Kellene egy ilyen régi izé...

Mechatronik GmbH

  2009. szeptember 18. - papptibi Címkék: frankfurt 2009 iaa iaa 2009

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Azt hittem, az autóipar nem tartogat több meglepetést, de most leesett az állam. Őszintén szólva azt az időt akartam elütni, amit TéZé Need-for-Speed-ezéssel töltött, tehát ráértem, rendesen. A 9-es pavilonban volt néhány motor, meg pár öreg autó: pár mentő a Német Vöröskereszt múzeumából, amott egy Wanderer, régi Opel Rekord, néhány oldalkocsis NSU versenymotor, és hasonlók. Nem különösebben pazar, de bájos kiállítás.

Odébb a Mechatronik GmbH, amely egyébként joggal indulhatna az IAA 2009 legrosszabbul világított standja címért, de gondoltam, azért megnézem. Mégiscsak egy légtérben dolgozom Csikóssal, mesélt már róluk. Gyönyörűen újítanak fel régi Mercedeseket, annyira, hogy a gyár is tőlük rendel ilyen munkákat. Azt hiszem, nem kell ennél jobb referencia. Már messziről látom, tényleg lélegzetelállítóak a kiállított autók. Amott pedig egy felújítás alatt álló Pagoda, gondolom, referenciaként. Nincs még kész az utastere, de a motor már benne van.

Pontosabban, itt valami tévedés lesz. Tessék engem itten most felmosni, mert a kocsiban egy ÚJ V8-as van. Jól látok?!

Odamegyek a pulthoz, hogy tessék mondani, mi a fene ez. Ez nem AZ A Mechatronik? Dehogynem – mondják – persze, a fő profilunk a régi Mercedesek restaurálása. De pár éve volt egy ötlet, hogy csinálhatnánk bizonyos vevőknek olyan kocsikat, amelyek ugyanolyan gyönyörűek, mint a régiek, de semmiképp sem rohadnak le az autópályán. Van bennük klíma, meg elektromos ablak, sőt, még ABS is. Most oldalra nézek, és tényleg! Ott egy hátsó híd, esküszöm, féktárcsával. Amott egy komplett első futómű, ezen is tárcsa, csak az lyuggatott.

Kik a vevők? Akiknek már snassz egy Ferrari, hisz azt bárki vehet. Itt kérem megrendeli valaki a kocsit, felkutatják és restaurálják. Ez eddig 60-80 ezer euró, állapottól függően. Szívesen átszámolom bárkinek: 16-21 millió forint. Tényleg csak a legcsóróbb éri be ennyivel.

Eztán jön a modern technika. Mondjuk beletesznek egy ötliteres, vagy a szerényebb vevőknek egy 4,3-as benzinmotort. Hozzá jár az ötfokozatú automata, a négycsatornás ABS, kipörgésgátlóval, az ülésfűtés, a jó hifi, az elektromos ablak és természetesen a klíma. Ami 1969-ben mondjuk, amikor ez a W111-es készült, nem volt evidens. Bár szidjuk a mai motorokat, még a kisebb, hengerenként háromszelepes V8-assal is kettőnegyvenet megy a gyönyörű 280 SE 3.5 kupé, mivel elektronikusan leszabályozzák. (A 3.5-ből már nem sok igaz.) Viszont csak 1320 kilós, vagyis negyven kilóval könnyebb, mint volt a régi motorral – elvégre az új már alumíniumból van. Nem is lehet olyan rossz egy nullkilométeres, negyven éves autó.

Talán ezért kerül 250 ezer euróba.

Bárkinek szívesen átszámolom: 67 millió forint. De lehet, hogy rosszul emlékszem és 260 ezer euró, de ezt már szorozgassa be szépen mindenki otthon maga. Megkérdeztem, hogy hajlandóak lennének-e beépíteni egy mai dízelt. Azt mondták, hogy beférne, tehát igen. Bár eddig még nem volt rá igény.

