Megkezdődött az egyeztetés a pontonhídról

  2009. július 14. - Winkler Róbert Címkék: budapest ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Egyszerre csak egy irányban lehetne átkelni, max 30-as sebességgel, ha jön egy hajó, egy óra zárás, vízszint-változáskor további barkácsolás. Lenne egyáltalán értelme?

Budapest, 2009. július 14., kedd (MTI) - Megkezdődött az egyeztetés az esetleges pontonhídról, amellyel a Margit hidat váltanák ki a felújítás idejére a fővárosban.

A Honvédelmi Minisztérium és a fővárosi önkormányzat szakemberei a tervezett pontonhíd helyszínén, a Széchenyi rakparton, a Parlament közelében tartottak szemlét kedden.
Nyers József ezredes, a szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka hangsúlyozta, hogy a honvédség képes a pontonhidat megépíteni a Dunán, ehhez megvan a technikai felszereltsége és tapasztalata.

A hídnak egy évig kellene működnie - amíg a Margit híd felújítása befejeződik. A Margit híd teljes lezárására az augusztus 20-ai ünnepségek után kerül sor. A következő naptól már csak tömegközlekedési járművek használhatják a hidat a rekonstrukció ideje alatt. A városvezetés korábban ismertetett elképzelései szerint a jövő év szeptemberétől ismét megindulhatna a közúti forgalom a hídon.



View Larger Map

A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka szerint a pontonhídon csak egyirányú forgalom valósulhatna meg és a közvilágítás hiánya miatt csak nappal lehetne használni. A hídon egy óra alatt egy irányba mintegy 600-800 autó kelhetne át. A szerkezeten legfeljebb 30 kilométer per órával lehetne áthajtani, 20-30 méteres követési távolsággal.

A híd teljes szélessége mintegy 8 méter, amiből a pályaszélesség 6,5 méter, a hossza 360 méter és 60 tonna a teherbírása - részletezte a szakember. A híd működtetésénél számos veszéllyel is számolni kell, ilyen például áradáskor a hordalék, vagy a télen a jégzajlás, de a vízszint változása is problémás lehet például a le- és felhajtó miatt. Ezzel kapcsolatban az ezredes elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok szerint a hidat időnként meg kell nyitni, hogy a hordalékot elengedjék, a le- és felhajtót pedig úgy oldanák meg, hogy nem közvetlenül, hanem egy uszályról építenék ki a hídra vezető rámpát.
A hajók átkelésekor a hidat 1-1 órára zárnák le, vagyis 1 órába kerül, amíg megnyitják, s újabb 1 órába, amíg összecsukják. A híd helyét még pontosítani kell, de valószínűleg a Lánchíd és a Margit híd között helyezhetnék el - hangoztatta az ezredes.

Becker László fővárosi főmérnök kifogásolta az újságírók jelenlétét a helyszíni szemlén, mint elmondta ő szakmai egyeztetésre jött s nem sajtótájékoztatóra, majd a honvédelem szakembereit a saját irodájába invitálta és távozott a helyszínről.
Szeredi Péter, a minisztérium kabinetfőnöke az MTI-nek elmondta, hogy a katonák felkeresik a főmérnököt, hogy egyeztessenek vele a pontonhídról. A Honvédelmi Minisztérium korábban azt közölte, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán. A tárca ezzel Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azon kezdeményezésére reagált, hogy a Margit híd felújítása alatt egy alkalmi átkelővel lehetne segíteni a főváros közlekedésén. A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit.

A minisztérium szerint azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség - amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik -, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 emberre van szükség a híd működtetéséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr811245775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corde 2009.07.14. 22:17:13

Vicces.
A századparancsnokom volt a csávó!
Már csak Antal főhadnagy hiányzik :-)

Volkov 2009.07.14. 22:26:25

@Xantiás,BMWs:
Én is erre utaltam. Annak idején az amerikaiak is kitalálták ezt a motorcsónakos megoldást. Aztán a magyar utászok, elmagyarázták, hogy ne legyetek már hülyék. Aztán az amerikaiak jöttek tanulni hogyan kell cölöpökkel ezt megoldani. Az ottani parancsnokot nyugalmazták, de most is a szakmában dolgozik. Szaktudás lenne, itt most nem az a lényeg.
Itt valami másról van szó, csak megy a ködösítés. Éppen most történik a varázslat. Később már csak nézünk mint Jani a moziban.

star77 2009.07.14. 22:29:48

nem is tudtam,hogy van hadseregünk.

Xantiás,BMWs 2009.07.14. 22:35:09

Utánnanéztem,nálunk a lebombázott hid pilléreihez kötték ki.Ez budapesten is megoldható lenne...:)

zippofcy6 2009.07.14. 22:50:15

@JI: De az a híd víz felett épült, a miénk meg egy völgy felett.
Na azt mindenki beláthatja hogy így drágább kell legyen, elvégre a vízi szállítás olcsóbb mint a légi !
Teccikérteni? :P

