Utángyártott alkatrész vagy avultatás?

  2010. július 20. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

IMG 8970

Nagyon ritka, ha valami olyan történik, ami majdnem mindenkinek jó: az ügyfélnek, a biztosítónak, a javítónak és az alkatrész-kereskedőnek. Persze, ott a majdnem.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr442162718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2010.07.20. 10:42:28

@tlantos:
Nem, az enyémbe nem lesz jó. Igaz nem gyári dobozban, de a gyári beszállítótól származó van benne most is.

esef 2010.07.20. 10:43:29

@tlantos:
Nem, de kiskoromban ('83-ban) egyszer összef*stam magam ismerős Zsigájában a fehér műszőrme üléshuzaton... :DDD

eko 2010.07.20. 10:48:48

@tükörfúró: Az ellen nem lehet semmi kifogásom, ha valaki a törött lámpája helyére nem a márkaszervizben rendeli meg az újat, hanem mondjuk a Hellánál.
Mondván, hogy a gyári is az.
Akkor ugyanazt kapja olcsóbban.

De láttam már utángyártott levegőszűrőt, ami a motor szívóhatása miatt egyszerűen kiszakadt a keretéböl.
Vagy olajszűrőt, amiből 5000 km. után egyszerűen kiszakadt a menetes rész. Emberünk meg ott állt az út szélén, mögötte 500m olajfolt.

Az ilyen gyártók/kereskedők nyakába egy euro milliárdos pert, aztán majd meggondolnák, hogy mit mernek árulni.

eko 2010.07.20. 10:53:27

@esef: A Rönót ne vegyük ide.
Annál nem nehezebb jobbat csinálni, pláne ha az a féktárcsa mondjuk Brembo.

Igazán nem sértésnek szántam. Ha véletlenül a Te autódról van szó, akkor kérlek ne is vedd figyelembe..

Viszont való igaz, hogy láttam Thaliát, ahol tönkrement a trafó és a márkaszervizben polcról levett cseredarab addig sem bírta, míg kiállnak vele a műhelyből.
Sajnos nem tudom ki volt a beszállító.

Col.Maybourne 2010.07.20. 10:54:19

@Káposztakukac: Ahhoz nem sok kozod van, hogy pontosan mi a munkam. De kurvara szeretnel itt takarito (nem, nem brigadvezeto) lenni havi ezerotert... :))

esef 2010.07.20. 10:57:55

@eko:
Pont ez az, hogy az utángyártott és utángyártott között is lehet óriási különbség.
Megint saját példa: görgő lenne utángyártott "B" márkájú 5 ezerért, míg mondjuk egy "S" 12, a "gyári" meg 15. Na vajon melyiket kérné az emberek 80%-a? (Kettő kell belőle.)

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:00:19

@tükörfúró: En sem jarok 10 millas autoval. De erre mifelenk nyugodt szivvel megveheted az oteves autot 3-400 ezer km-rel, mert itt mindenki markaszervizbe hordja es gyari cuccokkal javittatja. Nem is nez ki az autopark ugy, mint Magyarorszagon. Tehat lehet valami abban, hogy a gyari jobb...
(Egyebkent autoalkatresszel mar regen nem foglalkozom, nincs benne sok kihivas, egy auto az egy nagon ecceru szerkezet, akarhogyan is probaljak bonyolitani.)

esef 2010.07.20. 11:02:18

@eko:
Gyárilag Sagem (kb. a trafó is olyan szar volt, mint a telefonjai), de állítólag zsugorcsővel le lehet szigetelni és akkor semmi gond nincs vele. A Valeo (szintén gyári szerelésű) trafók ugyanolyan szarok. Majd rájöttek, hogy a Beru és a Denso az tartós, onnantól arra cseréli az assistance. (Már akinek, nekem Sagem helyett Sagem ment bele az előző tulajnál. Igaz a második kör 4 évet kibírt.) Árban nem is olyan vészes a különbség ha magadnak intézed. Sőt, ha van kapcsolat vagy egy kis idő guglizni, olcsóbb a 4 db Beru mint a 4 Sagem...

eko 2010.07.20. 11:02:43

@esef: Attól függ mit takarnak a betűk. :-)
De pont a vezérmű (ha erről van szó)
amivel nem játszanék.
Ha nem tudom 1000%-ra, hogy ki a beszállító, inkább megveszem a márkaszervizben, mert egy megszoruló görgő tud csúnya dolgot csinálni..

eko 2010.07.20. 11:05:11

@esef: A görgő (ha vezérmű)
pont az az alkatrész, amivel nem játszanék.
Ott történhetnek csúnya dolgok...

Pilotax 2010.07.20. 11:05:14

Szerintem egy lényeges kérdéssel nem foglalkozik senki, mégpedig a következővel. Mind a kárszakértő, mind a szerződött szervíz a Biztosító társaságtól függ, ezért elsősorban annak érdekeit képviseli és nem az ügyfélét. Elsőként a kárszakértőket kellene sürgősen eltávolítani ebből a függőségből és FÜGGETLEN kárszakértői hivatalt testületet (kinek mi tetszik) kell létrehozni szigorú összeférhetetlenségi szabályokkal. Egyetlen biztosítónak se lehessen szerződött szervíze - mert ez függőségből adódóan mutyira ad lehetőséget. - Majd a kárt szenvedett választ magának az erre a célra minősített szervízek közül a kár javítására, és további árleszorító hatást lehetne vele elérni, valamint nagyobb versenyre szorítaná a biztosítókat.

esef 2010.07.20. 11:05:37

@eko:
SKF, gyári, a "B"-t meg ne is említsük.

eko 2010.07.20. 11:06:08

@eko: Beszarás.
Azt hittem eltünt a kommentem..

