Kell-e a turkálós villamosra regadót fizetni?

  2010. szeptember 15. - Gulyás G Címkék: vélemény busz villamos troli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

Ha nincs pénzed újra, vehetsz használt nyugatit. Még mindig jobb, mint életed végéig nyögni a hitelt.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr382284402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord heckman 2010.09.15. 10:26:27

Jó írás.

"Egyetlen szerencsénk, hogy nem lehet Combinót kapni nulla százalék önrésszel, svájci frank alapon."

Ezen nagyot vihogtam :)

amúgy azzal nem értek egyet, hogy nincs pénz újra... van ott zseton, nem is kevés! Csak sokat kell zsebre tenni ugye... Szerintem ha a BKV költségvetése legalább átlagos szinten hozzáértő kezekben lenne, és nem lenne korrupció, már a japcsik is csak sunnyoghatnának utánunk városi tömegközlekedés terén :)

Amúgy a regadó nem azért van, hogy ne jöjjön ide európa szemete (miért? maradjon itt inkább a szovjetúnió szemete? :) ) , hanem azért, hogy ne áramoljon ki töménytelen mennyiségű lóvé az országból. Képzeljük el, ha eltörölnék a regadót. durvább lenne a szitu mint '90 ben, több százezer vasat hoznánk be nyugatról pár hét alatt, és százmilliárdok mennének kifele az országból. Ráadásul az autókereskedők jelentős része lehúzhatná a rolót. Persze ez így nem állapot, de látom benne a rációt.

Refuse/Resist! 2010.09.15. 10:34:09

@Lord heckman: Így még több lóvé megy ki, mert a 2 éves használt helyett veszik (vagyis most már csak vették) az újat 0% befizetéssel.

Hurri Kán 2010.09.15. 10:34:37

@Lord heckman: én pont leszarom az itthoni autóneppereket. Ha nem lenne regadó és lehetne hozni értelmes áron jó autót, akkor talán itthon nem galacsinra törtből újratákolt romokat árulnának horror pénzért!
Azt viszont támogatnám, hogy kortól függetlenül a kintről behozott autó csak megfelelő műszaki állapot esetén legyen forgalombahelyezhető.

mommoka 2010.09.15. 10:37:18

@allahdamit: Én is egyetértek! Ha nem tették volna tönkre a nem kis multú vállalatainkat, talán nem kéne külföldről buszt, villamost venni+ hozzá az alkatrészt x értékben. Persze így már érthető miért olyan drága az alkatrész csere, felújítás, ha már nincs is hol legyártani gazdaságosan. Rengeteg ember van az országban ,ha támogatnák őket el lehetne indulni. De az hosszú idő a pénz pedig most kell. A hasznos javat, terméket nem előállító külföldi vállalatokról pedig megvan a véleményem. Fontos, hogy x Bank, hitelintézet biztosító, szolgáltató egység meglegyen, de érdemleges semmi. Az állam azt hoz be amit akar, mi viszont fizessünk.(nem mehetek be piros matricás autóval szmogban ez milyen már. Szerintem ez azért erősen emberi jogokat sért, diszkrimináció, stb..)
1km autópálya 1milliárd Ft?
És valaki tényleg elhiszi, hogy a magas adók, pénzlehúzások, külföldi vállalatok értünk vannak, hogy jobb legyen. Csakhogy az utóbbi 20 év alatt nem tapasztaltam javulást. Ha azt mondom, hogy a lavina az Eu csatlakozást követően indult el, egyenesen hülyének néznek, mert azzal többet nyertünk, mint vesztettünk ugye?

pimpike_ 2010.09.15. 10:38:50

@streetsta:

jaja
pl. 9 éves kis 1.5 diesel
vételár : 370ezer
regadó : 470ezer

Mondhatnák sokan "Ugyan annyi mint itthon"
De nem, mert a kinti egy rendesen karbantartott és szervizelt autó, az itthoni meg egy "gondozás mentes" hulladék...

Lalikiraly 2010.09.15. 10:45:02

@Raka1885: Én meg az 1992 es A Vectrámat vizsgáztattam NKH nál. És előtte jött az ember, hogy áá biztos ki van rohadva a hátsó híd ilyesmi. Hát előtte lett mondom lengéscsillapító berakva. A motort is lemostuk. Zabálni lehetett róla :D Nézegették is mint majom a zsebórát, hogy jé ez tökéletes. Jah mondom vadiúj fékek meg hátsó lengéscsillapítók, meg mondjuk előtte is karban volt tartva. Jah pedig mikor megvettem, TK ra volt előtte törve hátul. Mégis rendbehoztuk fillérekből. És imádtam is az autót. Hát és azonnal meg is kapta a friss műszakit minden szó nélkül. Olyan autókkal jöttek NKH hoz hogy a faszi a kereket nem volt képes előtte felfújni...

Lalikiraly 2010.09.15. 10:47:05

@mommoka: Telljes mértékben egyetértek veled! Az EU nak mi totál azé kellettünk, hogy a szemetjüket ide basszák. Tönkrebaszták az Oriont, a Videotont, a Csepel műveket, a Ganzot, a Mávagot, a Mávot a BKVt, és még soroljuk a neves tervező és gyártókat? Mert szerintem még reggel is itt ülnék. Ezt értük el a leépülést semmi mást.

esef 2010.09.15. 10:49:34

@streetsta:
Veteránt kell kintről hozni és kész. Arra még nincs regadó.

hubus 2010.09.15. 10:59:42

@streetsta: utananeztem, ha uj auto 100%, akkor:
1-2 eves 72%
4-5 eves 52%
9-10 eves 31%
20 eves 10%

szerintem ez kb megfelel az auto amortizaciojanak.
Hangsulyozom, hogy regado ellenes vagyok. Peldakent helyeztem mar forgalomba Franciaorszagban autot, es az egesz ugyintezes rendszamostul, forgalmistul, mindenestul volt 300€..

esde 2010.09.15. 11:06:40

Szerintem ne járjon senki munkába, akkor nem lesz dugó, és elég kevesebb busz, autót is csak boltba járásra használna az ember, segélyből meg egész jól megél már most is egy réteg.

