Mérföldkő: masszív, fehér, áll

  2010. július 27. - ommm Címkék: opel corsa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 2391

 

Bár magamnak sosem vennék ilyet, el kell ismernem, hogy a Corsa nem rossz. A vele egyidős autók már elkezdtek szétmállani – ha újként nem is volt túl vonzó, ezt a vonzerejét az átlagnál hosszasabban meg tudja tartani, olyan mint a legtöbb Opel: szépen öregszik. Ha tehát valaki nem szeretni, hanem használni szeretné, vegye. Lehetőleg olyantól, aki szerette.

Mai használttesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr672179460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.27. 11:03:29

ez a kocsi legalább normális állapotban van, ha már egyszer TC flotta

Riasom 2010.07.27. 11:27:08

Mi egy ilyet használunk családi autóként ötödik éve, előtte anyósomé volt (2003-as évjáratú), most van benne 195e km, magától még sose volt baja, megfelelő váltó- és gázpedálhasználattal kifejezetten dinamikus tud lenni, most jöttünk vissza a horvátországi nyaralásból, ahol a szuper vörösmurvás utakon minden kanyart kézifékkel vettünk a kölykök nagy örömére, megpakolva is bírja a sztráda belsősávot, számtalan vidéki munkaúton használtam, ezen fejelgettem a szélvédőt, amikor jópár éve elkezdtem gyakorolni a ballábas fékezést, csak megy, megy és megy minden gond nélkül. Tisztára, mint egy Suzuki, csak éppen németben :) Majdnem annyira szeretem, mint a hosszú mondatokat!

Szóval a C Corsa szerintem egy igazi "sleeper", a maga módján klasszikus, szinte senki által észre nem vett, szuper kisautó, mi imádjuk.

kkn 2010.07.27. 11:30:17

A nejemet még anno a Golf II 1.6D-vel kezdtem tanítani. Össze is törtük az elejét, eltoltunk egy nagy kukáskonténert vele.
Azután egy régi Swiften jogsit szerzett 2001-ben.
Nekem is volt, azon párszor próbálkozott a vezetéssel az első időkben, és 4 évig volt meg.
A Fabia Kombit nagynak találta, egyszer vezette pár száz métert, többet sem 3 év alatt.
Tavaly vettem direkt azért, hogy így hátha könnyebb ( Karottánál is ott az idea az Easytronic-kal ) lesz rákapnia, és ne legyen nagy anyagi kár, egy '90-es 2 lityis benzines automata 190-est.
Amikor elmondtam, hogy mit akarok venni, húzta a száját, hogy miért Mercit.
Azután meglett a BKV-kék autó, és tetszett neki. Nagynak találja, de vezeti. Városban is, ha hosszú útra mentünk, ott is.
Szóval egyszer csak sikerült rávenni a vezetésre. Igaz, volt egy kis muszáj is, de így zökkenőmenetesebb volt a dolog az automatával.

Z0Ł1 2010.07.27. 11:46:49

Ez az autó egy fos... Ilyenünk van 2006 óta, már a 80 lóerős verzió, kéziváltóval. Egyszerűen borzalmas vezetni. A motor csak késvel, lomhán pörög fel, a váltója borzalom, szenvedő varrógéphangja van, a rugózása förtelmes, a kormány pedig nulla visszajelzést ad és kisujjheggyel mozgatható. Vezetési élmény = 0
A 15 lóerővel gyengébb 1.1-es Hyundai Getzet megváltás és gyönyör utána vezetni ;)

Hurri Kán 2010.07.27. 11:48:57

Nem tudom, ez a váltó mennyire tartós. Egyébként ismerős feleségének is ilyen van (kézi váltóval), ahhoz képest hogy milyen kis autó, egész kényelmes és még akár városon kívülre is lehet merészkedni vele!
Városi szaladgáló-játszóautónak simán elfogadnám.

