Négyből egy tökéletes

  2009. október 04. - Winkler Róbert

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


A Tehén egy kicsit el van hanyagolva. A nyár eleve nem az ő évszaka, ott punnyad a garázsban, míg én motorozok, maximum egy-egy nagybevásárlásra veszem elő, vagy ha rázendít az eső. Egyébként semmi esélye. Főleg, hogy időnként hiába sunyítok az értekezleten, csak nem tudok kibújni a tesztautózás alól.

Időérzékem már jó ideje nincs, úgyhogy nem tudtam, mennyit állhatott a Tehén mozdulatlanul, míg végre el nem vittem sétálni, és azt nem tapasztaltam, hogy az önindító nem forog valami frissen: álltában csendesen leszopta az akksit. Közlekedéssel akkumulátort rendesen feltölteni nem lehet, meg egyébként sem kell vele közlekednem, úgyhogy kivettem az akksit, felvittem, és előírásszerű kelyén, a vécében csepptöltöttem egy hétig.

Huhú, azt a hálától áthatott pöccreröfföt, amit az első indításnál hallatott! Utána persze ismét maradt a garázsban, én pedig tovább motoroztam, és vártam, hogy kész legyen a Cougar.

A Tehénben már a riasztót se kapcsoltam be, hiszen őrzött a garázs, különben is, akinek kell egy 12 éves, lopott, nagy fogyasztású, Európában nem létező japán autó, hát vigye.

És hiába: amikor legközelebb elfogyott otthon kedvencem, a banános szójatej, és megint a Corába akartam menni, természetesen beindult, de megint nem nagyon szívesen. Úgyhogy megkonzultáltam Mazda Mesterrel, hogy valamikor átviszem, hogy kimérjék, mi szívja az akksi vérét. Addig is hallgatom a csepptöltő meghitt percegését a klozetban.

A VMaxot már régen emlegettem. Mit is mondjak, mi volna a megfelelő kifejezés a tevékenységre, amit végez: nyári álmot alszik? Májusban vittem ki Zsoltihoz, lényegében apróságok miatt. Például valami tömítés valahol elfosta magát, és csordogál az olaj. Az igazán égető a halkítás volna: már magam is csak homályosan emlékszem rá, de tavaly lenyestük a kipufogók nagy részét, hogy jobban mutasson az egykarúság, és persze olyan hangos lett, hogy 140-es tempónál is elnyomja a szélzajt.

Na de ahogy néztem az elemekkel és a különböző beteg gépjárművekkel szimultán viaskodó Zsoltit, pillanatnyi elmezavarban azt mondtam neki, végül is nem sürgős. Ami így október elején a szezonra visszagondolva súlyos stratégiai hiba volt. Oké, hogy rengeteget motoroztam az XJR-en, de nagyon hiányzik a VMax, tud ugyanis két fontos dolgot, amit az XJR nem. Úgy lehet rajta naphosszat üldögélni, mint egy fotelben, a motorja meg olyan, hogy hiába erős alul és megy jól középen: fent megvadul. És az adrenalin a fenti megvadulástól termelődik. Az XJR viszont szépen megy, olyan a teljesítménygörbéje, hogy az nem is görbe, hanem egyenes, mint a szög. Tehát hiányzik az az ereszd el a hajam-effektus 8000 táján, amit a modern motorok általában tudnak, a VMax meg mindig.

Annak esélye, hogy idén még gurulhatok egyet a VMax-szal, napról napra csökken. Zsolti pillanatnyilag a garázst építi, amiben lesz csápos emelő, amivel majd könnyedén megcsinálhatjuk a Cougar futóművét. De a VMax ebből a projektből nem sokat profitál – nyilván majd valami bágyadt novemberi vasárnap délben sarkkutató szettben hazacsettegek vele, kiszedem az akksit és rárakom a szürke plüsstakarót.

A Yamaha XJR maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Azért vettem, mert… igen elsősorban azért vettem, mert borzasztóan megtetszett, másodsorban viszont, mert Zsolti időnként megcsúszik a VMax-szal. Amiért természetesen nem hibáztatom, hiszen látom, hogy gyakorlatilag mindent egyedül csinál. Lehet, hogy mi, az ügyfelei (Grespik, Foltos, Náciringyó és a többiek) összeállhatnánk, és szerződtethetnénk neki egy kifutófiút. Akkor azért minden gördülékenyebben menne. De ez se rossz megoldás: van egy hétköznapi autóm és egy hétköznapi motorom, a nem hétköznapiakkal pedig Zsolti végez, amikor végez, és nincs idegeskedés.

Jó, persze, Zsoltinak tényleg nem könnyű, ma például kiszaladtam hozzá egy könyvvel (American Cars, 1960 to 1972), és meg volt harapva az orra: Pufi kutya megörült neki, amikor hazaért, felugrott, hogy képen nyalja és ez lett belőle. Egy szép, sebes orr. Mondom is Zsoltinak, ha éppen valami határidős autóért-motorért jöttem volna, az isten nem mosná le róla, hogy ez valami gyenge kifogás. És hiába nem jöttem most semmiért, látszik, hogy istenáldotta tehetsége van az idióta kifogásokhoz.

Végül is az XJR-be beletekertem egy év alatt 15 ezer kilométert így, hang nélkül, és bár megírtam már, hogy motorra kell egy kis hang, összesen talán kétszer kerültem enyhén balesetveszélyes helyzetbe úgy, hogy egy kis hanggal azért észrevett volna az autós. Megjártam Szlovéniát, Olaszországot, Szlovákiát, Szerbiát, Montenegrót és Horvátországot, és az XJR nagyszerűen szolgált. Szélvédelme nincs, de végül is pont azért vettem naked bike-ot, a markolatfűtés pedig motoros pályafutásom egyik legjobb befektetése volt.

Lényeg a lényeg: elhatározásomat, hogy az XJR-en nem lesz semmi variálás-mókolás, tartottam is egy évig. Most viszont egy egész kicsi hang már nagyon kéne rá, kicsit a sima teljesítménygörbéből fakadó adrenalinhiány pótlásaként is. Kérdeztem Yamaha Jánost, van-e esetleg valami gyári elképzelés kipufogótuningra, de azt mondta, próbáljam ki a Bódis kipufogókat. Az öreg nem egy művész, mint az Akrapovic, de sokkal jobb munkát végez – a Bódis kipufogókba bele is lehet nézni anélkül, hogy Frankenstein-varratokat, eldolgozatlan, ronda részleteket találnánk. Külföldre is sokat dolgoznak és a versenysportban is jók a referenciáik.

