Jó dolog a villany hőskorában élni?

REVA NXR

  2009. november 02. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

A villanyautó-éra Hatschek Bélája egy nő, aki adótanácsadó. Tehát gyanús, hogy a villanyos REVÁkkal tényleg lehet spórolni. A négyüléses, autószerűbb modellt is vezettem.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr31492331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.02. 20:44:47

@ColT:
Sokunknak kellene, de nem ennyiért.
Igazából az árral van baj, hiába ZÖLD és takarékos.
Egy pici benzineshez képest korlátozottabban használható, szervizelés-javítás nyűgösebb, az értékvesztése megjósolhatatlan.. stb..
Egyenlőre rétegmodell lesz, idehaza az emberek 70-80%-a nem tud 2 autót fenntartani, főleg úgy nem, hogy második autóért ennyit adjon ki, amikor 7-800 ezerért kap viszonylag jó állapotú városi autót.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 20:53:11

@zigzeg: Megcsináltuk a magyar feliratot a National Geo összehasonlító tesztjéhez: www.youtube.com/watch?v=fgD9eklW3J4
(valszeg jobb alul be kell kapcsolni a CC-t a magyar felirat megjelenítéséhez).

Don ZOZI 2009.11.02. 21:05:38

@JTX: Nem akarok kötözködni, de muszáj lesz... Miért vágtátok meg az eredeti videót? Tényleg benne voltak ezek a részek a műsorban, de nem így.
auto.indavideo.hu/video/Reva_vs_Mercedes_Honda_es_Saab

Don ZOZI 2009.11.02. 21:16:03

@JTX: Jobban megnézve a két videót valószínű, hogy nem ugyanaz a forrás. Például hiányzik a női kommentár...

Kopi3.14 2009.11.02. 21:20:25

@Hagalex: Erőműben visszatermelni? Mégis mit? Uránt, kőszenet, lignitet, avagy gázt?

@tuner1: köhöm, azért egy tengerimalacot megpróbálni eladni, mint eg hárommázsás hízót eléggé nagy pofátlanság, így a disznódöglesztés teljesen jogos.

Egyébként nézzük a csoda hőskort. milyen téren az? Első elem sokszáz éves, első elektromos autó méginkább, így hőskorról már nem beszélhetünk.
Az autót látszik nem kontinentális éghajlatra, s nem egészéves használatra tervezték. Ami az elektromos autó rákfenéje, s marad is még egy ideig az z akumulátorok rossz kapacitása, hosszú töltési ideje. Ezért nem fogja leváltani a belsőégésű motort, amíg nem reszelnek rajta. A töltés is érdekes lesz, ha egy békásmegyernyi ember akarná egyszerre, a nyílt utcán tölteni a gépét azt nehéz lenne kivitelezni.Pláne a ki fizeti a cehhet kérdéskörel. Az elektromos áram ára sem lesz ennyi a villanyautók elterjedésével, így talán cak pillanatnyi árelőny van a tankolás során. hosszú távon semmi. kötelező szervíz, karbantartás ezeknek is kell, nem csak a belsőégésűeknek.

@Matiz: Trabiülés nem jön előre, csak a támla dől.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 21:26:29

@Grigorij: Ráéreztél egy nagyon lényeges pontra: a Teljes Tulajdonlási Költségre (nem szép, nem Magyaros, de fontos).

MOBILITÁSI díj: nem sarc, nem adó hanem egy lehetőség. Minden részlet még nincs tisztázva, de a lényeg már közzétehető.
A Mobilitás csomag többek között arra jó, hogy segít összehasonlítani a teljesen más költségütemezésű elektromos autó beszerzési és használati költségét, a hagyományos, fosszilis járműével.

A Mobilitás csomag, és annak elemei választhatóak lesznek, reményeink szerint ki tudjuk terjeszteni a jelenlegi, REVAi modellre is, nemcsak az NXR-ra.

A Mobilitás csomag a finanszírozásnak és az üzemeltetési költségeknek az összessége, választható összetevőkkel. Egyik sajátossága, hogy a kezdeti, beszerzési árat csökkenti, áttéve azt az üzemeltetés időszakaszára. hasonlítható egy lízinghez is, de annál sokkal több. terveink szerint például tartalmazhatja a későbbiekben a velünk szerződött töltőállomásokon vételezett fogyasztást is...

A bemutatón példaként említett REVA NXR kezdő ára 10.000 EUR lehet. Az ehhez járó Mobilitás csomag extra összetevőkkel együtt kb. 50 eFt. Ennek a Mobilitás csomagnak az összetevői:
- alapdíj (a jármű fennmaradó értékének a finanszírozása),
- kötelező biztosítás,
- CASCO biztosítás,
- téli-nyári gumik cseréje-használata,
- előírt karbantartás (anyaggal, munkadíjjal)
Mindez 4 éves időtartamra, évi 10.000 km futásteljesítménnyel, 5.000 EUR maradványértékkel.

Tehát ez a konstrukció az áramfogyasztáson kívül, minden tulajdonlási költséget tartalmaz. Ezt össze lehet vetni egy fosszilis jármű tulajdonlási költségével.

Természetesen meg lehet vásárolni a REVA-t egyösszegű kifizetéssel is, vagy hagyományos finanszírozással, lízinggel, a karbantartási és egyéb extra szolgáltatások nélkül.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.02. 21:30:27

@Ymmi: "Nem a magyar autós és társadalmi kutúrához tervezték.Oda jó a hummer és a dartz."

Nem a kultura donti el, mikor csattansz. Ha igy lenne, nyugat-europaban egyetlen baleset sem lenne.

Ebben a kefiresdobozban pedig csattanas eseten garantaltan megdoglesz, meg egy Twingo is uthenger modjara daral le.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.02. 21:32:15

@JTX: Lathatnank egy NCAP-torestesztet es egy NEFZ-fogyasztast?

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 21:41:02

@Don ZOZI: viccelsz? Miért tennénk ilyet?

Mi a jobb képminőség érdekében a National Geographic saját videóját használtuk.
A másik, az indiai Tata-Sky TV-ből felvett anyag.
Mind a kettőt nem fordítottuk le, de most én is végignéztem, látom a többletet a másik anyagban. Azt is le fogjuk fordítani a teljesség kedvéért.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 21:43:07

@Heckantrieb: Fentebb leírtam a 8 éves, 60 millió km-es eddigi tapasztalatot. Ne tévesszen meg a REVAi formája. Acél csőváz szerkezet, erős ABS műanyaggal borítva.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 21:51:52

@Heckantrieb: NCAP: a REVAi-re nincs, mivel nem szgk, hanem L7e. Ezt tudom mutatni rá: www.youtube.com/watch?v=PZhprjmS-zU

A REVA NXR-nak nemsokára prezentáljuk az NCAP eredményét.