Zorgo 2010.07.27. 11:50:53

Anyáméknak pontosan ilyen Corsája van, egy párszor volt "szerencsém" vezetni is.Nos, rendes autóból átülve igazán ámul az ember,hogy ilyen fosszar autót tudnak még gyártani 2010 környékén is.Elképesztően gyenge visszajelzés a kormányról, a motor pedig fűnyíró erejével kelt csalódást.Régebben jó véleménnyel voltam az opelekről,de több ilyen átlagot el nem érő tipus után csak azt mondanám,hogy soha opelt!A céges ford fiestánk öregebb,de még így is fényévekkel jobb minden téren!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.27. 11:58:06

Hát, nem tudom. Ha valaki nem akar/nem szeret/fél vezetni, annak mindegy, hogy milyen váltós autó áll a ház előtt, akkor se fogja vezetni. Lehet, hogy egyszer Mrs. Karotta is megszereti majd az autózást, és akkor többet lesz használva. Én inkább 1.2-es motornál kézi váltóval kérném, ha már. Egyszer vezettem Swiftet MTA-váltóval, az egész tűrhető volt.

lacza87 (törölt) 2010.07.27. 12:02:03

@MTFUN: Némi pontosítás: 2006 ősze után csak Európán kívül gyártották és forgalmazták.

Riasom 2010.07.27. 12:11:15

@Z0Ł1, @MTFUN: fura, hogy mennyire máshogy látjuk ugyanazt a típust, nekem ezzel tök ellentétes tapaztalataim vannak, pedig a miénk is csak egy 1.2-es, kéziváltós, "njoy" felszereltségű példány, de soha nem éreztem különösebben lomhának, és a váltójával sincs problémám, pedig azt is igen sokat használom, hogy a használható 4000 körüli tartományban maradjon a fordulatszám. Az tény, hogy taposni kell, hogy menjen, de legalábbis az én tapasztalataim alapján meglepően jól bírja a strapát, illetve elégedett lennék bármilyen autóval, amivel közel 200e km során csak ennyi gond van.

esef 2010.07.27. 12:16:28

Nekem ez a Corsa már nagyon műanyag, nem is tetszik. A váltója meg lehet, hogy a keveset vezetőknek és a kezdő nőknek bejön, de...

sunblind 2010.07.27. 12:49:57

... cukor ez a Bazsóné, egyénisége is van, meg jóképű is, a feje se üres, szoktam néha nézni a posztjait, teljesen jó arcnak tűnik, előbbutóbb egyértelműen névre köllött venni.
És egy nem autóbolond csajnak ez egy ábszolút szerethető járgány, családnév és személyiségi jegyek után el köll nevezni FehérRépának, vagy EasyCirminek, oszt tolni bele a kilométert.

György Juhasz 2010.07.27. 13:47:57

@kkn: "A Fabia Kombit nagynak találta"

Ennyi. Nem is kellett volna folytatnod! Ettől kezdve mindenki elképzelheti milyen viszonyban van a Nejed az autókkal!

esef 2010.07.27. 14:10:16

@kkn:
Egy Hummer H1, de még akár egy Ford Excursion is, azok nagyok. De egy Fabia kombi???

1kutya 2010.07.27. 14:16:36

az én feleségem is ágállt a twingo eladásakor, hogy majd az oktáviával nem tud a városban járkálni, most meg ki sem lehetne robbantani belőle.
sőt közölte, hogy ha cserélünk sem kell neki kisebb autó (én egy ötajtós ferdehátúra akartam először cserélni, hogy neki legyen könyebb, de ezek szerint nem kér belőle).

tehát aki nem mer/tud/akar vezetni annak vehetsz akármit, nem fog segíteni...

butschq 2010.07.27. 14:38:01

@KICSITÉRTEKHOZZÁ: @esef: nehogy azt hidd. volt barátnőm mikor megkapta a jogsit, sokat ültettem a mi fabiánkba. (történetesen egy szedánba, nekik meg egy régi swiftjük van). mindig azt hajtogatta, hogy jobban szereti vezetni, mint a sajátjukat, csak ne lenne ilyen nagy. -gondoltam magamba, bazze akkor egy hetes béemvé mi a frászkarika:):):)-

1kutya 2010.07.27. 14:46:07

@kohlenbrenner: miért nem kértél neki kipróbálásra kölcsön valami szép nagy amcsi tepsit? rögtön értékelte volna a fóbiát:-DDD

w a s d 2010.07.27. 14:47:46

@esef: A H1 talán félméterrel hosszabb, mint a Fabia Combi. (OK, a ford másféllel.)