Aki meg munkába jár, vegyen drágán autót, mert különben mire költené azt a sok pénzét, amit amúgy is ügyeskedéssel szerzett, és különben is rohadjon meg majd az apeh elkapja.

Minek villamos? Ja mert vesznek az emberek (milliók) havibélretet 10000ft-ért? ja de kérem az kell fizetésekre, a felvonó őrnek meg a 100éves metrónak a villanyszámlára... nehogy már még buszokat is kelljen vásárolni, telhetetlen munkába járó paraszt, örülj hogy van miből fizetni a hiteled.

A Margit-hidat meg most lehetne vinni jó pénzért a vasba, láthatóan "remekül" megvan a város nélküle, és amit meg csinálnak úgy is kiderül majd hogy puding, az egész.. de akkro már nem lesz sehol a cég aki leadta az alvégnek aki összetoborozta a Moszkva térről a munkásokat.

Most kérdem én seggemet kéne e földhöz verni hogy ugyan annyiért utazhatok veterán romokon, mint európában, az új járműveken bárki? Vagy mehetek autóval is.. és bezárult a kör.

Vagy nem ez a helyzet ma?

esde 2010.09.15. 11:08:29

esetleg be lehetne ülteni még szőlővel a Margit-hidat.. mert azért állítólag jól fizet az EU ha kivágják utána, kész haszon!

isti77 2010.09.15. 11:12:21

Bocsánat, a cikkben melyik Mozaik utcáról van szó? Mert ha a Filatorigátnál lévőről, amely mellett pont most épül az Audi-szalon, arról nekem egész más emlékeim vannak.
Amikor annak idején először odairányítottak az ismerőseim, majdnem rossz helyre mentem, mert ők "Kasza utcát" emlegettek, jó, hogy időben kiderült, hogy ez csak a szlengneve. Az is gyorsan kiderült, hogy miért.
Az összes leharcolt céges autót oda vittük, mert egy-két ötszámjegyű vízjeles papír felajánlása ellenében bármit átengednek, aminek megvan a szükséges számú kereke... más kritérium nem is nagyon van, ha jattolsz. Ha nem indul be, az se baj, szó szerint áttolják.
Viszont ha nem jattolsz, akkor már akár a 4 éves autón is találhatnak valamit (én ilyen fiatal autóval soha nem voltam ott, csak hallottam), amivel beutalnak egy következő menetre.
Hozzáteszem, ezek az élményeim 1995-2007-ből származnak, azóta nem voltam ott, ha valaki azt mondja, hogy az elmúlt 3 év alatt 180 fokot fordult a világ náluk, akár el is hiszem... de inkább nem.

khaleeji 2010.09.15. 11:19:58

a regadó nagy öntökönszúrás, a nagyértékű kocsikat emiatt többnyire német vagy szlovák rendszámmal használják, így még az áfa sem folyik be.
ma már szinte csak kisautókat helyeznek mo-n forgalomba, ezeken pedig minimális adóbevétel van csak.

fel kellene már ismerni, hogy az eu-ban szabad adóverseny van,az az ország, amelyik nem veszi fel a kesztyűt, tönkremegy!

ne most 2010.09.15. 11:20:20

Ez egy szegény ország, a buszok kb. afrikai szinvonalon vannak. EU soför nem ülne rá.

Lalikiraly 2010.09.15. 11:21:47

Hát és most ennek a TC cikknek így mi értelme lett? Írtunk egy újabb cikket hurrá. De tenni ez ellen senki nem akar és nem is fog. a BKV meg minimum megvrá egy halálos balesetet. Azért remélem valamelyik fejes pereputtyával fog megtörténni.

Hurri Kán 2010.09.15. 11:21:55

@esef: Hát lassan a BKV villamosai is veteránok :))

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.15. 11:29:59

Ahogy írjátok a végén: aki nem tudja kiköhögni egy tisztességes állapotú használt autó árát, az ne akarjon mindenáron autózni.

(Létrás mesterekkel való érveléssel kíméljetek most meg, a többségről beszélek.)

esde 2010.09.15. 11:30:57

OT rendszámot a buszokra olcsóbb az üzemben tartás:)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.15. 11:31:44

@ColT:

Eleve mi ez a faxság, hogy a közszolgáltatás és az egyéni közlekedés essen egyenlő elbánás alá?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.15. 11:34:11

@Adam2101:

"egy jó öreg Ganz villamos nulláról történő fejújítása, új vezetőfülkével, biztonsági fékekkel, kamerákkal,klímával, feketedobozzal, egyszóval mindennel ami szem szájnak ingere 14-16 millió forintba kerülne."

Ezt megszorzod egy tizessel, közelebb kerülsz a reális árhoz. És akkor még sehol nem vagy attól a színvonaltól, amit ezek a "levetett" hannoveriek nyújtanak.

Lord heckman 2010.09.15. 11:37:17

@gyvy: szerintem ne szard le az itthoni autóneppereket, mert ha az utcára kerülnek, a te zsebedből fogják fizetni a segélyezésüket, a támogatásukat.

Igaz az, hogy ha új autót vesz a nép, akkor is kimegy a pénz, de sok szempontból nem ugyanaz:
- új autóra kevés embernek van pénze, inkább járnak a régivel, és életben tartják amíg lehet.
- az új autók járulékos ipart adnak.. vannak szalonok, szakszervizek, reklámozások, őrzővédő cégek, építész cégek stb, ami mind munkahelyet teremt, jövedelmet termel.. De ha Gibsz Jakab Szombathelyről kiugrik Sachendorfba és vesz egy 9 éves mondeót szaréhougyé a 22 éves zsiga után, az csak sima pénzkiáramlás, visszacsatolás nélkül.

simon says: 2010.09.15. 11:43:51

nos akkor aki nem tudja: nemetorszagban, luxemburgi auto forgalomba helyezese, rendszammal, mindennel egyutt 1 ablak, 30 perc es 35 EURO. (elotte a muszakit a kereskedo persze megcsinalta) szoval magyarorszag a tetves regadojaval elmehet a picsaba. ja, es a kocsi legalabb 30%-al olcsobb, mint magyaro-n, kivalo allapotban van es itt az emberek legalabb 4x annyit keresnek! ugyan kerem, egy mocskos, rohadt balkan magyarorszag, es nem miattam, nem is vagyok hajlando szivni!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.15. 11:46:19

