54

Akkor Amerikában szénsavas üdítőkkel, pl. kólával próbálkozzanak, mert ott azt hívja a köznyelv sodának? (Amit ugye nálunk a filmekben rendszerint szódának fordítanak, aztán kap a szereplő dobozos kólát, ha szódát kér.)

Na mindegy. Láttam már nagyobb ostobaságokat is a neten. "Ugorgyunk!"

Balazs5 2011.03.26. 11:46:09

Tök gáz hogy egy ilyen "cikket" publikálnak...

Zsozé_ 2011.03.26. 12:07:11

Most ezt komolyan gondoltátok??? Volt már szar cikketek, de ez benne van a top5-ben az tuti. Kedves SZAKújságíró barátaim, ennyi a véleményem ezek után

Ratnet 2011.03.26. 12:08:48

Tulajdonképp a sima hideg víz is jó.
'Szakújságírók'.....höhöhöh.

Concordius 2011.03.26. 12:10:06

Juj, de sötééééét !!!!!

walker. 2011.03.26. 12:19:18

ez ám a cikk!

okoskák!
sima -akár hideg- vízzel ugyanez a hatás.
:))

papa33 2011.03.26. 12:34:42

Most beszéljünk arról, hogy KULCCSAL hogy kell az ajtót kinyitni. Egy szakcikket kérek.

Le lehetett volna írni, hogy nézzük a szintet, hogyan töltsük, vagy menjünk 1szer ki a városból... mikor az akksi és mikor az indító miatt nem indul az autó (világítás kihuny -akku, ha alig halványul, indító), stb. Meg a testkábel szakadása hogy vehető észre.

Ciri 2011.03.26. 12:52:39

Ti tényleg burokban éltek. :)

Tomchy 2011.03.26. 13:01:54

Hogy ti mi minden miatt tudtok fikázni...

A Google is tud olyan oldalt mutatni, ahol már jártatok korábban. Az is mekkora szar, nem?

amatőr 2011.03.26. 13:12:00

Dilettantizmus mesterfokon.
Motordokit a cikkei alapján értelmes embernek gondolom, ő minden mizonynal a kalcium-karbonátra gondolt, amit savas szennyeződések közömbösítésére (is) használnak. Hétköznapi neve szóda vagy sziksó.

Egyes, leülhetsz.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.03.26. 13:12:11

Atyavilág, ez de mekkora ostobaság kémiailag!

A felforrósított szénsavban szénsav szinte semmi, mert a melegítés kiűzi a CO2-ot

Jelzem, a szóda a szénsav Na-sója, azaz Na2CO3.
A szénsavas víz, vagyis a CO2-ban dús víz pedig a szódavíz.

amatőr 2011.03.26. 13:13:32

Bocsánat, nátrium-karbonátot akartam írni.

Balint Gyuri bacsi 2011.03.26. 13:16:40

@merjünknagyotálmodni:
:)
a baj az, h komolyan gondoljak.

a tc amolyan autos gyozike so amit nem szabad komolyan venni.

fakof 2011.03.26. 13:20:18

De bazmeg a szóda az nem szódavíz!
Ez így nagyon gáz. Ezt vegyétek le, de sügősen!

Stupid 2011.03.26. 14:08:24

Vajon mennyi zs-t lehet egy ilyen gagyi irományért zsebre rakni? Mondjuk még mindig egy fokkal jobb, mint ha a fostalicskáik (ERA-t is beleértve) javítgatásaikról írnának... Mert azért egy q.nagy közig. bírság dukálna és azonnali forgalomból való kivonás. Mellesleg az a Tom is mekkora fallosz lehet:DDD "érdekes problémával jött be..." bécarokagyönyörtűűűl"!

A szerelő 2011.03.26. 14:14:19

remélem lesz valakitől, "onnan" egy kicsike kis post, hogy: bocs fiuk, ezzel mellélőttünk.

p4r4j35u5 2011.03.26. 14:23:30

Na ez meg most mi volt?