Konzultáltam persze Zsoltival is, meglepő módon majdnem szóról szóra ugyanezeket mondta: állatira precíz az öreg, tökéletes munkát végez, jók a cuccok. Arról meg nem tehet, hogy így hívják, Bódis, és az nem hangzik olyan jól, mint hogy Akrapovic. Ígérte is, hogy néz valami jó állapotú használtat, amit persze jó eséllyel mára elfelejtett, de tulajdonképpen még egy évet is simán kibírok hang nélkül.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr481420323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.10.04. 12:45:56

@Neocon: @baseldon: nem szabad sorok közt előremenni. annyi sávot szabad használni, amennyi van.
erről a módszerről a véleményemet meg inkább megtartom magamnak.

konti10 (törölt) 2009.10.04. 12:47:11

V4,V6,V8, akkor van otthon minden ami számít. Sorossal bármit csinálsz, jó hangja nagyon nem lesz. Szerintem a 4-el osztható hengerszámú, V elrendezésű motoroknak van jó hangja. De azoknak is főleg alapjáraton. Menetközben talán a nagy egyhengeresek szólnak szépen. A Maxon én is kiprószáltam mindent, de a gyárinál jobbat nem tudtam összehozni.

Morg69 2009.10.04. 12:48:38

Egy 19 éves Honda CB1-em van, azzal közlekedem, mikor megtehetem. Nem egy sportmotor, nem egy "csopper" de én szeretem. Mikor 2007-ben megvettem egy Hornet 600 üzemanyag rendszere volt rajta és sportkipufogó. Gyorsabb volt, és hangosabb. Kora reggel jártam dolgozni, és így zavart, hogy felébreszthetem vele a környéket, pedig annyira nem is volt hangos. Visszaszereltettem mindent eredetire, és most van egy halkan, csodálatosan járó motorom.

Néha bánom, hogy a sportkipufogót lecseréltük. Nekem úgy tűnik, hogy az utak tele vannak olyan ifjú hölgyekkel és urakkal, akik azt sem tudják hol vannak, mit csinálnak, mikor kocsiban ülnek és vezetgetnek, és hogy rajtuk kívül más is van az utakon. Ott sem tudod megelőzni őket, ahol szabályosan lehet(ne), pedig időnként alig döcögnek. Nem tudod, mikor merre húzzák a kormányt, miközben élénken gesztikulálva beszélgetnek, netán sminkelnek, telefonálgatnak (merthogy kocsira + mindentudó telefonra futja de egy autós szettre nem, a gyári tartozék fejhallgatót pedig ciki lenne használni). A sportkipufogóval ez nem volt gond, mert azzal együtt a motornak volt egyfajta jelenléte az úton. Ha adtál egy gázfröccsöt vagy alacsonyabb sebességbe kapcsoltál, hogy látványosabban (kicsit hangosabban) előzz észrevették, hogy ott vagy, mindenféle egyéb elfoglaltságuk mellett is.
Ezek az autóvezetők azok, akik úgy kanyarodnak, hogy az index használatára sem veszik a fáradságot, és többnyire nem ismerik az elsőbbségi szabályokat - főként a jobb-kéz szabályt - sem. A körforgalomból történő kihajtás pedig külön kaland, ha ilyen vezetők közelében van az ember motorral. Néha tényleg nem árt, ha hallják, hogy valaki ott van a közelben és nem egyedül vannak az úton. És tényleg van különbség az üvöltően hangos és egy normális sport vagy egyéb csak kicsit hangosabb kipufogó között.

gnme 2009.10.04. 12:58:14

A magyar kisvállalkozói életről szól.

Az egyetemen nem tanítanak semmi hasznosíthatót. Ott alkoholról kap paírt az ember. "jól sört ivő, jól cimboráló, gépészethez érdeklődően hozzáálló" = oklevél.

Az autocad-et és a proe-t önszorgalomból megtanulja valahogy .. = tud rajzolni valamelyest (== festményt készíteni)

Aztán kényetelen az ember a bürokrácia útvesztőiben napi négy-öt órát eltölteni, ahol oktatják.

MInden oktatás == egy büntetés + kioktatás.

Aztán lehet dolgozni este és éjjel.

Ja .. megrendelést szerezni is kell .. az elviszi a hét további felét == dolgozni csak hétvégén és éjjel.

pet77 2009.10.04. 13:00:34

Winkler javithatatlan:
Amerikai vényóc,terepjáró a városban,lefűrészelt kipufogó,nulla műszaki érzék, akksicipelés a lakótelepen..
...gratulálok!
Mindig lesznek ilyen "faszegyerekek", vagy egyszer eljutunk egy fejletteb állapotba?

Detox 2009.10.04. 13:05:23

Ne legyünk már ennyire beszűkültek!!!
Aki azt írja, hogy minek hangos kipu, az előkelő szavakkal is annyit érdemel, hogy menjen a picsába! Nekem is gyári dob van rajta, nem 0,5 mp alatt teremtem ott azok mögött az autók és kamionok mögött amelyek az árokba akartak szorítani. (a köcsög qva annyukat így utólag is). Ja, és az irányjelzőt is használtam. Akkor sem vicces, ha egyedül vagyok de szinte az összes eset 2 személlyel történt. Hogy számoljak el egy esetleges baleset során, ami nem is az én hibámból történt. Hogy ki hibájából? Azokéból akik 100kmenként 1x néznek a tükörbe, meg előzni is úgy előznek, hogy: -
kihúznak
-kirakják az indexet
-majd belenéznek a tükörbe.
Ismerős kedves autósok, akik itt oltjátok a motorost? Én nem közlekedek este motorral általában, így egy cseppet sem zavar, hogy Te hogy alszol, vagy éppen össze csinálod e magad ijedtségedben.

virgil76 2009.10.04. 13:08:26

@Suttora, @Pollen: Szánkjű ! :-)

hoosmarcell 2009.10.04. 13:13:34

ezeken a kommenteken komolyan beszarok :DDDDDD

Pista Bácsi 2009.10.04. 13:14:23

Csináljátok csak nyugodtan hangosabbra a kiput a motorokon! Magatokat megsüketítitek, engem meg nem zavar, mert jól szól a hifi a kocsiban.

Ha még hangosabbra csináljátok a kiput, akkor még hangosabbra veszem a hifit.

Viszont ha halkabbra vennétek, akkor én is halkabban hallgatnám a zenét...

HgGina 2009.10.04. 13:25:14

@baseldon: MHSZ '98-ban? Volt az még akkoriban egyáltalán?

pet77 2009.10.04. 13:26:23

Alapszabály motorosoknak!!!!:

Mindig úgy közlekedj, mintha láthatatlan lennél!!!!

