Pumpáld meg, és tartsd nyomva!

  2011. január 30. - (X) Címkék: vélemény boschtechnikus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

Aki életében kettőnél többször járt autószerelő műhelyben, biztosan hallotta már a címben szereplő mondatot. Ez már a múlté, nagyon nem így kell azt.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr462620521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.01.30. 15:00:21

@Káposztakukac: egy dolog olvasni és egy értelmezni.
tdusz különbséget tenni? a szvatosság idő és a tönkremenetel nem egyenlő egymással.
a szavatossági idő pont azt garantálja, hogy az adott intervallumon belül még jó lesz az alkatrész. utána nem feltétlenül romlik el, csak nem biztos hogy jó.
de ha így se érted, akkor kérdezed meg Schrödinger macskáját.

mi nem foglalt még 2011.01.30. 15:11:45

@subtotal: Egy prémiumkategóriás autónak sőt bármilyen autónak öreg korára több lesz a karbantartási költsége mint újkorában.
Az alkatrész ugyan olyan drága tök mindegy hány éves autóba veszed.
A munkadíj az ugyan annyi mint az új autónál, viszont a kopó alkatrészek cseréjével növekednek az évek múlásával a költségek.

Brúno 2011.01.30. 15:15:09

@subtotal: Nem gondolnám a helyedben, hogy az sbc-t kerülni kell. Nem 200 ezer km az a mennyiség, minél sbc-vezérlőt kell cserélni. Ráadásúl egy olyan típusról van szó, ami köztudottan megbízható, és relative szervizigénytelen. A legjobb megoldás amúgy e320cdi, bíztos kézből. Annyiból fenn tudod tartani, mint egy Golf V-öt...-nem viccből írtam-

papa33 2011.01.30. 15:27:15

Sokan nem emlékszenek a Ladán is gumikoton volt a tartály belsejében, hogy a lukon se...
Egy szaki, aki ezzel foglalkozik, elismerte, itthon nem fog felforrni, de pl a francia munkahengerbe épített szelepek nem örülnek a több éves anyagnak... és hol volt akkor ABS.
Különben nem egy autószerelő nézett furán, mikor cseréltetni akartam.

subtotal 2011.01.30. 15:27:27

@mi nem foglalt még: jelentősen csökkennek a gyári alkatrészárak is abban a pillanatban, mikor árérzékenyebb tulajdonosok kezébe kerülnek a típusok (tapasztalat).
@Brúno: tudod, mivel én nem 1-2-3 évre veszek egy autót (az E34 több, mint 6 éve van a családban) és nem hiszek a hivatalos szervizek által nyújtott többletben (ez azt jelenti, hogy márkaspecifikus, de nem gyári műhelybe járok teljes elégedettséggel), ezért ezt a leírt helyzetet elkerülendő (mivel hosszútávon szembe fog jönni) kihagyom az SBC-t.
Nem is igazán vett meg az SBC által nyújtott plusz, amit még a használója, miszterBéla sem tudott leírni.

brain drain 2011.01.30. 15:29:26

@Aabroncs: "A vízgőz összenyomható..Nem, nem placebo..az öreg passatomban, mikor egyszer eszembe jutott húsz év után kicseréltem, majd kifejeltem a szélvédőt az első fékezéseknél."

20 év után cserélsz fékfolyadékot és most te osztod az észt. Hm. Aha. Én cseréltem már 2 év és 5 év után is, ugyanolyan színe, állaga volt mint újkorában, a fékhatás se változott egy szemernyivel sem, de én betartom a csereperiódusokat, mert bízom abban, ha valami előírás, akkor az előírás.
@Káposztakukac:
Nem akarok beleszólni az "emelkedett vitátokba", de az sem teljesen épp szellemileg, aki szerint a Mercede-BMW-Audi egy kategória. Az Audi csak szeretne igazi prémiumkategóriás, elnyűhetetlen és stílusos autókat gyártani. Megbízhatóságban és kényelemben a Mercedes az első, és mindig is az volt amióta a világ világ. A BMW legsportosabb prémium gép, de régen kissé szervizigényes autónak tartották, mára kiforrt és egy szuper autó. Az Audi egy jó kis tartós, robusztus gépnek indult, ráment a quattro technológiára, eleinte orrnehéz gépekkel versenyzett a rallyba, sokáig sikertelenül, majd előjött ezzel a parasztvakítós alukasznival. Ma meg olyan stílusban, minőségben és elismertségben mint egy jobb Passat. A VW-éktól csak a minőségibb anyagok és némi plusz luxus különbözeti meg, meg az alu. De ettől még nem lesz BMW, merga meg még annyira sem. Láttál már olyan 2000 után gyártott Audit aminek nem foszlott a belseje, nem volt motor- vagy futómű- fékhibás? Aminek a gombjai nem voltak tükörré kopva?

Boshtechnikus meg eltévedt, mert azt hiszi, hogy Németországban él :D

tükörfúró 2011.01.30. 15:34:21

Folyadékcsere:

2év az egyik véglet, minden biztonsági és egyéb határnak a felén belül vagyunk

15éve benne rohad a gyári, erősen másik véglet.
A kettő közt sok fokozat van, nyilván elvileg a gyári előírást, a 2évet kellene követni

Csak tudnám minek a műszaki vizsga, meg a rengeteg hasonló hatósági baxkura, ha nem arrol szól, ránéznek arra pár alapvető dologra és az autó azonnal megbukik miatta.

Erről irt Csikós jó cikket, akik ilyen 15éves folyadékkalrohasztott veteránba beleülnek, azthiszik "ezek ennyit tudtak". Nem.
A fék (is) azért xar, és mai "új" kocsikhoz képest szánalmas, mert szét lett hanyagolva.

Hogy az autógyár visszaél mindennel amivel lehet, és ugy növeli a fenntartási költségeket és az avulást, hogy csak tudja, ez ma már alapvető és közismert

Az viszont végképp kinyitja az ember zsebében a bökőt, amikor már a biztonsággal is visszaélnek.

A cikk jó, annyiban mindeképp, legalább bevilágitja a pályát, aki eddig esetleg nem látta át, fogalmat alkothat, mi folyik az utóbbi 10évben autózásügyben.

Viszont a szerző nem kicsit "burokban él", biztosan majd a szakértő avval fog szórakozni, milyen fék volt a kocsiban, hehh..

Az meg már a magyar marsűrhajó szintű fejezet, hogy majd kinyomozzák melyik sufniszervizben mi reseteltetett a tulaj, mielőtt mondjuk meghalt a fékhibás kocsival..ehh

mi nem foglalt még 2011.01.30. 15:34:34

@papa33: Az is szellőzött a peremén lévő lyuknál.
De a kondenzvíz kicsapódásánál is kerül bele víz.
Magyarul ha légmentesen lezárod a kiegyenlítőt akkor is vizesedik.

