Simsonális 2009

  2009. július 14. - Winkler Róbert Címkék: 2009 lakitelek simsonális

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra



 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr381245580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.14. 12:45:57

Az idén én is el akartam menni, erre a múlt héten szétesett a tűgörgőm....

Úgyhogy most motorozás helyett szomorúan forgatom a kezemben a törött dugattyút...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.14. 12:49:20

Azért azokra a 15 lovas Simsonokra kíváncsi lettem volna, hogy mennyit mennek. A full gyári S51-es jól meghúzatva ment hetvenet, akkor ezek szerintem tudják a 100-120 km/h-t. Mondjuk mi hetvennél is fostunk rajta. 5 sebességes S51-est vezettem, de ilyen tuningoltat még nem:)

driftbalu 2009.07.14. 12:49:30

Na de Robi!! Kimaradt a Simson???

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.07.14. 13:04:54

Mennyit eszik a tuningolt szimo?
8l?

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.14. 13:06:39

Jó videó.

"A bölcsész találkozik élete első Simsonjával" :-)

csiky944 2009.07.14. 13:12:40

@BeeTm: hát nekem volt 12lovas Puch-om,50-es
az a 12-őt is megette
sztem egy ilyen tuning Simson is bever 10-et

Bélabácsi 2009.07.14. 13:23:31

@Winkler Róbert: A Berván (ha még jól emlékszem a fiatalkori élményeimre...) a 40 lényegesen nagyobb bátorságot igényelt mint a szimón a 60 :)))

Danessz 2009.07.14. 13:23:49

Winkler, a járgány az elején illik hozzád! :))))

zajcev 2009.07.14. 13:28:57

hogy következetes maradjak, köszönjük a video-t,jó volt nézni. réges rég mentem barátom régi mocijával,akkor először tanitott váltani, ott helyben, de nekem nem jött össze mert vmit kart eltörtem. 5ezer. azóta nem erőltetem ezt a vonalat:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.14. 13:36:41

@csiky944:
Itt a 100km-en való fogyasztás nem értelmezhető.
100 km-re a 10 l üzemanyagon kívül jut egy főtengely, meg egy henger-dugó garnitúra...

:D

Szkotti 2009.07.14. 13:53:46

A videó jó, csak kár, hogy a mocik helyett 80%-ban Winkli van a képen. Mivel munkahelyen néztem, hang nélkül kellett, de így is levágtam, hogy nem ült még Schwalbén a srác. Pedig a papik a szőlőből hazafelé menet milyen szépen húzták szandiban sarokkal a hármast :o)
A legjobb a Szimóban az alkatrész ár. A 30. szülinapomra kaptam egy olyat, mint amivel 14 évesen motoroztam, kb. 10 ezerből újítottam fel hengerfúrással, új dugóval, csapágyakkal, szimmeringekkel és egy kis baráti segítséggel. Nagyon szeretem, csak keveset tudom használni. De megmarad, az tuti. Ahogy Csikós írta az egyik cikkében, ezek motorozhatók, szorítani kell a tankot, kuplungolni, váltani. Jó és kész.

tibita 2009.07.14. 13:58:36

Nekem egy "aktatáskatankos" Jawa Mustang volt az elsö saját motorom, ami ,megfelelö meteorológiai és domborzati viszonyok között akár még az álomhatár 60-ba is belehasított....(óra szerint)

Amin viszont megtanítottak motorozni, az egy Simson Star volt....micsoda boldogság volt.....

csiky944 2009.07.14. 14:04:36

@Szkotti: én is Simsonozok :)
múltkor 2x is voltam vele 50km-es túrán :)

jöttment senkiházi 2009.07.14. 14:15:05

@Winkler Róbert:
Üdv Robi!

