Guiness-rekordot döntöttünk

  2010. október 02. - ommm Címkék: rekord mx5 essen guness

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Valójában mindent megtudhatott, ha sikerült végignéznie mai Totalcar-mozinkat, van azonban valami, ami nyomja a lelkem, engedtessék meg, hogy elmondjam.

Az Origós Gulyás Petivel bandukoltunk az autó felé (hivatalosan mi ketten vettünk részt a rekordkísérletben), reménykedve, hogy az első sor első helyén hagyott magyar rendszámos autó mellett találunk még párat a jókora, hazai MX-5 klubból.

De hiába, sehol senki. Oroszok, spanyolok, olaszok, szlovákok és csehek, osztrákok és tucatnyi más országból érkezettek... Egyedül voltunk. Furcsálltuk, nem kicsit, meg is kérdeztük Esztit, a márka hazai PR & Marketing koordinátorát, hogy mi a helyzet? Hol vannak a srácok, akiknek helyet foglaltak, akik visszajeleztek, hogy jönnek? Nem egy, nem kettő, nem három.

Nem tudja, ahogy mi sem. Rajtunk kívül nem volt magyar résztvevő. És elnézést mindenkitől, de ez mi, ha nem boszantó? Lehet, olvassák ezen sorokat, sőt, biztosan nyomós oka volt mindenkinek, hogy nem jött el. Én bármit elhiszek. Akár azt is, hogy tucatnyi mód van arra, hogyan lehet megfinanszírozni egy ilyen utat, akár klub-képviselet összjátékkal. Ahol az akarat, ott az út.

Ha pedig nem, akkor legközelebb jól meg kell gondolni. Igaz, nem egy Oscar-gála, és fárasztó is volt. Csak egy újabb hely, ahol megmutathattuk volna ezt a kis országot. Tanuljunk belőle.

Hogy ha a portugál pékinas legközelebb megkérdi tőlem: mennyi autó jött Magyarországról, ne kelljen elnéznem a feje mellett és azt mondani: ez az egy.

Lehet felháborodni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr302338029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenny 2010.10.02. 16:58:16

Gramnál a pont.
"ha anyagilag érdekeltek vagytok. Egy sor sem fért bele a találkozóról." (...)

Igaza van abban is,h. először otthon kell szétnézni - és a klub összetartásáról mindent elmond.
Ez a kiruccanás pedig nyilván anyagilag fért bele a Totalcarnak (=ingyen volt, kíváncsi vagyok, ha nem ilyen kondíciókkal lett volna, a márkaszeretet tükröződne e...) - nem kell a szép júniusi 7végére fogni hát, vagy bármire és sajnálatos, hogy "magyar"kodás lett a cikk központi pontjá ( ilyen szlovák tájszólással).

Lenny 2010.10.02. 17:00:26

...miközben a honi találkozó elég szépre sikerült, csak arról nem sikerült 1mp-et sem készíteni itt. ...

ommm 2010.10.02. 17:20:26

@King Dragon: Olvass figyelmesebben. Azok nem jöttek, akik bejelentkeztek, hogy ott lesznek. És nem szóltak egy árva mukkot sem erről.

@Kalap: Winkler dolgozik a cikken, szerintem tartalékoltuk rosszabb időkre.

ommm 2010.10.02. 17:22:24

@King Dragon: "Lehet nem voltak anyagilag érdekeltek sem."
Miért? Ki volt ebben anyagilag érdekelt? A franciák? Az olaszok? A portugál péksegéd? Vagy az orosz diákok? Esetleg a milliomos szlovákok-csehek? Ugyan már...

ommm 2010.10.02. 17:33:14

@Lenny: Mindent elmond, világosan látszik. Nem akarom magam ismételni, a találkozótok kapcsán nem törvényszerű, hogy mindenütt ott kell lennünk, ha megjelenik a programajánlókban a rendezvényetek, már azt is ezrek nézik meg. ingyen, bérmentve, csak egy emiletekbe kerül. Aki összefoglalót, beharangozót küldött, azt is általában megtaláljátok itt, a Belsőségen.

Szóval a felvetésed, hogy nem foglalkoztunk eléggé a hazai találkozóval, okafogyott. Az MX-5 pedig már ebben az évben több, mint elegendő teret kapott itt, ettől függetlenül is. Ezért nem is éreztük kötelezve magunkat arra, hogy hétvégi szócsövek legyünk.

Szépítheted, faraghatod, ahogy akarod, az mit sem változtat a tényen, hogy előre lefoglalt helyek álltak üresen, minden előzetes bejelentkezés dacára. Ezek a tények. És nem csak nekünk, újságíróknak (akiknek még annyi köze sincs az MX-5-höz, mint nektek) esett ez rosszul és került magyarázkodásba.

Hívd, aminek akarod, leginkább sunnyogásnak.

Tornado86 2010.10.02. 17:43:59

Megvan a megoldás a kevés kanyarra, bár a tipus okán saját verdával nem fogok MX5-ös rekordba beszállni: szervezzük a következõt mondjuk Bukarestbe :D
Amúgy jó lett a kisfilm.

Pipi 2010.10.02. 18:16:13

A zenei ízlésed hibátlan:) Clash, Auróra, TCS:) még sok ilyet:)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.10.02. 18:34:04

Könyörgöm, vegyetek fel egy hangmérnököt a videós részlegbe!

Nem tudom, hogy mi a jó abban, hogy az ember a második perc után leqrja a fejéről a fejhallgatót, és nem nézi végig az elkészült terméket, amiben nyilván nem 2 perc meló volt.

Danessz 2010.10.02. 19:10:43

Németország? Kemény zene? Egy kis Rammstein tökéletesen illett volna oda! :)

rajzinho 2010.10.02. 19:45:47

"hogy mi kellene még?" már csak jó fejnek kéne lenni. semmi több. +o(

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.02. 20:02:49

Hova hízlalja magát még a Vályi? :P Nekem úgy tűnik, hogy minden videón egyre nagyobb.

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 20:28:24

Azon agyalok 15 percnél a cseh rendszámú NA lámpája miből lehet.
Kitakart sarkú MG TF lámpa???

rabasz · http://www.rabasz.com/CPG/index.php 2010.10.02. 20:45:42

@omm megszólítottál a cikkben, egyike vagyok azoknak, akik részvételi lehetőséget "nyertek" a rendezvényre.

Először is szeretném, ha tudnád, a szemrehányásod nélkül is rosszul éreztem magam, amiatt, hogy végül nem tudtam elmenni . De túlságosan leegyszerűsíted a kérdést.

Először is, ami neked csak akarat kérdése, az a 2500km nekem ezzel az autóval fél év alatt jön össze és nyilván nem autópályán.

Másodszor úgy alakult, hogy a klubtagok között szinte mindenki úgy gondolta, hogy szintén nem vállalja be az utat, pedig először lelkesen kezdtünk konvojt szervezni. Végül annyira egyedül maradtam, hogy még a váltótársam is lemondta, egyedül levezetni meg végképp nem akartam.

Nevezheted sunnyogásnak, hogy nem tájékoztattuk Esztert, de szerintem ez nem tartozik a nyilvánosságra, másrészt ez alapján általánosítani és a magyar MX-5 közösségről véleményt mondani nem elegáns.
Szóval jogos KALAP és GRAM felháborodása.

Anyagi kérdésekbe most nem mennék bele, mert bár nem elhanyagolható költség lett volna az utazás, szállás, stb de igazából tényleg nem ezen múlott. Ugyanakkor pont az MMH által kifizetett 50€ miatt nincsenek álmatlan éjszakáim, ha kell kártalanítom őket. Arról megy egy pillanatig sem volt szó, hogy a költségeket "máshogy" is meg lehetett volna oldani...

Abban igazad van, hogy legközelebb máshogy kell szervezni, főleg ha valaki(k) ennyire fontos az ország képviselete.

Mindenesetre én úgy érzem, nyáron igenis méltó módon megünnepeltük a 20. születésnapot, ami szintén rekord volt, mégha te nem is akarsz róla tudomást venni!

