Kilenc hiba, kilenc alkatrész?

  2011. január 09. - (X)

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

A BoschTechnikus újabb horrorsztorival szórakoztatja a nagybecsűt – most egy beindíthatatlan Peugeot agytekervényeibe túr bele. Közben megismerünk egy zseniális, régi trükköt is.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr542571162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polly-pudli-pötty 2011.01.09. 16:46:25

@Advocatus Diaboli: Nekem voltak fenntartásaim,mert a fórumokon az megy,hogy fúúj olasz...kár mindent elhinni. :)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.01.09. 16:59:29

@Spanish VVax:

Szintén 2000-es évjáratú, szintén TechRun.

5 évig és 3 hónapig volt meg, a "szokásos" gyújtógyertyákon kívül semmi gond. Ennyi. Van belőle jó is.

McK (törölt) 2011.01.09. 17:00:08

@BOSCHtechnikus: Sztem félreértessz.
Alíg vártam,hogy végigérjek,hogy jól gondoltam-e,természetesen végigolvastam.

Azzal is tisztában vagyok,hogy ilyn jellegű hiba minden autón előfordulhat,sőt,elő is fordul.

Amit írtam,azért írtam,mert folyton azt olvasom,hogy autót csak magánszemélytől szabad venni,mert azok korrektek,bezzeg a kereskedők.
A valóság meg az,hogy a magánszemély semmire nem garancia,sőt,általában laikusként csonthülye,a megoldás az ÁTVIZSGÁLÁS után történő vásárlás!

Sturzi 2011.01.09. 17:04:06

VW Lupo 1,2 PDTDI 3L, 2001-es. Utcán lakik. Az eredeti (!) Bosch akksival megy, bár most télen -15-ben nyüsszögött egy kicsit az önindító.. Aggódjak? :)

JMC 2011.01.09. 17:08:57

@Sturzi: Azt a pici motort némi túlzással egy laposelem is beröffenti :)

2011.01.09. 17:09:09

Nekem 1.8t van de trafo nélkül nem indulok el mar 3 dbot cseréltem pedig csak 4 éves az autó, persze ezen kívül ezer más baja van és volt. A 105, 120, Favorit , Feliciáimmal 10 év alatt nem volt annyi gond mint ezzel az Octaviaval.

ahenci 2011.01.09. 17:09:29

@BOSCHtechnikus:
Nem, én villanymotorok mechanikai (3D) tervezésével foglalkozom, de emellett ecxel~ és powerpointgyártó nagyúr is vagyok... Hiába, a multinál sok az adminisztráció, meg olyan formátumra kell hozni a munkát, h 3 fóliából megértse Hans-Jürgen is Baden-Badenban.
Rezgő girométer, ezt én is csak onnan ismerem, hogy ABS motorokkal is foglalkozunk az osztályon, aztán utána néztem már az ABS-ESP satöbbi működésének. És egy jobb napon hidd el mindenkinek sokszor el kell olvasni valamit, hogy végre egyszer se kalandozzon el közben. :)

Devil2 2011.01.09. 17:10:47

Én pont a gyertyacsere-mizéria miatt akartam cserélni iridium-elektródásra (állítólag az elmegy 100Ekm-t csere nélkül) a Fiatban, hát NINCSEN olyan ami belevaló, mert ami kell bele azt csak a Fiatnak gyártja az NGK (ZKR7A-10) és 2800Ft/db(basszák meg, mi ilyen rohadt bonyolult benne?) és egy tök mezei gyertya, szimpla elektródával.
Na szóval elveben 30000 a csereperiódus, én gondoltam 20000 nél hogy kiveszem és megnézem, hát eléggé le volt már égve a középső eletróda éle. Fogtam a tűreszelőt aztán "felújítottam" majd belőttem a hézagot, ment is gond nélkül 30000-ig aztán cseréltem, de ezeket már félidőnél meg fogom igazgatni. Ja és ami miatt gyanúm támadt, az az volt hogy alapjáraton néha kimaradt egy-egy égés.

