Mit kapok én ezért!?

  2010. április 06. - ommm Címkék: peugeot hdi 5008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 8625

Egy nyugodalmas, kényelmes, jól összerakott és használható, különösebb allűröktől mentes családi autó. Bátran felveheti a versenyt bármelyik konkurensével.

Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr861896475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2010.04.06. 09:31:53

én ee'lhiszem Pista, hogy jó autó.

De nem magyarország a célközönség.

Hol vesz ilyet egy kétgyerekes "harmincas" család közel hétmillióért?

De ... van borom. :-) Kérsz?

KIZS 2010.04.06. 09:41:36

"én ee'lhiszem Pista, hogy jó autó.

De nem magyarország a célközönség.

Hol vesz ilyet egy kétgyerekes "harmincas" család közel hétmillióért? "

Pont erre gondoltam én is.

Goyo 2010.04.06. 09:43:33

2 oldal ajnározás után 4 csillag? Fura.

kovk 2010.04.06. 09:50:23

@Tamáss: Ezt én is meg tudom erősíteni, a 207-t nem lehet egy lapon említeni az előddel. A 207 egy megbízható és jól összerakott autó. Ismerősöm 2007-es gyártású gépében ültem, volt benne 70k főként Bp, és semmi baja nem volt, ellenben mondjuk egy sima xsara-val vagy 206-tal, amik ilyenkor már viseltesek voltak. Engem meggyőzött az a kis autó, nekem nem kéne, mert kicsi, de jó gép. Ki kell próbálni ezt az 5008-at, aztán kiderül, hogy oké-e.

Az X5 összehasonlításnál azért a szerviz számlát is mellé tenném az új autóénak, mindjárt más lenne a helyzet. Pl egy gumi az X5-re meg erre? Vagy egy turbó az x5-re meg erre a totál kommersz 1.6os kismillió példányban gyártott motorra?

sikeres-e 2010.04.06. 10:01:06

@SpencerBarnes: azért az elgondolkodtató, hogy miért is éri meg 17 év alatt 24 autót használni? Merthogy ez se nem minőségi autókra, se nem spórolásra nem vall.
A cikkírónak: hogy is van ez a minőségugrás fél év alatt? Tudtommal az, hogy egy kocsi mennyire fog széthullani, az nem egy rövid teszt alatt, inkább évek során derül majd ki. Persze lehet, hogy ezek az új franciák jobbak, mint a régiek (meg azért volt pár régebbi is, ami elég jó volt), de azárt így kijelenteni, hogy ezek már a minőség pédaképei, szerintem elég erős.

ommm 2010.04.06. 10:27:05

@Collector: Fogunk. Lesz ebből használt teszt biztosan.

Az összeszerelés és a felhasználta anyagok minősége javult jelentősen, és ez nem csak az én véleményem.

@gnme: Persze, jogos, ámde vannak olcsóbb verziók is ennél. Borban az igazság, majd este rápróbálok.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.06. 10:47:27

Simán venném. Nekem tíz év alatt 300 autóm volt. Köztük x5 is. De el kell mondjam nem gy nagy szám. Csörög zörög baszik menni a kisdízellel. De mivel elshortoltam mindenem így most egy 2es dízellel járok amire nem kell luxusadó hanem csak ukrángázolaj a tankba oszt usgyi.

esef 2010.04.06. 11:50:06

@V42-515:
Ha a Grand Scenic megfelelt és jó volt, szerintem maradj a márkánál.

@ommm:
A múlt héten láttam a Flórián téri felüljáró alatt egy lerohadt 323-at. Azt hittem a tiéd, aztán láttam, hogy magyar a rendszáma. Megnyugodtam és hajtottam tovább.

@kovk:
Múltkor a gumisnál volt egy garnitúra X6-ra való abroncs. Darabja akkora volt, mint nekem a 4 összesen. Árban meg sem mertem kérdezni, hogy mennyiért mérik...

esef 2010.04.06. 11:52:28

Két gyerekem van, pont 30 vagyok. Jelenleg van nagyobb problémám is, hogy hova költsek felesleges hétmilliót.
Illetve ha lenne felesleges hétmillióm autóra, nem ezt venném.

Dassler 2010.04.06. 11:54:56

@trixilw:
Már melyik "keleti csodára" gondolsz? Csak mert nekünk van a családban egy Peugeot meg 2 "keleti csoda" is és ez utóbbiaknak kb harada a szervíz költsége ugyanazon futott km-nél.
(mondjuk Mo-on erősen függ a szervíztől az ár/minőség.)

Alf (törölt) 2010.04.06. 12:15:03

@SpencerBarnes:

"de egy német importos x5-öst nehogymá' egy ilyen szutyok űberelni tudjon"

A BMW X5 az egy SUV, nagy fogyasztású, "reprezentatív" stb. A hummer is.

Ez egy akár 7 személyesre bővíthető családi egyterű kis motorral. Akinek a fogyasztás számít, vagy nagycsaládos, vagy épp üvegtetőt szeretne a gyerekeknek, annak bizony űbereli.

HARholio 2010.04.06. 12:20:51

Csak én nem látom a cikket?

Alf (törölt) 2010.04.06. 12:23:46

@HARholio: nem, az előbb volt, most már csak fehérség

blaB 2010.04.06. 12:57:04

@ommm:
Kedves OMMM,

a 'egyedül a kis, 1.6 HDi motor morrant egyet-egyet hidegen vagy intenzív gyorsításkor'-t javítsd kérlek intenzív gázadásra, így elég bután hangzik.

