Subject: Vegyél keveset futott autót...

  2009. szeptember 25. - ommm Címkék: ford átverés használt nepper scorpio

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kedves barátunktól kaptuk az alábbi e-mailt, illetve levelezést, alcíme akár lehetne a Kis magyar történet is, annyira jellemző példája a gerinctelen átverésnek.

Olvassák csak:

Nézzétek meg amíg fent van mindkettő...
Ezt az autót néztem meg:



A legnagyobb gáz az volt, hogy a váltót megsütötték benne. 2-esből nem vált fel 3-asba csak gázelvételre (vagy amikor leszabályoz a motor), össze-vissza váltogat, aztán az apróságok: vezetőülés eltörve (Scorpio betegség), fordulatszámmérő nem működik, rossz helyen emelték meg egyszer és benyomódott a küszöb, mindkét ütköző törött és csúnyán javítva, jobb első és bal hátsó indexbúra törött, jobb oldali kipufogósor kifúj.
Aztán beadták egy kereskedésbe:

Mennyivel szebb ez az autó! És mennyivel kevesebb kilóméter van benne!
És olcsóbb is! ;)
Kiváncsi vagyok, hogy mikor veszi le a gazdája az eredeti hírdetést...

 

Zsolt, Pista, Gábor!

Nos, Uraim, ismét egy igen tanulságos történet. Az alábbi emailben emlegetett autó szemrevételezésénél magam is jelen voltam, közösen megállapítottuk, hogy bár őszintének tűnik a tulaj (illetve alkalmazottja, aki felhozta a kocsit Szegedről), itthoni piacon irreálisan reális kilóméterszámot említettek, megmondták már telefonba is, hogy kicsit beteg az automata váltó, de egyébként a szokásos használati nyomokat leszámítva ez egy nagyjából korrekt autó. Csak ugye három kilót nem ér meg, de a gazdája által végső árnak mondott 250-et sem, mert a váltó nem kicsit beteg, késve, rángatva vált fel-le, szóval foglalkozni kellene vele, nem is keveset. Ezért is mondtam cimborámnak, hogy a kilátásban lévő szopáshalmazt figyelembe véve (bontott váltó, meg a beszerelés, meg a satöbbi) 150 szerintem a teteje, amit ki szabad érte fizetni. A hölgy határozott nemet mondott, és mellé a kettőötvenes minimum szintet. Mi meg köszönömöt, illetve viszlátot -meg persze kuncogtunk, hogy a nepper, akihez ezután viszik, sem fog többet adni érte.
A két lementett kép, illetve a még aktív hirdetések igen jellemző képet festenek a magyar használtautó piacról. Asszem holnap felhívom én is mindkét hirdetést... Már csak kíváncsiságból, ki mit mond.
Talán mások okulására akár meg is írhatnátok.

Zoli


Nem nehéz kiszúrni a klasszikus trükköket: vax, visszatekert óra, friss műszaki. Ez nekem új volt, nem tudtam, hogy Magyarországon levizsgázik, ergo forgalomképes lehet egy autó, aminek lényegében kuka a váltója. Sebaj, történt már cifrább is. Okuljunk, tanuljunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr531406714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.09.27. 19:05:30

@mizie:
A Nissan Almera jó autó, csak hátul nagyon szűk. Néztem én is (~2méter), nem fért be mögém a gyerek...
Esetleg egy 2001 év végi, 2002 év eleji Toyota Corolla (AE11)? Vagy amiért sokan megköveznek: Renault Megane/Scenic? A gyújtótrafó problémát egyszerű orvosolni, amúgy a közhiedelemmel ellentétben semmivel sem hibásodik meg gyakrabban mint a német autók.
A szervizkönyv semmit nem jelent, 5000 Ft-ért bepecsételnek minden kötelező szervizt. Ha van, de nincs végig pecsételve, az sem rossz, ha nincs, akkor felejtős az autó. Ha "majd beadja a tulaj" akkor is le kell lépni. Nézzétek meg az üvegeken a gyártás idejét, elárulhatja, hogy volt-e komolyabb törés. Szakavatott szemnek sokat elmondanak a féktárcsák is (Ha mondjuk az 50.000 km-es autón zsír új, nekem több mint gyanús.) Rám akartak olyan Toyotát rámsózni, aminek állítólag 86.000 km-nél olyan olajfolyása volt mint előtte a 120-as Skodámnak 170.000 km után sem... Szerelővel átnézetni (vagy vigyél szerelő barátot/ismerőst) vagy helyben keress egy szakit, de semmiféleképpen ne azt amit a tulaj/kereskedő javasol...

mizie 2009.09.27. 19:09:54

Igazából általában ketten ülünk benne, csak ez a kategória, az amiben elöl van elég hely, kényelmesen el lehet férni.

ajánlották még nekem a focust is de az nagyon nem tetszik :)

A szervizkönyvben én az átlagos futást nézném, de ha úgy pecsételnek bele ahogy az eladó akarja akkor végülis mindegy...

Mit ajánlotok akkor, hogyan vegyek autót? :)

A szervizben az átvizsgálás mennyibe kerül kb és mennyi ideig tart?

esef 2009.09.27. 19:10:31

@newname:
Nekem mindenki osztotta az észt, hogy ne vegyek japán autót, mert drága az alkatrész hozzá (szerintem is, de ritkábban kell), német autót vegyek, csak az az autó (ja persze, Opelben EGR-szelep csere kinek nem volt még?) Végül francia lett, a legnagyobb megelégedettségemre.

@le professionnel:
Hondából sem mindegy, hogy milyet. Civic-et kerülném, mint hajléktalan a vizet...

@Peterg:
Ismerős autószerelő vett egy 2003-as Megane-t 9.000!!! km-rel, öreg dokitól.