Sd.Kfz 2011.03.26. 14:25:30

Vajon hány oldalletöltést hozott? :)))

CoolKoon 2011.03.26. 14:27:21

@amatőr: Calcium-karbonát (CaCO3)? Szerintem annak a hétköznapi neve "mész" vagy "mészkő", és általában kül- és beltéri vakolatok formájában találkozik vele az ember. Égetett mészből (CaO) készül, úgy, hogy vizet adnak hozzá, amit aztán oltott mésznek hívnak, és erősen lúgos kémhatású (Ca(OH)2). Ezt aztán felkenik a falra, és levegőben található széndioxid segítségével mészkővé alakul át, miközben viz csapódik ki.

Amire te gondolsz, az szerintem a Nátrium-karbonát (Na2CO3). Mondjam azt neked is, hogy "egyes, leülhetsz"?

amatőr 2011.03.26. 14:30:50

@CoolKoon: Két sorral tovább olvasva láthattad volna, hogy bő egy órával ezelőtt már korrigáltam az elgépelést. De azért kösz.

CoolKoon 2011.03.26. 14:33:29

Igen, miután elküldtem, láttam, hogy korrigáltál. De hát késő bánat :P

Amúgy a sok fikagépnek üzenem, hogy attól, hogy beleköt a egy ilyen videóba, nem lesz nagyobb a pénisze, nem lesz több pénze, nem lesz jobb a nemi élete, és még csak az alkoholizmusa/nikotinfüggősége/mindkettő se szűnik meg hirtelen. Akkor meg minek.....

Tahhooo 2011.03.26. 14:35:34

Jóember, cseréld ki azt a szegény akkumulátort... Mindenki jobban jár.

hörgőszelep (törölt) 2011.03.26. 15:21:53

Ahol így néz ki az akku...szóval az csak a gazdát dícséri. ( Olaj azért van a verdában?)

CoolKoon 2011.03.26. 16:09:36

@hörgőszelep: Gondolom van, hiszen az csere nélkül se párolog el :)

monstertruck 2011.03.26. 16:32:56

Amúgy ezért még pénzt is kaptok?
Tényleg az autós újságíró az élet császára :D

Én tudok egy jó cikket írni arról, hogy a szélvédőre került piszkot menet közben hogyan lehet eltüntetni egyetlen karocska mozgatásával. Videóm is van róla.
Hátha vannak friss jogsisok, nők, stb akik még nem láttak ilyet.
Mennyit fizetnétek érte?

uni1002 2011.03.26. 16:36:25

Szerintem bizonyos mennyiségű szénsav marad a forralt szóda vízben is.
Bizonyos okokból főztem vele kávét, egy elektromos automata gépen, és határozottan érezni lehetett a savanykás, csípős mellékízt. Pedig elég nagy nyomáson, és hőmérsékleten történik a folyamat.
Sima csapvízzel teljesen normális volt.
A mosogatásnak amúgy semmi értelme, az akksin.
Le kell drótkefézni, és utána lekenni ipari, vagy gyógyszertári vazelinnel.
A villamos szakma szabályai szerint.
De a Technokol Rapid ragasztó is megfelel.
Minél hamarabb érdemes lecserélni az akkumulátort, mert a sav a karosszériát is megtámadja. Egy mai akku nem szokott virágzani, az én 5 éves koreai akkum is olyan tiszta, mint ha most gyártották volna.

ledo76 2011.03.26. 16:44:51

Ez ilyen japán autó betegség, mert az összes kezem alatt megforduló japánon láttam ilyet, míg európain nem nagyon. Egyébként, ahogy mondani szokták, feltaláltátok a meleg vizet...

belagezabela 2011.03.26. 16:57:05

a dísztárcsa leszedéséről és megtisztításáról mikor lesz cikk?

amatőr 2011.03.26. 17:30:12

@ledo76: És mi az összefüggés a kocsi gyártási helye és a jelenség között?
Véletlenül nem elképzelhető az, hogy nagyobb hatással lehet a jelenség kialakulása szempontjából az időszakos gondozás, tisztítás hiánya?