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:07:35

@esef: A Mann nem szar, csak amit te veszel az autosboltban az nem az ami a gyarba kerul. Es tudod miert nem az? Mert azt amit a gyarnak szallit, azt nem hozhatja forgalomba az aftermarket kategoriaban. Csak gyengebbet. Egyszer vagd szet oket, tedd egymas melle es kapj sirogorcsot mit vettel. :)

papptibi 2010.07.20. 11:13:14

@esef: "Arra mi a garancia, hogy a javító elszámolja és kifizetteti a javításhoz az utángyártott új alkatrészt, de nem bontottat épít be helyette? Annál, aki nem ért hozzá, simán el lehet játszani... "

Erre semmi garancia nincs, csak az úgynevezett erkölcs és szakmai becsület. Ahogy arra sincs garancia, hogy nem köpnek bele a levesedbe, mielőtt kihozzák az étteremben. Csakhogy itthon az eszükbe jut, máshol meg nem. Hát ez a különbség a kultúrvilág és Mo. között. Vagyis mindenképp azon áll vagy bukik a dolog, hogy jó helyre vitted-e a kocsidat, vagy sem - beleértve a márkaszervizeket is, amelyek munkatársai állítólag törzsvendégek az utángyártott alkatrészek forgalmazóinál.

esef 2010.07.20. 11:19:36

@papptibi:
Köszi, hogy kifejtetted amire én is gondoltam. Szóval tényleg a Balkánon vagyunk...

@Col.Maybourne:
Tedd a szívedre a kezed. Ha árban horror a gyári, a "nemgyári" Mann meg jóval kedvezőbb, akkor melyiket raknád bele. (Tegyük fel, hogy nem 30 ezer km után cserélünk olajat és levegőszűrőt...)Csak azt ne mondd, hogy a unixosat. :)

tlantos 2010.07.20. 11:20:14

@tlantos: marmint a feher muszorme.

tlantos 2010.07.20. 11:23:53

@Col.Maybourne: pofad az nagy, de valahogy bekussoltal a kerdeseimre.
Esetleg nem kene annyit hazudozni.

papptibi 2010.07.20. 11:26:01

@Pilotax: ma már vannak ilyen "független" kárszakértők is, akik a kisebb bitosítóknak dolgoznak. Persze, az nem lehet igazából független a biztosítótól, akinek a biztosító fizet.

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:35:46

@tlantos: En hivatalbol a gyarit valasztom, pollenszurobol is, ha ezt a valaszomat hianyoltad. Gyertyabol nem vagyok jo, dieselmotorok a (z egyik) specialitasom. Nem, nem 1.9 meret... Esetleg furatonkent...

tlantos 2010.07.20. 11:38:51

@Col.Maybourne: hinnye, aszittem, nem vagy olyan sotet, mint fekete pako :)
Mert a dizelben nincs gyertya, mi? Igaz, nem gyujto, hanem izzito.

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:39:29

@esef: Kezemet szivemre teve a gyari. Tavaly szervizeltettem egy uj Fiestat (nem az egyem)20000-es atvizsgalas: 275€.
Mult heten izzocsere (2 db) 55€. Ez nekem sem keves penz, de igy vagyok nyugodt.
Meg mindig van unixos? :)))))))

tükörfúró 2010.07.20. 11:40:22

@Col.Maybourne: ott tifelétek akkor vagy a márkaszerviz más (valoszinű!), vagy a keresetek, vagy az utak, talán még az OEM alkatrészek ára is..szerintem ugy általában minden

a hazai autópark a szisztematikus lehúzás, regadó, égbekiáltó sarcok, elszabadult árak és sokféle maffia miatt néz igy ki

ennek csak egy mellékhatása a (még egy lapáttal rátevő) tulajdonosi, autóhasználói viselkedés, kultúra (vagy inkább kultúra hiánya) ami 20év alatt "kialakult"

tükörfúró 2010.07.20. 11:45:27

@eko: ne keverjük a hamis cuccot az utángyártottal, én is tudok a pincében lukacsos papírból meg rózsaszin szilikongumiból légszűrőre hasonlító tárgyat gányolni

esef 2010.07.20. 11:52:30

@Col.Maybourne:
A unixos a legjobb. Csak a gyárak nem tudnak még róla... :D

Ubul a vírus:D 2010.07.20. 11:52:47

@Col.Maybourne:
te és akkor mit tanácsolsz lépni mikor a szar kocsijához NEM LEHET KAPNI eredeti cuccot, még ha kifejezetten azt kéred se? Persze neten 1 hetes átfutással postaköltséggel lehet mindenféle cuccot keríteni, de ha bemegyek a helyi márkaszakboltba ott a faszinger nem tart a jobb drágábból, mert ugye azt úgyse veszi a magyar paraszt mert dupla annyi mint az olasz szemét.
Pl nemrég febi pumpát hajtottam a régi retkembe, de ugye szokott nóta, csak olaszt tartunk ebből mert az 4 kiló, a jobb meg 11. Így akarj idehaza lelkiismeretes tulaj lenni.

