Nehéz nem elájulni

Technika: Audi TechDay

  2009. július 04. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Sok egyéb mellett megtudtam, hol nő a legjobb bőr a marhán; hányan szaglásszák az Audikat, és azt, hogyan kell virtuálisan kivenni a Q5 tetőkárpitját. Felvillant az A5 Sportback is – Audi TechDay 2009, a minőség jegyében.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr821225865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papptibi 2009.07.04. 20:07:08

@Rocko-: Fene tudja, kinek mi tetszik. Az én kedvencem a Volvo-bőr szaga. Csak azzal nem lehet kérni az Audit - ellenben a nagynéném bőrkanapéja pont olyan.

papptibi 2009.07.04. 20:13:25

@eko: Egyetértünk, de rém ciki, sőt, már tíz éve is az volt, hogy egy Audi (és akkor még a BMW is) nyolcszelepes hervatag egyhatosokkal operál.

papptibi 2009.07.04. 20:15:08

@Sunburst: Végre. De most a Peugeot-t fogjuk megunni Le Mans-ban, ahogy ezeket ismerem.

papptibi 2009.07.04. 20:18:15

@superbfanatic: Nyilván akkor a szagoknak más a cikkszáma:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:20:50

A BMW motorokat csak BMW be rakják?
Psa közös fejlesztésű 1,6 motor az mi?
2,5 td Omegában milyen motor van?
A Rollsban is van BMW fejlesztésű motor.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:26:39

Emberek!
akkor egy 94 es B omega 2,5 td az prémium??(kb 400ezret ér)
IGEN AZ MERT BMW MOTOR van benne:-)))
na persze..

Carfan 2009.07.04. 20:27:42

@superbfanatic: Akkor ezek szerint akár egy Skoda Fabia is rokon az A6-os Audival, mert ugyanaz az 1.9-es TDI van benne, elég sok egyező kapcsoló, valószínűleg a váltó is ugyanaz és még ezernyi mütyür. A VW konszernnél így megy ébresztő.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 20:31:52

@gomeznonstop:
Amellett, hogy elég zavarosan írsz, a prémiumságról mint olyanról sincs sok fogalmad, mégis nagyon mondod (szerinted) a tutit. Maradjunk annyiban, hogy az a "100kiló szemét és csinnadratta" elég nagy részben hozzájárul a prémiumsághoz, természetesen amellett a hangulat mellett, amit egy igazi prémium autó sugároz magából.

"a prémium monjuk ott kezdődik h különböző teljesítményszinten árulnak mondjuk egy kétliteres dízelt mint a bmwnél"

Nem. A prémium a 4 literes V8-nál, meg a 12 hengeres 6 literes motornál kezdődik.


"audi meg szórakozik a szánalmas 1.9 2.0 pdtdi fossal és társaik. az prémium?"

Miért, egy BMW-ben egy 116d, 318d vagy 316i mennyivel prémiumabb? Semmivel...


"nálad tleg kurvára nem számít h kicsengetsz rengeteget aztán szembejön egy skoda ami ugyanúyg csetteg?!"

Viszonylag kevés Skodában van 4.2-es, vagy ne adj isten, W12-es motor.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:33:18

BASSZUS engem átvertek a Rollsommal ,most tudtan meg hogy egy szar kommersz motor van benne :-(((
pedig 120 millió volt a kocsi..
most hol reklamálhatok??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:38:27

nem baj a szomszéd is megszivta A MAYBACHJÁVAL,valami stuttgardi kommersz cég tervezte a motorját..BRRRRR
ÉS KIFIZETETT A HÜLYÉJE 150milkát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:43:44

na a Ferrarit meg valami Fiat nevű cég birtokolja ,meg öl a méreg hogy a motorját beletették valami ocska Masaratiba,és mindezért elkérnek 80 milkát amikor a kommersz maserati csak 45 öt ,pedig ugyanaz a motor van benne.

Carfan 2009.07.04. 20:45:01

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Majd valami lakótelepi tuningmágus kicseréli a Fabia 1.2-őt 4.2-re:D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:50:50

ezekzerint egy Ssan yong (vagy mi a tököm)prémium?
régi merci motor van benne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:55:59

a Lamborghini motorját meg a balkánon (győri Audi) gyártják ELKÉPESZTŐ szemtelenség!!!!!

Sunburst 2009.07.04. 21:09:44

@papptibi:

Danke schön a javítást.
Ha érdekel a karosszéria mérés
(van ám rengeteg csinja-binja) akkor
egy látogatást Grazban a Zeissnél, vagy a Magna Steyrnél össze tudok hozni alkalmasint.

Shadowbull 2009.07.04. 22:31:13

@gomeznonstop: Azert azt nem artana tudni, hogy az Audinak onallo motorfejlesztese van.

sb

superbfanatic 2009.07.04. 22:42:03

@Carfan: Üdv!
Nálad feladtam !Hogy jön ide most a Fabia ?
Mert négy kereke van ? Csak a csupasz motor (1,9 pdtdi) egyezik , már a segédberendezések is mások, meg más helyen vannak.

