Új, hiszen nem használt

  2011. március 02. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Zavar, hogy nyilvánvalóan nem teljesen új. Akkor is, ha más a lámpája. Akkor is, ha hullámokat rajzolnak az oldalára. De elismerem: a tolóajtó-fetisisztáknak nem sok választásuk van.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr872703460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szijubebi 2011.03.02. 09:58:24

Nekem ugy tűnik, hogy az egyterűek fejlesztésénél a gyártók egy elképzelt igényt elégítenek ki, ami viszont nem létezik az egyterűs ismerőseim együntetű véleménye alapján. Én is egy SEAT Alhambra-t vezetek, és nem csrélném le egy "modern" egyterűre, ami 1) másfélszer drágább, 2) nem fér be hét felnőtt, 3)nem fér be két bicikli és négy utas, 4) nem foglal kisebb helyet stb. Egyszóval, sikerült olyan mértékben "fejleszteni", hogy az eredeti célját és értelmét vesztette ez a kategória. A Mazda 5 szép példája annak amit leírtam.

F76 2011.03.02. 10:51:35

Nekem 2005-ös Mazda 5 1.8-asom van. Ez az új egy okádék, semmi pénzért meg nem venném, néztem a szalonban, hát jobb lett volna, ha kívül nem csinálnak semmit a régivel. Egy 6-os kombi akciósan nagyon komoly és semmivel sem nyújt többet az 5-ös, kivéve a tolóajtót, meg azt, hogy a nagy homlokfelület miatt jóval többet eszik. Ja és még valami, a régi 5-öst imádják a nők! :)

vasgyuszi 2011.03.02. 10:52:59

Pontosan. Pár éve én is nézegettem a Mazda 5-öt épp a tolóajtó miat, de olyan szuk volt belülrol, mind a vezetoállás, mind pedig a csomagtartó, hogy le is mondtam róla. Azóta van egy C8-m, és elégedett vagyok, bár nem célom 7 felnott szállítása, én csak 2-3 felnott (egyelore) 1 gyerek + halom csomagok kényelmes sza´llításában gondolkodtam és arra tökéletesen megfelel.

Lowtyo 2011.03.02. 11:00:51

kinek a pap, kinek a tibi

Magyar[HUN] 2011.03.02. 11:37:59

A helykínálatról annyit, hogy barátoméknak van egy hármas Transzporterük,és voltunk az új Tranyó bemutatóján Pesten. A második sorban terpeszkedve el lehet férni a régi Transporterben hárman, az újnál pedig szűkösen egymás mellé szorítva ültünk. Nem értem,miért van itt a Mazdában is csak két(és egynegyed) ülés középen. Azonkívül szerintem még csúnyább is lett az előzőhöz képest.

esef 2011.03.02. 11:46:41

hangot nem tudok lejátszani, kérek valakit árulja el: a második sorban miért csak ketten ülnek?

Uaz469 2011.03.02. 11:47:31

Nem igazán értem ezt a facelift-es hozzáállást, szerintem kívül belül teljesen más a kettő. Ezek alapján a VW Passat vagy Golf 15 éve már csak ráncfelvar.
Egy tipikus facelift az nem ilyen, ott ha az előző modell tetszett, akkor az új is, itt meg ez igencsak kétséges.

roosteroid 2011.03.02. 11:52:10

3 gyerek szállítására alkalmatlan, a hátsó középső ülés miatt, az meg nem megoldás, hogy két gyereket középre ültetek, egyet meg hátra száműzök...ha meg csak két gyereket akar valaki vinni, minek egy ilyen egyeterű....

papptibi 2011.03.02. 12:13:01

@Uaz469: Pont nem. Azóta a Passatban egyszer megfordították a motort hosszába, majd öt éve ismét keresztben van. Időközben csináltak neki rendes hátsó futóművet, ahogy a Golfnak is. Az már más, hogy a "hetedik" Passat valóban csak ráncfelvarrás (erre utaltam is a cikkben) - ahogy a Golf V-VI sem több a Mazdánál.