átaludtammindent 2009.10.04. 14:13:29

Csak vicceltem.
Egy ember, aki (áttételesen) a hazai tejtermelésből él.

szamok ember 2009.10.04. 14:41:08

A Cougarral szerzett pozitív tapasztalat vitette Veled Zsoltihoz a motrot, vagy fordítva?

Pityorka1 2009.10.04. 14:43:25

Banános szójatej? Jó kis génmódosított szójából, műanyag banánadalékkal. Legalább valódi banános tejturmixot inna. (Az finom.)
Ja: Cougar saját lábán ment a fotózásra, vagy tréleren, netán kitolták?

pet77 2009.10.04. 14:43:55

zsolti majd a vmaxról is leszedi a hűtősapkát full melegen, és megfőzi azt is...
Winkler meg egy szöget sem tud megkülömböztetni egy csavartól, igy az ő szemében Zsolti nagy mágus!

newname 2009.10.04. 14:47:03

Nekem egyből egy tökéletes.
Akkor az most ciki?

newname 2009.10.04. 14:48:51

@Pityorka1:
ne má'.
jó a banán is, meg a tej is -külön külön.
vagy mán' úgy gyön ujabban a tehínbül?

pet77 2009.10.04. 14:51:10

@newname: Persze, nyilván banánt etetnek a tehénnel, amelyikből fejik!!

PGworks 2009.10.04. 16:03:53

A legjobban azt a fekete DR-Z400SM szabadkipufogós motorkerékpárral közlekedő pizzafutárt szeretem, aki a házunkban lévő pizzázóban dolgozik. Főleg éjjel a legjobb. Szépen hallani, amikor az utca végén kb. 500méterre van már. Még akkor is, ha a redőny is rá van eresztve a csukott ablakra. Gondolom, azért kell ez, hogy álmomban az ágykerettel nehogy irányjelző nélkül elgázoljam.

newname 2009.10.04. 16:07:17

Ilyen alapon téma lehetne (vezetéshez tartozik?), melyik a legjobb alkoholmantes sör. /vagy guminő. az azért, mert nem mobilozik vezetés közben/

newname 2009.10.04. 16:08:13

@pet77:
Vagy tejjel locsolják a banánfát. Nem tom', pedig nagy paraszt vagyok.

Bambano 2009.10.04. 16:13:28

A sok idióta motorosnak, aki azt hiszi, hogy a zajos kipufogóval kell jelenlétet érzékeltetni, üzenem, hogy a balesetveszély jelzésére a kresz szerint a kürt való. Ja, azt is jelzem, hogy nem a fénykürt, hanem a duda.

Pityorka1 2009.10.04. 16:35:54

@newname:
Ja, azt onnan tudni, hogy a tehén szarva banán alakú.

Pityorka1 2009.10.04. 16:37:35

WR-nek egyébként is van egy tehene is. :)
A kipufogóból jön a banános tej.

Pityorka1 2009.10.04. 16:39:35

@pet77:
Legközelebbi cikk:
hogyan süssünk a Cougar motorján rántottát, mielőtt megfőztük víz nélkül. (mármint a motort.) :)

Psziho 2009.10.04. 16:48:19

egy benzines suv mellé venni egy amerikai v-nyolcat,egy v-max mellé meg egy xjr-t?

erre mondják hogy több pénze van mint esze!

Morg69 2009.10.04. 17:10:30

@Bambano: "A sok idióta motorosnak....hanem a duda."

Ültél már motoron? Nem ugyanaz egy autókürt és egy motorkerékpáron lévő. Hacsak nem szerelnénk rá hangosabbat, de akkor ismét pampogás lenne, hogy minek egy motorkerékpárhoz ökörbőgés? :P

Ugyanakkor te magad mondod ki a varázsszót: "balesetveszély". Tudod, mikor a KRESZT betartva közlekedik az ember motorral, akkor nem akar mindig balesetveszélyben lenni és dudálni.

Ha én igyekszem szabályosan közlekedni, lehet, hogy a kedves autósok is megtehetik, hogy nem szegik meg a közlekedés szabályait: mobil a kézben/ rúzsozás, szépítkezés/ indokolatlan irányváltások kormányhúzások, mert beszélgetünk stb... Mi lenne, ha mindenki odafigyelne, hogy hogyan közlekedik?

Ugyanakkor, amíg kereskedelmi forgalomban kapható és a szabályoknak megfelelő - nem üvöltő- de nem is hang nélküli - esetleg sport- kipufogóval közlekedik egy motoros, addig kár a KRESZ-t emlegetned.

Az pedig mindig önmagában a beszélőt minősíti, mikor a másikat jelzőkkel illeti érvelés helyett.

Egyébként meg PET77 -nek sajnos nagyon igaza van, motoron úgy kell közlekedni, hogy tudod, láthatatlan vagy.

virgil76 2009.10.04. 17:11:01

@Psziho: A jelenlegi - környezettudatosság tekintetében kissé elmaradott - közmegegyezés szerint arra költi gondosan leadózott fizetését, amire szeretné. Még akkor is, ha ezzel egy igazi eco-bigfoot lesz is :-D

stellaz1 2009.10.04. 17:30:20

Én a bringámra szerelek majd gázdudát, hogy legyen egy kis hangom :)

baseldon 2009.10.04. 17:33:46

@HgGina: khm... '88 akart az lenni, 10 ev ide-oda, az en koromban majdnem mindegy :)

Jamesblond 2009.10.04. 17:58:23

Igenis uraim a hang életet ment. Mint ahogy a sétáló utcákban tolatáskor csipognak az áruszállítók. Ez azért van, hogy a bámészkodó, vagy bamba gyalogosok alá ne sétáljanak. Tehát az a csipogás, sípolás a gyalogos életét mentik. Ami egyébként soha nem tetszik az arra lakóknak. Így van ez a motor hangjával is: Az a motoros életét, egészségét vigyázza. Szintén nem tetszik a lakóknak, meg a bambáknak akik megijednek tőle, mert akkor veszik csak észre mikor elmegy. Ha látná a tükörben hogy jön a motoros, nem tojna be. Az új gépek gyárilag olyan halkan mennek hogy már túlzás. Ez is a túlszabályozások miatt van. És különben is nem mindegy Pesten motorozol, vagy egy vidéki úton. A hang a párhuzamos közlekedésben a barátod:)

moto.sapiens 2009.10.04. 18:04:08

Sok itt az okos megmondóember. Mindenki ért a témához, és minden bizonnyal motorral a picsája alatt jött a világra. Az országúton persze.
A sportkipu alapjáraton nem hangos, de 4000nél észrevehető a jól hangszigetelt autóban is. 1,5 éve van sportkipum. Azóta tudnak rólam az autósok, és bárki bármit állít, nem jönnek ki elém. Ja, a tények makacs dolgok.
Lehet azt is ésszel használni.

