Fecske-kilincs: megjött a válasz!

  2010. augusztus 22. - Rézmányi Balázs Címkék: mercedes

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Az emberiség történelmének akadnak olyan megválaszolatlan kérdései, melyek sokaknak álmatlan éjszakákat okoznak: a Kennedy-gyilkosság, az 51-es körzet és még sorolhatnám. Tibby-nek is akadt egy ilyen. A múltkori Fecske-tesztben említettem, hogy a hátsó kilincs feljebb van mint az első. Azt is meséltem, hogy Tibby éjjel fél tízkor követelte a magyarázatot, hogy miért, ő emiatt nem tud aludni. Az Álmoskönyv szerint a kialvatlan kolléga kényelmetlen kötőszavakkal körített kellemetlen körmondatokat képes közölni. Az ilyennek a fele sem tréfa, sürge nekiálltam hívogatni Dr Nils Beckmannt. Azóta tudom, hogy ő bizony brand manager, bármi legyen is az. Reméltem, hogy nem olyan mint az élelmiszer-logisztikai manager, mert az bizony pincér. Biztosra vettem, hogy meglesz a válasz, az összes tervhez és egyéb dokumentációhoz hozzáférése van, ráadásul még publikált is Fecske-ügyben. Nos, íme a válasz:

Dear Mr. Rézmányi,

Thank you very much for your e-mail and your kind telephone call.

After doing extensive research on the design of the Mercedes-Benz 110 series we are very sorry to inform you that we could not find any hints why our designers decided to fix the door handles of the back-doors higher than the ones of the front doors.

May we ask you if you have already checked the Daimler Global Media Site?

If you have any other questions, please feel free to contact us again.

With best regards,
Dr. Nils Beckmann

Szabadfordításban ez nagyjából annyit tesz, hogy nem tudjuk, csak! Újabb akta fog porosodni az archívum mélyén, rajta egy nagy kérdőjellel. Tibby-t pedig hátha álomba ringatja a zsebvespa, made in China.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr152233514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diesel55 2010.08.22. 06:48:24

pl ha nyitja az ajtot a sofor ne kelljen annyira mellyre hajolnia, vagy kellemetlenul gornyednie...ugy valamivel professzionalisabban nez ki? talan :D

Rocko- 2010.08.22. 06:55:20

eheheh, lelki görcsbe ragadnak ezek, hogy nem tudják megmagyarázni egy balkáni újságíró egyszerű, de annál látványosabb kérdését. :D

arthur877 2010.08.22. 06:57:08

Vagy csak egyszerűen az autó oldalsó törésvonala volt a mérvadó...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.22. 07:14:24

Az emberiség egy ismét tudatlan marad.

Fittipaldi 2010.08.22. 07:42:41

Volt egy sejtésem hogy miért, így utána néztem: 57-67-ig, a 110-es sorozat idején egy francia (Paul Bracq) volt a Mercedes vezető tervezője. Ez teljesen egyértelmű, mindent megmagyaráz, és logikus magyarázat nem lesz. Voltak később jobb munkái is, és az életrajzában a 110 nem szerepel, de ezt a kilincset én is letagadnám. Egyébként pl. a 114-en és későbbi típusokon is feljebb van a hátsó, csak ott kevésbé látványos. Továbbá a Mercedes előtt a Citroennél dolgozott: a DS-en lejjebb van a hátsó, így azt gondolta, hogy itt majd feljebb lesz.

Devil2 2010.08.22. 08:09:58

Na ez naggyon komoly, már azt hittem hogy érdemi válasz jött vissza...

esef 2010.08.22. 08:21:45

Bende főnök így járt...

robian 2010.08.22. 08:33:24

jött is válasz, meg nem is. most már engem is érdekel, fel vagyok csigázva. meg el. amúgy tele kell rakni krumplival a csomagtartót, akkor gyári. és akkor lesüllyed a kilincs.