önkéntes rendőr 2010.04.06. 13:04:02

Háát igen, ezek a fránya franciák.
Újonnan (1-2 éves korig) mindegyik elfogadhatóan bukdácsol, de járjál vele 3-4 évig macskaköves pesti úton, aztán rájössz, hogy hulladékokat fosnak a gyáraikból.

Ma már egyébként nem csak ők tudnak főzni, de gyanítom messze még az idő, amikor beállnak a sorba, és megveszik a működésre, használatra jó német licenszeket, és beleteszik az autóikba. Addig csak koppintgatnak így-úgy. Persze ők ezt fejlesztésnek kommunikálják le...:-)

Summa summárum, sokgyermekes családoknak jó lehet, főleg azért, mert nincs mellette igazán jó alternatíva.

A BMW X5-össel összehasonlítani meg felesleges. nem ugyanarról szól a kettő.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.04.06. 13:07:26

Na most én mit kapok: Dacia Logan MCV 7személyes 1,5 dCi 3,6 mill 1,6 16v 3,3mill.
Vagy ha mákunk van 2-2,5 között egy alig futott 1-2 éveset.
a maradék 3-4 millióból meg egy jó darabig eléldegél a család.

karlmann 2010.04.06. 13:11:22

Nem tudom melyik PSA autóra gondolt a szerző, a széthulló futóműnél. A műanyagok nyekergése OK, az elektronikai zűrzavarok is, de széthulló futómű?

önkéntes rendőr 2010.04.06. 13:11:25

@Abszorpciós diverzifikáció: Gratulálok! Amit írtál (ha igaz) azt jelenti, kb. havi egy autót toltál. Ez egy átlagnepper erodeációs szintje. Csodálnám, ha ezalatt bármi jó autó került volna a kezeid közé. Ti máshogy "választotok". Nálatok a bontószökevény bömösök a menők. Azok meg hát: csörögnek-zörögnek...

blaB 2010.04.06. 13:18:59

@Alf: 1600kg 110LE, komolyan kérdezted, hogy miért?

csemeter 2010.04.06. 13:30:30

Kedves Pista!

A cikkben felmerült a sok más autónál is előjövő probléma, miszerint hétüléses "módban" nincs helye az autóban a kalaptartónak. A képeket nézegetve ebben a Peugeotban talán mégis van. A galéria 19-es képén, ahol a harmadik üléssor könyöklője és tárolórekesze szerepel az ülés mellett, a könyöklő mögött látszik egy hely, ahová szerintem pont passzol a "feltekert" kalaptartó. Úgy képzelem el, hogy a kalaptartót a helyéről kiemelve, picit előretolva, majd leengedve a könyöklő fölötti sávban szépen hátra lehet vezetni a szerkezetet és beakasztani a helyére az ülés mögött.

Mit gondolsz?

primadonna 2010.04.06. 13:31:18

Egy ilyen autót nem két, de még csak nem is háromgyerekes család vesz, arra vannak olyan autók, ahol a második sorban szépen elfér három gyerek + nagy csomagtartó. Én, mint gyakorló néggyermekes nem vennék ilyen autót, ugyanis a harmadik sorban NEM TELJESÉRTÉKŰ ülések vannak a képek szerint. Egy 10-12 éves gyereknek már nem lesz kényelmes, ha pl. a horvát tengerpartig kell ülnie benne. Max. egy baráti kispályás focicsapatnak Nyékládházáig bulimeccsre meg vissza. Nekem meg marad a 3-4 éves, használt VW Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy, Toyota Previa, Mazda MPV.

Gőzhenger 2010.04.06. 13:32:39

@karlmann: Ma reggel vittem a C5 (2004 - 140000km) kombit a szerelőhöz: kormánymű lötyög (még bírja), két függőcsapszeg, és egy szilentblokk csere rendel...
Amúgy szeretem a kocsit, de még ezt a "francia szőlőtermelő parszatoknak való kombit" sem a magyar utakra tervezték...
Salynos-salynos...
Ja és a feleségem Clioja (bár nem PSA, de francia) is évente kap valamilyen új futóműalkatrészt, pedig keveset és finoman hajtja.

esef 2010.04.06. 13:35:46

@Gergow:
Teljes mértékben igazad van. Csak ugye a Dacia hangzása minálunk... Igaz, '95-ben még a Skoda sem hangzott jobban.

razsa 2010.04.06. 13:43:04

A vezess.hu-n volt 308 tartós teszt ugyanezzel a motorral..Semmi probléma nem volt az autóval. Egy ideje én is céges 308cal járok. Kb 1 éve. Az autó ugynaolyan mint új korában. Nincs nyekergés, nincs zörgés. Csendes és a motor fagyban-melegben ugyanolyan jól üzemel. Ennyi. A váltó jó, futómű ok. Engem meggyőzött.

Sir Kolompár Obama 2010.04.06. 13:56:51

@ommm: Ez olyan ugrásszerű minőségjavulás, mintha a gorgonzola bűzétől megszédült Petit Claude minőségellenőrt maga de Sade-márki váltotta volna le, aki kegyetlenül odaver a korbáccsal."

Húúúh, b+, ez milyen szöveg már :((( ez milyen (csikósi)graphomanizmus már, meg ez a szarozás, ez gáz. Ízig-vérig mesterkélt francia erőlködés. Belter mint egy japán-német-franica híbrid, gagyi formatervű légbeömlők, koppintott gombok, króm és zongoralakk (ezek a dolgok sose voltak franciák)...

