A drift halála az okoskodás

  2010. november 01. - Gulyás G Címkék: csúszás drift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

1 Szenzorok HU
 
 

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr972412876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2010.11.01. 13:01:06

na kezdődik...-beszállok én is- az a baj, hogy sok bölcsész szerzett jogosítványt az elmúlt pár évtizedben, akiknek fingjuk sincs semmiről, oszt beültek a zsigulátorba, meg a bájermüntyhembe oszt még elindulni se bírtak. na nekik kitalálták az elsőkerekes autót, hogy télen ők is eljuthassanak ábólbébe (ha át mondsz , mondj bét is)
itten faluhelyen probléma nincs az rwd-vel, sőt éjfél környékén jó kis driftestéket rendezünk, felvonul lada, bmw merci (egyszer még egy zsuk is bepróbálkozott:D:D ) persze itt a nyírségben a legnagyobb emelkedő a vasúti átkelő, ahol elindulni bmw-vel kikapcsolt kipörgésgátlóval is el lehet, csak kicsit viccesebb:D
na persze, aki nem ótóbuzi, csak használja annak ezek mindegy, de gondolom azok nem járnak egy autóimádók által látogatott weblapra, hanem felkeresik a kutyavilágot pl.

Adam2101 2010.11.01. 13:08:00

Hogy lehet az, hogy apáink, vagy lassan inkább nagyapáink a 3 évente kapható nyugati útlevéllel felkerekedtek, és rogyásig pakolt kétütemű Wartburggal síelni indultak autsztiába, Zsigulival hajkurászták a Fiat 124-eseket az olasz tengerparton, avagy a saját példa, három kisgyerekkkel, négyest kidobáló Nagypolákkal látogattak párizsba diszidált rokonokat?
Haladunk a korral, szerencsére egyre több biztonsági fejlesztés van, de nem kéne megfeledkezni arról, hogy az embernek, és a technikának is vannak határai. Ha baj van ott a segítség, de miért jutunk el odáig hogy baj legyen?
Sajnos az elütött gyalogosnak nincsenek biztonsági felszereléséi, illetve a mieink sem érnek semmit, ha egy kamion telibe kap oldalról.

McK (törölt) 2010.11.01. 13:14:34

Én akkorákat röhögök,amikor azt mondják,hogy a hátsó kerekes autó elakad a dombon,bezzeg az elsőkerekes nem..:D
Meg bezzeg régen így meg úgy..
Vicces.
Régen öreganyátok jó nő volt.Majdnem mind.
És most?
Kicsit változott a világ,jó reggelt.

butschq 2010.11.01. 13:25:02

@McK: de bezzeg öregapám csukott szemmel megjavította a wareszt indulás előtt. én emg mikor tolom a szimszonnak és éppen beadja a kulcsot, már a leálló hangból sejtem mi lehet a baja. robogós kolléga meg viszi a 3éves robogóját a szakszervízbe, mer gyertyát kell benne cserélni. a technikai fejlődés 8akármilyen érdekes is) megöli az ember és a gép közti kapcsolatot, elpuhít minket.

Pityuuu 2010.11.01. 13:29:47

@GiXXXer: "A Trabiknak, Kispókoknak 80-90 volt a végsebessége, ma pesten ez az átlagtempó!
Én kényelmesen járok 150-160-al a pályán"

Azért ugye remélem érzed, hogy ez erősen nem így van. Eddig ahányszor jártam pesten (főleg forgalmasabb utakon) jó, ha elértük a 60-70-et. Éjszaka és gyér forgalomban lehet, de máskor nem hinném. Ha havas-jeges az út akkor meg főleg senki nem jár 90-el autótól függetlenül kivéve 1-2 x5 és társai akiknek fingjuk nincs az egészről, csak összkerék és húú de jó megy. Persze csak nem áll meg.

Pályán te lehet 150-160-al haladsz, de nem ez az általános. Ahányszor megyek a pályán, ha tartom a 130-at még én is előzgetek és nem sokan mernek már manapság 160-al menni. Havas-jeges úton meg főleg.

McK (törölt) 2010.11.01. 13:33:12

Öregapám 5 perc alatt kialakította a fürdőhelységet.
Telehordta vizzel vödrökkel a szüretelőkádat.
5 perc alatt bármikor megjavította,mert kidobta a gecibe.
Én meg ma más nem tudok fürdőszobát építeni.
Gyakrabban el is romlik,csöpög a csap,eldugul a lefolyó.
De ha lehet,azért maradnék annál,hogy a falból folyik a melegvíz..

McK (törölt) 2010.11.01. 13:35:03

@Pityuuu: Neked tényleg 3 éve van jogsid...:D

Nem érted a lényeget.
A lényeg az,hogy ma sokszor annyi autó van,és sokkal gyorsabb a közlekedés.

McK (törölt) 2010.11.01. 13:40:14

"Hogy lehet az, hogy apáink, vagy lassan inkább nagyapáink a 3 évente kapható nyugati útlevéllel felkerekedtek, és rogyásig pakolt kétütemű Wartburggal síelni indultak autsztiába, Zsigulival hajkurászták a Fiat 124-eseket az olasz tengerparton, avagy a saját példa, három kisgyerekkkel, négyest kidobáló Nagypolákkal látogattak párizsba diszidált rokonokat"

Úgy,hogy nem volt más.

Hogy lehet,hogy régen kézzel faragtak,fűrészeltek két hétig egy darab fagarendát?
Úgy,hogy nem volt jobb.
Hogy lehet,hogy régen az emberek szekérrel,meg lóháton mentek Pestre a király színe elé?
Hogy lehet,hogy azelőtt meg gyalog?

NEM VOLT JOBB!

De őseink nem voltak hülyék,ha találtak jobbat,használni kezdték.
Ma meg sírunk,mint bundás,hogy bezzeg régen.

