Megjött a Cougar használati utasítása

  2010. október 24. - Winkler Róbert Címkék: alkatrész használati cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Patakokban folyik a lóvé elfele, cserébe érkeznek az alkatrészek a Cougarba. A nagyobb falatok, szelepfedelek, kockás viszosvászon pótkeréktakaró, kanyarstabilizátor még nem jöttek meg, de a tegnapi értekezlet alatt a postás orvul egy kis csomagot csempészett az íróasztalomra. Nem is csomag, inkább boríték, Amerikából. A használati utasítás. Hell yeah!

P1030322

Tudom én, nem ez a legfontosabb, a műszaki részleteket amúgy is leginkább a Last Baronsnál reszelik össze, de attól még nekem kell az ilyesmi is: egy eredeti, 1968-as Mercury Cougar használati utasítás. 14 dollárért (+ 10 dollár postaköltség). Érdekes, hogy sokan rögtön azt kérdezték, eredeti-e, de lássuk be, elég nonszensz lenne offszet nyomdatechnikával, régi papírra ilyesmit hamisítani. Ez azért nem a torinói lepel, vagy kumráni tekercsek-kategória, egyszerűen nagy az Ebay állatkertje, megterem benne a 68-as puma.

P1030324

Sok érdekes információ van egy ilyen használati utasításban. Például szerinted milyen benzin kell a Cougarba? Ez csak azért kérdezem, mert utólag könnyű lenne rávágni, hogy ja, ezek mind ilyen és ilyen benzinnel mentek. Oké, megmondom: 100-as prémiumbenzinnel. Alig várom, hogy kész legyen és tankolhassak bele valamilyen V Power Evót. Szerintem megtáltosodik, lehet, hogy a military shopban beszerzek egy vadászgépes g-ruhát, nehogy kiszaladjon a fejemből a vér. (Bár vannak még kétségeim az 1968-as RON-t (Research Octane Number) illetően, de majd meglátjuk, mit szól ennyi nyolc szénatomos szénhidrogénhez.)

P1030330

Aztn ott van az a húznivaló kis bowdenes gomb a kormány alatt, balra. Sem VMax Zsolt nem tudta, sem a Kölyök, még maga Géza is csak nézett, mi lehet, és megígérte, hogy utána jár. Mert ugye, utólag könnyű okosnak lenni, de előre csak annyit látni, hogy a bowden valahol balra lent megy át a tűzfalon, és arrafelé a túloldalon speciel a váltó van. Na de a manuál 24. oldalán megtudhattam, hogy a szellőzésben nyit valami olyan ajtót, amit eleddig nem találtam, és persze a rendeltetését sem értem pontosan. De az ősember kunyhójában se lehet már lakni, mégis hogy örülnek neki a régészek.

P1030328

Aztán ott a kalaptartó középső ürege, ami ugyan le van bőrözvve, de ott van valaminek a helye. Még annak idején VMax Zsolt mondta, hogy ne érjem be az egyetlen hangszóróval, ami a műszerfal közepén van, mert bizony már a 60-as években is kvázi surround hangszórózás járta Amerikában. És meg is mutatta a hangszóróhelyeket az ajtókban, meg a három gyári lukat a kalaptartóban. Na akkor nevettem, hogy tényleg surround, hihetetlen, egyszer be is hangszórózom, ha nagyon unatkozok. De az nevet, aki utoljára nevet, és az megint csak a szellőzőrendszer: a 28. oldal tanúsága szerint ez a rear window defogger. Tehát egy levegőcsőnek is kéne hozzá tartozni.

