Sarat! Még!

  2009. november 26. - ommm Címkék: ford ranger kuga

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Először értetlenül néztem magam elé, mikor megkaptam a Ford 4x4 Akadémia című meghívót, hiszen nem okvetlenül a 4x4-es élményautózás az, ami manapság eszembe jut a márkáról. Európában az Escort Cosworth már csak egy méregdrága, gyűjteni való klasszikus, utoljára tán arra porcosodott a répa őszintén. Összkerekes Shelby Mustang nincs, hát akkor?

Nem sok kép van róluk tisztán

A másfél 4x4-es hajtásképlettel rendelkező palettára Akadémiát szervezni? Nem értettem igazán. A Kuga semmiképpen nem hívható terepjárónak, az egy SUV, ami telekre való, hóban-sárban viszi a családot, bőrben, fűtött ülésben, kényelemben, csendben. Ez legyen a fél.

A másik, a Ranger már komolyabb szerkezet: tisztességes alváz nagy és nehéz vasakból, kapcsolható összkerék, felező, sperrdifi hátul. Na de ettől még ez csak egy pick-up, azok pedig általában mind egyformák: közúton javarészt kényelmetlenek, üresen pattog a hátsó merev tengely, nagy a szélzaj és túl sok kompromisszumot követelnek, ha csak közúti villogásra használnánk. Mondjuk ettől függetlenül sokan szeretik őket. És terepen? Hát, fene tudja, mit bírnak. A tesztautó-flottás példányok javarészt fullextrás, idióta fellépős, csillivilli cuccok, két satnya csipkebokor közé nem szabad őket vinni, hiszen egy tüske-egy ezres alapon a hó végi fizetésből egy  kis csapatás után semmi nem maradna.

DSC 6198

Ilyen gondolatok jártak a fejemben Solymár felé menet, ahonnan az egész túra indult. A végcél Bakonybél, ahol jártam már ilyen taknyos-esős időben, így száraz ruha, disznótoros bakancs és sapka volt nálam, a bakonyi erdőség ilyenkor durva tud lenni.

Vállon veregethettem magam, de lélekben kiosztottam egy Ali G-féle respectet a szervezőknek is, látszott az autókon, hogy itt valaki használta a fejét. Semmi csicsa, semmi bikkfang, helyette tisztességes BF Goodrich M/T gumik, ködlámpa csak egy autón, fellépő nincs, fém a kartervédő (kisebb csoda!) egy kis texasi, trágyás-retkes redneck-érzés kora reggel, Solymáron. Tán még a végén tényleg jól megnyúzzuk őket?

Csak díszként áll ott, valójában nem arra közlekedett

A két Kuga is ott árválkodott közöttük, az egyik 136 lóerős, 2 literes dízel, míg a másikban a némiképp izgalmasabb, 2,5 literes, 200 lóerős turbós öthengeres benzines, mindkettőt ismerjük már a Ford és a Volvo több modelljéből is. Tán nem húznak karóba, ha bevallom, hogy a Kuga érdekelt kevésbé, de megnyugtatom a Kuga-rajongókat, volt ám tesztünk róla, és azért egy karika erejéig én is kipróbáltam.

Különben is, a Ford honlapja így nyilatkozik róla: "Olyan gépkocsiról van szó, amely amellett, hogy kőkeményen megállja a helyét terepen, tökéletesen otthon érzi magát a városi környezetben is."
Na, hagyjuk magunkat meglepni, gondoltam.

Az off-road és krosszpályára minden gond nélkül kiértünk

A Rangerek kivétel nélkül dupla kabinos kivitelűek voltak az alap és az annál eggyel feljebb pozícionált XLT kivitelben. Már az alapszintű, ötszemélyes felszereltsége is kielégíti az alapvető agrármérnöki, erdészeti illetve ipari szintű igényeket, melyek egy 1065 kiló teherbírású 5173 milliméter hosszú és 1880 kilós kisteher kapcsán merülhetnek fel. Két vagy négy légzsák, manuális klíma, elektromos ablakok, szervo, mi kell még?

A duplakabinosra 6 623 750 forintról lehet elkezdeni alkudni Fordéknál, ez a konkurenciához képest nem is sok.

Lehet ezt élvezni

De most vissza a dágványhoz, ha már disznók vagyunk. Elindultunk reggel a Bakony felé, hárman utaztunk a preparált Rangerben. Nem mondom, egy húszcolos felnivel és per harmincas gumival szerelt Insignia kombi jobban rázott, de ez messze nem azt jelenti, hogy jó egy pick-uppal sztrádázni és szűk utakon kanyarogni. Ezzel nagyjából mindenki tisztában van, nem is kell tovább ragozni: dől, szélérzékeny és zajos.

