Háztáji vérfürdő a Forma 1-ről

Távirányított majmok vagy szuperhősök?

  2010. november 03. - Winkler Róbert Címkék: vélemény forma 1

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

f1cimlap

A mostani mezőny legalább fele, de lehet, hogy a kétharmada nevetve lenne világbajnok a nyolcvanas vagy a kilencvenes években?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr952418145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerusz 2010.11.03. 16:37:26

@isti77: Nem kötekedés, de tudod mi volt az oka az 1990-es húzásának? Kiváncsi vagyok hogy tudod e és ezek után mondod ezt.

ujjpeet 2010.11.03. 16:40:08

Az általam mélyen tisztelt posztoló kollégák írásával nagyrészt egyet értek, de egy dolog mégis kikívánkozik belőlem. És nem akarom sokunk véleményét 157-edjére is hangoztatni, de visszahozni a 80-as és 90-es évek hangulatát ma már lehetetlen. Az okok: közel hasonló kvalitású versenyzők állnak rajthoz (Kovalainen, Weber vagy bárki más egykutya) mesterien beállított és beprogramozott autókkal! Keresztben csúszás, későn fékezés... ugyan! Ha egy másodperccel később fékez valaki, máris lecsúszik az ívről. Itt ma mindenki a határon megy. Ezek a versenyzők a szó szoros értelmében kitenyésztett emberek, egyforma fizikummal, vakmerőséggel és tudással. Egyébként az, hogy izgalmas versenyek nincsenek, nem igaz.

leroi 2010.11.03. 16:50:40

@ibanezfan: jajj az Indycar...elég csak egy név: Bourdais. na még egy: Montoya. Ha megnézed a karrierjüket, rájössz: a világ legjobb pilótái tényleg a F1-ben nyomják. (Meg volt valami dude a Toyotánál is, aki szintén über Indycar menő volt, de a nevét már elfelejtettem ...mármint F1 vonalon)
@MUGEN: Hamilton bevállalós. Aha, hozza is az egy győzelem három kiesés mintázatot. A csapatfőnök, meg a szponzorok biztos szeretik ezért.

Szrintem érdemes lenne a régi F1 szerelmeseinek megdumálni egy csapatot, hogy álljon át az ő elveikre. Támassza fel Sennát, vegye le az elektronikát, kapcsolja ki a rádiót, vezessen bevállalósan, tojjon a taktikára, stb. Aztán megnézzük, mire megy vele. Szerintetek??
Az meg milyen már, hogy a "a maiak nem tudnák vezetni a régi technikát" Persze hogy nem, sőt valószínűleg a 2030-as év F1 autóját sem. Mert nem ez a dolguk. Nem ezért fizetik őket.

Rigghead 2010.11.03. 16:53:59

Csalódott vagyok, h a tisztelt tc stábtagok, csak az általános begyöpösödött látásmódot bírták magukévá tenni:
"mikor 10 éves voltam még izgatott az f1, most 30 évesen már nem, vajon mitől lehet? Biztos a technika a pénz és a szar versenyzők.."
ez tipikusan egy 'hejj azok a régi szép idők' duma. Megöregedtetek és kötitek a zebet a karóhoz. 1980 sosem lesz (szerencsére) 2010, az akkor volt jó, ami most van az meg most jó. Nyilván a 2008-as utolsó futam utolsó köre sem legendás szerintetek, vagy a massa-kubica párbaj 2007-ben (youtube-on elég ha beírod: massa kubica) csak a Senna csak a Piquet meg a tízéves Hakkinen előzés, jajj nemár. Teszem hozzá Gyulavitéznél van némi igazság, azokat a régi, laza, nagyon karakteres versenyzőket, akiknek annyi legendás manövert köszönhetünk, gyakorlatilag bármelyik ma f1-be feljutó versenyző (nem fizetős) péppé verné, Sennát is, Prostot is.
Autós újságíróknak igazán lehetne cizelláltabb magánvéleménye..

gerusz 2010.11.03. 16:55:30

@magyarlaszlo: Cristiano Da Mattára gondolsz.De ő Champ Car-os volt.

pentagonpark 2010.11.03. 17:08:26

w.robika belegázolnak a lelkivilágodba és törlöd a kommentárt aztán letiltasz. Na ez a szégyen és bármit csinálsz, csak egy traktoros maradsz. strici05

ibanezfan 2010.11.03. 17:15:36

@Bambano: Az F1-ben is körbe-körbe mennek tudtommal. Vagy neeem????
Olvasd az www.irace.hu -t és akkor megtudod, hogy az IndyCarban van road (normál épített) pálya, street(utcai, és igazi utcai és több, mint az F1-ben) pálya és ovál pálya;)Sőt repülőtéri kifutókon rendezett pálya is;) Na meg ott használtak először HANS-ot, push-to-pass gombot, lágyabb gumi megjelölését, safer falat...stb.

Oscee 2010.11.03. 17:21:14

@magyarlaszlo: Bourdais nem az IndyCarból jött, rossz példa. Ahonnan jött, ott tényleg alázott és gyakran öröm volt nézni. Könnyen meglehet, hogy egy mai topF1 pilóta se boldogulna egy másik szériában, lsd. Räikönnen (márpedig olyan topF1 pilóta nincs, amennyire top Camp Car pilóta ő volt).

Az elért eredmények alapján szerintem a legjobb aktív pilóták jelenleg Montoya és Villeneuve, Andretti és Fittipaldi óta nem volt két ilyen pilóta, akik bárhol is induljanak, futamokat, bajnokságokat tudjanak nyerni. (esetleg még Peterhansel, aki alatt mindegy, hány kerék van, terepen szinte verhetetlen :D)
Hamilton és Vettel nyert még mindenféle szériában sokat, de ők túl fiatalok és "egysíkúak" ahhoz, hogy akár a távolabbi jövőben letegyenek valamit az asztalra mondjuk Le Mans-ban vagy a tengerentúlon.

ibanezfan 2010.11.03. 17:25:16

@magyarlaszlo: Mansell, Emerson Fittipaldi, csak hogy két névvel kezdjem a bombázásodat, akik szintén ott nyomultak. Senna!!! pont halála előtti évben tesztelt ott;) Zanardi!!!( Ő a legnagyobbak között említendő azért ,amit elért!!!) Azért mert az F1-ben nem eredményes valaki attól nem béna. Az F0 nem mérce tehetség tekintetében...

cr500 2010.11.03. 17:25:53

Semmi értelme veszekedni,mikor lehet verekedni is.Sztem,a mai mezőny,mondjuk 80-87 között meghalt volna szó szerint,amit a fennt közétett mesterek összebűvészkedtek verseny alatt annó,azér az nem semmi,ha néz valaki belsőkamerás felvételeket a dzsatubén,ott nem vót ám kipördülésgátló,meg füles váttó,meg millió gomb,igy állittok ugy állittok,a maiak lófaszok hozzályuk képest egytől eggyig.Amúgy a mai mezőnyben kezd az alonso lennia 2. kedvencem a Koby után,pedig kibaszottul utáltam,Koby meg világbajnok lessz,ha faszán gurul a szekér

ibanezfan 2010.11.03. 17:36:24

Hozzáteszem én egy kalap alá veszem az amerikai ow szériákat most már, hogy újra egy van.
Csak a tisztán látás kedvéért, aki még nem hallott róla. 1996-ban kettévált az IndyCar CART-ra és IRL-re. 2003-ban becsődölt a CART és Champ Car lett belőle,miközben az IRL-t elkezdték Indynek hívni mert nem volt levédve a név. Majd 2008-ban újra egyesült a két széria és végre újra egységes IndyCar van. Röviden és tömören:)
Nagyon megsínylette ezt az amcsi open-wheel versenyzés. Börnibá félt is anno, hogy népszerűbb lesz az F1nél, nem is engedte, hogy F1-es pályák az aszfaltjukra engedjenek IndyCar versenyt. És, amikor szétválással fenyegetőztek F1-ben is, láthatták mit tett az az USA-ban, milyen rombolást, szóval egy percig nem volt kétséges, hogy úgysem szakad szét az F1, mert ott volt előttük az intő példa.

