Milyen az a város, ahol jó biciklizni?

  2011. január 11. - (X) Címkék: vélemény kerékpár

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

Nem az a lényeg, egy óra alatt hány autó jut át egy útszakaszon. Hanem hogy hány ember.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr792574310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 10:44:45

Hülyeség ez az autós vs. kerékpáros vita. Jó ingyen tömegközlekedés megold minden problémát.

gauche caviar 2011.01.11. 11:02:48

@atpijkamo: "Jó ingyen tömegközlekedés megold minden problémát."
és akkor meg jön a 'nem szagolom a hajléktalant' (hiszen ha ingyen van, ő is felszállhat)
Maradjunk abban, hogy a JÓ és Megfizethető (és praktikus) tömegközlekedés nagyon jót tesz egy városnak. Ez biztonsággal kijelenthető.

beked 2011.01.11. 11:24:15

Megoldás tényleg nincs a cikkben, "csak" problémafelvetés. De szerintem fontos dolgok és fontos lenne, ha a közlekedők megértenék egymást és megértenénk a város "politikáját", már ha lenne hivatalos koncepció, de nem nagyon van.

Pl. A Budapest szíve program sem lett agyonreklámozva. Hogy az miért is lesz jó a városnak.

Persze lehet azon vitatkozni, hogy, pl. a hangzatos nevű területeke újrafelosztásával, ami ugye legtöbb esetben a soksávos úttest szűkítését, a hagyományos forgalmi sávok csökkentését jelenti különleges forgalmi sávok, mint kerékpársáv és buszsáv létesítésével egyetemben, jó e a közlekedésnek, a közlekedés minden résztvevőjének, vagy nem-e. Ezt csinálják egyébként számos nagyvárosban, pl. Bécsben, hogy a legközelebbit mondjam és tanulmányok, eddigi tapasztaltok szerint pozitív hatása van (pl. New York, ahol a Broadway lezárása után a gépjárműforgalom gyorsult - nem rámondták, taxik adatait gyűjtötték - a nép pedig, bár előtte háborgott az állandósítás mellett döntött), de attól még nem kell, hogy mindenkinek tetsszen, azonban el kell fogadni, hogy láthatóan a régi paradigmák már nem működnek.

Hogy mi lenne jó Budapesten, Holland példa alapján teljes, szeparált hálózat, vagy a megosztott útfelület szintén vita tárgya lehet, nem mellesleg anyagi vonzatai is mások.

De bármi is a véleménye a közlekedőknek, és bármit is gondol jónak a városvezetés (úgy se csinál semmit) az minden megoldásnál, meg nem oldásnál fontos, hogy a közlekedők figyeljenek egymásra, az erősebb pedig még jobban figyeljen a gyengébbre. A kerékpárt hajtók többsége a nagyobb városokban nem azért van az utakon, hogy kerékpározzon egy jót, még ha versenyzőjelmezbe öltözött is, nagy eséllyel ő is "csak" közlekedik. Azért van ott, mert ott kell lennie ahhoz, hogy eljusson a céljához. Szerintem sok autóvezető nem ezt látja a kerékpárral közlekedőben, hanem akadályt.
Milyen agresszióval dudálnak néhányan, előznek veszélyesen, még akkor is, ha jól láthatóan pár méteren belül ott a sor vége. Egy kukásautót, buszt, sószórót (traktort) nem fenyeget senki az autójával és kivárja a megfelelő pillanatot a lehagyására, pedig ezek a járművek sokszor lassabbak, mint egy kerékpáros, de mégis elfogadott helyük van az úton.
Én örülök, hogy a kerékpárnak is egyre inkább elfogadott helye van az úton és az autóvezetők egyre jobban figyelnek. Legalábbis én ezt tapasztalom.

Lehet jönni a szabálytalankodással, de abból meddő vita van csak. Sokkal jobb lenne, ha ehelyett bízhatnánk egymásban. Ha tudnám azt, hogy a mindjárt mögém érő autó egyenlő félként kezel, akkor simán kiengedhetném a kereszteződésben az autót, mert tudom, hogy nem hajt el mellettem senki, ha lassítok picit, tudom, hogy a kiforduló fog hagyni nekem is helyet.. Mehetnék a szélső sávban lehúzódva, mert tudnám, hogy nem fognak leszorítani, nem kezd el minden mögöttem levő gyorsan megelőzni, így ha az út széle "hibás" biztonságosan beljebbhúzodhatok... és nem nyitják rám az ajtót, ami eléggé halálos.

De most nem ez van, azért védem magam, ezért "akadályozok" másokat. De nem tartom fel a forgalmat soha, mert én a forgalom vagyok.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 11:55:05

@gauche caviar: >>"Jó ingyen tömegközlekedés megold minden problémát."
és akkor meg jön a 'nem szagolom a hajléktalant' (hiszen ha ingyen van, ő is felszállhat)<<

Mert most nem száll fel a hajléktalan, ugye?

A hajléktalan problémát nem a jegyárakkal kell megoldani, hanem hogy ne kerüljenek emberek az utcára, vagy ha oda kerülnek, akkor legyen visszút.

Roltii 2011.01.11. 12:02:52

@atpijkamo: ebbe nem értek veled egyet. Hajléktalan problémát nemoldja meg az, hogy ha több nem kerül oda, mert már így is sok van... visszautat meg hogy akarsz? láttál már hajléktalant közelről? Vagy csak olvastál róluk?

Az kéne, hogy kedves utazóközönség nem kussol, hanem mindig "lerúgdossa" a hajléktalanokat/részegeket/büdös/koszos embereket a tömegközlekedésről...csak jelenleg ha én szólok, akkor mindenki rám néz hülyén, hogy hagyjam már...
Mellesleg a hajléktalan nem sokkal rosszabb, mint a festékesruhájú munkásparasztok, nem értem miért nem lehet átöltözni (ezért parasztok...). Én sokáig végeztem kétkezi munkát, rohadt mocskos voltam utána, de az a minimum volt, hogy váltóruhát vittem, és nem mentem emberek közé koszosan... Manapság már ez sem divat...

randomuser1 2011.01.11. 12:03:58

@beked: hát, nem, te nem a forgalom vagy hanem csak egy része. pechedre pont a lassú és emiatt enyhén frusztráló kisebbséghez tartozol :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 12:07:23

@Roltii: "mindenki rám néz hülyén, hogy hagyjam már"

Ez nem késztetett soha gondolkozásra?

Hurri Kán 2011.01.11. 12:18:28

@atpijkamo:
És te saját magad?
Az miért gond, hogy fizetek egy szolgáltatásért, akkor nem húgy- és szarszagú hajléktalanokhoz dörzsölődve szeretnék utazni?

tükörfúró 2011.01.11. 12:20:39

IMOÁDOM mikor jönnek a biciklifasiszták az okfejtéseikkel, amiben nyilván van valóságmag...picike de van

De amikor megkérdezed mi lenne az átépítés MELLETT a tételes megoldás, az egyedi (sokkal súlyosabb) szociális közlekedési gazdasági és várostervezési porblémákra, amik nem milliárdokba, hanem ezermilliárdokba kerülnének, hosszutávon, hogyan és miből lesz mindez megoldva csak hajtogatni tudják ugyanazt

Alkalmazkodjon mindenki, legyen sportember, költözzön közelebb, viselje el, fogadja el, felejtsde el a motorizációt.. stb, stb,

A vége meg ugyanaz, mint a tágya uj belváros című pénzlopkodó eupénzucsap gányolásban, autok köröznek órákat parkolóhelyért, folyamatos a dugó a kis utcákban egésznap, gyalogos menekül, hasraesik a díszkövön a legkisebb esőben vagy lefagyásban az ember, ahova az autó és a busz bemehet a diszburkolat nem dízses hanem máris éjfekete az olajtól és a koromtól..hurrá, bravó!

ez kell, ez a "jövő"..!

esetleg kitesszük a táblát a határon, magyarország:leépítés alatt, azt jócakát

Példának okáért az usa-ban, ha igy gondolkodtak volna _bármikor_, ma nem vezető gazdasági és katonai világhatalom lenne, hanem egy vicces, senki által nem ismert macskaköves utcás, faházas vesztern skanzen, elszórva messze messze valahol, egy távoli kontinensen

tizenot 2011.01.11. 12:22:46

A kerékparozas nem alkalmas arra hogy egy embert bejuttasson a munkahelyére:
- minden időjárási körülmény között
- biztonságosan
- kényelmesen

Így soha nem is fogja kiváltani az autót. A biztonságon talán még lehetne javítani, kerekpárúttal stb... de még ebben sem igaz, mert ha 50 kerékpáros összezsúfolódva várakozik minden piros lámpánál, elég egy hülyegyerek ahhoz hogy tömegbukás legyen induláskor, vagy ha ugyanez az 50 bringás a kereszteződéshez közeledik és valamelyik a csoport közepén úgy gondolja hogy már "nem férek át a sárgán" és besatuzik.

A többi ponton meg esély sincs változtatni. Sajnos ez az igazság, be kell látni. Úgyhogy jó lenne ha három bringamániás hülyegyerek mániája miatt nem kéne feleslegesen pénzt, időt, erőforrásokat etc... áldozni egy alapból halva született dologra.

