A nagy meccs: 1016 lóerő a pályán

  2010. június 03. - ommm Címkék: vélemény honda mazda ford renault hothatch

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kevés kivétellel sikerült összegyűjtenünk a jelenlegi hot-hatch kínálat színe-javát, hogy a királynak tartott Focus RS-sel szemben mutassák meg, mit tudnak. És ezúttal akadt versenypálya, na meg stopper.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502052539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColtCzT 2010.06.03. 21:43:06

@swt: 1. miért, miért kell rögtön lehurrogva válaszolni???
2. azt írtam technikás pályán, nem hosszú egyeneseken. lehet akármilyen jó futóműve (mert nagyon jó), és a quatro, akkor is tolná az orrát a szűk kanyarokban.
3. nagyon más kategória! Ezért ha az itteni hot-hatch-ek tudják vele tartani a lépést az is szép teljesítmény.
4. nem akartam, hogy úgy tünjön lemondom az audot, szerintem egy kitűnő autó...de fenntartom, hogy az RS-hez már nem sok köze van :)

Harmatos Libaf.s 2010.06.03. 21:48:35

Én azért megnézném hogy mit tudnának egy 3.2 Alfa GT ellen v éppen egy 156-os GTA ellen :)

swt (törölt) 2010.06.03. 21:50:26

@Shadowbull: Kerdes, hogy valaki jatszani akar-e, vagy rombolni. Szerintem egy pusztito ereju tank vezetesenel nem letezik nagyobb elmeny (foleg, hogy terpeszkedni is lehet benne). Bar az otlet nem uj:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Royalebugatti.jpg&filetimestamp=20080122143148

Phrascarica 2010.06.03. 21:51:29

@waffen55: volt teszt: totalcar.hu/tesztek/chevroletssr/
Mondjuk ez nem az hanem a 6.0-as Corvette motoros 395Le-s (úgy nagyjából), én meghallgattam kíváncsiságból ezt a darabot (akkor még a egy Fóti úti kereskedésben volt sokkal drágábban) csodálatos a hangja, és 0-100-ra kb úgy megy, -na jó egy kicsit jobban- mint egy D2 S8. Tehát a konklúzó egyenesben üt-ver (szinte) mindent, nincs rá regadó, luxusadó, és van egy teherautód, ami ráadásul cabrió is, és még az ÁFÁ-t is visszakapod ha cégre veszed :)

Phrascarica 2010.06.03. 21:54:14

@Ákii: egyenesen az is tud menni (SSR), persze egy A8-al valóban nem nagy élmény a kanyargás, hanem inkább küzdelem, annak valóban az autópálya az eleme...

Ákii (törölt) 2010.06.03. 21:56:04

@waffen55:

Nyilván játszik a fizika, nem lehet teljesen megkerülni. Viszont vannak olyan sportkocsik, mint pl. a 911 Turbo (1600 kg) vagy a Nissan GT-R (1740 kg), amik szintén nehezek, de a fizikát meghazudtolóan otthonosak a kanyarokban is.
Természetesen nem egészen fair elsőkerekes gépeket összkerekesekkel összehasonlítani, de ha már össze kell, akkor elmondható, hogy közel sincsenek az RS6 féle izomlimuzinok olyan hátrányban a kanyarokban, mint ahogyan azt néhányan elképzelik.

Nem mondom, hogy lassú kanyarban ugyanúgy fordul az RS6 mint egy Focus RS, mert azért mégis csak alulról nyalja az 5 métert és tényleg 2 tonna. Jól mondja Shadowbull, érezhető a súlya. Viszont olyan technika van alatta/benne, ami elég szépen farag a nagyobb tömeg okozta hátrányból.

waffen55 2010.06.03. 21:58:31

@phrascarica: köszönöm, de ommm már megelőzött és komolyan nem tudom , hogy siklottam el a teszt felett, pedig nem is olyan régen volt. :)
köszi még1x :)

Polki00 2010.06.03. 22:02:15

@ommm: Te nem érted, drága barátom. Ha valaki nem hoz ki mindent akkor egy kör összejöhet egy másik autóval. Pl a konkurens oldalon a Megan RS 49.02 ment :) Szóval rosszabbat mint a Type-r. Tehát lehet éppen ti azzal találtok bele egy jó körbe de a Focussal nem. így semmi értelme időt mérni. ha továbbra se érted a mi a probléma akkor sajnálom.
Ebbe meg ne menjünk bele szerintem ezek a tesztautók pont ugyan azok ugyan azzal az utcai gumival száraz pályán. nincs 2 mp különbség főleg hogy egy másik autóval majd nem ugyan azt mentéteket ;)

Ákii (törölt) 2010.06.03. 22:04:48

@phrascarica:

Meglepődnél, hogy a Felvidék dombos-kanyargós útjain milyen ügyesen elvan a 2 tonnájához képest, ha leengedi magát a légrugó. Persze, nagyon messze van egy Focus RS-féle kanyarvadászattól (gondolom én), de koránt sem olyan drámai a helyzet kanyarokban, mint ahogy néhányan előadják. Pedig az A8 aztán tényleg sokkal inkább "vonulásra" van kitalálva, mintsem ökörködésre :-)

ommm 2010.06.03. 22:07:41

@Polki00: Minden autóval azonos számú mért kört ment Zoli. Egyforma körülmények között autózva. És nem hinném, hogy ott, akkor nem hozott volna ki belőle mindent. A konkurens mérésnél nem voltam, ennél igen. Bemondásra meg nem hiszek.
A gumikérdéshez pedig csak annyit, hogy nem az első garnitúrájukat koptatják már és messze nem egyforma állapotú gumik voltak rajtuk.
Ne keresd a kákán a csomót, mert nincs. Legközelebb elhívunk, aztán reevidálhatod álláspontodat.
Sőt, meghívjuk a konkurens, misztikus sofőrt is, na?

