A Csipak-Zeppelin mellékhatásai

  2011. január 17. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

Játsszunk el a gondolattal, hogyan zajlana az építkezés, ha az eredeti tervek szerint öt házat bontanának le egyszerre, és húznának fel a helyükre egy óriásépületet óriásparkolóval. Hogy hol? A Belváros Új Főutcájában.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672589433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2011.01.17. 14:55:31

@radirpok123: Akinek ezek az ötletek eszébe jutnak, nem nagyon szokták használni.
Csak láttak valami hasonlót.
A kicsi, könnyű kocsik használhatatlanok, mert kicsi a kerekük, mindenben elakad. Az olcsóbbak névleg 120 kilóval terhelhetők, de láttam már összeszakadni egy fénymásoló alatt is, pedig az csak irodán belül volt mozgatva, műanyagpadlón.
Ugyanolyan vicckategória, mint a szerszámáruházakban kapható műanyag szerszámosláda. Csak arra nem alkalmas, amire kitalálták.
A kiskocsi darabos szállítmányra nem jó, mert lepotyog róla. Két ember kell hozzá. Hosszú, de könnyű anyagok szállítására alkalmatlan. (pl műanyagcsatorna, 2-2,5 méteres kiszerelés, 10-es, 20-as kötegben.)
A nagyobb kerekű, esetleg minőségi darab már nehéz. Az is mókás lehet, ha a teherautón egyedül ülő ember a "békát" szedi le, majd teszi vissza egy emelőhátfal nélküli gépről.

Inner Circle 2011.01.17. 15:08:42

@-oszo-: Már az előbb is mondtam, hogy ezzel egyet is értek, viszont a cikk alapkérdése legalább annyira a te panaszod a közlekedésed nehézségei miatt, mint a Zeppelin-ház.

Inner Circle 2011.01.17. 15:10:47

@Kürüsüly: épül is az elkerülő út (710 talán) Akarattya és Keszthely között. Ezzel kapcsolatosan várható a forgalomkorlátozás bevezetése a tóparti önkormányzatoknál, és igazuk is lesz... nyáron az északi part beáll, mint a szög, ami senkinek se jó.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.17. 15:16:21

@Inner Circle: Ühümmm. És itt a belvárosban mi is épül(t) ugyanilyen elkerülettő céllal?

Inner Circle 2011.01.17. 15:22:16

@Szúnyog: azon a környéken, amiről szó van, vagyis a Belvárosban nem kell félni a leragasztott kirakatokról: oda mindig ömlik a nép, ha más nem, a turista (ott állnak meg a buszok, sőt még a hajók is). Esti szórakozóhelyre pedig a normális ember alapesetben amúgysem autóval megy az alkohol miatt (bár nekem is van antialkoholista barátom, azért nem ez a jellemző). Vagyis örömmel sétál a nép.
Ilyen gondok egy-két körúttal kijjebb vannak, például a már említett Nagykörút egyes szakaszain, pl. a Blahától a Petőfi híd felé elég rémes a helyzet - pedig akár lehetne is parkolni.

-oszo- 2011.01.17. 15:23:06

@Inner Circle: No igen, nem mindegy, hogy csinálsz egy alternatív útvonalat, és aztán zárod ki a forgalmat, vagy fordítva.
Az általad vázolt esetben épeszű ember nem is akarna a településeken keresztül hajtani, ha meg lehet oldani elkerülőn is. Gyorsabb, biztonságosabb, kényelmesebb.
Az M0 új szakasza az én életemet olyan szinten megkönnyítette egy csomó dologban, hogy az leírhatatlan. Ha Fótra megyek, M0. Ha a XVII-be megyek, M0. Ha Ferihegyre megyek, M0. Óbudára is M0.
Igaz, az M0 sem gyógyír mindenre: Észak-Pestről Dél-Pestre már nagyon célszerűtlen választás. Gigantikus kerülő, olyannyira, hogy lehet, időben is több. Ráadásul ott már a régi M0 is játszana, amire csak akkor hajtok fel, ha semmi más megoldás nincs.

Inner Circle 2011.01.17. 15:23:28

@városjáró: Az M0... emlékszel még, milyen volt, amikor a kamionok bejöttek az M5-ösön a Hungáriára?

rowi 2011.01.17. 15:23:33

@városjáró:
kiskörút, nagykörút, hungária, m0?

-oszo- 2011.01.17. 15:25:21

@Inner Circle: Azért én a helyedben körülnéznék kicsit jobban a Váci utca és környékén. A betorkolló utcákban, és a nem Váci utcában nagyon sok kiadatlan üzlet van. Az egy dolog, hogy irreális összegeket kérnek, de a kutya sem megy oda. A turista sem vásárol mindenből, főleg nem mostanában.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.17. 15:31:00

@rowi: Hungáris/M0, mint belvárost lekerülő alternatíva?! Több komolyságot emberek!
A kiskörútat még akár el is fogadnám, ha nem lenne lezárva lassan két éve ez vagy az a szakasza és ha pl az Astórián már lehet róla nagyívben az Erzsébet híd felé - és onnan a Deák irányába kanyarodni. De nem lehet! Pedig ez egy kanyarodólámpányi ügy csupán, nem 85 km aszfaltszőnyeg, mint mondjuk az M0.

rowi 2011.01.17. 15:40:53

@városjáró:
amikor megépült a megyeri híd, akkor voltak netszerte tesztek, hogy észak-buda/észak-pestről dél-pest/dél-budára mi a célszerűbb és időben kb egyenlő

az astoria ilyetén jellegű szervezése meg akkor lenne jogos, ha a károly körútra kb a cba elé nem teszik vissza a visszakanyarodó sávot.

Inner Circle 2011.01.17. 15:41:02

@-oszo-: Nemcsak ott, pl. az Oktogon mögötti utcákban sincs semmi, pedig be lehetne hajtani autóval és meg is lehetne állni. Szinte minden városban az a normális (sajnos), hogy a menő főutcától egy sarokra már alig van üzlet, két sarokra egy átlagos utca van, a harmadiknál meg már drogosok fekszenek a kapualjban.
Ami a Belvárost illeti, a Dunakorzón szinte mindig van élet, a Váci utcában is, viszont ezekről szinte csak a két végükön lehet lejönni, a kis utcákban az egyikről a másikra eljutni szinte lehetetlen. Sőt, a Korzóról az utóbbi időben a déli oldalon egyáltalán nem lehet lejönni, mert egy nagy gödörbe vezet, persze eddig se volt jobb a csövestanya a Belvárosi Templomnál. Az Apáczai Csere János utca minden, csak nem hívogató a szállodák hátsó felével. Ez épp annak a szép példája, hogy hiába van együtt szinte a pezsgő élethez (turisták, központ, szép környezet), ha nincs átfogó koncepció. Illetve most elkezdték rendbe tenni a Hídfőterek keretében, ebből per pillanat csak a térdig érő sár valósult meg, de talán egyszer elkészül legalább egy része, és megnézhetjük, élénkül-e a környék. Amit eddig az Új Főutcából látni, az biztató, még ha az autósok szemét csípi is, hogy nem lehet rajta végigmenni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.17. 15:43:19

@cso zsi: Műanyag szerszámosládám van, mert néha nem otthon is kell. Sparos. 600Ft volt. A célnak megfelel :)

Viszont amiket írsz, az nagyrészt valós probléma!

Úgy 10 éve voltunk Bécsben. 10 tonna alatti terehautókkal lehetett a városhatáron belülre menni, a nagy kamionok megmaradtak a városon kívül. Be se mehettek.

Szúnyog 2011.01.17. 15:43:43

@Inner Circle: A turistákból senki nem él meg. Minimális tétel. A budapestre jövő turisták zöme kb. 20 EUR költőpénzt vált. Tudom, 8 éve csinálom.
A buszokat épp jövőre kívánják kiírtani. Egyelőre leszállítóhelyük sem lesz. A hajón jövő turista kevés (Kb. 120 hajó x 100 vendég/hajó x 10 kikötés), s azok sem nagyon fogyasztanak, mivel mindenük megvan a hajón.