Brúno 2011.01.30. 15:37:45

@subtotal: egy átlag felhasználó nem nagyon tudja, hogy mi folyik a segge alatt az autóban, ahogy pl. én sem tudom egész pontosan, hogy a számítógépemben mi történik, amikor gépelek. Sokan megkérdezik, hogy mire való ez a gomb az autójukban, úgy, hogy megvan nekik egy ideje...Szívesen megosztom veled, ha érdekel, miért okos dolog az az SBC, illetve miért volt szüksége a gyárnak rá...

subtotal 2011.01.30. 15:54:34

@Brúno: Azt én sem mondanám, hogy teljesen értem a működését, azt azonban gondolom, hogy vészfék rásegítés, a féktárcsa leszárítás, a fékezős tempomat ezen alapul.
Gyakorlatilag egy eleme a drive by wire rendszernek, aminek a következő lépcsői a mostanában megjelent lane assist és park assist dolgok, valamint a müdigkeit :) szenzor is.

De kiváncsi vagyok a Te véleményedre is, illetve mivel említetted, hogy MB szervízben dolgozol, inkább ismereteket mondanék.

csintapala (törölt) 2011.01.30. 15:54:45

@Brúno: "Szívesen megosztom veled, ha érdekel, miért okos dolog az az SBC, illetve miért volt szüksége a gyárnak rá... "

Szerintem itt sokakat érdekelne.

Rocko- 2011.01.30. 16:08:54

@brain drain: "Az Audi csak szeretne igazi prémiumkategóriás, elnyűhetetlen és stílusos autókat gyártani."
és ennek ellenkezőjét megállapítottad az alapján, hogy?

brain drain 2011.01.30. 16:11:58

@Rocko-: Semmi közöd hozzá, egyébként tapasztalat.

Rocko- 2011.01.30. 16:12:08

@tükörfúró: "Hogy az autógyár visszaél mindennel amivel lehet, és ugy növeli a fenntartási költségeket és az avulást, hogy csak tudja, ez ma már alapvető és közismert"
gondolom akkor nem esik nehezedre ennek módját kifejteni - hiszen közismert.

"Viszont a szerző nem kicsit "burokban él", biztosan majd a szakértő avval fog szórakozni, milyen fék volt a kocsiban, hehh.."
ez a dolga.

Rocko- 2011.01.30. 16:14:34

@brain drain: tehát úgy akarsz vitatkozni, hogy "semmi közöd hozzá".
hát ez aztán jó vitaalap.
tapasztalat? úgy mint végeztél egyedül egy piackutatást? vagy megnéztél pár autót? esetleg megkérdeztél pár tualjt? hát, barátom, ez annyira reprezentatív, hogy rögtön magam alá fosok.

Harkov 2011.01.30. 16:18:13

Amikor középiskolába jártam ezelött 15 évvel az egyik tanárom mutatott egy cikket egy külföldi-talán német-szaklapban.Arról szólt,hogy valamikor a 80-as évek derekán ez a szaklap vásárolt két egyforma autót-(talán Kadettet)? Mindkettőt a lap egy egy munkatársa használta teljes ellenőrzés mellett.A tesztben az egyik autót csak a gyári előírások teljes betartásávál használták vagyis a használat során minden a gépkönyvben lévő dolgot(melegítés,mosás,felkapcsolási fordulatszám stb)vérkomolyan vettek.
A másik autót teljesen hétköznapi átlag autósként használta a tulaj.
A lényeg:kb az 5. évtől és 200ezer kilométertől a gyári előírások szerint használt és karbantartott autó előnye mint esztétikailag mint anyagilag számottevő volt.

tükörfúró 2011.01.30. 16:22:22

@Rocko-: A szakértőnek ez lenen a dolga, igen. Az más kérdés, nálunk hogy mennek ezek, a vizsgabiztosnak meg az a dolga, fekete folyadékkal, berohadt fékkel ne vizsgázzon le az autó.
Inkább hagyjuk, meddő vita, politizálásba hajlik.

Az avultatás vitát nem kezdeném, mert parttalan.
"OEM" alkatrészekre tett elképesztő sáp meg azthiszem nem szorul indoklásra.

Ha neked az nem a profit maximalizálása, hogy ahelyett ,hogy rendesen, biztonságosra kifejlesztünk valamit, (amig meg nem megy, nem építjük be) hanem ehelyett lassan mindehez lesz egy csip, ami kiirja, hogy xopó, és futás a szervizbe egy hibátlan egységet kidobatni, beszereltetni egy másik ujat, na szoval ha szerinted ez nem vám és uzsora, a fenntartási költségek parttalan tervezett növelése, akkor nem tudom mi az.

Ennél már az is tisztább lenne, mint az én a robotban, hogy robotot venni nem lehet csak bérelni, egész életartama alatt a gyár tulajdonában marad jogilag.

Rocko- 2011.01.30. 16:30:48

@tükörfúró: hát ez rohadtul nem vitaalap, hogy bedobsz valamit, amit nem tudsz megindokolni.

-Gabi- 2011.01.30. 16:31:29

@BOSCHtechnikus:

Hali
Ti merre praktizáltok?Vinnék munkát:)

Alf (törölt) 2011.01.30. 16:33:42

Ez a nyomástároló rendszer eléggé kísértetiesen emlékeztet a hidrós citroenek (pl DS) nyomástároló rendszerére.

Mondhatjuk úgy is, ugyanaz ;)

56 éves technológia :)

Ott is van egy szivattyú, ami felépíti a nyomást a kis gömbben, ami bármikor segítségül hívható a fékezésnél, a rendszer a megfelelő nyomású folyadékot a megfelelő munkahengerhez vezérli.

(Akkoriban még csupán az adott kerék terhelésének arányában osztották meg a nyomást, és nem vészhelyzetben működött, hanem állandó jelleggel, ha lenyomtad a fék "pedált")

A tárolt nyomás a hidraulikaszivattyú meghibásodása vagy a rendszer kilyukadása esetén 20-50 fékezést még lehetővé tesz, majd marad a második fékkör, a kéziféké, ami pont ezért az első kerekeket fékezi.

A rendszer még olyanokat tud, hogy csak akkor kezdi el fékezni a hátsó kerekeket, ha az elsők már fognak, valamint a hátsó felfüggesztésből erős fékezésnél elveszi a nyomást, így a seggét odaveri a földhöz, ezáltal is növelve a tapadást. Ezért van az, hogy hirtelen fékezésnél nem az orrát nyomja a földöz a DS, hanem az egész kaszni lejjebb süllyed, mintha bele akarna állni a földbe.

subtotal 2011.01.30. 16:39:58

@Harkov: "A másik autót teljesen hétköznapi átlag autósként használta a tulaj."
Ez mit jelent? Mert itt van a kutya elásva.

