Kell-e kenőpénzt adni a műszaki vizsgán?

  2011. március 14. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

corruption bribery extortion ah 23429

Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr322737147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2011.03.14. 22:34:10

@Rocko-:

te kifizetnél mondjuk a példa kedvéért egy huszonöt éves, piaci áron nézve kétszázezer forint értékű audi kilencvenesre félmillió forintot, hogy semmivel ne legyen jobb kibocsátása, de legyen róla papírod?

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 22:36:19

Véleményem szerint egy kevés toleranciával lehetne olyan szabályt alkotni, hogy a nem gyári xenonnal felszerelt autóhoz kivitelezhető legyen a nagyobb fényerejű xenon beszerelése. És most nem a kókány megoldások engedélyezésére gondolok. Azt magam is elítélem. Így viszont keserű szájíz marad bennünk, nem gyári xenonos autósokban, hogy nem válthatunk akkor sem, ha megfizetjük az értékét / na nem a szokásos.... ha akarsz valamit módosítnai, akkor 10xannyiba kerül módszerrel/.

nem kéne... 2011.03.14. 22:37:32

@KuKori:

mondom, hogy keversz dolgokat.
kevered a fényszórómagasságállítást és a dinamikus fényszórómagasság-állítást.
nagyon nem ugyanaz.

Rocko- 2011.03.14. 22:38:06

@nem kéne...: tudod erre Te is jól a választ.
nem ennyit, de arra szívesen kifizetnék, hogy ha valós értékek alapján (!!!) jobbra minősítettnék a kocsit, mint ami kőbe van vésve. (nem feltételnül ezt az autót és nem feltételnül csak rólam van szó.)

nem kéne... 2011.03.14. 22:41:17

@IT_Jancsika:

azt mondod, hogy nem szakterületed az autózás, így aztán valószínűleg nem nagyon tudod eldönteni a kókány és a kevésbé kókányt (ez így mellesleg aranyosan egzakt) megoldásokat.
fényszórót sem terveztél még sokat szerintem.
aztán meg ha nagyon akarsz, ott a lehetőség, vedd meg a teljes rendszert, lehet kapni gyáriban.
de akkor vedd meg az egészet, ne csak a lámpatestet, legyél már annyira nagyvonalú a közlekedés többi résztvevőjével szemben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 22:43:12

@Rocko-: Azóta van új kép. Szeretni fogod, eldöntöttem. :D

img6.imagebanana.com/img/1ux2aqq3/belter_elol.jpg

Egyébként lőjetek, nekem is van xenonom :D Itt viszont éppen leszarják a közlekedők, a rendőrök, mindenki :) Sose villogott még senki, bár nem is visz az égbe. Tartoztak nekem, ezt kaptam helyette, jól is jött, mert kicsit meg van már mattulva a foncsorom, mivel az előző okos tulaj 80 wattos égőt használt (55 helyett) a fényszóróban, mert az kívülről meg volt mattulva és ugye nem ment át a fény. Persze műszakin oké volt.

Ez:
img6.imagebanana.com/img/10vvxgoe/Photo33.jpg
De sikerült megmentenem kívülről:
img6.imagebanana.com/img/au8vfrl2/lampa_javitott.jpg

Az extra hőterheléstől viszont belül is megmattult ugye... Mert nem lett volna egyszerűbb lepolíroztatni, nem, fasza 80-as égőt bele, hadd szóljon. Két eredeti Hella lámpa viszont éppen 450 euró, a kocsi meg 900. A tajvani fos is 250 euró/pár, de az legalább össze-vissza világít és nem lehet beállítani sehogy sem egyenesre. :-/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 22:45:45

@nem kéne...: Most már kezd olyan érzésem lenni, hogy vagy én nem értek magyarul, vagy én nem írok magyarul. Most kifejthetnéd, hogy TE mire gondolsz, valószínűleg ugyanis ugyanarról magyarázunk, vagy elbeszélünk egymás mellett. Semmi élcelődés nincs benne, komolyan beszélek.

ssymon 2011.03.14. 22:46:33

Nem olvastam a cikket, de már nagyon vártam, hogy legyen egy ilyen témájú, mert fröcsögve szeretném elmondani a véleményem...egy kicsit mérges vagyok. Na szóval. Elmentem egy fóliázóhoz és lefóliáztattam a gépet, majdnem mindenhol. Az első szélvédő alsó 50 cm-jét kivéve. :-) A fóliázó srác azt mondta, hogy az oldalsó elsőket nem szabad, azt csak saját felelősségemre. Jó, menjen az is. Majd jött a vizsga, s telefonáltak, hogy így nem fogják átengedni, le kell vegyék. X ezer forintért levették, vizsgán átment. Majd jöttek az indokok. Most már fénykép felvételt (vagy videót) küldenek róla, és azon látszik, hogy milyen az ablak. Ergo nem nagyon lehet csalni. Mire jött a cáfolat, kicserélik az üveget, majd a vizsgáztatás után visszateszik a fóliásat. Csak a büdös, rohadt, kuuva életbe, ha nekem le kellett vetetni, akkor másnak miért lehet fent?????? Miért van ilyen egyenlőtlenség??? A tetves béemvés, mercis, audis f@szakalapoknak, miért lehet rajta fekete fólia, pedig azoknak is kell vizsgázni???? Rájuk miért nem vonatkozik a törvény. Remélem egy két ember emiatt döglik meg a balesetben, mert nem tudják betörni az ablakát. Mocskos nagyképűek. Arról már nem is beszélve, hogy a kuvva fontos terepjárósok lakott területen belül is mehetnek 70-100-al, mert ők újgazdagok, és rájuk nem vonatkozik a törvény. Mi egy ilyen embernek a 300.000 forintos büntetés??? Legtöbb esetben van is náluk annyi a csikzsebben, jót röhögnek és továbbállnak megint gyorshajtva. Gyűlölöm az ilyet. De ez a sötétített üveg ez is nagyon idegesít. Soha nem lesz igazság! Igazából ez dühít a legjobban.

Rocko- 2011.03.14. 22:47:29

@KuKori: én elhiszem, hogy rohadtul kénylemes. de én nem érezném magamat jól benne. ezért is nem az enyém. ;)

nem kéne... 2011.03.14. 22:48:18

@Rocko-:

nem ennyit.
miért, mennyit?
ennyiért dolgoznak, ha nem neked, akkor másnak.
ilyen fiszfasz kis ügyek inkább csak nyűgök, elvannak komolyabb melókkal.
mondom, itthon ha három helyen meg tudják mérni, ebből ha jól emlékszem, egy ad olyan papírt, amit tudsz valamire is használni.
valamire.
mert ha pl eur1ről átminősítik eur2re a gépedet, tényleg sokkal jobb lesz neked.
minden esetre papírod lesz, az még akár szorult helyzetben is jól jöhet.
:))))

Rocko- 2011.03.14. 22:51:20

@nem kéne...: ... :P
nyűgnek nyűg, de másnak sokat jelenthet.
na, én részemről pontot tettm ide. :)

stofilol 2011.03.14. 22:55:46

nemolvastam végig a kommenteket, sőt cikket sem mert tudom miről szól...

