Astra la vista

  2009. szeptember 16. - TóthZé Címkék: frankfurt opel 2009 astra iaa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Kis túlzással miatta jöttünk ki: az Opel Astra 2010 legfontosabb autós újdonsága lesz, különösen Magyarországon. Az Insignia sikerei és az első üléspróba után nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy fényes jövőt vizionáljunk neki.

Carl-Peter Forster, a GM Europe vezére a tegnapi sajtótájékoztatón tőle rég nem látott felszabadultsággal beszélt az újdonságokról, és arról, hogy az Astra I (mint Ilona, a H betű után. Ez már a kompakt Opel 10. generációja) „sok tekintetben egy kis Insignia”.

Sőt, méreteiben néhol még nagyobb is. Elöl – és ez a legmeglepőbb –, több a hely, mert a középkonzol és az ajtókárpit is soványabb, mint az Insigniában. A hátsó lábtér is elegendő, az én 175 centimmel a térdem és a háttámla között még vagy 10 centi hely maradt (ebben az Insignia erős 5 centivel jobb.) Bezzeg hátsó fejtérben: referencia gyanánt egy ötajtós, elég meredeken lejtő tetejű Insigniába ültem át az Astra után, de amíg a nagyobb kocsiban alig pár centi maradt a hajam és a kárpit között, addig az Astrában itt is megvolt egy 10-es.

A beltér méreteit a konkurenciához viszonyítva Golf szintnek tűnik az új Astra, ami az elődhöz képest jelentős előrelépés. Az anyagminőség sem rossz, de az nem éri el a legnagyobb rivális színvonalát, különösen a műszeregység árnyékolójának a teteje kopogós. A formavilág viszont sokkal érdekesebb, izgalmasabb, mint bármelyik Golfban valaha volt.

Hiába kettős padlójú, a csomagtartó és a nyílása is szűknek érződött: az ötajtós Astra nem lesz a szobafestő kisiparosok kedvence, de talán már a kombi sem. A következő karosszériaváltozat, ami Sports Tourer néven 2010-ben érkezik, szintén inkább a dinamikus vonalvezetésére, mint tökéletes helykihasználásra gyúr. A háromajtós a kombi után várható.

IMG 9687

Élőben már az ötajtós Astra is jól néz ki, bár ez a desing nem olyan erős, mint az Insginiáé. Egyszerűbbek a domborulatok, kevésbé markánsra vasaltak az élek és az oldalnézet hokiütő mélyedése is hiányzik. Viszony nagyon pofás a kocsi, az alsó hullámmal tört fényszóró, a diszkrét, ötszögletű hűtőmaszk karakteres arcot kölcsönöz neki.

Kütyűrajongóknak tartogat meglepetéseket a kompakt Opel, az Insigniából ismert táblafelismerő rendszert, az adaptív fényszórókat és az állítható feszességű lengéscsillapítókat is megkapja a kistesó. A Corsától pedig a hátsó biciklitartó rendszer az örökség.

Ami a technikát illeti, új az 1,4-es turbómotor és a hátsó futómű. A benzines turbómotor a méretcsökkentés jegyében született, 200 Nm nyomatéka alacsony fordulattól bevethető, és várhatóan nem is megy majd rosszul: 9,7 másodperces gyorsulást és 205 km/órás végsebességet ígér az Opel. Persze viccesen alacsony, norma szerint alig 6 literes fogyasztás mellett.

IMG 0703

A hátsó futómű továbbra is csatolt lengőkaros, de a B-osztály mintájára kicsit megvariáltál. A Watt rudas kitámasztás állítólag kanyarban majdnem olyan, mint a független felfüggesztés, de sokkal kevesebb helyet foglal. Meglátjuk. Hogy mikor is?

Vezetni még az ősszel fogjuk az új Astrát, az első ügyfélautók január környékén érkeznek az Opel gliwicei gyárából. Az ára is jónak ígérkezik: Németországban 15 900 eurótól indul az 1,4-es szívómotoros alapmodell, amely kifejezetten kedvező ajánlat. A másik fontos Opel újdonságra, az Amperára egy kicsit tovább kell várni.

Benzinmotort minden villanymotor mellé!

Azt hiszem, a földgázos Zafirával megtett utunk után sokkal szimpatikusabb az Opel Ampera/Chevrolet Volt koncepciója, mert most már tudom: felfoghatatlanul sok a benzinkút a Földön. És ezt már megszoktuk, az útjainkat nem kell agyon tervezni, nem lehet benne bizonytalanság. Igaz, konnektor is van, rengeteg, csakhogy ezeknél tankolni nem két perc, hanem mondjuk nyolc óra. Ugyan 380 voltról gyorsabban megy a dolog, de az nincs minden háztartásban. És úgy is órákban mérhető a töltési idő. Nagy kár, mert ahogy az E-ON standján láthattuk, árammal járni harmadával olcsóbb lenne.

Aki emlékszik még a mobilok hőskorára, az tudja, a „mindjárt lemerülök, mondjad gy....bíp, bíp, bíp” jellegű beszélgetés rohadt kínos, de ugyanez egy autó akkujának lemerülésekor már veszélyes, a modern városok pedig nem bírják el, hogy álljon a forgalom a lemerült autók miatt. Szóval nem feltétlenül butaság, amit a GM-nél kitaláltak, vagyis az, hogy az akkuk lemerülésekor beindul egy benzinmotor, amely egy generátorral tölt.

Az Ampera itt volt Frankfurtban, bele is ültünk a prototípusba. Elvileg azt a platformot használja, mint az új Astra és a Chevy Cruze, és bár az utastere elég nagy, mégis csak négyszemélyes. Mivel az akkukat egy kardánalagút-szerű képződménybe rakták, amely jó magas és hosszában kettévágja az autót. Ami a belső tér kivitelét illeti, erősen szériaközeli a prototípus kivitele és minősége. A műszerek persze nagyon digitálisak, de ez ilyen jövöautóknál nem is vár mást az ember.

Azt persze még nem tudják megmondani, hogy vajon mennyibe fog kerülni a kocsi, de ahogy Dános András, az Opel sajtósa fogalmazott, itt nem egy-két műanyag burkolat minőségén fog múlni az ár, hanem az akkukén. Azok pedig nem olcsók.

Az új autók mellett is akadt izgalom és beszédtéma az Opel standján: a tulajdonosváltás miatt megszűnik a zürichi GM Europe központ, és a Magna nem mindenki szolgálatára tart igényt. Az átszervezett cég központja Rüsselsheim lesz, a főnöki székben várhatóan marad Carl-Peter Forster. A többi jövőre meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr941386716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.17. 13:48:58

@loláb Még az a jó,hogy nem vagyok annyira szerencsétlen,mint te,g astrával közlekedni elég szánalmas,pirosnál a csöves nem kér,hanem ad neked aprót,hogy vegyél rendes autót belőle.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 13:50:24

@loláb:

Szerintem zárják be a posztot! :)
Úgyis kiderült már, hogy ez az Asztra is szar, hiszen: rönós, szeátos, mazdás, dévús, és még kóreai gagyis is.