Uaz469 2011.03.02. 12:20:31

@papptibi: Ez tényleg csak nézőpont kérdése, de nekem a tipikus rácfelvarrás esete az a Fábia I esete, amikor lecserélték a ködlámpát (négyszögletesről kerekre), plusz a műszerfalat kicsit átalakították és ennyi. A Mazda 5 vagy 3 esetén, azért ennél kívül-belül sokkal nagyobb a változás.
Persze ha a futóművet és a motort számítjuk csak belsőnek, és minden más külső, akkor aláírom. Csak a cikkben ugye a külsejével kezditek, és az azért nekem eléggé különbözik.
Annyira nem izgalmas kérdés persze, csak kicsit furcsállottam. :)

Lucky Larry Silverstein 2011.03.02. 12:42:08

Hehe, Grand Picasso fullextra, Scenic fullextra, 5008 fullextra, hehehe....Nézz meg ezek közül egyet a használttelepen, hogy mennyiért adják, ha lejárt a garancia...ezeket a tipusokat kizárólag cégautóként vagy ajándékba, garanciálisan. Ha nem akar az ember parttalan szivást. Ott van mondjuk a Honda FRV, az autó.

2011.03.02. 12:52:44

Ki szerint manipulatív a szavazás?

Érdekesmód pont arra a kocsira nem lehet voksolni amiről szó van.

Meg az is fasza hogy nincs 3 hónapja hogy dicsérve lett.
totalcar.hu/tesztek/2011/01/24/johetnek_a_stoppos_csajok/

2011.03.02. 12:55:41

@papptibi: És a paraszt azt észreveszi hogy hova forgatják a motort? Nem. A paraszt azt nézi hogy néz ki az autó. Erről ennyit.

Grifter 2011.03.02. 14:22:49

6-os fullos kombi, az kell!
Főleg, hogy még egy gyerekem sincs :D De aki 3-nál többet csinál gyerekből (legalábbis párhuzamosan, mert 15 évvel később nem kunszt), az titkon úgyis amerikai iskolabuszt akar vezetni (vagy óriási adókedvezményt), szóval ez nem jó autó :|

Akos_79 2011.03.02. 14:29:46

Vezetőülés tényleg kicsi, mondjuk nekem nem a combom alatt volt kicsi a 195cm-el, hanem a fejtámlát nem lehetett annyira kihúzni, hogy rendesen a fejemet fogja. Ez a vezető ülésnél volt nem a 2. vagy 3. sorba, ez eléggé érdekes dolog...

Lehet szidni a Franciákat, de ebbe is Francia motor van, tehát akkor ez is kuka ugyanúgy mint Scenic, C4 picasso, stb.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.02. 14:39:44

@Akos_79: Ez Ford-PSA részben francia motor. Kérdezz meg egy autószerelőt, hogy a hibákat milyen arányban hozzák az erőmüvek. 2%? Nem a motor a gyenge láncszem a franciáknál, hanem minden egyéb, olyasmik, amiket rendes autókhoz szokott ember el sem tud képzelni.

Cappyka 2011.03.02. 16:25:13

@vasgyuszi: Tokeletesen egyetertek... Nekunk is C8 van, igaz van bele 4 gyerkoc is, igy a fent emlitett autok mindegyike kicsi nekunk :) Sajna viszont ugy nez ki nem is lesz uj EuroVan. A UK es IRL piacon mar tavaly ota nem is rendelheto EuroVan 2 (gyk: Citroen C8, Pug 807, Fiat Ulysee, Lancia Phedra). Pedig szerintem nagy sikeruk volt. Mar-mar egyenlo szinten all a VW / Seat / Ford trioval.

vasgyuszi 2011.03.02. 16:50:14

@Cappyka: Azért nincsen még lejátszva a meccs, hiszen a VW is megújította a modellcsaládot (Sharan/Alhambra) így PUG-éknak is lépniük kell hamarosan. Ez egy olyan dolog, hogy tavaly tavasszal már rebesgették a neten különbozo fórumokon, hogy lesz a 2.2 HDi-nek egy 200 lóeros változata: ezzel egyidoben a hivatalos információ az volt, hogy kikerül a gyártásból a 2.2-es HDI 170 lóerovel (EURO4) és helyette a 2.0 HDi 163 lóros változata lesz (EURO5). Ennyi. Mondhattam én a kereskedonek, hogy nézzen utána, még Köln-bol, a német központból is az jött, hogy 2.2 = nyista. Erre most mi van: a C5-ös (vagy valamelyik) máris megkapta az új 2.2-es HDi EURO5-ös változatát 200 lóerovel (meg 400 NM-rel). Én még a régi motorral rendeltem tavaly a C8-asomat, de valami balfaszkodásból kifolyólag ma´r az új motorral kaptam. Végülis nem bántam meg, megy ez így is. Az elsok között kaptam meg németországban az új EURO5-ös motorral szerelt C8-ast :)))

