Ez elment vadászni...

  2010. május 17. - ommm Címkék: lol dózer offroad partol lkt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

... Sztyopa pedig úgy gondolta, ideje kipróbálni, mit mutat a pöpec Patrol talajon. Beöltözött off-roadba: fehér cucc, pitonbőr lépő, napszemcsi, aztán hajrá, le a tópartra!
Pörgött forgott a délceg, orosz vitéz, de a nagy örömködésben megfeledkezett két apróságról: mégpedig, hogy a világ legjobb terepjárója is mozdulatlan vaskupaccá válik valamirevaló gumik nélkül, valamint – ezt elkerülendő – a terepesek aranyszabályát sem árulta el neki senki (valószínűleg nem mertek hozzá közel menni): a lendület a legjobb barát.

Így történt, hogy a boldog Sztyopa munkában redőzött tarkóján és homlokán megjelentek az első izzadtságcseppek, mikor bodor, kacér lányhoz méltó módon megállt a laza tóparton, gondolva, hogy innen játszva kimászik a nehéz vas, és nem így történt.

Ásott, ásott derék vitézünk, de amikor már a harmadik méretes pontyot dobta partra a kerék, rájött, hogy szégyenszemre segítséget kell kérnie.

Jött is Viktor, a leginkább LKT-ra emlékeztető erdészeti traktorral. Húzott-bőgött a kétségtelenül legmenőbb szerkezet a faluban, de alapjában véve nem mozdította a tengelyig süllyedt terepjárót semerre. Kudarcélményként is megélhette volna, de nem ez történt, hiszen szemmel láthatóan megörült, mikor látta, milyen mélyre képes leásni egy ilyen gép.

Már-már tervezték Sztyopával az esti összebújást, mikor a látóhatáron feltűnt a felmentő sereg: Borisz bácsi a hidegháborús, lánctalpas dózerrel. Mint büszke, indián törzsfőnök a sebhelyeit, úgy viselte horpadásait a délceg, sárga masina, látott már ő ennél különb dolgokat is! Hetykén félrecsapott kipufogóval, mint hosszú idő után partra lépő matróz, úgy rohant le a hegyoldalon.

Borisz bácsi csak megcsóválta fejét: ejnye, már megint egy díszterepes, meg ez a Viktor... Minek iszik, aki nem bírja? Aztán nekilátott, és bár elsőre úgy tűnt, kifog rajta a tópart, végül józan, paraszti eszére hallgatva, gépe lehetőségeit kihasználva, győzelmet aratott.

Aztán este, a dácsában pislákoló mécses világánál, egy üveg vodka mellett jót nevettek a terepjáróson és egymás vállát veregetve örültek, hogy Viktor ismét hengerfejesre hajtotta az LKT-t. Fiatalság-bolondság.

Így történt, nem másképp...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr592011272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grifter 2010.05.18. 13:07:26

Nah de nem kihúzta, hanem kiásta basszameg! :D

Tonyeaux 2010.05.18. 13:08:42

@Alf: Ja, az más... ha lesz időm leugrani érte, megbeszéljük:D

szabi7 2010.05.18. 13:12:34

Osztom a többiek véleményét, ha nem teljesen párhuzamos a vontató és a kihúzandó jármű, akkor a kormányzott oldalán kell meghúzni, mivel a kormány elfordításával a kereket a húzott irányba tudja állítani. Biztos sok volt a vodka, és elfelejtették....

v0id 2010.05.18. 13:15:23

De miért egy picsányi kötéllel akarta kihúzni a traktorista a patrolt? Szerzett volna valahol egy hosszabbat, nem ásta volna el magát.
Ugyanilyen történetet hallottam annakidején, picit más befejezéssel. Kombájn elakadt a felázott földön, steiger be utána a földre, az is tengelyik megmerült, utána nem tudom milyen traktor meghúzta a kombájnt a föld széléről, és a csóri "betakarítógépnek" kiszakadt a hátsó hídja.

udla 2010.05.18. 13:16:56

jólvan 2 ütemű motorral

udla 2010.05.18. 13:19:13

jólvan 2 ütemű motorral

devisionhun 2010.05.18. 13:21:51

mindezt az idióta Nissanos miatt... a fehér nadrágjában, bazz.

es125 2010.05.18. 13:22:23

@Tonyeaux: reagálva a 165 lóerőre: a kirovets k 700 mit tud vajon?;) láttam már olyat élőben, még a steigernél is nagyobb:D a steigerek hibája a differenciálzár hiánya volt( jóöreg traktorosok elmondása alapján...)

atabi 2010.05.18. 13:26:45

itt mindegy a diffizár ,felező, lánctalp stb.ha már felfekszik a hasára bármi lehet,akkor sem jön le magától.a harckocsik is elakadnak..))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 13:27:31

@Leadfoot: Azzal nem vót baj. Azzal a komolytalan gumival nagyjából egy öltést nem baszott volna, ha még nyomja is a gázt. Látod, a gumikerekes rém is elmerült a hígfosban.
Patrolban szerintem difizár eleve nem is vót, talán hátul egy sperr, de mondom, gumi nélkül az se ér lófaszt se.