Sosem gondoltam volna, hogy az erdő közepén, valahol a közép-Dunántúlon ilyen pöpec hely lehet. Hurrá, a Ford felfedezte az országot, így kell ezt csinálni: friss levegő, hegyvidék, szinte kedve támad az embernek egy feles szilvához. Kaptunk egy gyors és tanulságos elméleti oktatást, de szerencsére kevesen voltak közöttünk olyanok, akik ne vezettek volna még terepen.

Szépnek éppen nem szép, de ennyi baj legyen, egy ütvefúró sem az

Dióhéjban összefoglalva: hüvelykujj a kormányon, nem a küllők között, időben kapcsolni az összkereket és felezőt, nyomvályúból ne akarjunk kitörni (előny, ha fel tudjuk mérni, milyen mélységig merészkedhetünk egyáltalán a keréknyomba) és kellő lendület mindenütt, enélkül menthetetlenül beragadunk. Aztán elkezdett szakadni az eső. Egyre jobb lesz, jól van, menjünk végre, sarazzunk!

Na, a zuhogó esőben ki is vergődtünk egy off-road  és krosszpályára és mire odaértünk, kicsit átértékeltük a terepgumis pick-up képességeit. A felázott erdei utakon még nevettünk, de a sok apró szántóföldet és szőlőst elválasztó traktornyomokat már összeszorított szájjal, lélekben zsolozsmázva találtuk meg. Az adóvevőből szerencsére kaptuk az elöl haladó profiktól a tanácsokat, így már csak kellő bátorságra volt szükségünk és hitre, hogy a gép kibírja.

Gond egy szál sem

Kibírta, és ez még csak a kezdet volt.

Kinn a pályán már ott árválkodott a turbós-benzines Kuga, picit sárosan, a szintkülönbség nélküli, felázott krosszpálya volt a neki való. Pörgött, bőgött a motor, a kikapcsolhatatlan elektronikai segítők pedig a minimális játékot sem engedték meg, pedig a 200 ló idegesen prüszkölt. Vergődtünk, bucskáztunk, koppant az alja, fröcskölte a sarat világba a téli gumi és – körbeértünk. Oké, köszi, megcsinálta, elég. Nekünk sem esett jól, hogy bántottuk, na meg szegény autó sem erre való. Képes rá, de aki pénzt ad érte, az messze nem fogja így terhelni soha.

Ellentétben az immáron nyakig dzsuvás Rangerekkel, melyeket ráengedhettünk a helyenként méteres sártengerrel borított agyagos-ragacsos off-road pályára. Itt már nem volt mese, ütni kellett a gépeket, ohne pardon, különben mi maradunk ott és elhihetik, senkinek nem volt kedve a zuhogó esőben felcaplatni a 60+ fokos, sáros lejtőn.

Nyugodalmas kalandozás

Nyomtuk hát a gázt domb előtt, ereszkedtünk szigorúan fék nélkül meredek lejtőkön, felező kettesben. Pár kör után, a valaha világos nyomvonal már totálisan széttúrva, mint egy összegyűrt, sáros, nagyon hosszú sál, úgy nyúlt előttünk.

A Rangerhez már néha imádkoztunk és kértük a jó szerencsénket, hogy a tán  konstrukciós hibaként szinte a frontvonalba rakott közteslevegő-hűtőnek ne legyen baja. Bumm, akkorát zakkantunk, hogy a fejünket a plafonba vertük, pedig nincs közel. Bumm, még egyszer jól odavágtuk az alvázat és a difiket, a nagy turbódízel pedig csak bömbölt és néha már a helyben ugrálás határán cibálta a két tonnányi vasat árkon-bokron át, le és fel.

Nincs a legjobb helyen az intercooler, könnyen sérülhet

Fű, elfáradtunk, de nem tudtuk még, hogy a hotelhez visszavezető út sem lesz könnyebb. Ekkorra már beülni is nehéz volt úgy, hogy ne egy kutyafos-szerű sárgöbre üljünk, be is esteledett, a pillanatok alatt újra rájuk ragadó sárréteg alól pedig csak halványan pislogtak a fényszórók. De azért nyomták a kollégák derekasan, mi voltunk az ötödik, utolsó autó a konvojban, így a legnagyobb getva mindig nekünk jutott.

Már csak pár kilométerre a forró zuhanytól, szaunától és vacsorától aztán elénk került egy nagyon meredek kaptató, félig leomlott már a jobb oldala, a balban pedig félméteres nyomvályú indult. Gázt, gázt, fuss neki, biztattuk a kollégát és úgy is tett. A kocsi megugrott, magasra ágaskodott a horizonton, ahogy felértünk, majd keményen visszaesett, egyenesen a két difire, tökéletesen megközölve a hegytetőn túli, traktoroknak is mély keréknyomot.

Erőltettük még, hátha, próbáltunk hintázni, jobbra-balra tekerve a kormányt kidolgozni a partot, hátha abba beleharap végre a gumi. De nem, nem harapott már az semmit, hiszen a mély lamellák között ott volt a sár, csak pörögtek bénán, a féltengelyek ropogtak, a kardán kattogot.

