Azt hittem, több kalandom lesz

Frissítve!

  2010. március 28. - Gőzsy Kati Címkék: nissan micra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Anyázzuk végig az M6-ost!
2010-04-22 14:19:00

Azt hittem, több kalandom lesz
2010-03-28 07:00:00

Rengeteg eladó autó hirdetését küldték az olvasók az év vége felé írt, totálkárossá vált Marutimmal

Piros autó kétszázért, valaki?
2009-11-27 08:11:00

220 ezer forintot kaptam a 93-as, gazdasági totálkárossá vált Marutimért. Nekem nem tűnt soknak, de Csikós

Rengeteg eladó autó hirdetését küldték az olvasók az év vége felé írt, totálkárossá vált Marutimmal kapcsolatos cikkemre, aminek a Totalcar főszerkesztője a 220 ezerért piros autót, valaki? címet adta. A cím kicsit megváltoztatta a várt tartalmukat, hisz eredetileg 300 ezerért kerestem, és a lényeg inkább az volt, hogy fiatal legyen. A "98-asnál fiatalabbat valaki?" -cím biztosan nem hangzott volna jól. De mindegy is volt, mert mire munka után nekiállhattam megnézni a hozzászólásokat, a kommentezők a három jó ajánlatot (Suzuki Swift, Fiat Cinquecento, Renault Clio 300 alatt) már stoppolták "ez már az enyim" felkiáltással. Ami meg nem kelt el, az vagy túl hosszú volt, vagy túl rozsdás. De nem adtam fel.

Azt már most elárulhatom, hogy sikerült olyan autót vennem, amivel elégedett vagyok. A múlt héten kaptam vissza az Allianztól az átírási költségeit is, ami a totálkárossá nyilvánított Marutim utáni kártérítés utolsó tétele volt. Tavaly trafálták oldalba a Lánchídon az autómat a szembesávból, és mivel én voltam a károsult, a helyette vásárolt új kocsihoz a 220 ezer forint kártérítéstől az átírásig mindent a biztosító fizetett. Utóbbira még pluszba összesen 48 ezret kaptam. Mindezt egész jónak éreztem ahhoz képest, hogy a biztosító társaságoknál csak rávezető kérdésekkel segítenek, mit lehet visszaigényelni még a kárrendezés részeként, és minderre mennyi az időkeret (az új autó vásárlására két év).

Egy szép decemberi vasárnap este nekiültem a hirdetéseknek: az olvasók által küldött ajánlatok a Kia Sephia 98-astól az Opel Vectráig sokfélék voltak. Első körben még a 98-as, lópofájú Fiat Uno is tetszett 250-ért, meg egy citrancs 96-os Cinquecento 260-ért, és a 90-es Ford Festiva kabrió 200-ért. Magánban is többen írtak kedves maileket, ebből Ádámé jött be legjobban, amiben a szomszédja 121-es piros Mazdáját ajánlgatta: 1998 előtti, de nem széttört romhalmaz, írta.

Az Uno piros és 98-as, csak nem pici. A 96-os Cinquecentó gyanúsan citromszínű

Omm segített eligazodni a sokféle hirdetés között. Ne csak azért ne jelentkezzek a 98-as Ford Fiesta Focusért 280 ezer forinttal a kezemben, mert téglalap alakúnak látom, tanácsolta, hanem mert olyan nincs. "Sokkal jobb az 1.25 Zetec, de ez még mindig a tömény, beszürkült unalom, egy echte száraz, irodista biccsnek nézel majd ki, vagy frusztrált családanyának." Egyik sem volt életcélom. "Szeretni való kisautó kell? Vagy olyan, amiben elalszol és untat, cserébe működik? Mosolyogjanak rád az emberek, vagy sem? - tett fel ijesztő eldöntendő kérdéseket. - Én a Cinque Sportingot vinném, de próbáld ki. Olasz az nagyon, olyan jópofa. Nem biztonságos, kicsi, pörgős, élénk kis szarzsák, de igen-igen szerethető."

Világos volt, hogy kis autót és pofásat akarok, de Daewoo Matizoknak és Renault Clióknak hiába örültem az árkategóriában, hamar kiderült, hogy jobbkormányosok. Tíz perc keresés után kiderült, hogy vagy régi kis autót veszek felújítás előtti állapotban (ebben az árban Minik között csak két szétégettet találtam), vagy egy kilencvenvalahányas Nissan Micrát.

Hamar kiderült, hogy jobbkormányosok

Kis kitérőként felhívott rég nem látott haverom (Dombi), hogy olvasta a Totalcaron, piros kis autót szeretnék, és kölcsönadná a Volkswagen Bogarát, amíg nem veszek egyet. Dombit abból az időből ismerem, amikor az ELTÉsek Erdős Caféjában még nem az István, a királyt játszották, de a kocsijával még régebbi a kapcsolata: a kilencvenes évek elején ezen tanult vezetni Pécsen, amikor az összes haverjának a Kodály utcában Ladája volt. Így el nem adja. De ha töltögetjük az akkuját és reggelente megsimogatjuk, kölcsönbe elvihetjük. "A német ipar nem hazudik" - biztatott még, és már másnap este a Bogárért mentünk Bencével a János-hegyre. A hónapok óta lemerült kocsihoz viszont taxist is kellett hívni, hogy bebikázza. Nem ment könnyen, megdolgozott szegény a 3500 forintos egységárért: miután se Bence, se Dombi nem tudta beindítani, ki kellett rántania az autót, mert a kézifék berohadt, aztán kivontatni a kocsit a mellékutcából. Bence még elköszönt a segítőkész 6*6-ostól: "értem, főnök, kettesbe!", aztán az első budai kanyarban, amikor már 50-nel süvítettünk lefelé, és a motor is bedurrant, a lámpákat időben találtuk meg, mert szemből jött egy autó. Dombi még telefonon elmondta, hogy "figyuzzatok, az ülést nem lehet állítani, a biztonsági öv meg nem működik." Mint később kiderült, működnek ezek, csak tudni kell mindnek a módját, de Dombi ilyen illúzióromboló dolgokról hallani sem akart. Az autó teljesen bevált, bár megálláskor kicsit olyan volt, mintha hóekéznénk: mindig balra ránttotta a kormányt. Viszont van rajta extraként néhány matrica (Toy Machine), és utólag csak a kerekeket kellett felfújni, meg az üres üdítős palackokkal, amiket az utastérből kiszedtünk, egy 100 literes kukát megtölteni.

Akkutöltés után a gyertyákat is érdemes meghajszárítózni

Az autó baró, de pár hét használat után már inkább egy 74-esnél újabbat akartam elektromos kütyükkel, így végre körbenéztem a Nissan Micrák piacán. Követtem a rendszámbuzi Füge tanácsát, hogy 400 ezerre emeljem a határt és inkább alkudjak. Az országban 4 normális ajánlat volt épp a használtauto.hu-n, mindegyik 93-as. A Népítélet szerint ez az Év Autója volt, de hát mikor volt már az. Kellett öt perc, hogy az évjáratba beletörődjek. Felhívtam az első eladót, nagytétényi volt, ami elég nagy távolságnak tűnt, mert akkor még nem tudtam, hogy Pécsen, Kaposváron és Egerben árulják a másik hármat. A tétényiset a tulaj anyósa használta, nem sok jót mondott róla, és az autó képén is látszott egy deformitás. A pécsi darab volt a következő, telefonban elárulta a lány, hogy több hónapja nem tudja eladni, mert nem megy 350 ezer alá, gondoltam akkor nekem sem enged. A fekete kaposvári egy szervizben volt, a szervizes unott hangon pár hiba mellett azt is közölte, hogy nincsenek papírjai, és garancia sincs arra, hogy valaha lesznek. A negyediknek (Eger melletti Felsőtárkány) viszont csak az volt a baja, hogy a színe élénk ciklámen. Mikor felhívtam a tulajt, elmondta, hogy a fényképezőjén az automata nem állít fehéregyensúlyt, és mindenki ezzel hívja, hogy jaj de jó, hogy pink, de ahogy másokat, engem is ki kell ábrándítania, hogy sajnos ez az autó piros. Azonnal kértem egy nap szabit.

