Swiftes konzekvenciák

  2009. június 29. - ommm Címkék: roberto swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek lenni.

Egy hetes Swiftezés után rájön az ember, hogy nem ez a tökéletes autó.
Valóban zörög minden műanyag, mint egy tejfölösdobozban. Valóban nem megy autópályán, illetve menne, ha bátor lennék, de én nem vagyok olyan bátor. Valóban nem lehet felhúzni az ablakot rendesen, ezért olyan, mint ha mindig kabrióznál, már ami a szélzajt illeti. Valóban behorpad az oldala, ha hozzádőlsz.
Viszont nem fogyaszt, szinte semennyit. Ez nálam hat és fél liter, de az eddigi autóimmal nem jutottam tíz alá. Édesapám alatt viszont 5,4-et tud az egyhármas Swift, nem is tudom hogy. Lehet, hogy bennem van a hiba? Az emberek egy Swifttel kedvesen beengednek, megadják az elsőbbséget. Nem tudom, hogy csak félelemből, mert az övék többet ér, vagy mert mindenki azt hiszi, hogy egy suzukis nem tud vezetni és ezért fél, vagy előjön az anyasági komplexus, hogy a kicsiket védeni kell. Attól tartottam a legjobban, hogy észre se veszik majd, de ez alaptalan volt.
A legnagyobb előnye: az ember megtanulja újra a vezetés alapjait. Kíméli a gumit, hogy parkolásnál, álló helyzetben nem tekergeti a kormányt, mert nem tudja. Csak menet közben, kicsit gurulva. Aztán megtanul körültekintően vezetni, mert rossz lenne, ha egy jobbos utcán belém állnának, hiszen az autónak valójában nincs oldala. Megtanul korán fékezni, hiszen nem erős a fék, nincs ABS, kicsi a súly, nagy a fékút. És megtanul előzni, nem csak úgy hülyegyerek módra visszakettő-padlógáz stílusban. Ja, és élőzéshez újra használni kezdi a szemmértékét, hisz nem fér be mindenhova.
Szóval ajánlanám minden évben két hétre mindenkinek, kötelező jelleggel.
A vezetés mégiscsak egy technikai sport, és nem a tömegközlekedés kényelmesebb megoldása.

Persze volt mit csinálni rajta, szerencsére Prokee jóvoltából lett alkatrész és a Swiftek minden gondját-baját balhátsóból megoldó guru is. Az átvizsgálás utáni tételes lista így nézett ki: légszűrő, olajszűrő, olaj (Castrol Magnatec), féltengelycsukló, hátsó kerékcsapágy, jobb lengőkar, vízpumpa, görgő, vezérműszíj, fagyálló, váltóolaj.
Ez így együtt 52 152 forint volt, ez már tartalmazza a 15 000-es munkadíjat is.

Egyébként pedig az autó fogyasztása 5,5 liter egy hétszáz kilométeres úton, félig autópályán. Mit is mondhatnék? Elégedett vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71216003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.06.30. 21:59:02

Nem értem miért kell állandóan mindenkinek f*kázni a Swifteket(tisztelet a kivételnek), de a funkcióját tökéletesen ellátja...

Eljutok vele A-ból B-be, akárcsak bármely más nagyobb autóval. Betartva a sebességhatárokat még keveset is eszik (1,3 16v GLX-AC országút 5,5; város klímával és pálya 7,5; vegyes 6,5) 3-4 személlyel bőven kényelmes és a csomagoknak is marad hely.

Mielőtt megvettem sokféle autót néztem, de mégi Swift mellett döntöttem, mert olcsó a fenntartása. Minőségi olajon és benzinen kívül nem kell más bele.
Amire kitalálták, azt maradéktalanaul tudja, nekem nics szükségem nagyobb, erősebb autóra.
Akkor ezek szerint egy hülye f*sz vagyok, mert nem egy batár benzintemetővel járok???
Midenki azt gondol, amit akar!! Én egyáltalán nem bántam meg, hogy Swiftet vettem.


Költői kérdés:
Hány régi Swiftet láttunk az út szélén?????

Üdv:
ZseboG.

altós 2009.06.30. 22:00:12

@hülegyerek: Mi, hogy nem a farkam meghosszabítása végett veszek autót, hanem közlekedni?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:02:52

@ZseboG.: Én már párszor leálltam. Pisilni. :)

japan... 2009.06.30. 22:03:37

Egy kolégám használt szervízautóként 1.3-as 2ajtós 2üléses kisszutyukit. 320.000-kmnél már csak szólt hogy le kellene cserélni, odáig nem tűnt fel a főnöknek hogy ilyen autó is van a cégnél. A kopókon kívül csak motorháztetőt cseréltek kétszer (őz és részeg biciklis)
Szerintem a 1.0 vicces de az 1.3 egész jól megy és kijött átlagban 6.5-ből.
Ha most kevés pénzért gyorsan kocsit kellene vennem, csak Suzi.

2009.06.30. 22:05:41

@sipike78: ;)

Akkor pontosítok:
Hány műszaki hibás swiftet láttunk az út szélén??? (defekt és üres tank nem játszik)...

vmaast 2009.06.30. 22:05:50

@ZseboG.: Pont itt egy ideje nemigen fikázott senki.

hülegyerek 2009.06.30. 22:06:38

@altós:
Az én farkamat nem kell hosszabbítani.Te nem érted a viccet?

ATmannn 2009.06.30. 22:08:15

Swift 1.0-val kellő figyelmet kaptunk barátaimmal októberben. Párizsba mentünk egy 1994-es darabbal :-). A francia fővárosban az emberek minket néztek, a parkolóházban az ügyeletesbácsi is végtelenül kedves volt. Mi élveztük a kitüntetett figyelmet. :-D
Fogyasztás 6,17 liter volt oda-vissza (~2900 km :-D), 4 ~180cm, átlagos testalkatú sráccal, csomagokkal.

Csak aludni ne próbáltunk volna meg benne...

vmaast 2009.06.30. 22:09:22

@altós: Ez pedig pont olyan előítélet, mint amitől a legtöbb suzukis tart. Nem kéne lehúzni a szintet ;-) egész kulturált vita folyik itt éppen.

MogmondomZazOszintet 2009.06.30. 22:10:22

@ZseboG.: Szerintem szimplán hülye vagy, ha azt hiszed a Suzuki a fogyasztás bajnoka... Amúgy meg, ahhoz képest, hogy 700-800 tudom is én hány kg, nem is olyan jó a fogyasztása. Ha a hokedlidre szerelnél egy papírdobozt és négy kereket, vagy egy velorex-el mennél, sokkal kevesebb lenne a fogyasztásod, és nem lennél az életed sokkal nagyobb veszélyben. Ez a baj, ti csak az árcédulát látjátok és a fogyasztást. Ez nagyon nagy hiba!

hülegyerek 2009.06.30. 22:10:40

@ZseboG.:
Én úgy 4-et amióta vezetek(10 év)
De tény hogy franciából többet,meg merciből is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:11:34

@ZseboG.: az tény, hogy gyakoriságához képest tényleg keveset

de, ahogy fentebb olvashattuk, némelyik esetében a befecskendezés elkezd bohóckodni 100ezer km után (igaz, sok népítéletes újautónál ez már 30ezernél előjön ;))

hülegyerek 2009.06.30. 22:17:37

@MogmondomZazOszintet:

Egyet kell hogy értsek veled.
Fikázzák a passatomat,pedig lementem vele Hollandiába 5L/100Km. 1 tankkal(60L)
Ja és pontosan 1380Kg.
És kényelmeset aludtam benne.
Hátsó ülés lehajt,És 1,80 az első ülésig.Nyújtott lábbal szunyáltam.
Biztos rosszul csinálok valamit.
Legközelebb vagyonőr+ t veszek.XD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:19:10

@MogmondomZazOszintet: meg kell találni a megfelelő egyensúlyt az elvárások és a lehetőségek között

A ruszki vasakhoz és több hazánkbaszakadt nyugati verdához képest tényleg császár volt a régi Swift fogyasztása.

Ma már kacagva hozza ezt az értéket nagyobb kategóriás autó is. Cserébe gázolajat kell vele kajáltatni, ami sokaknak derogál (pl. nekem is), vagy benzines, de cserébe tele van kúrva csillióféle elektronikával, ami minden egyes elinduláskor megad egy plusz esélyt egy jó kis lerobbanásra.