P1030329

Tudom, hogy a használati utasítást (a használati utasítás szerint is) a kesztyűtartóban kell tartani, de ha egyszer ott nem látszik?! Azt hiszem, a kalaptartón fogom valahogy tartani, ebben a cipzáras zacskóban, amiben küldték, csak a zacskót majd valahogy rögzítem. És olyan lassan krúzolok, hogy mindenki el tudja olvasni a hátulján a LINCOLN-MERCURY DIVISION feliratot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr192392801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röntgenszeműlány 2010.10.24. 14:22:44

"Alig várom, hogy kész legyen és tankolhassak bele valamilyen V Power Evót. Szerintem megtáltosodik"

Ezt nem teljesen értem. Ha most nem kopog, és nem változik a kompresszió, akkor mitől táltosodna?

robian 2010.10.24. 14:23:11

1 oldal: a cougar útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan.Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson.. ha ez dics benne, fabatkát sem ér...

dennisthemenace 2010.10.24. 14:25:07

@röntgenszeműlány: Arrol nem beszelve, hogy a magyar benzin eleve szar, hiaba etetik az embereket a gagyi adalekos dumajukkal. Milyen benzint is kapott a Cougar anno?

profile 2010.10.24. 14:37:47

az USA "premium" üa. max 98-as RON lehet. a "regular" a 92-es (az értékek államonként eltérhetnek). nagy táltosodás (vagy "pumásodás") nem lesz belőle... :o)

MrSwinger · http://mrswinger.blog.hu/ 2010.10.24. 14:47:34

Én is nagyon tudok örülni az ilyesminek. Gratula.

Lucius Flavius Arrianus 2010.10.24. 14:51:20

@robian:
A Trabant kezelési útmutatóját forrásmegjelölés nélkül idézni nem ér :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.10.24. 15:08:39

@profile: a Cougar 68-as, a Clean Air Act csak 1970-ben lépett életbe, tehát ha itt prémiumot írnak, az alatt az ólomtetraetillel jól telenyomott 91-es értik, a regular meg a 87-es :)

Leadfoot 2010.10.24. 15:17:33

Amennyi látható belőle, szerintem a szellőző-bovdenes tekerő izé egy szűkítőt működtet.
Felező a szellőztetéshez. :-)

nagyonnagyon 2010.10.24. 15:25:11

@Leadfoot: lehet hogy simán a G ruha levegő rendszerét nyitja :)

kasmat 2010.10.24. 15:29:02

Caps Lock nap alkalmából hiányzik a Caps Lock a billentyűzetről? :P

loláb 2010.10.24. 15:30:50

100 oktános benzin?

Az USÁban tudtommal most is 88-91 oktános benyákkal járnak, ki van zárva, hogy a Vpover féle 100 oktános cucc kelljen egy 68-as autóba.

Márcsak azért sem, mert szerintem 9-10esél nem lehet nagyobb a kompresszió (újkorában sem, de 40 évesen már főleg), szóval halál felesleges lenne magas kompressziótűrésű üzemanyagot előírni neki.
Mondjuk a motornak rosszat biztos nem tesz, legfeljebb a pénztárcád nem fog örülni, ha 380-forintos benzinből nyel be 16-18 litert.

butschq 2010.10.24. 15:35:16

nekem trabis, wartburgos, és ladás kezelési útmutatóim vannak, meg gépen a 80-as évektől gyártott bmwké pdf-ben (nagyából a összes, kivéve ami nincs meg). ha unatkozom azokat olvasgatom.

Winkler Róbert 2010.10.24. 15:50:24

@GYUSZI BACSl: "Érdekes, hogy sokan rögtön azt kérdezték, eredeti-e, de lássuk be, elég nonszensz lenne offszet nyomdatechnikával, régi papírra ilyesmit hamisítani. Ez azért nem a torinói lepel, vagy kumráni tekercsek-kategória, egyszerűen nagy az Ebay állatkertje, megterem benne a 68-as puma."

Devil2 2010.10.24. 15:56:36

Ha eddig nem csörgött be a 95-östől, gyári előgyújtással, akkor tutira felesleges a 100-as.

Devil2 2010.10.24. 16:00:53

A Cougarban voltak hengerenként 4 szelepes motorok is? Vagy mi az a (2V) és (4V)?

allnitelong 2010.10.24. 16:07:25

"még maga Géza is csak nézett, mi lehet"

Ki a bánat az a Géza?

Leadfoot 2010.10.24. 16:22:33

@Winkler Róbert: Egyébként "egyedi" darab, vagy van nekik még raktáron egy halom ilyen? Mert gyönyörű szép, sehol egy szamárfül vagy gyűrődés.

lwl (törölt) 2010.10.24. 16:31:04

@Make Valamit: "az alatt az ólomtetraetillel jól telenyomott 91-es értik"

Vajon lehet ilyet meg kapni valahol?