NEFZ/NEDC: hát az ember mindig tanul... :) Utána fogok járni, meg fogom kérdezni.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 21:55:39

@Kopi3.14: Amiben hiszünk és bízunk: a megújuló energiák térnyerése, növekedése. Az elektromos autóknál ezek növekedő használata nemcsak a közvetett légszennyezés automatikus csökkenését, de a külső függőség csökkenését is eredményezi. Sőt, előbb-utóbb egyre inkább magunk is megtermelhetjük a szükséges energiát.

papa33 2009.11.02. 21:58:52

Villanyautó, -használható- akkor lesz, ha a gyártó/olajlobbi akarja...

Indiai kuliriksának elmegy.

A Suzukit a másik topban kell fikázni, de baromira unom.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 22:03:33

@Hagalex: Igen, mi nem azt vállaltuk fel, hogy tömegesen elterjesztjük a zöld villanyverdát.
Azt vállaltuk fel, hogy elkezdjük a folyamatot, hogy úttörők leszünk.
Az első vevőkör a potenciális autóvásárlók pár százaléka; vezetőket keresünk, akik az átlagnál jobban tájékozottak, érzékenyek a környezetük jobbá tételében és anyagilag is megtehetik azt, hogy példát mutatnak. Magánszemélyek és cégek.
Mindent el kell kezdeni valahol. Nem emlékszem olyan technikai újdonságra, amit a tömegek, vagy átlagemberek kezdtek el vásárolni (mobil telefon, PC, plazma TV, stb). De nagyon sokan elvárnák ezt tőlünk, számon kérik rajtunk...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 22:09:52

@Matiz: A FlyBo-t úgy csinálták, ahogy mondtad. Szvsz nem ugyanaz, hogy maga a GM és a REVA rakja össze az e-Spark-ot. A GM tapasztalata evidens, a REVA pedig 15 (!) éve dolgozik az elektromos meghajtáson. 8 éve gyártja.
Mindamellett én sem vagyok átépítés párti, megvannak a kézenfekvő hátrányai (sok mechanikai veszteség), de egyvalamire jó: egy gyors piaci megjelenésre. A cél, hogy minél hamarabb, minél több villanyverda legyen forgalomban, hogy az emberek számára kézzelfogható legyen, gyermekbetegségeivel együtt is... :)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 22:18:31

@Matiz: tesztvezetés: a honlapunkon lehet regisztrálni villanyverda.hu/tesztvezetes.html
Ez akkor hasznos, ha fontos a tesztvezetés például vásárlási szándék miatt, mivel ez fizetős (10 eFt). természetesen a vételárból levonjuk.
Ha "csak" úgy szeretnéd kipróbálni, akkor javaslom hogy iratkozz fel a hírlevelünkre, abban értesítünk, hogy az adott hónapban mikor és hol tartunk ingyenes tesztvezetést. Ilyen volt most is 29-én a bemutatón.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.02. 22:25:50

@JTX: De engem nem a te szaktudast nelkulozo, elfogult tapasztalatod erdekel, hanem a szakemberek altal kidolgozott, fuggetlen szervezett altal kivitelezett teszt *osszehasonlithato* eremenye.

Az acel csovaz semmit nem jelent, mert a karosszeriaepitesben hasznalt acelokbol van vagy husz szakitoszilardsagi osztaly, es ha szar a karosszeriageometria, vagy nem a megfelelo helyeken vannak az illesztesi pontok, ugy fog osszecsuklani az egesz kocsiszekreny, mint egy tangoharmonika - acel ide vagy oda.

Az akrilnitril-butadiensztirol mint energiaelnyelo elem, meg viccnek is rossz. Olyan helyeken hasznaljak, ahol konnyu es reverzibilis karosszeriaelemekre van szukseg, mint pl a szoknya vagy a sarhanyo. Energiaelnyelo kepessege minimalis, a BASF/Röchling/Hoechst legjobb nagyteljesitmenyu, asvanyi anyagokkal dusitott thermoplasztjai talan 40MPa-t is kibirnak, a szarabb acelok 200MPa-nal kezdodnek (es ma mar 1000MPa-ig felmennek). Ha ez az indiai muanyag 10MPa-nal tobbet bir, en vagyok a moszkvai patriarka.

Szoval szerintem jatsszuk azt, hogy beulsz egy ilyenbe, 64km/h-val produkalsz egy frontalis, atfedeses utkozest (NCAP szabvany), es ha elve szallsz ki belole, veszek egyet.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 22:26:09

@Nygma: A REVA NXR-re még nincsennek speciális biztosítási díjak.

A REVAi biztosításai: most kötöttük,

kötelező: 900 Ft/hó
Casco: 2.600 Ft/hó (10%, 106 eFt önrész)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.02. 22:26:45

@Kopi3.14:
Dehogy! :)))
Energiát az elosztó hálózatba. Mivel a vezetékekben nem lehet tárolni, valahol a rendszerben kellene... szerinted hol kellene?
Pontos technológiai megvalósítást nem ismerem, de tudom, hogy van ahol működik, vagy elvi kialakítása lehetséges.
Magyarországon is volt már róla szó, de át kellene alakítani az elosztó rendszerünket, és a háztartásoknál is szabályzó-automatizáló berendezések kellenének.

@JTX:
Van abban valami amit mondasz, nyugatabbra, ahol sokkal többen engedhetik meg maguknak simán el tudom képzelni, hogy viszonylag gyorsan elterjednek.
Magam is kíváncsian várom, hogy idehaza mi lesz a sorsa ennek a kezdeményezésnek.
A céljaitokat nem vitattam, csak azon polemizáltam, hogy szerintem miért nem életképes a széles vásárlókör felé jelenleg. Valahol tényleg el kell kezdeni.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.02. 22:31:11

@JTX:
www.youtube.com/watch?v=PZhprjmS-zU

Azt remelem vagod, hogy ennek az embernek ott konkretan szetloccsant az agya a kormanyon.

Ne vedd szemelyes tamadasnak, de ez az auto szimplan eletveszelyes.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 22:35:12

@Heckantrieb: igazad van, nincs szaktudásom, és természetesen elfogult vagyok :)

Mindemellett nem fogok beülni és frontálisan ütközni se Revával, se mással. Még ha tízen biztatnak se...

Az általad említett műszaki részleteknek utána tudunk nézni, ha ez tényleg fontos. A műanyag 1ébként nem indiai, eu-ból importálják. Az acélcsőváz sem sufniban készül, és nem előzetes modellezés nélkül, és nem most kezdték az egészet... De távol áll tőlem, hogy téged, vagy bárki mást is meggyőzzek. nem eladni akarok mindenáron, ez nem erről szól. Ha kérdeztek, akkor legjobb tudásom szerint válaszolok, jó szándékkal.

Mint említettem, hamarosan publikus lesz az NCAP teszt eredménye is. Addig én erről nem adhatok infót.

Kopi3.14 2009.11.02. 22:42:10

@JTX: Mo soha nem esz energiabehozatalra nem szoruló ország, plusz sötétződjeink is rendre tsznek a függőség fenntartásáért. Atomenergiaellenességük, vízerőműellenességük remek példa erre. Megújuló energiaforrásokból nem állunk jól, a klaszikus megújulók közül egyiket sem lehet időben egyenletesen felhasználni, a geotermikus energia meg nem megújuló. Csak sokáig tart.

