Punnyadunk, punnyadunk?

  2010. március 10. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

gti headstone

Istenem, hány lóerő kell ahhoz, hogy az ember jól érezze magát egy autóban. Háromszáz? Vagy még az is kevés? Asszem, kihaltak a jó GTI-k.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr291828268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2010.03.10. 21:22:20

@no_holy_shit: 3 ember egy autóban vazze? Az már bizony tömegközlekedés :))

no_holy_shit 2010.03.10. 21:23:34

@mlt3:

""Azt hiszem, valamit félreértettek a mérnök urak. Mert miközben egyre ingerszegényebb környezetben száguldozhatunk egyre gyorsabban, az élmény meghalt."

Nem Toyotaval kene jarni, belam. Lenne elmeny. "

vagy citroen c3 :-) szerintem nem ingerszegeny a kornyezet ha menetkozben letorik a hatso tengelycsonk...

Phrascarica 2010.03.10. 21:24:07

@no_holy_shit: kidobálod a kárpitokat, lekromofágozod a fényezést, és felrakod a 165/80X13-as gumikat, már megvan...

no_holy_shit 2010.03.10. 21:25:58

@phrascarica:

nem, en+3=4 ember egy fiat pandaban :-)

igen, mar masok is mondtak, hogy eleg CO2 barat a kozlekedes. 5.2liter/4=1.3liter/fö/100km

misinator 2010.03.10. 21:26:50

Nem olvastam el egy hozzászólást se:-( Vár a párom...
De a cikkhez annyit tennék gyorsan hozzá, hogy egy ezres Unóval, Swifttel is lehet élvezkedni: Ott már egész kis tempóknál, na meg mert gyorsan a gép határain vagy, pörög az adrenalin!

Phrascarica 2010.03.10. 21:27:19

@no_holy_shit: én pont Toyota Land Cruiser FJ40-el jártam így Jordániában a Wadi Rumban. Simán kitört a hátsó kerék, fél óra múlva ott volt a másik :))
És még hogy a Toyotában nincs élmény :D

no_holy_shit 2010.03.10. 21:29:28

@phrascarica:

mi kidobaltuk a karpitokat, uleseket. de plusz sulykent bekerult a toronymerevito es egy bukokeret. nem hiszem, hogy vegeredmenyben konnyebb.

ha kidobjuk a potkereket es nincs megtankolva, akkor meg rossz a sulyelosztas. (pedig egy 4 hengeres moci(318iS) van benne!!!)

Phrascarica 2010.03.10. 21:31:08

@no_holy_shit: akkor szénszálas motorháztetőt és sárvédőket neki...

Stock 2010.03.10. 21:37:11

@phrascarica: nem értem a reklámhadjáratot, ismétlem: egy szóval sem mondtam, hogy rossz kocsi...

de az baromira érdekel, hogy mi köze van a Lotus-hoz.. :))

UrQuattro 2010.03.10. 21:44:22

Else olvasom az előző kommenteket, nem rontom el a hangulatom.

De ez a valaha olvasott legjobb poszt Papp Tibitől... nagyon tetszett amit olvastam.
Teljesen egyetértek vele..

Még ilyet még!

LAPoska 2010.03.10. 21:47:39

@szunyii: @szunyii: az m5 1830kg ami 750nel tobb :-D akar egy kisbusz :-D de en meg nem konkretan csak a civicrol beszeltem.

no_holy_shit 2010.03.10. 21:54:04

@phrascarica:

gondolkodtunk rajta es meg nincs elvetve az 5let.
2 problema van:
a, megtartjuk a szerkezetet-> alaig lesz konnyebb
b, nem tartjuk meg -> bonyi es nehez az eintragung. Muszakiztatas nelkul pedig erosen leszukul a kör, ahol mehetsz vele

romesz 2010.03.10. 21:56:36

Latom Papp Tibi becimkezte :velemenynek a temat.
Az en velemenyem az, hogy ez a team nem er semmit. Csak helyet foglal. Nem az elso ilyen tema ez Tibitol...

Jamesblond 2010.03.10. 22:00:08

Hát igen: Teljesen egyet értek az íróval. Mi volt régebben?
A Fordnál az XR2-XR3-XR4 szériák!:)
VW-nél GTi, G40, G60, aztán VR6!:)
Opelnél a Kadett- és Astra GSI:)
Audinál a 80-as és 100-as coupe 5 hengeres Lucifer kalapácsa motorral WOW:)
A Porsche is Gyártotta a 924-est a kisebb pénzűeknek:)
A Merci nem volt annyira élenjáró a könnyű rakéták gyártásában. Ruppósoknak való volt mindig is.
A BMW gyönyörű lehetőség volt a 6 hengeres E-30-as gépeivel... 20-astól felfelé minden álmom volt egy...
A japóknál a Honda CRX kb 800 kilóval 125 paripával:), aztán a Toyota Corolla GTi, Nissan NX100, SX200-240, ZX300...
SUZUKI SWIFT GTi 101 lóval 780 kg-os dobozzal:)
Még a Daihatsu is gyártott GTti-t 1000-es 100 lovas turbomotorral.
Aztán Peugetot 1.9 GTi,
FIAT Tipo GTi 2000-es motorral
és sorolhatnánk reggelig. A Dacianak és a Skodanak is volt kupéja a 80-as években:)
Minden autógyárnak volt fiatalosabb dinamikusabb autó a kínálatában. Mára ezek elturbósított agyon elektronizált nehéz, felfújt buta vasakká nőttek. Papíron ott az adat, hozza amit kell kb 10 milláért de na... A marketing maszlagot meg egy régi Golf Gti-s vagy egy CRX-es azonnal kiszúrja ha beleül egy ilyen maiba. Elbutult romboló mind. A kockás üléshuzatot, a spoilert, a kagylóülést, a sportkormányt, az ültetett futóművet meg az erős, de nem szervizigényes motort ma már a marketing kiváltja egy USB csatlakozóval "ide bedughatod az mp3 lejátszódat!" Kész ezt kell szeretned fiatal különcködni akaró paraszt. Törlesszél, ne élvezzél! Az pedig, hogy ezekkel a fentebb említett járgányokkal a fiatalabbak jártak-járnak, az egész világon így van. Mi itt a baj? Ha hülye, megöli magát egy Wartburggal is.