Ilyen mocsaras elmerülős helyen két megoldás működik:
1. Rántókötél, rátolat, nyélgáz (aztán vagy elsüllyedsz Te is, vagy kirántod).
A rántókötél azért tud működni ilyen helyen, mert ha van jó gumid, akkor a saját járműved terhelésével még tudsz mozogni, ha viszont megterheled egy másik autóval, akkor már te is el fogod ásni magadat. A rántókötél viszont csak akkor kezdei megterhelni a vontatót, amikor annak már megvan a lendülete. Taknyos talajon ahogy haladni, mást kihúzni is csak lendülettel lehet. Ha nincs lendületed, mert merev kötéllel kezded húzni, akkor te is elásod magad, mint ahogy a gumikeres basszal is megtörtént, pedig a tömegarányokkal nem is lett volna még semmi baj. Szóval rántókötél, 8-10 méter padlógázas lendület, aztán már jön is utánad az elakadt autó, mint a kisangyal.

2. A másik megoldás a hosszú kötél. NAGYON hosszú kötél. Hogy onnan tudd húzni (és itt nem rángatásról beszélek, hanem szép nyugis, félegyes alapjáratos vontatásról), ahol te már szárazon vagy, és nem süllyedsz el. Ha te meg tudsz tapadni, akkor kihúzol akármit, én is így szoktam kivontatni a teherautókat télen az árokból. Én az aszfalton vagyok, tapadok, nem nagy trükk.

A harmadik megoldás meg a csörlőzés. Kikötöd magad a fához, megakasztod, aztán egy-kettőre kényelmesen kihúzod szép lassan a csörlővel a másikat.

@Pityou: Azért ez nem ennyire egyértelmű. Ha pl. gyors hidraulikus csörlőd van, ami tud akár 1-2 méter / másodperc sebességgel is tekerni a kötelet terheletlenül, akkor gyorsabban juthatsz ki, ha közben sebességben pörgeted a kereket is, miközben csörlőzöd magadat, mert amikor meg-megtapad, akkor előrébb fog rúgni, a csörlő meg szépen terheletlenül bekapja a fölös kötelet, és húz is tovább szépen.
Nem véletlenül van, hogy Ladogán is mindenki nyomja a gázt, mint az állat, miközben csörlőz - könnyebb is úgy kihúzni a sárból az autót, ha nem széttúrni kell az álló kerékkel a mocsarat, hanem a pörgő kerék vágja magának az utat benne. Persze ehhez is kell gumi ugye...

es125 2010.05.18. 13:28:09

naigen, és azon van elviekben diffizár

Tonyeaux 2010.05.18. 13:36:12

@es125:
A k700-asnak több változata és alfaja van, 220-270 lóerőig. Ergo nem sokkal bikább mint a rába steiger, mivel az 245-320lóerős variánsokban készült. Inkább robosztusabb és puritánabb. Örök vita kérdése, melyik az erősebb és a jobb. Szerintem mindkettő brutál:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 13:37:46

Ezért nem jó semmire ilyen mocsaras vidéken a drótkötél menteni. Látszik, hogy a láncos is megáll, amint megfeszül a kötél, és megterheli a traktor, holott ha lenne egy jó rugalmas kötele, amivel tudna venni 3-4 méter lendületet, akkor szépen meg is mozdulna a traktor is, és jönne szépen. Merev kötéllel vontatni lehet, ilyen talajon viszont vontatni nem tudsz. Szóval csörlő, vagy megrántani. (csak ha elkezded drótkötéllel vagy lánccal rángatni, akkor ketté is szakítod a másikat).

Tonyeaux 2010.05.18. 13:39:29

@Tonyeaux:
Ja, még annyit, a k700 karbantartás igényesebb mint a rába, ehhez képest ergonómiai nulla:D

ZON 2010.05.18. 13:45:17

És a tópart is szebb lett...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 13:52:09

@nem kéne...: Majd kérd meg a Soonót, hogy mesélje el, hogy is vót, amikor elmentek a Land Roveresek kirándulni hozzá a száraz alföldre, oszt hogy lett az, hogy álltak a Landy-k az ÚTON, elsüllyedve, előttük két vagy három MTZ szintén fülkéig elsüllyedve, és kezdett átjönni a víz a töltés tetején, ha jól tévedek. :)))

Még valami csörlő-leégetés is vót akkor, de abba' mán nem vagyok biztos

es125 2010.05.18. 13:52:24

@Tonyeaux: köszönet a részletekért :)

CsGergo 2010.05.18. 13:54:43

100 szónak is 1 a vége!a Niva magától kijött volna!:D

S4mu3l 2010.05.18. 14:02:28

Haha szépen átrendezték a terepet.

pkrt 2010.05.18. 14:02:37

Csak egy apróság. A t-150 azért 150 mert 150 lóerős. Legalábbis a gyári (benzinmotoros indítású) diesel.
A másik. Ez a gép 9 tonna. Mégegyszer leírom: kilenc tonna.
Ennek megfelelően tényleg a patrol eleje felől kellett volna próbálkozni. Aki egy kilenc tonnás géppel bemegy a dzsuvába a folyópartra az vagy hülye vagy be van baszva.