BOSCHtechnikus ... nem tudom milyen világban élsz.... mert pesten sem így mennek a dolgok ...

budapest, mozaik utca országos vizsgabázis:

-műszaki szalonképes autónak -tiszta papirokkal adatokkal-: 30ezer (reggel nyitáskor ott vagy, embernek odaadod a kulcsot+pénzt, fél óra-óra múlva papírokkal készen átveszed. Ha "csak magadtól mész", bármi jelentéktelennel kivágnak, nyitásra odamész akkor kis szerencsével még délelőtt végzel -értsd 11-12 körül-, és e mellé rendes tiszta költség is 22k+ talán éppen ha jól tudom.

-másik eset, műszaki vállalhatatlan kocsinak (legtöbbször itt átalakításokat értünk) 50ezer forint, és papírba is bevezetik kérdés nélkül.(automata-kézi váltó, motorszám, motor típus, ajtók száma ... stb)

és kihangsúlyozom ezt megmerik tenni egy országos központi vizsgabázison!

vas megyében ennél még liberálisabbak, elsősorban átépítésekre értem, ott a mai napig engednek bármibe bármit bármekkorát, kenő is töredéke... (ismerős offroad versenyautója:gaz69 váz, patrol hidak, 19pdtdi blokk-minden diesel tuningal amit ellehet képzelni-, mercedes w124 "nagy"automata váltó, épített gaz69 terepváltó mechanikus csörlő kihajtással, semmi kaszni csak cső,ésatöbbi... papíron gaz69. mindenre írtak engedélyt, lepapírozták és simán rendszámot kapott.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 22:57:57

@Rocko-: Tök komolyan kérdezem, mi a baj vele? Engem éppen az ilyen apróságok fogtak meg, amikor először vettem Lagunát, ahogyan a műszerfal ív szellőzőstől szépen átmegy az ajtóra, nem csak úgy véget ér a műszerfal egy vonallal, mint a legtöbb autóban, illetve a rejtett gombok/magnó is tetszett rajta nagyon. Na meg az, hogy vezetés közben a kormány közepéről egy pina néz vissza :D

Jossarian 2011.03.14. 23:02:13

2001ben "vizsgaztattam" a mozaik utcaban!!! egy fiat pandat, amelyiken joforman nem volt kipuffogo, es hatso felfuggesztes. utanna meg mar nem is vittem vizsgara a verdakat, csak kirandultam a forgalmival. ja es egyik auto sem volt a nevemen. meghatalmazas? az mi? korrupt geci banda mind, szerencsere mar jomessze vok toluk.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.14. 23:03:05

@stofilol: Én csak arról beszélek, ami körülöttem van. És szeretnék nyugodtan aludni minden éjjel.

stofilol 2011.03.14. 23:03:47

huhh akik az első lámpákon akadtak ki:

van egy zseniális megoldásom -isten igazából én is kaptam az ötletet-:

minden első lámpát, tompított-refi szálanként lerelézni, normális keresztmetszető kábelekkel (4 relé összesen, én nagypolszki relé "tartóra" tettem) ezáltal minden kapcsoló biztosíték tábla és egy nyamnyam ellenállás kiesik, és simán ugyan azzal az izzóval is sokkal szebb fénye lesz, egy 100 wattos "not street legal"-al meg egyenesen xenon gyalázó.

( golf 1-2-és akörüli vw-k re különösen ajánlott ahol a biztosíték tábla "alá" van tervezve és melegszik-füstöl hosszú úton. valamint AX-emen is bevált ahol extrém vékony lxfxsz kábelek mentek a villanyhoz.)

Rocko- 2011.03.14. 23:04:24

@KuKori: hát alapvetően az, hogy én nem az ilyen műszerfalat szeretem, hanem ezt (az íveset): img.index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek//audiv8/audiv8_015.jpg
másrészt a rádiótakaró lemez ami nekem szúrja a szememet, azzal sehogysem tudok megbarátkozni.
a másik meg pl. a váltógomb, jól látom, hogy ez is felhúzógyűrűs? azzal se vagyok megbékélve.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 23:04:34

Kókánynak érzem nem hozzáértésem miatt azokat a megoldásokat, amik valóban vakítanak stb stb stb. Mivel ez a cikk a műszaki vizsgákról szól, talán egy szabályozott megoldással igenis bele lehetne venni a műszaki vizsgába azt, hogy az utólag beépített xenonokat megfelelő ellenőrzés után engedélyezzék. Talán ez lehetne egy megoldás. Lehet, hogy egyedüli vagyok, de igenis elmennék egy ilyen vizsgáztatásra, ha létezne, ha nem másért csak azért, hogy egy rendőr vagy KPM-es láttán ne ugorjon össze a belem, hogy most vajon beleköt-e vagy sem. Mint ahogy a fóliázásnak is sikerült szabály fabrikálni és szabályozni /mellesleg nem is rosszul véleményem szerint/ erre a probléma is lehetne egy kordában tartható megoldást és ellenőrzést alkotni.

Ha már úgyis a gyári dolgokról esett szó... Tudomásod szerint létezik gyári Xenon szett 1-es Leonhoz, amit ha bemegyek a Porsche Hungáriához és megveszem, akkor beleszerelnek és még műszakin sem kötnek bele, de még a KPM-es emberke is mosolyogva és jó utat kívánva kötözködés nélkül elenged? Ha va, akkor vevő lennék rá. De kétlem. Ha tévedtem, elismerem, volt értelme elolvasnom a cikket és a hozzászólásokat. De mondjuk ha nem, akkor is. Értékelem a nem lenéző, nem nagyzoló hozzászólásokat. Előre is köszönöm.

Clearvoyance 2011.03.14. 23:09:55

Akkor megkérdezem még egyszer...
BoschTechnikus motorkerékpárokat is vizsgáztattok?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 23:14:21

@Rocko-: Hát a JC5-ös váltóhoz sajnos felhúzós rükverc jár, nekem sem a kedvencem. A V6-ban PK1 váltó volt "rendes" rükivel :) A rádió takaró főleg parkoláskor van lehajtva (ne lássák milyen rádió van benne), illetve néha éjjel, hogy ne legyen fény.

Az Audikban azt a pazarló három középső szellőzőrostélyt szeretem :) A nagy óracsoport körüli műszerfal annyira nem az esetem, de biztosan meg tudnám szokni.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 23:16:40

@stofilol: nem mondom, hogy nem mellbevágó a hozzászólásod második fele, ami a 100w-os izzót emlegeti. Mint előző hozzászólásaimból is látszik, igyekszem a törvényes megoldáshoz minél közelebb elhelyezni gondolataimat, habár a xenon esetében csak a "közelit" sikerült elérnem. De egy 100W-os izzó? Embeeer.... és a foncsor, no meg a barátai? Amikor egy 85-ös izzó is bemattítja /jobb esetben/? 100w? Ez durva, mint a smirglipapír, de nem a vizes fajta. Hozzáértők, vélemény? Mert ez elég brutális dolog. De ha mehet, akkor hadd menjen... :). Ismétlem, nem értek hozzá, de ez lepadlózott..... De ne legyen igazam és legyen jó. Indulok holnap a villanyászhoz, meg Paksra egy kis kakaóért.. :) Számomra ez komolytalannak tűnik, de cáfoljatok és boldogan fekszem le kismama feleségem által felmelegített puha ágyrészembe.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 23:19:53

@IT_Jancsika: Épp egy pár hozzászólással korábban fejtettem ki, hogy mennyire hazavágta a 80-as égő a foncsoromat... Ilyet javasolni felér egy rossz kívánsággal.