A feketének papírjai nem voltak, a másiknak a színével voltak gondok

Bencével már másnap lementünk Egerbe, felhívtam az egri totalcaros szerző Koncz Jánost is, hogy csatlakozzon hozzánk. Őt a hangja alapján minden hájjal megkent Jan Balbecknek képzeltem, mert utoljára a Guldenburgok örökségében hallottam Kaszás Attilát ilyen hangon beszélni, és épp egy Balbeckre volt szükségünk. "Vannak ilyen okos listák a neten, hogy mi az a 12 235-féle dolog, amit meg kell nézni vásárlás előtt egy használtautón. Hozzál olyat magaddal, de a próbaút lesz úgyis a perdöntő. Kitapossuk a lelkét!" - lelkesített indításként.

Eger felé 110 fölött a Bogárral

Az odafele úton végig zuhogott, a Bogárnak nem volt stabil az úttartása, erősen kellett fogni a kormányt, koncentrálni kellett végig. A kamionokat az autópályán nehéz vele előzni, hosszan verik fel a vizet, a menetszél rendesen meg-megdobja, ahogy 110 km/óra fölött erőlködünk. Úgyis végigaggódtam az M3-ast, hogy már az elején átadtam a volánt.

Aranyos

Aztán mégis egy körforgalomban csúsztunk meg Füzesabony közelében: pillanat alatt megszűnt a kontrollja, az orra kiszaladt és 340 fokos majdnemkört pördült a tengelye körül. Ijedten nézhettem, mert Bence elmagyarázta a jelenséget: "Hátsókerekes, az egy dolog, a BMW is olyan, de ez farmotoros is, úgy látszik csak a hátsója körül tud megpördülni, mint a búgócsiga". Így mindjárt jobban éreztem magam, és a benzinkútnál kávézás, kuglófozás közben már megint egész barátságos kis autónak tűnt.

Konczcal a Bükkben található Felsőtárkány falutáblánál találkoztunk, személyesen már kevésbé hasonlított Balbeckhez, pláne, mert Mercedes helyett egy fehér Suzuki Ignissel érkezett. A dimbes-dombos helyen a macsónak tűnő eladó azzal fogadott minket, hogy nézzem meg a garázsban, tetszik-e, és csak akkor sározzuk össze, ha igen, mert le van mosva. "Sározzuk!" - válaszoltam tömören, bár a tömpe orrát akkor még nem is tudtam megnézni, annyira beszorították a falhoz, de 1,3-as, ötajtós, mellesleg 2011 novemberig jók a papírjai és a színe is szuper. Mind a négyen beszálltunk.

Az első pillanatok
Piros

A környékbeli kanyargós hegyi utakon teszteltük, és az eső ellenére hajthattam rendesen, mert a srácok kapaszkodtak panorámanézés közben, Bence meg odaszólt néha halkan, hogy fékezzek. Közben panaszkodtam, hogy nem megy eléggé, mire a tulaj a fordulatszámmal nyugtatgatott. Aztán vezette a Bence is, úgy tűnt, tetszik neki, mert Y-fordulóval hirtelen ráhajtott egy erdei útra, majd Koncz is kipróbálta, miután a tulajjal a hátsó ülésen összehaverkodott: volt mit megbeszélniük az autó hangos téligumijaitól a vezérműláncig.

Az anyósülésről felhívtam egy egri származású haveromat, Matyit, aki anno a nagytétényi koliban volt szobatársam, tud-e közeli szervizt. Tudott egyet, az egri Tárkányi utcában: Karanyiczot, ami négy kilométerre volt csak a falutól. Mondta, hivatkozzak a húgára. Sebesen arra kanyarodtunk. Ismerte a szervizest a tulaj is, neki meg autóalkatrészcége van Egerben. Egyébként egyre beletörődőbb fejet vágott, de amit Koncz írt utólag, hogy a szervizeléssel teljesen kikészítettem volna, erős túlzás. Csak elvégeztek az autóján pár vizsgálatot, én meg a fényezés vastagságát mértem le egy pisztolyszerű műszerrel, amit Kereszturi Tamás nyomott még a szerkesztőségben a kezembe. Kiderült: ugyanolyan mindenhol a fényezés, vagyis, ha össze is tört, nem részletekben festették újra.

Nem lóg semmi

Nem rossz a motor, mondta először is a szerelő, megnézte a futóművet, mi is megnéztük (fékbetétet majd cserélni kéne), majd a kipufogógázt is megvizsgálta (szuper az is). Aztán elvitt az autóval egy körre, és miközben a földúton pörögtünk, elmagyarázta, hogy megéri az árát. "Nem tudok mondani olyat, ami miatt alkudhatnál, de alkudj legalább tíz százalékot. 6-7 évvel fiatalabb Suzuki Swiftet vehetnél ennyiből, és bár ahhoz feleannyiért vehetsz alkatrészt, az sokkal fapadosabb." Pénzt sem kért a vizsgálatokért, csak megkérdezte, hogy van a Mátyus Andika, akire hivatkoztam, mondtam, hogy jól. Legalábbis tíz éve, amikor először és utoljára láttam egy házibulin, egészen jól volt.

Sikertelen beindításomnál összenevetett Koncz a tulajjal, hogy nem jól kuplungozok. Ez már Jan Balbeck-i segítség volt, mert erőre kaptam, és amikor a felsőtárkányi végcélhoz értünk, határozottan bejelentettem, hogy 300-at adok érte a kiírt 365 ezer helyett. A tulaj 350 alá semmiképpen nem ment, helyette elmondott pár tanulságos történetet arról, hogy ez milyen hasznos kocsi, sosem hagyta a feleségét cserben. Próbáltam venni a lapot: elmeséltem neki a pécsi lány szomorú történetét, aki azért nem tudja eladni hosszú hónapok óta a Micráját, mert beragadt 350-es határnál. Mikor kétszer is elismételtem, hogy 320 fölé nem megyünk, már Bence is besegített, mondta, hogy 330. Itt feladtam, kezet fogtam a tulajjal, és elköszöntünk. A ház előtt szomorkodtunk egy sort: tudtuk, hogy ez az autó az igazi, és hogy én ennyiért nem akarom. Láttam, hogy mozdul a függöny, kinéztek ránk, úgyhogy látványosan hazaindultunk.

Szomorkodunk

A negyedik kanyarnál hívott fel a tulaj, hogy menjünk vissza, ha a 340 jó nekünk. Jó volt.

