Unod az életed? Ötszázé’ elintézheted

  2010. október 27. - ommm Címkék: vélemény biztonsag

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

ov

Ön nem taxizik, de nem is rokkant de szeretne híres lenni legalább öt percre? Szeretné, ha önről szólnának a hírek? Úgy gondolja, hogy a biztonsági öv csak egy tudatalatti szolgalélek-kreátor? Itt a megoldás.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr872400538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabesz27 2010.10.27. 19:20:18

Az a baj hogy a biztonsági öv bekötése nem biztonsági kérdés hanem kizárolag pénz kérdés.Miért?Mert sokan és a cikk is azzal érvel hogy ha bekötjük magunkat akkor nagyobb biztonságban vagyunk.Ezzel meg lehet elözni a sulyos vagy halálos baleseteket.Ez baromság.Hány ember hal meg évente magyarországon közuti balesetben és hány ember hal meg sziv és érrendszeri megbetegedésben meg rákban?Mi a közös a kettöben?Hát hogy ha az az érv hogy öv használat mellet megelözhetö a baj akkor miért nem kötelezö minden ember állando és folyamatos orvosi vizsgálata?Mert az orvosi vizsgálat is ugy müködhetne mint egy biztonsági öv.Meg elözhetné az infartust meg a rákot.De nem.Nics kényszeritö jogszabály arra hogy mindenki álando szürö vizsgálatokra járjon mert többe kerül mint ha kezelnék az embereket.Ugyan ez van a cigivel az állam is tudja hogy milyen káros és a helyett hogy betiltaná inkább álszent modon hasznot huz belöle mert jo pénz van benne.A biztonsági öv még személyiségi jogi kérdés is.Mert ha én egyedül vagyok az autoba az én életem az én kocsim az én övem az én felelöségen és senkinek semmi köze nincs hozzá.De ugy néz ki még is van.De nem kellene tényleg ilyen álszentnek lenni hogy tényleg bárkit is érdekelne vagy agodna másik emmber sorsáért.Ugyan már.ürügy a pénzszedésre semmi más.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.27. 19:43:05

@♥ Kitty ♥: Mitől jobb az neked, ha akkor nem kötöd be, inkább átteszed? Teljesen értelmetlen. Olyan, mint tolatáskor kikapcsolni az övet. Aki nem tud bekapcsolt övvel tolatni, adja vissza a jogsiját.

antib68 2010.10.27. 19:58:12

Én sem értem azt az embert aki nem köti be magát. Jómagam is hiányérzetet érzek egyből már az udvarból kiálláskor, ha nem kötöm be azonnal. Nem véletlen lettek ezek kitalálva. Mercedes holtestekkel végzett tesztjei, biztosítóktól visszakapott balesetes kocsik vizsgálata a gyárban, stb stb. De ezek már nem szorosan az öv témához kapcsolódó dolgok ugye. Barényi Béla mond valakinek valamit még Csikóson meg megszállott Mercedes-eseken kívül?!:o)
(Jómagam nem vagyok márka mániás, csak a Mericről olvastam, hallgattam sokat. Valamint Barényinek hála sok dologban voltak úttörők, nem csak a Volvo)
Ahogy mondani szoktam(ták) "Aki hülye, haljon meg!"
Mikor meg kiröhögnek, vagy ha másnál utasként kötöm be magam és erre jön az idióta kérdés: " Mi van nem bízol bennem?" vááá Se benned, se másba, csak magamba....

A terhes hölgyek biztonsági öv használatáról mi a véleményetek? Mintha az rémlene, hogy nekik nem olyan egyértelmű az öv dolog a gyereket nézve.

gabesz27 2010.10.27. 20:17:21

@antib68: "Aki hülye, haljon meg!"
Ezt ugy is lehet értelmezni hogy aki mondjuk tüdörákos az haljon meg mert nem járt álandoan szürésre?Mert a tüdörák is gyogyithato ha megelözö ŐVintézkedésként elmegy mindenki szürö vizsgálatra.1 embernek se kellene meghalni ebben a betegségben.Akkor hogy is van ez?Én nem az öv ellen vagyok csak az az érv nem ál meg ami mellet érvelnek az emberek

cso zsi 2010.10.27. 20:32:13

Ennél jobb érv nem kell az övre:
www.langlovagok.hu/kepek/1715_frontalis-karambol-beszorult-serulttel-es-halalos-aldozattal-tiszakecske-kozeleben
"haladó Mercedes Vito mikrobusz a jászkarajenői elágazó előtt egy éles jobbkanyarban áttért a menetirány szerinti bal oldalra, és összeütközött a szemből érkező Daewoo Kalos személygépkocsival. A Mercedest vezető férfi a helyszínen életét vesztette, a Daewoot vezető nő a roncsok közé szorult, őt a tűzoltók szabadították ki, majd a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A Daewoo utasa, egy lány könnyebben sérült. A Mercedes sofőrje nem, a Daewooban ülők használták a biztonsági övet. "

cso zsi 2010.10.27. 20:36:56

@A.. Közbiztonság Szilárd: Feltéve, ha elindul a légzsák. Mert az utóbbi idők autóin interaktív a dolog. Nincs öv, légzsák sem nyílik.