@ommm:
De ugye nem vagy Astra fanatikus! :)
Másrészről az Astrák strapabírásával eddig sem volt gond. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy milyen hányatott sorsa volt (van) cégautós népszerűsége miatt.
Az Opel is csak azt az utat járja be mint a VW a Golffal, a Toyota a Corollával.... nem bíznak semmit a véletlenre, igyekeznek a régi, bevált technikát tovább csiszolgatni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 13:50:41

@ommm: Ejnye, Pista bácsi, nem ideges itt senki, csak Tóth Z.

Kívánom az új Astrának, hogy legyen sikeres a célközönségnél. Sokadik nekifutásra már megszoríthatná a Golfot, de attól tartok, hogy nem fog sikerülni.

Egeg 2009.09.17. 13:52:49

Szerintetek ez Seat-os????
A Seat az Alfától nyúlta le a designt!!
Miről beszéltek???!!!
A VW Golf beltérben nagyon ott van..de azért mégis csak egy unalmas Golf marad.
Sztem király lett az új Astra. Főleg az Insignia!:)

loláb 2009.09.17. 13:57:54

@Hagalex: Tökmindegy, milyen az astra, ennek a fogyatékosnak minden szar, ami opel.
Nagyzol az állítólagos q7-esére, mikor nem hittük el a hozzászólásai szinvonalából, hogy ő elmúlt 16, bizonyításképpen linkelt is egy képet az autója -beszarsz- csomagtartójáról. Majd amikor valaki megkérdezte, mekkora az ablakmosótartály térfogata, annyit válaszolt, hogy nem szereli az autóját, ezért nem tudja.
Szerinted mennyire kamu a gyerek?

Suttora 2009.09.17. 14:01:48

@Bambano: "Te meg eldöntheted, hogy beleülsz egy konzervatívabb golfba, és gyakran hordod szervizbe vagy veszel egy g astrát, és megállás nélkül hajtod sok százezer kilométeren keresztül, alacsonyabb fogyasztással, jobb menetdinamikával, extra szervizigény nélkül."

Naaaa. Semmivel sincs több rossz Golf, mint rossz Astra G.

loláb 2009.09.17. 14:03:23

@Hagalex: Ja, még annyit, hogy vwman is ő. Párhuzamosan kommentel, vwmanként menő étterme van, TDI passattal küldi ezzel az orbáncigányos nicknévvel pedig egy Q7-esről áradozik. Szórakoztató figura, én legalábbis mindig szénné röhögöm magam rajta.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 14:08:06

@loláb:
Szerintem ez az egész nem ér annyit, hogy fecséreljük a szót a továbbiakban rá!
Van már más is akinek a hozzászólásait átlépem, mert annyira szinvonaltalannak tartom, hogy nem olvasom inkább.
Mostantól Ő is ezen emberek táborát gyarapítja..... 'oszt jónapot! :)

Ahogy egy másik manusnak is írtam:
Demokrácia van, neki joga van hülyeségeket írni, nekünk meg jogunk van a megfelelő helyen kezelni! :)

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.17. 14:08:35

@loláb: 3képet raktam fel,arról nem tehetek,hogy fogyatékos vagy és csak egyet tudtál megnézni.bármikor megmutatom az autómat,westendnél összefuthatunk,ha elvergődik odáig a roncsod

atabi 2009.09.17. 14:10:57

broáf.ez már szánalmas...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.17. 14:11:07

@loláb: Én meg rajtad röhögök,mennyire egy szánalom vagy,de ezt te is tudod!Mennyi aprót gyűjtöttél ma?

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.17. 14:13:01

@loláb: @Hagalex: Ez a szánalmas amikor magaddal beszélsz,de ha ez neked élvezetet jelent :)

Zed is not dead yet 2009.09.17. 14:27:57

Mitsu, Mazda, Toyo, Kia, Hunyadi, ..... (némi távolság lefelé és folytatható a sor) Ford, SKoda, Seat, Fosvágen, Opel, Suzi, Fiat, Nissan ... (jelentős távolság lefelé) és Rönó, Pözsó, Citrom, .... (jelentős távolság megint) és Csájna autók.

Merga, Bömös, Ódi, Lancsi, Alfa stb-stb nem arra kell hogy közlekedj, hanem arra, hogy valakinek valamiről "villants", szóval ezeket kihagytam a sorból, bár éppen beférnének, nem is feltétlenül a lista legelejére mind.

Zed is not dead yet 2009.09.17. 14:31:26

Egyébként meg a ronda nőknek is van többnyire olyan függeléke, aki szívesen megnyálazza, és fordítva is, szóval az ízlés egyéni dolog, de ha már autó, akkor használhatóság és fenntartási költség az, amiről érdemes szót ejteni, semmi más. OK, az ergonómia befér a használhatóság témába valamilyen szintig, de a dizájnt (értsd csicsázás) a kutya le nem szarja, amikor érdemi döntést kell hozni.

Lokvenc88 2009.09.17. 14:35:53

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Nekem is Golfom van, mint írtam, úgyh nekem nem kell magyaráznod, milyen egy VW. Én csak azt mondom, h aki Astrát vesz, semmivel nem jár rosszabbul, mert lehet, h kicsit, hangsúlyozom, kicsit elmarad a Golftól, de ennyivel olcsóbb megvenni, az alkatrészekről meg ne is beszéljünk. Ez az Astra tényleg szép lett, és ha olyan jó is lesz, mint az Insignia, akkor aratni fognak vele. Nem a Golfosok körében, de a Focustól, 308tól, C4től, stb át fog csábítani vásárlókat.
És mégegyszer mondom, sztem a két autó két külön közönségnek készül, ezért nem kéne nekünk sem fikázni az Astrát, ahogy nekik sem a Golfot!

Bambano 2009.09.17. 14:46:05

@Suttora: én csak a családi tapasztalatokról tudok nyilatkozni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 14:51:38

@Zed is dead:

Értelek én tesvérem, értelek..... de most mit is akartál ezzel mondani? :)

@Bambano:

Lehetne még különböző statisztikákra utalgatni, de az nem lenne sportszerű, mert jól tudjuk, hogy nem érdemes rájuk adni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 14:53:23

@loláb:

totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/04/14/az_f_astras_visszavag/

Áááá... én ezzel nem fárasztom magam! :))

Suttora 2009.09.17. 14:55:45

@Bambano: Azt természetesen lehet, és nem is kétlem, hogy igazad van ;D

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.09.17. 15:05:38

Szép mutatós külső, a belső kevésbé ötletes, de az sem rossz. A műszaki tartalom és a megbízhatóság meg egy nagy kérdőjel. A turbó benzines motorokat szívesen kipróbálnám egy körre. Arra talán érdemes odafigyelni jobban. Aki beéri ekkora kocsival, annak jó választás is lehet. Bár én is inkább hajlok a konkurens márkák felé.

A testvéremnek nagyon sok gondja volt a Vectrájával.