Én konkrétan tudom, hogy azt viszont a német AutoBild vizsgálta, hogy "as is" állapotban, illetve egy komoly takarítás után mennyiért számolnának be egy autót (E36 limo volt, szóval vagy 10 éve volt náluk aktuális) és 25% különbség volt egy olyan komplett esztétikai rendbetétel után, amiben benne volt a gumitömitések mellől az 5 évnyi szutyok kitakarítása és egy gépi polír is.

tükörfúró 2011.01.30. 16:40:43

@Rocko-: Mit nem tudok megindokolni?
Trollkodol? Vita alap? A tudod mi? Egy kijelentés, ami melett és ellen lehet érveket hozni.

Egyébként megnéztem a marketingbullshit videot is most, eléggé szánalmas egy mercédesztől, pláne hogy kisértetiesen olyan érzésem volt, ezt már láttam valahol.

Mire vége lett a videonak, és a rajzolt autó kifékezte a másik rajzolt autót, rájöttem a 87-es skorpiomban is lényegét tekintve ilyen elektronikus rásegítés+ABS volt, ahol sosem a lábad, hanem a villanymotor gömbbe táplált nyomása fékez.

Pedig az európai fordok aztán nem egy nagy gurítás, most ezekután élettartamkorláttal(!) meg birta a merci 22 évvel késöbb(!!!) csinálni ezt??!?

Rocko- 2011.01.30. 16:42:49

@tükörfúró: "Hogy az autógyár visszaél mindennel amivel lehet, és ugy növeli a fenntartási költségeket és az avulást, hogy csak tudja, ez ma már alapvető és közismert"
ezt érveld le kérlek. hogyan is kell avultatást az autóba tervezni. hogyan romlik el X idő után magától egy alkatrész. de vigyázz, garanciális időt bírja ki!

Brúno 2011.01.30. 16:46:27

@subtotal: @csintapala: amit @subtotal írt az így van, ennyi a lényege az egésznek, igazából az aktív tempomat miatt találták ki az egészet, de közben rájöttek egy-két tulajdonságra is, ami fejlesztése nem volt szempont... Ma már nem építik be egyetlen modellbe sem, mert drága, és a vállalt örigari miatt plusz költség a gyárnak (nem a magyarok miatt rossz nekik ez, itt nem sokan élnek a lehetőséggel, az egyébb kritériumok miatt). Megbízhatósága pedig olyan, mint a sima hidróféké, semmivel sem rosszabb...

Harkov 2011.01.30. 16:50:12

@subtotal:

Átlagautósként vagyis nem mindig figyelt oda, hogy hidegen ne hajtsa,nem cseréltette le a fékolajat 2 évente,a fagyállót se nem gyári olajat használt stb.A másik user a karbantartási és kezelési utasításokat 100%-ig betartotta.

tükörfúró 2011.01.30. 16:56:47

@Rocko-: Te teljesen hülyének nézel? Mivan ha nem birja ki egy-egy darab a garanciát? Semmi.
A nagy szórás ugyis valahol az autó élettartama végére, 6-8 év mulva lesz, a garanciának addigra régen vége.
Az alkatrész nem "magátol", hanem a használattol romlik el, vagy csak ugy álltában, ld a garázsban "rohaszntás" egy korszerű kocsinak pont annyira árt, mint a kiméletlen hajtás.

Alf (törölt) 2011.01.30. 16:59:02

@Aabroncs: Ennél a rendszernél mondjuk érdekes módon nem annyira lényeges a légtelenítés és a folyadékcsere (szerintem) főleg, ha a nyomástároló gömb közel van a fékmunkahengerhez.

Az összenyomott "vízgőz" a rendszerben ugyanis néha ugyanolyan nyomás-akkumulátorként működik, mint az a kis nyomástároló gömb, azaz összenyomódik, és fékezéskor kirúg a megfelelő nyomással.

persze ha az akkumulátor és a fékmunkahenger között van a buborék az nem jó.

brain drain 2011.01.30. 17:00:48

@Rocko-: Én nem vitatkozom senkivel, én csak akkor szólalok meg, ha tényeket közlök és ha van saját és hosszútávú tapasztalatom, gondolom érthetően fogalmaztam. Egyébként bocs, de épp leszarom mit gondolsz, nem neked írtam be, csak úgy. De ha azt mondom neked, nekem volt, akkor abba kötsz bele, ha azt mondom fogalmatlan vagy, akkor meg abba, ha azt mondom az ég kék, akkor meg abba, hogy nem is kék, mert éppen felhős. Az ilyen emberekkel nem vitatkozni kell, hanem dolgoztatni őket a raktárban.

subtotal 2011.01.30. 17:02:35

@Harkov: és ez esztétikailag látszott?
Félre ne értsd, semmit nem gyűlölök jobban, mint a szutykos, lelakott, minden évben egyszer, tavasszal takarított autót.

A korrektség kedvéért viszont 5 évesen el kellett volna adni őket, és összehasonlítani az eladási árak és a megspórolt karbantartás költsége közötti különbséggel.

Rocko- 2011.01.30. 17:04:13

@tükörfúró: "Mivan ha nem birja ki egy-egy darab a garanciát? Semmi."
akkor azt bizony garanciálisan cserélni kell. a gyár pénzén. szerinted melyik gyár lesz olyan hülye, hogy ezt bevállalja? no meg ha épp a fékcső lesz az az egy és nem tudsz megállni, akkor is ilyen bátran mondod hogy "semmi"?
"A nagy szórás ugyis valahol az autó élettartama végére"
miféle szórás? nem te mondtad, hogy x időre/km-re tönkre mennek? akkor most mégse? hogyis van ez?
"Az alkatrész nem "magátol", hanem a használattol romlik el"
na pontosan ezért nincsen _tervezett avultatás_. mégis, mennyi használattól, milyen körülmények közt romlik el? 50E km kairói városi használattól, vagy 60E km malmői autópályázástól? ezt hogyan tervezed bele? sehogyan.

tükörfúró 2011.01.30. 17:05:13

@Alf: Fékezéskor kirug? A buborék? Úristen.. :(

A buborék bárhol van, azt nyomja össze, és nem a betétet szorítja a tárcsára, vagyis mindeképp "káros".

A folyadék itt erő közvetítőként működik, ha gáz van benne, attol nem képes a feladatot ellátni, mert összenyomhatóvá válik.

