Útmenti síremlékek: balesetveszély és törvényszegés

  2010. április 21. - baowah Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

Bennünk van a hajlam, hogy a gyászt perverz magamutogatássá változtassuk. Az eddig megtűrt keresztek és síremlékek egyre nagyobbá válnak.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971938903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laciii 2010.04.21. 12:25:41

@sipike78:
Majd emlékezz erre ha szembe jön két kamion és a menekülési útvonalad egy bebetonozott mázsás kődarab zárja el.

Laciii 2010.04.21. 12:32:51

A 6-os Érd felé elég széles út, viszont mikor ketten jöttek szembe nagyon örültem, hogy nem kellett semmilyen síremlékre is vigyázni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 12:35:15

@Laciii: Vihar a biliben. Megpróbálom kikerülni jobbról, fékezve nekihajtok stb. Azért a közút nem alagút, ne csináljuk már a feszkót.

Sokkal súlyosabb problémákkal kellen foglalkozni intézményi és egyéni szinten. Pl. a tolerancia -1 irányába történő elmozdulásával.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 12:38:51

persze, motorral más tészta
sajnálom is őket a fos utak miatt

de, ha olyan g. lennék, mint néhány kommentelő, azt mondanám: nem kötelező motorozni (de nem mondom)

ha kétszer megy a komment, bocs

záporjózsi 2010.04.21. 12:39:21

@phrascarica: Itt vannak potenciális hullajelöltek. ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 12:42:43

@Laciii: mellesleg már volt erre példa, igaz, nem zárta el semmi az utamat

az előző kamion vissza már nem tudott sorolni, mert valami húgyagyú beslisszolt a helyére, gyorsulni meg nem tudott rendesen

már idejekorán számítottam rá, így lehúzódtam a murvára (ahol egyszer előttem csúszott ki egy golf, ripityára verve a kocsim lámpáit a felcsapott kavicsokkal, mind1...)

nem árt vezetés közben a szürkeállománytis bekapcsolva hagyni

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 12:46:17

@Balazs5: Minek mindenbe belekeverni a rasszizmust? Neked erre áll fel?

lzh6k4 2010.04.21. 12:51:27

"a véletlenül félre kell rántani a kormányt "

Autós újságírótól ilyet. Erre csak azt tudom javasolni, hogy tudod mit rángassál a kormány helyett.

Aszfaltozott leállósáv? Nem rossz ötlet, de ne felejtsük el, hogy akkor nem csak balról fognak előzni a nagy fekete autók a gonosz bácsikkal. Jelenleg csak azért nem előznek jobbról, mert a murva lassabb, mint kivárni a köv kispolákot és letolni az útról. Rendőrség is kéne mellé, ja azoknak meg dolgozni.

S4mu3l 2010.04.21. 12:51:32

a nagy márvány/beton szar ahogy nézem, az utána pár méterrel induló szalagkorlát vonala mögött vagy 30 centivel helyezkedik el

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 12:51:53

@sipike78: Persze, ez a síremlék dolog csak egy a sok közül. De akkor szidhatjuk egyszerre az összes út akadályt is. Éljen a globális performance!

Minek az utak mellé "temető"? Én sem aszfaltozok rá senkinek a sírhelyére...

A baleseteket demonstráló fényképes táblák tökéletesen elege. Ja, hogy van, aki pont ebbe csókol bele?

Ha mindenki elővigyázatosan közlekedik, akkor ha vészhelyzet gyanús a dolog, ki az a marha, aki a reklámtáblákat nézegeti? Ha meg épp úgysincs jobb dolga, akkor a tábla eggyel több valami, ami felhívja rá a figyelmét, hogy nem otthon van, hogy lesz**jon mindenkit maga körül.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 12:53:33

@lzh6k4: "Autós újságírótól ilyet. Erre csak azt tudom javasolni, hogy tudod mit rángassál a kormány helyett."

Te talán úgy oldod meg a vészhelyzeteket, hogy átgázolsz mindenen? Biztos azt tanították meg neked, hogy jobb férfiasan belehalni, mint megfutamodni az akadályok elől. Hát gratulálok.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 12:56:44

Annak az önjelölt kaszkadőrnek, aki meg felsorolta, hogy 13+1 féleképpen ki lehet kerülni a 100kilós betontömböt, üzenem, ne általánosítson, nem mindenki olyan vérprofi, mint ő, és nem minden helyzet olyan, amiből jól ki lehet jönni. A megítélésnél általában számít az is, hogy melyik autót/motort vezetted.

laposmacska 2010.04.21. 12:57:30

@vakrep: Debrecen (Látókép) és Balmazújáros közt minden kanyarban van egy-egy fakereszt. Pedig igazi kanyar nem nagyon van, teljesen egyenes az út. Amit itt "kanyarnak" mondhatunk, azt simán be lehet venni akár 100-zal is. Nem figyelmeztetnek a fakeresztek semmire. Egyébkén is van arra tábla, hogy a problémás kanyart jelezze.