Harmatos Libaf.s 2010.05.18. 14:09:05

Ommnak egy hatalmas nagy tábla csoki ezért a műért a Patrolosnak meg egy jó nagy nyakleves -,- :) Mellesleg ijen jót még sosem mulattam TC-n, mint most ezen a cikken + a kommenteken amikből tanultam is :) (de kár h én nem vagyok sorköteles -,-...) apropó van még egy ilyen szintű videó még amiről tudok vicces ez is :)

www.youtube.com/watch?v=wqBFmnFrFWY

Hurri Kán 2010.05.18. 14:23:36

@Sztávrosz_: Ez a videó kemény!

Nem vagyok gyakorlott off-roader (nem gyakorlott se), csak látva a Nissant: rossz gumi volt rajta, vagy a vezető volt dilettáns, vagy ez is csak egy díszterepjáró?

Mondjuk máshol olvastam összehasonlító tesztet a különböző 4X4 rendszerekről és a végén kiderült, hogy kb. 80 százalékuk szart sem ér...

105tc 2010.05.18. 14:26:19

Hétvégén Babod. én LKT-val megyek az már tutkó.
azt mondják kiöntött a patak minden tiszta kula

konti10 (törölt) 2010.05.18. 14:32:03

Terepeseknél nincs olyan szabály, hogy a lendület a legjobb barát. Sőt, olyan van, hogy lehetőleg el kell kerülni a lendületből való autózást. De ez alapszabály!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 14:41:23

@konti10: Hát, a tapasztalat nem ezt mutatja.

Van egy angol mondás, ami tökéletesen elmagyarázza, hogy hogy köll csinálni.
Drive as slow as its possible, but as fast as its neccesary.

Ha túl lassan mész, és nincs elég lendületed, nem jutsz át semmin.
Ha túl gyorsan, akkor meg szétvered az autót.
Lendület meg kell. Anélkül nem történik semmi se.
Ami nem jó, az a túl nagy lendület.

Harmatos Libaf.s 2010.05.18. 14:43:50

@konti10: WTF akkor most mejik a jó lendület v sem :? Nem értem nekem fater mindig azt mondta h kettesbe tegyem bele fogjam a kormányt , ne engedjem h arra menyen amerre a kocsi akar és lendületből menyek át mindenen o'szt csókolom .

Hilux94 2010.05.18. 14:50:20

@gyvy: hiába van a világ legjobb offroad gépe alattad (na az a Nissan ettől nagyon messze van :) ), ha nem megfelelőek, gagyik a gumik... Rengeteget számít, és nincsen olcsó és jó megoldás.

A lendület és az "izomból/lovakból megoldjuk" helyett én a józanészt javasolnám terepezésre. Ja és azt, hogy ne egyedül menjünk. A rántókötéllel pedig óvatosan, nekem kábé egy hónappal ezelőtt "kopogott be" a lökhárítón. :)

konti10 (törölt) 2010.05.18. 14:51:55

Nem tudok angolul. Lendületet lehetőleg kerülni kell. Te irányíts ne a lendület, az hazárd. Nyilván, ha átvisz a dagonyán, vagy feljutottál vele a dombra, akkor jó döntés volt. Utólag. De ha lendületből is elakadsz a trutyiba, azt onnan nem egyszerű kihúzni. Ha dombon fogy el a lendület, valszeg nem megállsz a holtponton, hanem vissza csúszol.

pickapu 2010.05.18. 14:57:19

Sárban jól jön az a lendület. Ha sziklás területen mászunk, ott azért fájdalmas lehet a túlzott vehemencia, itt viszont szó sincs erről.
Meg mielőtt a dzsuvába megyünk, nem szégyen kiszállni és tájékozódni.

323 2010.05.18. 14:57:50

A lendület talán a legjobb barát ilyenkor. A drótkötél meg könnyebben szakad, mint ahogy azt legtöbben gondolnák.
Viszont fel nem foghatom, hogy még mindig mennyi hülye van, hogy ilyen fos utcai gumival belemennek a gennybe... Akármilyen okosan adagolhatja a nyomatékot ide-oda a rendszer, meg akármilyen erős lehet a motor, ha a tapadás lófasz. De ezt már biztos megmondták előttem is.
Persze az LKT-forma kapitánya is kihúzhatta volna egymaga, ha van gyakorlata...vagy némi mennyiségű esze.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:01:38

@Harmatos Libaf.s: A lendület.
De mint tudjuk, jóból is megárt a sok.
Épp annyi lendület kell, amivel épp átmész az akadályon. A több se jó, mert feleslegesen ütöd az autód, a kevesebb meg azért nem jó, mert azzal meg nem jutsz át.