The Hitman 2009.07.14. 22:50:48

Gyurma73: Nagyon ott vagy, ott a 10 pont!
dr.oid: Jót kacagtam! :-)
zootyo: Király ötlet, ennyiből egy alagút is kijönne 100 évre.
tom sailor: Észrevételeid ütnek!
apoa: Jó meglátás, mindek oda ennyi ember? Gondolom lesz sajtófőnök, hajófigyelő fő- és almunkatárs, valamint és pontonhídonátkelőautósfigyelő és technikai bonyolító, hátha valaki a híd közepén döglik le.
yomsisi: Csak így tovább, ötletes észrevételek!
ja, és bocs a nagy lelkesedésért, de hát látszik, hogy vannak itt gondolkodó elmék - csak nem engedik őket működni! Jó volt végigolvasni a sok bejegyzést! TH

ssymon 2009.07.14. 22:50:54

@tom sailor: Lehet, hogy Te egy 50 éve a hajózással foglalkozó szakember vagy, de én nap mint nap vízparton vagyok, és nem az üdülőrészén, hanem ipartelepen. Nos folytatva, nekem egy hajós elmagyarázta, hogy mi a bárka, mi az uszály és mi az önjáró, tolóhajó, vontatóhajó. Ja lehet, hogy te a vontatóhajókkal kevered össze. Bár azt is szoktam látni közlekedni. Az uszály az személyzetis, kormáynképes, de önálló mozgásra nem képes vizijármű. Ha esetleg elveszti a kormáynképességét, mert tolt uszóműként használják, akkor is uszálynak nevezzük. A bárka, pedig egy acéltepsi. Igen is járnak még uszályok, románok, bulgárok, ukránok. Mi is szoktunk rakni ilyeneket. Az viszont igaz, hogy nem maga mögött. Igen, yomisi egy kicsit összekeverte a dolgokat, de LOGIKUS dolgot akar mondani. Igaz, hogy már előre jelzik, hogy milyen akadályok vannak és biztosan meg tud állni a tolóhajó, vagy vontatóhajó. Mióta közelebb kerültem a hajózás dologhoz, zavar, hogy dobáloznak a megfogalmazásokkal, mikor nem is értenek hozzá.

Már sírni tudnék, hogy mik vannak. Ez a civilizáció egyértelmű vége. Egy kis számítással (excel végezte el, azt szidjátok, ha nem jó) 20 misi kb 360 nap (nincs csúszás), az 7,2 milliárd forint. Ha csúszik havi 600 misivel növekszik az ár.
Ennyi.
B@a@s@s@z@a m@e@g@ a k@u@r@v@a@é@l@e@t!!!!!!!! Ez a szenny világ!Istenem

ssymon 2009.07.14. 22:52:04

@tom sailor: Lehet, hogy Te egy 50 éve a hajózással foglalkozó szakember vagy, de én nap mint nap vízparton vagyok, és nem az üdülőrészén, hanem ipartelepen. Nos folytatva, nekem egy hajós elmagyarázta, hogy mi a bárka, mi az uszály és mi az önjáró, tolóhajó, vontatóhajó. Ja lehet, hogy te a vontatóhajókkal kevered össze. Bár azt is szoktam látni közlekedni. Az uszály az személyzetis, kormáynképes, de önálló mozgásra nem képes vizijármű. Ha esetleg elveszti a kormáynképességét, mert tolt uszóműként használják, akkor is uszálynak nevezzük. A bárka, pedig egy acéltepsi. Igen is járnak még uszályok, románok, bulgárok, ukránok. Mi is szoktunk rakni ilyeneket. Az viszont igaz, hogy nem maga mögött. Igen, yomisi egy kicsit összekeverte a dolgokat, de LOGIKUS dolgot akar mondani. Igaz, hogy már előre jelzik, hogy milyen akadályok vannak és biztosan meg tud állni a tolóhajó, vagy vontatóhajó. Mióta közelebb kerültem a hajózás dologhoz, zavar, hogy dobáloznak a megfogalmazásokkal, mikor nem is értenek hozzá.

Már sírni tudnék, hogy mik vannak. Ez a civilizáció egyértelmű vége. Egy kis számítással (excel végezte el, azt szidjátok, ha nem jó) 20 misi kb 360 nap (nincs csúszás), az 7,2 milliárd forint. Ha csúszik havi 600 misivel növekszik az ár.
Ennyi.
B@a@s@s@z@a m@e@g@ a k@u@r@v@a@é@l@e@t!!!!!!!! Ez a szenny világ!Istenem

ssymon 2009.07.14. 22:53:03

@tom sailor: Lehet, hogy Te egy 50 éve a hajózással foglalkozó szakember vagy, de én nap mint nap vízparton vagyok, és nem az üdülőrészén, hanem ipartelepen. Nos folytatva, nekem egy hajós elmagyarázta, hogy mi a bárka, mi az uszály és mi az önjáró, tolóhajó, vontatóhajó. Ja lehet, hogy te a vontatóhajókkal kevered össze. Bár azt is szoktam látni közlekedni. Az uszály az személyzetis, kormáynképes, de önálló mozgásra nem képes vizijármű. Ha esetleg elveszti a kormáynképességét, mert tolt uszóműként használják, akkor is uszálynak nevezzük. A bárka, pedig egy acéltepsi. Igen is járnak még uszályok, románok, bulgárok, ukránok. Mi is szoktunk rakni ilyeneket. Az viszont igaz, hogy nem maga mögött. Igen, yomisi egy kicsit összekeverte a dolgokat, de LOGIKUS dolgot akar mondani. Igaz, hogy már előre jelzik, hogy milyen akadályok vannak és biztosan meg tud állni a tolóhajó, vagy vontatóhajó. Mióta közelebb kerültem a hajózás dologhoz, zavar, hogy dobáloznak a megfogalmazásokkal, mikor nem is értenek hozzá.