CoolKoon 2011.03.26. 17:30:16

@uni1002: Hát ami azt illeti, szerintem pont akkor sikerült a savat szétlötyögtetniük a karoszéria belsején, amikor rálöttyintették a forróvizet az akkumulátor csatlakozójára. Azok a kristályok ugyanis ha jól tudom, kikristályosodott szulfátok, amelyeket ha víz ér, esetleg ismét kénsav lesz belőlük. Éppen ezért nem tartom jó ötletnek akkumulátorból kiszabadult anyagok belemosását a kocsiba. De hát végül is nem az én autóm ugye......

yeahbaby 2011.03.26. 17:42:45

Nagyon jó szakmai cikk, rengeteget tanultam belőle!

Nekem is lenne egy nagy problémám: Egy légy beköpte a szélvédőmet! PLZ HELP! Mit tegyek? Remélem írtok róla egy cikket.

ommm 2011.03.26. 17:46:37

@yeahbaby: Ez egy rövid poszt volt. Ne cikkezz.

CoolKoon 2011.03.26. 17:47:20

@amatőr: Jaj már! Természetesen az, hogy bénák a japók és nem tudnak akkumulátorokat gyártani, mi más? :P

Ami azt illeti, én is most látok valódi autóakkumulátoron ilyet először. Persze nem is igazán nézegettem eddig japán autók akkumulátorait (ugyanis még az ismerősi körömben sincs senkinek japán autója, pláne nem öreg), de szinte biztos, hogy ez valami japán gyártási "sajátosság" (=hiba), mert ilyet még olyan akkumulátoron se láttam, amelyiknek az egyik cellája teljesen tönkrement.

uni1002 2011.03.26. 18:36:35

@CoolKoon:
A Trabant eredeti akkumulátorain, és a régi Perionon nekem mindig volt virág:-)
Sőt szerették a savgőzöket is a motortérbe spriccelni. Látszott a rohadásból.
Ezeknél az újmódi akksiknál, a koreai autóimban, (amik eddig voltak), nyomokban sem tudom felfedezni ugyanezt. Minden tiszta, és hibátlan.
Fejlődik a technika...

rATdrAgOn 2011.03.26. 18:56:00

Én meg hétfőn hajnalban mutatom be a kilyukadt hidraulákijú BX-et visszük szervízbe, csuhajja műveletet. :) Előre is elnézést a szétspriccelt LHM-ért mindenkitől. :)
(A szétszakad a meghajtószíj a szivattyún mutatvány már megvolt két éve, annak sem örültem :D)

ledo76 2011.03.26. 19:00:09

@amatőr: Én ezt tapasztaltam kivétel nélkül minden japánon, míg európain ritkán. Ezzel nem akartam fikázni a japán autókat csak egy empirikus megfigyelésemet tettem közzé.

ssymon 2011.03.26. 19:08:47

Én annak idején rézspray-el befújtam, mind a mai napig ugyanolyan, mint amikor befújtam, semmiféle HCNO3, meg SRK2CO4NH6, tiszta az egész! Ennyi!

hurvinyek 2011.03.26. 19:14:20

@ommm: Poszt és cikk, nagyon nem mindegy! hahaha :))

CoolKoon 2011.03.26. 19:29:58

@uni1002: Pedig a Trabantok nem is fémből voltak, hanem papírból (na jó, papíralapú kompozitból :D). A sav meg még azt is lemarta? Hijnye......

ttuske 2011.03.26. 19:53:33

Sztem öreg ez az akksi és kezd szulfátosodni, nem veszi olyan jól fel a töltést és rügyzik is szépen...
Sztem max 4-6 hónapja van hátra és csere...
Majd az őszre megfekszik az első fagyokra.

uni1002 2011.03.26. 19:57:52

@CoolKoon:
"Négyüléses 2 ajtóval, önhordó lemezkarosszéria kompozit műanyagburkolattal, az alváz 2 mm-es lemezből készült."
A wikiből.
Volt abban annyi vas, mint egy mostani csupa műanyag kisautóban.
A motorbölcső, akkutartó, padlólemez,mind vaslemez. Rozsdásodott is, mint bármelyik autó. Csak a tető és a külső burkolat volt bakelitből.

h4z4rd 2011.03.26. 20:01:11

Nem akarok beállni a sorba...
Mondjuk nehéz is volna mondani bármit ezután.