Péter az állat 2010.10.27. 20:51:54

Ezzel az erővel beköthetik maguk mögött az övet az idióták, és azért még a rendőr sem szólhat, mert ugye be van az kötve még akkor is, ha a sofőr közben kiszállt, azt meg külön szvsz nem szabályozza a kresz, hogy hogy is kell bekötni, csak, hogy használni kell.
Én mondjuk a hatóságok helyében úgy változtatnék a játékszabályokon, hogy ha valaki nem köti be, akkor viselje is az ódiumait. Na nem (csak) azt amit a nem korrupt kiszab rá, ha megfogja, hanem a többit is. Ha bekötve túlélte volna a koccanást, de a hülyesége miatt belehalt, akkor az esemény okozóját csak koccanásért vegyék elő! Ha egy sor bordatöréssel megúszta volna, de megfejelte a szélvédőt (mint vak bálna a tengeralattjárót) és ezért (idő előtti)haláláig egy növény IQ-jával vegetál, akkor fizesse szépen a plusz ellátást! Ha ő nem akkor a családja. Asszem az első pár ilyen után egyből megjönne a sok macsó esze.
Aki meg ilyen eszközöket gyárt, azt gyorsan valami előre megfontolt gyilkosság segédeként bekasztlizni! Mikor aztán háromszorosa lenne a segglyuka mint a normális, lehet, hogy meggondolná, hogy mit is gyárt, és forgalmaz. :-/

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.27. 20:56:02

önmagában az öv, a légzsák és a gyűrődőzóna nem véd meg. józan ész is kell mellé..

www.langlovagok.hu/kepek/2010/tanczosmihaly/101026_horvatzsidanybmw/eredeti/101026_horvatzsidanybmw_04.jpg

ebből három embert szedtek ki..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.27. 20:56:57

@cso zsi: Ez egy jó példa a sok kreténnek is, akik szerint elég biztonság az, ha egy nagy, hasáb alakú járművel közlekednek...

elcor 2010.10.27. 21:00:26

@Péter az állat:

akkor konyhakést se gyártsunk, mert azzal gyilkolni lehet

zeugma 2010.10.27. 21:01:58

"Az autó vezetője 150 kilométeres sebességnél vesztette el uralmát és repült egy virág- valamint egy fagylaltbolt közé. A bódék az autóhoz hasonlóan darabokra szakadtak az ütközésben.
Rendőrségi infórmációk szerint életét csak a légzsák, illetve az autó magas szintü biztonsági felszereltsége mentette meg."

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/10/27/szetszakadt_az_aston_a_moszkvai_ejszakaban/

elcor 2010.10.27. 21:05:53

Én országúton, autópályán bekötöm, tökölődős városi forgalomban nem. Lehet, fújjogni, okoskodni, "érveket" felhozni, ez szubjektív. Ha kirepülök a szélvédőn, azzal nem ártok senkinek, úgy hogy innét kezdve my problem.

A jónépnek joga van szénné dohányozni, ronggyá inni , vagy dagadt állattá hízni magát, extrém sportolni, stb. Ez mind plusz kockázat, statisztikailag ezen tényezőknek köszönhetően legalább annyian döglenek meg/fekszenek kórházban, mint öv nemhasználat miatt.

dead end2 2010.10.27. 21:07:44

HOL LEHET ILYET VENNI BP-N? MÁR HÓNAPOK ÓTA KERESEK ILYET...

(a köcsög bontós meg 2e-ért akart rámsózni egy csatot)

csintapala (törölt) 2010.10.27. 21:11:21

@Rocko-: Nem, téged nem. Egy taxis naponta mennyi vadidegen embert vesz fel és fuvaroz? És te mennyit? Naugye. Persze lehet értetlenkedni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.27. 21:12:34

@elcor: De áruld el, miért jó az hogy mindenhol, kivéve városban? Mitől jobb így? Mi értelme?

Amúgy itt egy kis videó, a városban elő sem forduló dolgokról :)

www.youtube.com/watch?v=s91YL6Spfqs

www.youtube.com/watch?v=d4RB7sU4L7A

zeugma 2010.10.27. 21:13:16

@dead end: Kihúzod az anyósülés övét, és becsatolod a saját öved helyére. Az ingyér van.

elcor 2010.10.27. 21:20:58

@KuKori: Az öv használata az érdekemet szolgálja, de egy kényelmetlen dolog, főleg városban, ahol állandóan be-ki szállsz, még azzal is szarakodni.
Kicsit olyan ez, mint amikor -10°C-ben kimész a házból kertkaput nyitni pólóban. Tudod, hogy a kabát véd a megfázás ellen, de a rosseb vegye fel 1,5 percre. Ha messzebb mész, már felöltözöl.

Egy csattnál nagyobb eséllyel patkolok el országúton mint városban.

zeugma 2010.10.27. 21:22:16

@KuKori: Az a legszebb, ahogy az első videóban 0:30-nál a furgon összekoccol az oldalról jövő autónak éppen csak a sarkával, az mégis milyen gyönyörűen megpördül a levegőben a saját tengelye körül. Pedig városban volt... Á, nem kell városban az öv, minek.

elcor 2010.10.27. 21:24:45

@KuKori:

Videók: Hogy mi lett Советский Союз-ból :)

elcor 2010.10.27. 21:26:59

@zeugma: Nem azt vitatom, hogy kell-e vagy sem, hanem hogy my business!

dead end2 2010.10.27. 21:32:57

@zeugma: nem szeretek húzogatni, egyszer bedugom és az úgy is marad
(+ szoktak ülni mellettem)
500-at bőven megér

zeugma 2010.10.27. 21:41:50

@elcor: De ha te meg én karambolozunk, én csupa lila leszek az övtől, te meg kirepülsz a szélvédőn és meghalsz, akkor engem fognak halált okozó akármivel vádolni sima anyagi károkozás helyett.

Meg aztán az államnak kötelessége azokat a hülyéket is megvédeni, akik magukat nem akarják (ezért tiltják a drogot is).

cso zsi 2010.10.27. 21:47:18

@KuKori: De nem egész egy óra alatt jöttek még, akiknek nem kell öv az úton.

elcor 2010.10.27. 21:50:10

@zeugma: Hát, akkor add meg nekem az elsőbbséget, és ne menj át a piroson. Különben miért ítélnének el?

