Na, megint osztják az észt

  2009. december 17. - ommm Címkék: fahrer training winter

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Igen ám, de gondoltak-e arra, hogy a beidegződések, a betonbiztos módszerek hibásak, netán rosszul rögzültek? Gondoltak-e már arra az éjféltől-hajnalig kéziféket rángatók, a CO-sperrel vitézkedők, hogy a mindennapi közlekedés sokkal komolyabb, nehezebben megoldható feladat elé állítja őket, mint egy üres placc? Pedig így van, és nincs is semmi jobb annál, mikor a túlzott magabiztosságból egy biztonságos körülmények között tartott gyakorlati bemutatón csipegetnek le finoman, szemléltetve, lassan.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr371605095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.o.v.i.e.t 2009.12.18. 22:25:58

@Hagalex:
ez a rendőri buli sem a legjobb. mert ha ráül a közeg egy-két hónapra, akkor addig pénz az ablakban és a kocsidhoz sem nyúlhat senki, mert a biztosító hisztis egy picsa.. aztán amikor a rendőrség meghozza kegyesen az álláspontját, amit elismerően bólogatva megköszönünk neki úgy minőségét, mint hatékony gyorsaságát tekintve (benyálazzuk a szerv testnyílását), akkor meg a biztosító kezd el velük hivatalos úton levelezgetni, ami megint csak a károsult idegeit reszelgetheti..

szóval egy megoldás marad. a vétkest fejtetőre állítani, kirázni a zsebeiből a pénzét, aztán mobilon felhívatni vele a rokont, hogy hozzon még, mert ez édes kevés, érkezésig természetesen fegyvernek látszó tárggyal(lehetőleg fegyverrel) marasztalni és rendőr hívástól eltántorítani a madarat. ha csinos húga van,vagy esetleg ő maga a csinos húg, akkor kompromisszumkészséget és egyéb, jobban deklarálható testrészünket mutatva neki, tudatára hozni, hogy az anyagi kár nem minden, ami történt. tesztelnie kell a brét, hogy él e még. nehogy később derüljön ki, hogy megütötte a nyíló légzsák.
majd boldogan, harag nélkül távozni a kárt lényegesen (mondom többszörösen) meghaladó összeggel ( jelöletlen 50.000 Forintosoknak bedőlni loser dolog) és esetleg az iménti testi kontaktust nyújtó fél telefonszámával, ha esetleg máskor is koccanni támad kedve..

Seca81 2009.12.18. 22:29:43

@s.o.v.i.e.t: :DDDDD
Az "a" lehetőséget választanám...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.18. 22:33:28

@s.o.v.i.e.t:
:)))

A rendőri bulival akkor van gond, ha nem ismeri el a vétkes a dolgokat.
Ha beismeri akkor nincs problemo, mert ott a kárbejelentő, amit még segít is kitölteni a közeg. Na persze ha olyan.
A biztosítónak meg tudsz arra hivatkozni, hogy kint voltak a yardok is szemlézni.

Nekem ez működött...
Igaz nem próbáltam csak 1x.

s.o.v.i.e.t 2009.12.18. 22:40:28

@Seca81:

sansztalanul indult a b) válasz. ők nem olvasnak itt. télen-nyáron gumitól függetlenül padkától padkáig közlekednek és nekikoccannak még annak is, ami a másik utcában van... összesen annyit nem foglalkoznak 10-20 év vezetési tapasztalat alatt a nők, hogy 2 oldalas cikk terjedelemig fel legyenek vértezve információkkal. nemhogy még 260 hsze-es blogposztot is olvassanak..

Bambano 2009.12.18. 22:41:17

@Hagalex: mit mondtál, húzod a kormányt? ejnye, 5 miatyánk és meg van bocsátva:P

Rocko- 2009.12.18. 22:42:04

nem tudom mit szaroztok itt vezetés-tekniq-ai tér ingekkel meg kormányszögekkel.

járjatok BKV buszokkal, azok tip-top állapotban vannak, és képzett, profi sofőrök vezetnek. ti meg tudtok közben laptopon belsőséget olvasni.

:-)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.18. 22:45:02

@Bambano:
Igen, de előtte még toltam egy kicsit főnök! ;)

..csak utána húztam.. aztán megint toltam..
Vagy ez nem botkormány?

És ha csak eccerűen tekernénk?

monyon le 2009.12.18. 22:47:07

@tekniq: Ja félnapos, 18-25 közöttiek számára új jogsival.

Plusz kiutazás, szállás, üza.... ja és de.9:00 - du.16:00 -ig szerintem, a Német 5 után már nem sokat magyaráz a volán mögött.

És ez a 90 EUR-os költség csak egy a sok közül. Alaptréning semmi más. De ez BMW modellekkel. Ha saját autóval "benevezel" az csak 60 EUR. És most képzelt el a Low-Cost Magyar söfört, hogy befizet egy Renau Thaliaval. Természetesen hátsó szárnyakkal. 60 é!

Bambano 2009.12.18. 22:49:53

@Hagalex: valójában ott van a csalás, hogyha szabályosan kormányzol, akkor az első fél fordulat alatt húzod és tolod egyszerre... utána az átfogások után pedig húzod.

@Rocko-: ja, és még gyakran tűzijátékkal is szórakoztatják az utasokat...:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.18. 22:50:09

Nah elegem van belőletek.
Aludás van. Úgyis lemerült az egerem is.

Jóccaka! ;)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.18. 22:55:25

@Bambano:
Egy régi kenyérszervós Csepelnél még lehet, hogy így van, de egy mai személyes ótónál már úccse nem kapaszkodsz két kézzel.
Sőt, ezt az egész maszlagot nem tarcsa be úccse senki, még az oktatók se kérik, csak egészséges mozdulataid legyenek, és ne nyúlj a kormányba, mert azt utálják.

A versenyautókon nemigen kell ekkorákat forgatni, a MAN -t fél kézzel is körbetekerem olyan szervója van.
Mi maradt? Tényleg csak a Csepel.

Jószakát! :)

tekniq (törölt) 2009.12.18. 22:55:46

@monyon le: Nyilvan nem arra gondoltam, hogy minden frissjogsis utazzon Münchenbe, hatsokerekes autokon tanulni. Par vodor viz, meg nehany boja talan Magyarorszagon is akad.

Joccakat mindenkinek.

s.o.v.i.e.t 2009.12.18. 22:58:36

@Rocko-:

jó is hogy ezt mondod:))

Hány óra hány percnél fogja a kormányt az a BKV sofőr, akit a saját busza üt el?

illetve:

Ha egy hidegebb hajnalon, egy Budapesti Közlekedési Vállalat, 246 busza adja be a kulcsot, akkor a bliccelő utasokat is beleszámolva, mennyi ember okádik már sugárban a sok korrupt vezetőjüktől?

