Életveszélyes szirénapánik

  2010. október 06. - baowah Címkék: vélemény rendőrség

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

fenyhid

A mentő-rendőr-tűzoltó-elnöki konvoj sokakat vészfékre és árokjárásra késztet. A túlzott óvatosság ölhet.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr362350065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2010.10.06. 12:52:47

Egyébként nekem a legkeményebb szitum tótországban volt. Egyenes szakasz, kb. 7-8 autó ment egymás után, kb 80-100 méteres "követési távolsággal", én a harmadik voltam a sorban. Tükörben látom, hogy jön a kék egy mentő képében a szembe sávban, valahol az sorban utolsó autó környékén, mire az utolsó elkezdi előzni az előtte lévő kettőt a mentő elé kivágva. Mivel erős teherautó forgalom volt szemből, ezért a mentő csak egy autót tudott abszolválni, de mire elkezdte előzni a következőt, addigra ismét pont elé kivágva folytatta az ámokfutást az autós. Amikor mögém ért az autós (angol rendszámos, három röhögő fiatallal kibélelve), akkor még volt egy autó közte és a mentő között. A mentő ismét folytatta az előzést, mire az angol rendszámos autó szó szerint kivágott elé, hogy engem megelőzzön, pedig én már a padkán döcögtem 70 körül. A mentő csak füstölgő gumikkal fékezve tudta az ütközést elkerülni, míg az angol verda az előttem lévő két autó előzésénél is eljátszotta ugyanazt, hogy kivágott a mentő elé. Na ott kivetkőztem volna emberi mivoltomból, ha szemben állhattam volna ezekkel a féltüdejű diszkópatkány takonygombócokkal. Ennél ocsmányabb viselkedést közúton még nem tapasztaltam. Szívből kívántam, hogy álljon valahol az út szélén egy igazi kötsög szlovák rendőr (akitől még én is félnék:D:D), aki leinti őket, aztán valaki csak elmagyarázta volna nekik, hogy miért lógassák fel őket valahova.

kigyurt álat 2010.10.06. 12:53:26

Szánalom, de anyám is szokott így vezetni.
Egyszer régen például a szembejövő mentő elől húzodott le a padkára országúton, pedig a mentő a saját üres sávjában jött. A mögöttünk jövők közben persze mentek el mellettünk, és mutternek sikerült úgy visszamennie az útra, hogy majdnem elkaptuk az egyiket. Én meg csak kapartam a kárpitot...

Pityuuu 2010.10.06. 12:54:13

@wwolf: Utasított? Már a mentősnek is olyan jogai vannak, mint egy rendőrnek? Milyen alapon?

Az a rendőr meg aki megbüntet, mert bementem a kereszteződésbe, egy igazi faszkalap és még a KRESZ-t sem tudja, ugyanis szabály, hogyha máshogy nem akkor a kereszteződésbe való behajtással kell segíteni még ha piros is. Nem rég voltam C kategórián és ott KRESZ tanfolyamon a piros lámpát felülbíráló okok közé soroltuk a megkülönböztetett jelzést használó kocsikat is.

(hero) 2010.10.06. 12:56:52

Üdv. Megkülönböztető jelzést használok hivatásból. Értem Én a cikk lényegét, de kérek mindenkit értsék is! Nap mint nap találkozom olyanokkal akik nem húzódnak félre! mert még messze van az a kék lámpa! Vagy csak úgy passzióból. Igen fékezzen nagyot, mert biztos kellemetlen fél percel később hazaérni, netán motorral mégnagyobbat fékezni. Kérdem a nagyrabecsült Zirig Árpádot, vagy az itt kommentelőket akkor is igy gondolkodnának ha az Ő/Te 5éves kislányodhoz megyek?! Tehát kérek mindenkit ha kéket lát húzódjon le akkor is ha még nincs a seggében!!!

The Good Boy 2010.10.06. 12:57:24

@Flak: kimaradt:
újautó vs. használtautó
dizel vs. benzines
bmw vs. suzuki
kötsög bmw-s vs. kalapos skodás
máv biztositós vs. allianzos
ótómata vs. kéziváltós
vezetési élményes vs. öreguras
Winkler vs. Csikós

folytassam még?

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.06. 12:57:34

@Flak: a lényeg, hogy te is kitombolhattad magad a kommentekben :D de most hogy kiokádtad a mérgedet, talán józan ésszel újragondolhatnád a dolgot. ha mindenki betartaná a szabályokat és odafigyelne a volánnál nagyjából statisztikai hibahatár alá esnének a balesetek. max műszaki hiba miatt.

senki nem hiszi magát tökéletesnek szerintem, de az odafigyeléshez nem kell sztárpilótának lenni. hogy ne a kocsibejáróm előtt 10 centivel tegyem ki az indexet, sáveltolásnál ne húzzam rá a kocsit a másikra, lámpánál ne a kanyarodók zöldjére lőjjek ki egyenesen stb stb... és akkor még a nemtörődömségből szabálytalankodókról nem is beszéltem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.10.06. 13:04:09

@(hero): azt hiszem nem érted. a fékezés nem azért nem jó, mert lassabban érek haza, hanem azért mert megbontja a forgalom ritmusát és balesetveszélyes.

Nem arról van szó, hogy ne engedd el a mentőt vagy egyéb villogó kollégáját. Hanem arról, hogy engedd el, de ne csinálj ön- és közveszélyes mozdulatokat közben. Mert lehúzódni csak indokolt esetben kell. ezt diktálja a KRESZ meg a logika is.

Hurri Kán 2010.10.06. 13:04:39

@d'oh: nagyon jól írod, az ODAFIGYELÉS. Na ez az ami a közlekedők jelentős részéből tökéletesen hiányzik.