Szédelgek, a könnyfakasztóan szép Mercedesek között, visszamászok a félkész Pagodához. Megkeresem az ABS-t, tényleg ott van. Az autó jobb kormányos, mondták is, hogy az egyik fő piacuk az Egyesült Királyság, és persze Monaco. Illetve sok déli ország. Aztán bemászok egy emelőre felemelt, teljesen kész Pagoda alá, megnézem a katalizátoros kipufogórendszerét, és kész vagyok. Gyönyörű, akárhogy is fáj.

IMG 0002

Nem tudom, mit gondoljak erről az egészről. Olyan autókat láttam, amelyek szebbek, mint új korukban, hiszen akkoriban nem volt ilyen csodálatos fényezési technológia. És jobbak is, mint új korukban, hisz akkortájt nem voltak ilyen jó motorok, fékek, és hasonlók. Ha nem az a cég csinálná, ha csak egy pénzéhes hiéna vállalat lenne, amely csak ebből él, talán megvetném őket. De tudom, hogy csodálatos Mercedeseket hoztak vissza eredeti állapotukba, és ez enyhítő körülmény.

Belegondoltam abba, hogy mit érezne az, aki átül a mai Porschéjából, de mondjuk nem különösebben technikai beállítottságú. Ha egy korhűen restauráltba szállna, amelyben az eredeti motor van, talán azt mondaná, hogy ez egy szar. Itt-ott egy kicsit azért folyik az olaj, de ha nem, mert tökéletesen restaurálták, akkor is gyakran kell utántölteni, mert fogy. És nincs rajta fék. És ha van is, állandóan blokkol, ma már nem biztonságos. Az ilyen ember miért szenvedjen?

Egy ilyen modernizált régi Mercedes viszont jó, a szó klasszikus értelmében: nem igényel több törődést, nyakig olajban dagonyázást. Akárcsak egy mai autó. Ami talán egy álságos dolog, de talán segít megérteni az embernek, mi az, amiért én is szeretek beülni Csikós (néha válogatottan vacak) ősöreg Mercijeibe, már vagy tizenöt éve. Mert az autó az, ami körülötted van. És ezekben a Mercedesekben pont az a fantasztikus: tudhatod, hogy mi az, amit ma is megkaphatsz és mi az, amit már nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr681390707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autopeti 2009.09.18. 15:52:43

Na most ilyen Mercikből azért relatíve sok van még,szóval az sem baj ha nem lehet őket egyszer visszaalakítani. Én viszont ilyet vennék, de csak ha vissza lehetne alkalmanként alakítani,és otthon tartanám az eredeti részeket. Mindennapi használatra tökéletes,1-1 nívósabb versenyen meg eredeti lenne a motorhang. A kényelmi extrák meg maradnának benne gész évben.

szemeteske 2009.09.18. 15:55:33

Én már tíz éves koromban is csodálkoztam azon, hogy miért nincsenek ilyen kocsik (régi kaszni, krómmal, bőrrel, szép formákkal, de új technikával)?

Autopeti 2009.09.18. 16:00:19

@szemeteske: Talán a biztonság miatt. Mert a régi forma nem takar mai színvonalú gyűrődési zónát stb. De egy Challenger vagy Fiat 500 szerintem nyújt valamit a múltból a mai divat és biztonság mellett.

kangep 2009.09.18. 16:07:01

nem mergából simán kéne (pl. miura mai technikával, valaki? :D)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.09.18. 16:10:59

egyszer megtaláltam egy amerikai cég oldalát. ők a C4-es Corvette-re (alváz+motor+hajtás) csavarozzák rá a C1,C2,C3 műanyagbódéját, és nem lesznek rosszabbak tőle az autók. (+ restaurálás persze)

Kixx 2009.09.18. 16:20:16

Topgírbe volt ilyen felújított Jaguar (XJ?) May vezette, neki tetszett.

XJS · http://www.ae86.hu 2009.09.18. 16:22:11

Az Arden egyik profilja hosszu-hosszu evek ota ez, csak Jaguarral.

Tomchy 2009.09.18. 16:25:10

Én megértem ezt, nekem tetszik. Szép kasztni - modern technika, nem elvetendő ez. A Morgan is voltaképpen ezt csinálja.

Csak azt a "szép" műanyag motorburkolatot magyarázza el nekem valaki.