Rocko- 2010.11.01. 13:47:02

@GiXXXer: "A Trabiknak, Kispókoknak 80-90 volt a végsebessége, ma pesten ez az átlagtempó!"
szóval te nem szoktál pesten járni. értjük. :)

blackxs (törölt) 2010.11.01. 13:51:14

@mi nem foglalt még: "A lényeg ettől függetlenül nem változott.
Az s500-at nem eszi meg."

akkor hazudok nem? ha az ember mesél egy történetet amiben éppenséggel egy dízel lenyomott egy benzinest, akkor miért kell egyből csípőből ellentmondani? főleg úgy, hogy apám autójáról van szó és benne ültem, ja és utána még dumáltunk is az s500 tulajával.
(itt jegyezném meg, hogy nem vagyok raj:)

megnéztem a számokat:

A mi autónk: 2007-es E320 cdi ( 224 Le és 540 Nm) 1750 Kg. 0-100: 6,8 s

"Régi" 2003-as S500 (306 Le és 460 nm) 1780kg. 0-100: 6,5 s

tehát: súly: egyforma, gyorsulás 0-100: egyforma.

az dízel viszont plusz 80nm.

de persze ezek csak számok, nem jelentenek semmit.

de attól még előfordulhat, hogy egy "szemét" dízel lenyom egy "tökéletes" benzinest nem?????

GiXXXer 2010.11.01. 13:53:53

@Pityuuu: Sokat járok németbe (tényleg), itthon pedig óra szerint kicsivel 150 fölött járok. Pesten a Soroksárin, Nagykőrösin, Kerepesin, Árpád hídon, Lágymányosin 80-nál levvillognak a belsőből a picsába... Még ott is, ahol nincs 70-es tábla. Én általában a közigbírság határait veszem figyelembe, és még így is igen sokan előznek meg.

Nagyapáink régen tényleg megjártak mindent Wartburgokkal, meg ilyesmik, de emlékszem, amikor télen két nap alatt jutottunk ki lengyelbe, pedig csak 700 km-re mentünk. Ismerősöm is mondta büszkén, hogy trabival mit meg nem járt régen: de mennyi idő alatt???

Meg persze hova, mert 30 éve még feleannyi helyre sem tudtál eljutni autóval, mint most. Meg nem csináltunk mi se nagy problémát abból, hogy 86-ban SEHOVÁ nem tudtunk menni télen!!!

tükörfúró 2010.11.01. 14:28:46

Az asc (parasztmagyarul kitörésgátló) majdnem 20éves "találmány", most 2010ben mi lehet ennek a cikknek az apropója?

Passz.

De aki ült már régi 4maticos merciben, és átélte azt, hogy ahol mindenki "esik-kel" ő csak rugdalja a két pedált tetszése szerint, és a lehető legagresszívebben provokálva az autót sem történik gyakorlatilag semmi...

az jogosan ámul, miért is próbálja az autós újságíró "feltalálni", amit az autóipar kb 15éve napi szinten használ?

butschq 2010.11.01. 14:37:20

@blackxs:
"nyilván, mivel nekem is dízel autóm van, azért domborítom ezt.. :)
Ja, és elsőkerekes :)
A 320 cdi is az."

Mióta elsőkerekes az E osztály? vagy hátsó, vagy össz

tükörfúró 2010.11.01. 14:39:27

@blackxs: A dizelle nem ez a baj, lenyomja, persze.

Csakhogy eközben a károsanyag kibocsájtás az össze sem mérhető a benzinesével, mert borzalom, egy optimálisan szépen felpörgetett a saját olaját is égető kétütemű hegyi levegőt köp ki egy ilyen teljesítményre "felgyötört" dieselhez képest.

Egyszerűen diesel bácsi nem erre találta ki azt a hajtást, ez van. És köthetünk csomókat a saját farkunkra, egy másra kitalált dolog, akkor sem lesz tökéletesen alkalmas egy eltérő célra.

Plusz az élettartam kérdés ugyanez, ott is lecsapódik a dolog.
Az ilyen "lenyomtam a benzint" gyerekek mögött szokott már 30-80ezer km-es (szemre pattúj) kocsiból ömleni a füst már városi totyogásnál is.

A diesel konstrukciojában is alkalmatlan ezekre a csúcsteljesítménynekre folyamatosan, (tehát nem alkalomszerűen, nagyritkán, ha muszáj)..amit ma a gyárak a népszerűsítés miatt kikényzserítenek belőle.

Ezeket lehet vitatni, meg az unokaöcsém sógorának a keresztfiának az autójával jönni, ami...
felesleegs, műszaki, gépészeti tények.

Amiről nem igen beszél ma senki, mert ellentétes az autógyártók érdekeivel, akik dollár ezermilliárdokat öltek a 90es évek óta az elektronikus diesel kifejlesztésébe, és bármi áron szerenék a lóvét és hasznait viszontlátni.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.01. 14:55:37

@blackxs: velem nem lesz könnyű összeveszni hogy melyik megy jobban

én ezen csak röhögök, ezt a kocsit nem a gyorshajtásra találták ki

szerintem különben egyik se megy különösebben jól, szerintem a Panamera Turbo meg a 911 Turbo megy jól, meg a kompresszoros S55 AMG

de én az összes emberkedő Fiat Uno Turbot elengedem mikor villog hátulról 140-nél

az S500-nál 190-ig tart a 3-as és utána még van két fokozat, ha nem szabályozna le, 304-ig tartana az 5-ös

menetkomfortra és zajszintre az E sehol nincs az S-hez, a dízel meg a benzinhez, nekem meg ez fontosabb mint 0,2 s gyorsulás 140-160-ig

100-nál 58 dB a zaj, a világ leghalkabb kocsija, nem is hallod, hogy van benne motor