Nagyon örültünk, hogy tudtál időt szakítani a rendezvényünkre, köszönjük szépen, hogy megtisztelted a jelenléteddel ezt a szerény költségvetésből létrehozozott eseményt.
Egyetlen dolgot sajnáltam, hogy nem láttad a gyorsasági szakosztály futamát a kecskeméti gokartpályán.

dr.oid 2009.07.14. 14:15:25

A fénypont mindenképpen: Platinaszőke Thor Schwalbén suhan snitt, a másik kiemelkedő jelenet a tuningmágus alkotásának méltatása után megjelenik maga a Mester akit Thor cinikus mosollyal faggat, harmadik dolog amire fölkaptam a fejem egyes szereplők hangmodulációja, negyedik tetszetős jelenet: gonosz betolakodók úgymint Cagiva Mito és Aprilia RS a Simson fesztiválon:)

sanyey 2009.07.14. 14:23:51

Nem tud valaki 10-ért igencsak felújításra szorúló, éppen csak működőképes 51-es Szimót eladót? 100000éve keresek ilyet, de a környékben már mindet felvásárlták, és felújították... :S :'((

Vidra #23 2009.07.14. 14:24:03

Én ott voltam mind a 4 napon. A hangulat leírhatatlan. A videóban elhangzó motoradatok valósak. Egy 10Le-s simsonnak nem ellenfél egy kisMz.
A gyorsulási verseny győztese nem sokkal kapott ki 150 méteren egy jó állapotban lévő ügyes pilótával induló 250es ETZ-től.
Winkler Robiéknak pedig köszönjük a megjelenést.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.14. 14:27:41

@Bélabácsi:

Nem olyan veszélyes egy jól összerakott Berva. Amikor régen túráztam vele, tartósan ment a 35-40 km/h.
Volt, hogy követett egy simsonos bácsi, és egyforma tempót tartottunk sokáig. Lehet, ő ment igen lassan :-)

zippofcy6 2009.07.14. 14:28:22

Boldogult általános iskolás koromban a Simsonokra Babetta gyújtást raktak és úgy száguldottunk velük.
Nekem sajátom nem volt (csak egy Romet Pony, aztán meg egy Honda Tact), szal lehet tévedek, és arról sincs tudomásom meddig bírták.

Glover 2009.07.14. 14:31:18

@sanyey: Óvakodj a frissen felújított gépektől. Azokra kell még sokat költeni!

Aki felújított egy-két motort, az tudja, hogy egy tisztességes generál általában 20e Ft körül alakul, mert olyan, hogy csak csapágyat cserélek, meg hengert fúratok, nincs. Egy tisztességes főtengely 10000, a csapágy-szimering 6-7000, fúrás, dugó kb 5000. És még nem kellett venni a belsejébe semmit. Na az ritka.

mihu86 2009.07.14. 14:36:27

Ez a 70-nél félés dolog nem feltétlen a motor hibája (mondjuk ezek az óra szerinti 70-ek jók lesznek max. 65-nek is). Rendbetett futóművel nem gáz, több sem. Töltődik az onboard videóm, amit Kecsón csináltam, majd linkelem, ott 70-el még kanyarodni is tudnak, nem csak egyenesen menni XD

Az 1 felújítás/100km az meg az abszolút user error. Minőségi alkatrészekkel összerakott, utcai tuningos motor (öcsémé, kb. 8Le, valós 95-ös végseb) főtengelye 12000km óta köszöni jól van, blokk többi része is, henger 10e-nél volt fúrva, de nem kopás miatt (dugó kúpossága nem volt megfelelő, emiatt többször ragadt, került bele jobb, azzal tökéletes). Hasonló motorból van több is. Persze egy keményebb versenygép közel nem megy ennyit, de a párszáz km ott is jó viccnek hangzana (kivéve tervezési/szerelési hiba).

Anti saját motorja megfelelő áttétellel valós 116-ot tudott. Az egyszerűbb tuningok 80-95 között szoktak menni, van pár 10-12Le körüli, ezek 100-105 körül. Kanyarvadászok, vagyis idéntől Simson kupások (van hivatalos verseny) gépei meg le vannak áttételezve, nem a nagy végsebesség a lényeg.