A nyugati országokra való hivatkozásról meg annyit hogy előszőr vegyük át nyugatról a kis korrupciót, az 1200 euros minimálbért, az emberi körülményeket, az többet javítana az életminőségünkön mint a kerékpárutak, aztán ha ez már mind megvan majd ráérünk majomkodni a bringákkal.

Rocko- 2011.01.11. 12:29:18

@beked: "Pl. A Budapest szíve program sem lett agyonreklámozva. Hogy az miért is lesz jó a városnak."
és miért is lesz jó?

tükörfúró 2011.01.11. 12:38:56

@beked:
Evvel a biciklis dumával tele a padlás, csak sajnos ennek az éremnek is két oldala van, és mind2 oldal csak a magáét fujja

A valóság, hogy az ilyen egysíkú biciklist egyszer beülteted sofőrnek egy autóba 2évre, napi 10-12 órára, és ő fog a legjobban dudálni és anyázni 2év mulva MINDENKIRE

Neki minden centi amit késik a pizza, az áru, a fuvar, a szolgáltatás, kemény lé, pihenés kiesés, ideg, pluszmunkaidő, túlóra
ha tetszik, ha nem

Ha én a sor elején fékezek 40ről 15-re, hogy biciklis béla mögött 15el abszolváljak egy üres 800méteres szakaszt, a következő lámpáig, az egész sor fékez, a végén már meg kell állniuk, az un. feltorlódás jelenség miatt

Tehát biciklis béla mögött a forgalom nem 15re lassul, hanem pillanatok alatt egy dugó gócot hoz létre, ha nem lehet szinte változatlan sebességgel megelőzni

Nem nehéz kimutatni, bebizonyítani, egyszerű közlekedés matematika

Innentől mikor 15ször előződ meg ugyanazt a 2kerekűt(!), tehát egyetlen ember hatáésa 15szörösen érvényesül, khmm..naja.

Mert a sószóró ugye az autós érdeke, közérdek, meg nem is megy előre a lámpánál(!), tehát csak EGYSZER előzöd meg...

Ezen a tortán a hab, a tipikus kisebbségi visszaélés.

Nem igaz, hogy az autóvezető nem figyel a biciklisre, mert figyel.
Különben naponta lenne temetés, nem is egy.

Csakhogy, ha a 15ezer közül egy, egyetlen egy, aki mellet egy nap elsuhan, nem figyel eléggé, esetleg nem is a sofőr(!), hanem az autóban hátul ülő 70éves félvak nagymama, rányitja az ajtót, na mi marad meg a biciklisben? Na mi?

Egy paraszt autós, megint majdnem megölt..!

Az már csak a csokikrém az egészen, hogy a biciklisek közül rengeteg szószerint visszaél avval, hogy "figyeljen az autós", figyeljen a gyalogos, nekem jogom van haladni, elém ne álljon senki..és semmi...a piros lámpa sem..(?!?) és közel öngyilkos kamikazeként viselkedik

Innentől a jóviszony, amit anynira szorgalmazol "garantált"..

Ki szeret ugy vezetni, hogy nem tudom mikör teker ki futár-feri a csontpirosba, soksávoson keresztbe, tehát folyamatosan a fejem felett lebeg az emberölés és a 3-4 éves eljárás vagy akár büntetés..senki se szeret

Tehát anyázik és dudál, ha meglátjaa futárt, már felmegy akár tudat alatt az adrenalin szintje

Magyar[HUN] 2011.01.11. 12:38:57

Szerintem mindenki járjon helikopterrel:)

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 12:55:08

@tizenot:
"A kerékparozas nem alkalmas arra hogy egy embert bejuttasson a munkahelyére:
- minden időjárási körülmény között
- biztonságosan
- kényelmesen"

Csak kérdezem: próbáltad már?
Mert valójában majdnem bármilyen időben lehet bringázni (ha meg nem, akkor azokon a napokon ott a bkv vagy a kocsi). És nem veszélyes, sőt, minél több a biciklis, annál biztonságosabb. Kényelmesnek meg akkor nem kényelmes, ha el vagy tunyulva, az napi bringázással kb 2 hét alatt orvosolható, azt követően már egyáltalán nem megterhelő a napi szokásos táv.

Egyébként nem akarlak meggyőzni, közlekedj azzal, amivel akarsz, csak nem kéne élből elutasítani a bringázást. Ki kell próbálni. Aztán ha nem tetszik, nem kell csinálni.

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 13:00:49

@tükörfúró: Igen, vannak tahó bringások. Vannak tahó autósok is. Meg tahó gyalogosok. Túllendülhetnénk már ezen a kérdésen.

Az meg, hogy a biciklis tart föl... Nyilván, ilyen is előfordul. De lássuk be, elég ritka, hogy az amúgy kihalt úton utoléred a bringást, és nem tudod megelőzni hosszú százmétereken keresztül. Érdemes lenne inkább elgondolkozni azon a másik 8000 8 négyzetméteres fémdobozon, ami ott pöfög előtted. Azok nem tartanak fel? Képzeld el, hogy csak a fele átülne bringára! Te olyan kényelmesen hasíthatnál a kocsiddal a felszabaduló helyen, hogy még.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 13:01:51

@gyvy: "Az miért gond, hogy fizetek egy szolgáltatásért, akkor nem húgy- és szarszagú hajléktalanokhoz dörzsölődve szeretnék utazni?"

És azok a húgy- és szarszagú hajléktalanok kifizették a viteldíjat? Számít nekik, hogy ingyenes az utazás, vagy rohadt drága?

Nem értelek. Ingyenes tömegközlekedés esetén sokkal több utas lenne, sokkal több jármű, de egy darabbal se több hajléktalan. A hajléktalanok aránya sokkal kisebb lenne. Miért ne legyen akkor jó és ingyenes a tömegközlekedés?

tizenot 2011.01.11. 13:02:42

@Képzelt Riporter: Rendszeresen sportolok, probaltam a bringat is, a motort is, az auto maradt, pedig van bringaut a haztol a melohelyig.

Nem alternativa. Tokolni a kikotessel, tokolni az atoltozessel, telen hideg, nyaron meleg, esoben szarra azom, nem tudok spontan venni es hazavinni semmit, nem tudok masik embert szallitani + defekt = szopas.

Nem bonyolitom az eletem feleslegesen, ha van 1 kozlekedesi eszkoz ami minden helyzetben hasznalhato akkor azt hasznalom, ez jelen pillanatban az auto. Sportolni meg sportolok a sportpalyan, meg az uszodaban, a sport az odavalo, nem a nagykorutra.

Hurri Kán 2011.01.11. 13:06:34

@atpijkamo:
Szerintem te sokat ittál szilveszterkor. Vagy elvonási tüneteid vannak.
Láttál már hajléktalant jegyet lyukasztani vagy bérletet venni?

"Ingyenes tömegközlekedés esetén sokkal több utas lenne, sokkal több jármű,"

A több utas biztos. A több jármű miből? Ötlet? Terv? Elképzelés? Nem fikció!!!

Úgyhogy erről ennyit.

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 13:06:44

@tizenot: Okés, ez így teljesen kúl. Nekem a bringa jött be, neked nem. ízlések és pofonok. Peace.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 13:14:17

@gyvy: "Láttál már hajléktalant jegyet lyukasztani vagy bérletet venni?"

Én nem. Úgyhogy nem kell izgulni, hogy ingyenes tömegközlekedés esetén több lenne a hajléktalan. Akkor a hajléktalan kérdést lezárhatjuk.

"A több jármű miből?"

A tömegközlekedést most is dotálja az állam és a város is. Most beszéljünk a BKV-ról, bár a MÁV vezetője mondta, hogy a jegyárbevétel mértéke összehasonlítható az értékesítés és ellenőrzés költségével. Feltételezem, ez a BKV-re is igaz. Szóval a jegyárbevétel kiesése nem probléma. Hogy honnan lenne plusz pénz? Szerintem Budapest áldoznána valamennyit arra, hogy sokkal élhetőbb legyen a város. A tömegközlekedés 20%-kal nőne, az autóforgalom a felére csökkenne.

Hurri Kán 2011.01.11. 13:22:11

@atpijkamo:
De kevesebb sem lesz tőle, szóval válasz részedről nincs. Ok.

"Szerintem Budapest áldozna valamennyit arra, hogy sokkal élhetőbb legyen a város."

Szerinted. Amúgy tényleg jó lenne, ha így lenne. Csak látjuk, hogy az elmúlt húsz évben Budapest vezetése mennyire áldozott a BKV-ra... Az eredményt is látjuk.
A mostani városvezetés mit fog csinálni azt majd meglátjuk, pénz híján sok lehetőségük nincs.

Szóval amiről te írsz az egyelőre a tündérmese kategória. Azon pedig nem lehet közlekedni.

tükörfúró 2011.01.11. 13:26:09

@Képzelt Riporter: Szokásos körbe körbe járkálás..

nyilván mindeki mehetne szegedre gyalog, mint petőfi idejében, és akkor egyedül ülnék az intercity-n..dejólenne..

na ez ilyen kb

Roltii 2011.01.11. 13:27:17

@atpijkamo:
ingyen BKV nem jó, sőt rossz. Nem véletlenül sehol sincs ilyen, vagy max egy szűk rétegnek ingyenes. Bp-n pl ilyen a nyugdíjasoknak.
Egyébként ha valami ingyen van, arra senki nem vigyáz, elveszted a jogaidat, kaotikussá válik. Főleg egy elmaradottabb gondolkozással rendelkező Magyarországon.