ábrus (törölt) 2010.10.24. 16:40:02

Robi és a tiédben melyik blokk van? (kéne. rohadt pénztelenség)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.24. 16:44:24

"Megjött a Cougar használati utasítása
Szerintem ettől megtáltosodik, lehet, hogy a military shopban beszerzek egy vadászgépes g-ruhát, nehogy kiszaladjon a fejemből a vér."

Azt hittem, végre egy pozitív csalódás és vettél egy ilyet: www.game.co.uk/Accessories/PC-Games-and-Downloads/Controllers-and-Accessories/Thrustmaster-HOTAS-Cougar-Joystick/~r332322/
Dehát mit várhat az ember egy... :DDD

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.10.24. 16:47:37

@lwl: bazz ne sajnáld már azt a 30-40 ezret a gépműhelytől, csináltasd meg a szelepülékeket :) Ha meg csak az oktánszámot akarod feltolni, akkor tankolj 1:8-ban metanolt a 95-öshöz, így 98 körüli lesz. (7:2 ha 100-ast akarsz)
Amerikában 79-től betiltották az ólomadalékokat, nálunk kissé tovább tartott megetetni a néppel, de kapni hivtalosan már nem lehet.

2010.10.24. 17:13:18

@Make Valamit:
metanol? az durva lenne :D

esef 2010.10.24. 17:13:32

@robian:
Ugyanez volt a Skoda 120 használatijában is... (mármint hogy jó az útfekvése és gyorsulása) :)

last barons 2010.10.24. 17:19:02

@Devil2: a fordnál a karburátor torokszámára utal a jelzés.
2v- kéttorkú
4v- négy torkú
természetesen a szívósorok is különböztek.

lwl (törölt) 2010.10.24. 17:26:13

@Make Valamit: Gondoltam, ha mar oldtimeresdit jatszunk, szerezzuk be hozza az osszes korabeli cuccot, nem baj, ha fustol vagy budos. Klasszik SAE30 olajat is kapni a mai napig:
www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_germany/STAGING/local_assets/images/about/castrol_product_classic_Kanister_XL30_533x800.jpg
Oldtimer-uzemanyag meg ezek szerint akkor nuku?

w a s d 2010.10.24. 17:45:35

@lwl:
Van ólompótló, meg repülőkbe még lehet kapni valami ólmos benzint.
(Meg vannak helyek, ahol igazi ólomadalékot is árulnak:
www.tetraboost.com/ )

w a s d 2010.10.24. 17:47:08

@Make Valamit: Miért, mit tudnak a szelepek fészkével csinálni?

lwl (törölt) 2010.10.24. 17:51:05

@F/: Koszi, ez tenyleg fasza, hazilag lehet vele pancsolni olmos benzint.
www.tetraboost.com/info/dosage/

$pi$ 2010.10.24. 18:16:43

Mindegy, hogy mit szed össze az ember az eredeti kézikönyv az alap. Az teszi fel az i-re a pontot, abból lehet idézgetni amikor megmutatja az ember a vasat a haveroknak. ;)

Winkler Róbert 2010.10.24. 18:20:43

@Leadfoot: Szerintem van még az Ebay-n gazdagon. A Cougarpartscatalog.com-on meg végképp döbbenetes dolgokat lehet lőni. Csak az eredeti középkonzol ne kerülne 900 dollárba...

Winkler Róbert 2010.10.24. 18:26:56

@allnitelong: Géza a Last Baronsnál a főnök, vagyis a Báró. csak nem kenyere a szereplés.