Képek: www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_talalkozo/?dr=18054

mihu86 2009.07.14. 14:38:03

@jöttment senkiházi: ne aggódj Zsoli, épp feltöltöttem, nemsokára kikerül, szerintem lesz másnak külső videója is :P

sanyey 2009.07.14. 14:39:36

@Glover:
tisztában vagyok vele, h kb mi mennyibe kerül :D fél fiatalságomat Simsonon töltöttem a haverokkal.. 3 személlyel nyüstöltünk egyet évekig csak földúton, fejszével meg baltával (így szó szerint) főtengelycsapágyaztuk meg és BÍRTA!!! Nagyon sajnálom h el lett adva..
amit most akarok venni, azt pedig ismétlem: romjaiból akarnám szépen lassan hobbiként felújítani és tuningolni saját ízlésemnek megfelelően..

érdekes dolog egyébként, hogy autók között rengeteg van, ami megfelelne az ízlésemnek, de olyan simsont, mint amilyenné én varázsolnám a gépem még sose láttam.. :DDD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.14. 15:11:48

Nekem is kellene egy használt, olcsó, de nem agyonszekált kismotor (B-s jogsim van csak, sajna), napi 30 km-es utakra, sík vidéken.

Milyet javasolnátok?

kerokaa 2009.07.14. 15:23:01

Hi!

Most teszük üzemképessé egy Schwalbet Édesapámmal. Már minden rugásra indul. Még kell pár apróság, de remélem jövőhét utáni héten már azzal járok munkába. Ezért is kérdeznélek Benneteket: mi kell rá, hogy mehessen forgalomban? Biztosítás, azt tudom. De kell-e adásvételi, index, vagy prizma? Na és eüfelszerelés?

sipike78: Ha munkába járás a cél a burkolat miatt a Schwalbet. Nem vizes a lábad, ha esik :)

csiky944 2009.07.14. 15:46:11

@kerokaa: nekem világítás sincs rajt most :)
féklámpám nem világít már 7 éve
:D
persze ez vidéken nem gond,főleg ha keveset is használod

Rocko- 2009.07.14. 15:47:21

@sipike78: semmilyet. 50 ccmben csak robogó az élhetô opció. sajnos.

_wood_ 2009.07.14. 16:20:57

@kerokaa:
kötelező az első és hátsó lámpa, féklámpa.
biztosítás és két tanús, akár kézzel írt adásvételi (a biztosítás megkötéséhez is csak az kell + jogsi)
eü csomag smkp-n nem kell.

_wood_ 2009.07.14. 16:22:49

@sipike78: próbálkozz simóval, ahhoz óccsó az alkatrész, vagy yamaha dt50 dt80 van még gombokért, azt sem vészes üzemben tartani.

csiky944 2009.07.14. 16:23:09

@Rocko-: most nemazé,de te má csak tudod Rocki :)

csiky944 2009.07.14. 16:36:00

@_wood_: én inkább azt mondom h valami 80-as évekbeli ktm-sachs-puch simsonhoz hasonló felépítésű gépei
70felett mennek és üzembiztosabb mint egy simson

kerokaa 2009.07.14. 16:37:10

@_wood_: Végre egy korrekt válasz! Köszönöm. Első-hátsó lámpa, féklámpa van. Adásvételi... hát olyan régen megvan, hogy izé... lesz! :) Akkor 2 hét múlva az utakon! (Bp. belváros.)

_wood_ 2009.07.14. 16:40:07

@csiky944: nehéz hozzá alaktrészt túrni, de ha nincs baja, ez nyilván nem szempont.
amúgy nekem simóval sem volt gondom, jópár év alatt kétszer hagyott ott, abból az egyik még érthető is volt: monszun-szerű esőben durván lefröcsköltek.
egyszerű, mint a faék, ésszel kell forgatni, kuplunggal kell váltani, akkor jódarabig elmegy.

_wood_ 2009.07.14. 16:44:26

@kerokaa:
ne csinálj faxnit az adásvételiből.
előszedtünk mútkor egy komárt, kész csoda de beindult, tíz perc alatt egy sima a4-es papírra írtunk egy adásvételit, hogy ne legyen baj ha megállítanak. tényleg ennyi ebben a kategóriában, nem kell belőle faxnit csinálni. találj ki két különböző nevet a tanúknak és nem lehet baj.
bár...
simán hívhatnak két embert is kovács jánosnak. :)

viszont pont a fentiek miatt érdemes nem spórolni a lakaton.