@Hagalex: energiát, elektromos energiát nem tudsz a hálózatban tárolni. Erőműben méginkább nem. MErt ott irreverzibilis folyamatok zajlanak. Illetve nem megoldható a folyamatok visszafordítása, uránatomot a bomlástermékekből nem tudunk gyártani, ahogy kőszenet sem a CO2-ből. A termelt energiát csakis azonnal felhasználni lehet. Egyetlen potenciális puffer létezik, a hidrogén, csakhogy azt borzalmasan rossz hatásfokkal lehet előllítani, így rengeteget pazarolnánk el energiából.plusz a tárolása is energiaigényes, nagyon az, s jelentős veszteségekkel kell számlni. Ez a termelünk s igény esetén visszatáplálunk addig ok, amíg van, aki felveszi. Ha nincs, akkor szopacs. El kell "füstölni valahol". Avagy nem termelni. S országos szinten a megújulók bizonytalansága már a rendszer működését veszélyeztetné, ha jelentős arányuk lenne.

tézé 2 2009.11.02. 22:46:10

Top gear-ék kapják be a f.szt!
Látszik a felvételen, hogy nem egy sima nehézsúlyú asztalnak vezették a villanyautót, hanem az asztal előtt lefúrtak a betonba egy minimum másfél colos átmérőjű lyukat és az abba helyezet vascsőnek hajtották neki szegény indiai kisautót.
Gyalázkodni ilyen aljas módszerrel abszolút nem sportszerű.

Kopi3.14 2009.11.02. 22:54:32

@JTX: energiaelnyelő, ütközési szempontból kritikus heyeken műanyagot használni műszakilag nézve a háborús bűnök és a népirtás kategóriában mozog.A műanyagok remek tulajdonságai miatt, s nem a szakítószilárdságra gondolok elsősorban. Azt z európai, minőségi műanyagot megnézném ebben a vrdában, ennyi pénzért. Kinek a millióit mossátok tisztára a géppel?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.02. 23:04:37

@Kopi3.14:
Persze, persze, azt vágom én is (bár az impulzustecnika nem ez a tárgykör), hogy az erőművekben sincs akkumulálási lehetőség.
Az alternatív energiatermelőket szerintem simán fel lehet hozni olyan szintre, hogy ne kelljen fosszilis energiát bevonni hagyományos erőművekben.
Idehaza igazából az éjszakai szélcsendes időszak lehetne kritikus. Az pedig, hogy a kollektorok és a szélgenerátorok egy része üresjáraton fut mert nincs fogyasztó aki felvegye, nem akkora tragédia! :)
Inkább a szabályozott rendszer kiépítése lenne jobban probléma, de ez csak okoskodás a részemről, nem értek az energetikához.:)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 23:11:27

@Kopi3.14: ha részletesebben kifejtenéd, azt megköszönném. Nem feladatom ilyen műszaki mélységekben ismereteket szerezni, de nagyon érdekel. Jöhet PÜ-ben is.
Másrészt én erre mindig rácsodálkozom és meglepődöm, milyen sokan keresik a hibát, csapdát, rossz szándékot egy új dolog mögött. Vagy csak ők írnak hsz-eket könnyebben? Ezért vannak többségben az optimistákhoz képest?

Első mohikán 2009.11.02. 23:12:54

@Ymmi: "Tudom kell a bevétel az államnak AB OVO EZ ELEVE nem érdeke."
No komment.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 23:14:54

@tuner1: Nem voltál ott a bemutatón!!!

Holnap délelőtt még meg tudod nézni a NXG-t és az NXR-t is, utána már szállítják el őket... :(

ekutya 2009.11.02. 23:24:44

@Hagalex: "Ha lesz Ampera és tsai, akkor azokért talán megéri majd a 3,5 - 4,5 millió között pénzt adni."

Én pedig F458 Italia-t szeretnék ingyenes Európai MOL kártyával 13,5 - 14,5 millió között, mert ez lenne az az összeg amit meg tudnék (és akarnék) fizetni egy tipikus sportautóért. :P De ezek a buták persze többért adják.

ekutya 2009.11.02. 23:39:59

@Hagalex: "Kíváncsi leszek mikor terjednek el a házi napkollektorok és a házi szélgenerátorok, olyan rendszerben, hogy visszatáplálhassanak a fölös elektromosságból az erőművek felé."

Ez nagy méretekben majd akkor lesz, ha az állam lesz szíves nem fatüzelésbe fektetni a zöld beruházásokra fordítandó nevetséges összegeket, hanem összelapátol egy energiaraktározó rendszert, amivel csökkenthető az áramingadozás és az ország gázfüggése.

Rocko- 2009.11.02. 23:45:42

@tézé 2: "vascsőnek hajtották neki szegény indiai kisautót.
Gyalázkodni ilyen aljas módszerrel abszolút nem sportszerű."
az élet márpedig ilyen: igazságtalan. most még el tudod mondani, h csalás. amikor az öt tonnára megrakott Ducato tarol le, utána már nem lesz lehetőséged hőzöngeni.

ekutya 2009.11.02. 23:46:14

@Heckantrieb: "Nem a kultura donti el, mikor csattansz. Ha igy lenne, nyugat-europaban egyetlen baleset sem lenne."

Kevesebb is történik mint itthon, de erről már beszélgettünk egyszer pár éve.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 23:46:21

Ezt csakis a villanyverdák szimpatizánsainak ajánlom, illetve azok gyermekeinek:

www.youtube.com/watch?v=az6kCEiJtiE

ekutya 2009.11.02. 23:48:55

@ekutya: ...pár évvel, és 2 nick-kel ezelőtt :P

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.02. 23:48:56

Ezt csakis a villanyverdák szimpatizánsainak ajánlom, illetve azok gyermekeinek:

www.youtube.com/watch?v=az6kCEiJtiE

ekutya 2009.11.03. 00:00:59

@Kopi3.14: "Egyetlen potenciális puffer létezik, a hidrogén, csakhogy azt borzalmasan rossz hatásfokkal lehet előllítani"

A másik a sok helyen használt szivattyú-víztárolós megoldás, ami talán 50% körül lehet hatásfokban. A hidrogén tudtommal jobb, de lényegesen költségesebb megoldás.

Első mohikán 2009.11.03. 00:01:47

"Jó dolog a villany hőskorában élni?"
Nem. A hőskor mindig követel áldozatokat.A szőke rózsaszín sálas hölgy lesz az első.
Reméljük, hogy csak anyagi szempontból.(Egyébként aki szorozni-összeadni nem tud,az milyen könyvelő lehet?)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 00:05:06

@tézé 2: Az híres asztalos tesztet az első generációs REVA-val csinálták meg. A LOTUS fejlesztés előtt. A mostaniak 3. generációs REVA-k. Persze ettől ez még minősíti Jeremy Clarkson-t. Kinek pozitívan, kinek negatívan. "Jeremy Clarkson, the UKs favourite and most controversial car journalist"
Egy biztos, igazi showman!

ekutya 2009.11.03. 00:06:00

@JTX: Apropó. A sebváltó dolgot nem értem, mert a Tesla Roadster is 1 sebességet használ. Minek több egy városi autóba?