Teshow 2010.10.24. 18:33:47

A Faxon kiadó oldalán (ahonnan a boríték felirata szerint származik a doksi) most is van 13,99 USD + postáért ugyanilyen manuál.
Becsületesen meg is írják (csak kicsit lejjebb kell görgetni az oldalon), hogy "This is a quality reproduction of the registered owner's manual".
cgi.ebay.com/ebaymotors/1968-Mercury-Cougar-and-XR-7-Owners-Manual-68-XR7-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53e41f9582QQitemZ360309560706QQptZMotorsQ5fManualsQ5fLiterature

Mindez persze szerintem az élvezeti értékéből semmit sem von le, és az ára is korrekt.
Ha mégis 43 éves lenne a papír, az az illatából azonnal megállapítható - no és ez esetben én kérek elnézést az okoskodásért!

GGG77 2010.10.24. 18:42:45

Hihetetlen, 68-ban nálunk Trabant volt, ott meg... Hagyjuk a politikát, de azért b@ssza meg. :)

FCs 2010.10.24. 18:47:39

RON98=MON90
RON100=MON91,5
a 95-ös bőven elég bele

Winkler Róbert 2010.10.24. 19:18:16

@Teshow: Hát akkor mégiscsak ez a torinói lepel. Régi szaga van, szálkás a papír, én elképzelni nem tudom, hol a vevőréteg, aki eltart egy ilyen vállalkozást.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 19:55:24

@Winkler Róbert: Mai napig gyártanak pl. nálunk Diósgyőrben is mindenféle spéci papírt. Lehet hogy a papír "régies" hatású (nem találtam rá hirtelen jobb kifejezést) a mai nyomdatechnika meg elég fejlett.
Valószínűleg nem eredeti, de ha hozza a régi tipográfiát, szóval jól néz ki, nincs vele semmi gond!

Asphalt 2010.10.24. 19:58:45

@Make Valamit:Amerikában '71-től tilos az ólmozott benzin

Asphalt 2010.10.24. 20:03:04

@loláb: Ja odírták,hogy 1:10-hez a kompressziója ennek a motornak de volt ennél magasabb is.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.10.24. 20:04:54

@Winkler Róbert:
Az a "Door ajar" az spanyolul van?
Ugyanez a szöveg van a chrysler voyagerben is.

Teshow 2010.10.24. 20:08:17

@Winkler Róbert: Ha régi szaga van, akkor nem kizárt, hogy a tiéd egy eredeti példány, mert olyanokat is tartanak szép számmal. Brutális az árukészletük, megdöbbentő a paletta!
De komolyan mondom (fentebb is írtam), szerintem semmi jelentősége, hogy originál vagy minőségi reprint.
A hangulata és a benne lévő információ ugyanolyan értékes mindkét esetben. Az eredetiségnek meg akkor lenne külön jelentősége, ha az autó saját doksija lenne meg!
És még egyszer bocs, nem akartam ünneprontó lenni!

Gomulka Béla 2010.10.24. 20:13:51

@Lucius Flavius Arrianus: Akkor a gizai piramisokat se szabad képen mutogatni pontos forrásmegadás nélku"l? Nem, az egyetemes kultúra értékei ko"zkincsnek számítanak.
Amúgy nem az elso" oldalon volt a figyelmeztetés.

Teshow 2010.10.24. 20:17:30

@BeeTm: A "door ajar" nem jól becsukott ajtót jelent. Az USA-ban nem szeretik a piktogrammokat, mindent kiírnak betűvel (is). A Camry-mben is volt ilyen felirat, ha jól emlékszem.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 20:17:46

@Teshow: na akkor mégse volt olyan hülyeség a kérdésem (:

különben szerintem is tök mindegy hogy eredeti-e, csak a kiváncsiság dolgozott bennem

Teshow 2010.10.24. 20:20:46

@Freddy a Krüger: Igen, az is lehet, hogy felvásárolták egy papírgyár évtizedes elfekvő raktárkészletét. A többi már csak nyomdatechnika.
De ne ragozzuk tovább ezt a vonalat, szép és kész! :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.10.24. 20:22:58

@loláb: Nekem a 92-es RoverV8-as Range-em kézikönyvében az van írva, hogy 98-as köll bele. Oszt vót ez Amerikában is forgalmazva, szóval nyilván van ott is ilyen benzin.
Ja, és a kompresszióviszonya 8,94:1...