Azé' ne értékeljük már túl ezt a BMW-PSA-t. Pont annyival jobb ez a cucc mint korábban, mint amennyivel több bmw-kéz van benne. :)

Az üvegtető viszont jó buli, amíg egy elvadult bunkó nem dobja ki a barackmagot az 5.-ről.

Sir Kolompár Obama 2010.04.06. 14:14:55

@razsa: Húhh, 1 év, az már komoly véleménynyilvánító terminus :D Azé' kutakodjál még a neten egy kicsit a 3-as szériával kapcsolatban, főleg 307 ügyben, ami kb megegyezik a 308-cal. A 307 minden országban citromdíjas lett, mert annyira megbízhatatlan.

BMW /// 2010.04.06. 14:19:17

@Gergow: Az ár miatt nem rossz a Dacia tényleg de lehet hogy fele olyan kényelmes stb.Meg ha az a család sokat megy akkor érdemes inkább Zafira, Touran..... vagy 5-ös GT:). Érdekes hogy olcsó a Dacia mert tényleg az és mégsem fogy itthon ,ahogyan várták. OFF: Jah és az új 530d valami iszonyatosan brutál. Aki tudja próbálja ki rögtön mert eszméletlen.:)

BMW /// 2010.04.06. 14:21:53

@Sir Kolompár Obama: A 308 tudomásom szerint teljesen más mint a 307. Mert a 307 tényleg megbízhatatlan volt sokmindenben de aztán a 308 az valami "váltás" volt nem?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.06. 14:23:35

ha adhatok tanacsot.. amikor uvegen keresztul fotoztok, hasznaljatok cirkpolart: csokkenti a tukrozodest

Tamáss 2010.04.06. 14:29:59

@Sir Kolompár Obama:
Te igen el vagy tévedve :) a 308-nak kb semmi köze a 307-hez..

S2000 2010.04.06. 14:35:59

Inkább USA-ból egy Mazda CX-9, szlovák rendszámmal.

magas_makosbukta 2010.04.06. 14:51:49

1. A PUG-ban csak a motor BMW, de az is csak a benzinesekben, tehát a tesztelt autónak semmi köze a hárombetűs márkához.

2. Az üvegtető sokkal merevebb mint az acél, mivel többrétegű ragasztott üvegből van. Tehát egy kavics, jégeső vagy barackmag sokkal könnyebben behorpasztja az acéltetőt, minthogy megrepesztené az üveget. (mely sérülés esetén viszonylag könnyen cserélhető)

3. A 307 a modellfrissítés után semmivel sem volt megbízhatatlanabb az átlagnál. (Ld. korabeli ADAC statisztika). A 308 egyteljesen más modell, bár a padlólemez kétségtelenül ugyanaz. De nem is azzal volt a gond...

5. Volt a kezeim között számos újabb PUG: 308, 3008, 207. A minőségjavulás tényleg meggyőző. A 207 és 308 nagyobb futásteljesítmény után is zajtalanul és nagyobb gond nélkül teszi a dolgát.

6. Talán nem véletlen hogy ezeket az autókat mostanában 5 év / 200.000 Km (nem elírás: 200.000 Km!!!) garanciával akciózzák. Szerintem nem lehetnek olyan magasak a garanciális költségek ha be mernek vállalni 200.000 Km gyári garanciát.

7. Szerintem ne hasonlítgassuk Dacia-hoz, BMW X5-höz, Maserati Quattroporte-hoz és Unimog kerti traktorhoz. Egy egy megfizethető, jó minőségű, középkategóriás családi egyterű, 5-7 millió HUF-ért, 5-7 személynek. Akinek erre van szüksége, az meg fogja venni.

G.GABOR 2010.04.06. 15:05:43

Majd az idő eldönti mennyire jó,vagy sem. De az elődök,nem muzsikáltak valami jól.Napi használatkor,úgy is kiderül,ha valami mégsem jó.

2010.04.06. 15:19:14

@Sir Kolompár Obama: Tök igazad van, a BMW 8-as majdnem ugyanaz mint a 7-es igaz? Végülis csak egy szám a különbség. A PSA pedig már elég sokat javított az autói megbízhatatlanságán. Egyébként nem értem miért húzza le mindenki a franciákat, itt van például a Peugeot: Az 1-es széria az ugye gyakorlatilag Toyota, és soha nem is volt problémás, jó kisautó. A 2-esben a 206 kicsit megakadás volt, de inkább a kis hely miatt mint azért mert olyan nagyon problémás lett volna. A 3-as, elismerem ez elég problémás széria, a 306 egyedül talán ami javít a renoméján, és talán majd a 308. A 4-es széria közismerten az egyik legjobb a kategoriájában, nem véletlenül övé a Car of The Year szavazáson a "1. Highscore". Az 5-ös újraéledő széria, és úgy tűnik nem lesz rossz, a 6-os meg már kifutott ugyan, de ez sem volt olyan rossz, csak a konkurenciája túl erősnek bizonyult. A 8-as meg ugye szintén az olaszokkal eggyütt lett tervezve, építve, az is jó kocsi. A Partner, Bipper meg mindenféle szabadidő autók is megállják a helyüket, komolyabb problémák ezekkel sincsennek.

