Hogyan éld túl a Toyotád?

Toyota-visszahívás

  2010. február 05. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Darwin-díjas ügyfelek, vagy műszaki hiba? A világon hatmillió, itthon akár húszezer Toyotát hívnak vissza a gázpedálok miatt. Elmondjuk a titkot, hogyan ússza meg, ha önnél is beragad.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571731134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2010.02.06. 03:05:37

@Shadowbull: A korábbi magasröptű párbeszédedben nem folytam bele, had élvezzétek egymást kettecskén. Így most mondom el a magamét. :)

A széria gyártás előtt, széria szerszámokból, széria összeszerelési módon van egy adag termék, aminek teljesítenie kell a megrendelő által előírt teszteket, élettartam, EMC, end of life, stb. stb. Csak ezután lehet a szériagyártást megkezdeni. Ezt általában harmadik fél igazolja, bár előfordul, hogy a beszállító is elég. Van minden egyes tesztről jegyzőkönyv, sorozatszámig lebontva, hogy visszakereshető legyen. Ezzel biztosítják, hogy rendben legyen a cucc.

Ami ezek után bekövetkezhet a jelen probléma szempontjából.
A) A követelmények, tesztek nem voltak jók,
B) A beszállító variált valamit, terven, anyagon, s ezt nem validálta.
C) beszállító beszállítója változtatott pl alapanyagon, vagy egyszerűen más gyártótól jött a műanyag, s annak eltérőek lettek a tulajdonságai, amik különösen műanyagnál nem garantálhatók annyira, mint acéloknál, fémeknél. S a sok kis eltérésből adódott a végén a baj.
D) a kopásokat rosszul mérték fel, a tényleges igénybevételt nem jól határozták meg, nem végeztek el összetett funkcióteszteket, mint pl. klímateszt, n ciklus, majd terhelésteszt, m ciklus, végül egy harmadik összetett teszt, k ciklus, s az után funkcióvizsgálat.

Aalpvetően fele-fele esély van a Toyo nyakába varrni a dolgot, mint valamelyik tagéra a beszállítói láncon belül. Utóbbi esetben úgyis áttételes lesz, s midnenki lenyel egy kis szeletet belőle, Toyo, majd a pedált gyártó, végül az alkatrészt előállító, s esetleg a legvégén a nyersanyag előállítója.
De ki ne felejtsük a biztosítókat sem, előferdülhet, hogy akár a költségek, károk 80%-át is ők fizetik. Ilyenre már volt példa Mercedes A osztály visszahívásnál, mikor törtek a bajuszkapcsolók kábelei. Ott is a biztik és a beszállítók rakták össze a pénzt a mutatványra.

romesz 2010.02.06. 03:28:16

@Rocko-: koszonom hogy vetted a faradsagot es kijavitottad a sebesseggel kapcsolatos hibat, orulok neki, hogy sikerult nagynehezen kitalalonod a mondani valom.

" ha a rendőr ennyire ostoba, milyen az átlag sofőr?"

kb szazszor jobb mint egy magyar sofor :)
Majd ha mar nem csak a dodgemet vezeted a vidamparkban megtudod te is.

romesz 2010.02.06. 03:53:41

@Bambano: ha a magyar rendoroket elnezem akkor borzalmas lennel, meg az is elofordulhat, hogy visszafejlodnel kicsit. :)

makkörlö 2010.02.06. 04:40:03

a cikk igen pontos és értelmes, csupán egy dolgot hagytok figyelmen kivül: egy 6 sávos forgalomban nem autoversenyzö nök is vezetnek és amikor meglodul az auto a fék meg nem müködik, hát pánik . Egy gázpedál alapvetö és legofntosabb tulajdonsága hogy a láb parancsainak megfelelöen müködjön. Ha ezt amerikai cég csinálja ( az egész toyotát itt csinálják mellesége) akkor is toyota, mert ök vették igy át, ök hagyták jová stb..

makkörlö 2010.02.06. 04:44:02

@KuKori: hol ez a hagyma aki ellen felszolaltál. Gyökér ide gyökér oda, ha oda tartozol, miért élsz itt?

b23 2010.02.06. 07:41:11

@Bambano: Már megint baromságot irkálsz

THK 2010.02.06. 08:43:06

@Csorike: A 3 mp-es leállításról nyilván nem tudott, mert nem a saját autója volt, hanem bérelt kocsi.

Az ugyanakkor nagyon durva lenne, ha (akár mechanikus kar, akár elektronikus előválasztó) nem lehetne üresbe rakni a váltót,
akkor biztosan erről is szó lenne mindenfelé, hiszen akkor tényleg potenciálisan "gyilkos autók"-ról beszélhetnénk

Szóval ezt nem igazán hiszem

voszi 2010.02.06. 09:06:50

mindenek előtt az a véleményem, hogy egyre nehezebb megbízható kocsit gyártani, mert annyi beszállítótól függ a gyártó, akik mind-mind fillérb@szók, a gyártó főfillérb@szóval egyetemben. ez csak kevesekre nem igaz, azok meg évi pár autót gyártanak, tekintsünk el tőlük.

másfelől én nem emléxem olyan tömeggyártóra, akivel ne fordult volna elő ehhez hasonló, mondhatni apró hiba. többször is. a toyotával is. igen ez egy apró hiba, csak ezzel az az apró hiba, hogy a legrosszabb helyen keletkezett, ami miatt esetleg (tehát esetleg) emberek halhatnak meg.

ez nem jött jól a toyotának, mert a híre az, hogy sohaelnemromlóstönkretehetetlen kocsikat gyárt. na erre most harap majd a nép.

a soxegény vevő talán mégis jobb lenne, ha tudná, hogy az autóiparban nincsenek csodák. magától persze mindenki rájön. de lehetne ennek szellemében is cikkeket írni. régen mintha ez jobban meg lett volna. mostanában ez kicsit háttérbe szorul. na talán majd a droid! :D

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 09:29:53

@romesz: "De kivancsi lennek ha az autoja varatlanul 180km-re gyorsulna es hiaba taposna a feket nem reagalna ra, akkor is ilyen hideg fejjel tudna cselekedni e.
Ehhez hozza lehet venni azt is, hogy forgalomban autokat kell kikerulnie es rohamosan kozeledik a T keresztezodeshez aminek a szaran van o az autoval."

Ez rendben is van, csak egy dolog nem stimmel, mégpedig az, hogy nem egy pár másodperce volt, hanem "sokkal" hosszabb ideje. Tehát nem igazi pánikreakcióról kellett volna, hogy szó legyen, hanem legalább egy percnyi gondolkodási lehetőségről. Ráadásul ahogy már írtam, egy elméletileg magasan képzett vezetőről van szó...