waffen55 2010.06.03. 22:08:46

@Ákii: én most nem elsősorban a tömegére hegyezném ki a dolgot hanem a hosszára/szélességére

waffen55 2010.06.03. 22:10:25

@ommm: szidlak már egy kicsit én is benneteket hátha engem is elhívtok! :D

@Polki00: nem rossz taktika! :P

Phrascarica 2010.06.03. 22:11:25

@Ákii: nem valószínű, hogy meglepődnék, mentem már A8-al, semmi sem fogott meg benne, nem tudom mi benne a jó egy autópályás repesztésen kívül, arra meg jó az SSR is -és még különleges is-, nemhiába te sem a szerpentineken nyomulsz vele, ha nem muszály.

ColtCzT 2010.06.03. 22:12:49

@Ákii: én múltkor kergettem egy A8-at felvidékünk kanyargós útjain (Ekecs-Újvár között), nem volt gyorsabb nálam a kanyarokban....pedig nyomta neki, mert egyenesekben azért ellépett :)

ommm 2010.06.03. 22:14:17

@ColtCzT: Az ekecsi cukrászdában MINDIG megállunk egy fagyira. A múlt héten is... :)

ColtCzT 2010.06.03. 22:18:50

@ommm: az ekecsi fagyi az legendás :D, remélem egyszer összefutunk, meghívlak egy fagyira :)

ommm 2010.06.03. 22:21:06

@ColtCzT: Legközelebb 17.-e után leszek arrafelé egészen 21-ig. Akkor koccanhatunk.

ColtCzT 2010.06.03. 22:24:47

@ommm: az szuper lenne, majd figyelem a fagyizót....csak 4 km-e van :)

Ákii (törölt) 2010.06.03. 22:25:25

@phrascarica:

Mi a jó benne? Nagyon nagy, kényelmes, otthonos, nagyon csendes, nagyon finom benne a bőr, nagyon jók a felhasznált anyagok, nagyon ügyes/okos a váltó, a motor (V8 benzin) pedig kifinomult és pörgős dög is tud lenni. Röviden ennyi :-) Nem mindenki ezt keresi, éppen ezért nem is fog meg mindenkit. Van ez így.

@ColtCzT:
Nem is igen illik vele hülyegyerek módjára közlekedni, attól függetlenül, hogy egy jó motorral nagyon fölényes tud lenni a forgalomban. Én személy szerint úgy is próbálok közlekedni vele, hogy lebontsam a hasonló autókkal szembeni (részben jogos) sztereotípiákat. Persze egy-egy padlógázos előzés nélkül ember nincs aki kibírja hosszabb ideig egy ilyenben, de hidd el, tudnék úgy menni vele, hogy egy ColtCzT nyaka nyúljon a kanyarokban is :-)

ommm 2010.06.03. 22:26:11

@ColtCzT: Inkább küldj 16.-án egy emilt és telefonszámot. Úgy egyszerűbb lesz :))

atiz 2010.06.03. 22:31:04

determ-nek valaki megsughatna mar, hogy ezzel a zold dumaval menjen nigeriaba vagy mogadishuba 70 eves teherhajok kapitanyainak megmondani a tutit.

tokom tele van, hogy a brüsszeli kocsogoktol elkezdve minden zoldmajom az autosok buzeralasaval foglalkozik, ahelyett, hogy oda mennenek vilagmegvaltani, ahol latvanyos elorelepest is lehet(ne) produkalni.

de hogy ne csak off legyek: jo a cikk, vegre nem youngtimer roncsok dicsergetesevel toltjuk az idot! alig vartam, hogy lecsengjen a pontonmercis hiszti

Phrascarica 2010.06.03. 22:33:54

@Ákii: "Nem mindenki ezt keresi"
...hát nem.

ColtCzT 2010.06.03. 22:34:13

@Ákii: ,,de hidd el, tudnék úgy menni vele, hogy egy ColtCzT nyaka nyúljon a kanyarokban is :-),,
ehhez semmi kétség nem fér, de azért jó érzés volt egy iylen pici és az A8-hoz képest teljesen primitív autóval tartani az ütemet...sőt néha még közelebb is kerülni :)
Van komáromban egy gyönyörű fekete S8. na arra mindig csorgatom a nyálma ha látom
@ommm: ok! Akkor áll a fagyi :)

swt (törölt) 2010.06.03. 22:37:59

@ommm: Megszokas, vagy tenyleg jo a fagyi?

Phrascarica 2010.06.03. 22:40:23

@atiz: ...és akkor azon spóroljunk hogy 10 helyett 7-et fogyasszon, aztán meg mi van az USA-ban vagy Kínában, ha majd ott egy kicsit összeszedik magukat -és fontosnak érzik a környezetvédelmet- akkor ígérem hogy én is.

ommm 2010.06.03. 22:40:46

@swt: Tényleg. És nem csak az, hanem az összes sütemény, minden. Jó kis falusi cukrászda, ahol nem spórolnak a tejszínnel a fagyinál és a süteményeket helyben készítik.
A puncsos szeletért simán adnék egy garnitúra P-Zerot is. (Na jó, de akkor sok legyen.)