Rocko- 2011.03.14. 23:20:02

@KuKori: a takarólemez kétségkívól hasznos (két dines?), de lehajtva, szerintem írtó bután néz ki.

igen, a hármas rostély is jó, de nekem igazán így tetszik:
totalcar.index.hu/images/hteszt/a6v6/galeriaorig/a6v6_024.jpg
:)))

loldongs (törölt) 2011.03.14. 23:24:08

@KuKori: én rakom neki akár százzal is, már 2x majdnem levett a speedcam :S

Phrascarica 2011.03.14. 23:28:58

@IT_Jancsika: @KuKori: nekem úgy 6 éve volt egy autómban 100W-os, semmi baja nem lett a foncsornak, de hosszú távon kb 6 óra múlva simán elolvadt az izzó üvegje. Ezt kb eljátszottam 3Xkb 3 hónap alatt aztán meguntam és visszaraktam az 55W-os növelt fényerejűt, de ezek sem bírják 3 hónapnál tovább, ezért lecseréltem sima 55-ös Osramra, ezek kibírnak akár 2 évet is. (mindig ég)

Phrascarica 2011.03.14. 23:31:01

@Rocko-: ...és a régi Audi 100-asnak (amit 82-ig gyártottak) volt a kormány alatt is egy rostélya, az remekül hűtötte a szerszámot :)

stofilol 2011.03.14. 23:34:33

@IT_Jancsika:

mondom , én egyenlőre golf 1-2 be, és ős passatba, raktam olyan égőt - relés történettel együtt - , és ezekben nem műanyag foncsor van, felsem merült bennem hogy bebarnítja... azóta sincs semmi gondom vele-velük.

(AX-em már eladásra ment mikor relésítve lett -csak tompitott,refi eleve az benne- ,abba meg sajnáltam 6ezret csak égőre, szóval maradt 75, de anélkül is nagyságrendekkel jobb lett a fénye.)

bevallom őszintén , én inkább azt goggliztam hogy a generátorom mekkora teljesítményű, és bírni fogja e, a majdnem dupla erejű első izzókat, + ködlámpát...

most hogy mondod, egy HUN swiftbe vagy g astrába lehet hogy én sem szívesen tenném ...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 23:35:24

@Rocko-: Melyik Audiban áll az élén a három szellőző? A szivar százasban?

Ja igen, két dines egyébként.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 23:35:34

Akkor 100w elúszni látszik, de 1-es Leonra gyári xenon szett /nem utólagos/ még mindig érdekel, akár megvételre is, ha levizsgáztatható műszakin. Ne is reménykedjek? :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 23:38:08

@r_: Hát sok szerencsét tudok csak kívánni, mert arra van leginkább szükséged, ha tolod kilóval azokon az utakon :)
@phrascarica:
Az nem hülyeség, sokszor értékeltem volna már. Férfi lévén jól jöhet az nyáron, ha van légkondi is :)

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 23:39:22

Teljesen más jellegű kérdés. Ha a Leonban 1.9tdi motorral 5-ös váltó van, de létezik pdtdi 6-ossal, érdemes átépíteni? És ha van egy kis "erőfelesleg"? Van értelme? 5-ben 3000-et forog 140-nél, de még rengeteg tartalék van benne és ott berakni 6-ba maga lenne a megváltás. Szerintem... Vélemény? Valaki?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 23:42:35

@IT_Jancsika: Nem tudok arról, hogy az a Leon széria kijött volna gyári xenonnal. Hát legális megoldásként az Osram Night Breaker és a Philips X-treme Power izzók jöhetnek számításba.

Bal: Osram, jobb: Philips
i3.tinypic.com/4vdi61w.jpg

Rocko- 2011.03.14. 23:42:42

@KuKori: a szivarban
index.hu/gal/14/pic.php?dir=totalcar/tesztek/audi100/&pid=26 ez volt kb. 88-ig. utána meg ez: nepitelet.hu/assets/uploads/4/2/2/42268.jpg
(kívül meg a csík kilincs vs süllyeszett kilincs.)

Hurri Kán 2011.03.14. 23:42:45

@IT_Jancsika:
1. Nem biztos hogy a két váltó beépítési mérete ugyanaz.
2. Lehet h más a difi áttétele.

3. Legegyszerűbb: szerintem nézz egy Seat-os fórumot és ott is tedd fel a kérdést.

nem kéne... 2011.03.14. 23:43:01

@IT_Jancsika:

"Mint ahogy a fóliázásnak is sikerült szabály fabrikálni és szabályozni /mellesleg nem is rosszul véleményem szerint/ erre a probléma is lehetne egy kordában tartható megoldást és ellenőrzést alkotni."

ilyen most is van:
mindegyik lámpát olyan izzóval lehet üzemeltetni, amilyenre tervezték.
halogént halogénnel, xenont xenonnal.
nem bonyolult és eléggé közérthető.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.14. 23:49:14

Nem kötözködésképpen, de. Lényegében akkor a lámpatesten bukik vagy marad a dolog? Mert akkor csak egy VALÓBAN xenon lámpatestre van szükségem és dombon a tanya. Csak meg kell találjam... ez nem lesz egyszerű, de nem adom fel, max a verdát 2 éven belül el. Akkor meg már úgyis mindegy lesz, de küzdök. Köszönöm mindenkinek az érdemi hozászólását a felvetett témámhoz, ma is okosabb lettem egy féllel :) kellemes estés és nyugodalmas jó éjszakát kívánok Mindenkinek.

stofilol 2011.03.14. 23:55:13

@IT_Jancsika:

teljesen felesleges ... sosem térülne meg.
sosem használnád ki.

és nemcsak váltó kellene, hanem kulissza is teljes bovden armadával.

(méretezéssel nem lenne gond, tökéletesen ugyan az, max baloldali konzol más)

ui: inkább semmit ne költsél rá... nem elég hogy durván veszti az értékét, de még a pénzt szórni bele feleslegesen.
(márcsak azért is, mert túlkínálat miatt, csak a gyári szépnek van esélye hogy elviszik valaha is ... )

inkább használd, adj bele minden kopó-fogyót tisztességgel, faragni meg szerezz egy golf2-est, amit ellehet utána dobni, nem kár érte, nincs értékvesztése, sőt még jobban is megy, és nagyobb élmény...

nem kéne... 2011.03.14. 23:56:48

@IT_Jancsika:

nem csak.
egy komplett készletre, amiben benne van ez a két fészóró, a komplett dinamikus magasságállítás összes bizbasza és a fényszórómosó.
ha volt ilyen, akkor kell szerezni és mindent hiánytalanul, szakszerűen beépíteni, ha nem volt, akkor meg így jártál.