GGG77 2010.04.21. 12:57:36

ezeket a betonkockákat teketória nélkül bontatnám el, akik pedig kihelyeznek ilyet szigorúan büntetném

isti77 2010.04.21. 12:59:42

Nagyjából egyetértek a cikk írójával, bár állítólag a keresztek, síremlékek látványának van egyfajta visszatartó hatása a közlekedők számára az vadulástól.
Azért jó lenne, ha ez lenne a legfőbb veszélyforrás az utakon, és nem az utak állapota. Ha az illetékesek ezzel akarják elérni, hogy az emberek ne száguldozzanak, jó irányba haladnak, bár nem tudom, hogy a kátyúkra, és azok kerülgetésére összpontosítás, és az ezzel járó kormányrángatás, szlalomozás és fékezgetés (kényszerből) mennyire segíti elő a biztonságos közlekedést.
Pl. a Nagy Lajos király útját a vicc kategóriába sorolnám, ha nem lennék kénytelen arra menni minden nap. Ez egy fővárosi főútvonal 2010-ben. Csúcspontja kétségkívül a Bosnyák téri kereszteződés, mint az ország leghosszabb fekvőrendőre. Az Egressy és Mogyoródi út közötti szakasz sem sokban marad el tőle.
De ez csak egy a sok közül. Mellesleg a Nagy Lajoson is van egy ilyen emlékhely.

Mr.Treeger 2010.04.21. 12:59:58

engem csak az zavar, hogy eleve elrendelésről beszélsz. A baleset nem több mint egy hülye véletlen. Nekem tavaly volt egy nagyon súlyos balesetem, egy hülye miatt majdnem meghaltam.
De egyáltalán nem a sorsnak fogtam fel. Aznap rosszkor voltam rossz helyen. Nem volt sors, hogy ez történjen, nem volt őrangyal aki megmentett.

A kereszt kihelyezése meg nem zavar, ha vki így tud tovább lépni, tegye.

lzh6k4 2010.04.21. 13:00:28

@lujo405GL:

Nem azt írtam, hogy menjen neki a culápnak. Ha rángatod a kormányt nagy valószínúséggel nem is mész neki, max bukfencezve átrepülsz felette, keresztbe.

Látom kár magyarázni. Aki nem érti rángatgassa csak, remélem nem leszek a közelébe. Remélhetőleg más sem.

Laciii 2010.04.21. 13:04:21

@sipike78:
Igen, vannak sokkal súlyosabb problémák, de ha ez nem számít akkor te miért foglalkozol vele azzal, hogy ide írogatsz?

Pont azért nem lett semmi baj, mert használtam a szürkeállományt, ÉS volt esély kitérni. MINDKETTŐ szükséges.

Pilgram (törölt) 2010.04.21. 13:05:35

dózerolják le a picsába az összes ilyen cigányemlékművet és meg van oldva a kérdés, mit kell ezt feszegetni?
szabálytalan? akkor mehet a lecsóba. ennyi.

68nyara 2010.04.21. 13:07:48

@arphetamin: nem, minden törvény szentírás. Mindegy kinek a véleményét támogatja.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:11:17

@lzh6k4: A rángatás és a félre rántás között szerintem annyi a hasonlóság, mint a félrerántás és a rántás között. De te tudod. Azért felhívnám a figyelmedet, hogy a rángatást te hoztad be a képbe, a félre rántást pedig az általad lebecsmérelt autós újságíró.

óbzmg 2010.04.21. 13:15:03

kivánom a posztolónak, hogy az ő élete is az út szélén érjen véget, ezek után megérdemelné...
Ezek az emlékező helyek elsősorban figyelemfelkeltésre valók, hogy a sok barom állat száguldozó, ha még képes gondolkozni, gondoljon arra, hogy ő is végezheti ott, vagy valaki ártatlan az ő száguldozása miatt.

Ja ehhez belátás kéne, felfogó képesség...

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:15:11

@Pilgram: Egyúttal megoldódik a cigánykérdés is, mi? Legalábbis szerinted. Te megállsz minden ilyen emlékmű előtt, és megállapítod a nevükből ott helyben, hogy cigányok voltak? Vagy csak úgy elsuhanva előttük olvastad le a neveket?

Meglepődnél, hogy hányféle származású ember képes ilyen csinnadrattára.

lutria 2010.04.21. 13:15:53

Azzal is törődhetne a közútkezelő hogy vidéken az legalább az élesebb kanyarok mellől kivághatnák a fákat,mert biztos van arra valami Murphy-törvény hogy egy kisodródó autó pont egy fát kap telibe még akkor is ha 20 méterre vannak egymástól.Ha már a 60-as években megtették volna jópáran megúszták volna azzal hogy a kocsi kifut a szántóföldre frontális ütközés helyett.

mme piros · http://www.piroslampa.net 2010.04.21. 13:19:21

A képen látható rajtkő (bocs, kegyhely) az M2 mellett igenis veszélyes. Nem véletlenül csak azon a pár tíz méteres szakaszon van ott szalagkorlát, sajnos ezt a rokon elfelejtették. A balesetet egy rokonom sajnos közvetlen közelről látta, a motoros előtte haladt éppen, amikor megtörtént a tragédia. A motoros szabálytalankodott, és "természetesen" nem 90-nal ment, hanem sokkal, sokkal gyorsabban. Ahová a betonkockát letették, vágta ketté szó szerint az áldozatot a korlát.
Ez szomorú ugyan, de a darwini kontraszelekció áldozatainak tényleg nem szabadna így emléket állítani.
Az arra haladó autósokat igenis zavarja, nagyon sokan, akik először látták ezt az oda nem illő műtárgyat, lelassítottak.
Ha már ennyit áldoztak a halottuk emlékének, inkább tettek volna közzé egy motoros magazinban felhívást, hogy " a fiunk 200-zal ment és kettévágta a korlát, te ne szabálytalankodj!" - ennek több értelmét látnám.