ColtCzT 2010.06.03. 22:45:16

@ommm: Akkor ajánlom még figyelmedbe a Szilasi (brastovec) cukrászdát...a fagyi nem, de a sütemény (az én ízlésem szerint) finomabb mint ekecsen.
off : az már mekkora, hogy a hothatch-től eljutunk az édességekig :D

Rocko- 2010.06.03. 22:47:28

@Polki00: tehát attól nem lesz hiteles a mérés, hogy egy darab emebr vezet négy darab autót, és ő lenne a konstans.
szerinted az lenne a hiteles mérés, ha négy külön ember vezetné a négy autót?

ismétlem: összehasonlítás. ahhoz meg kell egy állandó, egy referencia pont.

Rocko- 2010.06.03. 22:55:00

@lacza87: marketingnek.

a hot hatch az Abarth A112, Mini Cooper S, Renault 5 Turbo, Peugeot 205 GTI, Volkswagen Golf Mk1 GTI.

ezek eladható, erős aszfaltpattanások.

waffen55 2010.06.03. 22:55:45

@ColtCzT: a hothatch is finomság - máris megvan a kapcsolat!

Rocko- 2010.06.03. 22:57:05

@ommm: így-így, jól mondod.

Dr. Robin Masters 2010.06.03. 22:57:39

Focusnál további plusz pont: 5 henger, nem négy, 5, igaz nem 6, de azzal csak nehezebb lenne.

29 Palms 2010.06.03. 22:59:44

@waffen55,

Én asszem értem mire gondolsz, az első kérdésed óta ezen gondolkodom, megpróbálva elvonatkoztatni a tömegtől. :) Sajnos se futóműves, se fizikus nem vagyok, de az elméletem egyszerűen a következő.

Van ugye a futómű, amiben vannak lengőkarok. Most a többlengőkaros dolgot hagyjuk. Ezeknek van dőlésszögük, és ugye egy körív mentén tudnak mozogni. Ezek alapján kell léteznie egy olyan pontnak, ami magának a futóműnek egy "nyugalmi" pontja, kissé tudománytalanul fogalmazva e körül "mozog" a futómű. Meg van egy tömegközéppont valahol. Futóművünk van elöl is meg hátul is, így kell keresnünk egy tömegközéppontot elöl - ez valahol a blokk körül lesz nyilván - meg hátul - ezt meg a hátsó ülések és a csomagtartó találkozása környékére saccolnám. A futómű "nyugalmi" pontjai és a tömegközéppontok biztos hogy nem esnek egybe, így együttesen egy erőkart képeznek a köztük lévő távolság függvényében. Minél nagyobb az erőkar, annál több teher jut az ívkülső kerékre kanyarban, a belső pedig veszít a tapadásából.
Levetítve a konkrét példára, egy Focusban eleve nincsenek akkora távolságok, mint egy Audiban. A kisebb motort valószínűleg könnyebb úgy elhelyezni a motortérben, hogy ideálisabban össze lehessen párosítani a futóművel (lengőkarok bekötési pontjai, dőlésszöge). Egy bazi nagy Audi erőművet nem biztos hogy akár 5 centivel arrébb lehetne tolni.
Ettől függetlenül egy szürke, hétköznapi, igazi bádogezüst kommersz benzines 2.4-es (gyártják még?) Audi A6-ost is előbb vinnék haza mint egy ilyen kis méregzsákot. Dehát öregszünk na, 12 évvel ezelőtt azt írtam volna hogy ez volt a legjobb cikk a TC-n. Most meg csak úgy elolvasgattam hosszú, méla lesben...

Na de vissza az eredeti témához. Azért ne higyj nekem, mert ha továbbgondolom az elméletem, akkor gyakorlatilag az lesz a vége, hogy egy leültetős futóműtuning egyszerűen nem lehet pozitív hatással egy autó kanyarstabilitására. Szóval biztos van valahol még párezer tényező, amit nagyvonalúan elhanyagoltam. De esti agytornának jó volt, köszönöm a kérdést. :)

Polki00 2010.06.03. 23:05:39

@ommm: Szívesen megyek Sőt viszek egy meglepetést na? talán a Fentebb említett Európa bajnokot ;) de akkor adjak valami e-mailt vagy mit? csak hasonló összehasonlítás érdekel. hasonló gépekkel.

@Rocko-: nem látom nem érted. Jó hogy 1 sofőr csak nem mindegy ki az és mit tud. mert ha egy kore ilyen egy olyan akkor mindegy igazából. Meg kakucson szerintem nincs is időmérés úgy rémlik tehát stoperes volt a mérés?

de oké legyen vége:)

Polki00 2010.06.03. 23:07:08

@waffen55: Én nem szidom Őket. a cikk is tetszik.