switch 2010.10.24. 20:40:46

A Shop Manaul, a Factory Service Manual, az Assembly Manual, és az elektromos kapcsolási rajzok kötet is úton van? Döbb, hogy ezeket mind be lehet szerezni az USA vasakhoz. És igen, van fizetőképes kereslet az utánnyomás eltartására is.

esef 2010.10.24. 20:42:38

@Winkler Róbert:
Kívánom, hogy eredeti legyen. Az, hogy a papírnak régi szaga van, semmit nem jelent. Az én főnököm berendelt 8 éve 3 raklap négyzetrácsos (gyk. "kockás") jegyzettömböt (kb.10-en használjuk, a velünk egy helyen székelő többi céggel együtt), lent rohad a pincében, olyan szaga van, hogy csak na...

blaiser 2010.10.24. 20:48:55

100-as benya 68-ban? Tokeletesen kizart, Winkler Ur, tessek ennek utanajarni rendesen. Vagy ugye csak vicc volt es en nem ertem... ?

A 2003-as Chrysler-em 86-os benyat ker es kap, a kuton a legjobb tudtommal 91-es. QC, CA

kzolika 2010.10.24. 20:59:47

Egy megszűnt autógyár termékéért így lelkesedni. Ehh.

esef 2010.10.24. 21:02:36

@Tie:
Az USA-ban szintén forgalmazott Kia Sephia szintén vígan elment a 91-es benzinnel. (Amíg itthon még lehetett kapni.)

Winkler Róbert 2010.10.24. 21:11:44

@blaiser: Hát igen, én is inkább a 86-osra tippelnék.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.10.24. 21:24:57

@esef: Persze hogy elmegy, állít az előgyújtáson, oszt sanyi.
Csak épp a 92-es évjáratú amerikai kézikönyvben is 98-as üzemanyagot írnak a Range-hez. Márpedig, ha nem vóna ott olyan, nem írnák.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.24. 21:36:33

Nagyon szép a borító, szép állapotban van!

esef 2010.10.24. 21:42:43

@Tie:
Van, csak ott nem a 98-as az átlagbenzin, sőt. Mint ahogy nálunk sem.

Rocko- 2010.10.24. 21:43:51

@Tie: "miért, frissebb nincs?"

Macskavirág 2010.10.24. 21:52:41

@blaiser: kétféle oktánszám van: kísérleti (RON vagy német nyelvterületen ROZ) és motoroktánszám (MON vagy német nyelvterületen MOZ). Máshogy mérik a kísérletit, mint a motort, ezért magasabb a kísérleti értéke. A kísérleti vizsgálati módszer a városi közlekedést modellezi, a motor pedig az országúti használatot. Magyarországon a benzinkutakon a MON van feltüntetve. 92-es RON megfelel 85-ös MON-nak, 98-as RON a 90-es MON-nak, 100-as RON durván 92-es MON-nak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.24. 21:57:33

Én is örülnék egy ilyennek az Escorthoz. Ugyan még nem veterán, és nem ilyen frankó vas, de hasznos infók miatt...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 21:57:46

@robian: Tudod mi a vicc? A Trabant kezelésije is épp ezzel a mondattal kezdődik! :D

Macskavirág 2010.10.24. 21:59:12

@Macskavirág: bocs, az itthoni kutakon a RON van feltüntetve.

Dennis01 2010.10.24. 22:04:17

@lwl: En hajdan a 83-as Minimhez ilyet vettem:
www.millersoils.net/1_Millers_frame_CLASSIC.htm
Mikor teletankolsz (ami kb 60 liter altalaban), ezt belelottyinted a tankba es kesz. A Mini tankja 40 liter korul volt, ezert fel tanknal megint ratoltottem 20 litert, igy jott ki 60.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:28:28

@Teshow: nem hinném hogy felvásárolták volna. De ott a pont, ahogy írod: jól néz ki és kész!

Pintér Miklós 2010.10.24. 22:32:02

A legfajinabb a billentyuzet a kep hattereben... CapsLock es Windowstalanitva. :)

Garp 2010.10.24. 23:09:03

@Winkler Róbert: szép kapás, imádom az ilyen eredeti 'apróságokat'. Nice one.