Mindenesetre mi 5,95 mill Ft-ért egy új Skoda Superbet vettünk, nagyon jó felszereléssel,térkínálattal, motorral és megbízhatósággal.

Bambano 2009.09.17. 15:13:35

@IGe: mit értesz azon, hogy aki beéri ekkora kocsival? A H astra tengelytávja annyi vagy nagyobb, mint a c vectráé, tehát a h astrában a hátsó ülésen több hely van.

Ha ezt a szokását megtartja az opel, akkor ez belül tágasabb autó, mint az utolsó vectra.

Bambano 2009.09.17. 15:14:59

jól látok, megint van benne vízhőfok mérő?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 15:19:19

@Bambano:
Nna az tényleg agyrém volt, a mai napig nem értem miért hagyták ki a H -ból, és én az index megoldását sem kultiváltam.
Ha szép lesz a kombi, akkor a H -t átugorva megpályázom az 1.6 turbósat. Majd... de még nem most... :)

Bambano 2009.09.17. 15:31:29

@Hagalex: mert puhább dugattyúgyűrűket használtak, hogy ha megtéped a hideg motort, akkor se a henger károsodjon és ezért úgy gondolták, nem kell már bele a vízhőfok mérő.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.09.17. 15:32:46

@Bambano: Nekem a mostani Astra nagyon kicsi kocsi. Igaz egy viszonyítás kérdése, mert az is lehet, hogy én vagyok nagy. 191 cm és 110 kg. Néha a feleségem vezet és én ülök a hátsó ülésen a gyerekülésben lévő kislányunk mellett. A fűnyírót is szeretem néha hozni vinni.

Ha növelték az új astra méreteit, akkor az engem igazol, hogy a mostani kicsi. A méretnövekedés előnyére fog lenni, akárcsak a turbó benzines motorok. Nagyon megszerettem a Superb B. 1,4 TSI turbó benzines motorját és az Astrában is lesz hasonló, sőt talán még erősebb is.

A Superb 1,4 TSI 125 lóerő, 200 Nm nyomaték amit 1500-4000 egyenletesen ad le. 6,4-6,8 l/10 km-el eljárok vele és jobban szeretem, mint a turbó diesel, vagy sima 2.0-es benzines motorokat. Pont elég és kellően jó a teljesítménye.

Egy kérdéses; A tartóssága és persze ezzel párhuzamosan az erősebben kihegyezett hasonló opel motor tartóssága. Azzal a motorral ha hasonlóakat tud, mint a Superbé, akkor kisebb súllyal nagyon sikeres lehet.

Feleslegessé teszi a hibrideket, és a dieseleket is, (ebben a szegmensben)mert a hibridek sem fogyasztanak lényegesen kevesebbet.

Suttora 2009.09.17. 15:33:55

@Bambano: "A H astra tengelytávja annyi vagy nagyobb, mint a c vectráé"

Nem kötekedni akarok, de ezt rosszul tudod.

Astra H 5 ajtós/Caravan 2614/2703 mm
Vectra C 4 ajtós/5ajtós/Caravan 2700/2700/2830 mm

Nyilván nem ér a kombit a nem kombihoz hasonlítani :D

bucek 2009.09.17. 15:37:43

Német fos.Legyúrsz vele nyolcvanezret oszt már magától eltalál hetente a szervizbe.Ott meg tolják eléd a hat számjegyű számlákat,hogy csak nézel mint rozi a moziban.Ezt a sok elektronikai kütyüt már a Józsibácsi a sufniban nem tudja bütykölni.Na meg a tábla felismerő...cöcöcö.Meg kell tanulni a kreszt kéremszépen.

v_holiday 2009.09.17. 15:47:34

@IGe: Örülök, hogy nem csak nekem ilyenek a Superbes tapasztalataim. :-)

sobrijoska2 2009.09.17. 16:01:25

Mitől lenne jobb a VW? A különbség csak annyi, hogy kb 3x annyiba kerül hozzá az alkatrész. Amúgy meg én már láttam 1,4-es F-es Astrát (1.4 SE) az eredeti motorjával 690.000 km-et menni. Golfot nem nagyon.

Bambano 2009.09.17. 16:07:23

@Suttora: Ok, pontosítanom kellett volna.
A 4 ajtós H astra tengelytávja nagyobb, mint a 4 és 5 ajtós vectráé.

@bucek: fater f astrájában fél misi fölött van, egyszer volt olyan baja, ami nem időszaki szerviz és nem a fater okozta. A 10 éves g astrámnak meg egyszer se.sok alatt van.

Bambano 2009.09.17. 16:10:13

@IGe: én a g meg a h astrában is elfértem elöl. hátul sosem ültem bennük, nem is tervezem:) a vectrámban meg az esetek jelentős részében egyedül ültem, egy utazó táskával. Ez elférne astrában is, minusz 4 mázsa acél. Még corsában is... Egy évben egyszer van kihasználva a vectra, arra meg nekem felesleges.

Más kérdés, hogy a vectra független hátsó kerékfelfüggesztése miatt kényelmesebb hátul, ez többet számít, mint a méret.

megint 2009.09.17. 16:28:10

Bambano, honnan veszed azt a baromságot, hogy állandóan szervízbe kell vinni? Agymosostt egy barom vagy

Bambano 2009.09.17. 16:33:24

@megint: saját személyes tapasztalat.

szerintem a személyeskedést hagyjuk, abban úgyis nekem van itt a legtöbb rutinom.

newname 2009.09.17. 16:34:44

@le professionnel: Brrrr
Ezt hol "olvastad"? A Kadett motorkból egy valag változat volt, az F Astrák jó része egy az egyben azokkal "futott".
/azért illene tudni, hogy Astra=Kadett, látszik a betűjel folytonosságából is. Az E Kadettet váltotta az F Astra/ Ne "szakércsé" má' tudatlanul. A "faék", meg ilyen hasonlatok felejtendők ilyen tudással.

newname 2009.09.17. 16:44:00

@TóthZé:
Kár volt /felfüggeszteni/ engem mindig mosolyra fakasztott -az okossága:)))
Vannak még páran -ilyen elfogulatlanok-, de az is kell (ide)
Meg a sok virtuális szakértő, akiknek a top gear az "etalon".

le professionnel 2009.09.17. 16:50:22

@Érdekes: Ne is szóljál egy szót se :) mert nem áll jól. Ha konszernem lenne milliárdos lennék hihi

le professionnel 2009.09.17. 16:52:36

@newname: Bocs, tényéeg nem vagyok szakértője a faékekenek - de nem is szeretnék az elnni, az Opel vonalnál számomra minden vonal érdekesebb és minőségibb. :)

newname 2009.09.17. 16:54:41

@Il mio... "
"Apropó, ha én megunom, hogy hülyeségeket írsz, téged hol lehet letiltani?"