De látod ilyen az élet 1 napom itt bunkó vagyok és hívnak:D:DD

ColtCzT 2010.06.03. 23:09:24

@Rocko-: ugyan 0 - 50 ig otthagyom a Fiat 127-el :D
egyszer remélem lesz alkalmam áttélni egy ilyen gyorsulást a sajtá bőrömön :)

swt (törölt) 2010.06.03. 23:11:20

@Rocko-: Nem tudom feltunt-e, hogy egyiket sem gyartjak mar, ugyhogy annyira talan megsem eladhatoak 2010-ben.
A jelenlegi Cooper S meg kb ugyanaz a meret, mint a cikkben szereplo autok.
www.rpmgo.com/cars/d/43093-2/mini_cooper_s_playboy_2.jpg
Nem nagyon akar ma mar senki lemezbol hajtogatott aszfaltpattanast vasarolni. A kamikazeautok kora lejart.

ColtCzT 2010.06.03. 23:13:27

@Polki00: én azt hiszem értem mire gonolhatsz...arra hogy egy nem ,,profi,, sofőr nem képes konstatns köröket menni, azaz azonos szintű teljesítményt kihozni a külömböző autókból. Egyik kör jobban jön ki neki mint a másik az adott autóval, de nem az autó végett, hanem mert épp ,,szerencséje,, volt....vagy ilyesmi :D
Azonban nem hinném hogy TZ-re ez igaz lenne :)

Phrascarica 2010.06.03. 23:14:56

@ColtCzT: nyomjál egy padlóféket és meg is van, igaz negatív a gyorsulás, de kb. akkora :-D

ommm 2010.06.03. 23:15:30

@Polki00: Gondolom, nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy a Dension a partnerünk, és egyben Norbi egyik fő szponzora is, úgyhogy köszi, ha úgy gondoljuk, hogy ilyen dolgok miatt kell őt a szezon közepén szívatni, akkor el tudjuk érni.

2.: Ha figyelmesen olvastad volna a cikket és a képalákat, vagy nézted volna meg a videót, akkor feltűnik, hogy ott a driftbox, amit pontosan erre találtak ki, úgyhogy a köridő-mérés igencsak pontos volt, erre mérget vehetsz.
Alapvetően nincs veled bajom, csak a piszkálódó és mindenki mást hülyének és dilettánsnak néző hangnem, amit megütöttél, az egyik kicsit furcsa.
Jó éjt!

waffen55 2010.06.03. 23:15:58

@29 Palms: huh én pedig a kimerítő választ köszönöm! Megjegyzem érdemes lenne továbbgondolni a dolgot. :)

ColtCzT 2010.06.03. 23:19:18

@phrascarica: azért az nem ugyan az az érzés :)

Phrascarica 2010.06.03. 23:20:49

@ColtCzT: ...ja, kihagytam, fordítsd meg az ülést :)

ColtCzT 2010.06.03. 23:21:54

@phrascarica: akkor hogy nyomom le a féket??? :D

Phrascarica 2010.06.03. 23:22:40

@ColtCzT: seprűnyéllel :D, vagy megkérsz valakit :)

swt (törölt) 2010.06.03. 23:39:22

@ommm: Tud az ESPbol kerekszenzor jelet, ill. keresztiranyu gyorsulast es szogsebesseget olvasni, vagy ez egy GPS alapu, tisztan koridomero eszkoz?

w a s d 2010.06.03. 23:47:06

RS6 vs. kisebb gyors autók szerintem:

teszkó- szlalomon vagy abban a farolgatós, bóják közé tolatós versenyben (autocross?) el tudom képzelni, hogy kapna az Audi. Máshol?

swt (törölt) 2010.06.03. 23:48:22

@F/: ...a jatekokat meg hagyjuk meg a gyerekeknek :)

w a s d 2010.06.03. 23:52:19

@swt:
Köridőmérés nem tudom, hogy valósítható meg, de erről:

www.gtechpro.com/rr.html

azt írja az oldal:
"The best way to get accurate acceleration is to measure it with an accelerometer. GTECH takes 4000 readings per second from each of its x,y and z precision accelerometers!"

w a s d 2010.06.04. 00:01:08

@F/:
A driftbox alapjául szolgáló műszert meg a gyártó szerint több autógyár is használja:

www.driftbox.com/drift.html

"The answer is because DriftBox is based on the VBOX by Racelogic. The VBOX is used by almost every motor manufacturer and tyre company in the world for testing and evaluation.

Companies such as Ford, GM, BMW, Porsche, Ferrari, Goodyear and Michelin, all use VBOXes in test and development."

Mondjuk ezt valaki nálam biztos jobban tudja...

ommm 2010.06.04. 00:02:38

@swt: Tudtommal GPS alapú, de mér ez mindent. Azt is megmondja, hányas cipő van a lábamon.

w a s d 2010.06.04. 00:02:57

@F/:
De azt írják, GPS, meg ilyenek:

www.driftbox.com/lap.html

"Because DriftBox uses a fast GPS engine, it knows precisely where you are every 1/10th of a second."

swt (törölt) 2010.06.04. 00:10:11

@F/: Na most eloljaroban annyit, hogy a Driftbox-szal/VBOX-szal semmi bajom. Versenyre gondolom idealis, mindenki egyformat kap, 2 perc bepattintani, es mivel le van valasztva az auto fedelzeti halozatarol, az adatmanipulacio (vagyis versenyen valo csalas) lehetetlen. A celra tokeletes.

De hogy az autogyarak kozul senki nem mer GPS alapu rendszerrel, es fejleszt ezen adatok alapjan, az hetszentseg. Sokkal profibb es pontosabb, szabadon programozhato, erintokepernyorol vezerelheto rendszerek leteznek ennel (amik driftversenyre nyilvan baromi dragak lennenek).