Rocko- 2009.07.04. 22:43:03

@gomeznonstop: "Az enyém helytálló ez az igazság.:D:D"
ezek után tartsalak még vitapartnernek?

superbfanatic 2009.07.04. 22:44:30

@Gyurma73: Üdv!
Sőt még egy kombiba is belerakják ! RS6 :O)

qualitaet 2009.07.04. 23:21:08

"Hajlamosak vagyunk összekeverni ezt a megbízhatósággal, ami nyilvánvalóan része a dolognak, de az utastér szagától, színétől, tapintásától ..."

Na végre-valahára leírjátok!

Na, ezért áll a hátamon a szőr amikor "japán minőségről" ugatnak a valóban igen megbízható, ám nem ritkán gyomorfordítóan olcsó, gagyi és hányadék anyagokból összelapátolt belterű távol-keletiek esetében.

"Seres Erika már húsz éve dolgozik az Audinál, ő a hattagú Audi-szagcsapat tagja."

És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni.
Nyoma nincs már a régi S8-am jellegzetes - a régi, és vastag bőr szegfűszeges illatával megspékelt- öszzetéveszthetetlen "Audi-szagához".
Hét év elteltével is itt van az orromban.
(Amúgy ez a BMW-ből és a Merciből is (furamód nagyjából egy időben) ugyanúgy kiveszett.

"ám valójában csak egy minőségbiztosítási szakembercsapat tudja megmondani, hogy mitől Audi az Audi, és nem Opel vagy Fiat. Igazából én sem tudom, csupán sejtem, nyomokban."

kár volt elrontani ezt az amúgy érdekes cikket ezzel a buta mondattal.
(Ellenben a nyakamat rá merem tenni, hogy azt bezzeg pontosan - akár álmodból felébresztve is - tudod, és valszeg csípőből és órákon át tudnál ömlengeni arról, hogy mitől is Lexus a Lexus...;)

"Rémisztő."
Valóban az,pláne annak a tollából aki a Totalcaron még a jobbak és a tapasztaltabbak közé tartozik.


Rémisztő.

qualitaet 2009.07.04. 23:23:37

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"
(Egyébként van francia kooprodukcióban készült motor is BMW-ben.)"

Oszt' aztán melyikben , bátya? :)

qualitaet 2009.07.04. 23:32:57

@INSIDER:

"Lexus GS450h 2007 345 le, 610 Nm 0-100: 5,9, küldd roncstelepre az autódat."

Te meg ha felébredtél, húzd ki a kezedet a biliből.

GS 450 erőforrásainak max. nyomatéka és teljesítménye egyszerre sosem áll rendelkezésre. Így még véletlenül sem adódik(hat) össze.
Pont akkora hülyeség ez mintha azt rizsálnád, hogy 496 (296+200)lóerős.

Carfan 2009.07.04. 23:40:16

@superbfanatic: Na látod pont ennyi köze van egymáshoz a Superbnek és az A6-nak:D

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.04. 23:43:07

@Sunburst: hátööö engem ha beviszel a Magnához tudok úgy csinálni, mintha ottós újságíró lennék, meg hosszasan tudok tolómérőt is bámulni nagy izgalmat színlelve ha ezen múlik... de arra számíts, hogy gyorsan odaláncolom magam valahová, mihelyt benn vagyok. nem tudom ez részedről vállalható kellemetlenség lenne-e.

superbfanatic 2009.07.04. 23:52:11

@Carfan: Üdv!
Talán mert sokat mondod elhiszed, ellenben tényekkel nem támasztod alá.
Nézz meg egy szervízprogramot, vagy egy alkatrész adatbázist, ha valóban érdekel az igazság.

Sunburst 2009.07.05. 00:02:36

@lapa:

Megoldjuk valahogy:-)

Vannak ott részlegek, ahova csak külön kártyával lehet bejutni. Egyébként ,,tök gagyi" autókat gyártanak: X3, X5,
Mercedes G Klasse :-)

De ott fejlesztették pl. a Saab
Cabriot is.

Ja, és a kamerás mobilt nem engedik bevinni, ugyhogy szerezned kellene valami James Bond cuccot, ha ipari kémkedés keretében akarsz pár fotót
gibelni :-)

Rocko- 2009.07.05. 00:17:23

@qualitaet: "És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."
tehát 2002 óta semmit se csinálnak, de azt sikerült elérni, h a 2005 óta gyártott Q7-ben semmilyen szag ne legyen. na most azt hogyan szerinted? rászóltak a Q7-re, hogy "te most semleges szagú leszel", az meg úgy maradt?

qualitaet 2009.07.05. 00:26:11

@qualitaet:

"Pont akkora hülyeség ez..." Mármint a 610 nm.

lanyi 2009.07.05. 00:32:15

Na erről beszéltem...

Van itt pár srác aki cseppkadett slusszkulccsal a zsebében ossza az eszet.:)

qualitaet 2009.07.05. 00:40:17

@Rocko-:

Nem érted. A régi,jellegzetes Audi illat(bár pozitív értelemben is de szagot szoktak inkább mondani) füstölt el az évek során.
Úgy értem, hogy a jó illat.
A Stern-cikkbeli bűzt meg sosem tapasztaltam. Igaz a fent említett modelleken kívűl csak gömbölyű 80-asban, 100-asban, meg korai A6-ban és TT-ben ültem többet, de ezek közül egyik sem volt büdös, sőt inkább jellegzetesen (jó) Audi szagú.