@Hilux94: A rántókötéllel nincs semmi baj. Csak épp az autót is fel kell készíteni arra, hogy kibírja, és ne szakadjon le a kötési pont.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:04:48

@konti10: Ki beszél arról, hogy a lendület irányít???? A lendület nem irányít semmit.
Te végig túl sok, vagy túl kevés lendületről beszélsz, és az mindkettő ROSSZ megoldás.

"Ha dombon fogy el a lendület..."
Akkor kevés volt.

Hurri Kán 2010.05.18. 15:06:09

@Hilux94: Igen, azt sejtem hogy jó gumi nélkül nem megy, mondjuk ez közúton is így van.
Amennyire összehasonlító tesztekből ki tudtam hámozni (amiket valóban terepen csináltak) az jött le, hogy terepjárásra a G- Merci, a Niva és a Land Rover Defender a legjobb a mai napig...

Mi egyszer horgászatra menet akadtunk el egy felázott, agyagos úton egy Ducatoval. Rossz ösvényre kanyarodtam. Nem volt egyszerű, de ki tudtam jönni onnan, mindössze a hűtővíz-kiegyenlítőtartály bánta. Álló helyzetben is kicsit pörgetni kellett...
Másik alkalom: Kunsági csatorna mellett (szintén agyag és eső) Kispolskival sikerült kijönni! 2 es fokozat, szívató ráhúzva és kipöfögtünk, mondjuk mázli h nem süllyedtünk el.

evil. 2010.05.18. 15:06:35

hát ez nagyon jó volt :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:08:50

@konti10:
Drive as slow as its possible, but as fast as its neccesary.

Vezess olyan lassan, ahogy csak lehet, DE olyan gyorsan, amennyire szükséges.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.18. 15:18:06

A nisszános meg sem próbálta kihintáztatni az autót.

Szerintem kijött volna onnan, ha egy kicsit is tud vezetni.

Pityou 2010.05.18. 15:26:17

@Tie: A csörlőzésnél igazad van. Ott könnyítesz, gyorsítasz a folyamaton. De azok akiket még nem húztak ki a bajból és pánikszerűen csak nyomják, azokat az embereket jobb megnyugtatni, hogy semmi gond csak kormányozzon és minden rendben lesz. Főképp ha erőfölényben, tapadásfölényben vagy (ahogy Te is írtad) pl. árokból kihúzás.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.05.18. 15:34:31

@gyvy: Úgy tudom Zalában az agyagos talaj miatt az erdészek nyáron is hóláncot raknak a Nivára

Hilux94 2010.05.18. 15:36:34

@Tie: Nem az én kötési pontom szakadt ki. :)

Én a lendület helyett még mindig a józanészre szavazok, nem muszáj minden szarba belemászni, csak azért, mert tereprárónak látszó eszközünk van, és mi majd jól megmutatjuk, h "átmegyen' ez mindenen".

Pölö nem muszáj lendületből nekirontani a dombnak (aztán esetleg visszacsúszva felborulni), ha szépen felcsörlőzhetjük magunkat, vagy másik útvonalat választhatunk. A patakmedret, vízelvezető árkot sem kötelező szétdúlni, ha pár méterrel feljebb simán átkelhetünk rajta (urambocsá' egy hídon :) ). De ugyanezek érvényesek a dagonyára is.

Nem ciki, ha 26 átkelésnél 26x kiszállunk, és megnézzük, mibe is mászunk bele... Így sem lesz unalmas a terepezés, mert vidám órákat lehet eltölteni a többiek mentésével. :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:40:33

@Pityou: Jaja, olyankor a rutintalanok jobb is, ha nem csinálnak semmit.
Szerencsére azért elég ritkán terepezünk ilyenekkel, így ami terepen igazán komolyabb rész, ott se nagyon van ilyen szituáció, mert ha valaki el is akad, az is tudja, hogy mit csináljon, ha mentik. :)

Persze volt már olyan is, hogy csörlőztek felfelé egy dombra hátrafelé, és inkább semmit se csináltam. Elindultam egy úton lefelé, aztán az elkeskenyedett, és elkezdett omlani lefelé a szakadékba a jobboldali kerekek alatt... akkor inkább a másik autót kikötöttük a meredély tetején a fához, megkötöttük a Range hátulján a csörlőt, és elkezdtük iszonyú lassan szépen óvatosan visszahúzni. Ha ott elkezdem nyomni a gázt, és megforgatom a kereket, akkor lemorzsolja maga alatt a meredély falát, és lezuhan az autó a szakadékba... Tapadás még csak-csak volt, de ott pl. pont nem volt szabad saját erőből megmozdulni. :)

DonVincenzo 2010.05.18. 15:43:46

A Terepjárós mifaszért nem segített magán húzás közben is? Értem én,hogy felült az alja de ha a traktor csak 5 centit mozdít rajta akkor már fog valamennyit a saját kereke is.

pickapu 2010.05.18. 15:44:37

@Tie: Baazmeg, hova viszed Te is néha azt a szegény párát... :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:47:21

@Hilux94: "nem muszáj minden szarba belemászni, csak azért, mert tereprárónak látszó eszközünk van, és mi majd jól megmutatjuk, h "átmegyen' ez mindenen"."