Roadkill 2009.10.04. 18:22:05

Mar hogyne lenne hasznos egy *hangosabb* kipufogo(nem kibelezett ultra-mega-turbo kipufogo)! Hanyszor jartatok mar ugy, hogy figyelmetlensegbol ratok huztak a volant, vagy letoltak az utrol? Na ugye...

Motorral egy ilyen akar halalos is lehet.
(persze a hangos dob nem helyettesiti a figyelmes, deffenziv vezetest)

Imperial 1969 2009.10.04. 19:07:39

Eloszor is a a kardant a V-maxon nem eleg az NTV 650-es es a V-max ket fel kardantengelyet osszehegeszteni ugyanis a teljesitmeny miatt kb 1000 km utan elfossa magat. Esztergaltasd ki egy darabbol a ket minta alapjan. Masodszor a villa sosem lesz tokeletes mert az anyagot nem erre a teljesitmenyre terveztek.

Ha normalis Egykaru lengo villat akarsz a Vmax-ra ajanlom ajanlom az OTEC 330-at az arban benne van a hatso kerek is. Bar igaz hogy az xjr-t kuldheted a piacra. Vannak olcsobbak is nezz korul az EXACTREP honlapjan.

Meg valami a regi V-max alapvetoen hibas es elmaradott konstrukcio a motorja meg mindig tokeletes azonban a vaza egy bicikli vazaeval egyenlo.

Ha ram hallgatsz nem koltesz tobbet az oregre hanem gyujtesz az uj V-maxra. Baratom az a gep a mai mercevel merve Perfect.

Victor Franko 2009.10.04. 19:11:48

@Morg69:
„Ültél már motoron?”

Persze hogy nem ult fingja sincs az egeszrol. Nem csak az a kategoria van hogy uvolt a szanalma és legszivesebben lerugnad a motorrol. A hang kifejezetten hasznos lehet ha nincs vizualis kapcsolat azaz nem latod a motorost. Legutobb egy keresztezodesben ahol nem lattam be az utat a balrol erkezo motort eppen a „hangja” arulta el mert nem lehett latni.

Kopasz Szuzukis 2009.10.04. 20:30:55

Eftásak!
Szexualizálhatjátok a hangos motorokat. Ha az ótós nem AKAR figyelni, a MIG-29-est sem hallja meg. Nemrég ballagtam hazafelé az 550-essel. Úgy 45-50 km/h tempóban. Az egyik kipu felfogatása már elfáradt, így volt némi (kb.110dB-es) hangja. Ennek ellenére a szőkepicsa50essuzukis maca balról lazán bevágott a középső sávba, ahol haladtam. Úgy, hogy mind a kanyarodósáv, mind pedig a külső sáv üres volt. Vagyis baszhattam a hangot, ha süket a liba.

Viszont esténként begyűjthettek kismilla "ajjóbüdöskurvaanyjátahangosmotorosának"-ot. Akár tőlem is. Pedig van 1-2 gép az istállóban.

Winkler Róbert 2009.10.04. 20:43:28

@Imperial: Nem a kardánnál szigárog, hanem, ha jól emlékszem, valahol a blokk.
Korszerűtlen? Hát igen, 1985-ös konstrukció, de a 144 lóerő azért inkább előremutató. Főleg, hogy a Harley húsz évvel később a Porschéval csináltatott 1200-ast, ami a VRodban csak valami 109 ló.
Nagyon jó az új VMax, de nekem nem kéne. Nincs meg a járásában az a bársonyos finomság, és persze tökéletes a futóműve, de az is Amerikára, az ottani ívekre van kitalálva. Az árát meg már nem is említem. Nekem egyszerűen régi VMax, és kész. Csak lenne már kész...

ZON 2009.10.04. 20:51:45

@moto.sapiens: az is tény, hogy egy kisgyermek néha szeretne nyugodtan aludni.Néha egy beteg, vagy fáradt felnőtt is, aki éjszaka dolgozott.Sebaj, a lényeg, hogy te érezd jól magad.Hány gyökeret látok/hallok naponta, aki egyedül van a városban a két sávban, de úgy üvölt a kipufogója, hogy 30 méterre tőle összerezzennek a gyalogosok, a normál beszédet sem hallani.Csináljátok-de a tökömRINGEN, ahol nem zavartok mást.(Persze ott fizetős a téma...)
Tévedsz, van motorom, de túlélem gyári kipufogóval is.

kapujanincs (törölt) 2009.10.04. 20:52:13

Winkler úr, hallott már a Vmax cyber silence-ről? ...amúgy?

dtk74 2009.10.04. 20:52:19

Ha nincs hang, esélyesebb hogy nem vesznek észre, ez egy. A másik az hogy a megfelelő váltáshoz is segít az akusztikus visszajelzés. a harmadik, hogy tetszik a gazdának (pl a sajátom nekem. nem beleztem, csak egy sipot raktam a Triumphra). a negyedik egy kérdés: az autókra szerelt sportdobokról miért nem esik szó?
végül: ha olyan jó a hangszigetelés, hogy nem hallják meg a jelzésértékű gázfröccsöt, hogy fogják fel a mentőt, vagy a tűzoltót, rendőrt, esetleg a balesetveszélyt jelző dudát? Sehogy? az gáz lenne, barátaim az Úrban!

bátorító 2009.10.04. 20:55:37

Ma délután Szentendrén motorral hazafelé jövet elszáguldott mellettem kb. egy méterre egy állat, hangos kupuval. Csak akkor hallottam meg, amikor már mellettem volt, meg is ijedtem. Meg volt négyes csapat egy kerékívben lévő, egy felhajtott, egy leragasztott és egy félig felhajtott rendszámú, mentek mint az állatok, zárovonalon mindenen át kb. duplájával a megengedettnek. Mindnek hangos kupuja volt. Elmehetnek a kúrva anyjukba. Veszélyeztetik a többi közlekedő testi épségét/életét és hergelik az autósokat a motorosok ellen. Miközben ők szórakozásból száguldoznak. Ezzel kellene foglalkozni a rendőrségnek és az autós/motoros újságíróknak.

