Scuderia Ratto: Crescendo!

  2011. január 30. - ommm Címkék: patkány polski

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Peti műhelye a napokban átalakul, de a leesett hó miatt érzet mehetnék nem ismer lehetetlent, sem kifogást, így gyorsan és hirtelen kellett cselekedni: menetképessé, sőt, csapatás kompatibilissé kell varázsolni az autót addig, amíg tart a hó és a fagy. A tél lassan elmúlik én pedig egy métert sem mentem még vele? Ez nem járja, elvégre azért vettem. De nincs töltés, nem nyit a kettes torok a karbin, úgy pedig elég halvány még a nem túl acélos gyári motor sem. Nem érünk vele sokat, hiába jár szépen és finoman.

A név kötelez

Így lett, hogy egyik este elkértük Petitől a kulcsot és Balázzsal kimentünk a műhelybe, hogy töltést varázsoljunk a tetszhalott autóba. Ahogy némi reszelés után a csontszáraz karburátor felkapta a benzint, máris beröffent, szerencsére úgy tűnik, nem ártott neki a sok helyben állás.

Generátort cserélni egy nagypolszkin elég macerás, és hamar rájöttünk, hogy bármennyire is meleg van a műhelyben, azért csápos emelő nélkül elég könnyen megfázik az ember a hideg betonon fekve. Természetesen a két generátorból egy sem volt jó, így eldöntöttük, hogy Balázs egy helyi mesterrel felujíttatja az egyiket, majd másnap átvisszük az autót Meki barátunk műhelyébe, tudják, ő az, aki megjárta a mongol sztyeppét egy Land Cruiserrel és kedves nejével. Meki jóbarát, munkaidő után nyugodtan mehetünk.

Hoppá! Van töltés!

Két nappal később meg is lett az új generátor. Az öreg szaki, akit Balázs megtalált, még 1946-ban szerezte mesterlevelét, így már az ajtóban kiszúrta a kezében a lengyel generátort.

- Még javítanak Polskit? - kérdezte és a barátom tudta, hogy jó helyen jár. 5000 forintért lett egy patent generátorunk.

Az autóval átgurultunk az alig 300 méterre lévő másik műhelybe, közben kiderült, hogy fék sincs, valahol elengedi a rendszer a folyadékot, plusz egy teendő. Ám ekkor már tudtuk, hogy semmi nem állhat utunkba, ez az autó záros határidőn belül gurulni fog. Míg Balázs a logisztikai problémákkal küzdött, addig én Tóth Zolival kettesben megvettem egy kerékszettet. Zolinak a zsírúj Belshina gumikra fájt a foga, nekem a felnik kellettek, ráadásul a Corolla kicsit kopott, ám a Patkányra még bőven jó gumijait Zoli grátisz lepasszolta, így lett 15 ezer forintból négy felnim és remek gumim. Az angol gyártmányú Cosmos felnik ugyanolyan lepattantak, mint az autó maga, így tökéletes összhangban vannak. Ja, a jobb elsőt görgőzni kell.

Leütött, ahogy kell. Jól fog mutatni...

Balázs nem volt rest, a csáposra dobva sokkal könnyebben ment a munka, egykettőre felkerült az új generátor és egy új feszszabályzó, de töltés nem volt. Egyszerűen azért, emrt elkövettük a létező legamatőrebb hibát: nem néztük meg a biztosítékokat. Miután kicseréltük a gerjesztés kiégett biztijét, azonnal tölteni kezdett a gép ezerrel, remek, végre.

Mint egy egyszemű ET, úgy figyel a jókora szerkezet

Aztán alig két-három óra reszelgetés után lett második torok is a karbin. Ehhez Balázsnak rá kellett jönnie, hogy egyszerűen hiányzik az az apró fémlemez, ami húzná adott gázpedálállás mellett a kettes torok pillangószelepét.

Egy kis lemez, némi reszelgetés, rudazat-állítás és lőn. Hajnali fél háromra ez is kész lett. Közben, bebuheráltam a Ganz fordulatszámmérőt, ami végre jól is mutat, eddig egy kétütemű motorokhoz rendszeresített darab volt benne, így az ősöreg motor leforogta a kilencezret, most végre pontos értékeket mutat a másfél kilós műszer.