Lastrebel 2009.12.18. 22:58:41

Gyerekek, tudjátok mi a legjobb és legolcsóbb téli vezetéstechnikai tréning? Hát amikor leesik az első hó, akkor irány Lepence a saját verdával. Ott mindent meg lehet tanulni, ha nincs szerencséd, még a kárszakértésben is szerezhetsz egy kis jártasságot :-)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.12.18. 23:07:31

@tekniq: csucsragi arról beszél, hogy az ô 12 éve bejárt útvonalán nincsenek téli viszonyok.

ommm 2009.12.18. 23:07:58

@a balfék: Az egyes menetbiztonsági rendszerek működésének bemutatása nem szerepelt célként. Magának a kétnapos kurzusnak a megélése és elmesélése annál inkább.
A több tucat szenzor, jeladó és modul leginkább a technika rovatba való írást követel meg, ez pedig nem az. Pont annyit kap belőle az olvasó, amennyit a felhasználónak tudnia kell.
És bizony teljes mértékben kikapcsolhatóak.

ommm 2009.12.18. 23:12:26

@ommm: Az ABS kivételével, természetesen.

váév építők (törölt) 2009.12.18. 23:19:03

általában az ilyen alakok akik osztják az észt, mint te csúsznak árokba elsőként normál közúti helyzetben...
ennyi.

Rocko- 2009.12.18. 23:20:47

@Bambano: mindent a Zutasokért.

@s.o.v.i.e.t: akit a saját busza üt el, az sehogy. amúgy ők pont 9-3-aznak. kivéve a lustábbja, az 12-12-zik.

na, szal h nem offoljam a post: jó dolog az ilyen tréning. csak sztem egy része az specifikus, és nem biztos, hogy akkor és ot és úgy lesz szüksége a sofőrnek, mint ahogy tanították rá.
de tényleg javvalott lenne, kötelezően, csak éppen 2-3 éves jogsi után. amikor már a delikvens azt hiszi, hogy ő a Zutak kiráJa, akkor kicsit gatyába rázni, hogy eeeee, Józsikám, te ezzel makszimum az árok királya lehetsz.

Zolee123 2009.12.18. 23:33:38

Én voltam 2 napos vezetéstechnikai tréningen. Megérte nagyonis, sokmindent tanul az ember amit reflexből nem úgy csinálna. Ahol én voltam ott is minden autóban volt minden elektronika, de a feladatok 90 %-át ezek nélkül csináltuk, még az abs-is ki volt kapcsolva.

A szélesebb gumi nagyobb tapadáshoz meg csak annyit, h ez nyáron igaz, de hóban nem. Nekem volt az autómon téli gumi 185-ös, amivel hóban alig lehetett elindulni, miután vettem rá helyette 165-ös gumit hirtelen lehetett irányírani az autót havas latyakos úton is. De valószínűleg a Rallye-ban is tudatlanok és azért tesznek virsligumikat az autókra hóban...

sztrovacsek 2009.12.18. 23:40:36

Vezetési tréningen az oktató elmagyarázta, bemutatta, az egyik legbiztonságosabb kormánykerékfogást.
10óra, 10percnél megfogjátok, hüvelykujj és a mutatóujj erőteljes szorításával. Alaphelyzetből jobbra is, balra is, 180 fokot lehet a kormánykerék elengedése nélkül forgatni.
Tényleg működik én évek óta így fogom a kormánykereket.

sztrovacsek 2009.12.18. 23:44:47

@Zolee123:

"""Rallye-ban is tudatlanok és azért tesznek virsligumikat az autókra hóban... """

Pont ezt akartam én is írni! :-)))

ccorsa (törölt) 2009.12.18. 23:46:46

10 óra 10 perc egy faszság.
A kormányon ezeken a pontokon kiképzett bütyök, csak az átfogásnál segít.

Mennyi rossz beidegződés...
És még szorgalommal is társul.

Nem gond, hogy mindenhol így tanítják, Allianz vezetéstechnikai oktatás, BMW tréning, kutyafasza kiképzés, de a user csak nem köti az ebet a karóhoz :)
Vicces..., vagy mégsem.

a balfék 2009.12.19. 01:28:54

@ommm: Az ABS,miért nem,azért mert az uj fejlesztéseket akarták bemutatni,kikapcsolom,bekapcsolom,na ugye de szuper.A kormányzás is megérne egy misét,én például balkézzel tartom ha haladok,a könyököm a kartámaszon pihen,a másik kezem a váltokart fogja,télen nyáron,és bevált.A jogositványom fullos,és meg tudom a csuszást fogni,bármelyik tragaccsal,egy a lényeg tudj folyamatosan kormányozni,és mindig légy résen.

nemduma 2009.12.19. 02:04:59

ugy latom parasztok mindenhol vannak

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.19. 05:31:24

@nemduma: azok jutnak mindig mindenhova boseggel!

amugy miert nem irnak itt sumaherrol? tele van vele minden media, most tobbet irnak rola mint buttonrol mikor WC lett!

Damm 2009.12.19. 05:36:28

lehet nem jó helyen kérdezem de...volt egy cikk aminek a hozzászólásaiban parázs vita alakult ki a használtautók km óra visszatekergetéseiről,nem tudjátok mi volt a címe? esetleg link...
köszi

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.19. 05:57:06

Jajj, én is most néztem a bmw oldalon, hogy Arjeplog (nyehehe, nekem ez van közel, csak 240 km)4 napra "csak" 2800 ojró.Azért már egyész jó kocsikat lehet kapni... :D Persze mennék én is, ennyiért is, nem kérdés, hogy jó befektetés.Egyébként errefelé jelenleg kisebb a hó (8-10 cm) valszeg, mint odahaza.Ezt is megérjük itt a mediterrán Észak-Svédországban...LOL. Viszont hűvös az van, most volt -26 fok is, akkor már felöltöznek az itteniek is... :D Témához is szólva, itt a legtöbben szöges gumit használnak, bár persze az sem garancia semmire, de jobb a letaposott havon, jégen (ami itt nagyon soxor van) mint a sima téli.
Viszont amit nem értek, hogy errefelé szinte senki nem csapatja a farát rajtam kívül.Másfél tél alatt ha láttam összesen 2 bmw-st, aki kilincselt.Pedig ki lehet menni a befagyott folyóra, tengerre is, már ahol fel van csiszolva.És én is csak a kéziféket rángatom, mert elsőkerekes... :-(( De tervbe van véve vmi játszóautó, az 7szentség. Na minden jót, széles utat, gumi fákat, vak rendőrt. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2009.12.19. 06:08:14

Bár ez is fura, hogy a német bmw honlap Arjeplogot említ folyamatosan, a magyar meg Arvidsjaurt. Azért az csak 90 kilométer. Na mindegy.Esetleg Ede hátha megmondja. :)

ocsisajt78 2009.12.19. 07:07:25

Nah majd elfogom olvasni... de az elejen annyira betrafalt :D

"az éjszakai Tesco-parkolók bajnokai és az összkerék mindenhatóságában bízók halmaza."