Ha azért megyünk terepre, mert dolgozunk, akkor igazad van. De ha hobbi, szórakozás, kirándulás, akkor nem feltétlenül. Akkor épp az a lényeg, hogy ne menjek át a hídon, ha át tudok menni bárhol a patakon - persze van egy határ, hogy ha csak úgy tudnék átmenni, hogy kidöntök három fát, széttúrom a partoldalt, és eltörök két féltengelyt, akkor nyilván nem csinálom, mert attól, hogy terepjárózunk, azt is kulturember módjára kell csinálni.

"Nem ciki, ha 26 átkelésnél 26x kiszállunk, és megnézzük, mibe is mászunk bele..."

Naná, ez persze alap, enélkül sehova. De ha úgy ítélem meg, hogy át tudok rajta menni, akkor nem keresek helyette hidat, vagy másik utat. Másik utat akkor keresünk, ha sehogyse sikerül átmenni rajta, és már háromszor kihúztak belőle (mert feltételezzük, hogy az első két alkalommal kevés lendületet vettem, a harmadikra meg már nem tudtam többet, mégse ment át). :)

Hilux94 2010.05.18. 15:49:38

@gyvy: "Amennyire összehasonlító tesztekből ki tudtam hámozni (amiket valóban terepen csináltak) az jött le, hogy terepjárásra a G- Merci, a Niva és a Land Rover Defender a legjobb a mai napig..."

Land Rover? Az angol beteg? Ugyan már! A Szutyuki Szarumáj vagy a Totoya Land Cruiser esetleg, de hogy a Defender! :))))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 15:50:59

@pickapu: Néha? Miről beszélsz baze? Az tök hétköznapi szituáció vót. :)

(azt mondjuk szokták mondogatni, hogy amikor a Táj vezeti a túrát, akkor azért eljutunk érdekes helykre is, ahová sose máskor, meg vannak olyankor érdekes események, mentések is - de hát ezt csak így lehet, földúton egy zsigulival is lehet bohóckodni úgy, hogy nem történik semmi) :)

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.18. 16:02:36

a múlt heti nagy esőzések egyik napján, csütörtökön volt Biatorbágy és Etyek között egy nagyonokos pickupos, aki úgy gondolta, tökön-paszulyon, szántföldön keresztül eljut a céljához. aztán utóbb úgy tűnt, a célja az volt, hogy kihúzassa magát a sárból. egy sárga kis amcsi autómentő letalpalt, majd kicsörlőzte a ződséget. ami sár utána az úton maradt, azt felnyalattam volna a marhájával, de másnapra az eső lemosta

wody21 2010.05.18. 16:14:57

Ha a kopasz kb 5km/h-val gyorsabban megy, akkor kb 100 literrel kevesebb diesel "füstölödik el"

Garp 2010.05.18. 16:29:10

Egy terepjáró leginkább arra alkalmas, hogy a leglehetetlenebb helyen akadjon el az ember, messze minden segítségtől. Ezért kell minimum 3 telekjáróval elindulni, és 2x ennyi baráttal. :)

Na Patrolsku nye hárásó gumicsku, idjot soföröm bluggy-bluggy partovics. Nu pakazsgyi Viktor sv traktorjem, igyiszudá, na agyin huzas-szkoj. Traktorszkij szvetozar bugyet ljubity vodkicsku, traktor sziggí na pocsolya csúnyán.
Któzse, kótzse krásznájá warrior, Pápá Boris na hernyótalpavom, harasoje drájvingová szkilszkij tozigova-toligova, dzsigi-dzsigi, na pierdola, kurva szuka bura, konyec dásztáprimecsátyelnosztyi.

Hurri Kán 2010.05.18. 16:30:09

@Hilux94: Előbb írtam volt hogy nem értek a terepezéshez tehát csak az állítólag hozzáértők által írt szaksajtóra támaszkodhatom :))

Amúgy meg megnézném aki a tizensokmilliós Land Cruisert terepre viszi, majd esetleg gumicsizmában kiugrik a 50 centis sárba, és vissza, esetleg berakja a frissen lőtt vaddisznót a csomagtartóba...

De gondolom azok a terepjárók se jutnának messzire amiket a városban látni szép széles krómfellépővel meg úthenger széles gumikkal.

Garp 2010.05.18. 16:30:58

sziggí=szigyí
tozigova-toligova=huzigova-toligova

Bocs, kicsit töröm már a nyelvet...

okoskodó 2010.05.18. 16:32:13

@Tie:

Jájá!