Így,ha megnézzük, mégis a legjobb megoldás a kerekes hokedli.
:)

vmaast 2009.06.30. 22:20:24

Nem kell túldimenzionálni a dolgot. A Suzuki európai autókhoz képest nagyon is megbízható, takarékosan fenntartható, alsókategóriás autó. És itt nem a méretről van szó, hanem a kényelemről, a szolgáltatásokról, a műszaki tartalomról. Nem arról beszélünk hogy minden Suzuki fapados, hanem hogy az európai, amerikai, illetve más keleti márkákhoz képest százalékosan az. Emellett nem arról beszélünk, hogy azért ilyen, mert egy szar kocsi, hanem arról, hogy ez a koncepció. Egy szűk rétegnek készült, ami sajna nálunk található a legnagyobb tömegben. Ha elhisszük, ha nem, a japiknál nem a tudás határozza meg a termék milyenségét, hanem a koncepció. Aki úgy érzi, hogy a Suzuki nem egy vezető gépgyártó, nézze meg a motorjait! A Swift egy zseniális tömegautó annak a célközönségnek, amit más japán gyártók nem igazán szolgálnak ki. Se több, se kevesebb.

vmaast 2009.06.30. 22:25:48

@sipike78: Nekem egyszer volt egy majdnem ilyen olajfogyasztásom :D

nick2005 2009.06.30. 22:28:51

Továbbrais azt mondom mint eddig, ez a Suzuki téma Magyarországon túl van lihegve, mert az itthoni gyártás miatt, meg a jó hitelfeltételekkel rengeteget eladtak belőle. Ha olyan hű de szuper vétel, akkor az osztrákoknál miért csak töredékét adták el mint nálunk? Ők miért vesznek inkább Corsat, Fabiat, Cliot, Fiestát, Puntot, Polot? Mindegyikből sokszorosa van náluk, mint Swift. Az új Swift esetében már árkülönbség sem nagyon van.
Igazából a Swift motorikusan rendben van, az én talán egyetlen, és legnagyobb bajom, hogy gyakorlatilag nincs csomagtartója, legalábbis olyan, ami az én igényeim szerint csomagtartó.

MogmondomZazOszintet 2009.06.30. 22:29:12

@hülegyerek: Nem akarom én a Suzukit fikázni, szerintem városban a legjobb melózni járni, csak hát azért ne csináljunk belőle, kényelmes, megbízható, minőségi, családi státusszimbólumot :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:30:39

Az biztos, hogy ha kipurcan alólam a swift, valami kombit fogok venni. Volt már csehszlovák, francia, orosz, olasz, román autónk, most ugye, japánt nyúzok... Az Úr is úgy akarja, hogy német következzen?
Úristen, teljes személyiségcserére lesz szükségem. :D

A viccet félretéve: az biztos, hogy ha kipurcan alólam a swift, valami kombit fogok venni. Mert a mérete és pakolhatósága tényleg nem praktikus.

hülegyerek 2009.06.30. 22:32:57

@sipike78:
XDXD
Ja gázolajfogyi.
Nem tom hol van a farokhosszabbításos altós emberünk,de ha lecsillapodott akkor azt tanácsolom hogy nézze más szemszögből a dolgokat.
Azért vettél altót mert városban járkálsz vele(gondolom),meg néha országúton.
Én azért vettem passatot mert külföldre járok 1000-15000 Km-re.
Egy suziban megpusztulnék,12 órán keresztül hallgatni a szelet,és a rádió is zavar a 10. órában.
Tehát én autópályára vettem az autót,nem városba.És nem hosszabbítani becses szerveket.
Érteni tetszik?
Amúgy városban halál,nem találok parkolót,és nehéz vele cikázni.
Ha többnyire városban járkálnék,kissebbet vettem volna.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:34:03

"Ők miért vesznek inkább Corsat, Fabiat, Cliot, Fiestát, Puntot, Polot?"

Mi a különbség a patkány és a mókus között?
(A mókusnak jobb a marketingje.)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:35:52

"Egy suziban megpusztulnék,12 órán keresztül hallgatni a szelet..."

Akkor szerencse, hogy nem hajóskapitány vagy egy vitorláson. :)

hülegyerek 2009.06.30. 22:38:13

@sipike78:
Ja,vagy vadászpilóta.
A kétfedelesbe hogy fúúhat a széél:)

vmaast 2009.06.30. 22:42:18

Az mondjuk elfogadható tény, hogy Magyarországon görcsösen próbálták sokáig, nem megfelelő státuszba helyezni a Swiftet. 1-2 embernek, és/vagy jellemzően városi használatban teljesen logikus, bár sokan nem a logikát követve vesznek ugye autót. Én sem :). Családdal azért már szenvedős, jellemzően hosszútávú használatra pedig erősen irreális. Mégis univerzális autót csinált belőle a reklám, pedig megvan a helye, ahol pedig jól teljesít. A legtöbb utálat (gúny)a nem megfelelő használat, és az ott nem-teljesítés miatt van a típussal szemben.

nick2005 2009.06.30. 22:48:55

Tényleg semmi bajom a Suzukival. Sokan hivatkoznak itt az ár/érték arányra, mert 390-ért lehet venni 9 évest, stb. Lehet, hogy igaz, de ez mindig viszonyítás kérdése. Egyik kollégám vett egy új Swiftet egy elég jól felszereltet, mire kihozta verte a 3,2 milliót. Másik kollégám ugyanakkor vett egy 3 éves Mazda 6-ost 3,1 millióért. 3 év múlva mindketten eladták a kocsijukat. A Swiftet 1,6-ba számolták be, a Mazda elment 2,1 millióért. A 3 év alatt egyik kocsinak sem volt igazából semmi problémája. A Mazdás kolléga 3 évig egy legalább kettővel nagyobb kategóriás, nagyságrendekkel jobb, kényelmesebb, biztonságosabb kocsiban ült. És mindez több mint 600 ezer forinttal kevesebbe került neki, mint az amúgy kisebb fizetésű Suzukisnak. De ha szervízre mondjuk 100 ezerrel többetköltött,akkor is fél millióval jobban járt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:50:04

@hülegyerek: Annyira fúj, hogy szinte már szív. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:52:32

@nick2005: Nem igazán tudom megérteni ezt a fajta problémáját annak, aki három év után eldob egy (újonnan szerzett) autót...

joe101 2009.06.30. 22:53:34

egy időben felváltva vezettem (sokat) vtec civic-et ill. swift 1.3 gls-t (cég)...
szerettem a hondát, jó volt vele felszálni időnként, jó volt ahogy befeküdt a kanyarban, jó volt hallani-érezni az 'anyagot', amikor behuppantam és becsuktam az ajtót.
emellett soha nem volt kényszerérzés beülni a suzukiba, ha épp úgy jött ki a lépés, bírtam a kagylóüléseit, a motorja hangját, a váltóját, a kuplung-gáz 'keménységét'.. soha nem éreztem, h a forgalomban alárendelt lennék (egyébként sz.tem ez egy tök hülye sztereotípia, az aki alárendeltnek érzi magát egy suzukiban, az egy T72-ben is úgy érezné magát, hisz csak szerencsétlenkedik, saját magát ássa el).
na mindegy, én bírtam a gls-t, a hülye lemezhangú ajtócsapódásával és 'eperszínével' együtt. jó volt vezetni, ittott kemény volt (persze nem annyira mint annó a ladáim :) ), zörgött-csörgött-hangoskodott, de nekem abszolút kézreált és közvetített, h éppen mi a szitu az úton..
('a honda ráadásul alaphangon-városiüzemmódban-ittott kicsit túúúl puhának-nőiesnek bizonyult')(de azért állat gép!!!)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 22:55:41

Továbbá (hasamra ütve) a Swiftből alsó hangon 2x annyi van a piacon, mint a Mazdából.

nick2005 2009.06.30. 23:02:49

@sipike78: Pedig sok ilyen van. Tudod hány ember cserél kocsit, mert a szomszédnak is új van, és ő is presztizskérédst csinál belőle, vagy az asszony. Presztízs még a Swift is, csak új legyen. És sokan vannak, akik direkt ezekre a kocsra pályáznak, pl. én is (no nem a Suzukira, de csak mert a családnak kicsi lenne), jelszó 3 éves kocsit féláron :) Az utóbbi két évben a bővebb családban három ilyen korú (és árú) kocsit is beszereztünk, minhárom kis kategóriás volt, és max. 20 e. km.

Bambano 2009.06.30. 23:03:25

@nick2005: a történet arról szól, hogy okos gyártó olyan terméket gyárt, amilyen fejlett az adott piac. Az osztrákoknál azért van több jobb autó, mert előrébb vannak a motorizáció terén.

Ezeknek a swifteknek egy alapvető jó tulajdonsága van: a japók kiváló érzékkel, zseniálisan érezték meg, hogy a piacnak mire van szüksége. Nagyon pontosan tudták, hogy akik trabantból, varnyúból akarnak kiszállni, mit lehet nekik eladni és mennyiért. A swift azért ilyen, mert a japó kiszámolta a logarlécével, hogy ilyen autót kell gyártani erre a piacra.

Közben fejlődött 10-15 évet a piac és a társadalom motorizáció terén, ez meg is látszik azon, ahogy az új swift kinéz a régihez képest.

Mondhatnám, hogy a régi swift egy rakás sz... de nem mondom, mert a régi swift nem sz.., hanem pontosan olyan, amilyenre gyártani akarták. Eltalálták, mi kell a piacnak, kaszáltak vele, ez a kapitalizmus rendje.