29 Palms 2010.10.02. 20:49:32

3:19-nél van egy Mercedes C124. Ez az MX-5 meg ha jól tévedek ugyanaz ami a bejáratnál állt az oldtimer kiállításon tavasszal. És még mindig nagyon kéne. Élőben sokkal szebb ez a piros szín.

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.10.02. 21:04:00

@ommm: Értem. Pont nem értetek rá 15 kilométert megtenni Tökölre. De mi az, hogy mi nem értünk rá 2600-at megtenni! Kapjál már a fejedhez, "barátom"! A tökölit meg is kellett szervezni, nem csak elmenni rá. Ezt Eszter a mazdától és jómagam hoztuk össze.

Pont nincs szükségünk arra, hogy írjatok a találkozóinkról, mint az látszik a létszámból, de mondjuk pont Eszternek jót tettetek volna, aki volt kedves titeket Essen-be meginvitálni. A keret pedig a szállásról szólt, áprilisban betippeltünk 4-5 résztvevő autót. Végül nem jelentkezett senki, aki elment volna. A kitöltetlen helyeket visszakapták a németek, mivel nem adtunk le neveket. Mekkora sunyiság már, tényleg!

Ne haragudj, de az szerintem szánalmas legfontosabb szempontak tekinteni, hogy a portugál kollégának lehessen arcoskodni. Ami - by the way - egyre nagyobb, mindenkinél okosabb.

AtoszMester 2010.10.02. 21:39:01

Jó szar lehetett ennyit autópályázni, Essen meg tényleg ocsmány hely, talán a város 5-10 százaléka ódon és élvezhető.

Omm nem csak hasra nőtt, tokában durva a változás. Nekem is van, s azzal vigasztalom magam h nehezebben fojtanak meg, illetve vágják el a torkomat a megélhetésiek :D

zolifu 2010.10.02. 21:39:33

Üdv,
Mint megszólított had reagáljak, mert kurvára fájt a szívem amikor megjött a regisztrációm. És nem lelkiismeret furdalásom volt, ugyanis fogalmam sem volt róla hogy a helyi Mazda kifizette helyettem a regisztrációt.

Ugyanis az előregisztrációt csak igényfelmérés miatt intézte a Corso.
Adatot megad -díjat nem küld-, viamisbe beüt (Mellékszál: Ha én írhatnék cikket egy Anniversary NC-ről fizetésért, benzinköltség nélkül utazhatnék, akkor a világ legszebb szerpentinjein vittem volna fél nappal tovább és nem a klotyókról meg a Zizi laborról írtam volna, hanem arról milyen orgazmusom van amikor 1700 méter magasan pakolja a fenekét. Mellékszál bezárva), szemöldök össze, asszonynak tálal, jó kis őszi utónyaralás. A fórumról azonban alig valaki jönne, ráadaásul sérül a kocsi esztétikailag, kérdéses ajavítás, nem égetném inkább kishazánkat és nehéz szívvel lemond.
Picit megdöbbentem, amikor megjött a regisztráció. Öröm, értetlenség, elkeseredés, győzködés "mennyire punk lenne ha összevesznénk egy évre mindenkivel akinek programot ígértünk", győz a józan ész.
Nagyon örülök és irigyle, hogy legalább ti ott lehettetek.
Legközelebb szóljatok, ha küldtök helyettem zsét.

FM2k 2010.10.02. 22:00:10

@crix:
"Szerinted az az 1000MB-s aki Csehország túlvégéről jött Pécsre?"
ne tévesszen meg, hogy szlovák rendszámmal közlekedek a piros 1000MB-vel :-) Büdipestről indultam a gyorsulási versenyre, aztán a helyszínen elfüstölt a kuplungom, meg eltört a váltóösszekötő rúd..., de azóta stabilan futja a 13-as időket

Kiwicake 2010.10.02. 22:04:57

Bosszantó, tényleg. Jó, hogy legalább ti ott voltatok.

OMMM:
De az is bosszantó, hogy még mindig nem tudjátok leírni a Guinness szót. Nem egy n, ahogy mindjárt a címben szerepel, és nem Guness, ahogy a tagek között írod.

Az egyéb hibákat már nem is sorolom (origós helyett Origóst (melléknéééév!), bosszantó helyett boszantót írsz stb.). Belsőség ide, blog oda, figyelni kéne. Túl nagy az olvasottságotok hozzá.

Norbergh 2010.10.02. 22:53:56

@ommm: a videó nyilván nem időrendi sorrendben lett összevágva... persze.

0:00 Infopark
0:58 M1-M7 teszkó lehajtó, kivezető oldal

A két pont között SEHOL, SEMELYIK útvonal-kombináción sem nagyobb a megengedett max. seb. mint 100 km/h.

Akkor 0:45-nél miért is
áll a mutató 120 km/h-n?

Szakadó esőben?
Egy autósújságíró által vezetve?
Egy márkatalálkozóra igyekezve? Magyarországot képviselve?

TUDOD, A CSIBE 2010.10.02. 23:03:27

@Norbergh: Jajj nehogy ez legyen a gondod

TUDOD, A CSIBE 2010.10.02. 23:04:43

100 helyett 120:D Uramisten..

Rocko- 2010.10.02. 23:12:58

@jinba: és ezzel, így tökéletesen reprezentáltátok Magyaroroszágot!
gratulálok!

Rocko- 2010.10.02. 23:27:50

@King Dragon: "Na akkor mit vagy kiakadva azon, hogy egyszerűen emezen a hétvégén senki nem tudott elmenni?"
arányaiban nagyobb az mx-5 tulajok száma, mint a TC szerkesztőségé. meglepődtél?
"Lehet nem voltak anyagilag érdekeltek sem."
akkor minek jelentkeztek?

arco1 · http://www.mx5-austria.at/mx5-austria/Events/Bilder/weltrekordbild-presse.jpg 2010.10.03. 00:03:08

ommm: -ismeretlen embereket,társaságot nem "okos" dolog kóstolgatni-

Nagyon örülök ,hogy ott voltatok,de sajnos egy kicsit elkéstetek ,csupán 7 évet.Mi már benne vagyunk.

Indulás előtt érdemes lett volna fellapozni a Guinness-rekordok könyvét,akkor biztos megtaláltad volna a 2003-ban készült képet /Link!/. Ha jól megnézed ,biztos nem kerülte volna el a figyelmedet,hogy
az alsó sorban hét magyar autó áll Oslipben/AU/a Keglovits felirat előtt hat és egy utána.
Nagyon szép napsütéses időben én vezettem a konvojt, és nem nehezteltem,hogy a "Totalcar" részéről
senki még csak meg sem emlitette a fenti eseményt,pedig ujságiró kollégádnak akkoriban piros NA-ja volt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 10:04:03

@Norbergh: És az hagyján, hogy százhússzal, de inkább százharminc-száznegyvennel (utólag én is kikockáztam a kedvedért, bár neked nehéz lehetett így, kockánként végignézni a videót). És mivel BIZTOSAN nem vágva van az anyag, minden időrendben készült, ezért TUDJUK, hogy az útfelbontás mellett száguldozik a rohadék. Bármikor elüthetne egy babakocsit toló kismamát, akinek az ölében egy édes kis kutyakölyök van, meg egy cuki kismacska.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 10:23:37

@rabasz: Azért azt senki nem gondolja komolyan, hogy nem tudott visszajelezni, hogy bocs, mégsem megyünk. Hogy ki miért nem tudott menni, az magánügy, szóra sem érdemes. Ha konvojt szerveztetek, akkor több (5-6) autóról beszélünk. Azért lássuk be, elég meglepő, hogy ha valóban senki nem jelezte, hogy sajnos nem tud ott lenni.
Mindegy is, elhiszem, hogy sajnáljátok, hogy nem voltatok ott, de tényleg rossz látvány lehetett az üres magyar szekció.
@zolifu: ha te írhatnál a kocsiról, és két nappal tovább lennél távol a munkahelyedről, mint az indokolt, a főnök úgy rúgna seggbe, hogy egy darabig semmilyen tesztautóba nem ülsz bele.
Lehet, hogy Ommm nem ismert minden apró részletet, de azokból az infókból, amiket ő kapott -jelentkeztek, megígérték, nem szóltak, nincsenek ott, üres a magyaroknak fenntartott hely- bárki keseregni kezdett volna, hogy milyen dolog ez már.