A drog használatát tudtommal nem büntetik. Mint ahogy a dohányzást, a máj-szétivást meg a több mázsásra hízást sem. Ezek is hülyék, akiket meg kéne védeni maguktól.

Smooth 2010.10.27. 21:50:45

@phaszfej:
Lehet kapni eszközt, amivel a biztonsági övet tudod pillanat alatt elvágni. Én inkább arra költenék ilyen baromság helyett.
De vannak itt posztok, amivel egyetértek. Túlnépesedés van és akkor már inkább az ilyen ostobája vesszen...

cso zsi 2010.10.27. 21:53:49

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Nem tudjuk, hogy be voltak e kötve, és láttam már bekötetlen gyerekülést, meg gyerekülés mellett szállított gyereket is.
Tény, hogy bizonyos sebesség fölött mindegy, mert ezeknél az erőknél bekötve is lehetnek belső sérülések. Ahogy az a BMW kinéz, ott sokmindennek kellett történnie. Túl nagy sebességnek, elalvó sofőrnek, telefonhívásban közölt cégbeomlásnak...
Mindezt egy meglehetősen keskeny úton.

elcor 2010.10.27. 21:58:53

@Smooth:
"inkább az ilyen ostobája vesszen..."

Ja, aki nem köti be magát az ostoba és vesszen, ellenben a magukat bekötő, az élet minden területén példásan élő és minden szabályt betartókkal.

Mintha ez az egy szempont is létezne...

Tkp.: Pedofil gyilkos állat beköti magát, akkor long live ?!?!?!

elcor 2010.10.27. 22:00:21

@elcor:
Corr.: Mintha csak ez az egy szempont létezne...

Rocko- 2010.10.27. 22:05:55

@csintapala: kirablásra ugyanannyi az esély.

dead end2 2010.10.27. 22:06:04

nem tom mé'nem árulják vaterán vagy e-bay-en, egy borítékban fel lehetne adni...
vinnék mint a cukrot, csak egy ilyet találtam 3600,- ért

viewitem.eim.ebay.hu/BIP_STOP_PER_CINTURE_UNIVERSALE/130440490771/item

apuc 2010.10.27. 22:10:51

@Pompiere: Akit ez nem győz meg, az megérdemli a sorsát-természetes szelekció..

csintapala (törölt) 2010.10.27. 22:13:25

@Rocko-: Hogy lenne már ugyanannyi? :) Ha nem szállítok idegeneket, akkor ugyan ki támadna meg az utastérben -akár menet közben- és próbálná elvenni a nem létező fuvarokból szerzett bevételemet? A taxisok potenciális célpontok.

elcor 2010.10.27. 22:21:21

@apuc:
mert a sorsom kurvára csak ezen múlik...

keletisarok.hu 2010.10.27. 22:24:59

Először is: az övet be kell kapcsolni, tompítottat felnyomni városban is, nappal is, de esőben, szürkületben pláne, és csak utána elindulni. Jó volna már megszokni.

Továbbá:
1. A büdös kurva anyukáját tossza szájba az a büdös bunkó paraszt geci, aki nem képes irányjelzőt használni sávváltáskor vagy kanyarodáskor (igenis fontos, mert, ha idejében kibassza, akkor nem agyalok azon, hogy mi a kurva anyjáért lassít, hanem kitakarodok a másik sávba, és nem tartok fel senkit magam mögött, a büdösbunkóval ellentétben), ha még közben mobilozik is, akkor a húgát is lekezelheti

2. aki állat módjára nem lassít zebra előtt (nem kell megállnia, ha az agyamputált gyalogos nem lép le, de legalább adja meg az esélyt mindkettőjüknek a biztonságos KÖZLEKEDÉSRE)

3. a gecis szájú fakabátok ne a fotóművész OKJ-s képzéshez asszisztáljanak már, könyörgöm, hanem takarodjanak az ilyen parasztok után, és basszák őket szájba tonfával!!!

köszönöm

OFF

Annak a retekszájúnak pedig, aki kitoltatott a másik nevemen, azt üzenem, hogy olvassa el ezt elejétől végéig:

postaimre.euroweb4you.eu/news.php?readmore=671

elcor 2010.10.27. 22:29:23

@keletisarok.hu:
Tompított, 1,2,3 pont, egyetértek.

De mi a faszt zavar Téged, ha baszok bekapcsolni az övet?????? Ennyi erővel az alsógatyám színe is érdekelhetne...

keletisarok.hu 2010.10.27. 22:47:44

Most ismételjem a többieket?

1. az államnak (és így nekem is) kurva sokba kerül majd az "ingyenes" gyógykezelésed, ha hülye módon nem kötöd be magadat, de túléled

de igazad van, nyugodtan hagyd lógva magad mellett, a barátnőm gyógytornász, legalább lesz munkája

2. egy haveromnak egyszer oldalról nekimentek, nem volt bekötve, össze-vissza verődött a kocsiban, agyrázkódást kapott stb.

mikor felépült, beültem mellé egy másik autóban, nem kötöttem be magamat, tanító jelleggel 40-ről satuzott, majdnem kifejeltem a szélvédőt

azóta még ha a sarki benzinkútig megyek, akkor is becsatolom

némi esélyt adhatsz a többi KÖZLEKEDŐNEK (immáron másodszor emelelm ki, hogy szokjuk a fogalmat, mert a digitális autóvezetés nem közlekedés, csak utazás, fel kéne már fogni), szóval, némi esélyt adhatsz, mert, ha mondjuk neked mennek, és öv nélkül bekúrod azt az okos fejedet valahová, ahová övvel nem értél volna el, és továbbmegy az autó, lekaszálva egy regiment gyalogost a járdán, talán élted végéig morzsolhatod majd a rózsafüzért pityeregve, hogy bassza meg, miért spróoltam ezen az egy mozdulaton elindulás előtt...

röviden ennyi

Péter az állat 2010.10.27. 22:49:31

@elcor:

Azt is lehet, de nem az az elsődleges célja.
Ennek az izének viszont az a célja, hogy gyilkoljon. Legalábbis nem látok benne semmi pozitív funkciót.

keletisarok.hu 2010.10.27. 22:55:30

@Péter az állat: "azt meg külön szvsz nem szabályozza a kresz, hogy hogy is kell bekötni, csak, hogy használni kell"

De szabályozza.