"de azt sikerült elérni, h a 2005 óta gyártott Q7-ben semmilyen szag ne legyen. "

Mivel az elődök jó illatúak és nem büdösek ez nem eredmény hanem nagy semmi.

szeme közé, laposan! 2009.07.05. 00:58:07

Zobory!!! Hahaha, az öreg szabad kézzel rajzolt tökéletes kört a táblára - bármikor!:):)

szabopsz 2009.07.05. 07:35:06

@superbfanatic:
Talán b5. mind1. Nem foggjuk megölni egymást a skoda padlólemeze miatt...van, és nem esel ki az autó alján. :))

@Gyurma73:
Omegába is BMW 2.5 sorhat TD, és egyetlen dolog miatt(lett) hulladék az összes. Rajta van a BMW jel.Paraszt megveszi, olcsóbban mint egy BMW, tolja neki hidegen, melegen mert béjemvé motor van benne. Nem cserél benne olajat, mert béjemvé motor van benne.
Merek esküdni, ha letakarták volna a jelet, és ráírták volna hogy ECOTEC százszor jobb motorállapotú 2.5 TD omegák lennének.

Nemrég volt szerencsém ülni egy Bangle 7-esbe. Ami illat bent fogadott nem volt túl emlékezetes. Jó ez függ attól is, hogy trágyát hordtak-e vele előtte..de mégis egy 7-es. Oda nem ül be az ember betonozás után ful leizzadva.

Ciri 2009.07.05. 07:51:17

@qualitaet:
"És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."

Most az egyszer nem értek veled egyet, ami Q7-et illeti. Amikor megjelent, azt hittem illatpatront raktak bele, mert már már zavaróan (de nem) erős és hihetetlenül jó illata van.(nyilván itt kopcsi új autóról van szó).Annyira átjárta a ruhámat egyszer egy 100km-es út után, hogy meg is jegyezték, mennyire érződik az "újautó szagom" :)

Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött.

gnme 2009.07.05. 10:24:17

jó reggelt ..

www.youtube.com/watch?v=GHu77KZG2HY&feature=related

kó' máma meleg van .. megyek bort fejteni a hűvösbe :D

w a s d 2009.07.05. 10:27:15

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem hiszem, hogy sok köze lenne a két autó (BMW és Mini, utóbbiban PSA- val közös motorok) motorjának egymáshoz. Az 1- es 1,6- osának furata- lökete, azok aránya teljesen más, mint a Miniben. Sőt, a bmw.de- n már a 116i- re is azt írják, hogy 2 literes motor van benne (a bmw.hu- n meg a 2 literes furatát, löketét írják, de ezek szerint elírták a cm3- t).

skinnyslut 2009.07.05. 10:27:39

Az Audinál lassan negyedszázada töretlen és nagyívű a fejlődés akár technikai, akár minőségi és designfronton.
Sosem volt olyan modelljük ami a törzsvevőiket és a rajongóikat megosztotta vagy sokkolta volna. /BMW/
Minőséggel kapcsolatos skandallumról sem tudunk /Mercedes/

@Ciri:
"Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött."
Ja-ja!!!

@qualitaet:
"Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."
Látom, mostmár a szaglásod is szar te süket.(Hogy agyilag világtalan vagy az meg már rég vilgos.
Béla,neked a legkisebb fingod nincs a jó illatról.:))

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Én úgy halottam, hogy a hulladék 550-eskben is valami több darabból összeépített léghűtésű Citroen motor van.:)

The Good Boy 2009.07.05. 10:29:05

nemtudom ki hogy van vele, de én kifejezetten szeretem az új autóim illatát!
Eddig minden újonnan vett autómba addig nem került bele illatositó, amig érzehető volt az újkori illat.
Egyébként pedig sok más mellett ezért sem igazán szeretem a használt autókat, mert sokban olyan szag van, ami később már eltüntethetettlen, akármit csinál is az ember (feleségem autója is ilyen, hiába csinál bármit, egy jellegzetes, nem túl jó szag mindig marad, pedig az autó 6 évesen került hozzá úgy, hogy elötte fél évig nem használták, illetve korábban külföldi tartózkodás miatt közel egy évig ki is volt vonva a forgalomból).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 10:34:01

nem érzek az új autó illatát mert az asszony 120 kilós állat állandóan telefingja.

szemeteske 2009.07.05. 10:38:09

"Úgy sejtem, itt még nem tart a kínai autóipar. Csoda, hogy drága egy Audi? "
Egy német mérnök 9-szer annyit keres mint egy kínai. Csoda, hogy drága egy Audi?

The Good Boy 2009.07.05. 10:41:00

@qualitaet: " (Egyébként van francia kooprodukcióban készült motor is BMW-ben.)"