Ciri 2010.04.06. 15:32:24

@Tamáss:

"Te igen el vagy tévedve :) a 308-nak kb semmi köze a 307-hez.."

Te vagy eltévedve.

Ez teccil 2010.04.06. 15:41:28

Aki ezt az autot lemeri szolni az egy utolsó hazug ember !!

Minden Áron 2010.04.06. 15:51:39

Chrysler grand voyager 2,5 vagy 2,8 crd-i. Az 7 személyes a többi nem...

Amúgy ültem ennek a testvérében, egészen el tudtam volna képzelni 5 főnek. 1,6 hdi ótómata fullos 5,5 milla volt... Rokoné lett. Még műk...

Én a fentire szavaztam, eddig bevált.
Ja és japán fan vagyok...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.04.06. 15:56:59

@BMW ///: A most leváltott modell elég gáz volt. Inkább 535i-t vagy 550i-t próbáltam volna. Én azt fogok.

megint 2010.04.06. 16:45:48

Minőségileg javultak a franciák, reméljük ,hogy ezekben már nem spóroltak a filléres dolgokon, és pár évesen nem fognak karácsonyfaként világítani belül 50000 km után, viszont 2.0d kell hozzá, ez gyenge

Sir Kolompár Obama 2010.04.06. 17:17:50

@BMW ///: áhh dehogy :)
@Tamáss: őőőőőő, hihihi
@Bermuda: "PSA pedig már elég sokat javított az autói megbízhatatlanságán" - ergo: sokkal megbízhatatlanabb lett :) 2-es sorozat egy fos. A hármas nem különben. Habár a 306-os és 406-os egy külsejében szép generáció - persze az se a franciáknak köszönhető, hanem a Pininfarina-designe-nak. A 6-os széria is csak szép, de nem túl jó, habár robusztos a technikája - de ettől a méretosztálytól ez meg végképp elvárható. Egyébként meg nem húzom le a francia autókat, csak a tény az tény. Nekem pl kifejezetten tetszik a 406-os sötétkékben, vagy bordóban vajszínű belsővel. De attól még nem nevezném megbízható autónak. Ez az 5008-as meg csak nem is szép, de ha elpatkolnék, lehet, hogy ebbe kérném a koporsómat. :)

Jaffar 2010.04.06. 17:22:53

Az a vicc, hogy a legtöbb ember aki befürdött valamilyen francia márkával, az már eleve használtan vette, persz gyanúsan kevés km-rel. Tölünk nyugatabbra az átlagember évi 30-60 ezer km-t ver bele az autójába. 3-5 év után lecseréli, mi meg itthon megvesszük csak már az órájából hiányzik min. 100. Mert nekünk csak aza a kurva km óra állás a lényeg. Igen így van, van nepper ismerösöm. Többször próbálta "normálisan" árulni az autót a valós km-el, de úgy eladhatatlan. Márpedig egy mai autónak 150e km meg sem kottyan ha nem tapossák ki a belét és megvigyázzák, szervizelik stb. Ami a legérdekesebb, hogy pl itthon már az "ecceri" ember a Nissanokat is köpi, "mer az is rönó" lett. LOL

Sir Kolompár Obama 2010.04.06. 17:43:32

@Jaffar: Teljesen igazad van, de az ismerősödet kár volt megemlíteni, a végén még majdnem megsajnáltam :DDD

Visszatekerni az órát, na aaaaz az igazi kispálya. :(((

Sir Kolompár Obama 2010.04.06. 17:47:54

@Jaffar: Nekünk volt Peugeot-nk, és az ismerőis körömnek is, renyó is és citrony is. Méghozzá 0km-esek. De sok jót nem tudnék róluk elmondani. Habár biztonságosak, de a motoruk/váltójuk/kormányművük/pedáljaik ritka gyenge eresztés - még a koreaiak is jobbak technikában.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.06. 18:29:50

@önkéntes rendőr: Én is addig nézegettem sandán a francia kocsikat, amíg nem lett egy nekem is. Rohadtul nem bántam meg :) Igaz, ő már 10 éves, de még így, 200 eKm után is finom és határozott a váltó (egy Rönóban!), kényelmes és nem kiült az utastér és működik minden kütyű. Tényleg nem álmodom, ez a valóság. A Mazdát már nem olyan élvezettel terelgetem, ahogyan osztottam belőle az észt a francia autósoknak. Változnak a dolgok...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.06. 18:34:18

@Sir Kolompár Obama: Jut eszembe ezzel az üvegtető mizériával kapcsolatban! Nem láttam még, hogy mi történik egy borulásnál, karambolnál azzal a 4 nm üveggel a fej fölött? Mennyire biztonságos és hová, hogyan törik/esik az üveg? A merevséget onnantól (borulás) hogyan befolyásolja?