Fikifiki 2011.01.17. 15:43:50

NYC-ben konkrétan Manhattan-ben 30 perc parkolás 2000.- FT.
Viszont jól működő metró és elővárosi vonat közlekedési hálózatuk van. 100 km- erre lévő város kicsivel több mint egy óra út vonattal. Nálunk ennyi idő alatt 20 km-ert tesz meg a HÉV. Röhej.

Herman 2011.01.17. 15:45:02

Vicces hogy a többség nem látja, hogy mire megy ki a játék igazán...

Itt arról van szó, kérem, hogy lassan már minden jó belvárosi területet a spekulánsok szerzik meg, hazug "üzletemberek" akik csak a saját profitjuk dagasztásán munkálkodnak, és nagy ívben szarnak rá a világra, a környezetükben élőkre, az átlagos polgárokra...

Kinek is építik majd az új belvárost???
Tán az átlagmagyarnak??

Vagy inkább a maguk fajtáknak, és a külföldi karvalytőkének??

Inner Circle 2011.01.17. 15:47:17

@-oszo-: "No igen, nem mindegy, hogy csinálsz egy alternatív útvonalat, és aztán zárod ki a forgalmat, vagy fordítva."

Ez igaz, viszont az V. ker. Önkormányzat mégsem várhat arra, hogy alagút épüljön a Duna alatt, vagy M014 Nagykovácsitól Biatorbágyig. Nekik a saját portájukat kell rendben tartani a saját hatáskörükön belül, és elsősorban a saját érdekeiket figyelembe venni, mert hogy az ő érdekeiket senki (Főváros, Pest megye, közlekedők stb.) sem fogja a sajátjai elé rendelni, az tuti. Aki ezzel nem ért egyet, az mondja el őszintén, hogy "Ameddig nyitva volt a Kecskeméti utca, én mégse mentem arra, hogy ne szívassam az ott lakókat!" Nem lesznek sokan... Szóval ha sok érdekelt közül csak egyetlen képviseli aktívan az érdekeit, akkor a többi tunya ne azokat szidja, hanem vegyen róla példát és tegyenek ők is úgy. Akár egyedül, akár összefogva, de ne úgy, hogy visszahúzzák és elgáncsolják az egyetlent, aki megpróbál kitörni a posványból.

Inner Circle 2011.01.17. 15:49:49

@városjáró: "Hungáris/M0, mint belvárost lekerülő alternatíva?!"

Kis részben igen (pl. Csepel-Vác), nagyobb részben meg ha a kamion tranzitforgalom kimegy (mert kiirányítják) az M0-ra, akkor járható a Hungária, akkor a Nagykörútról a forgalom egy része átmegy, akkor járható a Nagykörút, akkor a Kiskörútról a forgalom egy része átmegy...

GGG77 2011.01.17. 15:50:30

@radirpok123:

1. Elhiheted, hogy 10-ből kb 9 szállítónál van molnárkocsi. Kereskedelemben dolgozom, árut is szállítunk, tudom miről beszélek.

2. Manhattan-ben kb minden második épület alatt van mélygarázs. Az irodaházak előtt pedig kifejezetten áruszállítók számára fenntartott hely (pl Londonban is).

Inner Circle 2011.01.17. 15:53:00

@Szúnyog: Ehhez nem értek, turistaként pénzt váltani meg az ATM-korszak óta egyáltalán nem szoktam, mindenesetre a Váci utca és környéke elég jól el van látva. Pl. a pár hónapja nyílt Nordsee kápráztató árai ellenére (alap Bismarck-szendvics 590.-) elég szép forgalmat bonyolít.
A buszokat valahol muszáj lesz parkoltatni.

karlmann 2011.01.17. 16:00:21

Nem tudom ki, hogy van vele, de szerintem az utóbbi legalább tíz évben a szakértők valahogy elfelejtettek utakat, kereszteződéseket, műtárgyakat tervezni. A kivitelezést most direkt meg sem említem. Ha volt egy kereszteződés, amin korábban gyorsan és biztonságosan át lehetett jutni, akkor most tuti, hogy át lett építve és lassú, körülményes és nem mellesleg sokkal veszélyesebb, mint korábban volt. Ez a jobbik és a ritkább eset.

Mert a gyakoribb és a rosszabb eset az, hogy egy olyan csomópontot, ami korábban is rossz volt, mostanra még inkább elbaltázták. Azt hagyjuk, hogy ezek a projektek is csillagászati áron valósultak meg, mint minden más az országban, de legalább jók, vagy használhatóak lennének!

Fikifiki 2011.01.17. 16:06:33

Kiváncsi vagyok mikor akarják a Margitszigetet eladni, garázsosítani, beengedni minden kocsit...még az a szerencse hogy két busz is jár a szigeten 134, 26, teljesen feleslegesen.

Hurri Kán 2011.01.17. 16:09:08

@Inner Circle:
Rengeteg nagyvárosban a buszparkolást úgy oldják meg, hogy a buszok bemehetnek ugyan akár a belvárosba is, ha van rá lehetőség, de max. 15-20 percre, tehát a csoport le -és felszállásának idejére, utána mehetnek ki a külvárosba ahol ácsoroghatnak naphosszat.

Mondjuk erről se hallani, hogy terveznének -e ilyen lehetőséget a belvárosban. Ennek talán még értelme is lenne.

Kis ember 2011.01.17. 16:48:14

@asconagt:

Miért felesleges a két busz?

ERETNEK 2011.01.17. 17:03:40

Örülök ennek az írásnak. Erről többet kellene írni, beszélni. Az új közlekedési rend, naponta keseríti meg az életünket. A lakásunkat autóval megközelíteni sem lehet. Parkolni pedig végképpen nem. Rokonok ismerősök nem tudnak jönni, a bevásárlás egy rémálom, bármilyen bútor, vagy egyéb nagyobb tárgy megvétele és hazaszállítása kizárt. Az ételkiszállítók nem vesznek fel rendelést, ha éppen, csak autós futár tudna kijönni a címre. Az egész forgalomszervezés egy rémálom. A havi 60. 000,- +áfa. / parkoló bérlése nem elérhető. A behajtási és parkolási engedélyek feltételei nem életszerűek, leginkább teljesíthetetlenek.

Hurri Kán 2011.01.17. 17:16:26

@ERETNEK:
Attól tartok, az a baj hogy az írás lényege kevés embernek jött át... Feltételezem, a forgalom csökkentésével minden józanul gondolkozó ember egyetért, de nem az ott lakók/ dolgozók teljes ellehetetlenítésével...
Mert úgy tűnik most ezt sikerült elérni...

ERETNEK 2011.01.17. 17:52:29

Teljesen igazad van!
További terhet jelent minden olyan beruházás, ami átgondolatlan és a belvárosba vonzza a gépjárműforgalmat. A forgalom jelenleg annyiban változott, hogy a Petőfi Sándor utcában állandósultak a dugók. A lépésben haladó autók szennyezése nagyobb, mint azelőtt volt.

A belváros nem egy vigalmi negyed. Jelenleg is lakóövezet a besorolása. Több ezer ember, - köztük rengeteg idős - életvitelszerűen próbál valahogy ellenni. A napi alapvető jogoktól fosztották meg az itt élők többségét azzal, hogy ellehetetlenítették a lakások megközelítését, illetve semmilyen parkolási alternatívát nem biztosítottak.

Fikifiki 2011.01.17. 17:54:50

@Kis ember:

1-2 ember ül rajta nap mint nap, főleg hétköznap...pazarlás.

Szerintem

cso zsi 2011.01.17. 17:55:15

@Kis ember: Nem lehet felesleges, a kiszolgálószemélyzetnek is be kell jutni valahogy. :)))

Hurri Kán 2011.01.17. 17:59:42

@ERETNEK:
"A lépésben haladó autók szennyezése nagyobb, mint azelőtt volt."

