Jó Merci tudja, hol a kút...

  2009. szeptember 01. - papptibi Címkék: vélemény mercedes ml

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

A telepi használt autók tankja szinte üres, na nem azért, mert az alkalmazottak kilopják belőlük az anyagot – a tűzrendészeti előírások miatt van így. A Sorrento-ML párbaj készítésekor azonban a Mercedes üresebb volt a szokásosnál, úgyhogy amikor már mentünk vele eleget, és elkészült minden fotó, figyelmeztetés nélkül leállt. Persze, ha a tankolási figyelmeztető lámpa égett, de már annyira megszoktuk Winklerrel, hogy fel se tűnt.

És azt meséltem, hogy kifogyott az üzemanyag?

A modernebb common rail dízelek állítólag csak ijesztgetnek, valójában van még bennük gázolaj, amikor elkezdenek rángatni, sőt le is állnak. Miért? Hogy ne levegősödjön le a rendszer, mert ilyenkor még újraindíthatók, de ijedtében az ember azonnal megtankolja.

Mintha elvágták volna: örültünk, hogy így elvánszoroghattunk a szegélyig

A Merci nem ijesztgetett, hanem tényleg kifogyott. Egyszer még beindult, egy méter volt hajlandó menni. Pont egy kereszteződésben, az egykori Nagyvásártelepnél állt meg, szerencsére van ott egy benzinkút. Kannában kapott öt litert, addig pedig a riasztója szirénázott néha, szerintem azért, mert egy rafinált indításgátlót is beépítettek. Végül nagy nehezen beindult újra, és visszavittük.

Egy magasabb kaszt életformája

Igazából nem is értem, miért hittem annak idején azt, hogy a Sorrento az ML ellenfele szeretne lenni. Talán a forma miatt, vagy esetleg azért, mert mindkettő alvázas? Vajon miért hisszük azt, hogy ami hasonlít, az olyan is, mint az eredeti?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr861352410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

series_one (törölt) 2009.09.01. 10:11:25

"A modernebb common rail dízelek állítólag csak ijesztgetnek, valójában van még bennük gázolaj, amikor elkezdenek rángatni, sőt le is állnak. Miért? Hogy ne levegősödjön le a rendszer, mert ilyenkor még újraindíthatók, de ijedtében az ember azonnal megtankolja."

igen, a kisjapán ül a tankban, alszik, mert mit is lehet csinálni ott a sötétben.
kigyullad a csórólámpa, (ebből a tankban is van egy, hogy felébredjen a kisjapán) aztán várja, hogy elaludjon a lámpa, hogy ő is tudjon tovább aludni. nem hagysz aludni, köcsög? na várj, most szájon szopatlak.
előveszi a a patentfogót és megszorítja a csövet, hogy megijedjen a júzer, menjen tankolni.
öööö
vagy nem így?

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.09.01. 10:13:52

A TC-s cikk marha jó, csak egy kurva nagy baj van: a KIA sosem volt kínai, hanem koreai. Nem minden sárga egyforma. Bár azzal is vitatkoznék, hogy szép. Gallytörővel vagy anélkül is "olyan semmilyen".

series_one (törölt) 2009.09.01. 10:18:18

@Mr. Ray:

valamint a sorrento az más.
a kia emeleteskombijának soRento a neve.

Balazs5 2009.09.01. 10:24:30

Na ezeket a publikációkat szeretem. Pár év után derül ki igazából, hogy milyen a kocsi valójában. Kiváncsi vagyok pl. egy Ceed-re 15 év múlva...

vidéki suzukis 2009.09.01. 10:28:46

"86 ezer kilométer alatt ennyire lepukkantak volna a lengéscsillapítók? Szörnyű. Borzalmas. Iszonyú. Ezzel kéne reklámozni a közösségi közlekedést: ennél még a legsittesebb busz is százszor finomabban fut."

Múltkor mérettem meg egy 130ezres Sorento lengéscsillapítóit: a mérő szerint gyári állapotban vannak.

Ha a Kiánál a legsittesebb busz is jobb, akkor járj azzal, Winkler.


"a belső tükör fölött van digitális iránytű, ami a tengerszint feletti légnyomást is kijelzi, meg a napszemüvegtartó, ami zörög, de napszemüveg nem fér bele."

A tengerszint alatti légnyomást mégsem írhatja ki, ugye. Tengerszint feletti magasságot akartál írni, de az is hibás. Az egy magasságmérő. Lenullázod, majd mész fölfelé, vagy lefelé, és megmutatja, hogy mennyit változott a magasságod. Légnyomásmérő valóban van benne, meg iránytű is.

Stock 2009.09.01. 10:32:35

Robi:

"hitványabbnak érzem, pedig 2004-ben még hosszan áradoztam róla, hogy nahát, szinte Audi. Hát, a szintén van a hangsúly"

volt már olyan véleményed, ami 2 napnál tovább fennállt?
a legszebb az egészben, hogy fogalmad sincs, hogy akkor milyen szempontok alapján ítélted jó autónak, most meg mi miatt rossznak..

ez a fekalofíliád meg már kóros, mert minden cikkedben előkerül, sztem beszéld meg egy pszichiáterrel.. "picsa, szar, fos.."
siralmasan rosszul megfogalmazott cikkeket írsz!

vidéki suzukis 2009.09.01. 10:34:00

2004-ben 18-at fogyasztott nála a tesztautó. Ismerős 130e km-es átlaga 10,5 l/100 km...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.01. 10:35:02

A kegyelemdöfést kellően megadták az elektromos AC-nek.

rooster 2009.09.01. 10:35:27

Egy jó barátomnak - nem huligán típus - van egy 4.2-es benzines öreg ML mercije, annyira szereti/szerette, hogy amikor önhibáján kívül rommá törték, feltámasztotta. Csak sajnos azóta sok vele a gond, zörög is, nem olyan már, mint régen.
Szuper utazóautó volt szerinte, de mostanra lett elege belőle, hamarosan lecseréli. Pedig még mindig szépen röfög a V8...

A Sorento nekem tetszik, azt hittem, hogy néhány év után is jónak tűnik majd, egy használtteszten.

De azért egyik sem kéne :)

2009.09.01. 11:00:32

Ajaj, igényesednek az olvasók, gyerekek.
Helyenként jogosan.

Suttora 2009.09.01. 11:14:32

@Mr. Ray: "...a KIA sosem volt kínai, hanem koreai."

Szerintem tudja, hogy nem kínai, csak olyan: "Papp Tibi együttérzően bólogat, hogy hát igen, ilyen lehet egy kínai autó." Ha nem tudná, akkor azt kéne írnia, hogy "ilyen egy kínai autó."

Amúgy akár jó is lehetne a cikk, de ez a stílus már szerintem is túlzás. Kicsit trágárra sikerült. Főleg ugye, hogy hadat üzentetek a trágárkodásnak...