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.01. 15:08:23

@McK: neked meg olyan erős biztos a BMW-d, hogy kiforgatja maga alól a Földgolyót (: persze mondanom sem kell, hogy a hátsó kerékkel

ha jeges, még jobb is, mert kisebb a levegő és a Földgolyó közötti surlódás, így pikk-pakk elbánik vele ((:

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.01. 15:10:07

nekem ha még nagyobb leszek, ilyen autóm lesz, mint a James Bondnak (és kivágom a hátsó tengelyemmel a ti kereketeket):

special.blog.hu/2010/11/01/aston_martin_db5_by_james_bond_007

bibibí

butschq 2010.11.01. 15:10:31

@GYUSZI BACSl: egy haverom az E36 325Ci-jét cserélte le egy W140 S320-ra, és olyan halknak találta a Mercit, hogy rátett egy sportpufót, mert egyszerűen idegesítette, hogy nem hallja a motort.:)
mondjuk ő egy rossz véglet:)

mi nem foglalt még 2010.11.01. 15:12:36

@blackxs: Nem modtam, hogy hazudsz.
Pusztán azt hogy ha nem beteg az 500-as valóban versenyezni is akar akkor nem eszed meg.
Hiába több a nyomatékod sokkal elöbb el is fogy a lendület.
Nézd meg mekkora fordulatnál éred el a nyomatékcsúcsot és hol egy benzines.

blackxs (törölt) 2010.11.01. 15:23:05

@kohlenbrenner: feljebb azt írtam, hogy az e320 cdi nem az enyém, de nekem is dízelem van és az az elsőkerekes! a merci meg valóban 4matic.

tükörfúrö: "unokaöcsém sógorának a keresztfiának az autójával jönni" az autó Apámé és már 100zsor mondtam, hogy ott ültem én is.
egyébként teljesen egyetértek mindenben amit leírtál.
de ezt a károsanyag kibocsátást hagyjuk már. ha az lenne neked a fő szempont, akkor nem ide írkálnál, aki gondolom szereted az autósportot...

Gyuszi bá' : isten ments, hogy veszekedni akarjak, az teljesen egyértelmü, hogy az s osztály ezerszer jobb mint az E osztály.
meg az s500 jobb, gyorsabb mint a 320 cdi.

ezért is írtam, hogy biztos béna volt a söfőr, vagy mi voltunk nagyon jók, hogy sikerült lenyomni végül.

ugy hogy kedves benzinhiénák, velem nem fogtok veszekedni! :)

blackxs (törölt) 2010.11.01. 15:25:51

szóval uraim béke, én csak szeretem a benzin pártiakat néha cukkolni, de nem kell mindjárt nekemesni.
esküszöm többet nem hozom elő! :D

blackxs (törölt) 2010.11.01. 15:29:37

most pedig indulok úgy is pestre (300 km) és keresek egy benzines tuning hondást, a hátulján egy fregolival, akit jól lekormolok a dízelemmel :D
mert csak a nyomaték.... :D
na jó, tényleg befejeztem, mert indulok.
anyázás helyett légyszi inkább kiívánajtok jó utat!

butschq 2010.11.01. 15:35:15

@blackxs: hogy én értettem-e félre, vagy félreérthetően írtad, sosem fog kiderül, én félreértettem ezek szerint.

ezt a témát a traffipaxos helyen megjósoltam, még szerencse, hogy nagyon sokan gyertyákat gyújtogatnak, mert am itt pokol lenne (téli vezetés; fwd-rwd; benzin-dízel; márcsak az új auót régi autó, meg a hibrid-nem hibrid kellene)
:)

Schneider Ádám 2010.11.01. 15:41:57

@GYUSZI BACSl: O már vartam mikor baszod be ide balfasz oldalad, csodalkoztam is, hogy rogton az elso kommentedben nem dobtal be harom linket, te mocskos spammer szar.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 15:58:33

szerintem meg a suzuki a király

röhögve elmegy ott, ahol a sok hátsókerekes szar elakad

üssetek

''autónepper.'' 2010.11.01. 16:22:57

@mi nem foglalt még: :D:D:D:D tudni kéne a tipús jelzéseket:D

KadettGSiforever!!! 2010.11.01. 16:24:19

Véleményem:

aki nem tud vezetni, az ezzel sem fog, ellenben közveszélyességi foka ESZMÉLETLEN MEGNŐ!
Egyenes arányban a szenzoroktól kapott önbizalmával.... ;)
Biztos büdös paraszt vagyok - de én még Wartburg-Skoda-Aro kombóval tanultam nyári gumikkal, 1.5 méteres hóban vezetni - ment.
Lehet megölni-lealázni! :D

mi nem foglalt még 2010.11.01. 16:25:05

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Osztán ha egyszer sikerül besokalnod akkor a gázelvételen kívül mit tudsz csinálni?

mi nem foglalt még 2010.11.01. 16:27:08

@''autónepper.'': Figyelmetlenségemért fentebb már kanosszát jártam.

Shadowbull 2010.11.01. 16:31:06

@KadettGSiforever!!!:

Nyilvan te vagy a kiraly.

Egyebkent mar kezd unalmas lenni, hogy ez a tema a net osszes ostoba barmat egy helyre csoditi.

sb

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 16:48:50

@Shadowbull: én direkt csinálom, nem alapból vagyok ilyen hülye

élvezem, hogy a sötétek felizgulnak

hakapeszimaki1986 2010.11.01. 16:53:11

Igaza van sb-nek!
Én például most fogok fogorvosi diplomát szerezni,de már apukám megelőlegezte nekem a diplomaosztós ajándékomat: egy Subaru Legacy-t kértem.
Egy 2009-es 2.5 GT-hez sikerült jó áron hozzájutni.265 le,szimmetrikus AWD.Nincs olyan rossz helyzet,ahonnan nem ránt ki. :))
Lehet,hogy szükségem is lesz az autó elektronikájára,mert csak 2éve van jogsim és még nem vezettem olyan sokat. :)
Nem is értem,hogyan kaphatnak műszakit az ilyen mindenféle lim-lomok.
ABS,ESP nélkül 2010-ben??? Attól jobban félek,hogy nekem jön egy ilyen rom,minthogy én csinálnék bármi zűrt,pedig szeretek gyorsan menni,de hogy menjen az ember egy SUBARUVAL???

