Túl sok erőszak

  2010. december 25. - prokee Címkék: orosz toyota zúzda camry

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Rendes autóbuzi az alábbi képekkel úgy van, mint csemetéiket féltő szülők az akciófilmekkel. Ott indokolatlan mennyiségben ölnek embert, itt hasonlóan szívfájdító módon préselnek össze vadonatúj Toyotákat.

Nem való ez rendes férfiember szemének. 

Most kellene megállni...

Nem, nem arról van szó, hogy ismét gond van a gázpedállal, és a Toyota további kísérletezés helyett inkább eltörli a föld színéről a kínossá vált autókat.

A neten néhány napja kering a hír, hogy csempészett autókat zúznak be a helyi Zalkaponék. Valójában nem ez a helyzet, a csempészett autókat (illetve azokat, amelyeket legálisan importáltak, de elmulasztották a vámfizetést) ott sem darabolják fel, hiszen élvezeti és használati értékük nem kevesebb, mint amelyek a legális csatornákat járták be. Ha nem is gyermekotthonokba és rászoruló családokhoz kerülnek, mint a hamisított pólók, de orvosok, rendőrőrsök, vámosok kapják meg a legalizálás után szolgálati autóként.

Ezek az autók más módon kerültek a Végzet Nagy Markolókalapácsa alá és az Enyészet Szent Préspofái közé. Szállítási sérültek, a helyi Лагермакс karcolgatta meg itt-ott a technikát.

Nem bízzák a véletlenre
 

Az orosz trélerek persze ugyanúgy biztosítva vannak, mint itthon, ám a biztosítók odaát szigorúbbak. Különösebb probléma nélkül kifizetik a teljes autó árát, ellenben a "roncsot" bevonják, és bezúzatják, megakadályozva ezzel, hogy üzletszerűvé váljék a sérült autók használható elemeinek értékesítése privát csatornákon.

Ez a gyakorlat szül néha ilyen extrém eseteket, amikor az egyébként alig-alig karcolódott autók is a présbe kerülnek - mindannyiunk nagy fájdalmára.

Kis pasztával eltüntethető...

 

Mi pedig csak pislogunk, elmorzsolunk egy könnycseppet. Ha nem is egy vadállat élményautó egy ilyen Camry, azért bármelyikünk szívesen masszíroztatná a prosztatát egy ilyenben.
No meg Tibby is fiatalítana lassan...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr942537029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janper 2010.12.25. 20:45:30

@Martian: te is tul sok cajtgajsztot nezel :). Nem veletlenul hasznalunk belsoegesu motorokat. Ha lenne hasonloan gazdasagos technologia, a nagy cegek egybol elkezdenek tolni (nekik az is ugyanugy megerne).

Nem volt technologiai attores?

Robotok?
PC?
Mobiltelefon, radiotechnika?
Genetika, antibiotikumok?
Muanyagok?

indapass90210 2010.12.25. 20:48:10

@Vincenzo90: amikor megszülettél, azután elég hosszú ideig ágyba vizeltél. Gondolom most sem lehet ez máshogyan.

Azt ne gondolja senki, hogy nem lehet ilyen autókat pont az oroszoknál beszerezni, ahol mindenkinek és mindennek ára van :)

gokart87 2010.12.25. 20:52:20

Barmok, csak ennyi.
Csomó szar müszaki állapotu autó közlekedik. De nem hiszem el hogy mondjuk ezt nem lehetne odaadni egy kórháznak. Rendőrségnek, tüzoltóságnak. Vagy bárminek... Sose értettem azt se ha pólókat,ételt vagy bármit megsemmisitenek.
Itthon pár éve lehetet, hogy a mézbe CUKROT találtak ugye, és amúgyis illegálisan kereskedtek vele, erre megsemmisitették. Az aluljárókba meg ottfagynak éhen halálra a csövesek... Sok buta fasz szar ember vezeti az országokat, és a nagy cégeket. Ennyi.
Gyökerek.

janper 2010.12.25. 20:59:19

@gokart87: gondolom meg sosem kellett nagymennyisegu termekert / szolgaltatasert felelosseget vallalnod.

Komolyan azt gondolod, hogy siman hulyek a cegvezetok, es nem jutott az eszukbe az, ami neked is? Tehat siman butak?

gokart87 2010.12.25. 21:01:14

@janper: Komolyan szerinted nem megoldható amiről beszélek? :) Szerintem csak ez igy egyszerübb, mint jobb helyet keresni pár autónak. Nincs rá idejük, és nekik ez nem pénz. Nem szarakodnak ilyen semmiségekkel mint pár új autó. Ennyi

Polly-pudli-pötty 2010.12.25. 21:04:43

@no mail, no problem: Egyetértek. Mélységesen!
Azt kihagytad,hogy utána felháborodott mail-t ír,kommentel,mert eladták neki az újrafényezett autót újként.

janper 2010.12.25. 21:07:58

@gokart87: ha lattal volna ilyet kozelrol, tudhatnad, hogy egy Toyota-jellegu cegnel minden fillert megfognak. Minden bizonnyal ez a legolcsobb verzio a cegnek.

1regisztrált 2010.12.25. 21:09:26

Miért nem javíttatja meg a biztosító és tesz jót valakikkel, bárkivel?
Jaa.... Mert az túl szép lenne! .... és az nem lenne olyan igazi biztosítós !

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.12.25. 21:11:06

@Rocko-: hát éppen elképzelhető, amilyen teszetosza főnököm van, hogy ránkverték a dolgot :) Nem mentem bele mélyebben.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.12.25. 21:12:36

valamiért a római birodalom bukása jutott eszembe.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2010.12.25. 21:16:38

@A nevem Nick.:
Na ez a magyar ravasz-paraszt hozzáállás!

molniya 2010.12.25. 21:18:54

Már elnézést, de bezúzás előtt nem kellene szétszedni? Utólag hogy válogatják szét a műanyagot meg a vasat? :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.12.25. 21:19:41

A dolgot meg lehetne oldani egyfajta "tanúvédelmi program" jellegű megközelítéssel: csak azt kell garantálni, hogy a jelenlegi szállítási-értékesítési-biztosítási folyamat egyik szereplőjének se lehessen fogalma arról, hogy hová kerülnek az ilyen termékek, ezzel kivéve a motivációt az esetleges visszaélések elől.