Z.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 09:32:18

@Kopi3.14: "
Aalpvetően fele-fele esély van a Toyo nyakába varrni a dolgot, mint valamelyik tagéra a beszállítói láncon belül."

Igazából most már teljesen mindegy, hogy kinek a nykaába varrják a dolgot, hiába derül ki akár, hogy az amerikai CTS a hibás, akkor is, a Toyota már nem tudja lemosna magáról, hogy "gyilkos" autókat csinál... "Benne volt a kabátlopsában" című műsort láthatjuk, szerintem jól megtervezett és kivitelezett lépésekben.

Z.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.02.06. 09:36:48

@makkörlö: Ezt most konkrétan nem értem. Kinek ment ez a kérdés?

tz1 2010.02.06. 09:44:48

Ennek a balesetnek köze sincs a beragadt gázpedálhoz, annál inkább a vezetés közbeni telefonáláshoz.

saclos (törölt) 2010.02.06. 10:13:02

@tz1: Nem a sofőr telefonált, ennyit erről.

papa33 2010.02.06. 11:13:13

Nekem anno a Zsiguliban előzéskor ragadt be a gázpedál, úrrá lettem a helyzeten. Mondjuk biztos hülének nézett akit megelőztem, majd kissé később megálltam. Egyszer a benzincső kicsúszott a porlasztóból, nem a gumicső jött le, a fém csövecskével együtt csúszott ki a porlasztóból.
A kormányműnél a 8-as csavar mindig meglazult, a kormány 1-2 mm-t tengelyirányban mozgott ilyenkor.(régi Golf-Audi esetén is volt ilyen, rugó ellenében, nem tudom mi volt annak oka.)

Na egy szóval a Ladát-Zsigulit NEM HÍVTÁK VISSZA.
A Verhovinán meg mindig elszakadt a gázbowden...

Sok euro-IV autó még bowdenes, a gyújtást és a befecskendezést tudja módosítani a számítógép. Élvezetesebb vezetni mint a villanyost...

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 11:18:31

@Kopi3.14: "Utóbbi esetben úgyis áttételes lesz, s midnenki lenyel egy kis szeletet belőle, Toyo, majd a pedált gyártó, végül az alkatrészt előállító, s esetleg a legvégén a nyersanyag előállítója."

Az utobbi ketto biztos hogy nem, eletemben nem lattam olyat, hogy a nyersanyagszallitok szerzodesben vallaltak volna barmifele felelosseget. A minosegbiztositas a gyarto es a beszallito feladata.

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 11:32:27

@voszi: "egyre nehezebb megbízható kocsit gyártani, mert annyi beszállítótól függ a gyártó, akik mind-mind fillérb@szók, a gyártó főfillérb@szóval egyetemben. ez csak kevesekre nem igaz"

Kik lennenek ezek a gyartok, akiknek nem szamit a gazdasagos mukodes? :)

"azok meg évi pár autót gyártanak, tekintsünk el tőlük."

Nem akarlak elszomoritani, de pont kis szeriaban a legnehezebb minoseget csinalni es nyereseget termelni. Az eladott alacsony darabszam miatt sokkal kevesebb penzed van fejlesztesre es tesztelesre. A tesztflottad is csak par autobol all (egy tomeggyarto modellenkenti akar tobb szazas flottajaval ellentetben), az eletben nem tudod a minoseghez szukseges tobbmillio lefutott tesztkilometert osszehozni. Ha pedig mindent egymagad nullarol akarnal kifejleszteni, azt az a szaros partizezer euro, amivel tobbert adhatod a (luxus)autoidat, az eletben nem takarna be. Raadasul a szaros parszaz-parezer darabos alkatreszrendeleseiddel minden beszallito a sor vegere kuld.

Szerinted az olyan luxusmarkak, mint a Rolls-Royce, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ferrari, miert vannak ma tomeggyartok tulajdonaban?

Rocko- 2010.02.06. 11:32:54

@romesz: a mondanivalódra is reagáltam: aki hülye a vezetéshez, az ne vezessen. max dodgemet a vidámparkban. ;)
gyakorlással és higgadtsággal el lehet kerülni a balesetet. vagy hülyén meghalni.
lehet választani.

morcosboci 2010.02.06. 11:47:22

itt Írországban is hallgatom minap a rádiót és azt mondja egy idióta "szakértő", hogy nem szabad leállítani a motort mert akkor megszűnik a kormányzás és a fék. Itt ahol az autók 95%-a kéziváltós, ha a kuplungot nem nyomom ki csak leállítom a motort még a rásegítés is megmarad. Idióták!

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 11:48:11

@Gulyás G: ESP sincs elektronikus gazpedal nelkul, mert nem tudod megoldani a gazelvetelt. A futasi kulturat is javitja, mert a motormenedzsment el tudja onalloan kerulni a kedvezotlen uzemi allapotokat. Ha tobb fojtoszelep van az autodban (pl v-motor), ezek szinkronizacioja szinten egyszerubb elektronikus gazpedallal. Klima bekapcsolasa utan sem kell jobban taposni a gazpedalt, mert van lehetoseg a teljesitmeny automatikus emelesere. Bowdenszakadas sem lephet fel. Stb, stb, tenyleg millio elonye van.

Rocko- 2010.02.06. 11:54:00

@tz1: tán még meg is büntették utána.

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 11:56:49

A cikkbol:
"Az eset azonban felveti újra a kérdést: vajon tényleg vakon megbízhatunk-e a drive-by-wire rendszerekben?"

Hat, nem vall tul nagy logikai kepessegekre feltenni egy ilyen kerdest egy *mechanikus* hiba hosszas ecsetelese utan :)

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 12:08:44

@saclos: Ezt mostmar hiaba mondod, elterjedt, hogy a rendor a hulye, innentol ezt szajkozzak korusban, mert ez jobban tetszik nekik :)

www.10news.com/news/20831532/detail.html

"Mark Saylor and his wife Cleofe, both 45, their 13-year-old daughter, Mahala, and 38-year-old brother-in-law, Chris Lastrella, were killed Aug. 28 after Lastrella called 911 and said the accelerator was stuck in their 2009 Lexus."

