A belügyminiszter ellenzi, de sebaj

  2011. február 16. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

pinter robogo

Normális rendőri gondolkodás, hogy egy jármű vezetését kössük vizsgához. Egy olyan világban, amiben rend van, a polgárok szépen felkészülnek a vizsgára, és bár kicsit izgulnak, aki készült, átmegy.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr972665514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 16:30:42

@zozoking: Ezt több főfejes láttán megkérdeztem már.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.16. 16:32:05

@alprazolam: És ha a sofőrről kiderül, hogy alig lát, vagy a reflexei már a béka segge alatt?

rádió 2011.02.16. 16:34:50

Hozzunk létre bizotságot,Az jóbuli a felelőség elkenhetővé válik.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.02.16. 16:39:04

Pintér csak biciklivel!
Volt egy érdekes eleme ennek az Orbán mesebeszédnek, szolid Őszöd-fílinggel, olyan ki nem mondott, de a sorok közt csendesen bár, de azért tisztán hallható-olvasható "elkúrtuk" üzenettel, mégpedig a személyi jövedelemadó változása kapcsán. Mert ugye ha mindenki jobban járt - hányszor, de hányszor hallottuk ezt az unalomig mantrázni a Nagy Anna-Szijj ártó Péter kettőstől -, akkor most mi a csudának kell "a helyzetet pontosan felmérő akciócsoportokat" felállítani annak kiderítésére, hogy vajon miért és hogyan jártak rosszul sokan az új adórendszerrel. Mert ha akciócsoportok kellenek, ráadásul kormányzati szinten, akkor nyilván nem csak elszigetelt jelenség egyeseknél a nettó fizetés csökkenése a mindenki jobban jár hurráoptimista rendszerében.

Nem is tudom, mi a kínosabb. A beismerés, hogy hát akkor bizony akárhogyan is szajkózta Szijjártó Péter, mégsem járt mindenki jobban, sőt: bizony sokan rosszabbul is jártak, vagy annak a beismerése, hogy utólag kell megvizsgálni az adóváltozások valós hatásait, mert nem volt egy értelmes ember Matolcsy vagy Orbán Viktor mellett, aki kockás papíron előre kiszámolta volna, hogy akkor mégis, csak úgy hozzávetőlegesen ki és hogyan járhat a változtatásokkal. Mondhatnánk azt is - és sajnos, e paradoxon nem is oly idegen az elmúlt hónapok kormányzati gyakorlatától -, hogy most hatástanulmányt csináltat utólag a kormány...

Mindennek lehet ezt nevezni, barátaim, csak magas szakmai színvonalú, megfontolt és jó kormányzásnak nem. Ez ugyanis valami különös oknál fogva lassan tíz hónappal a választások után sem látszik kialakulni...

Persze lehet, hogy kormányozni kellene végre, és nem Don Quijote módjára állandóan háborúzni - a semmi ellen.

default sintér 2011.02.16. 16:39:26

Ahhoz képest, hogy az átirat szövege alapján nekem a miniszter tájékozatlansága jön le, a cikk elég keményen belemegy a magyar rendőrségbe.
.
Ilyen kemény felszólalás helyett jobban szolgálná az ügyet diplomatikusan meghívni Pintér Sándort egy 50 vs 125 cm3 összehasonlító tesztre - zárt versenypályán, jelentős médiafigyelem mellett, pl egy ilyen programmal:
.
- 0-50 gyorsulás abszolválása
- a gyorsuló robogó követése autóval
- k.anyád-faktor mérése mindkét esetben
- prima vista motorvezetés
- ügyességi feladatok stb...

akiak 2011.02.16. 16:41:37

Pedig Pinyó azt mondta,hogy munkába állása után 2 héttel rend lesz mindenhol..

forter 2011.02.16. 16:46:54

én hallottam a riportot.
pont a Winkleré után adták le.

Pintér úr bevallotta, hogy fingja nincs a kezdeményezésről, és jó politikus módjára elkezdett imprózni, hogy szerinte hogyan működhetne ez. kicsit ecsetelte az 50 és a 125 ccm-es motorok közötti műszaki különbségeket, majd kinetikájukról is hallhattunk pár oktondi közhelyet. ezek után jutott arra a következtetésre, hogy hát hogymár, ezt biztos nem lehet ám csak úgy!

XPS 2011.02.16. 16:48:19

Az európai jogrenddel hogyan harmonizál az, hogy a mi kis szemétdombunkon nem automatikusan érvényes az úrvezető jogsi a 125ccm-re?
Mert Európa boldogabbik felén meg érvényes.

tlacka 2011.02.16. 16:52:46

Én támogatom a kezdeményezést, de legyen gyakorlati vizsga.
Mindenki síránkozik itt és még arra is sajnálna mondjuk 10-15 ezer Ft-ot, de, ha lehetne B-vel 125-öst vezetni, egyből hiteleznék befelé a használt robogókat 3-400 eFt-ért meg az újakat dupla áron.
Nincs A jogsim.

Kis ember 2011.02.16. 16:56:12

Tisztelt Winkler Úr!

Nem tudom, Ön milyen "körökben" mozog, de az én köreimben senki nem vette meg egyik vizsgáját sem, alaposan felkészültek, mielőtt letették volna azokat. Az egészségügyi alkalmasságomat pedig minden jogosítványhosszabbításkor megnézték.
Lehet, hogy ön korruptabb körökben mozog, mint egy átlagember?

Tigrisszív 2011.02.16. 16:57:45

@Orbán Castro Chavez Rákosi Mubarak Viktor elég !!:

Ugyan, nekem elég volt a 2010-es adóbevallásomat megcsinálnom. A szuperbruttó miatt az adóalapom majd' 1 millával több volt, mint amennyit ténylegesen megkaptam bruttóban. Értjük ugye? x ft-ot kerestem bruttóban 2010-ben, de x+1M után kell adóznom. Vagyis 1 millió forint soha meg nem keresett, nem létező, nem megkapott jövedelem után kell adót fizetnem. Erre csak azt tudom mondani azoknak, akik kitalálták, jóváhagyták, megszavazták: A jó kurva édes anyátokat.

A jelenlegi adórendszer miatt pedig csak azért nem csökkent a lóvém, mert 2 csemetém van.

Tigrisszív 2011.02.16. 17:03:33

@Kis ember: Megelőztél, épp akartam írni, hogy engem a háziorvosom becsületesen megnéz mindig orvosin. A jogsimat sem fél malacért vettem, A B-nél és A-nál is tisztességesen végigcsináltam a tanfolyamot és levizsgáztam, esély sem volt adva, hogy a vizsgabiztosnak csúsztassak lóvét a "gördülékenyebb vizsga" érdekében. Nem mintha akartam volna adni amúgy. Úgy tűnek, errefelé kisebb a paraszolvencia-faktor.