Már sírni tudnék, hogy mik vannak. Ez a civilizáció egyértelmű vége. Egy kis számítással (excel végezte el, azt szidjátok, ha nem jó) 20 misi kb 360 nap (nincs csúszás), az 7,2 milliárd forint. Ha csúszik havi 600 misivel növekszik az ár.
Ennyi.
B@a@s@s@z@a m@e@g@ a k@u@r@v@a@é@l@e@t!!!!!!!! Ez a szenny világ!Istenem

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.14. 22:56:38

@SINGLETON99: az a javaslatom, hogy lőjük ki ŐT a mega katapultból. Az lényegtelen, hogy hová, csak könyörgöm LŐJÜK KI!!!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.14. 22:57:48

micsoda szánalmas egy beteg társaság. meg is érdemli a saját nyomorúságát, amit magának gerjeszt.

gondolom az öngyilkossági meg kivándorlási ráta a pontonhíd-mérnökök közt különösen kiemelkedő. legalábbis remélem.

ssymon 2009.07.14. 23:16:17

@tom sailor: Lehet, hogy Te egy 50 éve a hajózással foglalkozó szakember vagy, de én nap mint nap vízparton vagyok, és nem az üdülőrészén, hanem ipartelepen. Nos folytatva, nekem egy hajós elmagyarázta, hogy mi a bárka, mi az uszály és mi az önjáró, tolóhajó, vontatóhajó. Ja lehet, hogy te a vontatóhajókkal kevered össze. Bár azt is szoktam látni közlekedni. Az uszály az személyzetis, kormáynképes, de önálló mozgásra nem képes vizijármű. Ha esetleg elveszti a kormányképességét, mert tolt uszóműként használják, akkor is uszálynak nevezzük. A bárka, pedig egy acéltepsi. Igen is járnak még uszályok, románok, bulgárok, ukránok. Mi is szoktunk rakni ilyeneket. Az viszont igaz, hogy nem maga mögött. Igen, yomisi egy kicsit összekeverte a dolgokat, de LOGIKUS dolgot akar mondani. Igaz, hogy már előre jelzik, hogy milyen akadályok vannak és biztosan meg tud állni a tolóhajó, vagy vontatóhajó. Mióta közelebb kerültem a hajózás dologhoz, zavar, hogy dobáloznak a megfogalmazásokkal, mikor nem is értenek hozzá.

Már sírni tudnék, hogy mik vannak. Ez a civilizáció egyértelmű vége. Egy kis számítással (excel végezte el, azt szidjátok, ha nem jó) 20 misi kb 360 nap (nincs csúszás), az 7,2 milliárd forint. Ha csúszik havi 600 misivel növekszik az ár.
Ennyi.
B@a@s@s@z@a m@e@g@ a k@u@r@v@a@é@l@e@t!!!!!!!! Ez a szenny világ!Istenem

ssymon 2009.07.14. 23:17:21

@tom sailor: Lehet, hogy Te egy 50 éve a hajózással foglalkozó szakember vagy, de én nap mint nap vízparton vagyok, és nem az üdülőrészén, hanem ipartelepen. Nos folytatva, nekem egy hajós elmagyarázta, hogy mi a bárka, mi az uszály és mi az önjáró, tolóhajó, vontatóhajó. Ja lehet, hogy te a vontatóhajókkal kevered össze. Bár azt is szoktam látni közlekedni. Az uszály az személyzetis, kormáynképes, de önálló mozgásra nem képes vizijármű. Ha esetleg elveszti a kormányképességét, mert tolt uszóműként használják, akkor is uszálynak nevezzük. A bárka, pedig egy acéltepsi. Igen is járnak még uszályok, románok, bulgárok, ukránok. Mi is szoktunk rakni ilyeneket. Az viszont igaz, hogy nem maga mögött. Igen, yomisi egy kicsit összekeverte a dolgokat, de LOGIKUS dolgot akar mondani. Igaz, hogy már előre jelzik, hogy milyen akadályok vannak és biztosan meg tud állni a tolóhajó, vagy vontatóhajó. Mióta közelebb kerültem a hajózás dologhoz, zavar, hogy dobáloznak a megfogalmazásokkal, mikor nem is értenek hozzá.

Már sírni tudnék, hogy mik vannak. Ez a civilizáció egyértelmű vége. Egy kis számítással (excel végezte el, azt szidjátok, ha nem jó) 20 misi kb 360 nap (nincs csúszás), az 7,2 milliárd forint. Ha csúszik havi 600 misivel növekszik az ár.
Ennyi.
B@a@s@s@z@a m@e@g@ a k@u@r@v@a@é@l@e@t!!!!!!!! Ez a szenny világ!Istenem

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.07.14. 23:23:14

6-800 autó/óra, csak világosban használható, akkor napi átlag 10000 autó.
20M/10e = 2000 Ft egy átkelés.
ha ezt beszedik az átkelőktől, akkor mehet. én az adómból nem adnék rá egy fillért sem.

Pszt! 2009.07.14. 23:30:09

Az INDEX 6-800 autó/nap-ot ír. Most akkor melyik?

konti10 (törölt) 2009.07.14. 23:32:00

Itt tartunk. Pontonhíd Pesten a dunán... Mi pénzünkön eltartott köztisztviselők ezen vitatkoznak.

Pszt! 2009.07.14. 23:35:22

Szerintem várjanak egy évet a felújítással.
Milyen szép lesz, ha a Duna jegén megkoronázott Orsósviki bejelenti, hogy zöld-pontonhídat ad át a népnek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.14. 23:45:02

@Pszt!: Most azok a drágalátos elvtársaid mutyiznak a mi zsebünkre, úgyhogy viktorkát máshová lődd el.

olcso 2009.07.14. 23:50:26

És ha ezen a hidon mindenki bicajjal menne át??
akkor sokkal többen jutnak át, 2 irányban mehetnek és jobb leveg5 szivnak.

Sayniqua (törölt) 2009.07.14. 23:55:08

Skacok!

Jókat nevettem a kommenteken.