Sákif za morro? 2010.08.22. 09:01:02

Megmondom én mi volt! Rajzolás közben megcsúszott a vonalzó. Az eredményt meg senki nem vette észre. Velem is előfordult már ilyen egy szivattyú rajzolásakor.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.22. 09:10:54

Bende veri az asztalt:

Nein,nein,nein!

Das nicht genug!

:)

lujo405GL (törölt) 2010.08.22. 09:23:58

Szerintem meg azért van magasabban, hogy ha megbuggyantják a csomagtartót dinnyével meg zöldségekkel, akkor pont vízszintben álljanak a kilincsek, ezzel is büszkén hirdetve, hogy egy merga nem roskad meg a teher alatt. Vagy ilyesmi...

akiak 2010.08.22. 09:34:58

én a BMW-nek írtam levelet (magyar képviseletnek), hogy az e30 M3 Cecotto 505 db-os széria 3 színéből melyikből mennyit gyártottak.. viszont nem válaszoltak..

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.08.22. 09:47:26

pont ezt ismételték meg most az új CLS-sel, csak ott nem feljebb tették, hanem előrébb, ráadásul más méretű a hátsó kilincs, mint az első

hogy néz ez ki??? SZÖRNYŰ, pedig az autó maga szép lenne, csak mindig rámegy a szemem erre a hülye kilincsre (pont mint az E-coupen a kis háromszög ablakra, az legalább ennyire szarul néz ki, egyszerűen nem adta ki a forma az ablakot, odatixóznak még egy kis darabot)

special.blog.hu/2010/08/21/breaking_news_mercedes_benz_c218_cls_500_az_elso_sajtofotok

nem fut sem az első kilinccsel, sem az alatta lévő éllel, sem a felette lévő éllel, más a mérete és más a helyzete

úgy látszik, ez a Mercinél hagyomány lesz

még szerencse, hogy nekem W111 Coupem van és annak csak egy kilincse van (ráadásul jó helyen )

Alf (törölt) 2010.08.22. 09:58:11

ha valaki ül benne hátul, akkor már egy magasságban van.

dansun 2010.08.22. 10:27:56

...nem értem mit problémáztok, nem magasabban van az a hátsó kilincs, hanem az ablak alsó peremétől van ugyanakkora távolságra. Szóval azonosan alacsonyan.
...minden relatív

AtoszMester 2010.08.22. 10:32:47

A válasz egyértelmű, amit a gyár természetesen nem adhat ki: Korábbi Mercikről a nagy tervezgetés idején megmarad egy pár ezer darab hátsóajtó, és annak a gépsora. Kidobás helyett ez kevés költséggel beleillett a fecskébe.

Akkor ez most Csillag vagy Fecske? :)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 10:34:46

@Fittipaldi: Karl Wilfert nevéhez kötik a kicsi fecskét, bár tudomásom szerint Paul Bracq is dolgozott rajta. Utóbbi a Pagodával tette le a névjegyét a szakma asztalára...már ami a Merciket illeti. De én akkor is a W100-as diktátorlimóért gyújtottam neki gyertyát.

jmakri 2010.08.22. 10:38:15

Nem nem, Bende Úrnak (meg most már nekünk is ugye) csak és kizárólag hivatalos papíron érkező válasz a kielégítő, pecséttel, aláírással. Mi is lett az eredeti tervezővel? Ha meghalt, egyértelmű: kiásni, megidézni. Nincs mese, nincs visszaút (minta a barátok közt 40000 részének valamelyikében). Vagy esetleg Bendét átküldeni és újraéleszteni, hogy: "Na, mivan?" (nézzetek rá, nem sok kell úgyse neki) :-))
Ha meg él a tervező, ki kell menni hozzá (közben behozni valami ősöreg citromot vagy rönyót) és számonkérni.
Csikóst vigyétek, Ő az egyetlen aki egy ilyen story-t rendesen meg tud írni :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.22. 10:39:21