Jó pár évvel ezelőtt utasként részem volt egy balesetben a régi rádi kanyarban. Elég sok autó kisodródott ott, többen meg is haltak. Az egyik hozzátartozó baromi nagy emlékművet állíttatott, éppen a kanyar külső ívére, ahová a balesetes autók repültek ki. A mi kocsink x átfordulás után a tetején landolt, az emlékmű elé, gondolom annak részeként a földbe beásott acélgerendák (mintha vasúti sínek lettek volna, máig nem értem mi keresnivalójuk volt ott??) a sofőr és a köztem lévő szűk helyre érkeztek be az utastérbe. A szó legszorosabb értelmében egy hajszálon múlott, hogy nem nyársalt fel minket.
Ha mi is ott haltunk volna meg, talán az áldozat családjának kisebb lett volna a gyásza? Nem hiszem...

mennyi 2010.04.21. 13:21:32

@paramedic25: iTT LÁTTAM EGYSZER A KÉT KOCSIVAL KIÉRKEZŐ HÁTRAMARADOTTAKAT. AZ ÚT FELÉT ELFOGLALTÁK ÉS FELELŐTLENÜL JÖTTEK MENTEK A KÖZLEKEDŐKTŐL NÉHÁNY CENTIRE.
KINEK JÓ EZ? SZÁMÍT ILYENKOR AZ ÉRZELEM, SZÁMÍT, HOGY E MIATT LEHETNE MÉG EGY EMLÉKHELY UGYANOTT?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:25:50

@Laciii: Azért írogatok ide, mert ez egy nyilvános fórum :P

én a temetőket sem csípem, ugyanazon oknál fogva, mint amit leírtak többen, de többszáz év hagyományát nem lehet kiirtani ukmukkfukk (még, ha egy bizonyos réteg igen törekszik is erre)

én mindig, minde esteben átgondolom, mi a péló történhetett, hogy nehogy beleessek ugyanabba a hibába, mint az áldozat vagy a "gyilkosa"

kanyarban (majdnem) egyértelmű, egyenesben meg imádkozok, hogy ne jöjjön se előttem, se mögöttem olyan barom, aki miatt történt az eset

egy, azaz egy dolog viszont kurvára idegesít ezekkel kapcsolatban: mikor éjszaka ég a piros mécsesben a gyertya

10-ből 9-szer beszopom, hogy valamilyen jármű lámpája, még olyan helyen is, ahol sűrűn megfordulok

óbzmg 2010.04.21. 13:26:52

Nem lenne egyszerűbb normálisan hajtani??? normális sebességel és akkor nem sodródsz ki. Ha valaki hülye akkor az összes fát meg villanyoszlopot meg mindent eltakaríthatsz az útból, akkor is balesetet csinál, és ami a legdurvább az egészben, hogy sokszor a vétlenek halnak meg miattuk. Minden felelőtlenül száguldozó egy potenciális gyilkos (jobbik esetben csak ön-), ezt kellene fölfogni mindenkinek.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:29:10

a maradék 1-ben meg azt hiszem, a vakondok kupit nyitottak

konrada 2010.04.21. 13:29:57

@okoskodó:

Kedves Okoskodó!

Ha te menekülni akarsz, ott a puszta, menekülhetsz bele a világba.
Ott még akár útról is, mert a szalagkorlát nem azért van, hogy legyen kerítés, hanem azért, mert valami oka van: szakadék, fák, stb.

S a legtöb embernek inkább menekülés az, ha a töréstesztelt korlát vezeti meg, fogja meg, mint ha elegáns repülés után egy fa.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:32:50

@óbzmg: "Nem lenne egyszerűbb normálisan hajtani???"

az nem trendi

Csata után okos a magyar, mindig is így volt, mindig is így lesz.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:32:57

@Szábó Pátrícsá: Hogy írtál-e ilyet, vagy nem, azt nem tudom. De a válasz nem neked szólt, javaslom tanulmányozd a "Válasz erre" használatát. A nem saját inget pedig ne vedd fel, mert az másé.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:34:32

@Pilgram: Na ez mondjuk érdekes, hogy egy pillanatra Szábó Pátricsá lettél... Trükközgetünk? Good boy, take it easy.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:36:03

@Pilgram: Dehogynem, barátom!

"dózerolják le a picsába az összes ilyen cigányemlékművet és meg van oldva a kérdés"

kneissl 2010.04.21. 13:36:58

Én csak azt kérdezném...
Akkor a temetők miért vannak?

I. Az úton közlekedünk
II. a temetőben szomorkodunk

Lekapni az összeset.
Elrettentő ereje semmi nincs,
ezen a nyomvonalon eljutunk majd oda is, hogy a járdák is megtelnek "kegyhelyekkel" ha valakire ráesik az ornamentika..

bee-lah 2010.04.21. 13:37:07

@mme piros:
Az a "baromi nagy emlékmű" a rádi halálkanyarban, az véletlenül nem egy közönséges kőkereszt? mondjuk 1852-ből... :)

csak akkoriban még nem sodródtak ki a szekerek... :)

B1

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:40:02

@bee-lah: Ez így ebben a formában baromira ciki :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:41:15

@mme piros: meg szabad kérdeznem miért borultatok fel...?

Nekem egy durva kicsúszásom volt, soha nem tagadtam, hogy én voltam a hibás. Szerencsére csak nekem lett bajom belőle.
Eső után egy élesebb balkanyarban nagyot fékezett az előttem lévő, én meg hülye módon satuztam, és balra húztam a kormányt, jobbra helyett.