Fordítva vagy bekötve.
Ő ebből él. Te meg klikkelsz, és eltartod.
Tudod olyan ez mint a Győzike, Mónika,...stb. -mindenki köpködi, hogy milyen szar -persze mindenki nézi (hogy tudja miért szar).
Empírikus úton rájöttem: ha valamit szarnak tartom, azt nem olvasom/nézem.
/vagy grafit spray a monitorra -az is egy megoldás:)/
Mondjuk Ciri azért néha? nyomta a promot: a lista ár az nem az igazi, lehet alkudni,...stb.

newname 2009.09.17. 16:55:50

@ommm:
"A baj az, hogy csak és kizárólag az idő mondja meg, mennyire jó és strapabíró konstrukció."
Miért baj? Ez tény, és igaz minden kocsira!

newname 2009.09.17. 17:06:57

@le professionnel:
Nem baj, ha nem értesz az Opelhez, de akkor ne szakértsél Opel témában.
Ha meg nem érdekel..akkor ide minek?

takarító fiú 2009.09.17. 18:12:11

Egy seprű kéne a picsátok alá, aztán leelőznétek mindenkit, nincs para, hogy lopnak, meg nem kell garázs:)

ommm 2009.09.17. 18:44:34

@malenykij polgar: Hmmm...sőt, mi több, van Renault, amit szeretek

megint 2009.09.17. 19:51:59

bambano, nekem is az, 8db vw van/volt a családban, van még egy astra is, és még mindig nem értem, hogy ugyan miben jobb is az, írd le , aztán akkor van miről beszélni

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.09.17. 20:31:11

@kocapecas: Készpénzért vettem,mint ahogy az ingatlanjaimat is,meg a többi apróságot,hitelre nem voltam rászorulva sohasem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 20:41:13

@megint:

Nálunk a klubban meg kb.612 db Opel volt... és nem értettük miért jobb VW... pedig volt, akinek Golfja, Passatja is volt. :))

Ugye érzed, hogy nem ezen múlik.
Annak a Renault-snak" aki a 4. Megane-ját nyúzza minden különösebb gond nélkül, sosem fogod tudni megmagyarázni, hogy egyébként, általában szarok a Renault-k, hiába lobogtatod neki a statisztikákat!
..és a Peugeot-snak se, meg a Ladásnak sem.

Bamba néni így tapasztalta, Ő ezt írja le. Az Övé is csak egy vélemény a sok közül.

Nekem Volt Ladám 3db, szerettem mindet, A Trabit már kevésbé, a Kispolákot viszont szívemből gyűlöltem. Az ott hagyott többször is.
Viszont másnak meg lehet, hogy bejön, és még szereti is.

MRnobody 2009.09.17. 21:30:09

@TóthZé: Bátor szavak ezek attól az embertől, aki hosszú éveken át csontig nyalta Motor-Presse alkalmazottként (újságíró, rovatvezető, főszerkesztő, stb) az említett márkák hazai képviselőjének seggét, aki a Master Testek - közel sem objektív - végeredményének aktív befolyásolója volt. Játszhatod a sértett áldozatot a TC-nél, de attól még te voltál a "hóhér" évekig a szaksajtóban. Tehát, azt hiszem itt mindenki elküldhet, mindenkit a búsba, kivéve téged. Örülj inkább, hogy van hová írnod.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 21:51:01

@MRnobody: Ejnye Ciri, ezt a hülyeséget több méltósággal kellene viselned.
Miért nem várod meg, amíg visszajöhetsz?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.17. 22:12:51

@Shadowbull: Erre a felvetésedre természetesen egy nagy büdös kuss lesz a válasz, mint rendesen. Beszélgessünk inkább a kék LEDekrôl - neked is báncsa a szemed? :)

noncapisco (törölt) 2009.09.17. 22:22:42

...nem értem én ezt az astra kontra golf
egymásnak feszülést.

Bármelyik helyett 10X jobb vétel egy
HONDA Civic 1,8 Sport

A új astra-t meg majd meglátjuk...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.17. 22:24:10

@Carfan: "Az explorerben/mozillában stb erre van mód"

Van rá Firefox plugin? Ide vele!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.17. 22:29:00

@visszakettopadlogaz: "na csak irj ilyeneket, letiltanak teged is!"

Állok elébe, akár örökre is kitilthatnak, leszarom. Már úgyis be lett ígérve.

Ettôl függetlenül mindenkinek joga van leírni a véleményét. Még a hülyéknek is, meg azoknak is, akiknek esetleg nem tetszik a pofája.

Shadowbull 2009.09.17. 22:49:02

@Il mio nome è Nessuno: Arrol hallottal mar, hogy az autokat maximum 4 evre tervezik, hogy utana szethulljanak?

En egyszer lattam egy embert, akinek a sogora egy autoszalon elott ment el minden reggel munkaba, es o meselte, marpedig o tudja.

Mondjuk arra kivancsi lennek, mikor tiltotta volna ki TéZé baratunk mondjuk azt a Lexus-ertekesitot, aki allandoan a BMW-ket fikazta volna.

Szerinted?

sb

Shadowbull 2009.09.17. 22:50:17

@Il mio nome è Nessuno: "akár örökre is kitilthatnak, leszarom."

Amugy is itt az ideje amortizalni a nickedet :))

A C.D. pont jo is lenne :)

sb

le professionnel 2009.09.17. 23:30:00

@newname: Nem szakértek, csak drága fosok az opelek, egyébként tök jók :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.17. 23:55:37

@Il mio nome è Nessuno: "Beszélgessünk inkább a kék LEDekrôl - neked is báncsa a szemed? :)
"
Drága Ede, ezt a témát már vettük, a korábban belinkelt, igen alapos és pontos leírásokr igen ügyesen elmagyarázzák, mit is mondott a szemorvos TóthZének -t.i. a legrövidebb hullámhosszú fény szóródik a legjobban, márpedig az a kék és árnyalatai. Ez a szóródás teszi zavaróvá, kontraszttalanná sokak számára a kék LED-ekkel, esetleg más kék fénnyel megvilágított műszerfalat, rádiót, telefont, akármit.
www.bgszi.sulinet.hu/letolt/fizika/feny.pdf
www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/feny/kek.html
Olvassad át ezeket mégegyszer, és keress máson fogást -ez neked egyébként is kedves tevékenységed, miért is akarnál saját szintedhez méltatlanul, lerágott, túlhaladott dolgokkal bohóckodni.
@Shadowbull: "Arrol hallottal mar, hogy az autokat maximum 4 evre tervezik, hogy utana szethulljanak?" Jaja, ilyesmit a kilencvenes évek elején hallottam mindenfelől, csak akkor 6 évről beszéltek, és kifejezetten a japán autókra mondták. Persze leginkább a német autók iránt lelkesedők hangoztatták ezt az okos véleményt. Remélem azokat is lehülyézted.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.18. 00:29:07

@streetsta: ...és már akkor is elmondtam neked, hogy az égbolt színének (elolvasod te egyáltalán, amit belinkelsz?) lófasz köze van egy mûszerfal kimaszkolt, filterezett, beállított háttérvilágításához, de sajnos a mai napig nem bírtad felfogni. A LED fénye annyira természetes, mint a hitlerszalonna.