Jah, és hogy kérdésedre válaszoljak, nem gondolkoztam el azon, hogy velem van-e a probléma. Van egy utazási szabályzat, amibe leírták érthetően, hogy koszosan/büdöseb/betegen stb nem veheted igénybe és kész. Nem a BKV gondja, ha nem tudod másképp megoldani...

Bicikli mögötti torlódást említett valaki, és igaza van. A sószórót csak egyszer kell megelőzni, míg pl egy biciklist folyamatosan, és nagyon durván lassítja az egész forgalmat. Egyébként ez a jelenség pont kétkerekűről (bicikli,robogó,motor) látható a legjobban, ha az ember picit is odafigyel ilyenekre...

Roltii 2011.01.11. 13:32:25

BKV-nak az tenne jót, hogyha megreformálnák végre a jegyrendszerüket. Sokféle jegy és bérlet kéne, mert ez így nagyon drága. Én naponta 5 megállót közlekedek, és ez kerül havi ~10.000-be, ez nevetséges. Nem értem miért nem lehet 1-1 vonalra bérletet venni, vagy olyan kombináltat, hogy 5 vonalra jó korlátlanul és kész. Nem akarom kifizetni se a volánt se a mávot se a fogaskerekűt, mert nem veszem igénybe. Akiknek ez jó, azoknak tartsák meg ezt a lehetőséget is, de ne csak ez legyen az egyetlen...
BKV múltkor írta, hogy olyan ~13% a bliccelők aránya ha jól emlékszem, szerintem ez azért a 40-hez közelebb van...ezt a pénzt kéne behozni, és egyből jobb lenne minden. Na most ehhez a legrosszabb út az ilyen drága jegy és bérletár...

Bicikli-autós beszélgetést meg fölösleges folytatni, akinek jó a bicikli most is azzal jár, erőltetni nem kéne, mert rohadt veszélyes (7-es busz előtt camping biciklivel szambázó telefonáló/zenét hallgató bölcsészlányoktól mentsen az isten...). aki meg autózik, az azért teszi, mert ez az optimális neki és kész. Lekéne szokni arról, hogy egymást erőszakosan próbáljuk átszoktatni/rábeszélni bicilire/autóra/bkv-ra....

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 13:33:37

@tükörfúró: Nem,nem ilyen. A cikk is erről szólt, ha figyelmesen olvastad. Senki nem mondja, hogy nem kell autózni vagy tömegközlekedni, hogy csak gyalog vagy bringával szabad.

A dolognak úgy kellene működnie, hogy felkelsz reggel, mérlegeled, hogy az aznapi feladathoz milyen közlekedési forma az ideális, és aznap azt használod. Szegedre kocsival mész vagy vonattal. Ha nehéz cuccot viszel, kocsival mész. Ha csak 10 kilométert teszel meg a városban, akkor bringa, mert arra meg az az ideális. És így tovább.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 13:35:17

@gyvy: "De kevesebb sem lesz tőle"

Mint már mondtam, több jármű, több utas, konstans számú hajléktalan esetén a hajléktelanok részaránya csökken.

De azt is mondtam, hogy a hajléktalan kérdést nem lehet a jegyárakkal kezelni.

Ismét lezárom a hajléktalan kérdést.

Többet nem ismétlem magam.

CavanyuSukor 2011.01.11. 13:35:31

@tükörfúró: "Ki szeret ugy vezetni, hogy nem tudom mikör teker ki futár-feri a csontpirosba, soksávoson keresztbe, tehát folyamatosan a fejem felett lebeg az emberölés és a 3-4 éves eljárás vagy akár büntetés.."

Ha szerinted ilyen stresszes dolog a vezetés, akkor minek vezetsz autót? Jó ez neked?
Van egy rakás alternatíva (mindig van), találd meg, és lehet hogy egy boldog ember lesz belőled!;)

Hurri Kán 2011.01.11. 13:36:15

@Roltii:
Az a nagy baj a közlekedésben -is- hogy mindenki ismeri a SAJÁT jogait és MÁSOK kötelezettségeit... Ennyit az ingyen BKV-utazásra alkalmas ruházat viszonyáról...

A másik: a biciklis nyugodtan megy a sáv közepén, mert úgy ítéli meg hogy neki joga van hozzá, de ha te mondjuk kikanyarodsz egy utcából elé -mert elsőbbséged volt, tehát jogosan- akkor meg kurvára fel van háborodva hogy majdnem elütötted és miért nem figyelsz rá...

tükörfúró 2011.01.11. 13:43:21

@Képzelt Riporter: Most gondold el, ha egy X sportos fiatalnak "nem jön be" a bringa, pedig bőven megteheti, fizikailag, anyagilag, mindenhogyan, mégis inkább az autóba ül, akkor a másik rá jutó 100ezer nemfiatal, nemsportos, stb milyen elképzelhettelen xopásnak éli meg?

Tehát lesz valaha az egész tömeges biciglifasiszta utópiának bármi alapja?

Nem.

Hacsak rá nem kényszerítik az embereket, de az sem olyan egyszerű, mint a veszettbiciglisek elképzelik, hogy hirtelen átépítésekkel és utzárakkal majd a biciglinkre kényszerítünk téged, valójában másik 500ezer problémáőt hozunk csak létre.

Ilyesmit megcsinálni csak százmilliárdokbol, generáción átívelő országos programmal lehetne, ami itt nem lesz sosem.

Ennél sokkal sulyosabb az országot és a jövőt fegnyegető kérdésekben sincsen semmi efféle távlati gondolkodás, csak patópál legyintgetés és látszat kapkodás.

Nagyon szép, hogy a cikk az utcát mutogatja, milyen jol átépül, hurrá.

Ez olyan mint mikor a rendszergazda mutogatja a program felületét, ez az eredmény, de király. Igen.

De egy hatalmas évtizedes várostervezési, építési, szociális, közlekedésszervezési program van mögötte, ahogy a program felülete mögött is rengeteg tanulás, anyagi beruházás, karbantartás, olyan háttérmunka, amit az egyszeri felhasználó felfogni sem tud.

Az ostoba biciglisujságirofasisztaparaszt meg odamegy, aztán szokásos magyar virtussal azthiszi, ez ugy volt, há föltörtük az uccát és másnaptol minden máshogy volt, a dolgok csak ugy maguktol működnek.

Nemkéremszépen a dolgokat működtetni kellene, csak ha fingunk nincsen hogyan fogjunk neki, akkor ugyjárunk mint mekkmester, végülis elvégezzük amit kell..csak ugy, hogy jobb lett volna bele sem fogni.

tükörfúró 2011.01.11. 13:46:10

@CavanyuSukor: Miért ne vezetnék autót? Akkor senki se vezessen, vagy legyen felelőtlen hülye, amig ki nem ugrott elé a biciglis barom, ne is számitson rá, hogy ilyesmi történhet?

Nem érzed, hogy a boltot akarod bezárni, rendőr, biztonságiőr, vagy más értelmes intézkedés helyett, ha panaszkodik a boltos, hogy lopnak?

Roltii 2011.01.11. 13:51:33

@tükörfúró:
"Most gondold el, ha egy X sportos fiatalnak "nem jön be" a bringa, pedig bőven megteheti, fizikailag, anyagilag, mindenhogyan, mégis inkább az autóba ül, akkor a másik rá jutó 100ezer nemfiatal, nemsportos, stb milyen elképzelhettelen xopásnak éli meg?"

Ez hülyeség. Nézzük pl barátnőmet: fiatal, sportos, 7.kerületből jár az 5-be dolgozni, és mégse tud biciklivel menni. Ennek jelenleg 4 oka van, ebből hérom megoldhatatlannak tűnik egyenlőre:
1, nincs bicikli (ez a megoldható)
2, otthon nincs hova tenni (30m2)
3, munkahelyen nincs hova tenni
4, nem tud lezuhanyozni a melóhelyen

Szerintem ezek nem egyedi problémák, hanem igen jellemzőek. Ezért inkább trolizik vagy én viszem kocsival. Én pedig azért nem járok biciklivel, mert meló előtt sokszor megyünk konditerembe (7.ker->újpest majd meló a 9-be) utána pedig sokszor megyünk át óbudára. Ez egyszerűen sok lenne, és aránytalanul sok időt vinne el. Kocsival beérek reggel melóhelyre 20 perc alatt (verhetetlen), konditerembe újpestre 25 perc alatt, onnan mondjuk vissza melóhelyre max 30p (reggeli dugó esetén). biciklivel ez azért jóval több, ráadásul kiszámíthatatlan időjárás és arról nem beszéltem hogy egy rakat cuccot kell magammal vinnem.

Ezzel csak annyit akartam, hogy hidd el, nem lustaságból nem bicikliznek sokkal többen, ahogy ezt szokás két kerékről gondolni...

CavanyuSukor 2011.01.11. 13:52:09

@gyvy: "a biciklis nyugodtan megy a sáv közepén, mert úgy ítéli meg hogy neki joga van hozzá,"

Nem úgy itéli meg, hanem simán mehet a sáv közepén, benne van a Kreszben is! Mi ezzel a baj? Autóval nem a sáv közepén mész?