Garp 2010.10.03. 11:27:35

Ezt a postot nem értem.

rabasz · http://www.rabasz.com/CPG/index.php 2010.10.03. 11:53:33

@streetsta: most tényleg azon lovagolunk, hogy ki, kinek, mikor, miért nem szólt?

Én már egy ideje kinőttem a kisiskolás korból, ott volt utoljára olyan, hogy csak orvosi igazolással lehet hiányozni.

A konvoj szervezése során képzeld, mindenki lemondta, szóval tudtuk, hogy nem megy senki, de a MHH felé nem éreztük kötelezőnek ezt jelenteni.
A találkozón való részvétel önkéntes, mintahogy az utazás és szállás szervezése is magánúton történt.
Mégegyszer sajnálom, hogy nem lehettem ott, de ez a mesterségesen generált felháborodás egyszerűen nevetséges.

Az, hogy te ommm-nak mindent elhiszel, még nem jelenti azt, hogy biztosan úgy is volt minden.
Például biztos vagy benne, hogy volt "fenntartott hely", ami üresen állt?
Mert én nehezen tudom elképzelni, mint ahogy azt is, hogy bárkinek feltűnt volna, hogy hány magyar autó van, vagy nincs ott.

De nyugodtan köpködjetek tovább, ha ettől jól érzitek magatokat. Köszönjük.

GGG77 2010.10.03. 12:01:52

Ez a köpködés eléggé ízléstelenre sikeredett, Pista.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 12:44:20

@rabasz: Azt hiszem, jónéhány dolgot erősen félreértesz. Először is, én egyáltalán nem óhajtok senkit elszámoltatni, csak próbáltam rávilágítani, miért is van a szemöldök felhúzás. Ha a MMH, illetve annak munkatársa a szervezésben akár csak egy kicsit is részt vett, illendő szólni, hogy nem mentek. Természetesen mindenki azt csinál amit akar -én szólltam volna, ha pedig benne vagyok a buliban, bizony elvártam volna egy hívást. De nem vagyok érdekelt egyik oldalról sem, ezért nyugodtan mondhatom, hogy nem érdekel kinek van igaza, én csak egy vázolt helyzettel kapcsolatban fejtettem ki a véleményem.
Hogy pontosan mi hangzott el a videóban, én ugyan vissza nem nézem, imán lehet, félreértettem valamit. Egy dolog biztos: nekem a Pista még nem hazudott, tehát minden szavát elhiszem. Mivel személyesen is ismerem, talán nem meglepő, hogy az ő szavában fogok legkésőbb kételkedni -hogy ő korrekt infókat kapott-e, azt már tényleg nem tudhatom.

Lenny 2010.10.03. 12:46:29

Köszi Ommm a választ. Amúgy sztem a video viszonylag szórakoztató, zene is jó, vicces és színvonalasra sikerült.

Ezzel le is tudtátok a negyedéves/féléves elkötelezettséget.

Amit nem értek,h. egy underground-nak induló totalcarból kvázi meghatározó "médiaszereplő" lesz és azután óriási trendmeghatározónak érzi magát, és mérlegeli, hogy mi mikor hányszor és milyen súllyal kapjon szerepet az ő általa kreált médiumban (amit a létrehozók mellett az olvasók juttattak oda, ahova), majd miután sleppként csatlakozik néhány - jelen esetben jogosítvánnnyal rendelkező, magát "újságírónak" mondott személy (ami valljuk be, olyan manapság, mint a 'fotómodell': minden bula, akiről már készült egy digitális kép, modellnek hívja magát...)nos azután mutat egy középső ujjat az olvasóinak - akik ezután majd veszik a fáradtságot és máshová fordulnak.
Hála, a neten minden csak pár pillanatig tart.

Fitz Roy 2010.10.03. 14:10:36

A videóban lévő zenék illetve előadóik engem is érdekelnének ...

ommm 2010.10.03. 14:18:19

@rabasz: Na, látod, ez egy korrekt válasz. Like. Legközelebb gyertek, nagyon jó buli lett volna együtt menni.

ommm 2010.10.03. 14:21:46

@_gram_: Még egyszer. Családos emberekről beszélsz, akik spec. azon a hétvégén nem értek rá elmenni Tökölre MX-5-özni. Itt nem egy előre lebulizott dolgot mondtunk vissza. De -rabasz- már elmondta, mi a helyzet, nem kell terelned a hazai találkozó felé ismét.

ommm 2010.10.03. 14:28:01

@zolifu: "Ha én írhatnék cikket egy Anniversary NC-ről fizetésért, benzinköltség nélkül utazhatnék, akkor a világ legszebb szerpentinjein vittem volna fél nappal tovább és nem a klotyókról meg a Zizi laborról írtam volna, hanem arról milyen orgazmusom van amikor 1700 méter magasan pakolja a fenekét. Mellékszál bezárva"

Figyelj, akkor valszeg nem értél volna oda időben, boritottad volna a menetrendet és a programot. Az MX-5-ről pedig x-edszer leirni az általad is emlegetett csúcsok-csúcsát kicsit hülyén nézet volna ki. Eddig háromszor sikerült, ha nem haragszol, eléggé képben vagyok azzal, milyen egy MX-5.

totalcar.hu/tesztek/mx518ch/
totalcar.hu/tesztek/2010/07/30/husz_eve_ugyanaz._szerencsere/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/25/a_magyarok_majdnem_a_mennybe_mennek/

Elfogadod?

ommm 2010.10.03. 14:37:25

@GGG77: Azt gondolsz, amit akarsz, ez a te magánügyed. A -rabasz- féle "Az, hogy te ommm-nak mindent elhiszel, még nem jelenti azt, hogy biztosan úgy is volt minden." pedig cáfolom.

Ajánlom, olvasd el a másik lap kapcsolódó cikkét és rádöbbensz, hogy nem csak én gondoltam így. Tíz helyről volt szó, erre - információim szerint- 4-5 magyar jelentkező akadt. Persze, nem játszottak sokat az üres helyekkel a németek, ebben biztos lehetsz.

Akinek nem inge, ne vegye magára, de ha valahová bejelentkezem, akkor legalább le is mondom, úgy, ahogy illik. Ennyi és pont. Ezt a témát itt befejeztem, anélkül, hogy túlontúl mélyen elkezdenénk sértegetni egymást. Köszönöm.

ommm 2010.10.03. 14:49:11

@Fitz Roy: Clash, Canned Heat, az elején talán TCS (ezt a vágónktól kell megkérdezni), de akad Aurora, Fostartály és Radikális Amputáció is :)

A középhullámon hallgatott mese titkára a mai napig nem derült fény.

Zolo@miata&mazdaklub&kabrioklub 2010.10.03. 15:05:46

Engem is megszólítottál, Ommm. Annak ellenére, hogy nem tartozom sem Neked, sem másnak elszámolással elnézést kérek amiért nem jelentem meg és nem mondtam le a regisztrációm. Nem Tőled kérek elnézést, attól akinek felesleges költséget, kellemetlenséget okoztam ezzel. Sajnos az utolsó pillanatig "rezgett a léc", de az ocsmány, esős idő végképp betette a kaput, nem vágtunk neki az útnak. A többi indokhoz senkinek SEMMI köze nincs - ahogyan nekem indokolni sem kell úgy vélem - de kellemetlen szájízzel maradtam itthon, erről biztosítom az érintetteket. Regisztrációm ellenére sem tájékoztatást, sem információt nem kaptam, hogy az MMH bármilyen felmerült költségem átvállalná - tény, nem is kérdeztem. Mea culpa.