Szal, a parancsnok urat személyesen ismerem, még Boszniából. Kitűnő szakember, amit mond, az úgy van. Két pontonhídra is tellene az MH készletéből, sajnos a Dunával két gond van:
1, Viszonylag gyors folyású folyam/folyó (7-9m/sec)
2 Nagyon nagy rajta a hajó forgalom, mivel Európán keresztül mindenki itt szállít a Vaskapuig, vagy a Fekete-Tengerig.
Meg lehetne valósítani, de sok a macera a híddal/hidakkal.
Valamelyik kommentben olvastam, hogy "én rá nem megyek"
Nyugodtan rámehetsz. A ponton, olyan cucc, hogy tele vízzel sem süllyed el, mert úgy van kitalálva. Egy elem súlya 9 tonna és a tripláját bírja el (27t). A parti rész (rámpa) az 11 tonna és 40t-t bír /db.
Az a probléma az egésszel, hogy folyamatosan változik a vízmagasság/vízsebesség és ennek függvényében néha be kell toldani, néha ki kell iktatni egy-két hídelemet, nem beszélve az említett forgalomról stb. Ez viszonylag sok időt visz el és pont emiatt akadályozza a folyamatos forgalmat.
2 db komphajó simán elég lenne, amilyen Tihanyban van.
Miért nem kérnek a Maharttól? Összesen 5 db ilyen komphajó van itthon....

Natloz86 2009.07.15. 00:05:14

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:05:27

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

12csab 2009.07.15. 00:05:35

A 4-es metro alagútja nem lenne jó erre!?
Ha kicsit belehúznak a furásba augusztusra simán kész lehetne mind a két alagút...
:))

Natloz86 2009.07.15. 00:06:10

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:06:19

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:06:19

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:06:19

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:06:20

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:06:45

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:07:02

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:07:06

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:07:43

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:07:52

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

Natloz86 2009.07.15. 00:08:12

Ez az egész szerintem csak arra megy ki, hogy pár "szakértő" zsebét jól teletömik a "szakvéleményükért".

Állítólag 1óra szétbontani, és 1 óra összerakni a hajók után. Tehát egy nap 12x tudják megnyitni a hidat a hajóknak, ha nincs autós forgalom. Namármost ha valaki ücsörög kb 10 percet a Duna parton, akkor láthatja, hogy az a 10 perc alatt elmegy kb az a 12 hajó... Amúgy tényleg nem tudom, hogy hol ácsorognának azok a szerencsétlen uszályok amik as nyitásra várnának...
Szuper látkép lehetne a túristáknak a Parlament és a Gellért hegy alatt megpihenő román, német, osztrák, magyar uszályok és kisebb nagyobb hajók garmadája...

ekutya 2009.07.15. 00:30:00

@JI: a melósokat a Megyeri-hídnál ki se fizették. Túl olcsó volt még így is :P.

STi-2009 2009.07.15. 03:49:30

Megint egy-pár koszos zsidónak a zsebét töltik fel ezzel is... Gépfegyverrel bemenni a Parlamentbe és hulljon a férgese :D

tom sailor 2009.07.15. 05:55:31

@Sayniqua: A balatoni kompok nem tudnak kijönni a Balatonról. Ben(n)szülöttek (Balatonfüreden készültek), nem férnek át a Sión.

gin74tonic 2009.07.15. 06:48:39

@Amanitin2: jelentem en athaladtam rajta 2005ben, nem gondoltam volna hogy ember ilyet kepes.... de a bordeauxi korgyurun levo hid sem kutyafule. az ala nem a koroshegyi hidunk, hanem maga koroshegy beferne. elkepeszto nagy hid meg franciaban a le havrei, ami az atlanti ocean ( !!! !) egy csucske felett ivel at.

egy szo mint szaz: a franciak a hidepiteshez nagyon ertenek

gin74tonic 2009.07.15. 06:51:00

@Sayniqua: 7-9m/sec? az beszorozva 3.6al kb 35km/h ?? nem tul gyors az?

a masik> ha tele van vizzel sem sulyed el - parafa?

Secnir 2009.07.15. 08:14:00

@gin74tonic:
"7-9m/sec? az beszorozva 3.6al kb 35km/h ?? nem tul gyors az?"

nem.
nagy-dunán egyszer próbáltam meg úszózni (kis-dunáról tévedtünk át).
esélytelen volt.
bedobtam tőlem jobbra 25 m-re, és nem volt időm megfeszíteni a damilt, már balra leúszott kb 40 métert. úszó folyamatosan a víz alatt.
kétszer megpróbáltam, majd összepakoltunk.

ssra 2009.07.15. 08:17:06

Titeket nem zavar, hogy nem készült semmilyen elérhtő hatástanulmány a Margithíd lezárása kapcsán?

kalandrover 2009.07.15. 08:25:58

Nem is tudtam róla, hogy ennyi adót kapott tőlünk az állam.

Érdekes.

leslielong 2009.07.15. 08:37:27

JOBB ötletem van!

Zárjuk csak le a Margit-hid egyik-egyik felét és a ponton hidat a margitsziget és buda vagy pest irnyába kössük össze két-két pontonhiddal. Akkor megvalósitahó a kétirányú foraglom is egyszere. A margitszigetnél a forgalmat el lehetne vezetni a uszoda elött.