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 00:23:09

@ekutya: Én is azt mondom, hogy nem kell sebváltó villanyverdába. vagy másra gondolsz?

Első mohikán 2009.11.03. 00:52:50

3.490.000 Ft vételár (kezdő részlet),plusz havi 50 rugó 4 évig = 5.890.000 Ft.
Még a hülyének is megéri, pláne egy szőke könyvelőnek.(Ja, az emelt díjas életbiztosítást és a töltésköltséget kihagytam!)

VV01 · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 01:05:32

@taxi33: Kedves taxi33, olvass vissza; a hölgy REVAi-t vett, amire most még nincs havi mobilitás csomag lehetőség, se kezdő részlet. Az majd csak az NXR-ra lesz elérhető. Ő 3,4 mFt-ért megvette a REVA-t, aminek az ÁFA-ját visszaigényelheti, mivel kishaszonjármű. A töltésköltség pedig 5 Ft/km.

Ciri 2009.11.03. 05:42:41

@JTX:
"A bemutatón példaként említett REVA NXR kezdő ára 10.000 EUR lehet. Az ehhez járó Mobilitás csomag extra összetevőkkel együtt kb. 50 eFt. Ennek a Mobilitás csomagnak az összetevői:
- alapdíj (a jármű fennmaradó értékének a finanszírozása),
- kötelező biztosítás,
- CASCO biztosítás,
- téli-nyári gumik cseréje-használata,
- előírt karbantartás (anyaggal, munkadíjjal)
Mindez 4 éves időtartamra, évi 10.000 km futásteljesítménnyel, 5.000 EUR maradványértékkel."

Azért abban bízom, hogy forgalmazóként egy szimpla operatív lízing ("tartósbérlet")fogalmával tisztában vagy.
Mert ez az, nem is a legjobb konstrukciók közül.Már csak azért is mert ilyen magas indulóval nem igazán éri meg a cégeknek (sem).
Egyes konstrukciók tudják még akár az autópályadíjat vagy a "tankolást" is.

Ja, és ez már így aranyárban van.

esef 2009.11.03. 05:48:33

@Ciri:
Autópályadíj? Ez most komoly? Lemenni vele Balatonra az M7-en? Csak közben meg kell állni Martonvásáron, Székesfehérváron, Polgárdiban és Siófokon tölteni...

Egyébként meg ki látott már ilyet élőben. Iszonyatosan gagyi minőség, a beltere kisebb mint a Kispolszkié, én a magam 2 méterével és 120 kilójával meg sem próbáltam behajtogatni magam...

Rocko- 2009.11.03. 07:31:20

@JTX: és Teslát árultok ennyiért? ;)

Ymmi 2009.11.03. 07:47:26

@taxi33: ...bocs a szó ismétlésért siettem

Ciri 2009.11.03. 08:05:24

@esef:
:))))
Csak általánosítottam.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 08:54:57

@Ciri: Ez csak egy példa az indulóra, adósminősítéstől függően nulla is lehet az induló. Most nem tudom megnézni, de úgy emlékszem 7% körül lehet az alkalmazott kamat mértéke, eur alapon.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 09:11:25

@Rocko-: A TESLA Roadster ára 89.000 EUR + ÁFA. Az itthon 275-ös EUR-ral számolva 30,5 millió Ft.

BTW, itt megnézhetitek a másik forgalmazott elektromos autó árát és mobilitás csomagját: www.vlotte.at/inhalt/at/105.htm
Ez a Norvég Th!nk, aminek az alapára 41.000 EUR. Az Osztrák állam ad (a cégeknek) 30% vásárlási ár támogatást, ezzel az ár már "csak" 28.000 EUR. 10.000 EUR-os maradványérték mellet havi 551 EUR a mobilitáscsomag ára.
Ezzel már össze lehet hasonlítani itthon a REVA-t.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 09:19:08

@esef: A REVA NXR Inercity hatótávolsága 160 km, max sebessége 104 km/óra. tehát le lehet menni vele a Balatonra. Kb. 650 Ft-ba kerül az áram... (130 km).

A kisebb REVAi-be fért már el 200 cm-es ember, de volt olyan is, akinek 185 cm-es magassággal kicsi volt. Igaz, neki nem átlagos volt az alsó és felsőtest aránya. Ezt ezért csak a teszt döntheti el.

A másik vevőnk a kispolszkiját cserélte le. Tőle tudom, hogy a REVAi nagyobb belülről.

Az NXR pedig nagyobb mint a REVAi.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 09:25:40

A fenti www.vlotte.at oldalon a jelenlegi teljes villanyverda választékot meg lehet nézni. Ezek mind átépítések:
Fiat 500 - 45.000 EUR
Fiat Panda - 39.000 EUR
Mazda2 - 55.000 EUR

esef 2009.11.03. 09:34:48

@JTX:
104 km/h-val haladva 160 km?

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 09:38:23

Igaz, a fenti árak 6 év akkugaranciát tartalmaznak - mobilitáscsomag fizetése esetén. és a 6 év garancia korlátozva van 600 töltésciklusra, illetve a csomag ára évi 7.500 km-re.

A hazai bruttó teljes REVA árak:
REVAi Standard 12.500 EUR
REVAi Deluxe 15.000 EUR
REVA NXR City Standard 19.500 EUR
REVA NXR City Deluxe 20.500 EUR
REVA NXR Intercity Standard 30.500 EUR
REVA NXR Intercity Deluxe 31.900 EUR

Ezek az árak vásárlás esetén és nem kell hozzájuk mobilitáscsomagot vásárolni.

esef 2009.11.03. 09:38:34

@JTX:
Más kérdés, hogy fel nem mernék menni az autópályára egy ilyennel. Jól megpakolva, két felnőtt, két gyerek, biciklik, teljes menetfelszerelés. Még a gondolata is vicc...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 09:47:26

@esef: a hatótávolság mindig függ több környezeti tényezőtől is (mint a fosszilisnél is). Erre kérdésedre akkor tudok magabiztosan válaszolni, ha lesz nekünk is egy NXR-unk, és legalább pár hetet már használtuk.
Mindemellett azt gondolom a REVAi 5 hónapos tapasztalat alapján, hogy az teljesen reális, hogy pl 90-es átlaggal, országúton menjen 140-150 km-t.
Én magam is vezettem már országúton 35 km-t oda, 35 km-t vissza, stabilan 70 km/h-val, 10 km-t városban, tehát ez egyben meg volt a 80 km. És a REVAi max sebessége 80 km/h, hatótávolsága 80 km.
Ezzel azt akarom mondani, hogy korrekt a gyár tájékoztatása a műszaki adatokról. De a gyakorlatban azért sok mindentől függ a hatótávolság.
Új utat taposunk, ismeretlen terepen járunk, olyanokat keresünk, akik részt akarnak venni ebben, akik elsők akarnak lenni... :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.03. 10:31:26

@ekutya:
Szíved rajta!
Bár én egy Ferrarit nem hasonlítanék egy tömegcikkhez. Elektromos kocsit nagy tételben soha nem fogsz 7-9 millióért eladni, ha 4 millióért kapsz akkor talán.
Az más kérdés, hogy mikorra jutunk el gyártási költségben, állami dotálásban, környezet tudatunkban, és nem utolsó sorban bérekben addig, hogy elérhető legyen széles tömegeknek.
Ha nem tudják a belső égésű autókkal kb. azonos áron kínálni akkor nagyon nehéz lesz!
Persze lehet jogszabályokkal úgymond "kikényszeríteni" a váltást, de ez nem járható út.