BocaNegra 2009.09.18. 16:29:02

Nagy királyság lehet egy ilyen vas.

Vortep 13 2009.09.18. 16:54:01

Látom,töröltétek a kommentemet.Grat hozzá.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.09.18. 16:54:52

Instant instant get. :D

Nagyon kellene valami régi merci egy hatszázas mai motorjával. :)

Glg 2009.09.18. 16:55:29

Én dettó évek óts ezen gondolkodok hogy miért nem csinál ilyeneket egy cég sem-és most tessék-már csak gyűjteni kell a lóvét...úgy 200 éven keresztül :D:D:D

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.09.18. 17:20:51

Bőven elég lenne egy tök gyári 6.3.
A célközönség sem használja ezeket nap-nap után, és pont a Merci az, ami ilyen szinten megcsinálva nem folyik, megy, gyárilag tárcsafékes, szervó, létezik gyári klíma... Szóval nem igazán értem.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.09.18. 17:21:59

Viszont megnéznék itthon egy ilyet lepapírozva. ;)

series_one (törölt) 2009.09.18. 17:32:07

@XJS:
???
még egyet nem láttam ilyesmit.
tényleg érdekelne, mutatnál példát?

W123qp 2009.09.18. 17:58:51

Kéne!!!!
Ez én 123-as coupémba egy 2.8-as kompresszoros motort...Nyami.
Csak a magyar bürokrácián átverni.

megint 2009.09.18. 18:25:26

Igen, nálunk mire forgalomba kerülne már euróval fizetnénk:). Amúgy gyönyörűek.

Devil2 2009.09.18. 18:27:53

papptibi a humoránál van! Aszongya: dízelt lehetne beletenni? :DDDD

Riasom 2009.09.18. 18:28:46

Valamelyik Top Gearben egy ugyanilyen, de angol autós cég munkáit mutatták be, ők régi Aston Martinokat és Jaguarokat tesznek a mindennapi életben is használhatóvá. Kéne :)

Devil2 2009.09.18. 18:29:53

@W123qp: talán beférne oda egy 55AMG motor is. :)

silurus 2009.09.18. 18:54:39

Én szívesen eljárkálnék egy fecskefarkúval, egy beépített 320CDI motorral, automatával akár nap, mint nap. Viccet félretéve, sokat gondolkodtam már azon, hogy egy fekvőlámpásba kellene tenni egy viszonylag modernebb dieselt, akkor az szép lenne (nekem), meg legalább menni is bírna valahogy.Megnyugtató, hogy ezt van, aki profi szinten műveli (+fék, futómű,stb).Persze itthon túl sok lenne vele a bürokratikus hercehurca, mint mindennel, amiből az államnak pénze lehet.Már csak gyűjtenem kell rá, de ezt még ma elkezdem :). Vagy várjak, míg találok egyet használtan a mobile-n ? De nem hiszem, hogy nagy az értékvesztése....

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.18. 19:23:04

tok jok ezek a regi/uj mercik.

a kepen lathato vilikek pont kene is, gyonyoru szep.

silurus 2009.09.18. 19:38:05

@malenykij polgar

Mert én mind a kétféle üzemanyagot kedvelem. Imádom a benzinszagot, és a sport/versenykocsik hangját, ha jó, és szeretem a diesel nyugodt, egykedvű dünnyögését. És ha hiszed, ha nem, nem is ugyanabban a stílusban vezetem őket. Való igaz, a common rail-lel nehezen barátkozom, próbálom, de nem nagyon megy még. Örvénykamra, örvénykamra....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.18. 19:58:31

az a műanyag motorburkolat viszont nagyon gáz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.18. 19:59:40

kár hogy olyat nem lehet hogy a motor is réginek nézzen ki,de modern legyen.

abc 2009.09.18. 20:10:01

Nem tudja valaki az eheti ötöslottó számait? ;)

1977unicum 2009.09.18. 20:23:30

komoly lehet a mert azt hiszik h, egy muzeum szökevény , oszt 240 a vége és a lámpánál simán megaláz !!!!!