Krisi 2009.07.14. 16:50:20

Ejj, jó móka egy Simsonális, előző kettőn ott voltam, idei sajnos kimaradt a Sound miatt. Node majd jövőre! :)

@Mk412: Pedig az önindítós Sámsonnal félisten lettél volna ott :)

@Rocko-: Már bocs, hogy így beléd kötök, de ezt a kijelentésedet mire alapoztad? Bár annyiban igazad van, hogy ha az új motorokat nézzük, akkor nincs rendes 50-es a piacon. De egy ótvar fos japán robogó árából már igen jó állapotú Simsont lehet szerezni.

sanyey 2009.07.14. 17:02:04

ne akarjátok már velem megetetni, h ennyi simsonos közül egy sem tud valami istenhátamögötti, szarráporrá gyepált simsont nekem egy 10-esért...

Rocko- 2009.07.14. 17:08:34

@csiky944: cáfold meg. :)

@Krisi: Te is! :)
cáfolj meg, melyik az az 50-es motor, amivel nyugodt szívvel lehet közlekedni?
szent igaz, nincs motorom, de amikor gondolkodtam, végigzongoráztam.
férfiember (~100kg), meg 500 köbcenti nem egy túl erôs kombó. plusz ha hozzáveszed a forgalmat (vidéken illene 60-70-et tartani, városban nem vagy elég gyors, letolnak), robogóst 12 egy tucat pizzafutárnak nézik, más, értelmes 50-esrôl meg nem nagyon tudok.
(ok, szubjektíve tetszik az NSR 50, de azért hobbin kívül nem sokra tartom értelmesnek)
szóval? :)

csiky944 2009.07.14. 17:13:42

@sanyey: van kettő is,egyiksem eladó :D
mostmá megynugodtál? :D

csiky944 2009.07.14. 17:17:30

@Rocko-: robogó nem motor,helyváltoztató eszköz
motoron van váltó-kuplung pl
robogóval se lehet nagyon magas sebességgel utazót menni,mer ami nem eszik az nem is megy
mellesleg olcsóbb a simson
mert hiába megbízhatóbb mondjuk egy yamaha mint robogó,mint egy simó és kevesebbet is eszik,viszont keresztbe hosszába megeszi a simson menetteljesítménybe

_wood_ 2009.07.14. 17:41:14

@Rocko-: leginkább azért jó a hagyományos erőátvitelű motor a robogóhoz képest, mert a cvt hatásfoka eléggé rossz a fix áttételes váltóművekhez képest.

magyarul ugyanaz a motor jobb menetteljesítménnyel mozgat ugyanakkora tömeget fix áttételes erőátvitelen keresztül, mint cvt-vel.

papa33 2009.07.14. 18:00:26

Berúgó moccanására indul, alapról húz 3.-ban, selymesen jár, 65 vége, 55-60 = 2 l/100 km. Sosem láttam jobbat, mai robogók sehol sincsenek, akkor indul el, amikor akarom, nem a mechanizmusok játéka dönti el, van benne 40 000, gond nélkül. Finom kuplung, váltó (főként a 3 gangos), tokozott lánc...
Lehet van gyorsabb. Anno kellett volna venni 10-20 db-ot akkori 6500 FT-ért és Mzárolni... király!

Krisi 2009.07.14. 18:16:39

@Rocko-: Tavaly nyáron Sámsonommal közlekedtem Butapesten, és jól elvoltam vele mindenhol. Ez hatalmas kamu, hogy kell a minimum 90. Jó, ha van, de nem létszükséglet. Azért 60-nal az Árpád hídon a mosolyom nem volt őszinte, de kibírtam :)
Ha megnézed, a fővárosi közlekedés császárai egyértelműen a pizzafutárok, ők jellemzően 50-es robogóval nyomják. Persze a nagyrészük tudom, hogy 125-ös, de azok meg 4üteműek.