Részese vagyok hazánk autós társadalmának egy ideje. Nem, nem nethuszárból kinőtt autós "újságíró" vagyok, nem is tervem, hogy azzá váljak, pontosan emiatt a stílus miatt, amit páran megengedtek magatoknak. Végtelenül alpárinak érzem ezt az egész sárdobálást, amit rendeztél. Nem vagy abban a helyzetben, hogy bárki felet ítélkezz, nem érdemes Istent játszani, mert adatott pár sor egy közkedvelt autósoldalon. A legkevesebb, hogy hálálkodsz az MMH-nak, amiért ott lehettél és részese lehettél ennek a csodálatos eseménynek! :-)

Terveztem, szerveztem nem egy autóstalálkozót az elmúlt években, többnyire saját költségen, szimplán, hogy egy kis közösség jól érezze magát, NEM haszonszerzési céllal és NEM rendeztem ilyen sárdobálást, mikor a regisztrált autók/emberek nem jelentek meg, annak ellenére, hogy jogom lett volna hozzá, Veled ellentétben, akinek sem szervezési, sem anyagi gondja/feladata NEM adódott ezen rendezvény kapcsán. Több esetben Titeket is meghívtalak, soha semmilyen reakció NEM érkezett részetekről, ennek ellenére NEM kezdtem sárdobálásba semmilyen módon. Tudod egy meghívás vagy egy regisztráció NEM jár sem jogi, sem anyagi, sem morális kötelezettségekkel ilyen esetekben. Legfeljebb ferde szemmel néz, aki el akarja ítélni a másik embert, ez szíve joga. Vagytok elegen ebben az országban mostanság, akik más hibáján/hiányosságán/ízlésén csámcsogtok. Nekem nem stílusom, nem szokásom az ilyesmi, mert örülök amikor az emberek jól érzik magukat egy rendezvényen, amit szerveztem vagy aminek a szervezésében részt vettem attól függetlenül, hogy regisztráltak, jelentkeztek vagy nem. Mert NEM ettől jó egy rendezvény. ;-)

Való igaz, hogy idén nagy figyelmet szentelt SOK autós portál ezeknek a csodás kis autóknak, bizonyára nem véletlenül. ;-) Ennek kapcsán köszönetet mondok az MMH-nak és Eszternek :-) helyetted is a kiváló marketing tevékenységért!

Az pedig, hogy egy szlovák állampolgár, aki "autós újságírónak" érzi magát, egy kölcsön kapott autóban, akinek minden költéségét fizetik mit mondd a portugál pékinasnak.... Nos, teljesen hidegen hagy. :-)

ommm 2010.10.03. 15:23:23

@Zolo@miata&mazdaklub&kabrioklub: Jó napot, kedves uram!
Nem én vagyok az, akitől elnézést kell kérnie, sőt, még csak nem is az vagyok, akit alpárinak nevez csupán azért, mert önnek nem tetsző tényeket közöl.
Ezt még 2010-ben is nehéz megszokni idehaza, ahová - bármennyire is nem tetszik önnek - magyar nemzetiségemnek köszönhetően, tartozom.

Sajnos az vagyok, ha tetszik, ha nem, aki ennek hangot ad, a megszokottól eltérően. Nem ön-önök ellen, hanem önökért. Hogy a jövőben tanuljunk belőle, egy kis korrektséget.

(Tudtommal sem én, sem kollégáim nem jelentkeztek be anno egy rendezvényre sem, ahol aztán nem jelentek meg, ha ilyen történt volna, akkor utólagos elnézését kérem.)

További, határokon átívelő megértéssel, szeretettel és korrekt hozzáállással felvértezett boldog fórumozást, dagonyázást és ízes, hazai káromkodással teli hozzászólásokat kívánok.

Én kérek elnézést, hogy személyes támadásként élte meg e tényt, esküszöm, a közeljövőben mélyen hallgatok a tényről.

(Látja, kedves uram, csak egy telefonhívásába került volna és nem kellene ilyen kellemetlen vitába bonyolódnia ezen fórumon.)

Őszinte híve, az önök fórumában csak "Bunkó"-ként ismert
Vályi István
omm

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 16:00:02

@Zolo@miata&mazdaklub&kabrioklub: Ha nem haragszol, megjegyzem, hogy mérhetetlenül színvonaltalan a hozzászólásod.
Senki nem kért rajtad számon semmit, még csak meg sem szólítottak név szerint -te mégis fontosnak tartottad, hogy egy frissen regisztrált nickkel hozzászólj, és mentegetőzz.
Azt nem értem, hogy miért van az, hogy ahelyett, hogy valaki, aki ígérte a szervezőknek a megjelenést, és aztán gyakorlatilag leszarta az egészet, egy telefont, egy sms-t nem tudott megengedni, most és itt, ahelyett, hogy elnézést kérne a szervezőktől, nekiáll hisztizni. A regisztráció, többek között, azért szükséges -bár ezt neked, mint tapasztalt rendezvényszervezőnek nem kell mondanom-, mert marhára nem mindegy, hogy 1, 10, vagy esetleg száz embernek kell helyet, virslit, akármit biztosítani. Furcsa, hogy pont egy találkozókat szervező ember ne lássa be, hogy egy telefonhívás, vagy mail kijárt volna a sokat dicsért Eszternek. Akinek a tevékenysége alapvetően nem az újságírókat szolgálja, hanem a cégét, amelynek dolgozik -0valóban úgy tűnik, igen ügyesen, jól és hatékonyan. Személyeskedni, nethuszározni, szlovákállampolgározni meg, hogy is mondjam csak, nagyon nem üti meg azt a színvonalat, amit az MX-5 megérdemelne.

zolifu 2010.10.03. 16:42:43

@ommm: Hát nehéz! Amikor megtervezitek a főnököddel a cikk koncepcióját (@streesta felvetésére is válasz) nem fér bele fér bele 1 nappal több idő 1 éjszaka félúton?

Nem várnám tőled hogy leírd ezredszer az Mx-5-ről (és gondolom a helyi Mazda sem azt várta) amit már amúgy is tudunk, hanem egy kalandnak voltál részese. Arról írhattál volna milyen érzés amikor az Alpokban a tehénszarral kevert fenyőillatban utazol lehúzott tetővel, amikor túlmelegszik a fék a kanyargós szerpentinen és hóval hűtöd le tavasszal mert mázlid volt és meg bírtál állni egy hajtűben, amikor az Ausbrückenhagelsteiern istenhátamögötti falu egyetlen vadpiros Mx-5-e driftel a kereszteződésben a tiszteletedre..ajánlott olvasmány Top Gear, Davos to Selvio Pass, www.s1te.net/general/videos/davos-to-stelvio-pass-road-in-italian-alps-top-gear-video-the-best-road/

kolombusz 2010.10.03. 17:11:34

@Zolo@miata&mazdaklub&kabrioklub:

Tudod kinek szlovák állampolgározzál te harmadosztályú féreg....

TUDOD, A CSIBE 2010.10.03. 17:53:30

Tisztelt Zolomazdaklub vagy mi a szar!

Te vérbeli román te kinek vered itt magad? Hozzád ki szólt te ostoba szerencsétlen azzal a szaroddal.

Senkit nem érdekel a stresszes életed és a siránkozásod.

Térjetek már észhez egy szaros mazda találkozóról volt szó az ment aki akar. ennyi.

zalkapone 2010.10.03. 17:55:38

Jó kis videó lett ez! Lehetne több is, sűrűbben!

Atom_75 2010.10.03. 18:38:42

Kedves ommm!
Én vagyok egyike azoknak akik előre regisztráltak erre az eseményre.
Rengeteg mindent szerettem volna írni, amíg az összes bejegyzést végigolvastam. De nem teszem, java részét elmondták a klubtársaim.

Egyet viszont nem, ami megcáfolja azt a tényként kinyilatkoztatott információt, hogy nem jelezte senki Eszternek, hogy nem fog tudni részt venni. Úgy látom ezen lovagolsz, mint maradék érv, amivel védheted a számonkérő, szánalmas irományodat.

Én szeptember 6-án küldtem egy e-mailt Eszternek, amiben lemondtam a részvételünket és felajánlottam, hogy átadom másnak. Választ is kaptam rá, erre reflektálva azt is megírtam, hogy a klubos fórumon nem szerveződik a túra Essenbe.
Ha beszélsz vele esetleg erre kérdezz rá, pár szimpátia pontot biztos visszanyerhetsz, ha utána elnézést kérsz legalább ennyi ember előtt.
(ha egyszerűbbnek gondolod, továbbíthatom én is, de én nem bánnám, ha Eszterhez is érkezne erről visszajelzés, mert te gondolom tőle kaphattad az infot.)