Wührer 2010.10.06. 13:05:59

@The Good Boy: A válasz: új automata diesel bmw, MABISZ-os vezetési élményes. Talán Winkler. :) :)

Flak 2010.10.06. 13:07:47

@d'oh: Aha. Erről van amúgy szó, az lenne a fontos hogy azok is betartsák a szabályokat akik mindig magas lóról beszélnek. De általában pont azok szoktak 60 km/h nál 3 méter követési távolságot tartani 8mer lassúú az a fíreg) és furakodni, no meg áthajtani záróvonalon satöbbi. Rengeteg ilyet láttam már. És itt is ugyanez jelenik meg csak szavakban. Erre akartam kilyukadni. itt is letolják a Suzukist, Trabantost, itt is lefikázzák és semmibe veszik a biciklist, hülyének tekintik a gyalogost. A lényeg viszont az volna hogy megpróbáljunk a másik fejével gondolkodni. Ezt hívják együttérzésnek, empátiának. na ez hiányzik sokakból, itt is.
Az hogy senki nem hiszi magát tökéletesnek nem igaz. Mivel mindenkinek szubjektív a véleménye, azaz magáhozu viszonyít. Amihez viszonyítasz az a mérce, az a tökéletesség. Egy bénázást jobban elnézel magadnak mint másnak. Mert megindoklod valamivel (most nem kávéztam, vagy front van stb), előtted viszont ha valaki ugyanazt csinálja, az bizonyára egy komplett idióta.
A többi dolgot amit írtál pedig meg lehet tanulni, gyakorlás kérdése az egész. De ez egy folyamat és pont ezért nem kellene lenézéssel, nyomulással és semmibe vétellel eleve olyan benyomást gyakorolni az épp tanulókra vagy ritkán vezetőkre, hogy csak az boldogul aki "ügyes" ő pedig szarul csinálja. Nem szarul, gyakorlatlanul. Ez nagy különbség.

esef 2010.10.06. 13:08:23

@The Good Boy:
Az allianz semmivel nem különb mint a máv biztosító. Ugyanolyan alja brigád, csak a nevük és az arcuk nagy.
Amúgy meg egymás alatt olvasva - pár kivétellel) illenek az általad írtak Winklerre és Csikósra is. :)

Hurri Kán 2010.10.06. 13:08:27

@The Good Boy: amúgy mindegy, a lényeg hogy a vége marhapörkölt legyen :))

Worm- 2010.10.06. 13:10:02

wwolf-nak igaza van. soha nem lehet tudni mért megy a mentő után vki. Meg szerintem te is ugyan ezt csinálnád ha fiad/lányod/apád/anyád lenne a mentőben..

volt egy ezzel kapcoslatos kérdés a vezzes.hun

Zsolt kérdezi - 2010-08-11 13:10:19

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Kérdésem, hogyha piros lámpánál állok, és megkülönböztetett jelzésű jármű közeledik felém, és csak úgy tudom a biztonságos átjutást biztosítani neki, hogy átmegyek a tilos jelzésen, de lefotóznak az áthaladás végett, mi a teendőm. Esetleg addigra a lámpa is zöld lesz, így a fotón a "másik" jármű a megengedett sebességen belül és szabad jelzésnél ment át a kereszteződésen.
Az eset nem történt még meg, de bármikor bárkivel megeshet.

Válaszát előre is köszönöm:
Üdvözlettel:
V. Zsolt

Válasz levélre

Tisztelt Olvasónk!
Ez esetben sem mehet át a piros lámpán.
Üdvözlettel:
dr. Orgoványi Krisztián

most ezmi? ismét szép példa a renszer hibájára?:D

Mokele-Mbembe 2010.10.06. 13:10:09

Hogy a lényeghez is hozzászóljak: Göd mellett 2×1 sávos az "újkettes", csak Dunakeszi alatt 2×2.

Egyébként meg alig fél órája kívántam az anyjába a kék propelleres céges versenyzőt, akit a a szirénázó gyerekmentő kapott majdnem oldalba az Astoriánál, mert neki fontosabb dolga volt holmi kéken villogó szanaszét matricázott balféknél. Még jó, hogy legalább a mentős figyelt és fel volt készülve az ilyen állatokra.

balazs65456 2010.10.06. 13:10:10

Velem a következő történt pár éve.
Késő este M1 útépítés 1 sáv használható (leálló és jobb sáv lezárva) balról szalagkorlát jobbról útépítés lezárás lehúzódni nem lehet, 80-as korlát. Szépen gurulok 90 körül mikor hátulról közelít egy mentő. Ha húzódni nem lehet akkor gyorsuljunk szépen felmentem 110-120 körülre a mentő tartotta a tempót, de hamar ráfutottunk 80al "marha szabályosan és biztonságosan"-lebalábbis szerinte- haladó emberünkre. Kicsit vártam a reakciót, de semmi. A mentő most már seggemben és még 1,5-2km az útépítésből. Villantottam neki hátha rájön hogy most bizony előre kell menekülni. fel is gyorsult egy pillanatra 90-re majd satuzott egy nagyot a barom! pedig semmi félreállási lehetőség nem volt! Ezután hagytam magára, szépen 81-el az útépítés végéig... Sajnos ezek hiszik amgukról hogy baromira szablyos és biztonságos vezetők...

Flak 2010.10.06. 13:10:53

@gyvy: Mindenkinek van rossz napja, persze gondolom te mindig 100%-on pörögsz a volán mögött. Ha eleve ezzel a feltevéssel ülsz be a kocsiba, magadat tekinted a Tévedhetetlennek. Ami nem jó.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.10.06. 13:12:07

@BMW ///: ha belső sávban valaki kiteszi az indexet balra, azt jelzi neked, hogy folyamatosan haladna ő is. lehetőleg lassítás nélkül. sokan nem ismerik a jelzéseket. én megtanultam az oktatómtól is, meg egy két kamionos haveromtól is.
az öreg családi kocsiból ki se nézik az agyonfelszerelt drága kocsisok, hogy a kevés lovas járgány is tud vágtázni, akár 180-nal is. láttam már ilyen csodamasinisztás embert megfagyni a volán mögött, mikor otthagytuk őt.