Oszt' aztán melyikben , bátya? :)

Megfejtés: Mini 1,6d a psa dizellel???
Vagy ilyenkor már nem bmw, csak ha a gokartszerű futómű, meg a John Cooper Works kerül szóba?

The Good Boy 2009.07.05. 10:43:44

@F/: bocs, most látom, miközben irtam a hsz-t és közben másfelé is elkalandoztam, megelöztél:::)))

The Good Boy 2009.07.05. 10:45:51

na már olvasni és értelmezni sem tudok:) nem is azt irtad mint én. vagy igen?
olyan szétszórt vagyok ma reggel::))

Vityaz 2009.07.05. 10:54:51

@szemeteske: ez érdekes dolog... egy sanghaji mérnökkel beszélgettem (a VW-nek van ott valami vegyesvállalata) és igaz, hogy a magyar fizetésekhez képest kevesebbet keresnek valamivel, ellenben a megélhetési költségek töredékei a hazainak. Ergo magasabb az életszínvonal.

Rocko- 2009.07.05. 11:00:47

@qualitaet: "Úgy értem, hogy a jó illat."
az édesre gndolsz? azt sikerült sajnos eltávolítani, ahogy fentebb írtam, félek, h az enyémből kimegy. az adja az egyik zamatát. :) barátomnak van első generációs A3-asa, az is már steril. :/
"A Stern-cikkbeli bűzt meg sosem tapasztaltam"
én se, tippem sincs mire gondol. vagy arra, amiről beszélünk, de akkor seggarc, vagy pedig valamit benyögött, csak hogy fikázhasson, és az Audi meg vérremenően komolyan vette.

(de jó neten olyan dologról beszélni, amit nem tudsz megjeleníteni)

szabopsz 2009.07.05. 11:04:28

@F/:

E36-ba is volt 316-os 2 literes motorral(gyárilag)

szemeteske 2009.07.05. 11:07:20

@Vityaz:
A kínai életszínvonalnak ehhez semmi köze. Itt az a lényeg, hogy a bérköltség nagyon nagy szelet egy vállalat költségtortájában. Amíg a gyártók Nyugat-Európában fejlesztenek, és gyártanak addig az Ő bérköltségük nagyon magas.
Hogy csak a gyártást vegyük: egy ülést becsavarozni egy BMW-be a magyar munkás is pont úgy tudna mint egy német. Utóbbi mégis sokkal többet keres, így a BMW-nek többe kerül. Ezt a többletköltséget pedig beépítik a termék árába.
Magasabb hozzáadott értékű munkák esetében (mérnöki tevékenységek) ez hatványozottan jelentkezik. Arról nem is beszélve, hogy Nyugaton milyen erős szakszervezetek vannak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:07:26

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Tizen-akárhány egymást követő rekordév után miért kéne visszavenni bármiből is?"

Arról nem beszélve, hogy az árból nem nagyon tudnak visszavenni, a gyártók által keresett extraprofit egyszerûen baromság. Viszont aki ilyen kurva okos, gyárthat Audit féláron, és dagadtra keresheti magát, szájtépés helyett.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:14:35

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Az 1-es BMW-be került a korábban a PSA-val közösen fejlesztett négyhengeres."

De nem került, mert W-s motorkóddal szerepelne az E87 LCI-ben is az idegen motor, mint a MINIben. Olyan meg (egyelôre) nincs.

w a s d 2009.07.05. 11:14:38

@The Good Boy:
Nem, én www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: kommentjére írtam.

Amúgy a Mini az szerintem sehogy sem BMW, nincs se az elején, se a hátulján, se az oldalán, se a tetején BMW jel.

w a s d 2009.07.05. 11:17:25

@szabopsz:
Azt még nem figyeltem, csak ha jól tudom, a 116i- ben mostanában váltottak az 1,6- ról 2 literre. Azt meg nem hiszem, hogy azt meg kicserélnék még ebben az 1- esben PSA- s motorra.

szabopsz 2009.07.05. 11:18:28

javítok, a compact volt, és 1.9-es benyás!!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:28:10

@Vityaz: "egy sanghaji mérnökkel beszélgettem (a VW-nek van ott valami vegyesvállalata) és igaz, hogy a magyar fizetésekhez képest kevesebbet keresnek valamivel, ellenben a megélhetési költségek töredékei a hazainak. Ergo magasabb az életszínvonal."

LOL, ehhez elôbb nézd meg Sanghajt :D
Azt a retkes-szmogos-patkányos-forgalmidugós betonlepratelepet, meg az életszínvonalat nem lehet egy napon említeni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:32:13

@F/: Jól láttad. De az sem PSA-motor, az N43B16 lett az N43B20 butított változatára cserélve, és maradt ugyanúgy 122 lovas.

