Simsonális 2009
Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában
Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe
Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.
Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.14. 12:45:57
Úgyhogy most motorozás helyett szomorúan forgatom a kezemben a törött dugattyút...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.14. 12:49:20
driftbalu 2009.07.14. 12:49:30
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.14. 13:06:39
"A bölcsész találkozik élete első Simsonjával" :-)
csiky944 2009.07.14. 13:12:40
az a 12-őt is megette
sztem egy ilyen tuning Simson is bever 10-et
Bélabácsi 2009.07.14. 13:23:31
zajcev 2009.07.14. 13:28:57
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.14. 13:36:41
Itt a 100km-en való fogyasztás nem értelmezhető.
100 km-re a 10 l üzemanyagon kívül jut egy főtengely, meg egy henger-dugó garnitúra...
:D
Szkotti 2009.07.14. 13:53:46
A legjobb a Szimóban az alkatrész ár. A 30. szülinapomra kaptam egy olyat, mint amivel 14 évesen motoroztam, kb. 10 ezerből újítottam fel hengerfúrással, új dugóval, csapágyakkal, szimmeringekkel és egy kis baráti segítséggel. Nagyon szeretem, csak keveset tudom használni. De megmarad, az tuti. Ahogy Csikós írta az egyik cikkében, ezek motorozhatók, szorítani kell a tankot, kuplungolni, váltani. Jó és kész.
tibita 2009.07.14. 13:58:36
Amin viszont megtanítottak motorozni, az egy Simson Star volt....micsoda boldogság volt.....
csiky944 2009.07.14. 14:04:36
múltkor 2x is voltam vele 50km-es túrán :)
jöttment senkiházi 2009.07.14. 14:15:05
Üdv Robi!
Nagyon örültünk, hogy tudtál időt szakítani a rendezvényünkre, köszönjük szépen, hogy megtisztelted a jelenléteddel ezt a szerény költségvetésből létrehozozott eseményt.
Egyetlen dolgot sajnáltam, hogy nem láttad a gyorsasági szakosztály futamát a kecskeméti gokartpályán.
dr.oid 2009.07.14. 14:15:25
sanyey 2009.07.14. 14:23:51
Vidra #23 2009.07.14. 14:24:03
A gyorsulási verseny győztese nem sokkal kapott ki 150 méteren egy jó állapotban lévő ügyes pilótával induló 250es ETZ-től.
Winkler Robiéknak pedig köszönjük a megjelenést.
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.14. 14:27:41
Nem olyan veszélyes egy jól összerakott Berva. Amikor régen túráztam vele, tartósan ment a 35-40 km/h.
Volt, hogy követett egy simsonos bácsi, és egyforma tempót tartottunk sokáig. Lehet, ő ment igen lassan :-)
zippofcy6 2009.07.14. 14:28:22
Nekem sajátom nem volt (csak egy Romet Pony, aztán meg egy Honda Tact), szal lehet tévedek, és arról sincs tudomásom meddig bírták.
Glover 2009.07.14. 14:31:18
Aki felújított egy-két motort, az tudja, hogy egy tisztességes generál általában 20e Ft körül alakul, mert olyan, hogy csak csapágyat cserélek, meg hengert fúratok, nincs. Egy tisztességes főtengely 10000, a csapágy-szimering 6-7000, fúrás, dugó kb 5000. És még nem kellett venni a belsejébe semmit. Na az ritka.
mihu86 2009.07.14. 14:36:27
Az 1 felújítás/100km az meg az abszolút user error. Minőségi alkatrészekkel összerakott, utcai tuningos motor (öcsémé, kb. 8Le, valós 95-ös végseb) főtengelye 12000km óta köszöni jól van, blokk többi része is, henger 10e-nél volt fúrva, de nem kopás miatt (dugó kúpossága nem volt megfelelő, emiatt többször ragadt, került bele jobb, azzal tökéletes). Hasonló motorból van több is. Persze egy keményebb versenygép közel nem megy ennyit, de a párszáz km ott is jó viccnek hangzana (kivéve tervezési/szerelési hiba).