McK (törölt) 2010.11.01. 16:53:24

@Shadowbull:
Ne törödj vele.
Régi magyar népszokás,hogy amire nincs pénze,az szar.
Mert itt mind az osztja,hogy a 3 betűs szar,akinek nem telik rá.

McK (törölt) 2010.11.01. 16:55:26

@GYUSZI BACSl: ki mondta,hogy BMW-m van?
Vagy, hogy hány?

ocsisajt78 2010.11.01. 16:55:48

@kohlenbrenner:

ker(d)esed para(n)cs :D

benzines vs dizel? -> turbos benzines
FWD vs RWD? -> 4WD,AWD :P
uj auto vs regi auto? -> regi auto (80-90-es kockasabb forma beszt)
hibrid vs nem hibrid? -> pure electric :P

:DDD

szoval nekem az idealis munkaauto egy mind a 4 kereket hajto full elektromos valami 80-as evvegi japan style bodes kisauto lenne :]

funfaktor auto meg valami benzines turbos (rs escort cossie vagy valami ekvivalens japo) osszkerekes szorny lenne :]

ocsisajt78 2010.11.01. 17:04:28

@McK: mondjuk nekem a gep azt dobta, hogy az elozo rohangalosom teli volt aggatva elektronikaval (07-es Fiesta ST) kapcsolhato esp,abs lokutyafule... a mostaniban meg nincs semmi (85-os escort) :D ... eddig nem tortent semmi baleset... pedig mar volt rizikos szitu nem az en hibambol (paraszt volt a masik) mind2 autonal, de abszolvaltam (pedig nem vagyok egy SumakkerJani)... :] De valahogy nem erzem hianyat ezeknek a dolgoknak... inkabb hianyzik a gyari normalis zenehallgatasi minoseg meg a digitalis klima meg a szelvedofutes stb :DDDD

butschq 2010.11.01. 17:05:57

@ocsisajt78: nálam ez: BMW E30 325i, élvezkedős autónak: Lada VFTS. télen-nyáron. de a80-as években egyet értünk:)

ocsisajt78 2010.11.01. 17:06:04

@ocsisajt78: jobban belegondolva mar ertem miert volt a "kis" Fiestam 1090 kg... es miert csak 895 kg a tenyleg hosszabb Escort :DD

McK (törölt) 2010.11.01. 17:20:45

@ocsisajt78: De ugye azt azért nem állítanád,hogy az escort jobb autó,mint a Fiesta?
Ugye?

lwl (törölt) 2010.11.01. 17:25:44

@Shadowbull: Haha, volt itt mar olyan tema, ami NEM csoditette ide a net osszes ostoba barmat es onjelolt szakertojet? Lemaradtam valamirol?

McK (törölt) 2010.11.01. 17:40:02

@lwl: Te melyiknek tartod magad?
Az ostoba baromnak,vagy az önjelölt szakértőnek?
Mert valahogy te is idekeveredtél,Ede.

lwl (törölt) 2010.11.01. 17:45:38

@McK: En vagyok az, aki a kisebbsegi komplexusos emberekbol szorakoztato benyogeseket provokal ki.

McK (törölt) 2010.11.01. 18:06:55

@lwl: Egyetértek.
Tényleg komplexusaim vannak..:D

Rocko- 2010.11.01. 18:07:08

@McK: :DDDDDD
jár a 10 pont. az 5-ből. :)

Pityuuu 2010.11.01. 18:07:22

@McK: Oké nekem ezt magyarázhatod és értem is, de ne azzal akarják bemesélni, hogy ezek nélkül nem lehet élni. Ott az a rohadt Felicia a garázsban 44 kW és mégis tudok vele közlekedni. Akár pályán is, mert tartja a 130-at és soha sehol nem villogtak le vele. Ésszel közlekedem általában ahol lehet megyek amennyivel kell és ennyi. Nincs benne még mondom szervó kormány sem mégis élek és tudok közlekedni.

De mindegy értem én vagyok a köcsög mert nem telik új autóra amivel villoghatok, hogy telibaszták mindennel, mert nekem még egy darab 3 betűsöm sincs és kussoljak. Én egy szóval nem mondtam, hogy szar, sőt mondtam fejlődjön, de engem hidegen hagy.

Kár is volt leírni bármit is, mert annyi fasz van itt (aki erre bepöccen az magára vette), hogy az hihetetlen. Egyszerűen kifejtettem a véleményem, hogy én tudok ezek nélkül közlekedni erre más meg akarja magyarázni, hogy nem én nem tudok, mert lehetetlen, mert manapság 80-90 az átlag tempó pesten (LoL) és képtelenség ezt tartani gyenge autóval. De mindegy csak nevetni tudok rajta. Irigység meg szóba sem jön. Kell a tökömnek drága autó van annak a pénznek máshol is helye.

lwl (törölt) 2010.11.01. 18:14:09

@McK: Nincsenek? Akkor mi motivalt, amikor megprobalkoztal ezzel a meglehetosen gyenge beszolassal? Nem dolgoztak a sertettseg es az indulatok ott lent a melyben?

lwl (törölt) 2010.11.01. 18:18:46

@Pityuuu: "ne azzal akarják bemesélni, hogy ezek nélkül nem lehet élni."