Peterg 2009.09.27. 19:17:42

@mizie: nekem a Mercedesnél az mondták hogy 20 ezerért átnézik az általam kiválasztott autót.
Ebből kiindúlva valószínű a többi márkaszervíz is hasonló árban lehet.
De megteheted, hogy felhívod bármelyik szervízt és érdeklődzs.
Vagy ha van egy jó szerelő ismerősőd, akkor ő talán olcsobban sőt biztos olcsoban átvizsgálja.
De semmiképpen ne a kereskedő által ajánlot átvizsgáló szakihoz, szervízbe vidd!!!!!!!!!

le professionnel 2009.09.27. 19:19:51

@esef: háát, az új tényleg egy szörnyeteg, olyan csúnya, mintha odaszartak volna egyet az útra. De a váltója, motorja jó, nagyon jó

newname 2009.09.27. 19:21:10

@esef:
..már bocs, hogy belepofázok, de bármelyik márkaszervíz megmondja, melyik szervízben mit végeztek a kocsin (amit te csak a szervízkönyvben látsz), ha belép a szgépes rendszerébe...

le professionnel 2009.09.27. 19:21:18

@mizie: Pedig az általad felsoroltakból messze a Focus a legjobb. A futóműve pedig kategória első. A hangolása díjnyertes. Senki sem érti miért. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.27. 19:23:19

@newname: a fílingérzés az az, amit tímcsapatban érez az ember:)
Asszem egy páran nem értik a dolgot: nem hibátlan autót vár az ember három kilóért, de természetesen a lehető legjobbat. Minden autónak meg van a nagyjábóli értéke X évesen Y kilométerrel a háta mögött. Ha körülnézel a piacon, látod, hogy egy adott évjáratú autónak hogyan szóródik az ára, látod, kb. mennyit ér egy átlagos állapotú ilyen kocsi. Ami pedig az átlaghoz képest plusz vagy mínusz az autóban, az fel vagy le módosít(hat)ja az árat. Tehát ha a kocsi úgy általában rendben van, de rossz a váltója, sérült valamije, az lefelé visz az áron -te döntöd el, neked mennyit ér a kocsi így. És természetesen ha hibátlan, keveset futott, nagyon karbantartott, az felfelé viszi az árat (ezt már természetesen az eladó akarja majd érvényesíteni), ismét csak annyira, amennyit a vevőnek is ér.
De a ényeg továbbra is az, hogy nem a kilóméteróra állása riasztotta el a vevőjelöltet, hanem a költségesnek ígérkező váltójavítás, pontosabban az, hogy avval a költséggel együtt már nem lett volna reális vétel a kocsi. De természetesen ez nem ért volna egy sort sem, de sajnos valaki átverésre akart játszani az autóval, méghozzá arcátlan, kisstílű módon. Ez viszont már azt gondolom érdemes arra, hogy az ember felhívja mások figyelmét, vigyázat, mert itten kérem csalnak.

WSzabi 2009.09.27. 19:26:07

Faterom vett egy FordMondeoTournierGhia-át 6 éve, az 1992E30asBMW318i-t számolták be.
A Fordot ügyvéd jelenlétében vette át, a kereskedő az aláírásával szavatolta a kilóméter óra állásának hitelességét.
Utána nézettünk a gépnek.
150E km-rel volt csak benne több,a Fordnál volt céges autó, a garanciális rozsdásodást vizsgállták, és járták vele az országot rendesen.
Vissza bizniszre a válsz: N E M !
Erre a válsz: építkezési vállalkozó barát emberei, mindenki kezében tégla, beállás a legnagyobb értékü verdák mellé, azt kérdés újra : vissza biznisz??
Válsz : BMW+lovetta vissza.
A törvényre, és a jogsértő magatartás emlegetésére sz@rtak, csak a fenyegetés, és az erőszak használ.
Patkány az összes, NINCS KIVÉTEL!!

newname 2009.09.27. 19:32:35

@streetsta:
--nem erre gondoltam, de az én fülemet b@ssza az ilyen (falusi) duma:
-mint filingérzés, led dióda, DVD lemez...stb., abnormális angolmagyar ismétlés:)

ftibi 2009.09.27. 19:43:18

'82-től hajtok autókat. Ragaszkodó típus vagyok így legtöbb autómat totálkárosra tőrve adtam csak el. Mindig használtat vettem. Van egy '93-ban 100000-rel Mo-ra került 20 éves 124-es 250D-m.Ma 350000 Km van benne. Az autó mint új korában!Barátaim veszik az új "csodákat", fizetik a vaskos szervízdíjakat, kormányművet, sebváltót cserélnek én meg csak mosolygok. De ezt elmondhatnám a VW T4-emről is. Új autó hitelre: kidobott pénz! Ha akartam, már vehettem volna.

Krisi 2009.09.27. 19:56:35

@newname: igazad van, WD-40 is kimaradt :)

B.GY. 2009.09.27. 20:07:52

30 éves autót kell venni,vagy újat.Azoknál nincsen lutri.Az új 0 kilométeres általában:)A 30 évesnél meg tök mindegy mennyi van benne.

papa33 2009.09.27. 20:11:28

Szerényen számolva aki autózik, mint én évi 6-9000 km-t, (2km munkahely, tehát ez gyalog, de van nyaralás, rokonok meg muszály szállítás-nagybevásárlás stb, pont annyira kell az autó mint másnak, se nem jobban, se nem kevésbé), tehát most van benne 44ezer és nem érdekel elhiszi-e valaki mert sokáig tervezem +tartani.
Na de 100 km 2000 ft benya, aki évente 50 ezret megy az kb 1 milla, na az nem vesz 300 ezerért autót, meg a kőműves se melósat. De akinek gyerekekkel messzi rokonok stb és sosem akar éjjel télen lerohadni annak jobb az új. Lehet venni 2 milla alatt Dákót pl, érdekes a németeknek nem bántja a csőrét, és van rá 5 év gari... 1.6-2 milláért nem biztos 2-3 éves tuti szűz 6 légzsákos 88*-os törésteszt sem, meg sokakat ez nem is érdekel, az övet sem kötik be, a gyereket is előre veszik... vagy talicska, mindkettő kiforrt/ósdi benyás mocival is, de sokunknak a 8V jobb volt mint a mai 16V...
Nyilván nem egy fiatal újszerű BMW-Audi stb akarom a Dákóhoz, de BÁRMELY agyonaszott 8-10 év feletti mindenféle rom komoly kételyeket ébreszt és más a helyzet, Ford is azt mondta a legjobb autó az új (és a fekete anno "T"...).