The Good Boy 2009.09.18. 20:25:59

úgye az csak költői tulzás volt, hogy tézé need for speed-ezik kint, miközben millió még meg nem csodált látnivaló lenni.
Sajnos kinézem, hogy tényleg játszott.
De kéne nekem is egy ilyen gyösz napsütéses napokra:)
Csikós doktor úr! Ön nagyon megfertőzött!!!:)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.09.18. 20:26:16

@Gyurma73:
Tuti megoldható, csak sztem nincs rá igény. Arra már inkább, hogy rajta legyen a hangszigetelés. Aki ilyet vesz, az úgysem nyitogatja a motorháztetőt.

2009.09.18. 20:36:11

KÉNE, bármelyik. Ennyi...

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2009.09.18. 21:12:36

@W123qp: 123-asokba szoktak betenni 126-os 500-as motort. Na, az elég vicces, főleg kéziváltóval. Pár indulás után oda a gumi meg a kasztni is elcsavarodik. De akkor is :D

Eryk 2009.09.18. 21:13:43

Istenem ha nyernék egy nagyobb összeget, biztosan rendelnék tőlük egy jó nagy benzinest. Az nagy királyság volna.

Uff 2009.09.18. 21:20:04

Ez oriasi! :) Ha lenne ra penzem, tuti vennek egy ilyet!!! Azt nem csodalom, hogy nem rendeltek diesel motorral.... 250.000 euroert ez nem az a celcsoport. Az nem izgat ha a maybach-ot bezarjak, de remelem hogy ez az agazat mukodni fog :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.18. 21:23:40

bolgarban kihuztak a 6-os lotto nyeroszamait. aztan a kovetkezo heten is, csak a bibi az volt hogy ugyanazt a 6 szamot.

"Vizsgálatot rendeltek el a bolgár hatóságok, miután két egymást követő héten ugyanazt a hat számot húzták ki a lottón - írja a BBC. Szeptember 6-án és 10-én is a következő számsort választotta ki a gép: 4, 15, 23, 24, 35, 42."

www.origo.hu/nagyvilag/20090917-bulgaria-lotto-ugyanazokat-a-szamokat-huztak-ki-ketszer-egymas-utan.html

koszonom szepen, majd akkor lottozok ha mint regen magyarban odamegy a paraszt es kihuzza a golyot.

atbaxas.

marad az hogy kemenyen sporolok egy ilyen mercire:DDD

redriot77 2009.09.18. 21:27:47

Nagyon szuper autók, teljesen rendben van amit a cég csinál. Mivel ezek a régi Mercedesek viszonylag gyakori veteránok, még azt sem lehet mondani hogy pótolhatatlan ritkaságokat "barmolnak szét".

Minden nap használható, könnyen vezethető, übermegbízható, mégis patinás, hangulatos gépek. Kicsit olyan ez, mint valami über-igényes német hotrod: a nagy vízen túl nem egy '55-ös Chevy krúzol az ezeréves kaszni alatt vadiúj Corvette-motorral, modern felfüggesztéssel, minden modern szirszarral.

Ugyanez németesen: full restauráció pimpelés helyett, és a legmodernebb gyári csomag innen-onnan összeszedett modern alkatrészek helyett -> legjobb! Még sok ilyet, remélem új irányzat születik!

redriot77 2009.09.18. 21:30:18

A zsíros-rózsaszín homokbányász-Aston után külön felüdülés volt ez a cikk! :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.18. 21:57:18

Valaki már említette, itt a vonatkozó TG film:
www.topgear.com/uk/videos/rule-brittania#/uk/video-search?Phrase=Aston

Szóval kedves tóthzé, a kötelező irodalomban található nyoma annak, hogy ilyen van ;-DD

annyival jobb, hogy még a motor sem cserés, csak modernizált, viszont a fékek, a futómű újak, hogy mai szemmel is sportosnak tűnjenek :-D

Rocko- 2009.09.18. 22:06:03

@silurus: a dízel nem dünnyög hanem idegesítően kerepel.

mike1 2009.09.18. 23:31:24

GYönyörű, állatkirályság ...
Beállnék vele a nappalimba és ott aludnék olvasnék hallgatnék zenét...