Itt éppen Kiss Feri  próbálja kivakarni a sárból

Rádión szóltunk, ki kéne cibálni, ahogy vártuk, hangos röhögés volt a válasz, hiába, a kolléga nem csak ígér, be is tart, de azért jöttek. Jöttek Ádámék, a profik, hozták a rántókötelet, a bámészkodókat pedig felzavarták a másik autó platójára, legyen súly a hátsó tengelyen.

A harmadik rántásra le is ugrott pórul járt autónk. Nesze nekünk teambuilding, éjszaka, szakadó esőben, nyakig sárosan. Királyság.

Aztán az esti csoportos kiértékelés, na meg a másnapi, pihentető autózás, erdőjárás a csapat kisebbik felével, három autóval, a gyönyörű vidéken, napsütésben, fürtökben támadó katicabogarak között, igazi, pihentető zötykölődés, pár percnyi videózás és magunkban megállapítottuk, hogy az utóbbi idők legjobb hazai rendezvénye lett az, amire először fanyalogva néztünk.

Hazai sajtóút? Összeszedett, élvezetes program Magyarországon? Miért ne? Több ilyet.


Ja, és a Ranger? Egy pick-up, se több se kevesebb. Terepgumival ott is elmegy, ahol nem gondolnánk, a 2.5 TDCi bőven elég mindenre, amire kell, és végül is, egyben kihozott minket mindenhonnan. Szépnek nem szép, de minek is lenne az? Munkagép ez, nem dísz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401552133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.11.26. 07:40:13

Tie, hol vagy?! Ez már majdnem Range!

Freechild 2009.11.26. 07:42:06

néztem volna még... Legközelebb a kamerát se sajnáljátok.

Scypio 2009.11.26. 07:55:39

ahhoz képest, hogy ez csak egy facelift, homlokegyenest más a TC véleménye, mint ugyanerről pár éve (Leszakadva a mezőnytől c. cikk)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 08:01:40

@streetsta: ilyent ne mondj, mert egyrészt megsértődik, másrészt kisebb előadást fog tartani a különbségekről. bár ez utóbbi legalább élvezetes olvasmány:)

@Scypio: pár éve biztos nem szerveztek tereptúrát:)

pizsama 2009.11.26. 08:21:32

Hát bizony, a Bakony durva tud lenni eső után.

TIBI 007 2009.11.26. 08:24:22

Éljenek a terepjárók!( ha nincs pénz a fordra még mindig ott a niva!)

T-blog 2009.11.26. 08:38:19

Ezt egyébként én sem értem... ha már egyszer kameráztok, és nincs totalcar a TVben, akkor miért nem nyomjátok online...
Nem hinném hogy olyan nagyok lennének a gyártási költségek...
videjót! :)

szabi1983 2009.11.26. 08:41:37

@Scypio: Most is messze le van maradva a mezőnytől. A nagy hármasnak mitsu/nissan/toyo még a nyomába sem ér. Egy cicalámpától még nem változik a lényeg. Én most akartam hasonlót venni és végigjártam az összest de már beüléskor egyértelmű volt, hogy ez bizony egy generácioval le van maradva. Mondjuk már majdnem ingyen adják.

ommm 2009.11.26. 08:42:15

@T-blog: Az igazság az, hogy helyenként elő sem mertem venni szegény gépet, akkora volt a getva, de ezen az arányon javítunk, ez biztos.

richard68 2009.11.26. 09:14:20

Egyszer így akadtam el én is terepjáróval(a típus most nem érdekes)egy erdei úton, ahol 2 méteres kerekű munkagépek csináltak vájatot. Fél óra kínlódás után a barátom elindult segítségért, és egy falu szélén legeltető gazdát talált két tehénnel. Az öreg be is vállalta a "mentést", és már épp a kocsi elé fogtuk a teheneket, amikor megjelent a gazda felesége az öklét rázva, hogy "te szerencsétlen, hát vemhes a tehén, hogy csinálhatsz ilyet". Végül sikerült elkapni az úton egy traktorost, aki fél perc alatt kirántotta a vasat.

sander 2009.11.26. 09:15:49

csak ne te szerepelj bennük...

Guga 2009.11.26. 09:25:38

Bakonybél környékének legnagyobb része fokozottan védett természetvédelmi terület, off-road vagy cross pályáról nem tudok a közelben.(csak canicross-ról). Nyugtassatok meg, hogy én tudom baromira rosszul, vagy messzebb voltatok. Eddig még nem találkoztam jelentős mennyiségű gépturistával arrafelé, remélem, ez nem változik a jövőben sem. Ha egy ilyen nézettségű cikkben ezt a suttyók látják, mennek szétcsapatni az erdőt, mer asziszik, megírta a' újság, megyünk Bakonybélbe, ott szabad.