A klub összetartásáról meg úgy gondolom most kaphattál egy kis ízelítőt...

TUDOD, A CSIBE 2010.10.03. 18:42:32

@Atom_75: Csodás egy klub. Sokat szoktatok nyalni?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 19:09:44

@TUDOD, A CSIBE: A vérbelirománozás sem túl kifinomult megoldás, csak jelzem.

lacza87 (törölt) 2010.10.03. 19:20:44

Srácok, nyugodjunk higgadjunk, mindenki számoljon el a lelkiismeretével és kész! Inkább küldjetek egy TCs teniszpólót, mert kitaláltam azt az első lámpát:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 19:34:38

@Atom_75: Nem vagyok Ommm, nem tudom pontosan, milyen infót kapott, de szerinted, ha nem azt mondják neki, hogy regisztráltak, de nem jöttek el, egy szót sem szóltak, akkor csak azért, hogy páran a klubból a torkának essenek, leszlovákállampolgárazzák, kitalálja a sztorit. Ne haragudj, de ez nekem nem túl életszerű. Teljes joggal említi fel azt az információt, amit Esztertől kapott.
Csodás a klubösszetartás, nagy kár, hogy ezt a magasztos tulajdonságot nem volt alkalmatok a magyar újságírók előtt is bemutatnotok, Essen festői városában. Mondjuk arra is kíváncsi lennék, vajon hány újságírónak volt felkínálva a lehetőség, hogy csak ketten voltak ott.
Mondjuk, ha izéskedni akarnék, azt is mondhattam volna, a klub összetartásáról már kint kapott ízelítőt: egyemberként, vállt-vállnak vetve nem mentetek el. De csak vicc volt, móka-kacagás.:))))
@rabasz: egyetlen szóval sem köpködtem senkire -alapvetően a márkához való kötődésem miatt sem fogok csak úgy köpködi, arról meg aztán már nem is beszélve, hogy nem szokásom. Csak úgy érzem, nem úgy álltatok a dologhoz, ahogy én jónak tartom. Ha nem jeleztetek vissza, az nem jó. Ha mégis, az jó. Ha a Pista azt az infót kapta, hogy nem jeleztetek vissza, és ezt ő megírja, amiért leparasztozzátok, az megint nem jó. Ha a megfelelő hangnemben felhívjátok a figyelmét az esetleges félreértésre, az megint csak jó.
Az a baj, hogy bármennyire jó srácok vagytok, itt a reakciótokkal (különösen a szklovákállampolgározós kollégátoknak köszönhetően) nem a megfelelő színben tüntetitek fel magatokat. Amiért nagy kár -ha nehezményezitek az ottnemléteteknek nyilvánosság elé tárását, szerintem okosabb lett volna diplomatikus privát levélben rákérdezni a szerzőnél, és esetleg jelezni, hogy miért nem stimmel a dolog. De természetesen mindenki úgy intézi a dolgait, ahogy jónak látja.

ocsisajt78 2010.10.03. 19:50:09

Video amugy tetszett... Bar Pista egy kicsiket mintha Ontelt lett volna nehol :P Nem irigykedesbol irom :D (na jo, de :D)

TUDOD, A CSIBE 2010.10.03. 19:54:13

www.miata.hu/forum/?tid=85

Fasza egy társaság.... Vannak még más dolgok a főoldalon pár cuccnál ezzel a témával kapcsolatban.Szerencsétlenek a király csodaautóval:D

Atom_75 2010.10.03. 21:12:31

@streetsta: Bármilyen infót kapott is, ne ilyen stílusban mondja el amit gondol.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 21:20:02

@Atom_75: Ne haragudj, nem emlékszem, mi volt a baj a stílussal? Anyázott?

pickapu 2010.10.03. 21:35:24

Hehe, Úgy látom Pista, te sem tudsz unatkozni hosszú vezetés során. :)
Az augusztus-végi próbakör óta még jobban tetszenek ezek a méregzsákok, abban pedig egyetértünk, hogy a gyári küllem előbbrevaló. Jó kis anyag volt, nekem bejött.

Atom_75 2010.10.03. 21:59:22

@streetsta: Te kötekszel velem? Miért is bonyolódsz ebbe bele? Ki is vagy?
Nem emlékszem valaki kifogásolta-e a stílust, én lekezelőnek és kioktatónak tartom.
De azt majd megbeszélem ommmal, sztem nem szorul rá hogy védd.

ommm 2010.10.03. 22:24:14

@zolifu: Nem igazán. egy péntek így is kiesett (munkanap) az odaútra, aztán szombaton az egész napos program, vasárnap vissza. Jó dolog, amit írsz, de mókára és viccre azért ritkán van keret. Nem beszélve arról, hogy ott voltak a többiek is.

Garp 2010.10.03. 22:29:50

Ezt a postot továbbra sem értem. Se a hozzászólásokat.

ommm 2010.10.03. 22:31:08

@Atom_75: Hogy kellett volna? Nem voltam diplomatikus, ez igaz, de arra vannak ebben az országban éppen elegen.
Szerintem zárjuk le a témát, mert csak körbe-körbe járunk.
Abba pedig bele lehet szédülni.
Jó éjszakát mindenkinek.

pickapu 2010.10.03. 22:37:56

@Rocko-: Há-há! :)
Erre vétel lenne ráhenkölni bárminemű talyigaputtonyt.

zolifu 2010.10.03. 22:50:57

@streetsta: jaj! Már 36 órája nem sikerül megértetnünk veletek, hogy egy csomóan azt sem tudták érvényes a regisztrációjuk és Eszter fizetett a kasszánál.

Azt hiszem egy szerencsétlen szervezési lépés miatt állt üresen annyi magyar hely, magam részéről ez a tanulság.

A másik meg, hogy szokás szerint egymás torkának esünk ha valaki rámutat arra hogy hibáztál.
Pistáék nem értik meg hogy nem jártak utána egy jelenségnek amiről írnak, mi meg nem tudunk elemelkedni attól hogy 'kívülről' könnyű beszélni.

@ommm: Sajnálom, hogy a Mazda nem finanszírozza meg, egy ilyen emocionális brandet muszáj lenne már ilyen szinten bemutatni. Remélem egyszer lesz rá lehetőségetek ;) Ha meg nincs idő, passzoljátok ide az Anniversary-t
Jó éjt!

Sopánka76 2010.10.03. 22:51:37

Pista!
Zeneválasztás elsőosztályú, fenomenális, tökéletes!
Van egy hangulata.
Bár egy pár dolgot nem értek.
Kicsit hosszú az eleje.
Meg ha 10 után indultatok, miért este 11-re értetek oda. Ennyiszer megálltatok? A 100-as átlag se jön ki, pedig annyit lehetne tartani, nem?
Honnan vettétek az autópályás külső snitteket?

