Erős kézbe a kormányt!

Mazda 3 MPS

  2010. március 25. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

mazda3mps 17

A Mazda egy ideje már ott kavar a hot-hatch-ek között. Az előző Mazda 3 MPS-nek azonban még nem sikerült betörnie a belső körbe. Most itt az új, és nem ismer tréfát.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr391866835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottopappa 2010.03.25. 11:33:24

@Sanyi.: ??? (lehet csak fáradt vagyok, de nem értem)

Stock 2010.03.25. 11:35:02

@Carfan2: lehet hogy úgy tűnik, de tényleg mindkét probléma valós!!

Krisi 2010.03.25. 11:35:09

halkan azért megjegyezném, hogy a múltkori cikket a GTI/GSI-kről Papptibi írta, ezt meg a Vályi Pista. (gy.k: a két személy nem ugyanaz)
nem diktatúra a TC, hogy mindenkinek egy véleményen kell lenni. ezért olvassuk :)

Winkler meg röhög mindkettőn, és eltesped a V8-as vasakban :D

2010.03.25. 11:39:11

Nem kéne... Az ára igen, de akkor már inkább egy evo...
Bár, ha valahogy a motorját be lehetne passzírozni egy Rx8-ba, ahol a hátsó kereket hajtja, az tetszene...

Stock 2010.03.25. 11:43:21

@Stock: én pl bő egy éven belül hot hatch vásárlás előtt állok.. és nem nagyon tudom, hogy mit válasszak!!

lehet, hogy megint Type-r lesz...
pedig elég vacak az új Civic...
a Golf kicsit puha és drága...
a Mazda jó árú, de nem jó semmire...
Renault-t nem szeretnék, félek a minőségtől.. (bár a pár évvel ezelőtti Clioba belevégtam volna 4,5 pénzért, annyit megért...)
Opelek túl erős turbok, erőátviteli gondokkal....
talán Seat, mert annak csak a kormánya vacak..

lehet hogy a végén marad a Mini.. nagy dillemma!
Mini vagy Civic, esetleg Leon...

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2010.03.25. 11:53:28

Csak egy észrevétel a cikkhez: az új Megane RS szerintem több mint egy hónapja már itthon is rendelhető és ára is van: (alap) 8.490 eFt. (Egy kattintással utána lehetett volna nézni: renault.hu/renault-valasztek/sportmodellek/uj-megane-renault-sport/tervezo/

Stock 2010.03.25. 11:55:07

@Workman: jogos!
azt kifelejtettem, mert még nem próbáltam, de az ellensem sok kifogásom van, jó kompromisszum...
leginkább a difi hiánya, és a belseje... :)

Carfan2 2010.03.25. 11:56:36

@Krisi: Tiszta sor, hogy ki kicsoda és nem is ezért írtam. Csak ha úgy tetszik hangosan gondolkodtam általánosságban:)

2010.03.25. 12:00:00

@Stock:
szerintem abban van gyárilag sperrdifi, de a belseje tény, mint egy 1,4es sportülésekkel

Stock 2010.03.25. 12:05:50

@Workman: jah rs..... persze hogy van benne!!!!!! elnézést, benéztem..
st-ben gondolkoztam......

300 lovat túlzásnak tartok első kerékre..
új korában még lehet, hogy működik ez a revoknuckle.. de pár év után nem bíznék benne, sztem túlzottan szevízigényes lesz!
horror lehet gumizni....... :)
és baromi drága...

Stock 2010.03.25. 12:07:28

@Stock: azért játszik első helyen Cooper s és a Civic type-r, mert nem a leggyorsabb akarok lenni, hanem jól akarom magam érezni.. ;)

sunblind 2010.03.25. 12:21:29

@Workman:

... rx-8, nálam az első 90, a második motor (gar.cs.!) meg 45ezer (!) után :(
Pedig eszelős jó kocsi lenne.

Stock 2010.03.25. 12:22:52

@Workman: hát ha lenne rx8 s2000-es motorral, akkor nem filozofálnék... :))

pont a zservízigényük miatt nem mozgatnak a rally donorok (evo, sti)..
félnék egy túlpumpált új technikájú elsőkerekes turbotól is!

persze mindent kell szervizelni, csak nem mindegy (nekem), hogy egy elindulás egy kuplung/gumi... vagy kibír pár 10 000-et

Stock 2010.03.25. 12:24:02

@Workman: nem véletlenül olcsóak használtan... :(

Stock 2010.03.25. 12:26:08

@Workman: és tankolni, meg olajozni sem olcsó... ismerőssel mentem egy kört egy éjjel pesten: 22 liter.. 300km/7 deci olaj!!!!!!
és annyira nem ment nagyot, és a kettes sem szerette bevenni..