@hubus: Nos, igen, a százalékok stimmelnek: a kiindulási összeg X százalékát kell befizetned. De sajnos lehet, hogy ez még baromi messze van a jármű valós értékétől -lásd@pimpike_: példáját. De vannak itt a kommentelők között, akik napi rendszerességgel foglalkoznak a regadó problémakörével. De próbáljad csak ki, keress egy tetszőleges mondjuk 8-10 éves autót a mobilén, adott kategóriából nézd meg a legolcsóbb,meg a közepes árú darabokat, számold át az árát, majd az online regadó kalkulátorral nézzed meg, mennyit fizethetsz a kasszába. Tud meglepetést okozni...

ne most 2010.09.15. 11:56:16

@simon says:: Munkahelyeket kell teremteni. Amennyiben itt is egy ablak lenne és 30perc alatt végezne mennyi munkanélküli lenne már? Mivel sokan foglalkoznak vele többe is kerül. Mit gondoltál mire megy a regadó, iskolafelújításra, buszbeszerzésre, útépítésre?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.15. 11:57:43

@Lord heckman: A példa jó. Ha valakinek a 22 éves zsiga kirohad a segge alól, az szerinted milyen új autót tud megfinanszírozni, reálisan. Számolj az összes költséggel -értékvesztés, kötelező szerviz, satöbbi. Neki pont jó megoldás lehetne egy használható öreg autó, párszázezerért. Ha belehajszolják a nullaszázalékossvájcifrankalapúba, többmilliós értékre, abból csak baj lehet.
A használt autó pont ugyanúgy generál egyéb munkahelyeket: alkatrész, szerviz, lakatos-fényező, használtautó kereskedő, tudomisén.
Az újautó eladásra szükség van, ez nem vitás, ne is kezdje el nekem senki, hogy mennyi munkahelyet jelent az autóipar. Nagyon sokat. Csak mi egyszerűen nem vagyunk elég gazdag piac ahhoz, hogy az emberek elbírják a feleslegesen nagy terheket. Más kérdés, hogy az emberek gyakran maguk vállalnak feleslegesen nagy terheket, vesznek minden szart hitelre. Ha valaki elmondja nekem,miért kell 40-50-60.000,- Forintos hobbieszközt hitelre venni, annak kalapot emelek. Amire nincs pénzem, és nem feltétlenül szükséges, azt nem veszem meg erőmön felül. Ha szükséges, és nincs rá pénzem, akkor is óriási kockáztatás erőn felül vásárolni, és esetleg belerokkanni.

Hurri Kán 2010.09.15. 11:58:30

@Lord heckman: ez hadd ne az én problémám legyen. Kb. mindenki szarik arra h én miből és hogyan keresek és megélek -e a keresett pénzből, akkor engedtessen meg a döntés szabadsága hogy a pénzemet hol, kinél és mire költöm el.
Annyiban egyetértek veked h az újautó-iparnak van visszacsatolása ugyan, de az abban résztvevők nagy része nem magyar érdekeltségű cég, tehát a haszon adótartalmának nagy része sem itthon realizálódik.
Ha kintről hoztam autót, azért azt itthon szervizelem, stb. tehát innentől kb. ott vagyunk mint ha itthon vettem volna.

esef 2010.09.15. 11:58:48

@gyvy:
Nem lassan. A hannoveriek és a Ganz-csuklósok már azok. Illetve még 2-3 év a Tatrák is azok lesznek.

@isti77:
De miért menne valaki a Mozaik utcába ha nem muszáj? Más helyen megcsinálják jatt nélkül is. Ha meg annyira szar állapotú a járgány, akkor máshol is kell jattolni.
(Én az Autóklubhoz vittem el a Swiftet egy vizsga előtti átnézésre mert nem éreztem tutinak, vizsga lett belőle. Megjegyzem ez két éve volt, azóta sincs semmi gond.)

simon says: 2010.09.15. 12:03:43

@Lord heckman: dehogynem, szivtam eleget, hittem abban, hogy valtozhatnak a dolgok, jobb lehet otthon, de helyette csak folyamatosan minden egyre rosszabb! az a baj, hogy csak 1 eletem van, nem vigasztal, ha a gyerekemnek mar jobb lesz, igaz azert ebben remenykedem, de addig is a sok tehetsegtelen, kontraszelektalt, kommunista, sotet, tolvaj barom kurva anyjat!

esde 2010.09.15. 12:05:15

esetleg kéne venni rossz villamosokat, mert az hybrid: amikor működik elektormos rásegítéssel megy, amikor nem valamilyen dízel vontató húzza be a kocsiszínbe:)

arra pedig kedvezményes a regadó!

S4mu3l 2010.09.15. 12:05:16

Jajdeszörnyűezazegészáhh

Hurri Kán 2010.09.15. 12:13:29

@esef: na pláne. Veteránra meg már mégúgysincs regadó :))

simon says: 2010.09.15. 12:16:11

@ne most: tudod mire megy el a regado es a tobbi penz az elmult 20 evben: eredeti tokefelhalmozas, kitermeltunk es jollakattunk egy uj arisztokrata reteget, sok tizezer ember szazmillioira es milliardjaira ment el az a rengeteg ado forint es unios euro. na ennek kellene veget vetni, a penz egy reszet visszavenni es a kozre forditani, szinte szempillantas alatt elhetobb lenne az orszag!

esef 2010.09.15. 12:19:13

@gyvy:
Kár, hogy leselejtezték az UV-ket. Azokra ki lehetett volna találni valami új kategóriát, mert azok már veteránnak is túl régiek voltak. Ez lehetett volna az igazi hungarikum.

cso zsi 2010.09.15. 12:52:58

@LewisFM: "több kisebb midi busz beszerzését kéne eröltetni, mert a város peremére közlekedő járművek a csúcsidőn kívül 10-20%-os kihasználtsággal mennek.
Ezt azt hozná, ha kell, remekül átcsoportosíthatók lennének, akár járatsűrítések / ritkítások is könnyen megoldhatók lennének."
Az hírlik, igen sok buszvezetőt vettek fel / képeznek a BKV-nál az utóbbi időben. Lehet, hogy csak sztrájktörésre.
De a midi buszozásnak van egy pici hátulütője, történetesen az, hogy ahhoz nem kell csuklós vizsga.
Ebből következően csúcsidőben "drágább" sofőrt kell bevetni, és aznapra még vezényelni kell(het) az "olcsóbb" fajtából is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.15. 13:37:04

@LewisFM:

"A másik lehetőség, hogy lehet, hogy több kisebb midi busz beszerzését kéne eröltetni, mert a város peremére közlekedő járművek a csúcsidőn kívül 10-20%-os kihasználtsággal mennek."