Vityaz 2009.07.05. 12:21:20

áááá, Viasat 3-on Top Gear-ben pont ezt a szag témát ecsetelik :D

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.05. 13:16:40

@Sunburst: tudom, nekem is van egy jószágom onnét. no nem ilyen x-szárnyú béna-téma, hanem rendes wágen. csak a vállukat akartam megpaskolni...

bár ahogy archívokat nézkélek már elbarnult a társulat, mióta a trakesz elkészült. hiába no, negyed évszázad a napon a legjobb Wernerből is Sanjayt csinál.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.07.05. 13:47:39

Nem olvastam végig minden kommentet, saját véleményt mondok.
Most vettem egy lassan 8 éves A4 Avantot, egy 6 éves Polo-ról váltottam. De az a különbség leírhatatlan. Az Audi olyan, mintha új lenne. (100%-osan biztos 115000km) A bőrnek finon szaga van. Minden porcikájában érezni, hogy van benne anyag. Azért drága egy Merci, BMW, vagy Audi, mert ott más mércével mérnek. Ezek az autók másképpen készülnek. Most már értem, hogy miért 10 milla egy rendes A4, és miért 7 egy Insignia. A minimum 3 millió az a fíling felára, amit az autó még 8, 10, 15 éves korában is adni fog. Legyen az BMW, Merci, Audi, de még a Volvo-t és a Lexust is ide merem sorolni.

papa33 2009.07.05. 13:53:02

Fejlesztett a BMW-PSA közösen 1.6 benzinmotort, pl vizszivattyú nem mindig megy, stb újdonságok, biztosan a bömcsi is használni fogja...
Amikora a Merci 3 hengeresen gondolkodik...

Na ennyi vizsgálat ellenére mért kell annyi futóműelemet cserélni Audi VW- ja szarabbak az utak mint a tesztpálya...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.05. 14:24:29

@Il mio nome è Nessuno:
"Viszont aki ilyen kurva okos, gyárthat Audit féláron, és dagadtra keresheti magát, szájtépés helyett. "

???

----------------------------------------

Az illat témához:

Az enyémből (A8) is sajnos kiment már az (egyébként rettentő kellemes) új autó illat, pedig nagyon jó volt érezni minden beszállásnál. Azóta viszont sikerült "összekotyvasztani" többféle Wunderbaum egyidejű alkalmazásával egy illatot, ami majdhogynem visszahozta az eredeti illatát. Hogy a Wunderbaum nem tetszik az illatcsapat vezetőnének? ...who the f*** cares? :-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 14:28:23

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: A megjegyzés arra vonatkozott, hogy aki szerint az Audi túlárazott, az gyárthat és árulhat olcsóbban is prémiumautót. Kaszálni fog. Elvileg :)

Jetfighter 2009.07.05. 15:10:31

Igazi germánok, nem végeznek félmunkát:)
Ügyesen összeszedik a mások legjobb ötleteit is, aztán addig faragják, amíg Audi-színvonalú nem lesz. (Szennyezésálló, izzasztásmentes mikroszálas kárpit és tetőre simított sínek se náluk voltak először. Átvették, jól tették.)
Illatban nekem nem annyira a vattacukor, mint inkább valami hűvös, friss banánillat jut eszembe az új Audi-belsőkról, a BMW-ké valamivel markánsabb, fűszeresebb, a Volvóké még visszafogottabban elegáns. A fejlesztőnek nyilván igaza van, de véltem gyári illatokat tapasztalni még 1-1,5 éves autókban is. (A Logan-kategóriában is, csak nem úgy. :))) De pl. a franciák évek óta egész jók ebben. A csoda, hogy korábban nem vették igénybe a méltán világhírű parfümiparukat.)
Az illat egyáltalán nem lényegtelen. A megvásárlásnál majdnem annyit számíthat a döntésben, mint egy humán kapcsolat kezdetén... :) Persze, a prémium kategóriáról és vásárlóközönségéről van szó.
Akinek tényleg fontos, az idősebb kocsijába megfelelő szőnyeg- és műanyagtisztítókkal, illatosítókkal úgyis olyan illatot kreál magának, amilyet akar.
Ami a hangokat, zörejeket, illesztéseket illeti, a helyzet ugyanaz: minden újabb minőségi lépcsőért látszólag aránytalanul sok pluszt kell fizetni. De (általában) ugyanez van a sörrel, ruhával, telefonnal stb. A lényeg, mit akar a vevő, és mennyit hajlandó érte perkálni.

Ciri 2009.07.05. 18:05:26

@skinnyslut:

Nyehehe, se ízlése se szaglása. Nem e vak?

:))

qualitaet 2009.07.05. 19:05:00

@skinnyslut:

"Béla,neked a legkisebb fingod nincs a jó illatról.:))"
Dehogynem.! Pl. jó illata volt a csajaid után az ágyamnak. ;)
De a hugodé sem volt rossz anno, 17 éves korában :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.07.05. 19:10:42

@Ciri:

"Nyehehe, se ízlése se szaglása. Nem e vak?"

Érdekes,ezt mintha már mondták volna rám.
Őőő...,várjunk csak mikor is?
Megvan! Anno,amikor az S8-at vettem. :))))

qualitaet 2009.07.05. 19:30:21

@Ciri:

"Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött."

Biztos így van, amíg facsaró új,de aztán hamar elillan.