ColtCzT 2010.03.25. 12:28:13

@Stock: jesszus!!!ez komoly???? Annyira tényleg nem mehet, hogy ennyit zabáljon mindenből :S, azt hittem ennél az új Revol. Wankelnel mar megoldottak részben ezeket a hátrányokat :S

Stock 2010.03.25. 12:32:02

@ColtCzT: teljesen komoly!!
nem tudom, hogy azóta csiszoltak e rajta (nem hinném, hogy jelentősen..) ez egy '06, vagy '07-es kocsi volt...

Stock 2010.03.25. 12:33:41

@ColtCzT: mondjuk az igazsághoz tartozik, hogy ennél durvább rugdosást, csak versenypályán kahatott volna.. :)
tehát ennél magasabb értéket nehezen tudok elképzelni...
de valóban iszonytatóan soknak tartom én is!!

karlmann 2010.03.25. 12:45:58

@Carfan2:

Nem mintha a szerkesztőségnek a legcsekélyebb szüksége lenne arra, hogy megvédjem őket, de a teljes igazság kedvéért tegyük hozzá, hogy ott abból indultak ki, ma ezek a kocsik elhízott disznók, amik csak ilyen +200 Le-s motorokkal mennek jól. Ha ültél bármilyen régi aszfaltszaggatóban, azok feleannyira sem tépték a kormányt, mint a maiak.

Egy Golf GTI, vagy egy Clio 16V attól volt jó, hogy alig 900kg-t nyomott, de a motorja sem volt +200 lovas és könnyen vitte a kis kasznit. Elég volt 100-150le is a valódi élményautózáshoz. Ma, ilyen igazi élményautó alig van. Ha mégis találsz, akkor az nagyon húzós árú lesz. Az Elise pl. ilyen. Csak bírd kifizetni, meg szervizelni.

Stock 2010.03.25. 12:46:53

@Workman: te tudod, mindenkinek megvan a maga preferenciája: de ha élvezni akarod, akkor az olyan 20 liter: az sacc 7000 FT + olaj/100 km...

FISTI 2010.03.25. 13:28:15

Tisztelt Szerkesztőség!
Vályi István kollégától kérdezném, hogy nem igazán értem a felvetést és kijelentést kijelentést a képgalériában, hogy nem lehet eldönteni ki lopott kitől, a Subaru lopott volna a Mazda-tól.?!(39-40. fotók) A Subaru 2008 elején (2007 végén) bemutatta az új formatervet, valamint az új STI modellt a wide body kit-tel. Mikor jött az új Mazda? 2009-ben, az MPS 2009 év végén?!!
Nos akkor ki lopott kitől?!
Ezt azért lehetne egyértelműsíteni az anyagban, fotóknál.
Amin nagyon fel vagyok háborodva új STI tulajként, mert az MPS majdnem teljesen lenyúlta az STI külsejét.
Persze utolérni sosem fogják.

JMC 2010.03.25. 13:51:11

FISTI vigasztaljon az a tudat, hogy ha egyenesben nem is nagyon marad le az MPS az STI-től (egy kicsit azért igen), kanyarban viszont nagyon :)

ommm 2010.03.25. 13:56:12

@Stock: Azt még inkább nem lőnénk le, most is történtek még dolgok az utolsó pillanatban. Ezért lett single-teszt ez az MPS is :)

Stock 2010.03.25. 13:58:35

@ommm: oké! viszont nagyon felcsigázott a hír.. :)
azt szabad tudni, hogy mikorra lesz cikk?

ommm 2010.03.25. 13:58:46

@Carfan2: Értem. Részben igazad van, az sincs sehol megírva, hogy kötelezően egyet kell értenem minden kollégával, azt viszont ne feledd, hogy akkoriban fele ennyi lóerőről, passzív és aktív biztonságról, és 2-3 mázsával kevesebb súlyról beszéltünk.
A MacPherson pedig már akkor is megvolt, a keresztlengőkar dettó. Nincs annyi erő, de őszintébb a show :)
Volt Kadett GSi-m, tudom :)

ommm 2010.03.25. 14:05:35

@Carfan2: "nem üvölt nem tekeri a kormányt"

Ezt idézd be, hol hiányolta ezt Papp Tibi légyszíves. Vagy ne állíts valótlanságokat.

ommm 2010.03.25. 14:08:30

@Fungie: Bocs, szerinted egyszerűbb volt kikukázni a német árat? Kerestem, nem láttam külön opcióként a modellt, ezek szerint a mezei Megane-ok között volt. Köszi.

lr 2010.03.25. 14:56:18

Hát, elég "érdekes" összellítás, de ne felejtsük el, h ilyen jellegű autót venni alapvetően nem racionális döntés, úh. pont olyan eséllyel vehetik ezt is, mint bármelyik piaci ellenfelét.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Amanitin3: +1, bár a jövő idő használatát nem érzem indokoltnak. Jelenleg tudtommal itthon évi 13-14000 olyan tüdőrákos+szív -és érrendszeri elhalálozás történik, ahol a légszennyezésen (aminek a meghatározó -mért- komponense a pm10, és időnként a nox) kívül más rizikófaktor nem volt, és ez a szám meredeken nő.
Ehhez képest kicsit funny, h Országos Balesetmegelőzési Bizottság már régóta van, nem?