Ki meselt neked ilyet? Nem vagy te egy kisse paranoid?

"Ott az a rohadt Felicia a garázsban 44 kW és mégis tudok vele közlekedni."

Normalis korulmenyek kozott akar egy gordeszkaval is lehet kozlekedni. A biztonsagi berendezesek pont arra az esetre vannak, ha kiborul a bili.

"Ésszel közlekedem általában ahol lehet megyek amennyivel kell és ennyi."

Baszhatod az elovigyazatossagodat, ha beledszall valaki.

"De mindegy értem én vagyok a köcsög mert nem telik új autóra amivel villoghatok, hogy telibaszták mindennel, mert nekem még egy darab 3 betűsöm sincs és kussoljak."

Nem kell kussolni, de ne is nagyon akarjal olyasmirol szakerteni, amivel nulla tapasztalatod van.

"Én egy szóval nem mondtam, hogy szar, sőt mondtam fejlődjön, de engem hidegen hagy."

Megvaltozik ez, ha majd meg tudod fizetni.

McK (törölt) 2010.11.01. 18:28:40

@lwl: De hát ezt mondom én is,hogy vannak komplexusaim.
Bocs,de magas volt a labda.

A második,nem nekem címzettel pedíg szóról-szóra,úgyhogy Pityuuu,olvasd el még egyszer,ezt írtam volna én is.

Pityuuu 2010.11.01. 18:32:01

@lwl: "Baszhatod az elovigyazatossagodat, ha beledszall valaki."

Ugyanakkor a hárombetűseidet is. Olyankor egyedül a légzsák véd meg. Na igen az nekem is hiányzik.

Ja a bizt. ber. pont arra van, ha borul a bili, de sajnos sok embernek hamis biztonságérzetet ad és nem csak én mondom. Sajnos tükörjégen semmi nem ér semmit. Minden autó korcsolyázni fog gyönyörűen ahogy a fizika szerint elő van írva (láttam ilyet saját szememmel).

Én nem szakértek csak leírtam, hogy lehet ezek nélkül is közlekedni balesetmentesen.

Ha majd megtudom fizetni megváltozik? Lehet ezt nem tudom.

Ja és nem vagyok paranoid. Olvasd itt a hozzászólásokat és meglátod hányan mondják, hogy kell már-már kötelező.

lwl (törölt) 2010.11.01. 18:36:59

@Pityuuu: "Olvasd itt a hozzászólásokat és meglátod hányan mondják, hogy kell már-már kötelező."

Talan mert nekik - veled ellentetben - van mar vele tapasztalatuk, es csodak-csodaja, mukodnek es hasznosak ezek a berendezesek.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 18:37:10

ki a fasz ez az lwl, hogy ennyi szabadideje van interneten vitatkozni vadidegenekkel?

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 18:38:26

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
de úgy is jó, ha a "ki" kimarad, és a kérdőjel helyére pontot képzeltek

lwl (törölt) 2010.11.01. 18:38:45

@McK: Akkor tedd meg kerlek, hogy nem rajtam eled ki oket. Cserebe megigerem, hogy a budos eletben nem szolok tobbet hozzad, beteszlek a filterbe, es nyugi lesz. Minden jot.

Alf (törölt) 2010.11.01. 18:53:24

ha ennyi szar kütyü kell, akkor már inkább megyek vonattal.

Shadowbull 2010.11.01. 18:57:48

@lwl: Naja. Bar mostanaban egyre nehezebben viselem.

Lehet hogy oregszem.

sb

McK (törölt) 2010.11.01. 19:03:38

@lwl: Na ne már.
Ne ígérj olyat,amit nem tudsz megtartani.
Te sportod a helyreigazító baszogatás,és egyetlen kis tüskéért besértődsz?
Nem rád vall.
De ahogy gondolod,szabad ország.

w a s d 2010.11.01. 19:05:08

@hakapeszimaki1986: Ugye ez most trollkodás volt?

@Pityuuu: Lehet mondani akármit, egyre kevesebb a halott az utakon, miközben egyre több az autó, tehát a fejlődés jó összességében véve.

butschq 2010.11.01. 19:07:07

na visszatértem:) felgyújtottam egy komplett temetőt, láttam egy s500-as mercit (komolyan, W221-es volt), mondtam is a többieknek, ha itt lenne egy e320cdi, simán lenyomná az s-osztályt, viszont közben hangos lenne:)
itt meg úgy látom a helyzet változatlan :)
komplexusaim nekem is vannak, de a legnagyobb a CSECSemőkoromból megmaradt, amit lánykákon szeretek gyakorolni akár órákon át:P csak úgy csüngök:D:D

ocsisajt78 2010.11.01. 19:32:00

@McK: persze, hogy nem "jobb"... de igy visszagondolva a fenenek hianyzik a full elektromos gazpedal :]]

;)

mvazowski 2010.11.01. 19:52:36

Érdekes, mert anno pont egy Conti TS800-asnál volt az az érzésem hogy mindig és mindenhol tapad. Viszont hihetetlen mód hirtelen veszítette el ezt a képességét, olyannyira hogy egyszer csak az árokból pislogtam kifelé, hogy mi van :)
Azóta használtam két garnitúra GY UG7-est, és most egy Fulda KM3 van fent. Bátran állíthatom, hogy ez utóbbiaknál, sokkal hamarabb érzi az ember a határokat. Amikor el kezd kúszni, csúszni az autó, így még idejében változtathat az aktuális vezetési stílusán.