Phrascarica 2010.03.10. 22:01:28

@Stock: mi köze a Lotushoz?
Csak a középmotor, a könnyű roadster építési mód, valamint a vezethetőségre való kihegyezés, nem a csomagtartó mérete, nem a motor ereje, nem a 16db légzsák, nem a kitűnő hangszigetelés, nem a komfortra is hangolt futómű stb...

GGG77 2010.03.10. 22:04:44

Tényleg, Panda 100HP, valaki írta korábban! Igaz, nem igazi GTI, de az élmény ott van...
De haverom 85-ös Kadett GSi-je, anno... :)))

mlt3 (törölt) 2010.03.10. 22:12:08

@phrascarica: Ismert hibarol van szo, benyujtottatok Kulanzantragot a gyartonak? Vagy zsebbol ment? (Vezerlot legalabb 2 mozdulat cserelni, ennyibol jol jartal.)

Phrascarica 2010.03.10. 22:14:34

@Stock:
olvasgass kicsit róla, hátha jobban képben leszel:
www.vezess.hu/teszt/vezettuk_smart_roadster_/3017/
www.miata.hu/miata/cikkek/smart_vs_miata/
www.a5.hu/cikkek/3/7764.shtml

itt meg az látszik hogy a 40%-al erősebb speedster milyen billegős és gyenge a kanyarokban, és elég érdekes hogy mennyire nincs otthon a pályán. A 40%-os teljesítménytöbbletével gyakorlatilag semmit sem tud kezdeni, csak a kerekeit emelgeti és billeg összevissza :)
www.youtube.com/watch?v=xa-BYh3GBgg
www.youtube.com/watch?v=NKzUcL4g60E&NR=1&feature=fvwp

mlt3 (törölt) 2010.03.10. 22:15:22

@no_holy_shit: Az 1.8 tonnas, "aranykorban" keszult E31rol nem beszelve.

Phrascarica 2010.03.10. 22:17:58

@mlt3: 17 eFt-ból megvolt :), még a mercinél is egy igazi szopás a kulantéria, úgyhogy még nagy dolgoknál sem veszem igénybe, inkább megvásárolom a kiterjesztett garanciát, és nem kell küzdenem a gyártók "jóindulatával". Olcsóbb ha kifizetem zsebből...

mlt3 (törölt) 2010.03.10. 22:31:23

@phrascarica: Kulanteria mindehol szopas, sokszor azon mulik a dolog, mennyire vagy szivos. En harcoltam mar ki magamnak uj injektorsort, mert nem voltam elegedett a motor futaskulturajaval :)

Victor Franko 2010.03.10. 22:38:56

P. Tibi es t. Totalcar!

Nem is ertem hogy miert nem csinaltok egy „elmenyauto fillerekert” tesztet vagy hivjuk akarminek. Kizarolag a vezetesi elmeny szempontjabol lenne osszeallitva a teszt kontinges regi hot hatch autokbol csak a klubbokat kellene megkeresni azok meg vallalnak a reszvetelt mert fanatikusok. Lehetne akar egy nemet-japan-francia-olasz „meccs”
Golf GTI II – CRX – 205 GTI – Alfa 33 16V a teljesseg igenye nelkul (termeszetesen lenne benne BMW is mint benchmark mert azt nem lehet kihagyni, pl E30 318IS)
A tomegek nyaladzva, felajzva olvasnak a dolgot, a blogban min 500 hozzaszolassal 80 000 kattintassal nektek meg nagy bevetellel. Tibi a tomegek varjak ezt, en is.
Talan meg lehetne ertetni sokakkal hogy a klasszikus vezetesi elmeny nem csak a loerorol szol. Tibi na……lecci ez az anyag tuti lenne, ne kelljen ma konyorogni.

Phrascarica 2010.03.10. 22:39:32

@mlt3: én már a turbócserét sem akartam megkockáztatni, mivel 100eKm után már szerintük 0%-on áll a kocsi és a gyári turbó 500eFt-körül lett volna, Dunakeszin meg kicserélték a belét kompletten 110e Ftért olajcserével eggyütt (7 éve)
A turbo egyébként a turbinalapátot fogó csavar lecsavarodása miatt ment gallyra Bekapta a turbina a csavart-> összetört a turbina, elgörbült a tengelye :((
De az sem volt egyszerű amikor elszakadt 160eKm-nél a vezérműlánc :(
Azt is inkább kifizettem zsebből, pedig végig márkaszervizbe hordtam, de tudtam hogy a hozzáállás "0", mivel már a 2. évben is csak erőteljes ügyvédi ráhatás miatt javították kulantériában :(
A VW-nál pedig 15 hónapos autónál azt mondták hogy teljesen rendben van hogy akvárium van a ködlámpában, mivel a "működést nem befolyásolja" :)))

edemmm 2010.03.10. 22:44:34

@Jamesblond:

"FIAT Tipo GTi 2000-es motorral"

Pontosabban Fiat Tipo Sedicivalvole ;) Szomorúan vettem tudomásul h rajtad kívül senki nem említette ezt a remek 2.0ie 16v duplavezérműtengelyes gépsárkányt :( Én hamarosan fogok venni egyet, ki is próbáltam a kiválasztottat - igaz van rajta okosság(sport kipufogó rendszer és társai)-, de engem meggyőzött :) Keményen megy, és rengeten nem tudják mit jelent hátul a Sedicivalvole felirat, ennek eredménye a tágra nyílt pupilla és a kérdés h mi a fas...?? :)