"..de ha te mondjuk kikanyarodsz egy utcából elé -mert elsőbbséged volt, tehát jogosan- akkor meg kurvára fel van háborodva hogy majdnem elütötted és miért nem figyelsz rá.."

Ha kikanyarodtál (ki tudtál kanyarodni) elé, akkor megkaptad az elsőbbséged, ezzel sincs gond.
Ha pedig majdnem elütötted és nem figyelsz rá, akkor teljesen jogosan van felháborodva! Miért nem figyelsz rá? Ő is csak egy közlekedő. Oda kéne figyelni egymásra egy picikét!

Hurri Kán 2011.01.11. 13:55:01

@CavanyuSukor:
Dyslexiás -e vagy?

@Rocko-: Jönnek már, jönnek :)

Roltii 2011.01.11. 13:56:51

@CavanyuSukor: na ez a baj:
"Nem úgy itéli meg, hanem simán mehet a sáv közepén, benne van a Kreszben is! Mi ezzel a baj? Autóval nem a sáv közepén mész?"
Nem mehet, cska akkor ha tartósan szar az út a padka mellett. Az autónak pedig jobbra tarts van sávon belül is. Két mondat, két hiba...

"Ha kikanyarodtál (ki tudtál kanyarodni) elé, akkor megkaptad az elsőbbséged, ezzel sincs gond."
mert soha nem mennek bele az elsőbbséggel rendelkező kiforduló járműbe...Egyébként a KRESZben ott a bizalmi elv a hülye odafigyelés mániád helyett... Egyébként bizonyos mértékig számolunk azzal hogy valaki hülyeséget csinál, de ha az autó és a biciklis közül valakinek jobban oda kéne figyelnie, az a biciklis, mert ő van sokkal nagyobb veszélyben. Nem mellesleg a legegyszerűbb betartani a szabályokat...

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 13:56:51

@tükörfúró: Ez ilyen urban legend, hogy a városi bringázáshoz sportosnak kell lenni. Hát nem, nem kell. Ha most kimész az utcára, nézz körül, mennyire sportos arcokat látni nyeregben. Egy kényelmes haladós tempó bringával kb ugyanannyira megterhelő, mint a gyaloglás.

Sok egyéb tényező határozza meg, hogy valaki szokott-e biciklivel közlekedni. Fentebb tizenot például azt mondta, hogy neki nem kényelmes, mert sokat kell vacakolni a lakatolással. Na, szerintem meg a parkolással kell sokat vacakolni, lakatolni lehet bárhova. ízlések és pofonok, ahogy neki is mondtam, a fittséghez van a dolognak a legkevesebb köze.

"Biciglifasiszta utópia". Aham. És az autósfasiszta utópia? Hogy majd mindenkinek lesz autója? És parkolóhely is fog jutni ennyi autónak? Meg útfelület? Honnan, kérdem én? Vagy az emberek majd kiköltöznek az országból, hogy legyen hely az autóknak?

Esetleg nem utópiákban kell gondolkodni, hanem értelmesen közlekedni, és értelmesen közlekedési eszközt választani. (És újra: senkit nem érdekel, hogy te speciel autózni akarsz; autózz nyugodtan, és örülj neki, ha rajtad kívül minél kevesebben teszik.)

A világ szerencsére ebbe az irányba halad (tessék megnézni a nyugati nagyvárosokat (Berlin pl., az eléggé hasonlít Budapestre méret és földrajzi adottságok tekintetében)). Nem kell erőltetni semmit, ez természetese folyamat. Tetszik-nemtetszik.

Roltii 2011.01.11. 13:59:16

@Képzelt Riporter:
"Egy kényelmes haladós tempó bringával kb ugyanannyira megterhelő, mint a gyaloglás."
szél? eső? Ezért nem is gyalogolnak a legtöbben, hanem bkv/autó kombó...

A lakatolás biciklivel szinte mindig együtt jár. A parkolóhelykeresés pedig csak a belvárosban, ahol nincs parkolóház. Nekem pl nincs ilyen problémám, lakhelynél mindig van parkolóhely, melóhelyen pedig mélygarázs. De ha biciklivel jövök, azt rendesen le kell lakatolni, mert nem csak megnyomom a távirányítón a gombot...

Virago_1000 2011.01.11. 13:59:33

@gyvy:" Akkor elmondhatjuk hogy az átlagos kétkerekű kommentezők agyilag nincsenek túlzottan eleresztve? :DDD
"
- a 4kereku kommentelok szokasa az anyazas.

CavanyuSukor 2011.01.11. 14:02:56

@tükörfúró: Mert szerinted autót vezetni stresszes dolog, és már egy bringásfutár látványától is felmegy az adrenalinszint!
Felőlem aztán mindenki azzal közlekedik, amivel akar, csak egyszerűen nem tudom megérteni, hogy ha valaki képes magát felidegesíteni azon, hogy mások hogyan közlekednek, akkor minek ül bele az autóba! Miért jó az, ha direkt stresszeli magát? Ne üljön be, közlekedjen máshogy, maradjon nyugodt, kiegyensúlyozott, boldog ember!
Vagy inkább autózik? Oké, tegye!
Én maradok vidám, köszi.

(volt már több autóm, van B+C jogsim, hivatásos sofőr is voltam évekig, de a sofőrködést abbahagytam, az autót inkább eladtam, azóta nyugodtabb vagyok, és legalább a napi közlekedés sem stresszel, pedig napi 40 kilométert utazok! Ajánlom mindenkinek, sokkal jobb!)

Virago_1000 2011.01.11. 14:07:02

@atpijkamo: "Mellesleg a hajléktalan nem sokkal rosszabb, mint a festékesruhájú munkásparasztok, nem értem miért nem lehet átöltözni "

- nem kene a hajlektalanokat osszemosni a munkasokkal, mert tudod, a munka nem szegyen, esetleg neked, de az meg teged minosit.

CavanyuSukor 2011.01.11. 14:08:11

@Roltii: Haha, mutass nekem olyan autót, aki jobbra tart a sávjában! Én valahogy mindig csak olyanokat látok, akik középen mennek!

Na mindegy, nem állok le trollkodni a trollokkal, van ennél jobb dolgom is, úgyhogy közlekedjetek ahogy akartok!
Peace!;)

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 14:08:33

@Roltii: Erről beszélek. Van egy csomó szempont, amit az ember mérlegel, mikor közlekedési eszközt választ. Akár preferáltat, akár csak alkalmit. Én általában bringázok, mert főleg a belvárosban mozgok, ott az a leggyorsabb és a legdinamikusabb. Általában nem cipelek sok cuccot. Szél olyan durva ritkán van, hogy különösebben zavaró lenne. Eső és hó dettó. Ha nagyon szar az idő, vagy sok a csomag, akkor bkv vagy taxi. Lakatolás nem para, kb fél perc, annyit simán megér, a dugóban ücsörögve a sokszorosát veszteném. Meg egyébként is szeretek bringázni, reggel jobb, mint a kávé, engem személy szerint tök jól ki is kapcsol.

De mondom: mindenki mérlegel magának aztán dönt. Csak nem kéne bizonyos opciókat élből és hülye előítéletektől vezetve elutasítani.

Hurri Kán 2011.01.11. 14:10:21

@Virago_1000:
Nem, a munka az nem szégyen.
Csak benne van a BKV utazási szabályzatában, hogy olyan ruhában, ami koszos, a többi utast vagy a járművet beszennyezheti, nem szabad felszállni.

Roltii 2011.01.11. 14:12:08

@CavanyuSukor: én a lehetőségekhez mérten jobbra tartok. Ha csatornafedők vannak folyamatosan, abba én se megyek bele, de a biciklisnek sem kell (már).

@Virago_1000: "- nem kene a hajlektalanokat osszemosni a munkasokkal, mert tudod, a munka nem szegyen, esetleg neked, de az meg teged minosit. "
Ezt én írtam, válaszolok: ha valaki koszosan és büdösen száll fel, ott rohadtul nem érdekel, hogy munkás-e vagy hajléktalan...takarodjon le de rohadt gyorsan, nincs joga igénybevenni a tömegközlekedést, még érvényes jeggyel/bérlettel sem.
A festők egyébként miért nem tudnak magukkal hordani egy tetü hátizsákot benne egy váltás farmerral+pólóval? Ez olyan nagy kihívás?

Roltii 2011.01.11. 14:15:41

@Képzelt Riporter:
"De mondom: mindenki mérlegel magának aztán dönt. Csak nem kéne bizonyos opciókat élből és hülye előítéletektől vezetve elutasítani. "
Így van. Én is szerettem reggel biciklizni mikor még óbudáról jártam be a Kálvin térhez, de mikor esett vagy fújt, már nem volt olyan jó. Azért mégis csak 2x15 km volt, szabályosan cirka 2x40-45 perc nem lazsálva. Ennyit gyalogosként se szeretek ázni... Utána meg jó időigényes volt a zuhany+átöltözés, de én is sportként fogtam fel picit kávé helyett:D Viszont mivel sport, senkit sem szabad erről győzködni véleményem szerint...

GaZe 2011.01.11. 14:18:47

@tizenot: :))

"Nem alternativa. Tokolni a kikotessel, tokolni az atoltozessel"
szerencsére autóval sosem kell körözni negyed órát mert mindig van parkolóhely, pont ott ahova mész.