Rocko- 2011.01.30. 17:05:22

@brain drain: értem. te nagy mellényel vagdalkazol és mindenki hülye, csak te nem.
hát kedves egészségedre a szűk kis világodban.
nehogy kizökkenj belőle. :-)

Phrascarica 2011.01.30. 17:07:02

@subtotal: "Azt hiszem értjük egymást. "
Igen, de nem kockáztatnám meg 1000 Ft-ért -annyival több a mechanikával együtt- hogy csíkozni fog az ablaktörlő

Harkov 2011.01.30. 17:13:10

Inkább a műszaki dolgokra voltak kíváncsiak.De arra határozottan emlékszem, hogy a gyári "user" gépe csak a kezelési utasítások szerint volt ápolva így esztétikailag is újszerű volt.A végkövetkeztetés az volt, hogyha minden utasítást betartanak egy ilyen átlagautó is mint a Kadett szinte örökké tart.

subtotal 2011.01.30. 17:16:26

@phrascarica: akkor mégse értjük egymást még.

Tegyük fel csíkoz. Veszel egy csere gumit és felrakod a mechanikára.
Itt két lehetőség van:
1 Nem csíkoz tovább. Karbantartás befejezve.
2 Továbbra is csíkoz. Veszel egy mechanikát is, külön, arra rakod fel az új gumit.
Két lehetőség:
1 Nem csíkoz tovább. Karbantartás befejezve.
2. Továbbra is csíkoz. Eladod az autót napos időben :DD

tükörfúró 2011.01.30. 17:32:39

@Rocko-: Ez statisztika, te szerencsétlen, nem egy autó lesz a nagy bukás, a szervizek eleve hatalmas pénzt, "sápot" adóznak a gyárnak fel, hogy márkaszervizek lehessenek.

Átlagos nyugat EU utakon, átlagos fogyasztósi szokásokat modellezve kiszámított maximális profitot célozzák meg, ennyi az egész.

Rocko- 2011.01.30. 17:37:43

@tükörfúró: ne szerencsétlenezz már le ha össze-vissza beszélsz.

tükörfúró 2011.01.30. 17:46:42

@Rocko-: Maximum te nem fogod fel, miről van szó

Rocko- 2011.01.30. 17:51:42

@tükörfúró: persze, hogyne.
nem írtál semmi konkrétumot. itt buknak meg az ilyen összeesküvés-elméletek. de hajrá. :)

@brain drain: igen, ilyen hülyéből mint te, van elég. szóval tipikus. :)

Alf (törölt) 2011.01.30. 17:52:33

@tükörfúró: a nyomástároló gömbben is levegő (nitrogéngáz) van. Gyakorlatilag olyan, mint egy buborék a rendszerben. Ugyanígy tárolhatja a légbuborék is a nyomást, ha a szivattyú és a gömb között van.

Bezony, ilyen érdekes a fizika, meg a technika.
:)

Ha a gömb és a munkahenger között van a buborék, az viszont nem jó, jól látod.

dpetiba 2011.01.30. 17:54:29

@BOSCHtechnikus:
Milyen autókra vállaltok ilyen nyomás alapú cserét? Minden típusra? Én cseréltettem két éve MÁRKASZERVÍZBEN, de csak pumpálgatta a két droid... a másik, h a kuplungom is pont azon a körön van amin a fék, tehát a fékFOLYADÉK (én nem olaj az akik nem tudják, semmi köze az olajhoz!!) és nekem pl a kuplungon nem is légtelenítettek :(
A másik amit nem említettél meg a DOT.X szabvány. Csak a korrektség kedvéért le lehetett volna írni, hogy újabb autóba nem teszünk DOT3-at pl.

Amúgy meg autók könyvében világosan le van írva a csereintervallum. Sokan nem tudják. Nekem csere után harapósabb lett és nem csak beképzelem. Csak hát szakszervíz megcsinálhatta volna ilyen nyomásos kütyüvel... legközelebb ezzel akarom megcsináltatni!

tükörfúró 2011.01.30. 17:59:47

@Alf: A gömbbe tartott nyomást a rendszer szabályozza, vezérli, használja. A buborékba kerülő nyomás viszont elpazarolt, zavarja a rendszer működését, olyan mennyiségű plusz fékfolyadékot "vesz fel" a semmire, hogy az alpvetően összenyomhatatlan folyadékbol és minimális munkahenger dugattyúelmozdulásbol kiindulva tervezett rendszer totálisan működésképtelen is lehet tőle.
("beesett a pedál")

brain drain 2011.01.30. 17:59:54

@Rocko-: Nagyon kevés vagy, ráadásul hívő, ami még szánalmasabbá tesz. Szeretsz, hogy nekem firkálsz? Nem mondtam, hogy leszarlak?! Szerinted mennyire érdekel mit írsz nyuszómuszó? Próbálkozz az átlagos peremkerületi haverjaiddal, ott nagyobb elismertségre tehetsz szert.

Alf (törölt) 2011.01.30. 18:08:30

@tükörfúró: szerintem meg a gömb az csupán egy adott helyen rögzített "légbuborék", akkumulátor, a nyomásszabályzás a gömb után történik, a szivattyű és a gömb közötti légbuborék olyan, mintha a gömb mértetét növelnéd meg. Több folyadékot nem vesz fel.

Ez csak egy érdekesség, lehet, hogy megzavarja a digitális 200 szenzoros rendszert, de attól még így műkszik.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.30. 18:16:39

@-Gabi-: @dpetiba: Benne van a cikkben az elérhetőségünk (kékkel ki van emekve)
Elég volt egyszerre ennyi információ, nem kuszálnám tovább a DOT szabvánnyal.

tükörfúró 2011.01.30. 18:30:49

@Alf: Elképesztő zőcséget veszélsz, szerinted a gömbben miért van nitrogén és nem levegő, miért van oda membránnal gondosan "bezárva", stb??
200szenzoros számítógépes digitális zavar?

Egy szinte tisztán mechanikus, hidrós citroenbe tegyél már a rendszerbe levegőt.., meghalsz vele.

tükörfúró 2011.01.30. 18:43:35

Egyébként vendégem egy virtuális sörre, aki kiszúrja, hol a képen a "hiba"?!?

Miért nem lehetne ez akármelyik nyugati márkaszervizben?

((nem!, nem a rendszám utolsó karakterének töredékét kell elemezni))

Shadowbull 2011.01.30. 18:50:26

@tükörfúró: Egyaltalan nem igy tervezik az autokat.

Meg csak a kozeleben sem jarsz a valosagnak.

sb

Shadowbull 2011.01.30. 18:52:26

@brain drain: "csak akkor szólalok meg, ha tényeket közlök "

Eddig ez nem tunt fel.