A Simson amiatt jó (amellett, hogy rendes motor váltóval és kuplunggal), hogy 2 ütemű, és ezáltal van benne nyomaték. Gyárilag 3,7 lóerőhöz 5Nm.

Az meg szintén erős, hogy nem megbízhatóak. Persze, a sufnituning, magyar utángyártott alkatrészekkel kendácsolt szarok tényleg csak párszáz kilométert bírnak ki, és több dugattyút fogyasztanak, mint benzint :)
Nekem úgy 4000 km. alatt, mióta megvan soha nem volt gondom. Mondjuk főleg azért, mert full gyári, DDR cuccokkal.
Najó, eccer eldugult a karburátor, mert berozsdásodott a tank, ennyi, én hülyeségem, mert nem lett volna szabad úgy útrakelni. Út szélén kiszedtem egy 10-es kulccsal, 12 percembe került kb. Pedig nem vagyok akkora műszaki, mint a Csikós :D

A robogókban én azt utálom, hogy a hangjuk elviselhetetlen, ahogy egyfolytában kurvamagas fordulaton szólnak. Simsonnak legalább megvan a jóindulatú pörömmpömmpömm hangja :)

Node tovább nem fényezem a simsont, hiszen úgy sem számít a véleményem, mert elfogult vagyok, de még régebben írtam egy népítélet, azt belinkelem:

totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=65433

csiky944 2009.07.14. 18:39:05

@Krisi: azé amivel én járok az sűrűbben megáll
múltkor elmelegedett a kuplung,nem tudtam váltani se
fater kérdi h olaj van benne? megnéztem,épp hogy volt benne valami :)
folyatja el a lánckerék felől
kéne bele egy új kondi
meg jól belőni a karbit és okés is lenne
meg előző vandál állat tulaj megszabta a hengeren a kipufcsonk menetet
emiatt letud lazulni,múltkor le is esett
pzs-vel megoldottam,menetgyógyítóként bevált hazáig :D

Gabor970 (törölt) 2009.07.14. 18:43:32

méghogy nem megbízható????

Édesapámtól kaptam 1984ben az ő 1972-es turbóhűtős schwalbeját. El lehet képzelni, mit kap egy 14 éves gyerektől a gép. No ezzel én kb 5 évet nagyon hardba nyomtam, aminek mindösszesen egy kuplung és egy hátsó fogaskerék csere volt a következménye. A hengert 2000-ben generáloztattam, fúrás, dugó, főtengely. Ma is megy, kb 40.000 km-t futott. vígan megcsípi a 70-es számot a km órán a kis mutató. Vehetsz a fiadnak egy modern robogót, de hol lesz az 37 év múlva???

MANszerelő 2009.07.14. 19:34:29

@sipike78: Ha csajozni kell, akkor egy Romet Kadett-et!

Rocko- 2009.07.14. 20:14:55

@csiky944: jó, de ez hogy jön ide? :) sipike kismotrot írt, az 50ccmig jelenti, gondolom ő motor alatt "két kereke van és nem bicikli de gurul"t gondolt. :)

@_wood_: ahham.

@Krisi: "Azért 60-nal az Árpád hídon a mosolyom nem volt őszinte, de kibírtam :)"
naugye. :)
és nem 90-et írtam, csak 60-at. városba.
"A robogókban én azt utálom, hogy a hangjuk elviselhetetlen, ahogy egyfolytában kurvamagas fordulaton szólnak."
"a fővárosi közlekedés császárai egyértelműen a pizzafutárok, ők jellemzően 50-es robogóval nyomják."
hát bennem rendszeresen zsizseg ha látok egy robogót, h _egy eszpresszót lesszíves_. :)))))
amúgy múltkor láttam egy jót, aztán az árát is. az már nem volt jó. honda dn-01

csiky944 2009.07.14. 20:40:18

@Rocko-: Rocko vidékről beszélünk,ami alatt én olyan utakat értek,hogy 50km-en láttam 20autót szembejönni
oda jó
nem butapestről van szó

Rocko- 2009.07.14. 21:43:13

@csiky944: hát arra a forgalomra igen.
de egy egyszámjegyű főúton nem vállalnék be ilyet. sajnos sipike (az a hülye szuukis, cska hogy legyen flém is :D) nem írta le, h kb. hogyan merre kéne a dolog.