megint 2009.09.18. 02:43:23

Hagalex, nem igazán értem mire vonatkozott a kérdés, nem azt mondom, hogy szar az opel, nem az én világom , ennyi, ahogy mondtad ez is csak egy ember véleménye, de jó lenne ha érvek is lennének a bölcsességek mellett.
Shadowbull, a válasz egyszerű, soha, az érzékeny lelke csak egy márkára korlátozódik, ezt még tetézte, hogy hol dolgozik, szerencse, hogy nincs a parlamentben, különben börtönre ítélte volna, és ott kizárólag fehér fejkendőben közepén egy piros körrel aludhatott volna

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.18. 08:44:54

@Il mio nome è Nessuno: Figyelj Ede, segítek -ha már bizonyos mondatok elkerülték a figyelmedet. Vagy direkt nem akarod megérteni (igaz, akkor nincs segítség): "A rendőrség kék villogó színe ellentmondani látszik az elôbbieknek, hiszen éppen a kék szóródik legjobban a többnyire fennálló r < ~ 0,5 µm-es aeroszolméret mellett." -Nem, Ede, nem a "rendőrség", és a "villogó" szavak a fontosak, hanem a "kék és a "szóródik". Illetve idézhetném még a mondatot, miszerint: "A légkör molekuláin azonban a fény szóródik, és a szóródott fény mennyisége fordítottan arányos a fény hullámhosszának negyedik hatványával és egyenesen arányos a levegőréteg vastagságával. Ezért a legrövidebb hullámhosszú kék fény szóródik a legjobban, míg a vörös legkevésbé."
De sajnos úgy tűnik, nem tudod felfogni, hogy nincs külön hullámhosszuk a kisvirágok, égbolt, tenger és egyéb természetesen kék dolgoknak, meg a mesterséges, LED-del, hidegkatód-csővel, fluoreszcens lemezzel, akármivel előállított kék fénynek. Csak a fénynek, en bloc van, sőt, azt sem bizonyította be eddig senki, hogy Volkswagenek belső terében a fény szóródási tulajdonságai megváltoznának a külső környezetben tapasztalhatókhoz képest. Tehát a KÉK FÉNY SZÓRÓDIK, Ede. Természetesen a különböző hullámhosszú (árnyalatú) színek különféleképpen szóródnak, sőt, a filterezett, a kevert kékek is minden bizonnyal másképp szóródnak, de a szabály szerint mind elég jól szóródik. De ha jobban tetszik úgy, akkor nem a kék színű fény, hanem a 420-500nm hullámhosszú, illetve a 400-420nm hullámhosszú fény szóródik a legjobban. Hogy ez pont az ibolya és a kék? Zagson.
Néha olyan is előfordulhat, hogy nem neked van igazad.

Rocko- 2009.09.18. 11:22:39

@Shadowbull: á csak BMW-nél programozzák ezt bele a BUS rendszerekbe. hülye mérnökök.

Suttora 2009.09.18. 12:36:08

@Bambano: Ok, így rendben. Egyébként, ha érdekel valakit:
Astra H 4 ajtós 2703 mm, GTC 2614 mm :D

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 12:41:47

@megint:
Ha itt nem is, más posztokban érvelt már a saját tapasztalataira hivatkozva, de majd erről Ő írjon, nekem nem tisztem mellette korteskedni.

A kérdésemmel csak arra akartam utalni, hogy az Opel legnagyobb "bűne" az volt, hogy nem volt eléggé patrióta. Azzal, hogy a GM -hez szegődött kegyvesztett lett, nem tekintik igazi német márkának, ahogy a Fordot sem. Pedig talán a legrégebbi német autógyártó, karöltve a Mercivel.
Ezek a tények ma már nem olyan lényegesek, de amikor azt mondjuk, hogy az Opel csak a VW konszern, és a BMW, Merci páros mögött rúghat labdába Németországban, ezt nem árt tudni, és figyelembe venni.

Én személy szerint nem tartom sem jobb autónak, sem rosszabbnak a Golfot az Astránál. Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz!
Az egyik némileg jobb minőségérzetet nyújt és kicsit magasabb presztízst több pénzért, drágább fenntarthatósággal, a másikat olcsóbb megvenni és fenntartani. Körülbelül azonos műszaki tartalommal bírnak, az esztétikum, vagy a praktikusság megítélése meg úgyis szubjektív tényező.

Hol itt a hiba? :)

newname 2009.09.18. 13:01:41

@streetsta:
Vazze!
Tudom. Tóth Z. megmondta.
De ettől még az Ergonomia c. tárgyban okítanak dolgokat, még a BMNE-en is.
De! Más pl. a vörös fény hatása tök sötétben (a szem alkalmazkodó képessségével függ össze), és más normál körülmények között, amikor figyelem felhívó hatása van.
Sőt, a szín-alak összefüggés is számít: kör, háromszög, négyzet, téglalap..
Merthát az ember hardwer-szoftver tulajdonságai nem tetszik-nem tetszik alapon jöttek létre.
Bocs, ez off, sőt tudomány, ami ide nem való..:)))

newname 2009.09.18. 13:16:13

...mint ahogy a zöld nyugtató, a szabadság, természet szine..
...a vörös a vér színe, valamilyen veszélyt jelent....stb.
De semmiképpen sem azon múlik, hogy Jóska-Pista mit gondol első ránézésre..

megint 2009.09.18. 14:33:52

Hagalex, nincs itt hiba, csak ne állítsuk be az innováció csúcsára az opelt, mert csináltak egy másik formát, azt hiszem a vw is csinált közben olyan váltót pl ami még mindig nincs az opelben 7-dsg, van egy jó quattro(tudom audi), és a belső tér minősége is a kategória élén volt, van, talán az ötös nem jött össze annyira ezen a téren, és tegyük hozzá, hogy talán a legjobban eladható autó használtan.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 14:59:49

@megint:
Szó nincs arról, hogy a csúcsra állítanánk, de tény kérdés, hogy a szakma, és a szakújságírók szerte a világban igen jó véleménnyel vannak az Insigniáról, és a vele elindult új irányzatról.
Minden más csak kitaláció. Az hogy lelkes fanatikusok ennél többet látnak bele, vagy, hogy egy újságíró rosszul választ blog címet (bő nyállal), az már más lapra tartozik.

Igen, VW okosan kitalálta a DSG -t, de nemcsak azt, szerintem a TSI is ötős!!!
Viszont a PD TDI mellényúlás volt!
Nemcsak az 5 -ös golf volt "szerényebb" de a 3 -as is.
Minden gyártónál vannak hullámok...

Az Innovációról még annyit: Az, hogy egy gyártó az értékesítési politikáját másként képzeli mint a konkurencia, a mi esetünkben az Opel (olcsóbb elérhetőbb autót)az nem jelenti azt, hogy nem innovatív a cég! Koránt sem.
Ha nem hiszel nekem, nézz utána, hogy az Opel hány szabadalmat jelentett be a működése során.
Ezt természetesen nem azért írtam, hogy a VW elé helyezzem az Opelt, de mögé sem.