Itt üzenem azoknak a kartácsoknak, akik még csak tervezik, hogy kilátogassanak a tuning-showra, hogy ne erőltessék, ha nem muszáj.
Illetve ajánlom azoknak, akiknek a tuning kimerül abban, hogy stílusban nehezen összeegyeztethető szarokat aggatnak a kocsijukra, majd addig vágják a rugót, amíg a sárvédőív tutira beleér a gumiba.
A matyómintásra(!) festett felni és motortakaró egyenesen ízlésrendőrségért kiált. Ez még a krómozott, öntapadós 'TIBI'-feliratoknál is lejjebb van.

Jó, pár kárpitos meló, Miketomi festményei, meg az önerőből, terv alapján(!)tisztességgel átszabott Calibra(ák) természetesen kivétel.

Megérne egy cikket.

Hurri Kán 2011.03.26. 20:02:49

@h4z4rd:
Nem terveztem, nem az én világom :)

Majd az OT-Expora, oda igen.

h4z4rd 2011.03.26. 20:03:11

@h4z4rd: Ja, most látom, van róla cikk.
Lássuk!

rATdrAgOn 2011.03.26. 20:17:16

@uni1002: Nem bakelit, hanem duroplaszt, ha szabad kérnem. Ha már Trazsiról beszélünk. :)

kis csibe 2011.03.26. 20:17:28

Azert latom a moderalas megy!
Inkabb ismernetek el, hogy ezt most elbasztatok TI SENKIK!

kis csibe 2011.03.26. 20:19:22

ommm, azert te is szepen bealltal a sorba, pedig ezeknel sokkal tobbre voltal hivatott. Egy ilyen papptibi a bokadig nem er fel, sem stilusban, sem tudasban! Jobban jarnal, ha meg most kulon utra ternel!

h4z4rd 2011.03.26. 20:39:15

@gyvy: Na persze, oda kötelező.

Furcsa(?), de oldtimeres vígasságokon tizedennyi ürestekintetű zombit se találni, már ami a közönséget illeti.

Megoldó 2011.03.26. 20:47:32

A totalcar színvonalának süllyedésében újabb jelentős állomáshoz érkeztünk...
(Ti tényleg kaptok még pénzt ezért?)

jabba2 2011.03.26. 21:00:30

Ez a csávó a Szanyi Tibor (MSZP) fia?

Virago_1000 2011.03.26. 21:20:23

Ilyen ovodas szintu "posztot" meg nem ertem, a TC is lesullyed a ValoVilag, Gyozike, Monika-show szintre.

Egeszen elkepeszto, hogy az atlagember "muveltsege" milyen "szinten" van. De nem csak a muveltsege, hanem alapveto, altalanos iskolai tanyanyag is kihivast okoz. Nem lepodnek meg, ha terfogatot, teruletet sem tud a tobbseg szamolni.
Amugy a jelenseg nem ujdonsag egy autosnak, ha megreped az elektrodanal az akksi haza, es szivarogni kezd.
Az elektrodakat meg legjobban a kola tisztitja.
Anyagismeretet pedig csak Motordoki tanult? Gondolom csak telefonon mondta, hogy mit csinaljatok, mert kitepte volna a hajat, ha meglatja, hogy a szodaautomatabol engedtek szodat, aztan melegititek.

Papp Tibi, elvileg te is jarmugepesz vagy. De nemtom hogy az ecserin mennyit fizettel a diplomadert. De annyi eszetek lett volna, hogy kiveszitek azt az akksit, hogy letisztisatok becsuletesen, aztan poluszsirral bekenni. Igy belemostatok a savat a kaszni uregeibe.

Szoda: Na2CO3
Szodaviz: a koznyelv helytelenul hivja szodaviznek, valojaban Co2-vel (szendioxid) dusitott viz.

Virago_1000 2011.03.26. 21:24:33

@uni1002: "Szerintem bizonyos mennyiségű szénsav marad a forralt szóda vízben is. "
- soha nem is volt benne, csak szendioxid.

bopat 2011.03.26. 21:28:47

Nincs ilyen videó....