CharlieBrown 2011.01.09. 17:14:45

@BOSCHtechnikus: aztán nálatok csak hiba megállapítás van, vagy hibaelhárítás is?
ha javítás is, akkor érdekelne mikor, mi pénzért lehet kb. gondolok itt a hibakód olvasásra, diagnosztikára. a többi úgyis alkatrészfüggő. ha itt nem publikus, akár mailben is.

idegesít ez a tetves antipollution fault.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.09. 17:17:40

Jó lett a cikk! És még én hallottam szerelőtől, hogy a 2000 utáni autókat könnyen javítják, mert azon csak azt kell kicserélni, amit kiír, az enyém (1991, EEC 4 ) meg sok gondolkodást igényel.

Meglepő, hogy máshova hordom azóta? :D

Polly-pudli-pötty 2011.01.09. 17:22:11

@McK:" hogy autót csak magánszemélytől szabad venni,mert azok korrektek,bezzeg a kereskedők."
www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_i/volkswagen_golf_i_fostalicska-4299779
:D :D ezen röhögök 2napja...

Laresz 2011.01.09. 17:23:22

@Devil2: nekem ignisz van, immár 250ezer km-t tapossuk. Ebben iridium gyertya van, 100ezer km a csereperiódus. 26 000Ft egy garnitúra, most a második esetben hozattam Angliából, 14 000Ft volt mindenestől. NGK. Ja és az utolsó cserét kicsit elhúztam úgy 150 ezer km-ig, de a világon semmi probléma nem mutatkozott. Hiába, ebben jó trafók vannak :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.09. 17:27:10

Amit elmondtál, mint tünet, abból elég kevés más hibára lehet gyanakodni...

Szóval, ha nem megy az autó, el sem indul, füst se jön belőle, akkor vagy üzemanyagot nem kap, vagy gyújtást, ha meg össze-vissza puffog, akkor valahol szivárog a vellany a gyújtótrafótól kezdve a gyertyapipáig bezárólag.

Szóval nekem nem tűnik olyan nagy csodának hogy hamhama meglett a hiba, lévén jól látható volt a tünet, és markánsan szar volt tőle az autó.

A fantomhibák megtalálása, X-atkarágásos lufaszok komolyabb problémát tudnak jelenteni.
Szerintem.

Viszont jó kis cikk, mert rá tud világítani arra, hogy nem az a baj, ha nagyon rossz egy autó, hanem az, ha csak egy kicsit.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 17:35:17

@McK: Csak vicceltem, de nem rajzolok jeleket.
@CharlieBrown: A cikk elején van az elérhetőségünk, ha erre:
"a műhelyünkbe," kattintasz.

fuel 2011.01.09. 17:40:48

Nagyon jó:) Nem lehetne hogy minden héten irnál valami hasonlót??? Felőlem minden nap is lehetne, de azért nincs minden nap ilyen hiba. Irhatnál BMW, Mercedes, Audi hibákról is, nehogy ugy gondolják, hogy csak a franci meg az olasz romlik el és van benne ennyi hibakód:)

Kegyetlen 2011.01.09. 17:48:39

szóval minden autó alapja a Zsiguli. mondjuk, ezt tudtam.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 17:57:38

@ColT: @fuel:
"Ha Isten és a Párt is úgy akarja", lesz régi autós cikk is, meg mindenféle, de sajnos nincs mindig időm erre, meg nem is tudom, hogy mi érdekli igazán az olvasókat.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 18:02:58

@McK: Nyilvánvaló, hogy a használtautó vásárlása lutri. Át kell vizsgáltatni az autót, én is ezt javaslom mindenkinek, de hogy tönkremegy-e benne bármi akár egy héten belül, azt garantálni lehetetlen. Erre jó a drágább, de minősített garanciális használtautó.

Devil2 2011.01.09. 18:05:33

@Laresz: Na igen, ha nem lenne a világ ilyen kib**tt spórolós akkor már nem is létezne hagyományos gyertya. Egyébként a Fiatnak sincs semmi baja, csak én úgy gondoltam hogy megadom neki azt is ami még még az előírásokban sincs, nekem nem nyűg az autó karbantartása, remélem ezt meghálálja azzal hogy soha nem rohadok le vele.