Persze, úgy megpördültem, mint a búgócsiga, át a másik oldalra.

És most tessenek figyelni: ha nem lett volna ott egy kis kibetonozott vízelvezető vályú, felfutottam volna a járdára. Így visszapattantam, egész az eredeti sávomig.

Gyalogos nem volt semerre, szerencsére szemből sem jött senki. De lehetett volna, jöhetett volna...

Mákom volt. Azóta minden projektet kétszer futtatok le a buksimban, mielőtt belevágnék.

odamondó 2010.04.21. 13:43:22

Minden beton illetve nagyobb dolgot eltöröltetnék, viszont a fakereszt teljesen helyén való. Én már többször csökkentettem emiatt sebességet amikor siettem és láttam egy fakeresztet útszélén... jó kis emlékeztető ez.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:43:26

@bee-lah: Így monnyuk már más a gyerek fekvése :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:43:52

@sipike78: (hozzáteszem, négyszemközt: gyorsan hajtottunk mindketten)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 13:45:27

@odamondó: akkor te Ukrajnában idegösszeroppanást kapnál :)

misinator 2010.04.21. 13:48:14

Volt egy közszeretetnek és köztiszteletnek örvendő, szépreményű - akkor 27 éves - kollégám 97'-ben a kórházban, akinek huhogtunk, hogy a nagyteljesítményű motorján fog meghalni.Rászóltunk...
Miskolcon, a belváros egyik négysávos útját keresztezte lámpával szabályozott kereszteződésben, amikor a főútvonal sávjain a pirosnál álló autókat kikerülte(!)egy román autós...
A temetése nem volt kíméletes: a sírba engedéskor felbőgtek, felhorkantak a motorkerékpárok, szirénáztak a mentőautók. Még most is kiráz a hideg.
Abban a kereszteződésben a villanyoszlopon azóta is mindig van tenyérnyi koszorú és mécses.
Nna, OTT nem zavar a jelenléte, de az országúton szinte fallikus jelkép totemoszlopszerű "emlékMŰVEK" igen.

kkn 2010.04.21. 13:49:53

No, ez a kedvenc vesszőparipám. Régen volt a kis kereszt.
Most már ott tartunk, hogy igaz, hogy az útszéli árok túloldalára, de Martfű után, délnek a 442-es mellett van két síremlék , de az egyik rendes sír, oda temették a srácot.

Ilyen alapon a kórházak kórtermei tele lehetnének táblákkal, keresztekkel, mert a népesség jórésze ott halálozik el. Nem maradna hely a betegeknek, mert az egész kórház egy kripta lenne.

Nonszensz az egész, igazi tudatlan balkáni mentalitás.

Én speciel azt már említettem a családban, hogy sem temetést, sem parcellát nem kérek, tűzre velem, azután szórjanak el valahová. Akinek fontos vagyok, az úgyis emlékezni fog rám, nem kell hozzá egy kődarab, aminél az eszébe jutok.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:50:27

@sipike78: Örülök, hogy ezt így megúsztad, utána másképp áll az ember a dolgokhoz. Legalább is egy ideig biztos. Akkor hirtelenjében hajlamosak vagyunk túldramatizálni a helyzetet, aztán tompulnak az élmények.

"én meg hülye módon satuztam, és balra húztam a kormányt, jobbra helyett"

Ez így ebben a formában úgy hangzik, mintha összekeverted volna az irányokat. Tudom, hogy van ilyen, de ilyen brutális példán keresztül még nem találkoztam vele.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 13:54:21

@kkn: Sajnos, egy nagyon jól menő biznisz is épül az elhalálozásra, amit az utóbbi időkben már nagyon pofátlanul tolnak arra építve, hogy az ember nyomorúságában szégyelli szóvá tenni, hogy ezt azért már nem kéne, s hogy mennyit engednek a feléből?

alprazolam 2010.04.21. 14:01:31

@kkn: az utolsó bekezdéssel teljesen egyetértek. milyen ciki, hogy múlt héten eladtak egy legelőnek minősített temetőt, teli jelöletlen sírokkal. így már nem is kellett a vevőnek.

misinator 2010.04.21. 14:08:41

@kkn: A szórás se biztos, hogy kíméletes: Gyerekaltató-, mentő-, helikopteresmentős orvos, barát. Autóbaleset. Előtte vitte haza aznap az újszülöttjét. Kiszórása téli, nyirkos, ködös időben a repülőtér felett mentőhelikopterből a ködön keresztül aláhulló fehér szegfűszálakkal...
A magyar temetési és emlékezési, emlékállítási rítusok nagyon kemények tudnak lenni. Ezekután nincs mit csodálkozni a szaporodó mementókon...
Na jól van, bocs, látszik az egészségügyi létem, nem sokkolak Titeket több történettel.

Sierpe (törölt) 2010.04.21. 14:17:24

@óbzmg:
- szerintem nem nagyon visszatartó egy ilyen, mert aki úgy közlekedik az általában csak kiröhögi, hogy nézd a hülye gyerek nem tudott vezetni
- amelyik hozzászólás azzal kezdődik, hogy majd ha veled/családoddal történik vagy kívánom, hogy történjen veled... már önmagában nevetséges

"Nem lenne egyszerűbb normálisan hajtani???"
erre meg csak annyit, hogy de, sőt mennyivel egyszerűbb lenne, ha mindenki betartaná a törvényeket, még börtönökre sem lenne szükség, ilyen egyszerű...