3 MTZ gyött a 4 Defiért. Délután 4-től, éjfélig úgy nézett ki, hogy mink győzünk, oszt hajnali 3-ra csak kihúzkottak minköt. :-)))))))

okoskodó 2010.05.18. 16:35:16

@okoskodó:

Oszt a pesti terepjárós nagymenő huligánok nem is mernek a közelünkbe jönni azóta. :-)))))

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.18. 16:39:32

@Garp: tü ocseny csudesznüj russzkij továris. zavtra dva butyilki vodocski ja tozse gavarju pa russzkij. nyimnoska, nyimnoska, nu gavarju.
kak gyela, garp? kak szazse, bila?
nu, idiot patrolka igyot na polje...

Garp 2010.05.18. 16:45:13

@Hiissaa: ecsém, ennyire bírnám a nyelvet, már tolmács lennék ;)

turbólyuk 2010.05.18. 16:48:07

@Hilux94:
Szép az előítélet :)
Voltam olyan tereptúrán, ahol a Samurai csörlőzgette ki a rövid Patrolt...
Azonban a Samurai meg a Niva méret és súly miatt jobbak elsősorban.
Csak férjen beléjük két ember meg két táska...
A Toyota LC nimbusza is akkor született, amikor kisebb volt. A két tonna feletti dögöknél már nem így áll a zászló.
Az is nagy kérdés, hogy széria vasakról vagy terepre felkészített gépekről beszélünk (most nem azokra a terepszörnyekre célzok, amelyeknek műszakija sincs).

Garp 2010.05.18. 16:49:03

@Hiissaa: sto tü hócses, bozse moj?! Szicsasz-szicsász, já nye gavarjú pá ruzski! Ja zsivu v gorogye Limericku, ne hacsu skolká medvegyev :). Na kb ennyi.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.05.18. 16:53:48

@Tonyeaux:
Azért volt különbség a Rába Steiger 250 és a Rába 250 között. Más volt a motor és volt elől hátul difizár.
A legkisebb Rába a 180 LE-s változat volt.
Elől volt a fülke, hátul a motor, 3 féle kormányzási mód volt: első kerék, összkerék, és oldalazó mozgás, ezt ma csak a Claas Xerion tudja.

nem kéne... 2010.05.18. 16:53:52

@gyvy:

na azt én is megnézem, aki berakja a vaddisznót a csomagtartóba.
olyan feketelaci-forma embert mondanék így elsőre.

Garp 2010.05.18. 16:55:00

@nem kéne...: ha kézzel fogta, miért ne?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.18. 16:56:02

@IV. (Parkoló) Béla: Évekkel ezelőtt a kikötőben a kis Claas teleszkóprakodónk is tudta a kutyázást, meg az összkerékkormányzást.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.05.18. 17:10:08

@Hilux94: Namíbiában a finom homokot meg csak a Land Rover és a Toyota bírja. Minden más idő előtt széthullik.

nem kéne... 2010.05.18. 17:20:06

@Garp:

egyrészt mert amíg mozog, nagyon nem hagyja magát, amikor meg már nem mozog, nagyon elhagyja magát.
aztán errefelé nem ritka a másfél mázsa fölötti vadkan, de a kocák is igen bőven kerülik felülről a százat.

Garp 2010.05.18. 17:33:46

@nem kéne...: bocs, lemaradt az előző végéről a smiley. :)
Szekszárdi vagyok, láttam eleget a Gemencben, meg a tamási erdők környékén. Hát nem szeretnék egyel sem összefutni, mert nagynak nagyok, de a házicocával ellentétben ezek izmosak is, agyarasak is. És persze finomabbak is :D.

turbólyuk 2010.05.18. 17:39:07

@Garp:
Elég sok vaddisznóval találkoztam már elég közelről, de mind menekült.
Nagyritkán van olyan példány, ami megkerget embert, még ritkábban, ami komolyan megtámad, ez utóbbinak mindig nyomós oka van.
Kicsit azért mindig aggódok, hogy merrefelé fog futni, ha találkozunk de eddig mindig elfelé futottak. Még a malacos kocák is - malac farkára azért nem lépnék, nem árt az óvatosság.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.18. 18:16:30

@Sztávrosz_: erről az orosz fuck-it-ermelésről két dolog jutott az eszembe:

1) van lélekjelenléte a faszinak aki vezette a teherautót, mert kis híján beborult és a vezetőfülke ugyancsak érdekes szögben állt

2) nem lenne egyszerűbb hajót használni, ha már egyszer folyón szállítunk fát?

vannak azért szofisztikált megoldások, mint ez az átalakított Hummer, nem csak hébe-hóba lenne jó:

special.blog.hu/2010/05/17/geigercars_hummer_h2_bomber

Kukimustáros 2010.05.18. 18:33:18

@CsGergo:
Már ne haragudjál de Niva addig se jutott volna mint a Patrol nem hogy kijött volna:D:D:D
Annak legalább elöl hátul merevhídja van.
A Niva elöl lengőkaros...Ráadásul diffizár sincs benne.

don't 2010.05.18. 18:48:04

amit nem tud mindenki...
...azért jók a terepjárók,mert azokkal olyan helyeken lehet elakadni,ahová másik autóval már el sem jutottál volna....
/ez csak azért jutott eszembe,mert síszezonban a Mátrában,én is láttam 4x4-es Pors.t/

don't 2010.05.18. 18:49:48

@Kukimustáros: a niva lehet hogy nem süllyed el mert fele a súlya...

don't 2010.05.18. 18:55:14

@IV. (Parkoló) Béla: na+ a stiger a szimpla,rába nélkül...