Ezt próbáld elmagyarázni a sötétzöldeknek is...

treblinka (törölt) 2011.01.17. 18:02:07

7,5 tonnás teherautók? Ugyan már! a Petőfi Sándor - Bécsi utca szakaszon már a buszforgalomtól is megsüllyedt a díszburkolat (már amelyik nem tört darabokra). A Deák F. utca gyalogátkelőnél pedig a felfestett zebra nemes egyszerűséggel eltűnt... Ha végetér az építkezés, a kb. 3 év alatt összecsapott sétáló utcát kezdhetik előlről...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.17. 18:16:16

@rowi: Ez egy kicsit azért szívatásos lenne. Miért kényszerítsük kurflikba, tripla lámpákba a kiskörútról az Erzsébet hídra nagyívben kanyarodni vágyókat?

@Inner Circle: Csepel-Vác. Mindig ezzel jönnek a kiszorításpártiak. De mi van pl. azzal, aki csak a Nagyvárad tértől akar eljutni mondjuk a BAH csomóponthoz? Pláne azokkal, akiknek közben dolguk is van a belsőbb részeken. Vagyis nem A-Z utat járnak be, hanem esteleg A--B-C-D--Z utat?

felucca 2011.01.17. 18:18:15

@gyvy: Jaj, a lépésben haladó autók...

Ugyebár, ha egy úton 80-nal lehet rongyolni, akkor tömegek fognak odaszokni, hogy 80-nal rongyoljanak.

Ha meg ezekután hirtelen csak lépésben lehet haladni, akkor a tömegek nagy része elszokik onnan, egészen addig, amíg be nem áll egy új egyensúly.

Az egészen biztos, hogy az új egyensúlyban nem annyi autó lesz, mint korábban, hanem a törtrésze.

Ha megfordítom a gondolataidat: az lenne csak a döfi, ha 100-zal lehetne végigdöngetni belvároson, lámpa nélkül, mert akkor nagyon alacsoyn lenne a környezetterhelés.

Végül is igaz: legyen a város helyett inkább út, a többi úgyis csak nyűgnek van ott.

Hurri Kán 2011.01.17. 18:20:52

@felucca:
Neked is át kéne állni egy másik sorba. Ahol eszet is osztanak. Közben pedig gyakorolni a szövegértést.

felucca 2011.01.17. 18:29:04

@ERETNEK: Nem látom be, hogy a belvárosban egy adott esetben üresen álló építési telket miért ne lehetne beépíteni.

(nem a csipak -féle házról beszélek, ami egy aránytévesztés)

Éppen az épület belvárosi volta az, ami biztosítja, hogy oda ne, vagy ne csak autóval jöjjenek az emberek. Ha persze abból indulunk ki, hogy márpedig mindenki autózik, mert másképpen élni nem lehet, akkor az abban a pillanatban a város tagadását jelenti. De ebből ugye nem indulunk ki?

felucca 2011.01.17. 18:31:02

@ERETNEK: Amíg két sávban zúgott a forgalom a Petőfi Sándor utcában, addig hol állt meg a pizzásautó?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.17. 18:35:42

@Inner Circle: Na látod, ez az ékes példája a 23 kiskirályság tarthatatlan rendszerének! Ráadásul az autósok nem a Petőfi Sándor utcát imádják annyira, hogy azon akarjanak csak és kizárólag átömleni, hanem az ésszerű (értsd nem időveszteséges többltkilóméteres) módón közlekedni. Egyébként szerintem igenis hiányoznak Bp-ről a gyűrű jellegű főutak. A Fiumei-Orczy-Haller ilyen? A Bocskai-Karolina ilyen? A Kőrösi Csoma-Fehér út-Nagy Lajos ilyen? A Nagy Lajos-Szegedi út (vasúton túlra) ilyen? Elvileg igen. De gyakorlatilag kerületi ellenérdekek miatt mégsem. Márpedig eleink nem csupán firkálhatnékjukban jelölték- és építették ki ezeket a főutakat. Hanem az akkor még csak várható, de mára valóságossá vált forgalom elvezetésére.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.17. 18:37:42

@gyvy: :) Pedig nem buta a srác. Mérnök. Belvárosi mérnők. Munkája is oda köti. Mármint az Új Belvároshoz.

Hurri Kán 2011.01.17. 18:44:42

@városjáró:
Akkor megértem hogy védi a projektet.

Leszögezném, nem az alapötlettel és a forgalomcsillapítással van bajom. Hanem azzal hogy ezt sok esetben a környéken élők ellehetetlenítésével teszik...

Amúgy ha meg valaki egy cseppet is ismeri Budapest szerkezetét, akkor tudja, hogy sok városrészből azért nehéz a másikba az átjárás, mert az utakhoz hasonlóan a vasútvonalak is sugaras szerkezetben futnak ki a városból, plusz ott a körvasút (ami szintén nincs kihasználva), és ahol az út a vasutat keresztezi, sok helyen ott a szűk keresztmetszet... Sok helyre már régen felüljárót kellett volna építeni...

Nem mellesleg a körvasútsor mellett is azért van ott az üres terület, mert anno a Közmunkatanács is már számolt egy ún. külső, avagy Munkás-körút megépítésével... Elkerülő út, ha úgy tetszik, csak a nem létező M0-körgyűrűnél beljebb.
Jó reggelt Budapest :)

namostatutti 2011.01.17. 20:24:45

Nem vagyok budapesti, szóval nem értek hozzá, de azt tudja valaki hogy annak az oszlopnak a 4. képen mi értelme, hisz mellette úgy is elfér, aki nagyon akar?

Rocko- 2011.01.17. 20:42:25

@Grifter: "A belváros nem arra való, hogy Tesco meg WestEnd legyen benne "
így van. aki a belvárosban lakik az dögöljön meg, az csak sétálgasson, vásárolni ne is akarjon. majd te megmondod, hogy mit akarjon. finghatok?

Rocko- 2011.01.17. 20:43:32

@janper: valahol ellentételezni kell a szürke, unalmas életedet.

Rocko- 2011.01.17. 20:44:50

@Thon: "Szóval barátom villamosozzál, gyalogolj és kerékpározz, ahogy mindenki más a Belvárosban!"
rengeteg belvárosi nyugdíjast látok akik a bevásárlást bicklivel intézik el, főleg így télen.
egyébként én villamosoznék. csak éppen alig van, barátom. ;)

Rocko- 2011.01.17. 20:46:47

@fovarosi.blog.hu: "De aki a 15. kerületben lakik, annak felesleges ilyesmik miatt bemászkálni a belvárosba."
egyetértünk, de:
- aki ott lalik, az is vásárolna
- ha egy adott szakbolt ott van, akkor mti kell tenni? megvárni azt a 10 évet amig kiköltözik?

Rocko- 2011.01.17. 20:51:00

@janper: "Nem tunik ugy, mintha London belvarosa kulonosebben elneptelenedett volna, pedig Covent Gardenbe meg kornyekere nem nagyon hajthatsz be kocsival"
gondolom ezen komment előtt készítettél egy reprezentatív és publikálható kutatást, amely tartalmazza a tömegközlekedéssel lefedett, ám autómentes övezet méretét, a legnagyobb legyaloglandó távolságot, a londoni és budapesti átlagifzetést, valamint ezeknek egymáshoz vetített arányát, és hogy a szolgáltatás színvonala mindkét esetben ekvivalens, és persze nem felejtetted ki, hogy mekkora a kmköltsége az utazásnak, illetve hány km-t utazhatnak a fizetésükből.
szóval mindkettőt összevetve az derült ki hogy a londoni és a budapesti tömegközlekedés tökugyanaz. ahha. ÉBRESZTŐ.

Rocko- 2011.01.17. 20:54:33

@tib00: "igenis van jó tömegközlekedés, természetesen nem a Budapesti az"
:DDDDDD
hát mégis milyen hykomatos városról beszélünk? hol érdekel engem hogy kiskunszentdorozsmán vagy szingapúrfelsőn milyen tömegközlekedés van, ha nem abban a városban élünk? ez a város a fontos, a többi csak példaként vagy ellenpéldaként szerepelhet. de ebben élünk, ez a téma tárgya.
"De igenis meg lehet jól szervezni a tömegközlekedést."
lehetni lehet. de nem történik.
"Átrendeződést maximum,ami egyáltalán nem gond."
szerinted ki megy a helyére? ki tartana fent olyan boltot, ahol az áruszállítás nem egy megoldandó feladat, hanem színtiszta szivatás? senki.

