700 bar a seggünk alatt

  2009. szeptember 15. - papptibi Címkék: iaa frankurt iaa 2009

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Az idei tudósítások tele lesznek elektromos autókkal – ne higgyenek nekik. Nincs ilyen. A gigantikus méretű szalon egyik kedves szolgáltatása, hogy a sajtórabszolgák fenekét autókkal hordják a kiállítási terület két vége között. Ne higgyék, hogy ez luxus, Frankfurtban elképesztőek az arányok, gigantikusak a méretek, ezek nélkül meghalnánk. A Daimler csoport (Mercedes és társai) épülete egymagában nagyobb, mint a teljes genfi autószalon. Az sajtójáratok többnyire olyan új autók, amelyeket az újságíróknak érdemes volna menet közben is megismerni. Egy elektromos autó sincs köztük.

Nagyrész EfficientDynamic-os, turbódízel BMW-k finom kerregése uralja a vásárvárost keresztülszelő sugárutat, de a hasonlóan zöld VW és Ford dízelek is járkálnak. Akad pár Prius és Lexus is, de azért hazai pályán a németek az uralkodók.

Egyetlen érdekes hangú, illetve szinte hangtalan jármű várt utasra a megállóban. Amint magunkhoz tértünk a doboz formátlansága okozta sokkból, Papptibivel rá is vetettük magunkat az Opel emblémás Chevy Equinox-ra. Ez az üzemanyagcellás SUV hirdogénnel megy, szinte teljesen hangtalanul és mindössze vízgőzt kipufogva.

Az utastér ugyan szűkebb egy Opel Antaránál, de azért vígan elfértünk hátul, a csomagtartóba lévő hegyek ellenére befértek a szalonlátogatás kötelező kellékei, a kerekes banyatankok, amivel minden második újságíró szaladgál. (Az új szerzemény, a Bridgestone féle szürke bringa kerekei idegtépően nyikorognak. A korábban elspájzolt öreg Seat-kuli viszont szuper.)

Sofőrös Opelünk, amelynek kormánykerekén még nem Magna, hanem GM embléma feszül, a központi kijelző egérmoziján mutatja a hajtási rendszer energiaáramlásának képét – ál'a Prius. Egyébként automata váltós és normál kezelőszervekkel ellátott a kocsi, a műanyagjai viszont olyan szánalmasan kemények és karcosak, hogy zokoghatnékunk támadt Papptibivel. A gyorsulás emberes, hangja nincs, ha ilyen lenne a jövő hajtása, azt meg tudnánk szokni.

Egy aprócska gond viszont van vele. A hidrogén kúthálózata még ritkább, mint a földgázkutaké, pedig tegnap már azzal is szívtunk egy embereset. Szerencsére a vásárvárostól tíz kilométerre, egy ipari területen lehet nagy nyomású hidrogént vételezni, bár erre csak a nap végén lesz szükség, mivel egy töltettel, úgy 4,5 kilogramm hidrogénnel akár 320 kilométer is mehet a kísérleti jellegű jármű. Sofőrünk mindenesetre dicsérte a kutat, ott mérik a környék legjobb hidrogénjét, 700 baron. Egy tankolás alig két perc. Csak nem szabad 160 kilométernél jobban eltávolodni a kúttól, mert ebben nincs egy backup-benzinmotor.

Alig párszáz darabot építettek belőle és zömében hasonló bemutatókon rója a kilométereket, tudtuk meg Hanstól, a lelkes sofőrtől. Kérésünkre leállította a cellákat, ilyenkor mint egy túlfűtött szaunából, vaskos gőz tör ki a kocsi alól.

Az utazási élmény mellett a BMW standjának bejárásával gazdagodtunk, ahol mindjárt a belépéskor megtudhattuk, hogy az öreg autók is zöldek voltak. A 328-assal jött az áramvonal, a CS kupé hozta a könnyű építési módot (meg Colin Chapman, de róla sajnos nem emlékeztek meg). Itt is volt egy hirdogénhajtású autó, egy régi 7-es.