Akiknek ez ma már kevés, azok korábban átülhettek a renault clioba, mostanában jazzbe, yarisba.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 23:15:38

@Bambano: Akkor ezek szerint mi már érettek vagyunk az Audira (Győr) és a Merdzsóra is (Kecskemét)? :)

Operator 2009.06.30. 23:23:41

"A buzuki stift fapad" - Ezt egy olyan sráctól hallottam, aki egy klíma és utólagos hőszigetelés nélküli, 1.5 szobás panelben lakik. A bútorzat a beköltözés óta nem változott, kiült matrac, kopott szövet. A panel előtt pedig ott áll a bőrös passat, alufelnivel, klímával stb. Természetesen "nemdohányzó, garázsban tartott, hölgy tulajdonostól"
Vicces, amolyan igazi magyar.
Ahogyan az is, amikor olyanok papolnak a swift passzív biztonságáról, akik az esetek jelentős részében nem kapcsolnak övet... :))

joe101 2009.06.30. 23:32:19

@Operator: +1
röhejrÖHEjröhej :)

Balt 2009.06.30. 23:36:03

@MogmondomZazOszintet: "1.0 Suzuki 150km/h utazó, ne viccelj, haha ühüm. "érdi lejtő", hátszél, imádság..."

Az érdi lejtőn ritkán járok, de Bp.-től az olasz határig - részben az A2-es autópályán (Packsattel) - 6 óra alatt teljesíthető. Jó, a hegyi alagutas szakaszok szinte végig 100-ra letáblázva, itt azért óvatosan megy az ember 12-130-cal, felfelé meg úgyse megy 100-nál többet. :) Tehát erre a célra (is) épp megfelelő, hadd tegyem hozzá. :) Akinek persze sürgős dolga van - mondjuk Veszprémből/Enyingről erre tartva -, az menjen Audi Q7-essel, elvégre bizonyára jár neki...

vmaast 2009.06.30. 23:36:31

Relatív drágasága miatt az automobil nálunk még ma is státusz-szimbólum. Pláne, ha tényleg drága. Ha meg nem az, akkor úgy csinál a júzer, mintha. Vagy tényleg költ rá, de én pl. permanensen nem értem a milliós hifiket, százezres autókban. Na mindegy... Ez nem suzukis téma.

nick2005 2009.06.30. 23:37:02

@Operator: Másfél szobás panelben, és Passat az ablak alatt? Az még egész jó :) Albérletben BMW328i ? Az sem rossz ... nem ? :)))))
Ismerek olyat is akinek hajója van az Adrián, de lakása nincs, igaz ő olyat bérel, amilyet akar.

SilverGhost 2009.06.30. 23:39:53

@Darkhood: Naná hogy megakarnak előzni, épeszű ember nem használ 100'000 km-ig egy gumit.

Telperien 2009.06.30. 23:41:09

@vmaast: Ne haragudj, de Te nem figyeltél fizika órán... A súrlódási erő csúszáskor kisebb, mint álló (tapadási) helyzetben, ezért igyekeznek megelőzni a kerék blokkolását, hogy ne csússzon a gumi, hanem gördüljön az aszfalton (azaz a gumi álló helyzetben legyen az aszfalthoz képest).

nick2005 2009.06.30. 23:44:06

@Telperien: nem tudom miről vitatkoztok, de végét bizonyára elírtad. Gondolom az ABS-ről van szó. Éppen az a lényeg, hogy a gumi NE álló helyzetben legyen az aszfalthozn képest.

Füvész 2009.06.30. 23:48:00

Papírautó... (?)
Szomszédasszonyunk a gyereket vitte volna valahová, országúton a kanyarban másik autós átváltott a balrahajtsra, frontálisan ütköztek. Nyilván volt némi fékezés is, de a pontos sebességet nem tudom.
Igaz, ez nem a régi Swift volt, de a "papír" az "papír".
Légzsákok nyíltak, a Suzi eleje megszűnt létezni (nem gyűrődött: eltűnt – hazaszállították, hetekig itt ált az utcában).

A lényeg az, hogy a szomszéd és a gyerek kisebb sérülésekkel megúszták.

Van ott más is, nem csak papír...

Gordini 2009.07.01. 00:03:44

@Telperien:
Bizony,bizony. A legnagyobb fékhatás a még éppen gördülő,csúszáshatáron levő kerekekkel érhető el (feltorlódó hó,sár kivétel,persze).
Erre hivatott az ABS tulajdonképpen - nomeg az irányíthatóság kedvéért.

SilverGhost 2009.07.01. 00:07:13

@Füvész: Valóban, a Swift II már nem papírautó. Azonban vedd figyelembe, hogy a Suzukinak 2005-ben, az új swift megjelenésekor sikerült végre átlagos törésbiztonságot szavatolnia.

Boldog 2009.07.01. 00:44:02

@vmaast: Az ABS csak nagyon csuszos feluleteken (jegen, aprokavicson) eredmenyez hosszabb fekutat. Mindenhol mashol rovidebbet. Nezz utana.

ommm 2009.07.01. 01:17:50

@hamika 2: :)
Munkával együtt? Na, engedelmeddel, ezt nem hiszem. De tényleg :)

airbus320 2009.07.01. 02:25:31

Végigolvastam az összes kommentet és tényleg nekem is tele a hócipőm azzal, hogy fikázzák a swiftet. Én trabant 601 limuzinon tanultam meg vezetni, 4 év után sikerült átülnöm egy null km-s 1.0 swift 3 ajtós GS-be elektromos ablak sport ülés stb... Hát mit mondjak kerestem sokat akkor tájt autót nem igen volt amit kedvezőbb hitel és vételár feltételekkel adtak volna. A trabanot 250.000 Ftért számították be 70 ezerért vettem :-) Az első úton 2 személlyel lementünk Egerbe meg vissza 4,9l/100km volt a fogysztás bejáratós motorral. Trabant 7l/100km. Használtam 4 évig 120 ezer km-t tettem bele ez idő alatt. 1 probléma volt vele ami miatt szervízbe kellett vinnem kiment egy ellenállás a motortérben emiatt nem müködött a fordulatszám mérő. Igaz 1,5 évesen elkezdett zörögni a sok kopogós műanyag miatt, és hogy fapados, de megbízható alkatrész hozzá kb annyiba kerül mint a Trabihoz. Jártam vele sokat autópályán, és ami miatt váltottam az a klíma hiánya, lehúzott ablak=nagy szélzaj. Autópályán 140km/h folyamatosan nem volt probléma ekkor 4000f/perc a motor fordualtszáma. kb 165km/h volt a végsebessége. Most egy Lexus IS200-t vezetek már 4 éve, nem kell elmesélnem gondolom a különbséget,de ettől nem rosszabb autó a Suzuki.Barátnőmnek van most egy 1.3 as swiftje és nagyon sokszor azzal járok ebben már van klíma. Szóval jó kis autó ez nem kell fikázni. Netről letölthető a szerelési kéziköny és gyakorlatilag saját magad is megoldhatod a szervízt könnyedén ha van kis gyakorlatod, és szerszámaid.

yerico1 2009.07.01. 07:19:19

Jó kis kocsi a Swift, nem kell szidni. Tiszta fapad, meg minimálautó, de minimálpénzért. Ha többet akar az emberminőségérzetben, költsön rá többet. Ez nem az a kocsi, csak teszi a dolgát, ritkán romlik el, olcsó javítani, nem is akar több lenni. Jelen gazdasági helyzetben a legtöbben ezt várják el a kocsitól. Ja, és nincs alulmotorizálva! Fontos szempont. 700 kilóhoz 50 lóerő simán felér a mai 1.4-es alapmotoros alsó-közepesek teljesítményéhez.

300SD 2009.07.01. 07:34:53

Mercedes a családi atóink lassan 30éve,de másod autónak volt 95-ben az első sedanok egyike,klímával.Akkor még utána fordultak az emberek az utcán,tökéletes autó voltmég üzleti megbeszélésekre menni is vele!
Igénytelen,elnyűhetetlen konstrukció,csak a lemezei ne lennének olyan vékonyak.
És még egy magasztosnak hangzó tény,magyarországot a suzuki ültette át a trabantokból,ladákból,az akkori áhított nyugati autóba!!

citrix 2009.07.01. 08:56:36

A magyar alkalmazotti fizetésekből reálisan Suzukit vagy hasonló képességű alsókategóriás autót lehet venni és fenntartani.Venni sok év kuporgatás (hitelre vett Suzukinak nem sok jövője van) fenntartani ügyes beosztás.Lehet ábrándozni Golfról,Tuaregről,Honda Jazz-ről,de ezek nem Swift kategóriájú autók sem minőségben sem árban.Az osztrák fizukat ne mérjük a magyarhoz,a különbség 6-10-szeres.Naná hogy ennyiből nem bolhaautót akar óccsóér a labanc.Én se ilyet akarnék,de ebből lehet választani,és azért elég használható.Ezt a suttyóknak nehéz fogni,de a Skoda 120-as,Lada,Trabant nemzedéke nagyra értékeli.Azt is borítékolni lehet,hogy beláthatatlan ideig az autó lesz továbbra is a kormány szemében a SZENT TEHÉN,amit gátlástalanul lehet fejni.És milyen jó,mert etetni nem is kell ehyáltalán,legfeljebb hazug ígéretekkel.

esde 2009.07.01. 09:36:17

Azta q...:D:D:D

Egy hónapja szuzukizik, vagy mennyi???