Super aGyuri 2009.09.27. 20:29:39

Elnézést kérek, de 250-ért automata váltós kocsit venni tökéletesen működő váltóval, ugye ezt senki nem gondolta komolyan?

BKKB 2009.09.27. 20:30:20

Az asszony autója (honda jazz) 2003-as és valóban 31.000 km van benne, és még nem eladó :) Van ilyen is.

BKKB 2009.09.27. 20:33:50

Lemarad: Ha eladó lesz sem adjuk neppernek, nem érdemlik meg !!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.27. 20:47:45

@mizie: hat éves autóban NEM 40-60k kilométer van, akármit is hazudozzanak róla, hanem legalább a duplája,és minél nagyobb a motor benne, annál több kilométer.

Ha van egy millád egy autóra, akkor vegyél egy olyat, ami nincs szétrohadva 400-ért, és költsd rá a hatszázat arra, hogy tényleg rendben legyen.
Jobban jársz, mintha helyből elköltesz egy misit valami puruttya vacakra, amire aztán vagy el kell költeni még két-háromszázezret, vagy nem.

khaleeji 2009.09.27. 20:51:04

Tavaly ,mikor megrendeltem az új autómat, a márkaképviselet beszámította a 4 éves ,185 ezer km-t futott régi kocsimat 2,8 misiért.
Pár nap mulva megjelent az interneten,48 ezer km-el,szépen kipolírozva 3,6 misiért.Új szervízkönyvet biztosan tudtak hozzá "gyártani".
Két hét után eltünt a hirdetés, valószínű elkelt.

Callidus 2009.09.27. 20:54:50

Az ilyen autokat itt kidobjak, vagy max 100 fontert viheto kategoria.
Otthon meg cikkeket is irnak rola + csalnak vele :)
Igazabol szomoru ez.

kispista2 2009.09.27. 21:08:33

Alá kell íratni a kereskedővel egy papírt, hogy 50%-os kártérítést fizet, ha kiderül, hogy bármikor tekerve volt az óra, bárki által elkövetve. Ha nem írja alá, keressünk másik helyett. Vagy járjunk bkv-val, ők nem tekerik az órát.

Speedman 2009.09.27. 21:14:33

@evoVIII:

Na, pont neked nem kellene osztanod az észt akiről kiderült, hogy csak max. játékautóban van EVO VIII-asa.

"Én napi 200-300km t megyek, havi 5000 ezret: sokszor svéd o, német o, spanyol.."

Persze, persze. Gondolom az EVOIII-assal járod Európát.

Speedman 2009.09.27. 21:17:25

@Speedman:
Mármint EVO VIII-at akartam írni a végén.

malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.09.27. 21:33:37

@Peterg: jó hogy korrigáltad, a 11e-n kicsit fennakadtam! :-)
Nem mintha az nem táv, de azalatt nemigen lehet lemérni semmit.
A 110e az tényleg komoly!

dennisthemenace 2009.09.27. 21:37:36

@Callidus: Orulj,hogy itt vagy.Nekem 83-as kocsim volt otthon.

efhábé 2009.09.27. 21:38:46

@esef: Nekem megmondta a nepper, hogy törve volt a kocsi.
Igaz, jól felbasztam az agyát, annyira, hogy kezembe nyomta a rétegvastagságmérőjét, mérjem körbe, hogy elhiggyem, igazat beszél.
Mondjuk sokat segített az azonosításban, hogy tele volt a net az eredeti tulaj hirdetésével, jobb tükör és jobb sárvédő sérült, fotóval, mindennel.
A nepper lejavította a jobb sárvédőt, aztán kussolni akart, de azért akinek van szeme, látja, hogy ott valami gáz volt.

Viszont tanulság, hogy a kevés km-t kereső emberek mennyire nem tudnak megnézni egy használt kocsit.
Én csak azzal kezdtem, hogy megnéztem az üvegek gyártási évét körben, már ezen meglepődött a nepper. Aztán benéztem a motorházba, ott már kész volt teljesen, megkérdezte, hogy én is nepper vagyok-e...
Pedig csak meghallgattam, hogy a közismert tipushibákat produkálja-e a motor meg a váltó.
Aztán beszélgettem erről ismerősökkel és kiderült, hogy úgy vettek használtautót márkakereskedőtől, hogy még a legalapabb dolgokkal sem voltak tisztában (pl. üvegek ellenőrzése, motortérben esetleges javítások keresése, műanyagokon évszám ellenőrzése stb.) és csodálkozva kérdezték, honnan tudom én ezeket.

megint 2009.09.27. 21:41:26

300000 ft-ért nincs luxusautó ahogy itt páran írták, maximum annak látszó tárgy, ráköltesz még 1 milliót(vagy többet), és akkor azt mondhatod, hogy van egy autóm ami valaha luxusnak számított, bár ez szerintem soha nem számított annak, a km-en meg nem kell fennakadni, a vevő kevés km-es autót akar, és ezt a vágyát a kereskedők teljesítik is:)

esef 2009.09.27. 21:43:35

@newname:
Megmondja a márkaszerviz, feltéve, hogy valóban ott volt és nem csak utólag be lett pecsételve a látogatás...