Mokele-Mbembe 2010.10.06. 13:13:24

@balazs65456: ezt nem értem: "Ezután hagytam magára, szépen 81-el az útépítés végéig" - ezek szerint mégi ki tudtad kerülni? Mert akkor a mentő is ki tudott volna téged...vagy félreértelek.

The Good Boy 2010.10.06. 13:13:42

@esef: egyezés csak a véletlen műve:)
egyébként igazad van. mindkét biztosító neve helyére bármelyik behelyettesíthető, mert mutyiországunkban bármelyikre szavazunk, csak sz*rul jöhetünk ki.

@gyvy:
marhapöri vs. bundáshús:)

Hurri Kán 2010.10.06. 13:14:14

@Worm-: úgy tudom (nem biztos hogy jól) hogy a Kresz szerint is bizonyos szabályokat meg lehet szegni, élet-és vagyonvédelem (baleset elkerülése) miatt pl., feltéve ha nem okozol vele nagyobb veszélyhelyzetet mint amit eleve elhárítani akartál.
Ha valaki ezt pontosan tudja, esetleg olvassa egy hozzáértő, kíváncsi lennék a véleményére.

Flak 2010.10.06. 13:15:29

@balazs65456: "A mentő most már seggemben és még 1,5-2km az útépítésből. Villantottam neki hátha rájön hogy most bizony előre kell menekülni."

Menekülni sosem kell. 2 km 80 km/h-val nagyjából másfél perc. 120-al csak kicsit több mint egy perc. Hány másodpercet is nyersz a gyorshajtással amire neked nincs is jogosultságod? Ja és úgy hogy veszélyezteted vele a többi közlekedőt.
A satuzás ha úgy volt tényleg hülyeség, de a mentő elől "menekülés" szintén nem túl bölcs dolog.

Hurri Kán 2010.10.06. 13:15:42

@Flak: egyáltalán nem tekintem magam tévedhetetlennek, ez amit leírtam tapasztalat.

Flak 2010.10.06. 13:16:57

@Mokele-Mbembe: Szerintem arra gondolt hogy hagyta hadd menjen 80-al továbbra is a maradék pár méteren.

Flak 2010.10.06. 13:19:53

@gyvy: Én azt tapasztaltam, hogy az utakon emberek közlekednek. És mivel ez így van, az emberek pedig sokfélék és a hangulatuk/állapotuk is sokféle lehet, empátiával kell kezelni a kialakult helyzeteket. És nem a gonoszság és ostobaság számlájára írni azonnal.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.06. 13:22:04

@Flak: értelek én, csak éppen ez a gond, hogy van egy széles réteg az utakon akiknél nem jelentkezik ez a folytonosság a fejlődésben. tudom, mert látom. rokonokon, barátokon, ismerősökön. telnek a hónapok, évek, és ugyanúgy elbambulják a jobbkezet, index nélkül átcsorognak a másik sávba, milliméterekkel mennek el a parkoló kocsik mellett.

én is hibázok néha, például az első hetekben többször is rosszul mértem fel, beférek-e valaki elé és kicsit fékeznie kellett (semmi közvetlen balesetveszély), azóta nagyobb ráhagyással hajtok csak ki. de ezek olyan dolgok amiket egyszer. vagy max kétszer elkövetsz és jól leb.szod magad érte, aztán harmadszor már kétszer meggondolsz minden ilyen szitut. ez lenne normális.

a rutinról meg annyit, hogy vezetni kell normálisan. az hogy két évig minden nap átcsorogsz a házatoktól a munkahelyedig egy betanult úton azzal sosem tanulsz meg vezetni. be kell áldozni a benyát és inkább elmenni a város másik végére valamiért és belemenni a "húzós" helyzetekbe. Pl emelkedő tetején STOP táblától nagy ívben kifordulni egy forgalmas útra. sokan szeretik az ilyen helyzeteket inkább évekig kikerülni és halogatni aztán sosem éreznek rá.

Hurri Kán 2010.10.06. 13:22:25

@Flak: nem a gonoszság számlájára írom, sajnos egyszerűen jelentős részük birka. Az autós is, a gyalogos is meg a biciklisek is. Sajnos nincs ezen mit szépíteni. Egész egyszerűen képtelenek arra odafigyelni amit csinálnak.

Worm- 2010.10.06. 13:22:37

de amugy az is közrejátszik ebben ,hogy aki nem élvezi a vezetést csak azért van autója hogy A-bol B-be menjen az kevésbé figyel mint aki imád vezetni.

lehet nagy baromságot irtam meg lehetnek kivételek(biztos vannak is)

misinator 2010.10.06. 13:24:20

@Flak: Barátom , Te nagyon frusztrált vagy:-(
Mi itt jelenségekről beszélünk, konkrét sztorikkal alátámasztva.
Nem jogerősen elítélünk, ne adj Isten törvényt alkotunk.
Vedd úgy, hogy egy virtuális kocsmában vagy, s a virtuális sörödet, konyakodat, csatos bambidat iszogatod, s közben mondjuk egymásnak az okosokat.
Ennyi.

Te meg fröcskölöd az összes "Tévedhetetlent".
Akkor ilyenkor TE mi vagy?
Ui:
Még jó, hogy én - mivel tévedhetetlen és tökéletes vagyok - a "PÁV-os" hozzászólásomban ecseteltem, hogy én meg másban vagyok gyenge, ezért rám nem ér az ítéleted. Pöj pöj.