Az aktuális újdonságokat mind a EfficientDynamics jegyében mutatta be a BMW, a kiállított autók többségének oldalán hatalmas számmal virít a norma szerinti átlagfogyasztás. Új modellként a 5 GT, az X6 hibrid és az X1 körül volt a legnagyobb zsongás, Magyarországon ez utóbbi tűnik elérhetőbbnek. Nyugat Európában persze egy kis SUV-vel a fiatal közönséget próbálja megcélozni a BMW, így minden szabadidős tevékenységet hoztak tető alá. Volt például síszimulátor, amit TóthZé azonnal ki is próbált.

Eleinte azt hittem, csak tinglitangli lötyög itt a gépen egy kicsit, de valódi combizomfeszítő erővel kellett bedölni, ha kanyarodni akartam volna a hegyről lefelé. Kanyarogni pedig kellett, mert a virtuális erőd tele volt tündérekkel, kisnyulakkal, fenyőfákkal és más egyéb terepakadállyal, amit rossz nem illendő elgázolni. Az eleinte visszafogott tempó a végére begyorsultak a lécek, néhány látványos ugratással zártam a futamot, ami a reggeli tornát simán kiváltotta.

Látatlanban a BMW csoporté a legpengébb színű autó díja, az M sarokba állított, kékes-lila M3-as a fekete felnikkel egyelőre mindent visz, kéne. Papptibi inkább az X6-os M turbós motorját vizslatta. Kicsit felhúzta magát azon, hogy az EfficientDynamics matrica az X5 M és X6 M autókon is rajta volt. Talán nem lenne rossz üzlet olyan matricát árulni a leendő tulajoknak, amit rá lehetne erre ragasztani, „Sokat fogyaszt, de leszarom” felirattal, szigorúan ugyanezzel a tipográfiával. Mert ez már álszentség.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr581383659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.09.15. 23:21:47

jól van, GM is felismerte, h a hidrogéné a jövő. már csak a kutakat kell kiépíteni.

29 Palms 2009.09.15. 23:26:00

A vizuális környezetszennyezés toplistájának élén az Alfa Mito mellett elfoglalhatja a helyét a BMW ezzel az X1-es izével.
Szerintem keressék meg azt a srácot aki Bangle előtt volt ott, kérjenek tőle bocsánatot, rehabiltálják nyilvánosan, és hagyják hadd folytassa ott ahol abbahagyta. :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.15. 23:44:57

@Rocko-:

Jaja... szerintem anno, a benzinkutak sem voltak csak úgy, azt a hálózatot is ki kellett építeni.
A hidrogén most annyival rosszabb helyzetben van, hogy az emberek türelmetlenek, és inkább a megszokott benzin mellett döntenek. Kellene az Uniónak támogatni a hidrogénkutas hálózat építését.

Nekem a BMW megoldása tetszett a legjobban, mert ők ugye a hagyományos motorban akarták a gázt elégetni, mintha CNG vagy LPG gázos autó lenne. Tehát a ami benzineseket nem is nagyon kellene alakítgatni, és a benzines feeling is megmaradna. Ki lehetne építeni a hálózatott, és később a szériaéretté vélik a hidrogéncellás technológia, akkor tovább lépni.

Kár, hogy még gazdaságtalan hidrogént előállítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.15. 23:54:08

"Kicsit felhúzta magát azon, hogy az EfficientDynamics matrica az X5 M és X6 M autókon is rajta volt. Talán nem lenne rossz üzlet olyan matricát árulni a leendő tulajoknak, amit rá lehetne erre ragasztani, „Sokat fogyaszt, de leszarom” felirattal, szigorúan ugyanezzel a tipográfiával. Mert ez már álszentség."