Rocko- 2011.01.17. 20:58:46

@Inner Circle: "és nincs "jogunk" ahhoz, hogy a belvárosban autóval lehessen rohangálni"
nem joga van, hanem igénye. attól hogy elveszed a lehetőségét arra, hogy A-B közt egyenesen menjen, attől ő még nem fog mással menni.
arra, hogy letegye az autót, ahhoz csábító tömegközlekedés kell. de ezt kb. sikerült szétbaszni 20 év alatt.

Rocko- 2011.01.17. 20:59:59

@traders: "Látom nem Budán laksz, mert ha erre laknál, akkor tudnád, hogy mekkora szívás az adott útszakasz"
naja, kb. szinte az egész Budai oldal egy szívás.

Rocko- 2011.01.17. 21:05:59

@-oszo-: kispöcsű egy rettentő frusztrált ember, aki igyekszik minnél több emberen ezt leveztni. igen jó úton halad arra felé, hogy egy pofont kapjon. igaz, nem tőlem, én nem olyan ember vagyok. ellenben még csak sajnálni se fogom, pedig figyelmeztettem is erről.

Rocko- 2011.01.17. 21:12:05

@ColT: "Ha a belvárosban laksz, és autóval kell kimenni TV-ért, nagybevásárlásért"
csak éppen nem jutsz ki a cikkben leírt szopoldából.
"mert amúgy is alig van parkolóhely"
hát őőőőő. nem én tehetek róla, elhiszed? :D
mióta szedik a sarcot, hogy abból majd lesz szép parkolóház meg fitty-fene? aztán látszik mi van helyette.
"Tehát ha kimászok a tuskóba, akkor mérlegelek, hogy a kiló kenyeret, meg még 5 dolgot lazán elhozom a hátizsákomban."
hát ennyire én se vagyok lusta, hogy ennyiért kocsival menjek. :D értelemszerűen olyan esetekre gondolj, amikor szükség van nagy kapcitásra. hétvégi bevásárlás, gyerekkel ez különösen hatványozódik.
"Nem kell a wc-re is autóval menni"
lassan tényleg nem lehet.
"Na persze ehhez azért feltétel lenne némi P+R, meg normális tömegközlekedés is!"
20 éve várok erre.

Rocko- 2011.01.17. 21:15:26

@Grifter: ez rendben van. agglomeráció költözzön be.
megmutatod hova?
hol lesz az az infrastruktúra ami kiszolgálja őket?

@janper: "Szamithasz arra, hogy pl. a 906-os megallojaban nem kell tobbet varnod ejjel, mint 20 perc, mert a menetrend szerint negyedorankent jar"
na, itt buktál le, hogy nem jársz tömegközlekedéssel. simán lehet várni a 8 percenként járó buszra 15 percet. szervezetttség, mi? arra futja, hogy az orrom előtt megy el a csatlakozás.

Rocko- 2011.01.17. 21:18:00

@Hagrid: "Fáj az 5 perc séta a metrótól???"
nem tom, kérdezd meg nagyanyádat: nagyikám, fáj gyalogolni?
számold ki, ugyan mennyi időt vesz el a felesleges utazás. eszméletlen számok jöhetnek ki.

Rocko- 2011.01.17. 21:19:11

@Bambano: "Azt is írták már régebben, hogy azért van szmog, mert a város természetes átszellőzését biztosító nagy légfolyosókat beépítették."
így van.

ERETNEK 2011.01.17. 21:20:21

@felucca: Nézd, hogy a pizzásautó hol állt meg régen a Petőfi Sándor utcában, azt nem tudom, de én erről nem is írtam. Írtam viszont arról, hogy a környék több utcájának oszlopozásával egy komplett negyedet, több 10 háztömböt zártak el, attól, hogy az ott élők a lakásaik közelébe juthassanak, engedély nélkül. Az engedélyek megszerzése nagyon nehéz és még akkor sem ingyenes. Ez egy olyan diszkrimináció, mely aránytalan plusz tehervállalást ró egy - amúgy városban - élő csoportra.

A belváros nem egy nemzeti park. A belváros, egy VÁROS része, ahol emberek élnek. Teszik ezt legálisan, olyan épületekben, amiket már a megépítésüknél is erre a célra alakítottak ki. A belvárosban élő emberek többsége nem az elmúlt évben beköltöző, luxus ingatlanokban tengődő, bohém milliárdos, hanem a fővárosban élő, ott dolgozó, adót befizető polgár. Elfogad rengeteg kényelmetlenséget, ami a szűk belvárossal jár, de nem érti azt, hogy például miért nem tud egy "fotelt" hazavinni, csak akkor, ha ezt előzetesen egyezteti a hivatallal, kér egy behajtási és egy területfoglalási engedélyt... :-o

Rocko- 2011.01.17. 21:28:58

@radirpok123: amennyiben az, aki kitalálta ezeket a lezárt utcáka, az biztosítja hogy egy ilyen kocsit kap minden lakás, ami érintett plusz ingyen szállítható BKV-n, akkor persze, miért ne?

ERETNEK 2011.01.17. 21:33:16

@felucca: Egyetértünk! :-)
Viszont én a Csipak házról beszélek. Ebben a cikkben kiválóan összefoglalják azt, hogy miközben ez egyik oldalon, a belvárosban élő emberekre maximális a szigor és a korlátozás vonatkozik, a másik oldalról egy ilyen beruházással többszörösére növelik a belvárosba behajtani szándékozó autók számát.

Nem kértem, hogy üres épületek legyenek mindenhol a belvárosba. Viszont ebben az esetben az eredetileg 5 lebontani kívánt épület helyére, csak részben azonos funkciójú épületegyüttest terveznek. A megálmodott pláza jellegű hatalmas Zeppelinben, ugyan lesz pár lakás, de zömében üzletek, hotel, éttermek, irodák valósulnának meg. Így az eddigi, - alul üzletek, felül, lakások - koncepció megszűnik és a helyét egy olyan - a minél nagyobb profitot szem előtt tartó - vállalkozás veszi át, mely sokszorosára generálja az oda érkező és onnan távozók arányát.

Rocko- 2011.01.17. 21:42:20

@ERETNEK: pontosan ezt nem értik meg akik sétabelvárost meg hasonlókat vizonálnak. más életterét teszik tönkre. úgy hogy közben bele se gondolnak.

Hagrid 2011.01.17. 21:49:28

@Rocko-: Jóóó reggelt! Neked a nagyi, nekem édesanyám idős. Az 5 perc sétát választja és választotta mindig is, pedig végigdolgozta az életét és utazott is eleget. A mai napig 5. kerületi lakos, igaz vidéki születésű.
Felesleges utazás? Jah, mindenki járjon autóval. Hogy közben beledöglesz a szmogba, azt észre sem veszed, mert szép lassú halál az ilyen, jófajta rákos. De az autó a megoldás mindenre,igaz okostojás? Mikor elfogy a levegőd és a légkondin is széngázokat kapsz az arcodba akkor majd emlékezz erre. Utánad már csak nem akarunk 50X50 km-t telifüstölni x millió gépkocsival...

ERETNEK 2011.01.17. 21:51:50

@Rocko-: A "sétabelváros" Budapest belvárosában kivitelezhető, mint, azt sajnos tapasztalhatjuk, de megöli azt, amitől a belváros izgalmas és vonzó. Persze létre hozható itt egy Disneyland, de akinek ez a célja az nem épít, hanem rombol.