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem véletlenül kérdeztem, hogy melyikben van, nem pedig azt, hogy melyikben lesz,tekintve, hogy momentán egyikben sincs. :)
@The Good Boy:

"Megfejtés: Mini 1,6d a psa dizellel???
Vagy ilyenkor már nem bmw, csak ha a gokartszerű futómű, meg a John Cooper Works kerül szóba?"
Szerintem a Mini nem BMW, mint ahogy a az Audi sem Skoda.
Jelzem,a "Honda-időszak" alatt készült Roverek kapcsán sem akkor szokás emlegetni a Hondát amikor a csapnivaló minőségről és a zéró értéktartásról esik szó hanem akkor ha ezeknek pl.a kiváló motorjai kerülnek szóba.
(Amúgy ez sem jó példa, hisz a PSA véletlenül nem cseng olyan rosszul mint a Rover.)

qualitaet 2009.07.05. 19:39:51

@Rocko-:

"(de jó neten olyan dologról beszélni, amit nem tudsz megjeleníteni)

Dehogynem:)
Az Audi-szagról nekem rögtön ennek a képe ugrik be mindig...
kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Graphics/Audi_Concert1.jpg
...no meg az akkor hallgatott zenék.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:44:18

@qualitaet:
az előző A merci az merci???
iszonyat ganyi minőség.
A következő már elmegy ,de az ára is horror.6 milla egy kisautóért??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:45:51

Amúgy az akkori A2 lényegesen jobb minőségű autó volt.Az A" merci egy hulladék .

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:57:14

Ma Agárd felöl hazafele az M6 os fele jöttem,mert nem akartam végigaraszolni a 7 est a tópart mellet sem az M7 est hazáig.
Persze senki nem ismei ezt az utat szerencsére.Igaz hosszabb egy 10 el,de bőven megéri hogy nem kell Vasárnap délután hazafelearaszolni a 7 en,vagy az M7 en.
Agágnál föl Zichiújfaluig majd rá az M6 ra.az M6 on annyira nincs forgalom hogy kb 18 perc múlva már az M0ás-on voltunk.
.

qualitaet 2009.07.05. 19:59:45

@Gyurma73:

Nem. Egy fos. Ugyanúgy mint a korai ML-ek,W220-asok,stb. Gagyi mind,a csillag nimbusz szégyene és a Mercedes törzsvásárlók arcul köpése. Az valami borzalom ami 97- 2000 körül a Mercedesnél minőségi fronton megtörtént.
Kb 6-7 éve erre Stuttgartban is rájöttek,több-kevesebb sikerrel javul is.
Most is vannak azért szarok:
Nemrégiben ültem egy R500-ban. Nem túlzok, egy koreai kisautó szintjén vannak a beltéri anyagok. Valami förtelmesen szar, undorító olcsó, felfújt trágyadomb, közel 20 gurigáért.

megint 2009.07.05. 20:26:01

jah, rém ciki, hogy 1.6-os ilyen gyenge volt, bár nem látom leírva, hogy a mercinek van 2.0td motorja 84 lóerővel, ez inkább ciki, de az 1.6-os a közellenség itt, mintha nem lenne más választék, talán a legnagyobb az összes márka közül, cikk írója nem tudja mitől audi az audi, kérdezze meg Winkler kollégáját, ő a tc fénykorában elég sokszor említette meg más autóknál is az audit, és ugye a 105 lóerős motorról ha jól tudom semmi rosszat nem írt Karotta mikor egy IV-es kombiban próbálta.

megint 2009.07.05. 20:30:02

Amúgy meg ha a 2.0pdti nem való(volt) audiba akkor a 2.2d mit keres egy lexusba?

MANszerelő 2009.07.05. 20:39:55

Szerintem az is fontos, hogy a fingszag mennyi idő alatt szellőzik ki egy autóból. Ezt is vizsgálják?

MANszerelő 2009.07.05. 20:57:10

A PD motor ugyanolyan zsákutca, mint a réteges feltöltésű (FSI) benzinmotor.

lacza87 (törölt) 2009.07.05. 21:40:08

@MANszerelő: Kifejtenéd miért zsákutca az FSI?

Shadowbull 2009.07.05. 21:57:25

@lacza87: Na erre en is kivancsi vagyok.

sb

nick2005 2009.07.06. 00:08:35

Ebből a cikkből is az derül ki, amit már évek óta tudunk, hogy az Audi a világélvonalába tartozó gyártó, a legjobbak egyike. Csak két márka van, amelyik versenyre kelhet vele minőségben, teljesítményben, és technológiában, ők pedig a BMW, és a Mercedes. A különbségek olyan kicsik, hogy a választásban kizárólag a személyes szimpátia dönt. Én az Audit választanám, talán egyszer lesz egy ilyen márkájú kocsim. Ledöbbentem, hogy még "szaglócsoport" is létezik.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 01:56:52

@MANszerelő: Minden technológia zsákutca ennyi erôvel, mert elôbb-utóbb lesz jobb, amivel leváltják.