Trivador 2011.01.09. 18:06:29

@McK: Nem tudom mennyire értesz a kocsikhoz, de a matizban van gyújtáselosztó, rotor sőt gyújtáselosztó fedél is. Igen van ha 800-asról beszélünk. Sajnos emiatt csinálom magam a kocsimat, mivel nagyon sok szerelő nem ért a matizokhoz. Csak részben van igazad, mivel a 2-es matiz már 3 gyújtótrafóval volt ellátva. Viszont az 1-es matizok gyújtáselosztóval, abból is 2 fajtával MANDO-s és DAC rendszerűvel. Ebből a DAC a gyakoribb, és sajnos a rosszabb is. Míg a MANDO-s megbízhatóbb. Nézz utána, de jobb ha hiszel nekem. Nem egyet javítottam már.

hamisnero 2011.01.09. 18:07:40

régi vágású, nem a "négycsavarlefölcseréljükkiazegészetaranyáron" szakik. szerencsére az én szervizem is ilyen. hogy azok hány ipari hulladékot állítottak lábra...

fuel 2011.01.09. 18:08:44

@BOSCHtechnikus: Érdekes hibák akár mindennapos vagy ritkább autótipusok hibái, esetleg a hibafeltárás eszközeienek ismertetése és használata is már amennyire ezt engedélyezik...

Devil2 2011.01.09. 18:13:17

@Fantozzi.ie: A ZKR az a hagyományos. Elvileg létezik Iridiumos (IZKR néven) megfelelője de itthon az nem fellelhető. Annyi a buktató, hogy ennek a ZKR-nek extra (6-7mm)benyúló része van a hengerbe.

ostván 2011.01.09. 18:22:38

@Laresz: Ha így lenne, elég volna egy szimpla trafó. De az a helyzet, hogy minél nagyobb a hengerben a gáznyomás, annál nehezebben megy át a villamos kisülés. Ezért KELL ikertrafó (egybeépítve 2 db). A Pf126-ot lehetett járatni 2 db párhuzamosan kötött normál trafóval, de 1 db-bal nem). Ez az ikertrafós rendszer kiváltja a forgó gyújtáselosztót (kb 1000x üzembiztosabb)

téridő 2011.01.09. 18:39:03

Iskolázott, intelligens, példamutató szakember vagy, egy etalon.
Bár mindenki így szerelne!
(Amúgy "centrifugális erő" a helyes itt.
A centripetális az, amelyik körpályán tart. A centrifugális az, amelyik a tehetetlenségi erő, s azáltal centrifugálunk is, többek között. )
SOk-sok ilyen írást (és megoldást! és szakembert!!!)! Kösz.
Üdv: Zoltán.

Laresz 2011.01.09. 18:42:11

@ostván: na most végképp elvesztem:
mi az az ikertrafó? Ami sz igniszben van az egy trafó két henger felállás. Ez ikertrafó?
Vagy mitől iker a trafó?

gmower (törölt) 2011.01.09. 18:57:57

@vasember: Nagyon jók, már majdnem telefonáltam, hogy megvegyem a Foschtalitschka Edition-t, csak az Asszony szétvágná a fejem :D

Egyébként a cikk is kiváló, és végre érdemes volt kommenteket is olvasni. Leszámítva a francia szarozókat, de nekik meg azt köszönhetem, hogy itthon baromi olcsón tudok használtan vásárolni Pugot kiváló állapotban, nagyon jó felszereltséggel... :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 19:10:38

@Laresz: Amelyik Ignist én ismerem, abban úgy van megoldva az ikerszikrás gyújtás, hogy az egyik gyertyára csatlakozik a trafó, és gyújtókábel vezet a vele együttmozgó dugattyú gyertyájához.

Fantozzi.ie 2011.01.09. 19:11:56

A Toyota Aygo és a Peugeot 107 (Citroen C1) ugyanaz az autó mégis a Toyota garanciális meghibásodási statisztikái sokkal jobbak mert aki Toyotát vesz az gondolja hogy ez egy jó kis Japán autó és nem viszi el a szervízbe minden kis zajra zörejre meg kisebb hiba esetén. Aki viszont Peugeot 107 est vesz az a legkisebb zaj, zörgés és legminimálisabb hiba miatt is rohan a szervízbe mert ez egy szar francia autó!