Ha azt nézzük, annyival hosszabb a Fabia Combi egy Cinquecentonál, amennyivel rövidebb egy lang S osztályosnál.:D

w a s d 2010.07.27. 14:50:55

@F/: Amúgy amikor csak szutyok kis helyet találok a városban, vagy itthon, a panelek között, akkor én is örülnék sokszor, ha nem 4,2, hanem 3,2 méter hosszú lenne az autóm.:D

butschq 2010.07.27. 14:55:03

"Magam mögött semmi gond nem volt a térdemmel, igaz, én nem félig fekvő testhelyzetben vezetek, ahogy sokan."

Érdekes én igen, mégis elférek magam mögött. Pedig a mi fabiánk sem egy húdesokhelyvanbenne autó. igaz alacsonycsalád legmagasabb embere vagyunk (172 cm)

"Easytronicot:) : A kis kart balra húzva válthatunk át kézi üzemmódba, ilyenkor a kar húzkodásával-tologatásával lehet kapcsolni"

nem ennek volt az az icmájlájfos reklámja 2002-3 körül? az nagyon adta:)

effendi79 2010.07.27. 15:00:02

Kedves Tibor!

A "belül viszont agyhalál" megállapítás egy Avensis volánja mögül nem igazán hiteles :-)
Vezettem már mindekettőt. Az Avensiséhez képes a Corsa belseje egy belsőépítészeti műremek. Nem hiszem, hogy minden autóba alfaműszerfal kell meg kályhaezüst középkonzol :-)

butschq 2010.07.27. 15:02:11

@1kutya: az meglehet:) de meglehet, többet próbálgattam volna én:):)

esef 2010.07.27. 15:21:42

@F/:
De a H1 majd' egy méterrel szélesebb is. :D

@kohlenbrenner:
Én régi Swift után ültem át egy Scenicbe (sima, nem Grand), eleinte szokatlan volt. Pláne az, hogy a gyerek lába nincs a nyakamban... (Papp Tibor úron múlik, hogy megjelenik-e itt használt tesztben...)

@effendi79:
A '90-es évek japán autóihoz képest még egy Zsiguli is a formatervezés csúcsán van...

Lokki5 2010.07.27. 15:41:11

Ennek a C corsának akárki akármit mond, a legidegesítőbb hibája a műszerfal béna csatlakoztatása. Bármely pillanatban képes lekapcsolódni az elektronikáról, mutatók szépen leesnek, és ha éppen motorindításkor nem csatlakozik, akkor nem is indul. Ugyebár akkor az immobilisertől sem kapja a jelet :D

Egy kis műszerfal-csapkodással orvosolható a dolog, de ki szereti menet közben a műszerfalat püfölni? :D

Nekem is ilyen van (kézi váltós, nem Easytronic), egyébként szeretem, biztos hogy sok jobb autó van, de nekem ez is megfelel.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.07.27. 16:03:53

Hát az én excsajomat nem sokat kellett győzködni. Dácsiával megtanítottam neki az alapokat, 4es Golffal vizsgázott, aztán a 325i-ből nem lehetett kirángatni:))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.27. 16:44:36

Azé az a mondat, hogy a vele egykorú autók már kezdenek széthullani (szóval hogy 2003-as, hét éves autók, mondjuk egy Ford Focus, vagy valami hasonló) az azért egy kicsit ordasnagy túlzás.
Persze ez semmit sem von le a Corsa használati értékéből, de a többi korabeli autónak sincs az ég világon semmi de semmi baja.