Ez gyakorlatilag azzal járna, hogy tartunk egy buszt csúcsidőre, egy másikat meg csúcsidőn kívülre...
A helyzet az, hogy a midibusz ára és üzemeltetése nem annyival olcsóbb, hogy ez megérje.

Midibusz Bp-en elsősorban azért kell, mert bizonyos vonalakon más nem fér el, vagy nem hajthat be. A meglévő romhalmazokat le kellene cserélni, az már igaz.

Nap 2010.09.15. 13:40:24

Szegeden szokott jarni nyaron a nosztalgia villamos. Jo kis fapados, olyasmi, mint regen a 49-es volt, csak ez regebbi. Olyankor mindig fulig ero szajjal megyek munkaba.

Shadow55 2010.09.15. 13:46:47

Ha elkobzásra kerülne az a pénz amit az elmúlt 20 évben onnan kiloptak (kamataival), gond nélkül vennénk újakat.

Nem baj gazdag ország ez!!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.15. 13:52:16

Nyugodtan fizethet regadót a BKV, úgyis visszakapja állami támogatásként. Nem is értem a problémát.

Harcimaci 2010.09.15. 13:52:41

@min: A kombino tágas??????? Nekem nem tünik annak. A régi ganz villamos az igen meg a hannoveri is de a kombino az egy szűk szartalicska....

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.15. 13:59:21

Én igen keményen megfizettetném velük a regadót. Ha nekem kell, akkor sztem nekik is. Hagyóék bandájára is tartozzon az, mint rám... Véleményem szerint inkább egy fiatal használt, mint egy hiteles új!

c 2010.09.15. 14:32:24

Az a tanulmány mennyibe került, aminek a végén a használt villamos vásárlása lett a befutó?
1 milliárd Ft-ba?
Nem csodálkoznék...:)
20 évre mvisszamenőleg visszanézni ki mire herdálta el a BKV-ba öntött pénzeket, aztán aki simlis volt attól büntetőkamattal visszakövetelni.
Valahol el kell kezdeni a rendrakást ebben az országban.

pickapu 2010.09.15. 14:35:24

Leírtam itt magamnak két kommentet is, de inkább nem küldtem el egyiket sem, mert csúnyára sikerültek...

Tonyeaux 2010.09.15. 14:56:03

Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek a sofőröknek veszélyességi pótlékot fizetni, természetesen a menetjegy mellé váltható biztosítási jegyek árából... Újabb Biznisz.
A regadóra meg annyit, nem gondolnám, hogy az a pár behozott járgány vágná tönkre az országot. Szinte elenyésző. Sokkal komolyabb bajok vannak itt, minthogy havi 50-100 verda bejönne minimál pénzért nyugatról... Csepp a tengerbe. El kéne már törölni, így is ránkrohad a sok ócskavas. Arról nem is beszélve, hogy a szutyuki szalon mellett a prérin állnak az autók sokszor 2-3 évet és majd felfújják a gumit, raknak bele benzint azt vigyed. Nincs az az autó, aminek jót tesz az állás műszakilag.

Totál-szar 2010.09.15. 15:24:04

Szarország szarpolárainak méltóan szar színvonalú szolgáltatása.
Tökéletesen ez passzol erre a szemétkupacra: más által levedlett szemét.
Ezt érdemlitek, megkaptátok, szívjatok csak.

Totál-szar 2010.09.15. 15:25:29

@csiky944:
Kb ezzel el is mondtad a lényeget. Arról nem is beszélve hogy itt szinte CSAK helyben gyártott buszok vannak.
AH rajtam vagy más épeszű alakon múlna már rég lecsatoltam volna az egész É-Dunántúlt erről a szarfészek országról.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.15. 15:28:47

Kurva regadó, mi?

Töröljék el. 5 nap alatt tele lesz az ország jó állapotú használt autóval, a mostani árhoz képest fillérekért.

Ez azt fogja eredményezni, hogy a mostani árak értéke a felére, harmadára esik vissza majd.

Azoké az autóké, amelyek jelenleg is értékükön felül vannak hitelezve.

Szerintetek mi lenne a következmény? A bankok kurva gyorsan elkezdenének pótfedezetet kérni.

Akkor meg kurva bankok, ugye.

Kommentgenerátor cikk, másra nem jó.

Uzi 2010.09.15. 15:39:55

A világkiállítás idején mentem ezekkel a villamosokkal, nem tüntek rossznak. A túl sok sört bevállat felkavarodott gyomrú helyi fiatalság ezeket is rendesen "megtisztelte" azért :), de másnapra ismét tiszták voltak. Tolókocsival is fel lehetett rájuk szállni

szunyii 2010.09.15. 16:51:31

Eddig azt hittem, a vasivolán hagyja a legjobban leépülni a járműveit. Tévedtem.
Pedig volt már olyan h két város között a végállomás előtt 5 kilométerre meghalt a csuklósbusz (HOD-649 Rába Contact), elkezdtünk hazagyalogolni, aztán 5 perc múlva beindult a busz, és otthagyott minket az a mocsok a főúton..

VOGAben 2010.09.15. 17:12:30

Megnézném, hogy az általunk kinyögött regadóból arányosan mennyi megy útépítésre, felújításra, és mennyi landol az "ingyenélő" polgártársaink asztalán segély formájában.