Cymantrene 2010.02.06. 13:58:45

Úgy látom, nem sokan olvasták el a jegyzőkönyvet. Pár dolog:
-ebben a balesetben nem a gázpedál volt az ok, hanem a gumiszőnyeg. A gyári helyett az RX400 nagyobb és vastagabb szőnyege volt belerakva, ráadásul az sem volt rögzítve. A gázpedál nem egyszerűen beakadt, hanem a szőnyeg _rácsúszott_ nem lehetett lábbal alányúlni és úgy visszaemelni. Pár nappal elötte egy másik sofőr próbálta így is, nem ment neki.
-az első fékbetétek hólyagosra olvadtak, az anyaguk ráolvadt a féktárcsákra (az egyik leszakadt a balesetben, biztos, hogy nem a tűzben hevültek fel ennyire). Annak már nem volt semmi fékhatása...
-A pár nappal azelött úgyjárt sofőr meg tudta állítani az autót, de csak kemény fékezéssel, a padkára hajtva, miután a váltót üresbe tenni csak kb. 30 mérföld/óra alatti sebességnél tudta. A kölcsönző recepciós csaja nem igazán fogta az eseményeket, ezért a nem ellenőrizték a fékrendszert (sem), az valószínűleg nem volt 100 %-s.
-Az autó gombos indítású volt, ha sebességben volt, nem állt le egyszerű gombnyomásra, hanem 3 másodpercig kellett nyomni. Jó lett volna oda egy figyelmeztető cédula, ezt _egyik_ megkérdezett se tudta :-(
-nem a sofőr telefonált, hanem az egyik utas.
-több tanú látta az autó közvetlenül a baleset elött, mindnek az volt a benyomása, hogy valami nem stimmel. Villogott a vészvillógó, hol túl lassan aztán túl gyorsan ment, a padkára is lehajtott, az egyik fekete füstöt látott felszállni a motorháztatő alól.

Összegezve: a gázpedál beszorult a szőnyeg alá, csak lehajolva, kézzel tapogatózva lehetett volna kiszabadítani. A fék valószínűleg eleve nem volt tökéletes a megelőző hosszú vészfékezés miatt, gyorsan túlhevült, ahogy küzdött a 200+ Le motor ellen, ráadásul padlógázon nincs vákuumos fékrásegítés. A váltót valószínűleg nem tudta üresbe rakni. A motor nem állt le egy gombnyomásra, mint ahogy addig mindig tette, ha a váltó nem volt D-ben.
Rémálom lehetett. Részvétem irántuk.

The Good Boy 2010.02.06. 14:31:19

nem akarok négy ember halálával viccelődnék (távol álljon tőlem), de azért magukat előszeretettel a világ(sic!) legfejlettebbnek mondott országban annyi idióta agyatlan barom él (lásd a tempomatos idiótát a lakóautóval, aki a sebesség beállitása után hátrament a hálótérbe pihenni egyet), hogy az a csoda, hogy egyáltalán levegőt bírnak venni. Bár mit vár az ember egy olyan nemzettől, ahol a diplomások nagyrésze azért tudja elvégezni az egyetemet, mert jó sportoló, vagy jó zenész, esetleg anyuciéknak annyi pénze van, hogy bárhol megvehetik nekik a 6 év egyetemi nyaralást, diplomaosztóval.
Taigetosz azért nem volt rossz találmány...
Ha jobban belegondolok, amerikai aggyal nekem már vagy 13 éve nem lenne szabad élnem: volt akkoriban egy hátsókerekes toyota corollám, ami svájci behozatal volt. Okos módon a gyújtásra (azaz az inditásra) élesedő világitással volt ellátva. Egyik alkalommal éjjel, a kocsiban a családommal, egy szük, kanyargós szerpentinszerű úton lefele hajtva az egyik váltáskor a kuplung kinyomásakor a hirtelen leeső fordulatszámnak sikerült a 0-t elérnie, ami miatt a motor leállt, vele együtt a világitás is "elnémúlt". Kb. 2 tizedmásodperc alatt ösztönből rányúltam a "fénykürt" karjára, majd húztam, amig félre nem álltam. Gondolom így jobban jártam, mintha az akkoriban megjelenő mobiltelefonnal a 107-et hivogattam volna, hogy most mi lesz velünk...

The Good Boy 2010.02.06. 14:34:21

Ja és papptibi utolsó videós mondatával 100%-ig egyetértek.
PT: ezzel a videóval nálam elfelejtődött az összes eddig "gyengébb" munkád!
"... hülye barmok..."
hehehe ez nagyon ott van!!!!

voszi 2010.02.06. 14:51:54

@mlt3: ezekben teljesen igazad van, de ettől még mind igaz, amit leírtam - sztem.

mindenki gazdasági eredményre törekszik -helyesen - még a TC is. :D

ennek sokféle stratégiája van, az igényesség az egyik út, de nem nyerő. ezt jól látod. mindig nagypapám jut eszembe, aki élete végéig vállalt garanciát (műbútor asztalos volt), 30 év után ingyen javította egy orvos (az is már volt addigra vagy 80) szekrényét. pedig alig élt, pár hónapra rá meghalt. ez a világ kihalt, nem életképes - sajnos. de mi emberek okozzuk ezt a hozzáállásunkkal.

romesz 2010.02.06. 15:38:45

@Cymantrene: "Úgy látom, nem sokan olvasták el a jegyzőkönyvet. "

Jol latod, elsosorban Papp Tibi kellett volna, hogy elolvassa. De neki az volt a legfontosabb, hogy bemutassa, hogy milyen gyengelemeju.

Szerintem a jegyzokonyvben leirtakkal kellett volna kezdeni a cikket.

dr.oid 2010.02.06. 15:49:49

Épeszű ember mindent megtesz azért, hogy ne dögöljön meg ha van ideje és beleszólása az események alakulásába. Tényleg sok olyan idióta van aki veszélyhelyzetben csak óbégatni képes. Normális esetben a pánik 1-2 másodperce után a túlélési ösztön és a józan ész erősebb...

voszi 2010.02.06. 15:56:46

@Cymantrene: sajnos az senkit sem érdekel, hogy mi volt a valóságos probléma, csak az okoskodás megy - félhülye amerikaiak, toyota, stb. agyrém. el se tudják képzelni, hogy valóban értelmes emberek ilyen helyzetbe kerülhettek. megnézném (inkább mégse), hogy velük mi történne.

THK 2010.02.06. 15:58:49

@The Good Boy: gáz, h még a pont fölötted lévő összefoglalót sem olvasod el, de megy az észosztás a hülye amerikaiakról...

THK 2010.02.06. 16:03:34

@Cymantrene: ha tényleg nem lehetett üresbe tenni, az nagyon súlyos :-(

Kopi3.14 2010.02.06. 16:35:34

@mlt3: amennyiben anyaghiba, az anyag összetételének megváltoztatása okozta a bajt, akkor ők is benyelik, amennyiben garantált minőségű anyagról van szó. mondom, láttam már konkrétan a fent nevezett esetet, mikor nem csak a közvetlen beszállító, de annak beszállítója is fizetett a saját változtatása miatt kialakult hibáért. Ott konkrétan nem az előírt szigetelő anyaggal szállította a kábelt, amik hidegben finoman törtek, mint a száraz ropi.