Hurri Kán 2010.10.06. 13:26:06

@misinator: rólam is már megállapították pl. hogy egyetlen hibám túlzott és néha indokolatlan szerénységem :DDD

S4mu3l 2010.10.06. 13:27:51

atyaég, ez a megkülönböztető jelzés mögött portyázó akit eltaláltak balról ez mekkora fail

muhi 2010.10.06. 13:28:08

Igaz, nagyon igaz.

Off topic: észrevettétek már, hogy mennyivel több az utóbbi időben az állat módjára közlekedő női sofőr? Nem az fáj, hogy a férfiak babérjaira törnek, jó lenne, ha mindenki kulturáltan tudna közlekedni.

A baj az, hogy úgy tűnik, a bevállalós-szabálytalankodós vezetési stílus egyes elemeit a fiatalabb nők már eltanulták párjuktól, apukájuktól, tudomisén.

Pl. a seggedbe jönnek, 10 cm követési távolságot tartva. Indexet csak akkor használnak, ha be akarnak kéredzkedni valahová pofátlanul. Durván gyorshajtanak, zebránál soha nem állnak meg.

De ami az ilyen 'csibészséghez' feltétlenül kell, az nincs meg bennük: reakcióidő mint a dinoszauruszé, térlátás nulla, helyzetfelismerési képesség eleve hiányzik.

Ebből adódik, hogy kurva nagy bólintósakat fékeznek, amikor előttük felvillan a féklámpa, ami ugye veszélyes.

Ötven helyett mennek százzal, majd amikor beszűkül az útpálya, megállnak, mert nem mernek elmenni a megmaradó 2,5 méteren a járdánál parkoló autó mellett, inkább kivárják, hogy az összes szembejövő elhaladjon kb. 10 perc alatt.

Meghúzzák a kocsidat, leverik a sarkát, beletolatnak, mert telefonálás közben tükörből csinálnák, mint az uruk, megállnak bénán, útakadályt képezve, közlekedés közben meg mindenki rebben szét előlük, mert félti az életét meg a kocsiját.

Ismerős? Remélem, nem csak én találtam ki.

Flak 2010.10.06. 13:28:35

@d'oh: Na a fő hogy érjük egymást. A leírtakban igazat adok, tényleg vannak olyan emberek, akik nem képesek tanulni. De azért szerintem a többség nem ilyen. Ezért azt sem tudod megállapítani hogy milyen az az ember aki előtted bénázik. Véletlenül vagy mindig így csinálja? Nem derül ki.
Én is sokat bénáztam vezetés közben eleinte. De nem azért mert hülye vagyok vagy barom, csak mert nem úgy állt a kezemre a kormányváltó, nem szoktam meg a szabadonfutót és a többi. An meg egyáltalán gyakorlatlan voltam. Amúgy a kocsimat elég változatos utakon használom, szóval volt időm beletanulni az idegen dolgokba. De mindig tanul az ember, és mindig vannak olyan helyzetek amik még 30-40 éves tapasztalat után is kifoghatnak az emberen. :) Persze a mentő nem ilyen. :D De azért van még kismillió másik ok a hülyeségen kívül ami miatt valaki pl. befékez ha szirénát hall.

gmower (törölt) 2010.10.06. 13:32:44

@richy0609: úgy, ahogy mondja, én is ki szoktam tenni, jelezve a belső sávban jövőnek, hogy lépjen oda, ne kelljen már lassítanom (általában a megengedett sebességgel hajtok, így jóval gyorsabb vagyok a kamionoknál). Ha meg vannak mögötte, akkor meg annak jelzem azt, hogy bizony be fogok menni elé, majd ne lepődjön meg.

Poszthoz: Én egyszer majdnem megszívtam egy rendőr miatt: 2*1 sávos egyszámjegyű főúton vágott ki a rendőr egy busz mögül, miután az előttem haladó transporter (ez csak azért fontos, mert sziréna nem volt, tőle meg nem láttam, hogy a szembesávban mi történik, gyanítom ő se) elhaladt. Én eleve gyorsabban mentem, mint az előttem lévő (hamarosan utolértem vola), így nem kis izzadást okozott a rend éber őre. Nagyon szar szitu volt, mert a buszos befékezett, emiatt a rendőr nem tudott visszatérni, megállni esélytelen volt, így mindketten satuztunk, rendőr szinte a busz oldalához dörgölőzött, én meg az ütközés előtti utolsó pillanatban (amikorra már azért valamennyire lelassultam) félig lementem az útról, mert hárman nem fértünk el (busz széles). Hát szar volt az a kb. 2-3 másodperc, ami alatt ez lezajlott... Mindezzel csak azt akartam mondani, hogy azért néha a szirénások is lehetnének egy hangyányit óvatosabbak, ami meg az úrvezetőket illeti, valóban igen figyelmetlenek.

Hurri Kán 2010.10.06. 13:33:25

@Flak: hidd el, ha már van némi vezetési rutinod, abszolút lehet látni hogy ki a balfasz és ki nem az. Lassan megy, kóvályog előtted? Akkor tegye ki az indexét (én is így szoktam), ebből a mögöttem jövő rájön -optimális esetben- hogy keresek egy címet, vagy meg akarok állni. Namost az emberek nagy része erre képtelen. Mi ez, ha nem beleszarás, a másik semmibe vétele? És ez nem rutin kérdése.

BMW /// 2010.10.06. 13:34:33

@richy0609: Nem érted mindegy. Ha valaki 100-110-el megy az nem fogja fel felvenni a belső sáv sebességét.

Annak meg kell várnia a gyorsabb autót ennyi. Akit meg utolérünk nagy tempóban és aztán kezd gyorsítani hogy hehe én is tudok annyival menni aztán 1 km után nem bírja az meg egy balfasz.