"G"-pont 2009.10.04. 20:56:29

Csáá Winkler!
Ha a szomszédom lennél,biztos tökön rugnálak a herélt vagy bódis vagy mindegy milyen zajszennyező kipufogód miatt.Ne csörömpölj fölöslegesen a mindennapi közlekedésben.Ha vki. vak,figyelmetlen,degenerált vagy csak egyszerűen nem akar észrevenni egy kétkerekűt, azon nem segít a dübörgés sem.Okoskodásod szerint mindenki állandóan nyomhatná a dudát is.Használj inkább élénk színű sisakot és ruhát,na meg a világítást állandóan.
Nem vok. motorhang ellenes,ne érts félre, de mindent a maga helyén.Ha halálomon lennék egy kéthengeres kétütemű vijjogása-vartyogása vissza hozna az életbe.Tuti!Sokat voltam-vagyok versenypályán és annak szélén vagy depójában.Az erős motorhang oda tartozik,a pálya és a versenyzés szerves részét képezi.Na és a szagok...Motorszerelő vagyok,és sok munkát ad az idióta módon herélt(nem bódis)kipufogók rendbe hozása.(zöld kártya)A kétütemüeknél a teljesítmény csökkenését okozza legtöbbször a nyitott "tuning" rendszer.Elkúrja a nyomatékgörbét,oszt lehet vakarózni hová tűntek a lovak.A nagyobb teljesítményért még sok más dolgot is össze kell hangolni.GÁZLEGÉS ifjúság!!!Hat motorom van,amikkel közúton is közlekedhetek,ezekből egyet csak ritkán indítok be,mert szarrá van tuningolva és a nekem csodálatosan szép hangja szinte mindenkit zavar.A gyalogosok és a járművezetők állandóan kapkodják a fejüket honnan jön a veszély.Sőt van aki megijed a második gázfröccsnél,közben csak az én lelkem bizsereg a járgány egészséges hangjától.A kutyák elbújnak,a macskák fára menekülnek,én meg sokadszor mehetek a jegyzőhöz a nem egészen toleráns szomszédok miatt. Na igen...és fél óránál tovább én sem szívesen hallgatom a hangját mert "fáj".Az opera sem magas C-ből áll.
Na csáá Winkler további jó hangolódást.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.04. 21:19:54

@dtk74: "ha olyan jó a hangszigetelés, hogy nem hallják meg a jelzésértékű gázfröccsöt, hogy fogják fel a mentőt, vagy a tűzoltót, rendőrt, esetleg a balesetveszélyt jelző dudát?"

Talan mert a szirena altal kibocsatott hang frekvenciaja egy pottyet magasabb, Einstein.

_B_ 2009.10.04. 21:43:29

@Heckantrieb: A hangszigetelés pont a mély hangoknál nem működik... Einstein... minél magasabba hang, annál könnyebb szigetelni.
Csomagolj be egy hangfalat takaróba, aztán hallgass :)

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.10.04. 22:11:50

@virgil76: Mindig minden változik, a KRESZ-is. Érdemes utána olvasgatni!

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.10.04. 22:16:09

@baseldon: Én ott is megyek előre. Egyébként toleránsabbak az autósok, ha valaki dudál, vagy ugat, az tuti, hogy valamelyik buckalakó országból jött. Lehet, hogy honfitárs;))

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.10.04. 22:23:51

@Rocko-:" nem szabad sorok közt előremenni. annyi sávot szabad használni, amennyi van.
erről a módszerről a véleményemet meg inkább megtartom magamnak.
"

Csak nyugodtan, de a KRESZ szerint szabályos. És ez a mérvadó, nem pedig a véleményed.

Krisi 2009.10.04. 22:44:59

Motorhangokról csak annyit, hogy régebben elítéltem az össze tuningkipufogót, mert azon kívül, hogy szebben szól (persze ez relatív, valaki a tizenhatezret pörgő 600-as sornégyekre élvez, más meg a csattogós- dörrenős hangtompító nélküli V2-esekre) semmi gyakorlati haszna nincs a forgalomban. Ezt valaki kitalálta, Winkler meg ezzel magyarázza azt, hogy nem vették észre. Jól leírtátok már, sok telefonáló hülyepicsa meg hetvenéves félig süket félig vak tata nem amiatt csap el, mert halk a motor. Ráadásul csak akkor hallom meg, mikor mellettem vagy előttem van.

Emlékszem, még régebben motorozgattam tök nyugis tempóban az 5-ös úton, kb 70-es tempóval. Aztán egyszercsak elhúzott mellettem minimum 180-nal egy szpídgép, én meg úgy megijedtem, hogy költői túlzás nélkül tényleg majdnem befordultam az árokba.

És visszatérve azért csak régebben ítéltem el a tuning kipufogót, mert pár napja a Margit Körúton előttem ügyeskedett az araszoló autósok közt egy 800-as VFR Honda, aminek olyan hangja volt, hogy kis híján összerondítottam az alsógatyámat. V4-es motor ugye (egyszerre hörög, mint egy V2, de valahogy a sornégyes hangja is belehallatszik, nem tudom leírni, de hihetetlen), ülés alatt egyedien elvezetve a négy kipufogó. Amikor sebességben húzta neki a motorosa, hát annak valami földöntúli hangja volt!

Rocko- 2009.10.04. 23:02:39

@Pollen: "de a KRESZ szerint szabályos."
egyelőre még nem.

Rocko- 2009.10.04. 23:05:01

és ez a mérvadó, nem a véleményed. ;)

ommm 2009.10.04. 23:47:07

@Psziho: ...és az mennyivel szebb, mikor a más zsebében turkálunk ugye?
Nem leszarod? Miért bánt ez téged?

bikila 2009.10.04. 23:47:13

@Winkler Róbert: Ez az endúró emlegetés Nálad valami mánia? Úgyanúgy lehet hallani teljesen kibelezett csoppert, sor4-et és sokmindent amiket ordenáré módon kilóméterekről lehet hallani.
Vezetni meg úgy kell, mintha láthatatlan és hallhatatlan volnál, mert aki zenét hallgat hangosan a kocsiban (és még közben nem is figyel) baromira nem fog meghallani, akármivel jöhetsz.

Ja amúgy 660-as endúróm van gyári kipufogóval, mindenapi közlekedésre használom Pesten, ha nincs hó akkor télen is - és teljesen jól elvagyok úgy, hogy nem hallanak. Nem állítom, hogy nem vesznek észre nagyobb eséllyel, de szerintem senkinek sincs joga a másikkal olyat halgattatni amit nem akar.

Kertvárosban lakom, és kb. 2 házzal mellettünk este 11 után jön haza rendszeresen a lakó, astrán sportkipufogóval ami annyira nem is hangos, mint amennyire lehetne..., de mégis elég unalmas végighallgatni minden második este amíg sikerül beállnia.

A "kis hang" alatt amúgy ezt érted?

karotta.blog.hu/2005/07/02/rend_a_lelke_mindennek_1 - ből idézet:
...vagy a V-Max hörgéséről, amivel Winkler mozgása három budapesti kerületen belül pontosabban belőhető, mint egy GPS-jeladóval....