"telen hideg, nyaron meleg,"
Te rövidnadrágban jársz télen? Utcára nem öltözöl fel? (amúgy, ebből látszik, hogy még sosem bringáztál télen, mert akkor tudhatnád, hogy hidegben a bicajon pont hogy a túlmelegedés a probléma, ha rosszul öltözöl fel)

"esoben szarra azom"
esőkabátról hallottál-e már? vagy ha esik az eső akkor esernyő helyett kocsival megállsz a sarki kisbolt előtt és bekiabálsz, hogy hozzák ki kenyeret?

"nem tudok spontan venni"
Miért, te kocsiból szoktál kirakatokat nézegetni, majd vészvillogóval megállni a körúton a külső sávban és beugrani egy fagyiért? Pont hogy bicajjal tudsz spontánabbul vásárolni, mert bicajjal meg tudsz állni ahol csak akarsz.

"es hazavinni semmit"
csomagtartó, gumipók. Persze, a tehetetlenség ellen egyik sem véd...
(bár, akkro ezekszerint te kamionnal közlekedsz, hiszen bármikor vásárolhatsz mondjuk egy MIR középkonzolt, vagy egy olajfúrótornyot...)

"nem tudok masik embert szallitani"
Még a KRESZ is engedélyezi...

"+ defekt = szopas."
szerencsére az autóval sosem történik semmi műszaki hiba, pláne nem defekt. Sosem merül le az aksi, vezérlés, stb stb. A Sárga angyalt, autómentőt meg a trélereket csak a mesékben használják.

Szerintem egyszer tényleg próbáld ki a bringát, aztán térjünk vissza a kifogásokra :)

GaZe 2011.01.11. 14:22:04

@Roltii: "De ha biciklivel jövök, azt rendesen le kell lakatolni, mert nem csak megnyomom a távirányítón a gombot..."
mennyiben több összerakniaz u-lakatot, vagy összepattintani a láncot? 10 másodperccel? Hmm... Elfoglalt ember lehetsz ha neked ennyi is számít...

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 14:25:42

@Roltii: Nem sport, csak megfelelően kell sebességet választani. De győzködni tényleg senkit nem szabad (leginkább semmiről sem, szerintem). Beszélgetni viszont érdemes róla, a szabad választás előfeltétele a megfelelő információk megszerzése.

Roltii 2011.01.11. 14:44:14

@Képzelt Riporter:
napi 32km-t (példánál maradva) neked nem sport? Hát én rendesen leizzadtam mindig...valszeg mert gyorsan jöttem, viszont lassan meg soha nem érek be...Hungária krt-n belül lehet hogy müxik a bicikli, de Bp nem kicsit nagyobb...

@GaZe: reggel bicikli elővesz, lakat levesz, lakat eltesz, melóhelynél megint. De igazad van, nem a lakatolás, hanem az öltözés+tusolás viszi el az időt:D

tizenot 2011.01.11. 14:49:39

@GaZe: Látjátok, pont emiatt van a gond.

Képzelt riporterrel megbeszélem hogy OK, mindenki járjon azzal amivel akar, ezzel totál egyetértek, figyelünk egymásra, azt jól van. Végre örülök hogy van 1 értelmes ember aki nem a szent biciklis - köcsög autós szöveget nyomja.

Dolog letárgyalva, mindenki nyugszik, erre jön egy ilyen GaZe hülyegyerek és megpróbálja nekem megmagyarázni hogy esőben nem jobb a kocsiban ülni, mint esőkabát alatt rohadni és csurom sárosan meg vizesen megérkezni melóba, meg hogy jobb a.) vímentesen becsomizni egy húsz kilós könyvet aztán b.) valahogy felrögzíteni a versenybringára pókokkal (mer' naggggyon sportosak vagyunk) mint bebaszni a csomiba.

Na ez az a pont amikor nem marad más hátra mint szelíden elküldeni a jó kannyába az ilyet. Mi a fasz közöd van ahhoz hogy mi a jobb nekem kisfiam? Semmi. De legalább akkor már nem mondanál baromságot ha megszólalsz.

De ha mégiscsak úgy gondolod lenne hozzá közöd nekem mivel tetszik közlekedni, akkor léccíves holnaptól ne használj áramot mert az erőművek szennyezik az ÉN környezetem. Meg fűtést se, mert az is. Meg lehet lenni mindkettő nélkül, évezredekig nem volt egyik sem. De szerintem jobban jársz ha csak simán befogod a szádat és nem próbálod meg másoknak megmondani, hogy mi nekik a jó.

Azt nemtom az ilyen majmok, akik osszák az észt hogy MÁSOK mit csináljanak hol teremnek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.11. 14:54:16

"A legtöbb kihágást a közúti közlekedésben követik el diplomaták. 2009-ben 8610 olyan szabálysértést, illetve balesetet jegyeztek fel berlini rendőrök, amelyben diplomáciai rendszámú gépjármű volt érintett. Egy évvel korábban az ilyen esetek száma 8398 volt. 2010-ről még nincs statisztika, ám a hatóság további emelkedéssel számol - írta a Berliner Zeitung."

tehat naponta atlag 23-at? nem sok az????

Képzelt Riporter · http://kepzelt.blog.hu 2011.01.11. 14:56:26

@Roltii: Persze. Távolságot, utazási időt is mérlegel az ember. Ha bringával túl sok, akkor mást kell választani.

GaZe 2011.01.11. 14:59:16

@tizenot: :))
szerencsére hamarosan szívrohamot kapsz és humusszá váló értékes porhüvelyeddel segíted majd a bolygót :)
Örökbecsű gondolataid pedig velünk maradnak majdan az örökké valóságig. Na jó, lehet hogy addig azért nem :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.11. 15:30:31

@Virago_1000: @gyvy-nek akartad írni. Válaszolt is neked.

beked 2011.01.11. 15:31:09

@tükörfúró:
Én nem a magamét akartam fújni, Nem azt gondolom, hogy csak nekem lehet igazam és mindent megengedhetek magamnak, mert kerékpárral vagyok. Arra akartam rávilágítani, hogy bár előttünk a nagy probléma, a közlekedés ellehetetlenedése, ahova már mások eljutottak, már a megoldás keresésénél tartanak. A megoldás megtalálása itthon sem lesz könnyű, de azt gondolom, hogy a morál változása, ami azért szerintem épp történik, sokat segíthet egyrészt abban, hogy amíg nincs megoldás, addig is jó legyen, és abban is, hogy változás ne csupán felülről érkezzen.

Érdekes módon, a hozzászólásokban egyrészt rengeteg bringás van, akiket mindíg vissza kell előzni, másrészt alig 3 bringás, aki miatt az egész városban szívás van meg építkezés.

A bringás versenykerékpárral jár, esőben hóban mindíg, ha kell hanem, amin nem lehet szállítani semmit, miközben 15-el csorog, ha nincs forgalom ezért az ilyenkor is természetesen csak 40-el haladó autóvezető hírtelen (véletlenül sem fokozatos) fékezésre kényszerül, ami, annak ellenére, hogy nincs forgalom, torlódást generál.
Amikor meg van forgalom, akkor meg ezerrel húz el a kocsik között nem figyelve se autót, se lámpát, se gyalogot.

Kerékpárral próbál munkába járni, meg csomagot szállítani, pedig nem lehet vele, de egyszerre sportol is csak sportolni van az úton, amire pedig ott lenne a versenypálya, meg az uszoda...

A kerékpáros ennyi mindenre képes és képtelen egyszerre, mégis be kell fognia száját, mert ha vitatkozni mer, leírja, hogy de igenis képes valamire, amire valaki szerint nem. Pl. esőben is tekerni (és szárazon maradni) meg bevásárolni, meg nem fázni télen, akkor máris férges sötétzölddé válik, aki rá akarja kényszeríteni az embereket arra, hogy... nem tudom igazán mire. Pedig akkor nem lesz kényér a boltba, be nem jön ki a fűtésszerelő, meg bezárnak a hiperek, mert senki nem tud majd nagybevásárlást három gyerekkel oviból-munkából jövet megcsinálni...

Borzalmas lesz a tavasz én már látom.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.01.11. 16:24:39

Én semmi másra nem várok, csak arra, hogy egyszer felébredjenek az ilyen cikkek írói, és ráébredjenek, hogy Budapest kb 10-szer akkora város, mint Amsterdam, vagy Koppenhága.

Amsterdam egyik kűlső kerületéből az átellenben lévő kűlső kerületig gyalog másfél óra alatt átjutsz, tömegközlekedéssel meg 35 perc alatt. Mondjuk a külvároson kívüli kikötőig. Egy szaros kis porfészek az egész város, a belváros 5 perc sétával átszelhető, röhejesen kicsi. Nagyjából mint Budapesten az 5. kerület. Egész Amsterdam meg mondjuk mint Pesten az 5-6-7-8. kerület.

Tök jól hangzik, hogy azt fejtegeti a kerékpáros, hogy ott milyen jól lehet kerékpározni, csak közben elfelejti, hogy Budapesten van olyan, hogy két kerület között van 50km. De még a belváros-külváros is sokszor 15-20km.