Ilyenkor jut eszembe, hogy muramista, egy 17 éves Citroen XM-jel járok, relatíve hibamentesen, oszt március vége óta beletoltam 12ezret. Mi baja lehet egy hét éves autónak??? Széthullanak? Ugyanmár.

Cooper911 2010.07.27. 16:55:42

Volt ilyen autó a családban, 1.0 kéziváltó. Pályán röhögve vitte a száznegyvenet. Országúton is elment szépen, persze nagy gyorsulásokra nem kellett számitani.
Kormányhiba megvolt, váltórudazat szorulás megvolt (5 éves korában).
Összességében nem rossz autó.

Seca81 2010.07.27. 17:10:04

Még jó h nem kezd elrohadni 30.000 km-nél...
Nálam ez semmiképp nem lenne alternatíva, ha kiskocsikból válogatnék...

kultúrpesszimista 2010.07.27. 18:03:39

Öklendetes autók az Opelek általában. Ebben a Corsában a fantáziátlanságnak, igénytelenségnek egy olyan kvintesszenciája testesül meg, amely csak egy Suzukihoz vagy a '90-es évek koreai autóihoz mérhető. Mindazonáltal ha Karotta párjának ez válik be, hajrá, használja sokáig egészséggel, balesetmentesen. (Én azért eléggé el nem ítélhető módon maradtam volna egy Volvo 480 Turbonál, még ha nem is épp egy női autó... Bááár... Vannak női 480 tulajok is.) 1M Ft körül, ha női autó, szerintem inkább egy Nissan Micra. A bakancsos.

kultúrpesszimista 2010.07.27. 18:09:35

A Nissan Micra egy "titkos tipp" lehetne...

Kiváló a motorja és bár műanyag belül (nem kevésbé, mint az Opel vagy bármi más ebben a kategóriában), élvezetes vezetni és egész jópofa, nőies a formája...

Pl:
www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.3_gx_p8_59000km_1tulaj_ser.mentes-4018849

Tudja azt, amit egy Opel. Sőt.

Bambano 2010.07.27. 18:14:11

Én jártam egy 1.2-es 80 lovas kéziváltóssal, semmi baja nem volt. Lehetett vele dinamikusan közlekedni, pályán ment 150-et is, nem is halálhörgés közepette, messze nem 7 litert zabált, hanem kevesebbet. Azért nem kéne, sajnos az ilyen kisautókat nem kezelik autóként a közlekedőtársak.

Szerintem ez egy jó autó.

kultúrpesszimista 2010.07.27. 18:18:45

@Bambano:

"Azért nem kéne, sajnos az ilyen kisautókat nem kezelik autóként a közlekedőtársak."

Már amelyiket... Egy Fiat Uno Turbo, Lancia Autobianchi Abarth vagy egy Mini Morris Cooper sajátosan frusztráló perceket szerezhet egy nagyobb és papírforma szerint erősebb autóban ülőnek...

Domeq (törölt) 2010.07.27. 18:26:46

@Z0Ł1: Vezetési élményt keresel 1 corsában? Eszednél vagy?

esef 2010.07.27. 18:34:53

@Domeq:
Azért a Corsa GSi-ben akad némi vezetési élmény. Kicsit több, mint az 1.0-ban...

esef 2010.07.27. 18:38:02

@kultúrpesszimista:
Szerintem a linkelt Nissan nem sérülésmentes.

kultúrpesszimista 2010.07.27. 18:41:01

@esef:

Lehet. Nem ez a lényeg, hanem a típus, amely nem annyira elterjedt itthon. Pedig van más a Fordon, Opelen, VW-en kívül is...

Bambano 2010.07.27. 19:26:37

@kultúrpesszimista: a meglepit akkor tudod okozni, ha már megkaptad az elsőbbséget, ki tudtál fordulni a mellékutcákból, nem gázoltak le, stb. stb.

Ugyanazon útvonalon egy vectrával, xenonnal sokkal egyszerűbb közlekedni, mint egy sima corsával. Ez van, sajnos.