"Ez nagy méretekben majd akkor lesz, ha az állam lesz szíves nem fatüzelésbe fektetni a zöld beruházásokra ...."

Ez így van. Illetőleg a napkollektorok is lehetnének némileg megfizethetőbbek...
Jelenleg a 4 tagú családomnak 1,2 millióba kerülne egy kollektoros rendszer, ami áramot nem is állít elő, csak meleg vizet fűtéshez, illetve fürdeni, és nem tudom vele 100% -ig kiváltani a fűtést.

Rocko- 2009.11.03. 11:10:17

@JTX: köszönöm, h válaszoltál a kérdésre, véletlenül sem kerülted ki. :)

gmower (törölt) 2009.11.03. 11:50:27

@JTX: Szép dolog a lelkesedés, a cél is pozitív, de sajnos ez a fajta megoldás akkor is zsákutca. A villanymotor lesz mindenféleképpen a jövő, de nem akkumulátoros táplálással. Az akkukkal több probléma is van:

- Környezetvédelmi szempontból tragikus. Összetevői iszonyatosan károsak a környezetre, az újrahasznosítás vagy semlegesítés drága.
- A fejletteb lítiomos akkumulátorok sem állíthatók elő korláltan mennyiségben, valószínűleg sokkal előbb elfogyna a Föld lítiumkészlete (kb. 30 millió tonna), mint az olaj, ha hirtelen minden autó ilyen akksikkal üzemelne.
- Az akksi nagy tömegéhez alacsony energiasűrűség társul, amiben nagyságrendileg nem várható fejlődés. Ez mindig is korlátozni fogja a hatótávot (és/vagy a sebességet). Ma is csak úgy tudnak legalább városi közlekedésre alkalmas hatótávot elérni, hogy nagyon alacsonyan tartják a jármű tömegét, ami viszont a szükségszerűen a biztonság rovására megy (hacsak nem használnak F1-es technológiákat, ami viszont az árat emeli csillagászati szintekre)
- Túl hosszú töltési idő. Ez szintén nem kiküszöbölhető, hacsak nem olyan kutak lennének, ahol a teljes akkupakkot cserélik. De akkor hogyan számolnának el a két akkupakk használtságának különbségével?

A fejlesztésekben bízni ezen a téren nemigen lehet. A villanymotorok már elérték a lehetséges legjobb hatásfokot. Az akkumulátorokat sem ma kezdték fejleszteni, bár a villámsebesen elterjedt mobiltechnológiák miatt valóban történt előrelépés, de további fejlesztések már csak a lítiumnál is ritkább anyagok felhasználásával lennének lehetségesek, amik viszont a tömeges felhasználást teszik lehetetlenné.

Én most úgy látom, hogy az egyetlen járható út az üzemanyagcellák felé vezet. Sajnos itt sem látszik ma, hogy képesek lennének kellő hatékonyságú, kellően nagy áramot leadni képes, nagy tömegben előforduló anyagokból készülő üzemanyagcellát előállítani, de ezen a területen legalább nem 100+ éve kutatnak, így még előfordulhat áttörés.

Ha ez sem megy, akkor marad a hidrogénnel üzemelő motorok fejlesztése.

Egyébként senkinek ne legyenek kétségei: a mainál olcsóbb soesem lesz a közlekedés. Amint elterjed valami új közlekedési eszköz, azonnal meg fog szűnni mindenféle támogatás, biztosítási díj kedvezmény, megszületik a regadó utódja, valamint jövedéki adó lesz az új üzemanyagon is (legyen az áram, hidrogén, akármi).

Az egyetlen dolog, ami miatt érdemes ezeket a fejlesztéseket folytatni az az, hogy a közelkedési eszközeink ne a sűrűn lakott városokba szennyezzenek. Mert szennyezni fognak azok is, csak áttételesen (pl.: erőművek). Zöldnek lenni szabad, csak lássunk túl az orrunknál :D

Kopi3.14 2009.11.03. 13:16:16

@Hagalex: Dehogynem tragédia ha üresben fut egy erőmű. A szélerőmű legalább leállítható, mert a lapátokat beforgatod, féket behúzod, oszt cókolom. Ellenben a napkollektorokban feszültség keletkezik a napfény hatására, s bizony hosszú távon nem egészséges ennek ott állni folyamatosan. Amennyiben pedig a folyadékforralásos elveket nézzük akkor végképp katasztrófa állni hagyni a rendszert, mert túlhevül a folyadék, szétbarmolva a rendszert. A probléma meg akkor jön, ha kellene energia, de nincs napsütés, nincs szél, stb. Ilyen a Kárpát medencében bizony elfordul, majd midnen télen.Akkor lehet vakarni a fejünket, hogy mégis miből legyen elektromos áram.

@JTX: melyik dologra gondolsz? A pénzmosásrA? Te írod, hogy mekkora sokezer eurós kedvezmények vannak a járművön, s hogy ezek a kedvezmények sem hozzák ki a tényleges bekerülést. Akkor pedig valaki, valahol pénzt mos, mert különben nem tudná üzemeltetni a gyártói, keresdkedelmi láncot. A műanyagokról csak annyit, fröccsöntött anyagoknál a mechanikai tulajdonságok a fröcsöntési technológiától, szálerősítás esetén duplán függnek. Emellett a műanagok előszeretettel vesznek fel vizet a levegőből, amivel mechanikai tulajdonságaik drasztikusan, akár a korábbiak tizedére esnek vissza. Jelentős részük előszeretettel relaxál, azaz állandó terhelés hatására nyúlik, majd szakad. Na ezek a dolgok egy biztonságkritikus területen, mint a jármű váza hosszútávon életveszélyesek, nem alkalmazhatók.

@ekutya: a hidrogén előállítása vízbontásból valami 30% körüli hatásfokkal történik. Édeskevés. A szivattúyzásos módszer működik. ausztriában, ahol van lehetőség a domborzatból adódóan nagy szintkülönbséget létrehozni, s potenciális neergiában tárolni az elektromosat.Csakhogy az Alpok Magyarország területén belül nem elérhető.