S4mu3l 2010.09.15. 17:46:09

Ezen a bkv figyelőn van még pár jó kép, meg írás :D

Amúgy törött vázú buszon én is utaztam egyszer, 91-esen asszem; ott az első két ablak között végig volt repedve az acél és a bukkanókon 4-5mm-t elcsúszott egymáson a két tört felület vízszintesen, iszonyat nyikorgó hangot adva. Érdekes volt.
Regadós kérdést kár feszegetni (villamos témában, állami cégnél..) attól eltekintve, hogy kapja be, aki ami napig ezt életben tartja, uniós irgum-burgum ellenére (bár nem is értem azok is miért nem állnak a sarkukra, bár gondolom nagy ívben szarnak rá, mi van itt) viszont hogy ezek a keréken guruló roncsok, elállított adagolóval, sérült vázzal, tükör gumikkal hogy kapnak műszakit, na az tényleg egy érdekes kérdés. Bár nyilván állami cég állami céget nem szivat, amíg mindenki elég pénzt tud hazavinni a kis dobozkájában. Szivató kvóták kipipálásához ott vannak a hétköznapi gépjármű tulajok.

Koloska a poloska (törölt) 2010.09.15. 18:19:17

Nem kell úgy besötétíteni, a busznak nem teherviselő eleme a lemezborítás. Amúgy meg arról volt szó, hogy majd a Fidesz elintézi.

Krisi 2010.09.15. 18:56:23

@streetsta: akkor most had szóljak be ekkicsit

"Ha valaki elmondja nekem,miért kell 40-50-60.000,- Forintos hobbieszközt hitelre venni, annak kalapot emelek"

azért ha valaki a felvett hitelét nálad költi el modellautóra az valljuk be: neked nem olyan rossz :)

amúgy szerintem is hülyeség olyan dolgot hitelre venni, ami nem tartja az árát és nem munkaeszköz. kedvencem amikor hitelből mennek nyaralni vagy hitelből vesznek sportmotort. bár mondjuk azt is ki lehet magyarázni, hogy "egyszer élünk". bár az is hülyeség..

gnme 2010.09.15. 19:03:32

neszűrbe tönkrement az árnyékszék .. teteje

nem adna valaki egy darab lemezt ebből a buszból? Olyan izéé cc' .. ca 2m x 1,5m darabot.

...ne a szabad ég alatt sza*ak már, rámesik az esső b+

thx

Lila Malacz 1esület · http://lilamalacz.blog.hu 2010.09.15. 19:10:04

Nos ez a Troli feltünöen jo állapotban volt a többséghez képest

Rocko- 2010.09.15. 19:28:09

@Sabc: pl. nekem a kedvencem anno olyan 2008-2009 környékén volt a 99 ezer forintos autóra még szíves öremest rádobtak volna 3-4-500 ezres regadót. hát a kisfaszomat, azt.

Rocko- 2010.09.15. 19:38:53

@streetsta: :DDDD

@min: persze, főleg tengelyben tágasak. a 2,4 méterével. a melbourne-i, 2,65-tel meg a lisszaboni 2,61-gyel, na az széles.

Rocko- 2010.09.15. 19:43:19

@LewisFM: előnye, hogy környezetkímélőbb és nincsenek a dízelhez hasonló rezgések, amik a váztörést okozzák. hátránya a magasabb fogyasztás, tehát vagy gyakrabban kéne tankolni, vaagy extraméretű tankot beszerelni.

ommm 2010.09.15. 19:44:23

Oké, a regadó nem korrekt dolog, de ne feledjük el, hogy visszaigényelhető. Egy része legalábbis (illetve az volt, most is így van még?).

Gusztáv barátom csak azt felejtette el, hogy ha ezeket a hulladékokat kivonnák a forgalomból, akkor gyalog járna fél Budapest :))

Rocko- 2010.09.15. 19:46:06

@esde: és át is menne OT vizsgán?

Rocko- 2010.09.15. 19:51:18

@Koloska a poloska: és gondolod csak a borítás rohad? a vázrepedt kép kimaradt?

Hurri Kán 2010.09.15. 20:20:19

@ommm: hát ha van időd meg enrgiád meg idegzeted bele lehet vágni egyedi regadómegállapításba, az egész országban egyedül Békéscsabán (!) végzik a szemlét hozzá. Ügyintézési határidőkkel, fellebbezésekkel, újabb szemlékkel, odautazgatással simán lehet több a költség mint amit elengednek belőle.

OFF: S Mercibe négyhengeres dízelmotor? S 220 CDI? Broááááf

zalkapone 2010.09.15. 22:04:11

@ommm:

Egyszer volt Budán kutyavásár. Az aránytalanul magasra kiszabott regadó egy részét lehetett (volna...) visszaigényelni, klasszikusan nem egyszerű módon. Mondjuk hallottam olyan emberről, aki ismer olyat, akinek a szomszédjának sikerült. Aztán a korrekció óta (szerintük) minden szép, és minden jó...

lacza87 (törölt) 2010.09.15. 22:14:38

@gyvy: Nyugaton van pár taxi S klasse, meg a CO2 kvóta ugye.

dennisthemenace 2010.09.15. 22:24:08

@allahdamit: A Raba aztan marha jol csengo nev... egy ocska szemet volt, az az igazsag. Lasd; Moldova Gyorgy A penz szaga c. konyvet a kamionosokrol.

dennisthemenace 2010.09.15. 22:27:40

@Adam2101: Itt,oreg,nagyon keves ember dedelgeti az autojat 15 evig... Miert is tenne? Vesz masikat, mondjuk harom evente. Es tesz ra. ki veszi meg a regit.

Hurri Kán 2010.09.15. 22:32:59

@lacza87: de nem négyhengeres dízellel.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.15. 22:54:31

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Ha évek óta szar irányba megyünk, és meg kellene fordulni, akkor aztán télleg borzasztó lenne vállalni a következményeket :). Menjünk inkább tovább!

Leszarom, hogy a gazdaságnak mi jó. Az érdekel, hogy nekem mi jó.
Az állam dolga meg az, hogy harmonizáljon a nekem jó a neki jóval.