CSÖRR-CSI££ 2009.09.18. 23:40:08

@abc:
"Nem tudja valaki az eheti ötöslottó számait?"

Én tudom: 8 ; 22 ; 23 ; 45 ; 73.
...de ha mégsem, akkor valamit nem jól csináltam

ratobr 2009.09.18. 23:44:41

Valóban nagyon szépek,bár ez általában minden valamire való klasszikus autóról el lehet mondani..Amit viszont ez a cég csinál,egyáltalán nem ujkeletü dolog.Amerikában,már több mint 10éve épitenek ujjá klasszikus,régi autókat,a kor technikájával felfrissítve.Bár ott már 1957ben volt elektromos ablak,klima,légrugózás,meg "kupékabrió"elektromos tető(Ford Fairlane 1956),ettől még nem árt azoknak a gyönyörű batároknak az úttartás,meg a jó fékek.Ami kicsit csípi a szemem,hogy hogy lehet PLD:Jay Lenonak épült 1000!!!Lóerős 1966-os Oldsmobile Toronado-ja ami kijött 100.000dollárból???És még sorolhatnék egy sor másik példát,közel lamborghini köridőt futó 1956-os 650!!lóerős Buick Roadmaster,és kijön átszámolva 20millióból??A mercik meg 67millióból???Kicsit éhesek a mercinél,vagy a SZNOB-ságban nincs ár érték arány???A "halandók"is imádhatják az autókat,nekik is járna lehetőség!!!Az 1000lovas Olds-ra szavazok ha lesz huszonpár millám!!:):)

Sanzistift 2009.09.19. 02:10:47

@ratobr: Sznobság, meg kapzsiság.
Az eladók azért tudnak kapzsik lenni, mert a vevők is azok.
A kör bezárul....

=Daniken= 2009.09.19. 03:33:58

ratobr: én meg arra cégre szavazok, akik amerikában újítanak fel bármilyen BMW-t.na, túlük rendelnék egy 635 CSI-t, de egy újabb, mondjuk a 3.0+turbós verzióból, helybőven van neki, az is csak 6 henger...asszem azzal együtt tennének a sírba:-DD

w126sd 2009.09.19. 04:00:23

Mindig mondtam mondtam,bárbárok a deutchok:-)
Itt már a pénz beszél,én meg csak ugatok,de meg kell hagyni,technikailag No1 mindegyik!

Egy a lényeg:Csíkost a pártba!!!!!!!!!!
Apropi,hol bújkál az a drága ember????

w126sd 2009.09.19. 04:01:45

Mindig mondtam mondtam,bárbárok a deutchok:-)
Itt már a pénz beszél,én meg csak ugatok,de meg kell hagyni,technikailag No1 mindegyik!

Egy a lényeg:Csíkost a pártba!!!!!!!!!!
Apropi,hol bújkál az a drága ember????

w126sd 2009.09.19. 04:03:18

Mindig mondtam mondtam,bárbárok a deutchok:-)
Itt már a pénz beszél,én meg csak ugatok,de meg kell hagyni,technikailag No1 mindegyik!

Egy a lényeg:Csíkost a pártba!!!!!!!!!!
Apropi,hol bújkál az a drága ember????

Ricse 2009.09.19. 08:42:06

Nekem meg az az álmom, hogy egy ilyen gyönyörű régi MB kasztnit lekopasztani és a legmodernebb elektromos hajtással (pl. Tesla) ellátni. Ehhez mit szóltok?

redriot77 2009.09.19. 09:11:05

@ratobr: a Toronadoban van még egy apró változtatás: Leno autója az egyetlen hátsókerék-hajtású Toro a világon.:)

redriot77 2009.09.19. 09:18:01

@Ricse: full elektro hajtást inkább csak városi autóban tudnék elképzelni.