McK (törölt) 2011.01.09. 19:12:57

@Trivador: Remélem eléggé..
Bizonyára igazad van,de nekem még csak kizárólag a trafós verzió volt,amelynél egyben van a 3 henger trafója a szelepfedél tetején...
Elosztóst sosem láttam.

Ettől még lehet..

Laresz 2011.01.09. 19:33:32

@BOSCHtechnikus: igen, az enyém is ilyen. Akkor ez az ikertrafó? Vagy a kispolszkié volt az aminek egy gyújtótrafó volt két nagyfesz elvezető csonkkal?

Annak idején nem mertem dízel igniszt venni, holott bőven megyek annyit, hogy megérné. Sok a rémtörténet a kis dízelekről.
Erről mi a véleményed?

Hurri Kán 2011.01.09. 19:37:42

@BOSCHtechnikus:
Az nem titok, hogy ez a beavatkozás végül mennyibe fájt az ügyfélnek, ill. mennyi időt vett igénybe?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 20:00:49

@Laresz: Igen, az Ignis ikerszikrás (vagy trafós). Nincs sok dízel Suzukis tapasztalatom, de az 1.3-as (1248 ccm) Fiat motor jól szolgál sok autóban.
@gyvy: Kereken 100 ezer, az időre nem emlékszem, az alkatrész rendelés miatt c vágányra is kerül az autó.

lapomi (törölt) 2011.01.09. 20:07:39

@BOSCHtechnikus: Gratulálok a cikkhez, jó volt nagyon most is!
Végzettségről-iskoláról: büszke lehetsz az iskola-tapasztalati úton megszerzett nagy tudásodra! Ami meglepett, nem szurkapiszka, hogy dohányzol eddig valahogy nem ez a kép rajzolódott ki. Minden jót a továbbiakhoz!

Trivador 2011.01.09. 20:09:14

@McK: Igen, de nem lehet, hanem biztos. ugyanis az enyém is ilyen, meg az összes 1-es kivitel, és a tico-k is ezzel vannak megáldva. Ezért sem szabad mindenféle szerelőhöz vinni. Én egyszer hülye fejjel szalonba vittem, 2 nap múlva azt mondtam nekik tolják ki inkább hazaviszem, és megcsinálom magam. Szóval nem egyszerű járgány.

Hurri Kán 2011.01.09. 20:10:42

@BOSCHtechnikus:
Az nem kevés... És ha az alkatrészre várás idejét nem számoljuk, tehát csak a hiba beazonosítását és a szerelés idejét?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.09. 20:56:10

És a zárlatos trafó merítette le az akksit?

Azt egy ilyen merülés után cserélni kell?

ave 2011.01.09. 21:08:45

Ugyes voltal. 9 voltos tappal hogy a banatban mukodik az nekem rejtely.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 21:26:44

@lapomi: Sajnos a tudásról más a véleményem. Minél többet olvasok, vagy tapasztalok, annál jobban tudatosul bennem, hogy mennyi mindent nem tudok még! Sajnos a dohányzás egy rossz szokás.
@gyvy: Számszerűen úgy emlékszem, hogy 1.5-2 óra munkadíj volt, meg egy műszerhasználati díj. Az óradíj 5900 ft+Áfa, a műszer 4000 ft+ÁFA.
Rájöttem, hogy erre vagy kíváncsi!

repecs 2011.01.09. 21:28:22

@HgGina: Gonosz és beképzelt vagy.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 21:30:12

@ave: " 9 voltos tappal hogy a banatban mukodik az nekem rejtely"
Mármint a diagnosztikai műszer? Vagy félreértettem?
@Csumpi Hálidéj: "És a zárlatos trafó merítette le az akksit?"
Nem, az külön hiba volt. Sajnos azt a legnehezebb megértetni az ügyfelekkel, amikor több hibás alkatrész is van az autóban, de ez esetben nem volt ilyen probléma.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 21:39:12

@lapomi: Ja, és kösz! Az udvariatlanság is rossz szokás...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.09. 21:40:53

@BOSCHtechnikus: Szerintem az a kérdés, hogy hogyan tudta megforgatni az indítómotor az egész kócerájt, ha az akkuban csak kilenc Volt volt...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.09. 21:46:19