Tomi1973Wien 2009.09.01. 11:16:54

az problemam a kinai - koreai keverese... lehet, hogy szandekosan tortent, hogy megjobban lehuzza a gepet, de nem kellene... a korei az korei, a kinai az kinai. punktum. a suv-nak amugy sincsen sok ertelme, hacsak nem tenyleg ki tudja vki hasznalni a tudasat, mert terepre azert jok ezek a gepek. nekem egy vadasz ismerosom hasznal sorentot, nem sajnalja utni-vagni, az alvazas megoldas jobb terepen, de a kocsi eleg kenyelmes ahhoz, hogy az orszag egyik vegebol atvigye a masikba, majd a helyszinen ki a teruletre....

Füvész 2009.09.01. 11:17:37

Van Észak-Koreában punk zenekar???
És van cigijük is???
Mit tud erről Kim Dzsong Il elvtárs?

arthur877 2009.09.01. 11:18:31

Az a baj, hogy ez "a sok köcsög poszt olvasó" emlékszik néha éveket is vissza, és ilyenkor számonkér... :D

Phrascarica 2009.09.01. 11:20:07

@Stock: "volt már olyan véleményed, ami 2 napnál tovább fennállt?"
Végre valaki beismeri hogy csak mondjuk egy 25 éves erdészetben széthullott Panda 4X4-hez képest volt jó a Sorento, mert hogy előtte az volt a tesztautó.
Ez végre olyan Winkleres teszt volt, A térdem csapkodtam közben, nekem nagyon bejön az ilyen!

Tomi1973Wien 2009.09.01. 11:34:02

@Balazs5:

a cee'd-es osszehasonlitast en is szivesen olvasnam...

(tetelezzunk fel, MOi, szervizkonyves, nem visszatekert KM-es kocsikat...)

pl. osszehasonlitanam a 4eves 100eKm-t futott cee'd-et hasonlo kaliberu kocsik araval, melyik hogy tartja magat a hasznaltauto piacon, mennyire kelendoek, melyiknek mekkora az aresese, melyik mennyire jol extrazott, melyikre mennyi garancia van még...stb...

erdekes lesz pl. csak a garanciat nezni.... 4eves 100eKm-t futott modell eseteben a CEE'D még 50eKm-nyi garanciat es/vagy 3 evnyi garanciat tud felmutatni... szoval, johet ez a cikk, osszehasonlitva 4ev utan a golf kombit, az astra caravant, a focus combit, a megane kombit, hogy csak parat emlitsek a konkurenciabol....


bevallom, elfogult vagyok, mert cee'd-es vagyok, de szamomra a garis tenyezo volt az egyik legfontosabb az ujauto vasarlasakor... az ujraeladasi aron es pörgesen latszik is, hogy mennyire jo a gep... az utobbi idok szinte egyetlen olyan modellje, aminek pl. az angol eurotax felfele mozditotta el a hasznaltauto katalogus arat, mert annyira tartja...

nos, kedves golf rajongok es franciabaratok, johet a fika, nem zavar, csak lehetoleg tenyekre alapozzatok....

tomi

(bocsi, hogy off topik lett a cee'd miatt, hisz ez a sorentorol szol, de ha mar megemlitettek, akkor muszaj volt reagalnom)

Stock 2009.09.01. 11:36:15

@phrascarica: az a gond, hogy a drága jó Róbert véleménye elég erős piacbefolyásoló tényező "munkájából" fakadóan... ehez képest annyira tartós a véleménye mint egy 5 éves kisgyereknek, aki rendőr, majd tűzoltó, űrhajós, később kukás szeretne lenni....
emlékszel még, amikor azt mondta, hogy a Forester a világ legjobb autója, az kéne mindenkinek?! aztán rájött, hogy mégsem..
"A Kia Sorento annak idején nagy kedvencem volt, ajánlottam boldog-boldogtalannak" most ezt mondta a Kiára is....
vagy amikor több tucat posztban istenítette a V-Maxot... meg azt állította, hogy a világ legnagyobb marhasága motorból újat venni.. aztán kijelentette, hogy a legjobb befektetés.. :-DD

és még volt egy csomó hasonló!
siralmas!!

Atty V8 2009.09.01. 11:42:52

ez winkler 1 igazi f@sz. Bár néha már magamon is csodálkozom minek olvasom a szar irásait. Egyedül Csikós Úr ér valamit ebből a szerencsétlen botcsinálta "autós újságiró" csapatból.
Érdemes volna megpróbálkoznia 1 önálló oldallal a herék nélkül.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.01. 12:35:30

Két megjegyzés:
- én nem vezettem a Sorento-t amikor új volt, csak olvastam, hogy minden kolléga isteníti, aztán vagy két éve volt egy facelift, na akkor én is próbáltam a tesztautót 300km-t, és nem értettem: ezen a rázós, rossz egyenesfutású, kissé műanyag SUV-on mit lehet szeretni? (Mondjuk én a SUV-ot mint olyat elutasítom ez tény) A mercit sem vezettem, csak olvastam, hogy mindenki lehúzza.

Nyílván erős mindkét esetben az "ahhoz képest" effektus, de bizonyítja, hogy az újságíró is elfogult, egy hét alatt nehéz kiegyensúlyozott véleményt adni.

- Viszont. Ha jól fejtem meg a cikk rejtjeleit, akkor 500 métert is alig mentetek most ezekkel a kocsikkal, nemhogy 500km-et. Ráadásul az előéletüket sem ismerjük, azt pedig eléggé közismert, hogy nagyon sokat számít egy kocsi viselkedésén. És honnan tudjuk, hogy a Kia nincs visszatekerve...? Hogy nem erdőben csapta szét a fentebbi komment erdész haverja?

Szóval 0,1 teszt és 0,0 tényanyag (ALKATRÉSZÁRAK??????) alapján leírtad, Kedves Szabolcs, hogy a Kia mégiscsak szar és a Merci mégiscsak jobb. Akkor most, hogy klasszikust idézzek, ezt így hogy?????

egy dolog tuti: Winkler Róbert a szemünk láttára mozdul el a rokkenrol irányából a klimatizált merci felé. És ez azért jó film, jelzi mi vár mindnyájunkra, ahogy szaporodnak a ráncok és lankad a renegát.

(én tudom, hogy az ember szempontjai változnak, és mindenkivel előfordul, hogy ami messziről jó ötletnek tűnt, az közelről mégsem az. ezért a vélemény folyamatos, khm, újragondolása az én szememben nem szálka. de mindenesetre vicces felhangokat ad az írásaidnak, maradjunk annyiban)

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.09.01. 12:40:49

@Suttora: Ez mondjuk igaz. A baj az, hogy éppen egy ilyen stílusú cikkben az olvasó már könnyen elsiklik az olyan mondatok felett, ami akár lényeges is lehetne. A TC is kezdi átvenni az Index stílusát, ami szerintem egyre szánalmasabb.

SilverGhost 2009.09.01. 12:46:05

@Tomi1973Wien:
Látom sokan csak a nagybetűs részt olvassák a hirdetésekben.
Ha nem titok írd le lécci pontosan miylen szervízekre kell kötelezően vinni a ceed-ed, és ezek milyen összegekbe kerülnek. Ez évente minimum 1 kötelező szervíz. Namost ha veszünk egy erős átlagárat, akkor kb 50'000 (fiktív) egy szervíz. Namost ez 7-szer az 350'000, más autóknál, átlag 3 év garival 180'000. Namost számold ki, hogy megéri-e, ez az árrés, értelme van e a 7 év garinak. Arról nem is beszélve, hogy sztem ez a garancia egyáltalán nem teljeskörű, legalábbis a 7 év végéig biztos nem.