És már láthatók az első kórtünetek:
- magyarázzuk meg magunknak hogy a szar az valójában jó, sőt direkt nekünk találták ki...
- persze hogy beengedik mert egy szuzukist is akkor kezd utálni az ember amikor oda nem illő módon viselkedik a forgalomban, minden autóst akkor utálnak mikor nem konformizálódik (legyen az bármi "über-teknik" mert azt hiszi az "óriási" technikai fölénye egyben engedély a parasztságra, legyen az egy szuzukis, aki a esélytelenek lelki nyugalmával okoz másoknak kellemetlen pillanatokat) legyen bármi ha normálisan közlekedik akkor a nagy többség előzékeny és viszont normális.

Tekintve hogy a kollega már ült rendesebb autóban, ezért feltételezhető hogy tud osztani, szorozni, pénzt beosztani, keresni pénzt stb. Tehát a vezetés sem okozhat problémát neki. Ebből következik hogy nem a tipikus szuzukis, (a tipikus szuzukis nem a többség, hanem azok akik alapján sajnos megítélik őket, a többség észrevétlen)

A gond ott kezdődik ha majd elkezded bizonygatni az utakon hogy attól függetlenül, hogy nem megy mégis be tudsz vágni a másik elé, vagy csak azért is megmutatod, visszaváltasz ha előznek meg hasonlók.
Azt nem feltételezem hogy ne tudnád felmérni az autó képességeit, mert ez szokott a másik probléma lenni.

De remélem figyeled magad kívülről is mert azért van pár olyan apróbb kirohanás az általad írt levélben ami már csírája lehet a "suzukis" mentalitás megszületésének.
Egyértelmű hogy persze rányomja a bélyegét az emberre amivel közlekedik.

Vigyázz mert elragadja a lelked a qva nagy magyar valóság és nincs megállás:D

És még egyszer részvét hogy ilyen helyzetbe kerültél... hogy megloptak.... nem is kevéssel, és drukkolok hogy mielőbb csak egy érdekes időutazás legyen ez a kaland. És újra valami komolyabb járgány volánja mögött ülhess!

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2009.07.01. 09:38:51

swift és autópálya.
2-es 100, 3-as 150, 4-es 180, de ötössel ne próbálkozz mert csak lassulni fog.
Ezt csak a max 140-es végsebességre írom,
és érdekes de nem hullik szét.

Nagyon sokat nem is tudják, hogy hol van 75 lóerő egy swiftben(kb 6000 körül), max45le- ig jutnak.
Azért van az a mendemonda hogy nem megy.
1 személlyel 1.9 piros betüs tdi vw-ket 100-ig lenyeli, mert egy jó állapotú 10,5 alatt van 100-on.(mondjuk azért mert nem kell váltani csak egyet)
Már nincs meg, de szép emlék a sok meglepődött autós...

Escobar888 2009.07.01. 09:41:48

Jártam céges 1.0 swiftel 1.5 évig. Soha sehol nem hagyott ott pedig amit az kapott szegény. Szóval ha meg tudunk barátkozni a gondolattal, hogy nagyon törékeny és új korában is ronda volt. Akkor ezt leszámítva remekül használható városi autó. 2. autónak meg tökéletes. Persze klíma azért nem árt.
Ezzel szemben az ú swift már egy más kategória. Korszerű és legalább ugyan olyan jó mint a hasonló kategóriába bármelyik másik gyártó autója. Aki az új swiftet szidja az már tényleg nem teljesen normális. El van rugaszkodva a valóságtól.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.01. 10:24:17

@citrix: "Ezt a suttyóknak nehéz fogni,de a Skoda 120-as,Lada,Trabant nemzedéke nagyra értékeli."

Vagy itt mindenki már jóval a rendszerváltás előtt menő nyugati járgányokkal járkált...

Dzsok42 2009.07.01. 10:52:54

Bizony,bizony ezek az autók jó szolgálatot tettek és tesznek a Magyaroknak. Tényleg milyen szerencsénk van,hogy nem skodát,dachiát...-ot gyártanak nálunk,mert rámenne a gatyánk a szervizelésre.
A régiek a maguk idejében nagyon simán ,hozták az átlagautók szintjét,ugye valamiben még többet is. Végre már tudják is értékelni a magyarok és azok akik 15-20 éves audikkal jártak elhallgattak és vettek Ők is egy suzukit,de ha nem azt vettek akkor is elismerik ma már. Végre felébredtünk! :) Már csak a választásokon kell ezt tenni jövőre! :)

bubu88 2009.07.01. 10:58:52

@nick2005: kinematika első óra: gördülő korong talppontjának (azaz annak a pontjának, amelyik érintkezik a talajjal) sebessége 0 a talajhoz képest. Blokkolt kerekeknél viszont a gumi minden pontjának az autóhoz képesti sebessége 0, a talajhoz képesti közel sem (pont annyi, mint az autóé, hiszen ha a keréknek nincs relatív mozgása az autóhoz képest, akkor közös merev testnek tekinthetjük). Úgyhogy jól írta Telperien :)

bigpond 2009.07.01. 11:03:56

Roberto

"Egyébként pedig az autó fogyasztása 5,5 liter egy hétszáz kilométeres úton, félig autópályán. Mit is mondhatnék? Elégedett vagyok."

Akkor milyen elegedett leszel ha a benzinar atlepi a 400Ft-os hatart.
jon ez is nemsokara.

most pedig lehet hulyezni!

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.07.01. 11:18:24

@Lui_:
"hol van 75 lóerő egy swiftben(kb 6000 körül) [...] egy jó állapotú 10,5 alatt van 100-on."

nna, akkor pár száraz adat a (régi) swiftről:

1.0 8v : 53le@5700, 76nm@3300,
1.3 8v : 68le@6000, 99nm@3500,
1.3 16v : 85le@6000, 106nm@3000,
1.6 16v : 93le@6000, 133nm@3500,

egy kis törésteszt:
www.freeweb.hu/szabolcsswift/toresteszt.htm
abból is a vége az érdekes, a svéd Folksam összesítő táblázata:
www.freeweb.hu/szabolcsswift/folksam.gif

SilverGhost 2009.07.01. 11:23:33

@Lui_: az 1,9piros betűs TDI-k tudták hogy te gyorsulni akarsz?

Tipikus kisebbségi komplexus. Akkor is megmutatod a vw-nek hogy a Suzuki a jobb!

karlmann 2009.07.01. 11:31:16

Valaki beszélje már rá a srácot, hogy a rendszámtáblát rakja át a helyére a lökhárítóra, mert ilyen k..va melegben sz..á főzi a motort!

Tucsok84 2009.07.01. 11:43:27

a suziban az a jó, hogy érzed az autót a gáz fékpedál nem esik be a lábad alatt ha csak ráteszed a lábad ha bénán engeded fel a kuplungot rángat ha 1esben halladsz kis gáz adásra elvételre is :D. kicsi és belülről is annak érzed :). 80ig jól gyorsul, de a 80-120 az már sok idő :D.
lámpánál is simán otthagya a sort csak túl könnyű és a virsli gumimatt minden combosabb indulás gumicsikorgással párosul. nagysebbeségnél kanyarokban is jól viselkedik. 180nál persze csak lejtőn csak hangos, de stabil, persze szélcsendben.
jó kis kocsi ütközni koccani nem szabad és parkolásnál is figyelni kell, mert főleg a lökösről nagyon szeret leszaladni a festék?

ipari_fostalicska 2009.07.01. 12:08:05

@esde: Veled kár lenne vitázni, ezért nem is teszem. Maradj csak ilyen felfuvalkodott tipikus magyar, biztosan vannak, akik így szeretnek. Gondolom Swiftet csak kívülről láttál, ezért írod, hogy nem megy. Ja persze nem 2.0 TDI-k ellen, mert ott persze, hogy esélytelen. De minek is magyarázom, hiszen ez egy szar autó, jajj istenem,ráadásul szuzukissá válik az ember, esde megmondta, tünetei vannak.

@Lui_: látod Te is hozzájárulsz ahhoz, hogy negatív legyen az autó és az azt vezető emberek megítélése. Ne haragudj, de röhögnöm kell azon, hogy lehagyod az 1.9 PDTDI-ket. Meg is teszem, HÁHÁHÁ. Lehet, hogy amíg Te üveghangon pörgeted a verdát, addig a másik elautózgat 2500-as fordulaton, szépen nyomatékból és szarik rá, hogy Te éppen versenyzel. Sajnos nem, nem tudsz meglepetést okozni. Még az 1.3 16v sem váltja meg a világot, bármennyire szeretnéd is. Hidd el van összehasonlítási alapom, mert nekem is Swiftem van immáron hetedik éve, ellenben szolgálati autóként hajtottam TDCi Fordot, HDi 407 SW-t, ezeket nem üti a Swift. De nem is erre való, hanem arra, amire kitalálták. Arra viszont tökéletesen megfelelő, ezekkel a szarozókkal pedig nem kell foglalkozni.
Megmosolyogtató az is, hogy sokan szidják a kis csomagtartót, de könyörgöm, nem családi autó, nem szabad tőle olyasmit elvárni, amire nincs felkészítve. Sok nyomi...

flin 2009.07.01. 12:25:29

"légszűrő, olajszűrő, olaj" nálam már itt megvan az 50e :)

vmaast 2009.07.01. 12:25:38

@Telperien: Ezt most hirtelen csak a Wikipédiából, de nem nyitok vitát.