Persze nincs olyan, hogy "állam". Emberek vannak, meg érdekcsoportok, akik szintén leszarják a mindent a saját érdekeiken kívül, ami az, hogy megint leszakítsanak rólam egy rakás pénzt.

Hagyjuk a makrogazdaságot az pitsába, brigifőnöke :D

ikarusos 2010.09.15. 23:06:38

A BKV jelenleg a legjobb sofőr munkahely. Még úgyis, hogy szarok a buszok. Bejelentett állás, fix jövedelem, ha töröd az autót, mint mókus a mogyorót, akkor is megmarad az állásod... Emberséges is, nem kényszerít szabálytalan muznkavégzésre, ha visszadobod a szar buszt, akkor keresnek egy másikat neked. Persze, ha az élő fába is belekötsz (pl.: nem világít az ajtónyitás engedélyezés kontorllámpája, akkor már elhajtanak).

Maszeknél meg egy rémálom dolgozni ehhez képest... Az autók ugyanúgy szarok, de ha nem viszed ki, picsán is rúgnak, folyamatosan szabálytalanságokra kényszerít, a szart is kihajtja belőled, ugyanannyit kapsz, de nem jelent be, egy ballépés, és kirúgnak.

A BKV rohadt jó lenne, ha nem lenne az ország vezetőinek az az érdeke, h tönkremenjen az egész, h aztán legyen mire hivatkozniuk, amikor a haver maszek cégének kiadják az egészet.

Nesze neked rendszerváltás......

ikarusos 2010.09.15. 23:08:10

@ikarusos: A BSZV-től is akkor pattantam meg, amikor maszek lett az egész. A fent említett okok miatt..

Hurri Kán 2010.09.15. 23:14:29

@dennisthemenace: a Rába amikor kamiont gyártott, az valóban nem volt túl jó, amíg licensz alapján MAN motorokat építettek be, addig igen! Viszont jelenleg gyártanak teherautó-alvázakat, differenciálműveket, amiket sok helyre eladnak. Emellett néha megjelennek egy-egy katonai jármű prototípussal, amik szintén megállják a helyüket! És a cégnél azért elég komoly szellemi tőke is van, szóval nem kell temetni a Rábát.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.15. 23:16:46

@Karpathy: Ember, ennek semmi köze a makrogazdasághoz. A te autód fog abban a pillanatban harmada annyit érni, mint amennyit most ér.

Azért, mert mo-n az autót tartó emberek 80%-a 1500-2000 forintokért tankol, a legolcsóbb olajat veszi bele (már ha vesz bele), a teszkóban vesz rá legolcsóbb gumit, és a pesti utakon vereti szét a futóművét.

Ráadásul ezeken kurvasok hitel van.
Értéktelen fos mind.

Megfordulni kéne, igen. De nem egyik percről a másikra, kapkodva, úgy, hogy pont azokkal legyen kibszva, akikkel eddig is ki van/volt. Különben meg lehet szavaztatni a törvényhozásban a kilakoltatási moratórium mellé az autó-visszavételi moratóriumot is.

A regadó a jelenlegi formájában ezeket az embereket védi. Akik hülyék voltak, mert belevágtak. De 2010-ben az "aki hülye haljon meg" elv nem igazán érvényesíthető.

dennisthemenace 2010.09.15. 23:18:30

@gyvy: Sok jovojet nem latok.. A katonai prototipusok halva szuletettek vevo nelkul.
Hatso hid mindig is ment nekik.

Hurri Kán 2010.09.15. 23:25:13

@Brigi \"B. A.\" főnöke: miért, az autó is állampolgári jog?

@dennisthemenace: lehetne nekik piacot találni valószínűleg. Meg a felhalmozott szellemi tőkét is nyilván lehet hasznosítani.

nikó 78 2010.09.15. 23:40:04

A magyar közlekedés anomáliái,című lexikonba,ismét betehetünk egy lapot.Be kellene végre állni a tükör elé,egy jó nagyot ráköpni szemmagasságban azoknak,akiknek ez a helyzet köszönhető.Elelik még pár év,és tényleg a balkánon fogjuk érezni magunkat,látva az autópark műszaki állapotát.Az újjautó-dílerek,meg menjenek el dolgozni,termelő munkára van szükség,nem naplopásra.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.09.15. 23:59:00

@ommm: @gyvy:
Regadót visszaigényelni nem lehet, ha már az autó forgalomba volt helyezve, a mérséklését lehet kérni, ha úgy ítéled meg, hogy a te autód állapota rosszabb a normálisnál (km, karc, rozsda, korábbi sérülés, stb). Már nem csak Békéscsabán lehet csinálni, hanem pl. Tatabányán is. Befizetsz előre 45.000 ft-t, majd ha úgy ítélik meg, hogy a kérelmed megalapozott, akkor visszautalják. Ja, röpke két hónap az átfutási ideje. A legszebb, hogy ha veszel egy törött autót, először dokumentálod a sérülést, kijavítod, levizsgáztatod és utána járulsz a nagyságos hivatal elé, ahol közlik, hogy nem tudják figyelembe venni a sérülést, csak,ha számlával igazolod a javítást. Ha azt mondod, hogy te magad javítottad, akkor buktad koccsog. Az egész olyan, mintha a biztosítóba a már kijavított autóval mennél kárfelvételre és mutogatnád a fényképeidet, hogy így volt sérülve, ez alapján mondjanak egy számot, de ha nincs számlád a javításról, akkor elküldenének a csába. Tiszta vicc!