Rikitiki 2010.02.06. 17:22:56

@Alf: Igen, tisztázni kellene, hogy ez a videó emberhalálon poénkodik-e? Mert, ha igen, akkor elviselhetetlenül undorító! Gondolom sokan látták/hallották a youtube azt a "beszélgetést", amelyen a sofőr a baleset előtt 911-es staff-al folytatott néhány pillanattal az előtt, hogy ő és még három ember meghalt. Szóval,én megrendültem és végtelenül sajnálom őket. Amúgy Toyotám van és Toyotám is lesz.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 17:31:49

@voszi: Ha végigolvastad volna a kommenteket, láthatnád, hogy igenis érdekel, de bárhogy csűrjük-csavarjuk, egyelőre teljesen úgy néz ki, hogy vagy segghülye volt az ürge (ne felejtsd el, hogy autópálya-rendőr volt!!!) vagy valami összeesküvés-elmélet jön ki a végére.

És igen, elég nehéz elképzelni, hogy egy értelmes ember több mint egy perc (vagy ki tudja mennyivel több) idő alatt csak a lehető legrosszabb megoldást tudja választani.

papptibi stílusa olyan amilyen, de Ő is tesztelt, kipróbálta, és bemutatta, hogy mi történik alapesetben. Ez persze nem zárja ki, hogy másképp történt, de nagyon sok videót láthatsz, amin ugyanígy működnek az autók...

Z.

Rikitiki 2010.02.06. 17:52:08

@The Good Boy: azért pl. az APOLLO 13-at valahogyan hazahozták a Földre azok a "buta, agyatlan" amerikaiak, meg építettek ott "egy-két" dolgot is, szóval, nem egy lepukkadt leprafészekbe találod magad, ha Amerikába mégy(szerintem).

THK 2010.02.06. 17:57:49

@ZLC: nem olyan (teljesítményű, fékrendszerű, váltójú) kocsival okoskodott, távolról sem hasonló körülmények között...
(semmi értelme lépésben megmutatni, h "na, megáll ez, mondom", amikor a baleset autópályatempó mellett történt, egy előző felhasználó által már megtépázott fékrendszerű autóval, pláne úgy ha már rásegítés sem maradt...)

ha ehhez valóban az párosul, h üresbe rakni sem lehetett az adott tempónál a váltót, akkor tényleg egy roppant ellenszenves "megmondom a frankót" videó, amit kár volt elkövetni

Kopi3.14 2010.02.06. 18:20:10

@ZLC: és a jegyzőkönyvet elolvasni nehéz, vagy mi, hogy csak képzelegsz?

dr.oid 2010.02.06. 18:27:36

Voltam olyan szituációnak részese amelyben nagy sebességnél fordult elő veszélyhelyzet. pl.: éjjel előzésnél a szembejövő sávban kivilágítatlan lovacskocsit hajtó cigány (satufék-kuplung, visszaváltás, visszasorolás), elbaszott előzés (hasonló megoldás), megelőzni kívánt paraszt padlógázt nyom, lerohadt kivilágítatlan autó a sávomban, gumiszőnyeg pedálok alá csúszott (megkértem asszonyt igazítsa meg), vadváltás nagytempónál, felforrt fékfolyadék Wartburgnál 100 felett, gyors kanyarban hordalékon keresztbeálló kocsi, aquaplaning és minimális látótávolság szakadó esőben autópályán, motornál 100 felett besült dugattyú, hirtelen leszálló tejköd.

Higgadtsággal és szerencsével nagyon sok szituáció megoldható...

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 19:04:58

@THK: Ez így van, a konkrét esetről csak találgathatunk, mert tényeket eddig nemigen tudni.

papptibi viszont nem a konkrét esetről csinálta a videót, hanem az amerikában fellágonld "elszabaduló autók" és "gyilkos Toyota" hiszti miatt...

Z.

voszi 2010.02.06. 19:17:47

@ZLC: ok, ez tényleg nagyon sarkos lett, hogy >>mindenki<<, ez nem igaz.

tudod, hogy mi az esélye annak, hogy egy átlagos ember (nem hülye - egyébként a rendőr se hülye) ___valódi___ életveszélyes helyzetben egyszerű eldöntendő kérdésen alapuló döntést helyesen hoz meg? kb. 50%

voszi 2010.02.06. 19:37:37

azt elfelejtettem hozzátenni, hogy persze annak ellenére, hogy a helyes megoldást tudja mi. :)

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 19:58:49

@Kopi3.14: De, elolvastam. És? Ennek alapján Te meg tudsz állapítani bármi konkrétumot is? A féket Ő főzte el, vaqgy már szarul adták ki neki az autót és már esélye sem volt fékezni vele? Vagy hogy miért nem tudta üresbe tenni az váltót?

Z.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 20:01:14

@voszi: Hát, ez az 50% stimmel, mert aki előtte használta az autót, az ugyanilyen helyzetbe került, de sikeresen kikeveredett belőle...
Ami nagyon zavaró ebben az esetben, az a rendelkezésre álló hosszú idő...

Z.

romesz 2010.02.06. 20:03:51

@ZLC: "Ami nagyon zavaró ebben az esetben, az a rendelkezésre álló hosszú idő..."

Csak azt kivanom neked, hogy tortenjed veled is hasonlo es alljon annyi ido rendelkezesedre mint azoknak a szerencsetleneknek akik meghaltak a balesetben.

The Good Boy 2010.02.06. 20:06:48

@THK: elolvastam, de lapvetően még az alap sztorira irtam az hsz.-emet!
@Rikitiki: aztán hány olyan "apolló" lehetett elötte, amit nem sikerült lehozni, aztán senki nem tud róla!
talán még a holdon sem jártak... főleg, hogyha azt nézzük, hogy már közel 6-7 éve készültek a "visszatérésre" 2020 környékére (a mai jóval fejlettebb technológiával), aztán végül pár hete lemondtak róla. Viszont cserébe nincs egy morzsa holdközet sem sehol, mert azt pedig állitólag ellopták az utolsó porszemig.
Ettől függetlenül én alapvetően elismerem azt amit elértek, de attól függetlenül a nagyátlag ritka ostoba ember náluk.
Ja, és ha lehetne egy kivánságom a "nagyhatalom" felé: számoljanak el végre a kibocsájtott dollárjaik aranyfedezetével...
És még annyit, hogy senki nem mondta, hogy egy lepusztult porfészek, de számomra nem testesiti meg az álmaimat a nagy american dream

THK 2010.02.06. 20:11:09

@ZLC: ami nem tiszta a jelentésben, az amikor azt írja, h "az előző bérlő végül 30 mph körülire lassítva üresbe tudta rakni" - vajon addig nem lehetett, vagy korábban nem is próbálta?

Ez nála nem derül ki, de egy autópálya-rendőrnél roppant valószínűtlen, h ne ez legyen az egyik első amit megpróbál, ezért jó esély van rá, h nem lehetett üresbe rakni...