Rocko- 2010.06.04. 00:23:57

@Polki00: nézd, TZ nem szar sofőr, pályán versenyzik, nem két napja.
ezek után nem mondhatod, hogy a sofőrön múlik.

amúgy ha szar is lenne, ott is kijön kb. h melyik autó jobb.

de komolyan, mit szeretnél te? maga Hannu Mikola tesztelje ezekt az izéket a TC részére?

@ColtCzT: keress egy jó Audit és meglesz. :)

@swt: mit is akartál kihozni ebből?

Érdekes 2010.06.04. 01:18:30

@Ákii: "Ákii 2010.06.03. 22:04:48
@phrascarica:

Meglepődnél, hogy a Felvidék dombos-kanyargós útjain milyen ügyesen elvan a 2 tonnájához képest"

Ajj, kész vagyok mikor egy 2.000 kg-os kocsit istenítenek, és probálják beállítani az ilyen emberek, hogy márpedig MEGHAZUDTOLJA A FIZIKÁT.Nem fogja, és nem is fogja tudni meghazudtolni, soha nem lesz olyan egy 2000kg-os x százlovas kocsi mozgékonyságra, tapadásra mint egy 1200 kilós 200lovas.Fizika.Ennyi, ezen nem tudom mit kell pörögni, meg bizonygatni, hogy márpedig IGENIS, az is tud.NEM Tud, kész pasz annyi :D faxkivan, nem lehet felfogni.Nem arra készült :) autópályán egyenesbe persze körberajzolja, erről nincs vita...Egyébként inkább repesztek meg hülygyerekeskedek én is szerpentínen a könnyű kiskocsiba, mint bálnába tespedjek egyenesben..szerintem, a szerpentín élmény dúsabb, ha megpróbálom objektíven nézni.VISZONT, ha már rombolóknál tartunk, akkor szerintem az RS6 azért még elég messze van egy CLS ROCKETtől, attól a rohadt veyrontól meg, mindig borsódzik a hátam mikor látom, ahogy erőködés nélkül elindul gyilkolni :D kész...

www.youtube.com/watch?v=AOh_Uq1Z4r0

Közbe most találtam egy evotech 750 lovas rs6ot :( :D ez má alakul.. :D

www.youtube.com/watch?v=v2PnY6ztJ0A&feature=related

persze a switzer a lényeg, hát az is elég húzós 2.9mp 100ra, lehet fogná a veyront.

ne most 2010.06.04. 01:56:59

Azért óvatosan a driftbox-szal. Poziciót mért 10-szer mp-enként. A pillanatnyi sebességet a két pozició közötti távolságból és az eltelt időbl számitja. Ez 100km/h-nál kb 30m/mp, vagyis a két mérés között 3m tesz meg. A pozició mérési pontossága kb 5m. Tehát 0-100 km/h mérésére nem annyira jó. A köridőt viszont elég jól méri főleg a célegyenesben, nagy sebességnél.

jürgen baromartz 2010.06.04. 02:09:17

talán nem tézének kellett volna lennie a végső ítélethozónak (amúgy riszpekt neki), de mindenesetre meglepő, hogy egy francia nyerte a versenyt. érdekes volt.

jürgen baromartz 2010.06.04. 02:11:57

ja, és Pista... (ha már én is az vagyok :D ) keep up the good work

ne most 2010.06.04. 02:22:13

@swt: A le/kg nem használható ilyen összehasonlitásra, mert a gyorsulás függ a motor karakterisztikától és a fokozat kiosztástól is. Persze itt nagyobb különbség és az 5literes biturbó RS6 váltás nélkül futja meg a 100-at.

Ciri 2010.06.04. 05:46:28

@Érdekes:

"ha már rombolóknál tartunk, akkor szerintem az RS6 azért még elég messze van egy CLS ROCKETtől"

Áruld már el zsenikém, hogy mi köze van a két autónak egymáshoz?

Másrészt valaki megsúghatná, hogy jött képbe az RS6 és az A8? :))

Stock 2010.06.04. 05:52:54

@Polki00: "Ezt gondold végig újra. 300 és 80 Le az még 50m-en is erősen kijön"

sztem te gondold át.. :) 300 le mekkora fordulaton? mennyit pörög föl a motor egy 50 méteres egyenesben?? hidd el nekem, itt maximum a stabilabb futómű, ami az időkben van..

gatsy 2010.06.04. 07:18:08

@cintu: pont ugyanezt éreztem.: "Izgalmas autók, nézzük-nézzük! Uh, bazze, de rohadt unalmas..."

TóthZé 2010.06.04. 07:30:03

@Polki00: minden embernek máshol vannak a határai, a könnyen, gyorsan és műszerrel elérhetők közül nekem itt volt. A másik két srác picit lassabb volt, a Norbi meg még sokan mások nyilván sokkal gyorsabbak lettek volna. És? A különbség a négy kocsi között arányaiban ugyanez lett volna, ha tetszik neked, ha nem.

Mind a négy autóban egységesen benne hagytam kb. ugyanannyit, magamhoz képest kb. 20% körül. Egész egyszerűen azért, mert nincs annál cikibb, mint ha egy ilyen teszten történik valami a tesztautóval. A Norbi sem úgy ment volna, mint egy WTCC időmérőn, önmagához képest ő is bent hagyott volna pár tizedet. Sem abszolút, sem személyes rekordot nem ilyen alkalommal dönt az ember, mert ez nem erről szól.