Elméletileg mára már megszűnt a fékprobléma is és Balázs megoldotta a szivárgó fékelosztó gondját. Most már csak Kopasz barátomtól kéne elhozni a két ülést és az övet, valamint a két nagyméretű ködlámpát, lehegeszteni a difit a fenébe és gurulni egy jót. Egy pár hétig jó lesz ideiglenesen így is, utána úgyis elkezdjük a komplett átépítést és karosszériázást.

Elpakoltunk, kitakarítottunk és hazamentünk. Haladtunk, és ez jó. Csak havazzon még egy picit, ha lehet.

Kell rá a két, kerek ködlámpa, mint egy falat kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr242624034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2011.01.30. 14:14:01

@megszaLott:

az első ültetés nem téma, ott egy rövidebb rugó lesz, az biztos.
fűrészelt rugót nem nagyon lennénk hajlandóak beépíteni, azért van egy szint, ami alá inkább nem.
a hátulján meg nem a rögzítőcsavar fölött, hanem alatta fog menni a rugó, az úgy körülbelül öt centi.
annak úgy elégnek kell lennie.
ha nem, akkor itt még mindig lehet variálni a laprugó ívével egy minimálisat, mert akkor azt olyanra készíttetjük eleve.
de mondom, átpozícionálni mindenképpen át kell a rugót a hídhoz képest, mert ha nem, akkor viszont a rugóval kéne az összes ültetést összehozni és az úgy nem lesz jó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.30. 14:14:54

Bőven jó a 13"-os felni. Meg nem is értem, hogy milyen leütött felnikről ír a Pista. Ha akarja, én mutatok neki RENDESEN leütött felnit:)

Rocko- 2011.01.30. 14:17:44

"Mint egy egyszemű ET, úgy figyel a jókora szerkezet"
hát azért Balázst így leszólni...
:DDDD
na meg az a mélytorkos poén...
én nem hagynám! :DDDD

504Laci 2011.01.30. 14:19:44

@nem kéne...:
A Steyr-Puch első laprugónál ezt úgy oldották meg, hogy fordítva van tekerve a rugószem. Ha már úgyis kovácsoltatni kell...

Polly-pudli-pötty 2011.01.30. 14:23:23

@nem kéne...: Szerintem attól,hogy mondjuk a fastra alá faragunk 308-as saab tárcsákat nem lesz sokkal rövidebb a fékút.
Erre azt szokták mondani a nyilván futóműtervező mérnök képesítéssel rendelkező tunyingolók,hogy szélesebb gumival kisebb ET-jű kerékkel jobban "betapad" fékezésnél.Hát persze...
A B corsám alatt 236-tárcsa van,a nagynéném 2006-os POLO-ja alatt 256-os,mégis a VW fékútja több mint 10méterrel rövidebb (100-0ra),a gumik nagyjából egyformák alatta.
Innen gondolom,hogy a tárcsa átmérője nem jelent sokat.

Polly-pudli-pötty 2011.01.30. 14:29:07

@megszaLott: "Gondolom a nagyobb tárcsa melegen is hamarabb fogja állóra, ami pályázáskor csak jó valamire."

Hát ja igazad van. Ez nem is jutott eszembe. Így tényleg van értelme.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.30. 14:31:02

Még egy amatőr sem jött ide "szlovákrendszámozni"? :DDD

CarNage 2011.01.30. 14:32:50

Hajrá srácok! Nagyon nájszos a projekt!! :D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.01.30. 15:00:10

@nem kéne...:
Vannak ott Pesten olyan szervízek ahol valahogy összenyomnak vagy 2 tekercset a rugón, s elöl kész is, és nem levágva. Hátul pedig így szerintem jó.

Különben is, mijazhogy szlovákrendszámmal nyomultok? :))))
Mondjuk én pofázhatok, mert nekem román van:)))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.01.30. 15:02:09

@megszaLott:
Vagyis hátul nem így jó, hanem úgy, ahogy mondtad.

ocsisajt78 2011.01.30. 15:11:09

Hajra-hajra!

Legyen mar eles csapatos video, tokre varom :D

Csak a yamaha 2011.01.30. 15:15:13

@nem kéne...: Hátul a kutya csont(vagy mi a neve)ami hátuljánál a laprugók végénél van,ami ki leng..azt rövidíteni??Érthető??

toncsi64 2011.01.30. 15:25:33

Emlékeim szerint a hátsó futómű ALATT megy el a rugó. Od a esetleg ne lehetne a felfogatás alá valamiféle távtartót tenni ?! Így az egész futómű feljebb kerülne vagyis a kasztni lejebb...