Uzi 2011.02.16. 17:16:04

Németeknél a kötelező biztosítás kell 50-esekre is, aminek a meglétét egy kis rendszámmal igazolod (amit a biztosító ad) Iskolák környékén néha van razzia, ahol mozgó paddal megmérik a végsebességét a gépeknek.

Smarc 2011.02.16. 17:16:08

Mindannyian tudjuk, hogy sokan vezetnek jogsival katasztrófálisan, de ez azért messze nem azt jelenti, hogy felesleges meg hogy minden vizsgáztató meg orvos korrupt. Nyilván sokan vannak olyanok, akik tudnak biztonságosan közlekedeni 125-össel különösebb "tréning" nélkül, de azok, akik ezt csak saját és MÁSOK TESTI ÉPSÉGÉNEK veszélyeztetésével tennék ezt meg, azoknak mindenképp el kell vhogy sajátítani az alapokat. Mivel utóbbiakat kiszűrni nem lehet, csak kellene valami alkalmassági, nem?

Smarc 2011.02.16. 17:17:41

Mármint úgy értettem, hogy a vizsga felesleges, sorry

Cartman (ex Cartman) 2011.02.16. 17:22:10

Ezmiez? Erős felindulásból elkövetett újságírás? Basszus. És ilyenkor nincs egy értelmesebb kolléga, aki kicsavarja a dühöngő Winkler kezéből a billentyűzetet? Vagy a fene nagy anarchista indulatotokban mindannyian befüveztetek, és most teli szájjal a Winkleren röhögtök, aki valamiért (kevés fű, nagyfokú tolerancia-szint, stb.) nem tudta billentyűzet-képtelenre szívni magát?

Tényleg csak ennyire futja? Korrupció van, tehát akkor inkább töröljünk el minden szabályt?

kéne egy nick 2011.02.16. 17:36:02

Na ja, mi a fasznak vizsga teherautóra is, amikor lehet venni érettségi bizonyítvánt az Ecserin.

Az írásnak kb. ennyi értelme van.

Azt meg megnézném, aki 1 nap alatt megtanul motorozni.

Egyébként a jogosítvány-hosszabbítást a körzeti orvos EGY EMBERNEK SEM adja (adhatja) meg, mivel pl. a szemészeti vizsgát szakrendelőben kell elvégeztetni.

Ismét kiderült, hogy Winkler egy demagóg, tudatlan idióta.

kéne egy nick 2011.02.16. 17:37:34

@Házas motoros:
A demokrácia a többség uralmát jelenti.

50 ezer B125-ös fasz egy 10 milliós országban nem tánik többségnek.

Szóval remélem, a kezdeményezés bukik.
Így is sok az idióta motoros a városban, nem kell még több.

Zajgyár 2011.02.16. 17:59:29

@Uzi: "Németeknél a kötelező biztosítás kell 50-esekre is"

Magyarországon is kell kötelező smkp-ra.

Zajgyár 2011.02.16. 18:01:48

@kéne egy nick: "Azt meg megnézném, aki 1 nap alatt megtanul motorozni."

Egy nap alatt hatalmasat lehet fejlődni motorozásban. A barátnőm példáján tudom, aki beíratkozott egy biztonságtechnikai tréningre - igaz, az két napos volt és került vagy 120.000-be, de minden fillérje megérte.

Ezt kellene kötelezővé tenni, bár ez drágább lenne mint a mostani rendszer.

Zajgyár 2011.02.16. 18:03:12

Ez már megint egy olyan poszt, ahol nem hangzanak el érvényes érvek a B125 mellett. Sajnálom, számomra az hogy a rendőrök korruptak, a belügyminiszter egy fasz, még nem érv.

don39 2011.02.16. 18:19:23

Á a Pintér! hogy is szól a mondás: Rablóból lesz,a legjobb pandúr.

nem_hiszem_el 2011.02.16. 18:28:55

Akkor lenne értelme a kezdeményezésnek, ha párhuzamosan az 50-esek regisztrációját is bevezetnék, hogy ne legyen lehetséges, hogy a pizzafutár lerúgja atükrödet, utána meg nyom nélkül eltűnik...

1000R 2011.02.16. 18:39:38

Nekem erről több dolog is az eszembe jut:
- legyen az is bevezetve, hogy x év fölött az autóvezetéshez, a jogsihoz- levezetett évek/ kilométerektől függetlenül- legyen kötelező a PÁV vizsga is, tekintve, hogy a belső szervek öregedése befolyásolhatja a reakcióidőt is.
- nagymotorosoknak- és beszélnék magam ellen is, ha nem lenne PÁV-omés sok éve jogsim stb-, is legalább a pszichológiai alkalmasság legyen meg, illetve ne lehessen jogsiszerzés után egyből pl. Hayabusát vezetni. A fokozatosság elve miatt. (A motor azért veszélyesebb "jószág", így csak arra gondoltam.)
- bizonyos időlözönként legyen ajánlott (direkt nem kötelezőt írtam) a vezetéstechnikai tanfolyamokon való részvétel, és ez mondjuk adjon kedvezményt a köteleő díjából. Ezt azért gondolom így, mert ha valaki fejleszti a vezetési képességét egy ilyen tanfolyammal, az ezáltal a tőle tellhetőt egy részben megteszi azért, hogy a balesetet elkerülje.
Motorral én is sokszor mentem ilyen tréningre, hasznos és jó is.

Tudom, most leszek fikázva, főleg a motorosok részéről, de pár 100ezer km után szerintem sok hülyeséget nem mondhatok...:-)

A kezdeményezéssel egyet értek, de egy tanfolyam mindenképp kellene...

5perc 2011.02.16. 18:47:00

@nem_hiszem_el:
Gondolom megvolt rá az alapos oka, én a helyedben ezt inkább letagadnám.

Vizsgázzon csak le szépen mindenki. 125-ösről sem lehet vizsga nélkül átülni autóba.

csuvel 2011.02.16. 18:47:35

Winkler Robi!

Azért ez a mindenki úgyis korrupt szöveget jó lenne ha nem nyomatnád. Értem én, és meg is értelek, hogy kitűztetek egy célt, de minnél nagyobb baromsággal próbálod, próbáljátok minnél hangosabban indokolni, annál inkább elutasítás lesz a vége.

Szerintem most koncentráljatok az eddig kitűzött cél elérésére, azaz a megadott határidőn belül gyűjtsétek össze az 50.000 érvényes aláírást és ha az megvan, akkor lépjetek fel a következő lépcsőfokra.