@Sanyi: miért lenne meddő? Te miről tudsz?
Én a nanorészecske emisszióról, meg a benzolról (üzemmeleg motornál elhanyagolható)- illetve a katalizátorok elhasználódása következtében a nehézfémekről (ez sem sok, de nem is tagadható). Ezek közül nagyságrendileg messze az első a legdurvább, és egy dízelből 8-10x annyi jön ki, mint egy GDI-ből, és 50-100x annyi, mint egy PFI-ből. Pont attól büdösek, hogy a részecskék óriási felületén csomó szaganyag (is) megtapad.

@Ottopapa: spórolni? Azért álljunk már meg kicsinykét. Jellemzően azért dízelt annak éri meg venni, akinek a seggére van nőve - mert a többség azért nem a '84-es fekete hátú (mosás után kiderül, h bordó) Ford Scorpio, hanem zsírúj - ami ráadásul adott esetben az enyhén szürke orrváladéknál jóval durvább dolgokat okoz.

Carfan2 2010.03.25. 14:56:57

@ommm: Nyilván a 80-as 90-es évek autói teljesen más filozófiát követtek. Nem mondom, hogy ez rosszabb vagy jobb, egyszerűen más. Ma már az akkori közvetlenség és könnyedség ismeretlen, a régiekben pedig nincs meg a mai komfort, hétköznapi használhatóság és biztonság. Sajnos eredei állapotukban már nem tudom kipróbálni ezeket a kultikus autókat, az itthon eltöltött 10-20 év pedig 99,9%-ukban maradandó nyomot hagyott:( Pedig pár ínyecséget nagyon szeretnék kipróbálni, hogy teljesebb képet kapjak melyik korszak tetszik jobban.
Az üvölt és kitépi a kormányt nem szó szerinti idézet volt, szóval ne várd, hogy megkeressem:) Nekem erről a korszakról ez ugrik be leginkább. Szóval egyéni asszociáció.
És ne szívd mellre, mint már mondtam általánosságban írtam, amit írtam. A cikk szerintem korrekt és jó, bár nem vezettem még ezt a modellt. Inkább pár kollégád hajlamos hirtelen önellentmondásokba keveredni:D

kismajom2 2010.03.25. 16:06:58

@Stock: szerintem a mini a tuti! mondom ezt úgy h régebben sok hondám volt...

Stock 2010.03.25. 16:12:24

@kismajom2: imádom a külsejét, belsejét... motorerőre se panaszkodhat, nagyon jól fogyaszt!
jól fordul, lehet rendelni diffivel..

rohadt kemény a futóműve, használhatatlan a hátsó traktus, főleg ha becsúszik egy gyerek.. és ugyan ez az én hülyeségem egy kicsit félek a keretnélküli ajtók szigetelésének tartósságától, meg a víz-olaj hőfokmérő hiányától a turbo miatt...
és nagyon drága!

de talán ő a legesélyesebb, csajomnak is ez tetszik a leginkább..... :)
csakhát a Honda hangja... :))

kismajom2 2010.03.25. 16:12:37

@sunblind: jézusom.... hogy lehetett ennyire szar konstrukciót sorozatgyártásba engedni?...

Ottopappa 2010.03.25. 16:26:04

@lr: Most miez kivan? Kicsit konkrétabban újra, ha lehet...

romesz 2010.03.25. 16:30:49

borzalmasan nez ki, gyerekeknek valo jatekszer

kismajom2 2010.03.25. 16:32:46

@Stock: keretnélküli ajtó? ezekre nem is illene más. nekem régen volt ezzel bajom, de az még pár autó generációval korábban volt. gondolom jelenleg ezekkel már nincs probléma. mostanában egy porsche-t használgattam egy ideig, ott semmi gond nem volt a keretnéklüliséggel, sőt...
a hangot meg egy dobcserével olyanra alakítod amilyenre akarod.

kicsi, drága - ez igaz. viszont valószínű sokáig nem lehet majd újra ilyen autód, erre is gondolj.
vagy vegyél clubmant :) lassabb, nagyobb, drágább, viccesebb :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.25. 16:35:25

Hajtási befolyás? Nem kellene spórolni az első futóművön, azt nem lenne. 94-es Honda Accordban elöl kettős keresztlengőkar stabilizátorokkal, hátul 5 pontos multilink. Ha nem lenne kanyar, a kormányt el is lehetne adni ;)

romesz 2010.03.25. 16:36:03

Es beallitjak egy grafittis hatter ele. Nem talaltatok szebb hatteret neki?
Az igaz ez a rondasag oda valo. Nem ertem hogy lehet ilyen ronda auto eladni.

kismajom2 2010.03.25. 16:39:42

@yaffa: nekem 1000 éve vtec prelude-öm volt hasonló (vagy egy kicsit jobb) futóművel, és bizony tekergette az is a kormányt. igaz feltételezem nem ennyire durván, de engem akkor is idegesített. azóta a hátulkaparósakra szavaszok :)