A francia, német autók fikázása, meg tipikus kisebbségi komplexusra utal. Ne akard bebizonyítani senkinek hogy ő hülye, és te vagy a fasza gyerek

SilverGhost 2009.09.01. 12:48:13

@SilverGhost:
Jah, átlag futásteljesítménnyel néztem, valszeg erre is 2év/x km a szervízperiodus, de vegyük úgy, hogy éves szinten megvan a futott km.

Kifordított kacagány 2009.09.01. 12:50:04

@Stock: legalább látszik, hogy képes megváltoztatni a véleményét. vannak akik még erre sem képesek és csökönyösen ragaszkodnak az első elképzelésükhöz, még ha az több ponton meg is bukott már.

mondjuk azt én is el tudom képzelni, hogy a kia többször volt visszatekerve, mint a merci.
talán reprezentatívabb lett volna egy olyan teszt, ahol nem 1-1, hanem legalább 5-5 darabot próbálnak ki. persze gondolom azért ők sem tudnak olyan egyszerűen ennyi autót leakasztani egy ilyen teszthez

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.01. 12:53:11

Nem értem, miért ne változhatna meg valakinek a véleménye az évek múlásával? Sőt, én többre értékelem azt, ha valaki (utólag) belátja, talán tévedett. Aztán lehet, hogy egy olyan objektív ok is közrejátszott, hogy önmagában a Sorento egyáltalán nem rossz (főleg az árát tekintve), az eredeti tesztnél nem volt lehetőség összehasonlítani egy ML-el. Aztán azért is lehet szar a használt Sorento, mert egyszerűen elfáradt. És nem csak a telók tudnak elfáradni, hanem maga a kaszni is. Nem beszélve az egyéb futómű elemekről…

SUVot nem csak sznobok vesznek. Hanem azok is, akik szeretnek „felfelé” vagy „vízszintesen” beülni egy kocsiba. Mert x kor felett már nem hajlik úgy a derék, mint huszonévesen. Az átlagos alacsony autókból kész gyötrelem reumás derékkal, tetemes + súllyal kikecmeregni. Szoktam is röhögni a „sportos” 50-es faszikon, amint alig bírnak kiszállni az M pakkos leültetett, sportüléses BMW-ből. Egyébként a SUV az én szememben olyan, mint egy egyterű, csak négykerék hajtása van. Mi ezzel a baj?

A trágár kifejezések meg a nyelvünk részei, bizonyos stílust, fílinget adhatnak egy-egy alkotásnak, legyen az irodalom, film vagy zene. Úgy is mondhatnám, hogy kicsit fűszerezi, néha humorossá vagy szatirikussá teszi a művet, vagy éppen spontenaitást, esetleg közvetlenséget érzékeltet. Aki nem kedvel egy bizonyos stílust, annak azt javaslom, ne olvassa, nézze az adott alkotást. Ahogy vannak emberek, akik nem olvasnak Adyt, vagy Rejtőt, nem szeretik az operát, vagy az operettet, stb. Azt szeretem a legjobban, amikor valaki szidja valamelyik tévécsatornát, hogy közönséges, vagy trágár, netán disznó. Miért nem kapcsol el? Egy TC hasábjain simán elfér néhány trágár kifejezés, nem az Angol Kisasszonyok a megcélzott olvasóközösség, hanem azok a hétköznapi magyar emberek, akik rendszeresen fűszerezik mondandójukat trágár kifejezéssel. És ettől még nem bunkók, vagy aluliskolázottak.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2009.09.01. 12:58:07

@SilverGhost:
CeedClub.hu oldalon levő árak szerint egy benzines járgány éves szervizköltsége átlagosan számolva 32.000 HUF. Összesen 224.000 HUF amit kötelezően el kell költsél hét év alatt. Megéri a hét év? Esetleg az utolsót kihagyhatod, amikor pont lejár a garancia. Ekkor 192.000 HUF.
Vélemény?

Suttora 2009.09.01. 13:07:16

@alibiman: Abban igazad van, hogy nyelvünk részei, van is amikor elmegy vagy még illik is oda, de én itt egy kicsit öncélúnak érzem. Se humorossá, se szatirikussá nem teszi szerintem ezt a cikket. Egyszerűen feleslegesek vagy legalább is feleslegesen sok van belőlük ebbe a cikkbe, főleg annak tükrében, hogy - mint említettem - a TC szerkesztősége üzent hadat a trágárkodásnak néhány héttel ezelőtt, jó néhány hozzászólást kimoderáltak erre hivatkozva (TZ-vel az élen). Persze rájuk már akkor sem vonatkozott...

Tomi1973Wien 2009.09.01. 13:08:58

@SilverGhost:

kedves silver, ugyan aruld mar el nekem, posztom melyik szavaval, mondataval fikaztam barmelyik masik orszag masik gepet? csupan osszehasonlitast kertem, de egyiket sem szoltam le, nem kenyerem az ilyesmi.

sajnalattal vettem eszre, hogy nem olvasol pontosan posztot, es ahogy mas csak a nagybetust reszt latja, te is csak azt ragadod ki, ami teged erdekel... feltevesem egyforma futasu, egyforma koru kocsikra alapozodik... ez a kia-nal a lentebb irt szervizkoltsegekkel parosul. egyreszt, a kesobbi szervizkoltsegek nem hinnem, hogy ide tartoznak, masreszt, ha elolvasod akar az aprobetus reszt is a kia-nal, a 7ev gari teljes koru. ebbol volt nekik anno gondjuk, mert eloszor 5+2 adtak, aztan ezt modositottak 7-re mert mindenki beszolt nekik... igy lett 7ev TELJES koru gari....

a te szamolasodat nezve is lenne ertelme ennek... 350-180=170, bar annak nem latom ertelmet, hogy 7evi fizetest hasonlitsak ossze 3evnyi fizetessel, inkabb lentebb felirom neked a 3evit a 3evihez....

eleg egy komolyabb meghibasodas pl. adagolo vagy hasonlo szintu, es maris megterult....

90.000km illetve 100.000km alatt a kovetkezokeppen alakulnak a szervizdijak:

benzines:

15eKm: 26,300,-
30eKm: 29,400,-
45eKm: 34,700,-
60eKm: 29,400,-
75eKm: 29,400,-
90eKm: 34,700,-
össz: 183,900,-

diesel:

20eKm: 31,500,-
40eKm: 34,700,-
60eKm: 43,100,-
80eKm: 34,700,-
100eKm: 34,700,-
Össz: 178,700,-

a feltuntetett osszegek egy Bp-i markakereskedo szervizenek hivatalos ajanlata, brutto arak, tartalmazzak az osszes koltseget (anyag, munkadij, afa), a kereskedo nevet - cimet, es a hivatalos arajanlatot priviben szivesen atkuldom neked, ha nem hiszed, de itt nem akartam reklam miatt feltuntetni. ervenyes iden juli 1-tol visszavonasig.