De a legjobb lenne Vácról elhozni két kompot oszt kész!

patchwork 2009.07.15. 08:59:16

@leslielong: Aha, aki meg a szigetről jár Vácra középsuliba, az évet halaszt. Nem rossz üzlet. :-)

Komp amúgy is baromi lassú, valamint kicsi, 5* átérsz a Lánchídon dugóban, mialatt felférnél a kompra.

nabazzmeg 2009.07.15. 09:09:34

azért ez a f....szparittya főépítész is megérne 1 misét...hol él ez, a kommunizmusban?
amúgy ez a pontonhidasdi egy faszság, a megoldás az, ha lerakják az emberek az autót, nem kell itt tovább magyarázni feleslegesen, pesten már eddig is képtelenség volt autózni, az volt a csoda, ha véletlenül folyamatosan lehetett haladni.
Ha lezárják a Margit hidat, és mindenki ragaszkodik továbbra is az autójához, akkor Káosz Kapitány átveszi a hatalmat teljesen az ziher.

gin74tonic 2009.07.15. 09:18:50

vazz ez a 35km/h soknak tunik nekem. akkor ha egy rohadtnagy uszaly megindul ekkora sebessegnel az hogyan all meg? kezifek?

a duna magyarorszagi szakasza kb 500km ( most utanna nezhetnek de ejjel van ) akkor azt egy kirandulohajo lezavarja siman szuk egy nap alatt?

nekem akkor is gyorsnak tunik ez a 35km/h

gin74tonic 2009.07.15. 09:21:29

meg valami: pont a pesti ember fog 30-50m re a masik utan menni 30km/h val :DDDD na azt megneznem:)))

amugy ez se hulyebb otlet mint a 4es metro ugyhogy lehet megcsinaljak.

nemzetvedelmi aggalya nincs annyiban hogy ha megtamadnak a bergengocok akkor a honvedsegnek nem hianyozna ez a hid? vagy egy evre megnemtamadasi kot a magyar koztarsasag mindenkivel>?

yomsisi 2009.07.15. 09:45:25

@tom sailor:
Te nagyon okos!
Hol élsz a Tisza mellett? Ott valóban nem közlekednek nagyobb uszályok, de a Duna egy kicsit nyugatabbra van, tudod az a nagy széles!

A "búzát kapálni" egy mondás barátom.
Te is inkább azt tennéd ahelyett, hogy okoskodsz.

tom sailor 2009.07.15. 09:58:43

@Secnir: De, nagyon sok lenne. A Duna sodrása Budapestnél 7-9 km/h.

tom sailor 2009.07.15. 10:00:53

@yomsisi:
1. A barátaimat megválogatom. Te nem vagy közöttük.

2. A "búzát kapálni" kifejezésre a Google 9 azaz kilenc találatot hozott. Nincs ilyen mondás.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.07.15. 10:20:37

Látom a 2irányhoz 2 híd kell 5lete hamar megszületett, így én csak a ktg-ekhez szólnék hozzá.
Nem tudom, hogy manapság mivel foglalkozik a honvédség, de gondolom a hidász és utász alakulatokat képzik és gyakorlatoztatjék néha. Felteszem, hogy ez pénzbe is kerül, ellenben Mo szempontjából zéró haszna van. (jó: lesz pár képzett utászunk, ha edz haszon)
Miért baj az, ha pl felfüggesztik a gyakorlatozást/kiképzést, és áthelyezik erőforrásaikat (embert, gépet stb) Bp-re az itt üzemelő 1 (2) pontonhíd üzemeltetésére. Így lehet, hogy nem lehetne napi 20M-t kifaszolni a központi ktgvetésből, de a katonai feladatok mellett némi hasznos munkát is végeznének, a ktgek pedig esetleg kordában tarthatóak lennének.
Szóval terjesszük fel ezt a javaslatot is az illetékes elvtársaknak, hátha születik vmi értelmes döntés is a változatosság kedvéért.

gnme 2009.07.15. 10:28:49

..ez a kotonhíd projekt engem egyre jobban foglalkoztat.

Mikor lehet tudni mi lesz a döntés koton ügyben?

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.07.15. 10:30:35

@JI: az árak nagyjából korrektek. 2007 - 150FT/kg, 2008 - 200 Ft/kg, 2009 - 116 Ft/kg

gusztustalan szabadrablás, amit művelnek :-(

cso zsi 2009.07.15. 10:46:44

@olcso: Azok úszhatnának is.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2009.07.15. 10:50:10

@JI: A Rügenbücke összköltsége 125 mio euró volt, ebből a híd 100 volt (a tervek szerinti 85 mio-val szemben). A Rügnebrücke teljes hossza 4100 m. Viszont csak 3 sávos, a középső sávot a szükség szerinti irányban használják. Szóval nem biztos, hogy csak méterben kell a hidat számolni. Pár további adat, hátha tud vele valaki valamit kezdeni.
A híd teljes felülete 42.440 m2, 71.200 m3 beton, 7.600 t betonvas kellett hozzá, és közben elpakoltak 350.000 m3 földet.
(A híd egyébként magánberuházásnak indult, és fizetős lett volna, végül 100%-ban középnzből épült meg.)
Mai áron tehát 35 Mrd HUF, és nem írnak sehol arról, hogy a beruházó nem fizetett az alvállalkozóinak.

tom sailor 2009.07.15. 10:56:52

@Popeye76: A katonák a központi költségvetés terhére gyakorlatoznak, karbantartanak, verik a f...ukat a laktanyában.
A budapesti ideiglenes híd költségét viszont Budapest költségvetésének kell állnia. Ha katonákat akarnak, akkor fizetniük kell.

yomsisi 2009.07.15. 11:05:10

@tom sailor:
Jól van apafej.
Pihenj egy kicsit. :-D

tom sailor 2009.07.15. 11:09:45

Gyere vissza, ha lesz valami értelmes mondanivalód.