Hát nem.

DiliQtya 2009.11.26. 09:30:33

@T-blog: csatlakozok, szeintem is így kéne. Terepjárás RULEZ :)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 09:32:31

@szabi1983:
"..egyértelmű volt, hogy ez bizony egy generácioval le van maradva.."
ezt kifejtenéd bővebben?

@ommm: sapkába épített rejtett kamera, aztán lehetne nyomni az adást onlány napi 24 órában:)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 09:34:02

@Guga: jajj, menj már valamerre. városban laksz-e?

Lipi1945 2009.11.26. 09:42:28

@Guga: Lehet, hogy volt engedélyük! Az ilyen vezetett túrákat általában engedik, csak az útrol ne menjenek le.

Lipi1945 2009.11.26. 09:46:42

"Bumm, akkorát zakkantunk, hogy a fejünket a plafonba vertük, pedig nincs közel"

Utasaimnak mindig mondom, hogy terepen is mindig kössék be magukat, mert úgy nem lehet meghalni és a fejüket se fogják csapkodni a plafonba!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 09:57:28

@ommm: Na, majd mutatok snitteket a tavalyi mikulástúráról, amikor lógtam ki az ablakon kamerával, fényképezőgéppel, mindennel, és közben történt a csapatás.
Utána két napig törölgettem a technikát, akkora sarakat kapott a fotó-videó culáger. :)

Amúgy fasza vót, csak köllött vóna több offródos felvétel. :)
Legközelebb szólj előbb, viszünk Z1-et, azt úgyis csak bérlem, nem enyim. :)

szabi1983 2009.11.26. 10:14:52

@Kifordított kacagány: Hát nézzük csak. A nagy hármas legutóbbi generációváltásának lényege szerintem a mindennapi használat, a helykinálat javitása és a futűmű jobbá tétele volt. A ranger klasszisokkal zajosabb, szűkebb és pattogósabb mint a konkurencia, hogy olyan finomságokról ne is beszéljünk mint a navara 6-os váltója és a 170 lovas motorja ami teljesen más dimenzióba helyezi. Szóval szerintem pl. a nissan NP 300 és a régebbi mitsubishi L 200-al van egy szinvonalon.

ati27 2009.11.26. 10:49:43

Apósomnak van egy xlt-je. Mikor hazamentünk nyáron, kölcsönadta.. Egy hónap alatt beleraktam jóval több mint 1000 kilcsit.. Persze nem terepen.. Nekem kényelmes volt, igaz kicsit pattog.. De amilyenek a magyar utak.. A másik nagy előnye, két év Svédország után valahogy beleivódik az emberbe a szabályok betartása.. Valahogy ezt az autót nem akarják az árokbaszorítani a mindennapi örültek.. Mert azért rengeteget láttam ezalatt a rövid idő alatt is.. Szal jó kis gép ez.. nekem kéne.. :)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 10:52:26

@szabi1983: mitől lesz jobb a futómű? a többi szerintem terepképességek szempontjából irreleváns.

S2000 2009.11.26. 10:56:10

Off-road-on nekem csak Jeep-ekkel (Commander, Cherokee, Wrangler) van tapasztalatom, de nagyon meg vagyok velük elégedve.

Bakonybél szép hely, érdemes oda elkirándulni. Télen szokott ott lenni kutyaszánhúzó verseny.

Kifordított kacagány 2009.11.26. 11:02:33

@Medogazda: képzelj el egy ilyent itthon. a sok sötétződ már rá is láncolná magát a gépedre, még mielőtt ráadnád a gyújtást:)

szabi1983 2009.11.26. 11:27:39

@Kifordított kacagány: És szerinted egy átlag felhasználó egész nap nyakig a sárban hajt egy ilyet? Nem. Hanem reggel begurul a céghez majd kinéz a munkaterületre(ami általában nem ilyen sártenger) majd beugrik a városba elintézni a bankos ügyeket és szabadság alatt elugrik a családdal az Adriára.

Kifordított kacagány 2009.11.26. 11:44:49

@szabi1983: nem kötözködés képen érdeklődtem, csak érdekel, mit tudnak még kitalálni ezen a téren, eddig azt hittem, hogy terepezés témában már száz éve mindent kitaláltak amit ki lehetett.
mondjuk az átlag felhasználónak van autója a munkaterületre amit a cég ad, van egy autója amivel dolgozni és a városba jár, amit vagy a cég ad, vagy nem és esetleg még van egy, vagy bérel egy autót, amivel leugrik az adriára, vagy hasonló helyekre. az átlagon aluli felhasználó az, aki mindent egy géppel akar megoldani, ami nem feltétlen működik minden esetben. ezért is érdekelne, hogy milyen különbségek vannak ezen a téren, amik generáció szintűek.