Utána meg még a faszfej szerelő is nyomatja a hülyeségeit, úgy hogy már tapasztalatból nézem át az egész kocsit mielőtt elhozom, mert rendszeresen el van valami baszva, olyan még nem volt hogy ne kellett volna odahívni és felette állni míg normálisan meg nem csinálta a taknyolását.
Otthon meg ugye nem tud mindenki csápos emelőt meg komplett célszerszám készletet tartani hogy hétvégente helyrepofozza a kocsit.

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:54:29

@tükörfúró: NAGYON igazad van! Mindenben. De foleg az ultoso bekezdesben.

Ubul a vírus:D 2010.07.20. 11:54:46

@papptibi:
vajon mért épp egy foswágen a cikk nyitóképe? Nyilván mert a kókányolás meg ennek a márkának a neve végletesen összemosódott errefelé?

Col.Maybourne 2010.07.20. 11:58:45

@Ubul a vírus:D: Inkabb ideznek ket magyar miniszterelnoktol:
1: "Tetszettek volna forradalmat csinalni."
2: "El lehet menni. Csak tessek!"

Minden fogyasztoi tarsadalom olyan, amilyenre a fogyasztok alakitjak. Ha az olcso gagyi kell, akkor azt tartanak. Ha a dragabb, megbizhato, gyari garancialis, akkor azt. Az alap problema, hogy:
1: Magyaorszagon mindenki 2 nap alatt akar meggazdagodni,
2: Azt hiszik az emberek, hogy az autot nem kell fenntartani megfeleloen.

tlantos 2010.07.20. 12:07:44

@Col.Maybourne: hja kerem, ha neked megeri. En is izzot csereltem. Izzo volta tartalekkeszletben (de legyen mondjuk egy ezres az anyagar), a munkadij meg fel ora basszamazassal tarkitott izzadas :)
Izzobol is gyari ment bele, ugye?

esef 2010.07.20. 12:08:31

@Col.Maybourne:
Pontosítanám:
1/b: Magyarországon mindenki 1 nap alatt akar meggazdagodni, a második nap már a tengerparton szeretné süttetni a hasát a megkeresett pénzből
2/b: Nem csak hiszik, meggyőződésük is. Az autóba csak benzint kell tölteni, mivel az nem létezik, hogy javítani kellene félmillió km alatt. Hiszen azért vett újat, keveset futottat, hogy ne kelljen rákölteni. Sok esetben olajra, szűrőkre, fékre sem. Költsön rá majd a következő tulaj. (lásd: cseréljem-e a 13 éves gumit; jó-e a nem belevaló, de olcsó olaj; miért vegyek rá téli gumit ha csak 15e km-t járok télen, régen nem is volt téli gumi; stb.)

esef 2010.07.20. 12:10:59

@Col.Maybourne:
Izzóból nem a gyárit raktam bele én sem. Igaz nem is szervizben ment bele €55-ért, hanem otthon, munkadíj nélkül.) Volt vagy €25 és növelt fényerejű izzók (2db H7 és 2db H1)...

Col.Maybourne 2010.07.20. 12:20:37

@esef: 1/b, 2/b teljesen egyetertek.
Izzocserevel az a gaz, hogy az uj Fiestan (is) ki kell venni hozza a lampatestet. Ezt talan nem csinalom otthon, mert kezugyessegem nulla.

esef 2010.07.20. 12:31:34

@papptibi:
Ejtve lettem? (Vagy melyik pénteken? :D)

@Col.Maybourne:
Akkor visszaszívtam. A Mégane II-n is kiszerelős. Igaz a Scenic I-re meg a ködfényszóró izzóra írja azt, hogy vidd szervizbe. A 4 éves fiam kicseréltre rajta a ház előtt a parkolóban... (Nem, nem azért mert csak az ő keze fér hozzá, ennyire egyszerű...)
A legelmebetegebb megoldás amikor a kerékdobon van kis ajtó és azon át meg a csere. (pl. 2005-ös Mitsubishi Colt)

nem kéne... 2010.07.20. 12:32:28

@tlantos:

a mannt meg lehet baszni.
soha egyetlen olajszűrővel nem fordult elő, hogy alapjáraton eltüntette az olajnyomást.
a mann szűrővel meg többször.

tlantos 2010.07.20. 12:42:10

@nem kéne...: persze felmerul kerdes, hogy mennyire volt hamis. (voltak remek hamis ngk gyartyak is, azok meg belepotyogtak a motorba).

tlantos 2010.07.20. 12:43:20

@esef: Azert egy lampakiszereles nem akkora tudomany. Az enyembet tortenetesen 2 csavar tartja. Volt mar kiszedve tobbszor, otthon csinaltam magamnak.

Ubul a vírus:D 2010.07.20. 13:03:08

@Col.Maybourne:

köszi, épp oly tartalmasan kimerítő válasz volt mint amit a fajtádtól vártam. adj a szarnak még egy pofont.

esef 2010.07.20. 13:22:09

@tlantos:
Egy Ford Focuson valóban nem, de a Mégane esetében le kell venni a lökhárítót is.

murrencs 2010.07.20. 13:25:09

Nekem van egy 7éves peugeot 406-om. Kemény 85000km-el, garázsban tartva. újnak néz ki. 3hónapja nekemjöttek. Karosszériaelemeket kellett cserélni, vágni. Kárszakértő megítélte az új ajtót, új hátsó sárvédőt, lökös fényezést, DE kénytelen volt 10% avulást számolni. Elmentem a márkaszervízbe, azt mondták semmi gond, megcsinálják új alkatrészekből, és az avulást ők elintézik. Így is lett. Egy ajtó, egy sárvédő és ezek meg a lökös fényezése és némi hegesztésért elkérte a biztosítótól 760000ft-t!!!!!! Szóval ki jár jól??? A szervíz, bár én sem panaszkodhatom.