TPZ 2010.10.27. 22:56:09

"A modern, súlyérzékelős utasülés"

Az általam mostanában vezetett 1973-as Mustangban ilyen van. Akkor az modern?

keletisarok.hu 2010.10.27. 23:08:00

ja, azzal amúgy nem értek egyet, hogy büntetnek miatta

a rohadékok tizenakárhány évem alatt egyszer végeztek műszaki ellenőrzést az autón, akkor is csak a hátsó rendszámtábla világítására voltak kíváncsiak

a gumi, féklámpa stb. ellenőrzéséhez már annyi agysejt kellene, ami az egész őrsnek nincs meg együttvéve, pedig az sokkal fontosabb lenne

keletisarok.hu 2010.10.27. 23:19:23

nem tom, mikor történt már,(egy - másfél éve?), mentünk éjszaka Debrecenbe egy barátommal, én már ittam egy sört, ő vezetett

na, szertornázik a szerv az elemlámpával...
álljunk meg

a havernak hátulra volt lökve a kabátja, bene a papírok, már gyökkettővel gurultunk a padkán, amikor kipattintotta az övet, hogy hátra tudjon érte nyúlni

na, a főnök úr egyből kiszúrta: Nincs bekapcsolva az öv.

De be volt.
De nincs.
De be volt.
Papírokat!

Hátul vannak.
Szó szót követett, végül apuci berágott, és újból tanúbizonyságát adva rendkívül éles megfigyelőkészéségnek rámutatott, hogy az egyszer véletlenül kimosott (régi típusú)jogosítvány azonosítóján elmosódott egy betű vagy szám.

Ez így nem kóser.
Aszongya: elengedtem volna, fiatalember, ha nem beszél vissza. De most be kell vonnom ezt a vezetői engedélyt.

Erre én (eddig némán figyeltem): akkor ki fog vezetni.

Hát ön.
De én már fogyasztottam alkoholt.

Na, jó, akkor a lakhelyéig vezethet az úr, ha megállítanák, hivatkozzanak ránk.

Slusszpoén: még Nyíregyházát se értük el, a barátom meg nagykanizsai. :)

Na, jó éjt, balaset- és hülyesofőr-mentes vezetést mindenkinek.

ccorsa (törölt) 2010.10.27. 23:21:12

Ne kösd be magadat.
Ne költs téligumira.
Száguldozz, majd az evolúció megold mindent helyetted.

dead end2 2010.10.27. 23:28:35

@keletisarok.hu:

"...és öv nélkül bekúrod azt az okos fejedet valahová, ahová övvel nem értél volna el, és továbbmegy az autó, lekaszálva egy regiment gyalogost a járdán..."

ebből filmet kéne csinálni, milliárdos bevételt hozna :)

az 1. ponttal nem értek egyet, ilyen erővel a dohányosok/piások/dagadtak/stb... is sokba kerül az államnak
És tedd a szívedre a kezed, te nem csinálsz semmi önkárosítót és olyan vagy mint egy makkegészséges atléta?

dead end2 2010.10.27. 23:33:15

@ccorsa: ne hízz el (magasvérnyomás) ne egyél nehéz kaját/zsírosat vezetés előtt ne nézd túl sokat a monitort (rontja a szemet) stb... :)

keletisarok.hu 2010.10.27. 23:38:14

@dead end: "olyan vagy mint egy makkegészséges atléta"

Igen. Igaz, idén nem voltam kötlező orvosi vizsgálaton, de két évvel ezelőtt semmit nem találtak. :)

Na, jó, szeretek szürcsizni, ha már nem kell vezetni, meg sokat idegeskedek a számítógép előtt. :)

Egy gazdag volvóbuzi fasz egyszer vagizott nekem, hogy Volvoval lekaszált egy buszmegállót, mert elaludt a volánnál, de olyan fasza autó az a Volvó, hogy egy karcolás nélkül megúszta.

Mondom (sajnos, sem csúnya szavakat, de pofánrúgást nem volt módomban alkalmazni): És, ha teszem azt még járt volna busz, és várták volna emberek a megállóban?

Hümm-hümm...

No, de ennek nincs köze az övhöz, csak eszembe jutott.

Jómagam egyszer ilyentájt estem le az útról, be voltam kötve, a derekam csúnyán meghúzódott és a bal kisujjam megrándult, mert beleakadt a kormáyba, és ahogy tekeredett magától, vitte a kezemet is.

Bele sem gondoltam, mi lett volna öv nélkül.
Mindenestere tartok egy sniccert a kyönyöklőben, mert azért kicsit fosok én is, hogy egyszer visszafelé sül el a kapanyél. :)

Freddy a Krüger 2010.10.27. 23:42:52

@csintapala: ha már itt tartunk!

Azon mívül hogy magunkat bekötjük, nem árt a csomagokat is!

Elsőre lehet hogy hülyén hangzik, de én pl. a hátsó ülésre max. kabátot vagy újságot engedek lerakni, akár egy bevásárlószatyrot is már a földre, az első ülés mögé!

Ha pl. a csomagtartóm tele van, ha nem ülnek hátul, a hátsó övet akkor is be szoktam kapcsolni (kombim van).

Szóval a csomagok rögzítése is fontos!