óbzmg 2010.04.21. 14:48:22

@Sierpe: nyilván van olyan lény nem is kevés akiknek nem visszatartó erő, de ha csak 1-2 élet megmenthető ezekkel a "figyelmeztető" jelképekkel, már akkor is megérte.
Én szivem szerint a balesetben összeroncsolódott autókat is kiállítanám az út szélére, mert akkor szembesül csak velel az utazó, hogy akár ő is járhat így, őt sem védi majd meg az autója ha ész nélkül száguldozik.
Az út menti síremlékekkel én sem értek egyet, de figyelmeztetés az kell valamilyen formában.

óbzmg 2010.04.21. 14:55:38

@Sierpe: Azért ez nem egyenértékű azzal, hogy nem kellenének börtönök. A bűnözés mindig valami haszonszerzés miatt történik, de az ész nélküli száguldozás semmilyen haszonnal nem jár, sőt még önmagára is veszélyes (az hogy 10perccel hamarabb ér célba az ugye nem komoly érv) simán be lehetne tartani, mindenkinek a saját elhatározásán múlik. Meg azon is, hogy aki magától ezt nem fogja föl, annak a fejébe kéne verni minden módon. Persze amíg a büntetési tételek nevetségesek, addig nincs visszatartó erő az agyatlanok számára..

Sierpe (törölt) 2010.04.21. 15:01:07

@óbzmg:
tudom, hogy nem egyenértékű, de kb. ugyanannyira jó érvelés.
Arról nem is beszélve, hogy ilyeneknek nekimenni akár defekt vagy más meghibásodás miatt is lehet nem csak mert száguldozik valaki

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.04.21. 15:09:22

Ezek ügyesen álcázott trafipaxok. Vagy majd azok lesznek.

lujo405GL (törölt) 2010.04.21. 15:20:15

@óbzmg: "Én szivem szerint a balesetben összeroncsolódott autókat is kiállítanám az út szélére, mert akkor szembesül csak velel az utazó, hogy akár ő is járhat így, őt sem védi majd meg az autója ha ész nélkül száguldozik. "

Ha jól emlékszem, van/volt már ilyen kezdeményezés itt-ott. Szerintem nagyon hatásos. Főleg, ha nem centiméterekre az út szélétől helyezik el őket.

gnme 2010.04.21. 15:23:53

én nem engedném hogy az út szélére sírokat építsenek, arra van a temető
igaz még csak fikarcnyival vagyok harmincon túl, de ha harminc éven keresztül meg lehetett állni, hogy ne építsenek sírokat az árokpartra, akkor ezután is meg kellene ezt állni ..

..asziszik az emberek mindent lehet b+

Krisi 2010.04.21. 15:33:37

@lujo405GL: a Kontroll című filmben volt egy jó ötlet, amikor levittek egy Totalcar-ra tört kocsit az aluljáróba, és az volt a szöveg mellé, hogy "ha iszik inkább metrózzon" (vagy valami hasonló)
:D

dávidzoli 2010.04.21. 16:08:23

A rómaiak meg tudtommal az utak mellé temetkeztek, mi meg egy körbekerített helyre, ez a temető. Vannak népek akik elégetik a halottakat, vannak akik feletetik az állatokkal, vannak akik maguk eszik meg, attól függően, hogy mennyi éppen a kaja. Van ahol a házban van az emlékmű, van ahol csak az emlékezet van, és még lehet sorolni. Szóval ezek csak szokások, úgyhogy nem tök mindegy?

khaleeji 2010.04.21. 16:34:12

közterületen legfeljebb egy hónapra megtűrném, utána viszont beszedném a kegytárgyakat.
semmi keresnivalójuk nincs az út mellett!

butschq 2010.04.21. 16:43:22

bennem van a hiba... szoktam látni az ilyen emlékműveket, de még egyik sem zavart
igaz nálunk még nincsenek "útszéli közösségi balesetemlékek"
és aki sétál hazafele egyik faluból a másikba, belecsap a villám, neki is állítanak ilyesmiket? végülis közúti baleset, gyorsan hajtott a villám, és nem adta meg az elsőbbséget pistabá
...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.04.21. 17:10:53

@Ibn al-Haiszam:
Pedig az idézet szerint a plakát is tilos volna... Le a plakátokkal!

„A közút területén, a közút felett és mellett tilos elhelyezni (...) egyéb tárgyat (...), amely alkalmas arra, hogy a közlekedők figyelmét elterelje..."

Kapják be.

dennisthemenace 2010.04.21. 18:56:58

@gnme: Azt hiszed, csak Magyarorszagon van ez a szokas? Mashol is. Es senkinek nem szurja a szemet.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.04.21. 18:59:54

@1kutya: nyilván élnek köztünk (még) olyan sofőrök, akiknek semmi nem jelent elég figyelmeztetést

ezek előbb-utóbb úgyis meghalnak, azt meg csak remélni lehet, hogy vétleneket nem visznek magukkal

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 19:04:08

a@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

itt egy kis program annak a tesztelésére, adott sebességnél mennyire észlelhető egy kültéri hirdetés:

www.lamaroutdoor.com/index.html

(saját képfeltöltéssel!)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 19:05:50

@sipike78: durva anyját a flashnek...

creative lab / test creative

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.21. 19:08:19

@lutria:
"Azzal is törődhetne a közútkezelő hogy vidéken az legalább az élesebb kanyarok mellől kivághatnák a fákat,mert biztos van arra valami Murphy-törvény hogy egy kisodródó autó pont egy fát kap telibe még akkor is ha 20 méterre vannak egymástól.Ha már a 60-as években megtették volna jópáran megúszták volna azzal hogy a kocsi kifut a szántóföldre frontális ütközés helyett."