Anti saját motorja megfelelő áttétellel valós 116-ot tudott. Az egyszerűbb tuningok 80-95 között szoktak menni, van pár 10-12Le körüli, ezek 100-105 körül. Kanyarvadászok, vagyis idéntől Simson kupások (van hivatalos verseny) gépei meg le vannak áttételezve, nem a nagy végsebesség a lényeg.
Képek: www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_talalkozo/?dr=18054
mihu86 2009.07.14. 14:38:03
sanyey 2009.07.14. 14:39:36
tisztában vagyok vele, h kb mi mennyibe kerül :D fél fiatalságomat Simsonon töltöttem a haverokkal.. 3 személlyel nyüstöltünk egyet évekig csak földúton, fejszével meg baltával (így szó szerint) főtengelycsapágyaztuk meg és BÍRTA!!! Nagyon sajnálom h el lett adva..
amit most akarok venni, azt pedig ismétlem: romjaiból akarnám szépen lassan hobbiként felújítani és tuningolni saját ízlésemnek megfelelően..
érdekes dolog egyébként, hogy autók között rengeteg van, ami megfelelne az ízlésemnek, de olyan simsont, mint amilyenné én varázsolnám a gépem még sose láttam.. :DDD
mihu86 2009.07.14. 15:07:38
www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/kecsoring-onboard-vagatlan-49642
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.14. 15:11:48
Milyet javasolnátok?
kerokaa 2009.07.14. 15:23:01
Most teszük üzemképessé egy Schwalbet Édesapámmal. Már minden rugásra indul. Még kell pár apróság, de remélem jövőhét utáni héten már azzal járok munkába. Ezért is kérdeznélek Benneteket: mi kell rá, hogy mehessen forgalomban? Biztosítás, azt tudom. De kell-e adásvételi, index, vagy prizma? Na és eüfelszerelés?
sipike78: Ha munkába járás a cél a burkolat miatt a Schwalbet. Nem vizes a lábad, ha esik :)
kerokaa 2009.07.14. 15:40:18
csiky944 2009.07.14. 15:46:11
féklámpám nem világít már 7 éve
:D
persze ez vidéken nem gond,főleg ha keveset is használod
_wood_ 2009.07.14. 16:20:57
kötelező az első és hátsó lámpa, féklámpa.
biztosítás és két tanús, akár kézzel írt adásvételi (a biztosítás megkötéséhez is csak az kell + jogsi)
eü csomag smkp-n nem kell.
_wood_ 2009.07.14. 16:22:49
csiky944 2009.07.14. 16:36:00
70felett mennek és üzembiztosabb mint egy simson
kerokaa 2009.07.14. 16:37:10
_wood_ 2009.07.14. 16:40:07
amúgy nekem simóval sem volt gondom, jópár év alatt kétszer hagyott ott, abból az egyik még érthető is volt: monszun-szerű esőben durván lefröcsköltek.
egyszerű, mint a faék, ésszel kell forgatni, kuplunggal kell váltani, akkor jódarabig elmegy.
_wood_ 2009.07.14. 16:44:26
ne csinálj faxnit az adásvételiből.
előszedtünk mútkor egy komárt, kész csoda de beindult, tíz perc alatt egy sima a4-es papírra írtunk egy adásvételit, hogy ne legyen baj ha megállítanak. tényleg ennyi ebben a kategóriában, nem kell belőle faxnit csinálni. találj ki két különböző nevet a tanúknak és nem lehet baj.
bár...
simán hívhatnak két embert is kovács jánosnak. :)
viszont pont a fentiek miatt érdemes nem spórolni a lakaton.
