A létminimum VW-módra

Skoda Fabia 1.2 12V

  2009. június 23. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Elég három henger és hetven lóerő? Elég négy méter és egy kisautó karosszéria? Ne arcoskodjunk, válság van.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571202409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekin_su_ocha 2009.06.23. 15:15:12

ha két, eltérő szélességű gumiban azonos a nyomás, az azt jelenti, hogy valószínűleg egyformán nyomódhatnak be (ugye a nyomás az adott felület minden pontján ugyan akkora, szóval lényegtelen hogy 155-ös vagy 225-ös gumiról beszélünk), tehát tegyük fel hogy kb 2 centi a guminak a menetiránnyal megegyező irányba mutató, úttal surlódásban lévő hossza a menetirányra merőleges hossz, meg a gumi szélességétől függ, szóval szerintem nő a surlódási felület, ha nő a szélesség...mondjuk a felületi nyomás meg valóban nagyobb felületre oszlik el, és az dönti el, hogy melyik gumi tapad jobban, hogy az egységnyi szélességnövekedéssel bekövetkező surlódásnövekedés nagyobb-e, vagy az egységnyi szélességnövekedéssel bekövetkező felületi nyomás csökkenés.
hogy a vékony gumi miért rosszabb kanyarban, már leírták...bár ha kellően peres lenne, akkor a kúszás is megoldódna.

bambano, Isten bizony nem személyeskedni akarok, csak kíváncsi vagyok, neked mi a végzettséged?

repecs 2009.06.23. 15:29:22

@loláb: Van aki ebben viszi a munkájához szükséges kb 100kg felszerelést. Nem mindenki DVD viszi a munkájához szükséges dolgokat.

feroka72 2009.06.23. 15:33:36

Fabia a suzuki swift vevő körét célozta meg,már csak megbízható takarékos olcsóbb autót kel gyártani a skodának és övé a suzuki piaca. Mondjuk ezért a pénzért kia riot is lehet venni.Csak az többet tud és jobb mindenben.Honda jazz ára indokolatlanul magas , 3.2 milla a kia ceed , gondolkodjunk ???????????

feroka72 2009.06.23. 15:37:30

@Bambano: jobb a keskenyebb márkás gumi ( fulda , conti stb )mint a szélesebb gagyi (kormorán , matador, barum .......)

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2009.06.23. 15:40:34

Kedves mindenki!

A Merci C osztályba is jönnek a 3 hengeres motorok:
www.autobloggreen.com/2009/06/19/report-three-cylinder-coming-to-next-mercedes-benz-c-class-hyb/

Ugyanúgy a BMW 1-es és 3-mas szériában is lesznek hasonlóak.
www.autobloggreen.com/2009/05/08/bmw-working-on-range-of-3-cylinder-engines/

A kedves cikkírónak pedig kicsit nyitottabb szemmel kéne járni, ezeket a motorfejlesztéseket "másolja" eme két prémium márka is. Annyira szar nem lehet a három henger, ha a mérnökök ebbe az irányba mennek.

Egyébként én sose hallottam daráló hangot a HTP-k mellett elmenve. Inkább valami szuszogásféle jön belőlük, ami nem tudom miből fakad, de pl a 4 hengeres Opel Twinport motorokból is ugyanilyen hang hallatszik...

Mammut8 2009.06.23. 15:45:07

Kedves TóthZé, hol készültek a sziklafalas fényképek?
köszönöm

yerico1 2009.06.23. 15:47:16

1.0-ás 1 literes 54 lovas Corsám van. városban bőven elég a teljesítménye, ezzel is szép fotókat készített rólam a yard 50 helyett 77-ről. Országútra meg kevés, de lehet vele közlekedni a Mecsekben is. Autópályán a stabil 130 gondot okozott neki, nem is mentem vele ott többször. 7. éve van már meg, de még egy ideig meg is marad. Ja, országútra nem ezt használjuk, a másiknál megvan a 10 kg / Le arány. De városban minek nagyobb, napi 30 kilométert megyek vele, ebből talán ha 4 km-en nem 50 a megengedett.

Kifordított kacagány 2009.06.23. 15:50:30

@Bambano: részben helyes az érvelésed, csakhogy még azonos nyomáson is változni fog a felület nagysága(és igen az alakja is), ugyanis az a fránya gumi nem ugyanúgy viselkedik ha más a mérete, ha mások a nyomáskülönbségek, még ha a belső nyomás ugyanakkora is. természetesen kétszer olyan széles gumival nem fog a duplájára növekedni a felület, de mindenképpen növekedni fog.
egyébként ha ez nem így lenne, hanem úgy, ahogy te elképzeled, akkor a szélesebb gumival a gördülési ellenállás sem növekedne és bár a szélesebb guminak nagyobb a tömege, azért annyival nem nagyobb, hogy ez a fogyasztásban is jelentkezzen. márpedig egy szélesebb gumival szerelt autón mérhető a fogyasztásnövekedés. a tapadófelület alakjának változása pedig nem magyarázza ezt, hiszen annak az előnyei meg pont hogy oldalirányú mozgás esetén jelentkeznek. remélem ezt nem akarod cáfolni.

@gmower:
a gördülő keréken is ugyanaz a felület és nyomás határozza meg a tapadást mint a téglánál, csak a keréknél kicsit másképp alakulnak a felületek. az analógia jó, csak az értékek mások.