Jó nagy butaság lenne kivágni a fákat az út mellől.
Egyfelől: nem rendelhetjük alá az egész természetet a közlekedési szokásainknak. Már maga az úttest is egy merénylet a természet ellen, szerintem nem kellene azzal tetézni, hogy háromszor annyi területet tarolunk le, mint amennyit feltétlenül szükséges. Mindezt azért, hogy még feleltőtlenebbül vezethessenek emberek. (és még azok miatt sem, akik szerencsétlen módon vétlenül kerülnek a fák közé valami barom miatt)
A fa ott van, egy helyben, a kormány a sofőr kezében, törekedni kell rá, hogy ne menjünk neki, meg meg kell próbálni kerékkel lefelé autózni.

Másfelől:
A környéken a főút melletti erdősáv írtásába kezdtek, azzal a nemes szándékkal, hogy a helyben megszaporodott segélyeseknek az önkormányzat tüzelőt tudjon osztogatni.
Azon a télen háromszor annyi baleset volt azon a (nyílegyenes) főúton, mert a fák hiányoztak és tele volt hóátfúvásokkal az út.
Az utak melletti erdősávok hibátlan megoldást nyújtanak a nagy oldalszél ellen, a hóátfúvások ellen, nem mellesleg a minket éltető természet részei. Próbáljunk az aszfalton maradni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.21. 19:15:21

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

A plakát egy brutál dolog. Én próbálom kirekeszteni az életemből az üzleti célú befolyásolás befogadásának minden formáját, de egyszer majdnem ráfaragtam.

Ugye tudjuk, hogy tekintélyes létszámú sereg dolgozik azon, hogy én, aki rá sem nézek a reklámokra, mégis ránézzek.

Volt egy autót reklámozó óriásplakát, amin egy autó szerepelt teljes méretben, illetve egy ipse, aki bekukkant annak ablakán. Az ipse figurája külön lapon volt, kicsit kijjebb eső síkban, így a plakát mellett elhaladva olyan volt, mintha mozogna.
Szemem sarkából észleltem ezt, furcsa volt, odanéztem, hogy most ez így hogy? Rájöttem, hogy mit látok, tekintetem vissza az útra, látom, áll előttem a sor. Kockásra fékeztem a 4 gumimat, szerencsére meg tudtam állni.

Akkor agyaltam rajta, hogy ha összetöröm magam, másokat és beperelném a reklámtábla céget, akkor (én a cég helyében ezt tenném) azt mondanák, hogy "miért nem az utat figyeled?"
Miközben vizuális kommunikáció szakemberek hada dolgozik azon, hogy én mégse az utat figyeljem.

Katasztrófa az egész!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.04.21. 19:31:30

@Csumpi Hálidéj: A nagy reklámguru, David Ogilvy rühellte az óriás reklámtáblákat. Jó beszélőkéjének köszönhetően pl. a Shell felhagyott a táblás hirdetéssel arra az időre, amíg ő volt a marketingfőnökük.

Pedig akkoriban még csak 2%-át tették ki ezek a táblák az összhirdetésnek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.21. 19:35:44

@sipike78:
Én lelkiismeretfurdalás nélkül, tollvonással betiltanám az útszéli plakátokat, de az egyéb köztéri reklámokat is csúnyán megnyirbálnám.

csahos 2010.04.21. 20:13:56

Szerintem egy - egy ilyen megemlékező hely mindenkit elgondolkoztat a következő kilométereken. Ha közeli hozzátartozótok hal meg az úton, majd másképp látjátok a dolgot. Inkább érdekelne, hogy a költségvetése hány százalékát költi az utakra, és hány százaléka az apparátus fenntartására a közútkezelő nonprofit valami. Szerintem hamarosan megtudjuk.

Swind 2010.04.21. 20:35:26

Régen azthittem, hogy a fakeresztes helyeken helyben temettek..

pink75 2010.04.21. 22:36:30

beteg, akit ezek zavarnak

nzo88 2010.04.21. 22:51:27

No de kérem. Addig, amíg oda építik, az sem két perc. Addig nem tűnik fel senkinek, hogy ott nem a közútkezelők helyeznek el egy új táblát?? Utána meg mekkora gáz, hogy ott van. Sok minden van az út szélén, aminek nem kellene ott lennie. Ha valaki otthon halálozik el, a szobában vagy az udvaron sem emelnek síremléket. Akkor ott minek. De ha ott egy fejfa, nem biztos, hogy az rossz. Azért néha nekem is eszembe juttatja, hogy lehet egy kicsit meggondoltabban is vezetni.

gnme 2010.04.21. 23:02:03

@dennisthemenace: én elhiszem b+, hogy neked valakid kivasaltak ott. De az enyém szúrja.

A köveknek gyertyákkal semmi keresnivalója az árokparton. Ez sértés az ellen aki meghalt.

Nem nyugodhat, mert kulimajmok (=hozzátartozók) kiszórják a szemetét az árokparta. És a kutya is meghugyozhatja az emlékét.

szerintem pedig a kutyahuggy nem arra az emberre való akiről vagy jót vagy semmit.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 00:15:35

@gnme:

Bakker!