Az egy más kérdés, hogy be lehet borítani a nagy autósok agyát azzal, ha egy kis autóval jobban haladsz, nem is feltétlen motorerő miatt, hanem mert jobban váltasz sávot vagy hasonlók...

És van a fordított eset is, amikor betonpörsenésből pattognak a nagy autó ellen:)

esef 2010.07.27. 19:48:44

@kultúrpesszimista:
Van. Renault? Peugeot? Citroen?
Vagy azok már szóba sem jöhetnek?

foolproof 2010.07.27. 20:11:58

"de az 1,2-es sem vészes, ha nem tapossák ki a belét, átlagban 7-7,5 liter táján el lehet vele járni."

Hát tényleg qrvára az, 2009 dízel CR-V átlagfogyi 7.7 l/100 km GÁZOLAJ->60%city/20%B-road/20%M-way. Na jó, nem 1 kategória, de azért 5 lityós fogyinál lenne ez a gép economy class.

kultúrpesszimista 2010.07.27. 20:33:37

@esef:

Dehogynem! Nem értettél. Itthon pont az általam említett triót favorizálják szerintem ebben a kategóriában a "német a jó" alapon, miközben ott vannak pl. a franciák is. Több Opel, VW, Ford van, mint a három franciából.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.27. 20:50:28

Az ismeretlen pécsi költő szabadságon van, így nekem kell helyettesíteni:

Karottáné nem vezeti,
Papp Tibi meg kerülgeti.
Behívják egy pofa sörre,
elviszi egy próbakörre.
Rossz a váltó, a motor lomha,
ne dobjuk a szemétdombra!
Sokat látott hét évében,
ezért áll a kert végében.
Fehér színe csodálatos,
bár a gumi kicsit lapos.
Nem is lapos, inkább zajos
a kis Corsa ettől csajos.
Hűlt helyén még nem nőtt fű,
Ettől jó a futómű.
Ha nekem lenne kis Corsám,
Papp Tibinek nem adnám.
Nem a nippon rakta össze,
sose lesz a szíve csücske.
Avensiossel egykedvűen,
megy a Tibi, megy serényen.
Ötödikben lendületből,
Insigniát aláz egyből.
Majd megtanulja az illemet,
máskor nem vesz GM-et!
Jól van Tibi, ne szívd mellre,
vegyél Micrát frankhitelre!

gyanta 2010.07.27. 21:18:00

@esef: sérülésmentes használt autó nem létezik...

esef 2010.07.27. 21:23:54

@scheerti:
Mit szívtál?

@gyanta:
De igen. Csak igen drágán mérik. Bár van olyan is, aminek pont a sérülése veri fel az árát...

Astra király 2010.07.27. 21:53:45

Haverom csajának is corsája van de nem automata, melozni jár vele naponta olyan 40 km oda visza és 5 literrel eljár vele a csaj. Jah és jól vezet a csaj:)

Rocko- 2010.07.27. 22:26:24

@scheerti: íííííí.
ennyire rosszat mondott a lakatos? :)

nick2005 2010.07.27. 22:44:54

Az Opel Corsa egy jó kocsi, ez nem vitás. Ez a cikk elég fikázó jellegű, nem tudom mi a baj az Opellal? Aki állandóan az élményt keresi, az az autóvásárlók kb. 5%-a lehet. A legtöbb vásárlónak az kell, hogy a kocsi megbízhatóan működjön, és magyar jövedelmi szinten is megvásárolható, majd eltartható legyen. Ha ilyen kategóriát akar, akkor aztán tetszésének megfelelően választhat pl. egy Corsat, Fiestát, Yarist, C3-mast, Clio-t, stb.
Ez már ízlések és pofonok (valamint pénztárca) kérdése.
Egyik közeli rokonomnak van egy 10 éves "B" Corsaja 1.2 16V. Jónéhányszor vezettem, nagyon jó kis kocsi, a kis motor viszi a gépet, ahogy kell, szerintem még élvezhető is. A fogyasztás csak az automata váltó miatt lehet 7-7,5 liter, nálam kézi váltóval 6-6,5 liter volt, pedig viszonylag sportosan nyomom.