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2010.10.28. 01:41:39

friss jogsival úgy gondoltam, hogy "áh, csak két utcát megyek", na az pont elég volt, hogy a szélvédő fogjon meg

eleinte nem értettem, hogy mitől tört be az üveg, aztán egy fél óra múlva elkezdett fájni a fejem

azóta meg azt nem értem, hogy mitől merül fel egyáltalán, hogy valaki beköti-e az övet vagy sem

addig nem megyünk sehova, amíg nem

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.28. 03:31:01

Amúgy mifelénk még a bojrészerek sem érzik cikinek...

Miért?

1. Ha kezdő jogsid van, akkor alapból drágább a biztosításod (akár évi 2000 euró pl. egy Corsára!) De ha sikerül büntetőpontot is tenni rá, akkor még több.

2. Ha a yard nagyon jó fej, akkor csak 2 pont és 60 euró a tarifa (telefonálásra szintén), de ha akarja, mehetsz a bíróságra miatta. 4 pontért és 800 euróért. 12 pontnál elveszik a jogsidat (a bíró dönti el mennyi időre, volt már példa kretén fiatalok szórakozásból bementek egy parkba rodeózni, 20-20 év vezetéstől való eltiltás lett a vége, helószia), így nem olcsó és vicces a dolog. Be is van kötve az emberek 98%-a.

Nemrég vettem autórádiót és a bluetooth kihangosítós kivitel 40 euróval volt drágább, de megvettem. 60 a büntetés, ha egyszer elkaptak volna, már jobban megérte, nem? Beülök, megkérdezi, csatlakozzon-e, mondom igen és kész. Biztonsági öv meg alapból bekapcsol, az is drága móka, ha nem is nézzük, mit menthet adott esetben...

apuc 2010.10.28. 06:03:14

@elcor: Nem csak ezen- de minek kísérteni a Jóistent??

Herman 2010.10.28. 10:41:50

Primitív az, aki megveszi ezt a szart!

Az életével játszik!

Okulásul:

www.vasnepe.hu/belfoldi/20101026_harom_halott_csepregnel

itt volt öv is, meg erős verda is, de hiába!

(Az is bizos, hogy itt még talán egy Hummer se járt volna jobban, max egy BMP páncélautó)

Gondolkozzunk már el egy kicsit!

ui: amúgy a csipogókat ki lehet iktatni, ha zavar a csip-csip...5 perc alatt)

Majdénmegmondom 2010.10.28. 11:04:33

A "felfordulakocsi-ésnemtudomkikapcsolniazövet-ésbennégekazautóban" mítosz oszlatására kipróbáltuk egy bontóban az elméletet két fejre fordított autóval (egy 85-ös Kadett és egy 98-as Almera). Az "övellenes" barátom meglepve vette tudomásul, hogy bár a teljes 90 kilója feszíti a szerkezetet, egyetlen nyomásra kipattan a zár, és máris lehet kimászni. Természetesen azóta sem köti be az övet, mert hátha mégis...

Funi 2010.10.28. 11:30:04

ha már valaki írta volna, bocs, de: 1., én úgy tanultam a KRESZ-t pár éve, hogy megszüntették az orvosi engedéllyel hanyagolható övhasználat lehetőségét, mivel a fél országnak volt engedélye, mi ilyen beteges nép vagyunk. 2., persze a bimmbammolás meg van oldva a bontós ötlettel, de egy kis védelem: oktatáskor a rutinpályán nem kötelező az övhasználat. ettől független komplett hülyeség, viszont üzletnek nem lehet rossz, az a darab műanyag csomagolásostól-szállításostól lehet vagy 15Ft önköltségű...

ex-dr. vuk 2010.10.28. 11:36:32

@Majdénmegmondom:
Gondolom a szelvedo kifejelesi lehetoseg (ami nyilvan sokkal valoszinubb, mint a beszorulas - plane ov miatti beszorulas - plane ugy, hogy a kocsi kigyullad, ahah) mar nem annyira izgatja.

En azon csodalkozom, hogy van 100-bol 99 eset, amikor az ov segit vagy akar eletet ment, es van egy tipus, amikor akar lehet rossz is, ebbe csimpaszkodva, ettol fosva nem kapcsoljak be, "elvbol".
Ez olyan, mint minden nap ruhaban aludni csak azert, hogy ha raesik egy meteorit a hazra ne kelljen oltozessel bajlodni.

Szűcslaci 2010.10.28. 11:54:30

lehet hogy volt már, de szerintem az ilyen termékek, melyek eleve jog vagy szabálysértés elkövetésére készülnek, betiltásra érdemesek, kiötlőjük pediglen büntetésre. Ennyi erővel lehetne undermarket szakboltot nyitni kasszafúró szettel, átpatkolt biztosítékokkal, a reptéren kőből csiszolt tőröket árulni, hiszen azok feljuttathatók a gépekre, pénzbedobós automatákhoz kamuérméket és még sorolhatnám.

Harlequin 2010.10.28. 12:15:22

Amikor digóföldén is kötelező lett a biztonsági öv, hirtelen elkezdtek biztonsági öv mintás pólokat árulni mindenhol.

Macskavirág 2010.10.28. 12:59:38

Kiugranál a negyedik emeletről úgy, hogy a becsapódás helyén egy műszarfal lenne a földön? Ha igen, ne kösd be az övet, ha nem, akkor csatold be! (50 km/h-val, 2,35 m magas szintekkel számolva).