Tornado86 2010.10.03. 23:45:02

@Sopánka76:
9:15 volt amikor kiértek Budapestrõl, 23:15kor parkoltak le a hotel elõtt. Az átlagokról inkább nem mondok semmit, nekem ez az út dugó nélkül kb. 11 óra lett volna megállókkal (igaz ami igaz, nálam az csak 1 rövid és célirányos pihenõ). Ez viszont 14 óra lett, kamionnal kb. ennyit kell feszt nyomni neki, hogy érjen oda. Amúgy engem is érdekel hogy jött ez így össze.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.03. 23:53:21

@Atom_75: Szervusz kérlek, Sipos Zoltán vagyok, barátaimnak csak Sipos. Lelkesen olvasom a Belsőséget, Totalcart, ezek szerzői és kommentelői közül sokakat van szerencsém személyesen is ismerni. Mivel magam is Mazda tulajdonos (is) vagyok, az első autóm is Mazda volt, felfigyelek az ilyen klasszikus Mazdákról szóló anyagokra. Talán ennyi, így hirtelen, elég is lesz bemutatkozásként, a többi most nem tartozik ide.
A belebonyolódásról annyit, hogy ez itt egy blog, ahol az emberek kommentálják a látottakat, reagálnak a korábbi kommentekre, ilyesmi. Ja, nem kötekszem. Feltettem egy kérdést. Vagy az már kötekedés? Védenem szerintem sem kell Pistát, így nem is teszem, csak a bennem felmerülő kérdéseket teszem fel, illetve a véleményemet írom le.
Ha már ilyen jól összejöttünk, benned kit tisztelhetünk?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.04. 00:12:58

@zolifu: Dehogynem, szerintem mindannyian értjük, mi a helyzet. Az a baj, hogy klub szinten nagyon ügyetlenül kezeli(te)k a dolgot. Amit most te leírtál, az tökéletes reakció Ommm posztjára -félreértés, jajjdekár, sajnáljuk a félreértést, sajnáljuk, hogy nem voltunk ott, kész. Semmi értelme nagyhangon magyarkodást kiabálni, nethuszározni, csak azért, mert valami olyasmi jelent meg a klubról, ami nem tetszik/nem felel meg a valóságnak. Leginkább azért zavar, mert Ommm, aki nem egy elvakult Mazda hívő, elég sokat tett azért, hogy az MX-5 a neki kijáró figyelmet kapja a TC-n.
Neked teljesen igazad van abban is, hogy ti, mint érdekeltek nem ugyanazt látjátok, mint a többiek. természetesen megkérdezhette volna Ommm a Miata Klubot is, de ez itt és most nem oknyomozó újságírás. Ott volt, tapasztalt valamit, amire kapott egy magyarázatot, ezeket elmondta -ezért kapja a fizetését. Egész biztos vagyok benne, nem bántási szándékkal mondta és írta azt, amit. Teljesen felesleges volt nekiugrani.
Kívülről mindig, mindenkinek könnyebb beszélni. Viszont van, hogy kicsit nagyobb távolságból, kívülről jobban látszanak a dolgok. Érdemes odafigyelni, mit lát a külsős. Mert a többi külsős is lehet, hogy ugyanazt látja.

audionetworks 2010.10.04. 00:34:46

Ommm, bármennyire és "építő" szándékú szeretett volna lenni a cikked, kicsit sértő ránk, miata.hu klubra nézve. A sorok közé rejtett általánosítás miatt. Egy ekkora látogatottságú bloghoz hozzátartozna a felnőtt felelősségérzet is. A cikked kicsit divatpunkra sikeredett.
Az a baj igazából, hogy ezzel adott esetben egy kellemetlen lavinát indíthatsz el, rengeteg ember nem az okító szándékod látja benne, hanem támadást, gyalázkodást esetleg erre való buzdítást. Ha emiatt a cikk, illetve a pár nagyon közönséges hozzászólás miatt neadjisten valakinek megkarcolják, felvágják, leköpik a kocsiját akkor már nem érte meg. És sajnos olyan mocsárban élünk ahol ez megtörténhet.
Egyébként sajnálom ami történt, de mostmár sose fog kiderülni h miért, teljesen fölösleges habzó szájjal kommentelni. Az enyém is egy fölösleges komment. Igyunk rá egy sört!

Üdv,

Varga Krisztián
mx-5 tulajdonos és felhasználó :)

SolymosD 2010.10.04. 09:57:25

Nem biztos hogy minden magyar mx5 elmenne 1300km-re egyben ez a fő ok szerintem... hulladék a magyar autópark.

ommm 2010.10.04. 10:17:49

@Sopánka76: Na azért 13 óra alatt 1200 km nem annyira rossz, tekintettel arra, hogy ebéd, operatőrcsere, pihenőkön forgatás stb. Nyomtuk, ahogy belefért.
A kontingens másik fele az általam is megírt hatos kombival utazott ki, abból készültek a fahrtok.

ommm 2010.10.04. 10:18:58

@Tornado86: Sokat dolgoztunk közben + 2 dugó és kerülő Erlangennél.

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.10.04. 11:14:37

@ommm:

Kedves ommm és egybegyűltek,

már végképp nem szándékom bárkit meggyőzni bármiről. Ha nem akaródzik a másik fél érveit felfogni/megérteni, akkor úgysem menne. De.

Egy dolog véleményt leírni, és egy másik jó hírnevet rombolni. Most ilyen Z4 tesztvezetős, meg odáig széthullós kommentekkel nem foglalkoznék, mert ez egyszerű tudatlanság/tapasztalatlanság kérdése. Nyilván ők MX-5 forgalmival törlik a sejhajt. Viszont maga a cikk egy félinformációkon alapuló, rossz indulatú, degradáló, arrogáns, kommenthajhász bulvárhulladék. Nincs javaslat, nincs kérés, csak lábbal előre. Milyen jogon formáltok számonkérést irányunkban?

Itt egyetlen jogosult lenne, aki kérdezhetne, és ez a szervező MMH. Viszont ők csak egyszerűen köszönik az egész éves segítségünket, ugyanis kb. 30 alkalomra biztosítottunk autókat rendezvényekre, összehasonlító tesztekhez, mitöbb, egy egész napon át nyúzták újságírók a vasainkat az Euroringen. Kedves streetsta, talán még te is megnyugodhatsz a magyar újságírók tekintetében. Ha NA-t, NB-t látsz újságban/tévében, akkor azok mi voltunk. A hazai találkozó pedig arányaiban sokkal nagyobb volt, mint az emlegetett essen-i buli. Németországban tudtommal kb. 40.000 mx-5 fut, ebből ~500 volt jelen. Itthon alulról súroljuk a 2.000 autót, ebből 120-at hoztunk össze egy helyre. Van még kérdés?

Az, hogy Essen-be miért nem ment el végül senki, elég könnyen ki lehet találni. Egy hétvége alatt nyílegyensen autózni 2600 km-ert egy körmenetért, alsó hangon is 120.000 Ft költséggel... Szezon végére már nagyjából túl van 1-2 távoli kiránduláson (igen, akár 1300 km-ert elmegy egy ilyen autó), Stelvio Pass, Grossglockner, valszeg nem fért bele a családi költségvetésbe. Ugyanis a Mazda csak részvételt tudott volna biztosítani, szállást/benzint/kaját nem. Ezen lehet rugózni, hogy miért nem, de vajon ildomos-e más tőkéjével aratni a csalánt? Nem arról van szó, hogy meg volt beszélve a találkozó 18-án reggelre, és ott nem jelent meg senki. Ilyenről szó sem volt. A néhány autós részvételi kontingenst áprilisban beszéltük le, amikor még a helyszín sem volt biztos, sokkal közelebbiekről is volt szó. Érdekes módon, amikor a szomszédban, Oslip-ban volt rekordkísérlet, kollégádnak éppen NA-ja volt, és nem volt fontos megjelennie. Meg válaszolni sem a megkeresésünkre. Nekem az a meglátásom, hogy csúnyán túllőttél a célon.

Témát lezárom a részemről, további jó... mit is?

ommm 2010.10.04. 13:06:04

@_gram_: nagyon nem értünk egyet ebben a kérdésben. A 120 ezres költségkeret erősen légbőlkapott, ezt értékeld át, annak fényében, hogy az MMH is beszállt volna, ha nagyon kell.

Megmondom, mim a furcsa: hogy szinte az összes, környező országból voltak ott több autóval, csak éppen itthonról csak eggyel.
Azt is importőri volt. Ennyi.

echolls 2010.10.04. 13:51:09

Én annak idején (talán 2003 v. 2006) körül a Bretagne-félszigeten, Franciaország legnyugatibb részén hallgattam Kossuth rádiót 540 kHz-en, ugyanígy autórádión.
Illetve Ausztiában az alpok egyik völgyében, hegyek között két éve. Dugóban álltunk, és nem volt nálunk semmi zene, bár akkor nem esti mese, hanem Esti Krónika ment.

jtrencsenyi 2010.10.04. 13:54:34

@ommm: fikázás helyett én egy kis közérdekű információval szolgálnék: Kobak, a kis piros autó történeteivel találkozhattál 1980 körül az általános iskola 1-2. osztályos olvasókönyveiben is! :)

nickes kelemen 2010.10.04. 14:26:41

Nos a találkozóval kapcsolatos vitalavinában nem foglalnék állást, de a "szlovákállampolgározás" ritka bunkó hozzászólás volt. Még mindig itt tart valaki??