""Általában a gördülő súrlódás kisebb, mint a csúszó súrlódás..[3] A \mu_g \, gördülő súrlódási tényező tipikus értéke 0,001.[4]

Egy példa: a testek könnyebben mozgathatók akkor, ha érintkező felületeik közé görgőket helyezünk, vagy maguk a testek gördülnek el egymáson. Ilyenkor a felületi egyenetlenségek elfordulás közben, mint a fogaskerekek – kiemelkednek egymásból. Ez az oka annak, hogy – azonos feltételek mellett – a gördülési ellenállási erő kisebb, mint a csúszásnál fellépő súrlódási erő."

Szóval legyen Neked igazad, csak aztán ne csodálkozz, ha begurulsz egy kereszteződés közepébe ;-)

_fogaskerék_ 2009.07.01. 12:30:13

@vmaast: Te jó ég, ezek az autó-gyártók meg szívatják a népet az ABS-szel! :D

_fogaskerék_ 2009.07.01. 12:43:47

A tapadási meg gördülési ellenállás nem a fékezésről szól, hanem arról, hogy nehezebb egy autót elindítani, mint mozgásban tartani. Fékezéskor az a lényeg, hogy a csúszó-súrlódási erő kisebb mint a tapadó-súrlódó erő. (mek.niif.hu/00000/00056/html/082.htm)

Ezért általában rövidebb a fékút ABS-szel, de persze nem mindig.
hu.wikipedia.org/wiki/ABS

vmaast 2009.07.01. 12:44:05

@Telperien:

Ja, most látom, hogy csak összekeverted a dolgokat.
A surlódásit (blokkolt csúszó kerék) nem a tapadásival (álló kerék) kell összevetni, hanem a gördülésivel (ABS miatt forgásban lévő)!

kewcheg 2009.07.01. 12:51:15

Szerintem csakaz a baj a Swiftekkel, hogy Magyarországon- is - gyártották, gyártják őket.A magyar ember ezért lenézi, mert nem tudja elhinni hogy saját honfitársai is tudnak autót összereszelni.Amikor itt elkezdődött a gyártás, akkor '92-ben milyen is volt a többi japán kisautó?Pl. gömbölyű Daihatsu Charade,szappantartó Colt,Toyota Starlet,Mazda 121 és még sorolhatnám. Ki emlékszik ezekre? Én láttam, fogtam mindet,emlékszem, hogy ugyanolyan vagy rosszabb színvonalú kiskocsik voltak mint a Swift.Bár kétségtelen hogy egyik sem készült 2003-ig.Vajon mi lett volna ha a Mazda kezdi el itt az összeszerelést. Most az lenne a leglenézettebb kisautó az országban.Tény hogy nyugaton szinte elvész a Swift a többi márka között.De vajon mennyi Daihatsu Sirion futkározik Ausztriában? Hát az se valami sok lehet.A Suzi felvevőpiaca - a magyaron kívül - zömmel India, Pakisztán,a terepeseké Kanada,Usa.Nyugat Eu.-ban ebben a szegmensben akkora a hajtás, hogy művészet lenne felülüberelni a már több évtizede ott lévő francia, olasz,német márkákat.Itthon egy nagy rést töltöttek be vele gyorsan a japánok.

kewcheg 2009.07.01. 12:51:35

Szerintem csakaz a baj a Swiftekkel, hogy Magyarországon- is - gyártották, gyártják őket.A magyar ember ezért lenézi, mert nem tudja elhinni hogy saját honfitársai is tudnak autót összereszelni.Amikor itt elkezdődött a gyártás, akkor '92-ben milyen is volt a többi japán kisautó?Pl. gömbölyű Daihatsu Charade,szappantartó Colt,Toyota Starlet,Mazda 121 és még sorolhatnám. Ki emlékszik ezekre? Én láttam, fogtam mindet,emlékszem, hogy ugyanolyan vagy rosszabb színvonalú kiskocsik voltak mint a Swift.Bár kétségtelen hogy egyik sem készült 2003-ig.Vajon mi lett volna ha a Mazda kezdi el itt az összeszerelést. Most az lenne a leglenézettebb kisautó az országban.Tény hogy nyugaton szinte elvész a Swift a többi márka között.De vajon mennyi Daihatsu Sirion futkározik Ausztriában? Hát az se valami sok lehet.A Suzi felvevőpiaca - a magyaron kívül - zömmel India, Pakisztán,a terepeseké Kanada,Usa.Nyugat Eu.-ban ebben a szegmensben akkora a hajtás, hogy művészet lenne felülüberelni a már több évtizede ott lévő francia, olasz,német márkákat.Itthon egy nagy rést töltöttek be vele gyorsan a japánok.

_fogaskerék_ 2009.07.01. 12:52:45

"A gépjármű forgalom biztonságának egyik fő követelménye a csúszásmentes fékezés. Ennek a követelménynek a fékerő szabályozásával lehet eleget tenni.

A fékezéskor fellépő ún. tapadó súrlódás mindenkor nagyobb a csúszó súrlódásnál. Mindaddig, amíg a kerék forog, a tapadás érvényesül, de a fékhatás növekedtével blokkol a kerék, és a csúszó súrlódás lép előtérbe. ilyenformán csökken a fékhatás, s ezáltal a kocsi elveszti iránystabilitását. Mindezeken kívül a csúszó súrlódás folytán erősen kopik a kerékabroncs. Amint a fékerő eléri a tapadóerő nagyságát, megszűnik az oldalirányú tapadóerő is. Ha ekkor a járművet akár oldalszél, akár valamilyen más oldalirányú erő hatása éri, akkora forgatónyomaték keletkezik, hogy közömbösítésre semmiféle stabilizáló nyomaték nem képes. A jármű farol, elveszíti kormányozhatóságát, balesetveszélyes helyzet áll elő."

KISS GYŐZŐ okl. gépészmérnök
SZAKÁLLAS CSABA okl. villamosmérnök

www.haditechnika.hu/Archivum/197004/700406.htm

papa33 2009.07.01. 12:54:06

Lehet acsarkodni a Suz-ra (sztem azok, akinek épp vagy erre sem tellik, vagy a jelenlegi gépével épp tele a hócipője), de az átlagember megbízható autója. Nem egy ember komolyabb gépből ült át. A sok más egyéb a közlekedési kultúránk része.
Swift I korának megfelelő, ne felejtsük közel 20 éve létezik, anno kis AX, Peu 10x vagy elődei, első Clio, R5 kb azaonos kategória és törésben sem más, láttam Xsara seggét eltűnni Swift (igaz egészségesen púpos-mocitetejétől), a púp azért alakul ki, mert a két kis kampó a szélvédőbe becsúszást akadályozza meg. Hasonló terjed Renaul, FabiaII ajtó alján kampó-ha látta valaki...
Swift II keresem a képet, néhány éves kép AstraG Swift kocc szemből, kb azonos sérüléssel-4* mindkettő. Fogyi:Kisautónál kiváltképp lábfüggő, sztem a 5.5-11 l közt minden lehet, az 1.2 Fabia más?-és ha hajtják? Az a sok felelőtlen 0%120 hós meg más márkánál is előfordul.Azért kíváncsi lennék, ha megykérdeznénk Aveo-Clio-Suzuki tulajt 3 évesen, milyenek is lennének a vélemények? De a Suzukit sikk fikázni, más országban ha megszakadnak se vesznek idegen gyártótól sokan, nem hogy még fikáznák.(Csak itt építik össze) Az igaz, nem különb, nem hibátlanabb de legalább annyira megbecsülendő mint bármely más márka. Akcióban az SX4 nem sokkal drágább a dákónál (ha akarunk szervot-klímát)...
De biztos a Suzuki az, amit újként, összevetünk egy szupercsipesPDTDI azonos árú koromgéppel (fű alatt 300 k km felett) hogy aztán lássuk mire jutunk. (Igaz, itt a Lexus is bejött...)Az új Suz ugyanis gond nélkül teszi a dolgát min 10 évig... ez van. Azért EU is csak megvette a legyártott közel 200 000 db-ot.

kewcheg 2009.07.01. 12:58:58

A kisméretű csomagtartóért csak az reklamáljon, akinek az értékesítő olyat ígért, hogy az autó kis csomagtartóval történő megvételét követően annak térfogata záros határídőn belül meg fog nőni....Aki ilyen ígéretet nem kapott, azt kapta, amit látott a szalonban...:)

Dzsok42 2009.07.01. 13:00:14

A feleségem azt mondja,hogy aki egy olyan autót fikázz ami megbízható és olcsó fenntartani és nem 20milliós autóból beszél (nagyképűen)az valószínűleg azért fikázza az ilyen autókat,mert valami problémája van máshol általában a nőkkel... :D Én hajtom az Sx4em megbízható jól megy.....(előtte a régi swift is ilyen volt nekem) és foglalkozok az asszonnyal ,nyaralással...mert nem kell idegeskednem a javítási költségek miatt. Akinek meg kisebbségi érzése van és azt mondja,hogy a vw polo 75lóerővel neki jó autó az vegyen azt ,remélem kifogja amiben nemkell váltót cserélni. Én nem izgulok. Ismerem a márkát és autószerelőként nagyából mindről tudom milyen. Akinek meg kell a kompenzáció az valahogy kompenzáljon.