esef 2009.09.27. 21:49:33

@efhábé:
Amikor a törött Toyotát akarták rámsózni, ott lett gyanús, hogy a küszöb alatti műanyag díszlécnek hiányzott egy patentja.
A garantáltan (1)80.000-et futott Xsara Picassonak meg rongyos volt a műbőr váltószoknyája. Hiába volt mindkettő kinyalva. A Renault-nál már hozzáértően mentem, hogy melyik trafó milyen gyártmányú, melyik eredeti, melyik nem...

esef 2009.09.27. 21:51:18

@efhábé:
A jászságban mentünk megnézni egy Fordot, ott a kereskedő nagyon elkezdett terelni egy Opel felé. Fehér, csillogott-villogott, azóta sem tudom, hogy nagyon törve volt vagy csak kicsit...

esef 2009.09.27. 21:52:20

@megint:
Dehogynem van ennyiért luxusautó. Megveszed olcsóér', aztán annyit költesz rá, hogy az a luxus. De aki ilyenbe beleugrik, megérdemli...

gabexka123 2009.09.27. 22:00:21

@evoVIII:

Ha jól emlékszem te vagy megint az az okoskodó hülyegyerek aki megmondja mindenkinek a tutit? Amúgy áttoltad már a valagad az Evo X-be? (Bocs ha nem te vagy az akire gondolok de emlékeztetsz rá)

33621 2009.09.27. 22:02:57

@Peterg: Én a saját autómmal is 1500-2000 km-et megyek havonta.De az ismeretségi körömben van egy második autóként vásárolt ww polo sedan 2001-es 11000 km-rel. Másik autó hitelre vett új Suzuki Ignis 2004-es 8000 km-rel. Van aki csak ennyit használja az autóját, de akkor minek vett újat? Biztosan volt pénze rá.

efhábé 2009.09.27. 22:10:23

@esef: 180-nál még nem szabad nagyon rongyosodnia. Nekem 200 felett van már a váltón a szoknya, de még nem rongyosodik, csak icipicit a váltógomb alatt, ahol fel van fogatva. (nem xsara, hanem xantia, de valszeg ugyanaz a műbő van rajta :) )

mondom, nekem is csak azért árulta el, mert felbasztam az agyát.
Becsukattam a tükröket, a bal oldali csukódott, a jobb oldali meg nem, csak nyekergett és erőlködött a motor.
Megnéztem, alulról behajtva a facsavar, hogy ne essen le.
Üvegek körbenéz, szélvédő vadiúj utángyártott 2009-es. Addig magyaráztam neki, hogy ez a kocsi olyat kapott, hogy még a szélvédő is kitört és ne mondja már, hogy csak a tükör meg a jobb sárhányó sérült, hogy kezembe nyomta a vastagság-mérőt, mérjem körbe magam.
Körbemértem, közben agyaltam, hogy nekem ismerős ez a sérülés-kombó, beugrott a hirdetés, ami fent van a neten, de a kocsit már eladták. Felhívtam megint a hirdetést, hogy ne haragudjon már, de pár napja hívtam és most belefutottam a kocsijába. Elmondta szépen, mi és hogy sérült, ez fedte a nepper előadását meg a rétegvastagságmérő is ugyanezt dobta, a km-állás is stimmelt, hát elhoztam és nem bántam meg (pontosabban a feleségem nem bánta meg, mert ezt neki vettük :)
De szerencse is kellett hozzá, egyértelmű.

efhábé 2009.09.27. 22:14:40

Ja, meg persze a régi trükk, amitől nagyon hozzáértőnek tűnik az ember, citroeneknél van kód (orga-szám névre hallgat), ami a gyártás napját jelzi, azt le kell olvasni, látványosan bepötyögni telefonba, aztán hümmögni, hogy hát ez nem is szeptemberi kocsi, hanem áprilisi.

Egeg 2009.09.27. 22:17:57

Mi nem a szomszédnak és a boltnak vettünk új autót...hanem munkára!
2003-as Ignis és van benne 215e km. Igaz most volt szerelőnél, mert a váltó széthullott:S Kemény 70-80e be került a javíttatás. Jah...és bontósnak ne higgyetek! Nekem egy 4x4-es Ignis váltóalkatrészt adott, mondván h. jó ez a sima 1.3-asba...persze nem lett jó.

Olvasom a használauto.hu-n, hogy 1999-es A8, 7-es, stb luxusgépek 1.3, 1.5 millió Ft között kaphatók, 180e és 240e km közötti állapotban. Kérdem én, h. akkor ezekben mennyi lehet a valós? 400e??

Amúgy jó lenne ha a Totalcar-on indulna egy olyan cikk, ahol kielemeznének egy-egy adott autótípust típushibára, szervízigényre stb.

rATdrAgOn 2009.09.27. 22:46:57

@balco: Uhu, en a BX-el ugy jartam, hogy nem 1,5, hanem minimum harmadjara volt tekerve az ora... tavaly nyaron derult ra feny, hengerfejtomites csere okan... a roncsom mar biza fel millio km kornyeken jar, az ora meg mutat 170e-et, de meg megy. :)
1 honap mulva motorgeneral. Remelem. :)

rATdrAgOn 2009.09.27. 23:00:46

@Egeg: nepitelet? :)
Eleg objektiv.

Speedman 2009.09.27. 23:05:35

@gabexka123:

Persze, hogy áttolta. Méghozzá egy két éves EVO X-be(az ő elmondása szerint). Nem zavartatva magát attól a ténytől, hogy az EVO X-et csak 2009-ben kezdték árusítani. :))
Na, ennyire kell komolyan venni ezt a megmondóembert.

evo87 2009.09.27. 23:32:46

Azt néztétek, hogy a kereskedő kijavította a km-adatot a hirdetésben? Biztos a TC-cikk hatására. :)

Heckantrieb (törölt) 2009.09.27. 23:35:09

@Krisi: "a garanciát és az assistance szolgáltatást meg feldughatom a seggembe, ha épp külföldön vagyok, és ott rohad le alattam a gép, mivel nincs minden faluban márkaszerviz."