Ha pedig a fékeket már az előző bérlő alaposan kivasalta, akkor nem csoda, h ő már nem tudott hasonló tempóra lassítani

THK 2010.02.06. 20:16:11

@The Good Boy: ja, ha komolyan veszed a "nem jártak a Holdon" sületlenségeket, akkor mindjárt érthetőbb a hozzáállásod, valóban...

(természetesen durva hazugság, h ne lennének kőzetek, több mázsát hoztak le, amit a világon minden táján vizsgálhattak tudósok...)

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 20:18:21

@Kopi3.14: A sunyiban torteno valtoztatas mezei szerzodesszeges, azt ertelemszeruen benyelik. Viszont ha beszallito vagy, elkezdenek beszarni az LCDk a muszereidben, es azok megfeleltek az altalad kiadott specifikacionak, akkor te nyeled be.

Rikitiki 2010.02.06. 20:23:43

@The Good Boy: oké, ez is egy vélemény, tiszteletben tartom. Visszatérve a Toyota nyomvonalra, ez a hét azzal telt el a nagy vízen túl (pl. CNN, Foxnews), hogy a Toyota fóbiát erőltessék alappal/alap nélkül. Talán véletlenül, talán nem, a Washingtonra most lecsapni készülő hóvihar "kivédésére" a népeket arra tanítják, hogyan kell téli körülmények között az autót vezetni. Nem találjátok ki, milyen márka a taneszköz! Egy Toyota, a megbízhatatlan. www.cnn.com/video/?/video/weather/2010/02/06/nr.wolf.winter.driving.cnn

Kopi3.14 2010.02.06. 20:42:58

@mlt3: Erre a pontra ott volt a megoldásom, ha méltóztattál volna elolvasni.

@ZLC: ott vannak leírva egyéb dolgok, amik ellentmondanak annak, hogy értelmes ürge csak a lehető legroszabb megoldást tudja emgtalálni, mégis szajkózod.

@The Good Boy: az fel sem merül a csöpp agyadban, hogy a jelenlegi technika nem a Hold megközelítésére, s ottani leszállásra van kifejlesztve, így nem lehet vele biztonságosan megcsináli, az élőerő hazahozatalával együtt, s ezért terv csak a jövőbeni holdraszállás?

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 20:49:51

@THK: Igen, én is többször elolvastam azt a részt, szertinem elég tiszta. Részletesen és egyértelműen leírja az esetet, (nyomogatta a Start/Stop gombot, megpróbálta felpiszkálni a pedált) de egyáltalán nem említi, hogy megpróbálta volna üresbe tenni.
Egyszerűen csak fékezett, ahogy bírt, és amikor lelassult és félrehúzódott, akkor üresbe tette és kész. Tehát két dolgot felsorol konkrétan, hogy nem sikerült, és kihagyta volna a váltót? Nem hiszem.
A másik a fék, az biztos, hogy megviselt volt, de nem hiszem, hogy teljesen hatástalan lett volna. A jegyzőkönyv már csak annyit tud megállapítani, hogy a baleset után milyenek voltak.

Az viszont - szerintem - egyértelműen kiderült, hogy ebben az esetben a Toyotának az égvilágon semmi köze nem volt a balesethez, csak az idióta kölcsönzőnek. Először is mikor a nem odaillő szőnyegeket rakta be, másodszor amikor az ügyfélpanaszt nem vizsgálta meg egyáltalán, sőt, az autót sem vizsgálták át kellően...

Z.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 20:52:00

@Kopi3.14: "ott vannak leírva egyéb dolgok, amik ellentmondanak annak, hogy értelmes ürge csak a lehető legroszabb megoldást tudja emgtalálni, mégis szajkózod."

Mik vannak leírva, amik egyértelműen és tökéletesen azt bizonyítják, hogy szerencsétlen sofőrnek semmi esélye nem volt, de az égvilágon semmi??? Mert én nem látok olyat...

Z.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 20:55:49

@romesz: "Csak azt kivanom neked, hogy tortenjed veled is hasonlo es alljon annyi ido rendelkezesedre mint azoknak a szerencsetleneknek akik meghaltak a balesetben."

Köszönöm a jókívánságodat, hasonlóan jókat Neked is.

Ritka tapló, ostoba és rosszindulatú ember vagy, ha nem érted, vagy nem akarod érteni, hogy mire vonatkozik a "hosszú idő", és ilyeneket kívángatsz...

Z.

mlt3 (törölt) 2010.02.06. 21:01:50

@The Good Boy: "talán még a holdon sem jártak..."

Arra is van esetleg egy osszeeskuveselmeleted, hogy miert egyeztek akkor az amerikaiak holdkozetenek, es a szovjetek automatikus szondai altal lehozott holdkozetnek az izotopjai?

www.focus.de/wissen/wissenschaft/astronomie/verschwoerungstheorien-mondgestein-beweist-apollo-mission_aid_436991.html

Kopi3.14 2010.02.06. 21:04:04

@ZLC: a korábbi problémák leírásával megemlítve amiket leírtak alapján a bérbeadó figyelmen kívül hagyott, s így egy alapvetően szar autót adott ki a kezei közül, ezek után mégis mi alapján mondod, hogy volt egyáltalán az általa megpróbáltakon kívül bármi egyéb lehetőség, ami nem a legroszabb volt? Apropó, mit tett, amit te a lehető legroszabbnak tartasZ?

romesz 2010.02.06. 21:04:38

@ZLC: gondoltam, hogy felkapod erre a fejed :)

Igazabol csak azt akartam mondani vele, hogy a rengeteg nagyokos autos, mind megtudta oldani a dolgot a szamitogep elott. De egy eletre szolo esetben az adott korulmenyek kozott valoszinu 99% azt se tudna fiu e vagy lany.

Nekem is az volt az elso gondolatom, hogy nyomni kell a feket amilyen erovel csak lehet es uresbe a valtot kozben leallitani a motort, de ha ezek nem mukodnek akkor viszont en is bajba lennek mint a rendor.

romesz 2010.02.06. 21:13:26

A toyota takonysagarol pedig annyit, hogy annak ellenere, hogy a Priussal is van fek problema a gyar nem hajlando elismerni es nem hajlando visszahivni oket.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 21:17:00

@Kopi3.14: Honnan tudod, hogy mi az amit megpróbált? Hogyan fékezett? Beletaposott ahogy bírta, vagy csak nyomta? Miért nem tette üresbe a váltót? A jelek szerint nincs elméleti akadálya annak, hogy egyszerűen üresbe lehessen tenni az autót.
A lehető legrosszabb? A szemtanúk szerint a vészvillogó már akkor is be volt kapcsolva, amikor az autó 25-40 mph-val ment. Ebből arra következtetek, hogy már ekkor is gond volt. Lehet, hogy ekkor még sikerült lefékezni az autót? Miért nem állt meg? Ekkor tuti üresbe lehetett volna tenni az autót.