szabi1983 2009.11.26. 11:58:39

@Kifordított kacagány: Hát nem tudom kinek van manapság pénze ennyi autóra. De ha te mondod. A futóműről meg annyit, hogy a navra/Toyo simán utazik 160-170-nel az autópályán miközben terepen sem jön zavarba. A Ranger/mazda párosban meg már 120-nál halálfélelmem volt.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 11:58:49

@Kifordított kacagány: Azé' az, hogy száz éve kitaláltak mindent, az kis túlzás.
Mondjuk inkább úgy 61 éve. ;)
Vagy esetleg 39 éve, aztán utána finomítgattak a dolgon. ;)

Blaus 2009.11.26. 12:16:49

"Jöttek Ádámék, a profik, hozták a rántókötelet, a bámészkodókat pedig felzavarták a másik autó platójára, legyen súly a hátsó tengelyen."

Aztán ha elszakad a kötél jól megcsapkodja őket, mint Ludas Matyi Döbrögit.

Profik mi... Amúgy kevésnek érzem a sarat.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 12:18:36

@Blaus: A rántókötél nem az a dolog, ami nagyon hajlandó elszakadni.

Tokle 2009.11.26. 12:43:04

Na most ebből a cikkből annyi jött le, hogy tökjól szervez a ford, Ommm meg nézte ahogy más vezet. Izgis... Ommmgyon le

Rocko- 2009.11.26. 12:56:33

@Kifordított kacagány: úgy se terepeztem még odaláncolt grínpíszessel. :)

@Tokle: bitosíthatlak arról, h omm veztett.

Kifordított kacagány 2009.11.26. 12:58:08

@szabi1983: talán terepes géppel nem is kellene annyira száguldozni. nem tudom, nem értek hozzá, de a józan ész azt mondatja velem, hogy a 170-es pályatempó kompromisszumokat követel, mikor a sarat kell dagasztani és fordítva.

@Tie: jóvanna, költői túlzás volt. bár ökrösfogatok már akkor is járták a határt:)

@Tokle: gondolom majd lesz cikk is, meg több helyen is volt róla szó, hogy vezette. amúgy sem hinnénk el, ha az ellenkezőjét állítaná

Kifordított kacagány 2009.11.26. 13:06:40

@szabi1983: ja, azt nem mondtad, hogy magyar átlag, de amit felsoroltam, az sem egy ember tulajdona, tehát még itt európa nyomornegyedében sem elképzelhetetlen.

@Rocko-: szerintem nem tartana sokáig, valahol elmaradna virágot öntözni, vagy ilyesmi.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 13:21:29

@Kifordított kacagány:
"józan ész azt mondatja velem, hogy a 170-es pályatempó kompromisszumokat követel, mikor a sarat kell dagasztani és fordítva."

Ne legyél benne biztos.
Múltkor a Ződ Szörnnyel az emnulláson GPS szerint 167-tel villogtam le a személautósokat, mert épp siettem.

A benzinkútra. :)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 13:34:29

@Tie: oké, de attól, hogy neked nem volt halálfélelmed, másnak még lehetett volna:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 13:42:27

@Kifordított kacagány: Ja, a többieknek az úton biztos vót is. :)

De érzésre ment volna még, ott csak olyan 3400-3500-at pörgött. :)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.26. 14:06:07

Az utolsó mondat mindent elárul a pickup-okról.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.26. 14:11:15

@Kifordított kacagány:
"az átlagon aluli felhasználó az, aki mindent egy géppel akar megoldani, ami nem feltétlen működik minden esetben.!

Hu vazze!
Átlagon aluli júzer lettem! :)))

Rocko- 2009.11.26. 14:28:17

@Kifordított kacagány: vagy lemorzsolódana egy fatörzsön. :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 14:51:48

@Rocko-: Mármint azon a fatörzsön, amit még Lvov-ban szedtem össze a helyi óvódával együtt? :)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 15:11:16

@Hagalex: ez egy ilyen hely, tele van hasonló emberekkel:)

@Rocko-: az végső soron ugyanaz, nem?

@Tie: mi máson? hisz sugárzó egyéniség az összes:)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 15:14:02

amúgy meggyőztetek, a ranger egy szar, nem is veszek belőle:)

.atti 2009.11.26. 15:17:11

lan cruiser prado a király ! nézzetek utána .
igaz én csak ezt ismerem nekem ez van .
autópályán 160 utazó kényelmesen , légrugó , állítható magasság , szerintem ez a legjobb autó .

Rocko- 2009.11.26. 16:04:48

@Tie: nem, még Pripjaty ban. ott vastagabbak a fák.