Krisi 2009.07.14. 16:50:20
@Mk412: Pedig az önindítós Sámsonnal félisten lettél volna ott :)
@Rocko-: Már bocs, hogy így beléd kötök, de ezt a kijelentésedet mire alapoztad? Bár annyiban igazad van, hogy ha az új motorokat nézzük, akkor nincs rendes 50-es a piacon. De egy ótvar fos japán robogó árából már igen jó állapotú Simsont lehet szerezni.
sanyey 2009.07.14. 17:02:04
Rocko- 2009.07.14. 17:08:34
@Krisi: Te is! :)
cáfolj meg, melyik az az 50-es motor, amivel nyugodt szívvel lehet közlekedni?
szent igaz, nincs motorom, de amikor gondolkodtam, végigzongoráztam.
férfiember (~100kg), meg 500 köbcenti nem egy túl erôs kombó. plusz ha hozzáveszed a forgalmat (vidéken illene 60-70-et tartani, városban nem vagy elég gyors, letolnak), robogóst 12 egy tucat pizzafutárnak nézik, más, értelmes 50-esrôl meg nem nagyon tudok.
(ok, szubjektíve tetszik az NSR 50, de azért hobbin kívül nem sokra tartom értelmesnek)
szóval? :)
csiky944 2009.07.14. 17:17:30
motoron van váltó-kuplung pl
robogóval se lehet nagyon magas sebességgel utazót menni,mer ami nem eszik az nem is megy
mellesleg olcsóbb a simson
mert hiába megbízhatóbb mondjuk egy yamaha mint robogó,mint egy simó és kevesebbet is eszik,viszont keresztbe hosszába megeszi a simson menetteljesítménybe
_wood_ 2009.07.14. 17:41:14
magyarul ugyanaz a motor jobb menetteljesítménnyel mozgat ugyanakkora tömeget fix áttételes erőátvitelen keresztül, mint cvt-vel.
papa33 2009.07.14. 18:00:26
Lehet van gyorsabb. Anno kellett volna venni 10-20 db-ot akkori 6500 FT-ért és Mzárolni... király!
Krisi 2009.07.14. 18:16:39
Ha megnézed, a fővárosi közlekedés császárai egyértelműen a pizzafutárok, ők jellemzően 50-es robogóval nyomják. Persze a nagyrészük tudom, hogy 125-ös, de azok meg 4üteműek.
A Simson amiatt jó (amellett, hogy rendes motor váltóval és kuplunggal), hogy 2 ütemű, és ezáltal van benne nyomaték. Gyárilag 3,7 lóerőhöz 5Nm.
Az meg szintén erős, hogy nem megbízhatóak. Persze, a sufnituning, magyar utángyártott alkatrészekkel kendácsolt szarok tényleg csak párszáz kilométert bírnak ki, és több dugattyút fogyasztanak, mint benzint :)
Nekem úgy 4000 km. alatt, mióta megvan soha nem volt gondom. Mondjuk főleg azért, mert full gyári, DDR cuccokkal.
Najó, eccer eldugult a karburátor, mert berozsdásodott a tank, ennyi, én hülyeségem, mert nem lett volna szabad úgy útrakelni. Út szélén kiszedtem egy 10-es kulccsal, 12 percembe került kb. Pedig nem vagyok akkora műszaki, mint a Csikós :D
A robogókban én azt utálom, hogy a hangjuk elviselhetetlen, ahogy egyfolytában kurvamagas fordulaton szólnak. Simsonnak legalább megvan a jóindulatú pörömmpömmpömm hangja :)
Node tovább nem fényezem a simsont, hiszen úgy sem számít a véleményem, mert elfogult vagyok, de még régebben írtam egy népítélet, azt belinkelem:
totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=65433
csiky944 2009.07.14. 18:39:05
múltkor elmelegedett a kuplung,nem tudtam váltani se
fater kérdi h olaj van benne? megnéztem,épp hogy volt benne valami :)
folyatja el a lánckerék felől
kéne bele egy új kondi
meg jól belőni a karbit és okés is lenne
meg előző vandál állat tulaj megszabta a hengeren a kipufcsonk menetet
emiatt letud lazulni,múltkor le is esett
pzs-vel megoldottam,menetgyógyítóként bevált hazáig :D
Gabor970 (törölt) 2009.07.14. 18:43:32
Édesapámtól kaptam 1984ben az ő 1972-es turbóhűtős schwalbeját. El lehet képzelni, mit kap egy 14 éves gyerektől a gép. No ezzel én kb 5 évet nagyon hardba nyomtam, aminek mindösszesen egy kuplung és egy hátsó fogaskerék csere volt a következménye. A hengert 2000-ben generáloztattam, fúrás, dugó, főtengely. Ma is megy, kb 40.000 km-t futott. vígan megcsípi a 70-es számot a km órán a kis mutató. Vehetsz a fiadnak egy modern robogót, de hol lesz az 37 év múlva???