Szerintem nem egetvero, es ugyanannak a szervizdijara jon ki, amit te is feltuntettel, bar nem ertem, ha te 50el szamolsz, akkor hogy johet ki nalad 180eFt az egyeb markakra...

udv

tomi

Tomi1973Wien 2009.09.01. 13:10:11

@SilverGhost:
ha elolvastad a posztomat rendesen, lathatod, hogy en azt vettem alapul, hogy a kocsik 100.000km-t futottak.....

Suttora 2009.09.01. 13:16:20

@Tomi1973Wien: "ugyan aruld mar el nekem, posztom melyik szavaval, mondataval fikaztam..."

Bocs, nem kötekedni akarok, de ez komment, a poszt az, amihez hozzászólsz.

Tomi1973Wien 2009.09.01. 13:19:44

@Suttora:

bocsi, teljesen igazad van....

Danessz 2009.09.01. 13:32:52

Igazad van Thomy, a cee'd a legjobb!

Daimler-Benz AG. 2009.09.01. 13:58:21

Azt is megmondom ki(mi) az aki(ami) nem hajlandó tudomásul venni, hogy a "dízel az időzített bomba anyagi végromlás-változata". Nos ez a Daimler AG. Ugyanis elképzelhető, hogy 110 ezer forint egy komplett befecskendező, de minek venné meg valaki az egészet? Pláne ötöt? Kapható a Kárpát utcában már külön annak minden alkatrésze szinte fillérekért. Természetesen gyáriban. Nem utángyártottban. Ugyanez igaz a nagynyomású dízel pumpára is: a gyári felújító készlet ha jól tudom 20 ezer forint alatt van. Erre az információra amúgy szüksége is lesz az ML Mercedes leendő tulajának, mert azzal, hogy kiautóztad az üzemanyagot halálra ítélted az egész CDI rendszert. Ez az egy dolog, amit nem bír ki. Ilyenkor megszűnik a nagynyomású pumpa kenése és apró fémreszelékkel megy teli az egész rendszer. Amúgy az egyik Mercedesemben pont ilyen szép indexkapcsoló van de nem ML. Én nagyon szeretem így is, bár a Kiáét még nem láttam :-). Üdv Winkler! Vegyé' benzines Kiát, Tatát, Daciát vagy amit akarsz, a Mercedeshez nem vagy elég peckes, fennhéjazó, dölyfös és gőgös. Mercedesekről meg inkább Csikós Úrat olvasnám!

Stock 2009.09.01. 14:08:55

@Kifordított kacagány: @alibiman:
"Nem értem, miért ne változhatna meg valakinek a véleménye az évek múlásával?"

kezdjük az elején! mi az autós újságírás lényege? mert sztem az, hogy mivel az átlagembernek, sem ideje, sem pénze, sem kellő rálátása az autós piacra (világra).. az újságíró felhívja figyelmét a lényegi dolgokra, illetve kipróbálva összehasonlítva, tudatosan tapasztaltan megmondja a véleményét, amire aztán nagyon sokan hagyatkoznak jármű vásárlásnál!!!!!

innen nézve viszont kimondottan oltári baromság, hogy egyszer állít valamit, aztán kis idő múlva a szöges ellentétét!

lássuk be: Winklernek nem való ez a szakma, nem is érdeklik az autók.. a fogalmazással is hadilábon áll.. és már rég nem si szórakoztató!

Ádán 2009.09.01. 14:35:23

@vidéki suzukis: Hát igen, a kedves cikkírónak pontosabban kellene fogalmaznia.
De azért tengerszint alatti légnyomásnak is van értelme, pl. Hollandia egyes részein. Tenger alatti légnyomásnak már kevésbé van értelme. Talán a búvárok palackjában, de abba a Kia nem fér bele...

"Tengerszint feletti magasságot akartál írni, de az is hibás." A repülőkben a légnyomás alapján működő magasságmérőt is magasságmérőnek hívják.

szemeteske 2009.09.01. 14:35:46

@Daimler-Benz AG.: "Kapható a Kárpát utcában már külön annak minden alkatrésze szinte fillérekért. Természetesen gyáriban."
A fillérekért fenntartható CR dízel Merci. A világ nyolcadik csodája! Csak tessék, csak tessék, jöjjenek közelebb!

iriszi 2009.09.01. 14:39:32

Szia
Én lehet hogy olyat is ismerek aki 25ért "megmókolja" a navigációdat
szinte bármire feltelepít bármilyen navigációt
Ha érdekel írj privit

Rocko- 2009.09.01. 15:20:30

"Ahogy kihajtunk a Sorentóval a kereskedésből, és átgurulunk a villamossíneken,"
:DDDDDD
Csepelen soh az életben nem volt villamos. a a vasúti teherforgalomé.

laccmacc 2009.09.01. 15:47:35

Amikor csak a SportAutó hasábjain láttam a legelső M kategóriás Mercit, amikor még csak tanulmány volt, valahogy kurvára tetszett. Ma viszont a formája nem annyira. Nem tudom, belepúposkondnék-e, de az tuti, hogy sok pénzt nem adnék érte. Pont azért, amiért Robi írta. Sajnos ennek az autónak is köcsögmercis lett a képe, igaz nem annyira, mint egy régebbi A8-nak. Mondjuk azt az autót ma is elfogadnám. Mondjuk egy nem nagyon lelakottat, aminek nem véres a torka.
Rákukázni egy vaskosabb kipufogót, aszt doromboljá nyócaska.
A sorento meg abszolút gagyi. Újonnan sem tetszett. Semmilyen nem volt. Mára a semmilyenség négyzetre emelkedett.
Csepelen a villamos pedig a HÉV. De nekem is villamos sínek azok, amik nem vonat sinek.

Phrascarica 2009.09.01. 15:51:48

@Stock: "az a gond, hogy a drága jó Róbert véleménye elég erős piacbefolyásoló tényező "munkájából" fakadóan... ehez képest annyira tartós a véleménye mint egy 5 éves kisgyereknek, aki"
Engem aztán sohasem befolyásolt egy újságíró véleménye, de általában bejött amit leírtak. A Sorento tesztjén már akkor csodálkoztam, de a Merci ML-ével egyetértettem. Aki ez alapján Sorentot vett az megérdemli, bár ha bejött neki a Sorento akkor nincs mit tenni, meg kell köszönni neki :)

mohaa 2009.09.01. 15:55:21

Összehasonlítottunk két teljesen ismeretlen előéletű és egymásnak nem tudom mennyire konkurens (Kia vs. Mercedes?) autót.
Kvázi almát a körtével.
Hadd gratuláljak. Ismét.
Lényeg a sok-sok komment és a folyamatos fikázás.
Azért annak is csak gratulálni tudok, aki egy ilyen hülye láma véleménye alapján vesz autót. El kell menni és kipróbálni.