Erre kérnénk egy TC-s választ!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.06. 19:11:03

@önkéntes rendőr: Jaja így van repper vagyok és akkor mivan? Kipróbáltam rengeteg kocsit. Szopattam az X5ben a balatonparton, miközben Szenekát olévastam. Olyan nagy baj ez? De még mindig asszondom inkább ez mint egy 3éves íxöt.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.04.06. 19:19:26

Ommm a kérdésre válaszolva pedig: Fizetést! XD

movhu 2010.04.06. 19:36:49

@Jaffar: Suzukiból is alig akad 100.000 km feletti a kerekedésekben. Egyszer szomorúan láttam még hajdanán, hogy az 1 éve 100.000 km-el eladott Suzukikmat 35.000 km-el árulják a piacon :(
(Lásd fentebbi hozzászólásomat, miszerint a 6 millió körüli 4-5 éves X5-ös igen gyanús 80-90 Ekm-el)

Phrascarica 2010.04.06. 19:43:32

Nekem is van egy francia, de azt hittem német :), na mindegy, viszont egy barátom vett 1.5 éve egy ilyen grand picasso C4-est 1.6d motorral. Először meglepődtem hogy mia, de aztán megmutatta és meggyőzött. Az 1.6D motor halkan és selymesen jár, először azt hittem benzines (kívülről is). Most 26eKm van benne, és csak egyszer kellett trélert hívni hozzá :) Egyébként kb hasonló felszereltséggel vette mint ez a tesztautó, vadi újonnan 0km.esen akcióban 4.995eFt-ért! Na ez a nem mindegy, ráadásul nekem a Citroen jobban bejön formára és anyagminőségre is, úgyhogy kéne, ha nem lenne nála jobb :)

Jaffar 2010.04.06. 19:44:05

@Sir Kolompár Obama:
Szó se róla, én sem vennék töle kocsit :D

Egy 6 éves Renault Clio-m van (1 tulaj vagyok :D), aminek az árán akkor egy alap golfot kaptam volna (thx God, hogy nem azt vettem anno). Eleddig csak 1 szaros Lambda (vagy hogy híjják) szondán kívül (15e Ft volt asszem) semmi sem ment tönkre idö elött. 150.000 km van most a kocsiban és remélem még egy 100ast én fogok belerakni mielött lecserélem, mert egyenlöre nincs szükségem nagyobb kocsira. Maximálisan elégedett vagyok vele. :D

HA5NX-1 2010.04.06. 19:48:32

Csak azt nem értem, hogy mire jók ezek az autók.

2-3 gyerekkel - nekem kettő van - sokkal jobb egy klasszikus kombi, mert csomagtérre ugyanannyi, legfeljebb nem lehet cilinderben vezetni, de azt meg ki szokott? :-)
Viszont egy kombi - mivel alacsonyabb - kevesebbet fogyaszt, jobb az útfekvése és dinamikusabb. (Nyilván most kéretik nem egy 1,6-os Astra kombit összehasonlítani egy Zafira OPC-vel, hanem a két kasztnit azonos motorral.)

4-5 gyereknél meg ezek a buszszerűségek már nem jók, mert nincs csomagtér. Pedig 4-5 gyereknél csomag is van bőven... (S nem beszéltem a hátsó (pót)ülések kényelméről és azért kisebb biztonságáról ráfutásos balesetnél.
4-5 gyereknél már nem lehet megúszni a Vito/Transporter/H1... kategóriát.

Az sem véletlen szerintem, hogy a "driver's car" kategóriában utazó gyártók nem is gyártanak ilyan gombóc artúrokat (Alfa, BMW, Audi...) Ugyanis ezeket kb. annyira felemelő élmény vezetni, mint áramot...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.06. 19:54:56

@HA5NX-1: Ez ide, írországba való autó. A tipikus anya itt úgy néz ki, hogy sétál a Teszkáúban, mellette lábán egy poronty, maga előtt tol egy másikat babakocsiban, de a következő már ott van a pocakban. Ők nem járnak hosszú utakra, de a 3-4 gyerkőcöt vinni kell suliba, edzésre, különórára, meg vásárolni. Nekik találták ki az ilyesmit. Az meg, hogy magas, azért jó, mert anya alacsony és így nincs hátrányban az úton, ő is kilát :)

Vágási Matyi 2010.04.06. 20:41:11

@Abszorpciós diverzifikáció: X5-öt és gázolajat csak őstermelőtől!

mlt3 (törölt) 2010.04.06. 20:43:28

@magas_makosbukta: "A PUG-ban csak a motor BMW"

De meg az sem. A kozos fejlesztesu prince motorokat a BMW a Mini modellekben hasznalja. Nincs a PSAnak BMW motorja.

mlt3 (törölt) 2010.04.06. 20:55:08

@ommm: Nem. Azt is Minibe teszik, a Cooper S-be, modositott valtozatban.

A PSA Mini-motorokat kap, nem BMWt.

butschq 2010.04.06. 21:32:19

@mlt3: egyik ismerősömnek pug 308 van, 1.6 benzlinyes, asszondta, hogy nézte a teljesítménygörbét meg ilyesmit, és kopra ugyanaz volt mint a 320inek...

butschq 2010.04.06. 21:33:39

@kohlenbrenner: 316i-nek bocs:S
csak már sokat nézeggetem a 320asokat, és ott forog már nekem a világ:)

mlt3 (törölt) 2010.04.06. 21:54:21

@kohlenbrenner: Iteletnapig is nezegetheti a gorbeket, akkor sem lesz N43/N45 a 308asaban.