tlantos 2010.07.20. 13:44:31

@esef: puffneki. A lokharitomat otthon csereltem :)
2 csavar meg kb. 7 patent fogja.

tlantos 2010.07.20. 13:46:00

@murrencs: nyilvan nem akarod eladni, de ha megis, akkor ki fizeti az ertekcsokkenest? Mert az is van. Csak errol a biztositok kussolnak.

nem kéne... 2010.07.20. 13:51:35

@tlantos:

annál kicsit nagyobb számban fordultak elő és nem csak EGY konkrét cikkszámnál.

nem kéne... 2010.07.20. 13:52:41

@esef:

mondjuk a megane2 is pont ilyen ajtós megoldás....

tlantos 2010.07.20. 13:56:24

@nem kéne...: akkor visszanyalt a fagyi.
De mint latjuk, az se garancia, ha gyari, az is lehet szar (francia :)
Nem gyari szurokbol eddig mahle es purolator volt nalunk hasznalatban (meg pollenszurobol filtron), gond nem volt veluk.

esef 2010.07.20. 14:00:53

@tlantos:
Én is szedtem már szét az enyém hátulját amikor beázott. (Szerencsére csak a gumikéder nem illeszkedett és átfordult a víz, ott ázott be.) De szerinted mennyivel többen annak azok, akik hozzá sem mernének nyúlni? Akár még egy csavar meghúzása erejéig sem. (Ezek tipikusan az olyanok, akik még egy villanykörtét sem mernek/tudnak kicserélni. Idebent is mindig visít a női szakasz ha kiment egy izzó, hogy segítsünk kicserélni. Mivel szar az épület elektromos rendszere, ez elég gyakran előfordul...)

murrencs 2010.07.20. 14:01:01

@tlantos: persze én is ezen akadtam ki, hogy itt az újszerű állapotú autó, és ahelyett, hogy értékcsökkenést fizetnének, még én fizessek avulást??? A karosszériaelemek az újabb autóknál amúgy is 10-12év átrozsdásodási garanciával rendelkeznek. Azaz egy 7 éves elem még messze nem lehet rozsdás, mint ahogy nem is volt az.

esef 2010.07.20. 14:05:42

@nem kéne...:
Feltéve ha elég hosszú és hajlékony a karod. Na meg nem túl vastag. Ha a feltételeknek nem felelsz meg, akkor b@szhatod az ajtós megoldást, marad a lökhárító leszerelős út.

tlantos 2010.07.20. 14:08:53

@esef: de az ilyen juzer a kockaladaval is rohant a spiralba, ha izzot kellett cserelni :)

esef 2010.07.20. 14:11:28

@tlantos:
Miután fél év sötétség után észrevette, hogy nem világít egyik tompított sem... :D

szepy71 2010.07.20. 14:28:49

"A kopó-forgó alkatrészeknél vitathatatlan, hogy egy karambol során eldurrant, kopott gumiabroncs helyett ha újat vesznek, akkor a biztosító nem téríti a teljes értéket – valójában az ilyen alkatrészeknél van szó az avultatásról, legyen az fékbetét, lengőkar, kerékcsapágy, akármi. Belátható, hogy jogos."
Nem! Nem látható be, mivel a biztosító sem követi a díj mértékével az avuló alkatrészek értékét. Tehát nem kell kevesebbet fizetnem amikor kopott a gumi, és többet amikor újat veszek. Nem érdekelnek a megvalósithatóságról feltett kérdések, itt most az elvről beszélek. Miszerint a bizosító ismét csak a profitra hajt, és a jogról süketel.

leitomi 2010.07.20. 15:31:55

@esef: A focuson nem tudom, de fiestán le kell venni a hűtőmaszkot (két csavar és két fül -ami tán két izzócserét kibir)

pizo 2010.07.20. 15:45:09

@vape: A gyári helyett belerakják a bontottat, vagy utángyártottat, a gyárit kiszámlázzák a biztosítónak, és amit lehet (ha garanciális a gép) elszámolnak az importőr felé is gariban, és ha nagyon mocskok, még a tulaj is fizet egy kis kólapénzt, merthogy "ezt az alkatrészt nem fizette a biztosító" ja, iü. gépjármű szakértő vagyok.

Zoli

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.20. 15:46:57

"„Alámehetnék, de utána tarthatom a hátamat a reklamáló ügyfeleknek, aztán lehet, hogy egy hónap múlva bezárhatok. De nem ez a cél, elvégre ez egy több generáció óta működő cég.”"
Elviekben ez egy jófej kereskedő...Ha a gyakorlatban is ilyen, akkor grat :)

@leitomi: Amúgy sem szabadna a gyártó szerint hosszabb távon használnod az autót, mert valahogy a következőt is el kell adni :D
Amúgy nem hasonló ez az Escortok hűtőmaszkjájhoz? Ott si 2 csavar + 2 fül, számtalanszor leszedtem-visszatettem.

pizo 2010.07.20. 15:50:41

@Pilotax: lennének független kárszakértők, a bejegyzett iü. gépjárműszakértők el tudnák végezni ezt a feladatot (úgy mint pl. Németo-ban), csak tudod ez sem a javítónak, sem a biztosítónak nem érdeke. Engem (és még sok kollégámat) sok év iü. gépjármű-szakértői gyakorlattal sem vesz fel biztosító midenféle mondvacsinált indokkal, közben van olyan kárfelvevő, akinek az eredeti szakmája cipész (nem vicc), és a cikkben leírt Audatex programot is alig tudja kezelni (vagy csak simán nem érdekli, bár ez a műhelyek jó részére is igaz).