@Érdekes: viszont megadhatja azt a plusz néhány százalékot, ami segít adott esetben elkerülnöm mindezeket, amikor pont annyi, vagy kevesebb hiányzik a - szavaiddal élve - megúszáshoz. ennek a bizonyítékát évről évre látom az utakon. amúgy nem megúszni akarok, hanem a lehetőségekhez képest minél biztonságosabban közlekedni. ezt pedig nem lehet csak figyelemmel megoldani, a technikára is kell áldozni.

TóthZé 2009.06.23. 15:54:26

@Mammut8: Újbuda, de meggyőztetek. Valóban inkább nagypolgári a környék. :)

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2009.06.23. 15:58:11

Ja a gumiról vitázók ugye megnézték a fényképeket, hogy 195/55 R15-ös Continental gumival van az autó szerelve...

Amúgy 2.7 millába alufelnit adnak a légkondi és 4 légzsák, ködlámpa és sötétített hátsó ablakok mellé? Nem is rossz.

Kifordított kacagány 2009.06.23. 16:01:03

@ekin_su_ocha: ja, a felület minden pontján egyforma, csak a két különböző felület pontjain nem, mert a nagyobb felületnek több pontja van és akkor kanyarodásnál még a felület minden pontján egyforma elmélet sem igaz.

@feroka72: na ez meg tényleg így van

gabor.gabor 2009.06.23. 16:16:37

@bio31: A Suzukinál meg 2.9 millió
a GS AAC Swift.

- 8 légzsák,
- ABS+EBD,
- automata-digitális klíma,
- kormányról vezérelhető MP3-as CD 6 hangszóróval,
- elektromos ablak,
- elektromos-fűthető tükör,
- ködlámpa,
- ülésfűtés,
- kulcsnélküli indítás,
- bőrborítású kormány,
- alufelni
- 185/60 R15 Continental gumi ...

Ja, és az 92 lóerő, nem 70.
Fogyasztása 6 liter körül. (5.5-6.2 l)
A legtöbb kereskedőnél 6 év garanciával.

Nem is rossz ...

tnz 2009.06.23. 16:17:07

Az itt "kommentelő"-k között vezetett már valaki ilyen autót? Hogy lehet látatlanban leszarozni valamit? A harmadik Fabia-mat nyüvöm most, soha nem volt baj egyikkel sem. Biztos mindegyikőtök 10 milliós autóban ül.

HAWOCK 2009.06.23. 16:19:25

@bio31:
„Annyira szar nem lehet a három henger, ha a mérnökök ebbe az irányba mennek.”

A közeljövőben életbe lépő CO2 szabályozás miatt mennek ebbe az irányba.

tnz 2009.06.23. 16:19:55

@gabor.gabor: Csak azt a 92 lóerőt 8000 1/min-nél adja le. A fabia motorja 6000-nél már leszabályoz. A lóerő az marketing adat. Mennyi a Suzuki nyomatéka?

gabor.gabor 2009.06.23. 16:24:44

Lehet, hogy a Suzuki se egy nyomatékbajnok (117 Nm), de még így is nagyobb a nyomatéka, mint a Fábiának.

Jah, és 6500-nál a Suzuki is leszabályoz, a 70 lóerőt meg a Fábia is csak 5000 1/min felett adja le ...

kicsigonzalez 2009.06.23. 16:28:09

@Bambano:

a nyomás a gumiban változatlan marad??
Ne mááááár!
Miért tanították régen azt, hogy hidegen kell a guminyomást ellenőrini?? Vagy az, hogy ha nem spec. gázzal van fújva agumi, hanem natúr levegővel, mondjuk kompresszorról, akkor vezess nyáron, 40 fokban száraz aszfalton autópályán 2-300 km-et, és nézesd gyorsan meg a guminyomást!!! Ha nem több, mint indulásnál, hidegen, akkor leszopom magam (nem lesz publikus:D )

Másrészt. Ha és a literes swiftemre felrakok egy 195-ös(vagy 225ös) perest, a gyári 155 ballon helyére, akkor lassab, lomhább lesz.
DE! ha belemgyek egy olyan kanyarba a 225össel 70-nel, amibe a virslivel csak 45-tel merek, akkor is íven maradok. Mert joban fekszik a szélesebb gumi. ergo (büdös barom vagyok hogy igy gondolom, biztos túl egyszerű vagyok) jobb a tapadása. Mert ahol adott tempónál a virsli gumi megcsúszik, a túl keskeny futófelület miatt, ott a szélesebb gumi -szélesebb futófelületű- nem csúszik meg.
Akkor sem, ha a 155/70 r13 az pirelli p3000, a szélesebb gumi meg valami harmadrendű sava, vagy dayton (nem fika, hanem az "automax pont hu" gumiszervíz értékelése alapján ezek harmadrendűek).

Szóval szélesebb futófelület, nagyobb tapadás.

ez sem meggyőző??

Próbáld ki otthon!!
Tegyél az autódra oldalanként mondjuk 2-3 centivel szélesebb gumikat.szolj ha megvan

kicsigonzalez 2009.06.23. 16:30:57

off:


sorry a helyesírási hibákért nem fexik a laptop bill.....

kicsigonzalez 2009.06.23. 16:34:38

@tnz:
-most kapom majd a savat, mint nyamvadt suzukis- A régi swiftem 14.2 alatt van száson két személlyel. egy liter, 3 henger, 53lóerő.

Tudom, összehasonlíthatatlan, mert húsz éves koncepció, az új swift, és a fabia között egy dolog dönthet: kinek a VW kópia kell skoda ruhába, kinek egy magyar-japán koprodukció, ahol a magyarok a gyors rohadást (csomagtér alja) a japánok meg a jó, pörgős, nehezen meggyilkolható benzinmotorokat adják.

Mindenki saját ízlése szerint válogathat.