EEEEES IGEEEEN!!! PISTA RAEREZTEL mindkettore :D Szerda este gyerekkori cimbim hiv keso este, hogy:
-otthon vagy?
-igen, felelem
-jo, akkor oltozz

:DDDD mentunk ki Tesco parkoloba "driftelni"... az osszkerekes ignisevel karpotlaskent(az en osszos turbos Mazdim, most sajnos anyagi okok miatt parkolopalyan van) :DDDDD mielott valaki lelolozna, teszteltunk mindent... elindulas sima vastag hoban(mint a kisangyal), jegen... kanyarbol kijovetel havon(nem lehetett szinte driftelni, olvéjz kihuzta a hajtas az autot)... jegen kanyarban es utana(na ez jo volt, hintazas jobbra balra keresztbe, mindenhogyan)... 'szal FUN volt a javabol :)))

ennyi... :)

Grigorij 2009.12.19. 08:04:10

Még jó hogy van EGY normális ember a világon!
Mert VI minden írásából az jön ki, hogy a világ köcsög, buzi, ostoba...
Hogy a kezdők... A nők... A mazsolák...
De jó is, hogy megtudhatjuk, mi, ostoba mezei lények, hogy miként kell hétvégén vagy éppen hóban vezetni!
Én azonnal eldobom a több évtizedet, a évtizedes telkesjáratot az UAZ-zal, a hátsókerekes Alfát, a diffizáras limuzint, a 4x4-es Subarut... Minek?
Majd VI megírja, hogy mi átlagemberek egy faszok vagyunk, mi csak ugatunk az állítólagos netes videók alapján!
Istenem, de jó is, hogy van ez a mindentudó, aki egyáltalán nem lekezelő, rasszista és paraszt...
Mi lenne a TC-vel, ha nem lenne valaki, aki minden írását az olvasók lebarmozásával kezdené?

Kedves!

Majd úgy 20 év múlva oktass! Jó?

Grigorij 2009.12.19. 08:08:27

Ja igen!

Ez a Tesco-s poénocska világít ám rá az ostobaságra!

Mert akkor én vagyok a fasz, hogy vagy 15 éve amint leesett a hó, fogtam az asszonyt, beültettem az UAZ-ba, kimentünk az újpesti piacnál lévő - ma már beépített - parkolóba, és csak hátsókerékhajtással kellett forgolódnia, pörögnie - csak hogy szokja, tanulja...

De persze mindazok, akik kihasználják ezeket a lehetőségeket, akár csak szórakozásra, azok VI szerint negatív, elítélendő emberkék...

Szerintem VI írásai, filozófiája a közlekedésről károsak és betegesek!

tekniq (törölt) 2009.12.19. 08:19:53

@ccorsa: 10 ora 10 percet szerintem mar sehol nem oktatnak. 9 es 3 oranal vannak kialakitva a mai kormanyokon a melyedesek a huvelykujjadnak:
www.s14.de/wp-content/uploads/2009/08/135i_lenkrad.jpg

tekniq (törölt) 2009.12.19. 08:28:55

@Zolee123: Nem tudok olyan utcai modellrol, ahol ki lehetne kapcsolni az ABSt. Milyen autok voltak ezek?

tekniq (törölt) 2009.12.19. 08:38:07

@szomorutojas: "csucsragi arról beszél, hogy az ô 12 éve bejárt útvonalán nincsenek téli viszonyok."

Nincseek hat. Az o utvonala korul egy eromezo van, ami mediterran homersekletet biztosit. Ha pedig ki kene mozdulnia az utvonalarol, nyilvan gyalog megy, tobbszaz kilometerre is.

Rocko- 2009.12.19. 09:39:18

"Nekik üzenném ez esetben innen a gépházból, hogy az összkerekes autójuknak is csupán négy kereke, és emiatt négy fékezett kereke van, ugyanakkora felületen érintekeznek az úttal, mint bárki más."
ez így is van. az üzemi fékeket tekintve. viszont összkerekesnél érdemes figyelembe venni, hogy a motorfék NÉGY kerékre hat.
Azonban ez ne csábítson senkit se könnyelműségre!

Rocko- 2009.12.19. 09:46:16

@szomorutojas: ilyen emberek szoktak nagyon pislogva várni a mentőre árokban. mert mondjuk aznap nem jött a hókotró. vagy valaki vizet öntött az utcára és lefagyott.

Krisi 2009.12.19. 10:22:53

@Seca81: akkor jó :)
(amúgy elszakadt kuplungbowdennel és lejárt műszakival várja a garázsban sorsa jobbra fordulását)

@tekniq: az a szöges gumi nem kicsit durva, máuntenbájkomra még rá is tudnám oktojálni :)

amúgy nekem pont ilyen van, eddig bevált:

ksatriya.freeblog.hu/files/schwalbe.JPG

a schwalbénak meg a legjobbak a defekttűrő gumijai (ez is olyan), a régivel hónapokig eljárkáltam úgy, hogy egy rajzszög állt ki belőle :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.19. 10:29:20

off

ide irom mert a cironyenhez nem lehet hozzaszolni:

komolyan azt hittem nem jo kepeket tettek a cikkbe - vegig azt erolteti a cikkiro hogy ez a kocsi milyen szep - pfffffffffff erossen szubjektiv iras..... sztem baromi randa.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 10:48:39

@Grigorij:

Én Újpalotára mentem 2105-ös Ladával hasonló garázdálkodás elkövetésére. UAZ-zokkal nem, platós Barkassal nyáron is sikerült csapatni az ElMűnél dolgozva.... :)))

Ez a kormány tolás meghúzás.... vazze nem lehetne simán alászedni, ha kell? :D

ommm 2009.12.19. 10:50:08

@Grigorij: Nem, barátom, csupán arra szeretett volna rámutatni, amire maga a kétnapos kurzus is. Jelesül, hogy nagyon sok a rossz és hibás beidegződés még a rutinos sofőröknél is.
És ezt a saját bőrén tapasztalta. És sajnos az üres parkolóban pörgés nem váltja ki a komplett téli közlekedést, bár kétségkívül jó szórakozás.

És mivel én is szeretek ide-oda járni télen, ezért messze nem ítélem el az éjszakai hójárókat, nagyon hibás következtetés volt részedről.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 11:02:17

Ha én a bömösbe húzom a kormányt akkor az közelebb kerül hozzám, ha tolom akkor távolabb. Alul a kormány alatt van a rögzítő-kallantyúja.

Én simán jobbra vagy balra szoktam tekerni, ha kormánymozdulatra van szükség... :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 11:02:32

@tekniq: Naaaa! Olyan izé vagy!