Házas motoros 2011.03.15. 00:01:08

@BOSCHtechnikus: Elnézést a kérdésért és ha már esett róla szó, ígérem leülök és beírom magamnak az egyest, de egy dolgot nem értek. Ezt írtad: A mérés közben a szoftver automatikusan lefényképezi az autót, ami az esetleges visszaéléseket hivatott megakadályozni (pl. levelezős vizsga). Előtte viszont azt "mondtad", hogy megnézitek az autót és csak a jók kerülnek be a hivatalos rendszerbe. A kérdésem a következő: 1. A szoftver automatikáját ki lehet kapcsolni és csak akkor fényképez amikor megengeditek neki? 2. Van egy tarcsi viszgasor fényképezőgép nélkül, és az ott áment autók jutnak el a hivatalosig :)? 3. És (ebben reménykedem) én értettem valamit nagyon félre?

B.GY. 2011.03.15. 00:35:39

@IT_Jancsika:

Tulajdonképpen miért ragaszkodsz annyira a xenonhoz?Főleg ha basztat érte a szerv.Annyira azért nem rossz a Leon lámpa,hogy ne lehessen vele látni rendesen,főleg ha raksz bele egy nightbreakert.Mennél E34-es Bmw-vel vagy hasonló kis projektoros lámpájú autóval.Na azzal tényleg nem látni semmit.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.15. 00:49:21

"A bevett gyakorlat szerint, amely területet nem érinti az ablaktörlő lapát, ott lehet kavicspötty."

Ekkora baromságot!

Pontosan meg van mondva, hogy a szélvédő melyik részén milyen hiba még megengedett.

PJoe 2011.03.15. 00:53:08

@KuKori:

Cork szép hely, jártam ott magam is. Én 2 órányira vagyok oda, a sunny south easten. ;)

Csak a yamaha 2011.03.15. 07:44:07

Igen kell...csak hogy a cikk címében szereplő kérdésre legyen válasz...;-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.15. 07:48:54

@Házas motoros: Lefényképezi automatikusan, és "gombnyomásra" küldi el.

Secnir 2011.03.15. 07:51:03

Szerintem nincs megvesztegethető vizsgáztató, sem ellenőr.
Mindenki pontosan, a szabályok szerint végzi a munkáját!

apropó: nem tudja valaki, hogy hová viszik vizsgáztatni a BKV buszokat? Én is oda szeretném vinni legközelebb....

indapass90210 2011.03.15. 08:18:52

@nem kéne...: oh, én ennél még sokkal durvábban is be merek szólni. Nem a te beszarisádog a mérce, kiscsikó.

4.0v6 2011.03.15. 08:24:56

Az, hogy van amikor a kispesti NKH-ban azt mondták az egyébként műbizonylatos oldalfellépőre és az első gallytörőre, hogy le kell szerelni, mert nincs TÜV vizsgája ( orra alatt kuncogva mmondta, hogy egynek sincs, mert nemadnak ki, csak a gyári mehet ) majd egy nagy márka márkaszervizében levizsgázott fellépővel, gallytörővel, fotózva viszgálva korrektűl alapáron ?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.03.15. 09:12:37

"eü-doboz megléte, érvényessége. Ez talán fölösleges kekeckedésnek tűnik, de ha a rendőr kéri, a büntetés árából tíz csomagot is tudnánk vásárolni."

tudtommal ez az előírás megszűnt, nem ellenőrzik.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.15. 09:25:40

@Kara kán: Az izzókészletre gondolsz valószínűleg. A rendőrök vígan büntetik a lejárt eü doboz gazdáját.

kafferbivalybalamber 2011.03.15. 09:29:34

@BOSCHtechnikus: Hát nem.
"ugyancsak október 1-jén lép
hatályba egy másik miniszteri rendelet, amely megszünteti az
egészségügyi dobozok érvényességi idejét. Vagyis, ha a dobozból
valamelyik termék szavatossági ideje lejár, elég lesz csak azt az egy
terméket kicserélni, és nem kell az egész dobozból újat vásárolni."

Elég elszánt rendőr persze tételesen végigmehet a doboz tartalmán, ha nagyon akar, de ehhez már nincs kedvük, szerencsére.

index.hu/belfold/2009/09/27/oktober_1-tol_nem_kell_izzokeszletet_tartani_a_kocsiban/

JmOS 2011.03.15. 10:12:19

Az általad leírt ZT vizsgáztatás nagyon korrekt dolog, ha korrekt iparos végzi.
Én mostanában mindig ilyen helyre hordom az autóimat, és mind anyagilag mind műszakilag megéri. Nem számítva azt, hogy nem kellett stresszelni a vizsga kimenetelén...

A szabályzásig való pörgetés viszont vérlázító! Főként azért, mert ha én a hétköznapokban én úgy vigyázok az autómra mint a hímes tojásra, a motor szinte csak az ezres fordulattartományban használom, akkor a műszakin miért kell életszerűtlenül széthajtani??? Ezért nagyon haragszom a rendszerre!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.03.15. 10:24:59

@BOSCHtechnikus:
Igen, és köszönöm szépen.

Egyébként ennek sincs sok értelme, mert azt megállapítani, hogy lejárt-e az eü. doboz időigényes, sokszor nem is releváns, de legalább addig is nem az autótolvajokat üldözik. Ja, és minél kényelmesebben eltelik az a 25 év, annál jobb. (Ez is mekkora hülyeség: én 42 évet kell, hogy dolgozzak a nyugdíjig, ők meg majdnem felét. Persze, dolgoznak tovább ők is, maszekként. Miért nem rakják be őket 25 év után irodistának? Vagy háttérelemzőnek? Vagy térfigyelő kamerát nem tudnának bámulni, az olyan veszélyes? Bocs, ez a poszt nem erről szól, de ez a hülye államrendszer kiborít.)

Cersz 2011.03.15. 10:29:20

A xenon világító berendezésekről azt kell tudni, hogy a világításhoz a fényt nem izzó szál biztosítja, hanem az ív hegesztéshez hasonló, magas feszültségű elektromos kisülés ív fénye.

Ez a fény, a hegesztésből jól tudjuk, az emberi szem számára kellemetlen. A fény színét tekintve, az emberi szem számára érzékelhető színskálán, az irritáló és vakító kék mezőben helyezkedik el, (még a minősített lámpák esetében is) a normál izzószálas izzók, sárga nyugtatóbb hatásával szemben.

A fentiekre tekintettel ezért, a gyári minősített xenon lámpáknak szigorú követelményeknek kell megfelelnie, a fényszóró mosón és az automata szintszabályzón (fényszóró magasság állítón) túlmenően.

Az elmondottak miatt, a normál izzószálas izzóhoz minősített fényszórókba, utólagos átalakítással, fényszóró mosó és szintszabályzás ellenére sem szerelhetők a xenon szettek!

Itt szeretném még megemlíteni, hogy járművek ENSZ-EGB szerinti minősítése, a teljes járműre vonatkozik! Minden, a típusbizonyítványtól eltérő átalakítás engedély köteles. Ez vonatkozik a kipufogó és szívó cső átalakításokra is, amely a jármű környezetvédelmi besorolásának alapkövetelményeit sértheti!

Folytathatnánk a sort a sötétítésre használt fóliázáson keresztül az utólagosan szerelt távolsági fényszórók helytelen elektromos bekötésén át, az utólagos ledes nappali menetfény átalakításotokig, hogy megelőzzük az esetleges balesetveszélyes helyzetek kialakulását és a felesleges anyagi ráfordítást.