Humberto (törölt) 2010.10.28. 13:29:51

Miért kéne ezt betiltani? Mindenkinek joga van a hülyeséghez, amíg azzal mást nem veszélyeztet, márpedig a szélvédőn kirepülés erősen magánügy.
Ezt nem lehet úgy kezelni, mint a téligumit, aminek a mellőzése másokat sodor veszélybe, ebbe legfeljebb a barom használója halhat bele. Ami nem is feltétlenül baj. Legalább pár hülyével kevesebb lesz az utakon, úgyis túltelített a város...

ex-dr. vuk 2010.10.28. 14:15:06

@Humberto: olvass fentebb. Nem csak sajat magat veszelyesteti.
azon kivul jogi kovetkezmenyeket is sulyosbithat. sajnos.

mergo 2010.10.28. 16:02:30

Az autómba beülő embereket mindig megkérem, hogy kössék be magukat. Aki okoskodni kezd, annak a következő szoktam megjegyezni:
"A biztonsági öv lehet, hogy korlátozza a mozgásodat, de koránt sem annyira, mint a kerekesszék..."
Majd ezután újra megkérem...

MB126 2010.10.28. 16:36:59

A kis Feleségem Mondeojában (2005) csak meg kell nyomni az övcsaton a piros gombot és elhallgat a csipogás, de én ettől függetlenül, a garázsból tolatást kivéve, mindig bekötöm. Akkor tényleg csak gombot nyomok. A saját autómban nem csipog (akkor még nem volt divat (1981)),- de valamiféle babonából, na meg még gyermekkori emlékekből, amikor fater mindig rám szólt, hogy kössem be- mindig bekötöm!!! Szerintem nem fáj! Egyáltalán nem is zavar. Szerintem nem véletlenül találták ki. Nem is kellene figyelmeztetni a bekötésre, ha ennyien nem gondolnák azt hogy ez felesleges. Egyébként személy szerint láttam már olyan embert, akinek a nyaka tört el a kinyíló légzsák miatt, mert nem volt bekötve. MEG KELL ÉRTENI, HOGY AZ ÖV AZ ÉRTÜNK VAN ÉS NEM ELLENÜNK. Csak ennyit akartam mondani. Ilyen hülyeségért meg pénzt se adnék!!!

ex-dr. vuk 2010.10.28. 16:49:30

@mergo: nem kell ezt tulervelni.
"Bekotod vagy kiszallsz" :)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.28. 16:57:33

@mergo: Nekem sokkal jobb módszerem van, és nem kell hozzá szájkarate.. nem gyorsítok 20 fölé, alapjáraton gurulunk. 300 méter után megunják, de sajna nem lehet gyorsabban menni öv nélkül, ez egy fasza modern kocsi, amiben az elektronika letilt, nem tudok vele mit csinálni... :)

dead end2 2010.10.28. 17:44:34

jó kis műbalhé

Ameddig teljesen szabályosan
1. gyújthat rá+foglalhatja le az egyik kezét a cigivel+porolgathatja az ölébe hullott hamut+füstölheti tele a kocsiját úgy hogy alig lát ki
2. egyik kezét lefoglalva kotorászhat utána+szürcsölheti a mekis üdítőt; eheti a hamburgert
3. nyomkodhatja a navigációját, hifijét
4. stb...
akárki addig nehogymár engem büntessen a sündőr ill. én legyek a közveszélyes mert nem kötöm be az övemet.

Ez már szánalmas...
Ez is csak egy mocskos pénzlehúzás amiért lehet büntetni (mondjuk engem biztos nem, mert gyorsabban rántom magamra mint ahogy a sünik észrevennék :)
Ez amúgy fasza kis találmány.

dead end2 2010.10.28. 17:47:15

@dead end:

VEZETÉS KÖZBENI CIGIZÉS BETILTÁSÁNAK ÉRDEKÉBEN MIKOR LESZ CIKK ???

/kommentgyár lenne, hajrá/

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.10.28. 19:28:07

@A.. Közbiztonság Szilárd:
Az angol nem tudja úgy kifejezni magát mint a magyar. Mármint a nyelv, mert a magyar ember még annyira se tudja mint az angol :)

A biztonsági övet meg aki nem használja, az járjon úgy mint a csóka a videón: koppanjon a feje a szélvédőn, akkor majd talán megtanulja.
Láttam már képeket ilyen balesetről, a kocsi alig sérült, csak a sofőr fejét elhagyta az agyveleje, miközben szétrepedt a koponyája egy, a videón látható hasonló ütközésnél. Iszonyat brutál volt látni :S

donphobos 2010.10.28. 19:48:06

Nem tudom írta-e már valaki. De elvileg az a "jó" ha nem támaszt ki a baleset előtt az ember, hanem az öv És a légzsák fogja meg. Mert akkor laza, ernyedt testtartással csapódik be. Ha kitámaszt akkor nagyon durva törések és ficamok lehetnek belőle sajnos.

Az pedig hogy valaki egy váratlan (!) baleset esetén kitámasszon és megfogja magát leginkább urbánus legendákon alapul. Ha váratlanul becsapódik az ember akkor nincsen semmire ideje, megijedni is csak utána tud. Vagy már azt sem.

Én akkor is övet hordok ha parkol a kocsi és várok asszonyra, mert ha belémjönnek közben akkor ne repkedjek a kocsiban. Az pedig alap hogy ha mozog a kocsi akkor mindenki be van kötve aki benne ül. Aki nem akar övezni az mehet gyalog. (Csoki bácsi effektus rulez)

cso zsi 2010.10.28. 20:30:38

@dead end: Hifi felkerült a kormányra elég sok autónál. A navigációkon van "biztonsági" beállítás, olyankor 30 km/h fölött nem reagál nyomkodásra, csak egy figyelmeztetéssel, hogy "ne nyomkodd".

dennisthemenace 2010.10.28. 20:39:49

@Harlequin: Angliaban a John Lewis ceg kamionjaiban tuzpiros az ov. De nem is a rendoroktol felnek a soforok, hanem a fonokeiktol..