Akarki lehetek 2010.03.10. 22:54:14

@edemmm: igazad van részben. Próbálj ki egy jelenleg 500e HUF-t tudó Punto GT-t: "jó dolog az erős szívómotor, de ami igazán üt, az a turbó". Szívónál egy alap erősítés azonnali kötelező komoly szívóportolással jár, kipuffátalakítással, míg egy turbós első lépésénél ezekbe szinte bele sem kell nyúlni. A motornak oxigénre van szüksége. Az elektronikát hiába írod, hiába benzintábal, gyújtástábla, a fizika az úr. Adott oxigénhez adott kinyerhető teljesítmény tartozik. Ha benzint adsz hozzá, egy kicsit nyersz, de hamar azon a határon vagy, ahonnan befullad. A henger feltöltését javítani kell. Egy tengely is kevesebbet ad egy szívónál, mint egy túrósnál ;)

Akarki lehetek 2010.03.10. 22:56:35

Egyébként az az autó is komoly volt, de a turbós "mini Fiat"-ok többet tudtak, egyrészt a tömegük miatt, másrészt a robbanékonyságuk miatt.

no_holy_shit 2010.03.10. 22:57:21

@Victor Franko:

golfomat (golf 1 1.8 - nem gyari gti) nyugodtan lehet tesztelni.

sámuel 2010.03.10. 23:00:34

A mi kis magyar rögvalóságunkból nézve nem is az a baj, hogy most nincsenek izgalmas új hot hatch-ek, hanem hogy így rövidesen nem lesznek 4-6-8-10-x éves használtak...

Rocko- 2010.03.10. 23:01:30

jó írás, egyetértek!

Akarki lehetek 2010.03.10. 23:02:33

Jah, túróbenga a jövő. Csak manapság a kipuff norma miatt magas CR, alacsony nyomás. Persze kevesebbet esznek, de adrenalin, az nincs. Jól megy, alulról húz, de az érzése nem az. Próbáltam nem egyet, de amíg lehet, kitartok a 8 alatti CR-nél, és az 1,3 bar turbónyomás felett. Ott van adrenalin, és lesz*rom azt a másfél litert százanként... Annyit megfogok az autó vételárának bukásán...

Akarki lehetek 2010.03.10. 23:06:37

Egyébként elnézést az "elfogultságomért" mindenki azt vegyen, ami tetszik neki, amiben jól érzi magát. Legyen az túrós, szívó, új, régebbi... Az autó van értünk. Mindenki azt vegye a pénzéért, ami őt boldoggá teszi, nem a szomszédnak kell megfelelni. Nekem évek óta csak benyaturbóim vannak, ráadásul a közvélemény szerint "megbízhatatlanok", mégis gyári felállásban még eredeti turbóval 200e felett járok, nagyobb turbóval 1,6 bar nyomással (gyári 1,1) is nagyon sokáig bírta. De ez lényegtelen, kifoghattam 2 jó autót, lehet jobban vigyázok rá felmelegedési fázisban és jól visszahűtöm... De én már szívómotort sosem veszek, csak motorkerékpárban...
Jó éjt mindenkinek!

Rocko- 2010.03.10. 23:07:56

apropó. ma olyat láttam amitől kicsit elakadt a lélegzetem. nem mert nagy szám, és mindennapi, hanem mert iszonyat ritka.
még pedig egy CORRADO-t. és jobban megnéztem, mint a mögötte menő Porsche-t.
régen nagy szó volt a Corrado, manapság meg le se sajnálják, és iszonyat ritka lett.

és sajnálom h a mai fiatalság ilyen közegben nőtt fel, én nagyon is megbecsülöm a kiskockám 115 lovát. szeressem! :)

Phrascarica 2010.03.10. 23:09:12

@Akarki lehetek: igen, egy turbó az eléggé növeli az élményfaktort :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.10. 23:09:43

@Rocko-:
Nem beszélve az öt henger gyönyörű hangjáról!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 23:13:05

Szerintem kis költséggel megvalósíthatnák a gyártók, hogy az autóik fapad verzióiból (amiből úgyis alig fogy) csinálnának egy nagy motorral szereltet. Egy próbát megérne...
Az könnyű lenne és menne mint állat.

Vágási Matyi 2010.03.10. 23:14:09

Hagyjuk már a 'körbeautózom a szerpentinen bármelyik prémiumautót' dumát, mert ritka gáz.
Váciutas gyorsulás szintén.

Ha versenyezni akarsz, gokartozzál.

Szintén felesleges a felsőbb kategóriákból az évek során lekerülő extrák, kényelmi megoldások ellen harcolni.

Ahogy felesleges volt már 10 éve is, ennek ellenére sokan az akkor új autókra esküsznek most. :)

Pedig egyáltalán nem mindegy, hogy miben utazol órákat, rosszabb esetben miben szenvedsz balesetet.

Komfort és biztonság terén semmiképpen nem egy 10 éves autó fog nyerni.
Pláne, ha már akkor sem volt új konstrukció.

Ez minden kategóriára igaz.
Fogyasztás és teljesítmény terén is.

Az örök dízelutálatot nem ártana már elfeledni, bár én is inkább a benzineseket preferálom.

Harmatos Libaf.s 2010.03.10. 23:17:03

Alfa 75 + alfa gtv (+ wartburg 353:)) ezek aztán karakteres járgányok ha jól fog menni akkor egyet bitos h meg fogok őrizni ilyen kis Samstag autonak :)

Jamesblond 2010.03.10. 23:18:05

@edemmm: így van! Neked teljesen igazad van! Az egy király gép! Fekszik, jó fékei vannak, király ülései vannak, nem nagyon rohad és megy mint a mai 2 literesek közül szinte egyik sem. Ráadásul jó áron hozzá lehet jutni. 3szoros áron vehetsz akár egy nagy xar másik fajtát is, de ha jól kifogod, még sok örömöd lesz benne. Nekem egy 1.4-es benzinessel van tapasztalatom. Na nem fogható a 2000-eshez, de nem bírtuk elnyűni (céges autó volt).

Phrascarica 2010.03.10. 23:18:42

@Vágási Matyi: "Komfort és biztonság terén semmiképpen nem egy 10 éves autó fog nyerni.
Pláne, ha már akkor sem volt új konstrukció.