Glover 2011.01.30. 16:04:22

Peti műhelyétől nem messze van egy rugókészítő, javító. Ott simán megcsinálják.

BR 2011.01.30. 16:07:59

A felni egy viszonylag kis szériában gyártott Cosmic névre hallgató darab.

rene_mascarpone 2011.01.30. 16:08:25

Alakul ez! :)
A műszer pedig Ganz Műszer Művek Közlekedési Mérőműszerek Gyára --> Ganz KMGY...
Mármint a készítője..

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zleked%C3%A9si_M%C3%A9r%C5%91m%C5%B1szerek_Gy%C3%A1ra

Én már csak tudom, Vályi úr is tudja, hogy tudom! :)

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2011.01.30. 16:19:46

hajrá, Omm!
azért az alcímet (ami a TC kezdőlapon látszik): "Játszós autó fillérekből" szerintem lassan felejthetjük, lásd "elkezdjük a komplett átépítést és karosszériázást" :PP

stevee 2011.01.30. 16:24:08

Végre alakul! Egy jó csapatós videónak már tényleg nagyon itt lenne az ideje. Élmény lesz látni, ahogy a rőcei járásból Érd környékére tévedt "túlkoros hülyegyerek" nyomul majd. (Uraim, mindent csak poztitív értelemben) : ))

Dennis01 2011.01.30. 16:25:52

@BR: Angliaban mindent meg lehet venni, csak tudni kell, hol kell keresni. :)

www.midlandwheels.com/?Query=Cosmic

Nekem NE,jó? 2011.01.30. 16:44:30

Országomat,fele királyságomat és még meg nem született lányom kezét odaadnám azokért a felnikért... (Ha már a Nivámat elcseréltem egy Mazdára,milyen jól mutatna rajta...)

Merida001 2011.01.30. 16:44:32

Jó a cikk, már vártuk! Az ültetés még hiányzik az igazi patkányhoz az illik...:)

Magyar[HUN] 2011.01.30. 16:48:15

Jó lesz ez, a 40 literes fogyasztást jól hallottam?:) Mondjuk csak durva csapatáskor lesz annyi, nyugisan eljár majd hússzal is. De ez kit is érdekel egy ilyen autónál:)

McK (törölt) 2011.01.30. 17:27:12

Ezt az ültetés dolgot nem erőltetném.
Megfelelő gátlóval ,rugóval nem lesz gond,hójáróként is üzemeltetni viszont nem lehet ültetve..
Egyre kívánatosabb a Patkány..
Igazi élményosztó lesz belőle.

BR 2011.01.30. 17:29:34

@Dennis01: Persze, ezt vedd figyelembe, hogy replika. Mondjuk így is szép és jó, hogy lehet kapni.
Ez itt az én autóm Cosmic felnivel:
ratro.blog.hu/2011/01/14/akkor_es_most_49

yenoee 2011.01.30. 17:31:14

@nem kéne...: Na, ez érdekes lesz, úgy érzem.
Ha a segge már ül szépen, el nem tudom képzelni, h a négypálcás sperr hosszútávú megoldás legyen :)

3 gb 2011.01.30. 17:39:42

Ne haragudjatok! Ez az, amire a másik posztban reagáltam. Számomra kúrvára érdektelen, hogy ki hogy szerelgeti az autóját. Én vezetek, ha elromlik, elviszem szerelőhöz, nem rondítom össze a kezem. Basszátok meg ez egy autókról szóló valami, nem barkácsolok otthon eszmefuttatás. Szarok a szerelésre és a sebességhatárokra IS.

Dennis01 2011.01.30. 17:40:48

@BR: Klassz autod van, gratula hozza!
Ezek az angol felnik nagyon kivanatosak, most ugy latszik, valaki latja az uzletet bennuk, egyre tobb 70-es evekbeli felni kel ujbol eletre pl: Mamba, Cosmic.

nem kéne... 2011.01.30. 17:46:52

@McK:

lengéscsillapító már van.
nem pont plug&play,igényel némi átalakítást a bekötése, de se fűrészelni, se hegeszteni nem kell, mindösszesen más méretű szilentet kell belenyomni.