crazy 2010.04.06. 22:13:50

Szerintem jók ezek a kocsik, és nagyon is van létjogosultságuk. Persze nem arra való, hogy huszonéves fiatalok menőzzenek vele. Bár akkor is van előnye, ha egy fiatal társaság meccsre, koncertre, vagy bulizni megy. Elég egy kocsi, egy sofőr, és heten is mehetnek egyszerre (sőt még többen is, ez tapasztalat:).
Az érem másik oldala, hogy egy átlagos több gyermekes magyar család elég ritka esetben tud 7 milliót kiadni egy autóra. Én is használtra szavazok, 4 éves dízel Zafira 2 és fél millióért már simán kapható. Biztos ez is annyi lesz 4 év múlva. Többen mondják, hogy elég egy kombi is, lehet, de ha egy évben csak pár alkalommal kell (mondjuk amikor a 4-5 tagú családhoz csatlakozik 2 nagyszülő is), már megéri. Nekem kombim van jelenleg (az utóbbi 15 évben 3 kocsim volt, mindhárom kombi), de gondolkodom egy egyterűn (4-5 éves használtat talán megengedhetek magamnak). 5 éve voltam nyaralni az olaszoknál, az apartmanházban leginkább német családok voltak a szomszédaink, ők általában Sharanokkal, Zafirákkal, Galaxykkal utaztak, igaz lehet, hogy otthon meg egy BMW állt még a garázsban :)

crazy 2010.04.06. 22:21:09

@kohlenbrenner: Szerintem ez az 1.6 THP motor, ami PSA-BMW közös fejlesztés. Ez van több Peugeot-ban, és Citroenben is. Gondolom, hogy valamelyik BMW-ben is, ha már beszálltak a fejlesztésbe.

Dennis01 2010.04.06. 23:20:51

Ez az en szemelyes velemenyem, de az utolso Peugeot, ami tetszik, az a 406. Egyszeruen borzalmas a szelvedoig felhuzott fenyszoro-idiota vigyor stilus, amit nyomnak...
A 406-ot vezettem is, az egyetlen bajom a kuplungjaval volt: igen fenn fogott. Azon kivul semmi.. Szep formaterv, kenyelmes, a kombiverziojanak nagy a csomagtartoja, kituno autonak tartom a maga nemeben. Apam 1.8 16V-es kombijaban 210.000km van, semmi zorges, csorges, megy, mint villamos a sinen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.06. 23:40:50

@Dennis01: Nekem a beltere nem jön be, de a 407-esé is ugyanolyan kiábrándító. Kívülről viszont a 406 valóban egy kellemes, arányos és jó formájú autó, ami nem mondható el az utódjáról, a rákos lámpáival és az idétlen orrával, suta tengelytávjával.

Dennis01 2010.04.06. 23:58:25

@KuKori: Abban egyetertek veled, hogy a 406 belseje nem a legszebb, nekem a legkiabranditobb a fabetet a muszerfalon...
Mikor apam vette a 406 kombijat, gondolkozott olyan Lagunan is, mint a tied. Aztan a szep kulso elcsabitotta... :)
Mondjuk nem banta meg, beletett kb 20.000 merfoldet, a normal szervizeken kivul csak egy gondja volt vele, de az 406-osoknal elofordulo jelenseg: a tarcsa hullamosodik, ahogy fekezel, razza az egesz kormanyt...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.07. 00:07:45

@Dennis01: Gondolom az első tárcsa cserével meg is oldottátok a kérdést rövid úton :) Pontosítanék a beltérrel, mert nem úgy egészében van a baj vele, tehát nem az anyagminőség, vagy színösszeállítás nem tetszett, hanem a műszerfal nagyon erős bőr imitáló mintázata és a középkonzol gomberdeje. :)

A 406 ráncfelvarrott külsejével kombiként nem lehetett sok ellenfelet találni akkortájt, ha a szépséget nézzük :)

Dennis01 2010.04.07. 00:16:06

@KuKori: Sajnos az uj tarcsa se tartott sokaig, 5-6 honap alatt ugyanugy hullamos lett, ki tudja mitol... :)
Apame is rancfelvarrott kombi, most vett ra egy szett alufelnit. Parkoloban meg sok zsiruj kombinak sincs eselye se szepseg ugyeben ellene.. Egyszeruen allat azokkal a felnikkel..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.07. 00:19:52

@Dennis01: Hmmm, mitől is? :) Remélem garanciába cserélték :)

Jut eszembe, kérdezni akartam valamit a DVLA-val kapcsolatban. Mehet privátban?

Dennis01 2010.04.07. 00:23:45

@KuKori: Persze, hogy mehet. Ha nem tudok valaszolni, fatert is meg tudom kerdezni.. :)

mlt3 (törölt) 2010.04.07. 00:48:24

@crazy: Nincs BMWben az 1.6os turbobol. A Cooper S-be rakjak. De a BMW 1.6os szivoi sem a PSAval kozos motorok kozul kerulnek ki, hanem sajat fejlesztesuek.

kzolika 2010.04.07. 01:02:30

"Inkább sörözök a napon, de nem járok autóval" --> a nem és a járok közé kellene egy ilyen szócska is. Ezek azok az autók, amiket akkor is szégyellnék, ha munka miatt kellene vezetni.

Amúgy meg ébresztő, ez a Föld nevű bolygó, Magyarország. Ki a bánatos kis faszomnak van 7 mill. HUF-ja egy ilyenre? Az én alapelvem az, hogy az autó (ha használt, akkor vásárlás utáni alkatrészcserékkel) max 6 havi nettó fizetés. Tehát nettó 1,2-t kellene keresni ehhez. Na, ne röhögtess. Ha a komcsik és a zsidók nem lopták volna el a múltunk mellett a jövőnket is, akkor se sokan keresnének ennyit. Nekem se volt más választásom: két havi fizetésemet beáldoztam, kijött belőle a Swift, aztán szarok a világra, etanolból is csak 7-et eszik, megy, mint a golyó, fenntartása csak az olajcsere, pár évig jó lesz az. Aztán, ha ezt leharcolom úgy 2014-ben, csak találok vidéken még egy nagypapa által sose használt 10 éves utolsó sorozatos 1.3 16V-t, akkor már csak 0,6 havi fizetésemnek megfelelő áron és újabb 5 évre lesz autóm.

kzolika 2010.04.07. 01:03:52

"Inkább sörözök a napon, de nem járok autóval" --> a nem és a járok közé kellene egy ilyen szócska is. Ezek azok az autók, amiket akkor is szégyellnék, ha munka miatt kellene vezetni.