Daimler-Benz AG. 2009.09.01. 16:08:12

@szemeteske: Az elmúlt öt esztendőben kevesebb mint 50 ezrest költöttem a 2.2-es CDI javítására. Márkaszervizben! Ebben természetesen nincsenek benne a kötelező szervizek és a kopó alkatrészek. Ez csak a meghibásodásokra fordított összeg és az is az igazsághoz tartozik, hogy olyan hiba volt ami nem a CR rendszer hibája. Persze nem akarok én senkit sem meggyőzni arról, hogy nagyon jók a Mercedes CDI-k! Jó ez nekem így, hogy mindenki azt hiszi szarok én meg olcsón válogathatok a német kínálatból, ami a kutyának sem kell rajtam kívül. :-)

Carfan 2009.09.01. 16:35:32

@Stock: Már ne haragudj, de az a bődületes marha, aki akár Winkler, akár más újságíró véleménye alapján választ autót az meg is érdemli, hogy szart válasszon. Csak és kizárólag egy ember tudja, hogy neked milyen autó kell, tetszik stb stb, az pedig te magad vagy.

Egyébként hol a koreiai keménymag, aki megmondja a tutit, mekkora hulladék az egész európai autógyártás?:D Mindenki szabadságon van?:D

megint 2009.09.01. 16:39:02

Igazából a sorento tetszik , de ahogy kinéz egy kalap szar lesz kis idő múlva, pedig pont Winkler mondta, hogy úgy össze van rakva mint egy audi, és , hogy valószínűleg ez később is autó lesz, de az ml merci se valami nagy durranás, belül nem méltó a nevéhez, és én úgy tudom, hogy a futóműve sem jó.

Zsola777 2009.09.01. 16:46:42

Az itt a kérdés, hogy a 135 ezret vagy akármennyit futott ML futóművéhez mikor nyúltak utoljára. Mert ha 2 hónapja, akkor persze, hogy tökéletes. Ha pedig még a Kiát is visszatekerték, ellenben a futómű eredeti, nem csoda, hogy szar.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.01. 16:54:36

Inkább hajtom tovább a dizli fasztrámat... :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.09.01. 18:30:53

Na beírom ide is, mert hiába írtam meg reggel nyolckor a szerzőknek.

Ha ez a Sorento 2004-es, akkor nem lehet 170 lóerős, mint az a műszaki adatoknál áll.
2006 végén vagy 2007 elején volt valamikor a facelift (majd valaki megmondja pontosan), akkor lett változtatható geometriájú a turbó, csak azóta 170 ló, előtte csak 140 volt.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.01. 18:32:29

@rooster: Furcsa lehet egy ML merci röfögős V8 hanggal... az egész autóhoz nem illik az ordas V8 höbörcölés.

Egy öreg kocka Range-hez, ahhoz igen, de egy ilyen szappanformájú gömbölyű izéhez... hát...

russell 2009.09.01. 18:45:06

Winklernek ideje lenne már egy olyan állást keresni amihez ért is. Az a baj, hogy kurva jópofa akar lenni az ilyen hangnemű írásokkal, csak közben azt felejti el, hogy ami az egyiknek flottul megy (Csikós) az addig neki erőlködve sem.

A CDI-ről "írt" szösszenetére nem is reagálnék. Egy Velorexet, de még egy elektromos kerékpárt sem bíznék rá.

russell 2009.09.01. 18:51:58

Jah a navigációt el is felejtettem. Kimondottan és csak neked kedves WR postaköltség ellenében csinálok egy másolatot és elküldöm. Azt a pár százezret költsd inkább a Cougerra és vegyél vele egy rendes hűtőt (vagy motort), vagy add el és vegyél már végre egy AUTÓT!

russell 2009.09.01. 18:56:33

Igen, az üzemanyag visszajelző lámpa az már csak ilyen. Világít ha kevés a nafta. Mi egyebet kellene tennie? Basszon le két pofont mint az Éretlenekbe, hogy "'menj már tankolni te gyökér?". Az, hogy ignorálod és nem veszel róla tudomást és ettől megáll az autó majd ez felróni hibának hát...

Remélem az autó tulaja elbeszélget veled a javítási számlával a kezében (a másikban egy baseball ütővel)!

toncsi64 2009.09.01. 19:16:53

Ha a két autó paraméterei (ár, kor, km, stb) nagyjából megegyeznek akkor az nem vet túl jó fényt az ML-re mert az újkori ára jóval magasabb volt. Ami viszont mindkettőre igaz lehet, hogy jó eséllyel most kezdi majd éreztetni hatását az oly sokat emlegetett/tagadott "tervezett avulás". Ez pedig mindkét gép esetében zsebbenyúlós lehet :-)) Szerintem...

Suttora 2009.09.01. 19:20:10

@toncsi64: A Merci kicsit több, mint 3 évvel idősebb

pejka 2009.09.01. 19:21:21

@Daimler-Benz AG.: Nagy kedvencem a Merci,de ez nem indok.tizenéves Galanton,izzót nem cseréltem 3 év alatt,csak olaj,stb.Nem fér bele a megbízható-márkaimázsba még 50.000,ne haragudj.Kopó-fogyó az oké,nem tervezett szervíz az hiba.

Suttora 2009.09.01. 19:21:41

@Suttora: ...és papíron 50.000-rel többet futott valamint 390.000 Ft-tal többe kerül :D

Svéd. 2009.09.01. 19:46:25

Még egy megközelítés; a merci új korában se volt egy átütő ,fantasztikus konstrukció. De mercisebben bírta az élet viszontagságait. (Terepet sose láthatott,mert ott azonnal halott.) A Kia viszont 2004-ben meglepetést okozott,de ha kapott RENDES 5-évet,az megnyekegősítette.

Sanzistift 2009.09.01. 19:49:34

Újabb gyönyörű példa a "hogyan írjuk le, milyen hülyék vagyunk, de mi is emberek volnánk, meg úgy sem jut az eszembe más..." stílusú cikkekre.

Én ezt már komolyan nem értem.

Van pár lehetőség:

1, Meghülyültem aggkoromra, és még mindig minőséget várok el.

2, Minőséget várok el.

3, Gyenge agykapacitásomból adódóan nem fogom fel, hogy ez egy jó, értelmes, tartalmas cikk.

4, Az újságíróknak gyenge az agykapacitásuk, és csak erre képesek, pedig ehhez kellene érteniük legjobban.

5, Ehhez értenek a legjobban.

Lehet még pár lehetőség, de inkább nem terhelek vele senkit.

Hogy a témába is vágjak, simán tükrözi Bende esetét. Megyek csillagszórót nézni autóval, beállok a többi közé (a sűrűjébe), és utána elsírom, hogy mindenki milyen bunkó VS. Tudom, hogy ezekben a gépekben nem szokott nyál lenni, de azért autózgatok, míg meg nem győződök róla, hogy valóban.

Ha világít valami, akkor azt nem azért teszi, mert az neki jó, esetleg feltűnési viszketegségben szenved, hanem azért világít, hogy ha a sofőr elfelejti megkukkolni azt a bonyis mutatós műszert, akkor is esetleg kapcsoljon, hogy baj van.