Ezen nem éri meg vitázni

Carfan 2009.06.23. 16:48:21

Annyira unalmas már ez a válság téma. Hogy lehet ilyen ökörséget leírni, hogy az Astra és Mondeo vásárlók kisautót fognak venni, mert válság van? Sokkal valószínűbb, hogy elhalasztja a cserét, vagy legtosszabb esetben egy kategóriával kisebb vagy kevésbé felszerelt típust választ. Magyarországon pedig még egyszerűbb a képlet: akinél beütött a válság annak az autóját viszi a bank a többiek kivárnak.
A cikk első oldalát elolvasva már örültem, végre valaki a helyén kezeli az ilyen autókat, de a második oldalon elóbújt a színvonal ismét. Egy szinte alapmotoros kisautóban vezetési élményt keresni... Ahogy a Besenyő családban elhangzott: Noormáális?:) A kedves "szerző" menjen és vegyen egy Zsigulit koppány dobbal ha már úgyis olyan nagy válság van. Aztán tekergesse annak a kormányát. Gyanítom két nap múlva visszsírná ezt a "sz@r" kis Fábiát...

TóthZé 2009.06.23. 17:01:21

@Carfan: abból indultam ki, hogy autót kell cserélni. Mert összetört, mert annyira megszaladt a törlesztő, hogy az már fáj, vagy mert egyszerűen csak elhasználódott, megöregedett. Nem mindenkinek viszi az autóját a bank, szerencsére.

Igen, próbáltam a Fabiát anti-autóbuzi szemmel is nézni, úgy valóban nincs vele sok baj. De nem tagadhatom meg önmagam és az a helyzet, hogy van pár kisautó, amit alapmotorral is jó vezetni: Swift, Mazda2, Fiesta, Honda Jazz.

redriot77 2009.06.23. 17:15:18

Igazából idősebb, vidéki embernek tudom elképzelni a Fabiát. A pesti forgalom egy gyenge, kelletlen autóval elég stresszes, és ennek a motornak már a stabil 130 is kihívás lehet autópályán, ha van egy kis emelkedő.

Mindenesetre vidéken, falu - közeli város ingázásokra jó lehet egy ilyen autó, feltéve ha nem siet az ember. Egy hatvan év körüli öregnek pedig már lehet hogy ez a konzervatív formavilág is bejön.

Én ennyiért inkább egy pár tízezret futott, másfél-kétéves Hyundai i30-at vennék, de ízlések és pofonok: ha valaki inkább egy új Skodát vesz, lelke rajta.

Carfan 2009.06.23. 17:19:05

@TóthZé:
ez mind szép és jó, de nem anti-autóbuzi szemmel, hanem kalapos Skodás szemmel kell nézni, aki majd megveszi:) Szerinted a Fabia vásárlók hány százalékánál szempont a vezetési élmény? Egyébként volt szerencsém Fabia-hoz, Swift-hez, Fiesta-hoz is és hát értékelhető vezetési élményt egyik se nyújt. Maximum utóbbi kettő némileg feszesebb futóművet.
Korrektebb lenne helyén kezelni a dolgokat és vezetési élményt sportmodellektől elvárni. És azokat a tulajdonságait boncolni a tesztautónak, ami a vevők nagy részének fontos. Nem baszogatás, csak építő jellegű kritika akar lenni jelen kommentem:)

TóthZé 2009.06.23. 17:43:48

@Mammut8: nem, elnézést, én az ominózus kispolgári képaláírásúra gondoltam. Amit Te kérdeztél, az a helyszín talán Páty mellett volt.

papa33 2009.06.23. 18:04:24

Mivel nem a gumitopic ez, röviden, én is, pont Fabiát (mellesleg kívül-belül jobban tetszett a régi, ez túl játékos, de nem ez a szépség szémít), széles gumikkal elképesztően tartotta az egyenest és íveket, azonban sokat evett és kirázta a vesekövet, ne csesztessük egymást, mert a gumi mindíg KOMPROMISSZUM. Mint az autó is, nincsenek nagy igényeim, de C Corsa 3 henger 5 fővel sehol sem volt a Fabia 3 cilinderétől, igen egyenletes a nyomaté(kocska) kifejtése - nem rossz indulat, kicsi a moci, ami miatt a fogyi is nagyon kicsi ha gurul, és nagyon nagy ha nyomják-nem erre való. Nekem a hangja rettenet, az is csak induláskor és erőltetéskor, 60tól V. jó, azonkívül válságautó, (láncos vezérlés), ugyanis az 1.4-es sem eszik sehol sem kevesebbet, másrészt a vezérműszíj abba 100 k csere...
A T topictársak elfelejtették a Suzukit fikázni, én is azt mondtam a Fabia leveri a Swiftet, de fenntartás, stb és árak mégsem. Ugyanis nem kaptam 2.5 milláért klímás Fabiát... többért meg a GAstra családinak... családi autó az, ha egyetlen autó van a családban. Kövezzetek meg, de futáskultúrában nekem Fastra is stabilabb, csandesebb, autóbb volt bármelyik (I-II) Fabiánál. A fabia valóban olyan semmilyen steril, ez a jó szó.
És igen sok, tán nem az ára miatt 3 hengeres, erről írjatok, még a Seatban is ez van...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.23. 18:21:57

A Fiatnál 1,4 TJET Bravot kapni ennyiért ,nekem inkább az kéne mint ez a traktor.A Linea meg a G punto meg olcsobb is.

sandrew 2009.06.23. 18:51:46

@Gyurma73: Azért az importőr által közzétett listaárakat (szerintem a TC is ezeket adja meg) meglehetős fenntartással kell kezelni. Aki új autót venne, jól teszi ha személyesen megkeresi a kereskedéseket és megkérdezi, valójában mennyi a kocsi. Egyedi akciók, limitált szériás modellek vagy egyszerű alkudozás után kiderülhet, nem biztos, hogy nem a drágább listaárral hirdetett autó lesz a jobb vétel. Ez többszöri saját tapasztalatom.

sandrew 2009.06.23. 18:54:38

Akinek vége nem érthető: kiderülhet, hogy a drágább listaáron hirdetett autó valójában olcsóbb, jobb vétel.

yard (törölt) 2009.06.23. 19:15:00

Mi köze a Skodához nem tudom, de igaz:
"
Kedves Gumidoki!