Köcsögnepper 2009.09.18. 15:42:30

@Hagalex:

"Viszont a PD TDI mellényúlás volt!"

Tévedés. Óriási siker volt. Egész egyszerűen ma már van nála olcsóbb és jobb.
Ezért is szűnt meg, de rengeteget eladtak/nak belőle.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 15:50:33

@Köcsögnepper:
"Egész egyszerűen ma már van nála olcsóbb és jobb."

Ez igaz.... annyival egészíteném ki, hogy már anno is volt, és ez nem csak az én fejlövésem.

""Egész egyszerűen ma már van nála olcsóbb és jobb."

Tehát akkor mégiscsak mellényúlás volt.

"de rengeteget eladtak/nak belőle."

Nem állítottam, hogy nem adtak el sokat belőle. Azt sem állítottam, hogy rossz lett volna, egyszerűen csak nem azt hozta ami elvárható lett volna tőle.

Az Opel "kisdízele", nem az Isuzu motoros, hanem a saját, is hagyott maga után kívánni valót , mégis sokat eladtak belőle.

Köcsögnepper 2009.09.18. 17:13:05

@Hagalex:

Hááát, te tudod. :)

De szerintem ha egy motorkonstrukciót tízen évig használnak, milliószámra eladnak, illetve más, a márkától teljesen idegen gyártók is megvásárolnak, nem igazán nevezhető sikertelennek vagy zsákutcának.

Arról nem is beszélve, hogy a megjelenésekor minden aktuális dízeltechnológiát magasan überelt -sőt a mai napig felveszi a versenyt a legtöbb CR-el.

Saját utas megoldás volt de ez messze nem zsákutca.

Szerintem. (illetve a számok szerint) :)

Suttora 2009.09.18. 17:14:29

@Köcsögnepper: "Tévedés. Óriási siker volt. Egész egyszerűen ma már van nála olcsóbb és jobb.
Ezért is szűnt meg, de rengeteget eladtak/nak belőle."

Szerintem sem volt mellényúlás egyáltalán. Viszont nem ezért szűnik meg. A PD halálát legnagyobb részben a jelentősen szigorodó emissziós előírások okozzák. Egészen pontosan az, hogy nem igazán sikerült megoldani a részecskeszűrő tisztításához elengedhetetlen utóbefecskendezést. Nem véletlenül adják csak a CR TDI-hez a DPF-et.

v_holiday 2009.09.18. 17:30:02

A@Suttora: adják a DPF-et A PdTDI-hez is. Pl. az 1,9-es Bluemotion modelleknél.

v_holiday 2009.09.18. 17:34:44

@Köcsögnepper: Emlékszem, amikor 1998-ban forgattak valami Passat reklámfilmet a Margit hídon és megérkeztek hozzá az első adagólófúvókás dieselek. A ma őket fikázó újságírok ott pisiltek maguk alá a gyönyörtől. Hogy micsoda hú, meg mekkora ha, meg hogyasszongya hengerenként, meg piezo...
10 év alatt persze sokat fejlődött a világ, lettek csendesebbek ezeknél a motoroknál, de a tuningolhatósága és a nagyon jó fogyasztása, valamint a kíméletes használat melletti nagy futásteljesítménye ezt a motort beírta a könyvekbe. A hangja meg...pont olyan bájos, mint egy potrohos parasztgyerek mosolya, "oszt" az is talál csajt magának. :-)

Köcsögnepper 2009.09.18. 19:39:45

@Suttora:

"A PD halálát legnagyobb részben a jelentősen szigorodó emissziós előírások okozzák."

Éppen ezért mondom azt, hogy van jobb.

"Nem véletlenül adják csak a CR TDI-hez a DPF-et."

Van az az 1,9-eshez is (Bluemotion)és a 2 literes 170 lovashoz is.
Sőt a 2 literes 140 lovas megjelenésekor még lehetett a Passatnál extraként is rendelni.

@v_holiday:
"A ma őket fikázó újságírok ott pisiltek maguk alá a gyönyörtől."

Bezony bezony !

"10 év alatt persze sokat fejlődött a világ, lettek csendesebbek ezeknél a motoroknál,"

Ez persze így van de csak nyugodtan próbálj ki egy 1,9 Jtd-t, el is felejted, hogy hangos a PD! :))

Köcsögnepper 2009.09.18. 19:50:32

@Hagalex:

"Ez igaz.... annyival egészíteném ki, hogy már anno is volt, és ez nem csak az én fejlövésem."

Sajnos ismét rosszul emlékszel.. :D

A korabeli CR-ek még csak hozzá sem szagoltak a PD teljesítményéhez, tudásához.

"Azt sem állítottam, hogy rossz lett volna, egyszerűen csak nem azt hozta ami elvárható lett volna tőle."

Ja, persze. :D
Már akkor is léteztek hivatalosan is 150lóerős 1,9-es Pd-k (például a Borákban), melyek természetesen sok százezer kilométert bírtak ki.

béke.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 20:02:51

@Köcsögnepper:
Semmi probléma, Te így gondolod, én máshogy... egy harmadik meg a sajátját fogja mondani.

Sorolom, hogy a szakújságírók szerint kik gyártottak JOBB dízelt mint a VW
Megjegyzem, ez nem (csak) a TC oldalain, tesztjein volt olvasható.

BMW, Toyota, PSA, később a Honda is.
Szerintem a Merci és a Renault is, de ez a szubjektív véleményem, és nem a szaklapokból olvastam ki.
Az Opel, a Fiat motorokkal nem voltak jobbak, mondom ezt úgy, hogy személyesen aláztam meg egy Passatot a Vectra C dízellel. :)

Nem szeretnék senkinek semmit bizonyítani, ez a véleményem amit VW -t ismerő ismerőseim információi, illetve a szaksajtó tesztjei alapján magam állítottam fel. MÁSNAK LEHET MÁS A VÉLEMÉNYE.
Olvasgatni kell azokat a cikkeket, amelyeket az első D4D motorok, vagy PSA CR dízelek megjelenésekor íródtak.
A Bömöst meg nem is említem, mert az egy más dimenzió dízel vonalon is.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 20:04:14

Ja és még annyit, hogy az előzőekben leírtak nem azt jelentik hogy a PD TDi rossz, csak éppen akadtak jobbak is....

papa33 2009.09.18. 20:40:26

Dízeltörténelem: az első közvetlen befecskendezéses (tehát kamra nélküli) szgk a Fiat Croma, az első CR az Alfa (és messze megelőzte a PDTDI traktort). Mellesleg évtizedek óta létezik (asszem Commins) dízel adagolóporlasztóval, szóval a PD rendszer nem VW találmány.
A PD TDI létjogosultságát akkor a legnagyobb nyomás lehetősége adta. Nagy mellényúlásnak nem nevezném, de eljárt az idő felette. Egyébként bizonyos Audi motorok már évek óta CR elven működnek.