@kolbászoszsömle: Van ilyen. Egyszer egy kisteherautót javítottam, ami nem indult.
Forgatott az indítómotor rendesen, viszont amikor megmértem a kapocsfeszültséget működtetés közben, valami 8 volt körüli lehetett. Mondjuk az a hiba más volt, az indítómotor áramfelvétele volt nagy. Csere után pöccre indult a gép, persze ez nem ötperces diagnosztika volt.

lapomi (törölt) 2011.01.09. 22:02:59

OFF: @BOSCHtechnikus: A folyamatos többlettudásra törekvés fontos szerintem is! Ez hozza eredményül, hogy látod a korlátaidat (ld. először ki fogalmazta meg elsőként a fenti gondolatot). Azért szükség van néha elégedettségre, siker megélésre, mert bekattan az ember. Egyébként, ha mégis a felsőoktatás mellett döntesz BME-Gépészkarban szívesen segítek (még egy évig), Közlekkarban nem tudok.

Szsrobert 2011.01.09. 22:08:50

Kisebb feszültségen miért ne működne az indítómotor? Lassabban forog.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.01.09. 22:46:44

Akkor már csak egy kérdésem van:

Miért ég le mostanában annyi peugeot? Amerre járok kiégett pözsót találok.

wiha (törölt) 2011.01.09. 23:19:50

@Advocatus Diaboli: Nem akarlak elszomoritani, de a reanimalhatosag nem a kapocsfeszultsegtol, hanem a szulfatreteg vastagsagatol fugg. Egy bizonyos retegvastagsag felett mar nem tudod szetbombazni elektromos uton ha a fejed tetejere allsz se, MCU-vezerelt tolto ide vagy oda.

JmOS 2011.01.09. 23:22:02

Jó volt a cikk, köszönjük.

wiha (törölt) 2011.01.10. 00:00:52

@Advocatus Diaboli: Egyaltalan nem mindegy, hol veszel akkut. Megneznem, hanyan tartjak be a gyarto tarolasra vonatkozo homerseklettartomanyi es ujratoltesi (onkisules!) eloirasait - es hanyan rohasztjak a polcokon a 30 fokos raktarban honapokig az arut.

C5 II 2011.01.10. 00:13:10

@wiha: és vagdossák őket földhöz

wiha (törölt) 2011.01.10. 00:25:30

@BOSCHtechnikus: "de rendelkezünk a legmodernebb számítógéppel vezérelt akkumulátortöltővel"

Van egy DBL1600 vagy egy Prof.Flash a muhelyben? (Bocs, ha ez ovon aluli volt :)

"és vizsgálókészülékkel is"

A BAT121, az viszont tenyleg etalonnak szamit. A cikk jo, ne hagyd magad internetes tavgyogyito csodadoktorok altal bosszantani, te alltal ott az auto mellett.

petru 2011.01.10. 03:09:57

Nem szolnek hozza az autokhoz, de a cikkhez igen. Nagyszeru! Humoros. Jo nyelvezet. Egy mondatba se tudok belekotni. (Mas lapra tartozik, hogy mar annyian beszelnek-irnak rosszul, hogy meg kell dicserni ha valaki nem azt mondja hogy "kell legyen" hanem ugy ahogy kell es ahogy szepen hangzik :-).
A szakkifejezesek tomkelege hasznos annak is aki nem nagyon erti, mert legalabb felfogja hogy nem is olyan egyszeru dolog autotehnikusnak lenni.

petru 2011.01.10. 03:19:32

Megis hozzaszolok:
"Kisebb feszültségen miért ne működne az indítómotor?"
Jo kerdes, mukodhet. A feszultseg nem az egyetlen parameter. Lehet az 13 V is, de ha nincs mogotte eleg kapacitas, mit sem er! Es forditva.
Ezek aranylag ritka esetek, legtobbszor a kis feszultseghez kis kapacitas is jar, tehat ha 8-9 voltot merunk, az valszeg azt jelenti hogy meg se fog moccanni ha megprobaljuk beinditani. Fogadhatunk egy ezresbe, de az egesz fizetesunket ne tegyuk fel ra!

gigabursch 2011.01.10. 05:10:07

@akos696:
"Ezt szajkózza minden okostojás"

Ja. Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, nomeg ugye a tapasztalat.