TóthZé 2010.06.04. 07:30:57

@jürgen baromartz: Együtt hoztuk az ítéletet, csak én foglaltam össze.

TóthZé 2010.06.04. 07:33:10

@Polki00: cikket olvasol, videót nézel is vagy csak írsz? Műszerrel, e célra bőven elég pontosságú műszerrel mértünk.

TóthZé 2010.06.04. 07:34:20

@Rocko-: De, a TéZé szar sofőr, de legalább egységesen szar.

lacza87 (törölt) 2010.06.04. 08:26:54

@Rocko-: Ezek ma már nem kapható autók, uh be kell érned a mai leszármazottaikkal, a mai hot-hatch-ekkel. A maiak, ahogy kb. 300 kommenttel ezelőt is írtam minimum felveszik a versenyt az általad említettekkel tömeg/Le arányban, plusz jóval kifinomultabb a futóművük, motor stb. hangsúlyozom számszerűleg, az hogy érzésre ki mit szeret nyilván teljesen más.
Persze nehezebbek, csendesebbek, biztonságosabbak stb. lettek, ahogy az összes kategória átalakult. Egyébként ezek a modellek korábban is marketingszempontból voltak fontosak a gyáraknak nem önmagukért(kivétel az Abarth), ma az ilyen a célravezető.

Rocko- 2010.06.04. 09:23:52

@TóthZé: kommentelőkhöz képest nem szar.

tartom: amit tudok rólad az alapján vagy elég jó kvalitású ahhoz hogy ezt a tesztet levezényeld. pont így, ahogy a tesztben van.

@lacza87: igen, ezek nem kapthatóak, viszont a cikkben lévő négy rohadtul nem leszármazottja az általam felsoroltaknak. ilyen összehasonlítás lenne.
amúgy látható is, Tibinek és Pistának tetszettek az autók, de az igazi hot hatchektől megőrültek volna. egyszerűen az újak jóval sterilebbek, semlegesebbek a régihez képest.

"stb. hangsúlyozom számszerűleg, az hogy érzésre ki mit szeret nyilván teljesen más."
de épp ez az hogy számszerűleg hozza csak. és hát pár könyvelőn kívül nem sokan izgulnak autóbuziként egy autóban a számokra.

Érdekes 2010.06.04. 09:36:07

@Ciri: Egy kicsit több, mint az RS6-nak a focushoz..Mégis felhozták.Olvasgass és értelmezz, aztán nem kell elmagyarázni, h miért.TALÁN :P

lacza87 (törölt) 2010.06.04. 10:20:32

@Rocko-: onnan indultunk, hogy ezek nem hot-hatch-ek aztán kiderül, hogy mégis.
" a cikkben lévő négy rohadtul nem leszármazottja az általam felsoroltaknak"
Álokoskodás a kategória általában a leszármazott, nem az általad sorolt és a tesztelt. A megváltozott elvárások meleltt ezek képviselik kb. azt a vonalat. Az autókkal szemben támasztott igények átalakultak nagymértékben, uh ugye megérted h több értelme van a modelleket a maguk korában vizsgálni mint ma a 20 évvel ezelőttieket.
"de épp ez az hogy számszerűleg hozza csak. és hát pár könyvelőn kívül nem sokan izgulnak autóbuziként egy autóban a számokra."
1 Ahhoz képest elég szépen fogy gondolom csak spekulánsok meg könyvelők veszik ma már ezezket. Ezekre van ma fizetőképes kereslet(így is bukóval), a száguldó koporsók kora lejárt. A számok pedig az objektívebb összehasonlításra valók. A "ki mit szeret" félmondatot meg teljesen kiforgattad, de ezt magad is tudod jól.

Ákii (törölt) 2010.06.04. 11:02:57

@Érdekes:

Öreg, ha nem megy az értő olvasás, vagy ha csak kimaradt a reggeli kávé, akkor minek vered így a nyálad?

Senki nem mondott olyat, hogy egy 2 tonnás izom GT ugyanolyan fordulékony és mozgékony kanyarokban, mint egy Megane. Én csupán annyit állítottam, hogy koránt sem akkora a differencia, mint amit néhányan itt beképzelnek maguknak. Amúgy az "ügyesen elvan" kurva messze esik az istenítéstől, de még a "majdnem ugyanolyan, sőt jobb"-tól is.

Érződik a nagy tömeg, ez kétségtelen. De azért el ne képzeljük már, hogy egy Focus RS jobban tapad és kanyarodik, mint egy Nissan GT-R, csak mert könnyebb vagy 300 kilóval, mert akkor inkább zúzzák be az összeset... Ha nem számítana annyit a mögöttes technika, akkor vajh miért egyre gyorsabbak a nagy sportkocsigyárak újabb modelljei, miközben egyre csak híznak? Csak mert a rosszabb köridő nem elsősorban az egyenesekben jön össze, hanem a kanyarokban.

By the way: hány RS6 féle izomlimóval furikáztál életedben, hogy ekkora arcod van?

sony666 2010.06.04. 11:28:58

Mintha lemaradt volna egy autó, nemdebár kedves Ommm?? Értem én hogy testületileg útáljátok a vw-t de hol marad a Golf GTI vagy a Golf R egy ilyen összehasonlításból? Nem hiszem hogy a magyaországi vw nem adott volna egyet a teszt erejéig... Ejnye!