Én csak azt mondom, hogy _egyértelműen_ semmi nem derül ki, hogy miért nem volt képes megállítani az autót. A fékek feltehetőleg rossz állapota valószínűsíti (de nem teszi egyértelművé!) hogy nem tudta csak fékkel megfékezni az autót. A váltó működése érthetetlen, mert minden jel, tapasztalat teszt arra mutat, hogy alapesetben üresbe kell tudni tenni. Miért nem lehetett? Itt vannak azok a pontok, amikor csak találgatunk...

Z.

zlaboncz (ZLC) 2010.02.06. 21:22:15

@romesz: Persze, ebben teljesen igazad, van, nem is mondom, hogy én bezzeg meg tudtam volna oldani!
Ami engem zavar, és nem értem, azok az egymásnak látszólag ellentmondó dolgok. Igazából nem tudjuk, hogy mit próbált és mit nem, és mi működött és mi nem!

Z.

The Good Boy 2010.02.06. 21:26:45

@mlt3: jaj annyira nem érdekel,jártak-e ott vagy sem, csak feldobtam gumicsontnak. Nem kell ma engem komolyan venni.:D Rohadtul lesz*rom,jártak-e ott, meg az izotópjuk rendben volt-e.::))))
Peace

U.i.: nem vagyok összeesküvésgyártó, meg pártoló sem,mégha az elöbb úgysem látszott. Lemaradt pár smájli meg minden izé...:)

romesz 2010.02.06. 21:27:07

@ZLC: tetelezzuk fel rola, hogy legalabb azt megtette amit mi is megprobaltunk volna. De sajnos nem sikerult megfekeznie az elszabadult verdat.
Nem hinnem, hogy az urge hibas lett volna azert, mert az auto 120merfoldes sebesseggel (kb 180km/h) karambolozott az utvegen.

voszi 2010.02.06. 21:58:50

én azt tudom mondani, hogy levezettem vagy 6-700ezer km-t, de tavalyelőtt, amikor egy 100x bevett kanyarban egy pillanatra a kocsim megcsúszott, úgy besz@rtam, hogy a domb tetején meg kellett állni pihenni. kb. 2mp-ig tartott, mire érdemben reagálni tudtam, és csak a vakszerencse mentett meg, hogy nem lett balesetem. a 2mp a nyomokból utólag rekonstrukcióból jött ki becsléssel, mert hazugságvizsgálóba bele lennék hajlandó mondani, hogy én úgy éreztem, kb. 10-15mp volt az egész nájtmer, ami történt addig, amíg visszakattantam, és a kocsit kikormányoztam az árokból nagy nehezen! (semmi bajom nem lett, még a kocsinak sem, amit máig se értek, teljesen belecsúsztam az árokba, mentem a rézsűn, kb. 20 fokos szögben oldalra dőlve, és végül vissza)

halálos vészhelyzetben sok esetben 300 millió éves szkriptek futnak odabent, nem nagyon lehet mai ésszel felfogni mi történik. :D

ixtom 2010.02.06. 22:18:12

- Mr. Toyoda, most épp milyen zenét hallgat?
- Prodigy - Full Throttle

- Mi a kedvenc filmje?
- Féktelenül

- Mondjon egy jó PC-s játékot!
- 18 WoS - Pedal To The Metal...

:D

dr.oid 2010.02.06. 22:30:56

@IxTom: do ya think u r funny fuckin' asshole, do ya think it is a good joke, innocent people were killed:)))

romesz 2010.02.06. 23:12:10

@voszi: "amikor egy 100x bevett kanyarban egy pillanatra a kocsim megcsúszott, úgy besz@rtam, hogy a domb tetején meg kellett állni pihenni."

Pontosan errol beszeltem korabban masoknak.
Az egy dolog, mikor felkeszulten bemutat dolgokat es egesz mas, mikor elore nem vart dologgal kerul szembe. Sokat er olyankor a gyakorlat, de csak akkor ha van mit csinalni. Szerencsetlen rendornek pedig ugy tunik eselye sem volt.

Rocko- 2010.02.06. 23:56:40

@mlt3: "hogy miert egyeztek akkor az amerikaiak holdkozetenek, es a szovjetek automatikus szondai altal lehozott holdkozetnek az izotopjai?"
közös beszállító, együtt csinálták.

Reggie 2010.02.07. 02:44:34

Azert elegge gyp-s rendor lehetett ha telefonalgatni volt ideje, de a motort leallitani nem jutott eszebe. Pedig tudhatna, hogy az hajtja a kocsit...

romesz 2010.02.07. 04:54:50

@Rocko-: " "hogy miert egyeztek akkor az amerikaiak holdkozetenek, es a szovjetek automatikus szondai altal lehozott holdkozetnek az izotopjai?"
közös beszállító, együtt csinálták."

Pontosan, a holdrol hoztak a yenkik es a ruszkik is.

THK 2010.02.07. 07:43:50

@Rocko-: csak egy picit próbálj már meg gondolkozni: vajon az összes tudóst is megvették akik a kőzetmintákat vizsgálták? A Földön elég nehéz lenne olyat előállítani, amit évmilliárdokon át nem ért oxigén, ellenben erős kozmikus sugárzás (légkör híján) folyamatosan...

THK 2010.02.07. 07:53:38

@Reggie: nem kicsit vicces, h a gyp-zés már megy, de az alapszintű olvasás még nem...

Végülis alig tízszer ha volt róla szó, h
- nem a rendőr telefonált,
- nem tudta, h menet közben csak folyamatos, 3 mp-es gombnyomással állítható le a motor, sima megnyomással nem

Egyébként egy tesztben olvastam, h a hasonló Nissanokon pont ilyen okból nem csak a hosszú gombnyomással állítható le a motor, hanem a tipikus pánikreakcióra is figyel, vagyis a pár mp-en belül történt több megnyomást is elfogadja leállítási parancsként. Másrészt azokon a típusokon a vezérlés nem veszi figyelembe a padlógáz parancsot sem, ha közben nyomják a féket = a fékek sem füstölnének el, és a rásegítés sem menne el.

Meglepne, ha a jövőben nem kezdene el hasonló módszert alkalmazni a Toyota is

Rocko- 2010.02.07. 09:08:06

@THK: nem szereted a humort, mi? :)

THK 2010.02.07. 09:16:54

@Rocko-: hát ha egyszer nem raksz ki smiley-t, honnan lehetne tudni, h poénnak szántad? bőven vannak, akik komolyan gondolnak olyan abszurditást is...

papptibi 2010.02.07. 09:34:49

@ZLC: "A videók alapján úgy tűnik, hogy sem papptibi sem az egyéb demostrálók nem fékeztek, mikor átlökték, tehát elméletileg nem kellene..."