Legalabbis amit az Audirol irtal, az marhasag.

sb

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.30. 19:21:07

@tükörfúró: Talán a KGB címerre célzol az órámon?

seniman 2011.01.30. 19:27:48

@Brúno: "Viszont én úgy tudtam, hogy csak a w211-esekben volt csak, én ezekben találkoztam vele...Mercedes szervizben dolgozom... "

Az SLR Mclarenben és az akkori S-osztályban jelent meg először.Ezekre vonatkozott az akkori visszahívás.Mekkora flash lehet egy 250-nel száguldó Mclarenben,ha elszáll ez a szar.W211-be asszem csak a késői évjáratokba és azon belül is csak a fullosabb kivitelekbe rakták.

tükörfúró 2011.01.30. 19:28:41

@Shadowbull: Hanem hogy tervezik, részletezzed, had röhögjek már egy jót.
A profit hanyadik szempont, a tartósságot hova lövik be?

A katasztrofális, egy másodéves taknyos 16éves gépész vagy programozó tanonc által 10perc alatt felismerhető embertelen állatságok, azok hogy kerülnek be, és mennek a
sorozatgyárátsba?
Hm?

Ja tudom, én fordítva gondolkodom, a piacnak ezekre igy mind szüksége van, csodás dolgok ezek!

Szeretné a vásárló, hogyha kipörög a kerék ne legyen szervórásegítés, szeretné hogy a szervótartálybol ujkorátol döljön a hab, szeretné, hogyha kimegy egy trafó, az egész sort kelljen cserélni, szeretné ha a xenontrafó csak 6-7 évet élne, stb!

Ez neki mind jó, ez mind feature, csak én vagyok ilyen begyepesedett barom ,hogy a tisztességes munkát és a tartósságot értékelem valamire.

Bizonyára.

tükörfúró 2011.01.30. 19:31:22

@BOSCHtechnikus: Nyugati szerelőnek is lehet elméletileg "poén órája", nem nyert.
A post felett lévő "cimlap"-képre gondoltam kizárólag, nem a képsorozatra, de próbálkozásnak ötletes, értékelem! :)

Pintyöke (törölt) 2011.01.30. 19:39:00

@tükörfúró:
A gusztusos hosszabbító... Körösztapám kamrájában ilyenről műxik a daráló.

Pintyöke (törölt) 2011.01.30. 19:44:10

Alf és tükörfúró fajtikáim!
Én értem mindkettőtök mondókáját és a saját szempontotokból igazatok van mindkettőtöknek. Mi lenne, ha egymást is megértenétek?
Erre nekem 2 virtuális söröm lenne...

tükörfúró 2011.01.30. 19:44:41

@Pintyöke: Telitalálat, ott a pont! :)

subtotal 2011.01.30. 19:44:52

@tükörfúró: Koszos az autó és arra van ráterítve az védőtakaró.

Pintyöke (törölt) 2011.01.30. 19:46:40

@BOSCHtechnikus:
Na akkor hol az a BMW link, hadd halásszam el az orrod elől!
:))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.30. 19:49:28

@Pintyöke: Úgyis elviszik, mire nekem lóvém lesz rá! A múltkor volt egy 130-ért, ráalkudtam, hogy "hetven", két nap múlva nem volt meg...

Phrascarica 2011.01.30. 20:01:50

@subtotal: "1 Nem csíkoz tovább. Karbantartás befejezve.
2 Továbbra is csíkoz. Veszel egy mechanikát is, külön, arra rakod fel az új gumit."
Egy kicsi probléma van, külön-külön a mechanika és a gumi majdnem 2X annyiba kerül mint egyszer megvásárolva kompletten.
Szóval nem faszolok, megveszem kompletten, és nem a lowendből, mert azt is ismerem :(

subtotal 2011.01.30. 20:09:04

@phrascarica: én még nem is láttam mechanikát külön.

Frank Columbo 2011.01.30. 20:10:48

Engem a következő érdekelne: mi van akkor ha egy sofőr aki életében csak olyan autót vezetett ami abs-el, esp-vel és a többi hárombetűs cuccal csurig van szerelve, valamien okból egy teljesen fapados mondjuk 80-as években gyártott vagy egy későbbi kelet európai esetleg még ráadásul hátsókerekes autóba, kényszerül, vagy csak egyszerűen felmondják a szolgálatot a kütyük a fullos autájában? Szerintem aki hozzászokik ezekhez a vezetéstechnikát alapvetően befolyásoló kütyükhöz, amik segítségével gyakorlatilag bármit megcsinálhat a kocsival büntetlenül, elég nagy veszélyt okozhat ha valamilyen oknál fogva ezek nélkül is vezetnie kell.

Phrascarica 2011.01.30. 20:20:43

@subtotal: persze hogy nem, mivel szvsz. nincs is, persze ha lenne akkor majdnem annyiba kerülne mint egy komplett cucc.
Namármost külön gumit sem hiszem hogy kapsz márkaszervizben. A külön gumit még azok miatt találták ki akik sajnáltak 400 Ft-ot egy mechanikára, mert úgy gondolták jójaz, ha öt évig jó volt most is jójaz!
Én kipróbáltam a fillérbaszást, de a végén ilyen esetekben 100% hogy meg kellett venni még egyszer, úgyhogy most már nem futom le a felesleges köröket, elviszem a márkaszervizbe, mostanában meg én is felfedeztem egy Bosch szervizt ami közel is van és jól is dolgoznak ráadásul márkaspecifikus és 20%-al olcsóbb a gyári alkatrész is -mely így már olcsóbb mint egy Bárdi vagy Birner féle szutyok.

csintapala (törölt) 2011.01.30. 20:25:34

@Frank Columbo: ezek a kütyük alapvetően vészhelyzetben avatkoznak be, szóval hétköznapi vezetésben nem nagyon befolyásolnak. Nem vezetem máshogy az esp-s autót meg az esp nélküli autót. Azt is hiba feltételezni, hogy ezekkel mindent meg lehet csinálni. Nem lehet, ha fizika úgy diktálja, akkor meg lehet baszni az esp-t is, megy a kocsi az árokba.

Phrascarica 2011.01.30. 20:37:51

@csintapala: "Nem lehet, ha fizika úgy diktálja, akkor meg lehet baszni az esp-t is, megy a kocsi az árokba."
Azzal az apró differenciával hogy az ESP nélküli lényegesen hamarabb landol a kerítésen a padkán az árkokban (tetszőleges hely behelyettesíthető)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.30. 20:48:57

@Frank Columbo: Ha az ember normális körülmények között óvatosan vezet, sosem avatkozik be az ESP, maximum váratlan helyzetekben, mint a videón (bár én lehetőleg sosem közelítek meg egy teherautót). A gond az, hogy sokszorosa az autók száma a húsz évvel ezelőttinél, felgyorsult az élet, és a közlekedés is, a szigorodó szabályok dacára. Legjobb példa az autópályán a vonatozás. Mennek egymás seggében a barmok, ha a masiniszta hibázik, megy vele a sor! Pedig mindenkit hazavárnak, még a barmokat is!