Telperien 2009.07.01. 13:12:52

@vmaast: Na ha már wikipedia... :) Csak kicsit kell feljebb olvasni:
"Közismert a blokkoló kerekű gépkocsik példája: a kerék és aszfalt közötti súrlódási tényező addig, amíg a kerék nem csúszik meg, hanem gördül, nagyobb, mint megcsúszás esetén. Ha erősen fékezünk, a kerék egy idő múlva megcsúszik és hosszabb lesz a fékútja. Ha fékezés közben „pumpálunk”, vagyis periodikusan taposunk a pedálra, akkor a megcsúszás után újra tapadni fog a kerék és a fékút kisebb lesz, mint állandóan lenyomott fékpedál esetén. Ezt a működtetést az blokkolásgátló (ABS) rendszerek automatikusan elvégzik helyettünk."

Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ABS-el RÖVIDEBB a fékút, ezért is használják. Nem tudom hová lett az a hozzászólásod amiben azt írtad, hogy ABS-el hosszabb a fékút... Erre reagáltam. Igen, vannak helyzetek amikor hosszabb (pl. lásd wikipedia ABS címszó), de általában jobb, mint ABS nélkül.

Egyébként meg sztem ugyan arról beszélünk, csak a megfogalmazások félreérthetőek. Azért zavaros az egész, mert egyszer súrlódás alatt a súrlódási tényezőt, másszor pedig a súrlódási erőt értik. :)

esde 2009.07.01. 13:14:50

@ipari_fostalicska: itt kezdődnek a gondok, hogy amikor valaki egy szuzukiról elhatározza hogy márpedig az jól megy (mert ugye a reklámban is azt mondták) és ami annak fölötte van akkor az paranormális jelenség tehát ami a szuzukinál több vagy jobb a NINCS, nem is kell számításba vennie.

Ebből következik a legtöbb baj.

Dehogy nem megy, egyenesen alkalmas arra hogy szívasd a másikat... mert meglehet tenni hogy visszarakod 3.-ba és padlózod és örömittasan veszed észre hogy jé nem tud megelőzni (addig az 1 másodpercig míg nem vette észre a másik ezt). Azt nem fogod fel hogy lehet 5-ben lendületből egyszerűen ki akart kerülni.
És ha ő visszaváltana akkor végig tolhatna a városon maga előtt görgetve...

"ez a baj hogy: a szuzuki nagyon jó autó, a szuzuki qvára megy, a szuzuki az isten..."

Nem el kell hogy mondjam, egy fostalicska! életveszélyes ipari hulladék, a gyártási költséget előrébb helyezik mint a végfelhasználó életének védelmét.
Olyan terméket állítanak elő ami a pic azon szegmensét célozza aki nem tud kellő körültekintéssel mérlegelni.

Mondok egy egyszerű példát:

Egy digitális fényképezőgépet két féle képpen lehet vásárolni:

1: megnézem hogy néz ki, meg hány megapixeles, és amelyiknek a legnagyobb a kijelzője, és legnagyobb felbontású képet tudja csinálni, és a pénzembe belefér megveszem.
Na az ilyen vesz szuzukit. Mert elhiszi azokat a mutató-számokat amit neki találtak ki hogy lenyűgözzék vele. De a valós értékről semmit nem mutatnak.

2: Elolvasod a kamera leírását, elolvasol pár tesztet, megnézed mekkora a CCD lapka benne, milyen kártyára ment, milyen optika van rajta, vagy milyenre cserélhető, milyen tartozékokat lehet hozzá venni, milyen formátumokban tud menteni, és valahol az utolsó paraméterek közt megnézed azt is tud-e elég nagy felbontású képet csinálni az elvárásaidnak megfelelően.

Tehát az első ember bemegy e médiamárktba, megveszi az első kompakt gépet, ami 12megapixeles és 80x digitális zoom van rajta. Örül és dicsekedik vele az ismerőseinek mert ő az élet császára.

A másik ember gyűjtöget, tervez, megfontol, aztán keres, kutat, és végül vesz valami fekete izét, ami kicsit drágább mint az előbbi rettenet, fele-olyan felbontású. Hazamegy kikapcsolja a digitális zoom-ot, majd elkezdi próbálni a funkcióit.

Az egyik ember szép képeket fog készíteni, majd örömmel fogja azokat nézni.

A másik nagyon sok képet fog készíteni, és közben büszkén hírdeti hogy akkora felbontással hogy nem fér el a gépén.

Na érezzük a párhuzamot?

Az egyik megérti a valós értéknek ára van, és nem feltétlenül a technikai számok alapján mérlegelhető.

A másik a marketing általá feldobott gumicsonton rágódik. Ennyi.

Te tudod melyik csoportba tartozol.

Én nem vagyok felfuvalkodot, ha figyeltél leírtam a szuzukisok nagyrésze észrevétlen, a racinger, vagy vezetni nem tudókkal van a gond. Akik azt hiszik a tömeg-lóerő arány az ami eldönti az életüket.

És igazuk is van, mert minden más szerencse kérdése miután beültél egy szuzukiba.

Mint a fényképező gép , az egyik akár munkaeszköz is lehet a másik meg szerencse kérdése hogy mit fényképez épp.

Lehet lovagolni a számokon de összességében akkor is az mondom hogy egy 20-éves elsőkategóriás autó is sokkal több örömöt ad mint egy 4kerekű esernyő. Felfogás kérdése.
Mai autókkal ne is hasonlítsuk össze inkább.

esde 2009.07.01. 13:15:02

@ipari_fostalicska: itt kezdődnek a gondok, hogy amikor valaki egy szuzukiról elhatározza hogy márpedig az jól megy (mert ugye a reklámban is azt mondták) és ami annak fölötte van akkor az paranormális jelenség tehát ami a szuzukinál több vagy jobb a NINCS, nem is kell számításba vennie.

Ebből következik a legtöbb baj.

Dehogy nem megy, egyenesen alkalmas arra hogy szívasd a másikat... mert meglehet tenni hogy visszarakod 3.-ba és padlózod és örömittasan veszed észre hogy jé nem tud megelőzni (addig az 1 másodpercig míg nem vette észre a másik ezt). Azt nem fogod fel hogy lehet 5-ben lendületből egyszerűen ki akart kerülni.
És ha ő visszaváltana akkor végig tolhatna a városon maga előtt görgetve...

"ez a baj hogy: a szuzuki nagyon jó autó, a szuzuki qvára megy, a szuzuki az isten..."

Nem el kell hogy mondjam, egy fostalicska! életveszélyes ipari hulladék, a gyártási költséget előrébb helyezik mint a végfelhasználó életének védelmét.
Olyan terméket állítanak elő ami a pic azon szegmensét célozza aki nem tud kellő körültekintéssel mérlegelni.

Mondok egy egyszerű példát:

Egy digitális fényképezőgépet két féle képpen lehet vásárolni:

1: megnézem hogy néz ki, meg hány megapixeles, és amelyiknek a legnagyobb a kijelzője, és legnagyobb felbontású képet tudja csinálni, és a pénzembe belefér megveszem.
Na az ilyen vesz szuzukit. Mert elhiszi azokat a mutató-számokat amit neki találtak ki hogy lenyűgözzék vele. De a valós értékről semmit nem mutatnak.

2: Elolvasod a kamera leírását, elolvasol pár tesztet, megnézed mekkora a CCD lapka benne, milyen kártyára ment, milyen optika van rajta, vagy milyenre cserélhető, milyen tartozékokat lehet hozzá venni, milyen formátumokban tud menteni, és valahol az utolsó paraméterek közt megnézed azt is tud-e elég nagy felbontású képet csinálni az elvárásaidnak megfelelően.

Tehát az első ember bemegy e médiamárktba, megveszi az első kompakt gépet, ami 12megapixeles és 80x digitális zoom van rajta. Örül és dicsekedik vele az ismerőseinek mert ő az élet császára.

A másik ember gyűjtöget, tervez, megfontol, aztán keres, kutat, és végül vesz valami fekete izét, ami kicsit drágább mint az előbbi rettenet, fele-olyan felbontású. Hazamegy kikapcsolja a digitális zoom-ot, majd elkezdi próbálni a funkcióit.

Az egyik ember szép képeket fog készíteni, majd örömmel fogja azokat nézni.