Adott egy Opel Corsa B, aminek a gyári gumimérete 165/70 R13. Szeretnék rá 195/60 R14-es gumikat felrakni, felnivel együtt persze. A gumi méretváltozásából adódhat valami baj? Hogyan befolyásolja a kocsi viselkedését ez a gumiméret?

Köszönöm:

Ákos

Kedves Ákos!

A 165/70 R13-nak a következő váltóméretei vannak: 175/60 R14, 185/55 R14, 195/45 R15.

A 195/60 R14 nagyon nem jó rá. A fenti méretekből válogasson inkább! Egyébként minél szélesebb és peresebb abroncsot használ, az annál stabilabbá teszi az autót, ugyanakkor visszafogja a menetteljesítményeket, emeli a fogyasztást, rontja a komfortot, jobban igénybe veszi a futóművet és sérülékenyebb.

Üdv:

Gumidoki "

gof 2009.06.23. 19:36:32

létminimum???kispolgári???
nóóóóórmááális???
andorrai-e vagy???
bodzaszedő-e vagy???:)

cmyk 2009.06.23. 20:34:18

Azért jól el vannak varázsolva itt néhányan. 70le-vel épp alig lehet felvenni a budapesti forgalom ritmusát?? (Winkler írt az 1.0 régi suzukiról tesztet, ajánlom figyelmébe mindenkinek)Ahogy itt napközben halad a forgalom, azt még rollerrel is lehet tartani. Minden nap itt vezetek, ide nem kell erős autó. Amúgy a VW "olcsóbb" autókba rakott motorjairól nem sok jót hallottam. Konkrét tapasztalat a barátomnak volt 1.4-es Poloja. Zabál, annyit fogyasztott, mint a mostani 1.8-as Avensise. Pedig az két számmal nagyobb autó. És nem átallott hozzá olajat is szürcsölni. Új autóról van szó, ő volt az első tulaj. Szóval én az alap VW motoros kocsik közül nem vennék, mert nem gazdaságosak, olvasva a népítéleteket és látva a konkrét példát. Amúgy a barátom szerette a Polot, jelenleg a szülei használják, nem volt vele semmi komoly baj eddig (4 éves most). Az előző Fabiat vezettem, nekem jól esett, hogy nem kell birkózni a kormánnyal és könnyen használható autó. Szerintem ez is megfelelne nekem, de nem ezt választanám 2,7 misi nagyon sok ezért. Most akcióban hirdetik a H Astrat 3 misiért újonnan, inkább rászánnám még azt a 300e Ft-ot. Az kényelmesebb (mint az előző Fabia), csendesebb, és nagyobb. Vagy ugyan ennyiért van G Astra, azt is jobb választásnak tartom.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 20:36:06

200 hsz? Hiába no, hálás téma ez a VW :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 20:44:32

"Az alacsonyabb szintre tehető kalaptartó inkább csak geg"

Tegyél valamit a kalaptartóra, nyomj egy satuféket, és rájössz, mire jó :)

"a Skoda mérnökei számítottak a nagyobb kategóriákból érkezőkre is"

Vagy inkább a felfelé igyekvôkre, akiket a pénztárca és/vagy az asszony unos untalan visszahúz :)

"A Fabia olyanok számára készült, akiknek ez az olajos, benzingőzös, hideg vasas és forró gumis marhaság, amit autózásnak hívunk, csak egy szükséges rossz, amit a lehető legkevesebb odafigyeléssel szeretnének letudni."

Remélem nem ér túl nagy meglepetésként, hogy az emberek 90%a közlekedési eszköznek veszi az autót, és nem jelent többet neki, mint egy zsák krumpli. Ja, és baszottul rühell szerelni.

"Túlzottan könnyű és túlzottan mesterkélt, ezért autórajongóként szörnyű a Fabiát vezetni."

Öreg, aki vezetési élményt keres egy Fábiában, nincs egyben agyilag.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 20:48:25

Mondjuk a 240es skála elég nagyvonalú.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 20:50:05

@Bambano: "miért is érintkezik nagyobb felületen az úttal a szélesebb gumi?"

Édes istenem, de kibaszott sötét van.

TóthZé 2009.06.23. 20:50:21

@Hrzrasn: "Tegyél valamit a kalaptartóra, nyomj egy satuféket, és rájössz, mire jó :)"

Ezt a valamit miért nem tehetem simán a csomagtartóba úgy, hogy közben a kalaptartó az eredeti helyén van? :)

SilverGhost 2009.06.23. 20:51:38

@gabor.gabor: Ettől a 8 légzsáktól kapok herótot... Most komolyan, nehéz elszámolni 6-ig? Elöl két front, oldalt kettő, meg a két függöny... ez 6. de tudom jobban virít a használtautó.hu-n.