Speedman 2010.11.03. 17:36:52

@magyarlaszlo:
"Az meg milyen már, hogy a "a maiak nem tudnák vezetni a régi technikát" Persze hogy nem, sőt valószínűleg a 2030-as év F1 autóját sem. Mert nem ez a dolguk. Nem ezért fizetik őket."

Ma már kisebb részben kell a pilótának a saját érzéseire hagyatkozni (a beállításoknál), mint a 80'-as években.
Jó példa rá Raikkonen, aki huszonvalahány együléses versennyel(!) a háta mögött ülhetett F1-es autóba 2001-ben.
Miért? Mert a mai F1-ben már csak vezetni kell tudni. Ha tudsz hozzátenni a fejlesztéshez is, az csak plusz, de nem döntő.

Kolombusz 2010.11.03. 17:42:30

Igen, a mai mezőny sokkal erősebb, mint a régebbi. De ez nem azért van, mert a régiek bénák lettek volna, hanem azért, mert ma a versenyzők 100%-osan a bajnoki címért élnek, ezen kívül nem nagyon csinálnak egyebet, míg a régiek kicsit kevésbé voltak egysíkúak. Fizikumuk sokkal jobb, borzasztó tudományos edzésprogrammal és táplálkozással készülnek a versenyekre, és aki idáig eljut, abban úgy is megvan a tehetség. A régiekben nem volt több tehetség, de akkor még jobban számított, ezért volt feltűnőbb. A mostaniak simán tudnák vezetni a régi autókat is, mint ahogy azt pl. Hamilton meg is tette különösebb extra felkészülés nélkül a topgearben.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2010.11.03. 17:55:47

Nem irom le ki, de sztem van az elhangzott velemnyek kozott olyan, ami nem sajat, hanem felvallalt hulyeseg, hogy gerjessze a vitat. Mert azt nem hiszem, hogy valaki magatol ekkora okorsegeket mondana. Az iras azert tetszett. Senkivel nem ertek egyet.

Ger6ő 2010.11.03. 18:01:11

@ommm: lekattanhatnátok már Gabeszról az ilyen hatalmas "poénok" tekintetében.., mert ő nagyon nem ezt érdemli!

"És ugye te figyeled a Moto2-őt és Talmácsi GÁBOR karrierjét?
:D
"
mi olyan vicces? én figyelem!
eddig háromszor volt ütőképes gép alatta, eredmény: 2* VB 3. , 1* VILÁGBAJNOK!!!!
idén meg egy dobogó, egy pole, és 6. a 40-ből egy csomó technikai gonddal....
(inkább neked kéne utánanézni, hogy egy (joggal) agyonajnározott Kubicának hány futamgyőzelme van és egy Talmácsinak mennyi)

nem újságíróhoz méltó a hazai világbajnokot csesztetni! vagy azért istenítitiek a Micheliszt és fikázzátok a Talmát, mert egyik helyről jön a szponzorpénz a másikról meg nem????

Ciri 2010.11.03. 18:09:31

@Ger6ő:

"nem újságíróhoz méltó a hazai világbajnokot csesztetni! vagy azért istenítitiek a Micheliszt és fikázzátok a Talmát, mert egyik helyről jön a szponzorpénz a másikról meg nem???? "

Nem szeretnék belefolyni ebbe a vitába de lehet benne valami. Nekem is így tűnik.

Másrészt viszont amennyire a médián keresztül a két embert megismertem, Michelisz sokkal szimpatikusabb figura. ...Talma meg csinált a magyaroknak egy világbajnoki címet a motorsportban, amit nem igazán tud más jelenleg űberelni...

Ger6ő 2010.11.03. 18:17:24

@Ciri: sokat gondolkoztam rajta és a pénzen kívül nem találtam rá más magyarázatot, hogy miért rugdosná lépten nyomon a komplett szerkesztőség (ami olyan tagokból áll, akik a legkisebb elvont motorsport eredményekért is rajonganak)...

az én szívemnek egyformán kedvesek, szimpatikusak, (Gabesszal egyzser volt szerencsém dumálni és elképedtem a közvetlenségén.... Norbit csak a médiából, az meg nem mérvadó.) de életemben a legtöbb motorsport örömöt, büszkeséget Gábor szállította, és ezt nem vagyok hajlandó elfelejteni! :)

pentagonpark 2010.11.03. 18:20:30

Michelisz csak azért van ott, mert apu csúnyán tele van pénzzel. Zengő is ezért ugrálja körbe. Ügyesen elő lett adva, hogy csóró falusi kisfiú. Minden hülye tudja, hogy ezekben a sportokban már lassan fontosabb az anyagi háttér, mint a tudás, sőt. Ott van Kiss Norbi aki agyonverte Norbikát is meg Wébert is, százszor jobb náluk. Csak jött a csúnya válság és az IMC, a főszponzora behányt. Oda egy tehetség. Talmácsinak meg szerintem szarok az emberei és főleg a menedzsere.

Szabi01 2010.11.03. 18:20:54

Én kidobnám azt a sok hülye puhatestűt az autóból, és robotpilóta vinné az egészet!

Rengeteg előnye lenne!

-Nem kéne annyit fizetni annak a sok nyavalygó versenyzőnek.
- sokkal jobb lenne az autó súlyelosztása, ha nem ülne ott az a sok kilós ember.
- sokkal jobb lenne az aerodinamika is, ha nem lenne az autó tetején az a nagy lyuk!
-sokkal gyorsabban lehetne menni, mert a gép bírja a "G" hegyeket!
-És befoghatná a száját a sok biztonságmániás kislány is, aki folyton csak a pilóták biztonsága miatt nyavalyog, mert miközben nagyot gyorsulna a verseny, nem sérülne meg senki!
A legjobb szoftver a legjobb autóban lenne a nyerő és kész!

Azután tovább lehetne fejleszteni, minden autót egy központi gép irányítana. Például sorsolni kellene (persze nem publikus eredménnyel), hogy az adott versenyen ki nyer, ki megy a falnak, stb stb.
A számítógép menne mint állat, keresztbe tenné a gépet előzéskor, leszorítana, falnak menne, drifftelne, utolsó körben kiesne, hatalmas brazil szappanoperás dráma lenne, stb stb.
A költségek emellett tervezhetőek lennének, a sok agyhalott meg beszarna az izgalomtól a TV előtt.

pentagonpark 2010.11.03. 18:26:23

@Szabi01: ez még kb 20év és így lesz, szerintem:))))) Bár ha Hamiltont jobban megnézem.....