Worm- 2010.10.06. 13:35:17

@muhi: hát igen! Hasonlót láttam tolat ki a panelparkolóból meghúzza a lökhárítóval a mellete lévő kocsit. megtorpant egy másodrpercre utána mintha semmi nemtörtént ment tovább... még a saját kocsiját se nézte meg hogy mivan vele..

indapass90210 2010.10.06. 13:35:50

@BMW ///: Nem borul az még 160-nál sem :)
De nem is rohad le minden sarkon, mint egy kb. 16 éves 3-as :) Nem akarsz gyorsulni egyet? Kitalálunk valami tétet, aztán mindenki viszi a saját autóját? Hm?

Flak 2010.10.06. 13:37:08

@misinator: Lehet hogy igazad van. Szoktam a kommenteket olvasgatni és kicsit kiverte a biztosítékot hogy megint sok hozzászólásban olvasni hogy: barom, hülye, faszfej, satöbbi. Ez nem tetszik. Én nem tartom magam jó vezetőnek, de nem minősítek állandóan. Max azt aki minősít. :) Amúgy meg értem én hogy kocsmahangulat meg hasonlók, de sajnos a közúton is kocsmahangulat van és ez nem tetszik.

BMW /// 2010.10.06. 13:37:42

@gmower: Neked nem kell senkinek üzenni hogy lépjen oda mert az úgy is elmegy melletted akit látsz hogy jön..

Látom nem érti a sok ember hogy nem illik kitenni addig az indexet ameddig egy gyorsabb autó el nem megy melletted(ha nincs esélyed hogy bemenj elé).

BMW /// 2010.10.06. 13:39:12

@Dövan: Éljen a Skoda 1.4 Fabia!! Tudom te mindenkit alázol. 160-nál már azért habosodik a szarod motorja nem?

BMW /// 2010.10.06. 13:42:28

@Dövan: Hidd el 14-15 másodperc alatt mint ahogy azt a csoda skodád teszi én is elérem a 100-at:) Szánalmas.

Rocko- 2010.10.06. 13:46:33

a cikk elejével egyetértek, feleslegesen pánikolnak rá sokan.

viszont nekem is van felvetésem: mi a teendô, ha az ember hagyná elmenni a mentôt, de az nem megy
jó múlkorában volt olyan, hogy M0 felé haladtam, felhajtó elôtt láttam a mentôt, de az messze volt, így felkanyarodtam. M0-n haladtam forgalom és pálya tempójával, aztán jó pár kilométerrel késôbb ért utol. na most akkor sürgôs az eset vagy sem? mert hogy nem száguldottam, mégis súlyos idôkülönbséggel ért utol.

indapass90210 2010.10.06. 13:48:19

@BMW ///: te most fosol, hogy ennyit dumálsz arról, ami az én problémám a szituációban? :)

Nyuszkó, megmondhatod nyugodtan, ha félsz gyorsulni.

TUDOD, A CSIBE 2010.10.06. 13:49:22

@Dövan:

HEHEHEHEHE

te ostoba futóbolond téged még egy 20 éves e30-as 316os bömci vagy régi 80as audi is lenyomna,mert a kocsid egyenlő egy szarkupaccal

BMW /// 2010.10.06. 13:52:23

@TUDOD, A CSIBE: :D

nem reagálok,most okos leszek:)

misinator 2010.10.06. 13:56:29

@Flak: "...de sajnos a közúton is kocsmahangulat van és ez nem tetszik..."
Hmm:-(

Sajnos, ez Magyarország /Magyarisztán/.
Bár már ezért is volt kapás valakitől...

A közlekedés - is - az ország lakosságának kivetítődése; hangulatának, anyagi állapotának, kilátásainak, frusztrációjának /már megint!/, szocializációjának, mentalitásának, társadalmi problémáinak.

Mondjuk szívesen elolvasnék /ha tudnék idegen nyelvet:-(/ egy német, belga fórumot bármely TC-s témáról, ami nem hungarikum.
BMW-s vs. öreg skodás?

indapass90210 2010.10.06. 14:00:24

@TUDOD, A CSIBE: ez legyen az én problémám.

Nyuszkó /// haverod ennyire támogatásra szorul, hogy már te is meg akarsz győzni?

Worm- 2010.10.06. 14:02:31

én lenyomok midnenkit csak csapjatok alám egy volvo s60 t6-ot / R-t :D:D

Mikrobi 2010.10.06. 14:02:59

Kérdés, hogy ha olyan szűk az út, hogy lehúzódással, fékezéssel se tudok utat adni a mentőnek (pláne tűzoltónak), akkor szabad-e gyorsítani, hogy legalább mögöttem tudjon jönni? Persze, amint kiszélesedik az út és biztonságos, lehúzódva elengedni.
Ami a potyázókat illeti, mentő után ne menjenek! Bevett szokás az ilyen szarháziakra rányomni egy satut, a fellépő rendesen össze tudja törni a potyázó elejét, a mentő meg "észre se veszi". Nemigen szokták feljelenteni a mentőst:-)

indapass90210 2010.10.06. 14:04:33

@misinator: ugyan túl sok fórumot nem olvastam, de amikor pl RX400h-ról kerestem infókat, egy helyen sem láttam, hogy jön valami suttyó, aztán a 15 éves 316-ból osztja a bmw felsőbbredűségéről alkotott nézeteit.

indapass90210 2010.10.06. 14:05:41

@Worm-: nem lesz kit lenyomni, mert ezek akkor sem jönnek el, ha megígérik :D

Worm- 2010.10.06. 14:05:52

@Mikrobi: csak azt kérdezném tőled: mi lenne ha te fiad/lányod/apád/anyád lenen a mentőbe?

Mert nemtudhatod mért követi :(

BMW /// 2010.10.06. 14:07:22

@Dövan: Senki nem szólt hozzád,nem olyan autóm van és egy szerencsétlen vagy aki múltkor mondta hogy 1.4-es 10 éves Fabiaval sok embert alázott már.Mindenki röhögött rajtad. Jó vagy egyébként;) Nyugodj meg.