Domeq (törölt) 2010.05.18. 19:04:26

Pazar! Mi nyergest vontattunk ilyennel, hamarabb kijött, igaz csak kicsit akadt el.

Misi 2010.05.18. 19:12:14

Jól néz ki.
KB 5 éve sikerült bemennünk valahova Kalocsa környékén, hogy 3 traktor kellett, h kiszedjen. 1 MTZ nem birt velem, a második már az elsővel aztán a 3. Belorus tudta kihuzni a szerelvényt. Az MTZ-k hátsó lámpáikkal a vizben voltak . szerencsére én a környék egyetlen száraz pontján mogottük...

Hilux94 2010.05.18. 19:25:00

@gyvy: Szerintem ha csöppet utánanézel, nem csak tízmilliósat találsz. De megnyugtatlak, a drágát is beviszik a málnásba - csak ez egy ilyen ruppótlan kis ország, ahol ritkán találkozol velük.

@Sztávrosz_: A Land Rover nem a homokot bírja, hanem az tartja össze. :))) Még Isuzut is jóval többet láttam "homokos országokban", mint bármilyen Rovert.

Hurri Kán 2010.05.18. 19:31:15

@nem kéne...: nem mozgó malacra gondoltam, hanem ami már bográcskompatibilis. :))

@Hilux94: tudom h van olcsóbb, én a belvárosban nagyszámban fellelhető terepjárósok archetípusára gondoltam.
Nyilván olyan is van aki azért vesz terepjárót mert valóban szüksége van rá, esetleg hobbi-offroados. Bár szerintem ez utóbbi két csoport van kisebbségben.

dennisthemenace 2010.05.18. 19:34:31

@Hilux94: Azt nem tudom, mit lattal "homokos orszagokban". Csak azt tudom, mennyit hajoznak be Afrikaba tarto hajokra...

Kukimustáros 2010.05.18. 20:09:45

Ja amúgy a Totalcar mért a Stipistopról lopja az anyagot?

SzabTom 2010.05.18. 20:28:44

Újabb tanúbizonyságot nyert a következő megállapítás:
'a traktorostól sem kell hülyébb...'

Rocko- 2010.05.18. 21:07:21

ügyes bácsik. vártam h a lánctalpas mikor tépi ketté a nagykerekűt.

@nem kéne...: ezen meghaltam.

Higany 2010.05.18. 21:08:48

@Tonyeaux:

DT-75 TC teszt :)

auto.indavideo.hu/video/@Tonyeaux: DT75_lanctalpTotalcar_35_adas_2003_majus_3_-_DT75_lanctalpas_tololapos_traktor/

CSÖRR-CSI££ 2010.05.18. 23:02:03

A Kirovec is, meg a DT75 is gyerekkorom kedvencei voltak. Amikor a nagyszülőknél nyaraltam falun, mindig jártam a határt, hogy láthassam valamelyiket, nomeg, hogy beleülhessek.

Ezen a videón nagy csalódás volt mind a kettő, ugyanis mindegyik járgány a Patrolhoz hasonlóan, de még a lánctalpas is megcsinálta a tipikus kamu offroados lúzerséget, amikor is ledifferál a cucc, a trutyiban az egyik vagy több kerék meg se moccan (tehát gyakorlatilag 0 nyomatékkal járul hozzá a sikerhez), míg egy másik reménytelenül pörög egy helyben; a Nissan is, a Kirovec is, de még a DT is. Utóbbi nemcsak, hogy az egyik oldalával elkapart, a másik meg állt egy helyben, de a kuplung is égett, mint állat, pedig az a 75-80 lóerő, amit a kis négyhengeres csettegő dízelmotor tud, nem nevezhető űberbrutál teljesítménynek, meg a nyomatékot is el lehet képzelni. (2. világháborús technika)
MIndezt csak azért írtam le, mert sokakban él az a hit, hogy az orosz technika az ugyan nem szép, nem modern (ezt ez a videó is ékesen demonstrálta :))), de viszont brutál erős és elnyűhetetlen.
De mit ér az erő _még ha lenne is, ha nem tudja átvinni minden hajtott kerékre?

www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs&feature=PlayList&p=034E63109C49B276&playnext_from=PL&playnext=1&index=31

A következőnek pedig még nem is volt olyan intelligens kipörgésgátlója, mint a fenti teszt szereplőinek, mégis elég meggyőző:
www.youtube.com/watch?v=foZI5lfvX80&feature=related

Nem minden 4x4, ami annak látszik, vagy annak mondják. Ezt azért érdemes tudni, mielőtt valaki egy hobbiterepjáróval mocsárjárásra indul.