Zoli

pizo 2010.07.20. 15:54:25

@papptibi: na Tibi, akkor volt tankörtársadnak mond egy ilyet. Iü. szakértőként tudom, hogy a biztosító még a bíróságon is megpróbálja a csillagot is lehazudni az égről, és a kirendelt szakértőt befeketiteni, hogy pl. 50.000 Ft-ot megspóroljon, de néha 10-20 ezer forintokon megy a vita.

Zoli

pizo 2010.07.20. 15:59:29

@papptibi: erre a megoldás az lenne, hogy az iü. szakértői névsorból, mely a www.irm.gov.hu weboldalon a Közérdekű információk menűpont alatt mindeki által megtalálható, a KÁROSULT választhasson egy neki tetsző, helyileg közel lévő, stb. szakértőt, aki megcsinálja a kárfelvételt és a javítási költségkalkulációt, ezt a károsult kifizeti, majd benyújtja az erről kiadott számlát a biztosítónak, aki kifizeti ezt neki. Persze ez sem lenne tökéletes megoldás, sajnos a szakértők között is vannak olyanok, akik sem szakmailag, sem erkölcsileg nincsenek a csúscson (hogy szépen fogalmazzak).

Zoli

ps3peter 2010.07.20. 16:28:29

Azt mondja meg nekem valaki, hogy ez Németorzságban miért van másképp? Itt mindent gyári alkatrészekkel, szalonáron számolnak húszéves autónál is, avultatás nincs. Totálkár az autó értékének 100%-a fölött van, de még ezt is túl lehet lépni 30 %-kal, ha az autó korához képest jó állapotú.
Csak mert most legózták össze a kb. 20 ezer eurót érö autómat 20 ezerért, simán fizette a biztosító. Magyarországon meg ugyanerre a kárra fizettek volna max. egymilliót...
Most akkor van EU szintü szabályozás, vagy nem?

pizo 2010.07.20. 16:55:05

@ps3peter: Ami Neked rossz, arra érvényes EU direktíva van, ami pedig jó lenne Neked, az nem vezetik be itthon...

Zoli

pizo 2010.07.20. 16:59:43

@pizo: Amúgy nem mindent szabályoz az EU, sok dolog tagállami határkörben van.

Zoli

ps3peter 2010.07.20. 17:06:03

@pizo:
Ám legyen, de ha engem összetörnek Magyarországon, és egy ilyen szemét magyar biztosító valami avultatott alamizsnával akarná kiszúrni a szemem lehet rájuk gyújtanám a székházat.
Bár most, hogy belegondolok valahol érthetö a szolgáltatásban mutatkozó külömbség. Azért itt nem havi ötezer Ft-ért biztosítanak egy autót. Bár szerintem inkább legyen drágább, de korrektebb, de lehet, hogy ez nem tükrözi mindenki véleményét.

Fantozzi.ie 2010.07.20. 17:10:15

Nem az a vicc hogy Armafilt szűrő van egy autóban hanem azt hogy ugyanazt a papírt 10X annyiért adják el Elárulom hogy szűrőpapírt 2 db gyár gyárt összesen

leitomi 2010.07.20. 17:31:28

@ColT: utolsó szériás escortom (a focus előtti, de már gömbölyded)volt, abban még volt anyag no nem annyi mint a kockaescortban, de ez a fiesta... Kétszer cseréltem izzót benne, de másodjára már a fül sokat vesztett a rugalmasságából, igaz mit akarok egy 6 éves autótól, már rég le kellett volna cserélni (a ford szerint legalábbis) újabbra, de ....

Phrascarica 2010.07.20. 17:56:50

@Fantozzi.ie: "Elárulom hogy szűrőpapírt 2 db gyár gyárt összesen "
Hol? úgy Worlwide, vagy Szabolcs megyéről beszélünk?

Javító Zoli 2010.07.20. 18:38:16

Uram atyám!!

Ennyi hülyeséget egy kupacban ebben a témában rég olvastam...@Col.Maybourne: Ha Te az alkatrésziparban (nagyon magas beosztásban) eltöltött 12 év után ilyet tanácsolsz, akkor lécci ne adj senkinek tanácsot. Monroe lengéscsillapítók?! Valeo, Bosch, AL dobozos világítási cuccok? Csak a példa kedvéért. Ha azt mondtad volna, hogy néhány UGY cucctól tartózkodjon, aki jót akar magának, akkor közelebb jártál volna az igazsághoz.
@szepy71: Kicsit kevered a szezont a fazonnal. A Te köteleződ díja az általad okozott kár fedezeteként szolgál és nem az autód állapota határozza meg a mértékét. Esetleg Casco-s kárnál lehetne helyes az érvelésed, de ez a cikk nem erről szólt.
A többiről csak úgy szőrmentén: a biztosítók az okozott kárt térítik. Azaz a tíz éves autót, a 60 százalékos gumit (adott esetben 1 darabot. Szakszerű?), a két év múlva átrozsdásodó karosszéria elemet, a lemattult müa. elemet. Nem fizet a biztosító értékcsökkenést?! Dehogynem!! Csak a biztosítók nem reklámozzák, és ha megkérdezed, akkor természetesen nemmel fognak válaszolni. Kell egy kis rámenősség. Sőt! A TK határt is följebb lehet tornázni. Biztosítója válogatja, hogy milyen módszerrel. Akár a kárkori érték száz százalékáig is! De mint fentebb írtam, ez sem tartozik a biztosítók reklámozott szolgáltatásai közé. Ugyanez vonatkozik a csereautóra is. Ehez még azt a megjegyzést hozzátenném, hogy a fizetett csereautó költség, csak a javítás TÉNYLEGES idejére vonatkozik, ami az ADUATEX által kalkulált javítási idő. Tehát hiába áll a javítónál az autó 3 hetet, ha az AUDATEX szerint az adott sérülés 23 munkaóra alatt javítható, akkor a csereautó 3 munkanapra térítődik. (8 munkaórával, valamint a megkezdett töredék munkanappal számolva).
Mi van még??? Majd mazsolázok még a hozzászólások közt...