S2000 2010.03.25. 17:44:39

Nem szeretem se a turbót, se a dízelt, ezért ha hot hatch, akkor inkább Civi Type R.

butschq 2010.03.25. 17:49:44

uccsóra szavaztam, Lada jöhet minden mennyiségbe, na és BMW, fwd kilőve

Simon Perverz 2010.03.25. 18:06:23

A civicnek semmi nem lehet az ellenfele, az a legeslegeslegjobb autó a világon. 1.6 v-tec hoppá! Bármit legyorsul Vöghelsoggerl kálmán is azt használja ő a kiráj és a civic a kiráj. Van benne belső piperetükör is a pattanásokatkilehet nyomogatniha belenézel. És mindenkit lealáz a szuper v-tec és csak 1.6-os!!! Kurvára nyomatékos a vezérlésváltás nál meg hátbaver jobban mint a turbó, ami baj az mps-nél de egy hondánál sose mer az honda forever a legjobb vas bárkit odaver subaru evo meg a többi szarba sincse. csak eztakartam csácsumicsá.

Simon Perverz 2010.03.25. 18:11:46

Remélem, senki nem vette az előzőt komolyan :)))

Qkuriq 2010.03.25. 18:12:24

Szerintem nem lenne szabad 200LE-nél erősebb autót elsőkerék hajtással gyártani. Vagy összkerék vagy hátsó.
Lehet itt varázsolni mindenféle megoldásokkal akkor is csak elől kaparós marad...
A fizikát nem lehet meghazudtolni!

butschq 2010.03.25. 18:21:36

@Simon Perverz: ízfokozónak esetleg egy crx??:)

Simon Perverz 2010.03.25. 18:24:46

@kohlenbrenner: Bármi, csak honda legyen! :)))))
A viccet félretéve inkább bármi, csak hátulhajtós legyen! Vagy összkerekes. A vezetés élményét az adja meg igazán, ha a gázzal kormányzol. Semmi mással nem pótolható érzés /azért a dugás-evés-alvás az jobb/.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.25. 18:33:14

mondjuk a 135 i más kategória árban:-)igaz kivülről nem nagyobb mint egy civic ,csak épp jóval erősebb.avagy van japán klis autóban 306 lóerő???
nem középkategóriában kicsiben.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.25. 18:34:35

@kismajom2: Ugyanazzal a futóművel, mert a két kocsi ugyanarra az alapra épült, feltételezem, hogy arra Prelude-re gondolsz, amire én :)
Az tény, hogy érzékeny az útra, illetve a féltengelyek állapotára. Nekem egy kicsit kopott volt az egyik belső csukló, még gázelvételkor is tekert :)

szabopsz 2010.03.25. 18:47:08

@S2000:

Hát én vezzettem VTI/ Type R civic-et, és rover civic-et is 1.8 VTI, és alul annyira halottak azok a motorok... kb csak az RX8 szarabb alacsony fordulaton.
Kinek mi jön be.
Ha egy turbó tölt, akkor nincs megállás...

nzo88 2010.03.25. 18:55:27

Sok mindent bele kell kalkulálni. BMW-vel már rohadtunk le, de a Mazdával még sosem. Pedig nem a legfrissebb darab, és kicsit több benne a henger, a szelep, meg a vezérműtengely is, mint amihez a hétköznapi ember szokott. Én leszarnám a prémium-szeleksönös-öngyújtós borzalmakat.
A here akar állandóan pakura-füstöt maga után hagyni. Az MPS jó lehet szerintem, de a hajtási-befolyásos résszel nem vitatkozom, az nincs jól.

Gyurma73: Nincs japánban ilyen, viszont annyi belpiacos kisköbcentis turbós kisautó van, mint a fene. Amik 800-900 kilóval érdekes gyorsulásokat produkálnak. Értem én, hogy BMW, de majd ha megint eljutnak odáig, mit 20-30 évvel ezelőtt, amikor a 16i-hez is lehetett speer-t kapni, akkor lesz jó.

nzo88 2010.03.25. 18:58:50

@Simon Perverz: Nissan VZR-N1! "The Real King 1.6" Keiichi Tsuchiya szerint. Higgyünk neki. Az az autó 1.6-ként állja a sarat az EK Type-R-el szemben. Sőt! Hondások, álljatok be csak a sorba.. Szopnátok, ha árulták volna itthon a VZR-t!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.03.25. 19:08:40

kormányzott kereket hajtani???
ajaj

ColtCzT 2010.03.25. 19:10:56

nálam az egyetlen hot hatch amire most lecserélném a CZT-t egy japán Honda Civic Type-r lenne!Jobban is tetszik mint az európai verzió, és a lényeg, hogy független a hátsó felfüggesztése. Meg lehet nézni Best motoring videokon mit tud...persze lassab mint sok konkurense, de az a hang!!!:D

Sir Kolompár Obama 2010.03.25. 19:14:03

Kibaszott nagy baj, hogy a japánok még mindig a 90-es években élnek (jójó Tokió király hely), kurvára elhúzott melletük a világ (és most nem kell jönni a hybird-lexussal, azt is koppintották, mint ahogy minden mást is)

@Simon Perverz:

Az utolsó jó japán autók a Hondák voltak, azóta nagy sötét lyuk a japán autógyártás. Lehet, h megint kellne nekik egy kis háború, vagy hogy lebombázzák őket, vagy egy-két olajválság és akkor ismét felpörgetnék a technológiájukat.