GiXXXer 2010.11.01. 19:52:47

@ocsisajt78:
a pénztárcádnak, meg az önbecsülésednek. Mert ha lepadlózod, nem ömlik befelé a benzin feleslegesen, jobban megy és kevesebbet fogyaszt!
Csak ne legyen idegtépő fáziskésése... :P

@Rocko: szoktam pesten járni (fél évig volt pesti csajom is), és nem a bedugult belvárosra gondoltam, hanem a kétszer soksávos főutakra. És csak azért írtam, mert egyesek szerint 30 éve is ugyanaz volt a helyzet, mint most, nincs szükség semmi elektronikára.
De ez az elsőkerekes kétliteres 320-as mercik idejében egyáltalán nem furcsa.

Jah, ha a e 320 kétliteres, akkor az s 500??? Villanymotoros fünfer??? :P

GiXXXer 2010.11.01. 20:04:45

@mvazowski: Jó az a TS800, csak nagyon kopik. Nekem 12000-t bírt ki kettő, kettőn még van némi minta. Egyébként Parádsasvárnál egy 40-50 centis fagyott vízátfolyás végett én is pislogtam ki az árokból, lehet a gumi volt a ludas???

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.01. 20:27:40

@McK: Debizony, ilyen sértődős. Üdv a klubban. Ede reakciói nélkül is van élet:))

Rocko- 2010.11.01. 20:59:01

@GiXXXer: kétszer soksávosban is örülsz ha eléred a 60-at. ;)

Érdekes 2010.11.01. 21:24:48

Na már vártam a verseny-pilóta(keksz) 3 betűseket, hogy ők a 90 fokos emelkedőn fél méter hóba is felmennek a lendkerekessel, nyári gumival természetesen.

Jah, HAJRÁ MAGYAROK/NÉMETEK-et hiányolom, hogy nem tart kiselőadást, hogy hogy száguldot 100 centis hóba 250-nel az M6tal.

Ezenkívűl jobbhijján csak imádkozni lehet pályán 130nál pl. hogy ne egy átfagyott völgynél legyen 1-2 méteres átfolyás lefagyva.Emiatt 50nel nem mehetsz végig..hát ez van figyelni kell.

ocsisajt78 2010.11.01. 21:38:30

@GiXXXer: cafoljatok meg, de en ugy tudom, hogy a modern elektromos gazpedalnal ha nyomod, akkor a kompjuter donti el igazan, merre mennyit... mig a klasszik bovdenesnel 'asszem te adagolod... vagy tevedek? :)

es ami egy picit idegesitett az a picike "vömm" feeling volt amikor a modernnel elengedtem egy padlo utan a pedalt... ezt a Mazdamban meg a regi Escortomban nem (tudtam) tudom eljatszani ugyanazon pedalkezelesnel :) Nekem jobban bejon, na :}

mi nem foglalt még 2010.11.01. 21:55:35

@ocsisajt78: A bovdenesnél is kompjúter dönti el.
Ugyan úgy a beszívott levegőhöz a megfelelő menyiségű benyát tolja be.

McK (törölt) 2010.11.01. 22:10:16

@streetsta: Tényleg?
De nem ugyanolyan..:D
Ede szórakoztató,és a maga sündisznó modorában sokszor még igaza is van.

Hurri Kán 2010.11.01. 22:11:10

@GiXXXer: a Lada 1500-ösben meg ötlityis a motor ugye ? :DD

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.01. 23:23:31

@McK: Hááátőőő... az a baj, hogy a modora sajnos nagyon élvezhetetlené teszi számomra munkásságát. Hiába van valakinek adott esetben igaza -bár ő meg van róla győződve, hogy neki nem adott esetben, hanem mindig igaza van, ez alól nincs kivétel. Ha esetleg mégis előfordul, hogy másnak is lehet egy kicsit igaza, akkor sértődötten eltűnik, illetve nem reagál. Volt már rá példa.
Szóval hiába van igaza valakinek, ha közben már a legelső mondatával belerúg a másikba. Annak az a vége, hogy anyázni fognak. Arra meg rajta kívül senkinek nincs szüksége. Szerencsére azért vannak itt olyan, az autózás-autótervezés-fejlesztés témakörben jártas kommentelők is, akik normálisan vitatkoznak.
De hogy a hárombetűs segédeszköz témához is hozzászóljak: aki azt gondolja, semmi szükség az ilyen jellegű fejlesztésre, az szerintem téved. Aki azt gondolja, hogy sokan túlbecsülik ezeket a szolgáltatásokat, és ebből komoly bajok keletkezhetnek, annak szerintem igaza van.
Szükségesek ezek a fejlesztések, de nagyon nem lenne baj, ha azok, akiknek az autójába beszerelik őket, valóban tisztában lennének a saját és a kocsijuk fizikai korlátaival. Vagy legalább sejtenék. Csak ehhez az kell, hogy párszor legalább egy kicsit elessenek. Te, mint versenyző (ha jól tudom) elég sokat feszegeted a saját korlátaidat, és tudhatod, hogy egy átlag autós mennyire kurva messze van attól, amit tudnia kellene ahhoz, hogy tudja, mennyire messze van attól, amit képzel magáról.
Mindettől függetlenül, az ilyen fejlesztések az esetek nagy részében nem negatív, hanem pozitív hatással vannak. Az a pár idióta, aki meg istennek hiszi magát a legújabb technológiával felszerelt autójában, remélhetőleg nem tesz kárt másokban.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.02. 01:29:52

@mi nem foglalt még: A vicc az, hogy totálisan egyetértek veled, a megoldás az, amit leírtál. Ez csak egy példa volt arra, hogy lépésben is meg lehet koccolni egy másik kocsit, nem kell hozzá totálisan balf*sznak lenni. És hamarosan jön a karácsonyi hiszti, ha páran elolvassák ezt a pár sort, máris jobb lesz mindenkinek.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.11.02. 01:49:28