MANszerelő 2009.07.14. 19:34:29
Rocko- 2009.07.14. 20:14:55
@_wood_: ahham.
@Krisi: "Azért 60-nal az Árpád hídon a mosolyom nem volt őszinte, de kibírtam :)"
naugye. :)
és nem 90-et írtam, csak 60-at. városba.
"A robogókban én azt utálom, hogy a hangjuk elviselhetetlen, ahogy egyfolytában kurvamagas fordulaton szólnak."
"a fővárosi közlekedés császárai egyértelműen a pizzafutárok, ők jellemzően 50-es robogóval nyomják."
hát bennem rendszeresen zsizseg ha látok egy robogót, h _egy eszpresszót lesszíves_. :)))))
amúgy múltkor láttam egy jót, aztán az árát is. az már nem volt jó. honda dn-01
csiky944 2009.07.14. 20:40:18
oda jó
nem butapestről van szó
Rocko- 2009.07.14. 21:43:13
de egy egyszámjegyű főúton nem vállalnék be ilyet. sajnos sipike (az a hülye szuukis, cska hogy legyen flém is :D) nem írta le, h kb. hogyan merre kéne a dolog.
Devil2 2009.07.14. 22:39:59
hát komám te aztán szemrebbenés nélkül nyomod a hülyeséget.
1. Segédmotoron NEM kötelező a féklámpa.
2. KÖTELEZŐ viszont az eü. csomag (ha elmész egy friss baleset mellett segítségnyújtás nélkül, bűncselekményt követsz el.)
3. A CVT-nek a hatásfoka (bemenő és kijövő energia hányadosa)semmivel sem rosszabb mint a hagyományos váltóé, sőt a CVT váltóval lehet igazán jól kiaknázni a motor teljesítményét, mert váltási idő ugye nulla és mindig azon a fordulaton tartja a motort ahol a legjobban húz és ugrik, igaz, szubjektíve elég idétlen dolog az állandóan üveghangon forgó motor. (legalábbis a szándékosan butára tervezett CVT-knél, de hát ez nem a váltó baja...)
Devil2 2009.07.14. 23:13:53
Ja, a minőségről egy két szó, az igazán jó Simsonok 88-ig jöttek ki a gyárból, a 89-eseken már hallható volt hogy a gyári illesztések kívül esnek a tűrésen, már vadiújan csörgött egy ismerős gépe. Az enyém 90-es és újkora óta fura, más gépeken nem tapasztalt vibrációval pörög a motor, gondolom a főtengelynél lehet a kutya elésva, de egyébként semmi gondot nem okozott eddig a kb. 60-65ekm alatt. Ezen kívül a kuplungkosár és a lamellás egység közé be kellett tenni egy kb. 1mm vastag hézagolóalátétet hogy ne mozogjon tegelyirányban a kosár, ami iszonyatosan kopogó hang kísért alapjárat közelében. Pár éves volt mikor kiderült hogy nem a hátsó kerékcsapágy ment tönkre ami miatt lötyög a kerék, hanem maga az egész csapágy lóg az alumínium kerékagyban, az ész megáll.