Régóta figyelem a hozzászólásaidat, Te vagy az egyik kedvencem!

mediocris 2010.04.22. 02:03:43

Én nem értem. Ezeket az embereket ott temették el? Nem szerették a tömeget?

Szűcslaci 2010.04.22. 06:18:15

1. Törvényben rögzíteném, hogy mindenkinek ott kell síremléket állítani, ahol a halála bekövetkezett.
2. A síremlékért természetesen adót szednék - térfogata vagy súlya alapján, amelyik több pénzt hoz.
3. Egy halott - egy síremlék : tehát máshol már nem engednék emlékművet ugyanannak a kadávernek.

mlt3 (törölt) 2010.04.22. 08:51:44

@pink75: Szerintem meg az a beteg, aki arra szeret emlekezni, hogy a rokona ugy doglott meg mint egy kutya, az ut szelen - es ezt raadasul meg masoknak is mutogatja.

Ha egyszer, mikozben bekesen motorozgatsz, kijon eled egy kamiont elozo suzukis kamikaze, es a korlat melletti vekony savon menthetned a tyukszaros eletedet (ha nem allna utadat egy ilyen lenin-mauzoleum), akkor a levegoben repulve majd meg fogod erteni, hogy miert kell elbontani ezt a sok giccses, balesetveszelyes, balkani fost.

lujo405GL (törölt) 2010.04.22. 09:23:05

@Szűcslaci:
"1. Törvényben rögzíteném, hogy mindenkinek ott kell síremléket állítani, ahol a halála bekövetkezett."

Ez mekkora baromság! Mondjuk a többi pontod is...

Rönó Expr. 2010.04.22. 09:35:16

@csahos:
Amig kilométereken át elgondolkozol, más közlekedőket veszélyeztetsz, mert máson jár az eszed, mint amin kéne!
Az M7-en is lelkizel, a pákozdi kijárónál???

Kifordított kacagány 2010.04.22. 10:01:52

ennyit problémázni ezen. ha egyesek önkényesen ilyen szarokat építhetnek, akkor azt mások önkényesen eltüntethetik onnan. aztán egy idő után az egyesek rájönnek, hogy nem éri meg.
kegyeletsértési marhasággal meg felesleges jönni, nem ott fekszik a hulla a kő alatt, neki ahhoz semmi köze.

Kifordított kacagány 2010.04.22. 10:08:10

a kedvencem a mecsekben a motoros hülyegyerek emlékműve, aki a nagy rajkodás közben szenderült jobblétre. a hozzátartozói minden évben megmutatják, hogy bizony az ő vérvonaluk halt meg ott. ott állnak a kanyarban félig elállva az utat és gyertyát gyújtogatnak arra várva, hátha valaki egyszer őket is elcsapja és mellé költözhetnek. komoly emberek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 10:09:17

@Rönó Expr.:

Életszerűnek tűnik, hogy az ember vezetés közben egyébként nem gondolkodik.....

Ha menet közben elagyalsz azon, hogy itt lassítok, mert sok a koszorú, az tuti közúti veszélyeztetés.

Ekkora baromságot rég írtak már itt, pedig erős a verseny!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 10:36:02

@Kifordított kacagány:

Abban a balesetben én úgy tudom, hogy a vétlen motoros halt meg.

gnme 2010.04.22. 10:44:18

@Csumpi Hálidéj: pelyig mondtam már tiltsanak ki a pi*ába, mert nem szeretem az észt osztani. Pláne hogy kevés van :D

Deháát azóta is itt ba*om a rezet.

Eza sírozás olyan, mint az illegális szemétlerakás. Mindenütt ott van és mindenki elnézi. Ha több lesz belőle, azt is elnézik az eltávolításért felelősök.

Ha mégtöbb lesz belőle akkor a miniszterelnök a felelős egyszemélyben.

A szabályok nélküliség, a következetlenség, a következmények nélküliség.

Kifordított kacagány 2010.04.22. 11:21:31

@Csumpi Hálidéj: nem tudom mennyire vétlen az, aki ugyanabba a brancsba tartozott és épp egy esztelen száguldozás után igyekezett a kiindulási pontra, hogy menjen még egy kört.
de legyen vétlen, nem bánom, a hozzátartozói akkor is nagy barmok.

@gnme: bezzeg ha kicsit gyorsabban mész, azt nem nézik el.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 11:25:17

@gnme:

"
A szabályok nélküliség, a következetlenség, a következmények nélküliség. "

Na várj! Ez nem egészen így van, pedig én is azt hittem.

Valamelyik nap éjjel jöttem haza és a városunk felé eső utolsó körforgalomnál úgy döntöttem, hogy mivel sehol senki, kipróbálom, milyen érzés lehet index nélkül kihajtani a körforgalomból, úgy, hogy próbáltam odaképzelni a másik autóst, aki miattam nem hajt be, mert hülyeségéből azt hiszi, majd jól továbbmegyek.
Szóval próbaképp kihajtottam index nélkül (életemben először). Nem volt könnyű, mert a mozdulat annyira benne van az emberben, hogy külön erőltetnem kellett, hogy a kezem ne akadjon bele a kapcsolóba.

Szóval kihajtottam. Előttem elemlámpa gyullad és már állok is félre. Nem akartam elhinni. Szerencsére megúsztam a bűntetést, de ez nem volt magától értetődő.