Hurri Kán 2010.09.16. 00:07:27

@Asszeretnémondani: akkor én kicsit lemaradtam, akkor még csak Békéscsabán lehetett. Ha visszarendeltek, tök jó volt mondjuk Győrből trélerezni a kocsit, mert a behozatali rendszám ugye nem tart örökké...
Ez kicsit olyan, mint amikor még a Szlovákoknál is volt regadó, ott többek között a futásteljesítményt is figyelembe vették, akkoriban 3 éves Passatot 600.000 km alatt ott nem kaptál :))
Amúgy ez a regadó undorító, meg kéne már szüntetni, vagy levinni jelképesre.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.09.16. 00:34:29

@zalkapone:
Én visszaigényeltem sok ügyfelemnek a regadót, de csak a magánforgalomban érkezett autóknak lehetett, mert az állam megnézte, hogy az autóknak a 70%-a cégen keresztül jött be, tehát olyan törvényt kell hozni, hogy ezt a pénzt ne kelljen visszaadni. Sikerült is, a magyarországi első tulajtól olyan számlát kértek, amin a regadó kölön föl van tüntetve. Na ilyen számlája senkinek nem volt, mert az akkori törvények szerint regadó beletartozott az ÁFA alapba, tehát a számlán a nettó öszeghez hozzáadták, +20% Áfa és kész. Érzitek a finomságot adóra ÁFA-t! Csak azóta kell külön feltüntetni a számlán a regadót mióta kikerült az ÁFA alapból. Tehát a jó állam megnézte melyik ujját harapja meg, melyik fáj kevésbé és úgy írta a törvényt. A legszebb az egészben, hogy az egész visszaigénylés azért volt, mert az EU szólt, hogy egy új autó árának adótartalma nem lehet ugyanannyi, mint egy húsz évesé. Tehát bevezetésre került az avultatás, de ezzel egyidőben felemelték a regadót - az 1.9 tdi eur 3-as volt 410.000+ÁFA, ezt felemelték eur 4 esetén 743.000 ft-ra, eur 3 esetén 1.104.000 ft-ra. Na paraszt, megkaptad, avultathatsz. Az egész olyan jól sikerült, hogy a megemelt összegekből visszajött a visszaigénylésekre kifizetett összeg, sőt nőttek a bevételek! A dologban volt még egy szépség, aki kettőnél több regadót igényelt vissza azt felnyomták az APEH-nál és kapott egy vagyonosodásit! Magyarország én így szeretlek!

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.09.16. 00:40:43

@gyvy:
Békéscsaba azért volt, mert meg lehet mutatni az EU-nak, hogy megvan a lehetőség, de sokba kerüljön élni vele. Le kell menni három alkalommal, egyszer beadod a kérelmet, másodszor leviszed az autót szemlére, harmadszor lemész fizetni. Nem kell mindjárt Győrre gondolni, a lakosság 70%-nak messze van, tehát sokba kerül pénzben és időben.

Hurri Kán 2010.09.16. 00:49:26

@Asszeretnémondani: Győr csak példa volt, egyebekben igazad van. Szomorú h itt tartunk... Számláról annyit, vettem magamnak haveromtól Németo.-ban autót, magyar rendszám nem igen akarózótt rá, német lejárt, átmeneti megoldásként Z-renccám volt. Okmányirodában mondta a banya h SZÁÁÁMLAAAA az autóról? Vállvonogatás, majd homlokomra csaptam: van! Elmentem, szereztem mintát, csináltattam ha jól emléxem nürbergi török autókereskeső bélyegzőt, egyből lett számla. :))) Szánalmas. Ja, egy akkor 15 éves autóról beszélünk, akkor ért kb. 1000 eurot, regadó lett volna vagy 600.000, csak éppen jobb állapotban volt az itthon kapható romok kb.90%-ánál.

Koloska a poloska (törölt) 2010.09.16. 02:43:38

Megjegyzem, minek a regadó villamosra, kifizeti magának az állam, aztán beszedi magától újra, igazán nagy okosság, mondhatom, kedves tanult barátom, na nem mintha nem lenne mindegy, az adónk merre jön-megy, hiszen eddig se volt arra ráhatásunk, hogy amit beszednek, azt néha-néha viszontlássuk, ámbár az tény, hogy a villamoson nem azok utaznak, akik megveszik nekünk a saját pénzünkből, hiszen ők maguknak Passatot vesznek, mármint a szerényebbek, jobban áll ugyanis az Audi, a tízszázalékos visszaosztott kenőpénzből épített ház előtt, nem járhat a közszolga a dácsára Dácsiával, ez ugye minket is minősítene, a sportminiszterhez sportkocsi illik, Ford ST200 például, volt ilyen, megint másnak terepjárót bérelt a Köztisztasági Vállalat, hogy be ne sározódjon az Adriára menet, a fejembe most még az ütötte a szöget, hogy a villamosra kivetendő regisztrációs díj esetén, a tíz százalékos kenőpénzt az adóval növelt összeg után kell-e majd fizetnie a beszállítónak, vagy azt a pénzt már megtarthatnánk magunknak, esetleg.

Bubek 2010.09.16. 05:44:09

A regadó engem nem érint. Mint főállású rabszolga én is cégautt vezetek, sajátom volt, de szétporladt a sok állásban és nem is tervezem, hogy legyen.
Azonban szerintem a fotókon szereplő füsttől sokkal többen szenvednek Budapesten, mint a regadótól, autósok és járókelők egyaránt. Szívesen látnék egy olyan cikket, ahol sarokba szorítják a BKV-t és a hatóságokat, hogy hogy lehet ezt megcsinálni.Jaj, öregek a buszok és ha rendes szigor lenne, akkor nem lenne busz....lehet, de így nem lesz utas, mert 30 éven belül mindenki meghal tüdőrákban.....érdekes, valahogy Debrecenben ezt a kérdést megoldották nyereségesen...szóval szerintem akkor iss lenne busz, mert mint ahogy most is vannak vállalkozók, később is lennének...ha a BKV pedig nem képes biztosítani a feltételeket- a füst hiányát - adja ki alvállakozásba az egész busz üzletágat....még mindíg olcsóbb lenne.És igen jó lenne, ha valaki végre a garázsban is rákoppintana a gázolajozók fejére...