Ez minden kategóriára igaz."
Pl: Smart Fortwo vs MB W140 ugye?

kultúrpesszimista 2010.03.10. 23:19:50

Papp Tibor a szívemből - és tapasztalatomból - beszél. Teljes mértékben egyetértek. Egyedül a konklúzióval nem: korántsem baj, hogy a mai kapható GTI-k drágák, elérhetetlenek és még élményt sem nagyon tudnak nyújtani. Nem baj, mert alapvetően rondák. Gyakorlatilag mind. Hogy mi a megoldás? Venni egy régit. Ami nem utolsósorban szép is. Sőt: legendásan szépek. Audi Quattro, VW Scirocco, Corrado, Honda CRX, Prelude, Toyota Celica, Supra, Nissan 200 SX, Mitsubishi Starion, Volvo 480 turbo, Lancia Delta, stb-stb. Rengeteg klassz gép volt. GTI-k, kupék, hotheccsek. Tökmindegy. Gyorsak voltak, szépek, szerethetők, élménydúsak. Tessék választani közülük, ízlés szerint. Persze 1) vagy makulátlan állapotban, 2) vagy ennek hiányában időt és pénzt nem sajnálva felújítani egy nem túl szép példányt. És jő a Nirvána! Egy klassz állapotú gép - a fentiek majd' mind immár legendává nemesedtek, minden túlzás nélkül - örök érték. Élmény és befektetés is. Hajrá! (A resztli meg járjon méregdrágán olyan steril, ocsmány autókkal, mint amilyen egy Seat Leon Cupra vagy Ford Focus RS stb.)

vidékisrác 2010.03.10. 23:24:05

daihatsu charade gtti 105 ló,nagyon komoly feeling volt...

voszi 2010.03.10. 23:25:14

én egész másképp látom, mint ahogy azt a cikkben leírod! ülj bele BÁRMELYIK autóba, és kezdd el élvezni, hogy vezeted. ennyi. ha tudnád mire gondolok, akkor értenéd. jó kocsi, rossz kocsi, ilyen igazából nincs, csak a mesében. KOCSI van, amit élvezni lehet, mert ilyen, vagy olyan. a legnagyobb fless, amikor egy autó számára társadalmilag lehetetlen/elfogadhatatlan feladatokat osztasz ki. pl. versenyzel egy zsukkal. te tudod, mekkora fless az? :D :D kezdő.

mlt3 (törölt) 2010.03.10. 23:25:49

@phrascarica: Szerintem ugy ertette, hogy barmelyik kategorian belul.

tükörfúró 2010.03.10. 23:31:01

A mérnökök csak a korszellem és a közhangulat után mentek :(

Rinyálás, 1000légzsák, autómérgezés, napi 1000km-re ingázás, évi többszázezres futás, többóra napi dugóban ülés, elvárt kényelem, klíma, maszírozó, milótúró.

Globális felmelegedés, szennyezés, politikusoknak látszatcselekvés!
Co rinyálás, kocsikat erőtlenítés, utolsó gázmolekula miatt is nyavajgás, közben minden eddiginél nagyobb egyéni közlekedés generálás, autógyárnak gazdaság alapjának benzinnek adó alapjának levés!
Minnél több új autót eladhatás, ezért kocsikat elbonyolítás, kigagyizás.

Diesel évtizedekig perifériális levés, olcsóságnak levés, hatékonynak levés, diesel motor népszerűvé levés, hatalmas fejlesztés, ezermilliárdok beleölés, mostmár mindenáron megtérülés, nemszámít rákkeltés, városok- épületek fekete mocsokkal befedés, ólmosbenzin-karburátor korszakot felülmúló sötét, ragacsos, szenes mocsok kiköpködés.

Literhuszárnak levés, fogyasztás hajszolás, piramisjáték kialakulás, második, harmadik tulaj is dieselt akarás, de nagyon ráfizetés, mivel óravisszatekergetés, élettartam felülmúlás, autó ára gyakran mégegyszer ráköltés, ugyis xarnak levés, füstölés, köhögés, csak nagygázra menés, ezerszeres szennyezés.

Rinyálás mára elképzelhetetlenné válás, autó gyalogost elütés-megvédés!!, cserébe fél méteres műanyag éket maga előtt tolás, lehetetlen parkolás, szélvédő 5méterre sofőrtől kezdődés, nap besütés brutál klíma igénylés, mégnagyobb fogyasztás, sarkaibol mára minden kifordulás.

Euro kategóriák szerinti adózás-behajtás-korlátozás kitalálás, régi kocsikat elértéktelenítés, szuper-szennyezőnek kamuzás, agyonadóztatás, kifordult xarokat erőltetés, autózás helyváltoztatás helyett már főleg biznisznek levés!

Embereknek gyárak hazudás, marketing bullshit vetítés, megengedett sebességek kétszeresére autókat tervezés, autópiac és cégek előbb összeomlás, mint olaj elfogyás!

Legalábbis ma ugytünés, olaj hiába levés, gazdasági válságban emberek autóra horror hitel felvenni nem tudás, gyárak eladni nem tudás, tönkremenés, autót nem lesz ki javítás, ki gyártás, minden leállás, kőkorba sűllyedés, benzin hiába rengeteg levés!

voszi 2010.03.10. 23:33:41

vannak gazdag emberek, szegény emberek, meg a többi. mindenki a lehetőségeihez mérten találhat magának megfelelő talicskát. a baj az, ha elkezdi az egyik a másikat fikázni. ócska öreg sz@r. ocsmány, nehézkes, elkényelmesedett fostalicska.

mekkorát röhögtem, amikor megláttam a fikázót, hogy abban a kocsiban virít, amit 6 éve nagyon, de nagyon fikázott (akkor még új volt az a modell).... vagy amikor régi cimbim vesz titokban egy bele-kilóg-m3-ast, mindenki vágja róla, hogy azzal szól be az 5 éves kocsiban feszítő menedzsernek, hogy mk diszkontban lőtte meg a búcsúban az öreg sz@rát.

kultúrpesszimista 2010.03.10. 23:35:34

@tükörfúró:

Na, nem mosolyogtam még jót a belsőség/totalcar posztok kommentjei közt, de ezúttal igen! :-) Köszönet.