Fantozzi.ie 2011.03.15. 10:56:41

@KuKori: Azt csiripelik a verebek hogy itt Little Island NCT helyen is vannak lengyel emberkék akiknél le lehet vajazni előre a vizsgaeredményt -:))

Schütii 2011.03.15. 11:13:54

@IT_Jancsika: Világítson a te arcodba egy talicska aprómajom, de mind utólagos xenonnal, főleg koszos lámpaburával. Ne legyél már ekkora türhő, te lássál de a te szemedbe ne világítson senki mi?! Utálom az ilyen hozzáállást a dolgokhoz, az egocentrikusságot. Jó, az sem szép dolog hogy átbasznak a lámpaárusok, mert "elfelejtik" elmondani, hogy mosó és magasságállító nélkül szabálytalan a dolog. De te se vagy tájékozott ezügyben, tudod, a szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk felelőssége alól.

Schütii 2011.03.15. 11:21:45

@B.GY.: Azért nem látsz semmit a BMW projektoros lámpáival, mert megveszed a tescoban a 400 forintos kínai izzót, aminek nem UV szűrős az üvege, az meg tönkreteszi a foncsort a lámpában. Ezért nem a lámpagyár a hülye.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.15. 11:36:37

@Schütii: köszönöm válaszod. Nem tudom mennyire sikerült visszaolvasnod hozzászólásaimat a xenon témában, de véleményem szerint ha sikerült is, nem nagyon értelmezted a dolgot.

Első sorban a hangnem amit megengedtél magadnak a prosztóság magas szintű művelését tükrözi, mint írtam nem értek hozzá, ezért próbálok olyan megoldást találni, ami szabályos és nem vakít. Ha az általad említett "türhő" kategória képviseletét próbálnám minden áron megvalósítani, akkor a TE szemedbe tolnám 6db xenonnal gyári lámpával és persze ködlámpával /mert az tuning/, hogy izzadjon a szemed legalább egy hétig, hisz a hozzáállásod nagyjából ezt kívánja meg.

Elképzelésem szerint kimeríted a "Ki vagyok én az úton wwwazzeg, lecsaplak egy piros lámpánál csak érjelek utól." kategóriát. Ha esetleg eszedbe jutna, hogy nem vagy Te SEMMIVEL sem több, mint egy átlag közlekedő, nem vagy te hibátlan közlekedő sem, akkor talán visszafogottab vérmérséklettel egyszerűbben boldogulnál ebben az amúgyis idegbeteg forgalmi káoszban, ami ma sajnos mindennapos.

Nem volt célom megsérteni, megbántani senkit, csak egy JÓ, ismétlem JÓ megoldást keresek pont az ilyen agresszív birkapásztorok agresszivitásának elkerülésére és persze sok minden másra. ISMÉTLEM SZABÁLYOS. Az hogy nem olvastam utána az én hibám, de mint írtam nem baxarintottam bele telibe, hanem egy projektoros lámpa mögül kacsintott ki a kicsike. Hetente megyek 1000 km-t az autóval és egyszer nem villantottak rám, hogy vakítanék. Nekem ez is elég volt ahhoz, hogy 2 évig gond nélkül használhassam, persze törvénytelenül. Az első rendőri felszólításra kivettem, dobozba raktam, hogy a Tefajta idióták még ezt se vethesség a szememre.

Többet nem szeretnék a témával vajúdni, látom kezd a történet elharapódzni, semmi szükségem erre.

Üdv Mindegykinek

Schütii 2011.03.15. 11:37:17

@IT_Jancsika: 100W-os izzót is csak olyan lámpatestbe lehet építeni ami arra lett kitalálva (de közúti járműveken az is illegális) mert ott rengeteg hő keletkezik, és ha a foncsort nem is vágja azonnal gallyra de az izzó biztosan el fog olvadni. Egy haver a Vitojával szívta így meg, azt hitte ő lesz majd az éj királya, aztán nem így lett...

Schütii 2011.03.15. 11:47:44

@IT_Jancsika: Jó rendebn, elnézésedet kell kérnem, de egyszerűen annyira kiakaszt már ami az utakon megy hogy hihetetlen. Már az is lenyomja nálam a biztosítékot ha valaki szarul beállított (halogén) lámpával jön akár velem szembe, akár mögöttem. Mert azt hiszi hogy ha egyszer valamikor be volt állítva a lámpája (még a gyárban) akkor azt soha az életben nem kell felülvizsgálni és újra beállítani. Pedig ha izzócsere történt, akkor ez szinte kötelező dolog, mert két egyforma izzó nincs, és nem ugyanoda fog világítani a lámpa az új izzóval, mint a régivel. De nem csak az a gond hogy ezek vakítanak (bár engem ez jobban zavar) hanem az is hogy nem fog vele jól látni a vezető, mert égbe világító tompított az pont oda nem világít ahová kéne neki, vagyis az autó elé közvetlenül. De sajnos azért vagyok legjobban elkeseredve mert nem is látszik erre a "felvilágosításra" semmilyen megoldás, én meg nem tehetem meg hogy kiszállok a pirosnál és elmagyarázom neki.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.15. 11:56:43

@Schütii: Elnézés-kérés elfogadva, mindjárt másképp néz ki a történet, ha megpróbáljuk higgadtan, normális emberek módjára megbeszélni búnkat-bánatunkat. Engem is irritálnak a szembejövő, égbenéző fényszórók és mivel szemüveges is vagyok, van egy plusz fénytörési tényező is a "rendszerben", de mint mondtad, nem tehetünk ellene semmit. Ez a Xenon téme azért foglalkoztat, mert amíg benne volt, vakítás nélkül mérföldekkel javultak a látási viszonyok, ezt szeretném törvényes, legális úton elérni, de már látom, hogy esélytelen.... majd lesz valahogy....

Schütii 2011.03.15. 12:08:33

@IT_Jancsika: Nem reménytelen az, van rá teljesen legális megoldás. Igen, gyárilag xenonos autót venni. Sőt, azon belül is olyat ami saját maga felismeri hogy jönnek e szembe, mert ha nem akkor messzebbre világít. Ja hogy ez drága? Hát ez a baj, hogy a biztonságot (sajnos) drágán adják. Pedig egy sima xenonos rendszert még a legkisebb autókban is általánossá kéne tenni (azért nem vagyok egyértelműen xenon ellenes). De nem, mert hiszen az nem nem költséghatékony megoldás. Most már ráadásul műszakin sem foglalkoznak a fényszóró beállítással, pedig lehet hogy kibírná az autó ugyanazzal az izzóval, a következő műszaki vizsgáig és közben nem vakulna senki az utakon. El kell(ene) jutnunk az álatlunk iganecsak lenézett amerikai lakosok szintjére, mert ott legalább működik, hogy minden autó motorterébe elhelyezni figyelmeztető címkét hogy ha cserélsz izzót akkor állíts (állíttass) lámpát. Meg te is beperelhetnéd azt akitől a xenont vetted, mert nem tájékoztatott a beépítés tudnivalóiról. (ez egyébként paradoxon, mert akkor el sem tudta volna adni neked a lámpát)