Szenzorból sosem elég.
Amíg a nagy számok törvénye működik, addig a júzer egyre gyakrabban hordja majd - a hárombetűsök miatt sokkal felelőtlenebbül közlekedve - a szép új vasat a szervizbe.
És dől a lé..

vadparаszt (törölt) 2010.11.02. 03:16:15

a vizes út csillog, a matt pedig jeges

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.11.02. 03:48:43

gangszta zolirol hidat neveztem el - ti meg csodalkoztok hogy sok a hulye a neten - mindenhoil sok a hulye ezek szerint.

ketsegbeejto

KadettGSiforever!!! 2010.11.02. 05:25:23

@Shadowbull:

irónia....
Lehet nem volt eléggé nyilvánvalóvá téve, de poénnak szántam. :)

KadettGSiforever!!! 2010.11.02. 05:27:21

@McK:

legalább EGY autóm olyan, amiben minden 3 betűs benne van... ;)
A többi hobbi. :D

Ciri 2010.11.02. 05:28:53

@McK: @lwl:

Lecsapom mindkettőt! Nnna! :)

@Schneider Ádám:

És neked mi a tököm közöd van hozzá hülyegyerek? Zavar?

Alf (törölt) 2010.11.02. 10:08:42

@Schneider Ádám: Te az 1 napos regisztrációddal és 1 hsz-ddal kevés eséllyel kritizálod GYUSSZI BÁCSIt, aki már évek óta itt kommentel, és ráadásul még blogol is...

McK (törölt) 2010.11.02. 11:09:43

@streetsta: Mondjuk ez vitathatatlan tény.
Ede modora egy büdösborzéhoz hasonlatos,azzal a különbséggel,hogy akkor is büdösít,ha nem basztatják...:D
A név váltás utáni 3. kommentnél ráismerni.
De elfogadtuk.

Velem kapcsolatban inkább úgy fogalmazzunk,hogy indulok versenyeken,de nem vagyok autóversenyző.
Viszont egyértelműen azt gondolom,hogy pont a laikusoknak,az úrvezetőknek ,a tapasztalatlanoknak nagyon nagy segítség a 3 betűsök nagy része,különösen az ABS.
Természetesen van élet nélkülük.
De több hasznuk van,mint amennyi baleset bekövetkezik a túlértékelésükből.
A feleségem autójában kifejezetten örülök,hogy van belőlük.
Én lógatni nyilván nem ABS-est,ESP-st tartok,de Hamburgig inkább egy olyannal megyek.
Pedíg sztem elég jó viszonyban vagyok a hóval..

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.02. 11:37:56

@McK: szerintem is a legnagyobb előnye az elektronikának (még a vezetni tényleg tudók számára is), hogy ha hosszabb útra megy, nem kell végig megfeszített figyelemmel gépészkedni, hanem átlagos odafigyeléssel is biztonságban lehet utazni, csökken a stressz-szint

emiatt az utazás sokkal kevésbé lesz fárasztó, ez ismét növeli a biztonságot egy esetleg mégis előforduló kényelmetlen helyzet esetén

amatőrök esetében meg abszolút életmentő szerepük van

ocsisajt78 2010.11.02. 11:42:15

@mi nem foglalt még:

"A bovdenesnél is kompjúter dönti el.
Ugyan úgy a beszívott levegőhöz a megfelelő menyiségű benyát tolja be."

De ha figyelmesen olvasol, akkor irtam, hogy most egy 1985-os karbis escortom van... a fasorban sincs kompjuter :PPPP a bovden full mechanikus... es ez nekem nagyon tetszik :P

Schneider Ádám 2010.11.02. 11:54:06

@Alf: Miert, hany nap es komment kell ahhoz, hogy egy kommentet elhigyj? Ha 5 eve itt kommentelnek, akkoris meghazudtolnal? Gyuszi bacsirol: nem neveznem kommentnek azt, hogy par szoval osszekoti a spamlinkjeit. Az szimpla terkitoltes. Blogolasnak pedig vegkepp ne nevezzuk azt, hogy beteszek egy posztba negy kepet meg 3 adatot. Ennyi erovel a Google kepkereso is blogol.

Hurri Kán 2010.11.02. 11:56:26

@Schneider Ádám: ha nem tetszik nem nézed... Ilyen kurva egyszerű...

Én meg azt nem nevezném kommentelésnek amit te itt elkövetsz...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.02. 12:11:08

@McK: Persze, egyértelmű (mondom ezt úgy, hogy az én kocsimban bár van ABS, meg kezdetleges TCS is, de ezek nagyon sok generációval ezelőttiek, tehát a maiak tudásával nem összevethetők). Az a baj, hogy az embernek óhatatlanul bevillannak az olyan képek, mint mikor legutóbb Csikóssal mentünk Egerbe az M3-on. Esett az eső, de nm vészes. Nyugodt körülmények, szellős forgalom. Az egyik elnyújtott kanyarban meg egy csúnyán összetört X5. Senki más, csak ő. Nem tudom,pontosan mi történhetett, de valamit nagyon el kellett rontani, hogy egy ilyen kanyarban egy X5-öt így el tudjanak dobni. Erős volt a gyanú, hogy a vezető a segge alá dolgozó technikának köszönhetően bátrabb volt a kelleténél. Van ilyen, tudom, mert én is csináltam már hasonlót: jeges-havas, nyomvályús úton nagyon lazán mentem. Végülis téligumi, ABS, TCS, TCL, nagy baj nem lehet. Nem száguldoztam, csak lazább volta a kelleténél. Aztán jött szemből valaki, erre fékeztem, a többit nem tudom, csak hogy a nyakamat nem tekergettem, mégis sikerült körbenéznem, vagy 360 fokot. Szerencsére semmi következménye nem volt a dolognak, csak annyi, hogy kurvára átértékeltem magamban, milyen mértékben szabad ellazulni, csak mert van pár segítségem.
Igazából, szerintem az iilyen esetek miatt aggódnak, akik aggódnak, de az biztos, hogy az esetek nagy részében az elektronikus segítők többet segítenek, mint ártanak. Jó példa az ABS: hányan emlegetik, hogy az ABS-sel nem lesz rövidebb a fékutad -ez ugye az esetek nagy részében így is van-, sokkal jobban tudnak ők fékezni ABS nélkül. Aztán ott volt a mostani videó, ami az indás ajánlódobozban is fent volt (van), mikor a drifterek apróra törik egymást. Nem hétköznapi úrvezetők, sokkal nagyobb gyakorlattal, mint itt legtöbbünknek van, aztán mégis állóra fékezett, kitekert kormányú autóval csúszott bele a falba a részer. ha ő nem tud helyesen cselekedni egy ilyen helyzetben, mi várható el Átlagpolgár Antaltól?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.02. 12:15:33