Dandie (törölt) 2011.01.30. 21:32:53

Off
@Shadowbull: Minden rosszindulat nélkül: a hozzászólások felett mindig szerepel a hozzászóló felhasználóneve. Ez azért is jó, mert így nem kell odaírni. De mondok egy másik példát: amikor hozzászólsz, nem írod oda, hogy mennyi az idő, mert az is megjelenik magától. Szal tényleg, felesleges odaírni, hogy sb, mert az már a hozzászólás elején látszik. Képzeld el úgy, mint egy beszélgetést. Valaki megszólal, erre válaszol a másik, de nem szoktuk a végén bekiabálni hogy LK, RH, CZ. Úgy elég töredezett lenne a beszélgetés, éppen úgy, mint amilyen zavaró olvasni a hozzászólásokat így.
ON

brain drain 2011.01.30. 21:40:59

@Dandie: Szaros Pista is kiöltözik Jézus neve napján, mert azt hallotta, hogy attól kulturált lesz. Ettől még nem lesz se stílusa, se más.

Shadowbull 2011.01.30. 21:46:26

@tükörfúró: "hogy tervezik, részletezzed, had röhögjek már egy jót."

Nem olyan vicces tema ez.

"A profit hanyadik szempont, a tartósságot hova lövik be?"

Ez nem igy mukodik.

Minden gyarnak vannak belso standardjai, amik altalanosan is, es rengeteg alkatreszre kulon lebontva is meghatarozzak, hogy mennyit kell birnia milyen igenybevetel mellett mekkora elfogadhato hibaszazalekkal.

Azaz letezik egy altalanos ertek, hogy mondjuk az auto tervezett minimalis elettartama 10 ev, 250e kilometer. Ehhez tartozik egy hasznalati profil, amit teljesiteni kell.

De kulon alkatreszekre is vannak kulon eloirasok, uzemorak, homersekletek, es igy tovabb.

Az eloirasok minden esetben MINIMALIS elettartamra vonatkoznak, azaz ezt a legyartott alkatreszek/autok tulnyomo tobbsegenek meg kell futnia, termeszetesen a gyari eloirt karbantartasokat elvegezve.

Ez persze azt jelenti, hogy az autok jelentos resze rohogve tobbet teljesit ennel, mivel a valos hasznalati profil meg sem kozeliti a fejlesztesnel figyelembe vettet.

Nyilvan ez arra vontakozik, amikor az auto osszes alkatresze a tervezett specifikaciok alapjan lett legyartva es osszerakva. Minosegi problemak befolyasolhatjak a vegeredmenyt, de az egy teljesen mas tortenet.

A kulonfele megterulesi es profitkalkulaciok mas lapra tartoznak. Azok a muszaki tartalmat befolyasoljak, de az elvart elettartamot sohasem. Ertsd: nem csokkentik le mondjuk az elvart elettartamot 250e kilometerrol 150e-re csak azert, hogy olcsobb legyen a cucc. Legfeljebb nem lesz benne minden olyan muszaki kutyu, amit a fejlesztes belealmodott, vagy csak felarert.

sb

Shadowbull 2011.01.30. 21:48:53

@Dandie: Ezt igy csinalom kurvaregen, megszokas. Neha ketszer is odarakom. Ez van. Majd ha egyszer megunom, akkor elhagyom.

sb

Shadowbull 2011.01.30. 21:53:49

@Frank Columbo: "hozzászokik ezekhez a vezetéstechnikát alapvetően befolyásoló kütyükhöz,"

Azert annyira nem befolyasolja a vezetestechnikat egy hetkoznapi autoban.

Mondjuk egy tobbszazloeros hatsokerekhajtasu autoban tenyleg befolyasolhatja, hogy a dógozó hozzaszokik, hogy akarmennyire is nyomhatja a gazt, nem porog ki a hatso kerek.

De gondolom ha ugyanez az ember beul egy tobbszazloeros hatsokerekhajtasu autoba, amiben nincs villanykutyu, akkor oda fog figyelni.

Persze ennyi erovel az is veszelyes, ha megszokod a szervokormanyt, a szervofeket....

sb

ave 2011.01.30. 21:55:47

>...Így előzik meg a meghibásodásból adódó baleseteket.

Szerintem ezzel ugyan nem elozik meg, csak limitaljak az eselyet.
Mert ugye 0 km-s autok is romlanak el, szavatolni semmit nem lehet az eletben.

Shadowbull 2011.01.30. 22:00:10

@tükörfúró: Ja igen, ki is felejtettem a lenyeget.

"A katasztrofális, egy másodéves taknyos 16éves gépész vagy programozó tanonc által 10perc alatt felismerhető embertelen állatságok, azok hogy kerülnek be, és mennek a
sorozatgyárátsba?"

Ez igy ahogy van, egy nagy baromsag.

Az autotervezes komplex feladat. Attol meg hogy neked nagy az arcod, nem biztos hogy tudod milyen peremfelteteleknek kellett megfelelni egy adott alkatresznek. Konnyu okoskodni, amikor lovesed sincs semmirol.

Ha a nagyokosok beszelgetnek egy fel orat a fikazott alkatresz tervezojevel, a vege bizony nagy hallgatas meg szerenyen nezes lenne.

"ez mind feature, csak én vagyok ilyen begyepesedett barom ,hogy a tisztességes munkát és a tartósságot értékelem valamire."

Minosegi problemak mas lapra tartoznak. Persze a vasarlonak mindegy, hogy ki kurta el, a tervezo vagy a beszallito, es igaza is van. Csak nem mindegy kinek az anyukajat szidja.

Egyebkent meg nyilvan vannak jo es megbizhato gyartok, es vannak kevesbe megbizhatoak. Sot a jo gyartoknal is besikerul neha egy-egy kehesebb megoldas, tipus, vagy akar tervezesi hiba.

Senki sincs beoltva hibazas ellen.

sb

sb

Pintyöke (törölt) 2011.01.30. 22:09:41

@Shadowbull:
"Persze ennyi erovel az is veszelyes, ha megszokod a szervokormanyt, a szervofeket...."