@a balfék:

"A kormányzás is megérne egy misét,én például balkézzel tartom ha haladok,a könyököm a kartámaszon pihen,a másik kezem a váltokart fogja,télen nyáron,és bevált.A jogositványom fullos"

Nna én éppen ilyen hibás tartással vezetek.
Ugye nem azt akarod mondani, hogy ez az üdvözítő?!
Ha a jogosítványod fullos akkor azt is tudod, hogy az ember nem úgy vezet autót, hogy minden időpillanatban azt lesi, hogy vajon le akar -e repülni az autó az útról.
Egy szónak is száz a vége, ez így műmájerkedés.... (én faszán tudok vezetni, simán megfogom a vasat, és halhatatlan vagyok)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 11:09:14

@Hagalex:

Akkor műmájerkedés, ha a leírt kormányfogás mellett nincs kialakulva a veszélyhelyzet felismerő- és megoldó rendszer. Akkor ha polipkarjaid vannak és mindegyikkel markolod a kormányt, akkor is mész a levesbe.

A legtöbb közlekedővel (gyalog/kerékpár/autó/teherautó stb.)meg általában a legnagyobb gondot az szokta okozni, hogy azt sem tudja mit nézzem, mire figyeljen, nem hogy még mit cselekedjen.... :))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 11:29:55

@Mityu:

Ez pont olyan mint a téli gumi-nyári gumi.

Az a tény, hogy valaki sose használt még téli gumit, és 10-20 évig nem karambolozott, még nem igazolja, hogy a téli gumi haszontalan lenne.

Ha én rossz tartással, hibás beidegződéssel vezetek, de sose volt balesetem, az nem jelenti azt, hogy "rendben" vannak a dolgok, és Fittipaldi lettem.

Ergo:
A téli gumi, és a "szabályos" vezetési tartás nem véletlen van kitalálva, és egy autós szaklap oldalain egy FULLOS jogsisnak nem azt kell erősítenie a kezdő vezetőben, az idetévedő laikusban, hogy LEHET, SZABAD rossz tartással is vezetni, a normális testtartás csak a "gyengék" kenyere! :)))

Nem tudom érted -e hova szeretnék kilyukadni?!

"A legtöbb közlekedővel (gyalog/kerékpár/autó/teherautó stb.)meg általában a legnagyobb gondot az szokta okozni, hogy azt sem tudja mit nézzem, mire figyeljen, nem hogy még mit cselekedjen.."

Ez meg egy erős túlzás. Nyilván vannak akik világukról nem tudnak, de én nem mondanám, hogy a legtöbb közlekedő ilyen lenne.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 11:42:14

@Hagalex:

Azért ha csak autóvezetést veszem alapul, pár km után kikövetkeztethető egy egy delikvens milyen vezetési tudással rendelkezik. Esetleg ki kell menni pár órára egy egy bevásárlóközpont parkolójába környezet tanulmányra (tudom, most cidri van). Tudod a "testbeszéd" az autó mozgása, elég sok mindent el szokott árulni. Vagy csak olyat lát az ember, hogy egyszerű manőver végrehajtása közben, mint a sávváltás, komoly lelki traumát él át a sofőr. Vagy a másik fajta, aki előbb betolja az autó orrát a másik sávba (persze meg győződni arról, hogy egészségesen megteheti-e azt már nem), majd utána kérdőn rád néz, hogy miért nézel rá enyhén morcosan. S akkor a KRESZ-értelmezés egyfelvonásosokról ne is tegyünk említést. :D

Stock 2009.12.19. 11:51:50

érdekes számomra, hogy sokan az ABS-re esküdnek a téli közlekedésben.. ami egyébként, remek és nagyon hasznos találmány, de nagyon típusfüggő! persze ez elmondható a sima fékről is, hiszen mind fékerőben, mind adagolhatóságban jelentős különbségek akadnak... de valahogy mégsem éreztem egy csúszós úton még soha azt a kiszolgáltatottságot, mint egy-egy rosszul beállított, túl érzéken blokkolásgátlónál!

egyszer egy barátommal ezt ki is próbáltuk pár éve, több autóval.....
volt olyan ABS-es kocsi, ami hamarabb megállt, mint a natúr.. volt ami később!
ez eddig nem is nagy talány!! :)
viszont mivel ugyanazt az útszakaszt használtuk a próbálkozásra, úgy a 10. alkalomtól egyik ABS-szel elátott járműnek sem volt esélye a teljesen feljegesedett aszfalton!!!!!!!
persze végig stabil maradt, meg fékezés közben kormányozható is, de a fékút végtelenre nőtt.. (az addigi másfél-kétszeresére, nem vicc, ki kell próbálni!)
és a legrosszabb az volt a blokkolás gátlóban, hogy sosem tudtad megítélni, hogy meddig fog visszakattogni és hol fogsz megállni..
tehát az én személyes, kipróbált tapasztalatom, hogy tükör jégen csak hátráltat és veszélyeztet az ABS!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 11:59:21

@Stock:

Nem véletlen nem szeretem az ABS-t. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 12:04:34

@Hagalex:

"Az a tény, hogy valaki sose használt még téli gumit, és 10-20 évig nem karambolozott, még nem igazolja, hogy a téli gumi haszontalan lenne."

Majd el felejtettem: azért a téli gumis-lihegésekkel meg nem kellene hamis biztonság érzetet kelteni. A legtöbb téli gumit taglaló cikkben egy sor sem fordul elő, hogy mellette a technikai tudás is KELL! Ez is műmájerkedés egyik formája. Csak a téli gumi felszerelése enyhén szólva kevéske. Van olyan ismerősöm, felrakatja a téli gumi garnitúrát, de kijelenti, hogy ő hóban nem vezet! :))

Stock 2009.12.19. 12:14:30

@Mityu: én sem vagyok oda érte.. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 12:20:05

@Mityu:
Kevered a szezont a fazonnal!

Más lapra tartozik, hogy egyesek a téli gumi felszerelésével elhiszik, hogy minden rendben van, akkor ettől kezdve lehet száguldozni a szar úton is...

...és megint más dolog, hogy értelmes normális emberek miként tudják kihasználni egy téli gumi előnyét a nyárival.

Az alapvetés pedig igaz:
Téli körülmények között a nyári gumi KÖZELÉBE nem ér a télinek. Nincs itt semmi túllihegés...

@Stock:
Olvasgass az ABS -ről többet!
Az a szerkezet nem arról szól, hogy mindig, minden körülmény között rövidebb úton állsz meg vele mint nélküle!
Full jégen tökmindegy van -e ABS vagy sem. Ha csak azt veszed alapul, hogy könnyebb -e vele megálni mint nélküle akkor könnyen juthatsz arra a következtetésre, hogy hátráltat.
Ha viszont figyelembe veszed, hogy normál közlekedési helyzetben az autósok legalább 90% -a csúszóra fékezi önkéntelenül is az autót, így téve kormányozhatatlanná azt kocsit, akkor már más a helyzet.
A jeget leszámítva, illetve egy-két extrém helyzetet, az ABS igen is rövidebb úton állítja meg az autót mint a sofőr, és főleg biztonságosabban.

ABS-t szerintem a gyártók nagy része külső gyártótól szerzi be. Nem tudom milyen autókat vizsgáltatok, de elvileg olyan nagy eltérés nem lehet, ha viszonylag fiatal, azonos kategóriájúak.
Pl. Golf4, AstraG, Stilo, A4 kb. ugyanazt tudja.... mind normális 4 csatornás rendszerrel bír.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 12:28:49

@Hagalex:

"Kevered a szezont a fazonnal!"