Worm- 2010.10.06. 14:09:14

mindenkinek megvan a favorit autója amit "istenít" nekem a volvo

neki a BMW neked meg a Skoda vagy nemtudom.

Én ugyvagyok vele hogy inkább összegyüjtök egy használt volvora mint uj skodára

a bmw-vel meg egy árban van majdnem :)

TUDOD, A CSIBE 2010.10.06. 14:10:12

@BMW ///: :DDDDDDDD Ott szétoltották azt a buta agyát aztán eltűnt :DD

TUDOD, A CSIBE 2010.10.06. 14:15:05

@Dövan:

"nem lesz kit lenyomni, mert ezek akkor sem jönnek el, ha megígérik "

Mondja ezt valaki egy 74 lóerős autóból:DDD

Hurri Kán 2010.10.06. 14:23:38

@misinator: sajnos nem nagyon tudsz olyat írni/mondani hogy valaki ne kössön bele.

misinator 2010.10.06. 14:24:20

@Dövan: El tudom képzelni, hogy TÉNYLEG nincs tagozódás; régebbi demokráciákban az autó hírül nincs akkora becsben, mint nálunk...
Van egy réteg, amelyik szereti az autókat, oszt pont.
Nálunk a mostani 40+ kiéhezetten várta az Autó-motor újságot a két színes képpel, oszt ebből még nem nőtt ki.
A fiatalabbja élvezte a céerikszet, stb., a még fiatalabbja meg netezik, az előgyújtás állításra meg azt hiszi, hogy az anyját szidod.

A mentőt meg jobb helyeken elengedni evidens.

Mikrobi 2010.10.06. 14:28:05

@Worm-: Miért követné bárki az én apámat szállító mentőt? De ha van rá oka, arról valószínűleg tud a mentősofőr is és akkor nyilván nem kell féltenie a lökhárítóját.

indapass90210 2010.10.06. 14:30:17

@BMW ///: muti, hol írtam ilyet, hogy alázom a népet a fábiával! Biztos nem ott, ahol te elhitted magadról, hogy prémium autót vezető ember vagy :D

@TUDOD, A CSIBE: az papíron 68. De ettől függetlenül még mindig ti vagytok a nyulak.

Mikrobi 2010.10.06. 14:32:41

Dövan, BMW///, CSIBE: hogy került egyáltalán szóba az autómárka és a motorteljesítmény? Óvodás flame ez a tiétek, menjetek vele oda!

pbp_0 (törölt) 2010.10.06. 14:33:02

OFF:
ez a 'kinekagépemitgyorsulnale' már az óvodában is csupán kispályás szájkarate volt, de szerencsére felnőtt, valódi autót vezető emberek még fórumon sem művelnek ilyet... (mert akkor közúton vajon mit művelnek?)

...és ugye azt sem döntik el helyetted, hogy neked igazóból a drága új suzuki a jobb ami olcsó szar, vagy 'megkímélt' használt prémium ami meg kókányolt pénztemető.

...továbbá ugye senki nem ítéli meg a másik embert az alapján milyen kocsit vezet?

misinator 2010.10.06. 14:33:07

@Worm-: Nekem meg az elektronikus gyújtásos Nagypolák, amivel sz*pattam a megtáltosodott 1.4-es Golf-kategóriás versenyzőket.

Most meg az 1.4-es fijat albeja, aminek változóvezérléses az egy szem vezértengelye, kagylós racsing benzinnel meg megtáltosodik.
Vagy csak én érzem úgy, de a placebo hatás is fontos ugye...

Worm- 2010.10.06. 14:40:23

@misinator: és ezt most mire irtad?

BMW /// 2010.10.06. 14:41:16

"a mögötted jövő szerintem nem gondolta, hogy azzal régi bmw-vel néhány kilóméteren belül fel tudod venni a régi tempót."

Ezzel kezdődött kár volt válaszolni.

misinator 2010.10.06. 14:43:20

@Worm-: "...mindenkinek megvan a favorit autója amit "istenít"..."
:-)

indapass90210 2010.10.06. 14:47:03

@Mikrobi: a hozzá nem szóláson kívül mi mást lehet még kezdeni az emberrel, akinek az az első mondanivalója magáról, hogy BMW-je van? :) Különben meg jó flémelni :D

denyiro 2010.10.06. 14:50:37

Kettőn áll a vásár ahogy a mondás is tartja. A megkülönböztető fény- és hangjelzéssel ellátott gépjárművek vezetőit képzésük során szerinten az esetek túlnyomó többségében kiokítják, hogy ne vágódjon bele a seggébe ezerrel az előtte haladónak, mert akkor nem fogja tudni időben lereagálni az előtte haladó, megelőzendő jármű vezetője a helyzetet. Ha ezt nem tartja szem előtt akkor könnyen előfordulhat, hogy bepánikolnak a megelőzendő járművek vezetői és váratlan reakciók várhatók részükről is (pl. satufék). Olyan helyeken pedig ahol nem lenne elsőbbsége a megkülönböztető fény- és hangjelzést használó járműnek fokozott óvatossággal szabad csak megközelíteni a helyet (pl. útkereszteződés) és kellő óvatossággal -meggyőződve, hogy biztosítják az elsőbbséget számára- haladhat csak tovább. Sokszor nem ez tapasztalható.
Ugyanakkor magától értetődően kellene a a megkülönböztető fény- és hangjelzést használó járművek számára biztosítani az elsőbbséget. A szükséghez képest lassítással és a lehetőséghez mérten félrehúzódással. Nincs olyan, hogy ha nincs szembejövő forgalom akkor oldja meg és úgy haladok tovább mint a pap aki kijött a temlomból és úgy tesz mintha mise történt volna. Végül egy kiragadott idézet az egyik Szentírásból: ,,minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."
Tehát a minden helyzet a gyér, szemből nem jön jármű esetre is vonatkozik.
Zárásképpen a lekövető autósokra vonatkozóan, akik a megkülönböztető jelzést használó járműre rátapadnak jó ha tudják, hogy nem csak a saját hanem mások életét is kockáztatják hiszen eléggé fel tudja kavarni a levest egy kékfényes gépkocsi és eltart amíg felocsúdnak és visszanyerik ismét lelki békéjüket az járművezetők. Jobb ha nem kavarnak be még ők is, mert nem biztos, hogy örömteli köszönetet kapnak cselekedetekkel is kifejezve akár.