Javító Zoli 2010.07.20. 19:00:28

Ja, és a lényeg...az utángyártott alkatrészek jelen cikbben említett poénja!! Amikor egy nem túl friss és ropogós autót alaposan összetörnek, akkor gyári alkatrészekből simán totálkáros lenne. Pl egy 5-6 éves eleje törött autó (hűtőkkel, ventillátor+keret esteleg lambda-szondával, homlokfal, két első sárvédő, géptető, lökhárító, fényszórók és egyéb zizik)jellemzően 700000-12000000 foritos kár, már ha gyáríból építik meg. Az utángyártott alkatrészek alkalmazásával álalában 150000-250000 ezer forint is spórolható, ami gyakran bőven elég, hogy a javítás összege beleszoruljon az adott jav. határba. És itt van a lényeg!! A megspórolt avulás (amit ma már sok javító is átvállal a munka megtartása miatt) már csak hab a tortán.

Javító Zoli 2010.07.20. 19:12:06

@eko: Az utángyártott nem fos!!! Mint ahogy a gyári sem frankó sokszor.
Ami az én tapasztalataim igazolnak: A fém karosszériaelemek tényleg nem mérhetők a gyáriakhoz. Van jobb és rosszabb, de még nem láttam olyat ami a gyárinak megfelelt volna. Műanyag alkatrészeknél már kicsit árnyaltabb a dolog, találkoztam már olyan elemekkel, amit simán elfogadnék akár gyárinak is, pláne az áraikat nézve. A világítótesteket illetően vannak márkák, melyek egyértelműen azonosak a gyáriakkal, akár asszimetrikusan is alkalmazhatók. Kerékcsapágyakat, lengéscsillapítókat, elektromos alkatrészeket tekintve pedig akkora a választék, hogy tényleg csak pénztárca kérdése a választás.

Javító Zoli 2010.07.20. 19:31:04

@murrencs: a 10-12 éves átrozsdásodási garanciaidő mellett a 7 éves karosszériaelem tényleg nem rozsdás. Viszont pont 7 évvel van kevesebb hátra az átrozsdásodásig ;-)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 20:51:48

A németek már rájöttek hogy nem harcolhatnak az utángyártók ellen, ezért ráálttak ara hogy olyan alkatrészek képesek betervezetten elavulni, melyeket ember életében nem halott még tönkremenni, és nincs is rá szakosodott utángyártó ipar. VW touran ablaktörlőmotor megállt (200ezer huf márkaszervízben) 130ezer kilóméternél. /ezt is csak szétkopni hallottam milliárd kilómétert futott autókon/ Opel Zafira belső szellőztetés csappanytyú mozgatómotor 30ezer márkaszervízben. /szétszedtem a gyári kiszerelt 30ezer forintos dobozkát, amin csak egy betáp volt, volt benne egy 12V-os villanymotor és 2db műanyag fogaskerék/

Phrascarica 2010.07.20. 20:52:06

@Fantozzi.ie: ...és arról a 2 helyről veszik Algériától Dél-Afrikáig? Vagy csak a gyári beszállítók?

atabi 2010.07.20. 20:54:12

én úgy látom itt az a lényeg hogy az ügyfél minél kevesebb pénzt kapjon ha nem szervízben javíttat.
a gyárival ne hasonítsa már össze senki az utángyártott lengyel ,kínai stb xarokat.az anyagminőség és a méretbeli különbség miatt sem.
az utángyártott lámpa először szépen világít utána 2 év és homály.(depo)
zárkeret vagy hűtőrács cserénél az elemeket nagyon nehéz belőni,már ha be lehet és nem állnak el....

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 20:59:26

Egyébként nem minden esetben az utángyártott alkatrész minőségével van probléma /főleg ha ár/érték arányt nézünk/ hanem azzal a márkaszervízi gyaskorlattal, ahol a (tanoncok ingyen dolgoznak vagy még ők fizetnek a gyakorlatért) hogy kifizettetik az elemcserét a biztosítóval, (pontosabban a kockázati közösséggel a befizetett pénzeinkből) aztán a márkaszervízben a tanonc csak hogy tanuljon hegeszteni, kivágatják a csereelemből a sérült részt, ezt kivágják a sérült járműből is, és az elemcsere helyett kivágnak heggesztenek egy tenyérnyi kocát. A tökjó ám tenyérnyi foltban hiányos utángyártott vagy gyári elemet, csak egyszer veszik meg és abból az egy elemből kijavítanak 4 autót. A biztosító felé meg be tudják mutatni a számlát hogy ők megvették.