Oszt akkor lehet kerékpározni. Ébresztő.

beked 2011.01.11. 17:14:08

@Tie: Egyrészről nem arról szól a cikk, hogy most akkor mindenki üljön kerékpárra és azzal közlekedjen. Arról végképp nem szól, hogy a városban csakis kerékpárral lehet közlekedni mással nem is. Azt ugyan fél mondatban felveti, hogy pl. egy 5 kilóméteres útra fölösleges autóba ülni. Szerintem még 10-re is. Persze akadhat kivétel, amikor mégis jó, vagy kell még rövidebb távra is autó.

A cikk, ha nem is pont erről szól, de azért is aktuális, mert jelenleg, szerintem. Budapesten nem lehet kényelmesen és biztonságosan kerékpárral bárhonnan bárhova eljutni. És ez szerintem baj. Persze lehet mélyebb, szociológiai, meg városértelmezési, közlekedési kérdésekről is, ahogy a cikk érinti vitatkozni. Lehet a példa itt Amsterdam, de nem csak a hollandok járják ezt az utat. Ausztra (már a külső kerületekben is fizetőparkolás bevezetése, úttest újrafelosztása - kerékpársáv és kevesebb forgalmisáv, 30 as korlátozás), Berlin (elég volt egy halálos baleset és haladéktalanul minden kereszteződésbe felfestették a kerékpáros felálósávokat), London ("kerékpársztráda" a városban, NewYork (kőtelező kiegészítő oktatás minden jogosítvánnyal rendelkezőnek a kerékpárosok védelmének érdekében, Broadway lezárása, kerékpársávok felfestées), San Fransisco (nemrég számoltak be a sikeres Pawement to Park programjukról)

Nálun van valami Budapest szive program, ami vagy illeszkedni fog a jelenlegi forgalmi rendszerhez, vagy káoszt okoz (egy ideig). Arról nem beszélnek miért is akarták ezt. Jó-e ez nekünk, vagy nem.

A távolság, a domborzat tényleg valós érv lehet a kerékpár választása ellen. De lehessen választani ez a lényeg szerintem.

Egyszerűen csak nem akarok hülye gyalogos lenni, amikor kiszállok az autóból és véletlen nem a plázában veszek meg mindent, hanem sétálok az utcán és járom a boltokat. És nem akarok köcsög "biciglis" lenni, amikor napközben a belvárosban nem autóval járkálok, vagy amikor nem a belvárosban, de BKV-val nem jól elérhető helyre megyek kerékpárral, mert azzal kényelmesebb, vagy gyorsabb, vagy csupán azért, mert ahhoz van kedvem.

Brútusz 2011.01.11. 17:45:14

MEGFULLADOK A SZMOGTÓL
személy szerint dühös vagyok minden egyes olyan emberre aki nyomós ok nélkül (pl. hűtőszekrény-szállítás) a városban autóval közlekedik és ezzel KÁROSÍTJA AZ EGÉSZSÉGEM

aki nem akar/tud biciklivel járni az válassza a tömegközlekedést, de ne az autót, mert megfulladok a belvárosban!
minden évben 200ezer európai hal meg a szmog következtében
www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA

Roltii 2011.01.11. 17:55:28

@Brútusz: szar ügy. Az a baj, hogy ez ostobaság. A szmog nagy részét nem a személyautók okozzák, sokkal inkább a tömegközlekedés és személyszállítás.

Egyébként meg légszíves ne vegyél több biciklit, ne járjál vele, mert a bicikli megalkotása is energiába kerül, és valszeg szmogot termel. A koszos büdös cuccaidat se mosd ki, otthon ne kapcsolj áramot, ne használj vizet, meg egyébként is...idióta...

Brútusz 2011.01.11. 18:37:42

@Roltii: te mekkora hülye vagy...

igen, képzeld, ha már megszülettem erre a világra, használok energiát, kibocsát a világ miattam káros, szennyező anyagokat. csak épp az a nem mindegy, hogy mennyit!! ezt sikerül végiggondolni?

te a hozzászólásoddal azt mondod gyakorlatilag, hogy legyek öngyilkos. akkor nem fogok vizet használni.

azt nem tudom hogy érted, hogy "személyszállítás", de az baromság hogy a szmogot sokkal inkább a tömegközlekedés okozza, mint a minden nap dugóban álló sokezer autó.

Hurri Kán 2011.01.11. 18:41:48

@Rocko-:
Nézz majd be a NoEmisszióra, egy újabb sötétzöld gyöngyszemet olvashatsz :)

Rocko- 2011.01.11. 18:52:56

@gyvy: ahh, láttam. inkább legyintettem. eleinte azt hittem, h értelems blog az, de nem, vmi elbaszott dacból írja.

Hurri Kán 2011.01.11. 19:10:13

@Rocko-:
Mondom. Polgár Mobil. Ők adják a Saabokat amiket használnak :DDD

Hurri Kán 2011.01.11. 19:13:19

@Brútusz:
Felettébb sajnállak. Nekem ízületi kopásom van, kicsit nehezen mozgok. Már szóltam az illetékes minisztériumban hogy építsenek mozgó járdákat arra amerre járni szoktam, környezetkímélőbb lenne mint buszoznom, mert alacsonypadlós busz se sok van, de eddig nem jártam sikerrel.
Most várok.

Rocko- 2011.01.11. 19:17:07

@gyvy: de nem tudom összekapcsolni. onnan írja valaki vagy micsoda?

Hurri Kán 2011.01.11. 19:18:09

@Rocko-:
Igen, onnan. Friss, ropogós poszt. Esti levezetésnek tökéletes :DDD

Brútusz 2011.01.11. 20:26:08

Kedves Autóval Városban Közlekedők,

mindegyikőtök személyesen felelős más emberek egészségének károsításáért.

Ezt csak azért írom le, mert szeretném, hogy a dugóban ülve mindig eszetekbe jusson.

Természetesen vannak olyan esetek, amikor a felelősség terhe csökken (pl. mozgássérült, vagy ha 1 autóban 4-5 személy utazik stb.) És vannak olyan esetek, amikor nem is róható fel bűnül (pl. a fent említett hűtőszekrény-szállítás stb.)
Aki viszont nyomós ok nélkül autózik a városban, az igenis felelős más emberek károsításáért.

Közben persze a ti egészségetek is károsodik, mert nehogy valaki is azt higgye, hogy az autó légszűrője kiszűri a rákkeltő méregkoktélt. Szóval a dugóban ülve nektek is szopás ám.

Ennyit akartam mondani, lehet kurvaanyázni és azt mondani hogy hülye vagyok, személyeskedni meg minden. Azért a dugóban ülve jusson eszetekbe. Meg ez a kis rövidfilm is:

www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA

Virago_1000 2011.01.11. 20:42:16

@Roltii: "nincs joga igénybevenni a tömegközlekedést, még érvényes jeggyel/bérlettel sem.
A festők egyébként miért nem tudnak magukkal hordani egy tetü hátizsákot benne egy váltás farmerral+pólóval? Ez olyan nagy kihívás?"
A te ket szep szemedert en sem hordanek meg eggyel tobb pakkot munkaba, epp eleg az ami van, ha festo lennek. Az meg hogy nincs joga, nem tudom, honnan vetted, kulonben is leszarja a jogainkat mindenki. Annyit kivanok, hogy annal soha ne legyen nagyob bajod, hogy munkaban megizzadt festokkel kelljen egyutt utaznod. Inkabb, mint zsees ciganyokkal - sajnos beloluk van (egyre) tobb.

Virago_1000 2011.01.11. 20:51:00

@Tie: "Tök jól hangzik, hogy azt fejtegeti a kerékpáros, hogy ott milyen jól lehet kerékpározni, csak közben elfelejti, hogy Budapesten van olyan, hogy két kerület között van 50km. De még a belváros-külváros is sokszor 15-20km."

Ebben igazad van, de hol irta barki is, hogy budaorsrol kellene kerekparozni Pecelre, vagy a Becsi utrol a ferihegyi repterre. Erto olvasast, ebreszto neked is.

Egyebkent a cikk, mint eddig minden kerekparos cikk arrol szol, hogy probaljunk bekeben egyutt elni, es figyelni a masikra. Mivel te vagy az erosebb, ezert neked kell jobban figyelni, mert a te figyelmetlenseged egy biciklis halalat okozhatja, mig a figyelmetlen biciklis max nehany enyhe karcot a terepjarodon.

Roltii 2011.01.11. 20:53:03

akkor uljon/alljon melled egy jomunkasember a dzsuvas a cuccaban,es csessze ossze a te cuccodat..egyebkent a bkv szabalyzataban van(megtalalod pl a buszok ablakain) hogy mit szabad es mit nem...egyszer talan olvasd el..

Virago_1000 2011.01.11. 20:53:03

@beked: "Budapesten nem lehet kényelmesen és biztonságosan kerékpárral bárhonnan bárhova eljutni."

ennek 1%-ban a kozlekedesszervezes, es 99%-ban az agressziv autosok az oka.

Roltii 2011.01.11. 20:55:10

jo kozlekedesszervezessel nem lesz agressziv se az autos,se a biciklis se a gyalogos...

Virago_1000 2011.01.11. 20:56:14

@Roltii: Ult, allt mar mellettem, es nem haltam bele, sot diakkoromban en is ilyen melot vegeztem es nem haltak bele a korulottem levok. Vagy lettem volna inkabb segelyes?