Miután megvettem, az autókulccsal boldogultam nehezen (kiderült, hogy elkopott), de cserébe kaptam egy ajándék rádiót: "ha megígéred, hogy nem rugdosod a kuplungot". Mit tehettem, megígértem. Koncz meg sms-ben gratulált az elmenős alkukoreográfiához.

Miért nézel ilyen szomorúan Katinka?, kérdezte Zirig Árpi másnap az Indexben, szuper új autód van. "Mert kiderült, hogy nem tudok kuplungozni!" Mire ő: csak hátrébb kell ülnöd, arra van a virgácsod, hogy használd. Kari meg az autó lelkét ápolgatta: fékolajjal feltöltötte, a fékbetétről meg megállapította, hogy el van kopva, de csak ha csikorog, akkor kell betét, meg tárcsacsere. Úgy egyébként rendben van, magyarázta, mínusz 45-ig van a hűtővíz, gömbfejek meg a szilentek is okésak.

Minden van benne: sminktükör, kávétartó, szemceruzatartó szivacs

A lényeg, hogy a kártérítéshez összesen 120 ezer forintot kellett hozzátennem a vásárláskor, emellett az átírás került még 8 ezrembe: ennyit fizettem rá a biztosító által fizetett pénzhez a motor 475 plusz köbcentije miatt (a Maruti 800-as volt). Az Allianznál az átírásköltségek visszaigénylése egyébként 1,5 hónap várakozásba került, miután leadtam az átírási költség, az okmányirodában fizetett illetékek és az eredetiségvizsgálat számláit. Ez az összesen 128 ezer szerintem nem rossz ár azért, hogy végre van elektromos ablakemelőm, szakaszos ablaktörlőm és szervokormányom is.

Tök jó

Omm is elégedett lehet, mert pozitív visszajelzéseket kaptunk a Nissan Micra 1.3 LX-emmel, és nemcsak az utakon. Winkler például hat év alatt egy szigetes esettől eltekintve először volt kedves velem, amikor bukósisakkal a liftbe szállva megjegyezte, hogy jó autóm van és hogy a totalcarosok is körbeállták és bólogattak, hogy ez igen. A micrabuzi Papp Tibi meg az Index parkolóházában csikorogva tesztelte, mennyit bír gyorsulni 10 méteren: van ereje. Plusz fordulékony és fürge, viszont én már nem vezetek olyan vagányan, ahogy Marutival tettem, mert féltem a kis Micrát rendesen. Főleg a roncsaikat az utakon látszólag nem féltő (erőszakoskodó) kiscsajoktól.

Jut eszembe, Hajni barátnőmnek Dombi engedélyével, tesztelésre átadjuk a feltöltött Bogarat.

 

Jan Balbeck a hátsó ülésen

Hívtak a srácok a szerkesztőségből, hogy jön Egerbe egy kolléganő autót venni, kísérjem el: jó dolog a helyismeret, ha mást nem, pszichés támaszt nyújthatok. Hát mást nem is, gondoltam, mert ahogy én veszek autót, azt senkinek nem ajánlom: lusta vagyok az apró részleteken rugózni, ezért olyan 8-10 méteres távolságból, harminc fokos szögben félrebillentett fejjel, kicsit hunyorítva ránézek, azután vagy bólintok, vagy nem. Általában bólintok, és utána viszont hónapokig, de inkább évekig hangosan ordítva szívok. Fatalizmus rulez, bármit is jelentsen így együtt ez a két idegen szó.

Amikor mondták, hogy egy Micráról lenne szó, kicsit megnyugodtam, mert a Micráról – nálunk a családban Miki Egér kódnéven fut a típus – mindannyian tudjuk, ugye, hogy pofás és megbízható kis autó. Egyszer átaludtunk benne ketten egy Bécs melletti erdőben egy éjszakát, erre a célra egyáltalán nem alkalmas, de minden másra egész jól megfelel. Figyelmeztettem még a Katit, hogy alkalmatlan vagyok a nepperkedésre, sokat ne várjon tőlem, de megnyugtatott, hogy nem vár tőlem sokat. Igen? Akkor mehetünk! Annyit azért megtettem, hogy felhívtam Kocsis Peti barátomat, akinek mindenes szervize van a városban, hogy készen állnak-e egy Micra átnézésére. Mondta, hogy ja, és ezzel a szakértelmet is sikerült beépíteni a projektbe.

A Felsőtárkány táblát megközelítve egy megroggyant Bogárral lettem figyelmes, amit a szemerkélő esőben jól hallhatóan rágott a rozsda. A benne ülő két arc tökéletesen passzolt a VW Kafer-fílinghez, nem is értettem, miért akarnak a jó öreg bádogrovar helyett egy kisemlőst. Felkaptattunk a szélfútta domboldalon a lakóparkba, és kicsengettük meleg fészkéből a Micra tulaját, aki teljes bizalmatlansággal szemlélte poszthippis villámkommandónkat. Mi voltunk kábé a századik érdeklődők, épp elég hülyével találkozott már, hogy előre herótja legyen mindenkitől, aki potenciális autóvásárlónak adja ki magát.

Pedig akkor még nem is ismerte egyáltalán a Katit, akit az Index és a TotalCar teljes gárdája képzett ki olyan vevőnek, aki nem rés, de erős bástya. Az első csörte rögtön le is zajlott, mert az eladó közölte, hogy a szépen lemosott kocsit csak akkor gurítja ki a garázsból az esőbe, ha mi igen komoly szándékot tanúsítunk. Tanúsítottunk hát, és elmentünk próbaútra, Lillafüred irányába. Jött a következő csörte, melynek során Kati közölte, hogy ezen a kanyargós úton nem lehet kihúzatni a kocsit, mire az ember azt válaszolta, hogy ha versenyautót keres, rossz helyen jár. Közben én az eladóval kokettáltam, akivel beszorultunk a széltében kicsit szűk, ám hosszában egészen kellemesen tágas hátsó üléspadra. Amikor mondta, hogy alkatrészkereskedéssel foglalkozik, már úgy éreztem, hogy ez egy hosszú barátság kezdete lehet, de gyorsan kiderült, hogy mégse, mert veterán Mercedes alkatrészek árusítása nem szerepel a tevékenységi körben.

Visszafelé én vezettem, ami azért volt teljesen felesleges az üzlet szempontjából, mert imádok vezetni, és a legcsoffadtabb Trabantból is úgy szállok ki, hogy ecsém, hát ez de jól esett! Most azonban tényleg igyekeztem komolyan venni a feladatot, és annyit megállapítottam, hogy mintha hiányozna pár lóerő, bár az, hogy négy felnőtt ül egy ilyen csöppségben, kétségkívül visszább vesz a lendületéből.

A szervizes és a tulaj

A döntő ütközetre a Kati által megénekelt felnémeti szervizben került sor, ahol a tulajnak tűrnie kellett, hogy a Micrát gyüszkölik: futóművét rángatják, kormányát tekergetik, emissziós értékeket mérnek, alámászva a kipufogódobot ütögetik. Majd – elviszik egy próbaútra, nélküle! Ólomlábakon vánszorogtak a percek a kiürült műhelyben, a próbaút kezdett hosszúra nyúlni, a feszültség egyre nőtt. Azután megjött a különítmény az összesározott autóval, visszagurultunk a családi házhoz, és következett a nap fénypontja, az alkudozás. Ezt filmre kellett volna venni, annyira profi volt mindkét fél. A portéka feldicsérése az egyik, ócsárlása a másik oldalon mind stilisztikailag, mind dramatikus ívét tekintve hibátlan volt, akárcsak az „olcsóbban nem adom, inkább felgyújtom” illetve az „elvinném, de ennyiért biztosan nem kell” mondatok ismételgetése, a kérdő tekintettel farkasszemet nézés, az autó körbesétálása, a homlokok ráncolása, az égnek emelt tekintetek, és a lemondó sóhajok.