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.15. 12:21:03

@Schütii: Eddig jutottam én is, itt megragadtam. 1-2 év múlva autó váltás várható, mert repül bele a kilométer, addig is maradunk a gyenge pilács, hátha nem lesz gond megoldásnál. Mivel több millió autós xenon nélkül is boldogul, belenyugszom és elfogadom a tényt, hogy kevés vagyok ehhez, meg ahhoz, hogy a gyártó mondjuk kiadjon egy legális, teljes xenon szettet régebbi modelljeihez is. Igaz hogy nem lenne olcsó, de manapság, amikor a "tuning" őrület világát éljük és horror pénzeket költenek emberek módosításra /hiszen lassan ez már presztízskérdés is lesz/ még akár jó dolog is kisülhetne belőle. Számomra nem a tuning /főleg nem a sufni féle/, hanem az egyre tökéletesebb technikai felszereltség a mérvadó. Számomra fontos tényező az is, hogy minél közelebb maradjak a gyári kiegészítőkhöz, mert azt az autót egyszer el is kell adjam, habár ez a kilométeróratergetéses baromság kis haznánkban eléggé korccsá teszi az esetleges tisztességes eladókat és vásárlókat. DE ez egy másik téma. Viszont 1 hete sikerült szert tennem egy gyári Cupra felnire hibátlan állapotban és mivel a saját kis gépem gyári Cupra futóművel van szerelve /kivéve felni/ roppant jóra sikeredett a kis módosítás. Ez persze megint egy más téma.

Hurri Kán 2011.03.15. 12:35:03

@IT_Jancsika:
Nézd, nem akarom itt az észt osztani neked (nekem sincs sok :DDD), de ha ezt a kocsit úgyis eladod 1-2 év múlva, akkor nagyon ugrálni nem érdemes, legyen rendben mechanikailag, és használd. Aztán ha cserélsz, akkor olyat próbálj venni, amiben benne van az, ami neked fontos és kell.
Bármilyen utólagos átalakítgatás (még gyári alkatrészekkel is, mármint úgy gyári, hogy esetleg másik változatban volt), biztosan többe van és kevésbé lesz megbízható annál, mint amit már eleve a gyárban beleraktak.

IT_Jancsika · http://www.j3system.eu 2011.03.15. 12:52:02

@gyvy: Tudom és osztom a nézeted, de sajnos az autóm "megszállotja" vagyok. Minden a legtökéletesebben kell működjön rajta és a legjobbat szeretném belerakni, ismétlem igyekszem gyári dolgokkal mindezt kivitelezni, habár néha ez lehetetlen, lásd ezen témát. Még mindig azon a véleményen vagyok, hogyha lenne gyári hozzá, nem sokat vacillálnék. Ilyen vagyok, az autóm a munkaeszközöm és szeretek tökéletes munkát végezni és ne értse félre senki, nem nagyképűség csak egy idióta berögzülés. Sokszor jó, néhe nem.

indapass90210 2011.03.15. 14:03:18

@JmOS: "Főként azért, mert ha én a hétköznapokban én úgy vigyázok az autómra mint a hímes tojásra, a motor szinte csak az ezres fordulattartományban használom, akkor a műszakin miért kell életszerűtlenül széthajtani??? Ezért nagyon haragszom a rendszerre!"

Az ezres fordulattartomány pont ugyanannyira használ a motornak :D

B.GY. 2011.03.15. 14:13:38

@Schütii:

Nekem sosem volt Bmw-m.Csak egy példát írtam.Írhattam volna Calibrát is,vagy Puntót.Újonnan gondolom világított rendesen az a projektor.Amúgy meg minden kocsimban nightbreaker van,vagy valami hasonló.Látok is rendesen vele.Tescóba meg csak max.kaját veszek:)

Hurri Kán 2011.03.15. 14:25:14

@IT_Jancsika:
Értelek én, ismerem az érzést :).
De továbbra is azt mondom, hogy a dolgozós autó az legyen gyári, és műszakilag rendben, és ha mindenképp szerelgethetnéked van, akkor érdemes egy hobbi-vasat beüzemelni, és azt frankósítani.

nem kéne... 2011.03.15. 14:30:10

@Dövan:

nézd, paraszt én is tudok lenni, egyes vélemények szerint abban kifejezetten erős vagyok, és még oda se kell figyelnem rá.
de szerintem ne itt kezdjük el.

indapass90210 2011.03.15. 14:41:28

@whale: "Ha te a fólia miatt képes vagy perre menni, akkor te egy időmilliomos elmebeteg vagy, kb., mint a szomszéd nyugdíjas bácsi, aki mindenkit beperel, aki nem teccik neki.:)"

Itt nem a fólia a lényeg, de neked sem sikerült megértened a lényeget. Egy perhez meg annyi idő kell, amennyi idő alatt meg lehet bízni egy ügyvédet. A többi megy magától. Ha az ember nem áll ki az igazáért, akkor, ha nem is jogosan, de várhatóan szopatni fogják.

United Steaks 2011.03.15. 14:48:56

"...az autóm a munkaeszközöm és szeretek tökéletes munkát végezni..."
Nemá, Hondával taxizol?

United Steaks 2011.03.15. 14:59:18

Aki meg olyan fillérbaszó, hogy ( a hazai viszonyok ismeretében ) maga hordja vizsgáztatni az autóját, az megérdemli, hogy megb.sszák...

dextercapo 2011.03.15. 14:59:20

bocs technikus ... ez valami propagandacikk ?
a valo vilag , amit nap mint nap latok magyarfoldon , baromira nem errol szol - ahogy azt masok is leirtak mar elottem .
ertem en hogy ezert fizetnek , de a sima hetkoznapokon a kozlekedesi homalyzona meg mindig a rendszervaltas elotti kiskiralyok korat idezi .

dextercapo 2011.03.15. 15:03:00

@Dövan: pontosan .
van a legalis es a nem legalis megoldas - itt , ebben az orszagban a legalist uldozik , nehezitik , szivatjak . az illegalis egy konnyu mozdulat es kesz . ugyveddel kiallni a jogaidert hulyesegnek hangzik - az is - de nem az a hulye aki kiall erte, hanem a rendszer ami folyamatosan , aprosagok szintjen is folyamatosan meghagja a szabalyokat .

kell perelni ha a buszsofor nem ad jegyet ? hulyeseg ? tuti .
lenne mas akinek ez lenne a dolga , de nem vegzi ? tuti .
akkor ki a hulye ?