Egy hangtalanul suhanó, a fenti képeken látható minőségben felújított Citroen Kacsa vagy Morris Minor szerintem jó poén lenne. :) Vagy egy korai Golf I.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.19. 09:50:30

@redriot77: kislampas golf I ( 1980elotti, a kismuszerfalas kupos kilometeroras ) egy vr6 blokkal syncro hajtassal stb :))))

kivalo otlet! de kivulrol maradna gyari, semmi feltunes!

siraly lenne ;)

1989ben egy 900cmm (ha jol emlekszem )fiat blokkot szereltek be szekszard mellett egy faluban egy trabantba, na volt csodalkozas mikor elozte fustoles nelkul a kocsisort a 6-os uton kb 130-al :DDD

4.0v6 2009.09.19. 10:28:20

Aránytalanú drága, nagyságrendeleg jobb üzleteket lehet csinálni sokkal élvezetesebb kocsikkal.
Ímhol pl. egy

Az emberi mérhetetlen kapzsiságra apellálnak.

www.v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=4440dad65e799

rato 2009.09.19. 10:49:06

@redriot77: Igen..1000pacihoz vasutikocsihoz valo feltengelyek kellettek volna..es akkor meg nem kanyarodik..:)

tattoo1 2009.09.19. 11:02:36

Na eljutott Europäba a Pimp my ride:):)Kint mar ezer eve restauraljak az oreg muscle car-okat,vegyitve uj teknikaval...nalunk,mikor jut eszebe vkinek ladakat meg skodakat restauralni,mondjuk egy 100as skodat az Rs fabia motorjaval:):)(tudom a 100as meg far motoros volt)

papptibi 2009.09.19. 11:07:09

@redriot77: Hát igen, nekem is felüdülés volt ez a stand!

Mortal Vombat 2009.09.19. 11:42:16

Megnézném valamelyik Merci tulaj arcát,mikor a vadiúj E320-asát legyorsulja egy ilyen 40 éves őskövület a lámpánál.
Érdekes írás,ha én lennék a cikkben szereplő szívsebész,tuti vennék egy ilyen Mercedest,persze a Ferrari mellé.

redriot77 2009.09.19. 12:26:18

@tattoo1: "Na eljutott Europäba a Pimp my ride:)"

Ez azért kicsit igényesebb. Itt egy olyan műhelyről van szó, akiktől maga a gyártó is rendel munkákat: ettől nagyobb elismerést nem érhet el Merci-restaurátor szerintem.

Az amcsiknál a motor és váltó OK, de azonkívül kb. boltban a polcról levett általános cuccokat raknak az autóba. Itt ha jól veszem ki minden alkatrész gyári Mercedes cucc, és minden hárombetűs ketyerét beépítenek. Jóféle.

Ebbe vajon beépíthető egy 370Z műszaki tartalma?
www.dat280z.com/DSC00079.JPG

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.19. 15:44:56

@redriot77: "Itt ha jól veszem ki minden alkatrész gyári Mercedes cucc, és minden hárombetűs ketyerét beépítenek. Jóféle."

Nyilván ezerszer jobb minôségû a pimp my ride-os sufnituningoknál, de a gyári minôséget soha nem fogják elérni, mert egyedi darabok, ezek nem futották le tesztkilométerek millióit.
(Minden hárombetûs ketyerét sem tudsz utólag berakni, legalábbis nem 100%osra.)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.09.19. 17:15:39

@redriot77: Azt nem tudom, hogy a 370Z > 280Z transzplant működhet-e; de az tudom, hogy ha valaki nem akar Renault alkatrészt látni a Nissanjában, a 350Z alá odafér az öreg Skyline rb26+attesa-ets hajtáslánca :)
Elő kéne már túrnom a régi Best Motoring DVD-ket...

w a s d 2009.09.19. 21:56:17

Valami hasonlóról (vagy pont róluk) volt cikk valamelyik újságban (talán Autó magazin?), egy Merci kabrió volt benne.