Bence és Koncz segítenek

Miután – látszólag! - dolgunk végezetlenül eljöttünk, az ifjak figyelmébe ajánlottam a tényt, hogy 10 000, azaz tízezer forinton megy a huzavona, ami egy kistanknyi benzin vagy egy kellemes vacsora ára, az üzlet nagyságát tekintve bagatell összeg. Következésképpen itt valaki, de inkább mindenki perverz állat. Továbbá, hogy mindjárt bezár az összes bank a városban, ha tehát ma meg akarják venni, és el is akarják vinni a kis piros gyöszt, azonnal tegyék meg. Mert, ha itt kell aludniuk, vagy másnap Pestről ismét vissza kell jönniük, nemcsak a tízezrest bukják el a szálláson vagy a benzinen, de még egy napot is.

Szerencsére az eladó is kellőképpen kiélvezte ekkorra a hatásszünetet, így végül egymás kebelére borultak, adásvételit írtak, egy nagy darab vasért adtak egy köteg színes papírt, aztán finom vízfátylat húzva maguk után a Bogár és az Egér eltűntek nyugat felé a szürkületben.

Jó kis nap volt, aminek a pikantériáját az adta, hogy egy nőtől tanultam meg végre, hogyan kell használt autót venni. Hátha egyszer még e sok fifikának hasznát veszem.

De ki a fűzfán fütyülős rézfaszú bagoly térgye kalácsa az a Jan Balbeck?!  

Koncz János

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr771868255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pingui 2010.03.29. 12:05:58

@Audi 100 C3:
Igen.. Te nem állsz be 1*1m helyre. Sokan viszont szeretnének.
Nekem is volt nagy autóm. Most mégis kicsivel járok. Mert elég. És "csak" egy közlekedési jármű. És akkor nem beszéltünk az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokról... Senki nem szeretné, ha azért nem mehetne be a belvárosba, mert öreg autója van(mérettől függetlenül)
Érveidet értem és megértem, de van létjogosultsága a kisautóknak.
Lassan kezd olyan lenni a beszélgetésünk mint a Japán-Német a Golf-Civic vagy a Benzin-Dízel fanok beszélgetése. Mindenkinek igaza van, mégse' téríti meg a másikat.

Audi 100 C3 2010.03.29. 12:18:42

Csupán csak a véleményemet és a tapasztalataimat fejtettem ki! :)
Eszemben sincs megtéríteni senkit!:)
De a barátnőmet nem engedném ilyen autóval ki az utcára, inkább vennék neki egy becsületeset! :)
Nekem az autó érték, nem csak eszköz!
Aki meg spórolós az járjon robogóval...! :)
Én is azzal járnék.:)

Pingui 2010.03.29. 12:25:16

@Audi 100 C3:
Robógó és a biztonság?? HA-HA-HA!!

A feleségemnek Twingója van.. és nem féltem jobban, mintha a régebbi Galantomat vezetné. Ok.. nem sűrűn jár Bp-re :)

Zed is not dead yet 2010.03.29. 12:30:45

A poszt rövidebben, de semmilyen lényeges részletet ki nem hagyva így hangzana:

Lementünk egy ronccsal Egerbe autót venni. Én nem értek hozzá, de vittem még pár embert akik se. Megvettük. Nekem jó.

:D

Gőzsy Kati 2010.03.29. 12:33:13

Szerintem azért az is lényeges, hogy elvittem Egerben egy szervizbe is.

Audi 100 C3 2010.03.29. 12:57:37

@Pingui: a robogóval a járdán mennék! :))

Audi 100 C3 2010.03.29. 13:01:55

@Zed is dead: :))) szeretem a szókimondó embereket!

Pingui 2010.03.29. 13:10:15

@Audi 100 C3:
Na jó.. .De ha eléd ugrik egy mammer a birodalmi lépegetővel? Arra nem kötnek biztosítást.. :)

Audi 100 C3 2010.03.29. 13:23:05

@Pingui: Majd gyakorolnám a szlalomozást...! :))))
És brutál fékeket szerelnék a mocira!! :)))

Pingui 2010.03.29. 13:34:27

@Audi 100 C3:
Nem vagy Te egy kicsit szélsőséges? Vagy nagy, vagy pici? A köztes meg sehol? :D

Ottopappa 2010.03.29. 13:49:40

@BeeTm: A polír nagy találmány, még egy öreg, kopottas napszítta Ladát is hihetetlenül meg tud változtatni...

Ottopappa 2010.03.29. 13:52:43

@Pingui: Ismerőröm pont egy ilyen micrával csattant 110-el (bekanyarodtak elé) és széllt ki belőle sértetlenül... Mondjuk biztos szerencséje is volt, de azért nem kell temetni az öregeket se...

Pingui 2010.03.29. 14:02:29

@Ottopappa:
Ezt mondom én is... @Audi 100 C3 kollega van a kisautók ellen.. Természetesen feltétel a jó állapot..

vakrep 2010.03.29. 14:58:33

olvastam a cikk végén azt a szürke keretes részt:
"A portéka feldicsérése az egyik, ócsárlása a másik oldalon........"
szerintem rossz taktika a portéka ócsárolása, az eladot merevé és visszutasítóvá teszi. A végén eléred azt, hogy "csak azért se" magatartásból ne engedjen annyit mint előtte esetleg megtett volna.

pl képzeld el, hogy megakarom venni a monitort, amin most olvasol, te 25-ért tartod, én meg eddig 20-at ajánlottam:
1) - Ezért 25-t? Hiszen ez a szürke keret kb a múlt évszázadban volt trandi, most már inkább kínos mint elviselhető. De adok 21-t csak hogy örülj
2) - Már régen akarok ilyen monitort, nekem pont megfelelene, de nem tudok 25-t kiszorítani így tavasszal, max 21-ig fel tudok menni, de ott a vége.

Na hol voltál közelebb a monitor 21-ért való eladásához?

gnme 2010.03.29. 15:36:27

után kétszáz méter dzsanázzá' be job'ra

Ne ba*á már fel, csak autót venni voltál egerben?

Há' otta sok szesz a dombba, csak inni kell!

GGG77 2010.03.29. 16:26:19

@Audi 100 C3:
És arra mit lépsz, hogy egy mai kisautó kb 5x jobb eredményt tud a törésteszteken mint pl egy Audi 100?
És az eszedbe se jut, hogy vki nem AKAR nagy autót? Mert pl nincs rá szüksége?

Szó nincs róla, ha lehet választani egy 93-as Micra és egy 93-as W124 között (természetesen azonos állapotnál) én is a Mercit választom, de ettől még nem tartom hülyének azt, aki a Micra mellett dönt. Sőt, valszeg okosabb, mint én.

GGG77 2010.03.29. 16:30:58

@BeeTm: "piros passat kombit"

Jézusom, fúj. Ennél már csak a piros BMW X5 volt sokkolóbb, amit pár hete láttam.
Pirosban csak Ferrari! (kivéve 612-es, 456-os...)