Cikkhez: Ahogy mások is jelezték, ez minden csak nem válság autó. A tavalyi Totalcar magazinban bezzeg tudtátok a válságautó fogalmát. Skoda Favorit -Daewoo Tico - Volkswagen Polo - Renault Clio. 300'000 -ért... mikor láthatunk úlyra ilyen kaliberű cikkeket?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 21:11:10

@bio31: "Ugyanúgy a BMW 1-es és 3-mas szériában is lesznek hasonlóak."

Erre ne fogadj túl nagy összegben. Mini háza táján keresgélj inkább.

loláb 2009.06.23. 21:31:40

@Bambano:
"...sokan azt hiszik, hogy azért stabilabb az autó, mert szélesebb gumit raktak rá. Ez így ebben a formában nem igaz. Azért stabilabb az autó, mert a szélesebb gumi jellemzően minden más tulajdonságában is különbözik a keskenytől és pl. a jobb fékezésben ezek a más tulajdonságok a fontosak, nem az, hogy szélesebb a gumi...."

Azért stabilabb az autó, mert nő a nyomtáv.

És azért tapad jobban fékezéskor, mert a gumi nem merev test, hanem deformálódik. A deformáció pedig (különféle hatásai miatt pl: hiszterézis) növeli a gördülési ellenállást.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 21:32:57

@Shadowbull: Eszküszöm, hogy ugyanezért kapartam elô a 3DConnexion controlleremet, de megelôztél.

img44.imageshack.us/img44/9700/picture229q.jpg

Carfan 2009.06.23. 21:49:30

@sandrew: Ez pontsan így van. Ezért tudnék falramászni, mikor valaki osztja az észt, hogy pl VW, Toyota stb milyen drága. Bár teszem hozzá a legtöbb cikknél sem járnak utána. Pedig egy-két emailt talán megérne, hogy megkérdezzék mennyi az annyi.

loláb 2009.06.23. 21:54:19

@repecs: Ja kérem, bocsánat. Nem akarok részvét nélkülinek tűnni, de aki munka mellett nem képes egy Samarát fenntartani, úgy, hogy az a munkaeszköze, az elgondolkozott-e már azon, hogy jó hivatást választott?

(Ha a válasza igen, akkor nem tudok mást javasolni, mint sok-sok kitartást, a kézzel bütykölt samaránál ugyanis nem nagyon tudok elképzelni olcsóbb autót.)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 22:25:36

@sandrew: Annál is inkább, mert pl a nagyobb motorral szerelt modelleknél ritka, hogy *csak* a motor a különbség, gyakran dobnak mellé több dolgot is (akár xenont), és az sem ritka, hogy bizonyos extrák ára alacsonyabb a drágább modelleknél.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.23. 22:29:13

@loláb: "elgondolkozott-e már azon, hogy jó hivatást választott"

...vagy hogy ért-e ahhoz a hivatáshoz.
Amúgy kizártnak tartom, hogy létezik olyan tökkelütött, hogy egy megbízhatatlan orosz csodára bízza a megélhetését.

Blogger Géza 2009.06.24. 00:19:42

"Ami a formákat illeti, nem nagy. Mára a Skoda bőven egyenrangú tömeggyártóvá érett akár az Opellel, akár a Forddal összehasonlítva is."

Hát nem tudom, hogy ki gondolja azt, hogy ez a lelketlen pléhdoboz egyenrangú lenne formatervezésben pé. az új Opelekkel, legyen az a Corsa, az Astra, vagy persze a végképp más kategóriába tartozó Insigna. Ha már minden áron összehasonlítás, a VW-vel vagy Seattal lehetett volna.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 00:24:09

@Blogger Géza: ...mert a Corsának meg az Astrának lelke van :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 00:26:13

@TóthZé: "Ezt a valamit miért nem tehetem simán a csomagtartóba úgy, hogy közben a kalaptartó az eredeti helyén van? :)"

Mert a hátsó ülésen ülsz, és kurvára nem akarsz kiszállni?

Blogger Géza 2009.06.24. 00:29:45

@papa33: Hát igen, a 3 hengeres Opel motor nem túl penge, de az 1,2-es motor ott egy négyhengeres 80 LE-s. Itt meg ha jól látom, ugyanakkora köbcentihez 60-70 LE tartozik. Ha valaki "válságautót" vesz, érdemesebb lett volna a fogyasztásokat is jobban összehasonlítani.

Blogger Géza 2009.06.24. 00:33:31

@Hrzrasn: Mondjuk úgy, hogy jellegzetes és jól sikerült formatervezése van. Persze sok más autónak is.(pl. szerintem a Honda Civictől az új Swiftig). De valahogy az új Fabia sokaknak nem jön be ebből a szempontból, ez részben látszik a kommentekből is.

SquareWire 2009.06.24. 00:45:35

@Shadowbull: Üdv Sb, lenne egy offtopic kérdésem feléd,remélem nem bánod.

A minap találkoztam London belvárosában egy olyan BMW-vel, amit nem nagyon tudok hová rakni. Pontosabban a típusjelzését nem: 770Li. Ilyen létezik? Az oldalán pedig volt egy kis plakett W12 felirattal.

Rágugliztam, és pont ugyanilyen volt: www.autoblog.com/2006/09/14/whaaaa-bmw-770li-w12/

Mint szakmabéli, fel tudnál homályosítani, hogy mi ez?

SquareWire 2009.06.24. 00:47:56

@SquareWire: A linkelt oldalon a hozzászólásokban mindenütt azt írják, hogy fake a kép, meg hogy fotosop, de a saját szememmel láttam az autót, nem messze a St Johns Wood st.-től.