29 Palms 2010.06.04. 12:27:12

Szerintem meg a minimum hogy egy Tata Telcoline is szerepeljen egy ilyen tesztben, nem hiszem el hogy nem tudtatok egyet szerezni! :)

swt (törölt) 2010.06.04. 12:38:39

@Rocko-: Azt, hogy allitasoddal ellentetben ezek a 20 evvel ezelotti badog-sportautok 2010ben eladhatatlanok (hasznaltkent es ujkent egyarant). Nincs rajuk szamottevo fizetokepes kereslet. Valahogy azt sem latom, hogy te vettel volna egyet, csak elkepzeled a vilagot.

ne most 2010.06.04. 12:39:47

@sony666: "Gol GTI" Miért nem mindjárt Opel GSi?

Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.06.04. 12:50:04

Audi S2 a megoldás. 1500 kiló, a turbós öthengerest meg agyig lehet húzni. Bármelyik ma létező hothatch orrát kifújja ezerszer. Cseppet sem legendás sem a hajtásrendszer, sem a blokk ugye? Szerintem a rallyebajnokság sem az autobahn-féle egyenesekről szól., tehát kanyarodni is tud. Az, hogy 400 lóerősen már nem utcai, ki nem szarja le? Nyílván egy majom Sport Swiftesnek nem tetszik a rendszer, hogy körberöhögik az Audiból. Ime, ahogy éppen "az orrát tolja":

www.youtube.com/watch?v=3FeMOzn8m7c&feature=related

Muhaha, fakjú minden lámpától gyorsulós boyracernek.

S2 és R34 GT-R foreva'

swt (törölt) 2010.06.04. 12:51:08

@ne most:

Clio RS: 6.9s
Focus ST: 6.8s
Focus RS: 5.9s
RS6: 4.5s

Van meg kerdes?

Shadowbull 2010.06.04. 12:59:27

@Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy:

nehogy mar egy gyari autoval hasonlits ossze valami kendácsolt ipari hulladekot.

sb

swt (törölt) 2010.06.04. 13:00:13

@Rocko-: "egyszerűen az újak jóval sterilebbek, semlegesebbek a régihez képest."

Mar megbocsass, de ez egy hulyeseg, amit semmilyen tapasztalati tennyel nem tudsz alatamasztani. Meg lennek lepve, ha az altalad felsorolt, es a cikkben szereplo autok kozul akar egyetlenegyet is vezettel volna, mint ahogy az uj Audikat sem. Aladtennenek egy S5ost, azt sem tudnad, mihez kezdj.

Ciri 2010.06.04. 13:19:22

@sony666:

"Mintha lemaradt volna egy autó, nemdebár kedves Ommm??"

Először olvass, aztán berzenkedj! Már leírták. Másrészt az R összkerekes, tehát nem ide való.

"Nem hiszem hogy a magyaországi vw nem adott volna egyet a teszt erejéig"

Pedig jobb, ha elhiszed, mert nincs. Függetlenül attól, hogy kértek e vagy sem.

kiskutya 2010.06.04. 13:34:02

Egy hét gyalogbékázás után azért én már remegve várom, hogy ma beülhessek a 4-gen VT-be

Gabsy 2010.06.04. 16:59:47

Aki még nem látta volna annak melegen ajánlom fifth gear s17 e1 Megane RS, Focus RS, VW Scirocco R osszehasonlitás saját pályán naná, hogy a Megane nyert ...
Kivánatos a kis Reno kéne nagyon :)

ne most 2010.06.04. 18:06:29

@swt: 612 Scaglietti 0-100km/h 4.2sec

Ez 3,47kg/le nem 3.42kg/le mint az RS6, mégis gyorsabb.

swt (törölt) 2010.06.04. 18:31:19

@ne most: Kar, hogy idaig kurvara nem a Scagliettirol ment a szajtepes, hanem arrol hogy ezek a dodzsemek allitolag otthagyjak az RS6-ot. Aztan kiderult, hogy nem.

Majd gyere vissza, ha megy a szovegertelmezes.

ccorsa (törölt) 2010.06.04. 23:26:57

Focus ST-vel érdekesebb lett volna.
De így meg kiderült, hogy a Megane RS nagyon ott van szeren.

baseldon 2010.06.05. 00:00:27

Elkezdtem olvasni es egyszer csak nem lett hiteles szamomra az iras. Es tudod miert? Mert nem csak az egyik kepalairas lett az, hogy a tolatoradar jo szolgalatot tesz, hanem egy masik helyen azt irod, hogy alig lehet kilatni hatra.
Szeritem egyreszt, ez a kiterdekel kategoria a sokloeros ilyenautovasarlok koreben. Masreszt, aki elmenyautot keres es/vagy tesztel, erez magaban nemi affinitast egy teglatestszeru valami terben torteno elhelyezkedesenek erzekszerveivel pontos behatarolasahoz. Leforditom: Nem kell hatraneznie es csipogo sem kell ahhoz, hogy a tolatas menjen. Ertem en, hogy tajekoztatni kell a nyajas olvasotabor minden szegletet egyszerre, de valahogy megis abbahagytam a cikk olvasasat feluton. Az ilyen dolgokat valahol labjegyzetben, vagy mittudomen, te vagy az ujsagiro, de ne a kozepen, ahol mas akarok olvasni.