De amit autógyátrás címén művelnek az utóbbi időben az a fosból torta építés. Hogy néznek már ki az utóbbi időben az autóik (leszámítva a Lancert, ami nagyon szép lett, kívül!), Commodore 64-es-kvarcjáték kombós Star Trek Civic, kínai piacos gagyi Auris, eldobható Nissanok, koppintott 90-es évekbeli technikájú továbbfejlesztett Mazdák, elsőkerekes elbaszott konstrukciójú Subaruk, észveszejtő technológiai anomáliák. Ez ma a japán autóipar. Sajnos. Pedig egy időben nagy királyok voltak.

Sir Kolompár Obama 2010.03.25. 19:16:46

Most tényleg ennyit tud a Mazda 2010-ben, közel 9 milláért, hogy rábasznak egy mezei szívóra egy elsőszériás mezei turbót? Komolytalan.

tomnemtom 2010.03.25. 19:20:13

E85 rajongóknak üzenem : E34 sokkal jobb.

ColtCzT 2010.03.25. 19:27:49

@Sir Kolompár Obama: a 2,3 szívó és a 2,3 disi turbo között azért van külömbség!
A japán autókkal kapcsolatban sajnos igazad van...nagyon rossz felé mennek, és nincs senki aki észrevenné???
Ép az olyan kategóriájú autók gyártásást hagyták abba, amiről ,,híresek,, lettek :(
Hol vannak a Toyota meg a Honda ,,megfizethető,, sportautói??? Még jó hogy a Lancer meg az Impreza tartja magát, bár véleményem szerint (főleg a mitsu!) nagyon elszállt az árakkal :(

butschq 2010.03.25. 19:28:05

@Simon Perverz: hát én is ezt az elvet mondom.
"a dugás-evés-alvás az jobb": és mennyivel jobb egy csapatós est után:):P

Sir Kolompár Obama 2010.03.25. 19:31:53

Tényleg nem akarom szétalázni ezt a Mazdát, de 1995-ben Tokióban, a Honda bemutatta a turbó nélküli, 4 cilinderes, hellyel-közel alu autót, a Honda S2000-et, ami egy mezei 2000 köbcentis szívóval tudott 250LE-t. Az az autó, még ma is buciara veri ezt a csingi-lingi Mazdát. Pedig azóta eltelt jó 10 év.

Sir Kolompár Obama 2010.03.25. 19:34:51

@ColtCzT: ja, bocs az első mondatban igazad van. A többiről ua a véleményünk. Hihetetlen zsákutcában vannak. És fogalmam nincs, h miért. De a magyarországi importőrök sem érik. Sztem Japánba kéne megkérdezni, hogy kinek gurult el a gyógyszere, ami egy ilyen kollektív népségnél azért élet veszélyes tud lenni. :D

ColtCzT 2010.03.25. 19:50:26

@Sir Kolompár Obama: hát igen, ott japánban nem értik meg valahogy ezt!Jön ez az új Toyota főnök is, aki nagy autóversenyző vagy mi, és ennek hála befejezik az LF-A-t amit lehet még látni sem fogok soha életemben, nemhogy még vezetni!!!
Igen, valahol az S2000 volt az utolsó japán szamuráj :(
Én imádom a mitsu evot, gyönyörű, kedvenc, de még én sem adnék érte több pénzt mint egy S4-es audiért, ami azért más kategória beltér, kényelem tekintetében.
És lehet hogy jobb a 4x4 a mitsuban, de kevés ember van, aki akár a (szintén angyszerű) quattro határait ki merné autózni :(

Sir Kolompár Obama 2010.03.25. 19:54:24

@ColtCzT: Ja, ennyi, itt a vége, szerintem a következő 5-10 évben akkorát fognak bukni, hogy maguk se értik. (azért vannak erre utaló jelek)

hp2 2010.03.25. 20:50:33

@ommm:
"@Carfan2: Tudod, az a helyzet, hogy vannak szépen, tisztán, gyorsan vezethető, élvezhető autók és vannak az ilyen erős, de buta vasak. Nagy, nagyon megy, de nem az igazi. Kicsi legyen, olyan, ami nem követeli ki magának az állandó figyelmet csak teszi, amit a sofőr mond. Nem könnyű megcsinálni, nagyon keveseknek sikerül csak."