Reggie 2010.10.28. 20:57:34

@Macskavirág: Erdekes. En nem is tudtam, hogy a jardaban van gyurodo zona...

a balfék 2010.10.28. 21:18:57

A biztonsági öv egy passziv eszköz a baleset bekövetkezésekor véd,egy bizonyos sebeségig illetve szituációnál.Azonban miért engedik forgalomba helyezni,illetve közlekedni azokat az autókat,amiben nincs ABS,BAS,ASR,ESP. ezek az aktiv védelmi rendszerek rengeteg,balesetet illetve halált tudnak megelözni mint aktiv biztonsági rendszerek.Tehát amig egy biztonsági övet bekötött védelmi rendszer nélküli autó vezetöje már sérült,vagy halott,addig az aktiv rendszerrel ellátott autó soförje,észre sem veszi hogy ugyanabban a szituációban/fékezés,padkára futás utáni visszajövetel,padkán jeges uton fékezés/veszélyes lett volna,mert az aktiv rendszerek tették a dolgukat.Persze ök is ütközhetnek,és akkor kell az öv,de ennek esélye minimális a védelem nélküli autókhoz képest.A biztonsági öv a legkevesebb a balesetek,halálozások kivédésére.Csókolom a sóher minden szart eladó autógyártókat,és az ennek lobbizó hatóságokat.

ccorsa (törölt) 2010.10.28. 21:54:26

Téligumis bógpószt mijénincsen?

Macskavirág 2010.10.28. 21:54:35

@Reggie: gyűrődési zóna helyett van puha föld.

tükörfúró 2010.10.28. 21:57:42

Gondolom azért fogy a cucc, mert kimondottan kényelmes reggel-este órákat egy székhez kötve dugóban ülni lépésben araszolva, márpedig a budapesti autósok 90%-a ezt teszi, mióta az okos városvezetés teljesen szétb@szatta a várost.

A városi koccanásnál repülő, szélvédőt fejjeltörő ember nyilvánvaló erőltetett tulzás.

A rendőrök kimaradtak az övmentes felsorolásból, mondjuk ők ezer éve a támla mögött bekötik az övet, nem vesznek ilyen vackot, az uj rendőrkocsikba meg gyárilag letiltatták a csipogást.

Reggie 2010.10.28. 22:02:43

@Macskavirág: Az egy kicsit kevesebb energiat tud elnyelni...

Macskavirág 2010.10.28. 22:19:20

@Reggie: Le tudod szűrni a lényeget? Esetleg segítség kell hozzá?

csintapala (törölt) 2010.10.28. 22:30:24

@a balfék: nem lehet egyik napról a másikra kötelezővé tenni olyan eszközöket, amik nem is elérhetők minden autótípushoz (nem csak új autók vannak). Ez egy folyamat. Egyébként beletrafáltál az ESP-be, mert elvileg 2011 novembertől az EU-ban nem lehet ESP nélküli új autót forgalomba hozni. (ettől persze az utakon még lesznek régebbi ESP nélküli autók, de majd idővel kikopnak)

csintapala (törölt) 2010.10.28. 22:44:48

@tükörfúró: "A városi koccanásnál repülő, szélvédőt fejjeltörő ember nyilvánvaló erőltetett tulzás."

Nyilván. Teljesen elképzelhetelen városban pl egy 40Km/órás ütközés:

www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc

barnapapa 2010.10.28. 23:04:29

Tud valaki jobbat az övnél? Szóljon. Pár ezer mérnök eddig hiába gondolkodott...
És ha hülye vagyok, öv nélkül autózom, nekem jönnek és meghalok, az csak az én bajom? Hát nem, mert így a másik fél embert ölt,amúgy meg talán okozott volna egy enyhébb balesetet.

Reggie 2010.10.28. 23:12:20

@Macskavirág: Most en tehetek rola, hogy szarul szamoltal? Ennyire rosszul esik neked, hogy megsem dramai 4 emeletrol van szo, inkabb csak haromrol? Elmehetnel akar politikusnak is. Azok is igy csalnak mint te, es ugyan igy felhaborodnak azon ha valaki ezt megemliti.

Macskavirág 2010.10.28. 23:33:17

@Reggie: Ó, magasságos Istenem! Vezesd le, kérlek, a helyes számolást! Emeleteknél egész értékekkel számolj!

Térspecialista 2010.10.28. 23:40:40

Aki nincs bekötve? Mondjuk hagyja ott a mentő.....oszt dugdossa a csatját oda ahova tudja!

Reggie 2010.10.29. 00:00:14

@Macskavirág: Igy sosem tanulod meg. Itt van minden amire szukseged van hozza: www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2004/tv0401/passziv.html

(Segitseg az emeletekhez: pl egy panellakas belmagassaga 2.7-2.8m a kulso magassag a fodem miatt legalabb 3m)

Macskavirág 2010.10.29. 00:13:02

@Reggie: tehát nem tudod sem levezetni a számolást, sem értelmezni azt, amit írtam, mivel egyértelműen szerepelt benne, hogy 2,35 m magas szintekkel számoltam.

zeugma 2010.10.29. 00:55:58

@Macskavirág: 2,35 m magas szintek sehol sincsenek, mert az födémmel együtt kb. két méteres belmagasságot jelentene, amitől még egy törpe is klausztrofóbiás lesz. A rendőrnek is hiába mondom, hogy én csak egy sört ittam, mert kétliteres korsóval számolok...

Az érvelésed valódi paraméterekkel is éppen olyan hatásos. A harmadikról kiugrani semmivel sem jobb, mint a negyedikről.

Reggie 2010.10.29. 07:30:38

@Macskavirág: Dehogy nem tudom. Mar kozepiskolas koromban ilyen egyszeru szamolgatasokbol voltam orszagos elso, csak arrol van szo, hogy oreg vagyok ahhoz, hogy barmilyen hulyegyerek uszitasara ugorjak.