Hátezmi 2010.03.10. 23:39:36

Tibi!

Tökéletesen egyetértünk!

Hova jutunk?.....Wall-E, a rajzfilm, ha megéri az emberiség :)

no_holy_shit 2010.03.10. 23:47:37

@ColT:

"hogy az autóik fapad verzióiból (amiből úgyis alig fogy) csinálnának egy nagy motorral szereltet."

es ebben a gyartoknak mi eri meg? nyilvan senki nem akar majd többet adni erte.

nagy motor: altalaban keves fogy belole -> draga
keves extras verzio: keves fogy ->draga
(mercedesnel mar regota magasabb a kurblis ablakemelo beszerzesi ara mint az elektromose, mert abbol sokkal sokkal több fogy. Ha kivennek a listarol a mechanikusat akkor az elektromos mar nem felaras lenne -> kevesebb nyereseg)

szerinem a Ringspeed UC fele kozlekedesi konceptek-e a jovo

tmiki 2010.03.10. 23:49:06

Nem a mérnökurak felejtettek el valamit, hiszen az, hogy milyen autót lehet kapni és milyet nem, és mennyiér és milyen legyen a következő az vastagon marketing kérdés. A mérnöknek megmondják, hogy ilyet csinálj mert ezt tudjuk eladni. vagy ezt akarjuk eladni.

Phrascarica 2010.03.10. 23:49:21

@mlt3: hát ha azt írta volna :)

mlt3 (törölt) 2010.03.10. 23:52:50

@Vágási Matyi: "Szintén felesleges a felsőbb kategóriákból az évek során lekerülő extrák, kényelmi megoldások ellen harcolni."

Annal is inkabb, mivel meg mindig kapni fapados autot.

"Ahogy felesleges volt már 10 éve is, ennek ellenére sokan az akkor új autókra esküsznek most."

Ez egy orok folyamat. 10 ev mulva papptibi az aktualis szittya kesergojeben majd kifejti, hogy a 2010esek voltak az "utolso igazi autok", es a 2020as modellek kopkodese folyik majd. A fejlodes nem all meg, meg az okoskodasban sem :)

Phrascarica 2010.03.10. 23:57:04

@mlt3: volt egy haverom 20-22 éve akkor W116-os Mercije volt és a W126-osokra mondta hogy azok már "plasztik-papundekli" autók, "bezzeg a W116, az még ANYAGBÓL volt", most nem tudom mivel jár :)

Fideszman 2010.03.11. 00:11:40

Érdekes hogy ezeket senki nem említette vagy elkerülte a figyelmem:
- Mazda 323 1.6 GT turbo (1988-89)
- Nissan Sunny GTi-R

SunRise Of The Night 2010.03.11. 00:12:43

És már megint a régi nóta, miszerint:

Ha nem csak közlekedésre szánt járművet, hanem tényleg egy élményautót, vagy adrenalin fröccsöt szeretnénk, amitől áll a zászló, akkor CSAK, ÉS KIZÁRÓLAG 10-12 évesnél korosabb autót szabad venni.
Azokban még nem az volt a főcél, hogy az anyóst, meg a fatökű, környezetvédő kollégákat lehessen szállítani/vaggggizni, meg hangszigetelve, szételektronikázva, szétpuhítva gurulgatni.

Integra, Civic, 480 turbo, amint azt már előttem egy vágásiban lévő ember írta, GSI-k, e30 318 iS, ésatöbbi, ésatöbbi, ésatöbbi...

Az utóbbi tíz évben mindezek utódaiból egy puding alapú nyalóka lett, ami mindenre jó, csak az igazi, tiltó/körbeforgatom/elváltom/fára felcsavarodok életérzésre nem:((((

R.I.P. GTI kaszt...:(((((

Rocko- 2010.03.11. 01:14:44

@Csumpi Hálidéj: nem menőzni akartam, de igen, az mindent megér. :)

ábrus (törölt) 2010.03.11. 01:31:16

Régen volt,Caprim volt eladó.
Felhív egy figura hogy lenne neki cserébe egy Lancia Delta HF Turbo de mindenképpen kell neki 60e Ft pluszba.
Kérdezem tőle hogy és mégis mennyit fogyaszt a vas normál használat mellett?
Á nyolc literrel simán eljárok vele és így is megy mint az állat.
Kérdezem az akkori főnököm(öreg nepper volt másodállásban)hogy ez hihető?
Erre rám néz és közli hogy:fiacskám,egy turbós Lancia 12 és 20 liter között fogyaszt használattól függően ez tény,DE MINDEN EGYES DECILITERÉT MEGÉRI MERT HIHETETLEN ÉLMÉNYT AD!!!!
Aztán nem lett az enyém mert sajnos Sztojkáék jöttek megmutatni a gépet.(pedig jó lett volna)

Ciri 2010.03.11. 05:40:39

Látom, ismét sikerült eljutni a régi lemezhez:

-a régi autókban még volt anyag meg élmény
-a civic mindent lenyom

:))))

Tudsz Te, Papp Tibi ha akarsz! :)

mehemed 2010.03.11. 06:13:03

@Akarki lehetek: szivonál a kipuff/intake egyéb szir-szar tuning jelentéktelen teljesitmenynovekedést okoz. a bömbölős kályhacső kipufogóval együtt...

hengerfej csere, stb működik pl olyan motoroknál ahol van abból a blokkból nagyobb teljesitményű. pl integra-civic. vagyis eleve fojtva van a motor.

misinator 2010.03.11. 06:41:14

@edemmm: Ja, ja. Már maga a szó is ének a fülnek! Hát még a motor! Egy legendás blokk szuper verziója!
Hát milyen nyelven hangzik az még olyan szépen, hogy: Maserati Quattroporte Ottocilindri Revoluzione?

mlt3 (törölt) 2010.03.11. 07:55:00

@phrascarica: Egyszeru algoritmus van ennek a kiszamolasara: amit eppen meg meg birnak fizetni, mindig az az aktualis "utolso igazi auto".

mlt3 (törölt) 2010.03.11. 07:58:49

@Ciri: Szerintem mar a szex sem a regi, miota a nok is elvezik.