Z o z ó 2010.07.27. 22:46:06

Tibi...

1)2003as autótól ne legyen már csoda hogy nem zuhan szét...ne szórakozz...

2)7 liter nem sok?Egy ilyen kis minitől?
5liter na az nem sok...de 7,5...azt max a swift sportnak nézném el:)

kultúrpesszimista 2010.07.27. 22:48:21

@nick2005:

Élelmes, fantáziadús, igazán ügyes ember vagy Nick. Szeretnék ilyen lenni én is. Opel, sose kopel, tudom én. És ilyenek.

antimason (törölt) 2010.07.27. 23:23:33

Érdekesség, hogy az akku olyan helyen van, ahol ráfolyik a csapadék :)
A szélvédő tövében, felette az alsó szélvédő takaró műanyag szépen lyuggatva.

voszi 2010.07.28. 00:35:24

2003-ban vettem c korzát, 1,8 gsi, nagyon szerettem, jó kis kocsi volt, piszok jó. előtte volt 1,2-esem, 2001-től, most pedig van 1,4-ese a feleségem papájának, amit gyakorlatilag mi vettünk és használunk, amolyan tartalék autónak, különféle szükséghelyezetekben. a gsi mellett ezek elegance-k, ez nyilván torzítja a képet, de én máig a legjobb kisautónak tartom ezt a sorozatot.

totál egyet kell értsek abban, hogy az autó szörnyen néz ki, és még a csúcsra felszereltek is eléggé gagykók. de minden relatív, az ember kap egy marha megbízható, a feladathoz mérten nagyon jó kis kocsit, meg egy rakás kompromisszumot. nem limuzint, nem lamborghinit, csak egy tökkelütött kisautót.

klasszikus lesz, tuti.

kkn 2010.07.28. 01:00:38

@KICSITÉRTEKHOZZÁ:

Mint írtam, a Mercit is nagynak találja, de azt mégis vezeti. Jelenleg még nem tart 2000km-nél összvezetés-teljesítményben.

Meg az első lépéseknél az az autótörős élmény nem hiányzott neki. Így bizonytalan, és a "nagy" autóval úgy érzi, hogy nem fog elférni.
Az ilyen Swift, Mini, FIAT 500 vonulat tetszik neki. Régi Bogár, Mini, az új Bogár egy ideig, de már nem.
De a múltkor egy FIAT Strada tetszett neki.

esef 2010.07.28. 08:49:40

Munkatársamnak volt egy kb. '94-es B Corsája "Swing" és egy '03-as C Corsája "Comfort" felszereltséggel. A kettő között ég és föld volt a különbség mind felszereltségre és kinézetre is. A régebbi javára...

papa33 2010.07.28. 10:50:30

"kultúrpesszimista 2010.07.27. 18:03:39
Öklendetes autók az Opelek általában. Ebben a Corsában a fantáziátlanságnak, igénytelenségnek egy olyan kvintesszenciája testesül meg, amely csak egy Suzukihoz vagy a '90-es évek koreai autóihoz mérhető."
Na így kell egy mondatban lefikkantani mindent. Én nem bántom a Corsát, majdnem vettem is (próbaút ország vidéki legnagyobb Opel kereskedőjénél egy már tulajdonossal rendelkező autó-üzenem vigyáztam rá-ennyit a szalonról, aki mindenkit átvert valamiképp, sok ismerős vett és MINDET!), hát semmivel nem különb a Swiftnél, (vagyis az sem sz@r), az akkor akciós 2.2 millás 1.0 elgondolkodtatott: semmi, se szervo, és kicsi, de az extrás is kicsi és ugyanilyen de 2*annyiért. Mai napig a legjobb ár/árték az FAstra, akkor mért vennék Corsát, az is annyiért volt csak kiölte az idő meg EURo4.