Bambano 2009.06.24. 01:14:06

@Ciri: ezt olvastad már? mail.mechatronika.hu/public_html/lecok/surl.htm

A többi hsz sajnos nem ütötte meg azt a szintet, hogy válaszoljak rá.

bigpond 2009.06.24. 02:27:04


"Shadowbull 2009.06.23. 14:55:39
@bigpond: "a felulet nagysag nem szamit"

Mar hogy a fenebe ne szamitana.

sb"

figyu, vegigolvastad az okfejtesem vagy csak kiragadtal egy mondatot? lehet, h nem voltam egyertelmu. arra gondoltam , h SOK ESETBEN nem szamit. kanyarban viszont IGEN.
de nem vitazok itt senkivel, mert semmi ertelme es ez vonatkozik szinte mindenkire.

bigpond 2009.06.24. 05:19:13

@Bambano:
ertem en a felhaborodasod, amikor valaki ketsegbe vonja a fizikai kepleteket csak azert mert az autogumiknal maskepp van.(es valoban maskepp van!)
ezeknek uzenem vegyek megint elo a fizika konyvuket.

te pedig probald emesztgetni, h a valosag -mint nagyon sok mas esetben is- valahol a ketto kozott van. ez esetben a gumi alakvaltozasa ( vagy a tokom tudja mi) kop bele a levesbe. leg valoszinu, h a vekony gumi csavarodasa teszi hajlamossa a megcsuszasra az autot. valahogy ugy mint a regi kresz konyvekben a radial-diagonal osszehasonlito abran ahol a diagonal futofelulete valamelyik oldalon (az oldaliranyu erok hatasara) mar nem erintkezik az aszfalttal ezert hajlamosabb 1-2 millimetert minden kerekfordulatnal sodrodni. ezert hajlamosabb a megcsuszasra is.
szeles guminal nincs akkora igenybevetel, mert ugyan az az oldaliranyu ero nagyobb futofeluleten oszlik meg.

mindenkinek szep napot.

Shadowbull 2009.06.24. 07:51:07

@SquareWire: En meg nem hallottam ilyenrol, valoszinuleg a tulaj szorakozott az emblemakkal.

sb

Shadowbull 2009.06.24. 07:52:39

@Bambano: "A többi hsz sajnos nem ütötte meg azt a szintet, hogy válaszoljak rá. "

:))))

sb

Zz_ 2009.06.24. 08:21:11

A cikk végi szavazást lehet hekkelni?
Mert kizártnak tartom az eredményt...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 08:47:25

@Blogger Géza: Errôl felesleges vitatkozni, mert az eladási számok szerint sokaknak meg bejön. Mindenki megtalálja a piacon, ami neki tetszik.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 08:50:05

@Shadowbull: Látod, már a szintet sem ütöd meg, hogy a professzor úr leereszkedjék hozzád, és válaszoljon :)

Akarsz egy jót röhögni, bátya?
trogair.blog.hu/2008/12/13/magyarok_okosok
A maffiaautós résznél lefordultam a székrôl.

loláb 2009.06.24. 09:10:11

@Hrzrasn: Én tényleg nem szeretnék senki érzékenységébe belegázolni, és mindenféle kioktató, meg fennhéjazó felhangtól mentesen úgy gondolom, hogy a felvetett probléma nem autós szaktanácsot igényel, hanem életvezetésit.

loláb 2009.06.24. 09:30:21

@Bambano: Sajnos, aki nem üti meg az értelmes vitatkozás szintjét, az éppen te vagy.
Nem tudom, mit, meg hol tanultál, de azt tudom, hogy mit biztosan nem: soha az életedben nem tanultál gépjárműdinmikát.

Ha neked az a fixa ideád, hogy a téglás példád, meg az Fs=nű*m*g tökéletesen és univerzálisan alkalmazható az abroncs-talaj kapcsolat esetében, ám legyen, én nem tekintem küldetésemnek a meggyőzésedet.
Arra viszont felhívnám a figyelmedet, hogy még az egyetemi mechanika, kinematika is olyan egyszerűsítésekkel dolgozik, amelyeket a gépjárműdinamika felold, ennélfogva az abroncs-talaj kapcsolat elemzéséhez sincs univerzálisan alkalmazható modell. Ellenben van négy, jól elkülönülő peremfeltételkkel élő modell (merev kerék-merev pálya, merev kerék-deformálódó pálya, deformálódó kerék-deformálódó pálya, deformálódó kerék-merev pálya), amelyeknek elég sok mindenben különböznek egymástól, az azonban közös bennük, hogy az ezek alapján végzett számítások közelítik a legjobban a valós életet.

Az pedig már csak hab a tortán, hogy a "minden más feltétel változatlansága esetén" feltételezés maximum a netes én vagyok az okosabb játékban alkalmazható, mivel a legkisebb dolog változtatása is elég sok mindenre hatással van, még akkor is ha nem akarod.
Ha viszont ezzel tisztában léve finomhangolást végzel (lásd a példában a guminyomás változtatását) akkor a szinergikus hatások miatt hatványozot eredményekre számíthatsz.

gabor.gabor 2009.06.24. 09:38:44

@SilverGhost: Úgy látszik inkább neked nehéz 8-ig elszámolni.

Vezető(1 db)- és utasoldali(1 db)légzsák,
- oldallégzsákok (2 db),
- első és hátsó függönylégzsákok (4 db)

1+1+2+4= 8(!)

nah ...?