Fishbed. 2009.09.18. 21:47:12

VW-Opel?

Mindkettőhöz volt szerencsém, most a 4. VW-nem van sorozatban, és mindegyiket szerettem, gondom egyikkel sem volt.
Az Opel nagy dobása az előd modell gyártása a legfrisebbhez képest jobb ár/érték aránnyal.

Emiatt gondolkozom azon, hogy ha lesz a H-ból Classic, akkor váltok Opelre, vagy keresek egy jó használtat.

De nem azért, mert jobbnak, vagy rosszabbnak tartom valamelyik márkát, hanem azért, mert a kemény munkával megkeresett pénzemet olyan dolgokra szeretem költeni, amivel elégedett leszek.
Most az igényeim, és a lehetőségeim figyelembevételével ez tűnik jó választásnak.

Remélem nem fogom megbánni a váltást.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.18. 21:51:11

@papa33:

"Nagy mellényúlásnak nem nevezném, de eljárt az idő felette."

Nagynak én sem neveztem.... és rossznak se.

Fishbed. 2009.09.18. 21:59:27

A PD TDI rendszer önmagában véve nem volt rossz, sőt a régebbi generációs dieselekhez képest nagyon is jó volt, egészen addig, amíg a CR-technológia ki nem forrta magát. Biztos vagyok benn, hogy volt bennük tartalék, a környezetvédelem, teljesítmény és a megbízhatóság terén is, de a CR-rendszert kevessebből is kihozzák a gyárak. Ezért fog kihalni a PD.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.18. 22:08:30

@newname: Természetesen a színek a komfortérzetedre is hatnak, de ez tényleg más tészta -ráadásul senki nem panaszkodott még, hogy a kéken világítós Golfban jobban fázna 22 fokban, mint bármelyik piros műszerfal megvilágítású autóban.
A kék fény nem azért zavar egyeseket jobban, másokat kevésbé(egyáltalán nem), mert TóthZé megmondta. Azt sem tudtam, léztezik ilyen ember, hogy TóthZé, amikor már idegesített este a pirosnál mellettem álló VW kék világítása (na jó, csak kellemetlennek éreztem, és örültem, hogy nem én ülök a kocsiban, illetve elgondolkoztam, vajon mennyibe fájna átszínezni a műszerfal világítását).
A témáról hosszasan lehet beszélgetni, de vitatkozni nem érdemes -akit zavar, azt akkor is zavarni fogja, ha én azt mondom, hogy marhaság, Ede megmondta, hogy csak képzeli: akit meg hidegen hagy, nem zavarja, azt nem fogom tudni meggyőzni arról, hogy kifolyik a szeme tőle.

v_holiday 2009.09.18. 22:38:25

@Hagalex: Értem amit írsz, nem vitatkozom, csak pontosítanék:
1. A szakujságírókat inkább ne citáljuk ide, kár lenne elértékteleníteni ezt a beszélgetést (tisztelet a kevés kivételnek). Mint fentebb írtam, láttam őket pisálni a gyönyörtől...okosabbak nem lettek azóta.
2. 1998-ról beszélünk, amikor a PD megjelent. Akkor CR motorból még ölég karcsú volt a felhozatal emlékeim szerint az Alfán kívül nem nagyon...
3. Az eladott PD motorok adagolóproblémáinak aránya elenyésző, ráadásul javítókitt van hozzájuk, a forrásom szakszeviz.
4. Hangos. Ennyi. A Ford CR motorja is traktor (van a családban) és -félre ne érts- az Opelé is (az meg a cégemben van).
5. Eljárt fölötte az idő? El. Van helyette a konszerntől CR motor. Olyan csendes, hogy beszarás. A napokban volt alkalmam jól tesztelni egy CR Exeot. Finom.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.19. 00:45:02

@v_holiday:

Így el tudom fogadni az érvelésed!

De!!! :)))))))

1. Bocsássuk meg nekik, valószínűleg azért pisiltek a gyönyörtől, mert újdonság volt, aztán persze jöttek a CR-ek.
Vannak szakújságírók, akiknek szoktam adni a véleményére, mondjuk azokat Karottának, Csikósnak, Tiff Needle-nek hívják, vagy Turán Fricinek a Garázs TV -től. A többiekét fenntartással kezelem.

2. Igen, ez igaz, de nem sokat késtek a többiek sem. Nekem akkor a Toyota D4D "simasága" nagyon tetszett!

3. A PD motorok valóban nem voltak elromlósak. Forrásom a VW fan autószerelőm, aki ennek ellenére nem vett PD -t, pedig előtte tán dízel golfja volt, és most is dízel Sharant szeretne.

4. Vezettem a kollegám SupeB -jét. A régi kasztnisat, 110 lovasat. Azt hiszem akkor ábrándultam ki végleg a PD -ből.
(Kedvenc dízelem a régi 1,5 -ös a Golf I -ből. Ma is szerelem. Ne kérdezd miért!)
Az Opel motorja egy FIAT blokk (1.9), ami tényleg hangos. Nem annyira mint a PD, és talán a Fordétól is halkabb valamivel, de erre nem vennék mérget.

5.Igen eljárt, ezt maga a konszern is elismerte, egyszerűen nem érte meg ragaszkodni hozzá a továbbiakban. Saját bevallásuk szerint is megérett az idő áttérni. Sajnos az új VW CR -t nem ismerem még. Legyen igazad!

Más...

Ma megkerestem egy távoli ismerősöm, aki a Skodáéknál dolgozik, szervizes.
Ő is megerősítette, hogy a 1.4 TSI SuperB meg tud állni még 7 liter alatt is!
Viszont a tapasztalatuk szerint nem ez a jellemző, inkább 8 körül szoktak járni az ügyfelek, mert "kínálja magát". Szerinte is teljesen lábfüggő ez a dolog, főleg, hogy turbós, gyakorlatilag 6 litertől 10 -ig bármit tud enni!
A véleménye alapján meg kell, hogy kövesselek itt, a nagy nyilvánosság előtt a másik posztban általam leírtakért. :)
Azt is mondta, hogy az Opel féle T1.6 hoz nem szabad hasonlítani, mert az kihegyezettebb is, nagyobb is. (jobban is megy) Én meg hiszek neki.

Üdv!

Köcsögnepper 2009.09.19. 06:23:00

@streetsta:

"A témáról hosszasan lehet beszélgetni, de vitatkozni nem érdemes -akit zavar, azt akkor is zavarni fogja, ha én azt mondom, hogy marhaság, Ede megmondta, hogy csak képzeli: akit meg hidegen hagy, nem zavarja, azt nem fogom tudni meggyőzni arról, hogy kifolyik a szeme tőle."

Valóban hosszan lehetne vitázni de talán azokat kellene megkérdezni, akik használják...
Már pedig a tulajok szerint igen is jó és egyáltalán nem folyik ki senkinek semmije.