@Kifordított kacagány: majdnem. :)

Ebcsont 2009.11.26. 17:03:17

2002 óta van szerencsém a Rangerhöz, tehát 7 év tapasztalat mondatja velem a következőket. Továbbá 2 Ranger kiadást is volt/van szerencsém használni.
Az újabb Ranger 147 lóerős, ami a terepen és az aszfalton is inkább hátrány, ugyanis nincs meg a megfelelő önsúlya. Így azonban hajlamos terepen rúgni a sarat, illetve a nyálkás úton csúnyán kipörögni, ami 80 km/hnál még csak idegesítő, de 130nál már nem túl vicces.
Az új Ranger fogyasztása viszont autópálya (130) + klíma = 8,5 liter/100 km, ami azért nem rossz! Férőhely ügyileg csak annyit mondanék, hogy 100 kg felett ebben fértem a legkényelmesebben eddig!

pickapu 2009.11.26. 17:06:51

Erről van itt szó kérem! Egy pickup erre való: munkagépnek, nehezen megközelíthető helyekre, dzsuvába. Vagy arra, hogy 350km-ről hazavontassak egy Chevy Blazert tréleren, mint én tegnap :)

sisajani 2009.11.26. 17:14:04

@szabi1983: Szia,
1. A nagy hármas amit említettél, valóban tökéletes utcai használatra, pénisznövelőnek. Mert aki városi lóti-futira ilyet vesz az megérdemli. Kicsit olyan mint olcsón (áfamentesen nagy autóval).
2. Az új L200, Hilux egy rakás szar nehéz körülmények között. Navarra szintén. SZét hullanak secperc alatt. ÍGy munkára, és arra amire valójában valók, a nagy hármasnak inkább a régebbi modelljeit venném.
3. Ford/Mazda páros (ugyanaz) viszont lehet hogy fapados, és a régmúltat idézi, de amikor a többit már újrahasznosították, akkor ezek még mindig mennek. És ez a fontos ha dolgozol vele. Megbízható, olcsó, és fenntartani is az. Ha dolgozol, akkor ez elsődleges, a többit ki nem szarja le.
4. Ha valaki mégis városban akar járni, meg nyaralni menni terepjáróval, az vegye a fáradságot és vegye meg a modellek személyautó verzióit, mert kialakításuknak köszönhetően sokkal alkalmasabbak közúti használatra (mivel erre optimalizálták őket). Jah hogy az drágább, meg nincs áfa visszaigénylés? Hm... Ez van, mindennek meg van az ára.

Üdv
Jani

akerkiter 2009.11.26. 17:43:54

@szabi1983: sebesseg: egyreszt ugy repeszt a sztradan 170-el, mint az alom. de nagy marha aki tartosan barmilyen autoval 170-el megy. ez az en velemenyem. ezen nem vitazok.

izlesen meg minek? pl szerintem kinezetre a ranger a kiraly. beltere sokkal tartosabb, mint pl az uj mitsue, ezt tulajdonosok sirtak a fulembe.

a cikkiroknak (pick up temaban):
a pattog/szelzaj stb okoskodast sohasem ertettem. pick-up. ilyen. es? ez benne a jo. a csokifagyin se keri senki szamon, hogy nem eleg gyumolcsizu.

nem ertem miert ne lenne jo az auto varosban? pesten egy aldas. a fos utak miatt sir mindenki. egy pick uppal budapest egy alom.

de aki nem szereti, minek kinlodik az erzesein? en pl sohasem ertettem mier tjo egy subaru akarmi, vagy egy M-es bmw. ha nyernek egyet akkro is adnam el azonnal es vennek pickupot.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 18:04:11

@sisajani: A terep és a Ford Ranger...
Valójában amíg nem kell komolyan venni a terepezést, addíg bírják.
A másik oldalról kérdezzük meg a GES dolgozóit, akik tizenöt évig Defendereket ütöttek-vágtak terepen nap-mint-nap. Volt velük baj, de a végén még volt valami értékük, el lehetett őket adni pár forintért.

Néhány éve lecserélték a flottát Rangerekre... azóta esnek-kelnek, a kétéves Rangerek szétszakadva, darabokra hullva... van ismerős a GES-nél, mesél olyan dolgokat, hogy csak lesek... egy alól kirántották véletlenül a komplett első futóművet, váltók hullanak szét sorban (hiába, terepre differenciálműves állandó összkerék való, nem difi nélküli fixre zárt, főleg akkor nem, ha kulcsosautók), a komolytalan lökhárító alá komolytalanul felszerelt csörlőket sorban szaggatják le az autókról, és vannak még vicces történetek.

Szóval lehet, hogy a Navarra-L200 stílusnál keményebb, de azért tisztában vagyunk vele, hogy mindennapi kemény terephasználatra továbbra sem igazán való semmi, aminek elöl független felfüggesztése van. :)

Kifordított kacagány 2009.11.26. 18:59:58

@Tie: ez mind oké, de az egészséges kételkedéssel teli társalgás mégis ezen a ranger-l200-hilux-navarra vonalon kerekedett ki és eredetileg én arra lettem volna kíváncsi, hogy a ranger miért is rosszabb a másik háromnál, amire konkrétum eleddig nem született.
te meg egy másik kategória vagy és mivel még nem találtak ki ellened védőoltást, csak fertőzöd itt az embereket:)

@pickapu: miért nem fordítva?

akerkiter 2009.11.26. 19:01:27

@Tie: min kell megdobbenni? hogy a ranger nem birja amire vettek, vagy hogy ilyen luzerek akik vettek? en utobbin kuncogok. mondjuk en meg tudok olyan ceget ahol az uj navarrakat adtak el, hogy rangereket vegyenek.