Kazimír 2011.01.10. 08:32:03

5 éves Peugeot 307-esünkben már a 3 trafócsere történt. A szervízben azt mondták: "ez ennyit bír.."

csongiaparaszt 2011.01.10. 09:13:37

Volt szerencsém 307-est vontatni: vonószem a csomagtartóban lakik, úgy kell becsavarni a lökhárítón található, kis műanyag lapocskával takart lukba. Gondolom a csomagtartóban nem találták a vonószemet a szakik.
Amúgy meg jó látni, hogy van aki értelmezni is tudja a diagnosztika adatokat. Az én autómon szakszervizben akartak ECU-t cserélni, ami alsó hangon is negyedmilla, pedig csak a pillangószelep potméterei voltak elszállva.

citrix 2011.01.10. 09:19:51

A parazitagyújtásos rendszer is megfelel a Euro4-5 előírásoknak,mert nem jellegmezős a szikra indítása hanem kopogásérzékelő alapján képzi az ECU.Pl.:Suzuki SX4 1.5-ös motor,de lehetne sorolni.

fogash 2011.01.10. 09:54:42

Az Alfa twinspark16V motorjai is 4 trafóval szikráztatják a 8 gyertyát. van 4 nagy, meg 4 kicsi, és az 1. henger gyújtásához az 1. henger direkt trafója (nagyfesz kábel nélkül ül a 4 szelep között középen ülő gyertyán) mellett a 4. henger gyújtótekercse is ad egy szikrát, nagyfesz kábellel, az égéstér oldalán lévő kis gyertyának.

Elvileg ugyanekkor a 4. henger nagy gyertyája is beleszikrázna a 4. henger kipufogóütemébe. Nálam okosabbak viszont azt mondták, hogy az összesűrített levegő (benzin-levegő keverék) könnyebben ionizálódik, mint a nyomás nélküli, így a szikra a sűrítés alatti (=munkaütemben lévő) hengerben keletkezik. Vagyis a rendszer tudja, hol kell szikráznia, nem csetteg bele kipuf. ütemekbe.

ja és a kispók is egy trafóval veri a két szikrát...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.10. 09:58:45

@citrix: Csak a hengerenkénti kopogásszabályzás nem oldható meg vele.

Advocatus Diaboli 2011.01.10. 10:27:48

@wiha:

Mint az írásból kiderült, féléves akku volt.
Az pedig még leginkább nem szulfátos. Egy mélykisütés pedig nem hiszem, hogy olyan szinten taccsra vágja az akkut, hogy cserélni kelljen. Úgyhogy az ügyfélnek a közel 100 ezer Ft-ból kb 20-at potyára kellett kifizetnie.
Főleg annak tükrében, hogy mint BOSCHtechnikus írja, az autó állt alkatrészbeszerzés miatt. Vagyis lett volna idő szépen helyrepofozni az akkut egy kímélő töltéssel.
Az MCU-s processzorvezérelt számítógépes csodatöltőket meg lesz...om.
Mint már írtam, évekig jártam haverok által kidobott, kukából visszahozott akkukkal, és soha nem valami szuper töltővel töltögettem őket.

Advocatus Diaboli 2011.01.10. 10:29:56

@wiha:

Így van.
Ennek ellenére, mint írtam, BOSCH nagykereskedő cégnél dolgoztam, és láttam, hogy milyen gyakran hordták vissza a fekete BOSCH akkukat. (A kékről meg az ezüstről nincs tapasztalatom)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.10. 10:31:19

@Advocatus Diaboli: Garanciába kicserélték neki! Minek akkor kókányolni?

akos696 · www.focusauto.hu 2011.01.10. 10:49:46

@gigabursch: Mi a tapasztalat? Hogy az olasz autóknak szar az elektronikája? Ezt könnyű a Bosch-ra fogni. Érdekes, a német autóban nem szar a Bosch (nyilván abban is tönkremegy, de nem olyan gyakran). Pl az Én 1994-es BMW-ben nem volt soha semmilyen elektrnikus probléma, pedig elés sok Bosch cucc van benne. A Kombi Mareamban , meg relékattogások, érintkezési hibák akadnak szépen, amik sokszor maguktól gyógyulnak meg. Én szeretem a Fiatot, de azért a két autót semmilyen téren nem lehet összehasonlítani, pláne nem elektromosság terén, pedig a Fiat 5 évvel fiatalabb. Bár a km több benne :)

citrix 2011.01.10. 10:50:39

@BOSCHtechnikus: A vezérműtengely jeladójától "tudja" az ECU hogy melyik dugattyú van sűrítési ütemben.Így ha akarja azt is tudja hogy melyik hengernek mekkora előgyújtást kell adni.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.10. 11:03:33