Tornado86 2011.03.26. 22:11:05

Nem olvastam el a hozzászólásokat, viszont volt ilyen problémám anno' még daciasként és az okozta, hogy nem volt megfelelõ az akku töltése a túl lazára állított ékszíj okán. Egyébként egy jó öreg savas Rombat volt benne, az ékszíj beállítása után megszûnt a jelenség.

zootyo 2011.03.26. 22:30:27

Nem veszitek észre, hogy a cikk csak poén?
Vagy én látom rosszul, és tényleg komoly? Nem hiszem... Lehet céges buli volt, és közben született. :-D

h4z4rd 2011.03.26. 22:36:41

@Virago_1000: pedig lesz. Amint a széndioxidot vízbe oldod, abból bizony szénsav lesz. Részlegesen. Aztán kiváláskor ismét gáz formájában távozik.

Viszont forralással kiűzhető.

Sőt, széndioxid még a levegőből is képes a vízbe beoldódni. Így lesz például a fedetlenül hagyott desztvíznek idővel savas a pH-ja.

amatőr 2011.03.26. 22:37:17

@Virago_1000: A vízben oldott széndioxid már szénsav. Nem CO2 van elkeveredve a vízzel, hanem új vegyület keletkezik:
CO2+H2O = H2CO3

amatőr 2011.03.26. 22:39:06

@Virago_1000:
CO2+H2O = H2CO3

A vízben oldott széndioxid már szénsav.
A pillanatnyi nyomás és hőmérséklet függvénye hogy mennyi CO2-t képes elnyelni a víz.

amatőr 2011.03.26. 22:40:51

Bocsánat, az első hsz. nem jelent meg, hiába frissítettem többször is. Azt hittem már megint megette a blogmotor.

cso zsi 2011.03.26. 22:58:52

"há-es-o-kettő-négy" is jó lett volna. De az általánosban kiderült, az nem vanik.
Csak rossz súgás... Vagy rossz fül.

jozsika1971 2011.03.26. 23:39:29

Na kezd kibontakozni a végére hogy épp ideje írni valakinek egy értelmes cikket az aksik körüli tennivalókról. No nem ilyet mint ez hanem amiben tényleg komoly tartalom is van.

Apuceee 2011.03.27. 00:59:25

Kedves Autóstársak!

Lehet, hogy valaki már leírtam kommentbe ezt a megoldást, nem tudom, nem olvastam végig, de én tudok egy okos trükköt az akkusaru oxidálódására.
Először is le kell venni az akkusarut az akksiról, és az akksi pólusa köré kell vágni egy filcdarabot, ami úgy néz ki, hogy a filc négyzet alakú, és van benne egy kör kivágva a pólusnak. A filcet bele kell mártani pl. motor- v. fékolajba. Ezt helyezzük rá a pólusra. Az enyhén! olajos filc magába szívja a saru körött lévő nedvességet és savakat, így az nem fog oxidálódni, elég évente cserélgetni rajta a filcet. Remélem, hogy hasznos információval szolgáltam, és nem írtam nagy hülyeséget. Én a saját autóm régi, gyári akksiján így használtam, amig az akksi végleg ki nem purcant, még kb. egy évig. Nekem bevált, érdemes kipróbálni!

IPversion6 2011.03.27. 01:08:26

Ez egy eleg korrekt video arrol, hogy mit is kell(ene) valojaban csinalni:

www.youtube.com/watch?v=Bee32Ye76gY

Ez pedig hogy hogyan szoktuk csinalni :)))

www.youtube.com/watch?v=OJwVwvEHh3Q

OneSzB 2011.03.27. 03:00:15

Ez a cikk nekem hasznos volt!! Bár a lényeget egy hozzászóló írta le és nem a "hozzá értők". Egy barátom kis Suzukijába új aksit vettünk. Azóta 2-3 havonta kivirágzik, bár előtte sosem csinált ilyet. Ez az új aksi elég gagyi darab lehet ha már beszereléskor körbe repedt. Pedig az szerelte be aki árulta :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.27. 08:57:58

az már csak külön érdekesség hogy a micra akksija 3x lemerül mire megmelegítik a 3 deci ásványvizet.:-))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.03.27. 09:22:20