Hazáig alig kaptam levegőt. Míg az egy napi autózásom napi 30 perccel hosszabbodik meg, mert olyan autósoknak szeretnék elsőbbséget adni, akikkel nem is kerülök ilyen jogviszonyba, de ezt előre nem tudom, ők meg nem jelzik, több alakalommal rendőrautó előtt, vagy maga a rendőrautó is, addig én egyszer hajnali fél 3-kor üres úton kipróbálom csak a fíling miatt és engem megbűntetnek, talán egyedüliként az országban emiatt.......

Na mindegy.

gnme 2010.04.22. 11:27:40

@Kifordított kacagány: én mindig annyival megyek amennyivel a kocsi bír menni. Nagyon nem ilyedek meg az előzésektől, az hozzátartozik a vezetési kultúrához, hogy gyakorlottan és biztonságosan tudjon az ember előzni.

ennél sokkal durvább dolgot láttam az imént ... rádöbbentett az elmaradottságunkra

hátt.. arról van szó a cikkben, hogy az autópőályán megállítják az autókat

én kb ötvenezret mentem a német autópályákon de a kuttya nem akart sose megállítani

itt meg b+ .. itt még az autópályából is nevetséget csinálnak

www.fn.hu/belfold/20100422/megallitjak_kocsikat_m6/

Rönó Expr. 2010.04.22. 12:35:38

@Csumpi Hálidéj: Index- és szabálybuzi vagy! Mond már meg, hogy kinek indexelgetsz éjjel a kihalt városban? A bagzó macskáknak vagy a vartyogó békáknak?

Rönó Expr. 2010.04.22. 12:52:42

@gnme: Csúmpi Úrnak magasfokú gyakorlata és mélyben gyökerező kultúrája van az indexelés tekintetében.
Ezúton kívánok nagyon sok boldogságos, meghitt, indexlegéttessel eltöltött kellemes órát neki és kedves autójának!

gnme 2010.04.22. 13:41:39

@Csumpi Hálidéj: sapka volt rajtad?

Akkor azért büntettek meg majdnem.

:-)

azt a manuszt kellett volna megbüntetni aki az eger rallye első estéjén a körforgalomban (miskolc, tisza tó, eger, stb..) a kis hátsókerekes bmw-jével körforgót rodeózott hogy a normális autósok ne tudjanak behajtani amíg ő játszik ott bent..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 13:50:01

@Rönó Expr.:

Nem tudom, ki hogy van vele, de a mozdulat benne van az emberben (talán ezt hívják rutinnak?).
Nem gondolkodom rajta, oda sem figyelek direktben. Jelzek, fordulok. Ez tök automatikus. Írtam feljebb, hogy arra kell külön odafigyelnem, hogy ne tegyem.
Haverjaim, akivel erről beszélgettem, ugyanerről a jelenségről számoltak be, két kivétellel. Az egyiknek friss jogsija van, a másik egyébként is paraszt módon vezet.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.22. 14:53:39

@gnme:
"hátsókerekes bmw-jével körforgót rodeózott hogy a normális autósok ne tudjanak behajtani amíg ő játszik ott bent.."

Arról legalább lehetett tudni, hogy nem fog kihajtani előtted.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.04.22. 16:48:17

@Rönó Expr.:
Olykor a kihalt városban is akad olyan közlekedésben résztvevő, akit te nem látsz, ellenben a jelzéseid számítanak neki. Lásd még csöves, hazafelé igyekvő gimis buliholista, továbbá a nyinnyák. :)
Azt is fel szokták hozni, hogy a kanyarodósávban minek indexelni. Egy ideális világban mindenki indexelne és akkor látnád belőle, hogy nem akar egyenesen belédszállni, merthogy a szándéka is az, hogy kanyarodni fog. (Pl. benézi a táblát, felfestést és simán egyenesen továbbmegy, előfordul.)
Amúgy baromság (meg tök felesleges) az egész, az emberek Indiában is közlekednek valahogy...

Furamadár 2010.04.24. 15:25:25

Elsősorban mr nagyokos sipikének írom:

Személyesen ismertem valakit, aki egy ilyen "emlékhely" miatt halt meg.
Kismotorral bukott, és nekicsapódott egy ilyen kőkockának...

Ha csak egy fakereszt van ott emlékhelyként, valószínűleg pár töréssel megússza, de nem, nem ez történt.
Valakinek a túlzott magamutogatása miatt MEGHALT az illető, fel tudod fogni?

XWiseD 2010.05.17. 00:08:36

Görögországban vezetett már valaki közületek? Ott szerintem minden közúti halottnak van ilyen síremléke. Egész iparág épül az előállításra és forgalmazásra. Egyszer megnéznék egy statisztikát arról, hogy évente hány embert ölnek meg a síremlékek...
Nagyon nem lenne jó, ha mi is ide jutnánk.

Nszabi (törölt) 2010.05.30. 21:26:04

@Furamadár: A valaszom erre ugyanaz:szemelyesen ugyan nem ismertem,de sulyos,eletveszelyes seruleseket szenvedett szerencsetlen,valami defekt,vagy nem tudom en mi miatt.Kismotorral,30-al haladva!Ha nincs ott a ko,meg marvanyhalmaz,amit a kissebbseg allitott a sajat halottjanak,zuzodasokkal meguszta volna,motor felallit,hazatol,stb...De igy nagyon veres lett az az emlekhely,sajnos...
süti beállítások módosítása