rATdrAgOn 2010.07.20. 21:30:32

Nos, igen az avultatás. Az finom dolog. :)
Hála az égnek, hogy "elmúlt". Öt éve ezzel akkorát szoptam, hogy hajjajj... a vas azóta már húszéves, sajnos a kress óta két dolog lett: - csomagtérajtót lehetetlen beállítani, a jobb oldali c oszlop meg belülről rohad - ezt mondjuk még idén megoldom. Viszont akkor nem értem, hogy a hátső lökösről miért is mállott le majdnem az egész fényezés?! Pedig márkaszervíz csinálta, nem kevés pénzért - persze előre fizetve, mert az okozónak nem volt biztosítása.. :/

swt (törölt) 2010.07.20. 22:00:34

@tlantos: "Avensis T25 gyari szelvedore mondtak valami 160e koruli arat. Utangyartott lett berakva, ragasztoval, munkadijjal otodennyiert.
Semmivel sem rosszabb"

Ahogy azt moricka elkepzeli. A szelvedonek fontos merevito szerepe van, es az utasoldali legzsak is oda fekszik fel. Lemerted a minoseget szemre?

swt (törölt) 2010.07.20. 22:04:04

@Col.Maybourne: "Egyszer vagd szet oket, tedd egymas melle es kapj sirogorcsot mit vettel."

Az meg a jobbik eset. A rosszabbik, amikor pl az allitolag aktivszenes pollenszurot szetvagod, es nem talalsz szenreteget, csak grafitporral anyagaban szinezett papirt. Szep szurke lesz tole, szo se rola, csak epp a kipufogogazokat kurvara nem szuri meg.
(Ez esetben termeszetesen hamisitvanyrol van szo, egy gyari Bosch/Mann/Mahle filterben nem latsz ilyet.)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 22:04:29

@swt: A biztosító is szemre méri a jármű állapotát. Pláne egy youngtimer esetén.

swt (törölt) 2010.07.20. 22:07:35

@Sztávrosz_: "A németek már rájöttek hogy nem harcolhatnak az utángyártók ellen, ezért ráálttak ara hogy olyan alkatrészek képesek betervezetten elavulni, melyeket ember életében nem halott még tönkremenni, és nincs is rá szakosodott utángyártó ipar."

Baromsag.

"VW touran ablaktörlőmotor megállt (200ezer huf márkaszervízben) 130ezer kilóméternél. /ezt is csak szétkopni hallottam milliárd kilómétert futott autókon/ Opel Zafira belső szellőztetés csappanytyú mozgatómotor 30ezer márkaszervízben. /szétszedtem a gyári kiszerelt 30ezer forintos dobozkát, amin csak egy betáp volt, volt benne egy 12V-os villanymotor és 2db műanyag fogaskerék/"

...es ebbol sikerult szemre lemerned, hogy milyen minosegi kovetelmenyeknek kell megfelelnie egy ablaktorlomotornak, es hogy te legyartanad ugyanezt 100 forintbol. Gratulalok, Einstein.

swt (törölt) 2010.07.20. 22:08:49

@Sztávrosz_: Es ennek mi a tokom koze van ahhoz a tenyhez, hogy az utangyartott es a gyari szelvedo koszono viszonyban sincs egymassal? Ne legyel mar fogyatekos, hogy jon ide a biztosito?

swt (törölt) 2010.07.20. 22:11:25

@Col.Maybourne: Nincs ehhez mit hozzatenni, minden szo igaz.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 22:31:46

@swt: Félreértesz. Egy ablaktörlőmotor azért nem csúcstechnológia, 20 éve még megbízható alkatrésznek számított a kgst blokkban is.

És meg ne magyarázd hogy egy bmw E21 szélvédő indokol hasonló árkülönbsséget.

Azt is értem hogy érdekből ezt kell mondanod.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 22:35:00

@swt: Egyébként nem érted az iróniát sem.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 22:37:28

@swt: Azt szűrtem le hogy talán túl sok ember akar túlnagy haszonkulccsal dolgozni az iparban. A többit te költötted hozzá.

tükörfúró 2010.07.20. 23:37:05

@Sztávrosz_: Nem a haszonkulcs a sok, pontosabban de, csak az nem jelenik így meg, mert a tekercsgyrtó gyár, a gorgórészgyártó gyár, a műagyafogaskerékfröccsgyár, a jóég tudja milyen mamutbeszállító lánc, hány tizezer dolgozója eltartását kell, hogy fedezze, persze, hogy mire az autógyárnál kiesik a sor végén, és még rárakódik a gyárban az összes költség, a napi működéstől, a fejlesztlésen át az adminisztrátor, jogász, marketinges, jóégtudjamiféle napkipó okoskodó hadseregig, az ára már nem is mérhető, csak intergalaktikus távolságok jellemzésére kitalált értékekkel.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.20. 23:49:10

@tükörfúró: Ezek a költségek megvoltak nyugaton 20 évvel ezelőtt is. És egy 87-es 1,6d Asconában kibírt félmilió kilómétert, a mai autók meg elvileg csak fejlettebbek az akkori technológiáknál. Az én 18 éves vasamban is alőbb törnek el a műanyaglapok amiket a szellőztető motor mozgat, de a motor szinte sohase áll meg. De egyébként igen sajnos ez van amit írtál. Az a baj hogy olyan fejlesztéseket is bevasalnak a vásárlókon amelyek később hibásnak bizonyulnak. Egy szoftver hibajavítását pl. ingyen letöltheted, pedig abban is lehet rendesen munkaóra.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 00:06:19