Baromsag. Egesz europara ervenyes szinte az osszes assistance szolgaltatas, markakereskedes meg mindig van 100km-es korzetben, hogy tudjon kuldeni szervizmobilt, legrosszabb esetben trailert. Nekem csereltek ausztriaban az isten hata mogotti markakereskedesben vezermutengely-jeladot ingyen es bermentve, a szervizmobilt is ok kuldtek.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.09.27. 23:45:58

A mi 101ezret futott, extrázott 6 éves szervizkönyves Polonkat, annyiert adtuk el, mintha egy lerohadt romhalmaz adtunk volna el. Az autot, vagy magad miatt tartod rendben, vagy pedig a semmiert, mert plusz penzt nem kapsz erte, csak annyi elonyod van, hogy legalabb hamarabb elviszik.
Errol ennyit.

Heckantrieb (törölt) 2009.09.28. 00:25:22

@M@tek@: "A mi 101ezret futott, extrázott 6 éves szervizkönyves Polonkat, annyiert adtuk el, mintha egy lerohadt romhalmaz adtunk volna el."

Akkor vagy rosszul csinaltatok valamit, vagy tulzott elkepzeleseitek voltak az arat illetoleg. Nota bene: a lerohadt romhalmazokat sem feltetlenul annyiert viszik el, mint amennyiert meg vannak hirdetve.

bootsector 2009.09.28. 07:04:42

Hát mit is lehet mondani? Ez az egész történet, és a hozzá hasonlók is megint csak a régi nagy igazságot juttatják eszembe... Amíg lószar van, veréb is van. Magyarországon mindent el lehet adni,(legalábbis megpróbálják) csak az ügyeskedés, és mások átcseszése a fontos bármi áron. Még egy ekkora seftes, átbaszós ország a világon nincs. Nem véletlen tartunk itt...

esef 2009.09.28. 07:50:25

@efhábé:
A gomb alatt volt szétszakadva a műbőr, úgy volt odaszigszalagozva... Sajnos pechje is volt a kereskedőnek (egyébként nagy hírű Nissan, Peugeot és mostm már Kia dealer...), mert láttam már 90.000-t futott Xsara-t (sima, nem a Picasso) és a nagyon egyben volt. Ellenben 2 hét múlva arra jártam és már nem volt ott az autó. Valakire rásózta.

citrix 2009.09.28. 07:56:58

Autót akartam venni,használtban is gondolkodtam 3 éves korig.Milyen érdekes,mindegyikben 40-60 ezer volt, nemdohányzó női tulajdonostól,megkímélve.Nem olcsó áron... Inkább szerényebbet,de újat vettem,abban tudom mennyi van és mi az előélete.

efhábé 2009.09.28. 08:33:05

@citrix: Én mondjuk ezt a nemdohányzó-mániát nem értem.
Ha egy kocsiban dohányoznak, az kétesélyes, vagy résnyire húzott ablaknál pácolják a kocsibelsőt és akkor mindegy, mit írnak róla, érezni töményen, vagy ésszel dohányoznak benne és akkor nem érezni, akkor meg mindegy az új vevőnek.

antika13 2009.09.28. 09:17:57

@newname: A kereskedő a hülyékből él?
A kapocs eladó és vevő között.
Nem mindenkinek van ideje és pénze autók után futni.
Az, hogy a történet miért nem erről szól, már előttem leírták.
Nem vagyok kereskedő, még mielőtt bárki meggyanúsitana.

tnz 2009.09.28. 09:20:54

Na ezért veszek én mindig Skodát. Skoda vonalon ismerek egy megbízható kereskedést, a családom, már 6 autót vett tőlük. 3 éve vettem 3évesen náluk a jelenlegi autómat, eddig csak karbantartásra költöttem. Üdítő kivétel!

akos696 · www.focusauto.hu 2009.09.28. 09:22:26

Nekem van egy 94-es BMW Compactom, amit 2003-ban vettem az első gazdájától hatvanvalahány e km-rel, törésmentesen, szervizkönyvvel. 9 évesen még a gyári BMW akksi volt benne (ez mondjuk az első hideg beálltával megdöglött). Az autó azóta is megvan, jelenleg 163e km-rel, kis horzsolások miatt azóta már lett javítva, de még mindig igen korrekt állapotú, és nem is adom el, mert nincs mellé alternatíva ennyi pénzért. Mindenki dicséri, hogy milyen szép, azt hiszik csak néhány éves, pedig már 15! Bár jó a színe, calypsorot (bordó). Jelenleg az asszony használja, és ha így halad, akkor még jó messze a 200e km. Havi 2-300km-t megy vele. Én viszont a céges fiestámmal havi 5e-t, 1 éves múlt 64ekm van benne.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.28. 09:46:37

Keveset futott, megbízható használt autót célszerűbb magánkézből vásárolni. A kereskedők úgyis túl sokat szépítenek a valós helyzeten és ezt a szilikonspraytől és a friss polírtól elbűvölt vásárló már csak otthon fogja észrevenni...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.09.28. 09:52:37

A Scorpiokban találhato A4LD váltót kis utánjárással 10-15e Ft-ért meg lehet venni működőképesen, ezért a rossz váltó csak alkudási alapnak jó, de nem túlzottan értékcsökkentő.

antika13 2009.09.28. 09:53:19

@efhábé: Ésszel dohányozni?
Azt hogy kell?

gnme 2009.09.28. 10:18:41

@esef: a jászságba ne gyere autót venni. Itt lehasznált roncsok vannak.

Borsodba menj autót venni.

kangep 2009.09.28. 10:34:26

15+ éves, 2-3 kiló körüli verdát kétféle attitűddel érdemes venni.
az egyik, hogy hajtom amíg megy, aztán bontó.
a másik, hogy ráköltöm a vételár felét-egészét, és karbantartom utána rendesen.

aki azt hiszi, hogy ennyi pénzért hibátlan autót lehet venni, az költözzön el erről a bolygóról.