Ger6ő 2010.11.03. 18:26:42

@Szabi01: hogy rajongana a közvetítésekért az összes robot néző.. :-DD

most komolyan átgondoltad? ez nem távirányítós bajnokság...
ráadásul ott tébyleg csak a technika, a jobb szoftver, vagy egy vírus dönthetne...

vagy úgy képzelted, hogy az előre beprogramozott, tökéletesen vezető gépek, majd spontán előzgetik egy mást attól függetlenül, hogy mi van a merevlemezen?? :))))

Bullett 2010.11.03. 18:49:50

Gyulavitéz nézd meg a Top Gear utolsó évadjának azon részét, amikor Hamilton Senna McLaren Hondáját vezeti. Neki más a véleménye.

Szabi01 2010.11.03. 19:12:35

@Ger6ő: Az első esetben igazad van, lennének istállók, külön autókban külön szoftver. Lenne benne némi véletlen, de ahhoz elég bonyolult rendszer kell, hogy egy autó kielőzze a másikat. Ebben ez lenne az érdekes.
A második eset már olcsóbb és tökéletesebb, ugyebár hogy előzgetnék egymást spontán, mikor egy számítógép vezérelné az egészet. :-D

Valahogy így: A központi gép az egyiket belassítaná egy csöppet, a másikkal rövidebbet fékezne, persze az első rálegyezne kicsit, de 1mm-el mellette mégis elhúzna, kicsit keresztbe is tenné kigyorsításkor.
A következő kanyarban az első még izmoskodna kicsit, gumi a gumi mellett.
Az agymosott közönség meg tombol! :-D

Autopeti 2010.11.03. 19:26:10

Fiúk, most lehet nagyon más lesz a véleményem,de fogadjátok el.
A mai pilóták ugyanolyan zsenik mint Sennáék, az autók ugyanúgy a technika csúcsát képezik mint akkor és Kimi is vivott már olyan nagy csatát Lewissal Spában,mint Villeneuve Arnoux-val Dijonban...
Csak közben nem halnak meg pilóták és az utóbbi időben már nézők és pályabirók sem.
Amit elrontottak, azok a Tilkedromok. Mert ő csak egy dolgot tud: két hosszú egyenest egy lassú kanyarral összekötni, a maradék helyen pedig megpróbálja erélni,hogy a pálya elérje az 5 kilométert-mindezt egy terepasztalhoz hasonló kacskaringóval éri el,ahol nem lehet előzni...
Hogy a versenyek unalmasak? Tilke és a fejlett aerodinamika tehet róla.
Pedig a 60-as években is dögunalmasak voltak a futamok. Azt hiszem Papp Tibi írta,hogy a mai futamok túl hosszúak. Pedig aki ismeri a forma 1 történelmét az tudja, hogy a 70-es évekig három órát autóztak s a kocsik között nem mádopercek,hanem legtöbbször percek voltak. Mármint a futamon.

Palikot pedig divat szidni (én sem birom ki néha enélkül), de amig a közvetítés a magyar 1-en futott, Mezei Dániellel együtt egy rendkivül intelligens, illedelmes és emiat nézőbarát közvetítést nyújtottak.
Aztán sajnos jött a RTL Klub és a közvetités szinvonalától megkivánták, hogy süllyedjen a csatorna többi műsorának szintjére-így lett Palik szójárása, lexikális tudása és komolysága egyenlő a Győzike,Mónika és Fábry show-val azonos.
A kedves néző pedig vigyorgott a poénokon, mert a hülyenép leült a tévé elé és meghallgatta Lacikánk rejtett Shell reklámjait a tavalyi év folyamán...
Ami pedig a leginkább zavar: szomorú, hogy kommentátoraink beszéde folyamatosan a gumikeverékek körül forog,ami a kutyámat sem éedekli, közben néha azt sem tudnóják megmondani,ki nyerte az idei év adott versenyeit.

Aki nem ért egyet megértem, de ne legyen divat a mai pilóták, mérnökök és autók érdemeit kétségbe vonni. A hiba nem ott van.

Majdénmegmondom 2010.11.03. 19:40:09

@Autopeti:
Tilke védelmében: ezerszer elmondta már, hogy ő egy iparosember. Olyan pályát tervez, amilyet Bernie-ék kérnek, amilyet a szabályok megengednek, és amit a környezet lehetővé tesz.
Bernie a biztonságos pályákat szereti, mert ha meghal egy versenyző, az jó a sajtónak, de rossz az üzletnek.
A szabályok iszonyatosan ridegek: egy kanyar dőlésszöge nem lehet 10%-nál nagyobb, és az íve csak akkora lehet, amit a bevezető egyenesből beesve biztonságosan (X sebességgel) be lehet venni. Ezért nem lesz még egy Brands Hatch, Laguna Seca vagy Ostereichring.
A pálya tervezéséhez elég nagy sík terep kell (mert persze a magasságkülönbséget is szabályozzák), minél közelebb a rendező városhoz. Satöbbi, satöbbi.

kafferbivalybalamber 2010.11.03. 19:41:53

@Autopeti: Hát igen. Végülis ugyanúgy kell átmennie a kötéltáncosnak a kötélen. Régen 100 méter magasan volt az a kötél, ma meg 1 méteren.
Oszt panaszkodnak a népek, hogy unalmas a produkció. A fene se érti.

Oscee 2010.11.03. 19:44:17

@Ger6ő: Nem merevlemezen lenne, és igen, tudnának nem előreprogramozottan cselekedni, sőt, egymástól tanulni, de ez hosszú mese :) Én élvezném, kimondottan szeretnék egyszer ilyet látni (kicsiben/lassabban már van).
Ültem már BMW-ben, ami magától parkol, nem sci-fi.

De az megeshet, hogy csak az ilyen tech-fan geekek rajonganának érte, mint én :P

Mondjuk amilyen robotfeje és konzervnyilatkozatai vannak egyes pilótáknak, ki tudja, lehet, hogy egy ideje már kiborg verseny ez a F1.

Krisi 2010.11.03. 19:48:23

szerintem az volt a legalja az egész F1 történelemnek amikor Barrichello előreengedte Schumit.
háhogy?
azóta az én szememben Barrichello egy utolsó szerencsétlen balfasz lúzer. persze könnyen ugatok kívülállóként, nem én voltam ott hanem ő. meg gondolom nyilván kapott kárpótlásként annyi pénzt hogy kussoljon, de ilyet szerintem egy igaz versenyző soha nem tenne.
igazi versenyző az, aki nyerni megy oda, nem pedig asszisztálni. én hasonló esetben csak a Rage-et idézném a rádióba (Fuck you I won't do what you tell me)

salis 2010.11.03. 19:51:08

@Autopeti: szerintem jól beszélsz

Gomulka Béla 2010.11.03. 19:51:46

Az utoljára szólónak van igaza. Ezek a fickók nagyon jól vezetnek. Hagyni kéne tehát, hogy tegyék. A csapatnak éppen akkora kihívás az autót megépíteni és felkészíteni, mint hozzá pluszban még távirányítósat játszani, talán még nagyobb is. És tisztelhetnék a versenyzo"iket annyira, hogy hagyják o"ket versenyezni. Ennyi pénzért.

tükörfúró 2010.11.03. 19:52:44

@Shadowbull: Nyilván, aki meg motorra ül, ugy szeretne járni, mint akinek a darabjait 2órán át szedik össze a tűzoltók az útról és környékéről.