Bocs, nem én írogatom a téli gumis túllihegett cikkeket. Én csak reagálok rá. Hogy ki mit kever mivel, lehet figyelmesebb olvasással kellene eldönteni. :)

"Téli körülmények között a nyári gumi KÖZELÉBE nem ér a télinek. Nincs itt semmi túllihegés..."

Nincs hát. Táncoltattam én már téli gumis E39-est havas parkolóban. Gazdagon ficánkolt. :)

Stock 2009.12.19. 12:37:34

@Hagalex: az olvasást inkább meghagynám a katalógus huszároknak.. :)
"Az a szerkezet nem arról szól, hogy mindig, minden körülmény között rövidebb úton állsz meg vele mint nélküle!"
ezt valahogy sejtettem!
viszont nem sok értelmét látom télen annak az alapvetésnek, hogy kormányozható marad! ugyanis télen sztem legtöbb esetben a kereszteződéseknél megállás jelenti alegfőbb problémát!! ott meg hiába marad kormányozható a féktáv rovására!!!!!!!!!

"autósok legalább 90% -a csúszóra fékezi önkéntelenül is az autót"
soknak érzem, ha így lenne egy roncsderbi lenne az utakon....

"A jeget leszámítva, illetve egy-két extrém helyzetet, az ABS igen is rövidebb úton állítja meg az autót mint a sofőr, és főleg biztonságosabban."
nem vitattam az ABS létjogosultságát!! az egyik legfontosabb biztonsági berendezés!!
biszont télen nehezen számíthatod le a jeget, meg az extrém helyzeteket....... ahol egyszerű tény, hogy sokkal hosszabb úton áll meg a blokkolás gátlós autó!!
ráadásul kiszámíthatatlan a féktávod vége egészen az utsó pillanatig, ami nem elhanyagolgató tényező!!!!

volt ott minden: Tigra, Corsa, Integra, GT 5 Turbo, Partner, Yaris, Micra, Polo, SX4..

Krisi 2009.12.19. 12:47:44

@Stock: pedig jó dolog az ABS (akrilvinil-butadién-sztirol), az egyik legjobb tulajdonságokkal rendelkező polimer!

vagy most nem erről van szó, kicsit lemaradtam :)

(amúgy teljesen jeges aszfalton tök mindegy, hogy mivel vagy, semmivel nem ajánlott közlekedni. max speckó szögesgumis jégmotorral keresztbe :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 12:49:57

@Stock:

"viszont nem sok értelmét látom télen annak az alapvetésnek, hogy kormányozható marad! ugyanis télen sztem legtöbb esetben a kereszteződéseknél megállás jelenti alegfőbb problémát!! ott meg hiába marad kormányozható a féktáv rovására!!!!!!!!!"

Nem szemből kapod el azt akit nem kéne, hanem mondjuk elrántod a kormányt és oldalról. De fasza ABS akkor is kell!! :))

Miért értek veled egyet? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 12:52:42

@Stock:

Autószerelőkkel is beszélgettünk a téli vezetésről. Említették, hogy ha nem profi téli gumi van fent akkor hamarabb bekapcsol az ABS. Erre én azt mondtam, ha az ABS bekapcsol, akkor már elb@sztam valamit, és csak a szerencsén múlik, hogy nem lesz belőle komolyabb baj. :)))

Stock 2009.12.19. 12:53:47

@Krisi: :))

sztem azért közel sem tök mindegy, de abban igazad van, hogy igazi biztonságot csak a szögesgumi ad!

én régen, még jogsi nélkül kijártam jégre motorozni, sajnos nem szöges gumival.. hmmm... azok a 90%-os dőlésszögek.. :)

Zolee123 2009.12.19. 12:54:01

@tekniq: Passat TSI, C220CDi, E280CDi, 120d, Q7 3.0 quatro ezek voltak amikkel lehetett menni ott a pályán és a biztosítékokat szedték ki vagy volt téve ezeknek kapcsoló. Minden vészjelző villogott, de ABS, ESP nem volt

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 12:59:51

@Stock:
Mondom, hogy nem érted az ABS lényegét.

"soknak érzem, ha így lenne egy roncsderbi lenne az utakon...."

Pedig így van. Nem a normál helyzetekről beszélek, hanem a vészhelyzetekről, ahol az emberek reflexszerűen cselekszenek.
Ott viszont blokkolásig nyomják, ami teljesen érthető reakció.
Ha nem így lenne, talán az ABS-t sem találták volna ki.

A kereszteződés esetét ne hozd ide, ha ne tudsz megállni egy kereszteződés előtt akkor elbasztad a féktávot.
Ha már bennt vagy a kereszteződésben, még mindig jobb ha tudod kormányozni az autót mintha nem!

"ahol egyszerű tény, hogy sokkal hosszabb úton áll meg a blokkolás gátlós autó!!"

Mihez képest áll meg sokkal hosszabb úton?
Jégen tökmindegy mit csinálsz ember! Ott csak tétova szemlélődő vagy. ABS nélkül sem állítod meg az autót, és ha megcsúszik alattad még irányítani sem tudod. Ha van ABS akkor legalább tudsz (esetleg) kormányozni.

ABS-t kikapcsolni (ha van rá lehetőség) 2 esetben érdemes. nagy hóban, és homokban.
Ott ugyanis a kerék előtt feltorlódó közeg jobban lassítja az autót mintha ABS -elsz. Viszont ha a kormányozhatóság fontos akkor még hóban vagy homokban is indokolt lehet visszakapcsolni inkább.

"
volt ott minden: Tigra, Corsa, Integra, GT 5 Turbo, Partner, Yaris, Micra, Polo, SX4.. "

Reálisabb képet kaptál volna, ha ezeket az autókat módod lett volna egyenként, ugyanazon körülmények között ABS -el és anélkül kipróbálni. Így aztán látszódott volna, hogy pl. a Tigra mit tud ABS-el és anélkül.

@Mityu:

"Nincs hát. Táncoltattam én már téli gumis E39-est havas parkolóban. Gazdagon ficánkolt."

Ja! Az más. Ha ekkora boyracer vagy, hogy neked az eddigi beszélgetésünkből ennyi jött le akkor nincs miről posztolni! :))

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 13:05:03

@Hagalex:

"Jégen tökmindegy mit csinálsz ember!"

Ez így ebben a formában nem igaz. :))

"Ja! Az más. Ha ekkora boyracer vagy, hogy neked az eddigi beszélgetésünkből ennyi jött le akkor nincs miről posztolni! :))"

Nincs hát. Te osztod itt a mannát. Zsebedben a bölcsek köve. Köszönjük Emese. Tegezhetlek? :))))

Zolee123 2009.12.19. 13:06:43

Az ABS-nek az a legfőbb érdeme, amit semelyik sofőr se tud megcsinálni: az egyik kereket fékezni, miközben a másik keréken minimális a fékerő.
Ezt saját magunk is megtapasztaltuk felemás tapadású pályán vezetétechnikai centrumban. ABS nélkül ha bepánikolsz akkor 5X megpördülsz 70 nél, ellenben ABS-el egyszer sem... És az emberek egy része(kisebb, vagy nagyobb) vészhelyzetben rosszul reagál.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 13:11:22

@Zolee123:

"És az emberek egy része(kisebb, vagy nagyobb) vészhelyzetben rosszul reagál."