2009.09.28. 10:36:08

Figyi már. A Totalcar tesztelte a Jimnymet, a Jimny - Niva összehasonlító tesztben.
A dolog pikantériája abban volt, hogy mikor a teszt felkerült, akkorra én eladtam az autót, egy nepper vette meg, és a nepper hirdetése pont a cikk mellett volt!
Abban az időben még a használtautó volt a TC partnere és az adott cikknek megfelelő hirdetések kerültek ki az oldalsávra.
Így: a cikkben olvasható, hogy 19x.xxx km van a Jimnyben, egyben van, szép, jó.
Az oldalsávban ott volt az autóm a nepper hirdetésével, 79 ezer km-el.
Ezt jeleztem is anno a szerkesztőknek, screenshotom van a hirdetéstől kezdve mindenről, mintegy érdekesség képpen.
A TC népítéletbe beleírtam a kereskedő nevét, aki később felhívott (még megvolt nála a számom) és kérte, hogy szedjem le. Pertől kezdve mindennel fenyegetett, de végül nem azért szedtem le, kizárt, hogy a pert egyrészt el tudta volna indítani, másrészt kizárt, hogy bármit nyert volna, harmadrészt meg DAS... de én megkaptam a pénzt az autóért, a történettel a TC sem akart mit kezdeni, holott adott volt a teljes sztori, látták az autót, az is és a hirdetés is megjelent náluk, innentől kezdve én nem tudtam és nem is akartam tovább lépni.
Szép magyar történet, nekem azóta kb a harmadik autóm van, a hirdető cég azóta is hirdeti autójait, ennyi. Nap mint nap van ilyen, aki figyeli a használtautót az minden nap két-három ilyet be tudna küldeni. És? Változtatna ez bármit?
Írjam ide a kereskedő nevét? Ugyan már...azt lehet átverni aki hagyja magát vagy, a kereskedő szavait idézve, igényli, hogy átbasszák a kevés futott km-el. Aki csak a km-re és a szervízkönyvre ad, fizet azért, hogy egy romot kapjon a segge alá. Balkán van, alkalmazkodni kell :(

efhábé 2009.09.28. 11:09:04

@antika13: Úgy kell ésszel dohányozni, hogy sebességtől függően húzod le az ablakot, dugóban tövig, haladás közben csak 10-15 cm-re, hogy a huzat kivigye a füstöt. Nem gyújtasz rá egymás után, hanem két cigi közt megvárod, hogy kiszellőzzön. Nem tárolod a hamut meg a csikkeket a kocsiban napokig, de még órákig sem.
Soroljam még? Lehet úgy dohányozni kocsiban, hogy utána ne lehessen megmondani, hogy abban dohányoztak.

tnz 2009.09.28. 11:29:15

@antika13:
Ebes. Hajdú-Bihar, Debrecen mellett.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 11:47:36

"Attól, hogy szedán, még nem lessz több hátul a lábtér, hacsaknem háttal ülnek be."

1. lesz
2. Gyerekszállításról volt szó, nem NBA-tagokról. Tudom, nagyok a mai gyerekek, de higgyétek el, suzukiban is simán elférnek hátul. Aki kéjutazásra vágyik járjon IC-vel vagy ne szamarat akarjon venni, ha bivalyra van szüksége.
-----------

"Csakhogy az a "csodálatos" szutyuki még harmadannyi idősen sem nyújt olyan védelmet mint egy ekkora autó.

Egy szóval nem mondta senki, hogy csodálatos.
Mellesleg: mutass nekem hiteles dokumentumokat a Ford Scorpio oldalsó és hátsó ütközéstesztjéről. Köszi.

Balesetek fotóit és kimenetelét is elfogadom.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 12:13:13

Amúgy meg leszarom. :)
Mindenki olyan autót vesz, amilyet akar.

De legfőképp olyat vegyen, amilyenre tényleg szüksége van.

antika13 2009.09.28. 12:22:35

@sipike78: Megértjük, hogy szereted a szuzit, jó és azerethető autó.
De utaztál már magad mögött mondjuk bp-zeg oda vissza, vagy legalább Szolnokig.
egyszer próbáld ki szuzival, majd egy mondeo/passat/superb lábtér méretű autóval. Gondolom akkor is a szuzi mellett teszed le a voksot. Én is utaztam kispolákban is, hátul is.
De az az idő már elmúlt.

zolika78 2009.09.28. 12:33:54

Az óra visszaállítást én is tapasztaltam: mikor árultam a 18 éves Xm-em (3.0 V6 motor, automata váltó) 310e km-el, az egyik vevő, aki jött megnézni, mondta, hogy tetszik, de van egy ugyanilyen, ugyanennyi idős, ugyanennyiért, de az csak 75e-t futott, inkább azt veszi meg... Mit mondjak erre? Ki vesz 3 literes motorral nagy autót hogy csak 4e km-t menjen évente? Ja tudom, az öreg bácsik, akik csak az unokájukat mennek megnézni...
Amúgy mindkét esetben az árat magasnak találom, a 2 évvel fiatalabb, ennél sokkal jobban felszerelt (de hasonló automata váltó hibával küszködő), de globálisan jobb állapotú Xm-em fele ennyiért sem árultam. Tekintettel arra hogy az automata váltó javítása többszöröse lesz a vételárnak.

sice 2009.09.28. 12:46:07

ez tényleg gáz, most akarjuk eladni a suzukinkat, és tényleg csak az asszony használta, és tényleg csak 11000km van bent három év alatt. Ki hisz nekünk.

antika13 2009.09.28. 12:51:23

@sice: Szerintem ne adjátok el.
Ha eddig jó volt az aszonynak, legyen jó ezután is.
Persze, ha sok a pénz . . .