Luizmicsek 2010.10.04. 14:52:42

Szerintem állítsuk elő a renitenseket, hurcoljuk ki őket a főtérre kalodába zárva, dobáljuk meg őket kővel, és alázzuk meg őket nyilvánosan.
Akkor ez jó lezs mindenkinek? Szervezhetem?

caltabellotta 2010.10.04. 15:27:38

A srácoknak magyarázni kellene, hogy miért nem vettek részt EGY eseményen, miközben az újságíró elegánsan elszökken afölött, hogy ő(k) miért nem vett(ek) részt TÖBB eseményen, amiket itt felsoroltak 7 évre visszamenően. Többre nem telik, mint cikizni egy társaságot, akikről ezek szerint ommm nem tud semmit? Amikor velük lehetett volna, nem ment, amikor nem voltak ott, akkor hiányoztak...értem.

Kalap 2010.10.04. 15:33:35

Kedves mindenki, akit az autóbuzéria szele fújt itt egykupacba,

Ezúton szeretnénk, mint Magyar Miata Klub elhatárolódni egy előző hozzászólásban tett gyűlölködő, hovatartozást firtató kijelentéstől, amelyért bár nem az én tisztem, de mivel "márkatársunk" kijelentése, ezúton kérünk elnézést minden érintettől. A klubban többen is vannak külföldi állampolgárok, semmilyen módon nem osztjuk a fent leírt véleményt.

Kalap
Miata klub

ommm 2010.10.04. 15:36:59

@caltabellotta: Már igazán lejárt lemez, de jelzem utoljára: ahová bejelentkeztünk, ott meg is jelentünk.

@Kalap: Köszönjük.

caltabellotta 2010.10.04. 16:19:51

Az, lejárt lemez. Meg sem kellett volna írni. Ajánlom figyelmedbe arco1 bejegyzését 2003-ról, és nincs miről beszélni. Valószínűleg több helyen voltak már együtt, mint arról mi tudhatnánk, saját zsebből. Itt meg éppen nem voltak. Lehet azon lovagolni, hogy hányan és miért nem, azon is átsiklottunk, hogy a regisztráltak közül volt, aki visszajelezte, hogy nem megy, amint itt is megírta. Rosszindulatú a cikk, mert a háttérről nem tudunk semmit. Valóban nem oknyomozói újságírás, már amennyiben ez újságírás, és nem hangulatkeltés.

abdulesmia 2010.10.04. 16:32:30

@nickes kelemen: valaki??? Te hol élsz? Tényleg nem látod az egyre többfelé, nemcsak övcsaton meg autó matricán, hanem nyilvánosan is kihelyezett nagy Mo. térképeket, stb?
@Kalap: korrekt.

Ordune 2010.10.04. 16:40:31

Kedves ommm!

Megértem, hogy rossz érzés volt egyedüli magyarként mentegetőznöd, hogy merre vagyunk mi, magyar Miata Klub tagok, de ennek ellenére nem igazán értem cikked ily negatív hangvételét.

Függetlenül attól, hogy hány programot szerveztünk az idén, vagy a múltban, hogy, hány autónkat bocsátottuk már ennek-annak rendelkezésére, úgy érzem, hogy a cikked rendkívül egyoldalú, és nem a lényegről szól. Végül is ez egy nagy kaland volt, nem? Nem félig üresnek kéne látni/láttatni azt a poharat, hanem félig telinek! :)

Egy szó, mint száz, ez egy tényleg jó klub, és én örülök, hogy a tagja lehetek. Egyszer igazán eljöhetnél közénk, és akkor erről Te is személyesen meggyőzödhetnél. :)

Üdv,
Ordune
egy Miata Klub tag magánvéleménye

Ui.: Innen üzenem a kis 20 éves szemem fényének, hogy imádom!!! :)))))))

Zolo@miata&mazdaklub&kabrioklub 2010.10.04. 16:45:38

Végtelen sajnálattal látom, hogy előző hozzászólásomból csak a cikk szerzőjének nemzeti hovatartozására utaló megjegyzésem jutott el az olvasók egy részéhez. Nem volt célom senkit megsérteni, megbántani, ezért ezúton elnézést, bocsánatot kérek az érintettektől. A hozzászólásnak NEM az a mondat volt a lényege, ennek tükrében kérek mindenkit végtelen tisztelettel, olvassa és gondolja át újra. Tisztelettel jelzem továbbá - egyetértve kalap klubtársammal - hogy a hozzászólás a SAJÁT véleményemet tükrözi, nem a www.miata.hu közösségének véleményét.

arco1 · http://www.mx5-austria.at/mx5-austria/Events/Bilder/weltrekordbild-presse.jpg 2010.10.04. 16:59:11

ommm:figyusz,le kellene venned ezt a szemüveget,mert lehet,hogy ezért nem is látod,hogy milyen lemez forog.

_gram_ · http://www.miata.hu 2010.10.04. 18:51:49

@ommm: akkor leírom mégegyszer. Majd lassan gépelek, hogy megértsd. Eszterékkel megegyeztünk, hogy a büdzséből egy bő találkozóra futja, és ha lesz nemzetközi röffenet, akkor ott a belépőt állják néhány tagnak. Ez volt a leosztás, ezt vállaltuk. Ekkor még a helyszín és időpont sem volt meg, sőt, az sem volt biztos, hogy lesz ilyen multinációs találkozó. Eddig tudsz követni?

Ezek szerint az előző okfejtésemmel semmi más baj nem volt, csak az összeg (amiből 70k csak a benya, matrica/kaja/pia/szállás 2 főre), meg a te tájékozatlanságod, amihez ráadásul semmi közöd, ki kinek mit fizet. Tehát a cikk egy félinformációkon alapuló, rossz indulatú, degradáló, arrogáns, kommenthajhász bulvárhulladék. Egyetértek veled ebben, köszi. A kommentszámot viszont szépen hozta, gratula.

Egyet árulj el nekem, légy oly kedves. Mi a te szívügyed, amiért így küzdesz? Min javítottál/javítasz ezzel a cikkel?

A válasszal ne fáradj. Nem lesz hihető.

Dtomi 2010.10.04. 21:10:46

Csak csendben megjegyzem, hogy ha a miata.hu fórumon is ekkora lenne a pörgés akkor jobban nevezhető lenne közösségnek és akkor talán nem csak a cikk írója ment volna Essen-be. Akkor talán lenne klub élet és nem is kellene itt vitatkozni és olykor-olykor sértegetni a másikat.

ommm 2010.10.04. 23:30:50

@_gram_: Elmesélem még egyszer, hátha nem egy nyelvet beszélünk:
- gond nélkül meg lehetett volna oldani (pláne, ha ilyen nagy és jól működő klub vagytok, amit előszeretettel emlegettek), hogy az x száz tag közül legalább 4-5 szép autó útja beleférjen. Akár az MMH segítsége nélkül is (akik mellesleg biztosan hajlottak volna némi plusz kompenzációra ez esetben)

- valójában az indokok másodlagosak. Amit én láttam, az temérdek ország sok autója, egy hazai, importőri kocsival. Ennyi. Sok - a magyarnál minden bizonnyal kisebb - klub meg tudta oldani, hogy ott legyenek és az országukat képviseljék nemzetközi szinten, ha már ennyire szívügyük az MX-5. Van egy működő, jóval kisebb közösségünk nekünk is, és tudom, hogy nem lehetetlen feladat összeszedni annyi pénzt. Pedig nem vagyunk ötszázan.

- hogy mi a célom? Az, kedves helyben járó barátom, hogy tanuljunk meg korrekt módon viselkedni 2010-ben, ne essen nehezünkre lemondani a részvétünket egy olyan eseményről, ahová bejelentkeztünk. (Mivel ez odakint mindenkit meglepett, így gondolom, hogy némi kommunikációs zavar lépett fel, ha állításod szerint időben visszaléptetek.) Ezt utólag pár kollégád megtette, ami szerintem becsülendő.