Krisi 2010.05.18. 23:23:18

nekem az volt az első gondolatom a videó láttán, hogy jól tönkrekúrták azt a szép füves tópart, remélem másnap visszakertészkedték (napersze)

a másik meg hogy valaki hozzáértő megfaraghatná a videót másfélszeres sebességgel Benny Hill zenére, valahoyg így, csak begyorsítva:

bennyhillifier.com/?id=X7Tf23BzAOw

Krisi 2010.05.18. 23:24:50

szerintem így még viccesebb:

bennyhillifier.com/?id=X7Tf23BzAOw

:D

(blogmotor monnyonle)

KoGa 2010.05.19. 07:10:30

@dennisthemenace: koga.hu/images/blog/20100515desert/3l.jpg ezt nem reg csinaltam, nem latok rajta Rovert. :) Igazabol aznap egyet sem lattam talan. :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.05.19. 09:17:56

A Nissantól függetlenül, sokan összekeverik a sima összkerékhajtásos kocsikat a terepjárókkal. Ezeknél az összkerékhajtás inkább a stabilitásról, jobb kanyarodási tulajdonságról szól. Esetleg, talán könnyű terepen, kis hóban közlekedésről. Ennyi, nem több. Ezért hülyeség "városi terepjárónak" hívni ezeket. Egyik melléknév sem igaz. Városba nem valók, terepre nem használhatók.

Hilux94 2010.05.19. 11:01:08

@dennisthemenace: Ém'meg nem tudom miből mennyit hajóznak be hova, és az végül hol köt ki - csak azt, hogy mit HASZNÁLNAK homokozós országokban (70-90%-ban japót, vagy japó motorral-váltóval szerelt 20+ éves nemjapót), mert jópár hetet lehúztam az isten háta megetti részeiken.

Túl praktikusan gondolkodnak a népek arrafelé, túl szegények ahhoz, hogy szart vegyenek. :))))

Sztávrosz_ (törölt) 2010.05.19. 14:15:58

@GYUSZI BACSl: Ott inkább a folyót használják útnak :)

Surci 2010.05.19. 20:13:09

@alibiman: Ebben neked teljesen igazad lenne.Csak hát erre az elöl hátul merevhídas Patrolra nagyon nem igaz.
Ezt max. egy elöl hátúl lengőkaros pl. Peugeot 4007-re vagy Honda CRV-re igaz mivel ezzek semmire nem jók.

1kutya 2010.05.19. 21:16:09

a nagytudásúaknak:

a rába "steiger"-ből volt 2 féle változat. az un. 180-as, tényleg lebutítva, diffizár, miegymás nélkül, gyakorlatilag az évek során kihaltak.
a 250-es, amiből a steiger változat annyiban különbözött a "simától", hogy az eredeti deutsche-fahr (merci) dízel kerregett benne, míg a simában már a magyar beszállítónak köszönhetően egy rába d10 dolgozott,
amelyik még ma is megy, azokban zömmel - egy közdarab hozzáadásával - john-deere motor dolgozik 180-350le-s teljesítménnyel. sajnos legtöbbjükben a váltó nem bírta a megnövekedett teljesítményt, tehát kuka, de tudok mutatni olyat, ami a 200-as same iront röhögve kihúzta a hasig érő sárból...

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.05.19. 22:27:50

@alibiman: Azokat a járműveket amiket Te is említesz, szokták telekjárónak nevezni. :)

misinator 2010.05.21. 07:24:47

Ez a videó maga a GYÖNYÖR!!!
Két gondolat:
1, Fotelból, szobában hiteltelen osztani a mondáat, hogy kellett volna...
Természetesen, akinek nem inge, nem veszi magára.
2, Gyerekori élmény címszavakban.
Kukoricás széle. Eső után. Földút. Traktornyomok. Ifa. Hátsókerekes. Tele kaptárak. Felpakol. Tele. Elakad. Előre-hátra "libben", csak az a hangyaf@szányi kéne...
Apám ötlete: a méhész kétütemű Trabant(!)kombiját kössük elé!
Lehurrogás. Na jó, egy próbát megér. Hatás semmi.
Üljön fel két ember a Trami motorháztetejére!
És lőn!
Sajnos már csak mi élünk apámmal a kalandtársakból:-(
De ha nem hiszitek, felsorolom a résztvevők nevét.

donphobos 2010.05.26. 21:43:45

Utolsó kommentként csak annyit tudok hozzáfűzni hogy az orosz sár és az emberi hülyeség határtalan. Minden másra ott a Mastercard...
süti beállítások módosítása