Gekko 2010.03.11. 08:15:12

Én személy szerint várom, hogy a közúti forgalomba engedett autók teljesítményét rendesen maximálják - nincs is messze. Az autópályán a 4 gyerekemmel mindig szorítok, hogy épen, egyben hazaérjünk a Balatonról...

Aki meg imádja a száguldást, vegyen drift autót - mint Karotta - vagy egy sima ezeröcsit, és mennyen amatőr versenyekre, mint sok barátom. Ott aztán kinyomhatják az autó szemét is, senkit nem bántanak vele, és az élmény is garantált. Szerintem. Aki meg csak ugatja a vezetési élményt, az igazi lúzer, mint az, aki a tévével sportol. Uff.

kultúrpesszimista 2010.03.11. 08:44:40

@Ciri:

"a régi autókban még volt anyag meg élmény"

Talán mert tényleg így van.

is 2010.03.11. 08:52:22

bizony, az autó közlekedési eszköz, és nem játékautomata. az adrenalin XBOX360-ban és PS3-ban van, erővisszacsatolásos kormánnyal, meg virtuális siakkal, meg a játékteremben 100-ért kabinnal (lehet olcsóbb, mint a benya, meg a köteleő biztosítás, meg a szervíz).

magadnak egyébként építsél, tuningoljál, amit akarsz. sorozatgyártás, az sorozatgyártás. igen, tízmillió, mert ez már hobbi, és már egyre kevesebb ilyen adrenalinvadász van.

Surveyer84 2010.03.11. 08:58:13

Nagyon jól összefoglalta, én is így látom a dolgokat, mit ér 200 lóerő, ha ehhez 1400 kiló párosul. Egyetlen dologgal egészíteném ki:
Ha már GTi, akkor ne hagyjuk ki a Toyota Corolla AE92 GTi-t, ami ugyan csak 129 lóerő, de az élmény óriási!

Surveyer84 2010.03.11. 09:11:00

@Gekko: Ebban teljesen igaza van, nem az utcán kell kinyomni a szemét, magam is autóversenyzem egy Lada 2103-al, 1.6 Fiat motor dupla Solex karbi :D, de aki nem engedheti meg magának, hogy versenyautója legyen annak kompromisszumot kell kötnie, erre találták ki az Igazi GTi-GSi-VTi dolgokat. Tudomásom szerint azért van versenypályánk bőven, nyílt napok is akadnak szép számmal, szóval aki szeretné megtapasztalni az "érzést" annak megvannak a lehetőségei.
Még annyit fűzné hozzá, hogy én átestem a ló túloldalára már ott tartok, hogy a versenyautó mellett nem tudok megengedni magamnak utcait, szóval túlzásokba semmiképp se essünk.

Lookie 2010.03.11. 09:15:58

@foolproof:"Golf II GTI 16V über alles, de halló mindenki, közben elfogyott az út. Se hely, se sima aszfalt, se ritka traffipax. Akkor meg mivan?

Csináljanak normális, biztondágos utakat először, aztán jöhet a jáccóótó, akár új is." TOTÁLISAN EGYETÉRTEK

gg46 2010.03.11. 09:29:36

LAPoska: "az m3ast a manualis valto menti meg, de azt meg mindenki lehordja a sarga foldig" Csak két hiba van ebben. Az egyik az, hogy ez nem manuális váltó, hanem SMG. A másik, hogy az E46M3 manuális váltóját sehol nem hordták le. Amiről derenghet valami, az az E90 széria manuális váltója. Bár az sem a rossz kategória, csak nincs olyan minőségű, mint amilyet az autó kvalitása megkövetelne.

gg46 2010.03.11. 09:50:58

"egy 900kilos 180 le-s auto (nem kell civicnek lennie de meg hondanak sem) sokall elvezetessebb mint akarmilyen m5,m3,amg stb" Hirtelen csak 2 példa: E46 M3 CSL; meg az E30M3 SportEVO : http://www.youtube.com/watch#!v=rfEMBNLrqh4&feature=related Véleményem szerint az S2000 Honda nem az élvezhetetlen kategória.

ColtCzT 2010.03.11. 09:56:12

@Surveyer84: en olyan szivesen mennék pályára! De kinek van erre pénze???
www.slovakiaring.sk/kalendar.php?sub=prenajmy&lang=eng

DonGatto 2010.03.11. 10:02:29

Papp Tibi, és az ő kattintékony posztjai:)

Egyébként pont a Clio Rs-t akartam mondani, de sztem még inkább ide vehető az ára miatt a Twingo Rs, de a Fiat Panda 100hp is. Szerintem megvannak a klasszikus gti-k élménymegfelelői, csak ahogy minden autó megnőtt, egy-két kategóriával lejjebb kell őket keresni.

Reseda 2010.03.11. 10:21:50

Papp Tibinek

A cikket végigolvastam fasza,itt a kommenteket nem.
Én pont ilyenre vágytam,jót már nemkapni belölük,így kénytelen voltam ídőt és pénzt nemsajnálva csinálni magamnak.Igaz,hogy egy lenézett "mi autónk"-ból,illetve mégsem abból,ez NAGYON más...
kep.tar.hu/resedamotors/50542301#2

üdv Reseda

Érdekes 2010.03.11. 11:54:14

Egy corsa OPC-t 200 lóval azért probáljon ki kedves Tibor....Sőt, lehet, h megdobálnak, de egy jó kis swift sport se a legrosszabbak közé tartozik...vannak hibáik, de szvsz élvezetes :)
Aki meg vadulni akar rakjon hayabusa motort zastavába lol

Vágási Matyi 2010.03.11. 11:57:27

@phrascarica: Természetesen kategórián belül.
Egy hasonló mercis formáról írt talán a Csikós úr is.