Audi 100 C3 2010.03.29. 17:19:57

@GGG77: Szerintem az audi 100 teljesítette a 80-as évek elvárásait... ugye nem kell részletezni, hogy az audi 100 a mostani A6 őse...!!!
Az enyémben nincs lufi de minek is részletezzem...?
Menjünk már fel pályára a 100-assal és egy mostani kisautóval! Nem tudom ki lesz befosva mikor bevág elé egy román rendszámú kamionos, én vagy a kisautós?
A kis autók nőknek lettek kitalálva bevásárolni bicikli helyett!
De biztonságról, kényelemről, megbízhatóságról, anyagminőségről szó sem eshet e téren, mert ezek szükség autók.
Mondom ha én vennék akkor 3-as bömös, 80-as, 100-as audi, 190, w124-es merga!!
Ezekben nem kell nyomorogni. Akinek volt tudja miről van szó! :))
Ezeknek a gépeknek még nem volt üreges cső a féltengelyük ami hipp-hopp eltörik mint a skoda fábiáknál, hanem tömör gömbvas... csak 1 példa a sok közül!
Aki nem kóstolta ezeket az autókat nem tudhatja milyen érzés a minőség még huszon év után is!
Akkor még hosszú távra készültek az autók, nem divat és spórolós anyagokból mint most!
Sokak számára hihetetlen, de mikor élőben látja sokkoló pl. egy veterán merci...! :)

somlói galuska 2010.03.29. 18:24:18

@Audi 100 C3: kattanj már le a 80-as Audi-ról.A maga idejében egy elfogadható autó volt, csak közben eltelt 20 év.
Véletlenül se találsz itthon belőle egy épkézláb példányt (100-as ból se, meg az összes többi amit felsoroltál, kivéve a 3-as BMW, de azokat meg a hajtós hülye gyerekek tették tönkre, akik péntek-szombat esténként tankoltak bele 1000ft-ért, és játszották az agyukat), mert az összes a szerb, román, meg ukrán határt járta,a 80 literes üzemanyag tartályával, és kereste a pénzt a gazdájának azokban a szép időkben.
Tényleg minden tiszteletem ezeknek az autóknak is, sokat kibírtak, de lépj már túl rajtuk.Ami még fut Magyarországon 80as, 100 as Audi, azok 99%-a bontószökevény. A maradék 1% ami szép+ jó, de az nem eladó főleg nem 200E-ért.+némelyik szép állapotút nem biztos, hogy elvinném eredetvizsgára(igazira:) ),mert kintről behozott, számcserések.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 18:44:12

@Sir Kolompár Obama:
igen a mai autóknál pont azért van 16 szelep mert 16 szeleppel jobb a hatásfok meg az emisszió.Azonos teljesítmény mellet a 16 szelepes fogyaszt kevesebbet,az más kérdés hogy a16 szelepesek jóval nagyobb teljesítményüek,de nem fogyasztanak annyival többet mint amvel erősebbek.Nézd meg egy mai 1,3 as autót másfélszeres tömeggel fogyaszt annyit mint egy 20 évvel ezelötti.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 18:45:46

Az audi 80 ass mennyit fogyaszt városban(itt a város bp)12 litert ???annyit biztosan a dugóban a micra meg kb 7-8 at ugyanott tehát ezért vett micrát nem audi 80 ast.

hp2 2010.03.29. 20:49:52

Nem akarok megbántani senkit, de még az is előfordulhat hogy azért nem vett audit mert nem tetszik neki. Nem biztos, de előfordulhat :)

Rocko- 2010.03.29. 20:59:15

@Gyurma73: melyik Audi 80-as fogyaszt 12 litert?

Rocko- 2010.03.29. 21:00:45

@somlói galuska: fele sem igaz abból amit írsz.
ettől függetlenül Audi 100 C3 elfogult.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:07:50

@Rocko-: bármelyik benzines itt a nagyfaluban,Csak mondom itt egy suzuki 1,3 régi swift 6-7 et eszik.a b corsa 1,2 es 7-8 at kispolski 8 at, trabant 8 at,zsiguli 10 et minimum,dízel kadett 6,5 öt,audi a2 1,4 d 5 -t,mondeo tdci 8 at,opel omega 2,5 td 9 etezek saját tapasztalatok.Audi V8. 20 at!!!octavia 1,6 9-10 et ,polo 1,4 10 et,audi A3 1,6 10 et.stb stb.Audi 200 turbo 15-16. ezek jutottak most eszembe 18 év alatt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:09:51

én a 2000es benzines80 asra gondoltam,persze a 2,6 V6 os 12-14 et eszik.A tdi meg 7 et de gondolom ennnyiért amiért micrat kapni ennyiért nincs 1,9 tdi csak benzines.

Krisi 2010.03.29. 21:11:21

@BeeTm: nekünk azért piros a kocsi, mert vásárlásnál választhattunk a két alapszín közül, ami a piros és a fehér volt. felárat nyilván nem fizettünk, annyit nem ér, most meg már megszoktuk, hogy piros éskész :)

@Audi 100 C3: valaki a kis autót szereti, más meg a nagyot, ennyi. mindkettőnek vannak előnyei meg hátrányai. a törésteszteket meg egy szivar Audiból szerintem inkább ne hozd fel, mert ha egy pár éves kisautóval összetalálkoztok, akkor bizony nem rád fogadnék. ma már alapfelszereltség az n+1 db légzsák, gyűrődőzóna meg hasonlók, az meg a másik, hogy egy új kis kategóriás autó átlag 900-1000 kiló, vagyis nem sokkal könnyebb, mint az Audid.

abban igazad van, hogy ha Csikós Bianchijával vagy egy ezres Swifttel találkozol, akkor Te szállsz ki mosolyogva. de egy pár éves kisautó már csúnyán elintézne, ez tény. írták már mások is, hogy közben eltelt 20 év, addig a fejlesztők sem unatkoztak. ami anno speckó feláras extra volt az ma kötelező alapfelszereltség.

mindezt ezt persze a látszat ellenére nem fikázásból mondtam, ha lesz saját autóm az biztos régi kombi lesz. akár egy Avant is elképzelhető, de inkább Touring :)

viszont a tények azok tények.

valamint a legrosszabb az a régi nagy vasakban, hogy hamis biztonságérzetet ad. besüppedsz a bőrfotelbe, és - jogosan - úgy érzed hogy most király vagy, és megfog a vas ami körülötted van (mert ugye "ebbe még vót anyag"). csak sajnos az a vas a 20 év alatt öregedett rendesen.

szóval csak óvatosan :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:13:16

nekünk(anyámnak) volt béka micra nálam az is 8-9 et fogyasztott benzinből.mégegyszer írom Budapestről írok.

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:14:37

Az én 100-asom városban 8-9-et eszik V-power 95-ösből..!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:19:16

de ajánlom a népitéletet ahol 10 literes átlag!!!! fogyasztást mernek bevallani ami tudjuk mindig lefele kerekedik a népitéletekben.hidd el egy 20 éves 2000 es benzines autó itt budapesten nem fog 8 litert fogyasztani .Ha egy tulaj 10 litert mond rá az biztos hogy 11-12 öt eszik.