A másik nagyon sok képet fog készíteni, és közben büszkén hírdeti hogy akkora felbontással hogy nem fér el a gépén.

Na érezzük a párhuzamot?

Az egyik megérti a valós értéknek ára van, és nem feltétlenül a technikai számok alapján mérlegelhető.

A másik a marketing általá feldobott gumicsonton rágódik. Ennyi.

Te tudod melyik csoportba tartozol.

Én nem vagyok felfuvalkodot, ha figyeltél leírtam a szuzukisok nagyrésze észrevétlen, a racinger, vagy vezetni nem tudókkal van a gond. Akik azt hiszik a tömeg-lóerő arány az ami eldönti az életüket.

És igazuk is van, mert minden más szerencse kérdése miután beültél egy szuzukiba.

Mint a fényképező gép , az egyik akár munkaeszköz is lehet a másik meg szerencse kérdése hogy mit fényképez épp.

Lehet lovagolni a számokon de összességében akkor is az mondom hogy egy 20-éves felsőkategóriás autó is sokkal több örömöt ad mint egy 4kerekű esernyő. Felfogás kérdése.
Mai autókkal ne is hasonlítsuk össze inkább.

Telperien 2009.07.01. 13:17:27

@nick2005: Szia!

Úgy értem a gumi azon része, amely éppen tapad LEGYEN álló helyzetben az aszfaltHOZ KÉPEST. Magyarán ne blokkoljon és ne csússzon. Szóval asszem nem írtam el :)

Escobar888 2009.07.01. 13:42:17

@esde: Elmondom én, hogy vettem meg a swiftet.
Volt egy nagyon szeretett nagy autóm 124 merci. 2.6/6 henger, bőr és automatán kívül fullos.
Kényelemes volt és nagyszerű érzés volt, hogy nem kellett előzésnél vissza kapcsolni. ÉS még sorolhatnánk hiszen egy legenda az az autó.
Természetesen koránál fogva elő jött egy két hiba és ezért szervizbe kellett járni vele elég gyakran. Nem volt drága a javítás, de nem szerettem az állandó programot, hogy az autóm napokat vár arra, hogy javítva legyen.
Mindezek mellett volt egy igen rossz tulajdonsága. Állandóan szomjas volt és nekem munkába járáshoz kellett valami más ami gazdaságosabb és megbízhatóbb.

Autó szerelőm tanácsára aki azt mondta, hogy ha nem akarok hozzá gyakran járni akkor 3 márkát tudna igazán ajánlani. Igen közötte volt a suzuki és még másik két japán nagyobb, elismertebb márka.
Kis autóban gondolkoztam ezért a kategórián belül megnéztem a versenytársakat. Teszt vezettem is. Közben szorgalmasan jegyzeteltem, hogy mi tetszik mi nem. Külső, belső, vezetési élmény, menetdinamika, felszereltség, gazdaságosság. Igyekeztem mindent körültekintően mérlegelni.
Elolvastam sok népítéletet is.
Ezek tükrében lett új swiftem.

Azt gondolom, hogy nem döntöttem rosszul. A vele egy kategóriában lévő autók közül nem lóg ki a sorból. Bizonyos pontokban gyengébb. Viszont van amiben jobb.

Igaz vissza kell váltanom előzéshez általában, de mit is várhatnánk többet egy 1.3 as motortól? Ahoz képest meg igen is jól megy. Nagyjábol az 1.4 es honda szintet tudja.

takitabe 2009.07.01. 13:53:28

@nick2005: úgy értette, hogy a gumi épp aszfalttal érintkező tenyérnyi része álló helyzetben legyen az aszfalthoz képest=ne csússzon

Pistikeee 2009.07.01. 14:27:24

elnézést a beleszólásért, de aki szerint abs-el hamarabb megáll az autó,az vagy nem vezetett még életében, vagy k-ra nem tud...bármikor, bármilyen körülmények között, bárkivel, bármilyen autóval megmutatom, ha érdekli...abs szerepe:irányítható marad az autó!nem hamarabb megállni!!!

nick2005 2009.07.01. 14:56:01

@Telperien: Oké most már értem, hogy akartad fogalmazni. Én nem gondolkodtam ennyire "fizikusként". Csak annyit tudok, hogy a kerék ne blokkoljon, hanem forogjon, akkor előbb meg lehet állni. Ez talán nem teljesen pontos tudományos megfogalmazás, de szerintem a szomszéd Feri bácsi is megérti :)

hamika 2 2009.07.01. 15:08:03

@ommm:
Az összegböl kivontam a felsorolt alkatrészeket és hozzáadtam a munkadijat.
52.000-huf a teljes összeg, -15.000-huf munkadij = 37.000 amit alaktrészért-olajért lett fizetve.
Ennek a nagyker ára nállunk 27-28.000-huf :)
De szerelést mi nem csinálunk.

papa33 2009.07.01. 15:26:10

ABS, ha előjött: azáltal marad IRÁNYÍTHATÓ -és ez a cél- az autó, hogy blokkoláskor visszavesz a fékerőből, majd kerék forgásakor újra növeli, és ezt ismétli kb 7-12-szer másodpercenként, nos amikor old, akkor csökken a fékerő, és ezért NŐ a fékút.És 3-5 km/h alatt nem működik a biztos megállás érdekében... és hátrafelé is működik, mint sok autó sebességmérője (csak érdekesség).Fizika szerint a gördülő-tapadó súrlódás nagyobb mint a csúszó, ezért a gördülés, kb 80% optimális.
Suzuki: amikor megjelent az Ignis, (most a hazaira gondolok 2003), na abban új volt nekünk az elérhető árban a sebességfüggő elektronikus szervokormány, a VVT változó szelepvezérlés (Swift 1.5, SX4 1.6), a kiakadó biztonsági pedálok. Még egyszer, az elérhető-viszonylag olcsó kocsikban.Jobbára a németek nem is tudják mi az a VVT, a Twinport szelepnél leragadtak, ami el szokott romlani, tudjátok, 2 szívószelep aztán mégsem/hengerenként.) Erről nem beszélnek. Az alap Golf mekkora élményt nyújt az 1.4 16V 75-80? LE kb 120 NM?
Ha autót hasonlítunk autós élmény szempontjából, hát a Suz 114-118 Nm. nem hasonlítható össze 340 NM-rel... ez ezt tudja, de 1000-6500 között használható, van aki a dízelt azért utálja, mert 1800-3500 és vége a dalnak.

Pistikeee 2009.07.01. 15:46:52

igen, a fizikai magyarázat ez.én vezetéstechnikai szempontot néztem, nem fizikait...de fizika ide, vagy oda, télen abs relé bent pihen a kesztyűtartóban, így nem éri az embert kellemetlen meglepetés, tudja mit fg csinálni az autója

iblat 2009.07.02. 00:04:38

bluecolibri nagyon tetszett a véleményed :))

én kb 50.000 km-t vezettem swift-et de összetört, Kitörtem vele egy villanyoszlopot :( Az idegességen kívül nem sok bajom lett, szintén az öcsémnek. Nem érdemes javíttatni DEE most is swift-et fogo venni!!!! MERT ár-fogyasztás-fenntartás nagyon jó. ÉSSS nem kell buszoznom!!

Dzsok42 2009.07.02. 10:34:41

Esde Te már annyira elvakultan suzuki gyűlölő vagy,hogy szerintem más áll(vagy éppen,hogy nem áll) a hátérben. Amennyiben a férfi farokhoz vonzódsz,úgy inkább menj meleg felvonulásra és ott hallasd "őszinte" szavaid. Viszont,ha van barátnőd beszéld meg vele mi a probléma,ugyanis nagyon frusztrált vagy és ostobaságokat beszélsz. Kicsit zavarodott Orbán Viktor és zavarodott Gyurcsány Ferenc. Gyurcsánynak mondták,hogy takarodj Ő ment is,hát Én nem ezt mondom neked,hanem,hogy egy autómárka nem tehet az ember magánéleti problémáiról.

Idézet a megmondó embertől!
Gálvölgyi showban a helye! :D:D:D:D


"Nem el kell hogy mondjam, egy fostalicska! életveszélyes ipari hulladék, a gyártási költséget előrébb helyezik mint a végfelhasználó életének védelmét.
Olyan terméket állítanak elő ami a pic azon szegmensét célozza aki nem tud kellő körültekintéssel mérlegelni."

Tehát szerinted magyarok többsége nemtud kellőképpen dönteni? :D
Dehiszen a Magyar emberek nagyrésze családos ember és nem homoszexuális ,Ők szeretntöbb időt a családra fordítani és nincs idő szerelőhöz járni.

mate6 2009.07.02. 11:34:56

Ha már ár/érték arány, akkor szerintem F Astra. Igaz, hogy nagyobb kicsivel, de (otthoni példányok)1.4,82Le 7.0l 1.6 75Le 7.5l. Ha a Swift az újkori Trabi, akkor az Astra a Wartburg. Van annyi, mint a rohadás és olcsó az alkatrész.
A (magyar) Suzukinak az a nagy problémája, hogy egészen 200X-ig eroltette a régi Swift-et. A cég egyszeruen csak a magyarokra(+ kelet) alapoz. Lehet, hogy tévedek, de talán egy jól eltalált modell '97-98 táján adott volna a presztizsnek és a Suzu nem egy keleti blokkra specializálódott "trabi" lenne pl. a sógoréknál..