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 12:53:22

@antika13: Utaztam volna, de nem értem el a kormányt. :)

Én 173 cm magas vagyok, nincs ilyen problémám. Amúgy már idejét sem tudom, mikor utaztam hátul autóban. Amúgy utasként az esetek 90%-ban az első pár km után el szoktam aludni, így eleve nem érzékelem, mi újság. :) Ha meg ébren vagyok, élvezem, hogy nézelődhetek.

Amúgy nagyon csalóka lehet az utastér és az autó külső látványa közti viszony.

IFA-t kell venni, nincs mese. Abban hátul van bőven lábtér, és a törési mutatói is kiválóak.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 12:56:12

@sice: állítsd bakra, és küldj bele még vagy 30ezret! :) Aztán írd mellé, hogy kiváló állapotú gumikkal stb.

antika13 2009.09.28. 12:58:44

@sipike78:Én si általában elől ülök, de van úgy, hogy a 192 centis apósnak inkább átengedem az első helyet, vagy nyűgös/beteg a gyerek és mellé ülök. A válaszodból kitűnik, hogy fogalmad sincs a különbséről.
Élj vele boldogan, áldásom rá . . .

sice 2009.09.28. 12:58:47

@antika13:Tényleg nem pénz kérdése, csak nem férünk el bent, ja, tehermentes, és hét évig nem volt autónk, mert volt fontosabb, de lehet, hogy igazad van jobb lesz megtartani, hisz olvasva a beírásokat úgysem hisz nekünk senki.

antika13 2009.09.28. 12:59:41

És jaffám már van:))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 13:00:00

@sice: merre laksz? mennyiért? egy kolléganőm pár hónapja szarrá törte a Renault-ját, most jó állapotú, használt kisautót keres magának, lehetőleg nem kereskedésből

igaz, a felsorolásból kihagyta a suzukit :)

Pintyöke (törölt) 2009.09.28. 13:03:11

Az emberek meghatározó többsége vesz egy autót, nem ért hozzá, ha baja lesz beadja egy szervizbe, ott csinálnak vele valamit, ember fizet és ha szerencséje van megszűnik a hiba.
Ezek az emberek gyakorlatilag védtelenek, legyen új, vagy bármilyen korú használt autó.
Az emberek igen kis hányada nem kapkod, hanem információt gyűjt, kivár egy alkalmasnak tűnő darabot, átvizsgál(tat)ja és megveszi. Ha szerencséje van nem kúrják át (nagyon).
Ezek az emberek azt hiszik, hogy védekeznek. De anyukának meg tudják magyarázni, hogy azért nincs műcici, mert a rothadó kapitalizmus szelleme átverte őket és nem várt költséget kellett állni.
Az emberek elhanyagolhatóan kis százaléka megnéz minden román rajzfilmet és kiokosodva vesz egy romot fillérekért. Aztán nekiáll és megcsinálja. Szétszedi nullára és összerakja 110-re. Ha szerencséje van, nem töri össze valami állat egy jobbkezesben. Emberünk esetében anyuka nem is említi a műcicit, mert tökéletesen belelát a disznaja perverz fejébe. Teljes a családi béke. Az ilyen ember sebezhetetlen, gyakorlatilag ő maga a probléma.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 13:08:21

@antika13: Bocs, legközelebb mellékelek neked autós biográfiát, hogy ki legyen elégítve a kíváncsiságod. :)

Legutóbb Focusban utaztam Pestig: mit ne mondjak, nem voltam elragadtatva... A Skoda meg hiába tágas, ha kőkemények benne az ülések.

Eddig nekem egy Rover üléseiben volt a legkellemesebb az utazási élményem.

Prémiummárkákban nem utaztam sokat, vezetni sem vezettem őket, így ezekről tényleg fogalmam sincs.

De azért ne felejtsük, honnan indult el az eszmecsere: kevés pénzünk van, és leharcolt csatalovak között turkálunk...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.09.28. 13:16:08

@zolika78: Pár hsz-el feljebb írtam. Egy A4LD váltó max 15e.

indapass90210 2009.09.28. 13:22:04

OFF, de tegnap este láttam egy panamerát, nagyon durván jól néz ki!

antika13 2009.09.28. 13:28:03

@sipike78: A Focus tényleg elég szűk hátul, meg elöl is. Skodában kemények az ülések?! ez nekem új.
A rover az tényleg tuti.
Már ne haragudj, te hoztad ide a sedan suzit, ami kényelmes hátul. + elfér a gyerek. Már bocs:)))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.28. 13:39:07

@antika13: "Skodában kemények az ülések?! ez nekem új." Végül is, relatív.

Légy szíves, ha már hasogatod a szőrszálat, ne tulajdonítsd nekem olyan állítást, ami nem tőlem származik. (A Suzuki kényelmes.)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.28. 13:58:35

Már megint megy a szájkarate,a visszatekert órás verdákról,ezt már mindenki tudja......
Friss posztot ide,ne lerágott csontot!!!

antika13 2009.09.28. 14:07:21

@sipike78: Igazad van, azt írtad, simán elférnek hátul.
Ha skoda ülés kemény, akkor a szuzié is. szerintem.
Savanyú a szőlő?
Mondtam és nem viccből, élj vele boldogan.
Szerethető és jó autó, de ne akarjuk már egy nagy autó komfortosságával összehasonlítani.
Kezeljünk mindent a maga helyén.
Jöhet az összes szuzis, majd szórok port a fejemre.

newname 2009.09.28. 16:20:30

@esef:
"Megmondja a márkaszerviz, feltéve, hogy valóban ott volt és nem csak utólag be lett pecsételve a látogatás"

gondolom ennyi elég

newname 2009.09.28. 16:21:58

@Krisi:
" igazad van, WD-40 is kimaradt :) "
Vazze tényleg. Igazad van, de az már extra csodaszer:) /mindent megold/

newname 2009.09.28. 16:24:18

@esef:
"(ja persze, Opelben EGR-szelep csere kinek nem volt még?)"
??????????
Tele van a net, hogyan ganézd házilag.
/no meg az olaj sem mindegy:)/