Ciri 2010.10.29. 09:11:19

Személyesen ismerem a gyártót, régi jó ismerős és partner.

A fia találta ki néhány éve (Amerikában már létezik régebb óta, Ők csak Magyarországon védették le) szimplán csak azért mert idegesítette a pittyegés és nyilván üzletet látott benne. Azóta Ausztriában is árulják már valakik, egy kicsit másabb formában.

Autókereskedésük van, sokat mozogtak autókkal a telephelyen és néhány százméteres körzetben, ez volt talán az egyik ok a "talámányhoz".

A srácot egyébként Ádámnak és nem Ákosnak hívják. Egyeztettek természetesen jogásszal is, egyértelműen rá van írva (az osztrákkal ellentétben), hogy ki használhatja és ki nem. Mindenki döntse el, melyik halmazba tartozik.

Csak jelezném, hogy a TC akkora reklámot csinált a dolognak, hogy a cikk megjelenése után már egy nagyker is hívta őket megrendelés ügyben, valamint az egyik kereskedelmi rádió is riportot fog velük csinálni. :)))

Macskavirág 2010.10.29. 09:44:32

@Reggie: nem vagy te más, csak egy felfújt, öntelt hólyag. Elég megnézni az eddigi hozzászólásaidat, mindegyikből sugárzik: azt gondolod, te fújod a passzát szelet. Felőlem Einsteinnek is tarthatod magad, de szánalmas ez a megmondóemberes erőlködésed. Lófaszt sem tudsz, csak terelni és mellébeszélni. Igazi netes troll vagy.

ex-dr. vuk 2010.10.29. 09:57:13

@tükörfúró:
"A városi koccanásnál repülő, szélvédőt fejjeltörő ember nyilvánvaló erőltetett tulzás." Volt valamikor egy villamosrol keszult kep, amikoris egy terepjaros oldalbakapta a villamost. A hirek szerint nem gyorsan, 40 korul. Az anyosules elott a szelvedo be volt repedve, a vezeto ules elott semmi. Szerinted ki volt bekotve? (vigyazz, talalos kerdes :))

ex-dr. vuk 2010.10.29. 11:47:42

@Ciri:
Remeljuk meg tobben fognak az ov mellozese miatt megdogleni koszonhetoen ennek a szarnak.
Gondolom az osztrakoknak nem kell annyira elmagyarazni, hogy mire jo a biztonsagi ov...

Ciri 2010.10.29. 12:09:02

@vuk_:

"Gondolom az osztrakoknak nem kell annyira elmagyarazni, hogy mire jo a biztonsagi ov... "

Ettől függetlenül náluk is jól fogy.... :)

ex-dr. vuk 2010.10.29. 12:56:30

@Ciri: elobb utobb elfogynak. :)

elcor 2010.10.29. 19:06:53

@vuk_:
Remélhetőleg az ilyen mocskok is kidöglenek és "előbb utóbb elfogynak", akik élet-halál urának, mindenkinél makulátlanabbnak, pedánsabbnak képzelik magukat.

Ha nem az övtől, akkor mástól. Az öv mellőzése csak egy esetleges veszélyességi faktor a rengeteg közül, meg lehet dögleni ráktól, szétivott májtól, elhájasodott szívtől, vagy pusztán mert a pofán vág egy cserép a tetőről.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.30. 02:17:14

Elég szomorú, hogy ott is fogy ez a szemét... Nem tudom, miért okoz egyeseknek lelki és fizikai törést is, ha be kell kötni az övet "csak egy sarokkal odébb mentem", "de hát csak a városban megyek", "a haverom hallott valakiről aki látott már olyat, akinek mesélték, hogy az öv hiánya mentette meg" és efféle szar kifogásokkal jönnek. Akinek az öv bekötése probléma, az ne vezessen, csak ipari áramot.

Aki meg nem tud bekötve tolatni, az adja vissza a szaros jogsiját, mert orvosilag alkalmatlan a vezetésre.

Ciri 2010.10.30. 05:54:03

@KuKori:

"Aki meg nem tud bekötve tolatni, az adja vissza a szaros jogsiját, mert orvosilag alkalmatlan a vezetésre. "

Így van!

cso zsi 2010.10.30. 07:44:47

@KuKori: Sosem értettem, hogy tolatáshoz miért is kell kikapcsolni az övet.
Amióta tükrök, és jó esetben elegendő mennyiségű ablak van, akkor az öv nem befolyásolja a tolatási képességeket.

Funi 2010.11.01. 02:51:05

@Térspecialista: "Aki nincs bekötve? Mondjuk hagyja ott a mentő.....oszt dugdossa a csatját oda ahova tudja!" így van. te meg túrázol majd az erdőben és lelőnek, akkor hagyjanak ott és dugják a seggedbe az erdész puskáját, végül is tudhattad volna, hogy vadászidény van... (és továbbra is pártolom az övet:))

Funi 2010.11.01. 02:53:31

@cso zsi: abszolút egyetértek, mégis vicces: mikor vezetni tanultam, Y-fordulónál pl. nem szabadott tükröt használni. nyilván, mert ott látom is, hogy hol vagyok:D

isssti 2012.02.28. 12:59:23

Mindig újra és újra megdöbbenek, hogy mennyi primitív, ámde magát rendkívül okosnak képzelő, csontbuta ember él ebben a hazában - b á m u l a t o s !!
Magyarország, szeretlek!

..ja, és az övet be ne csatoljátok: TI semmiképp - hulljon a férgese, ahogy mondani szokták!

u.i.: olyat lehetne, hogy aki övbenemkapcsolásos balesetben szerez releváns sérülést, azt ne az én adómból vakarják össze? ..fizesse zsebből az orvosi költségeket, ha már úgyis jobban tudja!
süti beállítások módosítása