Krisi 2010.03.29. 21:20:21

@Audi 100 C3: nézz meg egy kettes Golf GTI-t. nekem nem éppen úgy tűnik, mint egy női szükségautó, dehát nem vagyunk egyformák :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:24:15

@Audi 100 C3: melxyik városban télen vagy nyáron?teszet bemersz vállalni?

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:27:07

@Krisi: és a 2-es golf gti nincs elöregedve, hogy majd szét hull...??
Majd vigyázok kanyarba, hogy nehogy kettészakadjon a gép az elrohadt tartóelemektől és a porrá korhadt kárpittól, és az ezeréves gumiabroncsaimtól...!!! :)))))
Ja, és az enyémben nincs is gyűrődő zóna és 40 litert eszik 100 méteren...! :))))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:30:32

nepitelet.hu/autok/audi/100_1990/torodest_igenylo_jobarat/
itt 11 et ír városra egy sima 2,0 esgondotam nem írok be egy turbósat mert arra még a tulajok is beírják 13-14 et.

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:31:06

Ja és már 16.000-szer lett újrafestve, törve és kilakatolva!
Most is szerte szét van rohadva az egész, amit láttok a képen azt fotoshoppal csináltam! Az átbuherált alváz és motorszámokat még nem is említettem...! :))))))))))))))))))))))))

Rocko- 2010.03.29. 21:32:44

@Gyurma73: ezekből egyik sem volt Audi 80-as.
az én 2.2-esembe 9-et pakolok átlagban, és nem szoktam se finomkodni se állatkodni.
2.6-ba talán beleraksz 12-t vagy 2.8-ba, de azért nem ezek a jellemző motorok a 80-asban.
"Audi V8. 20 at!!!"
4.2-val bel leeht karcolni, jah.
"én a 2000es benzines80 asra gondoltam"
nem megy bele abba 12. vagyis de, belemegy. de abba bele kell taposni. erősen.
"de ajánlom a népitéletet ahol 10 literes átlag!!!! fogyasztást mernek bevallani ami tudjuk mindig lefele kerekedik a népitéletekben."
nézsd, én inkább azoknak hiszek, akiket személyesen ismerek és ilyen autóval rendelkeznek.

Krisi 2010.03.29. 21:35:15

@Audi 100 C3: nyugodtan viccelődhetsz, de attól még nem lesz igazad :)

én meg különbenis leszarom, hogy melyik autónak milyen a töréstesztje, csak Te jöttél ezzel. én meg rávilágítottam, hogy egy új kisautó ugyanolyan biztonságos, mint a 100-asod.
ha annyira a biztonság érdekelne, akkor nem járnék napi szinten bringával a nagyfaluban és nem is motoroznék, mert ott még vas sincs körülöttem :)

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:35:54

Én úgy nyomom: 1km = 1liter ukrán benzin, traktor gázolajjal vegyítve...!
És be van lökve a csomiba 2db 50 literes hordó, mert szegényke km-enként 1 liter olajat csócsál...! :))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:39:40

@Rocko-: nekem volt 200 as 2,2 igaz turbó de hogy 10 alatt nem evett az biztos itt budapesten inkább a 15 volt jellemző.Ahogy írtam az 1,6 A3 is 10 et evett.Hiába mondod hogy egy 2,2 es benzines régi autó 9 literrt fogyaszt városban (nem országúton 100 nál) akkor még nem fog annyit fogyasztani.

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:40:31

Hát ez van szar az egész...!
Meg is bántam, hogy ezt vettem...!
De már nem tudok tőle megszabadulni, mert a papírjai is hamisak!!!
Ez van sajnos, ezt kell szeretni. :))))))))

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:49:19

Régi autó szar autó!!! :)))

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:52:37

Következő autóm egy velorex lesz az tuti!!!
Vagy 1 szutyuki maruti!!!
Azokkal ha megyek nincs ellenfél!!!

SsPL71 (törölt) 2010.03.29. 21:54:10

van akinek meg kicsi a farka és nagy autóval kompenzálja.

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:54:32

De lehet, hogy egy póni romet!!!

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:57:05

@SsPL71: Kinek mi a nagy autó...
nekem az amerikai SUV-k, Chevrolet suburban, Ford excursion stb...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:58:17

ok fogyasszon 8 litert ergy 2,2 ews audiDE!!! a lány most vette az autót budapesti kb 30 éves.át kell íratni egy adudira mennyi???elárulom összesen kb 120 ezer ft(kötelező 25,átirás65,törzskönyv forgalmi 13,eredetiség 18,)gondolom ezt is számításbavettétek amikor a lány leírta kivan csontoztva akkor nemhiszem hogy még 120 szeretne elkölteni az átírásra.Szervízköltség? stb.
éves fen tartás?? adó biztosítás???
itt is elég nagy a különbség évente ezt kéne megérteni .de nem hiszem hogy fog menni.

Audi 100 C3 2010.03.29. 21:59:49

Ha kimennék californiába egy S65 AMG-vel az is óvodás méretű lenne a nagy vasak közt!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 21:59:49

@Audi 100 C3: a nissan is 17 éves!! nem ez volt a kérdés.hanem hogy utána menyibe kerül a fentartás és a fogyasztás egy dolog.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.29. 21:59:59

Hahh, a cukros lötty, vagy a nemiszerv verte le a biztosítót?

@Gyurma73:
Focus 1.6 TDCI 6,2 :) hol van ez a gyárihoz képest :/

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:02:37

@Audi 100 C3: itt budapestről vot szó.
a lány ide vett autót nem californiába ha jól olvastam ,vagy ki akarta vinni oda???erre nem emléxem.

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:05:23

@Gyurma73: Megértünk mi mindent, én is százezreket költök a roncsomra, soxor milliókat mert öreg!!!
Hetente reccsen meg benne ilyen-olyan alkatrész, hát ilyenek ezek a fika, öreg, fosok!!
Bánom már hogy ilyet vettem...!
Soha nem bocsájtom meg magamnak...!

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:08:20

Annyira szégyenlem magam!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:09:10

@Audi 100 C3: de te nemmost vetted tehát átiratni már nem kell neked nemigaz?az hogy meg van ezer éve és azóta nem jutottál előrébb arról én nem tehetek.Gondolom ha lenne pénzed akkor minimum egy RS 6 od lenne de mivel nincs egy pár évig még ezzel a 150 ezret érő autóval próbálod bizonygatni magadnak hogy hüde menő vagyok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:10:38

@Audi 100 C3: nem kell szégyenkezni a szegénység nem szégyen:-))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:11:59

Először is 2 év az az 100 év, másodszor 1 millió alatt nem engedném ki a kapun a gépet, harmadszor pedig látom sokat értesz az autókhoz...! :)))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:13:19

Az anyagi helyzetemet ne firtassuk szerintem..!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:14:35

@Audi 100 C3: na adok érte 160 at ok??
megszabadítalak a szivarodtól.:-)

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:16:48

Mondom, hogy nem tudom eladni, mert hamisak a papírjai...!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:17:45

@Audi 100 C3: "másodszor 1 millió alatt nem engedném ki a kapun a gépet,"
de a Kati nak csak 350ezre volt autóra:-))
És egy jó szivar audi 1 milliót ér:-))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:18:22

Minek neked régi, öreg szar, fos szivar audi?? Ez nem neked való! Neked póni romet való...! :))