Ja, ha leszarják, az más.
Elvégre nehogy már az autó legyen az okosabb...

Eszembe jut a vicc:

Nyuszika megy a mezőn, közben nagyon sír. Találkozik a medvével.
A medve megkérdi:
- Miért sírsz nyuszika?
- Tegnap az erdőben megerőszakolt a farkas.
- Felejtsd el, tegnap volt, ne sírj.
- De igen, sírok! Ma is odamegyek...

Sanzistift 2009.09.01. 19:51:20

@Tie: Lehet, hogy nem is röfög alapból.
Csak idegen nyelvet gyakorol, épp tanul disznóul...
:)

Sanzistift 2009.09.01. 19:54:56

@Carfan: Hehe, ha a bagázsra hallgattam volna, most biztos nem lenne a seggem alatt ez a mostani igénytelen, kevéssel is beérő, megbízható jószág.

Annak hiszek, aki bizonyított.
Ez itt még várat magára, Csikóst kivéve.

ommm 2009.09.01. 20:33:26

@mohaa: Azért ennek fuss neki még egyszer. Almát a körtével? Jóember, keresve sem találsz két jobban hasonlító autót. A lényeg az áron van, tudod, használt.

zako 2009.09.01. 20:51:24

"Egyébként a SUV az én szememben olyan, mint egy egyterű, csak négykerék hajtása van. Mi ezzel a baj?"

A baj akkor van, ha valaki annyira beszukult, hogy kategorikusan kijelenti, hogy ertelmetlen, semmire nem jo konstrukcio. En nem tudnam az eletemet elkepzelni nelkule.

Haho, videken is elnek emberek, barmilyen meglepo is.

En folduton hasznalom heti 3-4 alkalommal. Terepjaro felesleges lenne, normal magassagu auto aljat viszont odaverem es elakadok ha esett az eso.

Es tenyleg olyan, mint egy egyteru, csak praktikusabb.

Stock 2009.09.01. 20:55:14

@Carfan: egyet értek veled, hogy az embereknek a saját tapasztalataik alapján kéne választani...!
de akkor mégis a mi a lófüttyért van autós újságírás??

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.09.01. 21:02:47

@zako: 1et értek! Sokan azt hiszik, aki suvot vesz, csak sznob prosztó lehet. Sokan fel sem tételezik, hogy bizony praktikus tulajdonsága miatt is veheti valaki.

Abu Ababva 2009.09.01. 21:13:18

@Sanzistift:

a poszt az ML contra Sorrento tesztnek a blogbejegyzése, nem kifejezetten a benzinkifogyásról szóló, tartalmat is felmutatni kívánó cikk.

így:
"1, Meghülyültem aggkoromra"
"3, Gyenge agykapacitásomból adódóan nem fogom fel..."

jelen esetben mind a kettő igaz. szívből gratulálok.

nick2005 2009.09.01. 21:17:24

Szerintem mindkettő jó kocsi, nekem legalábbis tetszenek.
Azt nem értem, hogy az autós újságíróknak miért csak a bézs belsős kocsi a jó? Én mikor kocsit keresek ez az egyik kizáró ok. Nem is tetszik, meg sokkal kényesebb is, nem bírja a strapát. A másik, ami szintén soha nem kellene az az automata váltó. Megszoktam már, hogy kézzel váltok, és egy hibaforrással kevesebb. Ráadásul ha meghibásodik (ami azért nem ritka), akkor az ember gatyája rámegy.
Egyik jó ismerősömnek ML Mercije van, "szegény" ember 3 évente cseréli, eddig nagyon elégedett volt mindegyikkel. És eléggé megnézik, társaságban a parkolóba menet már sokszor megkérdezték, hogy kié a kocsi. Egyszer az ML helyett vett egy Ssangyong Kyront. Mint mondta abban is Merci motor van, és 7-8 millióval olcsóbb volt (biztos akkor épp nem volt annyi pénze:). Ami érdekes volt, hogy akárhova mentünk, az emberek jobban csodálták, mint a Mercit, mert fogalmuk sem volt milyen kocsi. Mikor először megláttam, én sem tudtam mi az. De ma már újra ML-el jár.

Rocko- 2009.09.01. 21:38:35

ceedclub, bvahahaha, behalok. azt hittem az öreg swift klubot meg a daciaklubot nem lehet überelni. :D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.01. 21:40:08

@iriszi: "szinte bármire feltelepít bármilyen navigációt"

Azt mondjuk megnézném, hogy egy SH3 processzoros VxWorks-ot futtató fejegységre hogyan tesz fel egy Windows Mobile-ra és ARM processzorra íródott iGo-t.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.01. 21:44:29

@Stock: Ugyanezt akartam kérdezni tôle. Mert az odáig még csak-csak hagyján, hogy nem az a hülye, aki hülyeséget ír, hanem aki elhiszi, de akkor mi értelme az egésznek?

kafferbivalybalamber 2009.09.01. 21:48:19

Winkler jó arc. És, ahogy elnézem: lassan, de bizonytalanul le fog esni nála egy fatantusz ejtőernyővel, amin a "tartósság", "minőség" felirat van.
Merthogy egészen más tud lenni egy adott autó újonnan, mint pár évvel később. Különösen ha gagyi, mint ez a sorrentói emlék vagy mi.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.01. 22:07:53

@Stock: "A Kia Sorento annak idején nagy kedvencem volt, ajánlottam boldog-boldogtalannak"

Már csak az a kérdés, hogy ha ilyen kurva jó autó, miért nem vett SENKI a szerkesztôségbôl. Mert a levegôbe okoskodni nem nagy kunszt, béláim - mikor odateszed a pénzed ahol a szád van, az az igazi rakkendroll, nem a festett haj.

Carfan 2009.09.01. 22:17:04

@Stock: Azért, van autós újságírás, hogy lásd kijött az új X Y és ha autót akarsz venni rohanj a szalonba. Vagy ha jót írnak a kis autókádról dagadjon a májad, ha pedig lehúzzák anyázhass a fórumon:D Lb ezért van, nem azért, hogy Kis Pistának megmondja milyen autó a legjobb és milyet vegyen.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.01. 22:22:56

@Carfan: "Azért, van autós újságírás, hogy lásd kijött az új X Y és ha autót akarsz venni rohanj a szalonba."

Ezért kár külön embereket fizetni, ezt a reklámokból is megtudom.