Devil2 2009.07.14. 22:39:59

@_wood_:
hát komám te aztán szemrebbenés nélkül nyomod a hülyeséget.

1. Segédmotoron NEM kötelező a féklámpa.
2. KÖTELEZŐ viszont az eü. csomag (ha elmész egy friss baleset mellett segítségnyújtás nélkül, bűncselekményt követsz el.)
3. A CVT-nek a hatásfoka (bemenő és kijövő energia hányadosa)semmivel sem rosszabb mint a hagyományos váltóé, sőt a CVT váltóval lehet igazán jól kiaknázni a motor teljesítményét, mert váltási idő ugye nulla és mindig azon a fordulaton tartja a motort ahol a legjobban húz és ugrik, igaz, szubjektíve elég idétlen dolog az állandóan üveghangon forgó motor. (legalábbis a szándékosan butára tervezett CVT-knél, de hát ez nem a váltó baja...)

Devil2 2009.07.14. 23:13:53

Szeretem a Simsont mert már hunyorítva hasonlít egy igazi motorhoz, én a másodikat nyüstölöm már 1988-óta. Az első egy használt S51B volt '84-es. '90-ben jött helyette egy 12 voltos "újkori" öszvér, tehát index, duda is volt rajta, de csak 40-nel ment. Első lépés, még bejáratós volt, levágni az irdatlan hosszú kipu. könyökből annyit hogy éppen megálljon az alsó bilincsben. Ekkor már 50-et tudott. Aztán megvolt a bejáratás (olyan 600km) ekkor a henger is leugrott és a kipufogónyílás kb. a duplájára nőtt kézireszelős eljárással. Így már 65-ig kúszott a sebmérő. Akkor még mindig nyers volt egy kissé. A tapasztaltak rávágják rögtön hogy a porlasztó nyaka (a súbernél) rövidebb ennél a fojtott verziónál. Erre én azt mondom hogy az édeskeveset számít. Na mindegy, telt múlt az idő, 35000(!) km volt az órában, mikor kapott új főtengelycsapágyakat, gyújtásmegszakítót és fúrva lett a henger, rögtön a 2. túlméretre, mert azért 35ekm az 35ekm, és ne felejtsük el hogy az Arol 2T uralkodásának idején jártunk akkor még ('93-at írtunk). Azóta megy, megy, megy, az utóbbi 6 évben már nem látott Arol-t, közben a sebmérő 42000km környékén, hosszú ideig tartó szenvedés után, végleg jobblétre szenderült. Persze érzik már erősen rajta a kor, de kisebb tuningoknak hála még lenyomja az átlag ötvenes robogókat, valahol 80 lehet a vége. Idén ha már vége a szezonnak akkor szétszedem és megcsinálom rajta ami jár neki. Elvégre defekten kívül más miatt soha nem kellett hazatolnom. Sokáig éljen még a keletnémet technika.
Ja, a minőségről egy két szó, az igazán jó Simsonok 88-ig jöttek ki a gyárból, a 89-eseken már hallható volt hogy a gyári illesztések kívül esnek a tűrésen, már vadiújan csörgött egy ismerős gépe. Az enyém 90-es és újkora óta fura, más gépeken nem tapasztalt vibrációval pörög a motor, gondolom a főtengelynél lehet a kutya elésva, de egyébként semmi gondot nem okozott eddig a kb. 60-65ekm alatt. Ezen kívül a kuplungkosár és a lamellás egység közé be kellett tenni egy kb. 1mm vastag hézagolóalátétet hogy ne mozogjon tegelyirányban a kosár, ami iszonyatosan kopogó hang kísért alapjárat közelében. Pár éves volt mikor kiderült hogy nem a hátsó kerékcsapágy ment tönkre ami miatt lötyög a kerék, hanem maga az egész csapágy lóg az alumínium kerékagyban, az ész megáll.
De azért szeretem!