A baleset a tragédia lehetősége az benne van mindig, mindenben, egyfelől meg kell húzni azokat az ésszerű határvonalakat, ahol még értelme van, hogy megpróbáljuk elkerülni az ugyis elkerülhetetlent.

Másfelől nem építhetünk mindent, az egész világot arra, jujj nehogy valakinek baja legyen, nem rendelhetünk alá ennek a szempontnak mindent, gondolkodás nélkül, mert végül egy steril befűttesüvegben fogunk anyámasszonykatonája módjára ücsörögni.

Arról nem is beszélve, hogy ez a biztonság kártya már régesrégen lejárt lemez.

Ide fel akaram hozni egy focistás pédát, milyne lenne ott ennyire vigyázni, aztán rájöttem, miaf@sz? Nem is kell példát kitalálni, adja az élet..

Az utóbbi 5évben végtelenszer(!) annyian estek össze és haltak meg fuballmérkőzés közben, mint a forma1-es versenypályán? Ja.

Azthiszem 4:0 a szomorú arány, márpedig nullát nem lehet ugy felszorozni, hogy 5 legyen belőle...még végtelennel sem..

Ami szomorú, tragikus, igen.
De akkor most mi is van?

A foci is egy borzalom, életveszélyes sport, nem ügyelnek kellőképp a szent biztosnágra?
Estleg mindenki csak 10percet játszhasson, és vegyék le a pálya méretét felére, a játékidőt meg összesen is a negyedére??

Vagy te a pályáról lecipelt halottak miatt nézed a focit??????!? (ha nézed?)

Idióta.

salis 2010.11.03. 19:54:49

Jos the Boss forever!

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2010.11.03. 19:58:01

Érdekes volt ezeket a véleményeket olvasni. Szerintem azzal van a baj, hogy nem tudják egymást szorosan követni a turbulencia miatt, és ne mondja nekem senki, hogy nem lehet olyan szabályrendszert tervezni, ami sokkal közelebb engedi egymáshoz a versengő feleket.

Ami a személyiség hiányát illeti, egyetértek, látszólag nulla, de azért, mert elfojtják őket. Hamiltonnak szörnyű nagy bocsánatkérést kellet gyakorolnia, hogy Ausztráliában burnoutolt egy kicsit az utcai mercijével. Amikor volt egy faarc, azt kitették ralizni, a pukkancs meg elment a NASCARba. Pedig a faarc is tud érdekeset alkotni F1 és ralin kívül is, még ilyen "vicces" autóban is:
www.youtube.com/watch?v=SuziYcO0rxE

a pukkancsról meg elég sokat elárul ez detroiti pole kör a CART-ban, az F1-es karrierjén felül:
www.youtube.com/watch?v=AdtKTlJxRj8
ahogy a végén még a falhoz is hozzáér, vagy ez a finis, oválpálya tudom-tudom, de a halálfélelem, az vajon hol van?
www.youtube.com/watch?v=sZQZ6MjtGPQ

A mai F1 valóban behatárol, beszűkít és csak a legjobb csapatok pilótáinak adja meg az igazi lehetőséget, cserébe elveszi a személyiséget.
De én mégis szeretem :) erről bővebben itt:
ppf1.blog.hu/2010/10/05/miert_szeretem_a_forma_1_et

Autopeti 2010.11.03. 20:04:37

@Majdénmegmondom: Nemis azt kérem hogy dombokon-hegyeken épitsenek pályákat,de nézd meg például Valenciát(mármint a városi F1-es pályát a la Tilke)
Több helyen is 60-70 körüli tempónál kerülgetik a kékszinű műfüveket, holott a sikán nélkül sem lenne ott a tempó nagyobb 120-nál... Egyszerűen nem érem, miért kell egy olyan helyen,ahol nagyon szépen, a fékeket kevésbé koptatva tempósan át lehetne haladni, felesleges sikánokat épiteni,ezzel lényegében visszaforditó kanyarokkal telerakni a pályát.
És ez nem függ össze a pálya helyszinével, anyagiakkal stb.
Néha a sok felesleges lassulás belső felvételről nézve nekem kellemetlen, úgy érzem magam,mint amikor fekvőrendőrökön kell átmennem a városban.

megint 2010.11.03. 20:16:50

Szerintem is undorító egy világbajnokot csesztetni, jobb helyeken büszkék rá, egyszerűen méltatlan, olaszok szerint hihetetlen, hogy egy ilyen tehetséges versenyzőnek nincs normális támogatója.

Pentagonpart: én ismerem az édesapját, a család is jóban van vele, elhiheted, hogy finoman szólva sem számítanak gazdag csapatnak, vagy ő gazdag támogatónak, Norbi nagyon tehetséges, amit te mondasz az szimplán irigység.

pentagonpark 2010.11.03. 20:30:37

Miért lennék rá irigy? Nem igazán értetted a mondanivalómat. Lehet, hogy ismered őket, de vagy nem eléggé, vagy nem látsz bele az anyagi helyzetükbe. Egyébként nincs vele bajom és dagad a mellkasom, ha látom versenyezni. Én azt mondtam, hogy sokszor pont azok nem kapnak esélyt a rohadt pénz miatt, akik vinnék valamire és azt sztárolják akit nem feltétlen kéne.

megint 2010.11.03. 20:31:58

Lassan eljut a totalcar oda, hogy minden jobb volt régen, komolyan, jön majd egy cikk, hogy bezzeg a régi Algopyrin mennyivel jobb volt fejfájásra mint a mai.
Pelé egy zseni volt, de hát egy másik korban volt az, mikor még lassabb volt az egész, ennyi erővel képzeljük el egy mai Messit az ötvenes években, kb mintha egy villám cikázna végig. Cipészmester sem lett annyival rosszabb mint amennyivel gyorsabbak a mai pilóták, fejlődik a technika, fejlődnek az emberek, ez van. Bátrabbak voltak? Lófaszt, egyszerűen nem volt más választásuk, nem tartott ott a technika, hogy rohadt gyorsan menjenek , de közben biztonságosan, ellenkező esetben simán éltek volna a lehetőséggel ők is. A szabályokkal van baj, nem a pilótákkal.

Rocko- 2010.11.03. 20:47:20

az Schumacher vs Hakkinen durca. valszeg ott helyben kiszállok a kocsiból 220-nál, h mi van, miért nem megy a kocsim?

megint 2010.11.03. 20:48:39

pentagonpark, hagyjuk, más fogalmunk van a "gazdagságról", Norbi szerintem már bizonyított, a hétvégén is, főleg az edzésen, finoman szólva sem a legjobb autóval. Wéber nagyszerű pilóta, de személy szerint nem tartom jó választásnak mint szakértő, a szimpátiáját (adott pilóta iránt) próbálja eladni mint szakértést.

pentagonpark 2010.11.03. 21:01:49

Te is csak a saját mondókádat fogod fel a többi be sem jut. Osztod az észt tudás nélkül.

Rocko- 2010.11.03. 21:39:08

@Asszeretnémondani: :))))
amikor nem elért eredményeket írnak, hanem pályafutást. :))))

majd írok én is ilyeneket, hogy:
60 Forma-1-es futam(ot néztem meg TV-ben).
Walter Röhrl navigátora voltam (képzeletben, a youtube videokon).

titkosgyilkos 2010.11.03. 21:44:37

magyarlaszlo 2010.11.03. 11:44:45

"Természeten a 88-as suzukai balesetre gondolok, amikor Senna a poros ívről rajtolva a célegyenes végén kiküldte Prostot a pályáról, majd világbajnokként elsétált."