A tegnapi hírek alapján még a motoros társadalom sem lelkesedik annyira mint ahogy számítottatok rá.
És ez nem véletlen, mert akik már tapasztaltak a felnőtt kategóriában azok tudják, hogy milyen más veszélyek várnak azokra akik tapasztalat nélkül kívánják ezt a kategóriát vezetni. Sőt ezek az új motorosok nem csak önmagukra lesznek veszélyesek hanem a forgalomba lévő többi közlekedőre is.

Na, lehet fikázni!

1000R 2011.02.16. 18:55:50

@csuvel: És ez nem véletlen, mert akik már tapasztaltak a felnőtt kategóriában azok tudják, hogy milyen más veszélyek várnak azokra akik tapasztalat nélkül kívánják ezt a kategóriát vezetni. Sőt ezek az új motorosok nem csak önmagukra lesznek veszélyesek hanem a forgalomba lévő többi közlekedőre is.

No igen...ebben van valami...jó sok...:-)

sunblind 2011.02.16. 19:17:24

... ma reggel egy kedves idős hölgy egy újszerű, ezüst yaris-szal, a többsávos úton a sávelhúzást észre nem véve, egyszer csak roppant szorosan mellettem találta magát. Nyilván nem tesz semmit, számítottam rá, odébbmentem, lassítottam, oszt kész. De egy ilyen hiba a forgalmi vizsgán azonnal 'álljonmeg, húzodjonle, köszönjükszépen'-t jelent. És a hölgy mégis vezet, és valóban, mégcsak észre sem vett egy igazán kritikus hibát. ... a vizsga önmagában nem jelent francokat sem. A B125ös kezdeményezés annyiban még jobb is az autónál, hogy kocsit vezetni mindenféle ember simán gond nélkül nekiáll, minden rátermettség, vagy tehetség hijján is. De a robesztól legalább valamennyire tartanak a tökhülyék, akiknek a lámpa színeit is puskázni kell.
Tartalmilag az ég világon semmi veszélyes nincs a B125ben. Kiforgatni meg ki lehet bármit.

alprazolam 2011.02.16. 19:28:56

@ColT: kedves colt! szerintem külön kellene választani az alkalmasság és a vezetőképesség fogalmakat. Az orvost arra kötelezik, hogy állapítsa meg a vezető alkalmasságát, pedig annak semmi köze a vezetőképességhez. Ezért tartom indokolatlannak az orvosok felelősségre vonását akkor, amikor felmerül a baleset okozójánál valamilyen betegség megléte. Én alkalmasság-hosszabbításnál nem csinálok nagy hókusz-pókuszokat, kezet fogunk,szervusz,szervusz,hogy vagy,stb., parancsolj, itt a pecsét. Hogy miért?
Egy konkrét példával illusztrálom. Keresztanyám 74 éves, ragyogó formában van,nyugdíj mellett dolgozik, van jogsija, érvényes, de 50 éve nem vezetett, akkor is csak vizsgakor. Alkalmas? Igen.Vezetőképes? Nem!
Másik: 20 éves diszkópatkány, buli után hajnal 4 kor kimegy a verdához. Alkalmas? Igen, mert benne van a pecsét a jogsijában. Vezetőképes? Nem! Szóval csak ennyi. Tehát, aki egészséges, nem feltétlenül alkalmas, és aki beteg (öreg?) , nem feltétlenül alkalmatlan. Mert minden második ember vagy magas vérnyomásban, szívbetegségben, cukorbetegségben szenved, de kezelik. És ettől még alkalmas.

ostvan 2011.02.16. 19:33:22

A gépjárművezetés oktatásának a hatékonyságáról: a múlt évben le kellett vizsgázni az autósiskolák vezetőinek (évtizedek óta gyakorlatban is az utcán dolgozó emberekről van szó). Az eredmény tragikus volt.
Nekem úgy tűnik, hogy a jó vezetés és a jó vizsga köszönő viszonyban sincsenek egymással. Nem azt oktatják, ami a jó közlekedéshez kell, aki meg jól (balesetmentesen) tud közlekedni, az bármikor megbuktathatható. De - úgy tűnik - ez senkit sem érdekel.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.02.16. 19:34:40

Winkler első és legfontosabb közlendője az volt, hogy egy Ford vacsorán vett részt. Ez milyen fontos volt már...
125: én azért tartanám jónak a jogsit, mert pl. egy ittas vezetésnél vagy egy valamiféle balesetnél el lehet venni, (de a B marad), és utánképzésre lehet az egyént kötelezni, amire jogsi nélkül nincs lehetőség.
Amúgy igazából alapból sem értem, hogy miért baj az, hogy jogsit kell tenni rá?

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.16. 19:36:22

Áááá, ez nagyon ciki.
Nagyon súlyos csúsztatás az indoklás. Azért, mert az életben te ezt látod, barátom, az nem jogosít fel arra, hogy így működtessük. Igaz, kemény kritika a szabályrendszernek ez, de egyáltalán nem tolerálható!

És bizony, ha a vizsgák/tréningek pozitív eredményei megvehetők, akkor mi a garancia arra, hogy a B125 tréning nem jut erre a sorsra?

equium 12345 2011.02.16. 19:36:24

Baszhatod Robi, jot rohognek majd rajtad Orbanek :(
Mi azert becsulunk, sokat dolgozol az ugyon. Sok sikert!

Ha meg azt a kilometerora tekerost is osszehoznatok, komolyan mondom meg politikai palyara is lephetnel :)

csuvel 2011.02.16. 19:40:19

@Kirándulás:
Ha nem tudnád mindegy hogy milyen kategóriával vezettél ittasan, az összes többi is ugrik azonnal.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.02.16. 19:41:52

Ja, és még annyit, hogy BCDE kat, jogsim van, nem volt olcsó, de becsületesen megcsináltam a gyakorlati vizsgákat, az elméletet meg nem is mondom, mert aki volt arrafelé, tudja, hogy ott nincs pardon.
És véletlenül van PÁV-II. is, sztem ott se lehet levajazni, de én biztos nem vajaztam. És az orvosnál is rendben vagyok, és nem ismerek senkit a sofőr ismerősök között, aki vette volna bármelyik jogsiját, bár elhiszem, hogy van ilyen. Úgyhogy vagy az én kurva anyámat, vagy a tiedet, Winkler. Nem kéne annyit szívni szerintem.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.02.16. 19:46:22

@csuvel: Az világos, de esetleg elgondolkozik az ittasan vezető, hogy majd a második körben milyen kategóriákra csináltasson jogsit - és jó esetben motorra már nem fog. SZerintem akármilyen is a rendszer, azért az (ilyen-olyan minőségű) vizsgának valami kis rangja mindig lesz.
Azért az ne mondja senki, hogy egy sm és egy 125 egy kalap alá vehető. (Mondjuk ez már más téma...)