A cikk 2005.07.02-án íródott, azóta még le lett nyesve kicsit a kipufogóból, ha jól gondolom - akkor most hány kerület lenne az eddigi 3? :)

bikila 2009.10.04. 23:51:17

@bikila: hallhatatlan helyett hangtalan, kicsit késő van :)

bikila 2009.10.04. 23:54:20

@bikila: na még egy hiba: Nem állítom, hogy nem vesznek észre nagyobb eséllyel, ha van sportkipufogód, de szerintem senkinek sincs joga a másikkal olyat halgattatni amit nem akar.

Imperial 1969 2009.10.05. 00:25:59

Azt hiszem kicsit felreertettel, a V4 parti vagyok. Tudod az NTV hatso villa miatt a kardan eleve ferden van a Maxodban ami meg nem lenne baj, de folyamatossan feszul. Ezert a kardan szimeringje a villa elott szerintem engedi az olajat.

Ha minden aron meg akarod tartani a gepet. Az OTEC 330 vagy 280 vagy 250 direkt oda van tervezve. Ertem en, hogy javitani akarsz a geped menet tulajdonsagain, de vegul be latod majd te is, hogy nincs annyi penzed mint mondjuk a YAMAHA cegnek, hogy kiserletezz a legjobb alkatreszekkel teszteld oket (a mernokok munkajat nem szamitva) majd kivalaszd melyik a leghatekonyabb.

Az Vmax ara Europaban nappali nyilt rablas itt Kanadaban mivel osz van a 2009 modelleket kb 3 millio forintnak megfelelo osszegert meg lehet csipni es a reszlet 0% kamattal mukodik.

Errol jut eszembe neha azert attekingethetnetek Eszak Amerikai kontinens auto parkjara is tudom, hogy ez nem fontos, de van egy ket erdekesseg es nem csak benzinfalokbol all az orszag. Tudom irtatok az uj Ford Pick up-rol, de nekem ugy jott le mintha nevetsegesse akartatok volna tenni. Meg a Cadillac Escalade-bol is van Hybrid. Peldaul az uj 2009 Acura TL nem olyan bena vagy ha atmenetet kerestek a Golf 4 es 5 kozott ott a CITY csak a VW rajongok kedveert. Az uj NISSAN MAXIMA vagy amikor olyanokat irtok, hogy a Honda nem gyart tobbe sportos kocsit akkor a 2009 HONDA CIVIC COUPE vagy a 2009 Accord Coupe mi ?

Ejoy 2009.10.05. 00:36:37

Most komolyan. Mit adott ez a Zsóti gyerek neked eddig? Ez normális, hogy ennyi ideig szerel?

tiramiska 2009.10.05. 00:39:15

@Heckantrieb: Vagy esetleg a fej horizontális mozgatása is működhet! :)

Krisi 2009.10.05. 00:58:14

@bikila: Yamaha XT a géped? Annak szerintem gyárilag is elég jó a hangja, persze, hogy nem kell rá tuning kidörrenő. Mármint úgy van jó hangja, hogy szép, nem úgy, hogy hangos :)

Krisi 2009.10.05. 01:07:55

Az meg számomra is felfoghatatlan, hogy W.Robi miért hordja a cuccait V-Max Zsoltihoz. A blogposztokból nekem (meg látom még sokaknak) az jön le, hogy hónapokat kell várni mindenre, ráadásul nem is mindig csinálja meg jól.

Értem én, hogy haver, meg jófej, de haverokkal sörözni járok, a szerelőhöz meg a kocsit/ motort viszem. A kettő egymástól független. Lehet, hogy drágább, de legalább hozzáértő, nem kísérletezik a cuccaimon, hanem megjavítja azokat, valamint két héten belül vagy megcsinálja, vagy azt mondja, hogy nem tudja, mi a gond, és megadja egy másik szerelő címét.

Ettől függetlenül persze le lehet ugrani pár hetente V-Max Zsoltihoz, hátha áll egy Boss Hoss, valami V8-as tepsi vagy akármi az udvarában, ami érdekes.
sőt pontosítok: el lehet menni a Cougar-ral vagy a V-Max-szal, ami működik, mert egy másik szerelő megjavította :D

bikila 2009.10.05. 01:20:42

@Krisi: Igen, XT660R - ami valóban hangosabb egy kicsit, mint mondjuk egy 650-es DL gyári kipufogóval. Szerintem is szép hangja van :), persze ez mindekinek a saját ízlése szerint tetszik, vagy nem tetszik egy motor hangja.
Viszont az XT előtt egy 400-as burgmannal jártam, na annak aztán tényleg nincs hangja...

Imperial 1969 2009.10.05. 01:47:26

Azert a V4 az mashogy szol.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.05. 03:18:46

@PGworks: én a fejére hajtogatnám a kurva hangos vacakját, majd megkínálnám egy pizzával :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.10.05. 03:28:19

@Krisi: Vidéken lakok, de már úgy egy évtizede mifelénk sem engedi meg még a legostobább szerelő sem magának az ilyen udvaron, "ólmelléki" műhelyt és határidőket. Vagy a Zsolti fizet neked, vagy igen alacsony a pesti emberek igénye szerelőre...

bikila 2009.10.05. 07:54:10

@Imperial: Tökmindegy milyen motor. Éjjel 2-kor a V4 is, meg a S2, S4, akármilyen motor hangosabb kipufogóval zavaróan szól.

Nekem is tetszik sokféle sportkipufogós hang, ne értsd félre, de nem a közútra való, hanem a versenypályára - benne van a nevében is. Szerintem ilyen egyszerű.
Ausztriában a keresztvizet is leszedik rólad, ha hangos a motorod/autód leszarják a tanusítványt, meg az e betűdet - ha hangosabbat mérnek mint a megengedett. És szerintem igazuk van.

Imperial 1969 2009.10.05. 09:16:57

Elni es Elni Hagyni.

En sem arra gondoltam, hogy hajnali 2-kor lakott teruleten kell repeszteni es hozni a MAD MAX erzest.

Azert mondjuk ugyanez nem tudom kit zavar a GRAZ-i alagutban a rendorokon kivul hajnali 2-kor.

Psziho 2009.10.05. 09:42:02

@ommm:

nem érdekel a Winkler zsebe mert ez a négy jármű max egy tömblakás ára,igazából semmi

egyszerűen köbcentimániában szenved Winkler,pont ez az amire semmi szükség azokon az utakon ahol ő közlekedik

tegye,azzal jár amivel akar,lehet monstrumokkal araszolni a forgalomban
lehet kifelé élni,ha neki megér ennyit

a v-max után ha felülne pl. egy transalpra rájönne hogy az 5-ször többet ér,viszont azzal nem lehet pózólni

neki ez a fontos,bohóchajhoz jobban is illik!

laccmacc 2009.10.05. 10:57:54

Grespikkel egy szerelőhöz járni olyan szerintem, mint sajtreszelővel rejszolni... (Ford Fairlane-től szabadon)

Szerintem nem a motorok hangján kéne erősíteni, hanem az autósok buzeránasabbik felén állítani picit.
Bár néha nekem is segített egy-egy balról jövő wrumm-wrumm, hogy engedj előre csávó.