Engem olyan videó érdekelne, amelyen a hólánc felszerelését mutatják. Tudom, többféle van.

koalabeer 2011.03.27. 10:18:44

Nem tudom, hogy miért kell ennyit variálni. Amit a nagy testvér reklámoz nektek " üdítőt" a Coca Cola -t hát ez maximálisan megteszi minden fém és WC tisztításra. Egy pohárba öntsetek ebből a csodálatos üdítőből és tegyetek bele egy 60.-as szeget, három nap múlva a szeg eltűnik. Mert ez a csodálatos üdítő foszforsavból van főképen de a reklám szerint ivásra is nagyon egészséges.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.03.27. 10:28:37

Eeeez, igen, szakadok a kommenteken, de igazatok van.Mi lett a TC-vel?

Guru320cdi 2011.03.27. 12:50:32

Aki ilyen akksival virít az sikeres ember nem lehet, vagy kamu az egész és csak a tisztelt olvasókat heccelték a magukat k...va jó fejnek titulált firkászok...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.03.27. 13:49:14

Apropó, japán autóm van, és nem virágzik az akkusaru.

koalabeer 2011.03.27. 15:21:25

@Kara kán: Nézd haver a templomba kell hinni. Ha van annyi pénzed hogy vegyél egy kis üveg Coca Cola-t próbáld ki vagy kérdezd meg az ANTSZ-t hogy miből van ez az "üdítő ital. Engem is már régen lefárasztottak vele és igazuk lett. De mivel gyűjtöm a régi pénzérméket ezzel szoktam kifényesíteni őket belerakom egy pohár Colá-ba és reggel mintha vadiúj lenne. Szóval nem kell hinni nekem. Próbáld ki és jó szórakozást.

durca2 2011.03.27. 17:34:51

Rá kell fújni egy ki festéket, ha ikerült rendesen, akkor többet nem virágzik.

Schütii 2011.03.27. 18:16:16

@Rocko-: De egyszerűbb lett volna levenni a sarut, csak utána be kell állítani az órát meg a rádiót.

Rocko- 2011.03.27. 18:17:10

@Schütii: azt hiszem egy rövidre zárt rendszerhez képest ez egy minimális probléma.

Schütii 2011.03.27. 18:19:24

És mi a tudományos magyarázat arra hogy a vizet fel kell melegíteni? A hideg nem hozza le, amiben még tényleg van is egy kis szénsav?

Schütii 2011.03.27. 18:20:49

@Rocko-: A víz rövidre zárja?

monstertruck 2011.03.27. 18:59:46

@koalabeer: Ezt már a mythbustersben is megcáfolták
muhahahahaaaaa!

Anarchy 2011.03.28. 07:55:55

Orbit rágót kell rányomni, az stabilizálja a PH értéket és megvédi az akkusarut a szulfátosodástól!

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.03.28. 08:50:58

A 'Kivirágzott az akkum sarja...' talán viccesebb lett volna.

Kifordított kacagány 2011.03.28. 09:25:14

@uni1002: aztán szerinted merre távozott volna belőle az a fránya co2, ha a kávéfőző viszonylag zárt rendszer és csak egy irányba van belőle kijárat? egyszer próbáld meg úgy is, hogy egy vízforralóval felforralod, majd utána öntöd csak bele a kávéfőzőbe.

@VWfan: mint ahogy már említették a perion akkuk már a kezdetektől is szerettek virágozni, mégsem kellett őket félévente cserélni.

szakmernok 2011.03.28. 09:55:32

@Rocko-: Nekem is feltübt az éneklés. Nem az autóból jött?

tz1 2011.03.28. 15:48:11

Nem illetlenség a motortérbe öblíteni a xart? (Látom, hogy rongy meg minden, de...)
Ez amolyan gányolás kategória nálam, amivel spórol az ember pár percet.

AzHofi 2011.03.30. 14:18:35

Gyűlik a karácsonyi évadzáró cikkbe a vicces trollgyűjtemény :-)
süti beállítások módosítása