Rocko- 2011.01.17. 21:53:50

@Hagrid: értem. mivel a te nagyanyád bírja, ebből levezetted, hogy mindenkié bírja, biztosan. hát akkor, légy szíves küldd a te nagyanyádat, az enyém már nem bírja.
"Jah, mindenki járjon autóval."
egy szóval nem írtam ilyet, keresd vissza a témában a legelső kommentemet.
"Hogy közben beledöglesz a szmogba, azt észre sem veszed, mert szép lassú halál az ilyen, jófajta rákos."
nézzél meg egy buszt. ;)
"légkondin is széngázokat kapsz az arcodba"
inkább dízelkormot. abból lesz a szmog. ;) tájékozódj kicsit.
de ha már környezetvédelem: szerinted mi jobb, ha egy órán át pöfög az arcodba egy autó vagy ha 5 perc alatt átjut és ott sincs?
ja, persze, tudom, nem kell autó. járjon mindenki lóháton.

Rocko- 2011.01.17. 21:55:37

@ERETNEK: így van. magábaroskad ez az egész majd, de addigra késő lesz.

cso zsi 2011.01.17. 22:00:54

@Grifter: Az agglomerációsok még kompoznak is, és nem jó kedvükben.
Költözni a munkahely közelébe? Melyik családtag? Mindkettő? Azt mifelénk válásnak hívnák.
A páromnak "szerencséje van", gyalog járhat munkába. Nem azért, mert annyira közel van, hanem azért, mert a lakhely, és a munkahely is két metrómegálló közé esik. Az 8-900 méter séta, ha a boltot is útba ejti. Nekem viszont 17 kilométer autóval a távolság, amit metróval, és busszal szoktam megtenni, majd gyaloglás a célig. Költözzek? Akad azon a környéken is szép szemű lány, tetszik az ötlet. Bár a nőm nem rajongana érte. :)))

cso zsi 2011.01.17. 22:10:34

@Hagrid: Azért megnézem, hogy a Pesti színháztól a Deákra, vagy a Ferenciekre ér 5 perc alatt.
Szeretjük azokat az összehasonlító agitációkat is, amikor a pógármajszter integet a vonatról és ekkor indul a bringás, meg az autós. Holott senki nem lakik az állomáson.
Anyám pl. nem tud metrózni, klausztrofóbiás. Ezért bizonyos pontok között, ahol másnak evidens a metró, neki világ körüli túrát kell tennie.

Hagrid 2011.01.17. 22:18:45

@Rocko-: Jó az a lóhát, de azt meg én nem mondtam.:D Végül is megoldható a villámgyors városi közlekedés, csak el kell bontani az épületeket és máris mehet a 2-3 sáv oda-vissza.
autofilia.blog.hu - szerintem inkább hagyjuk a parttalan vitát. Lesz itt némi elfogultság attól tartok.:D

Rocko- 2011.01.17. 22:20:52

@Hagrid: bazki, te vagy az előítéletes, akkor ne akard már rámhúzni a hülyeségeidet.
ha nekrofília lenne odaírva, akkor változtatna valamit? nem.
ennyit erről.

Hagrid 2011.01.17. 22:26:19

@cso zsi: Megértelek és anyukádat is, de gondolom te sem hiszed, hogy a dugókat okozó autósok mindegyike klausztrofóbiás? A mozgássérülteknek és más betegeknek - fentebb írtam - alap a behajtás és a parkolás, de tőlük még nem lenne dugó. A többségnek sajnos mindez kényelmi szempont.
Az 5 percet nem értem, a Pesti színházból neki 5 perc bármely megálló a kettő közül. Mondjuk ha be akarsz hajtani a Váci utcába az más...
Komolyan...miért nem láttam hosszú éveken át (még a főutca előtt) nyugdíjasokat a volán mögött tömegesen a dugóban??? Édesanyám szomszédja 80 éves, de ha akarna sem tudna már vezetni. Akkor miről beszélünk??? Amíg fiatalabb volt simán elsétált 10 perc alatt a Bazilikába a férjével, még metrózni sem kellett, de valahogy a legtöbb nyugdíjas sem siránkozik a Belvárosban amiatt, hogy ne tudna hova parkolni vagy ne tudna vezetni. Főképp mert autójuk sincs és nem is volt.

2011.01.17. 23:13:45

@Hagrid: senki nem állította, hogy az autó lenne a megoldás mindenre, azt viszont szerintem joggal elvárható, hogy teljes értékű megoldás maradjon azokra az esetekre, amelyekre jobb megoldás nincs (értsd: a közösségi közlekedés legyen egyenló feltételek mellett jobb mint az autó).

Kicsit uncsi már ez folyamatos szmogozás.
Nem tudom mennyire terjed az emlékezetetek, de én amikor felnőttem még csak minden második-harmadik háztömbben volt városi(!) gáz. A többiben simán fával, szénnel fűtött mindenki. Na nehogy már valaki azt mondja valaki, hogy akkor élhetetlen volt a város (a ködös téli napokat leszámítva, de ez ma is így van) és pláne, hogy most rosszabb.

A környezetvédelemnek van értelme addig amíg tényleg az emberekért van, de amikor már az autógyárak, az életmód-bizniszben érdekeltek nagyobb bevételeiért tolják le a maszlagot a torkunkon, akkor talán már érdemes lenne elővennünk a józan eszünket és nem mindent készpénznek venni.

Aki városba költözik az tudja, hogy nem fog tanyasi levegőt orrintani. Aki belvárosba költözik tudja, hogy rosszabb lesz a levegője, de cserében bent lesz a központban és mindenhez közel kerül - ez adja lakókörnyezetének presztizsét. Aki városszélre költözik tudja, hogy egy kicsit talán jobb lesz a levegője, kicsit több zöldet fog látni, de lényegesen többet kell idejéből, pénzéből utazásra fordítania.

Valamit valamiért.
Az nem megy, hogy három percre akarok lakni öt színháztól, három olcsó és mindent áruló bolttól, egy percre az ország legjobb iskolájától, zöld övezetben, csendes, forgalomtól elzárt területen, saját fenntartott parkolóval, kiváló tömeg és autós közlekedéssel.

Gondolom mindeki szívesen élne mindenki ilyen helyen Pesten, csak hát nem nagyon van ilyen.
Nem marad más csak a korábban felvázolt kompromisszum.

Grifter 2011.01.17. 23:14:21

@Rocko-: Nem, csak az olyan hülye dögöljön éhen-szomjan, mint te, aki csak WestEnd-ben és Tesco-ban tud vásárolni. Ez a természetes kiválasztódás. A szüleid, meg a nagyszüleid hogy nem haltak éhen, nem is értem. Biztos a gangon termesztették a gyümölcsöt, a kisszobába meg a disznókat tartották :DDD

@cso zsi: Erre hosszú lenne a jó válasz, nem mennék bele. Sok dolog más, mint nálunk.
Maradjunk annyiban, hogy vicces dolog, hogy emberek 14-18 évesen képesek napi 2-3 órát utazni azért, hogy iskolába járjanak, de ugyan erre később már nem képesek. Nem kötelező kertesházban, vagy belvárosi garzonban lakni, sőt, feltétlenül birtokolni sem kötelező. Mindennek van hátránya és előnye. Ezt lehet mérlegelni, DE bárki bármit mond, az nem normális, hogy az emberek 2×3 sávot vizionálnak a belvárosba, meg mindenkinek ingyen parkolóhelyet. Amerikában, ahol 10× ennyi hely van, ott sincs ilyen. Akkor nálunk mégis hogy?...

Rocko- 2011.01.17. 23:17:26

@Grifter: "Nem, csak az olyan hülye dögöljön éhen-szomjan, mint te, aki csak WestEnd-ben és Tesco-ban tud vásárolni."
te csak ebebn tudsz godolkodni? kisbolt se lesz, ha a boltos nem tudja bevinni az áruját.
képzeld el, a szülők meg lementek a boltba, ami volt és nem kellett huszon kilométereket gyalogonli hozzá meg nem voltak seggfejek, aki kitalálják, hogy menjenek el a város másik végére vásárolni.
ilyen egyszerű.

Rocko- 2011.01.17. 23:36:58

@cso zsi: tök jó, nem? így vannak emberek, akik eldöntik, hogy hol élj, hova költözz, hol dolgozz, hol vásárolj. neked semmiről nem kell gondolkodni.
ők megmondják.
isteni!