Phrascarica 2011.03.15. 19:29:40

@IT_Jancsika: azért meggondolandó, ha lenne hozzá az mindennel együtt kb 350-400e Ft lenne. Annyiért kellene?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.15. 20:46:34

"kisebb, mint 70 %. Azonban a 43. számú Előírás lehetővé teszi a személygépkocsik esetében
a V-ös besorolási jellel rendelkező ablakok alkalmazását is, melyeknek, mint már tudjuk a
szabályos fényáteresztő képessége kisebb, mint 70 %. Az utóbbi években egyre több esetben
ilyen üvegeket is alkalmaznak a járműgyártók egyes típusok alapfelszereltségeként, de
többnyire választható extraként (hátsóablak, utastéri és raktéri oldalablakok, tetőablak).
Az előzőekkel összhangban a nemzeti jogszabály, (ER.) idézett előírásai alapján az utólagos
fóliázás esetén — a korábbiakkal ellentétben — engedélyezhető a személygépkocsi hátsó
ablaka esetében is a 70 % -nál kisebb fényáteresztő képesség.
De csak akkor ha — a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának
műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (továbbiakban: MR.) 97. § (6)
bekezdésében hivatkozott ENSZ-EGB előírás műszaki követelményei alapján — a jármű
mindkét oldalon rendelkezik megfelelő külső visszapillantó tükörrel!!!
Tehát, a járműgyártó által beépített, jóváhagyási jellel és V-ös besorolási jellel rendelkező
személygépkocsi hátsóablakot, továbbá az engedélyezett fóliával utólag sötétített, 70 %–nál
kisebb fényáteresztő képességű hátsó ablakot műszaki vizsgán el kell elfogadni.
A gépkocsira vonatkoztatva általános szabályként alkalmazandók a következők. Az utastéri,
illetve raktéri oldalsó ablakok, továbbá a hátsó ablak kivételével, a gyárilag már sötétített
egyéb ablakok — szélvédő, vezetőtéri oldalablakok — további sötétítését nem lehet
elfogadni.
Ennek okai a következők. A gyári sötétítés mértéke igen kis eltéréssel — az átláthatóság
javára — gyakorlatilag azonos az ENSZ-EGB 43. számú Előírás-ban meghatározott szabályos
határértékkel (most nem említve a V-ös besorolási jelű ablakokat). A jelenleg forgalmazott,
közúti járművek ablakainak sötétítésére alkalmazható fóliák esetében jelenleg nem ismert,
hogy „halványabb” létezne, mint a közel 68 % -os együttes fényáteresztő képességet biztosító
fólia. Ez a helyzet az idők folyamán természetesen változhat. Egy adott sötétítő fóliát
felhelyezve, a vezetőtéri oldalablakok (esetleg szélvédő) fényáteresztő képessége
meghaladhatja, meghaladja az utólagos sötétítés esetén is figyelembe veendő ER. szerinti
határértékeket. Még akkor is, ha „víztiszta” ablakra kerül akár a „leghalványabb” sötétítő
fólia. A „víztiszta” ablak 92-88 %-os jellemzője eleve fényáteresztő képesség csökkenést
okoz
Nem általános, de igen szélsőséges esetben előfordulhat a szélvédő utólagos sötétítő fóliázása,
melynek műszaki megvizsgálás során történő elfogadása hangsúlyozottan tilos!
A szélvédőn csak az MR. 97. § (2) bekezdés b) pontja szerinti fényszűrő sáv alkalmazható az
alábbiak szerint:
„97. § (2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, … Nem
kell a kilátást zavarónak tekinteni
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem
akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem
nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;”
Megjegyzendő, hogy a sötétítő (fényszűrő) fóliázáson kívül egyes vállalkozásoknál
rendelhető különböző hatékonyságú biztonsági fóliázás, valamint napvédő (reflektív) fóliázás
is.
A biztonsági fóliázás esetén nem a sötétítés a cél, hanem az üveg szilárdságának oly mértékű
növelése, hogy az gyakorlatilag ütésálló legyen. Megfelelő fóliát alkalmazva a járművet célzó
kisebb hatású robbanó szerkezetek működése esetén is a fóliával megerősített üveg teljes
védelmet biztosíthat a bent ülőknek. Az ilyen fóliák alkalmazásával az együttes fényáteresztő"

JmOS 2011.03.15. 20:52:54

@Dövan:
Azért ezt így ex katedra nem merném kijelenteni. Az rendben, hogy _lehet_ olyan eset...

Ha a terhelés illeszkedik a fordulatszámhoz (gyak. kevés LE-t veszek ki belőle), akkor kifejezetten egészséges az alacsony fordulat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.15. 21:01:56

Elnézést, ennyit akartam:

"Az előzőekkel összhangban a nemzeti jogszabály, (ER.) idézett előírásai alapján az utólagos
fóliázás esetén — a korábbiakkal ellentétben — engedélyezhető a személygépkocsi hátsó
ablaka esetében is a 70 % -nál kisebb fényáteresztő képesség.
De csak akkor ha — a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának
műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (továbbiakban: MR.) 97. § (6)
bekezdésében hivatkozott ENSZ-EGB előírás műszaki követelményei alapján — a jármű
mindkét oldalon rendelkezik megfelelő külső visszapillantó tükörrel!!!"

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.15. 21:44:00

@Fantozzi.ie: Ha tudsz valami telefonszámot, megköszönném, májusban esedékes, ráadásul nekem pont az a központ a jó, itt van egy köpésre :) Bár elvileg rendben van a kocsi, biztos lehet találni akármit egy 12 éves kocsin, hogy megvágják.

Tomcy 2011.03.15. 23:17:26

@kafferbivalybalamber: Mert szeretem a hangját, amúgy ennyi erővel az összes ferrarit,lambót,porsét,maseratit be kell tiltani mert hangos, vagy neki szabad mert kifizetett 40millát???

Amúgy nem mászkálok a városban mint egy hülye zenét és kipufogót bömböltetve mint a sok zombi.

Tomcy 2011.03.15. 23:21:09

@Herman: Nem mindegy hogy miből 8 tized te géniusz!
Nem a 14seces 0-100-as 1.4 fábia idejét faragtam 13,2-re, hanem a 8,9-et 8,1-re!
Asszem van némi különbség...

bürokraták rémálma 2011.03.16. 08:19:57

@kovi1970:
Mellé lőttél nem kicsit!
Ahol anyámék élnek ott nincs vizsgaállomás, ahol én ott igen. Sőt a jelenlegi munkahelyemen is. Ezért kézenfekvő, hogy ilyenkor kocsi csere van. Főleg, mivel nekem is van kocsim a NEVEMEN!
Inkább az a nagy kibeb@szott helyzet, hogy egy egyszerű műszakira majdnem anyakönyvi kivonattal kell elmenni, ha nem a saját autódat viszed. Inkább ezen kéne fölháborodnod. Ezt nap, mint nap tapasztalom. Persze a kollegák rugalmasak és általában kreálnak gyorsan valamit, csak az a kérdés, ha így kell/lehet megoldani, akkor egyáltalán minek? (Biztos sok a fölösleges papír az irodában.)
A biztosítással kapcsolatban pedig, ha vannak kiskapuk, akkor az a hülye, aki nem használja ki. Vagy te nem szoktál egy jobb ajánlatért év végén váltani? (A hangsúly a jobbon van, nem az olcsón.)
Persze ha te vagy az olajherceg és a pénz nem számít, akkor megértelek.

nabazzmeg 2011.03.16. 09:21:51

Hát igen a kívánatos az lenne, ha ilyen eset elő sem fordulhatna, hogy úgy veszi meg valaki a műszakit. Az ötletet - hogy bárhol le tudjam vizsgáztatni a kocsimat az eu-ban - egyébként támogatom, nem hülyeség.
Apropos: egy alkalommal láttam olyat, hogy a német TÜV től ideutazott egy vizsgabiztos és egy német rendszámos vasat magyar műhelyben levizsgáztatott, pecsét beüt szevasz. Persze nem árulom el, milyen gép volt és hol történt, csak azért írtam le, mert a magyar vizsgabiztosokról nehezen tételezek fel egy ilyen műveletet.
Egyébként ettől az eü doboztól kurva mérges leszek: arra már rájöttek fogyatékos jogalkotóink, hogy nem mindenkinek van meg a szükséges tudása és szerszámai ahhoz, hogy bárhol, bármikor kicserélje gépkocsija izzóját. Ennek megfelelően nem is követeli a rendőr az izzókészletet.
Ellenben azt elvárja minden autóstól, hogy profi elsősegélyt nyújtson, bárhol, bármikor. Mekkora baromság már ez? És különben is, mi romlik meg abban az eü dobozban, talán a géz vagy az olló? netán a gumikesztyű? felháborító geldmacherei az egész semmi más.