Az '90-ben volt. A '88-as futamon egy elrontott rajtot követően klasszis vezetéssel fűzte át magát a mezőnyön, végül a szemerkélő esőben Prostot is megelőzve megnyerte a futamot és első VB-címét.

Egyébként szvsz most is vannak jó futamok, csak annyi kell, hogy essen az eső (lehetőleg futam közben eleredve), hogy boruljanak a precízen kiszámított taktikák. Tehát a pályákra random bekapcsoló öntözőberendezéseket kell telepíteni, és nincs több unalmas futam.

Rocko- 2010.11.03. 21:56:42

@Ciri: imho a nagyobb baj, h ő maga sem tudja überelni.

nikó 78 2010.11.03. 22:11:07

Gyulavitéz kivételével,mindegyik véleményel egyetértek.Ami engem még különösen zavar, a kétféle gumi,mi a büdös fracért nem lehet egyforma minőségűt és egyfajtát alkalmazni az összes versenyen.Teljesen kibukom az olyan pályáktól,amiken kevés,egy-két előzési lehetőség van.Tutira alvás, kb a verseny negydétől. Borzalom,egyébként a Hungaroring is ilyen.Gyulavitéz arcát, meg megnézném,egy olyan versenyen ahol a mai versenyzőket beültetik, egy 80-as,vagy 90-es évek kéziváltós technikájába.Kíváncsi lennék a köridőkre.

kzolee 2010.11.03. 23:03:50

Dávid Sándoron nem elaludni :-)

RÁMBÓGECI 2010.11.03. 23:21:23

@magyarlaszlo:

neked nem csak a gépelés nem való...

mi itt szeretjük Sennát és biztosak vagyunk benne -ha már ilyen történelmietlen f@szságról kell vitázni- hogy ő MOST IS Senna lenne...

am meg RosencranTz és GuILDENstern halott...

te diszlexiás F1 szakértő...

"visszább az agyarakkal" palik méltó partnere lehettél volna...

RÁMBÓGECI 2010.11.03. 23:43:12

Pistával értek egyet teljes mértékben

a "csibészség"
(1:33 www.youtube.com/watch?v=z9SJYmFi0m0 )
hiányzik a mai versenyzőkből
az a csibészség, ami feledhetetlenné tette Sennát és ami miatt kimondatlanul is tudtuk, hogy ha úgy hozná a sors, akkor minden feszengés nélkül tudnánk vele néhány szót váltani...

tudom, h elcsépelt szavak, de ő egy igaz ember volt!!!

olyan, aki hitt abban amit csinál!
és akiben hinni lehetett...

nem is ő versenyzett a pályán, hanem MI!

hisz Senna volt egy nemzedék megtestesült álma, mely még nem a pénzről szólt, hanem a gyermekkor önfeledt versenylázáról, a vérre menő nyerni akarásáról!

"Ha van egy célod az életedben, egy igazi cél, nem számít, hogy szegény vagy gazdag származású vagy, ha keményen dolgozol és hiszel Istenben, elérheted a sikert az életedben"

"Egyfolytában megyek tovább és tovább, hogy megtanuljam a saját testi és a szellemi korlátaimat. Ez nekem az élet útja."

"Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: "oké, ez a határ". Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni."

"Ha olyan balesetet szenvedek, amely az életembe kerülhet, azt remélem, hogy gyorsan és azonnal történik majd. Nem akarok tolószékbe kerülni. Ha élek, teljes életet akarok élni, teljesen átélve mindent, mert intenzív ember vagyok."

nekem még volt szerencsém látni őt élőben is többször...
de már én sem nézek F1-et...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.11.03. 23:53:34

@Rocko-: Legalul ott vannak az eredmények is, a komplett pályafutás egy szóval jellemezhető: résztvett :)

ommm 2010.11.04. 01:12:21

@pentagonpark: Engedd meg, hogy ezért az első mondatodért kitüntessünk a Nap Abszolút Mellélövése Rend ezüst-fokozatával.
A Kiss Norbi kétségkívül ügyes srác, de biztos, hogy nem helyezném egyik általad említett kollégája elé. A szimulátorra hivatkozva aztán végképp nem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.11.04. 01:53:26

az indycarban ez megvan, a nascarrol amikor nem ovalon mennek ugyanez elmondhato. ott van amikor valaki egy fel autoval fejezi be :)

Ciri 2010.11.04. 05:15:30

@Rocko-:

"imho a nagyobb baj, h ő maga sem tudja überelni."

Ja értem! Szóval ezért feketebárány, mert azóta nem még vagy ötöt? :)
Azt az egyet senki el nem veszi tőle.
Az a vicc, hogy nem is nagyon tudunk felsorolni magyar világbajnokot...

Rocko- 2010.11.04. 07:24:00

@ommm: "ksözönjük, majd értesítjük"

@Ciri: én nem nevezem feketebáránynak, sőt mit több, nem is követem nyomon a karrierjét. a világbajnokinak örülök, gratulálok. viszont azóta rendre csak negatív híreket hallok felőle.
hajlamos vagyok azt hinni, hogy (természetesen kell hozzá tehetség is) egy nagy adag szerencsével nyerte meg. ha annyira igazán jó, akkor nyerne újfent, vagy sikerszériáról hallanánk.

Ger6ő 2010.11.04. 08:27:10

@Ciri: ez valami hazai specialitás, hogy ameddig szalad a szekér, addig tapsolunk, utánna meg hurrogunk...
hány sporttudortól hallottam mostanában, hogy a Schumacher is tulképp csak szerencsével nyert mindig.. :-DD

(amúgy ommm nem kívánt reagálni a szponzoros felvetésre.., elég lehangoló!)

Ger6ő 2010.11.04. 08:33:04

@Rocko-: tudod, a nagy bírálóiból többnyire mindig kibukik ez a mondat: "sőt mit több, nem is követem nyomon a karrierjét" :)
hallottál a vb címről, azóta meg olyat nem hallottál, tehát tehetségtelen....
pedig előtte és utána is volt vb 3., az is véletlen?
fél év 250 egy kamu csapattal, fél év GP a leggyengébb motorral (amivel bőven hozta azt, amit bárki azzal a géppel), idén meg úgy néz ki megint mellényúlt a csapattal! de így is volt egy dobogó és egy pole......
ez technikai sport, bármi lehet, de ő már sokszor bizonyított és nem ám itthon, hanem a világelitben!!!!

egyébként te kit becsülsz a magyar sportolók közül?

Rocko- 2010.11.04. 10:08:25

@Ger6ő: nem vagyok nagy bírálója. csak pusztán nem vagyok teljesen hanyatt esve egy olyan eredménytôl, ami akár szerencse is lehetett.
az, hogy nm hallottam róla, az túlzás, azt nem tudom hogy ma pl. milyet szart, de ha szerepel hírben, azt általában elolvasom.
"idén meg úgy néz ki megint mellényúlt a csapattal!"
na most ha olyan nagy profi, akkor nem annyira a csapaton múlik, nem?