=Daniken= 2011.01.17. 23:37:50

@bogaram75: én erre azt mondanám, hogy -tudom, kibicnek semmi sem drága-megvárnám a jan 31-et és addig dobnám az ívet: gazdasági igazgató, pénzügyi vezető, teljesítetlen számla, fizet vagy megindíthatjuk a felszámolást? ha nincs kifizetés, ügyvéd s inkasszózni fogunk a felszámolási eljárás legelején...stb.
Félre ne érts, nem okoskodom, de ha ez egy nagy cég, akkor ezek megszokták, hogy akkor fizetnek, amikor kedvük van.ettől még rájuk lehet borítani az asztalt, csak ha legközelebb is kell megbízás, akkor lehet hogy van más módja is.Még egyszer: igazad van.Jogos a követelésed, pláne ha aláírt teljesítési igazolásod van, nyomjátok.drukkolok.

üdv!

Grifter 2011.01.17. 23:41:15

@Rocko-: Nem tudsz olyan háztömböt mondani a belvárosban (fejből legalábbis a Parlamenten kivül biztos nem) amelyikben ne lenne kisbolt - de ha netán tudsz, akkor vele szemben a másikban kettő lesz vagy három. Vedd le a szemellenzőt: Olyan helyen is lehet tejet meg kenyeret kapni, aminek nincs külön 200 beállós parkolója.

Most abba bele se menjünk, hogy az emberek máig beszopják, hogy a Tesco olcsóbb. Kivonásra és összeadásra képtelen állampolgárok magyaráznak komplex folyamatok működéséről.

Mellesleg, a kisboltba nem délután kettőkor, a csúcsban viszik a pékárut, meg a tejet. Olyankor csak a ChioChips-es meg az Orbit-rágós jön.

...és egyáltalán ki a f*sz mondta, hogy ne lehessen bevinni az árut?

Látom magam előtt, ahogy a sétálló utcák miatt halnak éhen a 30-50-100 milliós belvárosi apartmanokban, meg a medencét isszák ki szomjukban. Reális.

Rocko- 2011.01.17. 23:45:12

@Grifter: "amelyikben ne lenne kisbolt"
még.
"...és egyáltalán ki a f*sz mondta, hogy ne lehessen bevinni az árut?"
szerinted hogyan fogja bevinni az árut ha ott az oszlop? gondolod csak egy kocsival szállítanak árut?
jó, de igazad van.
úgy legyen, hogy ne legyen igazam. de ha mégis iagzam lesz, remélem elsők közt jössz majd hogy igen, te élvezed a kihaló belvárost.

cso zsi 2011.01.17. 23:54:59

@Grifter: Alapvető különbség, hogy Amerika (USA), alig több mint 200 éves, míg nálunk a belvárosi házak lassan annyi idősek.
A korlátlan lehetőségek hazájában "korlátlan" tér is volt a tervezett városépítéshez. Ezt a várost viszont kb 500-600 éve toldozzák-foltozzák, a mindenkori vezetés, és a pénzmágnások kénye-kedve szerint. Egyeseknek nem tetszett a Nemzeti a Deák téren, most van helyette nemzeti pöceGödör. Nálunk a hidak mindig kisebbre épülnek, mint amekkorára szükség lenne. Mert itt mindig meg akarták mutatni, hogy tudjuk, amit a művelt nyugat, csak mindig elfogy a pénz, vagy máshová lesz.
A Lánchíd impozáns volt anno, csak épp már az elkészültekor is keskeny, és nem vezetett sehová. (de a Várból jól mutat) Kellett hozzá az Alagút. Olyan M6-os fílingje van a dolognak. Európa első földalattiját is megcsináltuk, de nem sikerült elég mély árkot ásni neki.
Amerikában mertek bontani, ha valami elavult, pedig ott háború sem volt az utóbbi 100 évben Bp-n meg volt pár, csak az épületekre nézve nem elég hatékony. A mostani belváros képet rég el kellett volna törölni, de mindig csak a foghíjak kaptak új épületeket, tehát továbbra is használhatatlan maradt nagyobb lélegzetű dolgokra. Most lenne valami, ami ebben a formában nekem sem jön be, de mégis csak 150 évesnél idősebb romoktól szabadítaná meg a környéket.

cso zsi 2011.01.18. 00:04:51

@Grifter: Mivel nem a Belvárosban lakom, csak a munkák-szállítások szólítottak oda, így az a néhány "minden sarki" üzlet nem érint, mint vevő. Viszont, ahol lakom, könnyebb elmetrózni valamelyik nagyáruházhoz, mint a helyi (nem sarki, mert a Váci úton kihaltak a felszíni tömegközlekedés megszűnte után) 5-600 méterre lévő "nagy" boltokhoz. Kocsival már természetes, hogy valamelyik városszéli monstrum a cél, mert a kartonszám vásárlás drasztikusan olcsóbb, mint a napi tétel a helyi markecben.

ERETNEK 2011.01.18. 00:06:48

@Grifter: Ez a mindennapokban annyira azért nem vicces...
A váci utca és Vörösmarty tér környékén rengeteg üzlet van, de ezek közül kevés az élelmiszerbolt. Összesen 2 üzlet az, amiből beszerezhetőek az élelmiszerek és egy normál háztartásban naponta szükséges dolgok. Ebből az egyik választéka kritikán aluli, a másik - fogalmazzunk úgy, hogy - a környezetéhez alakította az árait. A különböző éjjelnappali, vagy hasonló jellegű üzletek pedig nem alkalmasak a rendszeres bevásárlásra.

Grifter 2011.01.18. 00:14:21

@Rocko-: De csak mert békülékeny a hangnem: Mindketten tudjuk, hogy nem az áruszállítok okozzák a problémát. Legalábbis alapvetően és nagyrészt biztos, hogy nem. Ők maximum a probléma áldozataiként tovább generálják azt.

@cso zsi: Nah de én ezt hol cáfoltam? :P Mellesleg, a régi homlokzatok felújításával is lehetne modern épületeket húzni város szerte, ill. lehetne üvegpalotákat is - csak ugye nem ártana, ha megfelelő emberek döntenének arról, mit-hol-hogyan lehet. Kálvin tér ugye. Mutassatok nekem embert, akinek az úgy tetszik, nem hogy szakmailag, egyáltalán bárhogy.
Szóval azsem egyetértünk abban, hogy a koncepció teljes hiányáról, illetve elbaszott rendszerekről van itt szó alapvetően. Ha nem 23 kerület lenne, hanem mondjuk 5-6, és azok is igazodnának a főváros ill. az ország közös érdekeihez, kurvára nem itt tartanánk, az ziher.

Grifter 2011.01.18. 00:18:44

@cso zsi: Egyszer kérlek számolj utána, hogy valóban olcsóbb-e a Tesco. Számold bele az útiköltséged, a jármű fenntartásának és megvásárlásának ráeső részét meg azt is kalkuláld bele, hogy mi az amit nem vettél volna meg, ha csak a kisboltba mész le.
(Persze, belvárosi éjjel-nappali az drága dolog, de 3 sarokra ott az italdiszkont, a DDa, meg a 100 forintos bolt.)

A hozzászólások alapján egyébként is úgy tűnik, mintha óbudán és az V. kerben lakna legalább 1,5 millió ember ^^

@ERETNEK: Erre írtam korábban: Valamit valamiért. Töredék áron lakhatsz kertesházban vagy lakótelepen a Tesco-tól 200 méterreis akár. Mindennek van előnye és hátránya, azt meg nem lehet megoldani, hogy mindenkinek minden mindig jó legyen.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.18. 00:24:42

@ERETNEK:

Én azt is megemlítem, hogy pl. a VII. ker-ben este 11 után nem adnak ki szeszesitalt a boltok. Volt, hogy leugrottam sörért és ceckóra futottam.
Kőkemény dolgok vannak. A közlekedés csak egy.