@tükörfúró: ases.blog.hu/

@mlt3: Itt mondjuk kicsit több autóról volt szó, kb '80-as évek közepétől 2000-es évek elejéig.
Szóval a '20-as beszámolóban lesz még 1990 körüli autó!
Meg jó kis '80-as veteránok :)

"Húsz éve még elment, ha 8-9 másodperc alatt százon gyorsulni, ma 6-7 másodperc táján jár a pár jármű, ami megmaradt."

Pl. a cikkben is említett Polo GTI 00-02 125LE is pont 8mp körül gyorsult. Nem húsz éve.

A 2000-es facelift előtti Ibiza Cupra-t isteníteni pedig marhaság.
Kapott egy jobb belsőt, és egy kiváló turbómotort, a kétliteres szívó és a '80-as évek interiőrje helyett.

Szerintem elég a 7-8mp 0-100, és mondjuk 220-as vég.
A rugalmasság fontosabb, viszont azt egy rossz váltókiosztással simán el lehet rontani.

Dzso_bácsi 2010.03.11. 13:19:54

@ColtCzT:
Helo! Meg kell várni a szervezett nyílt napokat, és akkor harmad áron mérik az élményt... Sajnos az oldal mindig megkésve propagálja mikor "külsös" szervezet rendez autózási lehetöséget

gnme 2010.03.11. 14:27:18

Tibi, jössz-e már? Mire ideérsz feliszom az összes bort!

Olyat olvastam az előbb, besza behu rövidúton.

Melyik volt az utólsó alvázas autó? :D

www.stop.hu/articles/article.php?id=626299

Phrascarica 2010.03.11. 14:48:02

@gnme: szerintem IFAval ment, csak így történhetett :)

szunyii 2010.03.11. 15:04:43

@LAPoska:
Azért egy M5 sokkal nagyobb mint egy Civic...

LAPoska 2010.03.11. 17:06:06

@szunyii: a civic se a legkissebb, akor meg nagyobb auto foleg nehezebb az jobb? 750kg+ = 3/4tonna... es az a kanyarban rohat sok... nekem az m5 gyors auto... de nem sportos... egy majd 1,9tonnas auto sose lesz sportos...

LAPoska 2010.03.11. 17:13:00

@gg46: oke, nekem ezek abmw-k tetszenek, szep, es jol is megy... ezeket nem is fikaztam... de oszinten... egy 1,7 tonnas uj m3 vagy egy 1,9t m5 ugyan igy ugralna a kanyarban?

kultúrpesszimista 2010.03.11. 17:58:17

@DonGatto:

De ezek már egytől-egyig öklendetesen rondák. Kívül-belül. Még egy 1976-os VW Polo is szerethetőbb ezeknél...

Krisi 2010.03.11. 18:14:30

@phrascarica: én elhiszem, meg utaltam is rá, hogy egy BMW-ben már biztos ugyanolyan élményt ad, mintha bowdenes lenne. (gondolom ak épeden szereplő Smartra mondod, ami főállású élményautóként üzemel :)

de egy átlagos családi autóban (Astra, Corolla, stb) már fos.
magyarul ma már egy átlagos autó alig ad élményt, ha valami vezetési élményt akarsz, akkor venned kell +4 millióért GTi változatot. ez nekem a bajom.

(ott van régi példának az 1.6-os Vtec Civic sedan, ami egy sima családi autónak készült, de ma már igazi élményautó)

Phrascarica 2010.03.11. 19:03:38

@Krisi: nem csak a Roadsterben, hanem a Merciben is gondolkodás nélkül megy a gázpedál (mondjuk az CDI), de az tény hogy 4ezres fordulat felett a Roadster hátbavágosan indul meg egy sima gázfröccsre, amit a Merci nem tud a hidrodinamikus váltó miatt, de abban pedig éppen az a jó, nagyon jól kiegészítik egymást :)

Krisi 2010.03.11. 21:06:48

@phrascarica: azért abban egyezzünk meg, hogy a Merci ma kishazánkban nem éppen "átlagos családi autó"
:)

kultúrpesszimista 2010.03.11. 21:15:22

@Krisi:

Igazad van, de a képlet egyszerű: az autóvásárlás, mint annyi minden más is az életben, egyéni szinten dől el. Ha neked vagy bárki másnak számít a vezetési élmény, a minőségi anyagok használata, a szépség, arányok stb., akkor egész egyszerűen nem vesz meg valami mostani génkezelt autóformájú marketingterméket. Ennyi. Hiába gyártanának a gyártók ennyi élvezhetetlen fost, ha az átlagpolgár nem venné meg őket, hanem inkább Ford Granadával, Lancia Dedrával stb. járna. Az emberi ostobaság, kevélység, többnek látszani akarás mértéktelen. Ez egy öngerjesztő kör. A gyártók meg természetszerűen kiszolgálják ezt, megspékelve erős marketing és pénzügyi ajánlatokkal mindezt, ami mértéktelen pazarlás egyébiránt. Akinek egy kicsit is fontos az autózás és van ízlése, az jószántából be nem ülne egy mai (értsd: '97 és 2010 közt) gyártott helyváltoztatásra alkalmas fogyasztási cikkbe. De a többség ilyen. Megvezetett, öntudatlan barmok, amely megnyilvánul a fogyasztási, kulturális és egyéb szokásaikban is. Miért lenne kivétel az autóválasztás?! Aki kiad egy műanyagtenger Corolláért 4-5M-ot, az meg is érdemli. Nem haragudni, szánni kell az ilyet.

kultúrpesszimista 2010.03.11. 21:16:44

Elnézést a magyartalanságokért, pontatlanságokért, némileg fáradt vagyok már... remélem a lényeg azért átment.

mlt3 (törölt) 2010.03.12. 01:08:26

@Krisi: "én elhiszem, meg utaltam is rá, hogy egy BMW-ben már biztos ugyanolyan élményt ad, mintha bowdenes lenne."

Annal sokkal jobbat, mert bizonyos modellekben a karakterisztika is allithato, ami ugyebar a bowdennel lehetetlen.