Van benne valami... A zén ótóm egyenesbe állítja a kormányt állóhelyzetben is. Jól hozzá lehet szokni. Másik félével kicsit elbambulva ívben kitolatás után majdnem ugyanoda vissza is lehet állni - csak a csapszegdőlés határozza meg a visszafelé ív mértékét.
Elsőre vicces, de belegondolva más.

tükörfúró 2011.01.30. 22:48:37

@Shadowbull:
Rizsa.

1. Pont ezek a "peremefeltételek" hordozzák a manager csávók által gondosan kiszámolt és lemodellezett (remélt) piaci ciklust, anyagi, piaci, marketing, környezetvédelmi, biztonsági, és egyéb kényszerek vannak, amik kifeszitett kötéllé teszik a 20éve még stabil méterszéles pályát, nem csoda a siralmas eredmény, ahogyan az uj autók kb 2000óta kinéznek.

2. Mikor az alapfeladat egy magyar parasztnak készülő benzines 1.6körüli injektoros, villanyablakos középkategóriás autónál gyakorlatilag azonos, ugyanazok a gépészeti és elektonikai, stb feladatok vannak, ma 2011ben is mint voltak 92ben.
Mondjuk.

A megoldás szinvonala, na az magáért beszél, elhiszem én, a többi lé, az a biztonságosabb kasztniban, a kcsit jobb futóműben, a picit mutatósabb beltérben, a nagyonpicit talán jobb ülésekben van, de akkor minek peremfeltételekről ködösíteni?
A többit tisztességesen, tartósra, javíthatóra megcsinálni nem merad lé, nem marad idő, nem marad odafigyelés, meg nem is érdekünk, aztán csók.
Be lehet vallani, és mindeki egyetért.

3. A megváltozott hozáállás mellet nem lehet elmenni igy sem, dedikát sokmillios szervizcucc villogó hibakód helyett, szándékosan kiöntött, elkódolt, megvédett, elbonyolitott, ezer titokzatos részegységre szedett, öndetektáló, letiltó, stb cuccok.
Láthatóan és érthetően azért, hogy az utólagos, akár kőprofi -nem sufni, de ráépülő komplett ipar szintű- javítást, felújítást, bővítést, átalakítást is megakadályozzák.

Tagadhatod, de tény.

utóhang:
A telefonipar legalább bevallja, igen, tróger getszik vagyunk, lekodoljuk, titkositjuk, kiöntjük, legyantázzuk, meggátoljuk..de szivárogtatjuk a feltörést is, mégis hagyunk kiskaput, mert onan is van lé, még a telefonlopó alvilágbol is, igen.
Viszont első körben a szolgáltatásbol, a pofázásbol, a szolgáltatoktol jön a nagy lé(áttételesen). Ők meg elvárják a nagy zárakat, titkokat.

Az autógyárnak nem jön lé, csak az eladott termékből és szervizelésből, hát hülyének akarnak nézni minket, komplett.

Shadowbull 2011.01.30. 23:05:39

@tükörfúró:

1. Zagyvasag.

2. ", ugyanazok a gépészeti és elektonikai, stb feladatok vannak, ma 2011ben is mint voltak 92ben. "

Erosen tevedni meltoztatol. Ha csak az emisszios es egyeb eloriasokat nezem, mar oriasi kulonbsegek vannak. Nagyon nem mindegy, hogy egy Euro0-as vagy Euro6-os belsoegesu motort tervezel, ha csak a motornal maradjak. De megvaltozott a karosszeria merevsegevel, toresbiztonsagaval szemben tamasztott kovetelmeny is, es akkor meg ott vannak a 92-ben urtechnikanak szamito vagy egyaltalan nem is letezo aktiv biztonsagi rendszerek. De lehetne meg sorolni.

3. "Láthatóan és érthetően azért, hogy az utólagos, akár kőprofi -nem sufni, de ráépülő komplett ipar szintű- javítást, felújítást, bővítést, átalakítást is megakadályozzák."

Nem. Elso korben az uzembiztossag elerese, masodik korben a manipulacio megakadalyozasa a cel. A mindennel informacioval es eszkozzel ellatott szakszervizek elonye az nem cel, hanem egy kovetkezmeny.
En meg nem talalkoztam soha olyan tervezesi cellal, amikor a szuksegesnel bonyolultabbra terveztek volna valamit csak azert, hogy kibasszanak az otthoni barkacsolokkal.

Azt kene megerteni, szerintem logikus is, hogy minden felesleges bonyolitassal, funkcioosszevonassal, alkatreszek integralasaval az autogyar elso korben sajat magaval baszik ki, igy lehetoseg szerint kerulik is, ugyanugy a specialis szerszamokat igenylo szerelest, a nehez hozzaferhetoseget.

Csak van ahol nem lehet maskeppen megoldani.

sb

Rocko- 2011.01.31. 00:34:45

@Shadowbull: tiszteletem türelméért, uram! :)

Alf (törölt) 2011.01.31. 00:48:37

@tükörfúró: a levegő 70% a nitrogén. Gondolom az oxigént a reakciókészsége miatt hagyták ki.

Azért van zárt helyen (egy gumimembránnal elválasztva, hogy adott mennyiség legyen belőle, és akkor lehessen felszabadítani a nyomást, amikor akarod, valamint, főleg, hogy ne kerülhessen rossz helyre, ahol csökkentené a folyadék közvetítő hatását.

Ettől függetlenül akkumulátorként viselkedik, ha a megfelelő helyen van.

Pontosan ez történik egy tisztán hidrós citroennel, pl a DS-el, ha levegő kerül a rendszerbe, akkumulátorként (is) viselkedik, egy ideig, amíg ki nem dolgozza magából a rendszer, olyan hatása van, mintha beiktatnál egy pár akkumulátorgömböt, tovább tartja a rendszer a nyomást. Valószínűleg a fékhatás, szervóhatás is csökken mellesleg, rugózás felpuhul...

Tapasztalat.