Elkepeszto, hogy vannak olyanok, akiknek ez az eletukben a legnagyobb gond.

randomuser1 2011.01.11. 21:15:10

na, végre megérkeztek a túlérett kamaszgyerekek akik még mindig nem cserélték le a brinyót autóra :)

Roltii 2011.01.11. 21:24:11

@Virago_1000: igen? és cseszte össze a ruhádat? Tudod, nekem már nem anyuci-apuci vásárolja, és kurvára nem örülök mikor egy ilyen köcsög után esetleg dobhatom ki a cuccom,mert egy rohadt váltóruhát nem tudott magával vinni. Örülök, hogy dolgozik, ne érts félre, de a szabályokat tartsa be.
Majd ha buszra szállsz vagy egyéb BKV járműre, akkor általába az ablakokra ragasztva találsz egy szabályzatot, ami többek között tiltja, hogy koszosan/betegen stb igénybe vedd a szolgáltatást. Ugyanott van az is, hogy nem hallgatunk úgy zenét, hogy másokat zavarjon (akár fülessel sem), sőt, nem is eszünk tömegközlekedésen. Vicces, amikor a melletted levő beléd keni a gyrost, bár gondolom ilyen is történt veled gyerekkorodban, és nem zavart...pff

Virago_1000 2011.01.11. 21:44:52

@XXXXXXX: Szerintem egesz biztos, hogy tobb autom, motorom van, mint neked, de ez most tokmindegy, a lenyeg az, hogy a biciklit varosban, es a kornyeken a legcelszerubb, es a leggyorsabb kozlekedesi ezkoznek tartom, raadasul ingyenes, nincs ra ado, biztositas. Biciklivel jarok munkaba is, mivel szamitogep elott ulok joreszt, olyan a munkam, kompenzalni kell ezt valahogy, hogy ne legyek zsirpacli.
Szoval mint latod, osszekotom a kellemest(olcso, gyors) a hasznossal (testmozgas), igy az ido alatt, amig te a dugoban ucsorogsz, esetleg zenet hallgatsz (azt en is tudok tekeres kozben), en letudom a napi edzest is.

Abban meg, hogy tulerett kamasz vagyok, siman van eselye, hogy igazad van, jol erzem magam a boromben :)

Virago_1000 2011.01.11. 21:49:48

@Roltii: Nem cseszte ossze a ruhamat meg soha sem egy munkas sem. De nem is dol bennem ossze a vilag, ha osszecseszi, mert a mosogepet mar foltalaltak.
Anyamek meg mar valoszinuleg sokkal regebb ota vettek utoljara ruhat nekem, mint neked.
Nyilvan te az utolso vesszoig betartod a torvenyt, es meg soha sem vetettel semmit. Majd alakul meg a szemelyiseged, ha dolgozni kezdesz.

Rocko- 2011.01.11. 22:01:03

@Roltii: nem éri meg a zónás bérlet, pont ami miatt írod. minnél többet fizetsz be, neki annál jobb. ja, hogy te vagy a fizető utas és neked szar? pont leszarják.
a bliccelők meg, muhahaha.rohadtul nem tudják, szimplán ködösítenek. így kell fedezni a sikkasztást.

beked 2011.01.11. 22:02:02

@Virago_1000:
Valóban a nagy forgalom miatt nem jó kerékpározni, legalábbis eleinte. De ennek mennyire maguk az autóvezetők az okozói, azt azért nem tudom. csak pár éve kezdett el nőni a kerékpárral közlekedők száma, a táptalaj nálunk undergrund volt, ami meghatározta egyrészt a divatot ("verseny" kerékpárok" másrészt hozzájárul az ellenszenvhez, de elég az is, hogy szokatlan, ezért nem tudom elítélni, ha valaki számomra nem megfelelően kezeli a helyzetet, ugyanakkor azt is gondolom, használnak mmár annyian kerékpárt, hogy ideje elkezdeni változtatni, vagyis ideje megszokni, az úttest nem az autók privilégiuma.

Persze vannak "lehetetlen" helyzetek is. Pl. a Hungária körút, ami elvileg a gyors forgalomra épült (más kérdés, hogy a forgalom miatt már ritkán az). Nincs végig kerékpárút, vagy sáv, ugyanakkor sok mindent arról lehet elérni. Bizonyos helyeken (pl. felüljáró) elhiszem, hogy nem látnak szívesen (és én sem vagyok ott szívesen, de nem azért mert veszélyben érzem magam, kis utcás járdán vezetett kerékpárúton jobban félek - többször ütöttek el rajtuk majdnem)

Fel lehetne hozni persze a lehetetlen kerékpárutakat is. Nem csak azért, mert használhatatlanok, ez egy dolog, de sok esetben nem is látszik. pl. a Nagy Lajoson rákosrendezőhöz közel a felüljáró előtt hírtelen lesz kerékpárút ami aránylag jól átvinne a hídon, de első utamon csak egy a keresztbe felfestés láttam, ami keresztbe megy nem párhuzamos ugye, de mégis az. Igy egyrészt néhány méteren szabálytalan vagyok, másrészt olyan felüljáró rengetegen kelek át ahol (a kialakítása miatt) szerintem sincs helyem. De ez a jobbik eset, mert pl. a fogarasin hol van kerékpárút hol nincs (van olyan szakasz ami kb 3 méter) szabályosan ilyen helyen nem mehetnék az úton, de kérdem én, másik oldalról (Keleti felé tartva) tábla hiányában honnan kéne tudnom, hogy a 6 sávval és egy füves résszel odébb az egy kerékpárút? de az ott leledző rövid szakasszal végkép nem tudom mit kéne kezdenem....

Én ezért azt gondolom, hogy elsősorban a közlekedők megértésére van szükség. Elhinni, hogy aki kerékpárral van az még nem biztos, hogy sportol, hanem valószínüleg ő is közlekedik. Ha nem használja a kerékpárutat az biztos, hogy azért van, mert ő annyira beképzelt, hogy szerinte bárhol mehet, és talán azért sem, mert ami a szélvédőn át szép piros az felülről nézve lehet borzalmas és veszéyles, hanem csupán azért, mert nem tudja, hogy van kerékpárút, vagy nem arra fog menni, vagy még nem tudott rákanyarodni... pl. pont az Aréna előtt nem egyszer előfordult velem, hogy az engem előző autók, az átkelő gyalogos és a saját "nagy" tempóm miatt nem tudtam, vagy nem mertem rákanyarodni a kerékpárútra (meg az is előfordult, hogy nem akartam, mert az ottani lassabb tempóm miatt pont egy lámpát vesztek és van buszsáv, de busz az nincs: ez több szempontból szabálytalan, tudom, ahogy az engem előző nemtaxik is azok, meg a 70-es tábla előtt már annyival menők is azok - már amikor helyük van rá)

Rocko- 2011.01.11. 22:09:43

@Tie: tudod, ehhez ész kell. oszt általában az ilyen hippimozgalmaknak (sötétzöld, kerékpárzó fauna) ez nem erőssége.

Rocko- 2011.01.11. 22:17:00

@Brútusz: jó ez a film. nézd meg mennyi szállóport és kormot basznak ki a dízelek. elárulom, nem minden autó dízel.
szóval remélem az AUTÓbuszt is betiltanád.

B.GY. 2011.01.11. 22:49:38

Én szívesen járnék biciklivel a melóba,de napi 10 óra fizikai munka után nem sok kedvem volna hazatekerni.Néha örülök,ha a kocsiba betudok szállni egyedül:)Ha irodában ülnék egész nap akkor kipróbálnám.Van 2 cangám is de inkább a határban tekerek nem a közúton.

randomuser1 2011.01.11. 23:21:51

@Virago_1000: sose értettem, hogy lehet zenét hallgatni kerékpározás közben?

Virago_1000 2011.01.12. 00:57:38

@XXXXXXX: A 19. szazadban meg nem volt mp3 lejatszo.

Virago_1000 2011.01.12. 01:01:03

@B.GY.: 10 ora fizikai munka utan nekem se, de en szellemit vegzek.

@Rocko-: Nem akarlak megserteni, de be kell latni, hogy ha te a kozlekedes egyik - regebbi, mint az auto, vagy a motor - modjat - a korulmenyek ismerete nelkul - hippimozgalomnak tekinted, az esz neked sem az eros oldalad.

myronman 2011.01.12. 01:06:52

@B.GY.: Teljesen érthető :-)

@XXXXXXX: Nem olyan nehéz: egyrészt lehet választani azt hogy nem hallgatod full hangerőn, másrészt nem feltétlen kell mind a két fülön viselni a fülhallgatót :-)

Krisi 2011.01.12. 01:25:04

máig nem tudtam eldönteni mi a szánalmasabb: amikor a hardcore beszűkült autós magyarázza, hogy a forgalmat nem a másik hatezer autó tartja fel hanem a három biciklis, vagy amikor a vérbringás próbálja megmagyarázni, hogy gyakorlatilag mindenki járhatna biciklivel, még a nehézgépkezelők is.

jók vagytok srácok, ne hagyjátok abba!

ja és a kedvencem: aki biciklivel jár az csóró, mert nincs pénze kocsira! ez a csúcs! még még még!