Érdekes 2010.06.05. 16:34:35

@Ákii: Nincs a szövegértelmezéssel problémám, már eleve az, hogy probálod bizonygatni.A szakadék meg nagy.Nem ültem rS6-ban, ellenben tanultam fizikát.Amit te úgy látszik nem, viszont ültél rs6-ban gondolom, nyilván azért ekkora a szád.(fizika gondolom hiányzik).Bár inkább bevállalom, h nem ültem rs6ban, minthogy hülye legyek vmiből.
Na meg nyilván az összes motorsport/versenysportág hülye, hisz minek faragják le 1 tonnára a kocsikat, hát hülyék ezek?Meg van a technika nem?Menjen hát 1.6-2 tonnával...Ati tudja, ő már ült rs6ban, mindenki más hülye.

Érdekes 2010.06.05. 16:36:43

@Érdekes: Ákii, bocs, nem Ati.De felőlem Ati is lehetsz qva mind1.
Azt a végtelenül egyszerű dolgot, meg már el sem merem magyarázni, hogy a plusz kilók ellenére MIÉRT gyorsabbak a nagyobb márkák, nagy limói...mert még nem ültem rs6ban :(

swt (törölt) 2010.06.05. 22:27:40

@Érdekes: Kanyarban sem akkora a hatrany, ahogy azt te elkepzeled.

Érdekes 2010.06.06. 01:14:28

@Gabsy: Na, rákaptál? :D

vimeo.com/11883587

Ahune.2500Lóerő...csak ez 3 kocsiből összevetve... :D

sony666 2010.06.06. 08:40:58

@Ciri: Persze kötekedni lehet. De ennek a kategóriána a golf a legismertebb képviselője. Hogy jobb vagy rosszabb az akkor derült volna ki ha benne van a tesztben, és ez biztos több embert érdekelt volna mint a mazda vagy a renault.
Az meg hogy WV konszern ellenes az egész bagázs az ordít a cikkekből, de hogy miért azt sosem tudjuk meg mert mindíg kitérnek a válasz elől, ahogy a mellékelt példa is mutatja.

Ákii (törölt) 2010.06.06. 21:01:32

@Érdekes:

De mit is próbálok bizonygatni? A sok melléduma között nem látom.

Jahhh, hogy még csak ülni sem ültél RS6-ban, de a tutit azt tudod... Így már értem, honnan ez a magasröptű hozzászólás. "mindenki más hülye" > ez a te agyszüleményed, én ilyet sohasem mondtam.

Amúgy:
www.fastestlaps.com/comparisons/45deb91240992-vs-4717b80e35715.html

A Nissan csupán 60 lóerő előnnyel, ám 400 (!) kg hátránnyal indul. A köridők magukért beszélnek.

A másik:
www.fastestlaps.com/comparisons/458eb821b0c66-vs-_Renault_Megane_coup_III_RS_cup.html

Az Astrának van 100 kg előnye, a lóerők eltérése nem szignifikáns. A köridők ismét csak magukért beszélnek. De persze a mögöttes technika mit sem ér, mikor csak a súly az úr... Te kis fizika géniusz.

„Azt a végtelenül egyszerű dolgot, meg már el sem merem magyarázni, hogy a plusz kilók ellenére MIÉRT gyorsabbak a nagyobb márkák, nagy limói.”

Pedig ezt kéne valahogy levezetned mester. Miért gyorsabb mindenhol a 997 Turbo, mint a 996 Turbo, miközben 50 kilogrammot hízott (és felszedett 60 extra lóerőt, a mostani facelift előtt). Mert a te gondolatmeneted szerint a súly mindenek feletti tényező, a technika meg max lábjegyzetben szerepel.

Még egyszer megismétlem, csak a te kedvedért: nem azt mondom, hogy egy 2 tonnás izom GT ugyanolyan kezes és gyors kanyarokban, mint egy Lotus Elise, mert az fizikai képtelenség. De a technika fejlődésével el kell felejteni, hogy egy Golf R kifújja egy 911 Turbo orrát kanyarokban csak azért, mert könnyebb. Ez színtiszta hülyeség.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.27. 08:44:58

@Harmatos Libaf.s: Mondjuk akkor lenne fair, ha kiegyenlíthetném a lóerő külömbséget. A Type R "csak" 201LE, a GTA meg 250. De nem tud annyival többet nála. Vezettem mindkettőt. A GTA nem az enyém. Nekem a legnagyobb Alfám 2.5 V6 a 156-osból. És van Type R-em is.

nincs_nick 2013.10.26. 23:02:55

Huhh, így visszaolvasva ezek a köridők elég viccesek. Csak viszonyításként:

- swift kupás autó kb. 43-44mp
- gyári mx5 nb 1.8 ~46mp
- gyári mx5 nc 2.0 ~44mp
- gyári V golf 1.6(!) ügyes pilótával ~48mp
- gyári fiesta 87 lóval ügyes pilótával ~48mp

Ezek ugye 110-160LE-s NA autók, semmi turbo, semmi komoly gumi, ráadásul nem is versenyzők által terelgetve, csak némi kis gyakorlással....

ommm 2013.10.26. 23:04:30

@nincs_nick: Így van, és akkor gyorsan tedd hozzá azt is, hogy a mi nyomvonalunkban volt egy plusz sikán, ami amúgy nem szokott ott lenni. Köszönjük.
süti beállítások módosítása