Körömcsiga 2011.03.16. 14:29:09

@Bambano: A megnyugtatásodra, a sima üveg NEM szűri ki a káros UV sugárzást.

Körömcsiga 2011.03.16. 15:10:55

"Üveg mögött biztonságban vagyunk-e a napsugaraktól?

Számolnunk kell azzal, hogy az üveg sem véd meg bennünket teljesen a napsugárzás káros hatásaitól. Az üveg vastagságtól függõen az UV fény egy részét átengedi. Míg az UV-B sugarak 85 százalékát nyeli el addig az UV-A sugaraknál ez az érték már csak 35 százalék."

zsg? 2011.03.16. 16:18:51

2009-ben Impreza STI műszaki vizsga. Nyitott kipufogó, részleges csövezés, versenyülések, öt pontos övek, stb. Reggel 8-kor leadtam a kocsit a szervízbe, délután egykor vihettem, a friss vizsgával. Az autó nem mozdult ki a szervíz udvarából se.

Ennek fényében a cikkben leírtak annyira életszerűek, mint matolcsy közgazdasági nobel díja.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.03.16. 19:52:55

@zsg?: ott életszerű, ahol tisztességesen csinálják. Ugye, a világot mi emberek formáljuk...

MM. 2011.03.16. 22:41:59

ha nem állnának le mindennel kötekedni, nem is lenne mutyizás,
a fóliához annyit szólnék hogy az 5%os már nem jó este..
a 30%os viszon kiváló még kivilágítatlan utcában is jól kilátni tolatáskor.
-a kézifékszimmetria az vicc kategória
-az egészségdoboz szavatossága is
-a zöldkártyamérés is

én egyedül a féket mérném, a futóművet nézném át, és az alváz rozsdásodást

általába a csókos helyeken is megszokták nézni ezeket.

elmondható hogy a "tisztességtelen" vizsgáztatóknál is az autó biztonságosságára nem ható, felesleges kötekedéseket úszod meg.

Családapa+géptervező mérnök 2011.03.16. 23:13:40

A dízel gépkocsik károsanyag kibocsátásának mérési módszere (ahogyan a cikk is írja-padlógázzal leszabályzásig forgatni a motort) enyhén szólva érthetetlen számomra.
A 13 éves Toyota Avensisem normálisan használva szinte nem kormol, füstöl, de a műszaki vizsgán 5600-as fordulatszámon járatva olyan fekete füstöt okádott, hogy az udvarban percekig nem lehetett látni.
A vizsgabiztos csóválta a fejét: hát-hát...
Kérdeztem, mikor használja normális ember ekkora fordulatszámon a motort? Persze, hogy kormol, ha nincs idő a tökéletes égésre.
Másik, ami szintén érthetetlen volt számomra, az egyenlőtlenül fogó kézifék.
Ezért kenőpénzt vártak, hogy eltekintsenek a hibától.
A motor alja olajos. Ez is fel volt tüntetve a vizsgalapon.
Valamint az egyik hátsó szilent lóg.
Ki is cseréltették, s mikor vért izzadva kivágtam a teljesen begyógyult csavarokat és kiszereltem a szilentet, láttam hogy semmi baja, gyárilag kikönnyített kivitelű.
A kiszerelés miatt viszont annyira károsodott, hogy mégis cserélni kellett.
A kiszerelt szilentet végül a következő vizsgán megmutatva azt mondták, hogy mégsem kellett volna kiszerelni.
A vizsgán is észnél kell lennünk, mert a pénztárcánk és az értékes időnk bánja...

Newdesign 2011.03.17. 20:08:53

Nos az egész cikket mint szakmabeli kicsit kiegészíteném...

Az első oldalsó üvegek maximálisan nem 25%osak hanem 30%osak lehetnek. Ez az érték ki is merül abban az esetben ha a járműnek "zöld üvegei vannak". De ha a jármű régebbi, még nem zöld üveggel szerelt, akkor van lehetőség olyan speckó műbizonylatos fóliát felrakatni aminek a fényszűrése kevesebb mint 5% (csak UV-t szűr)és így az üveg önmagában plusz a fólia fényszűrése még mindig nem éri el a 30%-ot, ergo megfelel..... Nyilván ugye műbizonylattal....

Newdesign 2011.03.17. 20:39:27

Óóó és még egy dolog. Inkább a szerzőnek szól. Mint azt tudjuk nem csak a 96 utáni autók EURO2esek ugye.
Nem tudom hogy van e VB cd-d, itt Hajdúban van olyan, amin van egy igen hosszú szelektálás minden régebbi járműről minden motorkóddal hogy az adott jármű zaj és emisszió megfelel e az EU2-nek. És ahogy nézegetem ezt a listát, az általánosan csak SZABÁLYZOTT KATALIZÁTOROSNAK mondott autók bő 90%-a már megfelel az EU2 nek, függetlenül az évjáratátol. Ha mégse, az jellemzően a zajkibocsájtás miatt van, még ha szabályzott is közben.....

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.03.18. 19:50:08

Nekem +15.000 ft.-ot kell kiszarni a vizsgadíjon felül, hogy átmenjen a kocsim.
Igen korrupció van.......................
Nem akarok álszent lenni, és is hibás vagyok, hogy adok, de hogyha a nagykönyv szerint vizsgázna a kocsi tényleg megbuktatnák apró szarságokért.
Nekem meg munkába járás feltétele.
Azért nem kereshetnek szarul a vizsgáztatók.
1 ember/ 1 óra /3kis hiba elnézése/10.000
Napi 100.000 Ft-ből azért ki lehet jönni.
Ja és kénytelen minden ember a faszát szopni, mert valami marha HATALMAT ADOTT A KEZÜKBE!
Tehát jelentem, hogy igen kell adni pénzt, mert kiveszik alólad a kocsit mint a sz**t.

Newdesign 2011.03.20. 10:45:32

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000:

Ugyanmár mester. A lehetőség adott, mindent meg lehet csinálni, ki lehet javítani, de hát ugye pénzbe kerül.
A 3 kis hibát is furcsának tartom hogy összegért kellett elnézni. A KIS HIBÁT fel lehet írni a hibalapra. De bizonyára az nem KIS HIBA volt, hanem ALKALMATLAN hiba. Az hogy számodra az csak egy "kis hiba" háát, meg kellett volna csináltatni, kicserélni az alkatrészt stb, abból a 15.000 ből.... Ennyi és még a kocsid is jobb állapotban lenne mint most.....
süti beállítások módosítása