@yenoee:

hegesztett sperrel vannak komoly problémák, ami egy erősebb szerkezetű autónál nem feltétlenül jelentkezne, de ennél a kis vacaknál idő előtt leszaggatná a hátsó hidat tartó hosszlengőkarok bekötését vagy a hídon, vagy a fenéklemezen, az meg senkinek nem jó.
vagy nagyon meg kell erősíteni ezeket, vagy más megoldás után nézni.
mindegy, egyszerre csak egy problémát kell megoldani, nem a difi a következő.

Dennis01 2011.01.30. 17:53:13

@3 gb: Pedig a szereles is hozzatartozik egy auto tulajdonlasahoz, ha tetszik, ha nem. Az mar egy masik dolog, hogy van aki szereti maganak csinalni, mert tudja, hogy mit csinalt rajta es mit nem es van aki odaad egy koteg penzt valakinek es HISZI hogy az a valaki megcsinalta azt amire kertek..

Верховина 2011.01.30. 18:24:58

@KuKori:

A kötsög adócsalók, szlovák rencámmal...!?:D:D:D:D

Alakul a Gép. Az elején reménykedtem benne (főleg, mikor megláttam, hogy videjó is van), hogy lesz csapatás...:( Forgáshoz nem kő' fék:D:D:D

ha1tt 2011.01.30. 18:42:28

@3 gb: Bocs, a te szintedre ereszkedve:
Lesz@rom, hogy te mit sz.le!
Amint látod, sokunkat érdekel a történet.
Ha téged nem, ne olvasd!
Mégegyszer bocs!
ON: Hajrá Pista, hajrá Patkány!

Rocko- 2011.01.30. 18:45:16

@3 gb: akkor rossz helyen jársz.

105tc 2011.01.30. 19:02:21

rohadjak meg de az en agyam a felni kepet forditva latja
mint valami 3D mozi

Danessz 2011.01.30. 19:34:42

Szentségtörés most megkérdezni, de mi van az E32-es bálnával?

mtk001 2011.01.30. 19:44:19

A fenekét mindenképp meg kell ültetni, úgy lehet vele jól csapatni. Javaslom a trabant klubosokat megkérdezni a laprugós ültetésről.
Nagyon tetszik a project !!!
Szurkolok, hogy minél előbb mehess csapatni vele.

akiak 2011.01.30. 19:48:39

Te Pista! Azok nem uralsinák? mondjuk egykutya, hóban mindkettő tudja a dolgát..
És a kopasz addig a földön ül, ha elhozod a székeit? :)

Wizardus86 2011.01.30. 19:54:08

most ez komoly, hogy 40 azaz negyven litert eszik??

Jamesblond 2011.01.30. 19:55:11

14 éve volt egy barátomnak nagy Polskija. Mindig a posta parkolójában gyűltünk össze beszélgetni. Volt ott akkoriban még 4 T Warbi, Dacia, Maruti, Niva, Trabi, Ezerkecske. Mindannyian a saját gépünkkel mentünk, nem apuciéval. A legzsiványabb mind közül a Polski volt. Elől el volt vágva a "rigó", hátul meg valami fekete 15-ös lemezfelni nagy ballonos gumikkal. Úgy nézett ki a gép, mint egy macska ami ugrani készül. Állandóan csapattunk vele, a 4 tárcsa meg a széles gumik úgy lassították hogy bármelyik mai kisautó elszégyelné magát. Minden csöpögött a szilikontól, a fekete műbőr ülések is, hátul döngött a házi készítésű mély láda ami minden gyáritól erősebb volt, olcsó ukrán benzinnel jártunk, és amint leesett az első hó azonnal úton voltunk :D Az volt a zsivány, aki úgy ment keresztbe, hogy az autó tetején átcsapott a hó. Ekkor volt már tempó is. A rendőrök a városban név-rendszám-guminyom alapján ismertek minket, ha a másik utcában voltak, hangról is pontosan tudták melyikünk fordult ki:) Szép idők voltak :) a Polski annyit kapott, hogy azóta sem fér a fejembe hogy bírta ki. Állandóan kapart, csúszott-mászott, üveghang, minden... A Polski egy nagyon jó gép! Csak iszákos egy kicsit. És valamiért jobban dobja a feneként mint a Lada. Ami nagy fegyvertény, ha élményautózik az ember... :)

w a s d 2011.01.30. 19:56:08

@504Laci: @mtk001:

Csak kérdezem, mert még az életben nem néztem meg egyiknek sem közelebbről a futóművét, de a Polskinak hosszában van a rugója, nem? Vagy ha úgy is van, attól még ugyanúgy lehet variálni?

mtk001 2011.01.30. 20:07:17

@F/:
Igen jól tudod. A nyolcvanas években láttam, hogy mentek rallyn polskikkal és mindnek nagyon ült a feneke.
Saját kezűleg egy ennél eggyel régebbi polskit hajkurásztam meg a földutakon, nagyon király volt, de a gyári rugókkal a hátulját könnyen feldobta az egyenetlen 'utakon'.
Trabantomat hekkeltem én is rugókkal, egyet megfordítani, kivenni egyet, keményebbet belerakni stb.. Nem érdemes szívni a végigpróbálással, érdemes a trabis gyerekeket megkérdezni a tapasztalatokról. (Ja és mindkét oldalnak ugyanolyannak kell lenni.)

3 gb 2011.01.30. 20:31:00

@Dennis01: ha nem csinálja meg, a széttört sörösüveget beletrancsírozom az arcába! ez is egy spórolási lehetőség...

3 gb 2011.01.30. 20:32:05

@Tamibaba: Nem is olvasom, csak fáj, hogy ebbe az irányba mentek a dolgok.

3 gb 2011.01.30. 20:34:45

@Rocko-: Öcsém, hónapokig visszafogtam magam, de most már elegem lett!

DATSUN 2011.01.30. 20:38:25

A rugó,az legyen rudóalakú,ne pedig egy lemez.....

Rocko- 2011.01.30. 21:06:32

@3 gb: tüzes vassal ütögetnek, hogy olvasd? tudlak sajnálni.

nem kéne... 2011.01.30. 21:12:38

@Danessz:

az valaki másnak a biznisze szerintem, keverednek nálad a dolgok.

keletisarok.hu 2011.01.30. 21:13:27

"álákul a pátkány, háháhá"

Ez nagyon tetszett. Hajrá! ;)

nem kéne... 2011.01.30. 21:13:47

@Wizardus86:

persze.
kicsit sokat járt álló helyben.
:)))

Motordoktor 2011.01.30. 21:17:22

@BR: Nem ismerjük mi egymást? 411? Cosmic? Pedrini? ;-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.30. 21:18:15

@Rocko-:
Elmondom, hogy miből állna az ilyen embereknek szerkesztett autós újság:

-újautó tesztek
-szervizek listája, esetleg értékelése
-hitelinformációk, valutaárfolyamok
-életmód tanácsok (mik az épp aktuális trendi dolgok, stb)

Na ezek azok a dolgok, amikre én nem kattintanék.

Motordoktor 2011.01.30. 21:19:46

@BR: Tegnap ezt a képet kerestem a 411-ről a blogodon, hogy elküldjem Pistának (ommm), de nem találtam.

Csikós Zsolt 2011.01.30. 21:23:02

Hajrá Stefano "Ratto" Valli!

A Littnertől kaptam két nagyon szép, kerek, krómozott Hellát a Pontonra, de ahhoz kábé tíz évnyire túl fiatal. Ilyen kicsit lapos, utcai Hellák, nem öblös rali-szurófények, de azért jól mutatnak, még a Dezsőnél is inogtam.

Szerintem a Lityó odaadja neked is, ha elkérem, kő?

nem kéne... 2011.01.30. 21:32:59

@BR:

igaz, elírás lesz.

@Csikós Zsolt:

most jöttem az 504Lacitól, kezembe nyomott négy darab nagy kerek, igaz műanyag házas, de legalább sárga üvegű ködlámpát.
lámpával már igen erősen jól állunk.
:))))

Верховина 2011.01.30. 21:43:26

@3 gb:

Ööö... Ugye tudsz róla, hogy ez itten nem a Totalcar? Ez a Belsőség, a Totalcar BLOGJA. Nagyon nem ugyanaz. A Totalcaron nem fogsz kendácsolós cikkeket látni, a Belsőségen viszont igen, merthogy ide az igazi autóbuzik miatt írnak.;)

Верховина 2011.01.30. 21:44:57

@nem kéne...:

Sárga lámpával jobban nézne ki:))

Amúgy rémlik valami Manta-tükör... Az is őrá lesz(mert az is jól állna:D), vagy keverem a dolgokat?

nem kéne... 2011.01.30. 21:49:29

@Верховина:

nem manta, de ja, az a tükör ide lesz.
szart se lehet benne látni, de legalább jól néz ki.
:)))

Rocko- 2011.01.30. 21:57:22

@Csumpi Hálidéj: csak akkor mi a szart keres itt? olvassa azt. én se megyek oda, h nem érdekel az.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.30. 22:21:39

Jó szórakozást hozzá :D
A lustaságot pedig úgyis csak a kényszer tudja szétzúzni :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.30. 22:23:30

@3 gb: "Basszátok meg ez egy autókról szóló valami, "
Igen, pont ezért van benne szó autókról.

Ami neked szól, az a fosom managermagazinok, ahol kellően felszínes minden.
A sebességahtárokra meg szarj nyugodtan, a traffipax nem szarik :)

nem kéne... 2011.01.30. 22:42:07

@DATSUN:

rugó alakú rugó?
az milyen?

ommm 2011.01.30. 22:44:59

@Csikós Zsolt: Köszi Csik, de látod, Laci pár sörért passzolt 4 fényszórót, aztán ah még több lenne, akkor elolvadna köröttünk a hó, az meg nem jó :)

Верховина 2011.01.30. 22:49:19

@nem kéne...:

Majdnem:D Látni meg nem is kell benne, a por/gumifüst úgyis eltakar mindent:D

A Patkány a videjón nagyon csönben van, valami hangja ugye lesz?;)

Верховина 2011.01.30. 22:50:38

Na majd most!

Ééés megjelent mind a két hsz!:D

Dennis01 2011.01.30. 22:55:19

@nem kéne...: Ezt nem hiszem el, mennyi ideje nezegetek sarga uvegu kodlampakat, csak a legtobbje aron kivul van..
A masik dolog, ami gondot okoz, hogy egy Mighty Mini versenyauto replikat faragok a sajatombol, a szabalyzat viszont kimondja az ilyen kodlampak eltavolitasat, pedig oda vagyok ertuk...

nem kéne... 2011.01.30. 23:11:24

@Csumpi Hálidéj:

miért, mi a baj pl a torziós rugóval?
a 911 alatt egészen sokáig megfelelt.
vagymondjuk a fulvia milyen fasza ki autó, nem?
elöl-hátul laprugó.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.30. 23:15:32

@nem kéne...:
Nekem semmi bajom a laprugóval sem a torziós rugóval. De még a légrugóval sem.
Sőt, ma már egy laprugós autó csemege az embernek.

Krisi 2011.01.31. 00:12:31

@3 gb: jelenleg konkrétan egy fasz van a TC címlapján amire rávarrták hogy "mini". inkább azon háborodj fel, ne pedig azon, hogy itt konkrétan az autóbuzéria legmélyebb bugyraiban járunk egy hátsókerekes, hegesztett difis Nagypolák által :)

kiegészítő ködlámpából és reflektorból pedig soha sem elég, még még még többet rá! a híres 520-as E28 is szerintem azon a versenyen nézett ki a legjobban azzal a fényhíddal, de ez lehet hogy már csak az én perverzióm :)

kozod-e 2011.01.31. 00:55:00

Baszod, ha a felnit szugerálod tényleg fordítva látszódik... befelé nyúlik meg minden, Olcsó játék de egész jó :) Rohadjak meg Ez hatalmas :D

petyalada 2011.01.31. 06:51:07

Tök jó, hogy ezeket a régi kocsikat lehet szerelgetni, okoskodni, variálni. Aki szeret buherálni, annak ez űber élmény!!
Mivel én is ilyen autóbuzi vagyok,és még csapatni is nagyon szeretek(anyám nem fél mellettem csak a nejem!)így drukkolok nektek ezerrel! Jó lessz az a talicska:)
Kitartás!