(amúgymeg az a legostobább, aki szerint csak autó, csak a BKV vagy csak a bicikli létezik. pedig a válasz pofon egyszerű: mindig azt kell használni ami adott esetben a legjobb. belvárosban pl. napközben egyértelműen a bringa a leggyorsabb, este viszont autó a nyerő. esőben meg én is jobban szeretek autózni, hiába 360 pénz a benzin. amikor viszont péntek este elmegyek lealjasodni akkor nincs párja a tömegközlekedésnek!)

aki meg gyorsan akar közlekedni az vegyen egy motort: Orbán tér - Kiscelli út napközben(!!) 12 perc alatt. úgy, hogy a pirosnoknál megálltam. aki ezt autóval utánam csinálja megkülönböztető jelzés nélkül az ügyes :)

Krisi 2011.01.12. 01:41:45

@Rocko-: nem tudom mások hogy vannak vele, de én speciel nem azért bringázok a belvárosban mert épp LSD-ért megyek a hippi kommunába vagy megbeszélni az esti békemenet, hanem mert ennél olcsóbb alternatíva nincs, mindig fix a menetidő (és az áttétel is :D) és nem utolsó sorban kurva jó érzés néha rendesen beforgatni a gépet valamelyik körúton.

(koffeinfüggőknek sem utolsó: reggelente fél óra laza tekerés jobban felébreszt mint egy dupla eszpresszó)

amúgy autózni is kurvajó dolog, de nem a belvárosban, mindennek meg van a maga helye

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.12. 06:10:42

@Pintyöke: Nem volt nalam a szemelyi. De a rendor nem kozolte (vagy nem tudta ami meg rosszabb), hogy 200 m-en belul az otthonunktol nem is kell magunknal tartani. En meg ket sarokra voltam egy rozsadombi csendes utcaban, kozel a kis bolthoz. Nem hiszem, hogy a tarsadalomra olyan fenyegeto hatasal voltam amiert ez egy indokolt eljaras volt :) Mikozben mint mondom azsiaban a kutya nem torodik az ilyen csak onmagukra veszelyes "buntenyekkel" :)

Az pekingi autok szamat talan mint hallottad, most akarjak korlatozni. Talan egy kicsit keson. A tomegkozlekedes egyebkent nagyon rendben van, szerintem az emberek azert ulnek autoba amiert nalunk is tettek, frusztralja oket a mult, amikor az auto statuszszimbolum volt, es kizart, hogy visszauljenek oda "ahonnan jottek".

Magyarorszagon sem lehet azt a sok bugrist ravenni, hogy ne hasznalja az autojat es kozlekedjen "nezzen ki ugy" mint akinek nincs autoja.

20 eve vezetek, az elso autom BMW-volt es par eve a pesti utcakon, amikor egy szombat reggel az ures belvarosban bringaval tekertem edzesbol, egy szakadt scorpiobol, ram szolt egy koszos kinezetu tarsasag, hogy a kurva anyam, igazi lenezo hangsullyal, mert a hulyek nem tudtak, hogy hiaba vagyok tolukbalra, ok csak besoroltak mellem en meg nem fogom a zarovonalat atlepni... szoval meg a szabalyokat sem tudtak, de olyan gyulolet volt a hangjaban mint amikor valaki megvet valakit (mikozben sa sajat csoro multja frusztralja, hogy anno neki csak biciklije volt, most vegre lenezheti az auto nelkul maszkalo embereket egy 15 eves fordbol :)) Ez a szellem uralkodik Pekingben is amikor nem adnak SOHA elsobbseget a gyalogosnak a zebranal.

Mikozben tolunk nyugatra mindenki TUDJA, hogy nagyjabol mindenki TUDNA venni autot, annak valami mas oka van, hogy eppen az illeto gyalogol, vagy setal. Ez nem kulonbozteti meg oket, nem ad okot senkinek folenyeskedni...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.12. 06:17:24

@gyvy: De nagyvonalu vagy :) Kivanok neked is rendszeres letartoztatast ;)

Robogon ketten utazni, tipikusan onnon veszelyeztetes. Merlegelhettek volna. Rozsadomb, hetvege, falusi forgalom. Remelem nem mondod, hogy a rendszam biztonsagosabba teszi a robogozast, ergo csak egy olyan szabalyt sertettem ami nem valtoztat a sajat biztonsagunkon ha betartottam volna, sem masoken.

Sok fehergalleros bunozot, gazembert, gyorshajtokat vagy ittas vezetoket akik masok ELETET veszelyeztetik sem zarnak be egy orara sem! Azert mondtam a peldat, hogy nalunk a sok frusztralt autovezeto vagy rendor a nyomorabol erkezo merget ilyen artatlan helyzetekben vezeti le masokon.

Azsiaban miert nem foglalkoznak azzal, hogy hanyan ulnek egy robogon/biciklin/ lovaskocsin? Mert ez a dolog a legkevesbe karos masokra, ez nem olyan mint lopni valakitol vagy gyorshajtassal masok eletet veszelyeztetni.

Rocko- 2011.01.12. 07:07:36

@Virago_1000: ááááááááááááá, már megint ott vagyunk, hogy legszívesebben felrobbantanám az iskolarendszt a picsába. írok két mondatot, erre sikerül félreértelmezni.
nem azt írtam hogy a kerékpár az hippi. ezt te állítod. én azt mondtam: akik szerint mindenkinek kerékpárral kell járnia, az 5 éves gyerektől kezdve a 123 éves nagymamáig, az üzletembertől kezdve az agglomerációból bejáró építőmunkásig, a betonkeverőn meg kenyérszállítón át, az agyilag nulla.
szimplán félre söpri a kész tényeket.

ERRE mondom hogy gondolkodásmentesek.

Rocko- 2011.01.12. 07:14:27

@Krisi: akinek nem inge... ;)

Roltii 2011.01.12. 08:54:54

@Virago_1000:
ne hallgass zenét biciklizés közben, mert nem fogod tudni mi történik körülötted. Ha ez a hozzászólásaimból nem is derült ki, de baromi sokat kerékpároztam, és nem egyszer azzal jövök munkába. A zene hallgatás jópofa dolog volt, amíg egyszer egy autó megjelent a semmiből, és majdnem csattantunk, mert nem hallottam őt. Pedig előtte azt hittem, hogy mindent látok/hallok így is...na most rohadtul nem. Ha másra nem is, de arra megkérnélek, hogy kurvára ne hallgass zenét közúton biciklizés közben. Erdőbe hallgathatsz, bicikliúton határeset, de közúton NE! köszi...

Krisi 2011.01.12. 10:26:49

@Roltii: évekig tekertem forgalomban zenét hallgatva, soha nem volt gondom. még így is sokkal többet hallok, mint a többi közlekedő. ja, nyilván nem max hangerőn hallgattam zenét, ez egyértelmű.

autóban alapból körbe vagyunk zárva üveggel és vassal, plusz még ha szól a rádió is akkor szintén nem hallani semmit, motoron pedig a bukósityak is hangszigetel plusz alattam zenél a blokk+kipufogó, szintén alig lehet hallani. arról nem is beszélve, hogy motoron ha országúton megyek akkor berakok két füldugót is hallásom megőrzése érdekében.

szóval ezekhez képest egy közepesen hangos muzsika a fülben szerintem egyáltalán nem vészes. meg különbenis elsősorban figyelni kell és akkor nincs baj. a másik bringás vagy egy hibrid autó ugyanolyan halk, mégsem megyünk nekik minden percben :)

Rocko- 2011.01.12. 11:11:06

@Virago_1000: @Roltii: @Krisi: szerintem nem a zenehallgatás tényével van a probléma, hanem a milyenségével. lakást leszámítva sose hallgatok úgy zenét, hogy ne fogjam fel az engem körülvevô környezet hangjait.
aki ezt ép ésszel nem képes felfogni, az ön közveszélyes.

randomuser1 2011.01.12. 11:44:19

monnyuk szerintem attól függ h ki hogyan érzékeli a zenét, engem speciel dekoncentrál, egyszer próbáltam, azóta soha. autóban nem zavar, igaz nem is figyelek rá, csak háttérzajnak megy...

Virago_1000 2011.01.12. 13:42:00

@Krisi: Krisi egyetertek veled, mert az osszes kerekparos cikknek oda kellene kilyukadni, hogy bekeben eljunk egymas mellett. Ebbol kifolyolag, az autosnak kell jobban figyelni (a gyalogosokra is!), mert o az erosebb, es a kevesbe serulekenyebb.

En sem vagyok hardcore biciklis, de a biciklinek szamtalan elonye van egy nagyvarosban az autoval szemben, nehanyat fel is soroltal.

@Chaoyang: A pekingi szellem ugyanugy uralkodik magyarorszagon is, ugyanazon okok miatt. Mikozben minden tajekozott ember tudja, hogy egy normalis bicikli boven tobbe kerul, mint 1 15 eves auto.

Virago_1000 2011.01.12. 13:47:46

@Rocko-: "tudod, ehhez ész kell. oszt általában az ilyen hippimozgalmaknak (sötétzöld, kerékpárzó fauna) ez nem erőssége. "

ezt irtad, ebbol nekem nehezen jon le mas, de a kiegesziteseddel egyetertek.

@Roltii: @Rocko: "lakást leszámítva sose hallgatok úgy zenét, hogy ne fogjam fel az engem körülvevô környezet hangjait."

Rocko, az UGY szot ki kellett volna emelned, amugy egyetertek.
süti beállítások módosítása