Aki azt allitja, hogy az elektronikus gazpedal barmit is elvesz a vezetesi elmenybol, az egy szimpla idiota, aki leginkabb a Need For Speedben vezet modern autokat, de nem a valosagban.

kultúrpesszimista 2010.03.12. 01:28:03

@mlt3:

Az elektronikus gázpedál természetesen igenis levesz az élményből, nem keveset, de legalább sokat. A gázreakció miatt ugyebár. Ugyanolyan gyorsulásérzethet jobban kell nyomni a modern gázpedálokat, mint a régebbi bowdeneseknél, ahol jóformán azonnal volt gázreakció. Lehet, hogy a BMW figyel a karakterisztikára (érdekelne amúgy, hogy a mezei - mondjuk 3-as - szériáknál is így van-e, mert ha igen, az egyértelműen versenyelőny és minden tisztelet kijár nekik.)

Carfan2 2010.03.12. 09:12:13

@kultúrpesszimista: Azért kicsit vegyél már vissza magadból. Más embereket leidiótázni, magamutogatónak és szánalmasnak nevezni, csak azért, mert nem egy öreg autóval jár meglehetősen nagy bunkóság. Lehet újdonságot fogok mondani, de képzeld el rajtad kívül is nagyon sokan szeretik a régi autókat, de egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy hobbyautóként tartsanak egy youngtimert. A mai világban pedig mindennapi használatra egyszerűen nem alkalmasak. Egyrészt, ha az ember szépen felújít egy autót nincs szíve tönkretenni a mindennapos használattal, másrészt akármennyire is karban van tartva, tökéletes megbízhatóságot nem lehet elvárni egy 20-30 éves autótól. Főleg, ha új korában sem volt egy kifejezetten problémamentes típus pl: 80as évek olasz és francia autói. És képzeld, a legtöbb ember nem teheti meg, hogy késik egy tárgyalásról vagy a munkahelyéről, mert nem indult az autója. Szóval fröcsögés helyett inkább szállj kicsit magadba és gyakorolj kicsit nagyobb toleranciát embertársaid irányába.

kultúrpesszimista 2010.03.12. 09:19:53

@Carfan2:

Cseszd meg, velem kapcsolatban vedd vissza TE a kettős mércédet! HOL IDIÓTÁZTAM!? Mutasd már meg! Nem én idiótáztam, hanem mlt3 2010.03.12. 01:08:26. Úgyhogy most állítsd le magad, kárfan.

Carfan2 2010.03.12. 09:26:01

@kultúrpesszimista: "Az emberi ostobaság, kevélység, többnek látszani akarás mértéktelen."
"Aki kiad egy műanyagtenger Corolláért 4-5M-ot, az meg is érdemli. Nem haragudni, szánni kell az ilyet."
Remélem kielégítő a válasz.

kultúrpesszimista 2010.03.12. 13:35:17

@Carfan2:

Mutasd meg, hol szerepel ezen vállaltan szubjektív kijelentésekben - melyhez jogom van - az idióta szó!
Remélem, kielégítő a válasz.

Carfan2 2010.03.12. 17:45:42

@kultúrpesszimista: Most a szavakon fogunk lovagolni? Idióta szininímája az ostoba. Szubjektív véleményhez jogod van, de bárkit is degradálni, mert egy új autóba "kényszerül" nincs. Vagy ha igen viseld a következményeit. Egész délelőtt ezen a frappáns visszavágáson gondolkodtál?:D Jogi pályára ne menj ha elfogadsz egy tanácsot.

mlt3 (törölt) 2010.03.12. 22:14:43

@kultúrpesszimista: "Az elektronikus gázpedál természetesen igenis levesz az élményből, nem keveset, de legalább sokat. A gázreakció miatt ugyebár. Ugyanolyan gyorsulásérzethet jobban kell nyomni a modern gázpedálokat, mint a régebbi bowdeneseknél, ahol jóformán azonnal volt gázreakció."

Baromsag. A bowdenessel ellentetben az elektronikus gazpedal NEM linearis, es pont a pedalut elejen szokott tob gazt adni a vezerles, tehat pont azt kell kevesbe nyomni. Arrol nem beszelve, hogy az elektronikus gazpedal eseten a motormenedzsment teljesen onalloan dont, es sokkal finomabban szabalyozhato a teljesitmeny is, mert azt nem egyedul a pillangoszelep allasa hatarozza meg.

"Lehet, hogy a BMW figyel a karakterisztikára (érdekelne amúgy, hogy a mezei - mondjuk 3-as - szériáknál is így van-e, mert ha igen, az egyértelműen versenyelőny és minden tisztelet kijár nekik.)"

Nem akarlak elszomoritani, de MINDEN gyarto foglalkozik a karakterisztikaval, es az adott modellhez/motorhoz hangolja a vezerlest, nem csak a BMW. Ha teszem azt egy Corollaban nincs kozvetlen gazreakcio, ahhoz az elektronikus gazpedalnak kurvara semmi koze, hanem szimplan ilyenre van hangolva a vezerles. Egy adott modell vasarlokozonseget az adott gyarto ismeri legjobban, marpedig a Toyotas csaladapak ivben szarjak le a kozvetlen gazreakciot, viszont infarktust kapnanak, ha a legkisebb poccre is bogne a motor, es az egekbe szokne a fogyasztas.

ratobr 2010.03.20. 10:17:58

EMBEREK!!!Egy kis anti-környezetkímélő Dízel-teher rakéta,néznivaló..Benzinpárti vagyok,de ha Dízelt vennék akkor Duramax vagy Powerstroke 6.0L-7.5L V8..ODABASZ:::)
www.youtube.com/watch?v=bt8w3qlzZhs&NR=1

ratobr 2010.03.20. 10:24:53

9.81 sec negyed mérföldön,közben 138 MPH-ra(227 KM/H )gyorsul..Ha jól emlékszem a gecc drága szupersportkocsi mercédes Mc.Laren 10sec körül futja a 200-at..Meglepődne Kuwaitban vagy Monte carlóban a milliárdos bróker,vagy sejk amikor lenyomná egy 3 tonnás teherautó..
süti beállítások módosítása