De azért szeretem!
mihu86 2009.07.15. 00:58:43
_wood_ 2009.07.15. 10:04:26
nahát, most hogy írtad utánanéztem és tényleg közelező az eü-csomag. bár tőlem rendőr még sosem kérte. igaz, az tartalékizzó-készlet is kötelező, azt sem kérte. sőt - mint kidetült - nemcsak a féklámpa kötelező, de az izzókészletben szabványos féklámpazzó is.
ez az átka, ha az ember valamiről csak azt hiszi, hogy tudja.
viszont a cvt váltó hatásfoka valóbn rosszabb, mint a fix váltóé. gondolj csak a cvt váltó hőmérsékletére használat után, a legtöbb robogón használt váltóhűtésre, vagy a gumiporra, ami a váltófedél mögött halmozódik: nagy a súrlódási energiaveszeség.
az igaz, hogy ha megfelelően van súlyozva akkor a motor nyomatékcsúcsánál vált, ez gyakran kompenzálja az eneregiaveszteséget, ám ez nehezen lehet összehasonlítási alap a fix áttételhez képest, hiszen ott csak ratjad múlik, hogy mennyit pörög a motor.
errrrrrrrrr 2009.07.15. 10:06:03
75 volt így a vége. olyan 6 litert evett. régi szép idők...
errrrrrrrrr 2009.07.15. 10:10:02
Devil2 2009.07.15. 11:20:05
akkor pl. az öreg Babetták részt sem vehetnének a forgalomban, mivel gyárilag nincsen féklámpájuk...
lehet hogy a robogókba szerelnek ilyen kis gagyi gumicúgos CVT-ket, de valószínűleg egy 650-es Suzuki Burgman nem ilyet használ.
Devil2 2009.07.15. 11:22:33
Öreg Babettákon nincsen féklámpa gyárilag.
a gagyi CVT-k hatásfoka lehet hogy rosszabb, de nem csak gumicúgos verzió létezik.
Bencesz 2009.07.15. 13:48:18
Vidra #23 2009.07.15. 14:47:02
Mielőtt valaki itt azzal jönne, hogy fikázom a robogókat, az üljön le, mert semmi bajom nincs velük, nekem is volt (sajnos tönkrement, pedig szerettem (honda dio zx (AF35), de legalább végre megbizható a gyújtás a Simsonomban. :) )
konti10 (törölt) 2009.07.15. 23:21:33
dohc (törölt) 2009.07.16. 01:04:56
dohc (törölt) 2009.07.16. 01:13:02
Salvia Divinorum (törölt) 2009.07.16. 13:28:16
Ha olcsót akarsz,és robogó is jöhet, akkor 2 ütemű Honda Dio/Tact. Kb annyira igénytelen, mint egy bicikli. :-D Én 10 év alatt 20.000 km-et mentem vele úgy, hogy csak olajat kellett öntenem bele (légszűrőt se néztem, gumik slickre koptak...)
Ha kismotorok felé nézelődsz, akkor meg egy ilyet:
www.youtube.com/watch?v=TK_34iyWm8g
Salvia Divinorum (törölt) 2009.07.16. 13:31:28
gin74tonic 2009.07.17. 08:30:43
a repulokben ( robbano motoros repulokben, nem utas szallitokban, pl cesna sportrepulok ) hasznalt benzin "tisztabb", alacsony ken tartalmu ( vagy ken mentes ) es rezisztens a buborek kivalasra. a repulok nagy magassagkulonbseget kepesek megtenni rovid ido alatt, es olyankor fontos hogy ne "gazosodjon" fel a benzin ez a kozutakon nem lep fel problemakent.
az ara a shell air 100+ ll nek 210forint volt mikor a mol kuton egy liter "sima" 120ft. most nem tudom mennyi a rep benzin se a rendes.