Ha nem hiszed, akkor:
www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/swift/felszereltseg

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 09:46:06

@loláb: "az abroncs-talaj kapcsolat elemzéséhez sincs univerzálisan alkalmazható modell"

Univerzális nincs (fôleg mivel az abroncs nem merev test), de a fellépô erôket egyszerûsített formában a kefemodellen szokták szemléltetni. Estére elôkaparom, ha érdekel.

bigpond 2009.06.24. 09:49:10

@Hrzrasn:
hat ez sem rossz:
"az amcsik kövérek és buták. De inkább buták. Meg kövérek is. A négerekkel meg vigyázzak, mert azok nem csak kövérek és buták, hanem gecik is. Átvernek, megbasznak, kinyírnak. Ja, és büdösek."

loláb 2009.06.24. 09:49:32

@Hrzrasn: Hogyne érdekelne. Sajnos engem messze sodort az élet a témától az egyetem óta, de az érdeklődés megmaradt.

Ciri 2009.06.24. 10:31:40

@gabor.gabor:

Kurvára el vagy tévedve. Valóban, a használatautón ez nagyon jól mutat, de akkor is csak hat darabról beszélünk.
A függönylégzsákrendszer (első és hátsó) egynek számít, bár a japánok szeretik ezt is a marketing oldalán feláldozni, ezért sokszor kettőnek magyarázzák. Attól még egy.

Ez ugyan olyan, mint az ötös Golfok hirdetései: 10(!) légzsák, ESP. :)))
Nézd csak meg, szinte mind így van hirdetve!
Ugyanis alapból hat van bennük, és a két hátsó/oldalsóval együtt összesen nyolc rendelhető (volt) bele.

Az ESP-t meg előszeretettel keverik az ASR-el, nagyon sok olyan tulaj van, aki a mai napig azt hiszi benne van. :)
Holott itthon nem sokat rendelték ESP-vel.

Rocko- 2009.06.24. 11:23:41

@Hrzrasn: "Mert a hátsó ülésen ülsz, és kurvára nem akarsz kiszállni?"
ez viszont feltételezi azt, h már lent van a kalaptartó. mert ha nem, akkor mi lesz? igen, úgy van, ki kell szállni.

egyébként ledöntött ülésen keresztül is hátra tudsz rakni dolgokat a csomagtartóba. kiszállás nélkül.

SilverGhost 2009.06.24. 13:00:13

@Ciri: Kössz, megkíméltél emme szöveg gépelésétől...:D

Ha anyámék renaultjában elöl az oldallégzsák a fejet is védi, akkor mivan? 4 vagy 6 légzsák van benne?:D
Mer hát akkor már fejlégyzsák is nem?:D

Ciri 2009.06.24. 17:20:36

@SilverGhost:

Az első oldallégzsák nem kifejezetten a fejet védi :))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 20:34:58

@Rocko-: "ez viszont feltételezi azt, h már lent van a kalaptartó."

Értelemszerûen az alsó állásban fogja használni az, akinek gyerekei vannak, vagy akinél gyakran ülnek hátul, hogy néhány játékot/kacatot/retikült könnyen fel lehessen dobni hátra, és mégse repüljön az ember nyakába.

Tényleg akkora problémát okoz számodra egy ilyen pofonegyszerû usecase átlátása, mint a cikkíró számára?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 20:51:29

@loláb: Parancsolj:

img230.imageshack.us/img230/1278/picture230y.jpg
img517.imageshack.us/img517/2750/picture231.jpg
img230.imageshack.us/img230/6135/picture232r.jpg

Ez a Leister-féle 2009es gumiabroncsfejlesztési kézikönyvbôl van, ô vezeti a Daimlernél 2004 óta a futómûfejlesztést. Ha érdekel valami, szólj, és kimásolom. Összességében annyi elmondható, hogy annak ellenére, hogy baromi bonyolult matematikai modellekkel elég jól tudnak szimulálni sok mindent, meglepôen sok mérésre, tesztre, objektív és szubjektív értékelésre van szükség, mire megszületik egy abroncs (ami egyébként egy 30-40 paraméterbôl álló kompromisszum). Érdekes olvasmány, a fejlesztéstôl a gyártáson és tesztelésen keresztül a nyomásmegállapításig leírja a folyamatot.

Shadowbull 2009.06.24. 21:44:38

@Hrzrasn:

"Összességében annyi elmondható, hogy annak ellenére, hogy baromi bonyolult matematikai modellekkel elég jól tudnak szimulálni sok mindent, meglepôen sok mérésre, tesztre, objektív és szubjektív értékelésre van szükség, mire megszületik egy abroncs (ami egyébként egy 30-40 paraméterbôl álló kompromisszum)."

Lofaszt.

Eleg annyit tudni, hogy Fs=mü*Fn.

Tudod, mint a teglaknal.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 22:00:45

@Shadowbull: Te kis arrogáns. Megint jöttél szakérteni? Áhh, nem ereszkedem le hozzád.

Shadowbull 2009.06.24. 22:15:32

@Hrzrasn: Kotozkodjel csak. Mar te is rajta vagy a halallistamon.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 22:40:49

@Shadowbull: Nem nyugtalankodom, sokan vannak elôttem.

loláb 2009.06.25. 08:26:56

@Hrzrasn: Köszi átnézem majd este.

12csab 2009.06.25. 13:34:46

Tisztelt TóthZé!
A fabia egy összeválogatott alkatrészből készült autó vw és audi cuccokból.Azok is rosszak lennének!? Persze nem mindenkinek elfogadható a vw vonal :))
A mondeohoz hasonlítani ami min. 5 milla nem szerencsés még ha válságcsere is a cél.
Az astra is a fábia kategoriája, a suzuki és a többi között.
Az élmény autózás meg nem ezeknél kezdődik hanem a régi rendberakott era féle mercik, kockás volvok és keleti csodáknál.