A másik megoldás lehet egy dedikált nyilvános cél, például évente rendezett roncsderbi, belépővel, miegymással. Szintén nincs lehetőség visszaélésre, a vége ennek is a zúzda, de ki lehet belőle hozni többet.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.12.25. 21:20:07

Autósiratóknak: olvastam pár éve egy cikket egy olyan csoportról, akik bajbajutott teherhajókon segítenek. A konkrét eset egy léket kapott és oldalára borult hajóról szólt, amiben ~5000 Mazda volt, (CX7, 3, MX-5 vegyesen) félúton. Visszaállították a hajót, a biztosító megköszönte, a Mazda pedig bezúzatta az egész rakományt, mert nem garantálható hogy az autónak nem lett valami baja attól hogy két hétig az oldalán feküdt. Mindjárt előtúrom a linket, egyébként jó olvasmány, főleg olyanoknak akik a kényelmes meleg irodából osztják az észt.

No, meg is van.
www.wired.com/science/discoveries/magazine/16-03/ff_seacowboys

(kertévé nézőknek: en.wikipedia.org/wiki/MV_Cougar_Ace)

Magyar[HUN] 2010.12.25. 21:26:45

Hát apám nem hiszem el, hogy mi ilyen ökörségeket csinálunk.

janper 2010.12.25. 21:27:35

@flugi_: ha netan a megzuzott autot megkapja olcson a videki fogorvos, majd egy kenyes helyzetnel nem mukodik tokeletesen a fek, akkor ki a hibas?

Trolllll 2010.12.25. 21:33:48

Mennyi irigy balfék van itt, istenem... Azért siratjátok itt -az amúgy fos- toyotákat, mert nektek csak egy 1.0-ás swiftre futotta, az is 120 hónapos hitelre, mi? Eszem megáll...

Virago_1000 2010.12.25. 21:36:57

@scheerti: "Amikor megcsinálták a német roncsprémiumot, akkor vitték szépen a ruszkikhoz a papíron bezúzott autókat. Igen, a fejlett nyugaton is van ilyen, mert fehérorosz srácok is üzemeltetnek ott bontót:)"

Nagyon helyesen tettek azok a feherorosz csavok. :)

josip 2010.12.25. 21:44:22

@Troll-ibusz:
Te meg ne légy ilyen tapló.
Elég sok olyan embert ismerek, aki nem iszik, nem dohányzik, látástól vakulásig gürcöl azon, hogy eltartsa a családot, asszonynak legyen ruhája meg a két gyereknek legyen ámítógép, főiskola/egyetem,
és általában pont ezeknek az embereknek nem telik még swift-re sem...

JmOS 2010.12.25. 21:48:29

A pazarlás undorító.
A konkrét jármű egyébként nálam nem esik az autó kategóriában - mivel újautó, ergó nagyon nincs miért sajnálni...
Majd talán 20 év múlva - ha bizonyít...

bandos 2010.12.25. 21:54:36

Óriási a túlkínálat a világon.

Hurri Kán 2010.12.25. 22:00:27

Csak én sejtem úgy, hogy az így bezúzott kocsik "újrahasznosítása" csak kicsit energiaigényesebb mint a nulláról való előállítás?

El Argentino 2010.12.25. 22:01:02

zsír... bárcsak én nyomhatnám meg a prés gombját

Virago_1000 2010.12.25. 22:01:41

@butschq: A cigit csak egessek el! Nagyon helyes, de en inkabb elaztatnam.

@opusz28:
"Csak azért írjátok,mert nem ismeritek híresen jó sportautóit, mint a SUPRA-t,MR2-t,PASEO-t CELICA-t,vagy a SOARER-t. "

Paseo mint sportauto? NA NE rohogtess mar!!! Nemcsak hogy nem sportauto, de a vilag legunalmasabb autoja!
A tobbit elismerem, bar a Celicat inkabb neveznem sportos autonak, mint sportautonak, a Soarer pedig valami GT fajzat.

navera 2010.12.25. 22:03:28

Ha öko-terrorista lennék, akkor a biztosító társaságot e levegőbe repíteném egy "piszkos"-bombával.
S ezzel is kisebb kár okoznék -a járulékos károkkal együtt- mint ezek!
Ha lenne esze ezen társaságoknak, komoly profittal számolhatnának....
Eszem megáll!!!

Barci 2010.12.25. 22:10:55

@Make Valamit: Ja, hallottuk, hogy elszúrta a T..

efhábé 2010.12.25. 22:31:54

@olvasat: Egyrészt nagyon nem így van, rengeteg embernek nincs lakása, másrészt ha nem rombolna, akkor nem épülne új lakás, csak régi és még régibb lenne, a legrégibb meg magától dőlne össze, de mivel kiiktattad az építési vállalkozót, nem lenne, aki helyette újat épít. A lakásállomány bizonyos százalékának meg kell újulni évente ahhoz, hogy szinten és értéken tartsd az országos lakásállományt.

mb1 2010.12.25. 22:39:04

Most nem ezért vagy azért, de szerintem ez teljesen értelmetlen dolog.
A biztosítótársaság kifizeti a teljes árat. Már ez sincs teljesen rendben, mert fizethetné a javítás költségét plusz még levonva a törés miatti értékcsökkenést.
De mondjuk a tulaj azt mondja neki nem kell törött autó. Rendben van. Akkor kifizeti a biztosító az egészet és kérje be az autót.
Az nem igaz, hogy utána ő nem tudja vagy nem akarná megjavíttatva eladni a használt piacon. Kit verne át? Senkit. Megjelöli hogy szállítási sérült új autó javítva eladó. Mennyivel kevesebben bukna, mint így? És ha nem lehet javítani? Akkor könyörgöm szedjék szét és alkatrészként adják el! Nem seft meg feketén, hanem hivatalosan.

George17 2010.12.25. 22:47:13

Talán nem is a szóban forgó autókat semmisítik meg? hanem egy ugyanilyen lopottat az újat meg értékesítik.