Quick_6 2009.07.15. 11:37:40

6 milliárd forintot most kidobnak az ablakon!
Nem lenne egyszerűbb elkezdeni az Aquincumi híd építését ebből a pénzből? A híd felét megépíthetnék, sőt az egészet, ha a Margitnál nem lopnak annyit! Nemkell ponton! Ott a BKV meg a többi híd, legyen az is elég. Dugó lesz? Ott a bicikli vagy a két láb amit lehet használni. Remélem, hogy a felelősségre vonás, vagyon elkobzás és börtön nem marad el!!!!!!!!

mennyi 2009.07.15. 11:37:49

Az olvasható költségeket az áthaladó járművek számával elosztva az derül ki, hogy 3 000 - 4 000 Ft a kölktség gépkocsinként...
Miről egyeztetnek? Még a gondolatát is el kell vetni ilyen költségek mellett, nem beszélve arról, hogy nem csak az áthaladó, hanem mindenki fizeti.

Egy kérdést kellene feltenni: ki akar ennyit fizetni érte?? Ha van naponta ennyit fizető, akkor csináják meg ők a saját költségükre. (90-120 ezer Ft/hónap gépkocsinként)

Füvész 2009.07.15. 11:45:30

Az a baj, hogy keresztben akarják építeni a pontonhidat.
Hosszában kellene, s akkor az nem zavarja a hajóforgalmat!

Egyébként meg ha 3–4 helyen csinálnának kompátkelést, akkor az a hajóforgalmat sem akadályozná annyira...

Füvész 2009.07.15. 11:46:31

Az a baj, hogy keresztben akarják építeni a pontonhidat.
Hosszában kellene, s akkor az nem zavarja a hajóforgalmat!

Egyébként meg ha 3–4 helyen csinálnának kompátkelést, akkor az a hajóforgalmat sem akadályozná annyira...

tom sailor 2009.07.15. 11:57:19

@QuickSixx:
A busz és a kerékpár sem tud úszni, a vízenjárás meg eddig egy embernek állítólag sikerült, de sokan ezt is kétségbevonják.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.15. 12:04:03

@Füvész: De minek ez most őszintén? Volt már híd lezárva, oszt eddig nem jött elő ekkora baromság (nekünk, nekik jó vastag mutyizás) a pofájuk mögül.

Nem kell semmi ide, csak türelem, abból meg úgy tűnik van bőven a pöstieknek, mert lenyelik 20 éve Demszkáj baromságait. Ellenben örülnék egy ÁSZ ellenőrzésnek a Margit-híd költségeit illetően.

Ymmi 2009.07.15. 12:10:48

Ahogy elnézem a társadalmi morált ez olyan lesz mint a két kecske esete a mesében-oszt maunika majd kibékíti őket..Más felől vicces lesz ha hetente valaki lepottyan az biztos vezető hír lesz,jaa a körösön is van pontom híd Gyomaendrődnél,szombaton kipróbálom mert megyünk haza(pestre) hétvégére.Kicsit parázok életemben eddig még közelében se voltam ilyennek nemhogy átmenjek rajta.

Bambano 2009.07.15. 12:29:33

@JI: nem akarom védeni ezt a dolgot, mert a topic elején én is azt mondtam, hogy menjenek máshova lopni, de azt tudnod kell, hogy a felújítás mindig drágább. Nagyon sokszor előfordul, hogy pár rúd dinamit, kis törmelékpakolás rakodógéppel + nulláról új az kevesebbe kerül, mint felújítani a régit.

gyem 2009.07.15. 13:07:48

Nagyon fasza ötlet ez a ponton, legalább nemcsak kelet-nyugat irányban, hanem észak-dél irányban sem lehet majd két évig közlekedni, mert a le/felhajtók el fogják zárni a két alsó rakpartot is.

GERI87 2009.07.15. 14:24:07

A tárca közleménye szerint a 20 millió forintos összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit."

mi a jó büdös franc kerül ezen napi 20millába?????

a rohadt szemét szemét korrupt állatjait azt!
szemét banda!
megin kell a zsé a havernak mi?!
anyátokat!

SsPL71 (törölt) 2009.07.15. 14:33:30

@tom sailor: Vízibusz, vízibicikli.
A vízen járó nem ember volt.

A többi stimmel :)

mennyi 2009.07.15. 14:36:39

@gyem: igazad van! Lesz aki egy órát is vár majd mire fordul a közlekedés iránya...

SsPL71 (törölt) 2009.07.15. 15:03:20

Az összes dilettáns, liberális politikus menjen el a sivatagba homokszemeket számolgatni.

GERI87 2009.07.15. 15:09:38

nemcsak a liberális politikusok dilettánsak hanem az összes!

SsPL71 (törölt) 2009.07.15. 15:13:24

@GERI87: Azért vannak akik a saját zsebük, kevésbé gusztustalan módon való tömése mellett, a pógárokkal is foglalkoznak, meg a Zországgal.

Legalább is én bízom benne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.15. 15:19:56

@SsPL71: A "bizalom" és a "Magyarország" szavak egy mondatban elképzelhetetlenek manapság :)

Vágási Matyi 2009.07.15. 16:17:10

ekkora marhák nem lehetnek. elképseztő. new low.