Hidraulika <= hidropneumatika

:)

Fantozzi.ie 2011.01.31. 02:00:45

Azert kell fekolajat cserelni idokozonkent mert a gumi fekcsoveknel a viz atdiffundal a cso belsejebe! Ez elsore hihetetlenul hangzik de sajnos igy van. Nem a kupaknak megy be a viz hanem lent

Zsola777 2011.01.31. 02:43:51

Nehéz elvégezni jól? Hát le kell venni az akkut, akkor nem végez az elektronika öntesztet. A cikk csak ezt a veszélyt/hátrányt írja, miért kell a műszer. Egyéb?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.31. 09:30:07

@brain drain: Istenem..Miért kell trollkodni? Az autó volt 20 éves, utána került hozzám, ez volt a műhelykocsink, egy öreg Passat..Eszembe jutott és fékfolyadékot cseréltünk...Utána az Audi A6-omon is cseréltem, abban sem volt, szerintem soha. Annak is, fényévekkel lett jobb a fékje. Persze a troll szerint hazudok. Ok..Neked van igazad én meg osztom az észt..Pfff...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.01.31. 09:40:33

@phrascarica: Én meg veszek 600 Ft-ért gumit, méterben és beteszem.Majdnem mindig jó. Mikor nem jó,akkor veszek komplettet. Ügyfél meg örül, mert ok nélkül nem cserélem ki a drága ablaktörlőt:-)

brain drain 2011.01.31. 13:00:15

@Aabroncs: Ezt írtad: "az öreg passatomban, mikor egyszer eszembe jutott húsz év után kicseréltem (a fékolajat)"

Szerinted ez mit jelent? Szerintem azt, hogy eszedbe jutott 20 év után kicserélni a fékolajat.

Az a troll, aki nem tudja magát helyesen kifejezni, vagy az, aki felhívja rá a figyelmet?

robijoe 2011.01.31. 15:59:23

A képen az a fekete gömb,hidroakkumulátor.
Az használatbeli korlátot tényleg azért építik a rendszerbe mert elhasználódik,elkopik a szelep üléke vagy a tolattyúja .Ez idáig rendeben van.DE !Mi a f..nak egy ilyen bonyolult
rendszer az autóba ??
A rendszer egyébként nem lenne ilyen drága,mert egy hidr.szelep ára ~5-50 ezer Huf között van,a hidroakkumulátor se kerül többe 5-15 ezernél,
az elektronika meg nem kopik!!!
Zusammen az egész szar nem ér 150-200nál többet,a többi "tisztességes" nyereség.
Ezúton is gratulálok az ilyen autót birtoklóknak,inkább pszichiáterre költöték volna ;-)

robijoe 2011.01.31. 16:12:32

@Alf: Te már láttál Citroent,
jó ember vagy. ;-)
De ércsed má meg ez egy"új" mercedes teknika...

tükörfúró 2011.01.31. 17:46:20

@Shadowbull: "Csak van ahol nem lehet maskeppen megoldani."

20éve még lehetett 4hengerhez 4külön trafót, nem egy kiöntött momolit dobozt, szétszedhető elektonikát, javítható szenontrafót, nem toples legányolt csipekkel teli elektronikát, nem célszerszámmal szétszedhető (vagy szétszedhetetlen) mifenét gyártani.
Ma már "nem lehet".

Mert az emisszió miatt meg a törés miatt nem.
Persze.
Bár áttételesen ezek is benne vannak, mint azt kifejtettem.

Mind1, körbekörbe járkálunk..unalmas.

nikó 78 2011.01.31. 20:57:46

Amikor cikk közepénél eljutottam a brake-by-wire kifejezésig, komolyan kirázott a hideg. Aztán később kiderül, hogy van egy hagyományos rendszer vész esetén. De ettől még nem nyugodtam meg. Teljesen idióta dolognak találom, ezt is, meg közvetlen kapcsolat nélküli kormányzást is. Azt értem, hogy ezeken a lépéseken keresztül vezet az út, a vezető nélküli autók felé, de ez azért akkor is nagyon merdek.Azt az elektronikát, még nem találták ki ami nem megy tönkre.

Hátezmi 2011.01.31. 21:34:04

Hmmmm....menjenek a t@kömbe, már bocs, az ilyen fékrendszerrel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.31. 21:49:39

@nikó 78: Ha beszállsz egy liftbe, már rábíztad az életed az elektronikára. Ha a törvények nem tiltanák, már direktbe elektromotorok nyomnák a fékbetéteket a féktárcsára sok autónál (lásd a rögzítőféknél már működik).

MINDENKINEK KÖSZÖNET, AKI ELOLVASTA A CIKKET, AKÁR JÓ, AKÁR NEGATÍV VÉLEMÉNYE VOLT RÓLA!

nikó 78 2011.01.31. 22:43:05

@BOSCHtechnikus: A lift pont rossz példa,egy ékszerű fék, fogja meg bizonyos sebesség túllépése esetén.Bolondbiztos tisztán mechanikus megoldás.Egy robosztus mechanikus megoldásban jobban bízik az ember,mint bármilyen elektronikusban.Minnél jobban bonyolítják a technikát, annál nagyobb a hibázási lehetőség.Természetesen ezzel együtt az autók fenntartása is egyre drágább lessz.Nyilván akadnak olyan élethelyzetek amikben az általad bemutatott hidroakkus rendszernek van létjogosultsága,csak nem biztos, hogy szükség is van rá.

Refuse/Resist! 2011.02.01. 10:58:49

@Shadowbull:
"Sot a jo gyartoknal is besikerul neha egy-egy kehesebb megoldas, tipus, vagy akar tervezesi hiba."
Pl. ez:
bmw.e39.hu/lampaszetszedes.htm
Ezt mi az ördög indokolja?
7-8 év után annyira beporosodik a projektor, hogy 2 választásom van: lámpatest-csere vagy sütögethetem a sütőben...
Nem ciki, ha 7 év után használhatatlan egy felső-középkategóriás kocsi lámpája?

"Ha a nagyokosok beszelgetnek egy fel orat a fikazott alkatresz tervezojevel, a vege bizony nagy hallgatas meg szerenyen nezes lenne."
Mivel szerény és alázatos vagyok, ezért még ezt is el tudom képzelni, csak per pillanat kis esélyét látom.

Shadowbull 2011.02.01. 11:13:32

@Refuse/Resist!:

"Mivel szerény és alázatos vagyok, ezért még ezt is el tudom képzelni, csak per pillanat kis esélyét látom. "

nekem volt mar reszem benne nem is egyszer.

sb

Refuse/Resist! 2011.02.01. 11:37:49

@Shadowbull:
Persze, megesik az ilyen, sőt minél többet tudunk, annál jobban látjuk, hogy mennyi mindent nem tudunk.
Viszont ezt a konkrét eset pl. azzal nem védhető ki, hogy ragasztó helyett gumitömítést alkalmaznak, ha egyszer olyat terveznek, amit belül ki kell időnként tisztítani? Megspóroltak volna nekem legalább 2 óra munkát.
Menségükre legyen mondva, könnyen el tudom képzelni, hogy elég nehéz szimulálni egy néhány hónapos teszt során a finompor-lerakódást.

Remélem, amikor majd megveszem az 5 éves F10-est, akkor nem kell a lámpáját sütögetnem :D

Paketa 2012.09.07. 13:32:20

Érdekes cikk bár egyes részletei mintha már megjelentek volna itt...
A parancsnoki Boctok király! :)
süti beállítások módosítása