BR 2011.01.31. 07:04:26

@Motordoktor:
De igen, doktor úr! Tudja, beteg vagyok, találkoztunk már rendelésen...
Sajnos nem gyógyítható.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.31. 07:33:21

@Dennis01: +1
Ez akkor a leg rosszabbb, amikor kiderül, hogy a valag pénzért a "szerelő" (jóesetben) félmunkát végzett. Visszamenés-reklamáció esetén meg közli, hogy "jó-az-így-ilyennek-kell-lennie". 4 különböző szervízben jártam utánna (3 csak ugatta a szakmát, leragadt ott, hogy nincs hibakód-nincs probléma), a 4. elvitte próbaútra, közölte, h "ez bizony szar", majd megcsinálta 15 pénzért (el is mentettem a tel.számát végleg, a többit meg töröltem a fenébe :P)

sargarigo 2011.01.31. 08:41:35

Ez erősen emlékeztet, a decemberi udvaron történt motorcserére,persze emelő és akna nélkül.Tud a magyar ha akar:-))

Hurri Kán 2011.01.31. 09:14:18

Hajrá Pista, jó lesz ez!

vikk007 2011.01.31. 09:15:58

Megültetni a legegyszerűbb...

Úgy gondolom, hogy a laprugó a híd alatt megy el...

Fel kell lazítani a csavarjait, éa egy keményfát, pl parketta, becsúsaztatni a rugólap, és a felfekvő felület közé, már is ült 2,5 cm-ert...

A csavarokat, meg visszahúzni...

Sam8888 2011.01.31. 09:20:36

Pista te őszülsz? :D

Szkotti 2011.01.31. 09:49:37

Pesta, a tél már november óta tart, csak most ébredtél fel? ;o)

A lámpasorral kapcs. annyi gyakorlati tanácsot hadd adjak, hogy ha oldszkúl kinézet a cél, akkor kell egy combos tartó mondjuk a lökhárítótartó helyére, meg a lámpa tetejére kiegyenesített bilincs, amivel a magasságállítást végzed + nem remeg. Ha elég karaj a lámpa, akkor így kibírja azt is, ha orral belecsapódsz a hófalba. (Az avataromban látható lefenekelt, síküveges Csepel lámpa kibírja, teszteltük párszor :o)

Szkotti 2011.01.31. 10:05:57

@McK: Csatlakozom. Én meghagynám magasan, nem pályára készül a gépezet.

Danessz 2011.01.31. 10:41:16

@nem kéne...: Tudom, de azt nem, hogy kié :)
Azért is írtam azt, hogy szentségtörés itt megkérdezni.

3 gb 2011.01.31. 10:47:22

@Верховина: Látom, tegnap sok embernél kihúztam a gyufát! Lehet, hogy nem vagyok kellően felvilágosulva, de az autóbuziság egyik fontos ismérve a szerelgetés? Azért kérdem, mert én is szeretem az autókat, csak szerelgetni nem szeretek.

3 gb 2011.01.31. 10:53:01

@ColT: semmi közöm a managermagazinokhoz, én szabadon élek! ahogy a klasszikus is szól: NO STOP SIGNS, SPEED LIMIT

Julio10 2011.01.31. 10:56:59

Helyesírási hibák a cikkben!!!

Tizenkettő 2011.01.31. 12:07:26

@ommm: Cosmos felnikkel lehet rossz üzletet csináltál :) Messze földön híresek hogy porózus az öntvény és folyton eresztik a levegőt.

Sopánka76 2011.01.31. 13:14:58

Ez az fiúk, toljátok csak!

Hová mész csapatni? Lehet csatlakozni?

Szkotti 2011.01.31. 13:18:27

@3 gb: Naná, hogy kihúztad, ha azzal kezded, hogy miezaszarésengemrohadtulnemérdekel

1., Jogos a kérdés, hogy akkor mér' olvasod, ha nem érdekel
2., A Belsőség létezése óta olyan felépítésű, hogy 10 posztból kb. 7,5-ben arról van szó, hogy az adott szerző egy műszaki problémával hogyan küzdött meg, ebből következik, hogy 7,5 cikkből 6,75 szerelésről szól.
3., Szinte minden poszthoz tartozó kommentsorozatban feltűnik egy gyökér, akinem nem esik le, hogy ez NEM a Totalcar, hanem annak egy része. Itt jön az, hogy mennyire lent van a színvonal, stb. pedig csak arra kéne kattintani, hogy totalcar.hu és megnézni az újautó teszteket, meg kibogozni, hogy hány kW/Nm, és mennyi az ECE norma 100-on.
4., Akinek valamennyire műszaki vénája van, az a problémamegoldások leírását is szívesen olvassa, és ahogy az elmúlt időszakban nézem, az itt olvasók (kommentelők) 90%-a ilyen.
Namármost, ha te nem ilyen vagy, akkor olvass mást, ha ez nem köt le.