_wood_ 2009.07.15. 10:04:26

@Devil2:
nahát, most hogy írtad utánanéztem és tényleg közelező az eü-csomag. bár tőlem rendőr még sosem kérte. igaz, az tartalékizzó-készlet is kötelező, azt sem kérte. sőt - mint kidetült - nemcsak a féklámpa kötelező, de az izzókészletben szabványos féklámpazzó is.
ez az átka, ha az ember valamiről csak azt hiszi, hogy tudja.

viszont a cvt váltó hatásfoka valóbn rosszabb, mint a fix váltóé. gondolj csak a cvt váltó hőmérsékletére használat után, a legtöbb robogón használt váltóhűtésre, vagy a gumiporra, ami a váltófedél mögött halmozódik: nagy a súrlódási energiaveszeség.
az igaz, hogy ha megfelelően van súlyozva akkor a motor nyomatékcsúcsánál vált, ez gyakran kompenzálja az eneregiaveszteséget, ám ez nehezen lehet összehasonlítási alap a fix áttételhez képest, hiszen ott csak ratjad múlik, hogy mennyit pörög a motor.

errrrrrrrrr 2009.07.15. 10:06:03

hejjj, gyermekkorom legjobb évei voltak azok, amiket szimón töltöttem (bés, méregzöld, 12 voltos, 4 gangos). plusz egyes gyűrű belereszelve az alapos hengerbe, kiömlők kimarózva, rezó...
75 volt így a vége. olyan 6 litert evett. régi szép idők...

errrrrrrrrr 2009.07.15. 10:10:02

ja, és a legszebb az volt, hogy egy tízes kulccsal meg egy csavarhúzóval szinte teljes generált lehetett csinálni:)

Devil2 2009.07.15. 11:20:05

@_wood_:
akkor pl. az öreg Babetták részt sem vehetnének a forgalomban, mivel gyárilag nincsen féklámpájuk...

lehet hogy a robogókba szerelnek ilyen kis gagyi gumicúgos CVT-ket, de valószínűleg egy 650-es Suzuki Burgman nem ilyet használ.

Devil2 2009.07.15. 11:22:33

@_wood_:
Öreg Babettákon nincsen féklámpa gyárilag.

a gagyi CVT-k hatásfoka lehet hogy rosszabb, de nem csak gumicúgos verzió létezik.

Devil2 2009.07.15. 11:23:37

Na bakker, most meg csak kiírta..

Bencesz 2009.07.15. 13:48:18

Gyerekek a simonal sose legyen rosszabb :D Én is gy s51-est hajtok már jó ideje, ma is 5 perc alatt megszereltem. No meg ott van az sr2pedalos simom is, őt is talán a nyáron befejezem, ha találok hozzá alkatrészt.

Vidra #23 2009.07.15. 14:47:02

A CVT váltónak azért rossz a hatásfoka, mert már az erőt emészt fel hogy működjön. Súrlódnia kell, hogy ne csússzon, mivel erőzáró kapcsolat van a tárcsák és a szíj között. Okos találmány, csak a kényelemnek ára van.
Mielőtt valaki itt azzal jönne, hogy fikázom a robogókat, az üljön le, mert semmi bajom nincs velük, nekem is volt (sajnos tönkrement, pedig szerettem (honda dio zx (AF35), de legalább végre megbizható a gyújtás a Simsonomban. :) )

konti10 (törölt) 2009.07.15. 23:21:33

Az első Sámsonomat ketten tudtuk sztenderre állítani, kb 84 körül, asszem 8 éves lehettem. Jó erőbe voltam :) Sztán össze költöztünk pár (10) évre. Szét tuningoltam az ötvenest,fúr-farag, lánckerék, kuplung, 20-as mikuni, fel-leömlők, sosem volt jó... Közben nyugati prospektusokkal tapétáztam a szobát, h mi is kéne... Hamarosan jött pár év evolúció, minden mi most is divatos, erő, gyorsulás, chopper, krossz, ezer törés, varrás, mosolygós orvosok és bunkó rendőrök, illetve néha fordítva... Erre megint Sámsononoznak itt. Asszem már nincs rá szükségem. Veszek rendes gépet pénzért!