Úgy értem behozok egy új Toyotát kreálnak rajta egy sérülést felveszik a biztosítási összeget lopnak egy ugyanolyat lopottat bezúzzák újat meg értékesítik más csatornákon pl: más országban.
Gondoljátok csak végig.

betcy911 2010.12.25. 22:51:11

NEEEEE.... Ezek nem komplettek. NEM NORMÁLISAK!

tocibacsi 2010.12.25. 22:56:20

nehéz elhinni, h a biztosítás tétel kifizetése uán maga a biztosító nem értékesíti ezeket az autókat...

pappito · http://pappito.com 2010.12.25. 23:06:54

ez csak a látványos része, ugyanez megy alkatrész vonalon is. Az alkatrészek tárolása csak egy bizonyos ideig éri meg (piac és modellfüggő), a túltároltak mennek a kukába, úgy, ahogy a gyárból kijöttek, leszállítódtak a világon bárhova, majd álltak a polcon. Az értékesítés és a tárolás költésgei meghaladják az alkatrész értékét, legolcsóbb kidobni, spec az autóiparban holmik nagyrésze újrahaszosítható. (jelzett műanyagok, fémek)

Nem kell ezen sápítozni, _minden_megoldás drágább a bezúzásnál, és ha valami drága azt a következő vevő fizeti majd meg.

Minden importőr hatalmas alkatrészraktárral rendelkezik, amelyben forognak az alkatrészek, a túltároltak mennek a kukába, helyettük újat rendelnek a gyárból.

Igen, az ember azt gonolná, hogy egy visszapillantó vagy egy lámpa nem kér enni, elvan a polcon, de sajnos ez nem igaz, KÉR enni, és pár év tárolás költsége elviszi a hasznot. Az autók bezúzása is egyszerűbb és olcsóbb, mint bármiféle újraértékesítés, szétbontás, vidéki körorvosnak ajándékozás.

Tudom, hogy egy autószerető embernek ez fujjos, de aki belelát egy kicsit az autóipar működésébe, az tudja hogy megy. Jóval összetettebb a móka, mint az átlagember gondolja.

eszkütyü 2010.12.25. 23:07:13

Azért megnézném, hogy mennek a dolgok Ivánéknál, amikor nincs ott a kamera. Néhány éve Esztergomban is lehetett új Suzuki alkatrészeket "venni" a gyárral szerződött ócskavas telepen. Ez még a régi stift idejében volt, azóta már lebuktak.

Fairmelós 2010.12.25. 23:09:10

@mb1:
Szép is lenne ha az említett módon történne/történhetne.
Csak ez a kuva érdek,(távoli érdek).
El kell fogadni sajna,(ki itt/ki ott VAN).
A magunk fajta MAGYAR EMBER más szemmel lát helyesen,(esetemben egyszerű ember),másként lenne a miért/hogyan.

pappito · http://pappito.com 2010.12.25. 23:12:55

@George17: a megsemmisítés igen bonyolult és sok adminisztrációval járó folyamat, ha olyan vin/motorszám kering a világban, amit papíron már bezúztak, azt elveszik az első márkaszervízben, vagy amikor valaki alkatrészt kérdez le a vin-hez a rendszerben, vagy amikor rátolják a diagnosztikai műszert. A papíron meg ott van, hogy ki zúzta be, ugyebár.

persze, el lehet vinni egy tojotát timbuktuba a papmpákra, de azért az nem annyira éri meg. alkatrész meg mindenhez kell, pláne, hogy a komolyabb darabokat ma már össze kell barátkoztatni az autók számítógépeivel is, különben nem működnek.

Martian (törölt) 2010.12.25. 23:15:58

@janper: "Nem veletlenul hasznalunk belsoegesu motorokat. Ha lenne hasonloan gazdasagos technologia, a nagy cegek egybol elkezdenek tolni (nekik az is ugyanugy megerne)."

Amíg jó pénzért el tudják adni a hangyányi fejlesztgetéseiket, nem fognak kockáztatni.
Szergej Bubka, rúdugró világcsúcstartó mondta, hogy tudna 25 centivel is magasabbra ugrani, de jobban jár, ha minden világversenyen megfizetteti az 1 centis új világcsúcsot.

"Nem volt technologiai attores?
Robotok? PC? Mobiltelefon, radiotechnika?"

Ahogy írtam, ez mind a mikroelektronikán alapul, az alkalmazások kifejlesztése már rutinból ment.

"Genetika, antibiotikumok?"

Az alapismeretek ezekhez megvoltak jó fél évszázada, azóta semmi falrengető alkalmazási újdonság nem történt... csak kis lépések.

"Muanyagok?"

Kis lépések és nem nagy ugrások...
Ha már a kis lépéseknél, nagy ugrásoknál tartunk, a hatvanas évek végén volt a holdutazás, szuperszónikus utasszállítás.

Ma pedig? Űrsiklók helyett 50 éves orosz űrkapszula technológia, a Concorde-ot is utód nélkül vonták ki a forgalomból...
Miféle technológiai haladásról beszélünk?! mármint a mikroelektronikán kívül.

GGG77 2010.12.25. 23:19:16

Oroszok... Nem szeretem az általánosítást, de erősíti azt a nézetet, hogy ennél undorítóbb nemzet a földön nincs.
Mondjuk mindkét nagyapám legszívesebben lehányta volna őket. :)

janper 2010.12.25. 23:25:15

@Martian: a radiotechnika vagy a szoftveripar kb. annyira all kozel a mikroelektronikahoz, mint a mikroelektronika a szilardtestfizikahoz. Az egyik a masikra epul. Nem ertem, miert pont a mikroelektronikat vetted elo, mint legkomolyabb attores -- ez egy lepcsofok, ami lehetove tette a kovetkezo lepeseket. "alkalmazások kifejlesztése már rutinból ment" - rutinbol? Marmint mire gondolsz, arra, hogy joval tobb kutato foglalkozik szoftverekkel es digitalis rendszerekkel, mint felvezetokutatassal valaha is? Ralatsz erre a szakmara, most komolyan kerdezem?