-Gabi- 2011.02.16. 19:47:36

BUZI PINTÉR A RENDŐRSÉGNEK KIKIÁLTOTT LESZÁZALÉKOLT,TORNÁBÓL FELMENTETT KIS TETVEKKEL:D NA ELMENTEK TI A F@SZBA!!!:D

Totó Háber · http://nyero.blog.hu/ 2011.02.16. 19:51:28

Utálni fogtok, de azt gondolom, hogy az 50 köbcenti alatti lökettérfogatú motorokar is csak vizsgával kellene engedni vezetni.

zsolti_ 2011.02.16. 19:54:15

@Kirándulás: most nem tudom, hogy van, de az nagy hülyeség lenne hogyha mocira levennék, de B megmaradna. Én még az anyahajóra való jogsiját is bevonnám 5 évre ha piásan vezet. Majd reggel a hathuszas csuklóson lesz ideje elmélkedni, meg képezni magát olyan egyszerű dolgokra h nem piálunk ha vezetünk.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.02.16. 20:15:05

egyfelől: hát fiúk, szép kezdeményezés, de nem jött be. a helyetekben nem is erőltetném tovább. rá lehet inkább gyógyulni belga mintára a futott kilométer nyilvántartás hazai bevezetésére.

msáfelől: mit is vártatok egy köcsög politikustól??? behúzódik a 8as audi sarkába és a kék sziréna alól szarik arra, hogy dugó van, vagy szmogriadó...

Lordred#61 2011.02.16. 21:04:15

Ha eddig volt empátia, akkor az most ugrott. Gratulálok. Az egyszerüsítésnek is ürölni kéne, nem picsogni, ha a habos kakaó mellé nem kapunk mindjárt tejszinhabot is.

kewcheg 2011.02.16. 21:08:42

Támogatom ugyan a kezdeményezést,de sőth alá is írtam, de szerény véleményem szerint ez rétegprobléma.Ez kb. 1000 embert érint az országban, akiknek a 90 %-a budapesti bóher,pénzügyi elemző,logisztikai menedzser,ügyvéd,újságíró.
Akiket biztos hogy nem érint: vidéki tanár,köztisztviselő,iparos,munkanélküli,nyugdíjas,segélyen élő dologtalan, homeless,Pintér Sándor,ügyintéző, buszsofőr, etc...

Lordred#61 2011.02.16. 21:08:52

Egy kis gyakorlás, egy rutin vizsga, egyböl utánna, egy kis városi, és lelkiismeret is nyugottab.

min 2011.02.16. 21:36:35

Még mindig nem értem sokan miért tartják hülyébbnek magukat más európai polgártársaiknál...

min 2011.02.16. 21:39:20

és amikor cicamica beül apu vadiúj 500 lovas Porsche cayenne turbójába?
Azt kb ugyanilyen ön és közveszélyes tettnek lehet minősíteni.

GERI87 2011.02.16. 21:40:25

@XPS:

Nem kell elszállni..ott sem mindenhol!

Állandóan Európával példáloznak sokan, de most meg induljunk ki abból hogy úgyis zsebre megy az egész és mindenki csak veszi a jogsit meg amúgy sem tanítanak semmit senkinek?

Jaj de izzadságszagú erőlködés már ez az érvelés...

'saztán? 2011.02.16. 21:51:00

remélem ezt a cikket sem olvassák majd illetékesek, ahogyan sokuk a b125 kezdeményezésről sem tud...

a korrupcióról: én a b-t kb 20 éve szereztem meg. készültem rá rendesen és elsőre sikerült is, hibapont nélkül (köszönöm, köszönöm). az a-t kb két éve csináltam nulla tanulással (ismétléssel) és meg is buktam, ahogyan kell... de nem korrumpáltam senkit, nem is lehetett volna. másodikra sikerült. az érettségit sem vettem anno, sőt vizsgák előtt két-három nappal bele is néztem a könyvekbe. és még rendőrnek sem "adtam" soha pénzt, igaz nem is akartak még soha megbüntetni. majd egyszer megpróbálom, hivatkozok a cikk írójára...

baseldon 2011.02.16. 22:02:09

man 1szer leirtam, megteszem megint. A problema a tulzottan sok gepjarmu a tulzottan keves utfeluleten. Megegyszer mondom, a problema: az aranytalan jarmu kontra utfelulet. Na most, amig ezt a problemat nem oldjuk meg, amire keves eselyt latok, addig tokmindegy milyen es hanyfele egyeb kezdemenyezessel probalunk megoldast talani, az nem megoldas lesz, hanem egy ulyabb problema. Es ez nem Magyar talalmany. Igaz, hogy egyeb Eu orszagokban mar lehet motorozni B-vel, de ott sem oldotta meg az alap problemat az uj szabaly. Meg azt sem nagyon veszem eszre, hogy enyhitene az alap problema okozta feszultseget. Ugyan is, ahol tul sok az auto(tulzsufolt nagyvaros) ott dugo van, meg mindig. Es nincs jelentosen tobb 125os az uton. Ahol van, ott sem azert van, mert van a szabaly, hanem azert mert hagyomanya van a ketkerekuzesnek(pl. Italia, Basel).
Ahol nincs tulzsufoltsag(nem tulzsufolt nagyvaros), ott meg nincs is szukseg ilyen szabalyra, mert egyebkent is el lehet lavirozni egymas mellett-kozott, akarhany kobcentis akarmivel eletveszely nelkul.

Hurri Kán 2011.02.16. 22:13:19

@min:
Igen, de az legális...

akiak 2011.02.16. 22:33:04

@hanyasvagytedisznó:
Pedig aszongya:
www.168ora.hu/hetilap/lapajanlo-20002.html

Úgylátom beletanult a nagyotmondásba :
A belügyminiszter interjút adott a 168 Órának, s ebben kifejti: az, hogy statisztikailag nőtt a bűncselekmények száma, nem azt jelenti, hogy romlott a közbiztonság.

szanalmas 2011.02.16. 23:25:05

Ez a kezdeményezés arra volt jó, hogy kiderült, hogy a mennyi idióta barom él és kommentel hazánkban.
Hagyjátok a picsába az egészet, a magyar genetikailag alkalmatlan a gondolkodásra.

prunoki 2011.02.17. 00:06:09

Az emberek nem szeretik a változásokat. Pont. Ennyi lehet a lényegi oka annak amit Pintér mondott, vagy amit valamelyik szakértője a szájába adott. Arra kellett volna népi kezdeményezést indítani hogy maradjon így, akkor biztos az ellenkező irányból vitatkoznának vele.

tézé 2 2011.02.17. 00:20:47

"több olyan embert is ismerek, aki bármit el tud intézni."