esef 2010.10.06. 14:52:57

@misinator:
Nekünk is volt Favorit, azt nem istenítettük... :D

Hurri Kán 2010.10.06. 15:05:35

Érdemes végignézni!
Különösen 3:20 környékén...
www.youtube.com/watch?v=TfwHxaBqSmo

Rocko- 2010.10.06. 15:35:09

@wwolf: hát ezek minek? reflektor, h jobban lásd a mentô seggét és ô is vakuljon, a vészvillogó meg mert elakdtál?

BMW /// 2010.10.06. 15:58:18

@gyvy: Kiváncsi lennék az Astra-s az elején mit gondolhatott(?)

http://www.youtube.com/watch#!v=wE9Wmfcscic&feature=related

ez meg katasztrófa,mondjuk a helyzet nem túl szerencsés.

gmower (törölt) 2010.10.06. 16:09:59

@BMW ///: @gmower: "Neked nem kell senkinek üzenni hogy lépjen oda mert az úgy is elmegy melletted akit látsz hogy jön..

Látom nem érti a sok ember hogy nem illik kitenni addig az indexet ameddig egy gyorsabb autó el nem megy melletted(ha nincs esélyed hogy bemenj elé). "

Nem annak teszem ki, aki 20-al többel jön (az nem is látja, hisz megelőz mire bekapcsolom), hanem annak, aki 1 km/h-val akar előzni, én meg szeretném, ha reagálna a forgalmi helyzetre. Ha nem reagál akkor sincs semmi, lassítok, és mögé megyek be, csak emiatt a mögöttem menő forgalom feleslegesen kell lassítson.

Szerintem meg sok ember azt nem érti, hogy nem illik a környezetünkben haladó forgalmat leszarni, csak azért, mert a belső sávban megy valaki. Ugyanúgy érvényes ez azokra, akik nem mennek ki, órákkal előbb bemennek, és azokra is, akik bár gyorsabbak nálam 1 km/h sebességgel, az istenért nem segítene egy kis gázadással, ha látja, hogy mindjárt utolérem a kamiont.

Iguana étterem 2010.10.06. 16:12:37

@gmower: ja,természetesen ez így egészen más.

BMW /// 2010.10.06. 16:17:58

@gmower:
Bocs,én ezt nem tudtam hogy itt ilyen kis különbségekről beszélünk. Én egészen más sebességről írtam.
Persze ebben az esetben teljesen igaz.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.06. 18:19:46

Német autópályán a belső sávból a magyar autós jobb oldal felé húzódott, mikor a szirénát meghallotta, pedig éppen a két sáv között középen száguldott a mentő a kétoldalra széthúzódó autók között. Mind meghaltak.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.06. 19:45:47

Nem hiszem, hogy tükörbe nézett. Sztem az emberek többsége sajnos nem néz a jobb tükörbe.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.06. 20:05:33

@BMW ///: " Ha már autópálya akkor ami még idegesítő és nem tudom mire jó,hogyha mész belső sávban mögötted senki és valaki már azelőtt kiteszi az indexet hogy meg sem előztem. Nem tudom mire jó.."

Mert olyan kurva lassan jössz, szeretnék előzni, de nem akarok elédvágni, mennyél már!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.06. 20:06:34

@gyvy: "tükörbe nézett e???"

Nem tudom. Nyilván nem.

Magyarországon mi a szokás, a belső sávból hova menekül?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.06. 20:08:36

@gyvy: @Kerti Gábor: De ha nem néz tükörbe, akkor is csak egy méterrel a korlát felé kell húzódnia.

Hurri Kán 2010.10.06. 20:17:10

@atpijkamo: nem menekülök, hanem belenézek a tükörbe, látom hogy mi történik mögöttem, ill. indexelek hogy a mögöttem érkező lássa hogy mire készülök.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.10.06. 20:53:39

ha lenne mindenkinek kek villogoja, rogton nem lenne szirenapanik

erre miert nem gondolt senki? :)

X14NZ 2010.10.06. 21:00:37

@Mokele-Mbembe:

"Hogy a lényeghez is hozzászóljak: Göd mellett 2×1 sávos az "újkettes", csak Dunakeszi alatt 2×2."

Gödnél is 2x2 sávos pár száz méteren.

vitya25i 2010.10.07. 01:07:22

@Wührer: csak részben jó válasz :-)

"új automata diesel bmw, MABISZ-os vezetési élményes. Talán Winkler. :) :)"

szerintem régi, kéziváltós, benzines bmw, az a vezetési élményes. Ja és Csikós. .-D

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.10.07. 04:29:58

Zirig te annyira okos vagy, vezethetnél helyettem napi tíz órát hivatásszerűen, én meg addig söröznék.

wwolf 2010.10.07. 10:14:21

@pityuuu: Igen, Finnországban a mentõorvosnak nemcsak hogy annyi joga van mint a rendõrnek, hanem több.

@Rocko: Látom nem jártál még északon. Itt vízszintesen süt a nap. És nem éjszaka mentem reflektorral. És nem világított a tükrébe. Ui. meg is kérdeztem utána. Ja, és hogy miért? Mert erre utasítottak. Itt ui. a villogó sárga jelzés az a veszély jelzésére használatos. Nem alakadásjelzõ, hanem *vész*-villogó.