Talan a legkomolyabb attores maga a tudomanyos modszer es a kapitalista tarsadalom, ezek toljak elore a fejlodest es az innovaciot.

kvp 2010.12.25. 23:26:41

Ez tobbszorosen is ertelmetlen strategia. Egyszerubb lenne a gyarakat kotelezni a termekeik visszavetelere. Igy a biztosito a biztositasi dijon visszavinne a jarmuveket a gyarnak. Ott aztan azt tesznek vele amit akarnak, de ertelmes gyar ilyenkor szabvanyosan szetbontatja alkatresznek, vagy eladja egy bonto cegnek. Mindenesetre hatastalanitas nelkul nem lenne szabad jarmuveket zuzni, igy ugyanis nem hasznosithatoak urja az eltero anyagu alaktreszek. (pl. aksit eleve nem szabad zuzni)

Bause 2010.12.25. 23:36:51

Már többen is írták, de azért nyomatékosítom. Egy szállítási sérült, majd javított autó után ki vállal garanciát?
A gyár nem fog, mert az ő vevők felé kommunikált képe csak tökéletes terméket enged meg.
A biztosítónak nem üzlet ilyen dologgal foglalkozni, ő sem hülye cég, a biztosítási díjba bele van kalkulálva a kifizetett kártérítés összege is.
Egyedül a szállító cég ütheti meg a bokáját, mert legközelebb magasabb áron biztosítják majd a rakományát.
Ellenben felteszem azt a kérdést, hogy biztos csak az történik a megsemmisítőben, mint amit a néhány kép bemutat? A fusi, ócska cég biztos enged fényképezni, ha nem felelnek meg az előírásoknak. Ne legyetek már ennyire naivak! Illetve nem minden üzlet úgy működik, ahogy azt itthon általában lebonyolítják a "májerek"...

Hurri Kán 2010.12.25. 23:38:55

@kvp:
És gondolod, ha a kötelező újrahasznosításon a gyártónak akár csak 1 cent többletköltsége keletkezik, azt nem fizettetik meg azonnal a vevőkkel?

Harald_Hardrada 2010.12.25. 23:40:57

hehe Tesco központban voltam vagyonőr, tonnaszámra zúzzattam be mobilokat tv ket monitorokat számítógépeket xD

pappito · http://pappito.com 2010.12.26. 00:19:58

@Bause: ne tudd meg milyen hiszti megy egy-egy karcos vagy egyéb módon szállítási sérült járművel már kikötőben, átvételkor. az átadási placcig hozzá se nyúlhat a szárazföldi logisztika, csak a stevedore jöhet le a hajóról a kocsival, szarrá van papírozva minden, fotók, amit akarsz. Nem úgy megy az felnőtt helyen, hogy ráfújunk neolux-al egy csíkot és szevasz.

Ha javítható, akkor márkaszervíz, annak költsége van, azt valaki kifizeti (biztosítás) és az autót sok esetben már nem lehet teljes áron értékesíteni ezután sem.

A megsemmisítés se úgy megy, hogy a manyus megfogja a markolóval és megy a présbe, van vele meló előtte.A képeken nem tudjuk mi történik pontosan, de egy szakszerű bontó a kohóba nem küldi be egyben a szart.

inu 2010.12.26. 00:22:06

@Csabby: En is Toyotas vagyok de ez a Camry egy nagy rakas szar hidd el. Szerencsere masfel ev mulva jon az uj...

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.12.26. 01:28:30

ez oroszorszagban van, tehat valami korrupcio tuti van valahol.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.12.26. 01:28:56

@janper: gondolom úgy érted, hogy a szakszervíz által sérülésmentesnek mondott (tehát nem amiatt kellett volna bezúzni az egész kocsit) alkatrész hibáját kinek kellett volna jelezni. Természetesen a szakszervíznek, amelyik eldöntötte, hogy mely alkatrészek adhatóak el a használtalkatrész piacon.

varvizib 2010.12.26. 01:31:54

Itt nálunk meg simán előfordulhat, hogy valaki olyan használt autót vesz, amiről nem is derül ki, hogy korábban balesetes volt.

(Vagyis a következő balesetnél könnyebben törik össze és kevésbé védi meg az utast.)

Nem gond, a magyaroknak jó lesz az is...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.26. 02:24:11

@opusz28: A Paseo hogy került a sorba? :D Az tényleg egy igazi foshalom :D

olvasat · http://www.kaligula.freeblog.hu 2010.12.26. 02:24:56

@efhábé: Félreértettél, amúgy egyről beszélünk. Én azt mondom, hogy van, lenne elég lakás, de a termelés nem állhat le, ezért rombolni kell- ez pusztán sarkalatos példa. (tudom ajánlani nálam okosabbtól: Szathmáry- Kazohínia-ját.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.26. 02:42:12

@jani_a_hegyről: Ide is iszonyat sok, meseszép állapotú pár éves japán autó érkezik. 9-10 évesen már nem éri meg náluk műszakiztatni (az amúgy hibátlan autót), mert olyan durva előírásaik vannak és olyan árakat számláznak javításra a műhelyek. Itt meg örülünk a 10 éves belpiacos ínyencségeknek, amik karcmentesek és 60 ezer kilométert futottak. A japán 10 éves autó olyan állapotú, mint az egy éves magyar. Vagy jobb. Elképesztő, látni kell, miket rakodnak ki itt a kikötőkben.

"End of Shaken period

As vehicles get older, maintaining them at the standards required by the shaken can become expensive. This is because beyond the tuner scene, most Japanese do not get involved in mechanical repairs, and as a result, mechanics can charge high prices. Vehicles which cannot pass inspection are not allowed to be driven on public roads. Unwanted vehicles must be destroyed and recycled, or as some do to make more profit, export the vehicle. As a result, many Japanese used vehicles are exported to other nations right before or after their Shaken is up."

Amúgy ha jól értelmeztem a szöveget, a biztosítás bele van építve a műszaki vizsga árába. Tehát két évre megkapod a műszakit ÉS a biztosítást 300 dollár/évnek megfelelő jenért. Ez tetszik.

"Note: If your car is in good condition with no mechanical problems, the shaken only costs about 60,000 yen, and includes 2 years of compulsory auto insurance. So at an exchange rate of 100 yen per dollar, the cost is about $300 per year, which includes insurance. The high cost quoted above only occur when the car requires repair, or when extra fees are paid to third party companies to take the car in for the inspection if you are unable to get off work for a few hours."

en.wikipedia.org/wiki/Motor-vehicle_inspection_(Japan)

AciDuzzu 2010.12.26. 02:49:32

@Martian: "Genetika, antibiotikumok?"

"Az alapismeretek ezekhez megvoltak jó fél évszázada, azóta semmi falrengető alkalmazási újdonság nem történt... csak kis lépések."