Kopi3.14 2009.11.03. 13:20:40

@JTX: akkor közúti akadálynak tökéletes vagy, korlátozott hatótávval városon kívül. remek.

Kopi3.14 2009.11.03. 13:23:15

@Hagalex: lehet kiépíteni olyan rendszert, amelyikkel fűteni is tudsz. De ha ncisn napsütés egy hétig, akkor megfagysz. Valamitn a nyári kánikulában kezdened kell valamit a megtermelt hővel, mert a kollektort nem tudod kikapcsolni.

Kopi3.14 2009.11.03. 13:24:55

@gmower: azzal, hogy az orrunk alól elvisszük a kibocsátást messzire globálisan szart sem érünk, csak a lelkiismeretünket nyugtatgatjuk, meg düllesztjük a kurva nagy zöld melllünket. De pl. a fogyasztásunk nem fog tőle csökkeni, esetleg a veszteségek miatt még nőhet is...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.03. 14:27:49

@Kopi3.14:

Nemrég jöttem haza a könyvtárból...
Kivettem ilyen könyveket, hogy aszongya:

Mádlné Szőnyi Judit: A geotermikus energia

Hunyár-Schmidt-Veszprémi-Vincze:
A megújuló és környezetbarát energetika villamos gépei és szabályozásuk

Uwe Hallenga: A szélenergia hasznosítása.

Hátha megvilágosodom. Úgyis régóta érdekelt már.

Azt nem nagyon értem, hogy egy napkollektor miért ne futhatna üresjáratban.

Kopi3.14 2009.11.03. 14:29:30

@Hagalex: ert a felhalmozódó hő szétrobbantja. Felmelegedik benne víz, gáz, valami folyadék. De nem vonod ki belőle, így koncentrálódik szépen. Ha nem is azonnal, de nagyon durván hazavágja a rendszert, mechanikai feszültségeket generálva.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.03. 17:31:46

@Kopi3.14:
Ja, hogy Te a melegvíz előállítására alkalmazott kollektorokról beszélsz?!
Amúgy azoknál is meg van oldva valahogyan az "üresenjárás",(tágulási tartály, szelep) itt igazából a villamos energia előállítására alkalmas került szóba, hiszen villanyautót akarunk tankolni...

papa33 2009.11.03. 18:59:05

Csak kiegészítésként egy szakelőadásból: a hidrogén tárolása szuperanyagot igényel, árat nem mondtak, de 2 hét alatt a fele anyag eltűnik, kidiffundál. És kérem megmondani azt a H-t mivel miből állítjuk elő (nem az a kérdés tele a tenger vízzel).
A tüzelőanyagcella jelenleg a gyakorlatban MEGFIZETHETETLEN drága, és mindegy ebből vagy dugós motorból nyerjük az energiát, persze a tüzacella az elegáns. És ez is hibrid, a csúcsigénybevételt a tüzacella esetén kondenzátor/akku segíti.
A villamos autónak nem kell váltó, a villanymotor a legjobb járműhajtó és minél kisebb a sebesség/áll/ annál nagyobb a nyomaték.

És az atomerőmű az amit nem lehet leállítani-elindítani csak napok alatt (a vészleállítás más, de utána indítani megint nem egyszerű...), a hőerőmű sem 1*ű, de a többi, naperőmű, vízerőmű stb leállítható szinte azonnal.

Mondom még egyszer, akkor autózunk villannyal, ha a hatalmasságok akarják, Az új Astra lesz 4 milla felett, a Volt/Ampera mikor fogja megközelíteni? Szerintem ezek az autók, talán picit könnyebbek és gyengébbek lehetnek (mert ha jól tudom 150 KW/LE? alatt is van élet), de reális áron. Egy kocc és totál a 30 milla? Bizti casco rá? Ááááááááááááááá.

Romániában terjed a tetőre szerelt valszeg melegvizes rendszer, nálunk még nem...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.03. 20:18:54

@Kopi3.14: "Te írod, hogy mekkora sokezer eurós kedvezmények vannak a járművön, s hogy ezek a kedvezmények sem hozzák ki a tényleges bekerülést."
Kedves Kopi3.14 segítenél hol írtam ezt? Nem találom.

"A műanyagokról csak annyit, fröccsöntött anyagoknál" Nem szakterületem, de ezek úgy tudom nem fröccsöntött műanyagok. Rendkívül strapabíró ABS műanyag. Az 1940-es évek óta gyártott akrilnitril-butadién-sztirol terpolimernek, az ABS-nek a tulajdonságai széles tartományban változtathatók. A kitűnő ütésállóságú műszaki műanyag 20 százalékát a járműgyártásban használják fel, szerelvényfalak, rácsok, légterelők, borítások, karosszériaelemek készítésére. 1997-ben, az Európában gyártott autókban alkalmazott műanyagok 9, az észak-amerikai autókba beépített műanyagok 13 százaléka volt ABS.

Első mohikán 2009.11.03. 20:30:18

@VV01: Ááááá! Így mindjárt más.3.4 milláért 5Ft/km költséggel egy kétüléses cirka 1m×1m-es "autó" aminek hatótávolsága kb. 40 km, elfér benne a Tesco-s szatyor,fűtés nincs (klíma meg pláne:-D)rögtön megéri.Feltéve ha szőke nő vagy.
(Bezzeg az én fele ennyiért vett 7 személyes klímás egyterűm 16 Ft/km-es költséggel,1200 km hatótávval,zenével,hellyel(!),fűtéssel,raktérrel,sebességgel stb.hol van ettől a szuper vételtől! Hiába,egy vesztes vagyok.)

Első mohikán 2009.11.03. 20:34:41

@Ymmi: El van nézve.Legalább használsz latin kifejezéseket.:-D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.03. 20:51:37

@taxi33:Te nem második autónak vettél egy kisbuszt! :))
Nem a városban rohangálásra...
Szerintem jó lenne ez az autó, de még nem most. Majd ha fele ennyiért ide tudják adni... akkor.

Első mohikán 2009.11.03. 20:53:41

@JTX: "Igaz, a fenti árak 6 év akkugaranciát tartalmaznak - mobilitáscsomag fizetése esetén. és a 6 év garancia korlátozva van 600 töltésciklusra, illetve a csomag ára évi 7.500 km-re."
Szóval: havi 50 ezerért (3.4 millió kicsengetése után) használhatom mondjuk munkába járásra kb. 1 év 7 hónapig,max napi 28 km-t.Eddig szóla garancia,nem 6 évig.És 50 ezerért!
Most komolyan, kit győzködsz? A hülyék a túloldalon vannak, no meg Debrecenben.És nem egy autós oldalon! Ébresztő!

sztrovacsek 2009.11.03. 21:07:45

Az elv, a szándék jó, de sajna míg ilyen áron megy addig hazánkban nem lesz nagy piaca.
Sok kitartást a forgalmazoknak.

sztrovacsek 2009.11.03. 21:39:15

Látom megy a hozzáértés az "alternatív" energia források kihasználtságához.