Ottopappa 2010.03.29. 22:19:24

Ez a kocsi majdnem napora pontosan egyidős a Ladámmal. Annak DWL a rendszáma...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:21:48

Téged nagyon átvertek mert a legdrágábbbenzines szivar is csak 400 ezer ,tudom a tied a legjobb a világon és ingolstadban is adnának érte 2 milliót meg egy új A8 ast.:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.29. 22:23:12

@Audi 100 C3: nekem volt szivar kb 15 éve .-))200 as turbó Quttro:-))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:28:15

@Gyurma73: Akkor tudod, hogy milyen fos a szivar..!
Egyszer poénból meghirdettem és volt 1 telefonáló aki 900.000-ért vitte volna..!
Csak nem nagyon volt szívem elpotyázni..!
De mindegy is:
öreg autó szar autó, öreg autó szar autó, öreg autó szar autó :))))))))))))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:34:17

@Gyurma73: Tévedés!!! Ez csak vélemény nyilvánítás és tapasztalat, semmi több!!
Holnaptól ez lesz a jelszavam:
Régi autó szar autó!!
Így köszönök mindenkinek az utcán..! :)))))))

Audi 100 C3 2010.03.29. 22:39:12

Hogy mik vannak... eszem, f@szom megáll!!
:)))

Spiritmonger 2010.03.30. 01:19:04

@Gőzsy Kati: köszönöm a tételes válaszokat, én is így teszek

1, meg kell tanulni rendesen parkolni, és utána az autó mérete lényegtelenné válik
2, az az 1275 ccm szívó benzines már alkalmas arra, hogy egy motort hajtson, esetleg kisebb csónakot, vagy varrógépet, de autóhoz nagyon kevés
3, A szervokormány alapfelszereltség vagy 20 éve minden autóban, a nagyobbakban különösen
4, 5 ajtóval is nagyon kicsi, hely nincs benne, igaz, jobb, mint a 3 ajtós
5, a csomagtartója nagyon kicsi, egy hétvégi bevásárláshoz már nem elég
6, ezzel az érvvel nem lehet vitába szállni
7, ki kell próbálni egy nagyobb autót, jól felszerelve, és megszűnik a kisautókhoz való vonzódás:-)

Spiritmonger 2010.03.30. 01:37:31

@GGG77: a töréstesztek alapvetően nem reális karambolokat mintáznak.
az audi q7 tesztje 4 csillagot hozott, a fiat 500 tesztje 5 csillagot ért
itt a link, nézd meg, mi lett a karamboljukból:

www.youtube.com/watch?v=i4Tmk-uufGw

melyikben ülnél a baleset során?
én az audiban, vagy bármilyen nagyobb autóban. a fizika törvényei itt is érvényesek. a kisautókban nincs elég hely az ütközési energia felvételére, elvezetésére, nem beszélve arról, hogy a tömegük is kisebb. lehet moralizálni, hogy ez nem ad egyenlő esélyeket, de az a tény, hogy egy hasonló ütközésben a kisautóban meghalsz, a nagyban meg majdhogynem épen túlélsz. szerintem az utóbbi azért egy fejhosszal megelőzi az első alternatívát

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.30. 07:34:15

@Gyurma73:
Én kérek elnézést, de céges ;) Szóval a fogyasztása se számít igazán (két kúthálózathoz üza. kártya). 150k után meg lehet venni ócsóér' :)

w a s d 2010.03.30. 09:17:03

@Spiritmonger: "meg kell tanulni rendesen parkolni, és utána az autó mérete lényegtelenné válik"
Aha, és a kb. 4,5 méteres helyre, ahova egy igazán kicsi rettenet röhögve befér, akkor majd be tudja rakni az 5 méteres Mercit is, ugye?:D

Töréstesztről meg annyit, hogy a kicsi és könnyű 500- asnak lehet, nincs olyan nagy gyűrődőzónája, de egy öreg nagyautó könnyen úgy járhatna ellene, mint az a bizonyos öreg Volvo, amit a Modus- szel ütköztettek, és összerogyott az A oszlopa is.

w a s d 2010.03.30. 09:27:26

@F/: Ja, és hogy autóhoz az 1,3 liter nagyon kevés, az meg az egyik legnagyképűbb fazzság a világon, amit hallottam.

somlói galuska 2010.03.30. 11:21:26

@Rocko-: Áruld el légyszíves, melyik fele nem igaz a hozzászólásomnak?

Gőzsy Kati 2010.03.30. 13:21:16

@KICSITÉRTEKHOZZÁ:
"Főleg a roncsaikat az utakon látszólag nem féltő (erőszakoskodó) kiscsajoktól."
Hát ez éppen te vagy kisanyám, a Marutiddal!

Igen, erre utaltam vissza, örülök, hogy átjött.

Gőzsy Kati 2010.03.30. 13:44:58

Először is köszönöm a sok kommentet, a biztatásokat és a kedveseket külön. Miután a cikkből volt, aki épp a tanulságot hiányolta (hisz csak megtaláltam a nekem való autót Egerben, amit nagyrészben a biztosítós pénzből fizettem ki), legalább a negatív kommenteknek leírom a tanulságát: mármint, hogy néhányan mit vártok el egy nőtől, ha épp kiengedték a konyhából és autót venne. Tehát ehhez segítségként maximum egy embert tartson fel, lehetőleg egy szervizest. A tesztelés minél rövidebb ideig tartson, lehetőleg közben ne feleseljen. Utána ne alkudjon nagyon, már az 5 % is elég jó engedmény, és ahhoz is 1-2%-kal magasabbról fusson csak neki. De a legfontosabb, hogy útközben semmiképp ne egyen kuglófot a benzinkúton, mert az nagyon sok pénz, már a kávé is igencsak meredek választás. És eleve 1,3-as motorral max egy varrógépet vegyen, kocsiból inkább egy 80-as audit. Ha pedig kis helyre nem tud beállni vele, maradjon otthon. Hogy miért? Mert azt mondtam :)

Audi 100 C3 2010.03.30. 18:16:12

@Gőzsy Kati: :))))))))))))))))))
Helyes!
Leszűrted a lényeget csak sajna nem veszed komolyan mint ahogyan a nők nagy része sem..!
De nem is baj:
Öreg autó szar autó!!! :))))))
Már fáj a hasam a sok nevetéstől, jaj...! :)))

Audi 100 C3 2010.03.30. 18:20:55

Küzdj az elemekkel! :)))
Bevállalod?
Igen vagy nem???
Hát úgy látszik Igen...! :))
Belevaló csaj vagy!!
Minden elismerésem, komolyan!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.30. 18:55:13

@Audi 100 C3:
csakmegsugom neked mert ekerülte a figyelmedet a Micra is 17 éves!!! és nem új!!!
és ilyenkor mindegy hogy az audid 20 éves vagy a micra 17.

GGG77 2010.03.30. 19:05:31

@Spiritmonger:
aha. és persze egy Q7 és egy Fiat 500 abszolút hasonló árban is van, mi?

GGG77 2010.03.30. 19:06:45

@Spiritmonger: "meg kell tanulni rendesen parkolni, és utána az autó mérete lényegtelenné válik"

Ja, hogy te Copperfiled vagy, és az 5 méteres autót beteszed a 4 méteres helyre...? Bocs...