De nem fogyaszt sokat a saját kategóriájában a teljesítményéhez képest, pont ez a poén.
Más gondotok nincs?

zzoltan73 2009.09.16. 00:14:23

Mazda már korábban rátalált a hidrogénre.
Rx-8-as sportkocsikat szereltek hidrogénhajtással, csak ott a nagyobb fogyasztás miatt még rosszabb a hatótávolság.

Krisi 2009.09.16. 00:35:55

Át kéne írni itt a blogban a szerző nevét, mert most tökre olyan, mint ha Papptibi skizofrén lenne, és egyes szám harmadikban beszélne magáról :)

@Il mio nome è Nessuno: Végülis egy billenős ZIL-hez, vagy 12x12-es Tatrahoz képest keveset fogyaszt, ez is egy szempont :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 06:57:49

@Krisi: Igen, tipikus magar szopás ööö... szokás a hasonlítgatással mentegetőzés. :)

Külföld Mao.-hoz képest, Mao. külföldhöz képest, a Szutyuki a Béjemvéhez képest stb.

A bicska a seréteshez képest lófing, oszt mégis évezredekig késsel gyilkolászták egymást az emberek. :)

(fú, de szar analógia) :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 06:59:45

hidrogen cella nem a jovo.

az a jovo hogy kevesebbet autozunk, azt is v8-al mert az nem romlik el igy nem kell belole masik.

lpg/cng/villanyauto/loszarbol uzemanyag/konnektoroshibrid/stb.... csak parasztvakitas.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 07:05:38

az a jovo hogy kevesebbet autozunk, azt is v8-al mert az nem romlik el igy nem kell belole masik

sőt, a talicska romlik el a legkésőbb
te járhatnál azzal

Rocko- 2009.09.16. 07:05:51

@Hagalex: Honda rendszere elég jó, autódhoz kapsz egy házi kutat. :)

@Krisi: oszt honnan tudod, h nincs így? :D
amúgy igen, szeparálni kéne jobban, h mit ír Tibi és mit Zizi. őő, Zozi. Zoli. szóval teccik érteni.

@sipike78: ez hülyeség. olyan mint ha azt mondanád hogy a Suzuki jó autó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 07:07:55

@sipike78: nem hinnem hogy mint motor nem lenne jo a v8. egyszeru es tartos. vagy a talcsikaban jobb?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 07:11:10

Az elvakított parasztok egyvalamit nem vesznek észre, ha már a parasztvakításnál járunk:

benzint lehet ugyan laborban előállítani, de enyhén szólva necces hatásfokkal

hidrogéntot viszont lehet, igaz, az sem olyan fasza, mint mikor a jó öreg Rockyfeller trappistát csinált az Egybesült Államokból, és aztán élt, mnt Marci Hevesen.

De legalább napelem, szélkerék stb. segítségével előállítható az áram a víz bontásához.

Aztán újból víz lesz a hidrogenyából, oszt mehet körbe a történet.
Az elégetett benzinből soha többé nem lesz kőolaj.

Nem a holnapban kell gondolkodni. A V8-asok megtehetik, de majd az unokájuk, lehet, hogy gázos rollerrel lesz kénytelen budira járni. :)

Lásd: orosz gázelzárás stb.
Nem tart sokba megszopatni pár milliárd embert.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 07:12:58

@Rocko-: Erről beszélek. Mi az, hogy autó?
@visszakettopadlogaz: Nekem csak 8V van, nem V8, de eddig semmi baja nem volt, lekopogom. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 07:17:40

egy x6-os ban szerintem 5szor annyi alkatresz van mint egy ford v8ban. errol beszelek.

amugy megtalaltam az EV I es villanyauto par adatat:
Fuel capacity 16.5 kWh @ 312 volts (53 Ah)
with Delphi Lead-acid batteries
18.7 kWh @ 312 volts (60 Ah)
with Panasonic Lead-acid batteries
26.4 kWh @ 343 volts (77 Ah)
with NiMH batteries
Electric range 55 mi (89 km) to 75 mi (121 km) per charge
with Delphi Lead-acid batteries
75 mi (121 km) to 100 mi (160 km) per charge
with Panasonic Lead-acid batteries
75 mi (121 km) to 150 mi (240 km) per charge
with NiMH batteries

na most alszanak a mernokok 1996ota????????