dohc (törölt) 2009.07.16. 01:04:56

kispöcs koromban komarral kezdtem, majd s50re félve ráültem, hisz az már nagy ugrás volt akkor számomra, majd s51. ilyenkor már javában dübörgött a 90-es évek, majd mz 150, és mikor fater úgy látta, hogy tudok már motorozni nekem ajándékozta a 250/1-esét:D mi öröm volt akkor. ez már az ezredforduló korábban volt, megcsináltam a motoros jogsit, de bevallom nem sokat motoroztam, inkább az autóban bambultam mikor már volt b-s jogsi. majd sajna jött a kamionozás suli után, és a motorozások szép lassan alább hagytak, de megvan az összes motorom a komart kivéve, igaz szinte mind darabokban. asszem ha nem kezdek el kamionozni anno folytattam volna a motorozást. sajna nálunk a faluban a fiatalok inkább robogót vesznek, elhiszem kevesebb vele a szívás, de a simsonozás egy élményt ad, megtanulsz szerelni, tisztelni a gépedet, anyázod mikor este tolod a szomszéd faluból haza, de idősebb korban jó emlékként gondolsz rá vissza. fater azt mondja (ő nagy motoros csávó volt, igaz az nem ma volt:D) minden igazi motoros ilyen gépeken kezdi, szép lassan felfele haladva. örülök, hogy azért még sok fiatalt megfog a simson. még lehet kitolom az s51et, megszerelgetem, és csapok vele egy két kört a faluban, kedvet kaptam.:D

dohc (törölt) 2009.07.16. 01:13:02

ja igen, ha élményt akarsz önts kerozint a tankba, igaz hogy szétkúrod a gépet, de míg megy halálfélelmed van, én az 50-est így tettem tönkre, fater laktanyába szállított vmi hülyeséget, mondtam neki hozzon kerozint, ő meg olyan hülye mint én, hozott vagy másfél litert, beletöltöttük, majdnem elszállt a gép:D de a fele nem fogyott el, a dugattyú ráolvadt a hengerre.:D

Salvia Divinorum (törölt) 2009.07.16. 13:28:16

@sipike78: Ha motor, akkor Honda.

Ha olcsót akarsz,és robogó is jöhet, akkor 2 ütemű Honda Dio/Tact. Kb annyira igénytelen, mint egy bicikli. :-D Én 10 év alatt 20.000 km-et mentem vele úgy, hogy csak olajat kellett öntenem bele (légszűrőt se néztem, gumik slickre koptak...)

Ha kismotorok felé nézelődsz, akkor meg egy ilyet:
www.youtube.com/watch?v=TK_34iyWm8g

Salvia Divinorum (törölt) 2009.07.16. 13:31:28

@dohc: sztem kerozin inkább dízelmotorba való, javítsatok ki ha tévedek

gin74tonic 2009.07.17. 08:30:43

kerozintol szerintem be sem indul, az kek repulo benzin lesz amire gondolt a kommentelo, attol tenyleg szamottevoen jobban megy - 105+ oktanban.

a repulokben ( robbano motoros repulokben, nem utas szallitokban, pl cesna sportrepulok ) hasznalt benzin "tisztabb", alacsony ken tartalmu ( vagy ken mentes ) es rezisztens a buborek kivalasra. a repulok nagy magassagkulonbseget kepesek megtenni rovid ido alatt, es olyankor fontos hogy ne "gazosodjon" fel a benzin ez a kozutakon nem lep fel problemakent.

az ara a shell air 100+ ll nek 210forint volt mikor a mol kuton egy liter "sima" 120ft. most nem tudom mennyi a rep benzin se a rendes.
süti beállítások módosítása