Erről pötyögtem az elébb is, de állítólag ez túlzás. :)))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 13:13:14

@Zolee123:
Pontosan így van. Ezt már jó soxor leírtuk itt páran.
Persze mindig vannak akik okosabbak, felkészültebbek mint a komplett autóipar. :)

Stock 2009.12.19. 13:27:26

@Hagalex: nem érzed túlzónak a bölcselkedésed???? :-DD

én közöltem egy tényt! akármit okoskodsz, attól még tény marad..: miszerint az ABS-szel szerelt autó jégen sokkal hosszabb távon áll meg! ennyi!

"Reálisabb képet kaptál volna, ha ezeket az autókat módod lett volna egyenként, ugyanazon körülmények között ABS -el és anélkül kipróbálni. Így aztán látszódott volna, hogy pl. a Tigra mit tud ABS-el és anélkül."
miről kaptam volna reálisabb képet?! :))
minek?!
ember! én nem az Auto Bild magazin vagyok, nem az autók fékezési tulajdonsága érdekelt, hanem, hogy hasznos e, avagy hátráltat a magállásban télen az ABS.

amúgy pont a Tigráról elég alapos tapasztalatokat szereztünk, ugyanis tök ugyanazzal a gumival volt szerelve, mint az ABS nélküli Corsa.. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 13:41:45

@Stock:

"nem érzed túlzónak a bölcselkedésed????"

Inkább a hülyeségek összehordását tartom tulzónak!
Az, hogy velem beszélgetsz még a jobbik eset, egy Ciri, Ede, vagy Mck már kiosztott volna! :))

"én közöltem egy tényt! akármit okoskodsz, attól még tény marad..: miszerint az ABS-szel szerelt autó jégen sokkal hosszabb távon áll meg! ennyi!"

Sokkal hosszabb mint mi? Mint anélkül? Ez hülyeség!
Jégen nem állsz meg jobban mint ABS -szel. Sehogy nem álsz meg, örülsz, hogy lyuk van a seggeden, és örülsz ha legalább irányítani tudod az autót.
Ahogy azt mások már előttem is leírták, ABS -szel legalább arra van esélyed, hogy ne pördülj meg.

"ember! én nem az Auto Bild magazin vagyok, nem az autók fékezési tulajdonsága érdekelt, hanem, hogy hasznos e, avagy hátráltat a magállásban télen az ABS."

Ha nem az autóbild vagy akkor minek ennyi autót tesztelgetni? Ha viszont tesztelgeted őket akkor miért nem veszed a fáradtságot és megfelelő igényességgel teszed?
Továbbra is azt tudom neked javasolni, hogy olvasgass ezekről a berendezésekről, menj el Te is vezetéstechnikai tréningekre és talán kevesebb hülyeséget hordasz össze néhány kollégáddal!

Zolee123 2009.12.19. 13:42:13

Sztem nem szabad két teljesen különböző autót összehasonlítani.
Én hasznosnak tartottam megtapasztalni saját érzékszerveimmel, hogy bizony egy kombi merci úgy keresztbeáll abs nélkül ahogy nem akarom, ha 1 tized másodperccel később kormányzok ellen mint kellene. ABS-el meg meg nem..
Valamint olyat is láttam többször h emberünk satufékezett aztán közbe kormányozni próbált. Mondanom se kell, hogy egyenesen csúszott bele az akadályba. Na ilyenek ellen kell az abs.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.19. 13:51:55

@Zolee123:

Satufék, kormánytekergetés lehet édeskevés a boldogsághoz. Mi több, elég buta hiba! :) De itt van prof. Hagalex, majd megaszondja mi a tuti. Nem is kell több ide. :)))))))

Meg jönnek a haverjai "beszélgetés" címszó alatt jól kiosztani. Kultúrált hozzáállás nem mondom. :)))

2009.12.19. 16:01:38

@Stock: lehet mar valaszoltak ra, mindegy.
Tukorjegen nem megallni akarsz, hanem azt akarod hogy ne porduljel meg azido alatt, amig a jeges resz felett mesz. Vagy te most nem egy kozuton elofordulhato elethelyzetrol beszeltel, hanem arrol hogy a befagyott tavon mivel jobb csuszkalni?...

ccorsa (törölt) 2009.12.19. 16:24:38

tekniq: Erről beszélek Én is.
Olvass, értelmezz!

lacza87 (törölt) 2009.12.19. 16:32:09

@tekniq:"@lacza87: "Szilárd tesetkre értetetd nyilván."

Kar, hogy a gumiabroncs nem szilard test :) "
Deformálható, de szilárd. Amúgy még millió sebből vérzik kolléga által vázolt egyszerű modell.

Krisi 2009.12.19. 17:01:31

ejj, pont jókor jött ez a cikk, fincsi most a havas forgalom!
2 érdekes dolog tűnt fel:
- X1-es BMW simán felment a havas Istenhegyi úton
- 5-ös BMW viszont igen megszenvedett minden egyes méterért, közben meg sorra előzték a kis családi középkategóriás gépek (de azért ő is feljutott driftelve keresztben)

tanulság: aki emiatt a téli nap miatt fizetett felárat a 4x4 miatt, az most biztos örül (de azért én is feljutottam BKV-val :)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.12.19. 17:09:49

Ahol a bkv busz felmegy, ott minden bömös dudorászva halad, valamit elnéztél, vagy nyárigumija volt..stb..:D

butschq 2009.12.19. 17:15:44

ilyenkor télen,havas,jeges úton egy jó hátsókerekes bmw-től jobb nem is kell (na jó falurájdereknek a lada is megengedett)

Rocko- 2009.12.19. 17:21:42

@Krisi: nem feltétleül 4x4 miatt vesznek egyesek ikszötöt vagy nem amiatt veszik, mert h a téli napokra jó lesz. :)
persze van aki megveszi, mert megtheti, aztán meg "há ez vót benne".

CSL 2009.12.19. 17:23:15

@Smash: "A súrlódási erő pedig nem függ az érintkező felülek nagyságától. "
De Guminál igen is függ! Mivel nem egyszerű súrlódási erővel viszi át a nyomatékot hanem egyfajta alakzáró kötéssel ezért is képesek egyes autók 1g fölötti lassulásra vagy oldalgyorsulásra.

McK (törölt) 2009.12.19. 17:27:40

@Stock:
Te ezeket a nagyon okos tesztjeidet honnan szeded?
Jársz kisegítőbe,vagy csak a maradék eszedet bohócpolírozás közben elhasználtad?
Sikerült találnod 2 vezetési helyzetet,ahol valóban kevésbé hatékony az ABS-es autó az ABS nélkülinél,abban az esetben ,ha nem egy hozzád hasonló Luzer ül a kormány mögött,hanem valaki,aki kicsit tud vezetni.