Hát Robesz akkor kezdd el felmelegíteni ezt a kapcsolatodat, mert a jelek szerint szükséged lesz rá, ha nem akarsz teljesen belebukni ebbe a kezdeményezésedbe.

Amúgy csak nekem az az érzésem, hogy olyan "fűves hangulatban született ez a tartalom?

Telis-tele a valóságtól történő elrugaszkodással, korszakbeli keveredéssel, és sok-sok erőltetett és hazug indoklással.

Ja apropó! Már bocsás meg nekem, de én nem vettem se az érettségimet, se egyetlen egy vizsgámat és még csak nem is vesztegettem meg senkit. Akkor most én deviáns lennék? Vagy nem eléggé Magyar?

Ha már úgyis a Fordos vacsorát emészted, akkor büffencs már egy kicsit vissza, hogy képbe kerüljünk mi is.

Csocsi!

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.02.17. 00:46:43

Igazából a baj azzal van, hogy jó legyen vizsga, de akkor már legyen KRESZ is, meg külön forgalomban stb. Ezért veszélyes az amit a Miniszter Úr mondott. Az egész lényege az lenne, hogy egy nap alatt lehessen 125ös robogóra ülni, mert aki dolgozik annak nincsenek hetei tanfolyamra. A vizsgát csak azért ellenzem, mert annak következménye, hogy szigorodnak a feltételek és értelmét veszti az egész, egyébként nem fájna ha a tanfolyam vizsgával zárulna.

Én aláírtam, bár nekem mindegy, úgyis nagy A jogsit tervezek, de az igazságérzetemnek csak jót tenne. Ne felejtsük el az egész abból indult ki, hogy az újabb 50-es robogók 4 üteműek, így talán még kisebb is teljesítményük, mint a régebbi 2 üteműeknek, így a 125 lényegében nem új dolog hanem szinten tartás.

A korrupciót aki nem hiszi el az vak, ugyanis jelen van, persze legtöbben kerüljük, de ha őszintén megnézzük rengeteg friss matricás szakadt autót látni... Ha megnézzük rengeteg kritikán aluli friss jogsis van. Nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy az ember direktben ad pénzt, elég ha látványosan nem veszi észre az oktatónál, ha rövidebb volt az óra, vagy épp kér egy "átvizsgálást" a vizsgaműhelytől... Még számát is kap az utóbbi esetben a kenőpénzről. Az, hogy vagyunk páran akik a KPM (mindegy mi ma a neve)-hez visszük az autót vizsgáztatni más kérdés.

És akkor megfognám a másik oldalról a kérdést, az esélyegyenlőségről. 130 kg vagyok én nem robogózhatok (jogilag igen) B-s jogsival, mert az végképp életveszélyes lenne. Ha valaki 70 kg, ő meg közlekedhet, mert őt gond nélkül elbírja? Én meg 3x annyi idő alatt buszozhatok, vagy 3x annyiért autózhatok.

Büszke_troll 2011.02.17. 01:02:22

14 éves koromban levizsgáztam (csak elmélet!) és kezemben a hajtási engedéllyel egyből ráültem az 50cm3-s Java Mustangomra. A kipufogócsonk már le volt fűrészelve, a gép óra szerint ment 60 felett.
Valószínűleg én lehettem 14 évesen különösen értelmes és fegyelmezett, de tisztán emlékszem, először kis forgalmú helyeken próbálgattam a vezetést.
Más volt mint a bicikli.

Vezettem 125-ös négyüteműt is. Érzésre gyengébb volt, mint a tuningolt kétüteműm.

Ma egy 50 köbcentis robogóval is gyakorlat után induljon el a forgalomba olyan aki előtte csak autót vezetett. A 125-össel se lenne másként.
A kettő között szerintem nincs különbség.

Nekem megvan az A korlátlan is, az elmélet és a gyakorlat is elsőre ment. Sőt, becsülettel letöltöttem a gyakorlati képzést.
Na, körülbelül attól a sikeres papírtól aztán még kurvára nem tudtam motorozni.
Az egészséges életösztön többet ér, mint bármilyen gyakorlati vizsga.

Büszke_troll 2011.02.17. 01:04:45

@Urv:
:)
Azt ugye tudod, hogy egy 130 kilós ember a 125-ösön is borzasztó viccesen mutat?

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.02.17. 01:49:40

@Büszke_troll:

Igen, ezért lesz A korlátlan jogsim, és valami nagyobb testű robogóm/motorom.

De ha az A pontból B pontba eljutás a cél, minél olcsóbban, de életben maradva, akkor a viccesség mondjuk másodlagos... Ha nincs idő sokhetes tanfolyamra, akkor nagyon jól jöhet a B125 kezdeményezés.

Lowtyo 2011.02.17. 06:24:48

akik nem értik a lényegét ennek a kezdeményezésnek, olvassák el a cikk utolsó bekezdését.
ennyi.
robogózni pedig veszélyes, pláne egy elvileg a forgalom ritmusát felvenni nem képes 50-el. és ahhoz még sem kell külön jogsi...

Borenbukk 2011.02.17. 08:10:49

@alprazolam: Ezt a baromsagot onerobol talaltad ki? Nem bunos az orvos, amikor olyan embereknek adja meg az alkalmassagit, akik a gyalogos kozlekedesre is alkalmatlanok(csak attol aztan igazan maceras eltiltani valakit)? Nem azt jelenti az a k... pecset, hogy soha sem fogsz vezetesre alkalmatlan allapotba kerulni, hanem azt, hogy altalanosan alkalmas vagy. De olyanok is megkapjak, akik mar soha nem is lesznek alkalmasak.

alex58 2011.02.17. 08:37:26

Pintérről csak annyit, hogy ő már régen nem rendőr, hanem politikus, mellesleg már elég idős is ahhoz, hogy ne úgy gondolkodjon mint pl. Winkler. Egyébként szerintem sok rendőr is aláírta az íveket. A korrupcióról meg csak annyit, hogy nem csak az a korrupt aki elfogadja, hanem az is, aki adja, ezért mindkettőt egyformán kell kezelni !

Egyébként én sem ellenezném azt, hogy csak tanfolyam és vizsga után kapjak jogsit a 125-ös kategóriára, de most ez elsősegélynyújtás oktatása és vizsgája nélkül is 65.500 Ft-ba kerül, nem is beszélve a motorok áráról!

A normális szerintem az lenne, ha a mondjuk egy legalább 5 éves B kategóriás vezetői engedély mellett elég lenne KRESZ-ből - tanfolyam nélkül - csak a vizsga , a motorral meg néhány órás felmérés után mehetne az A1 vizsgára.