Valóban, nem kell féket nyomni, és ezt semelyik automatás autónál nem kell, mert az üres fokozat szent dolog. Olyan van, hogy N-ből D-be kell (pl Audi), ami áthúzós mosóban nem előny, de valójában olyan picit kell rálépni a fékre, hogy az nem jelent problémát.
Mondjuk, ha épp megbokrosodott az autód, amúgy is nyomod a féket, elvileg. Bár Amerikában nem biztos...

THK 2010.02.07. 10:16:42

egyébként ez az érintett váltókar:
l.yimg.com/dv/izp/lexus_es_350_2009_interior_gearshift.jpg

egy ismeretlen, bérelt autónál könnyen elképzelhető, h vészhelyzetben a kart ne pont előre lökje, hanem mellette, a manuális állásba, ahol az előretolás csak fölfelé kapcsolást eredményez, nem üreset - különösen, h nyilván az utat nézi, és nem a váltó föliratait...

Quarius_ 2010.02.07. 10:38:41

Eléggé mentegetőzés szaga van a cikknek. Nem lehet egy ilyet a beszállítóra fogni, mert a Toyota szakemberei könnyedén elfogadták azt a "lényegesen igénytelenebb" megoldást. Úgy tűnik az a rendkívűl igénytelen megoldás a Toyota minőségi rendszerének tökéletesen megfelelt, innentől ehhez semmi köze a beszállítónak, ők azt gyártanak amire megrendelés érkezik.
A másik ami tetszett a Peugeot 206-os versenyváltozatával való hasonlat. Merthogy ugye Toyotát az vesz aki gondtalanul elakar jutni A-ból B-be. Nem érdekli őt a kocsi, csak legyen tökéletesen ingerszegény, meg menjen el mindenhova. Nem érdekli őt semmi sem a gépből. Ebből következik, hogy keveset is tud róla. Állítom egy jó részük azt se tudja mekkora motor van a kocsiban. Míg aki egy francia kis golyót vesz az valószínűleg képbe van a kocsikkal és még szereti is őket. Ebből következik, hogy tudja is, hogy mi a teendő. Valószínűleg ő már került necces helyzetbe is a kocsijával nem úgy a Toyotás akinek legnagyobb ilyedtsége az volt, hogy a kertben megcsúszott a havon és majdnem nekiment a kerti csapnak.... Arról meg nem is beszéltünk még, hogy a Toyota 4 millió amatőrnek adta el kocsiját, míg a 206-s versenyváltozatából összehasonlíthatatlanul kevesebbet gyártottak.

Rocko- 2010.02.07. 11:00:35

@THK: irónia volt, most leírom akkor.

saclos (törölt) 2010.02.07. 11:19:26

@papptibi: Annyira nyomta a féket, hogy a tűz valószínű oka is a fék (26. oldal), a fék állapota részletesen leírva a 15. oldalon. De te azért ne zavartasd magad, nyomasd csak a butaságot...

saclos (törölt) 2010.02.07. 11:22:34

Mai NYT cikk a Toyota korábbi reakcióiról a biztonsági problémákra: www.nytimes.com/2010/02/07/business/global/07toyota.html?th&emc=th

Röviden összefoglalva: hallottunk róla, az új kocsikban javítottuk is, a régebbi kocsik? Ők megkapták, amiért fizettek, mi is a pénzt, hol itt a probléma?

tz1 2010.02.07. 15:12:43

@saclos: Ezen feltevésed mire alapozod? A bekezdésben nem van ilyen utalás.
Egyébként meg ha nem érted a viccet, akkor erről ennyit.

tz1 2010.02.07. 15:27:10

Bocs' Saclos, nem olvastam a jegyzőkönyvet. De akkor is csak egy ironikus megjegyzés volt.

THK 2010.02.07. 15:28:04

@tz1: nem "feltételezés", olvasd már el végre a jegyzőkönyvet!

Egyértelműen ott áll benne, h az egyik utas telefonált...

romesz 2010.02.07. 15:35:24

@papptibi: " Bár Amerikában nem biztos..."

Egy biztos, evvel a cikkel sikerult sok hozzaszolast szerezni, csak igy tovabb terjeszd a hulyeseget.

/tmp 2010.02.07. 15:43:19

@papptibi: " Bár Amerikában nem biztos..."

Fontos dolog az egészséges önbizalom, Tibikém bazmeg, büszke lehetsz rá hogy olyan nemzet fia vagy, akinek tagjai egytől-egyig tévedhetetlenek és a végső igazság birtokában nyugodt lelkiismerettel itélkezhetnek bárki felett, s adj hálát a sorsnak, hogy nem a háromszázmillió debil idióta országába születtél, ámen.

papa33 2010.02.07. 17:12:39

@THK: Az első a nagy Szovjetunió lett volna, örömmel bizonyította volna, nem jártak a holdon. Amúgy tudósok-csillagászok állítólag használnak fönt hagyott "tükröt", műszert.

Különben én régen mondtam, 50-60-as években kellett volna a ruszkiknak, őket ismerve nem nagy szám, százezer kis rakétát, SZU zászlót a Holdra lőni, egypár odaért volna. Na most, mikor az első amcsi leszállt a Holdra, megnéztem volna a képét szu zászló láttán...

Kopi3.14 2010.02.07. 18:07:30

@ZLC: Csakhogy épp ezért nem is tételezem fel róla, mit lehetett, mit nem, mit tett meg, mit nem. Az előző bérlőnek meg a jegyzőkönyv szerint nem sikerült csak alacsony tempónál üresbe tenni a váltót. Akkor mi alapján gondolják sokan, esetlegesen te is, hogy a hüjeamerikai meg sem próbálta?

@THK: a másik, a váltóséma eléggé érdekes, simán elképzelhető, hogy az ember kis oldalirányú erőt is belead amikor üresbe tenné, pláne ismeretlen váltónál, s ilyenkor benne van a pakliban, hogy r-be lökné, amit nem szível a rendszer, s megakadályoz.