Hibridizáció, szekvenálás, blottolás, géntranszfer, PCR, géncsendesítés, génroncsolás, immunfluoreszcencia, stb... kicsit degradáló ezeket kis lépésnek nevezni.

Bause 2010.12.26. 02:52:39

@pappito: Egyetértünk, sőt ugyanarról beszéltünk, csak én nem vagyok nagyon járatos a dologban...

Talán annyi tartozik még hozzá, hogy a megsemmisítés folyamán a környezetkárosító részek (folyadékok, akku, egyéb) kiszerelésre kerülnek, majd az összes többi megy a présbe. A keletkezett kockát később ledarálják, mágnesekkel és szitákkal, valamint más eljárásokkal szétválasztják a különböző anyagokat. Nagyságrendekkel gyorsabb és olcsóbb így, mint ha kézzel szétszerelnék őket egyesével...
Persze itthon ez idegen dolog, hiszen a szelektív hulladékgyűjtő szigeteket is inkább kommunális hulladéklerakónak használják a népek...

bejgli 2010.12.26. 06:27:55

- A Föld egyhatoda éhezik, egy másik egyhatoda kidobja a tegnapi kenyeret.
- Azért nem javítanak, mert az élőmunka drágább, mint a futószalag. Amely utóbbi esetleg Kínában van, előbbi meg Németországban.
- A futószalagos országok (ahová részben mi is tartozunk, mellesleg) mesterségesen alacsonyan tartják a bérszínvonalukat, hogy bevonzzák a bérmunkaadókat. Ezt csak azért nem nevezhetjük önkizsákmányolásnak, mert azok, akiken az átlagjövedelem nagysága múlik, természetesen saját maguknak nem állítanak korlátokat (vö: hazai privatizáció története, képviselői költségtérítés stb).
- Azt mondják, a termék gyártási költsége jelentéktelen. A raktározási költség pedig magas. Utóbbit az ingatlanárak szabják meg. Csak az EU-n belül 4-5-6-szoros különbségek vannak egy-egy tagország átlagára között. Egy adott országon belül szintén hasonlóak a különbségek a régiók között. De ők mégis azt mondják, hogy egy román faluvégi raktár drágább, mint a Japánban legyártott, és onnan ide fuvarozott másik darab. (Miközben a saját élőmunkájából származó jövedelemből esetleg még a kínai hamisítványra sem futja egy átlagos helybélinek.)
- Persze lehet, hogy tényleg olcsóbb. Nekik. Mivel a valós költség szétoszlik a rendszerben. A biztosító fizet, majd a kárt megjeleníti a díjakban. A gyár a márkanévre hivatkozva zúzza be a hibás darabot, és ugyanerre a márkanévre hivatkozva kér felárat.
- A márkanév költsége a marketingen múlik, amelyet ma már a tévéreklámok percdíjai szabnak meg. A percdíjakat a műsorok jogdíjai határozzák meg, amelyek közül a legdrágább a sport. A legdrágább sportok az olimpia, a foci-VB, az eurofoci, az NBA, az NFL. A klubversenyek tévébevételein múlik a résztvevő klubok költségvetése, azon pedig a játékosok piaci értéke. A legjobb játékosok ma már annyit keresnek, hogy szó szerint nem tudják mire költeni. Ugyanez természetesen igaz más szakmák művelőire is: lásd például a szórakoztatóipar egyéb területeit, a pénzügyi és bankszektort, a high-tech iparágakat stb. Ezek az emberek jelentik a luxusipar célközönségét. Nekik készül az arany fogpiszkáló, a Swarowski-kristályos mobiltelefon meg a márvány vécéülőke. És ha C. Ronaldo havonta összetörhet egy Ferrarit, abból leszármaztatva következik, hogy egy NBI-es "labdaművésznek" is kijár a Mercedes. És ha a foci-Bl x milliárd eurós üzlet, akkor a foci-NBI-ért is kifizeti a sportcsatorna az y millárd forintot, miközben más, sikeres és népszerű sportágak nemzetközileg is eredményes magyar klubjainak esetleg nem fizet egy vasat sem.

A gép kétségkívül forog, az alkotók pihennek (és gazdagodnak). De hogy a kerekeket pörgető mókusok még egyetértően bólogatnak is az egésznek, esetleg tapsolnak is hozzá, az azért kicsit túlzás szerintem.

efhábé 2010.12.26. 07:45:13

@olvasat: Nem egyről beszélünk. te azt mondod, van, lenne elég lakás. Ez nem így van. Még mindig nagyon sok többgenerációs család lakik többgenerációs létre alkalmatlan otthonokban. És szintén nagyon jelentős azon lakások száma, amelyek már lakhatásra alkalmatlanok, mégis lakják őket.
Bontani nem azért kell, hogy legyen munkája az építési vállalkozónak. Nem nehéz belátni, hogy az a család, amelyik bontandó állapotú lakásban lakik, nem rendelkezik azokkal a javakkal, amelyekből újépítésű lakást tudna venni.
Eleve nem jellemző nálunk a lakóépületek bontása, inkább használaton kívüli, elöregedett ipari épületeket bontanak. A lakóépületek esetén, hacsak nem önkormányzati tulajdonban vannak, gyakorlatilag lehetetlen megállapodni a tulajdonosokkal. Külföldön ez működik, az emberek felfogják, hogy gyak. értéktelen a lakásuk, ezért boldogan mennek bele abba, hogy lebontsák az épületüket és helyette kapjanak egy lakást az új épületben. Itthon mindenki meg van róla győződve, hogy az ő lakása sokkal többet ér, mint a szomszédjáé, úgyhogy képtelenség lakóközösségekkel megállapodni. És ilyenkor ne 4 emeletes, 50 lakásos bérházra gondolj, hanem 3 tulajdonosra. Ők képtelenek megállapodni egymással, nem hogy egy komolyabb lakóközösség.
Az üres telek a legjobb vétel, a bontandó épület csak költség, ami a jövedelmezőséget rontja, a bontandó lakóépület meg kifizethetetlen a tulajdonosok miatt.
Ráadásul, az épületek, ahogy a kocsik is, öregednek. Van néhány, amit megőriznek (vö. veteránvizsga), de a többsége a bontóban végzi. Ugyanígy van a lakásokkal is, amelyik elöregedett, a bontóban végzi, mert már nem éri meg fenntartani, ahogy az öreg kocsit sem. Hol ez megy tönkre benne, hol az, elöregedtek a csövei, ezért hol itt törik, hol ott, cserére szorulna már a futómű összes eleme, lóg a kormánymű stb-stb. A lakás ugyanez, elöregedett benne a gépészet, folyamatosan olvadnak el a '60-as években behúzott alumínium vezetékek, rendszeres a csőtörés, mert öregek a vízcsövek, elzárják a gázt, mert ki kell cserélni a gázcsöveket, le kell cserélni a tetőt, helyenként porlik a tégla stb-stb. Csupa olyan költség és állandó renoválási kényszer, ami már nem éri meg. Ha nem folyamatos ez a csere, akkor nem nehéz belátni, hogy egy idő után a fejünkre omlik az egész.