HattoriHanzo 2009.10.05. 12:42:34

@Psziho: Bizonyos keretek között mindenki azt csinál, és úgy, ahogy akarja - már ha meg tudja fizetni a különadókat, de ehhez meg aztán tényleg senkinek semmi köze.

Ezt hívják demokráciának. Érdekes, hogy a nagybetűs Európában senkit nem zavar, ha valaki hangos motorral közlekedik (Olaszok, görögök, franciák rendszert csinálnak belőle, hogy lereszelik a kiput. Mondjuk én kiröhögöm, de ez legyen az én problémám), vagy ha 20-30-cal tötymörög az üres utcán, vagy ha két sáv között az ipse össze vissz bóklászik, vagy ha éppen siet és száguldozik.

Senki meg nem szólná: mert van Tolerancia. Ja, és ált. ezeken a helyeken éjszaka 2-kor van a legnagyobb motoros élet ;). Szóval, egy tanulmány ez a Agyarországnak nevezett asztrofizikai csoda (hogy rohadjon meg a biciklis, meg az autós, meg a motoros, meg mindenki :)
@bikila:
Na ezért nem szabad német nyelvterületen élni, mert ha a fű hosszabb a kertedben, simán rádhívják Hanst.

HattoriHanzo 2009.10.05. 12:55:19

A másik ez a wrumm wrumm, engedj előre meeee itt jövök. Mindenkinek joga van az úton közlekedni, és aki előbb van, arra a mögöttelévőnek kell figyelnie, tök mindegy, hogy motoros, vagy tolószékes nyomorék, vagy Kiszelt Tünde. Persze, ha lát az ember egy motorost a visszapillantóban nyílván arrébb húzza a kormányt, de erre nem lehet apellálni.

Psziho 2009.10.05. 14:18:30

@HattoriHanzo:

'Érdekes, hogy a nagybetűs Európában senkit nem zavar, ha valaki hangos motorral közlekedik "

németország,ausztria ,skandinávia-esélyed sincsen hangos motorral közlekedni,mert bent van a forgalmidban hogy milyen a kipufogód-ha nem olyan akkor mehetsz műszakira+pénzbüntetés!

Psziho 2009.10.05. 14:23:15

egyébként minden hangoskipufogó imádónak azt kívánom,hogy majd családjával gyerekeivel olyan főúton lakjon,ahol a fiatalok minden este lennt az utcán túráztatják a gépeiket

mert demokrácia van!

HattoriHanzo 2009.10.05. 14:40:05

@Psziho: Ausztria/Németorszag nekem nem mérce és nem is nagybetűs, egyik se a tolerancia őshazája (WW). :) Ők is csak tanulók a nagy Európában.

"németország,ausztria ,skandinávia-esélyed sincsen hangos motorral közlekedni"

Ezt erősen kétlem :), aki volt Berlinben, tudja... De már a bajorok is sokkal szabadosabbak. Senki nem mondta, hogy imádja a hangos kipufogókat, de ha valaki azt szereti, akkor szíve joga. Főútra meg nem költöznék, mert elgázolnának :).

HattoriHanzo 2009.10.05. 14:41:56

@Psziho: ..."azt kívánom,hogy"... vmi negatívum...

kicsinyes negatívizmus

Nusy73 · http://egyszeregy.blog.hu 2009.10.05. 15:10:35

Hm, hm...
Részemrõl egy DL650-et nyúzok, és nem sportdobbal. SOHA nem volt még gondom azzal, hogy figyeljenek, mert NEM BÍZOM senkiben és pet77 írása szerint közlekedek. Még táblával védett keresztezõdésbe sem megyek be óvatlanul. A motorozást pedig élvezem, de konkrétan a bp.-i motorozás nem élvezet, hanem közlekedés. Élvezni egy dobogókõi, vagy váli kanyart lehet, oda viszont szükségtelen a hang.

Összegezve: rohadtul nem hiányzik a sportdob sem a mocimról, sem más mocijáról, hogy halljam.

Psziho 2009.10.05. 16:53:24

@HattoriHanzo:

kicsinyes negativizmus?

-te viszont egy önző bunkó vagy aki nincsen tekintettel másokra!

hangos kipufogóval menj a pannónia ringre,és ne a városban játszd az agyad!

görögország meg franciaország lehet hogy neked példa,igazi autófelgyújtós hely mindkettő remélem mi nem követjük a példájukat

én rendet akarok,és aki nem azt akarja annak rá fogok lépni a nyakára!

HattoriHanzo 2009.10.05. 17:27:08

@Psziho: Ne is kövesd az európai példát, nehogy már valamit tanuljál. És ne is utazz kérlek, jobb neked otthon; egy európai ember ez után a szöveg után tuti rálépne a nyakadra :) Ki mondta, hogy van ilyen kipufogóm (?), én sem szeretem, de tiszteletben tartom más szokásait, egy bizonyos fokig - ellentétben veled, aki bunkózik és közben toleranciáért kiált. Örülök, hogy szerinted nem vagyok tekintettel másra, ahhoz képest, hogy az előzőekben másról sem beszéltem, mint a toleranciáról :D Szövegértelmezés 1-es.

HattoriHanzo 2009.10.05. 17:30:13

@Psziho: Jah, szar helyeke ezek, mint Görögo; Fr.o; Spanyol.o; Porugália; Olasz.o. stb...

bikila 2009.10.05. 18:22:59

@Imperial 1969:
Azert mondjuk ugyanez nem tudom kit zavar a GRAZ-i alagutban a rendorokon kivul hajnali 2-kor.
+++Nyilván senkit, az simán szopatás, de ők abból indulnak ki, hogy lakott területen is ezt csinálod...

Én már annak is örülnék, ha furulyával használnák a sportdobot, úgy már kellemes a hangja, és igazából szerintem nem is zavaró (akkor teljesíti is a tanusítvány szerinti előírásokat)
A versenypályán meg mindenki úgy használja ahogy akarja. Szerintem ez lenne az élni, és élni hagyni.

bikila 2009.10.05. 18:35:58

@HattoriHanzo: Az biztos :) Ez már a másik véglet... Valahol a mostani és az általad említett között van szerintem a helyes út.

átaludtammindent 2009.10.05. 19:02:45

na de az a szójatej azért durva...