A homály eloszlatásához: először is minden ilyen jellegű rendszert meg kell tervezni! /lehetőleg olyannal aki már látott ilyet/
A „vizes” napkollektorok még „üresjáratban” sem durrannak szét, egyrészt van tágulási tartálya, és biztonsági lefúvatószelepe. A közvetítőfolyadék hőmérséklete 160 celsius is lehet, tehát e hőmérséklet tartomány főlé méretezik a rendszert.
Való igaz ha nem süt a nap akkor nincs energiatermelés, viszont sokan meglepődnének, hogy milyen kevés napsütéssel lehet már jelentős energiát nyerni.

A napelemes rendszer, más tészta, nincs gond az „üresjárattal”, nem kell napsütés elég ha csak világos van. A gond inkább az energia tárolásával van.

Viszont amióta rohamosan fejlődik a led technika a világításra már rentábilis rendszereket lehet tervezni, kivitelezni, kis méretekben is, van már jó pár példa.

Hővissza nyerés nagy anyagi ráfordítást igényel, nagy hely igénye van a rendszernek.

A földfűtésnek szintén magas bekerülési költsége miatt nagyon hosszú a megtérülési ideje.

A szélturbinás megoldás per-pillanat házilag nem éri meg, gyakorlatilag kivitelezhetetlen jól és hatékonyan működő rendszert építeni.

Mai árakon számolva az első három rendszer kombinációja az ideális kivitelezési megoldás.

sztrovacsek 2009.11.03. 21:41:52

Van otthon egy 5.7 suburban, az jó környezet barát mi? :-)

ekutya 2009.11.03. 22:41:39

@JTX: Erre gondoltam én is. A Tesla 2 sebességes váltót tervezett, de lecserélte egysebességesre. Egy 100 alatt közlekedő autónál, elég kell hogy legyen az 1 sebesség, még ekkora kerékméretnél is. Persze nem tudom mekkora a zaj, de az én szememben ez egy városi kisautó, esetleg elővárosi, azaz keveset megy gyorsan.

ekutya 2009.11.03. 22:46:24

@Hagalex:

Ez a varázslatos tárolóeszköz nekem gyanús.

"Az eszköz azon túl, hogy olcsón és biztonságosan tárolha a hidrogént, még egy menetben a vízből gazdaságosan le is bontja azt."

Ugyanolyan kétségeim támadtak, mint a vízautónál (illetve a szélautónál). A vízbontás ugye nem energiatermelő folyamat (ahogy a szélfogás sem). Érdekes, kíváncsi lennék rá hogyan működik.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.04. 00:12:48

@JTX: ""A műanyagokról csak annyit, fröccsöntött anyagoknál" Nem szakterületem, de ezek úgy tudom nem fröccsöntött műanyagok."

Nem hat, egy darabbol faragjak oket az ugyes indiai mesterek. Gondolod lattak azok mar extrudert eletukben?

"A kitűnő ütésállóságú műszaki műanyag 20 százalékát a járműgyártásban használják fel, szerelvényfalak, rácsok, légterelők, borítások, karosszériaelemek készítésére."

Kar, hogy utkozesnel lofaszt nem ernek, legalabbis meroben uj lenne szamomra, ha a legterelo meg a sarhanyo mentene meg az eletemet, nem pedig az erre tervezett, nagy szilardsagu acel energiaelnyelo elemek.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.04. 00:17:21

@taxi33: "Így mindjárt más.3.4 milláért 5Ft/km költséggel egy kétüléses cirka 1m×1m-es "autó" aminek hatótávolsága kb. 40 km, elfér benne a Tesco-s szatyor,fűtés nincs (klíma meg pláne:-D)rögtön megéri."

Teszkos szatyor a bringan is elfer, futes/klima/utasvedelem ott sincs, hatotav korlatlan, viszont nem kerul 3.4 misibe.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.04. 00:26:27

@ekutya: "Kevesebb is történik mint itthon, de erről már beszélgettünk egyszer pár éve."

Az egy fore eso halalos balesetek szama alacsonyabb. Attol meg a balesetek ugyanugy a mindennapokhoz tartoznak itt is, es sajnos nem te dontod el, csattansz-e, vagy sem. Sot, egy balesethez meg csak masik auto sem kell. Eleg egy jegfolt, vagy aquaplaning.

ekutya 2009.11.04. 00:59:53

@Heckantrieb: Tényleg főre vetítve értettem, és bárkivel megtörténhet. Viszont szerintem egy jó sofőr gyakran el tudja a veszélyt hárítani, vagy eleve nem megy bele olyan szituációba. És ez városban duplán érvényes (és a kultúra is). Márpedig szerintem ez az autó városba való, ahol az utak rendszeresen kezelve vannak, a vízelvezetés megoldott, és a sebesség is alacsonyabb.

Másrészt nem hiszem hogy a többi mopedautó biztonságosabb, pláne nem egy motor, vagy akár a C1. Azt, hogy ennyi pénzért bármelyik rendes autó jobb biztonságot nyújt, aláírom. Viszont aki motorral, vagy mopedautóval közlekedik városban, annak semmi oka nincs panaszra. Egyébként én még mindig egy CLEVER szerű gépre várok. Az 3 csillagot elért az NCAP-en.

Heckantrieb (törölt) 2009.11.04. 08:13:26

@ekutya: Nem bantasbol, de ez nem hit kerdese. Tenyek szintjen egyelore ott tartunk, hogy a C1bol se nem repulsz ki, se nem csuklik ossze a toresteszten:
www.youtube.com/watch?v=ToAIpT-JJxo
www.youtube.com/watch?v=Sn9fZEarTlk

A Reva-rol meg lofaszt sem tudunk, viszont a szarkeveres az allitolag biztonsagos acelkarosszeriarol, az mar ezerrel megy.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.04. 08:56:43

@ekutya: Szóval a REVA-ban nincsen sebváltó, a villanymotor fix áttétellel csatlakozik közvetlenül a differenciálműre.
A motor szabályzása elektronikus, programozott. A műszerfalon nem sebességváltó, hanem irányváltó van (hátra, üres, előre) és egy un. Booster fokozat, amikor is kb. 30%-kal több energiát biztosít a rendszer a motornak. Előzésnél, hegymenetben hasznos a funkció.
Ez az egyik fajta megoldás, a másik fajta -amit más járműveknél használnak- az, amikor a "normál" üzemmódban van a teljes energiaellátás, és egy "economy" üzemmódban a visszafogott, takarékos. A REVA-nál az alapszemlélet az energiával való beosztás, ezért itt ez a normál és "Booster" üzemmód lett kialakítva.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.04. 09:00:18

@Heckantrieb: Nagyon jól látod, a REVA-nál is a nagyszilárdságú acél elemek mentenek meg a sérülésektől. Az is előny, hogy elől nincs egy nehéz motor, gyakorlatilag az egész első rész gyűrődési zóna...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.04. 09:05:35