"Vagy ha jót írnak a kis autókádról dagadjon a májad, ha pedig lehúzzák anyázhass a fórumon"

Na most ha lófaszt se számít, mit írnak, minek húzná fel magát az ember? :)

Carfan 2009.09.01. 22:33:15

@Il mio nome è Nessuno: Igaz csak próbáltam valami értelmet adni az autós újságírás létezésének:D Ez csak szórakoztatás nem több. Olyan mint a Győzike show meg kb az értelme is annyi. Azért is vicces, hogy egyesek véresen számon kérik Winkler mit írt régebben és mit most. Régen jobb lábbal kelt jó volt a Sorento mostanában ballal és szar:D Ilyen egyszerű

ShwartzWazul 2009.09.01. 22:59:32

ad1: amikor Winkler dicsérte a Sorentót, az új volt.
ad2: mielőtt beült volna a Sorrentoba előtte nem vezetett új ML-t, ergo nem volt összehasonlítás
ad3: ha valakinek csak az jön le, hogy milyen szar már, hogy megváltozott Winkler véleménye, az sürgősen rohanjon a pszichiátriára.
ad4: ha valaki helyből utálja az összes, vagy majdnem az összes TC-s újságírót, akkor mi a szerért olvassa? Illetve,
ad5: csak azért jön ide, hogy fröcsöghessen? Akkor írjon jobbat, csináljon jobb lapot, vagy ha nem megy olvasson mást. Mert:
ad6: tele van már az összes tököm azokkal a faszokkal, akik csak és kizárólag azért irkálnak ide, hogy napi frusztrációjukat itt vezessék le.

megint 2009.09.02. 00:08:13

Újonan miért ne gondolhatta volna, hogy jó autó ez, ő sem gondolta, hogy pár év múlva ez lesz belőle. A formája még mindig tetszik, mondjuk a belső nem nagyon tetszett soha, volt valami a dieselről is az írásban, javaslom minden hasonló kategóriás autó tulajdonosának, hogy ne sajnálja a drágább gázolajra a pénzt, ismeretlen helyről valót meg véletlen se, elég sokan jönnek hozzánk, egyszerűen rozsda jelenik meg az adott helyen, ami ugye vizet jelent az üzemanyagban, sok pénzt tud megspórolni később vele, az nem csak legenda, hogy a németeknél, osztárkoknál jobban bírják ezek az autók, sőt kevesebbet is fogyasztanak.

Ciri 2009.09.02. 05:52:51

@ommm:

"Azért ennek fuss neki még egyszer. Almát a körtével? Jóember, keresve sem találsz két jobban hasonlító autót."

Ja, azért vonyított a szerző (például), amikor a az egyikből átült a másikba.

Ez nem is alma-körte, hanem alma-vaslapát hasonlat inkább.

"A lényeg az áron van, tudod, használt."

Ööö, miért is?

Phrascarica 2009.09.02. 11:30:22

W.R.
"És amikor egy Merciben megdöglik a porlasztócsúcs, ami 110 ezer forint, de egy öthengeresbe ugye öt kell, és ez még csak az anyagköltség egy része, a tulajdonos talán elgondolkozik, olcsóbb-e a kisebb fogyasztás."
Hát akkor számoljunk, ha meghal mindegyik porlasztó csúcs egyszerre az annyi mint 550e
Mercedes ML átlag 11l/100km
Toyota 4Runner átlag 17l/100km
Dunakeszi AUCHAN KUT Benzin 291Ft/l
Dunakeszi AUCHAN KUT Gázolaj 275Ft/l
1Km költsége Mercedes ML:11*275/100=30.25Ft
1 Km Költsége Toyota 4R= 17*291/100=49.47Ft
Tehát 1 km csupán üzemanyag különbsége=19.22 Ft/km
550.000/19.22=28.616 km-ként visszahozza a teljes befecskendező fúvóka sor árát, tehát mai áron számolva kb. 5X visszahozta a teljes árát.
Azonban mivel van némi rálátásom azt tudom hogy egy átlag befecskendező fúvóka nagyon ritkán megy tönkre. Ismerek nem egy 5-600 ezret futott autót amiben még az eredeti van. Persze elég megtankolni egyszer rossz helyen és meg van a szívás, de én ilyet kizárólag újságban olvastam, ismerősi körben még sohasem fordult elő, úgyhogy azért ezt inkább rémhír terjesztésnek mondanám amibe nagyon szeretnek bele kapaszkodni a benzines autó rajongók/hívők. Ideje lenne leszállni erről. Persze most majd jönnek a "haveromnak is ez volt", de ez azért többnyire a tankolás helyén múlik.
Ahol nem érdemes tankolni: kis forgalmú és/vagy régi benzinkutaknál, a tartályok korróziója miatt, és ne használj olcsó MÁV-os, Traktórbó' van, Ukrajnából hoztuk gázolajat. (bár így még 20.000 km-es csere intervallummal is jobban járhat aki így jut hozzá. Aki ezt betartja azt nem érheti nagy meglepetés, pl: hogy egyszerre 5 db megy tönkre, legfeljeb 300eKm után 1, és lehet venni felújítottat is 2 év garanciával 30-40eFt-ért!!!

Ratnet 2009.09.02. 13:17:16

@zako: "Haho, videken is elnek emberek, barmilyen meglepo is."

Vicces az ellentét, hogy leírod ezt egy SUV-al kapcsolatban.:-)
Érted?!: 'S.U.V.'

Suttora 2009.09.02. 13:21:46

@Ratnet: Én nem értem. :D Sport Utility Vehicle (sportcélú haszonjármű lol) nem?

Ratnet 2009.09.02. 13:38:05

@Suttora: Én például vidéken lakom. Ráadásul szar kavicsos-saras utak vannak itt. A környéken senkinek sincs 'SUV'-ja.:-) Ellenben vannak furgonok, terepjárók, meg ütni-vágni való vasak. Jellemzően megnő azonban a SUV-sűrűség amikor jelentősebb rendezvény van a faluszélén.:-)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.09.02. 14:23:17

Hiányzik az egészből az, ami nekem (nekünk?) felhasználóknak egyáltalán nem lényegtelen.
- Mennyibe is kerültek ezek újonnan?
- Lehet, hogy szar a KIA futóműve, de lehet, hogy viszonylag olcsón helyrehozható.
- Stb.

És amit sokan oly sokszor elfelejtenek:
Ár / érték arány!

zako 2009.09.02. 16:26:30

@Ratnet:

Tenyleg mokas, hogy ezt kell irni.

Darázs Csaba 2009.09.02. 16:37:57

Borzasztó gyenge cikk.

1. Cím: "A kínai autó és a jövő zöldséges Mercije"
A Sorento-nak annyi köze Kínához, mint a szerzőknek. Semmi.

2. Sem az ML, sem a Sorento nem SUV. Mindkettő alvázas terepjáró. A SUV-ok személyautó-alapra épülő kettő- vagy négykerékhajtású magas kombik (Toyota Rav4, BMW X3-X5-X6, Volvo XC stb).

3. A képeken látható Sorento 140 Le-s. A VTG feliratos koreai nullszériát 2005. decemberében gyártották 172 Le-s változó geometriás turbo diesel motorral, Európába hivatalos csatornán csak a faceliftelt modell került be ezzel a motorral, 2006 végétől.

4. "tengerszint feletti légnyomást is kijelzi" - úristen, no comment. A legtöbb terepjáróban bizony van iránytű, sőt megességmérő is, hiszen a TEREPen eltévedhestz. Mondom, keveritek a SUV-okkal, azokban okkal nincs ilyen.