Ja, meg az egyik magyar netes autósoldalon volt cikk egy 190- es Merciről, amibe a gyár valamelyik modern közöscsöves dízelét rakták, demonstrálandó, mennyit fejlődött a technika a motorok terén.

w a s d 2009.09.19. 21:58:44

@F/:
Itt a link (remélem, nem gond, hogy a Totalcar konkurensétől linkelek, de itt nem láttam erről semmit):

www.vezess.hu/hirek/fogyasztas_regen_jobb_volt/20351/

khaleeji 2009.09.19. 22:21:16

pénzé mindent lehet wazze!

bálnavadász 2009.09.19. 22:29:28

3 éve egy barátommal, és rengeteg ismerősömmel összeraktunk egy 123as coupet, 400 cdi motorral, ujrafényezett homokszórt kasztnival. 37.000 EU-ért elvitték wien-be... sajnáltam eladni. szivesen összeraknék még1et, de rengeteg pénz és energia. W116ba szivesen tennék ismét 400 cdi-t, abba több a hely, és S osztály ráadásul. csak az a kurrva pénz...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.20. 14:48:30

Én is épp azt akartam írni, hogy ez évtizedek óta működik Amerikában.

Ezt csinálta Boyd műhelye, ezt csinálja Chip Foose, meg még nagyon sokan mások. Öreg autót teljesen felújítanak, nem ritkán új alvázat is építenek alá, belerakják a legmodernebb dolgokat (mármint az ottani legmodernebb dolgokat, azaz értsd 8liter OHV V8, 1000 lóerő), időnként versenyfutóműveket, fékeket, miegymásokat, és jónapot.

Ebben csak az az újdonság, hogy Mercivel ilyesmiről még nem hallottunk.

Az meg, hogy ezek Merci alkatrészekkel dolgoznak, nem nagy kunszt. Amerikában ennek a spéci alkatrészeknek olyan piaca van, hogy több cég termel erre, és vannak gyáriak, hogy csak Mopart említsük pl. A Mopar katalógusából szinte egy komplett autót össze lehet rakni, és aztán ilyen cégből van még egy szatyorral.

Suttora 2009.09.20. 19:59:40

@abc: "Nem tudja valaki az eheti ötöslottó számait? ;)"

Én most már tudom: 9,16,26,73,75 :D

Önjáró Talajgyalu 2009.09.20. 20:46:19

Ez most akkor ugyanaz, mint a favorit/felicia/fabia motoros faros Skoda csak Merciben? :))) Egyebkent kene mint atom. Ha multimillardos lennek, ezerrel egy ilyen kene, nem egy szupersportauto. Pedig nem vagyok oda a Mercikert, de ez kene.

gigabursch 2009.09.21. 08:04:38

A végén még Csikós ERA-ja sokra viheti!

:-)

greyhound (törölt) 2009.09.21. 10:22:16

Nekem egy ilyen kéne : www.hatterkep-ingyen.hu/hatter/auto/veteranauto008_1024x768.jpg

Lehetne alatta modern technika, abs meg minden. Még gyűrődési zóna is lehetne nem is kicsi.
Nekem azért kéne hogy minden nap ezzel járhassak, nem azért hogy évente kétszer kitrélerezzem valami kiállításra.

conmorientes 2009.09.21. 21:41:51

Igen, igen igen, mert ennek van létjogosultsága
és
Nem nem nem, mert itthon ezt fenntartani, üzembehelyezni levizsgáztatni egyszerűen lehetetlen, hiába van papírja dajcsországból.

Hóbortos időmben azon filózom, hogy mennyire szívesen járnék egy 114-es, vagy 115-ös 250 CE kupéba bombázott 290-es adagolósított dzellel, klímával, ABS-el, és villanyablakkal. Jó esetleg jöjjön egy 320 CDI. Aztán érzem, hogy bilibe lóg a kezem.....

Jegyzem meg az angolok sem szívbajosak. Birmingham-i kiállításon láttam MGB-t Ford Sierra Cosworth motorral, nyalogattam a szám szélét.

Mondja már meg valaki, hogy ha ezekben az autókultúrában lepusztult európai országokban ezt lehet csinálni akkor itthon miért nem ??????????
Ha valami bárhol az EU-ban kap rendszámot, vizsgát stb, az miért nem kaphat itthon is azonoan megfelelőt ?

WSzabi 2009.09.22. 12:13:48

Isstenem, de kééne!!
W111 a legtutibb,
csorog a nyálammm
süti beállítások módosítása