Huskotabago 2009.07.15. 16:21:17

Ha jól tudom, nemrégiben újítottak fel egy másik hidat is Bp-n, azt is túlélte a város. A ponton megoldás nagyon körülményes, kicsi az áteresztőképessége, akadályozza a hajóforgalmat, nemzetbiztonsági hátrányai is vannak, ráadásul igen költséges. Egyébként Szentes-Csongrád között most újítják a 2! sávos Tisza-hidat és félpályás lezárás van. Ott sem telepítettek ponton hidat. A vidék senkit nem érdekel?? Ki törődik Kovács Pistivel? Michael Jackson igen. Már Ő sem! ;-]

Huskotabago 2009.07.15. 16:25:11

Ha jól tudom, nemrégiben újítottak fel egy másik hidat is Bp-n, azt is túlélte a város. A ponton megoldás nagyon körülményes, kicsi az áteresztőképessége, akadályozza a hajóforgalmat, nemzetbiztonsági hátrányai is vannak, ráadásul igen költséges. Egyébként Szentes-Csongrád között most újítják a 2! sávos Tisza-hidat és félpályás lezárás van. Ott sem telepítettek ponton hidat. A vidék senkit nem érdekel?? Ki törődik Kovács Pistivel? Michael Jackson igen. Már Ő sem! ;-]

zauberpferde (törölt) 2009.07.15. 16:32:19

Az "egyeztetés" el fog tartani egy kis ideig. Itt ismét sokan, sok pénzt szeretnének zsebre tenni. A legszebb az egészben az, hogy a Parlamentből, és a képviselők irodaházából, (kilátás a Margit-hídra) jól nyomon követhető hányszor 20 millát kell elosztani.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.15. 18:16:53

a kompis baromság ennyi idő alatt az Árpádhíd felé simán kerülök.

emarfilo 2009.07.15. 18:42:02

@SsPL71: Már hogyne lett volna a vizenjáró ember!?
Mikor egyszer a rendőr megelégelte a róluk szóló cinikus,lehülyéző vicceket,elhatározta hogy valami nagyot tesz:megtanult a vizen járni.
Büszkén jön-megy a víz felszínén,mire megszólal valaki a partról:nézd már a hülye rendőrt,nem tud úszni!

Visszatérve a témára,nem lenne gazdaságosabb lebontani a hídszerkezetet,a pilléreket megtartva új hídat építeni?Aszfalt,betontörmelék,sínpálya,acélszerk. újrafeldolgoz és fillérekből megvan az új híd.(Vagy a mostani a világörökség része?)
Azt hiszem jelentkezek pénzügyminiszternek:-)

Fikamatyi 2009.07.15. 19:09:16

2000Ft/autó. Üzemeltessenek kompot annak, akinek sürgős, de ne a szegényemberektől vegyék el a pénzt erre a barombságra.

Nancsi 2009.07.15. 21:56:02

Én úgy mszp-szdsz vonalon a régi lemez megy. Megijesztjük a népet, belóbáljuk neki a nagy lóf.szt, aztán mikor a népharag éppen a tetőfokára hágna, akkor megnyugtatjuk őket hogy nincs semmi baj, csak ezt a kis 25 centis pónifütyit fogjuk feltolni a valagodba. Ja, az mindjárt más.
Jön a hír indexen, hogy a gáz ár duplájára változik. 1 hét múlva a kormány mint a hős bejelenti, hogy nem duplájára, csak másfélszeresére, ős ők mennyit dolgoztak ezen. Köszi. A marhák kitalálják a műdugót, aztán bejelentik hogy nem lesz mégse. Igaz hogy a színvonalasabb Budapesti közlekedésért cirka 20 éve nem tettek semmit, de nyugodjunk meg, legalább nem direkt szopatnak, csak impotenciájuk okán.
Most meg kitalálják azt a ponton-agyrémet, figyeljétek meg 2 hét múlva meg bejelentik, hogy kiszámolták 50 millióért hogy nem éri meg (ahogy pár 10-100 millió gondolom lecsorgott a levegő munkacsoportnak is a műdugó tanulmányért).
Nem baj fiúk, fogtok ti még börtönben rohadni. Ha a Viktor nem csukat be 2010-ben (ami egyébként esélyes, ez az 1 ok van, amiért 2/3-ot akar, a mentelmi jog, nem az alkotmány miatt), majd a Vona felköttet titeket 2014-ben. De szép látvány is lesz, ahogy Demszky meg Hagyó cipője harangoznak a kies Duna part kandelábereiről lógva.

vrana 2009.07.15. 22:46:17

Minek hidakkal szarakodni?

EL KELL TERELNI A DUNÁT!

Menjen visszafelé, nekünk csak púp a hátunkon.

dennisthemenace 2009.07.15. 23:10:05

@Nancsi: Mekkora egy primitiv barom vagy..Benneteket kellene fellogatni a fasszopo Vonaval egyutt.

cso zsi 2009.07.16. 08:19:00

@dennisthemenace: Tudsz jobbat?
Az összeset fel kell lógatni, aki a Parlament közelébe jut manapság, húszezres nagyságrenden belül.

Nancsi 2009.07.16. 09:38:29

dennisthemenace 2009.07.15. 23:10:05
Lehet próbálkozni, kicsi netpatkány. Megjegyzem a hozzád hasonlókat mostanság sok baleset éri, ip cím alapján. Úgy néz ki Vonának vannak beépített emberei a nagyobb net szolgáltatóknál.
Egyébként én - mint minden épeszű ember - azért szurkolok, hogy 2010-ben legyen változás (mivel így nem veszik el tovább 4 év az életemből), vagyis "csak" börtönbe kerüljenek a szoci/szadesz bűnösök. Szóval nem vagyok a Vona haverja.