Ger6ő 2010.11.04. 11:04:21

@Rocko-: szerencse????? :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
a legoptimálisabb esetben szerencsével be lehet kerülni (szabadkártyával) a mezőnybe... aztán limitet már nem lehet szerencsével futni, pontot szerezni lehet némi szerencsével de több mint ezret???????
futamokat, edzéseket, vb-t, vb dobogót nyerni szerencsével???????????
már éertem hogy miért nincsenek nagy lottónyeremények, biztos Gabesz állandóan lottózik, ha ilyen mákja van! :))

igazad van egy technikai sportban semmi nem múlik a csapaton egy Rossi egy babettával is verne mindenkit!
pont úgy mint a forma 1-ben.. Alonso is rommá verte a világot a Minardival.

komoly műértő vagy.. :)

asertettfel 2010.11.04. 12:39:09

A Totalcar egyre inkább amatőr cikkeket közöl. Pocskondiázás helyett inkább vegyétek fel ti is a portfóliótokba a F1-et.
És Vályi: anyád.

megint 2010.11.04. 12:48:47

Rocko, szerintem ha nem követted a vb címig való eljutását, akkor inkább ne irkáljál baromságokat, főleg ne beszélj szerencséről, igen komoly ellenszélben tudott nyerni, a gyengébb motorral.

Rigghead 2010.11.04. 13:30:49

nemtudom valaki hozzátette e már a vitához ezt az adalékot, ha igen, akkor köszi:

Hunt kezében az a nagyon laza cinyó és söröcske, ugyanolyan szponzor termékelhelyezés, mint manapság pl. a karóra...

Rigghead 2010.11.04. 13:33:06

@asertettfel: egy jó f1 hirblogra, szubjektív ámde profi elemzésekkel valóban szükség lenne itthon, az f1hirek nem rossz csak túl tárgyilagos.

pentagonpark 2010.11.04. 16:11:15

OMM. Szerinted, ha Kiss Norbi olyan szar akkor miért verte meg őket 2007-2008-ban??
Ugyanis mindkét évben ő lett a bajnok. Ennyit a mellélövésről....

papageno 2010.11.04. 19:09:10

Már akkor néztem F-1-et az osztrák tv.-n, amikor nálunk még nem közvetítették. A 17 említett név közül pl. Johansson Prost mellett 0 volt, de Lehto Warwick,Capelli is a futottak még voltak. Azzal értek inkább egyet, hogy ennyi igazi klasszis soha nem volt a mezőnyben.
Amiről nem szabad elfelejtkezni: Senna halála óta, jogosan, a versenyzők biztonságára egyre nagyobb súlyt fektetnek, mindezt úgy, hogy közben a technika folyamatosan fejlődik. A sebesség csökkentést célzó intézkedések ellenére is, a kocsik gyorsultak. Meg kell nézni régi pályákon a mai és a 20-30 évvel ezelőtti köridőket. Ezt a folyamatot nem lehet visszafordítani, de hát nézzünk más sportokat. A bambusz rudakkal, egyszerű salak nekifutókkal elért rúdugró eredmények hogy viszonyulnak a maiakhoz. Vagy a foci, ami 50 - 60 éve játék volt és Puskásék, Albert, Mészöly sem riadtak vissza egy görbe éjszakától. Mára az is milliárdos üzlet, felhasználva a legmodernebb technikát. Akkor a kapitány elment megnézni a következő ellenfél egy meccsét és kidolgozta a taktikát. Mi van ma, ezt az őszi VB.-n láttuk.
Az F-1, meg a többi sport is ilyen. Ezen nem lehet változtatni. Mindenkinek szíve joga, hogy mit és mennyit néz meg belőle.

Pasas 2010.11.04. 20:29:40

Vályi Pista megmondta a tutit! Ittam minden szavát. Senna forever

gnme 2010.11.04. 21:45:09

"anyag"hatás van ..nekem a Nagy Tibi mondta a fizikáról .. ezt nem én találtam ki b+ :-)

meg táncidő, .. jön valaki?
www.youtube.com/watch?v=pkcJEvMcnEg

hapsi 2010.11.04. 22:32:22

Nincs időm a kommenteket végigolvasni.
V.I.-nal vagyok :-)(40 éves, alkoholista)
Nem is kellett volna írnia, a videók mindent elmondanak... James Hunt?
www.google.hu/images?hl=hu&q=james+hunt&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=wyTTTIDxBNGhOt-H6fMO&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC8QsAQwAA&biw=1271&bih=577

CSÖRR-CSI££ 2010.11.04. 23:30:22

Na, így a végére...
Én sem tudtam minden kommentet elolvasni; biztosan túltárgyaltátok már a témát, de azért ki kívánkozik:

A tc-s kollégáknak nagyon is igazuk van! (külön-külön is)
Talán az egyedüli, ami nem evidens a megállapításaikból, az Gyulavitéz azon kijelentése, hogy a mostani mezőny fele-kétharmada röhögve lenne világbajnok a nyolcvanas-kilencvenes években.
Ez az a dolog, amit nagyon nehéz lenne ma már bebizonyítani, csupán bizonyos dolgokből következtethetünk.

A posztban "idomított majmokról" is szó esik, ami egyáltalán nem új, ugyanis a kormányról kapcsolható félautomata váltó, az aktív felfüggesztés és a kipörgésgátló bevezetése idején maguk a pilóták is mondogattak ilyeneket ('64-ben születtem, felnőtt voltam akkor már, jól emlékszem a nyilatkozatokra), hogy ezekkel a forradalmi technikai újításokkal ugyan gyorsabbak lettek az autók, de valami elveszett az egésznek abból a tesztoszteronos, kanszagú férfiasságából, amiről az autóversenyzés a hőskora óta szólt. "Ezeket a forma 1-es autókat már egy idomított majom is el tudná vezetni!"
Ezt pedig olyanok mondták, akik még versenyeket nyertek azokkal az ezer + lóerős szörnyetegekkel, amikben rendesen kellett kuplungolni, meg a térd melletti kulissza nélküli karral váltogatni, a kanyarok előtt gázfröccsel visszagangolni (persze fékezés közben, amihez -ugyebár- ideális esetben három láb szükségeltetnék) és mindezt hibátlanul, több ezerszer egyetlen verseny alatt.
Az férfimunka volt!
Hamilton is el volt képedve, amikor kipróbálta Senna egykori autóját, és egyáltalán nem úgy nyilatkozott, hogy ezzel ő lenyomná az akkori mezőnyt, sőt...! Viszont IMÁDTA!!! :D
Vajon miért?
Hát, mert végre igazi forma 1-es autót vezetett, nem "szimulátort"

www.youtube.com/watch?v=0yCsdnUW2Ww&p=D16CE1CF4336AF1B&playnext=1&index=49

(Ne szólj be, Okoska", én is tudom, hogy a mostaniakat is kőkemény meló vezetni, és tényleg nagyon erős a mezőny, de az akkor is más volt)

A Cipésszel kapcsolatban pedig valóban nem a motiváltság hiánya a fő gond (pedig az is játszik, mert egy negyvenéves családapa már nem őrült annyira, mint egy huszonéves if you tájten), hanem tudomásul kell venni, hogy vannak sportágak, ahol a negyven felé járva az ember már túl van a csúcson gyorsaságban, meg bevállalásban, max a rutin, a bölcs kivárás tehet professzorrá valakit. De nem az F 1-ben, hanem inkább a Le Mans-i 24 óráson.