Ciri 2009.06.25. 14:15:28

@12csab:
"A fabia egy összeválogatott alkatrészből készült autó vw és audi cuccokból.Azok is rosszak lennének!? "

:))))))))

Ezt az Audi dolgot gondolom az értékesitő mondta eladáskor. :)))

SilverGhost 2009.06.25. 15:19:32

@Ciri: A renault megane I esetében az oldallégzsák felér a fejtámláig.

Az eredeti prospektus képe szerint!

SilverGhost 2009.06.25. 15:22:30

@SilverGhost:
a prospektus szerint:

"...a Mégane oldallégzsákjai teszik teljesebbé. Ezek a melkast és a fejet védik, oldalütközés során"

Mondjuk nemcsoda hogy 96-ban tudta a 4 csillagot...

12csab 2009.06.25. 15:31:59

Ciri:
Látom, lehet itt riadalmat okozni :DD
a váltó vw audi közös szerzemény..
más talán nem ....de azért jól hangzott :))

Ciri 2009.06.25. 15:43:05

@SilverGhost:
Attól az még oldallégzsák marad és nem fejlégzsák.
Akár mi is van a katalógusban. :)

Ciri 2009.06.25. 15:44:43

@12csab:

A Pug és a BMW is fejleszt közösen motorokat, még sincs egyik franciában sem bajor motor. :))

SilverGhost 2009.06.25. 17:34:14

@Ciri: Jah, vágom már mire írtad bocs... na szal ott van utána ":D", de valóban védi a fejet is ettől természetesen oldallégzsák marad, csak kolléga számolási módszerét próbáltam használni

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 18:57:42

@Ciri: Nincs, az egy külön család:
en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

A MINIkben W-s (idegen) motorkóddal szerepelnek. A Peugeot-oldalt nem ismerem, de ott is garantáltan nem BMW motorként vannak listázva :)

12csab 2009.06.25. 22:09:37

Ciri:
na megyek és leflexelem azt a négy karikát a váltó öntvényéröl..
:DDD
Ti mindent komolyan vesztek.. :))

12csab 2009.06.25. 22:10:47

de azért vicces a hogy a motortér tele van vw és audi logoval...

12csab 2009.06.25. 23:59:17

@Hrzrasn: talán az hogy az igazi vw-ket elfogadják az emberek a belőle összerakott másik járgányt meg nem..
Ha meg valami olcsobb az nem biztos ,hogy rosszabb.

Ciri 2009.06.26. 05:20:48

@12csab:
"talán az hogy az igazi vw-ket elfogadják az emberek a belőle összerakott másik járgányt meg nem.."

Dehogy nem. Európa szerte igencsak népszerű modellek a Skodák.
(Az más kérdés, hogy ezt a Fabiát elbaszták, a régit mindenki jobban szerette)

"Ha meg valami olcsobb az nem biztos ,hogy rosszabb."

Persze, hogy nem rosszabb csak nem tud annyit, nem nyújta ugyanazt. Illetve a Logan sem rosszabb egy Thalia-nál (sőt, az újnál még szebb is :D ), mégsem kerülhet annyiba.

"de azért vicces a hogy a motortér tele van vw és audi logoval..."

Nincs ebben vicc,csak arról van szó, hogy az alkatrészek beszállítói megegyeznek sok esetben.Ez nem jelenti azt, hogy azt a váltót bármelyik Audiba be tudnád szerelni. Ne keress Audit a Skodádban, mert nincs benne. :))) (bár tudom, hogy önigazolásnak ez kurva jó)

"a váltó vw audi közös szerzemény.."
Melyik is?

"Ti mindent komolyan vesztek.. :))"
Nem tudod ki vizionál Audi alkatrészeket a Skodájában már az ötödik kommentjében?

Shadowbull 2009.06.26. 10:16:48

@12csab: Jajistenem.

A konszernen belul minden alkatreszre ranyomjak a VW meg az Audi logot is, leven konszern.

Az meg nem jelenti azt, hogy az Audi hasznalna az adott alkatreszt. Az 1,2-es Fabiavaltot szinte biztosan nem hasznalja :)

sb

Rocko- 2009.06.26. 10:27:52

@Shadowbull: tagadod a TÉNYT, hogy ugyanazok az alaktrészek?!!
Te igazán tudhatdnád hogy az Audi csak egy átcímkézett VW, ahogy a Skoda is.
sôt, azt meg bizton ellíthatod, hogy a különbség köztük csak annyi, hogy másmilyen idôre van tervezve az avultatások! ;) :DDD

Ciri 2009.06.26. 10:49:01

@Rocko-:

Mindenben egyetértek !!!

Ezzel a két felismeréssel SB-t simán a szívroham határára lehet nyomni. :)))))

(Engem nem. :D )

12csab 2009.06.26. 11:08:06

@Ciri: nem azt mondom ,hogy össze-vissza cserélhetők az alkatrészek, hanem mivel közös szerzemény a minőség semmivel se rosszabb.(Ha már engedi az alkatrészének logozását).
Az alkatrész ára erősen függ attól ,hogy milyen logó mögött figyel.

Shadowbull 2009.06.26. 12:02:49

@Rocko-: Dehogy tagadom.

en magam cimkeztem at az alkatreszeket.

sb

Blogger Géza 2009.07.04. 17:18:01

@Hrzrasn: Nincs olyan autó, amit ne vennének meg azért. De nem hiszem, hogy a formatervezés miatt vették meg, hanem mert a VW minőségben bíznak Skoda áron.
süti beállítások módosítása