nick2005 2010.07.28. 11:43:38

@kultúrpesszimista: Lehet keverni a szavakat, de minek. Rokonomnak a Corsa előtt egy Roverje volt. Nem gagyi, nem tömeg autó. Aztán amikor egy kis bisz-basz alkatrészre azt mondták, hogy 3 hét, ami aztán 6 hét lett végül az felettébb kelletlen tud lenni. Az még csak hagyján, hogy tömegközlekedni kell, ez még elviselhető (mondjuk ennyi ideig az is elég necces). Amikor azonban a nagymamát kellett volna orvosi kezelésre vinni - akinek olyan mindegy, hogy milyen kocsival viszik, hiszen fel sem ismeri a típusokat, csak a színek alapján tesz különbséget a kocsik között - akkor az ember elgondolkodik.
Na ilyen probléma egy Opellal nem nagyon van. Aki akar az csak vegyen különleges autót, és élvezze a "vezetési élményt", én inkább a gazdaságosan fenntartható, racionális megoldásra szavazok, ilyen pl. egy Opel Corsa (annak ellenére is, hogy nekem nem ilyenem van, hanem egy másik hasonlóan tömegtípus).

IvanitsR 2010.07.28. 18:47:42

Általában az easytronic váltó elektronikája szokta meg adni magát de az autóval nem nagyon szokott gond lenni.

vinyi 2010.07.29. 01:10:35

Egy 2002-es manuális váltóst hajtottam a kezdetektől 84 ezer km-en át. Ami hülyeség, hogy nem megy alul. Baromi rövid a váltó, mindenhonnan azonnal megindul, 60-100 4. fokozatban 10.6 sec. Ami megint hülyeség, az a 7-7.5-es átlagfogyasztás (nekem vidéki városban evett ennyit). Ez inkább 6 liter átlagban. Szélsőségesen magas volt a téli városi 8 liter, szélsőségesen alacsony a nyári országúti 4.74 liter.
A kutyacsontokat 2 kézzel kellett hányni bele, kormánymű 2x csere (végül bronzpersely), váltórudazat nem volt, viszont a rudazatot a váltóval összekötő műanyag karok kimentek, így elfogytak a fokozataim: 2-esben mentem azonnali szervizre (kb. 5 ezer ft-os alkatrész). Nagyjából ennyi. Szerettem.

vinyi 2010.07.29. 01:19:19

@Riasom: a dinamikára nem lehet panasz. Alul is jó, felül is, teljesen egyenletesen adta le a teljesítményét és nagyon bírta a fordulatot is. 6400 körül bólint, de addig szinte zabálja, hogy: még! még!. :)

kultúrpesszimista 2010.07.29. 19:15:36

@papa33:

Köszönöm, dicséretnek/elismerésnek veszem.

kultúrpesszimista 2010.07.29. 19:18:33

@nick2005:

Jól választottál Nick! Egy Opel tényleg maga lehet a "megérkezés..."

Vigyázz a büszkeségedre, de azért magadra is ám.

Christine Plymouth Fury 2010.07.30. 13:11:18

"Ha tehát valaki nem szeretni, hanem használni szeretné, vegye."
Nekem ugyan egy corsa combo-m van többek közt, ami valóban nem szeretetre, hanem használatra született. De ettől függetlenül igenis lehet szeretni. Hogy miért? Mert megbízható, olcsón fenntartható, korrekt autó, amire lehet számítani, és ami nem hagy cserben. Nem tart hetekig az alkatrész utánpótlás beszerzése (ezzel ellehetetlenítve a kis maszek árubeszerzését), nem gombol le százezreket a szerelő, ha valami mégis elromlik, és nem kell "napokig bontani" ahhoz, h ki lehessen cserélni benne egy alkatrészt. Ugyanakkor elfér benne a teljes árukészlet, és sokkal jobb a hibaszázaléka, mint a hasonló árú kistehergépeké...hogy olcsóbb az alkatrész is, és minden beszerezhető hozzá azonnal? Az már csak hal a tortán. Hja, és nem utolsó szempont: könnyű vezetni, és egy nő sem ijed meg, ha tolatnia kell vele néhány száz métert (belső tükör meg minek bele, úgyse látnék ki a sörösrekeszektől :P :D). (Ennek ellenére, szívesebben tolatok vele, mint az Escortommal).És hogy nincs benne bőrülés, és rózsafa műszerfal, sőt, kissé fapados az egész? Én éppen ezért szeretem.