Amit nagyon jól tett a VW, hogy átállt a tolóajtóra. Hülye a cikkíró, amennyiben azt állítja, hogy részletkérdés! Igenis minden körülménynél jól jön a tolóajtó. Bárhol ki tudom rendesen nyitni, odaállni mellé, kényelmesen bekötni a gyereket, bármit kényelmesebben lehet csinálni, mint a normál ajtónál. A motors mozgatást is nagyon díjazom. It jobb most a VW, hogy ok már a csomagtérajtót is kínálják motoros mozgatással.
A VW-knek nem tudom, hogy milyen a rugózása, de azt tudom/tapasztalom/hallom, hogy az EV2-knek meglehetosen vacak = képes hintó módjára himbálózni a hepe-hupákon, ugyanakkor nagyot és keményen döccen a rövid úthibákon. Amikor ezt mondtam a kereskedonek, csak annyit válaszolt, hogy o is tudja... Ilyen szempontból azért a Berlingómnak jobb volt a rugózása, pedig az azért egy alacsonyabb kategória.
Jelenleg ráérek, nyáron lesz egy éves a kocsi, négyéves a szerzodés. Ha addig nem jön ki az utód, akkor még eldontöm, hogy megtartom-e ezt, vagy átnyergelek a Sharan/Alhambra párosra, vagy ...

Kérdés: van üléshuzatod benne? Milyen?

Minden jót!

1akaratos1 2011.03.02. 17:10:02

Szeretném ha egyszer lenne egy kitekintés egyszer egy igazi egyterűre mint pl a FORD FLEX. Szerintem ez nem egy egyterű.
Ez inkább az: www.ford.com/crossovers/flex/
Igaz ezt itt az EU-ban nem nagyon látni, de valakinek csak van.

Cappyka 2011.03.02. 17:13:34

@vasgyuszi: Nincs uleshuzat. Mondjuk nem artana mert a velour bojhosodik rendesen es a gyerekek sem vigyaznak ra tulsagosan. A mienk nem uj. Tavaly hoztam angliabol, mert itt az ireknel az egyteru az vagy Galaxy vagy Hyundai Trajet. Ezt a forumot ismered? www.eurovan2.com/index.php

vasgyuszi 2011.03.02. 18:35:52

@Cappyka: EV2 fórum: :))) keress rá ott a nicknevemre ;)

Vacilláltama bor és a normál ülés között. A Fiat Coupè-ban bor volt, tképpen nem volt vlele gond (télen hideg, nyáron meleg ;), de az is igaz, hogy gyerek sem volt. Asszem szívrohamot kapnék, ha a friss borön kisautó-karcolásokat látnék, vagy mást... így maradt a normál ülés, ami szintén kényes. Nekem átmanetileg törölközo van benne, normálisabb fajta frottír, sötétkék. Egyébként jól néz ki, dehát mégsem passzentos. Még decemberven vettem méretre szabott üléshuzat-garnitúrát, de még nem jutottam hozzá, hogy bebugyizzam az üléseket. A múltkor a konditerem futott mélygarázsában szívóztam egy fél órát az anyósoldali huzatokkal, ekkor úgy döntöttem, hogy megvárom a tavaszt, meg a szabadságot vele ;)

Anno nézegettem még a Kia Carnival-t is, az még hosszabb, talán egy lehelletnyivel férosebb, de visszatartott a totál elavult 2,9-es dízelmotor. Az automatája sem tudom, hogy milyen volt, de a komplett csomag nem volt meggyozo, és olcsó sem lett volna...

vasgyuszi 2011.03.02. 18:43:32

@Cappyka: Most nézem, hogy te a velúr borrol írtál. A mostani kínálatban már nincs is benne, csak a síma bor meg a plüss-szövet kombó. Na nekem ez utóbbi van.
Amit még fájlalok, hogy borzasztó rövid az ülolap. Rövidebb még a Berlingóénál is, lemértem. Ezért viszonylag magasra emelem az ülést, hogy a felso combom ne teljesen a levegoben legyen. No meg ne felejtsük el, hogy a második üléssor is elég alacsonyra sikeredett. Egyébként elégedett vagyok a kocsival :)))

papa33 2011.03.02. 19:58:51

Nagyon sajnálatosnak tartom, hogy 3 gyerek szállítására alkalmatlan. (Anno Lada jó volt.)