FCs 2010.10.24. 23:20:54

@Macskavirág: ezt írtam korábban, de mindenki read only-ban van..:) itt egy link, pon is benne van: www.btinternet.com/~madmole/Reference/RONMONPON.html

w a s d 2010.10.24. 23:33:35

@KuKori: Kezdődik? 17. kiadásban a 38. oldalon szerepel.

blaiser 2010.10.24. 23:46:35

@FCs: Ez mind igaz, de akkor sem ertem mi az a 100-as ertek a manual-ban. Mint kiderult (en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating) az USA-ban es Kanada-ban az AKI-t (aka Anti-knock Index) tuntetik fel ami nem mas mint a RON as MON atlaga es cirka ot ponttal alacsonyabb a RON-nal. Ha a 68-as szabvany es gyakorlat ez lenne, az derulne ki, hogy a Cougar 105-110 RON-szerinti versenybenzint ker, ami nonszensz szvsz... Szoval ertem en csak nem ertem.

Budaipeti 2010.10.24. 23:55:21

Ha jól értelmezem a szöveget, ez az ajtócska arra szolgál, hogy a szellőzőrendszer bal, vagy jobb oldalán engedjen be levegőt, ehhez kell azzal a gombbal nyitni vagy csukni azt a bizonyos ajtócskát.
Mondhatjuk azt akkor, hogy ez a "kétzónás klíma" elődje?? - Azaz mégsem, az utolsó mondat azt írja, hogy légkondis járgányokba nincs ilyen ajtócska...
(elnézést, ha esetleg félreértettem vmit, néhány szó nem olvasható ki a fényképen)

FCs 2010.10.25. 00:37:06

@blaiser: pont a cougar forumon találtam erről egy bejegyzést: www.mercurycougar.net/forums/showthread.php?51945-351-Cleveland-Compression-Ratio&p=434767#post434767

Elolvastam pár oldalt, és egy 66-os Mustang manualjában, a Cougaréban is szereplő 94 és 99,8-as értékek mellett ott szerepelt, hogy octane as rated by the research method, vagyis RON értékekről van szó, és nem igazán találtam arra utalást, hogy ennek a meghatározása megváltozott volna valamikor.
Az AKI-t bevallom nem ismertem előtte, és érdekes fordulatot az amerikai benzinek megítélésében, hogy gagyinak hitt 87-es benzinük igazából 92-es.

=Daniken= 2010.10.25. 01:07:37

Winkler Robi:

A Cougar 302 cui-s? mondjuk nem egy Impala uszály, úgyhogy nem rossz a 210 ló sem...csak azért a 325 jobban hangzik. de ha jól emlékszem, 5000 ccm körüli, az meg majd' pont 302cui. kompresszort nem raktok a Cougarra? vmi szolídat, ami dob rajta 70-80 lovat:-DDD

Shinjuku 2010.10.25. 04:29:32

Regular: 87 (Europaban 91-92)
Premium: 91 (Europaban 95)

Ne tegyel bele szerintem szazast mert nem tul jo a motornak... En a '74-es Corvette-embe Plust raktam Regular helyett es huzamos autopalyazas mellett ugy tulmelegedett a 350 L-82 hogy amikor megalltam es levettem a gyujtast meg egy ideig rofogott a motor :) (HEI elektronikus gyujtas van benne meg mielott megjegyezned hogy rosszul volt beallitva)... aztan elkezdtem bele Regulart tankolni es azota semmi gond.

Shinjuku 2010.10.25. 04:32:39

Nem fog neki hianyozni az olom... 1975-tol itt mar katalizatorokat raktak az autokba es semmit sem valtoztak a motorok az atallassal...