(hero) 2010.10.07. 12:23:37

@baowah: A világért sem szeretnék vitázni! Értettem a cikk lényegét amikor elolvastam, de ezt már mondtam! Valóban butaság Indokolatlanul nagyot satuzni! A gondom ott van, hogy naponta 8-10alkalommal találkozom olyanokkal akiknek eszébe sem jut fékezni és egyszer-egyszer olyannal aki indokolatlanul fékez! Ezért nem tartottam jó ötletnek ezt a cikket világra hozni!!! Illetve figyelem felhívásra remek lenne, ha valóban a problémára hívná föl a figyelmet!!! A tiszteletem marad, az írások kitűnőek.

lomtengerkapitány 2010.10.07. 13:53:18

Sziasztok!

Na azért elég érdekes dolog történt velem pár napja. Kiskunfélegyháza, belterület, a korháztól nem messze, steril tiszta ídő, egy teremtett lélek sincsen sehol! Hasítok vagy 45km/h-val a saját sávom jobb szélén!!!! Se előttem se utánnam senki. Látom szemből jön villogva a mentő, eddig ez egészen normális, majd amikor elég közel kerül hozzám szemből, akkor az idióta el kezd velem szembejönni majd nekiszorít a padkának!!!!! miután el megy mellettem látom a köcsög arcán, hogy vigyorog majd utánna visszatér a sávjába és megy tovább. Utánna sincs sehol senki!!!!!! Na ez normális???? Szivem szerint össze vissza verném az ilyen idiótát. Ja és ez megy mentősnek! Nem is tudom talán hiányzott a agyi vizsgálaton.

Rocko- 2010.10.07. 14:26:34

@wwolf: való igaz, nem vezettem északon. elárulnád a kapcsolatot azzal, hogy ha vízszintesen süt a nap, akkor miért kell reflektor?
"Ja, és hogy miért? Mert erre utasítottak."
gondolom ha arra utasítanak, hogy vegyél fel rozsaszín tüllszoknyát és hajts árokba, akkor azt is megteszed. mert erre utasítottak.
"Itt ui. a villogó sárga jelzés az a veszély jelzésére használatos. Nem alakadásjelzõ, hanem *vész*-villogó."
értem. ott a fenti, messzi-messzi északon a te VÉSZvillogódat a mentő mögött jobban észreveszik, mint a mentő kék fényét? tök jó. csak azt nem tudom, ha akkor miért nem VÉSZvillogót szerelnek a mentőkre, miért azt a kék szirénát.

fizeto_utas 2010.10.07. 15:41:38

Kedves Totalcar!

Az elején volt róla szó, esetleg nem lehetne megkérdezni valami illetékes elvtársat:
mi van akkor, ha a mentő elengedése közben megsért valami szabályt az ember (máshogy nem lehet elengedni, mint átcsorgok a piroson, pl.), és lefotóz egy automata. Meg leszek büntetve?
(Láttam már ilyet, buszon utaztam, előttünk piros, mögöttünk mentő, az autók lehúzódtak, de a busz mellett nem fért el a mentő. Ha az első átcsorgott volna a piroson, a busz ki tudott volna menni a kanyarodósávba, és elfért volna a mentő. De az elöl álló nem akart büntetőpontokat, biztosra ment, és megvárta a zöldet. Nekünk a buszon meg egész idő alatt muzsikált a mentő, váltogatott hangokkal, mert azt hitte, attól majd békává válnak az út szélén a parkoló autók.)

Herbert Putzenschramm 2010.10.07. 23:15:25

szerintem ez az egész a rendszám nélküli biciklisek miatt van

bonafide 2010.10.21. 14:38:00

@Rocko-: Ja, semmi értelme nem volt, de olyan jó héha emergency-t játszani :oDDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2014.11.01. 17:29:36

Bölcs és okos leszek:
- ha az autósok jó része valóban a vezetéssel foglalkozna
- ha nem keverné össze az otthoni tvnéző fotelt az autó vezető ülésével
- ha megtanulná, hogy nem csak a közvetlen előtte történő világot nézze
- ne csak nézzen, lásson is
- ha nem szarna a külvilágra, mert vele úgy sem történik soha semmi
- ha a kézben tartott mobiltelefonról leszokna
- ha nem rendezné be az autót minden féle csili-vili himbilimbi szarokkal (azok mind lógnak és menet közben mozognak)

Lehet több ideje maradna gondolkodni, mint csak egy reflex-szerű mozdulat erejéig cselekedni. :)

"Tudják, hogy van az. Az első autó picit fékez, a mögötte jövő picit nagyobbat, a harmadik már becsületesen lerúgja a pedált, a negyedik már akár be is csattan.

Olyannyira nem vagyunk felkészülve a közúti vészhelyzetekre és olyan kis követési távolságot hagyunk, hogy istenkísértés bármilyen nem várt mozdulat."

Ezt hívjuk "vonatozásnak", ami a fentebb leírt veszélyt rejti magában: ennek kivédése: nyújtom a követési távolságot, s nem csak az előttem haladót lesem, hanem ha tehetem úgy helyezkedem, hogy ellássak mellette. Vezetéstechnika! :) :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2014.11.01. 17:32:43

@fizeto_utas:

"mi van akkor, ha a mentő elengedése közben megsért valami szabályt az ember (máshogy nem lehet elengedni, mint átcsorgok a piroson, pl.), és lefotóz egy automata. Meg leszek büntetve?"

Én ha kell átmegyek a tilos jelzésen, természetesen megfelelő körültekintéssel... :)

Nem fellebbezést írok, ha esetleg ezért bármilyen eljárás indul, hanem jogorvoslati felülvizsgálati kérelmet. Tudom, korunk hatóságait nem biztos, hogy meg fogja hatni. :)
De tudni kell jól megírni. :)
süti beállítások módosítása