MANszerelő 2009.07.06. 07:51:40

@lacza87: FSI: a probléma alapja, hogy bármit is találnak ki, a lambda 1-es érték a tökéletes a benzinmotor számára. (1kg benzinhez 16,4 kg levegő) Ha elszegényítik a keveréket, egy sor újabb probléma keletkezik: megnő az égési hőmérséklet, jobban terheli a hő a motor alkatrészeit (szelepeket, dugattyút...), és ami a legfontosabb, nő a nitrogén oxid kibocsájtás, ami a jelenleg érvényben lévő Euro normák alapján hivatalból üldözendő. Erre találták ki az FSI motorokra a nitrogén oxid katalizátort, ami megköti ezt az anyagot, és bizonyos motorciklusonként regenerál, ürít. Plusz egy meghibásodási lehetőség, míg a nem réteges töltésű benzinmotorok ezt megoldják három komponensre ható katalizátorral, és 0,98-1,02 ,,lambdaablakkal".

MANszerelő 2009.07.06. 08:30:33

A PD motor hibája pedig az, hogy egy motorcikluson belül csak egyszer képes befecskendezni. Nincs ,,Pilot" (előzetes) befecskendezés, ami a sűrítőtérben lévő gázolaj-levegő keveréket homogénné tenné, így tökéletesebb lenne az égés, jobb hatásfok, kisebb károsanyag-emisszió. A Common Rail motor mágnesszelepes befecskendezője egy ciklus alatt 5 befecskendezésre képes, ebből 3-at alkalmaznak, a piezo-s pedig 7-et tud, és 5-öt alkalmaznak. Érezhető a különbség a PD-hez képest, bármilyen körülményre, nyomatékigényre azonnal reagál, tökéletesen kontrollálható a hengerekben az égési folyamat. Hideg üzem, részecskeszűrő regenerálás, alapjárat kiegyenlítés, bármi...

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:16:12

@MANszerelő:
Lambda 1 tökéletes a benzinmotor számára: sőt elvileg minden fajta égés számára a sztöchiometrikus arány a kívánatos

Az általad említett problémák teljes mértékben igazak, de amint láthatod nagyon sok gyárnál (VW csoport, BMW, Fiat stb.) sikeresen kezelik ezeket. A motor alkatrészek nagyobb hőterhelése úgy tűnik még belefér az anyagtechnológia mai határai alá. (A hengerfal hőterhelése ráadásul csökken is szegénykeverékes üzemben.) A NOx kibocsátást pedig, amint írtad, lekezelik a katalizátorral.

Viszont a technológia alkalmazásával csökken a fogyasztás, és ezzel együtt a nitrogén oxidnál is jobban büntetetett CO2 kibocsátás, nő a teljesítmény.
Az meg, hogy plusz alkatrész plusz hibaforrás szerintem hibás szemlélet, ennyi erővel a legprimitíveb autókkal közlekednénk horror fogyasztással, kényelmetlenül stb.

Végezetül, mert látom, hogy gondolkodó, értelmes ember vagy: milyen alternatívát ajánlanál az FSI technológia helyett, hasonló teljesítmény és fogyasztás eredményekkel?

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:29:50

Ami kimaradt h a három komponensre ható katalizátornak (pongyolán háromutas) is kell ám kezelni az NOx-t tudnillik a CxHy és CO melett az a harmadik komponens.

MANszerelő 2009.07.06. 09:32:39

@lacza87: A Fiat új fejlesztése, a ,,Multi Air" jó lehet, ha továbbfejlesztik.
videa.hu/videok/jarmuvek/fiat-multiair-technologia-auto-szelepvezerles-wZteW4Py2g7xIYOB
Nyilván lesznek gyermekbetegségei, de jó ötlet. A fojtószelepet, és az EGR szelepet el lehet dobni. A beáramló üzemanyag-levegő keveréket a szelep nyitásával elektronikusan szabályozza. (a BMW-sek mondhatják, hogy a valvetronic is) A kipufogógáz visszavezetést pedig a szelepegybenyitás növelésével oldja meg. Ezáltal a dízelekben is kiválóan alkalmazható lesz, részint bonyolultabb technológia, mert a vezérműtengely és a szelep között folyadék (olaj) közvetíti a nyomóerőt, amit mágnesszeleppel vezérel egyenként, részint egyszerűbb, mert mint említettem, az EGR fölöslegessé válik. Egyelőre csak a szívószelepeket vezérli így, a kipufogó az fix.

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:37:59

@MANszerelő: CR-PD minden szava igaz, ezt nem is vitattam(tuk).

MANszerelő 2009.07.06. 10:15:40

Nos, érdekes dolgok ezek, ezért nem mentem burkolónak, vagy hentesnek. Bár érdekes lenne azt mondani a hentesnek, hogy egy ,,rövidkaraj csere lesz".

gnme 2009.07.06. 11:13:53

sb, hogy pd-nél nincs pilot befecsi arra mit mondasz?

üdv

MANszerelő 2009.07.06. 11:36:15

@gnme: én a ,,hagyományos" PD-ről írtam, de a CR ennél a harmadik generációs PD-nél is sokkalta nagyobb befecskendezési ,,szabadságot" biztosít, mert a bütyökprofil adott. A VW sem erőlteti már ezt annyira...