Abszolút így látom én is a tesztelőkhöz képest minimális autóstapasztalattal ugyan, autó és autó között óriási a különbség, lóerőktől és egyéb számadatoktól teljesen függetlenül.

fotopalyamunka 2010.03.25. 21:05:31

Grat. a cikkhez, nagyon jó volt olvasni. Csak így tovább!

Dr. Robin Masters 2010.03.25. 21:31:07

A mai japán autógyártás tényleg gyengécske, nem sok jó autó van. Hozzátenném, szerintem a múltban sem sok volt.

Amit most kiemelkedőnek találok: a már fentebb említett EVO X, főleg az alatta lévő 4WD miatt. Ott van még a GT-R, ami olcsóbb, mint egy Porsche és tényleg jól megy, habár valahol már ez sem az, mint az elődei. 370Z jó jó, kicsit furcsa a formaterv, az előző markánsabbnak tűnt nekem.

Honda...utolsó jó autójuk az S2000 volt. Azelőtt meg 1-2 Civic Type-R, de inkább az Integra, abból is a dupla körlámpás.

Subaru, ez a mostani Impreza WRX olyan, amilyen...

Toyota, műanyag műanyag hátán, nem lesz már Supra, FR Corolla, MR2 soha.

Mazda, ez az MPS valóban ez NFS boyracer autó, régen ők is gyártottak jó autót, úgy hívták RX7, turbós Wankel. Az amit ma RX8-nak hívnak, az egy vicc, divatautó.

A japán autógyártás ma már a hibrid és az elektromosság körül forog, az a kevés jó is elmúlt.

Viko84 2010.03.25. 22:04:01

Tisztelt Vályi Úr!

Mindennap lelkes olvasója vagyok a Totalcarnak, olvasom a munkahelyemen, olvasom otthon, olvasom ha tudom nyaralás közben is. Amikor netezem a totalcar elsőként jelenik meg a képernyőmön és csak utána jönnek az e-mailek. Azonban szeretném felhívni a figyelmét arra, amellett, hogy sokan sokfélék vagyunk és ezt mindenkinél megértem elfogadom, hogy csinján a dízelről alkotott véleményével, ezek a hihetetlen utcai gépek 15 vagy 20 év múlva sehol nem lesznek a bivaly benzines motorjuknak kösözönhetően hiszen harmad annyi az élettartama, de ezt ön is nyilván tudja, arról nem is beszélve, kerregjen ha kell, mert bármikor gyorsulnék egy hasonló paraméterrel rendelkező dízel verzióval ha lenne ilyen.... (Nm-miatt pont annyival több az élmény amennyivel a nyomaték).... de hát sokan sokfélék vagyunk

ColtCzT 2010.03.25. 22:47:03

@Viko84: 15-20 év mulva a mai dieselek ugyanott lesznek ahol a turbos benzinesek....roncstelep :D

Ottopappa 2010.03.25. 22:55:37

@ColtCzT: A mai (értsd: elmúlt 3 évben gyártott) dízeleknek annyi se kell. 8-10 év max.

Krisi 2010.03.25. 23:51:37

@Simon Perverz: ez nem vicc: már láttam dugóban várakozó autóst, aki épp az orrán lévő pattanását nyomta ki a piperetükör segítségével. a mellette lévő 21-es busznak csak a fele nézte végig ezt a finom úriemberhez méltó viselkedést :)
(amúgy egy átlag öltönyös családapa kinézetű forma volt)

a "dugás-evés-alvás" szentháromság mellé pedig még +1ként a sört is hozzátenném ha nem sértődsz meg!

gramercy 2010.03.25. 23:52:33

ennyi penzbol 2 eves hasznalt impreza wrx

Sir Kolompár Obama 2010.03.26. 00:01:18

@Krisi: És a szarás? Az is egyfajta élvezet :D

lr 2010.03.26. 00:30:48

@Ottopappa: Írod: "Sajnos ma Magyarországon olyan a helyzet, hogy abszolúte senkit sem hibáztatok azért, hogy ott próbál meg spórolni, ahol csak tud."

Én meg azt mondom, a lassan az eladott (és pl. fővárosi viszonylatban ~ a közlekedő) autók felét kitevő traktoromotorosok nagyrésze új, vagy legfeljebb a koromgyártási őrület pár éves hajnalával egyidős.
Ahhoz pedig, hogy megérje megvenni a hasonló menetteljesítményű benzines változathoz képest, kilométeterek 100.000-eit kell belerakni, hogy a különbözet visszajöjjön a gázolaj, és a benzin -szerencsére egyre kisebb- különbségén, tehát eleve olyan veszi meg első tulajdonosként, aki sokat megy. Ez pedig, abszolút értékben, sokba is kerül (de igazából viszonylatában is csak ez után a pár100e után kezdi el megérni a benzineshez képest - és akkor még nem beszéltünk arról, hogy ha beszalad egy pl. 1 kicsike probléma a cr-rendszerben 100-150e-nél, hogy hidegben dermed a nafta, vagy arról, hogy az okozott társadalmi kár 1-2 nagyságrenddel nagyobb.)