@Rézmányi Balázs: nem csak diktátorok használták a W100-at, hanem például VI. Pál pápa is - csak a korrektség kedvéért (:

elég jó hátsó ülést rittyentettek neki (:

special.blog.hu/2010/06/05/mercedes_benz_w100_600_pullmann_landaulet_papst_paul_vi

hosszú Landaulet, egy hátsó üléssel hihi

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 10:50:15

@jmakri: Wilfert 76-ban meghalt, Bracq meg mostanság leginkább festeget meg néha zsűrizget Pebble Beach-en. A holtidéző szeánsz lehet, hogy elmarad: a szerkesztőség tűzvédelmi szabályzata tiltja a nyílt lángot...márpedig gyertya nélkül nincs szeánsz :O)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 10:53:21

@GYUSZI BACSl: Igazad van, csak hát ugye azok a fránya előítéletek. 20 diktátorra jutott egy pápa :O)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.22. 11:07:34

@Rézmányi Balázs: vagy 200-ra ...

néhány nem-diktátor: Coco Chanel, Lit Taylor, John Lennon, Max Grundig, Aristotele Onassis, Elvis Presley, Rowan Atkinson (Mr. Bean) és Jeremy Clarkson

a diktátorok (kivonat): Ceausesco, Tito, Pol Pot, Fidel Castro, Enver Hodzsa, Brezsnyev, Kim Jong Il, Ferdinand Marcos (neki 4 is van belőle), Szaddam Husszein ...

szép kis névsor, nem?

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 11:09:18

Igen-igen! A kérdés már csak az, ki melyik listába szeretne tartozni :O)

esef 2010.08.22. 11:10:30

@GYUSZI BACSI:
Ha egy kilincs van rajta, akkor a túloldali ajtót csak belülről lehet nyitni? :D (Ekkora svábok, hogy +1 kilincs már nem fért bele a költségekbe?)

salalali (törölt) 2010.08.22. 11:17:43

@dansun:
Öregem, és tényleg! Bár a képet nézve, mintha pár milliméter hibádzana:
galeria.totalcar.hu/tesztek/2010/08/11/amit_az_orvos_felirt/1620307_aa48ec4c163e4d97be16ceaaeb74ce79_l.jpg
Azért érthetőbb magyarázatot ad, hogy tényleg az övvonalat követték a hátsó kilincs elhelyezésénél.

Gyulimali 2010.08.22. 11:25:00

Jeremy Clarkson is diktátor!
:-)

dörgőmorgó 2010.08.22. 11:37:05

Nem kell nézni a kilincset. Egyszerű, nem?
Különben, ha egy szintben lenne az elsővel, akkor csúnya lenne a felső hézag - szerintem...

a márk 2010.08.22. 11:42:33

én nem értem magát a problémát... az még nem tűnt fel senkinek hogy a kocsi oldalán végigfutó vonal bizony lejt hátrafelé?

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.08.22. 11:53:50

tok csunya a fecske merci, kilincs mar sztem mindegy volt hova kerul.

ShwartzWazul 2010.08.22. 12:18:46

Íme a megoldás:

kepfeltoltes.hu/100822/kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A hátsó kilincs nincs feljebb a törésvonalhoz képest, mint az első.

odani 2010.08.22. 13:08:06

Ennyire nincs miről írni, hogy ilyen töltelékcikkekkel lepik el az oldalt?

jmakri 2010.08.22. 13:14:20

@Rézmányi Balázs: Én teljesen megértem cumi'84-et.
Egy állami pénzből milliókért létrehozott belsoseg.blog.hu amivel a cikkírók annyi pénzt keresnek, hogy nem fér el a kocsiparkjuk a Dubai szállásukon, egy ilyen főcímblog nem korrekt! Főleg mivel az olvasók előfizetési díja a weboldalra is olyan pofátlanul magas, hogy abból igen csak kifutja nektek jópár jacht-ra ám!
No. Most már Te is tudod ugye :-)))