nincs itt fejlodes, a hidrogen cellarol meg annyit hogy valamikor a nyolcvanas evekben volt a deltaban ( kudlijuli, megvan ? ) hogy majd par ev es lesz. na hat azert igazuk volt a "par evben" :)

benzin, a tobbi szemfenyvesztes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 07:24:47

apropo:

irtam a totalvam cimere egy levelet, szeretnek vinni magyarba egy range rovert usabol, tanacsot kertem de ennek vagy ket hete, eros a gyanum hogy le vagyok sz@rva.

egyebkent ha tobb mint 600eft a papirmunka akkor valszeg apam egy usa-slovak bt igazgatoja lesz :)

azert irhatnatok vazz hogy miujsag, de mar ugy vagyok veletek mint a nyuszi a medve letrajaval......

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 07:30:21

Amúgy én is mondanám, hogy a szamár nem jó ló, de eszembe se jut a kettőt egy kalap alá venni. ;)

Szintet kéne már ugranotok, gyerekek.

@visszakettopadlogaz: a japánok már a hetvenes évek végén egy családi ház áramszükségletének 2/3-át képesek voltak napenergiával előállítani. Aztán ami van, az van most is. Hogy miért? Csak az tudja, aki a kulisszák mögé kapott jegyet, nem a nézőtérre.

Szerinted a "verőfényes" Németországban miért van sokszor annyi cella, mint nálunk?

Sajna, nem pusztán akarat és józan ész kérdése.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.16. 07:42:50

@visszakettopadlogaz: Nem tudom, mióta élsz kint, lehet, nem estél bele a sztoriba... Anno a szüleimnek bemesélték, hogy fasza az olajkályha, mert olcsó az olaj. Tényleg az volt, igaz, hogy páran hülyére égették magukat, büdös volt stb., de elérhető.

Aztán ráfogták a villanykályhára, hogy az a tuti.

Jó, legyen. Kibaszott nehéz szögletes vasdarabok foglaltak el négyzetmétereket a lakásból, zabálták az áramot, de én szerettem, mert rájuk lehetett feküdni. Igaz, nem én fizettem a villanyszámlát.

Aztán jött a gáz.
Hajítsátok ki a villanykályhát, parasztok! Jeee! A gáz a tuti.

Csak nálunk pl. a megkent polgármester (azóta meghalt, phö) nem tájékoztatta a lakosságot, hogy ránk lesz verve a teljes hálózat kiépítésének költsége. Sőt, azt sugallták, hogy azt az önkormányzat állja. Kemény, mint a kád széle.
Azóta a gáz ára is az egekben.

Szóval, így megy ez mifelénk.
Az egy 30-40 ezres gázszámlához képest, hogy v4, v6 vagy v8 van az autóban, nem téma, mikor ez sok ember félhavi "fizetése".

Meg lesz tiltva a villanykörte forgalmazása: mikor röppent fel a hír, hogy "sugároznak" a fénycsövek? Most. (Legalábbis most kezdték el nyomatni ész nélkül.) Hehe.

Autós témában láthattuk, mi a pálya. Tanulság: elektromossal és gázossal nem ezer km-es túrákra kell elindulni, hanem a boltba.
Egyelőre.

De attól még meg kell nekik adni az esélyt.

Devil2 2009.09.16. 08:30:22

@Hagalex: "Nekem a BMW megoldása tetszett a legjobban, mert ők ugye a hagyományos motorban akarták a gázt elégetni, mintha CNG vagy LPG gázos autó lenne."

Na az nem lenne sem "Efficient" de még csak "Dynamics" se. A szar hatásfok párosulna a lagymatag menetdinamikával.