Ezzel 25.000 Ft alatt lehetne a végösszeg, legfeljebb annak kellene többet fizetni, akinek nincs 50-es robogós gyakorlata, ők vehetnének plusz gyakorlati órákat.

alprazolam 2011.02.17. 08:57:34

@Borenbukk: látom b@mmeg k..ára megértetted az általam leírtakat. Olvass a sorok között "gyalog"!Ááááááá,inkább ne fáraszd magad!

GGG77 2011.02.17. 09:00:12

Sajnos nem sok esélyt adtam a kezdeményezésnek. Szar ország, szar emberekkel, szar döntéshozókkal. Komolyan mondom hányok attól a szótól, hogy "magyar".

Vortex 2011.02.17. 09:10:18

Én sem támogatom a kezdeményezést, és nem azért mert van A1-es jogsim. A segédmotor és egy 125-ös azért nem ugyanaz a kategória szerintem. Nem ugyanaz 60-nal vagy 90-nel döngetni az Erzsébet hídon, majd a végén, a budai derékszögű kanyarnál felkenődni a szalagkorlátra csak azért, mert rutintalanul ítélted meg a helyzetet (ami 60-nal talán még megoldható lett volna).
Ne felejtsük el azt sem, hogy ha a B jogsis valaki 0 motorozási tapasztalattal felül egy 125-ös, 30 LE-s motorra, abból sok jó nem fog kikerekedni...
Igaza van itt sokaknak: ha van valamilyen gyakorlati képzés (tréning vagy hívjuk akárhogy), akkor már nem mindegy ha a végén hivatalosan is vizsgázol?

telefonko:zpont 2011.02.17. 09:39:12

nagyon hisztiposzt lett ez

Tigrisszív 2011.02.17. 09:43:47

@alprazolam: Ne húzd fel magad, nem mindenkinek erőssége a szövegértelmezés. Meg fogalmi dugóban is van, mert szerinte az egészségügyi alkalmasság kimutatja, hogy valakinek milyen képességei vannak. lol... :D

xss 2011.02.17. 09:45:48

Egy 30ezres tréning hallatán (A1 árának fele) kb annyi jön át hogy magyarul akarsz csinálni egy A1et csak nem akarod megint letenni a kreszt.. (ill megint kifizetni) Ez nem rossz ötlet, de mindenképp kell közúton is gyakoroltatni (rutinpályán nem olyan hullámos az út mint a 7es busz nyomvonala, stb) A vez.tech. tréning meg minden A kat.hoz jó lenne, csak sajnos vidéken, kisebb autos iskoláknál nincs meg ez a lehetőség, (most kifizetni egy szakit, meg találni pálya minőségű aszfaltot..) horror összegek, tanuló alig. Legszívesebben B kat.ra is köteleznék havas, jeges, vizes pályás tréninget, már az elméletnél jó lenne szimulátorozni, de ez mind csak a jövő-, és a kis vállalkozóknak meg szinte elérhetetlen ábrándja.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.02.17. 10:10:32

Értem a rendőri szempontot, de a kezdeményezést támogatom.

Rendőrként sokkal egyszerűbb mindenhova lámpát, vizsgát, rendőrt állítani, mert jobban szabályozható.

A budai alsó rakparton minek lett a Margit hídnál lámpa?

Loncsár szomszéd 2011.02.17. 10:10:33

Ezzel a felfogással kíváncsi lennék Winkler Robi háztáji kertjére: Mi a fasznak gazolni, úgyis kinő...

Szegény egyre elborultabb; ahogy látom, az ő kis elképzelt világa egyre nyomasztóbb, sötétebb. Kíváncsi vagyok, mikor kezd dühöngeni, vagy hangokat hallani..
Én nem is tudom, hogyan lehet ilyen baromságokat összeírni; eddig úgy véltem, Winkler Robi is csak lezüllött az indexes erkölcsi-értelmi szintre, de lehet, hogy inkább komoly lelki baja lehet, nyomaszthatja, frusztrálhatja sok dolog, amivel nem tud megbirkózni.
Talán még mindig van benne jó, valahol még rejtőzhet mélyen az a Jedi lovag, aki a kutyahatározót írta.

Lobogó gatyaszár 2011.02.17. 10:11:59

Pintér kollégának vajon van-e belügyminiszteri vizsgája?

És ha van, vajon jól felkészítették-e a vizsga előtt a valódi belügyminiszteri teendőkre, vagy csak olyan felkészítést kapott, amivel teljesítni tudott egy vizsgát?

isti77 2011.02.17. 10:34:48

Robi, ezzel az okfejtéssel nem egészen értek egyet. Ne kelljen vizsgázni, mert aki motorozni akar, az úgyis fog vizsga nélkül, akár tilos, akár nem? Ez így igaz, én sem ültem még olyan járműben/járművön, amely a megfelelő kategóriájú jogosítvány felmutatása nélkül ne indult volna be.
De nem mindegy, hogy legálisan motorozol jogsi nélkül, vagy illegálisan. Ha illegálisan, akkor felelsz, ha elkapnak, vagy ne adj' Isten balesetet okozol.
De ha legálissá teszik, hogy külön vizsga nélkül motort lehessen vezetni, akkor hogy kérik számon rajtam, ha baj lesz belőle? Pl. balesetet okozok motorral, ami a vezetési tudásom hiányára vezethető vissza. Értelemszerűen felelősségre sem vonhatnak, hiszen jogszabály van arról, hogy B-s jogsival vezethetek motort, hogy tudok-e vagy nem, azt nem kérdezte senki. Az emberek saját belátására és ítélőképességére bízni a dolgot meglehetősen kockázatos ("én azt hittem, menni fog"). Valamiféle ellenőrzés kell, hogy olyanok üljenek motorra, akik meg is birkóznak vele, és ennek egy módja van, a vizsga. Hogy azt is meg lehet bundázni, mint mindent, az egy más kérdés, azért a többség csak nem a "másik utat" választja.

deak.atti 2011.02.17. 10:42:32

@Büszke_troll:

Üdv!

Én pl. ezért akarom a kis GN 125-ömet lecserélni. 188 cm magas vagyok, és 124-127 kiló közt mozgok. 2 évig remekül megfelelt, megtanulni motorozni (mert a 20 óra forgalmi képzéssel kitörölhettem a s...em, csak arra volt jó, hogy levizsgázhassak), megtanulni közlekedni a forgalomban, rájönni, hogy mennyi barom van körülöttem. Egy karcolást nem ejtettem rajta, pedig lemotoroztam vele közel 10 ezer kilométert (tavasztól-őszig munkába járás + az egyéb szaladgálások). Most már szeretnék "felsőbb osztályba lépni", pont azért, mert fizikai és technikai méreteiben is kinőttem ezt a motort. Én pl. aláírtam a B125 kezdeményezést, pedig megvan az A kategóriám. Úgy gondolom, hogy egy 1-napos tréning, ha nem is oldja meg a problémát, de a B-jogsis próbálkozóban felébreszti azt a tiszteletet és távolságtartást a motorkerékpárral szemben, ami ahhoz szükséges, hogy baj nélkül ússza meg az első pár hónapot, míg egy viszonylagos rutint szerez. Az önkontroll nélküli vesedonoroknak meg úgyis mindegy ... azok 50-től 1000 köbcentiig bármivel össze tudják törni magukat. Én nem bánnám, ha a családom B-jogsis része (nejem, sógorom) el tudna hivatalosan is menni a motorral bárhová, ahol ügyintézni valója akad, és nem kell autóba ülni, automatába pénzt dobálni, stb. Akkor még el sem adnám a GN-t, hanem megtartanám nekik.