Shadowbull 2009.07.06. 11:56:54

@gnme: Mar az elso PD-k is tudtak 2 befecskendezest ciklusonkent, tehat megvolt a pilotbefecskendezes. A szakerto kollega szerint az utolso verziokban mar a reszecskeszuro regeneralasat is megoldottak, ugyhogy 3-at minimum, de inkabb 4et tudtak.

Viszont volt egy oriasi elonye a PD-nek: amikor megjelent, azaz kabe 10 evvel ezelott, a CR rendszerek valahol 1300-1500 bar korul tudtak maximum, a PD mar akkor is belekarcolt a 2000 bar-ba. Az pedig teljesen nyilvanvalo, hogy minnel nagyobb a befecskendezesi nyomas, annal tokeletesebb a porlasztas, es az eges. Az akkori PD-motorok bucira vertek a CR-eket.

Aztan a CR-ek szepen felfejlodtek, es 10 ev alatt utolertek befecskendezesi nyomasban a PD-t. Az emisszios eloirasok is megszigorodtak, es ez utobbi tett be veglegesen a PD-nek. Egyebkent ez mar nagyon regen nyilvanvalo volt, hogy egyszer ki fog halni, de a kezdeti elonyok miatt, valamint a kulonutas technologiai megoldas marketingelonye miatt a PD igenis megalapozottan volt gyartasban. Megtette amire terveztek, ennyi.

Ajanlanam egyebkent Gulyas kivalo cikket:

http://totalcar.hu/magazin/technika/pdtdi!1


FSI-re mar a kollega reagalt. Annyit tennek hozza, hogy az inhomogen keverek es a szelepnyitas valtoztatasa nem egyenerteku eredmenyt hoznak a vesztesegek csokkenteseben. Azzal, hogy a szelepnyitas csokkentesevel fojtod a motort, es nem a fojtoszeleppel, csak annyi energiat sporolsz meg, ami a fojtoszelep es a szivoszelep kozotti terreszben levo vakuum letrehozasahoz szukseges.
Inhomogen uzemben viszont nem kell fojtani, mert csak annyi teljesitmenyt ad le, amennyi eppen reszterhelesen kell.

Jelenleg az autogyarak a ketto kombinalasanak iranyaba (szelepnyitas valtoztatasa es az inhomogen FSI egyutt) mozognak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 12:12:33

@MANszerelő: "A VW sem erőlteti már ezt annyira..."

Miért erôltetné? Kifutott technológia, megtette, amit elvártak tôle, van jobb. Azt gondoltad, hogy az idôk végezetéig már csak PD dízeleket fog gyártani a VAG? Nem értem a problémádat.

MANszerelő 2009.07.06. 12:59:48

@Il mio nome è Nessuno: Nincs probléma: ,,bódottág van"!

MANszerelő 2009.07.06. 14:00:08

@Il mio nome è Nessuno: Még annyit: a múltkor a csajomnak mutattam egy könyvben egy fázisszinkronizációs oszcillogrammot. Nem láttam az arcán az őszinte érdeklődést, tehát úgy döntöttem, hogy az ilyen autós szakmai dolgokat megpróbálom itt megosztani a hasonszőrűekkel. Ja, és lehet, hogy egy-két autórajongót is érdekel, akinek nem ez a szakmája.

gnme 2009.07.06. 14:03:42

..az én csajom meg aszonta múltkor ..

Te apjuk és aladin lámpája

áááááÁÁÁÁÁÁÁ

:)

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 18:47:49

@MANszerelő: Én itt www.azauto.hu/Fiat-multiair-p2.html láttam a Multi air-ről először a dolgokat, de pszt, mert konkurencia:)

@Shadowbull: Érdekes módon a japánok megint csak le vannak maradva FSI fronton. Bár tény, ami tény, ha igaz a fáma Mitsubishi-ék kezdték.

Shadowbull 2009.07.06. 22:15:51

@lacza87: Nemtom, hogy le vannak-e maradva, en azert ezt elsore eleg bator kijelentesnek tartom.

sb

Péter 2 2009.07.06. 23:59:07

@papptibi: IF-acél annak a neve, amit nem mertél lefordítani a diasorozatban.

audigarage 2009.07.07. 06:52:01

2000 évjárattól kopnak az AUDI-k belseje(villágitás kapcs.ablakemelő kapcs )és még sorolhatnám .Úgy hogy leszophatnak,parasztvakitás az egész.

Secnir 2009.08.04. 19:09:03

@MANszerelő:
"Szerintem az is fontos, hogy a fingszag mennyi idő alatt szellőzik ki egy autóból. Ezt is vizsgálják?"

sajnos nem tudják.
a németek nem ismerik a tejesbableves illetve a székelykáposzta receptjét. ugyanúgy a babfőzelék is hiányzik, ezért komoly vizsgálatokat nem tudnak végezni vele.

ajánlom haveromat, aki meló után megiszik 3 sört, ebédre betol egy bablevest és egy adag csülökpörköltöt - na ha ő benntölt lehúzott bakanccsal egy órát az ódiban, akkor végezhetnek korrekt méréseket.
még műszer sem kell hozzá, olyan lábszag vesz rajta erőt néha, hogy színe van. csak követni kell.
süti beállítások módosítása