Cobra, könyv, királyság

  2009. október 16. - ommm Címkék: könyv cobra alumínium 289 kirkham 427

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Posztunk sztorija valamikor a 90-es évek elején kezdődik, amikor is a Kirkham fivérek, David és Thomas restaurálni kezdték saját Shelby Cobrájukat. Akkoriban történt, hogy egy barátjuk hozzájutott egy újjáépített lengyel sugárhajtású katonai géphez (minden valószínűség szerint egy PZL TS-11 Iskra kiképzőhöz) és meghívta őket, nézzék meg.

Kicsit amerikai maszlag-szagú a honlap szövege, miszerint meglátták a közöst egy Cobrában és a tompa orrú gépben, de az biztos, hogy szimatot fogtak és puhatolózni kezdtek. Ha ilyen jól és szépen képesek alumíniummal dolgozni Lengyelországban, vajon nem tudnának-e Cobra-karosszériákat is készíteni?

Küldtek egy faxot: „Srácok, tudnátok-e alumíniumból karosszériát is építeni?”
Nem egész 12 óra múlva jött a válasz: „No problem.”

Egy héttel később David már útban volt Varsó felé, egy angol-lengyel szótárral és egy Cobra-makettel. Az üzlet megköttetett, a Kirkham Motorsport azóta a világ legszebb Cobra-replikáit gyártja. A Lengyelországban készült karosszéria és a saját know-how jól egymásra találtak. Olyannyira, hogy a Chevrolet-motorral szerelt 7 literes 427-es replika 56,995, míg a kisebbik, 4,7 literes 61,995 dollárba kerül. (Persze tudjuk, hogy az eredeti Cobra Ford-motorokat használt). Furcsállják, hogy az erősebb változat az olcsóbb? Egyszerű a megfejtés, abból többet adnak el.

Ami érdekes még, hogy a motorokat nem készen veszik, hanem saját maguk öntik ki és munkálják meg a blokkokat. Az alumínium és a rozsdamentes acél nagymesterei lettek.

Egy szép napon Larry Ellison, az Oracle elnöke jelentkezett náluk, hogy építsék meg neki A roadstert. Pénz és idő nem számít. Mindent összevetve két és fél évig készült Larry autója, az ára nem publikus.

Hozzáértésüket azonban nem csak az autó, hanem maga az építés egyes fázisait végigkísérő építési útmutató is mutatja. Extrém módon limitált példányszámban jelenik meg, 4500 dollárért kapható. Minden egyes példányhoz 16 kiló alumíniumot használtak fel, 30 órányi CNC-munka fekszik benne. Lehet, haszontalan, de arra nagyon jó, hogy újra felfedje a könyv szépségét. Tényleg, hányan vagyunk még, akik esténként könyvet olvasnak?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr991454065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karexxrookie 2009.10.16. 19:08:26

jo iras...kene othonra kertet asni :)

indapasssucks 2009.10.16. 19:16:58

kicsit csúnya, de azért nagyon szép

gnme 2009.10.16. 19:16:58

A jó kertész ganajt is hint a földre ásás előtt.

Habár manapság a gané-val is átbasszák a vevőt, olyan üzleteket/elárusítóhelyeket jelölnek bizonyos forgalmazók, amik nincsenek is az adott városokban.

Ember rendelne kétmázsa ganét .. azt a legközelebbi városban átvenné. Csakhogy legközelebbi városban nincs is átvevőhely.

Pedig szimpla ganajról van szó.

biker_kolee 2009.10.16. 19:42:23

Instant get. :) Elég érdekesen született meg, de minden esetre Lengyelországnak nem rossz üzlet (már ha profitál belőle valamit az ország.. :D )

bb84 2009.10.16. 19:52:21

Dik! Alumánium. :D

csbaly 2009.10.16. 20:11:57

Kár hogy egy pár éve más a Shelby Automotive Inc. (Carrol Shelby saját cége)
is gyártja őket. Azóta aki mástól vesz, annak a józan eszét megkérdőjelezném....
Autentikusabb mégiscsak az eredeti tervezőtől, nem? :)

Russell44 2009.10.16. 20:27:08

Már korábban gondolkodám azon, hogy a tömbből mart alu miért jobb az acél lemeznél? Azt értem, hogy nekik a sarokban marógép van és nem ívhegesztő, de tapasztalatom szerint a mart alu alkatrész nem mindig könnyebb az azonos feladatot ellátni képes acélnál - viszont a sózott út megeszi az egészet.