nick2005 2010.07.30. 22:17:54

@kultúrpesszimista: Félreérted, nem nekem van Opelem, hanem a rokonomnak. Nekem is egy hasonló "tömeg típusom" van, de más márka.
Nem tudom, miért kell lefikázni egyes márkákat. Mindenki nem járhat BMW-vel, Audival, meg Mercivel. Én sem fikázom a Suzukisokat.
Olvasd el az utánad következő hozzászólót (Christine Plymouth Fury), nagyon összecseng azzal, amit én is írtam korábban.
Amúgy itt egy B Corsaról van szó, nem a teljes Opel márkáról.
Pl. egy Insigniáról tényleg csak felsőfokon lehetne beszélni, és az új Astra is nagyon király.

Christine Plymouth Fury 2010.07.31. 15:12:12

@nick2005:
"Mindenki nem járhat BMW-vel, Audival, meg Mercivel."
Még hozzátenném, h minden célra nem használhatok audit, mercit, bmw-t... mint már írtam. :) Pld elég hülyén nézne ki egy audi a kukoricaföldön, megpakolva kukoricával, de rosszul mutatna egy bmw is favágáskor az erdő közepén. Vagy pld merciben vasanyagot szállítani...ehh...
:) Mikor lesz az, h a premium kategóriás autókat vezető, önmaguktól elszállt "márkaman-ek" felismerik azt az egyszerű tényt, h nem minden autó felel meg minden célra...?

nick2005 2010.07.31. 22:35:01

@Christine Plymouth Fury:
Igen így van, bár vannak ellenpéldák is :)))
Nemrég parabola antennát szereltettem fel. A szerelő egy Audi A6-ossal jött munkásruhában, a kocsi tetején meg hozta a létrát :))))
Korábban olvastam David Beckham önéletrajzi könyvét, abban írta, hogy a Manchesterben annak idején Cantona volt a legjobb arc. Olyan ütött-kopott szakadt kocsikkal járt, hogy még a pályát nyíró, öntöző pályamunkások is nagyságrendekkel jobb gépekkel közlekedtek. Cantonának viszont olyan Rolex órája volt, ami többet ért egy-két csapattárs kocsijánál :)))))

Christine Plymouth Fury 2010.08.01. 11:14:23

@nick2005: (Ironia ON)
A szerelő valószínűleg nem tehette meg, hogy vegyen magának egy "melós autót" is. :DDD
Cantona meg valószínűleg az órákért rajong, nem az autókért. :DDD
Vagy mit tudom én....:DD (Ironia off. :D)
Mindenesetre nekem van ízlésem (pénzem már kevésbé) és én továbbra sem fogom a BMW tetején, ülésein és csomagterében szállítani a zabot, szalmát, szemetet, rekeszt, szerszámosládát, lószerszámot és egyebet. :) De hát, kis hazánkban bármi előfordulhat, szabad ország, és mindenki azt csinál, amit a nagyok megengednek neki. :)
(Egyébként meg, egyetértünk. Mint ahogy megfigyeléseim szt ezt tettük már több ponton, több posztban is. :) )

BTO11 2010.08.01. 13:07:16

cégesbe van nekünk 75 LE is meg a 80LE is.
a twinportos az ég és föld a 75LE -hez képest, 1vadállat.
megy az picinyeim ,igaz indulásnál kissé mélyebb pedálbenyomást kell eszkozolni mint az 1.4 kalosomnál.
süti beállítások módosítása