magyar bucó 2010.12.26. 08:37:54

A kicsit sérült, kicsit hibás, de megoldjuk okosba' járművek forgalomba kerülése sokkal több kárt okoz (presztízsveszteség), mint a bezúzás.

Nem hülyék ezek, akkor sem, ha úgy látszik.

magyar bucó 2010.12.26. 08:44:22

@AciDuzzu: Hát korszakalkotónak sem nevezném őket. Szakmában biztosan nagy jelentőségűek, de az átlagember létét elhanyagolható mértékben befolyásolják.

lapomi (törölt) 2010.12.26. 08:59:25

@inu: Érdekes messze a leggyakoribb szürkeimportos autó Magyarországon. Nem mondom h valami világrengető cucc, de sokan vállalják a macerát magyar rendszámmal is.

Devil2 2010.12.26. 09:06:03

@KuKori: Mit kell itt "Shaken" alatt érteni? Gondolom ez nem az angol "rázva" kifejezés akar lenni.
A másik hogy hogy jön ki 1:100 dollár-jen árfolyamon 60000 jenből 300 dollár??
Annak 600 dollárnak kéne lenni..
Annyit nem fizetnék se műszakira se biztosításra.

Devil2 2010.12.26. 09:08:03

@KuKori: Ja igen, az még két évre is sok.

AciDuzzu 2010.12.26. 09:08:45

@magyar bucó: Arról volt szó, hogy a genetikában nem volt 50 éve átütő erejű felfedezés. Nos volt. És csak mert nem számol be róla a Fókusz attól még ez nem csak szakmai jelentőségű, bármely gyógyszer amit beszedsz ezen kutatásoknak köszönheti a létét, hogy a 150 millió diabeteses ember napi 3-5x-i inzulinjáról már ne is beszéljünk. Sok milliárdnyi életévet adott ez az embereknek a Földön. De ez a téma nem ide tartozik, csak jelezni akartam, hogy amiről nem tudunk az nem biztos, hogy nincs is... És mint a mellékelt cikk is mutatja a világunk sokkal összetettebben működik, sem mint azt egyszerű elvek mentén vezérelni lehetne.

magyar bucó 2010.12.26. 09:15:21

"bármely gyógyszer amit beszedsz"

Utoljára Quarelint vettem be, az sem most volt. Mi köze a genetikához?

Az átlagos emberek életére (ebben a témában) utoljára az antibiotikumok elterjedése gyakorolt jelentős hatást. Az általad említettek csak egy nagyon szűk réteg számára fontosak.

ekkerjoz 2010.12.26. 10:04:18

Milenne, ha visszavenné a gyár az ilyen szállítási sérült autót törésvizsgálathoz, vagy akár független laboratórium is megszerezhetné minőségi teszthez, vagy mittudomén.
Nagyobb értelme volna annak, mint a sima bezúzásnak.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.12.26. 10:11:55

Én még simán járnék vele ilyen karcosan is. A camry nem rossz autó, főleg 3.0 motorral.

hlaci1975 2010.12.26. 10:28:42

Nincs mit ezen csodálkozni. Csokinyuszi gyárban a csokinyuszi potyog le a szalagról, autógyárban meg az autó...ez így természetes.

NYISZI 2010.12.26. 10:29:25

@Djorkaeff: Én Vladnic-ból származom.

Rocko- 2010.12.26. 10:42:21

@ekkerjoz: ?
mire ez az autó ide kerül, h leszállíthassák, addigra már rég megvan(nak) a szükséges törésteszt(ek). nem mellesleg minnél kevesebbet akarnak belőle, mert ugye rahedli költség.
másrészt ha úgy sérült az autó, akkor értelme nincs a tesztnek, hiszen pont azt kéne vizsgálni: hogyan törik az ép autó. nem azt nézegetni, hogy ezerféle módon készült ezerféle autó ezerféleképpen törik.

janper 2010.12.26. 11:34:30

@Devil2: nem fizetnel 600 dollart biztositasra es muszakira? En boldogan. Jelenlegi lakohelyemen ez kb. a haromszorosa evente, ha egy hasznalt, also-kozepkategorias kocsit nezel (pl. egy Golf).
A magyar 50e koruli eves koltseg eleg ritka.

janper 2010.12.26. 11:38:34

@magyar bucó: ha mar a diabetesznel maradunk: 200 millio ember elete szerinted jelentektelen? :)

AciDuzzu 2010.12.26. 11:50:07

@magyar bucó: Sajnos nem kapok pénzt azért, hogy meggyőzzelek úgyhogy nem akarnám végtelenségig folytatni :)
Tömören: mire egy hatóanyagból gyógyszer lesz, töméntelen mennyiségű laboratóriumi vizsgálatot kell elvégezni, leginkább genetikailag módosított sejttenyészeteken és állatokon (1-1 gén kiiktatásával egyértelműbb bizonyítékot kapsz), plusz génexpressziót, fehérjexpressziót kell mérni a már említett vizsgálatokkal. Borzasztó sokat fejlődött ez a terület, rengeteg az új hatóanyag, amely egészséges életévekben mérhető eredményt ad... sok százmilliónyi embernek nap mint nap. De nem kell ezt tovább pofozni, egyszerűen csak nem értettem egyet azzal, hogy egy olyan tudományterületen mint a genetika, (amit még csak nem is tanítanak egyetemi szint alatt, tehát rálátása sincs az emberek többségének) ne lett volna óriási fejlődés.