TrutHurts 2009.09.28. 17:27:46

Ez messze nem a legbetegebb, en kb 10 eve, amint epp anyam autojat vizsgaztattam a Mozaik utcaban, az felugyelo es a nepper rohogve sztoriztak egy (akkor ujnak szamito es "gengszterauto" fenykorat elo) A8-rol, amit utobbi epp eladott, es rohogve meselte, hogy vett Nemetorszagban egy elol es egy hatul rommatort vasat es ugy ahogy van felbevagta mindkettot, majd lett egy S8 hatulja meg egy 4.2 eleje es meg a logokat sem igazitotta meg, csak "osszevarrtak", kis lakk es ment is a telepre. A masik szemelyes sztori 15 evvel ezelottrol: ceges Passat a markakereskedesbol, 3 honap mulva nyaralas svajcban, majd a nemet-svajci hataron a palyan megallit a yard es kozli, ezt az autot lopottkent korozik fel eve. Kiszallitottak, kocsi a depoba, en haza. A kereskedesbe mar ugyveddel mentunk, adtak is egy uj (?) autot, jobb felszereltseggel, raadasul a rancfelvarrott szeriabol. Ez itt sajnos meg mindig a BALKAN barataim...

avram iancu 2009.09.28. 17:43:18

ha valaki komolyan érdeklődik, akkor meg kell barátkozni vele, hogy nem létezik olyan, hogy egy 20 éves autóban 10 ezer kilométer legyen. kivéve a nem túl gyakori svájci, egyszer egy héten templomba járó hölgytulajdonosokat kivéve.:)

avram iancu 2009.09.28. 17:50:14

magamnak mondok ellent. ösmertem egy valakit, aki vett egy matizt és beállította a garázsba, lényegében 6 évesen 0 kilométeres volt az autó. minek vette, ki tudja?

indapasssucks 2009.09.28. 18:46:20

csalás miatt egyikőtök sem tett feljelentést.

efhábé 2009.09.29. 13:18:56

@antika13: Te most komolyan kényelemről vitatkozol késhegyig menő vitában suzuki vs. skoda viszonylatban?
Azér' ez igencsak megalol :o:

Még ha egy tényleg kényelmes utazóautót hasonlítanál össze a suzukival, de egy fapad skodát?
Mercedes (nem az A és B osztály), audi, bmw, nagy citroenek, ebyéb (brit, japán stb.) prémiummárkák, nagy tengelytávú amerikai kocsik, ezek a kényelmes autók. A többinél csak a kényelmetlenség elviselhetetlenségi fokáról érdemes beszélni.

Shadowbull 2009.09.29. 14:20:25

@efhábé: "Lehet úgy dohányozni kocsiban, hogy utána ne lehessen megmondani, hogy abban dohányoztak."

Gondoljak ezt a bagosok.

Nahat de ok azt sem erzik, hogy sajat maguk mennyire borzalmasan buzlenek, hogy nem lehet veluk zart helyisegben egyutt tartozkodni anelkul, hogy az embert el ne fogja a hanyhatnek.

Buzlik a ruhajuk, a boruk, a pofajuk.

Pont az autoban ereznek meg a cigiszagot :))

sb

isti75 2009.09.29. 21:34:45

@Shadowbull:
Na majd mindjárt közbeszól Csikós: "Csak kávézaccot kell önteni a nemlátható helyekre és a szellőzőjáratokba! Az elfedi a szagokat... szerinte... Szerintem meg amelyik autóban egyszer, értitek bagósok??? !EGYSZER! rágyújtottak azt egy nemdohányzó érzi.

efhábé 2009.09.29. 23:33:09

@Shadowbull: Konkrétan a feleségem nem dohányzik, de még sosem mondta, hogy úgy érzi, dohányoztam a kocsiban, pedig szoktam. Ő meg nem tudja, hogy szoktam ott :)
Az autó egy kimondottan jól szellőző eszköz, könnyű nem bepácolni dohánnyal.

vomit 2009.09.30. 09:52:54

@Pintyöke: ezt legyszi minden jelenlevo bekeretezni es kiszogelni a falra.

loláb 2009.09.30. 11:27:33

@isti75:
" Szerintem meg amelyik autóban egyszer, értitek bagósok??? !EGYSZER! rágyújtottak azt egy nemdohányzó érzi."

Ez baromság. Apám nem dohányzott soha az életében, mégsem érzi az én autómon, hogyha néha-néha (kb 2 hetente) elszívok egy-egy cigit bent. Nem kell használni a hamutartót, valamint féloldalasan nyitott ablaknál, és utána szellőztetve cigizni, és akkor nem érződik semennyire.
Nem az extrém dohányzásra gondolok, a koca egy-egy szálasra, annak a szagát ha okosan csinálják nem szívja be a kocsi. És még autóillatosító sem kell, én legalábbs nem használok semmi ilyesmit.

Shadowbull 2009.09.30. 13:18:56

@efhábé: a feleseged konkretan el van tompulva melletted.

sb

isti75 2009.10.01. 17:36:54

@loláb:
Ez orr kérdése... Lehet apádnak már nem tökéletes a szaglása. A nikotin azonnal odatapad például a tetőkárpitra. Szellőztethetsz te akármennyit, ha a füs közvetlenül érintkezik az autóval.

efhábé 2009.10.01. 20:01:01

@Shadowbull: miért lenne eltompulva? Sosem dohányzom, ha együtt vagyunk.

loláb 2009.10.02. 11:24:39

@isti75: De, hidd el, tökéletes, mint egy vadászkutyáé. Ráadásul utálja is eléggé ahhoz, hogy mondaná, ha érezné.
süti beállítások módosítása