@citrix: Az szép lenne, ha az ikerszikrás gyújtórendszernél hengerenként tudnád szabálozni a kopogást! A vez. tengely jeladó ezeknél a motoroknál a hengerszekvenciális befecskendezéshez kell.

karlmann 2011.01.10. 11:10:36

@BOSCHtechnikus:

Lenne egy kérdésem, Xantiám van 2.0 16V RFV motor 1999-es évjárat, óra szerint 190 ezer km van benne, az állapota és 10 szerviz véleménye alapján ez nagyjából igaz. A kocsi jól megy, gond nélkül indul mindig, a fogyasztás is jó. De, alapjáraton sokszor nagyon egyenetlenül jár, mintha kihagyna. Az ilyesmire elég érzékeny vagyok. Millió helyen voltam már vele, mindent megnéztek a kompressziótól, az összes szenzorig.

Minden jó, minden működik, minden tiszta, nincs szennyeződés, nincs kábelszakadás, hibakód semmi. Miután feladtam a dolgot, én magam néztem meg. Az összes ami feltűnt, hogy a 3-as henger gyertyája nem olyan színű mint a többi. Az sincs se beégve, nem is kokszos, de sötétebb, mint a másik három. A trafósoron ugyanezen henger csatlakozásánál a műanyag kicsit fakó, illetve sárgás-barnás színű. Lehet ez trafósor hiba?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.10. 11:15:11

@karlmann: Akár az is lehet, de meg kéne vizsgálni!

tükörfúró 2011.01.10. 13:08:44

Száradna le tőből a nemzőszerve azon autógyár összes mérnökének, beszállítójának és stb aki képes egy méregdrágán adott műanyag testbe két fizikailag külön beöntött trafó közt rövidzárt összehozni

gondolom valami szemét iskolatej árban lévű műgyantáűval pancsolták ki a mezitlábas kinai gyerekmunkások egy sárkunyhóban, más épeszű megoldást erre nem tudok

Herman 2011.01.10. 15:21:39

Francia autót, olasz autót csak az ellenségemnek!

Sturzi 2011.01.10. 15:59:41

@JMC: hátőőő.. fezszabályzó elszállta után 60km (1-1,5 óra) távolságot bírt benne egy zsírúj varta...

Comment Elek 2011.01.10. 16:45:08

kicsit off topic, de:
Szokjatok már le a cikkek átcímezéséről!!!
Én elhiszem, hogy kell a minél több klikk egy-egy cikkre, bejegyzésre (biztos vmi prémium jár érte. vagy egyébként mire jó?? világosítsatok fel légyszi!), de ne így próbáljátok már meg elérni!

Phrascarica 2011.01.10. 19:15:43

@Sturzi: nekem a 20 éve egy dízel Audi 100 2 napig ment akkuról kb 1500km mire egy német bontóban kaptam hozzá generátort.

wiha (törölt) 2011.01.10. 19:34:29

@Advocatus Diaboli: "Az MCU-s processzorvezérelt számítógépes csodatöltőket meg lesz...om."

Ettol fuggetlenul meg netto teny marad, hogy te manualisan a budos eletben nem fogsz tudni ugy tolteni, mint egy processzorvezerelt automata tolto:
img262.imageshack.us/img262/5023/screenshot20110110at730.jpg
Raadasul ezeket honapokra is ott lehet hagyni felugyelet nelkul, sosem toltik gazosodasi feszultseg fole az akksit, es a kisulest is meggatoljak.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.10. 19:58:46

@wiha: Nekünk pont ezért volt szükségünk rá, ha gyorstöltést vagyunk kénytelenek alkalmazni, akkor is elkerüli a tiltott zónát.