Akkor vonat.

nagyiWRX 2011.03.02. 20:20:04

Hátulról valahogy a 2003 as toyota previa jut eszembe csak az jobb, amugy meg kiváncsi lennék műszakilag mennyi a ford s max benne?

waffen55 2011.03.02. 20:38:43

Érdekes, hogy a Fiat Ulysse-ről egy szó sem esett... Sem az újról sem a régiről egy hang se mintha nem is létezne pedig az egyik legnagyobb - beül is- tolóajtó ezer éve KETTŐ ja és európai már verte is a ford flexet mert nem kell szürkeimport!!!!!!!!

NEM CSAK AZOK AZ AUTÓK LÉTEZNEK AMIT A TC BEMUTAT NYISSÁTOK KI A SZEMETEKET!!!!

Nash vs. Keynes 2011.03.02. 21:37:16

Mitsubushi grandis 2.4-es benzines.
Az autó..

Phrascarica 2011.03.02. 21:49:38

nevetségesen szűkek ezek a eurovan, mazda, sharan, stb.
Egy 7 személyes egyterű a Renault Trafficnál kezdődik az MB Vianoval folytatódik és a VW T5-nél (Multivan)végződik (az utolsó kettő tetszőlegesen felcserélhető)
Egy full size 7 személyes kb így néz ki, a többi csak szükségmegoldás.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.02. 22:19:05

Ki kamerázott?

Nekem egyetlen gondom van ezekkel a (szükség)hétüléses vacakokkal, hogy tessék mondani, ha hátulról belénk jön valaki, mi marad a gyerekeimből, akik a harmadik sorban, a hátsó szélvédőtől 10 centire ülnek? Erről miért nem szól soha a fáma? Volt valaha is hátsós törésteszt ilyen egyterűekhez?

33621 2011.03.02. 22:27:36

Ez a Mazda 5 egy lebutított Mazda MPV, abban jobban el lehet férni 7 személlyel
Azt persze már nem gyártják.

Virago_1000 2011.03.02. 22:56:52

@KuKori: Hatso toresteszt soha sincs, csak a felatfedeses utkoztetes az EURO NCAP laborokban. Erre persze senki sem gondol, az autok a torestesztre vannak optimalizalva, abbol, aki hatul ul, semmi sem marad.

Phrascarica 2011.03.02. 23:10:54

@KuKori: egyszer láttam azt hiszem a fifth gearben volt egy Zafira vs. teherautó, a hátsó ülésen ülőknek koppant a fejük a Bedford hűtőrácsán.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.03. 00:51:07

Hát ez remek. Szóval a félig torzuló mesterséges falra optimalizált minden ugye, de pont a családosok szeretnek törésteszt csillagok alapján kocsit venni és erre kiderül, hogy a szuper biztonságosnak mondott autó hátulról egy nagyobb koccanásnál is kivégezheti a család következő generációját. Hurrá.

Pedig elég sok ráfutásos baleset van, nem is tudom, hol keressem a statisztikákat.

Na erről kéne egyszer a főoldalon értekezni.

Rocko- 2011.03.03. 00:56:08

@Tabulator: "Meg az is fasza hogy nincs 3 hónapja hogy dicsérve lett."
olvasd el újra, hogy ki írta azt a cikket és ki ezt.
remélem nem okoz újdonságot az, hogy egy lapnál több újságíró van, akiknek nem feltétlenül egyezik a véleményük.

Cappyka 2011.03.03. 09:22:18

@phrascarica: Hat nekem 4 gyerekkel sem tunik szuknek a Eurovan (C8). Igazad van abban, hogy az altalad emlitett tipusok nagyobbak, de en nem szivesen hordozom a csaladot mondjuk egy tobb mint 2000km-es uton egy pattogos, hatul laprugos atalakitott furgonban.

Cappyka 2011.03.03. 09:26:46

@vasgyuszi: Az ulolap kicsit tenyleg rovid, de szerintem nehezen lehetne az elso uleseket hatra forgatni ha hosszabb lenne. Szamomra az volt meg elonyos a Eurovan-ban a konkurensekhez kepest, hogy minden ulessor csusztathato, mig a regi galaxy-ban fix rogzitesi pontok vannak. Igy nem mindig van szuksegem a tetoboxra, mert tudok egy kisebb csomagtartot is varazsolni. :)

DrSzoke 2011.03.03. 10:41:46

@papa33:
Hja kerem,valtoznak az idok.A kommenteket olvasva pont az jutott eszembe,micsoda igenyek vannak...motoros ajto....
Az oooo minek is?

bajan 2011.03.03. 11:50:03

Kedves Papp Tibor!