Shinjuku 2010.10.25. 04:45:15

A 2V es 4V a porlaszto szukitoinek szama (V=venturi) ezzel egyutt a beomlok is ennyien vannak (intake manifold) 2 illetve negy nyilassal... A 4 nyilasuakkal jobban tud lelegezni a motor, de az alacsonyabb fordulatszamokon nincs nagy hatassal a teljesitmenyre... igy aztan az ilyen nagyobb, nyomatekos motoroknal nem nagyon erezni a 2V es a 4V kozotti kulonbseget... De ahogy latom a kompressziok is masok a 2V es a 4V motoroknal.. az mar szamit.. :)

önkéntes rendőr 2010.10.25. 08:29:52

@dennisthemenace: Nem csak a magyar benzin szar. Mindegyik prémium az. Az amerikai benzinek meg még szarabbak. Az olajakról nem is beszélve. Az igényesebbje 3000 miles-onként cseréli az olajat, hogy ne kopjon szarrá a motor.

önkéntes rendőr 2010.10.25. 08:31:27

@önkéntes rendőr: Pontosabban: nem a benzin szar, hanem a magyar az a benzinkút-franchise, amelyik érdekeltté teszi a bunkó magyar kutast, hogfy kispórolja az adalékot a prémium benzinből.

Gomulka Béla 2010.10.25. 08:38:31

@=Daniken=: De csak eredetit, semmi jappán gané ám! Zománcozott, hu"velykben és egyéb testrészben megadott méretezésu"t, aminek papírja van hogy az o"sszeszerelo" gyári munkás ott volt a normandiai partraszállásnál.
Amúgy, ha az igazi cél az, hogy megbámulják a Cougart és a snájdig használati utasításta hátsó ablakban (nem fog az ott KIFAKULNI?), akkor én az ideiglenesen megszálló szovjet ero"k által hátrahagyott hetven oktános benzin használatát javasolnám a százas helyett. (Vashordókban lehetett kapni, olcsón, és a rendo"r se szólt, ha látta a tranzakciót. Volt az úgy, hogy a vereshadsereg-olajzo"ld Zil tartálykocsiból fejtették le a nyunyát, a Szegfu" utca végében, az o"reg munkáso"r bácsi háza elo"tt.) Na, az kéne megen, akkor a biciklisek is láthatnák. Ja, és szerintem abban sem volt ólomadalék, mert minek?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 10:51:34

Szerintem a regular benzin kb 86-os lehetett, a premium meg kb 92-es...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.25. 12:27:58

Olyan, mint egy Wartburg kézikönyv.

Snipp 2010.10.25. 13:42:44

hol van a capslock a billedről?

mtk001 2010.10.25. 15:07:34

Azért én tennék kiegészítő adalékot, mint a volt szocialista autókhoz, a benzinbe.

Shinjuku 2010.10.25. 16:52:05

@önkéntes rendőr: Miert csak az igenyesebbje? Errefele mindenki 3000-kent cserelteti az olajat... 40 dolcsi es 15 perc alatt minden sarkon megcsinaljak.

Shinjuku 2010.10.25. 16:53:41

@Shinjuku: Rajottem hogy van magyarul... (bocs)... negytorku es kettorku porlaszto... :) :) :)

gnme 2010.10.25. 16:58:50

kezdek besárgulni (megmattulni)

..szerezni kell valami bütykölnivalót ( a ford rohamosan magjavult), reméljük a városgazdálkodásnál van tropára hajtott fűkasza, vagy megszorult permetezőgép

www.pups4sale.com.au/nueboree_01.jpg

DATSUN 2010.10.26. 07:05:04

harszgszom rád az árulásodért...szegény elnöki...nem sajnálod?-lecserélted erre????

lwl (törölt) 2010.10.26. 08:23:41

@FCs: 1977 ota van nemzetkozi szabvany a RON megallapitasara, 1990ben es 2005ben modositottak rajta. Egy 1968as kezikonyben a "by the research method" nem feltetlen azonos a mai RONnal.

FCs 2010.10.26. 10:51:38

@lwl: a by the research method biztosan RON-t jelent, a szabványosításáról én nem ezt olvastam, a Fuels and lubricants handbook szerint Graham Edgar dolgozta ki 27-ben, 51-ben lett szabvány és nincs szó arról, hogy azóta változott volna: books.google.com/books?id=J_AkNu-Y1wQC&lpg=PR8&ots=j-Gx5QBWbv&dq=Fuels%20and%20lubricants%20handbook&hl=hu&pg=PA62#v=onepage&q&f=false

paladinn 2010.10.26. 13:56:56

ami megvan pénzé, az megvan ingyéis a neten

Asphalt 2010.10.26. 14:22:02

@önkéntes rendőr: Jaja nagyon szarok az amerikai olajok, pld: Valvoline ,Castrol ,Mobil1,Penzzoil,Texaco.

gnme 2010.10.26. 16:59:39

éÉ'n maradok a shell-nél. Arról legalább meg van mondva, hogy fejleszt.