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.22. 13:28:41

@Rézmányi Balázs: szerintem annyi az egész, hogy azt hitte, hogy a Bende írta a cikket, mivel ő van a képen (erre céloz a versben)

nem hiszem, hogy ez neked szólt volna (:

gerlaip 2010.08.22. 13:29:27

Szerintem bizonyára megrajzolták egy szintben levő kilincsekkel, de mivel pont ott indul a fecskefarok íve, nem nézett ki jól. Buheráld meg PS-sel vagy valamivel a képet, milyen egy szintben, és meglesz a válasz. Szerintem csúnyább lenne, ha nagyobb távolságra lenne attól az éltől...

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.22. 13:37:42

@gerlaip: Sokat kotlottam rajta, és rengeteg elméletem született. Többen írtak, itt a kommentek között is találni nem egy kiváló magyarázatot. A baj csak az, hogy ezek mind spekulációk. Nincs bizonyíték. Bármennyire is logikusnak tűnik néhány elmélet, ugyanúgy lehetséges hogy a tervező tüsszentett, mikor a vonalat húzta. :O)

gerlaip 2010.08.22. 13:51:26

Hát akár az is lehet :D Az én gondolatom is csak egy ötlet. Azért remélem most már Tibby fog tudni aludni, és nem ássátok ki Wilfert vagy Bracqot a sírjukból a kilincs-rejtély miatt. :)

Hurri Kán 2010.08.22. 14:00:07

@Rézmányi Balázs: azt tudjuk hogy a tervező fogyasztott é alkoholt? Mer akkor lehet hogy beállította ugyan a vonalzót csak nem egészen úgy sikerült ahogy szerette volna. Esetleg ezt a részt este csinálta és már fáradt volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.22. 14:18:47

Jó a címadás, kapásból azt hittem, hogy megmondták, miért!!!!! :S

swt (törölt) 2010.08.22. 14:42:19

@Rézmányi Balázs: "A baj csak az, hogy ezek mind spekulációk. Nincs bizonyíték."

Ez mondjuk benneteket tobbnyire nem szokott megakadalyozni abban, hogy emeletes faszsagokat es nagyvarosi legendakat kozoljetek kesz tenykent a fooldalon. Mi ez a hirtelen kenyszer a minosegi ujsagirasra? Elokerult egy Wallraff-poszter lomtalanitaskor?

Z o z ó 2010.08.22. 15:23:25

én megírtam nektek hogy mért van magasabban,de szerintem else jutott hozzátok:S

Z o z ó 2010.08.22. 15:25:55

@Z o z ó: ja hát bizonyítékom nekem sincs:D

Gomulka Béla 2010.08.22. 15:26:39

Optikai rávezetés: a fecskeszárny magasnak mutatja az autót farban. Azt pedig nem akarták, hogy bárki arra gondoljon, hogy esetleg az amerikaiak majmolásáról van szó. (Merthogy tudniillik az úttartásról. A fecskefarok egy proto-diffúzor.)

B-változat: nincs is magasabban. A Fo"ld go"rbu"lete okozza az optikai illúziót.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.22. 15:43:35

Tényleg magasabban van.

Szar a cím.

Teshow 2010.08.22. 17:39:51

Én is megírtam - a képeket nézegetve - még aznap este Nektek a saját verziómat.
Persze ez is csak spekuláció, de azért eléggé jól látható, ha a két kilincs-gombra rátesztek egy vonalzót.
Ha a fotó nem csal, akkor elől a pontosan a lámpakeret közepét, hátul pedig a fecskefark csúcsát fogja érinteni.
Nem vagyok benne biztos, hogy ennél bonyolultabb "összeesküvést" kellene keresni, de hát így legalább a holtszezonban is lett egy új cikk belőle! :D

dörgőmorgó 2010.08.22. 17:46:24

Te, ezek nincs miről irjanak. Basszus, keressünk valami témát nekik. Pl.: nemrég volt alkalmam megfigyelni, hogy a fecske merci első ajtaján a kilincs lennebb van mint a hátsó ajtón. A hátsó kilincs az épp jól van de az elsőt elszúrták a svábok. Valaki tud rá magyarázatot?