Audi 100 C3 2010.03.30. 20:35:55

@Gyurma73: Tudom! :)
"ilyenkor mindegy hogy az audid 20 éves vagy a micra 17."
Nana!!! Nem úgy van az! Tedd már egymás mellé a kettőt...
Ja, és az enyém 100km/h-val 7 litert szik 95 V-power-ből 100 km-en pályán!
A micra is hozza ezt az értéket országúton, sőt ha tele van ülve akkor 8-9 liter nyálat csócsál!
És az enyémnek mindegy, hogy tele van-e ülve, mert ugyan annyit eszik...
Ez tapasztalat NEM szóbeszéd!!!
Aki nem hiszi az járjon utána.. :))))

Rocko- 2010.03.30. 20:53:19

@somlói galuska:
"kattanj már le a 80-as Audi-ról.A maga idejében egy elfogadható autó volt, csak közben eltelt 20 év.
Véletlenül se találsz itthon belőle egy épkézláb példányt (100-as ból se, meg az összes többi amit felsoroltál,"

"Tényleg minden tiszteletem ezeknek az autóknak is, sokat kibírtak, de lépj már túl rajtuk.Ami még fut Magyarországon 80as, 100 as Audi, azok 99%-a bontószökevény. A maradék 1% ami szép+ jó, de az nem eladó főleg nem 200E-ért.+némelyik szép állapotút nem biztos, hogy elvinném eredetvizsgára(igazira:) ),mert kintről behozott, számcserések."

somlói galuska 2010.03.30. 21:53:20

@Rocko-: Még mindig nem látom mi a bajod.
"elogadható autó a maga idejében", ez nem lehet gond.
"eltelt 20 év" ez is igaz.
"sokat kibírtak".. ez is ok.
a "99% és az 1 % az lehet, hogy nem valós, csak becslés volt.
"ami szép meg jó az nem eladó, főleg nem 200 e ért" szerintem ez is vitathatatlan.
"amelyik szép állapotú, az sanszos hogy kinti, magyar papírokkal, alvázszámmal, tehát nem felelne meg egy frankó eredetiség vizsgán" nem mindegyik csak NÉMELYIK

Valótlanságot te állítottál azzal, hogy "fele sem igaz" annak amit én írtam.
Ha nem vagy képben, csak fáj az igazság, sajnállak.
További szép estét.

w a s d 2010.03.31. 00:37:56

@Audi 100 C3:
"A micra is hozza ezt az értéket országúton..."

Országúton (persze nem a hegyen, szűk szerpentinen), 100 km/h óra körüli utazósebességgel egy rendes kis vakarék (a Micrát nem tudom, ilyen- e) inkább 5 liter körül eszik, nem 7- et. Tapasztalat szintén.

Rocko- 2010.03.31. 00:42:19

@somlói galuska:
"elogadható autó a maga idejében"
most is az.
"eltelt 20 év
tán 25 is.
"sokat kibírtak"
most is. nem értem, miért múlt idő?
"a "99% és az 1 % az lehet, hogy nem valós, csak becslés volt."
jóval több.
""ami szép meg jó az nem eladó, főleg nem 200 e ért""
de, van 100 és 200 közt olyan legalább olyan állapotú Audi, mint a Micra.
"amelyik szép állapotú, az sanszos hogy kinti, magyar papírokkal, alvázszámmal, tehát nem felelne meg egy frankó eredetiség vizsgán"
vagy éppen szerető tulajé volt, esetleg importálta az országba németből és így tovább.

látod, mondtam én hogy összehordtál itt mindenfélre előítéletes baromságot, aminek a felese igaz, de pattogsz hogy csakazértis úgy van.

Dr_utcai_arcos 2010.03.31. 09:50:15

Kolléga azt mondta,itt a kocsi 300e ft. Kell? Mondom neki adj egy napot. Kimentem körbejártam, volt kereke, ablaka. Mondom Ok. Ez volt csütörtökön, kedden adtam a pénzt, megírtuk a papírokat. Mondom most már bele is ülnék, ha lehet. Beleültem, ment. Swift 1.0. 1998. 71e km.

Dr_utcai_arcos 2010.03.31. 09:52:30

@F/: 90-100km/h között, M3-on, 440 km, 4.6l/100km.Az elég korrekt,azt hiszem.

somlói galuska 2010.03.31. 12:24:02

@Rocko-: na akkor, hogy csak azért is:))

Remélem, hogy pont egy ilyen 100-200 e ft közötti, 25 éves, kimondottan jó állapotú, szivarral jársz, vagy ha nem, akkor tervezed a vásárlását.Vegyél kettőt:))
Kíváncsiságból rákerestem Használtautón a 100 as Audira, az általad megjelölt összeghatáron belül 16 db-ot talált, érdemes megnézni őket...tényleg:)
Figyelmedbe ajánlom pl. ezt a hirdetést(meg a hozzád hasonlóan gondolkodóknak, vagy annak, aki szeretne egy ilyen pompás darabot birtokolni,átíratni,tankolni stb.)

www.hasznaltauto.hu/auto/audi/100/audi_100-3214922

Vagy esetleg, aki ugyan ennyi pénzért keres használható, rohangálós autót, nem inkább egy ilyet venne szívesebben?

www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.0_lx-3662420

Szerinted?
Tessék szavazni!:))

(gondolom, most majd jön a kamionokkal riogatás, autópályán:D )

Krisi 2010.03.31. 18:20:02

@Spiritmonger: "az az 1275 ccm szívó benzines már alkalmas arra, hogy egy motort hajtson, esetleg kisebb csónakot, vagy varrógépet, de autóhoz nagyon kevés"

ezt remélem viccnek szántad, mert ha tényleg komolyan gondolod akkor igen nagy baj van a realitásérzékeddel.

arra meg továbbra is kíváncsi vagyok, hogy mi történne, ha egy új 500-as Fiat összeütközne egy 20éves gyári állapotú nagyautóval.
én biztos a Fiatra fogadnék, de szerintem sokan mások is. mondom ezt úgy, hogy én is a régi nagy vasakat szeretem. de a tények csúnya dolgok.

Audi 100 C3 2010.04.02. 02:21:03

No comment:
www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

Ülj bele nyugodtan a corsába...!
ez csak 50km/h volt...!
Mindenkinek 1 élete van...!

Én a w140-esbe ülök te meg a corsába...!
Bevállalod????
Igen vagy nem!!??
Én igen...!

Audi 100 C3 2010.04.02. 02:24:51

Igazad van, tessék:
www.youtube.com/watch?v=ujEA0S9QxGI

Én a w140-esbe ülök, te meg a corsába...!
Nem kell félni a benz szét van rohadva és tizen éves...!
És ez csak 50km/h..!
Bevállalod???
Igen vagy nem!!??
Én igen...!

csiky944 2010.04.02. 14:33:20

@Audi 100 C3: egy mai kisautó meg összerongyolná a 25éves szétrohadt 100-as Audit

w a s d 2010.04.03. 14:06:52

@Audi 100 C3: OK, ezt szerintem talán a 126- os is megcsinálná, de nem is kap használható 126- ost vagy 140- est az ember 300- 350.000- ért, mint a posztban szereplő Micra, vagy a belinkelt Audik.

attikaa 2010.04.13. 15:35:08

Szép a Színe:)) Mellesleg Jan Balbeck Saab Cabrioval járt, a mama vezette a Bimmert. A Mercedes csak a gróféknak járt:))
süti beállítások módosítása