ERETNEK 2011.01.18. 00:45:27

@Grifter: Várjál, kérlek, lassíts egy kicsit!
Ez nem a Tescoról szól, vagy arról, hogy ki hova költözzön, ha olcsón akar vásárolni... Meg, hogy valamit, valamiért! De tényleg, mit, miért is? Van egy belváros, amiben az ott élők életét megkeserítik az egyre több szigorítással, az elmebeteg szabályozással. Ezek kihatnak mindenre. Például a napi vásárlásra is. Amennyiben az a cél, hogy a belvárosban élőket kiűzzék, az általad is preferált külvárosokba, akkor értem. Viszont egy város, ott élő lakók nélkül, - ahogy azt már írtam - Disneyland. Ez lenne a végső elképzelésed? Vennél jegyet a hétvégén és sétálnál az üzletek között, mint a turisták?

cso zsi 2011.01.18. 01:07:25

@Grifter: Ne már... Autót nem csak Tesco-hoz, nem csak munkábajáráshoz veszünk. Autót azért veszünk, mert kell(het), szükség van rá.
Alapvetően a nagyobb távolságok leküzdéséhez.
Szíveskedjünk elutazni a 140 kilométerre lakó rokonhoz, távolsági busszal, vagy vonattal, két felnőtt, és csak 1 darab 2 év alatti gyermekkel.
Ár, idő. Mert a vonathoz is oda kell utazni, és az úticél sem a távoli állomás épülete. Vagy üljünk be az autóba a ház előtt, és fele idő alatt a célig jutunk, miközben az adónkból fenntartott tömegközlekedésért is fizetünk, úgy, hogy nem is használtuk.
Városon belüli távolabbi munkahelyre gyorsabban elvisz a kocsi, ugyanis nem mindenki a körúti dugóban áll, hogy a belvárosi irodáig jusson. Két emberrel még olcsóbban is, mint bármilyen tömegközlekedés.
Ha megtehetem, hogy a belvárosi iroda miatt tartok autót, akkor bizony erősen hozzájárulok a mások által használt tömegközlekedéshez. A jövedelmem adójából, az üzemanyagom adóterheiből.
Ha vállalkozó (értsd: két kezével dolgozni tudó) vagyok, akkor elengedhetetlen az autó használata.
Napközben szinte csak olyanokat látsz az utcán.

cso zsi 2011.01.18. 01:13:22

@ERETNEK: "Amennyiben az a cél, hogy a belvárosban élőket kiűzzék,"
A cél ez, csak szép köntösbe bújtatják, amíg az egész nem kerül olyan kézbe, hogy akár falat is húzhat a mostani oszlopok helyére. Ha egy régi épület még alkalmas a használatra, majd újra összenyitják "nagypolgári" lakásokká a régen felosztottakat. Persze 120 négyzetmétert, 420 belmagassággal mókás manapság kifűteni.
Ha nem, akkor jöhet a dózer, nem lesz, aki fellebbezzen.

Grifter 2011.01.18. 01:19:37

@ERETNEK: Az ott lakók újraválasztották az ezt az irányt preferáló politikust. A fővárosaik meg Demszkít, négszer, vagy ötször. A többség alarata érvényesült.
Szerinted aki a Wall Street-en lakik, Tokyo belvárosában, vagy mondjuk Velencében, az sír a parkolóhely/legközelebbi közért miatt? (Persze, biztos akad ott is ilyen fura ember - csak ott sem ők dominálnak)
A Tescoba havi kétszer kell elmenni, a TV-t meg a hűtőt 5 évente kell hazavinni, a lakást 10 évente újítják fel - de ti itt mindennapos kellemetlenségekről beszéltek.

@cso zsi: De a 140 kilométerre lakó rokonnak miköze van a belváros sétálóutcáihoz és egyirányúsított elbaszásához?

Nekem is van autóm, bejárok vele a belvárosba és pofátlanul szabálytalanul parkolok - mert megtehetem. De ettől még nem vagyok róla meggyőződve, hogy én csinálom jól, nekem van igazam és ez a helyes. Nem kurvaanyázok, ha megbüntetnek (olcsóbb 2-3 havonta 10-20 rugó, mint napi 4 ezerért parkolni), nem fenyitek be mikulás-csomagos embereket, nem kenek meg senkit. A BKV-ra sem veszek jegyet, de szó nélkül kifizetem a bűntetést (olcsóbb évente kétszer, mint jegyet/bérletet venni), és nem az ellenőr kurva anyát szidom, mert elvégzi a munkáját.

Sajnos az átlag ember képtelen túllátni saját nyomorán.

...és hagyjuk már a sok jómunkás embert, akik egész nap oda-vissza ingáznak a belvárosban, mert rákényszerülnek. Ha valóban csak autókázna ott, aki rákényszerül, nem lenne dugó, 2×1 sávos utcák (esetleg buszsáv) bőven elegek lennének.

Lehet máshogy is, csak akarni kell. A nem akarásnak meg... és ennyi.

cso zsi 2011.01.18. 01:21:47

@Grifter: Azért akad, amiben egyetértünk. :)
A kiskörút két oldala a kerületek háborúja, a főváros rátehénkedésével.
Szív a helyi lakos, az ottani boltos, és az arra járó autós is. Aki tíz éve megállt, mert lehetett. Mert ott volt a kedvenc üzlete, amit napközben útba ejthetett. Ma már továbbmegy. A bezáró bolt meg nem nagy bevétel a helyi önkorminak. Hacsak nem ez a cél.
Láttam már szándékosan lepukkantott házacskát (nem az V.-ben), amit nemrég felújított egy bizonyos közösség, majd a Demszky-karókat megszégyenítő oszlopokat raktak ki az addigi parkolási lehetőségre, és "természetesen" kinőtt egy "megállni tilos" is az épület elé.

ERETNEK 2011.01.18. 01:23:24

@cso zsi: ...hát mi tudjuk ezt! ;-)
És ez pontosan így is van. Így megszülethetnek, az újabb Csipak Zeppelinek, megannyi csodálatos üzlettel, amik négyzetméterenként természetesen nagyobb bevételt generálnak, mint a jelenleg helyükön álló lakóépületek. :-)

Grifter 2011.01.18. 01:26:03

@cso zsi: & @ERETNEK: Szóval ti egyetértetek, bezzeg ha én azt mondom, hogy ingatlan spekuláció, akkor meg kisnyúl! Jólvan, megjegyeztem ám :D

cso zsi 2011.01.18. 01:31:57

@Grifter: "és hagyjuk már a sok jómunkás embert, akik egész nap oda-vissza ingáznak a belvárosban, mert rákényszerülnek."
Ételfutárok, karbantartók, meg sok olyan kis dolgok, amiktől működnek az irodák.
Vízautomata, kávégép, kólagép, fénymásoló, írószeres, szőnyegtisztító, telefonszerelő, villanyász. Az egyéb építőipari melósok is naponta bejárnak adott munkaterületre, ha szőnyegezni-burkolni-festeni kell, kartonfalat odébb tenni, akik nem "ötperces" melókat végeznek. Ha a Zeppelin elkezdődik, sok-sok furgonossal fogsz találkozni. Vagy sok koszos-festékes ruhás alakkal a környező tömegközlekedési járműveken.
De az anyagnak, szerszámnak akkor is oda kell jutni.
A Pesti Színházba kijáró szerelő több parkolási díjat fizet az Aranykézben, mint az órabére. Vagy sétálhat a metrótól, csak pár szükséges dolog nem lesz kéznél. Meddig fogják vállalni ezeket a munkákat?

ERETNEK 2011.01.18. 01:33:05

@Grifter: ...és, ahogy olvasom a hozzászólásaidat, gondolom egy orvoshoz jársz ide a belvárosba, aki kevés sikerrel végzi a munkáját. :-D

Grifter 2011.01.18. 03:00:04

@cso zsi: Tehát mivel én akarom a Zeppelint, ezért én nem akarhatom, hogy egyirányúsított sétálló utcák legyenek a belvárosban - wait, WAT? Hisz én nem akarom a Zeppelint, ami nem is illik bele a jelenlegi belváros képébe, TEHÁT jelenleg nincs ott túl sok probléma, bár azért akad. De ha majd kitiltanak minden átmenő forgalmat és csak az akar oda behajtani, akinek valóban ott van dolga, szinte semmi probléma nem lesz.
Jah nem, várjál, van aki mindenképpen és mindenhová toronyiránt akar menni. Kellene egy autópálya keresztbe a városon, átfúrva agellért hegyet, meg kéne egy dunára is. Úgy sokkal gyorsabb lenne. Esetleg lehetne az autópálya második szintjén egy Repülőtér a duna felett - egyszerűbb, mint Ferihegyről ki-be autókázni, nem? Dehogynem!