5. "(...) a tulajdonos talán elgondolkozik, olcsóbb-e a kisebb fogyasztás." Ha munkába kell a TEREPjáró (mondjuk lovakat tartasz, erdészkedsz, tanyára jársz, stb. majd rájössz. Gondolom rengeteg benzines teherautót láttál már: Hyundai H1-től a MAN kamionokig. Ja, talán mégsem. Igen, olcsóbb a diesel hajtás, hiszen hatékonyabb.

6. TEREPjárót a legritkább esetben veszel városi közlekedésre, értelmetlen közúton tesztelni ! Terepjáró teszthez javaslom az erdőt, esetleg a technikai adatok között a vontatható tömeget, ugyanis ez sokkal fontosabb, mint a belső tágassága, vagy hogy a rádióban van-e RDS...

Sanzistift 2009.09.02. 16:57:53

@azorrodnaltovabb: De mivel itt elkapcsolódik a mellékszál, így én is elkapcsolódtam.
Nem hiszem el, hogy értelmesebb apropója nem lett volna a tesztnek.
A merci meg valszeg jobban tudja a benzinkút helyét, mint az ellenfél, biztos ezért is van ez a cím.

Én, mint agyatlan idióta aggkorú akkor sem értem, hogy miért kell kiadni egy újságírónak egy olyan irományt a kezéből, ami talán jobb, ha meg sem íródott volna.
Vagy legalábbis ne így.
Én idióta azt gondolom, hogy egy írásnak dukál a tartalom is.
Tudod, a borsó, meg a héja...

Ha pedig ez a blogbejegyzés valóban a tartalom nélküli szófosásra szolgál, akkor nagyon jó irányba halad ez az oldal.

Köszönöm a gratulációt.

( Most gyorsan rendelek magamnak 2 flekket, meg 5 kiló betűt szemeteszsákban, és kikúrom erre a blogra.

Hátha felfogad valaki valamilyen újságírónak.
Van esélyem rá, az elvárásokkal most már tisztában vagyok.)

8D

Harmatos Libaf.s 2009.09.02. 19:45:37

anyám ezen a kocsi vásárlási indokon behaltam XDXD:S:S:SXD:D:D
amúgy meg ha engem kérdeztek Toyta Landcruiser hdj 80 4.2 TD 24 V vagy a mindenkori Land Rover Range Rover és viszlát

az ML meg az X5 és a többiek ne beszéljenek presztizsről Egy luxus Terepjárót ismerek ez pedig a Land Rover Range Rover ez az autó már akkor a sarat túrta v éppen a legpuccosabb helyekre vitte az uraságokat amikor ezek még tervben sem voltak nah páá

Harmatos Libaf.s 2009.09.02. 19:52:16

amúgy meg hát igen a német MINŐSÉG az NÉMET minőség .......:)

Abu Ababva 2009.09.02. 20:17:07

@Sanzistift:

"Ha pedig ez a blogbejegyzés valóban a tartalom nélküli szófosásra szolgál, akkor nagyon jó irányba halad ez az oldal."

igen arra szolgál. mivel a totalcar.hu cikkeihez a TC-n nem lehet kommentelni, csak itt a blogbejegyzésnél. így van ez már évek óta. mit nem értesz?

Sanzistift 2009.09.03. 01:53:36

@azorrodnaltovabb: Azt nem értem, hogy itt öntudat dől dögivel, de tartalomra meg nincs igény?
Hát miféle öntudat az ilyen?

Kell ez nektek?

Az újságíró olvasó nélkül élhetetlen íróbogár.

Olyan olvasók akartok lenni, akinek mindegy, mit szarik a bogár, csak legyen min csócsálni?

Hogy mit nem értek?
Hogy évek óta így van, és senkinek nem tűnt fel, hogy a véleménye egyedül csak neki számít.
Ha valaki válaszol rá, az nem válasz, alighanem az ő saját véleményének a közlése, ami nem passzol a tiéddel.

Miért erény az, hogy valami értelmetlen?
Miért van így elgörbülve az értékrendetek?

Jah, hogy én miért olvasgatok, meg írogatok itt?

Mert így tartom helyesnek.

Ismered a mondást:
"Oda vigyél gyertyát, ahol sötétség van."

Hát én meg idehordom a gyertyáimat, akár tetszik, akár nem.

Sanzistift 2009.09.03. 01:54:39

Az előzőt megmoderálta a rendszer.

Nagyon sötét van itt...

megint 2009.09.03. 02:09:40

phrascarica, azért mennek tönkre, evvel foglalkozunk, viszont túlzásokba esik mindig Winkler mikor diesel-el járó költségekről beszél, és tényként kezeli, hogy beszarik, biztos mondta valamelyik haverjának az ismerőse, miközben egy 100 éves benzintemetővel jár, van aki nem csak csorog az autóval mint ő, és ott mindjárt 6 liter lesz a különbség átlagban

davidson (törölt) 2009.09.03. 11:07:24

a CDI ki van nyírva csak mondom

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.04. 13:13:59

@Darázs Csaba: A SUV a Sport Utility Vehicle azaz a sportos haszonjármű rövidítése, és eredetileg, amerikában éppen az alvázas, teherautós feltételeknek megfelelő, ezért olcsóbban gyártható járgányok kapták meg ezt. Pont az alváz a lényeg benne. A Rav4, meg társai már csak a japán és európai továbbgondolása a SUV témának.

És szerintem tévedés, hogy a merci ML tényleg terepre való lenne. Vagy akár a sorento. A Range, az igen, meg a LC meg a Pajero is. De azok még ezeknél is nagyobbak, nehezebbek és drágábbak.

Viszont a vontatásban igazad van: sokan éppen a lakókocsi / yaht / lószállító vontatása miatt döntenek ilyen járgány mellett. És ott a dízel fogyasztáselőnye még nagyobb lesz :-)

davidson (törölt) 2009.09.04. 14:41:48

@morphine: meg vontatáshoz inkább nyomaték
kell

OutSider 2009.09.05. 09:29:30

Két évig jártam Sorentoval, de sohasem gondoltam, hogy Audihoz, vagy Mercedeshez hasonlítsam. Sokkal inkább egy célszerszám, ami tökéletesen megfelel közlekedni, nem kezdik ki a magyar utak, biztonsága bizonyított - két balesetben védett meg bennünket - viszont hiányzik belőle a rongyrázás. Valóban pattógósabb a futóműve, de az összkép rendben van. Aki luxusautót keres benne, rossz úton jár, bár kérdés mi az a luxus?

khaleeji 2009.09.05. 23:10:14

volt régen egy kereklámpás E mercim. 6 évesen vettem 180 ezer km-vel,12 évesen adtam el 360 ezerrel.
évente egyszer elvittem olajcserére , ezenkívül csak a gumit, fékbetétet/tárcsát ,illetve az ablaktörlő lapátot kellett rajta cserélni, amúgy abszolút szervízmentes és hibátlan volt.
utána vettem egy új E-t. két évesen beszart az automata váltó, illetve egy hónapig állt a szervízben az elektronika miatt.
aszonták nem volt szerencsém, kifogtam egy hibás darabot.
barátom vett egy új, állítólag igen megbízható toyota corollát.félévente beszart rajta valami,állandóan a szervízbe hordta.
süti beállítások módosítása