Csak a yamaha 2009.11.26. 19:07:02

Aztnem értem miértnincs nemgyártanak(vagy csak énnemtudok rola)1/fél fülkés hosszabb a platos változatot?!(mint anno a Nissan terrano elejü picupja)

pickapu 2009.11.26. 19:18:54

@Kifordított kacagány: A Blazer alatt nem voltak kerekek, meg nem volt benne motor. Azért így is megnéztek minket az emberek, olyan volt, mintha a Chevy tolt volna minket :)

pollucs 2009.11.26. 20:25:48

@Tie Van szerencsém (?) a GES-nek dolgozni, nem rég futottam beléjük Ny-Magyarországon. Valaki már észrevehette, hogy a Ranger nem a legjobb megoldás volt, mert újra Land Roverekkel csapattak, legalábbis ez a csapatuk. Mindegyik zsír új volt, platós 110-es Deffenderek. Sokat küzdöttünk mi is pick-up-okkal, de valljuk be, ezek nem terepjárók. Hiába pakolunk rájuk kamion méretű terepgumikat, sok helyen elmegy, de akkor meg a fáltengeyeket eszi meg a kuplungot, féket. A G merga lett nálunk a total solution :), csörlővel, Simex-szel, stb, Bocs a hosszért!

pollucs 2009.11.26. 20:34:16

fáltengey=féltengely :)

Krisi 2009.11.26. 20:49:55

@Tie: mindenki tudja, hogy két féle autó van: a Zöld Szörny, és a többiek. az emberek is két részre oszthatóak: akinek Range Rovere van, és aki Range Rovert akar!

:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.26. 22:48:26

@Krisi: Valójában az emberek három részre oszthatók.
Akinek van Range Rovere, aztán vannak azok, akiknek nincs, de akarnak, és a harmadik az, akiknek nincs, de akarnak, csak nem tudnak róla. :)

tomnemtom 2009.11.26. 23:18:10

Tie-nak az a baja, hogy nem használt még Trabant huzamosabb ideig.
azért van oda a Ződ Szörnyért.
:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.27. 00:00:03

@tomnemtom: Dehogynem használtam. :) Fél évig trabuároztam, cveitakt, gengszterváltóval. :)
Csipáztam, nagy hangulata van, de azért mégiscsak megnyugtatóbb, biztonságosabb érzés a nagyvassal krúzolni.

Kifordított kacagány 2009.11.27. 07:13:58

@pickapu: deszar, eddig azt mondták nekem, hogy ezek mindent kibírnak, igénytelen állatok és tessék, ilyen apróság, mint kerekek, meg motor hiánya már meg tudja akasztani. na ilyent sem veszünk:)

@pollucs: múltkor láttam egy g mercit itt a városban. sírt a lelkem. csillogott villogott, egy árva karcolás sem volt rajt, mint ahogy terepgumi sem. lám mivé lesz a világ dicsősége.

szabi1983 2009.11.27. 07:49:56

Szerintem a terepjáró kiválasztása attól függ kinek mire kell. Én mezögazdaságban használom, ami annyit jelent, hogy olyan autó kell amivel meg tudom nézni bárhol(sáros mezei utak) hogy mit csinálnak a gépek és ha ugy adódik tudok vinni műtrágya/vegyszer utánpótlást. Aztán meg el tudjak menni vele a bankba is és nagy utánfutóval el tudjak menni vele messzebb is. Tehát legyen a lehetőségek szerint kényelmes, menyen is valahogy és nézzen is ki valahogy. Na először a haver alig használt LR 110-es defenderére esett a választás de mikor kipróbáltam ugy rázott, hogy 10 km aszfaltúton egyszer sem tudtam elengedni a majrévasat és közben orditott a TD5 ja és sikerült kihozni belőle 100-at. Na mondom kell a terepgép de azért ennyire nem. Aztán jöttek sorra a pick-upok és egyszer csak jött a navara. Nos a navarából csak egy 110 ezret futott tesztautó volt és akkor ért a meglepi. Mert még ennyi futás után is teljes csend honolt a gépben miközben szinte repült 140-el(6-os váltó ugye) főuton. Akkor láttam, hogy mi a különbség a mai pick-up kinálat tagjai között. Kimentünk terepre és ott is ment amennyire nekem kellett(nem Somogybabod). Végül maradt a Nissan és a Toyo a listán de a 6-os váltó eldöntötte a csatát Nissan lett. Akinek meg csak mély sárban és dagonyázni kell, esetleg erdőben az vegyen Suzukit vagy Defendert de vigyázat a döfivel minden perc a közuton kinszenvedés viszont terepen csodás. Ez a kép alakult ki bennem a mostani pick-up kinálat és a döfi kiprobálása során.