DA

Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.02.17. 11:22:23

Érdekességként egy kis történelmi adalék:
1977-ben 16 évesen elmentem PAV vizsgára, ezután elméleti tanfolyam ésvizsga következett (KRESZ, műszaki és egészségügyi). Gyakorlati oktatás "A" kategóriára nem volt, saját magam felkészültem (udvaron, parkolóban, stb.) a rutinvizsgára. Sikeres rutinvizsga után, ha jól emlékszem (már tényleg történelem) 3 hónapig motorozhattam közúti forgalomban, némi korlátozással (pl. utas nélkül) mindenféle oktató és kiséret nélkül, aztán elmehettem forgalmi vizsgára és megkaptam a jogsimat.
Akkoriban persze a motorozni vágyok álma egy 250-es MZ, 350-es Jawa vagy egy Pannónia P20/P21 volt.

fegyvervideoponthu 2011.02.17. 12:24:02

Ize, ez a cikk igazi kommunikacios bakloves Winklertol.

Ugyanis!

"„Ez a kategória (az 50 köbcentis) egyszerűbben kezelhető, míg a kezdeményezésben érintett, akár 125 köbcentiméteres motorok már erősebb, gyorsabb járművek. Ezek balesetmentes használatához egy gyakorlati vizsgát mindenképpen szükségesnek tartana a tárcavezető.”"

Ezt a kovetkezokeppen kellett volna kommunikalni:

"Pinter Sandor belugyminiszter is feleslegesnek tartja a teljes A1 jogositvany megszerzesenek szuksegesseget, es az egesz eljarast helyesnek tartja egyetlen, csupan vizsgara redukalni."

alex58 2011.02.17. 12:38:02

@Vortex:

A kezdeményezés a 125 cm3-es, maximum 15 LE-s motorokra vonatkozik !

Vortex 2011.02.17. 12:53:56

@alex58:
"A kezdeményezés a 125 cm3-es, maximum 15 LE-s motorokra vonatkozik ! "

Amiből aztán jó szokás szerint kiveszik a fojtást és / vagy másik dobbal átlépik a 15 LE-s határt... (tisztelet persze a kivételnek).

atiz 2011.02.17. 13:15:18

@Loncsár szomszéd: szerintem olvasd el meg1x a cikket. Nem arrol van szo, hogy ne gazoljunk, hanem hogy maskepp gazoljunk es ne lehessen a gazolàst penzert megvenni.

Az egy mas kerdes, hogy hogyan lehetne ezt elerni, mert a gyakvizsgarol is kell egy tanusitvany, amit feltehetoleg egy humanoid allit majd ki.

Es itt a rendszer gyenge pontja, mert hacsak nincs a humanoid rendesen megfizetve, es ezaltal erdekeltte téve abban, hogy ne bukjon le holmi korrupcios piszlicsare ugy miatt, mert akkor oda a zsiros allas - nos jo fizetes nelkul a humanoid is megvesztegetheto lesz.

mint ahogy a rendorok is addig megvesztegethetok, amig nem kapnak megbecsulest es/vagy rendes fizetest (esetleg jo nyugdijat) amivel ellenerdekeltekke lehetne oket tenni a korrupcioval szemben.

lwcolors 2011.02.17. 13:24:07

Nem tudom, mit vártatok Pintér Sándortól.
A múlt heti egyik Vas Népében volt egy cikk a megyei rendőrség munkájáról. Ebben egy félmondat szólt arról, hogy 2009-hez képest 20%-al nőtt az össz bűncselekményszám. És egy fél oldal szólt arról, hogy az új trafiparancsnokság és büntetéskirovó alakulat milyen eredményesen működött. Ez a jellemző...

Pernahajder Viktor 2011.02.17. 13:28:29

Ha valami sikerélményt akartok, akkor foglalkozzatok inkább az óravisszatekergetéses dologgal. Azt inkább fogja támogatni "ez" a hatalom.

Ejoy 2011.02.17. 13:32:36

Szerintem is kell a vizsga. Mi ezzel a probléma? Ja, hogy ki kell fizetni...

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2011.02.17. 13:53:18

Robi! Fordot ettetek a vacsorán? Milyen volt, nem túl rágós? A szakirodalom azt ajánlja, hogy este hat után már ne együnk Fordot, max egy könnyed Suzukit!

Zizo1 2011.02.17. 14:26:48

Sok éve vezetek mindkét kategóriában, de én sem támogatom ezt a donor, öngyilkosjelölt kezdeményezést, mert nagyon nem mindegy, 50cm3-vel megy valaki 50km/h-val, vagy 125cm3-al megy akár +120km/h val.
Azt elfogadhatónak tartom, hogy akinek B-s jogsija van, annak ne keljen kresz vizsgát tennie, de rutin és forgalmi alkalmasságit kötelezően tegyen! Az igaz, hogy ettől még senki nem lesz motoros ász, de legalább egy kissé kiszűrik a totál alkalmatlanokat, a saját és a többi közlekedő biztonságáért.
Az is hamis érv, hogy eddig is sokan közlekedtek 125-ös motorral 50-es ként, és még sem történt semmi különös. Csak azt felejtik el ilyenkor, hogy a hamis 50-es papírokkal közlekedő, fokozottan vigyázott arra, hogy nehogy kiszúrják gyorshajtással. Ha ez már nem lesz visszatartó erő és akár legálisan vezethet 50km/h feletti sebességgel akkor minimális tapasztalat nélkül, megsokszorozódik a baleset veszély!

fegyvervideoponthu 2011.02.17. 14:27:09

www.inforadio.hu/arena/3883/

Meghallgattam az interjut, nektek is meg kene. Utolso 15 perc kb. szol a kozlekedesbiztonsagrol.

Nem tisztem vedeni Pintert, de alapvetoen mondott nem hulyesegeket is, mint a 8. osztalyban kresz-oktatas, ingyen smkp-jogsi lehetosege BM altal biztositott motorokkal (mibol, hogyan?).