Bambano 2010.03.26. 00:33:23

Vályi kollégának nőhiánya van?:P

lr 2010.03.26. 01:10:59

@Viko84: "Nm-miatt pont annyival több az élmény amennyivel a nyomaték)"

Bár Amanitin3 hozzászólásában már elég jól összefoglalta a vonatkozókat, nekifutnék még egyszer, bővebben:

Egyrészt már csak azért sincs semmi értelme önmagában a nyomaték istenítésének, mert a motor nem közvetlenül hajtja a kerekeket, hanem egy nyomatékváltón keresztül, amit tetszőlegesen áttételezhető. Egyébiránt pedig ha egy hasonló teljesítményű dízel- és benzinmotor nyomatékgörbéje alatti területet integráljuk, nem fogunk lényeges különbséget látni, mert utóbbi szélesebb fordulatszám tartománya kompenzál előbbi mindenkori nagyobb nyomatékáért. (Remélem, nem kell külön hangsúlyoznom, hogy szívót a szívóval-turbót a turbóval).
Az élettartam összehasonlításának sincs értelme, mivel a dízelek működési elve miatt szükséges a nagyobb teherbírású anyagok használata. Ha ugyanezekből benzinmotort építenénk, az tartana tovább. És akkor a nagynyomású dízel befecskendező rendszerek MTBF-értékeiről még 1 szót nem ejtettünk.

Az egyetlen dolog, ami valóban a dízelmotor mellett szól, az a -minden más paraméter azonossága melletti- nagyobb maximális elméleti termikus hatásfok - egyrészt azonban a potenciális externális költségek fényében ez kizárólag a teherszállítás, a tömegközlekedés és a mezőgazdaság területén használható ki racionális kompromisszum keretében, másrészt pedig a GDI és a szuperkritikus állapotú üzemanyag-befecskendezés fejlődésével a különbség tovább csökkenhet.

Igen: "sokan sokfélék vagyunk", de a tények meg makacs dolgok, így előbbit a dízelmotorral szerelt személyautó iránti elfogultság melletti érvként legfeljebb azoktól tudom elfogadni, akik ki merik jelenteni, hogy nem bánnák, ha holnaptól 2500 Ft lenne egy liter gázolaj (és akkor még alsó becslést mondtam, azaz úgy vettem, mintha minden benzines GDI lenne).
--------------------------------------
(Kedves ommm: nem akarom elvenni a kenyered, de ezt nem bírtam nézni.)

KucsiKN 2010.03.26. 01:40:49

Jó a cikk, a kocsi is, amit még volt szerencsém élőben látni is. Hétfőn Pozsonyban.

ocsisajt78 2010.03.26. 03:24:02

"Összkerékkel kéne" !!!

:)

igaz regi tipustars vagyok, meg csak 1.6T... meg kb. 50-60 paci hatranyom van... de ->
viszont van 325 kilo elonyom meg allando osszkerekhajtasom :]

ocsisajt78 2010.03.26. 03:28:14

@Dr. Robin Masters: nem akarok hazabeszelni, de volt meg ott ket osszkerekes turbos Mazda is 323-as fronton :) mai szemmel konnyu kasznival (BF) es eleg jo motortartalekokkal (BF+BG) :)

ommm 2010.03.26. 08:47:03

@KucsiKN: :D Előfordulhatott ilyesmi :)

Ottopappa 2010.03.26. 11:04:09

@lr: Á, mostmár értem. Ezért mondtam hogy nem vennék dízelt sose. Benzin/gáz, vagy E85-re alakítás. Igazad van abszolút.

Dennis01 2010.03.26. 13:55:55

@kismajom2: En mint regi Mini tulaj nem szeretem sajna egyik valtozatat se az uj Mininek, de en is inkabb a Mini Cooper S-t ajanlanam. Clubmant nem ajanlanam, az egy gnom.

Gearboy46 2010.03.26. 15:25:17

sztem az "elsőkerekes" sportautók közül az igazi az Integra type-r volt. Annál elmebeteggebb, nemnormális elsőkerekes autót nem gyártottak (sztem).
Am ha nekem lenne ennyi pénzem mint amibe ez a mazda kerül, biztos nem vennék új autót. Nem rosszak ezek, de használtan sokkal jobb elményautókat is lehet kapni.

kzolika 2010.03.26. 19:23:57

Swift I 1.3 16V + kipufogórendszer csere, kikönnyítés, amennyire lehet, toronymerevítő előre-hátra, 900-ból van egy 6 éves hot hatch és bele lehet forgatni a 7000-be, 2-esben épp eléri a 100-at és vicces és zörög és hörög és csattog és elpattog, mert hátul könnyű (ezért tárcsafékesre megcsinálni nem is érdemes, mert úgyis csak elöl fékez) és úgy tűnik, szétesik és közvetlen a kapcsolat az út és a vezető között és az utasok már 90-nél sikoltoznak. Hát ennyi.