Ebből sikerül leszűrni,hogy az ABS felesleges.

Az,hogy MINDEN más esetben az ABS-es jobb,ne zavarjon..hagyjad má..az mellékes. Mint ahogy az is,hogy az ABS nélkülivel kurva jól megállni egy placcon,csak az út a közúton nem placc,hanem egy kanyargó aszfaltcsík.

Te egy nagyon okos ember vagy.

Segítek,adok még ötleteket,mit tesztelj!

Próbáld ki,mennyivel rosszabb,ha a gumicsizmád beleragad a trágyába,mint ha ezt csupasz lábbal tennéd.
Mivel a lábujjaid közt sokkal könnyebben átfér a trágya,sokkal könnyeben kicsúszik a lábad a szarból.

Ebből egyenesen következik,hogy a csizma minden esetben felesleges...

Te ritka gyökér egy pali vagy..

Vagy..

Mivel a kerekes kút kurva jó,mert oda lehet tolni,ahol víz van,nincs szükség olyan extrákra,hogy a falból follyon a víz..

Szuper kis ötleteid vannak!

Jelzem,valószínüleg moderálni fognak,ezt elfogadom,ebben az esetben jogosan,nem úgy,mint a legutóbb,ahol egy PUNCI szó el nem hagyta a billentyűzetem,ellenben a kritikával,miszerint egy autós újságírótól elfogadhatatlan,hogy műszaki analfabétaként összezárja az akkut,hogy lukas tankkal járjon,és hogy egy totálkárosnak minősített autóval hónapokig járjon a jobb oldalról beülve..

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 18:01:25

@McK:

"Sikerült találnod 2 vezetési helyzetet,ahol valóban kevésbé hatékony az ABS-es autó"

Milyen kettőt? 1-et! :)
Homokban, murván nem tesztelt!

Amúgy is megmondta:
"az olvasást inkább meghagynám a katalógus huszároknak.. :) "

Ha valaha is kezébe vett volna egy olyan könyvet amiben írnak ezekről berendezésekről akkor tesztelnie sem kellene, hiszen leírják, hogy igenis vannak olyan helyzetek ahol nem állsz meg az ABS -es autóval hamarabb mint az anélkülivel, de cserébe nem esel árokba, nem borulsz fel, vagy éppenséggel ki tudod kerülni az előtted lévő tárgyat.

Azt a következtetést levonni, hogy emiatt hátráltat, vagy főleg, hogy VESZÉLYEZTET az ABS, igazi kreténség. Ilyet nem írunk le egy autós szaklap blogposztján!

Sajnálom, ezután sem fogom hagyni.... :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 18:07:37

@Mityu:
"De itt van prof. Hagalex, majd megaszondja mi a tuti. Nem is kell több ide"

Kb. 8 gigányi autós anyagom van főleg PDF formátumban. Többek között az ABS-ről is.
Nem olvastam ki az összeset, mert fölösleges lenne. Ha valamire szükségem van belekukkantok. Az ABS-ről viszont olvasgattam már ezt-azt.

Szóval nyugodtan szólíts professornak! :))

A többieknek nem kell, de tőled elvárom!

a balfék 2009.12.19. 18:49:00

Az a baj,hogy az ABS,müködése/bár már sok autoban van/ilyen vitát generál.Az a baj,hogy nem publikálták ezt az igazán nagy haladást,megfelelöen.Az a baj,hogy a vezetéstechnikai tréning egy jo üzlet.Az a baj,hogy a WW,2011-töl minden uj autojába be fogja szerelni az ABS-BAS-ASR-ESP aktiv biztonsági rendszert,amit a merci 1987 óta már szériaként minden tipusába rendszeresitett,hurrá végre kevesebb lesz a közutakon a halott,de miért vártak eddig.A kormányfogás dilemmája sokszor a hülyeség határát surolja,tudj gyorsan és automatikusan folyamatosan kormányozni ez a titok nyitja.Mondom ezt,x-millionál több kilóméter,és 36 év full balesetmentes /sem elölröl sem hátulrol,sem oldalrol,és felülröl nem jöttek belém/tapasztalatával.

a balfék 2009.12.19. 19:02:45

@ruskyy: Köszi már régota kerestem,nagyon tetszik.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 19:15:47

@a balfék:

Azt gondolom a publikálással kevésbé van baj. Az emberek jó részét nem is érdekli.
Ez a sarki műkörmöstől még elnézhető, bár ha van jogosítványa akkor tőle sem nagyon.
Az ide írogatók viszont elvben "autószerető" emberek.
Pedig nem az egzakt szakmai ismeret lenne az elvárás, csak alapismeretek.

Sokan annyit nem tudnak, hogy ESP nincs ABS nélül, mert az ESP eleve tartalmazza az ABS-t.

Sokan nem tudják, hogy az ABS-es autón nyomni kell a féket akkor is amikor "darál", és véletlenül sem szabad elemelnie a lábát ijedtében.

Annyiban javítanálak, hogy a Merci nem az összes menetbiztonsági újítását egyszerre vezette be, hanem először csak az ABS-t, és azt is csak az S klasse-n. Azt hiszem talán 1978-ban vezették be.
ESP csak 1995-től van.

2012-től tudtommal az összes új autón KÖTELEZŐ lesz, gyártótól függetlenül az ESP.

"A kormányfogás dilemmája sokszor a hülyeség határát surolja,tudj gyorsan és automatikusan folyamatosan kormányozni ez a titok nyitja"

Nem is veszik ma már sehol annyira komolyan, csak mi szájkaratézunk rajta. :))

A sok-sok év karambolmentes vezetéshez csak gratulálni tudok! :)

Negrogo 2009.12.19. 19:32:18

gyerekek...nagyon jo a ho. jo fajta :D csak keresztbe :DD

a balfék 2009.12.19. 19:37:35

@Hagalex: Igazad van,egyetértek veled,végre valaki azt irja az ABS-röl ami mindenkitöl elvárhato ismeret lenne.Az ESP bevezetését véletlen rosszul irtam,köszönöm a javitást.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 21:11:37

@lacza87:

Nem, de ha ráakadtam volna onnan is okoskodhattam volna! :))

Kőfalusi Pál: ABS-től az ESP-ig. (Elektronikus menetdinamikai szabályzó rendszerek)

Ez van ráírva. Az ESP-t innen lopikáltam, mert nem emlékeztem pontosan, éshát.... nem akartam hülyeséget írni! Tudod, egy professzortól nem járja! :))

Amúgy mikor ideülök "szakérteni" mindig kinyitom az összes autós könyvem, hogy gyorsan ki tudjam kopizni az okosságokat.
Így kell okosnak látszani!!! :)))

@a balfék:

"végre valaki azt irja az ABS-röl ami mindenkitöl elvárhato ismeret lenne."