@tükörfúró: Meg pont az említett mozgatómotor, olyan dolog hogy a vásárlók 80%-a nem venné észre, ha a hagyományos acélrudas/bowdenes karokkal lehet irányítani a beáramló levegő irányát. Ez pont olyan dolog hogy valaki kiszámolta hogy ez lesz az olcsóbb, egyszerűbb. A villanymotor olcsóbb, az egész könnyebb is mint a sok bowden, a karok helyett elég egy többállású kapcsoló, ergo megéri. És az is igaz hogy egy ilyen autót arra terveznek hogy kibírjon mondjuk 5 évet meg úgy 2-300 ezer kilómétert. (persze jóval többet kibírnak) És a szervíz is menjen a rákba ha egy max. 4 perces computer kiolvasásért 10.000-t kér. Pofátlanság, és mindkét fél tudja hogy itt most valaki nem tehet mást, mint vele dolgoztat, ott, annyiért.

nem kéne... 2010.07.21. 00:20:54

@swt:

teeee, ne csináld már ede.
ha lenne oem benzin, te annak feltétlen híve lennél.

tükörfúró 2010.07.21. 00:24:07

@Sztávrosz_: Egyáltalán nem voltak ilyen összetételű költségek 20éve, teljesen más volt a cégek működése, a gazdaság felépítése a hiperglobalizáció előtt, sőt minden más volt, a piac és a késztermékkel (autóval) kapcsolatos elvárások is.

Ld én is szeretem a komfort fűtést, mikor nem kell bowdeneket rángatni..

A bajoroknak már valami hasonló a 70es években is ment, villanymotor nélkül(!),

20évesen sem romlott el, akkoriban megszokott volt, hogy előbb rohadt el az autó teste fizikailag, minthogy ilyen kényelmi cuccokkal bármi gondod lett volna.

A szerviz azért kér 10ezret, mert milliókért vette a gyártól a kiolvasót, sőt kötelező megvennie.

Mikor kijön egy autó, a gyárak afféle fix "adóként" számolnak evvel, "és akkor kapják az uj kiolvasót, az X szerviz a világon, az X millió $, ennyi már van gyerekek", ha bukás lesz az uj modell-sorozat, ez a pénz kötelezően bejön nekünk akkor is, és mi kell hozzá? Pár sor szoftver, hogy a régi kiolvasó már ne legyen kompatibilis egyáltalán.

Ennyiii.

swt (törölt) 2010.07.21. 07:36:13

@nem kéne...: Szerintem olvasgass elobb a modern, tobbretegu ragasztott szelvedokrol, kulonos tekintettel a ragaszto optikai tisztasagara, kotoerejere, rugalmassagara, UV-allosagara tekintettel, mielott vicces beszolasokat eszkozolsz. Mindenbol lehet olcso szart gyartani ami ugyanugy nez ki mint az eredeti.

Es igen, az sem mindegy hogy mit tankolsz es hol.

swt (törölt) 2010.07.21. 07:37:30

@Sztávrosz_: "Azt szűrtem le hogy talán túl sok ember akar túlnagy haszonkulccsal dolgozni az iparban."

Hulyeseg. 10% alatti haszonnal dolgoznak az autogyartok. Nezz mar meg nehany eves penzugyi jelentest mielott okorsegeket fantazialsz ossze az extraprofitrol.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 11:06:30

@tükörfúró: Persze tudom, amikor már nem tudtak több autót eladni, elhatározták hogy akkoris eladják ha más nem alkatrészenként.

@swt: Azért a gyártók nem fedik az ipart. Inkább arra a tendenciára céloztam hogy az itthon eladott mondjuk 10ezer autót, 2 ezer kereskedés akarja eladni úgy hogy még nyereségesen meg is éljen belőle.

(persze a válság miatt ma talán némileg konszolidáltabb a mai helyzet a mondjuk 7 évvel ezelőttihez képest)

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 11:11:22

Egyébként meg a képen látható passat a remek példa. Nézd meg a fényszóróit. A plexi szépen beopálosodott a napfénytől az évek alatt.
A plexi fényszórónak több előnye is van: Könnyebb, kevesen képesek belőle megfelelő utángyártottat készíteni, gondolom a gyalogosvédelemnél is szempont. De a vevő számára felháborító hogy anyagfáradás miatt kell új lámpát vennie, a modern technológia dacára jóval előbb mint a hagyományos üveg társainál.

nem kéne... 2010.07.21. 11:58:54

@swt:

szerintem agyadra ment a céges szellem.
kéne dugnod egy egészségeset.

nem kéne... 2010.07.21. 12:20:43

@Sztávrosz_:

a kereskedés jellemzően nem az eladásból él meg közvetlenül, hanem az eladások után a javításból és az alkatrészforgalmazásból.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.07.21. 12:37:13

@nem kéne...: Tudom. a nyereséget természetesen ezzel együtt értem

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.07.22. 13:24:43

"Lengyelországban a kárkalkulációs programok a gyakorlatban úgy működnek, hogy a 0–3 éves autókhoz egyáltalán nem is ajánlják fel ezeket, 3 és 6–8 év között az OSP-ként rövidített eredeti pótalkatrészeket, és a 6–8 évnél öregebb autókhoz választható csak a gyengébb, azonos minőségű pótalkatrész (MQSP)"

És pl. a CASCO díjak is ennek arányában vannak kalkulálva?
süti beállítások módosítása