Autopeti 2009.09.16. 08:52:43

Hogy mindenre lehet Opel emblémát ragasztani...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.16. 09:29:29

@Devil2:

Mint írtam, az egy átmenet lenne a cellás technológia felé.
A benzines motorok sem voltak közelében sem a maiaknak ezelőtt 80 évvel...
Ha ráállnának a fejlesztésekre, valószínűleg a hidrogént is el lehetne benzinhez közeli hatásfokkal égetni. Ott még a fogyasztás sem annyira égető, hiszen kit érdekel az emisszió.
Már nem emléxem milyen menetdinamikával rendelkezett az az átalakított Bömös, utána kellene nézni. Arra jó lenne a belsőégésű hidrogénes, hogy addig se füstöljünk...

Shadowbull 2009.09.16. 09:39:28

A hidrogenezes zsakutcanak tunik a hidrogen tarolas es szallitas nehezsege miatt.

hamarabb lesznek villanyautok, esetleg volt fele soros hibridek szeriaban.

sb

Érdekes 2009.09.16. 10:15:21

@Shadowbull: Már az is előrelépés sztem...A hidrogén meg majd eccer valamikor...ha megéljük a század végét LOL

Rocko- 2009.09.16. 10:19:24

@sipike78: ironikus poén volt. ;)

sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2009.09.16. 07:42:50
"Kemény, mint a kád széle."
"szokás a hasonlítgatással mentegetőzés. :)"
:DDDDD

@Shadowbull: vagy feles V8-ak. fele sor benzin, fele sor gáz. :D

Suttora 2009.09.16. 11:05:21

Ezek szerint akkor odaértetek :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.16. 11:31:30

@Il mio nome è Nessuno:
Azt írod, hogy az X6 M nem fogyaszt sokat a kategóriájában a teljesítményéhez képest.

Milyen autók vannak még az X6 M kategóriájában?
Én nem sokat tudok melléállítani.

Shadowbull 2009.09.16. 11:52:07

@malenykij polgar: miert az M5-nek hany konkurense van?

sb

szabi1983 2009.09.16. 12:16:15

@malenykij polgar: Szerintem elég sok konkurense van mert nem hiszem, hogy valaki úgy menne vásárolni, hogy van 25 millám és szeretnék egy bivalyerős, benzines, 4 személyes, terepjárószerüséget kupé karoszériával. Inkább valahogy ugy történik a kiválasztás, hogy van 25 millám és szeretnék egy brutálisan erős SUV-ot. És akkor már sokan képbe kerülnek.

FutoBolond 2009.09.16. 13:18:03

"Új modellként a 5 GT, az X6 hibrid és az X1 körül volt a legnagyobb zsongás", ugyan fekete paplanos verzioban, de ezekt München utcáin már volt szerencsém látni... :)

"Kicsit felhúzta magát azon, hogy az EfficientDynamics matrica az X5 M és X6 M autókon is rajta volt. [... ]Mert ez már álszentség."

Ez baromság. Az efficient dynamics nem minőségjelző. Egyszerűen arra utal, hogy beépítették az autóba azt a nagyobb generátort és akkut, amely lehetővé teszi, hogy a fékezési energiából etessék később az elektromos cuccokat, a generátort meg le lehessen választani a hajtásról, ezzel javítva az átlagfogyasztást. Tény, hogy a 14 liter és a 13.7 között aránylag kisebb a különbség, mint a 5.6 és 5.3 között, de ettől tény marad, hogy beépítették a rendszert. Inkább dynamics, mint efficient. Persze ugyanez igaz a hibrid lexusokra vagy bálnamercikre.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.16. 14:24:43

@Shadowbull:
Erre várom a választ. Hogy mellik vóna az, kérem szépen.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 10:40:47

@Shadowbull: Meg ne hallják a marketinges kollégák.
Különben vihetik a kukába a Sports Activity Coupe definícióját, pedig mit izzadhattak, amíg kitalálták, hogy miben különbözik ez a célcsoport a Sport Utility Vehicle célcsoportjától. ;)
süti beállítások módosítása