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.08.22. 18:23:52

@ShwartzWazul: De nézd már meg jobban: nekem ebből a képből az jön le, hogy elszúrták a kilincset, feljebb került, ezért pont a kilincs felett kicsit feljebb igazították az övvonalat is, csak hogy ne nézzen ki hülyén ;-D

@dörgőmorgó: ;-D

axax 2010.08.22. 19:28:14

De jó, hogy egyesek ráérnek ilyeneken filózni... (:-D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.23. 09:43:14

@Rézmányi Balázs:
>De én akkor is a W100-as diktátorlimóért gyújtottam neki gyertyát.

Ahol egy bizonyos Bruno Sacco is hordhatott vizet meg szendvicset.

esef 2010.08.23. 12:35:56

Akkor mi van, ha a hátsó kilincs van jó helyen és az első van túl alacsonyan?

esef 2010.08.23. 12:37:05

Továbbá lehet, hogy a kérdéses megoldással 2,5g anyagot meg lehetett spórolni kilincsenként, az autónként már 5g, soxor 5g pedig már komoly mennyiség. Csak a friccek nem merik bevallani, hogy spórolásból tervezték így...

Sayniqua (törölt) 2010.08.23. 17:43:39

Azért fainak, hogy visszaírtak, még, ha semmitmondó is a válasz :)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2010.08.23. 17:59:37

@Sayniqua: Kifejezetten segítőkészek voltak, de szegény Dr.Beckmann nagyon zavarba jött a kérdés hallatán.

totyy528 2010.08.23. 20:55:36

Bendének adjon össze a szerkesztőség annyi pénzt, amennyiből tud venni fésűt magának. Fiatal menő csávóknak jól áll ez a kócos frizura, de egy Bud Spencer imitátornak nem. :-))))))))9

esef 2010.08.23. 21:31:15

@totyy528:
Bendének az alkalomhoz illő a frizurája.
Értsd: fecskéhez fészekfej... :D
Bocsi Tibby, ezt nem lehetett nem lecsapni. :D

gibszös 2010.08.23. 21:49:34

Érdekes a kérdés. Én utoljára azt hallottam, hogy direkt van a hátsó kilincs feljebb, mint az első! Mégpedig AERO okok miatt. Ugyanis ez a kis különbség jobb AERO dinamikát eredményez, gondolták akkor. Az a kis légellenállás amit ezzel nyertek, szerintem nem éri meg azt a látványt, amit ezzel teremtettek. Lehet, hogy már anno készültek a napjainkban is a századmásodpercekért küzdő F1-re! :)

dextercapo 2010.08.24. 00:23:13

@ShwartzWazul:
szerintem ez a megoldas .
az elsot es a hatsot is a legfelso pontra rakott zar kozelebe tettek , es akkoriban nemet nyelvteruleten az ajto tetejetol , toresvonalatol egyenlo tavolsagra helyeztek el a riglit , tolozarat .
ennek koszonheto pl hogy az ifa kilincse is az oltarra helyezett , oncelu ajton jol mutato helyre , az ergonomia teljes nelkulozesevel kerult oda ahova :

www.mvkzrt.hu/images/ifa_billenos_full.jpg

Ciri 2010.08.24. 05:47:30

@Rézmányi Balázs:

OFF:

Szia Balázs!
Ezt melyik zseni írta a CLS-nél?

"Világújdonságként tálalják például az opcionálisan rendelhető LED-es fényszórókat, amelyekben három rétegnyi világító dióda látja el az összes fénykibocsátó funkciót, az irányjelzőétől a reflektoréig."

Szólj már neki, hogy üssön a szájára! :)
süti beállítások módosítása