Rocky35 2009.07.02. 13:19:21

Nem tartozom a suzuki rajongók táborába,de semmiképpen nem randizok Esdével! :D Azért nem rajongok a Suzukikért,mert ahoz képest,hogy itt rakják össze ,nem olcsók sőt! A Fiatok olcsóbbak pedig olaszból jönnek,de az opelek és fábiák se drágábbak kicsit se,pedig nem itt rakják össze. A mai Suzukik karosszériája jó,de nem átlag fölötti, amiben jónak mondhatók az a váltó+motor szóval nagyábból átlagosak,de mivel magyarországon gyártják (kivéve motor,váltó),ezért azt várnám el,hogy olcsóbb legyen.

esde 2009.07.02. 13:27:24

@Escobar888: de ezzel még nem mondtál ellent nekem

megapixel = fogyasztás

nem is annyi nem is úgy számít, mint ahogy azt hiszik az emberek, de ettől függetlenül lehet neked az az elsődleges szempont, én úgy vagyok vele egy eszköz akkor jó ha arra jó mire használom, amire való, ha csak kompromisszumokkal jó akkor vagy nem jól lőttem be az igényeimet, vagy más eszköz kell:)

ha neked erra kell az autó hogy A-ból B-be minimál ráfordítással eljuss és e mögő soroslsz minden egyéb részletet akkor szuzuki a te autód.

Nincs ezzel gond.

Ha az nem alternatíva hogy megmaradjon a merga és na járj vele annyit az meg a te igényeidről árulkodik, akkor ehhez kell igazodnod.

Tehát veszel nagyon drágán egy olyat ami mindennapi közlekedésre és élvezetre is kitűnő vagy veszel egy közlekedésre alkalmas valamit, és kompromisszumot kötsz.

De mindenki ott ereszt ahol neki kevésbé fontos.

Én inkább megyek kevesebbet de olyan autóval ami megmozgat belül:)

Ha majd kell napi rohangálós akkor meg valószínűleg sofőröm is lesz hozzá:)

Rocky35 2009.07.02. 13:48:20

esde lehet,hogy tényleg magánéleti gondjaid vannak. :( kicsit tényleg úgy tűnik. remélem egyszer egy szép nő is megmozgat benned valamit nemcsak egy autó.

Fecó01 2009.07.02. 22:14:35

Kedves kommentezők!

Nem kívánom énsem leszólni a márkát. Szerintem is azoknak készült, akik pénztárcájukhoz mérten, nem státuszszimbólumnak veszik. Akik igénye a korábbi keleti márkákhoz hasonlatos, vagy egyszerűen igavonónak használják.

De...

Én tűzoltó vagyok és eddig Suzukiból nagyon kevés élő embert tudtam kiszedni. A kocsi védelme nulla! U alakban fáratekeredett, kamion alá szorult, vagy kettészakadt egy vilanyoszloptól, stb. Akik azt hiszik, hogy ez az új magyar tuningalap, azok mindig megjárják.

Ez alapján választottam magamnak és családomnak autót: SAAB. A világ legbiztonságosabb kocsija.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 00:11:19

@Telperien: "Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ABS-el RÖVIDEBB a fékút, ezért is használják. Nem tudom hová lett az a hozzászólásod amiben azt írtad, hogy ABS-el hosszabb a fékút... Erre reagáltam. Igen, vannak helyzetek amikor hosszabb (pl. lásd wikipedia ABS címszó), de általában jobb, mint ABS nélkül."

MINDIG hosszabb a fékút ABS-szel.
Cserébe vészfékezés közben is arra megy az autó, amerre te akarod.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 00:13:35

@Fecó01: "SAAB. A világ legbiztonságosabb kocsija."

Hát nemtom. Engem az 5 csillag ellenére aggasztana az a benyeklô A-oszlop:
www.euroncap.com/cache/file/3d76aca8-847e-49de-8f42-29af127d22ab/thumb__mediaplayerpreview.jpg

tomnemtom 2009.07.03. 13:38:39

nagyjából átfutva a hozzászólásokat annak azért örülök, hogy nem Swiftből ültem át Trabantba.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2009.07.03. 17:42:33

@SilverGhost: és @Ex Termesz

swift 1.3 8v , keréken 75 le megmérve boxsteréknél, tuningmentesen, ha tényleg vkit érdekel beszkennelem a papírt.
haverom 19.tdi borájával gyorsultunk, és igen tudott róla hogy gyorsulunk, nem versenyzem utcán idegenekkel, persze 120 fölött az jobban megy egy 1.9tádé.

jelenleg v40 2.0t -s volvóm van, de pár szempontból a suzuki jobb volt, persze nem a töréstesztben :)
nem egy kategória.

gabesz27 2009.10.29. 23:48:44

sziasztok.Nekem is ilyen suzukim van ugyan ilyen kék 3 ajtos ezres motorral.Nagyon sokan cikiztek érte hogy miért ilyen gagyi életveszélyes autoval járok.Erre mindig elszoktam mondani hogy aki egy autonál a biztonságot firtatja az nem teljessen normális mert elvakitja a relám propaganda.hogy miről beszélek?Hát arrol hogy vannak tények és vannak feltételezések.Én nem feltételes modba élek mert egy baleset nem tőrvényszerű hogy be kell hogy kővetkezzen nem tőrvényszerű hogy be fog kővetkezni.Csak akkor lessz baleset ha nekimegyek valakinek és ha valaki nekem jőn.Az a baj hogy tul sok a ha.Van egy tény!Mondjuk egy frontális űtkőzés szerű balesetben egy volvo s80 ban utazonak lényegessen nagyobb az esélye a tulélésre mint egy suzukisnak ugyanabban a szituácioban.Ez teljesen igaz ezt nem lehet firtatni és sokan csak ezt nézik és semmi mást.De!!!!!És most jőn a lényeg: azt tényként kezelni hogy egy suzukis előbb megsérűl vagy meghal autobalesetbe mint egy volvos az hűlyeség mert lehet hogy nekem a suzukival egy koccanásom se lessz de a volvoson mondjuk átmegy egy 50 tonnás kamion egy forgalmas főuton mert mondjuk a kamion roszkor előzőtt.Szoval az előbbi tény is feltételezésekre alapszik mert csak akkor van jelentősége ha bekővetkezik a baleset.Én nem feltételes modba élem az életem nem tudom ki hogy van vele erről ennyit.Most tegyűk fére a feltételezéseket és vegyűk alapul a tényeket.Érdekes hogy a mindennapi életbe az autok esetébe mekkora jelentőséget tulajdonitanak a biztonságnak, kőzlekedési balesetben meg lehet sérűlni, meg lehet halni, maradandoan le lehet bénulni.Sokminden megtőrténhet az amberrel.De nem kell ahoz kőzlekedési balesetet elszenvedjen az ember hogy ezek bekővetkezzenek.Nagyon sok népbetegség van infartus agyvérzés cukor betegség kűlőnféle rákbetegségek kűlőnőssen a tűdőrák.Arányaiban lényegessen sokkal tőbben halnak meg betegségben mint auto balesetben és ez egy tén!!!És ez a lényeg.SZOVAL AKI ALÁZZA A SUZUKIT HOGY MILYEN VESZÉLYES AZ NE DOLGOZZON MERT MEGSÉRŰLHET ÉS REGGELTŐL ESTIG ŰLJŐN A KORHÁZBA ÉS VIZSGÁLTASSA MAGÁT MERT LEHET HOGY RÁKOS ÉS MEG FOG HALNI MEG EGYÉBB BETEGSÉGE LEHET.Ugye milyen bután hangzik?Nem értem mi tőrtént az emberekkel hogy igy el vannak szálva.Régen nagyon tudtak őrűlni egy trabantnak is mert nem lehetett más most meg lekőpkődik a suzukit pedig nilyen jo auto.És ugyan ugy el tudok vele menni báshova mint bárki más.nekem erre volt pénzem és nagyon szeretem és legalább nincs rajta bani hitel se.Aki nem engedhet meg magának mondjuk drága volvot az ne vezessen mert mert a suzuki a biztos halálba vissz?Nevetséges!De mégis sokan ezt gondolják.Az interneten vagy akár a valoságba is kőnnyen lehet találni számos tényeket videokat hogy emberek haltak meg drága volvokba audikba vagy más biztonságos autokba vagy más valesetbe vagy betegségbe és vannak olyanok is akik suzukis balesetet tuléltek és nincs semmi bajuk.CSAK AZ A KÉRDÉS ÉRDEMES EZEN FILOZNI HOGY MI LESSZ? MI TŐRTÉNHET?MI LENNE HA MONDJUK....?Ezért baromság a biztoságot firtatni az autonál.
süti beállítások módosítása