Krisi 2011.01.10. 20:11:07

@wiha: tevagy az Ede/lwl/stb? :)

Rocko- 2011.01.10. 21:27:27

@Krisi: ez még kérdés? :D 2 komment után leesik.

sunblind 2011.01.10. 21:53:25

akkóse hiszem el, hogy létezik ilyen intelligens és szakmailag odaadó autószerelő, ha megfoghatom.

Zz_ 2011.01.10. 22:10:10

Poszt recycle ősi román szokás!

min 2011.01.11. 00:03:17

Katalizátor hibára utal valami menet közben a kigyulladó lámpán kívül? Teljesítmény, fogyasztás, egyéb más... vagy csak mérőműszerrel derülhet ki.

min 2011.01.11. 00:04:46

@Herman: Ugyanez a baja volt a párom német autójának is. Nem baj, ülj le 1-es.

karlmann 2011.01.11. 15:33:17

@min:

Hát attól függ mi a baja a katalizátornak. Mert ha pl. összetört a belseje és a darabok elzárják a kipufogógáz útját, akkor nagyon erősen érezhető a teljesítmény veszteség. Ilyen volt a nejem céges Polo-ja is. Olyan volt az 1,4-es kocsi gyorsulása, mint egy Trabanté. Ilyen estben azonban számolni kell a középdob cseréjével is, mert a széttört darabokat képtelenség kiszedni belőle.

min 2011.01.11. 16:44:56

A computer szerint rossz a katalizátor de nem mértek ki semmit csak rádugták a PC-t.
én nem érzek semmit a menet teljesítményen, fogyasztáson.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.11. 17:39:05

@min: Meg kéne mérni gázelemzővel az autó kipufogógáz-emisszióját. A katalizátor hibát betárolhatja a monitorszonda (katalizátor utáni lambdaszonda) hibája miatt is.

min 2011.01.11. 19:01:49

@BOSCHtechnikus: Akkor megy mérésre aztán meglátjuk. Olcsóbb lenne egy szonda mint egy katalizátor:-)

min 2011.01.11. 19:03:48

@BOSCHtechnikus: Mondjuk bosszantó, hogy pont egy nagyobb kipufogó szervizbe vittem az autót és nem mérték ki csak a számítógépre dugták.

gss 2011.01.11. 21:00:26

akkuregenerálás:ált.évente megteszem,nagynehezen csináltam egy automatát is (10Vig kisütött,14.4V-nál szinten tartott)de az meghalt,azóta egyszerüen egy trafóra ráteszek egy diódát, azzal sorba egy izzót(töltöáram szab.) és igy megy az aksira,amin van direkbe kötve egy kisebb izzó kisütésnek
Igy félhullámba tölt a nagyizzó minusz kisizzó árammal,félhullámba meg kisüt a kisizzó áramával.
Kicsit köbaltás,de müködik.
Nem tudom mekkora árammal lenne az igazi,de kb 1/20C-vel töltök és kb 1/50C vel kisütök.
...persze a töltés elött 1/10C-vel kisütöm 10V-ig

gss 2011.01.11. 21:04:06

hasonlóan tanulságos hibakereséseket meg az injektor.hu oldalon olvastam,érdemes beleolvasni

wiha (törölt) 2011.01.11. 22:39:57

@gss: Toltoknel 1/10C a tipikus toltoaram, es 1/3C a maximalis. Gyorstoltes 1/5C vagy 1/4C. Az automatak, amik az uzemszeru toltest/meritest szimulaljak az akkunak, es az oldtimer-szezont leszamitva egesz evben az akkun lognak, joval alacsonyabb tolto- es meritoaramokkal dolgoznak:
www.accu-jogger.de/accu-jogger.htm

BUBISBUBLEK 2011.01.15. 17:51:25

zsír ! ez egy jó kis olvasmány volt így délutánra !
Gratula az írónak és még több ilyet ha lehet ! én szívesen olvasnék!
francia szar?? jó legyen az! :) és tényleg tök jó hogy így olcsóbban kapok jóállapotú megvigyázott renót ;) a f@szom ad az emblémáért annyi zsét .....

na most lehet kővel dobálni :P
süti beállítások módosítása