szabi1983 2009.11.27. 08:01:19

Ja az ár és a fogyi kimaradt. A Ranger volt a legolcsóbb akciósan kb 5400000(XLT Áfával) aztán jött a mitsu hasonló felszereltséggel kicsit drágábban majd ezt követte a toyo és navara sokkal erősebb motorokkal és persze jóval drágábban. Fogyasztásügyileg csak a nissanról van információm. Ő 9-et fogyaszt bejáratósan sok várossal és könnyű tereppel. Hosszabb uton nem kell 8-sem. Ez szerintem egy ekkora géptől nem rossz. A jelentősen gyengébbek sem sokkal esznek kevesebbet.

Cukker 2009.11.27. 09:17:54

A kecskeméti Merkantil telephelyen van vagy 20 db ilyen... 10-20-30e km rel...sztem félár alatt.

csunyadisznó 2009.11.28. 15:46:05

Tie. Mond meg légyszi miért jobb terepen az állandó összkerék, mint a kapcsolható.

Krisi 2009.11.28. 20:29:16

@Kifordított kacagány: szomszéd lakóparkban szoktam látni egy Brabus által tuningolt 6.3-as G Mercit, mattfeketében. olyan hangja van hogy beszarok. és lehet tippelni, hogy ki szokta vezetni: igen, egy 40felé járó plasztikázott kitartott platinaszőke picsa. ennyi. tipikus női autó :)

csunyadisznó 2009.11.28. 22:36:27

Modjuk kurvára nem értem, mit lehet egy G-n tuningolni. Főképp mert gyorsan menni életveszély egy ilyennel, gyorsulni nevetséges vele, kanyarodni értelmetlen.

Kifordított kacagány 2009.11.29. 08:32:10

@Krisi: hát igen...

@csunyadisznó: mos mér? kap egy ültetést, ezercollos felnit peres gumival, kályhacső kipufogót és kúlaverda. nemérteszteehhez. a lényeg, hogy bárhol, bármikor bárhogyan eljusson a plázába, meg a manikűröshöz. már megbocsáss, de ezért mindenképp megéri huszonmilliókat költeni egy autóra.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.11.29. 19:08:57

@csunyadisznó: Mert sokszor az összezárt közép nem megfelelő, sokszor inkább nyitott összkerék kell, és azt nem tudsz csinálni egy difi nélküli terepváltóval.
A kapcsolható összkeréknek egy előnye van, kevesebbet fogyaszt az autó.

csunyadisznó 2009.11.29. 20:10:10

@Tie: Értem, hogy hogyan értetted, csak azt nem értem, hogy miért van így. Ezt mond el légyszi.

Kifordított kacagány 2009.11.30. 15:51:38

@Tie: ezt én sem értem igazán. most terepen akkor nem a kényszerhajtás a legjobb?

csunyadisznó 2009.12.01. 00:50:52

@Tie: Hol a szörtüszőgyulladásos szottyadt herémbe vagy?

Kifordított kacagány 2009.12.01. 09:40:17

@csunyadisznó: hát ha ott van, akkor nehezen fog ide írni:)

h4z4rd 2010.01.26. 19:50:46

@szabi1983: Igaz, nagyon nem átlag, de van olyan júzer, aki napi szinten túrja a szart a teherepjárójával. Mondjuk az Hilux és már nem annyira széria...

hoze.hu

h4z4rd 2010.01.26. 19:56:40

@Tie:
"Mert sokszor az összezárt közép nem megfelelő, sokszor inkább nyitott összkerék kell, és azt nem tudsz csinálni egy difi nélküli terepváltóval.
A kapcsolható összkeréknek egy előnye van, kevesebbet fogyaszt az autó."

Szentigaz.

@Kifordított kacagány: Nem feltétlenül. Van az úgy, hogy nem baj, ha nem feltétlenül forog egyszerre legalább két (egy első és egy hátsó)kerék. Főleg ereszkedésnél, de máskor is jól jöhet, Mer'ugye amikor összezársz minden diffit, meg az ablaktörlőt is a kesztyűtartóval és neadjisten olyankor csúszik meg a vas, akkor lehet izzadni, beletusírozni a kupplunggal, ami javarészt nem szerencsés...

h4z4rd 2010.01.26. 19:58:59

...de ha épp egy híddarut készülsz elcibálni a Rovarral, akkor jól jön a feltétel nélküli, négykeréknyi trakció. Ugye, Tie? :)
süti beállítások módosítása