lord75 2010.03.26. 20:35:54

Csikós Zsoltnak és Vályi kollégájának szeretnék üzenni a Fiat Punto cikkel kapcsolatban.-Nem igazán értem,hogy mi szükség van a következő kifejezésekre egy tesztnél:hányok,fos,okádok,szemétláda,fejbe kellene lőni,kitolom a szemét,ecetes bőrt fejjel lefelé lelógatva lenyúzni,hugyozni , stb,stb..ez most ilyen erőltetett"de kurva laza vagyok"duma,vagy tényleg ez a színvonal?más is káromkodik,de ez gáz.Olyanok vagytok mintha a Fűrész és Motel filmeken nőttetek volna fel,már bocs..

ccorsa (törölt) 2010.03.26. 21:27:00

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy leírjam a Punto EVO teszt szenzációs!

mlt3 (törölt) 2010.03.26. 22:28:53

@ccorsa: ...leszamitva a jo oreg Magneti Marellis okorseget, meg a szokasos "regen a szar is kremesebb volt"-nyekergest.

Dennis01 2010.03.26. 23:11:14

Ennyi penzbol nem vennek ilyen autot. Akkor inkabb egy Ford Capri 2.8 Injection vagy egy BMW 635CSi. Lehet veluk jatszani is, de mindennapi autokent is bevalnak, a megmaradt penzbol meg siman fenntartom/tankolom oket...

ommm 2010.03.27. 01:58:46

@lord75: Sőt! Fejből nyomjuk az egész Jay és Néma Bob pentalógiát?

Tudod te, melyik a világ legkirályabb zenekara?

:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.27. 06:55:57

a masik cikkben jo arcnak tunik a feher passatos rokkant srac :)

a masik amit akartam irni csak leirtak elottem szorol szora:

lord75 2010.03.26. 20:35:54
Csikós Zsoltnak és Vályi kollégájának szeretnék üzenni a Fiat Punto cikkel kapcsolatban.-Nem igazán értem,hogy mi szükség van a következő kifejezésekre egy tesztnél:hányok,fos,okádok,szemétláda,fejbe kellene lőni,kitolom a szemét,ecetes bőrt fejjel lefelé lelógatva lenyúzni,hugyozni , stb,stb..ez most ilyen erőltetett"de kurva laza vagyok"duma,vagy tényleg ez a színvonal?más is káromkodik,de ez gáz.Olyanok vagytok mintha a Fűrész és Motel filmeken nőttetek volna fel,már bocs..

velemenyem ugyanez.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.03.27. 06:57:48

@karlmann: en hihetetlen nagyokat autoztam a mantammal ( 1998ban egy 1987es GTE vel ) a tuning talan a MICHELIN matrica volt a hatsouvegen.... 120loeros lehetett? de vicces 1000kilo kb....

ColtCzT 2010.03.27. 07:05:29

elolvastam újra, és megfogott a fogyasztás kicsit. Ilyen szempontból valahogy nagyon jók ezek a 2,3T motorok. Nekünk a céges 95 Aero-t (ami ugye szintén 2,3T meg 260LE) 8,2l járjuk, ami szerintem NAGYON NAGYON jó érték!
Pedig nincs se közvetlen befecskendezés, sem változó szelepvezérlés se semmi ilyesmi ha jól tudom(ebben majd kérem világosítson fel valaki aki tudja)!
Sajnálom hogy az új 95-be már nem lehet majd rendelni ezt a motort :(

ColtCzT 2010.03.27. 07:07:17

@visszakettopadlogaz: hát igen, le a kalappal előtte, hogy nem sajnáltassa magát, hanem megpróbál ,,normálisan,, élni!

Dennis01 2010.03.27. 10:31:24

@ColtCzT: Sajnos csak otthon vannak a rokkantak hatranyban.
Itt az iskolam hatalmas teruleten helyezkedik el, millio epulet, nagyon sok kozuluk tobb emeletes. Mindegyik ajto mellett gomb van, ha megnyomod, 30 masodpercig kitnyitva tartja neked az ajtot. Minden emeletes epuletnel van egy kulon lift rokkantak szamara. Ahol lepcsos megoldas van csak, ott kulon rampa van kiepitve, amin fel lehet tolni a kerekesszeket. Es itt minden osztalyba szivesen vesznek fel serult embereket, adnak nekik eselyt, hogy ugyanolyan eletet eljenek, mint mas emberek.

ColtCzT 2010.03.27. 12:17:25

@Dennis01: Nálunk is hasonló a helyzet! Suliban és intrin is van rámpa minden egyes lépcsőnél :)

romesz 2010.03.28. 00:11:16

@visszakettopadlogaz: osztom velemenyed, nekem sem tetszik tulsagosan mikor ilyen jelzokket hasznalnak. De gondolom megprobaljak kocsma szinten tartani a leirasokat es ott ez a duma megy es a haverok rohognek rajta. Leirva nem olyan mutatos.
süti beállítások módosítása