konti10 (törölt) 2009.10.16. 20:42:08

Kedvenc autóm. Nagyon nagyon régen, videomegosztó még nyema, egy külföldi tv adón, valami buzi klasszikus szimfónikus zenét reklámoztak, asszem vagy 60 lemezes kollekciót. Rüheltem az egészet, de Ez a kocsi tépetett benne az őszi avarba, és mindig meg kellett ezért néznem. Lesz ilyenem.

lacza87 (törölt) 2009.10.16. 20:50:38

@Russell44: Lehet kicsit olcsóbb, pontosabban tervezhető. Azért a hegesztésben még benne lehet az emberi tényező a kivitelezésben is, ami drága és nem egyenletes minőségű. Persze ez tipp.

BlazeHun 2009.10.16. 21:08:16

Fasza gépek!

Én majd minden este olvasok!

Könyvet!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.16. 21:32:53

Nem csoda, hogy a nagy ámerikába is hordják az ilyen replikákat. Pont ugyanazt tudja, mint az eredeti, csak nem kerül egymillió dollárba. Sokkal szebb, mint a műanyagkasztnis.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.10.16. 21:51:55

szépen meg van ez csinálva, de azért ha vennék, maradnék a Weineck CObrájánál, ha már lúd, legyen kövér alapon

a 12,9-es motorral azután aláznám ezt a kis 7-literes játékmotorosat (:

Krisi 2009.10.16. 21:52:36

holnap délben meg lehet nyerni a Totalcar-on?

tigrisfog 2009.10.16. 22:22:34

CNC-s vagyok, de hogy ilyen meló sosem jön össze :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.10.16. 22:30:00

K. jó a gép.

Istenem az a hang.....
Órákig el tudnám hallgatni.
Mikor hirtelen vége lett és elhallgatott, szomorú lettem.
Most, hogy este még meg a mosógépem és hallom, ahogy zúg, fütyül, arra gondoltam, hogy barátommá tudnám fogadni azt a mesterembert, aki megoldaná, hogy kábé ilyen hanggal menjen a centrifuga....

Hommes Frites 2009.10.16. 22:30:57

60.000 dolláros replika... Azért már autót is lehet, gondolom én.

barnamackó 2009.10.16. 22:33:48

@konti10:

Emlékszem erre a reklámra, nekem valahol meg is van. Mondjuk nekem a szőke nőci teccett a kocsiból.:-)

Beaver100 2009.10.17. 01:46:59

Igen!! a vilag ezen reszen is csak azok veszik akiknek tobb penzuk van mint eszuk
Udv Floridabol BEAVER

Bűvész 2009.10.17. 02:02:29

@konti10: a zene meg a "more than a feeling" volt alatta :-)

tittadili 2009.10.17. 08:00:20

Ezt az autót nem kellene méricskélni egy másikhoz. Ez egy legenda, nagyon jó minöségben reprodukálva. Shelby-töl 1o x ennyiért lehet ugyanezt megvenni és igen ennyi pénzért lehet venni egy VW Touareget is, de minek? 1o év múlva semmit nem fog érni, 7 köbméter veszélyes hulladék lesz. Ez a Cobra meg a többszörösét fogja érni, lesz benne pár ezer km. Ilyen autót nem boltba járni vesz az ember, hanem hogy meglegyen ez is a gyüjteményben...

pet77 2009.10.17. 08:10:44

nem rossz, de inkább egy super seven replika!!1.6 turbomotorral ugyanezt tudja, és nem cipel magával 1,5 tonnát.

sunblind 2009.10.17. 17:04:12

aaahshit ... Colin Chapman philosophy rules :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.19. 10:43:42

ez valami gyonyoru.....

mondjuk biztos nincs rajta sehol hogy made in poland :D

mestermunka....

laccmacc 2009.10.20. 14:37:26

@pet77: Super Sevent vezetni is tudni kell. Annál alattomosabb autó kevés van.
Ok, a Cobra sem az a jófej júzerfrendli, de azért nem annyira geci.

A Porsche Speedster-t is gyártják replikaként, akkor inkább abba púposkodnék bele.

uglykid 2009.10.22. 04:36:36

Tipikus hőzöngő amerikai, kaliforniai éghajlatra!
Nálunk erősen ön- és közveszélyes lenne!
De azért k...ára kéne!!!
süti beállítások módosítása