Én mondjuk Zuglóból járok az Otkogonhoz, utálom, hogy nem mehetek toronyiránt, kaphatnék egy saját gyorsforgalmit felüljárót a házak felett? Cserébe beleegyezek, hogy lehessen mágnesvasutad a munkahelyedre (4 perc alatt bent lennél, beszarás), a gyerekek meg mehessenek körhintával oviba, iskolába.

Már csak annyit kérnék, hogy a megvalósítási és előzetes finanszírozási terveket én dolgozhassam ki, olcsón megszámítom, becsszó.

@ERETNEK: Hülyeség, remekül dolgozik!

Inner Circle 2011.01.18. 09:04:17

@városjáró: "Csepel-Vác. Mindig ezzel jönnek a kiszorításpártiak. De mi van pl. azzal, aki csak a Nagyvárad tértől akar eljutni mondjuk a BAH csomóponthoz?"

Mondom: nekik több helyük van azáltal, hogy a TÖBBIEK a külső gyűrűkre térnek át.

"Pláne azokkal, akiknek közben dolguk is van a belsőbb részeken. Vagyis nem A-Z utat járnak be, hanem esteleg A--B-C-D--Z utat?"

Ezt se először mondom: a dolgodat úgy kell megszervezned, hogy teljesíthető legyen, és el kell viselned, ha a fejlődés iránya ennek nem kedvez. Kiskoromban pl. imádtunk az utcán focizni; ugyanazon a helyen ma ez már igen káros lenne az egészségre... mégse mondhatom, hogy költözzön el az a sok köcsög gyüttment, és az útról is szedjék fel az aszfaltot. Volt, nincs. Gyors ABCDZ útvonal volt, nincs. Tudomásul kell venni, hogy egy nagyvárosban 10km távolságot megtenni nem ugyanannyi, mint két falu között, vagy akár a külvárosban.

Inner Circle 2011.01.18. 09:06:47

@városjáró: ebben igazad van, viszont engem egyáltalán nem cáfoltál meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.01.18. 09:32:33

@Inner Circle: ha ebben igazam van, akkor egyúttal meg is győztelek. :)
ha a fenti utak kielégítő módon léteznének, megvalósulhatna a te elved is, miszerint egyre kijjebb tud közlekedni akinek bent nincs közvetlenül dolga. de nem léteznek kielégítő módon. vagyis azt elved vágy marad. és amíg az elvek csak vágyak tudnak maradni, addig szerintem nem szabad blokkolni.

janper 2011.01.18. 11:59:32

@Rocko-: hat, ha te ugy keresel izgalmakat, hogy terhes noket hurcolaszol a dugoban, akkor tenyleg sajnallak :)

Inner Circle 2011.01.18. 12:20:39

@városjáró: SZVSZ a nagyvárosi közlekedés és a városszervezés olyan, mint az adózás: muszáj, de soha nem lesz öröm, és az elérhető legeslegjobb eset az, amikor az ember csak egy kicsit szitkozódik miatta. Valószínűleg meg sokat szitkozódik, még akkor is, ha amúgy viszonylag jól működik. Panasz tehát mindig lesz, _a legjobb esetben is_. Vagyis nem lehet abból kiindulni, hogy majd ha mindenki boldog, vagy legalább elégedett, akkor lehet pl. sétálóutcát csinálni, mert soha nem lesz mindenki boldog, sőt, _még elégedett sem_. (Nézz meg egy lakógyűlést a társasházban, ahol a földszinti lakó még csak nem is azért nem járul hozzá a lifthez, mert azért neki is fizetni kéne, hanem azért, mert akkor az emeleti lakások értéke nőne, tehát relatíve az ő lakásának értéke csökkenne!)
Abból kell kiindulni, hogy általános elégedetlenség közepette, folytonos (vélt vagy valós) érdeksérelmek, feszültségek, csaták eredménye minden egyes lépés (és újakat is generál). Ha valaki lépni tud, az lépjen, és a többiek majd erre reagálnak: ha az autós mehet a Kecskeméti utcán, akkor menni fog; ha a Belváros lezárathatja a főutcáját, akkor le fogja zárni; ha a Főváros Munkás-körutat építhet, akkor építtetni fog, mert megteheti, és a többiek szépen alkalmazkodjanak. Ez talán csúnya, de így természetes; most én mondom neked, hogy másra legfeljebb vágyni lehet :-)

Hurri Kán 2011.01.18. 13:10:42

A sok okosnak:

www.hir24.hu/belfold/201433/forgalmi-kaosz-budapesten-a-lezart-rakpartok-miatt.html

És még a Lánchidat is lezárják délután, nyilván valami kurva fontos rendezvény miatt.

cso zsi 2011.01.18. 15:21:08

@gyvy: Egyes rádióban hallott közlekedési hírek szerint eltekintenek a dologtól az árvízi helyzet miatt.

lanciabacci 2011.01.18. 17:53:29

@felucca:
Ezzel a divatos gondolatmenettel csak az a baj, hogy nem veszi figyelembe a valóságot. A városszerkezet mégsem egészen olyan mint az internet, ahol az adott egység mindenképp átfúrja magát. Van egy kritikus szint, ami alatt nem tud ésszerűen működni. Sok elvetélt próbálkozás után ezt sikerült elérnie a nagyeszű, vidéki Rogánnak. A baj viszont annál nagyobb, mert az ő birodalmának a rezerválása az egész várost blokkolja és a probléma sokmindenen végigyűrűzik, ami szerintem biztosan nem éri meg ebben a formában. Még akkor sem, ha a jövőben mindenképp kevesebb autó lesz(?).

megint 2011.01.18. 21:32:11

Szerintem nem rossz ötlet ez a projekt.

Grifter 2011.01.19. 02:01:43

...és pánikra sincs ok. Eddig mindenki mutogathatott mindenkire, hogy ki, hol, hogyan tett keresztbe meg kaszálta el, pedig ők jót akartak. Újkori 'demokráciánkban' először ilyen gond nem lesz. Most van ugye 2/3-os Fidesz kormány, fideszes főpolgármester, fideszes többségű fővárosi közgyülés, fideszes V. kerületi polgármester, fideszeses ember minden köz/építési/akármilyen hivatal élén.

Bármi történjék, kurva nagy zavarban lesz, aki másra akarná kenni a szart.

dr. trafik nomac 2011.01.22. 16:23:17

@ERETNEK: Ja a varos resze, de persze ha en at akarok hajtani a belvaroson (nem a belvarosba), akkor en oket ott szennyezem, es nemkivanatos forgalom vagyok, aztan ha mar ti sem tudtok behajtani akkor meg jon a picsogas. A belvaros az a varos kozpontja, es geometriai okoknal fogva az koti ossze a varos tobbi pontjat, ergo nagy forgalom kell legyen, minden mas esetben a varost magat szivatjak. A cikk reszben errol is szol, masik reszben meg arrol, hogy ennek hosszutavon negativ hatasa lesz a belvarosra, mert megiscsak a belvaros, a telek draga, igy ha nem tudnak eleg embert becsabitani gyorsan elneptelenedik. Aztan a par sotetzold, meg biciklis polgar flangalhat az ures utacakon. Amugy tok jol latszik, hogy ahogy nepotelenedik a belvaros, ugy viragzanak ki a kulvarosi reszek, csak eppen orulet, hogy nem tudok atmenni rajta egy masik keuletbol mert lassan katonak vedik az atvazeto utakat.
süti beállítások módosítása