Ha ehhez az kell, hogy en bloc egy közösség köpködjön, csupán azért, mert tényként közlöm, hogy EGY magyar autó volt jelen, ám legyen. Gyere bátran, ismered az álláspontom.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.04. 23:50:47

@_gram_: Vicces dolog, hogy pont te, pont ebben a hangnemben kéred számon más stílusát, hangnemét.
Én is leírom még egyszer -viszonylag gyorsan gépelem, de te inkább olvassad lassan, akár többször is, egymás után: ha megígéred, hogy valahová elmész, akkor illik jelezni, ha mégsem tudsz. Pontosan erről volt szó, már a legelején is. Ha nem lennél ilyen sértődött, ha nem lenne egy kis igazság abban, ami elhangzott, leíródott, talán te is belátnád, hogy teljesen jogos szóvátenni. Ha pedig egy újságíró elmegy egy nemzetközi találkozóra, ahol az ő országából senki nem képviseli a márkát, típust, és ezt nem teszi szóvá, nem említi meg, akkor az az újságíró nem végzi jól a munkáját. Ha nem a Miata klubbal esett volna meg a történet, te is itt bólogatnál, hogy micsoda dolog.
Hogy mi a szívügye? Minden, ami autós dolog. Előkelő helyen az MX-5. Nem mondta ugyan, de egy terhes feleséget hagyott otthon egész hétvégére, miközben elég sok dolga lett volna otthon is (készülődés, lakásfestés, ilyesmi). De ment, lelkesedésből, MX-5 szeretetből. És dolgozott. Valószínűleg egy fillér extra pénzt nem kapott érte, hogy a hétvégéjén nem pihen.
Te meg nagy mellénnyel osztod, hogy tájékozatlan, félinformációkra alapoz. Tetszettél volna ott lenni, elmondhattad volna az infó másik felét is.
@caltabellotta: tévedsz. Nem hangulatkeltés, hanem hangulatjelentés.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.05. 00:00:41

Még valami: az MX-5 egy nekem nagyon szimpatikus autó. Az a néhány MX-5 tulaj, akiket megismertem, kedves szimpatikus emberek. (Mondjuk a kopaszra ez nem érvényes, de a kivétel erősíti. Hehhe.)
És alapvetően pont a fentiek miatt szimpatizálok az MX-5 klubbal is. Ezen az sem változat, hogy páran hisztis óvodás módjára a földhöz csapva magukat üvöltik, hogy de a Pistike kezdte az egészet, nem is ők.
Kívánom, hogy legyen még alkalma a Miata Klubnak, hogy egy hasonló eseményen részt vegyen.

mazda_mx5 2010.10.05. 11:31:14

Előre leszögezném, hogy nem friss nickname... Kettő NA-m is van, a sötétített KN-es (Komarno) 7-es mellett és hajam se sok, de nem gáz, nem vagyok ám sértődős...

Összefoglalnám helyettetek higgadtan:
-páran regisztráltak, de nem mentek el és nem szóltak Pistának, viszont Eszternek legalább egy ember jelezte.
Atom jelezte, hogy nem tud/nak menni, így a cikkben szereplő megjegyzés nem igaz:
"Egyedül voltunk. Furcsálltuk, nem kicsit, meg is kérdeztük Esztit, a márka hazai PR & Marketing koordinátorát, hogy mi a helyzet? Hol vannak a srácok, akiknek helyet foglaltak, akik visszajeleztek, hogy jönnek? Nem egy, nem kettő, nem három.
Nem tudja, ahogy mi sem. Rajtunk kívül nem volt magyar résztvevő..."

-sokan csak klikkelgetnek a neten és jelentkeznek mindenfélére, nem tudják hogy mivel járhat az a szervezőnek, éppen ezért javasolnám hogy ilyen esetben kérjetek telefonos kontaktot és hívjatok fel mindenkit.
Ismerem a srácok (Atom, Kalap, Rabasz), egészen biztos, hogy visszajeleztek volna, ha ők is érzik a törődést és a súlyát.
Ebből kifolyólag, ahogy Rabasz a miata fórumán is jelezte, hogy sajnálja a történteket amiért nem jelzett vissza, szerintem kár több szót pazarolni.

A cikk tényleg nem szól másról, túl sok értelmét nem látom, ha azt nem hogy Zolo szlovákozott...
Itt szeretném őt megvédeni, hogy nem előítéletes srác ám, mert amikor találkozunk nagy kalappal köszön!

Ámen

Atom_75 2010.10.05. 14:08:36

@ommm: Remélem legbelül azért érzed már, hogy nem volt ez korrekt és gőgösségből próbálsz a féligazságaidba kapaszkodni...
Utolsó hozzászólásod gondolatai sorrendjében reagálnék még utoljára.

- Amikor átvettük a nyereményünk, az MMH egyértelműen megmondta, hogy annyi keret maradt, amiből a regdíjunkat tudják állni. Ezek után fel sem merült, hogy kuncsorognunk kéne. Meg nem is olyan a viszony, hogy ha van azt mondják nincs és ha nyafogunk akkor mégis adnak. Meg aztán felnőtt emberek vagyunk.

- nem volt célunk, hogy mindenáron részt vegyünk. Nem kezdtünk gyűjtésbe kéregetésbe. Részemről nem a pénz hiánya döntötte el a kérdést.
Bár egyéni szoc probléma, de az autóm módosítva van, 100 oktános benzinre van programozva (ha mást tankolok, ismét újíthatom fel, kösz nem!), autópályán számoljunk 8 literes fogyasztással, de szerintem nem jövök ki annyiból. Így 80-90 ezer körül megvan csak a benzin. Ehhez jön autópályadíj, szállás, kaja. Nem hiszem, hogy gram elvetemült számot mondott, sőt én 150eFt-t számoltam.

- Nem gram aki helyben jár, és szerintem egyáltalán nem vagytok, (vélelmezem nem is lesztek) barátok. Bizonyára elkerülte figyelmedet, egy korábbi bejegyzésem (2010.10.03. 18:38:42) amiben leírtam, hogy L_E_M_O_N_D_T_A_M a részvételt a rendezvényt megelőző hétfői napon! Választ is kaptam, nyilván olvasták. Sőt, még az is leszűrhető volt az írásomból, hogy várhatóan nem megy a klubból senki.
Ha te ennek ellenére más infót kaptál, az ismét egy remek példája annak, hogy hiba ítélkezni a másik fél megkérdezése nélkül. Az újságíráshoz nem értek, de a korrektséghez talán még a te értékrended szerint is hozzátartozik ez. Vagy tévedek?
A komment után továbbítom neked a levelet.

- Ha "csupán tényként közölted" volna, sztem semmi hasonló reakciót nem kaptál volna. Pont azért volt ilyen heves sokunk válasza, mert nem tényeket közöltél, hanem hangulatot próbáltál kelteni! Sikerült is. Gratulálok!

arco1 · http://www.mx5-austria.at/mx5-austria/Events/Bilder/weltrekordbild-presse.jpg 2010.10.06. 10:37:07

ommm:A közel húsz perces anyagban a legfontosabb tény nem hangzik el:
a "Mazda Mx-5 a Világon a legnagyobb számban eladott roadster" több mint 10 éve és ezért szerepel a Guinness rekordok könyvében.
Ez az információ nem hiányozhat,ha valaki ujságiró létére elindul "egyedül" döntögetni./ s közben ezeket a szavakat használja: Mazda ,Mx-5,rekord,Guinness/
Legalább utólag kiegésziteném a film végén a feliratot,tekintettel arra,hogy az adatok nem titkosak.

ommm 2010.10.06. 11:53:34

@arco1: A "Mazda Mx-5 a Világon a legnagyobb számban eladott roadster" több mint 10 éve és ezért szerepel a Guinness rekordok könyvében"

azt hiszem, ez a Totalcarnál az utóbbi évben már elhangzott párszor. Ezt mindenki tudja.

2010.10.07. 21:22:02

Jó kis film. :) 5:27-nél senkinek nem tűnt fel az álcázott BMW? :)
süti beállítások módosítása