Néha cserélhetnétek a Csikóssal teszt autót, mert nála a jóval kisebb és könnyebb C4 szintén PSA 1.6D-vel, szuper fogyasztáscsökkentőkkel ennél többet evett.

"És elképesztően jól fogyaszt, még városban sem sikerült az átlagot 7 liter fölé vinni..." P.T.

"Aztán másnap kipróbáltam a saját stílusomban is, úgy 7,2 lett az átlag. Majd volt olyan, hogy sietnem kellett, és tömény volt a forgalom, minden lehetséges lyukba beugráltam, vérebként mozdultam az előttem menő autó fenekére – akkor 8,3 liter jött ki." Cs.Zs.

vasgyuszi 2011.03.03. 13:26:07

@KuKori: Pont ezért nem tekintem az én C8-amat hétülésesnek, és nem is vettem meg bele a plusz üléseket, no meg mert szerencsére nem kell. Így viszont van egy akkora tér a ha´tul ülok mögött, hogy oda egy Smart beférne ;) (költoi túlzással) Sosem kell gyurmázni az agyamat, ha valamit be kell pakolni hirtelen, tuti, hogy elfér. EV2, én így szeretlek ;)

Phrascarica 2011.03.03. 20:45:24

@Cappyka: "2000km-es uton egy pattogos, hatul laprugos atalakitott furgonban."
A felsoroltak egyike sem laprugós. A Renault kivételével független tekercsrugós futóművel rendelkeznek elől-hátul.
A teherautós alap pedig garancia a hosszú olcsó üzemeltetésre.

Phrascarica 2011.03.03. 20:49:53

@Cappyka: "Hat nekem 4 gyerekkel sem tunik szuknek a Eurovan"
Egy 2 hetes vakációnál igencsak szűknek bizonyulnak a C8-nál lényegesen nagyobb (Viano, T5 is), pedig nekik nem csak egy esernyő fér olyankor hátra. Persze lehet a tetőboxba is pakolni viszont akkor oda a jó fogyasztás és a tempós haladás, valamint macerássá válik a cuccokhoz a hozzáférés.
Persze nekem is volt Touranom, ami teljesen jó 4 kisgyerekkel, de csak max. 1 napos túrákra.

Cappyka 2011.03.04. 09:04:30

@phrascarica: Ezt ertem. Ha mi is mindent vinnenk haza amikor nyaron hazamegyunk akkor valoszinuleg a LWB Sprinter is kicsi lenne... :) Hidd el a penztarcamhoz merten korbejartam az MPV kinalatot es a Eurovan nyert. Persze mindig kell kompromisszumot kotni a veges anyagi keret miatt. Mondjuk en nem hasonlitanek egy tourant a C8-hoz. :) Hidd el a citrom nem kicsivel nagyobb...

Mellesleg neked orulne a feleseged, ha a mindennapi "school-run" utakat egy Vianoval vagy egy hasonlo busszal kellene teljesiteni? Errefele az atlag mellekutat 1,5x elfoglalna egy Viano... :)

Cappyka 2011.03.04. 09:39:18

@KuKori: Lehet rola ertekezni jo otlet, de a "nagyobb koccanas" egy kicsit tulzas. A kocsiban a harmadik sor mogott egeszen pontosan "egy babakocsi" hely van ami kb 42cm (oldalra forditva). Termeszetesen a hatso lokos sem a szelvedovel van egyvonalban. Ha meg a "polish" elalszik a Scania-ban es legyalul a piros lampanal hatulrol (Decemberben tortent Cork-ban) akkor meg ugyis mindegy miben ulsz...
En ugy valasztottam autot, hogy vittem magammal egy gyerek ulesmagasitot es megneztem mennyi fer el a kiszemelt kocsiban. Nem a csillagok alapjan... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.04. 12:51:37

@Cappyka: A Te kocsidban lehet, hogy annyi hely van még a harmadik sor mögött, de a piacon több mint a felének a fejtámla kvázi a hátsó szélvédőt érinti...

Egy kamion meg ha megtol fékezetlenül, ott csak a szerencse tart életben bárkit is a legyalult kocsiban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.04. 12:54:32

Az ideális utazó autó pedig a Maxi magas, maxi hosszú Sprinter (amiből 18 fős minibuszokat szoktak kialakítani), de csak két üléssorral. Ami abba nem fér be, az nem is kellhet. :D
süti beállítások módosítása