Ami a csokinyulas példát illeti: ha a hibásan gyártott élelmiszer egészségkárosodást okozhat (pl. szennyeződik, vagy nem megfelelő a hőkezelés stb.), nyilván nem lehet odaadni senkinek, mondjuk ha csak összenyomódik pl. akkor megint csak elég szomorú, hogy nincs rá megoldás, hogyan lehetne karitatív célra fordítani egy olyan világban ahol több, mint 1 milliárd ember éhezik. Az autó ha úgy sérül, hogy nem biztonságos nyilván nem lehet odaadni senkinek... de ha a hiba könnyedén javítható akkor ez egy rossz eljárás. Értem én, hogy miért működik így, de attól még nem jó.

Amúgy meg lehet, hogy egyszerűen csak a Camry fabetétjét találták emberiség ellenes bűncselekménynek, és példát akartak statuálni. :)

hozé bubó 2010.12.26. 11:55:00

ha ez így van akkor hülye a biztosító. ha már egyszer kifizeti az autók értékét mi a faszér nem ő értékesíti? nem lennék a részvényesük.

egyébként nálunk is virágzik még mindíg a kishibás áruk piaca: media markt- ha pl olcsó hűtőt szeretnék csak rá kell mutatni a raktárosnál melyiket karcolja meg.

magyar bucó 2010.12.26. 12:03:58

@janper: Az előbb még 150 volt. Ha ilyen tempóban szaporodnak, holnaputánra jelentős lesz. :)

magyar bucó 2010.12.26. 12:07:41

@AciDuzzu: A hasonlat a belsőégésű motor volt. Az szerinted hány milliárd ember életét változtatta meg jelentősen? Néhány őserdei törzs kivételével mindenkiét...

magyar bucó 2010.12.26. 12:11:52

@hozé bubó: Már meg is indokoltad, miért nem szabad ezeket értékesíteni. Ha nem lehet megoldani okosba, nem karcolja meg a raktáros.

Jamci 2010.12.26. 13:22:56

Nem tudom mit csodálkoznak egyesek, hogy mekkora a környezetszennyezés...

Ez egy az egyben környezetszennyezés. Ott van benne az előállított végtermék és válogatás nélkül egybezúzzák.

A 99%-a kinyerhető, újrahasználható/hasznosítható alkatrész, melyet a megfelelő keretek között értékesíteni lehetne érték csökkent áron, vagy felajánlani olyan szervezeteknek, amelyeknek szüksége van autókra.

Ehelyett, bezúzzák, az olvasztóban a műanyagot elégetik, és inkább legyártják újra energiát és nyersanyagot nem sajnálva.

De a kurva sárga matricás autók(az a pár nem hajthat be BP-re)...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.26. 14:55:14

@Devil2: A "shaken" az ottani műszaki vizsgálat japán neve.

Amikor azt mondod, hogy az évi 300 dollár sok, gondolj bele, hogy pl. itt, Írországban egy átlagos autóra, átlagos sofőrrel 500 euró/év csak a biztosítás, a műszaki meg két évente 50 euró, amit ha lebontunk, akkor 25/év. Ez 525 euró/év, szemben a japán 275 euró/év költséggel.

Eközben Japánban nem keresnek rosszabbul, mint itt.

Otthon mondjuk kb. 150 euró/év a kötelező (most, hogy a legtöbb embernek olcsóbb lett végre) és a műszaki 60 euró, ami 30/év. Szóval kb. 180/év a költség Magyarországon, általánosítva. Ha megnézed az átlagkeresetet, illetve a minimálbéreket (Írország: 8,65 Euró/óra, Japán: 5,90-7,55 Euró/óra, Magyarország: 1,27-1,50 Euró/óra) és hozzá az életszínvonalat, hamar rájössz, hogy itthon van felborulva az arány.

Azaz:

Japán: 275/6,725 = 40,9 óra munkával teljesíthető
Írország: 525/8,65 = 60,7 óra munkával teljesíthető
Magyarország: 180/1,385 = 129,9 óra munkával teljesíthető

Isten hozott a valóságban :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.26. 15:00:28

@KuKori: Átlagolt minimálbérrel számoltam.

Solct 2010.12.26. 15:18:52

NA EZ a környezetszennyezés!

Martian (törölt) 2010.12.26. 16:39:36

@janper: "Marmint mire gondolsz, arra, hogy joval tobb kutato foglalkozik szoftverekkel es digitalis rendszerekkel, mint felvezetokutatassal valaha is? Ralatsz erre a szakmara, most komolyan kerdezem?"

Igen, rálátok a szakmára... ahhoz képest, hogy egy lapkára mennyivel többet pakoltak fel az utóbbi 1-2 évtized leforgása alatt, pl. a MI kutatás alig haladt valamit előre.
A szoftveres meló manapság nagyrészt kódlapátolás, minimális kreativitás mellett... a számítógépes architekturák lényegében alig változtak... az alkalmazásfejlesztés pedig azzal dolgozik, amit éppen letesznek az asztalára.

"Talan a legkomolyabb attores maga a tudomanyos modszer es a kapitalista tarsadalom, ezek toljak elore a fejlodest es az innovaciot."

Az innováció legnagyobb része arra megy el, hogy nagy sorozatban gyártott szarokat hozzanak létre és adjanak el.
Piac és fejlődés...? komolyabb beágyazott fejlesztőkészletekhez nehezebb hozzáférni, mint 10 éve! pedig ez elektronika... és csak az alapokról beszélünk!

De mindegy... alapvetően nem a fejlődést vonom kétségbe, hanem arra célzok, hogy a XX. sz. első felében sokkal nagyobb áttörések voltak, mint azóta... számtalan példát tudnék írni, amire itt nincs hely.