Kókler Róbert 2010.09.16. 08:01:18

Ezeket a buszokat szereltem én 1990 és 1994 között gyakorlaton és még mindig ezek mennek. Ez az igazi kudarca Demszkinek. Ha egy év múlva nem fog ülni (nem fog) az meg a Fidesz kudarca lessz.

zalkapone 2010.09.16. 08:33:59

@Asszeretnémondani:

Tudom, hogy ez volt. Mondjuk aki bejött hozzánk segítségért, annak adtunk számla mintát, hogy merre induljanak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.16. 09:52:19

@Krisi: "azért ha valaki a felvett hitelét nálad költi el modellautóra az valljuk be: neked nem olyan rossz :)" No, nálam ez nem megy. mikor kezdtük a boltot, volt más cég, akiknek a hirdetésében benne volt a hitel lehetősége. Sőt, mintha nem is olyan régen egy másik bolt bejáratában is láttam volna hitelt-a-játékodra felhívást. Nem vagyok én egy jóerkölcsű lovag, aki minden csibészség felett áll, de asszem, nem lenne gyomrom hitelszerződést gyártani ilyesmire. Talán még el is mondanám az embernek, miért hülye.
Ja, és volt eset, amikor eleve azzal hívott fel a kedves ügyfél, hogy hitelre viheti-e.
De asszem, inkább nem is írogatok többet ehhez a poszthoz, mert még valakinek eszébe jut regadót vetni a modellautókra is. Méretarányosat.

Hurri Kán 2010.09.16. 13:32:57

@streetsta: és akkor a kisautót azt mikrohitelből lehet megvenni?

Rocko- 2010.09.16. 14:31:50

@streetsta: ehehe, modellhitel és modellregadó.

Krisi 2010.09.16. 15:02:26

@streetsta: azt rögtön gondoltam, hogy nem élsz ilyenekkel - nem úgy, mint pl. a médija márkt, ahol hitelre lehet venni plazmatévét, mert az KELL, anélkül nincs élet!
csak arra céloztam, hogy a hülye emberekből még mindig meg lehet élni. ha meg nem adsz neki hitelre RC-helikoptert, akkor felvesz egy személyi kölcsönt és neked már kifizeti kp-ban. vagy kölcsön kér a szomszéd Misi bácsitól.
ez van, az emberek buták.

viszont a méretarányos regadó is kikerülhető, csak kell egy kicsinített P-s rendszám! sőt, ha bevezetik, akkor indítok egy céget ahol mini szlovák rendszámokat fogok nyomtatni...

Virago_1000 2010.09.16. 20:41:39

@allahdamit: "Egy Ganz, egy Csepel Autó, egy Rába, egy Ikarusz még mindig jól csengő nevek, főleg az oroszoknál, de dél-amerikában is..."

A napi viccnek jolesz ez is.

Virago_1000 2010.09.16. 20:42:43

@allahdamit: "Szép nyereségünk lett volna, de az emberek inkább lusták és mindent egy helyre, mintsem spóroljon havi 1-2e ft és valóban környezetvédővé váljon.Ez Mo. 2010..."

Sajnos ez Nyugat-Europa 2010 is.

Virago_1000 2010.09.16. 21:25:05

@gyvy:
A napi viccsorozatot ubereled.
"a Rába amikor kamiont gyártott, az valóban nem volt túl jó, amíg licensz alapján MAN motorokat építettek be, addig igen! "
- miert, volt talan sajat fejlesztesu kamionjuk? Vagy sajat tervezesu fulkejuk. Vagy te most mire gondolsz? Mert ennek a mondatnak se fule se farka.

"Viszont jelenleg gyártanak teherautó-alvázakat, differenciálműveket, amiket sok helyre eladnak."
- hat meg szerencse, hogy nem gyartanak teherauto alvazakat. MEg se venne toluk a kutya sem, abbol elnek, hosszu evek ota, hogy eladogatjak az ingatlanjaikat. De enz nem fog sokaig tartani.

"Emellett néha megjelennek egy-egy katonai jármű prototípussal, amik szintén megállják a helyüket! "
-Amelyek csavarra megegyeznek a hasonlo MAN-okkal. MEgmondanad, hol alljak meg a helyuket? Szerintem csak a magyar hadseregben, bekeidoben.

"És a cégnél azért elég komoly szellemi tőke is van, szóval nem kell temetni a Rábát."
- Nem kell, eltemette az mar magat. Reges-regen. Szellemi toke ott sohanem volt.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.16. 22:20:14

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
El kell keserítselek, az én autóm pont annyit fog érni, mint most.
Viszont vennék mellé egy másikat, amibe befér a család, amire most esélyem sincs.
Illetve beállhatok az általad kárhoztatott 80%-ba, és konzerválhatom a helyzetet, nehogy "kapkodva megforduljon" már a szitu ;)

dennisthemenace 2010.09.17. 04:58:20

@Virago_1000: Az utolso evekben a fulkek vonaton jottek Daniabol.
A Duna-parti ingatlant mar reg eladtak, a maradek, lenn a pesungoldalban szinte ertektelen.
Anno mikor az Audi bejott, a Raba pozdonyaival szolgaltak ki, mert a Raban at lehetett vasuttal kiszolgalni. A mareknyi vasutas eltartott egy sereg irodistat, de allitolag pofatlanul sokat kert a Raba, ezert az Audi epittetett egy uj vaganyt, ami kikerulte a Rabat es szevasz....
A magyar hadseregben barmi megallja a helyet,tok mindegy, mi rohad a gazban...

Virago_1000 2010.09.17. 20:26:11

@dennisthemenace: En a nyari gyakorlatomat toltottem ott (en hulye, mmiert nem mentem jobb ceghez, igaz utolag mar mindegy). Par (mondjuk igaz, hogy joegypar, eleg sokan voltak) nyugdijkozeli alkoholista mernok jelentette mar akkor is a komoly szellemi toket a Raba Futomu kft.-nel.
Errol az Audis-vasutas sztorirol meg nem hallottam, de ha igaz, akkor az tipikus magyar, posztkomcsis tortenet.

dennisthemenace 2010.09.18. 09:18:25

@Virago_1000: Igaz. En is ott voltam vasutas..))))
A Google Earth jol megmutatja, hogy az Audi vagany egy kanyarral elhuz a gyar mellett, az addig hasznalt Raba vaganyzat talan meg mindig benn van az aszfaltban, egy fakeritessel keresztben lezarva..

LyukasBogrács 2010.09.18. 18:15:23

"Egyetlen szerencsénk, hogy nem lehet Combinót kapni nulla százalék önrésszel, svájci frank alapon"

De lehet, mert ezeket a járműveket mind lízingelik, és nem tíz évig, hanem még tovább.
süti beállítások módosítása