Áááá...ez itt a TC-n egy állandó szélmalomharc!
Annyian leírták már mások is előttem.
Én csak mint egy jó papagáj ismételgetem.

lacza87 (törölt) 2009.12.19. 21:42:27

@Hagalex: Szerintem ez egy nagyon színvonalas videó. Tudom, hogy reklám, de hetente 1x min megnézem. Ede linkelte 1x.

Shadowbull 2009.12.19. 22:35:18

@Hagalex: "ESP csak 1995-től van."

Opcionalisan.

Kulonben nem tudott volna 97-ben az A-Klasse fejreallni az Elchtest-en.

Utana lett szeria.

sb

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.19. 22:44:26

@Shadowbull:

ÖÖööö..

Erről az A-klasse dologról olvastam valahol. Az nem úgy volt, hogy az egyik újságíró borította fel a modell sajtóbemutatójával egybekötött teszten??

S Klasséban volt szériában. Én úgy olvastam. Nem úgy gondoltam, hogy minden Merciben.

Az igaz, hogy Ti is készen voltatok az ABS -el, csak 7 hónapot csúsztatok a 7-esben való bemutatással?

Shadowbull 2009.12.19. 22:52:52

@Hagalex: "
Erről az A-klasse dologról olvastam valahol. Az nem úgy volt, hogy az egyik újságíró borította fel a modell sajtóbemutatójával egybekötött teszten??"

Pontosan nem tudom, hol es ki boritott, csak azt hogy 97-ben volt, es a Merci azt lepte, hogy szeriaba tette az ESP-t.

Az S-Klasseban lehet szeria volt mar akkor.

"Az igaz, hogy Ti is készen voltatok az ABS -el, csak 7 hónapot csúsztatok a 7-esben való bemutatással? "

Fogalmam sincs, de nem lennek meglepve.

sb

tekniq (törölt) 2009.12.20. 09:55:47

@a balfék: "Az a baj,hogy nem publikálták ezt az igazán nagy haladást, megfelelöen."

Millio helyen szajkozzak, hogy mirol szol az ABS. Ha nem tudsz olvasni, az nem a gyarto baja.

"Az a baj,hogy a vezetéstechnikai tréning egy jo üzlet."

Hulyeseg. Senki nem keresi ezen betegre magat, a BMW pl onkoltsegi aron csinalja. Ha te olcsobban tudsz 330i-ket es palyat berelni, szallast es instruktorokat fizetni, akkor megis mi akadalyoz meg benne, hogy szajkarate helyett vezetesi treningeket szervezz, lenyomva a konkurrenciat?

"Az a baj,hogy a WW,2011-töl minden uj autojába be fogja szerelni az ABS-BAS-ASR-ESP aktiv biztonsági rendszert,amit a merci 1987 óta már szériaként minden tipusába rendszeresitett"

A VW-be is 1986 ota kerhetsz ABSt (eloszor csak a Golf syncro-ba, 87tol az osszes GT/GTI modellbe), ESPt pedig 1998 ota. Ha annyira kell, fizesd ki. Rinyalas helyett. Ha pedig ingyen sultgalambra varsz, akkor kivarod szepen a sorodat amig szeria lesz.

tekniq (törölt) 2009.12.20. 10:19:52

@Hagalex: Az elektronikus ABS a Bosch talalmanya, tehat nehezen lehetett volna "keszen" vele a Daimler vagy a BMW (persze az adaptacio is rengeteg munka). Mechanikus ABS viszont mar a 60as evek vegen is volt.

Mindketto 78ban kapott ABSt egyebkent, a Daimler par honappal gyorsabb volt. A GPS-navinal viszont forditva volt, ott az MkI-nel a Daimler maradt le par honappal.

Nem muholdas rendszerek elotte is voltak, a Bosch/Siemens ALI-Scout volt az elsok egyike, a 80as evek elejen:
www-personal.umich.edu/~eby/ali.jpg

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 14:00:26

@tekniq:

Igen, jól mondod, a Bosch találmámnya, de a Merci adaptálta először az S-klassébe.

Az elsőt a Teldix(?) nevű cég csinálta azt hiszem 64-ben, de az még nem hasonlított kicsit sem a később sorozatba kerülőkhöl. Állítólag 1000-nél is több alkatrészből állt, és folyton elromlott. :)

A maihoz hasonló első, nem sorozatgyártottat amúgy közösen fejlesztette a Daimler és a Bosch leányvállalta. Kőfalusi szerint legalábbis.

Műholdas navit a BMW nem önállóan fejlesztette nem?

tekniq (törölt) 2009.12.20. 16:55:19

@Hagalex: A Teldix a Bosch leanyvallalata (volt), de az ABS 1 nem ment szeriaba, csak az ABS 2.

Az Mk.I navi a BMW es a VDO kozos fejlesztese volt (ami szinten nem letezik mar).

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.12.20. 18:42:22

@tekniq:
"A Teldix a Bosch leanyvallalata (volt), de az ABS 1 nem ment szeriaba, csak az ABS 2."

Így van.

VDO már nics? Nahát! :(

A 2005-ös lengyel Astra G-mbe még VDO gyári cd-s rádió volt.
Úgy rémlik Fauvénak is gyártottak ilyesmiket korábban.

tekniq (törölt) 2009.12.20. 21:38:15

@Hagalex: Mint ceg, mar regota nem letezik. Eloszor a Mannesmann kebelezte be oket, majd a Siemens, ma pedig a Continentalhoz tartozik. Mint markanev, meg letezik. (A Philips automotive uzletagat ugyanebbe a vonalba olvasztottak be meg a Mannesmann-idokben.)

Illetve letezik meg (talan) VDO Dayton, mint consumer marka, de azt fejbol nem tudom, ki csinalja. A Blaupunkt consumer aga (es ezzel a marka) pl mar egy eve nem a Bosch tulajdona.

equium 12345 2009.12.20. 23:05:01

"Aztán este lett, mi pedig egy remek, helyi étteremben ettünk zsírt zsírral, húst-hússal, miközben a leggyilkosabb terror-jódlit nyomta a helyi zenekar fél méterre a fülünktől. Hiába, semmit sem adnak könnyen."

tailor13 2013.01.14. 18:01:36

Ez szép és jó, de egy szó nincs arról, hogy ABS nélkül mit tegyünk :)

Vezettem elég sokat ABS-es autót is, nem egyszer jól is jött, sőt, jelentős anyagi károktól mentett meg, de kellő gyakorlás után a szutyok 13 éves Stifttel rövidebb féktávot veszek ABS nélkül, mint ABS-es autóval... Nem azért, mert túl sok Solberg-videót néztem meg, hanem volt olyan helyzet, ahol én meg tudtam állni a Stifttel, ABS-es autóval a mellettem jövő kolléga meg nem. Nem annyira volt vicces számára, amikor az első tengely felett volt a lecsukott sorompó, nekem meg 3 méterrel az autó előtt. :)
süti beállítások módosítása