@Schneider Ádám: hogy mi számít blognak, azt a "piac" dönti el

csak a magyaron 300.000 oldalletöltés, az amerikain további több százezer

ráadásul

1) soha nem teszek be úgy linket, hogy nem kapcsolódik a témához - speciel szerintem a James Bond Aston Martinja és annak minden szaktudása pont qrvára illeszkedik ehhez az "elektronikus kütyük és 3-betűsök" témakörhöz

2) azért nem mindegy, hogy milyen képeket tesz fel az ember, mert nem kis meló van abban, hogy ilyen ritka kocsikról jó fotókat találj

3) sok esetben a cikkhez kapcsolódó képek sokkal nagyobb méretben vannak ott, mint a TC-n (meg általában sokkal előbb is), tehát akinek pl. háttérképnek kellene, ez jól kiegészíti az adott cikket (akár mondhatnám, hogy hozzáadott érték)

4) ennek a flémnek a kapcsán most több spam keletkezett itt, mint amúgy tőlem bármikor

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.11.02. 12:40:59

@streetsta: az ABS-nél meg ráadásul döntő kérdés (amit minden wannabe racer elfelejt), hogy a gép külön-külön fékezi a 4 kereket, ami az utastérből - akármilyen csoda lábad is van - egy pedállal de facto nem lehetséges

tehát, a lábaddal kénytelen vagy valamelyik kerékhez (hogy ne csússzál meg) vagy a 4 kerék átlagához (hogy irányítottan csússzál) vezérelni

de ez már kompromisszum és ezzel az esetek döntő többségében hátrányok járnak

McK (törölt) 2010.11.02. 21:09:46

@streetsta: @GYUSZI BACSl:
Egyetértek,uraim.
Azt mondjuk nem tudom,mert nem figyeltem rá,hogy tudatosan másként vezetek-e az 525d-vel,mint a zsigulival,de az biztos,hogy máshogy kell!
Azt viszont sosem állítanám,hogy a zsigulival könnyebb eljutni bárhová,azt meg pláne nem,hogy jobb autó,mint itt egy-két nagyokos Suzukis!
Imádok vissza járni egy-egy régebbi cikkhez,a taplók addígra mindíg az új cikkeknél vannak.
Így elég normális társalgás alakul ki,még akkor is,ha nem egyeznek a vélemények.

McK (törölt) 2010.11.02. 21:19:54

@streetsta: Még valami.
Ma cseréltettem gumikat.
Mellettem állt egy X6.
FULL KOPASZ gumikkal.
Mondom az embernek:na..ezen nem maradt kidobott forint,ez el lett használva..
Erre:ez? Jó ez még...
20 milliós autóra nem képes gumit venni a barma.
Ez viszont nem autó hiba,hanem emberi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.02. 23:07:28

@McK: Szerintem nincs nagy véleménykülönbség, csak tudjuk jól, írásban sokkal döcögősebben fejezi ki magát az ember, ezért hosszasan kell finomítgatni, mire elég pontosan el tudja mondani, amit akart. Ha valaki azt mondja, a sok elektronikai kütyü megöli az autó gépségét ,azt megértem. Ha azt mondja, a sok extra aktív és passzív biztonsági cucc sokakban hamis biztonságérzetet kelt, azt is megértem. Ha valaki leordítja a másik fejét, hogy mielőtt ABS-t, ESP-t, akármit rendel a kocsijába, tanuljon meg egy kicsit jobban vezetni, azt is megértem. Meg azt is tudomásul veszem, hogy az esetek túlnyomó, nagyon, nagyon túlnyomó többségében ezekre a plusz dolgokra szükség van, és segítenek. Az emberek nem versenyzők, nem is lesznek, és nem is akarnak azok lenni. Nem akarnak gyújtást állítani, szelephézagot adjusztálni, zsírzópontokon kenni, izomerővel kormányozni, meleg, vagy hideg autóban ülni, és egyáltalán, a lehető legkevesebb erő és energia ráfordításával akarnak közlekedni. Ja, és biztonságosan. És ez rendben is van így. Csak azt nem értem, miért ragaszkodnak a kézi váltóhoz?:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.02. 23:09:42

@McK: Aztán valahol eldobja az autót, agyontapos egy youngtimerest, akiről mindenki elmondja, milyen felelőtlen volt, hogy azzal a szarral az utcára merészkedett. Szmájlit azért nem rakok, mert a felvetés túlzottan reális és aktuális.

pink75 2010.11.03. 00:15:04

Elgondolkodtam, hány 3bötűs jószág legelget az Autómban: FÉK, GÁZ, ha beleülök, AGY. Még esetleg SÚLY, FÉNY.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.04. 16:56:49

@streetsta: ebben semmi vicces nincs, ezek megtörténnek
fanyar humorként ok, de oda meg még annyira se hiányzik a szmajli
süti beállítások módosítása