Amúgy peace, csak nem értem, hogy ha ennyire zavar, miért olvasod, pláne minek kommenteled ...

Szkotti 2011.01.31. 13:28:10

Ommm: szerintem kéne ehhez a sorozathoz is egy banner, mint Csikós posztjaihoz, kb. ilyesmi tartalommal: Igen, tudom, hogy a 125P egy benzintemető, és el fog porladni előbb-utóbb, de én érzelmi okokból EBBŐL akarok hobbiautót csinálni.
Ezt értsd meg,és ha sikerült, olvass tovább...

Rocko- 2011.01.31. 14:01:20

@Sam8888: inkább hízik. :)

@Julio10: nincsen cikk. poszt van. az meg nem erôl szól. eltévedtél.

Rocko- 2011.01.31. 14:02:59

@Szkotti: nem kell ilyen alacsonyra helyezni a lécet.

Julio10 2011.01.31. 14:57:01

@Rocko-: teljesen mind1, h mi! A word egyébként is kijavítja és ajánl fel alternatívákat a helyesírási hibákra, legalább arra vegye a "poszt" írója akkor a fáradtságot! És nem eltévedés, hanem - mondjuk inkább - építő jellegű kritika!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.01.31. 14:59:57

@Rocko-: Rendben fater, de ez így elég öööö.... külföldi:

"úgy pedig elég halvány még a nem túl acélos gyári motor sem."

Rocko- 2011.01.31. 15:02:02

@Julio10: aki a Wordben bízik, jó ember nem lehet. nekem a fagyit gagyira akarta javítani.

@malenykij polgar: mondjak nyakatekertebbet? :)
ezt nem javítja ki semelyik helyesírás-ellenôrzô sem. :)

Julio10 2011.01.31. 15:25:00

@Rocko-: "fagylalt", azt ismeri!
és pl ezt is kijavítaná: "felujíttatja"

Hurri Kán 2011.01.31. 17:42:58

Én piros alkoholos filccel aláhúzom mindig a hibákat. Csak sajnos az aceton már megmarta a monitort, most vehetek újat.

DATSUN 2011.01.31. 20:31:21

@Csumpi Hálidéj: ültetésnél egyszerűbb! Én jártam vágott rugóval,ami szépen vissza is lett kovácsolva,hogy beüljön a rugótányérba. Ugyan az mint a gyári,a helyén volt,nem csak 2cm-en ült fel, kevesebb a működő menetszám és keményebb emiatt ez tény! Egy torziós(renault,peugeot) vagy lap(pl a polák,trabi stb) sokkal macerásabb! Nem rosszabb csak szopóka ültetés szempontjából. De ez csak az én véleményem! Lehet hogy más máshogy látja,én elfogadom az is! De mivel ez egy tökolcsó ökörködős autónak szánt valaminek készül,én nem látom gazdaságosnak a rugókovácsoltatást! Spirálrugó esetén pedig az egészet el lehet intézni házilag egy gáz-oxigén szettel meg egy kalapácssal! Hangsújozom ez az én véleményem!

DATSUN 2011.01.31. 20:33:10

@nem kéne...: ültetésnél egyszerűbb! Én jártam vágott rugóval,ami szépen vissza is lett kovácsolva,hogy beüljön a rugótányérba. Ugyan az mint a gyári,a helyén volt,nem csak 2cm-en ült fel, kevesebb a működő menetszám és keményebb emiatt ez tény! Egy torziós(renault,peugeot) vagy lap(pl a polák,trabi stb) sokkal macerásabb! Nem rosszabb csak szopóka ültetés szempontjából. De ez csak az én véleményem! Lehet hogy más máshogy látja,én elfogadom az is! De mivel ez egy tökolcsó ökörködős autónak szánt valaminek készül,én nem látom gazdaságosnak a rugókovácsoltatást! Spirálrugó esetén pedig az egészet el lehet intézni házilag egy gáz-oxigén szettel meg egy kalapácssal! Hangsújozom ez az én véleményem!
süti beállítások módosítása