A többivel sajnos nagyon is egyet kell értsek -sajnos :(

ommm 2010.11.05. 14:07:01

@Ger6ő: Az, kedves Gergő, hogy a szavazásban Talmácsi ZSOLT szerepel, olyan versenyző pedig nem létezik. Jó reggelt, a kedves, tudálékos olvasó viszont csapdába esett, mert ő bizony figyeli Zsolt karrierjét.
...és úgy látszik, te is.

ommm 2010.11.05. 14:11:19

@Ger6ő: Ja, mert nettó hülyeség, öregem. Ezek az összeesküvés-elméletek nem jönnek be sosem. Ja, és akadt közben más dolgom is, megbocsáss. A TotalCAR pedig autó lap, leginkább, Norbi pedig autóversenyző. Ilyen egyszerű.

ommm 2010.11.05. 14:16:07

@asertettfel: Frappáns, intelligens válasz, tőled nem is vártam mást. legközelebb gyere oda hozzám és mondd a szemembe, úgy komolyabban veszem jó?

ommm 2010.11.05. 14:18:59

@pentagonpark: Hol olvastál ilyet? Megkérnélek, ide idézd pontosan: (vagy az már ciki lenne, ha kiderülne, hogy semmi ilyet nem állitottam?)

megint 2010.11.05. 15:00:52

pentagonpark, és sem olvastam olyat, hogy leszarozta volna Kiss Norbertet, kicsit túlzásba vitted a dolgot.

Lowtyo 2010.11.05. 16:16:05

hekinenben még volt anyag

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 16:57:04

Oszt' arra emléxik-e még valaki, amikor Senna (a turbós korszakban, kézi váltóval, kipörgésgátló nélkül) vizes pályán egy húzós jobbkanyarból kigyorsítva picit több gázt adott a kelleténél és a túlpörgő kerekek miatt eldobta az autó a hátulját?
Senna megfogta, nem lett belőle piruett (még 90 fok se nagyon), de koppig ellenkormányozva sem lehetett a pályán tartani. Orral előre le a fűre, a kerítés meg igen közel.
És Senna nem a féket nyomta, hanem A GÁZT! Merthogy a váltó eközben "valamilyen módon" rükvercbe került. Csak a lassításkor szúrták ki a szpíkerek is, meg én is, hogy már akkor, amikor még az egész autó a pályán volt! Tehát, a megcsusszanást követő egy másodpercen bőven belül az addig (és az F 1-ben amúgy általában) előre forgó hátsó kerék elkezdett hátrafelé pörögni! "ATYAÚRISTEN!!! Mit művelt Senna!!!" -üvöltötték, és én is kishíján lefostam a bokám.
Normál sebességgel visszanézve az egész csak egy villanás volt. Elképzelni is nehéz, hogyan tudta Senna versenytempóban, kigyorsításból a másodperc törtrésze alatt a helyzetet felismerni és egy ilyen döntést hozni, hogy: "Itt bizony egy hátramenetet kell kapcsolni!" és meg is csinálja wazzeg, mire egyig számolok!

Ilyen ma nincs.
Mint a fürdős ... úgy sírtak most koreában.
Azt a felvételt meg kell valahogyan szerezni!

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 17:42:32

Háhá!
Fent van a jutyubon, mindenkinek kötelező megnézni!

Hurri Kán 2010.11.05. 17:46:54

@CSÖRR-CSI££: Linket légy oly jó!

Köszönöm.

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 18:01:52

Nem pontosan emlékeztem, bocsi!
Több volt 90 foknál a pördület és nem előre ment le a pályáról, hanem hátra, éppen a rükverc miatt, de a kerék már akkor elkezdett hátrafelé forogni, amikor még előre mozgott az autó.
Zseniális!
(Belinkelni telefonnal nem tudom; majd ha hazaértem)

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 18:04:30

@gyvy:
Írd be a keresőbe, hogy "senna reverse"

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 19:36:48

@Lowtyo:

Igen, és Talmácsi Frici nagyot ugratott a múlt héten Katalóniában

AciDuzzu 2010.11.05. 20:23:21

@Lowtyo: a Raikkonen-ben most is van. Olyan 40%-os, tisztán, nem keverve.
Minä rakastan Suomea!

asertettfel 2010.11.05. 23:07:25

...nem tiltottál, mi a szösz?

CSÖRR-CSI££ 2010.11.05. 23:14:54

@tükörfúró:

Thnx!
Erre a lábtechnikára utaltam, amikor a három láb szükségességét említettem.
Most képzeljük el ugyanezt egy régi F 1-es autóban, amikor háromszázról két és fél másodperc alatt visszafékez 90-re és közben ezzel a technikával rugdossa vissza a váltót másodikig. Az igazi profik mindig végiggangolták: 6-5-4-3-2!
Egy futam alatt több ezerszer.

asertettfel 2010.11.05. 23:15:22

@ommm: Azt, hogy "anyád" visszavonom és bocsánatot kérek, azóta lenyugodtam.
Viszont tényleg írhatnátok a forma1-ről is, sokakat érdekel.

Hurri Kán 2010.11.05. 23:16:19

@CSÖRR-CSI££: megvolt a video! Nagggyon komoly...

naba 2010.11.05. 23:23:05

elnézést, nem szokásom a kommentek elolvasása nélkül véleményt nyilvánítani, de eszembe jutott egy riport:

"the most important thing for us at that point was to have creative control. when we got signed, we went, "OK,if we take less money can we have control of the music?" and the label went, "Yeah, no problem!" and we said, "if we take even less money can we have final say over the videos?" and so on."
-Adam Jones, a Tool gitárosa mesélte a zenekar kezdeteiről, Revolver magazin, Tool különszám, 2008

a jelenlegi pilóták óriáscégek ribancai, de az igazán szomorú a dologban az, hogy nem a körülmények kényszerítették őket kurválkodásra, önszántukból csinálják ezt, mert jobban fizet, mint mondjuk a kocsimosás

bár szerintem egyértelműen a szerződésekben kikötött kötelezettségek mérgezik és akadályozzák a sportolókat, az utóbbi években egy másik zavaró dolog is feltűnt, a puhapöcs szindróma. ahogy a cikkben is megvagyon írva, ha valaki tisztességes, oldszkúl versenyszellemmel veti bele magát a dolgok sűrűjébe, azt egy hónapon keresztül pocskondiázzák, szopatják, az akció szenvedő alanyai meg hatéves kisgyerekek módjára vinnyognak, gondolok például az idei hungaroringi schumacher-barichello kakaskodásra. de ebbe nem szeretnék belemenni, mert ez tényleg jó vitatéma: létezik a puhapöcs szindróma? az életszínvonal növekvése, a technika fejlődése a kiváltó ok? netán a pöccsel egyidős kór? stb.

és kedves cikkírók, igazán jót vitatkozni akkor lehet, ha mindenkinek igaza van (esetleg senkinek, vagy bizonyíthatatlan), de asszem ezzel tisztában vagytok, csak azért írom, mert nem örülnék, ha fölbomlana a totalcar:)

tükörfúró 2010.11.06. 14:20:20

@CSÖRR-CSI££: Én tudom mi van a videón.. milyen emberfeletti tudásszint ez.

Egyébként a totálkáros és itteni véleményeken is látszik, ki mennyire van a gépek lelkével tisztában, hány csak duplakuplungal kapcsolható gépet terelgetett már, stb.