Amúgy meg ébresztő, ez a Föld nevű bolygó, Magyarország. Ki a bánatos kis faszomnak van 7 mill. HUF-ja egy ilyenre? Az én alapelvem az, hogy az autó (ha használt, akkor vásárlás utáni alkatrészcserékkel) max 6 havi nettó fizetés. Tehát nettó 1,2-t kellene keresni ehhez. Na, ne röhögtess. Ha a komcsik és a zsidók nem lopták volna el a múltunk mellett a jövőnket is, akkor se sokan keresnének ennyit. Nekem se volt más választásom: két havi fizetésemet beáldoztam, kijött belőle a Swift, aztán szarok a világra, etanolból is csak 7-et eszik, megy, mint a golyó, fenntartása csak az olajcsere, pár évig jó lesz az. Aztán, ha ezt leharcolom úgy 2014-ben, csak találok vidéken még egy nagypapa által sose használt 10 éves utolsó sorozatos 1.3 16V-t, akkor már csak 0,6 havi fizetésemnek megfelelő áron és újabb 5 évre lesz autóm.

kzolika 2010.04.07. 01:05:07

Faccopó blogmotor.

kzolika 2010.04.07. 01:08:01

Ommm, amúgy melyik RS van a Totalcarnál, aminek a kulcsait megfogtad? A zöld? A kék mintha most vmelyik Fordos csókánál lenne.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.04.07. 07:50:14

Van egy 5 éves Grand Scenic-ünk.
Akárki akármit mond, ezek nem nagycsaládosoknak (min. 3 gyerek) vannak kitalálva. Azok pl. a T (4,5, stb.) Multivanok.

zöldi 2010.04.07. 08:08:23

@kamionmentés: úgy ám. Nekem van két kölök, 500L csomagtérrel gazdálkodok. A helytakarékos pakolás elég jól megy(motoron szocializáódtam), de ha ottalvósra megyünk, koppra tele van a kocsi. Ha elképzelem, hogy lenne mégegy..hát arra tényleg T5, LWB.

konti10 (törölt) 2010.04.07. 08:14:39

Mit kapok én ezért!?- Úgy néz ki semmit:) Vagy esetleg egy RS-t, ha ezt nem köpködöd le annyira. Franciskák szétcsavarozhattak egy Ford Galaxy-t, hogy milyen belül...

magas_makosbukta 2010.04.07. 10:19:24

1. Valamennyi VTi illetve THP benzinmotor BMW-PSA közös fejlesztés, BMW Valvetronic vezérléssel, amit a PSA VTi-nek nevez (variable valve shift and timing). Ezeknek különféle tejlesítményű változatai léteznek az egyes márkák igényeinek megfelelően. Ezek gyakorlatilag BMW fejlesztésű motorok, melyeket a PSA is gyárt / megvásárol. (Egyébként eléggé drágák és komplikáltak is)

2. Az üvegtető jóval merevebb, mint az acél (egyébként nehezebb is) és többrétegű ragasztott üvegből van, ezáltal nem jelent kockázatot boruláskor. Boruláskor egyébként sem a tetőlemez merevíti az autót, hanem az oldaloszlopok nyúlványai, ezek pedig ugyanúgy megvannak üvegtető esetén is.

3. A Ford Galaxy - S-Max párost én nem ajnároznám, egyrészt mert pocsék megbízhatósági adatokat produkáltak (ADAC) másrészt egy kategóriával nagyobbak. Tegyük hozzá, hogy PUG dízel van ezekben is, tehát a franciáknak nem nagyon van rajta mit széátcsavarozni. Hacsak nem a baltával tervezett belsőt akarják tanulmányozni...

4. A közhiedelemmel ellentétben nem rémálom vezetni egy ilyen autót, bár nem sportkocsi. Az 5008 kifejezetten sportosra hangolt futóművet kapott. Teljesen más élmény vezetni, mint egy 20 éves Espace-t vagy egy Xsara Picasso-t, de a Zafiránál is nagyságrenddel jobb.

5. Ezt az autót nem 7 személyes családoknak találták ki, azoknak busz kell a csomagok miatt. Ez az autó azknak szól, akik ALKALMANKÉNT visznek magukkal +1-2 főt, amúgy meg lecsukott ülések mellett élvezik a 600 literes csomagteret. Viszont a plusz ülés néha tényleg jól jön, ráadásul használtan is megdobja az autó értékét.

razsa 2010.04.07. 10:54:19

@Sir Kolompár Obama: és a többiek:

Aki még életében nem vezetett 207,308 vagy annál újabb PUG-ot az elmúlt 1-2 évben, az addig ne mondjon véleményt,pláne olyat, ami a közhiedelem és a múltra épül. Meg lehet nézni egy 308, vagy 3008 népítélet átlagot. Be lehet ülni szomszéd vagy ismerős új pugjába..ki kell próbálni és utána lehet jönni ide okoskodni. Az hogy a 307/meg a régebbi pugok milyenek voltak tények. De az hogy az újaknak már semmi közük a régiekhez és jobbak, sőt, kategóriájukban is megállják a helyüket a németekkel szemben is,bármilyen nehéz is elhinni,de ezek is tények. Én SOHA nem voltam PUG fan, Bmw-k,Focusok és Mondeok mellett, most se vagyok az.De az hogy egy PUG-nak lehet olyan váltója, futóműve, motorja mint egy németnek(1.6osok sztem jobbak is), az ma már nem az "álom" kategória, hanem tény. Érthető hogy nem fog egyik pillanatról a másikra megváltozni valakinek - tapasztalat nélkül - a véleménye egy alapvetően negatív példákat statuáló márkáról..ennek idő kell az biztos.

mlt3 (törölt) 2010.04.07. 11:00:44

@razsa: 307esbol csak az elso szeriak voltak szarok, a modellciklus kozepere-vegere egeszen kikupalodtak. A valto/motor/futomu tekinteteben viszont legfeljebb az Opelt szorongathatja meg, egy VWhez vagy Audihoz hasonlitgatni meg viccnek is rossz.

Sir Kolompár Obama 2010.04.07. 13:31:35

@razsa: "Aki még életében nem vezetett 207,308 vagy annál újabb PUG-ot az elmúlt 1-2 évben, az addig ne mondjon véleményt,pláne olyat, ami a közhiedelem és a múltra épül. Meg lehet nézni egy 308, vagy 3008 népítélet átlagot. Be lehet ülni szomszéd vagy ismerős új pugjába..ki kell próbálni és utána lehet jönni ide okoskodni."

Ne magadból induljál ki, meg haverjaidból :D, nem mindenki úgy alkot véleményt - mint te -, hogy nincs tapasztalata :D

Tipikus.

Sir Kolompár Obama 2010.04.07. 13:36:02

@razsa: Okos fiú, a rokonomnak ilyen - általad felmagasztalt - full extrás 0 km-es 308-asa van, és már harmadszor áll meg mindennemű előzmény nélkül, pedig tényleg úgy kezeljük, mint valami hímes tojást. De hiába, a kocsi rosszabb, mint egy fürdős kurva. A márkaszervizben csak annyit mondtak: típushiba.

Nem baj, majd elolvassuk a te kis véleményedet, és mindjárt okosabbak leszünk, meg lehet, hogy a véleményünk is meg fog változni :). Csak aztán küldjük a csekket is - persze, garanciális az autó, szerencsére.

Sir Kolompár Obama 2010.04.07. 13:39:23

@razsa: "De az hogy egy PUG-nak lehet olyan váltója, futóműve, motorja mint egy németnek" Ekkora baromságot még életemben nem olvastam. De az Opel, na az még tényleg versenyképesen szar. Viszont az Opelt a német csövesek veszik, szép kis versenytárs

Sir Kolompár Obama 2010.04.07. 13:41:19

@mlt3: most látom, h hasonló véleményen vagy LOL :)

omni 2010.04.07. 14:11:43

ez vicces. Nalunk 'kulfoldon' ugyanez 4m ft :)

dr.oid 2010.04.07. 14:17:50

Fantasztikus és andalító fránsziás angülát fogott el a cikk olvasása során, márcsak Íves Montán az olaszból lett echte francia lágy harmónikaszóval kísért jellegzetes baritonja hiányzott a fílinghez:

Lözsó, zözsó, Pözsó,
lö fántasztík autó,
trrrhebjá, lamuúrh, lameeer,
ez kell neked (h)aver...:))

Ciri 2010.04.07. 15:22:50

@mlt3:

Uram, Ön tartozik nekem még egy gumiteszttel !

:)

mlt3 (törölt) 2010.04.07. 16:19:10

@Ciri: A 19es abroncsokera gondolsz? Azt atkuldtem!

magas_makosbukta 2010.04.08. 08:55:33

"Okos fiú, a rokonomnak ilyen - általad felmagasztalt - full extrás 0 km-es 308-asa van..."

Nekem meg van egy rokonom akinek van egy rokona, aki találkozott már olyan emberrel akinek a rokonságában van Peugeot... Úgy tűnik néhány ember tényleg nem látott még olyan autót amiről beszél. Mindegy, jó szórakozást hozzá!!!

magas_makosbukta 2010.04.08. 09:08:44

Érdekes, az ADAC szerint a 2005-ös és 2006-os gyártású Focusok több hibát produkáltak mint a "legendás" Peugeot 307, 2007-ben pedig ugyanannyit!!! Ehhez képest senki sem mondja mekkora fos a Focus... Hozzáteszem egyetlen rokonomnak sincs Focusa :)

www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114

magas_makosbukta 2010.04.08. 09:09:52

Érdekes, az ADAC szerint a 2005-ös és 2006-os gyártású Focusok több hibát produkáltak mint a "legendás" Peugeot 307, 2007-ben pedig ugyanannyit!!! Ehhez képest senki sem mondja mekkora fos a Focus... Hozzáteszem egyetlen rokonomnak sincs Focusa :)

www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114

tusim 2010.04.13. 00:22:21

Érdekes, hogy a kesztyűtartó (hiánya) nem tűnt fel senkinek!
A csomagtartó rolót hova tegyem, ha kell a 3 üléssor is?
süti beállítások módosítása