Amikor megtudja a VW tulaj, hogy lassanként az összes típusban le lesz cserélve fehérre (Polo,Golf,Passat,Jetta,stb), a 99%uk nagyon sajnálja.
Szerintem ez inkább mérvadó, mint Tóth Zolika egyetlen Borás élménye, mely egyébként is hemzseg az "objektivitástól".

Szerintem.

Köcsögnepper 2009.09.19. 06:26:50

@Hagalex:

"Sorolom, hogy a szakújságírók szerint kik gyártottak JOBB dízelt mint a VW"

Nem egyről beszélünk. Én a megjelenéskori állapotról beszéltem. Akkor viszont ez volt a legfrissebb és a legjobb.

A korai D4D-ről meg inkább ne akard azt írni, hogy milyen jó volt, mert nem volt az.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.19. 08:51:52

@Köcsögnepper:
A kedvedért javítok!
Amíg ki nem jöttek a CR dízelek, addig jobb volt, újabb, volt aztán még szebb is volt! Mennyi ideig is???
Kb. 1 évig?? Aszt az annya, de nagy idő!

"A korai D4D-ről meg inkább ne akard azt írni, hogy milyen jó volt, mert nem volt az."

Szerinted nem volt az....
Szakmabeliek, és a nepperek többsége szerint meg az volt..
Ha a nickedből indulok ki neked is tudnod kellene! :))
De ezen kár szerintem vitázni, vezettem mindkét félét, szerintem a PD nél jobb volt, és jobb ma is a D4D!
Nem kell hogy egy véleményen legyünk.
Punktum!

Suttora 2009.09.19. 13:01:51

@v_holiday: Igazad van, ezt tényleg rosszul tudtam. Ahhoz viszont tartom magam, hogy az emissziós előírások szigorodása miatt nem éri meg tovább fejleszteni a PD-t.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.19. 16:10:47

@newname: "De! Más pl. a vörös fény hatása tök sötétben (a szem alkalmazkodó képessségével függ össze), és más normál körülmények között, amikor figyelem felhívó hatása van.
Sőt, a szín-alak összefüggés is számít: kör, háromszög, négyzet, téglalap.."

Bizony. Mert az emberi szem nem külön színeket vagy tárgyakat érzékel, hanem összképet. Tetszôleges színekbôl lehet irritáló, vagy pihentetô kombinációt összeállítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.19. 16:20:18

@streetsta: Hülyeségeken lovagolsz sajnos. A kék fény szórásának csak akkor lenne jelentôsége, ha egy olyan kamrában ülnél, ahol kizárólag kék fény van. Ott nehezebben tudnál tárgyakra fokuszálni. Pár négyzetmilliméter méretû fényforrásoknál a sík mûszerfalon ennek lófasz jelentôsége van.

TóthZé faszságai helyett ezt olvasgad inkább, ha meg akarod érteni a színérzékelést:
www.referate10.com/referate/Informatik/5/Wahrnehmung-von-Farben-reon.php

...és akkor a színpszichológiai aspektusokról nem is beszéltünk. Nem olyan egyszerû ez, mint ahogy azt Móricka elképzeli, hogy megmérjük a hullámhosszt, aztán abból megmondjuk, zavar-e.

newname 2009.09.19. 17:06:13

Megkerestem egy ismerősömet, aki látott már olyan embert, akinek volt egy ismerőse, aki hallott a színdinamikáról. Azt mondta minden mindegy.
Szerinte az autógyártás /tervezés/ úgy működik, hogy a tervező a hasára üt, és kirakja a típushoz való műszerfalat az univerzális puzzle-ből.
Kivéve a távol-keletieket, akik fényképeznek és másnap már gyártják is az autót. A présszerszámok náluk egy éjszaka elkészülnek, a robotokat kb. 10 perc alatt programozzák. Azért keskeny a szemük, mert éjjel nappal dolgoznak, így állandóan kialvatlanok.
Tököm tele, mintha politikusokat hallgatnék annyi itt a szakértelem.
Bár magánügy, mondja mindenki a magáét, a föld meg forog tovább.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.09.19. 23:44:11

@Il mio nome è Nessuno: Te most komolyan meg akarsz győzni arról, hogy márpedig én élesen látom azokat a tetves számokat és vonalakat, mikor nem? A színpszichológiát meg nyugodtan kihagyhatod, mert nem arról van szó, hogy fázom a kék szín miatt. Este meg egy kamrában ülsz (Golf), ahol igen sok kék fény van (műszerfal) -bár ezt a kamrás, csak kék fényes dolgot nem igazán értem, sehol senki nem állította, hogy a színekre a szabályok csak kamrában vonatkoznak.
De ez a sok hiábavaló szájtépés abszolút felesleges, mert ha emberek (nem, nem mindenki)azt mondják, hogy őket zavarja az a bizonyos kék fény, ne akarjad már megmagyarázni, hogy nem úgy van. Neked jól esik, pihenteti a szemed -örüljünk együtt, halleluja, hogy ilyen szerencsés vagy. Minden bizonnyal van, akit nem zavar a modern (leginkább VAG autók) LED-es hátsó világítása, engem bizony sötétben nagyon tud zavarni, kifejezetten kellemetlen, hogy szinte beleég a retinámba a sok pici fénypont, különösen, ha mozgatom a szememet.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.20. 14:19:37

@streetsta:

Nem szeretnék a kialakult tudományos vitába beszállni, de az tény, hogy a VW kék fénye sokakra zavarólag hat, legalábbis amíg meg nem szokják.

Egy jó ismerősöm gépjármű oktató, VW -je van.
Saját tapasztalata az, hogy a nebulói, panaszkodnak az erős kék fényre, és általában igyekszenek jócskán gyengébb fényerősségre állítani a műszerfal megvilágítást ha este kell vezetni.
Ha kellően vissza van halványítva akkor megszűnik a problémázás.
10 oktatottból kb. 6-7 teszi szóvá, az erős kék fényt. Gyakorlott vezető viszont kevésbé problémázik rajta.

Arra magam is kíváncsi lennék, hogy vajon akkor is lenne -e panasz, ha ugyanez a műszerfal, ugyanezzel a technológiával, de más színnel kerülne kialakításra?Talán nem is a színhőmérséklettel, csak a műszerfal maszkolással, és a fényerővel van gond?

newname 2009.09.21. 19:02:10

@Hagalex:
"...
Egy jó ismerősöm gépjármű oktató, VW -je van.
Saját tapasztalata az, hogy a nebulói, panaszkodnak az erős kék ...."

Meg a kormányra, pedálokra..stb.
Ugye a tan.vezetők nem ezt a műszerfalat szokták meg..:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.21. 20:06:28

@newname:
Igen, azokra is szoktak! :)))
Emléxem, engem sem zavart a kormányon, a pedálokon, meg a váltón kívül semmi! :)

Arra nincs információm, hogy vajon más autókban is zavarná -e őket a maximálisra vett műszerfalfény. Lehet, hogy igazad van, és akkor indiferens amit a VW -ről írtam. Csak eszembe jutott, hogy anno ez szóba került közöttünk...
süti beállítások módosítása