Martian (törölt) 2010.12.26. 16:42:06

@AciDuzzu: "Hibridizáció, szekvenálás, blottolás, géntranszfer, PCR, géncsendesítés, génroncsolás, immunfluoreszcencia"

OK, hol látszik mindez nagy léptékekben, a tudományos laborokon kívül?

tükörfúró 2010.12.26. 21:15:23

@efhábé: Budapest jelentős része több mint száz, esetéenként többszáz éves.
Alkalmasint a legtöbb épület még vígan "élne" ennyit, az épületszerkezet fenntartása, megtartása NEM réfizetéses további 100évekig

Hogy új vízcső, villanyvezeték, talajvízszigetelés, stb kellene bele, főleg a mai sokkal nagyobb igények miatt, nem minden esetben életszerű indok arra, hogy lerombolják és felhuzzanak a helyére egy trendigettót (lakópark álnéven), iszonyatos, gyalázatos, tipikusan hazai "ide a lét és leléptem" jeligére, elképesztően gány minőségben

tükörfúró 2010.12.26. 21:20:25

@Martian: 100% igazságod van, sajnos oda jutott a technológia, hogy BÁRMI olcsóbb mint az emberi munka, nem éri meg programozni, fejleszteni, mert az emberi agyat kiván, ami drága

tehát elburjánzik a tech, sok giga órajelek és sok giga ramok csinálnak olyat, amit lehetne negyedannyibol, (tized, századannyibol?) csak a kodert megfizetni sokkal drágább ma már, mint legyártani milliószám egy kétszer, négyszer, 10*, 100* olyan erős gépet

nagyobb tragédia ez, mint bárki sejtené, mert egy egy olyan alagut, ami egyre sötétebb, és nem látszik a vége jelenleg..

danikA857 2010.12.26. 23:19:36

egyik szomszédom vett 2008-ban szalonból 0 km-es G Astrát, úgy hogy elől az autó javított volt, hézagos volt az illesztés a motortetőnél, s a lökharítóról pedig pergett le a festék... Ilyet nekem se lenne pofám ügyfélnek átadni, de csak ha az autó festése sérült picit, pazarlás zúzdába küldeni
www.youtube.com/watch?v=-EL1Aw9BxKA

Krisi 2010.12.26. 23:34:38

új autót sosem sajnálok, gyártanak helyette egyet holnap. akkor csordul ki a könnyem (amikor tökönrúgnak) szóval amikor valami régi ritka autó kerül a présbe, na az fáj. de egy új műanyag tucatdoboz szerintem mehet nyugodtan, persze csak addig amíg nem az enyém :)

lwl (törölt) 2010.12.27. 00:27:22

@tükörfúró: "tehát elburjánzik a tech, sok giga órajelek és sok giga ramok csinálnak olyat, amit lehetne negyedannyibol, (tized, századannyibol?) csak a kodert megfizetni sokkal drágább ma már, mint legyártani milliószám egy kétszer, négyszer, 10*, 100* olyan erős gépet"

Ez muszaki es gazdasagi szempontbol is baromsag. A fejlesztes ugyanis egyszeri, mig a gyartasi ismetlodo koltseg. Mar egy par centes sporolasi potencialert is megfizetik a fejlesztot es az egyedi gyartoszerszam elkeszitesi koltsegeit is.

De mutathatsz batran par vezerloegyseg-kapcsrajzot es forraskodot, hogy te *mit* es *hogyan* oldottal volna meg maskepp, szakerto ur.

lwl (törölt) 2010.12.27. 00:29:16

@Martian: "az alkalmazásfejlesztés pedig azzal dolgozik, amit éppen letesznek az asztalára."

Nagy kar, hogy az alkalmazasfejlesztesnek lofasz koze nincs a beagyazott rendszerekehez - de lenyeg, hogy "ralatsz" a szakmara, papa.

S4mu3l 2010.12.27. 00:43:04

Jóléti társadalom, pff

Martian (törölt) 2010.12.27. 00:45:08

@lwl: érdemes lenne a szövegértést gyakorolnod, mert két külön bekezdésben különböző területeket említettem meg.

Martian (törölt) 2010.12.27. 00:56:08

@lwl: "A fejlesztes ugyanis egyszeri, mig a gyartasi ismetlodo koltseg."

Ez igaz, de szerintem félreértettél valamit... az erős vasra igénytelen munkával összedobott szoftverek garmadáról van szó, amelyek "piackészen" is tele vannak bugokkal... és amelyeket nincs kapacitás kivasalni ("majd a következő verzióban").

efhábé 2010.12.27. 08:00:11

@tükörfúró: Egyrészt Mo. lakásállománya nem csak, sőt, főleg nem Budapestből áll, 100 év körüli családi házakat pedig csak elvétve találsz, másrészt Budapesten sem jellemző az öreg lakóépületek elbontása, a "trendigettók" jellemzően nem lakóépületek helyén épülnek, hanem a rozsdaövezetben, volt ipari létesítmények helyén.
Van mutatóba néhány, talán 10-15 olyan épület, amit a belvárosban bontottak el, de nem ez a jellemző Bp.-re. Mint azt írtam is, lakóépületet gyakorlatilag lehetetlen elbontani, mivel magántulajdonban vannak és lehetetlen megállapodni a lakókkal egyesével.
Az meg nem gondolom, hogy túlzott igény lenne bárki részéről, hogy ne olvadjon el a vezeték a falban illetve, hogy ne legyen hetente csőtörés, mint pl. ahogy az rendszeres panelépületekben, ahol nem cserélték ki az elöregedett csöveket de még azt sem gondolnám túlzott igénynek, hogy korszerű fűtése legyen valakinek a parapetkonvektor helyett.

Szép dolog azt mondani, hogy Bp épületei kb. száz-százhúsz évesek és kibírnak még 50-100 évet, de mi lesz 50-100 év múlva, ha addig nem újul meg folyamatosan a lakóingatlanállomány? Egyszerre kell majd elbontani a komplett belvárost és felépíteni helyette egy újat? Erre írtam, hogy ha nem folyamatos a megújulási ütem, akkor egyszer csak a fejünkre omlik az egész lakásállomány, egyszerre.

gumó 2010.12.27. 09:47:20

:( pedig hogy szeretnék egy ilyen verdát

szállító 67 2010.12.27. 17:04:52

@alga79: nálunk biztos megbuliznák az tuti!

szpsz 2010.12.28. 20:02:06

A hülye állatkertek!!! Ahelyett, hogy maguk a biztosítók adnák el pénzért a kocsikat, kisebbítvén a saját kifizetési költségüket, ehelyett csinálnak belőle ócskavasat.
Russzkije észjárás...

vomit 2011.01.03. 00:02:53

ha mar pusztitas, a vilag tulso felen se mennek a szomszedba tanacsert
www.nytimes.com/2010/12/27/us/27gulfport.html?_r=2&ref=us
süti beállítások módosítása