Ki az, akit a géptisztelet, az autóversenyzés ősi műfajának szeretetete, az autó benzinszagú lényege, az autóbuzéria láncol(t) a formaegyhez, és ki az, aki csak egy sónak, egy különlegesen nagy felhajtást és technikai hátteret igénylő taktikai extrémsportnak tartja.

Érdekesnek találom, hogy miért kell utóbbiaknak akár hazugsággal manipulálva is "megnyerni" a vitát.

Ugyebár az ominózus topgear epizód is még mindig elérhető a jutubon,(lementettem magamnak!) s meglepett, hogy nem is mutatják igazán azt a nevezetes tesztkört, aminek állítólag meg kellet volna a régi köridőt javítani..
LOL

CSÖRR-CSI££ 2010.11.06. 18:26:38

@tükörfúró:
"...ki mennyire van a gépek lelkével tisztában, hány csak duplakuplungal kapcsolható gépet terelgetett már, stb."

Ezt nagyon jól látod.
Pedig én még egyáltalán nem is tartozom az az igazi szakértők vagy menők közé, inkbb csak műkedvelő vagyok, de az legalább elég régóta: gyerekkoromtól fogva rajongok a műszaki dolgokért, különösen, ami a járműtechnika, a mezőgazdasági- bányaipari gépektől kezdve a haditechnikán, és az autóközlekedésen át a repülésig.
Gerekkorom egyik kedvenc könyve volt Ternai Zoltán "A gépkocsi" c. könyve.

www.konyvbuvar.hu/index.php?page=product&FKID=32&C1ID=588&PRID=11666

Ebben olvastam először az aszinkron váltó szakszerű kezeléséről, a duplakuplung felfelé és gázfröccs visszakapcs elvéről.
Később a versenyautóknál az extrém körülmények okán ugyanilyesmiket írtak/mondtak. Aztán '85 tavaszán megvettük az első autónkat: Egy Moszkvicsot, aminek a váltója (is) már nagyon le volt lakva. Harmadikból másodikba nem is lehetett visszahúzni, csak a gázfröccs-kuplung ráenged -technikával, tehát az élet már frissjogsis koromban rákényszerített, hogy a gyakorlatban is alkalmazzam a tanultakat.
Sok "nagytudású" hivatásszerűen vezető (pld: furgonos, teherautós) meg egyből kettőbe, kettőből háromba kapcsolva ad gázfröccsöt, mert az úgy olyan profin hat. A boyracerekről nem is beszélve. Ilyenkor sírni tudnék

Sok ide kommentelő tizenévesnek meg még se autója, se jogsija nincs, de ossza az észt...

Ger6ő 2010.11.06. 19:05:00

@ommm: valahogy még mindig nem értem a poént, de az tisztán átjön, hogy nem ez volt a szándék, hanem az alázás.., ami mögé érveket nem tudsz állítani!
már olvastam tőled olyan kommentet, hogy nem érted a Talma hype-ot... a Totalbike-on is lépten nyomon köpködnek rá.. az pedig mtoros oldal, nem? esetleg van is közötök egymáshoz talán? :)

összeseküvés?? talán nem voltatok rágyógyulva Norbira, ameddig a Dension reklámok futottak nálatok? szerkesztőségi kormánycsavargatás, áradozás.... :))

sztem inkább ne feszegessük!
engem csak az bánt, hogy köpköditek a hazai valaha volt legeredményesebb technikai versenyzőt!!!! és a legszebb, hogy fingotok nincs hogy miért... csak a pénre tudok gondolni, mert nem mondjátok hogy mi nem tetszik, ennyi.

CSÖRR-CSI££ 2010.11.07. 00:08:27

Ha már Senna... ezt láttátok már?

www.youtube.com/watch?v=1NjSIZfG5rk

Lehet, hogy egyedül Tomcatbird vette észre, hogy mi is történt valójában?

Nem hinném, hiszen az én vagyok! :DDD

De akkor mit hadoválnak itt eltörött kormányoszloppal, meg hogy fékezett, de túl közel volt a fal satb?!!!
Ha fékezett volna, akkor legalább valamennyi gumifüst lett volna, de semmi ilyen nem volt, hanem az ominózus bumszli olyant talált ütni, hogy Senna elájult!
Ezért tért a kormánymű egyenesbe, ezért nem fékezett és ezért csuklott le a feje balra, és lifegett, mint mikor a foxi rázza a rongybabát.
4': 55" -nél (is) egyértelmű

Fú, wazze!

ommm 2010.11.07. 20:57:22

@asertettfel: Kicsit ütnénk egymást a Sport Gézával, ezért érintjük csak olykor-olykor az F1-et. Viszont Wéber ma kifejezetten jót tett a közvetitésnek, az biztos.

@Ger6ő: Ácsi, ácsi. A Totalbike az Totalbike, a Totalcar pedig Totalcar, még szép, hogy sokkal nagyobb teret kap Michelisz Norbi itt, a TC-n. A szavazás opció pedig beugratós volt, látod, van, aki elhitte.

Ger6ő 2010.11.09. 16:37:12

@ommm: Pista, Pista.. :) zseniálisan terelsz, mindig is profinak tartottalak az újságírás területén, de mostmár a tények mellett elbeszélésben is átlagon felüli lettél.
egy pár dolgot még mindig nem értek:
ha ti nem foglalkoztok a Talmával, akkor miért Talmácsi Zsolt, miért nem Michelisz, Wéber..?

"És ugye te figyeled a Moto2-őt és Talmácsi GÁBOR karrierjét?
:D
"
erre kérdeztem, hogy mi a vicc a kérdésedben, de erre sem kaptam választ!

és arra sem tértél ki, hogy a veletek közös szerkesztőségben működő TB állandóan fikázza, annak felületén kommentben te is többször tetted....
VÉLETLEN LENNE?

a lóvénak meg érdekes, hogy nincs köze, csak azt nem értem, hogy miért nem fut ennyit a TC-on Kis Pál Tamás, Walter Csaba, Kiss Norbi..??

(én csak őszintén szerettem volna tudni, hogy miért csesztetitek szerkesztőségileg a Gabeszt, de úgy tűnik nem vagytok férfiak beismerni)

ibanezfan 2011.01.05. 20:52:58

Még a személyiségekhez fűzném hozzá. Itt látható az, ami szintén hiányzik az F1-ből manapság:)
BUNYÓ: www.irace.hu/indycar/izod-indycar-series/10231-bunyo-karacsonyig

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.13. 14:37:13

Egy baj van: túl hosszú a verseny, lefogadom, hogy ha csak húsz kör lenne, nem mennének ilyen nyugisan, hanem előznének agyba-főbe, különben az 5-ödik helyről nem lehetne fölérni az első helyre. ezenkívül háttérbe szroluna a taktika, mert húsz kört a szuperlágy kerék is kibír, ennyit pedig még a tankolós időkben is mentek egy töltéssel. Ezenkívül meg kéne szüntetni az olyan hülyeségeket, hogy csak egyszer változtathat irányt. Felőlem végigszlalomozhatja a célegyenest, ha úgy látja jónak.
Ja és kukába a rádióval, ha bokszba akar menni, akkor megnyom egy kis "box" feliratú gombot a kormányon és kész. Közvetítést úgyis látják, abból réjöhetnek, mi kell. Ha meg ők akarnak mondani valamit, használják a táblát, azért van.
süti beállítások módosítása