Nem csak belehugyint az üvegbe azt adja Castrol felirattal.

lwl (törölt) 2010.10.26. 20:19:15

@FCs: Jo lenne, ha elolvasnad, amit belinkelsz, a konyv ugyanis nem allit olyat, hogy semmi valtozas nem tortent. Az *alapelv* a huszas evek vegerol szarmazik, de pontossagban es helyessegben kb annyi koze van a *mai* RON-mereshez, mint a 100 eves felfujhato gumiabroncsnak a maiakhoz: a mukodesi elv. A ma a kutakon lathato RON-ertekeket az ISO 5164-gyel (600rpm/52°C) merik, ami 2 izben is modositottak:
www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_ics/catalogue_detail_ics.htm?csnumber=11163
Az ASTM D2699 is jopar valtozason atment, senki nem dolgozik 60-80 eves szabvanyokkal:
www.astm.org/filtrexx40.cgi?-P+DESIGNATIO+D2699+/usr6/htdocs/astm.org/DATABASE.CART/historicalpick.frm

Hogy 77 vagy 51 elott ki hogyan mert, az megint mas tortenet. De nemcsak a metodusban voltak kulonbsegek, az elso CFR-vizsgalomotorok egy "cseppet" egyszerubbek voltak a mai tobbtankos modelleknel:
files.asme.org/ASMEORG/Communities/History/Landmarks/5519.pdf

Arrol nem beszelve, hogy meg a mai, modern berendezesekkel sem trivialis feladat pontos oktanszamot merni, olyannyira nem, hogy az asvanyolajipari cegek, az autogyartok, es a kutatointezetek kozos vakmintakon(!) vegzik az oktanszam-mereseiket, egymastol fuggetlenul, es osszehasonlitjak(!) az eredmenyt.

FCs 2010.10.26. 22:03:04

@lwl: "Jo lenne, ha elolvasnad, amit belinkelsz, a konyv ugyanis nem allit olyat, hogy semmi valtozas nem tortent."

Érdekes deduktív logika, hogy ha nem állítja, hogy nem történt, akkor történt..:)

Nem vettem a fáradtságot, hogy 95CHF-ért megvegyem a pdf-et, ha neked megvan idézhetnéd pontosan a változásokat. A te logikáddal 2009 a modern tudomány tabula rasajának ideje, mert ekkor vonták vissza az ISO1000-t és helyébe az ISO80000 lépett, és mivel ezek határozzák meg a tudományos életben használatos kb az összes fizikai és matematikai mértékegységet, minden korábbi számítás, eredmény és publikáció aznap érvényét veszítette..;)
Nem a lehetőségét vitatom a korabeli mérések pontatlanságának /bár nagyságrendnyi tévedés kizárható/, csak de ennek semmilyen egzakt bizonyítékát nem láttam, az érveidnek pedig nincsen erre vonatkozó relevanciája.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.10.30. 04:40:41

Most nézem, ez a bejegyzés a mentett oldalaim között volt, biztos nem volt időm elolvasni, aztán elfelejtődött, amúgy remek dolog a Használati Utasítás, egyszercsak leegyszerűsödik tőle az autó, ez meg még szép is a maga módján, színes, szélesvásznú, rengeteget lehet belőle tanulni, többet mint a haveroktól vagy pláne a szerelőktől, mert a szerelő szerel, nem olvas, még magyar nyelvűt se, nemhogy americano, szóval, amihez van Használati Utasítás, az kellő odafigyeléssel használhatóvá is válik, kívánom, hogy így legyen, és bocs, hogy elrontottam ezt a szép kerek kommentszámot, maradok tiszteletlen: 101.
süti beállítások módosítása