Detox 2009.10.05. 19:43:10

Ez a Psziho beteg. Semmiféle tolerancia nincs benne mások felé, tipikus "ha nem az van amit én akarok akkor dögölj meg a kurva anyád" ember. Ki nem szarja le, hogy te mit akarsz, neked mi kell, meg neked mi nem tetszik!

Nekem sem tetszik a bajszod!
Ja, nincs is bajszod? Az sem tetszik!

HattoriHanzo 2009.10.05. 21:03:18

@gnme: Kövezzetek meg, de ez az Árpa egy zseni. Pszicho fehérzokniban, szandálban és tescos maciban :D Állat

HattoriHanzo 2009.10.05. 21:06:11

@bikila: Persze, szarospista hegesztett MZ-je nem jó megoldás ;). Talán eljönnek még azok az idők - ha megérjük -, hogy annyi robogó lesz, mint például Milanoban.

Psziho 2009.10.05. 21:30:16

ha már a grazi algutakat említették itt,előtte a pályán Gleisdorfnál 300 méterenként óriási világító neonok hirdetik hogy lassan hajts mert hangos a menetzaj-végig hangfogók között megy a pálya-és az óriás digit kijelzőn alvó csecsemő látható

úgyanolyan intoleráns barmok a gleisdorfiak mint én,igazi beteg állatok!

Kopasz Szuzukis 2009.10.05. 22:51:15

Jellemzően idióta tudathasadásban szenved a motorostársadalom hangosabbik fele. Egyrészt tépik a szájukat, hogy a mai bukósisakok jó része 120 fölött már túl zajos. Ugyanakkor minden szívfájdalom nélkül kipufogót herélnek. Mindezek tetejébe még egy kretén zsurnaliszta adja is a lovat alájuk.

HattoriHanzo 2009.10.06. 00:14:07

@Psziho: Nem vagy Te beteg, csak egy kicsit ideges.
@Kopasz szuzukis: Jó a neved! :) Nyugi, ez a világon mindenhol így megy, csak máshol nem szólnak akkor se, ha - teszem azt - az utca közepére szarsz egyet. Nem kell mindenkiben az ellenséget látni, lehetsz még te is motoros.

Imperial 1969 2009.10.06. 00:41:39

@Kopasz szuzukis: Errol jut eszembe Idaho allamban nem kell sisakot viselni, de azert a Harley-k ott is eleg hangosak.

Amugy igazad van, ez eleg paradoxon.

Psziho 2009.10.06. 09:03:42

@HattoriHanzo:

nem vagyok ideges,alcsony pulzussal lépek a nyakadra hidd el!

és minden olyan korlátolt barom nyakára,aki szerint a demokrácia az,hogy mindenki azt csinál amit akar!

ti vagytok azok,akik nem tudnak egy pillanatra sem elvonatkoztatni a saját kis piti szaros életük-szórakozásuk-életvitelük,és mások nyugodt élethez való joga között

akik sértve érzik magukat ha nem játszhatják a hülye fejüket a belvárosban egy üvöltő kipufogóval

mondom ezt úgy,hogy 20 éve motorozom japán motorokkal,aktívan versenyzek,motorosboltom van-igaz nálam nem lehet olyan kipufogót venni amire az van írva hogy off road only

HattoriHanzo 2009.10.06. 11:30:53

@Psziho: Nyomi, mit hergeled magadat? Azt hiszed, hogy te vagy a világ legerősebb embere?! :)

Psziho 2009.10.06. 11:39:52

@HattoriHanzo:

mondtam már hogy nem vagyok ideges
neked ez a mániád?

amúgy ez az utolsó hsz-ed már csak szájkaratézás,semmi köze a cikkhez úgyhogy én itt befejeztem,mert erre nem vagyok kiváncsi.

HattoriHanzo 2009.10.06. 12:36:46

@Psziho: Te karatéztál végig, én egy percig nem durvultam, nem is káromkodtam (nem az én világom). Egyetértek, zárjuk le a témát. Nem hinném, hogy nagy véleménybeli különbség lenne kettőnk között, csak én européer módra próbálok gondolkodni, te meg inkább amcsi-módra. :)

Stock 2009.10.06. 12:49:45

@Winkler Róbert: káromkodás nélkül már tényleg nem tudsz "fogalmazni"??

"Főleg, hogy időnként hiába sunyítok az értekezleten, csak nem tudok kibújni a tesztautózás alól"

rémlik mi a foglalkozásod?! :))
a fél karomat odaadnám, ha alám tolnának egy autót egy hétre, hogy mondja véleményt... esetleg fizetésért..
kicsit elszaladt a ló!

nikó 78 2009.10.06. 22:08:35

@Stock: Egyetértek maximálisan veled.Winkler mostanában valamiféle flottám aktuális állapota-című publikációkat közöl,és számomra is úgy tűnik mintha egyre jobban távolodna a témától.Édekes dolog ez,biztos nagyon jó lehet élvezni az életet,XJR,V-Max,Cougar,Tehén-közreműködésével.Egyik sem kispálya egyenként sem.Valszeg ha megtehetném hasonló képpen cselekednék,csak én nem vagyok Winkler.Ők léterhoztak valamit, ami nem a csontig benyalós Gyulai Balázskás rettenet.Karotta egyáltalán a TC-nek dolgozik még?Képernyőre kellene újra kerülni!Vagy ez már nem is szempont?

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.07. 03:55:15

a bananos szoja tej azert kellett a cikkbe hogy felkapjuk a fejunket?

ha azt irtad volna hogy egy szal kolbaszert ( bocs: kobasze` ) kellett volna kedvenc bolleredhez menni, az oke, vagy hogy epp elfogyott az eros pista otthon, vagy valami, de ez a szojatej.... ( es bananos!!! )

amikor lattam a polcon eddig mindig azt hittem hogy felnott, egeszseges, beszamithato ember on szantabol nem akar fogyasztani ilyet.

hat izlesek es pofonok...

sor es szojatej....

amugy vannak lusta szerelok, vannak elfoglaltak, a 4:1 addig jo amig van 1 :D utanna kellemetlen :DDD

\prosit a szojatejhez!!!!!!!!!!!!!!!:D

nagyo78 2009.10.07. 09:38:24

Jó a tehén rendszáma: JBG. Ha itt lenne Szerbiában, jebiga-nak hívnák, ami annyit tesz b*zd meg. :D

moto.sapiens 2009.10.22. 19:30:19

@ZON: Kedves agyas, mint említettem:4000 fölött.
Ha a gyerek az én kipufogómtól felébred kap tőlem ingyé füldugót. Ki ne találjuk már, hogy ettől tart itt az ország! Nem "jól érzem magam", hanem balesetveszélyt hárítok el! Jó reggelt!
süti beállítások módosítása