A B125 eseteben habogott egy kicsit a nagyobb veszelyessegrol, es asszem az smkp sebbesegkorlatjat is rosszul tudta, azonban egyertelmuen es tenyleg a B-hez kulonbozeti es csak gyakorlati vizsgat mondott.
A vizsgak ruhellese mellett ez jokora eredmeny lenne, ha megvalosulna. IMHO.

Borenbukk 2011.02.17. 14:27:15

@alprazolam: Figyelj! Uljetek le Tigrissziv cimboraddal, aztan nezzetek at, mit irtal, mert ez gaz! (Egyben add at neki, hogy pl. az eleslatas kepesseg, amivel sajnos nem mindenki rendelkezik, de eleg konnyen szurheto egy egyszeru vizsgalattal.)
Kepes voltal azt mondani, hogy nem az orvoson mulik, hogy az egeszsegugyileg alkalmatlannak ne adjon alkalmassagit, mert az alkalmassag sem ervenyes orokidokre, es minden esetre. Ha nincs meg a logikai hiba az ervelesedben, esetleg segitek.

efilnikufesin 2011.02.17. 14:34:01

csak kibújik a szög a zsákból.... ez a cikk borzalmasan ciki... :S

efilnikufesin 2011.02.17. 14:40:02

és cinikus, és olyan ,mintha egy 5éves sértődött kisfiú írta volna. viszont benne van a várható eredmény...

alprazolam 2011.02.17. 16:02:47

@Borenbukk: buktám! nem kell összefognom senkivel, magamtól is tudom, hogy nem érted, de nem is baj. Légy erős! nem az orvoson múlik. Ha nem érted továbbra sem,az vagy azért van,mert sokat ittál, vagy azért,mert még nem. Szevasz.

muskotály küvé 2011.02.17. 17:13:16

A szájbarágón írjátok:

"A B jogsis használatot pedig mi is úgy képzeljük el, hogy az autósnak részt kellene vennie egy tanfolyamon, ahol bizonyítja az alkalmasságát - ahogy ez Európa több államában is van."

Most akkor mi van?

efilnikufesin 2011.02.17. 20:01:48

@muskotály küvé: semmi van :) az van, h el kellene kezdeni aláírást gyűjteni, h akinek van B kat. jogsija, és ezután akar Akorl. vagy A-t, annak ne kelljen KREZS-ből vizsgázni. mert B125-höz sem kell. attól függtelenül, h a B kat.-n nincsenek motoros kérdések, amik A1-en, A-n vannak. Sőt. Arra is kellene aláírást gyűjteni, h akinek megvan bármilyen A kat-a, és ezután akarna B-t, annak se kelljen KRESZ-ből vizsgáznia. A gyakorlati vizsgával dettó ugyanez a helyzet! hajrá előre a marhaság útján!

csakazértistotalcar 2011.02.17. 20:47:26

@Ejoy: ...meg le kéne tudni vizsgázni :)))

donphobos 2011.02.17. 22:27:24

Valószínűleg már elkéstem a kommenteléssel. Elnézést kérek minden ráérő kommentelőtől, napközben dolgozom.

Ez az egész B125 kezdeményezés szép dolog is lehetne, de a mai Magyarországon teljesen esélytelen. A közlekedési morál hiánya, a sok kivagyi önző primitív "polgár" szűklátókörű felfogása túlságosan átjár mindent. Lehet hogy sértő, a kivételektől elnézést kérek, de nekem erről az jut eszembe, hogy "nem a kenyér túl kicsi, hanem a pofátok túl nagy..."

Aki azzal érvel hogy nem tud a munka miatt elmenni tanfolyamra az gondolkozzon már el. Ha annyira példázunk Európával akkor el lehet menni esti tanfolyamra. Munka után, igen! Én is munka után jártam intenzív nyelvtanfolyamra, sőt edzeni és úszni is munka után járok. Sőt, mosni is munka után tudok, mert a munkáltató felhúzza az orrát ha munka közben hazaugrok mosni. Térjünk már észhez!

A másik dolog hogy mert az mennyibe kerül. Ismét a kenyeres-pofás idézetet ajánlom. Ha nem megy az A1 jogsi anyagilag akkor miből lesz a motor? Miből lesz a védőfelszerelés? Miből lesz a karbantartás, a fenntartás? Ugye? Nem kötelező autózni, nem kötelező motorozni. Gondolkozni mondjuk illene.

Az is érdekes hogy kellene minden jó Európából, de a kötelesség, a rendre való törekvés, a törvények betartása már annyira nem tetszik, ugye? Okosba-gyorsba legyen hirtelen minden, adjon az állam. Mert mennyi adót fizetünk. Ja, azt nem, mert okosban megy az is. Kenyeres-pofás hasonlat ismét.

Winkler fürdős-prostihoz hasonló hagymázos fröcsögése pedig kábé fel is teszi a pontot az egészre. Ha valamit el akartok érni akkor az abszolút minimum az hogy vitára alkalmas módon érveltek. Ez csak picsogás. Ennek megfelelően fogják kezelni majd. Úgy meg fog bukni az egész mint a huzat.

Üdv!

csuvel 2011.02.19. 00:40:51

Winkler Robi nagyon csöndben vagy. Pedig illene válaszolni az itt elhangzott érvekre, véleményekre.
Vagy csak annyit mondani, hogy bocs fiúk ezt tényleg elbasztam.

fckyou2 2011.02.19. 07:24:41

ÍÍÍÍÍÍÍiii

De most az is kérdés, hogy mi a faxom az az A1, Akorlátozott és A jogosítvány, csináljunk A100 A125 A250 A400 A500 A650 és így tovább jogosítványokat...

Hiszen nem igaz, hogy mindnek 2 kereke van és a fizikai szabályok is a köbcentivel változnak. Az eszem megáll.

És persze megosztanám a B jogsit is. Legyen szépen külön Bluxus és Bproli és Bsportos jogosítvány:) Minden autóra külön típusvizsga hejje hujja vigalom.

dennisthemenace 2011.02.19. 17:18:24

@-Gabi-: Ez az. Én is útalom oket, mint a szart. Kulonosen a kapitányaikat..

Joel Teitelbaum 2011.02.20. 12:44:28

A cikkíró érvelése alapján akár
ne kelljen vizsgázni B kategóriához
sem semmiből, mert mindenki úgyis csal,
kapja meg mindenki alanyi jogon.
Ugye milyen jó volna? :-(

Krisz_ 2011.02.20. 13:51:36

@Joel Teitelbaum: pontosan. Ennyi erővel el lehetne törölni a műszaki vizsgát, az érettségit, a buszjegyet, mindent. Nem ez a megoldás.
süti beállítások módosítása