@taxi33: "Szóval: havi 50 ezerért (3.4 millió kicsengetése után) használhatom mondjuk munkába járásra kb. 1 év 7 hónapig,max napi 28 km-t."
Kérlek figyeld meg, ezt az osztrák Vlotte konstrukcióról írtam, az ottani kínálatról.
És ahogy már írtam, meggyőzni senkit sem akarok, kérdésekre válaszolok, információt adok azoknak, akik kérnek.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.04. 09:30:11

@taxi33: "Ááááá! Így mindjárt más.3.4 milláért 5Ft/km költséggel egy kétüléses cirka 1m×1m-es "autó" aminek hatótávolsága kb. 40 km, elfér benne a Tesco-s szatyor,fűtés nincs (klíma meg pláne:-D)rögtön megéri.Feltéve ha szőke nő vagy.
(Bezzeg az én fele ennyiért vett 7 személyes klímás egyterűm 16 Ft/km-es költséggel,1200 km hatótávval,zenével,hellyel(!),fűtéssel,raktérrel,sebességgel stb.hol van ettől a szuper vételtől! Hiába,egy vesztes vagyok.)"
A tények: a REVAi méretei: H 2,6 m, Sz 1,3 m, M 1,6 m
Hatótávolsága 80 km
A fűtés természetesen alapfelszereltség, a klíma extra (de eddig mindegyiket klímával szállítottuk), sőt kérhető hozzá ülés hűtés-fűtés is (itthon is van egy ilyen modell, félvezetős Pertier-elem működteti, tizedannyi energiával mint a hagyományos klíma)

A REVA NXR méretei H 3,28 m, Sz 1,51 m, M 1,56 m
hatótávolsága lítiummal 160 km

Ami lényeges szempont lehet (különösen mostanában) az nemcsak az üzemanyag ára (bár az is kb. negyedébe, ötödébe kerül) hanem az üzemeltetés összes többi költsége (pl. javíttatások).

A mostani villanyverdáknak méretüknél, sebességüknél és hatótávolságuknál fogva megvan a maguk szerepe: városi közlekedés. Teljesen másra használható, mint egy egyterű. Egyikre és másikra sem mindenkinek van szüksége. Amikor három kisgyerekünk volt, mi is egyterűt használtunk. Megnőnek, elköltöznek, már nincs rá szükség.
Mindenkinek az a legjobb választás, amire szüksége van a mindennapjaihoz. Szerintem.

Kopi3.14 2009.11.04. 19:40:42

@Hagalex: A melegvizesek a napkollektorok. Egyébként az üresjárásnál a probléma: keletkezik a hőtágulásból adódóan feszütlség a csövekben, amik aztán emiatt szépen öregednek, gyorsabban, mint a norműlá használat esetén. Sokkal drágább lesz a rendszer a csökkenő élettartam miatt.

@JTX: egyrészt te emlegetted a gyártótól egyes országok felé küldtt járműveknél a kedvezményeket, kinek mennyiért adja a termékét, majd megemlítettél valamit a ténleges bekerülésről is. Most nem tudom átnyálazni a teljes kommentmennyiséget, közeljövőben megteszem. A kettő nem volt egyező, gyakorlatilag midnen darabra veszteséget olvastam ki. Akkor meg ha fennmarad ez pénzmosoda valahol.
Műanyagok. ABS is elvileg fröccsönthető, így akár gyárthatják az elemeket ebből. A legnagyobb termelékenységet műanyagoknál a fröccsöntés adja. Annak meg vannak problémái, mint írtam. De ez a normál műanyagokra is fennál, nem izotróp szerkezetűek, s az orientáció nem garantálható. Amint azt írtam a műanyagokat használni biztonságkritikus helyen vezélyes. Egy kapcsolónak, nem teherviselő, ütközésnél feladat nélküli lemezelemnek bőven jók.
Peltier-elem(csak hogy helyesen is írjuk) .Hatásfoka borzalmas, roszabb, mitn egy hagyományos ventilátoros megoldásnak. Pl ezért sem lett még egyediralkodó a számítgépek hűtésénél.

@ekutya: vízelvezetés meoldott, utak kezelve vannak? Ezt melyik országban követték el? Idén tavasszal jártam parkolóban bokáig vízben, akkora felhőszakadás volt, a város más részére meg tízcentis sarat hordott. Pécsen.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.04. 20:55:36

@Kopi3.14:
Igen. Kiderült menetközben ahogy olvasgattam a könyveket, hogy némi fogalomzavar volt nálam.
A NAPELEM nem ugyanaz mint a NAPKOLLEKTOR.

Én alapvetően az áramtermelőre, tehát a napelemre gondoltam. Azt simán lehet üresen is járatni, ha valami indokolná.

Napkollektoroknál meg nem is kell üresjáratást eszközölni, hiszen a tartályban lévő vizet bármikor lehet melegíteni, a keringetést fenn lehet tartani. Van nyomásszabályozás a rendszeren.
Más esetekben, ha nagyon muszáj gondolom letakarják. (pl. szervizeléskor, vagy ha olyan jellegű hiba van a körben)

Viszont a geotermikus energia nagyon komoly potenciál lehetne kis országunknak, ha nagyjaink is úgy akarnák.

ekutya 2009.11.05. 00:45:22

@Heckantrieb: Csak a végén nehogy oda jussunk, hogy a C1 még az autónál is biztonságosabb. Szerintem ne ragozzuk tovább ezt a témát. Még senki nem hagyta ott a fogát a Reva-ban. Az utódjai pedig kapnak majd NCAP besorolást.

ekutya 2009.11.05. 00:47:11

@JTX: Érdekes megoldás, gondolom sokkal olcsóbb így. Ha használható, akkor semmi gond.

ekutya 2009.11.05. 00:50:04

@Kopi3.14: Nem természeti katasztrófára gondoltam :). Egy normális városban ha leesik a hó, akkor kotornak, fagyás ellen sóznak... Kiszámíthatóbb az út minősége, mint városon kívül, nagy sebességnél.

Vortex 2009.11.10. 12:54:46

Nem értem miért estetek így neki JTX-nek.
Idejön, megválaszolja a kérdéseket, aztánn a válaszokkal mindenki azt kezd, amit akar. Ha elhiszi elhiszi, ha nem. nem.

Szerintem normális hangnemben kellemesebb lenne véleményt cserélni.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.17. 22:54:36

@Vortex: Köszönöm, így gondoltam én is :)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.11.17. 22:57:50

Újabb lehetőség a REVAi (jelenlegi modell) ingyenes kipróbálására:
ÖKOINDUSTRIA Nemzetközi Környezetipari Kiállítás
2009 November 18-20
SYMA Sport és Rendezvényközpont Budapest

okoindustria.hu/

Ezzel a meghívóval a belépés ingyenes:
okoindustria.hu/upload/file/%C3%96koindustria%20megh%C3%ADv%C3%B3.doc
süti beállítások módosítása