Bontószökevény 2009.07.16. 10:25:14

@Nancsi: Akkor Viktornak is ülni kellene! Lopott ám ő is sokat! :D

Nancsi 2009.07.16. 10:34:58

Bontószökevény 2009.07.16. 10:25:14
Ennyi erővel neked is ülnöd kell. Nem hiszem hogy pont te nem loptál volna...
Fel kéne fogni, hogy a politikus=arisztokrata, és mint így, joga van anyagi javakat elvenni a közösből. Persze nem alkotmány, meg törvények között, de gyakorlatilag van erre joga. A lényeg az, hogy csak annyit vehet el (ha hosszú, boldog életet akar), hogy a nép ezt ne érezze. Plusz a közösben való lubickolás mellett kötelessége olyan döntéseket hozni, amely az emberek életminőségét növeli. Na ez a marha nagy különbség Viktor vs utána következők között, hogy Viktor alatt régió vezető gazdasága voltunk, most meg világszinten negatív példaként tekintenek ránk. Ráadásul ez a gazdasági hatalom akkoriban nem (csak) abban mutatkozott meg hogy a bankárok tapsoltak, hanem pl. az embereknek esélyük volt boldogulniuk (széchenyi hitel, államilag garantált lakásvásárlási hitelkamat). Megjegyzem anno a bankárok is tapsoltak, pl Járait választották európa legjobb jegybank elnökének, manapság ez a veszély nem fenyegeti az aktuális off-shore guru bankelnököt.

hegyipetymeg 2009.07.16. 15:53:47

Mi kerül ezen napi 20millióba? Gondolom a katonaság másnak úgysem tudná bérbe adni, így meg pofátlanul kaszálni akarnak a dolgon.

Mellesleg 6,5m két sáv szélessége, tehát kétirányú forgalom lehetséges.
Ennyi pénzből akár csináltathatna a főváros olyan pontonhidat, aminek csak a pillérei úsznának a vizen (uszályból), és nem akadályozná a vizi forgalmat, mellesleg utána a városé maradna az egész.

newname 2009.07.16. 18:33:03

@hegyipetymeg: Hú vazze!
Tudod mit jelent az, hogy "ponton"?
Az úszó pillér qrva jó és a többi? Vattacukorból?
Amúgy a katonaságnak is van költségvetése és ez a faszság gondolom nem volt betervezve, tehát plusz lóvét igényel Az pedig régen volt divat, hogy jönnek a katonák oszt' letörik a kukoricát helyettünk, ingyen.

Perillustris 2009.07.16. 18:59:09

Abszurd ez az egész. Egyszerűen nem tudok másra gondolni, minthogy tesztelik a népet, meddig lehet elmenni. Rossz hírem van: úgy tűnik, bármeddig.

newname 2009.07.16. 20:25:23

Sztem ezen a ponton kéne abbahagyni:))

dennisthemenace 2009.07.16. 23:18:28

@Nancsi: Jaj,de be vagyok szarva...
A Vona es bandaja ollan felelmetesh...

dennisthemenace 2009.07.16. 23:23:15

@cso zsi: Nem,de ez sem megoldas;Vona ugyanolyan szarhazi,mint a tobbi,meg meg idiota is..De ez kell a magyarnak..

SiMoon · http://www.mozgasvilag.hu 2009.07.17. 09:16:38

@gogyimogyi: Lehet nem jó ötlet a pontonhíd, de józanul támadd! Óránkánt kelhet át 600-800 autó, nem naponta, úgyh a 25e/autó kijelentésed erősen téves.

Volkov 2009.07.17. 10:13:37

Zárásképpen már több blogban leirtam a következőt:
Sajnos a hozzászólások jól tükrözik a mai közbeszédet.
Akár egy abszolut műszaki téma megtárgyalásánál kevés a konstruktív, előrevivő ötlet. A végén mindig pártpolitizálásba, vagy a kommentelők egymás piszkálásába megy át.

Itt az alapkérdés az volt, hogy kell e nekünk a ez a pontomhíd vagy nem, jó megoldás vagy nem, ha nem akkor mi lenne helyette.
Ezeken kellene magunkat túltenni először, hogy rendet rakjunk a fejekben. Amig a fejekben nincs rend addig a környezetünk is olyan lesz mint egy disznóól. :)
Pl. nagyon sokan, akik érdemben mozdulhatnának a témában, ezért nem olvasnak kommenteket, mert csak a mocskolódás lesz a vége.

Perillustris 2009.07.17. 13:10:41

@SiMoon: Igazából csúcsidőben lesz csak problémás a Margit-híd kiesése, a többi időszakban egyáltalán nem gond valamelyik szomszádos hídon menni, ezért feleslegesen torzítja a számokat, ha pl. az éjjeli óránkénti 6-800 autót is beleszámoljuk az egyenletbe.

Perillustris 2009.07.17. 13:22:39

@Volkov: Alapvetően egyetértek veled, de jelen témánál ez az ért sántít, mert még az egyszerűbb emberek is rögtön látják, hogy ez mekkora lufi, s milyen abszurd ötlet.

Különösen, hogy hetekig attól volt hangos a sajtó, hogy mennyi plusz milliárd kell a hídfelújításhoz. Most meg bedobják, hogy majdnem ugyanannyit költenének pontonhídra is.

Ezért nem lehet elvárni különösebb konstruktivitást és szakmaiságot pl. e blogtól sem.

fosdapass 2009.07.17. 20:38:48

@Perillustris: Nahát, régi jó kritikálmássz-arc tévedt ide...

Ezt a hagyót egy törtető laklinak tartom, a politikus őstípusának, a nettó emberi undormány netovábbja.
Egy ilyennek elengedhetetlen atttribútuma az univerzális dilettantizmus: mindegy miről van szó, mihez kell hozzáröfögni, a gusztustalan könyökléssel gyéren leplezett tökéletes tájékozatlanság minden egyes mondatát jellemzi.
Ez a pontonhidas ötlet is ide sorolható, de ez mégis tetszik, van benne fantázia. Sejtésem szerint ennél sokkal kevesebb fantáziálással töredékére lehetne leszorítani az üzemeltetés árát.
Tiszadobnál állandó pontonhíd üzemel, igaz eltérő viszonyok (hasonló fesztáv mellett, de kisebb sodrásban, egy sávon, hajóforgalom nélkül) mellett.
süti beállítások módosítása