@Quarius_: nekem a képek alapján pont a kritikus megoldás tűnik műszaki szemszögből igényesebbnek, nem az egy rugóval megoldott Denso, amelyiknél a rugó elgyengülésével, eltörésével kész is a padlógáz, monoton gyorsítás állapota. A CTS megoldás egyetlen hibája szerintem, hogy Morse kúpos a felület, s a súrlódás önzáróvá teheti. Nagyobb szögek megoldanák a problémát, avagy a fogak méretének áttervezése is segíthet. Amúgy az autógyártók sok esetben black box módon vásárolják a termékeket, nekik csak annyi a fontos, hogy az általuk megadott méretűek, formájúak legyenek, az előírt élettartamot, funkciót teljesítsék.

misinator 2010.02.07. 21:36:56

Anno a Nagypolákom produkálta - már öreg korában -hogy ritkán Budapesten járva kockakövön(!!!) átfordult(!) a gázrudazat mechanizmusa és ellenkező irányba működött a gázpedál.
Na, egy pár másodperc eltelt, mire rájöttem a szitura az első alkalommal, de utána az első lehetséges megállásig - ami azért nem volt ugye egyszerű Budapesten -már nem volt gond gázt adn...akarom mondani elvenni...
Aztán - más okból is - átalakítottam, s többet nem volt vele gond.
Az teljesen reális, hogy valaki egy soha elő nem forduló hibánál először nem tudja, hogy most mi a stájsz, s ez értékes idő, távolság stb.
De hogy telefonos segítséget kérjen???
Azért ez Darwin-díj!
A hiba pedig tipikusan nem Toyota, akármi más stb. hiba hanem a szemléleté: Basszuk meg a fillért! Egy eurocentet spórolhatunk? Az soknál annyi, mint...Sok!
Csak nem lesz belőle baj! S hódoltunk a HASZON Istenének! LOL!

zlaboncz (ZLC) 2010.02.08. 09:14:38

@Kopi3.14: Kedves Kopi, ha már a tényekhez próbálunk ragaszkodni, és annyit ajánlgattad a jegyzőkönyvet, kérlek, olvasd el újra, különös tekintettel a következő részekre:

- Az előző bérlő esetében szó sincs arrl hogy ne tudta volan üresbe rakni nagy sebességkor, vagy hogy probléma lett volna a váltóval! Egyszerűen annyi van, hogy amikor lelassult, akkor tette üresbe. A többi félinformációkon alapuló spekuláciü, ami kialakult a hozzászólásokban.

- Ami a váltó idegenségét illeti, emberünk saját autója egy IS250 volt, ugyanilyen felszereltséggel, tehát nem egy olyan emberről van szó, aki eddig csak teljesen eltérő típusú (pl. kormányváltós) automatkkal találkozott volna. Pontosan ismerte tehát a váltót. Sőt, mivel sportváltós volt a privát autója (váltófülekkel a kormány mögött) gondolom a sebeségekkel, és a váltással is tisztában volt!
Illett volna tisztában lennie a Start/Stop gomb használatával is, hiszen a saját autója is ugyanilyen volt, nem csak egy öt perces átadási oktatáson találkozott először az életében az indítógombbal.

Ami viszont a Toyotát illeti, nagyon durva hibának/hiányosságnak tartom egyrészről a pánikreakció kihasználatlanságát, amit THK is írt (3 mp-es leállítás a többszöri gyors megnyomással szemben, a Mazda is így működik, ahogy az egyik videón látható volt) másrészről a fékpedál priorizálását (ha egyszerre nyomják a gázt+féket, akkor automatikusan letiltja egy pár másodperc után a gázt). Ha más miatt nem is, emiatt csúnyán el lehetne kaszálni őket, mivel nem tettek meg minden elvárhatót a biztonság mindenek feletti megtartása érdekében...

Z.

Shadowbull 2010.02.08. 10:06:40

@ZLC: "másrészről a fékpedál priorizálását (ha egyszerre nyomják a gázt+féket, akkor automatikusan letiltja egy pár másodperc után a gázt). Ha más miatt nem is, emiatt csúnyán el lehetne kaszálni őket"

egyetertek.

Oszinten megmondom, nem is ertem, hogy ez miert nincs benne. Penzbe nem kerul...

sb

lr 2010.02.09. 00:09:57

Kedves Tibi, jobbos, és a többiek!

Abból a két szóból, hogy "nincs fék" melyiket nem sikerült értelmezni?

(Bocs, ha a kérdés már kitárgyaltatott- nem voltam itt 473 kommentig.)

Btw. a kézifék nem lehet megoldás? Vagy ezekben az über gépekben már az sincs a hagyományos értelemben?

MRM 2010.02.09. 02:35:35

@lr: probald ki, menj 160-180km/h sebesseggel es huzd be a kezifeket, de tovabbra is nyomd a gazt. a kezifek nem valoszinu, hogy megfogja allitani az autod.

Jim1 2010.02.09. 23:51:25

Ahogy a fent linkelt rendorsegi anyagbol kiderul:

-csereauto volt
-a Lexus szerviz kicserelte a karpit szonyeget egy gumiszonyegre ami eppen egy Lexus RX400 ba volt valo
-a szonyeg patentjeit nem tettek a helyere
-elorecsuszott
-a gazpedal beleakadt vegallasban
-a fek le volt mar elozoleg egetve, egy korabbi user altal
-a motor leallitas modjat a felhasznalok nem ismertek
-az elso felhasznalo 30 mph alatt nem tudta kivenni sebessegbol a gepet.
-a szerencsetlenul jartakrol nem derult ki, hogy ki tudtak e venni

Katasztrofa, tenyleg, es semmi koze a gazpedalhoz

Kopi3.14 2010.02.10. 09:19:12

@ZLC: cserébe, pont a sok ismeretlen paraméter miatt nem is feltételezek veled ellentétben semmit a csókáról.

Jim1 2010.02.10. 10:41:17

@ZLC: egyetertek, a Toyotanak is van felelosege. Tulsagosan eltavolodott a Man/Machine interfesz a fizikai valosagtol. Egy ilyen szerencsetlenul egymasra epulo esemenyek lancolataban nem volt egyszeru megoldas.

romesz 2010.02.10. 18:05:07

a problema 2003ota ismert, de toyota egyfolytaban probalta eltitkolni.
Most viszont mar akkora volt a lufi, hogy nem lehettett tovabb eldugni a szekrenybe es kidurrant.
A baj az, hogy tobb ember eleteert felelos a ceg es sajnos nem lehet visszacsinalni.
Ezek az autok vannak rajta a listan

2005-2010 Avalon
2010 Prius
2007-2010 Camry
2009-2010 RAV4
2009-2010 Corolla
2008-2010 Sequoia
2008-2010 Highlander
2005-2010 Tacoma
2009-2010 Matrix
2007-2010 Tundra
2004-2009 Prius
2009-2010 VENZA

Megerdemelne a toyota hogy az emberek elpartoljanak toluk teljesen.

info@acsaladugyvedje.hu 2010.02.10. 18:20:59

wwww.twitter.com/legalmate

A Toyota-botránnyal újabb szakaszába léphet a fogyasztók jogainak érvényesítése Magyarországon is?

georgedragon 2011.09.19. 09:38:08

Ezt a szánalmas amerikai műbalhét.. ki kellene köszörülni a csorbát, mivel a TOYOTA pert nyert "Amerika" ellen.

Gusztustalan, hogy az amcsik csak így tudták elkerülni a válságot.. MÁSKÉPP NEM TUDNAK AUTÓT ÉRTÉKESÍTENI ?!?!
süti beállítások módosítása