Számlázni tudni kell

  2009. május 23. - ommm Címkék: volkswagen szerviz polo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 
A sztori olyan egyszerű és jó, hogy nem is kell neki körítés, önállóan fogyasztható, a puszta tények tálalásával is.
Adva van egy állami szervezet és annak egyik szolgálati autója. Az autó egy 1.2-es, háromhengeres VW Polo. Lényegében egyedi példány, ezt főleg felszereltségi szintjének köszönheti. Illetve annak, hogy nincs neki ilyen. Mert ugye, ahhoz, hogy felszereltségi szintről beszélhessünk, valamivel fel is kellene szerelni a gépjárművet. Nincs kormányszervó, sem elektromos ablak netán klíma, még csak rádió-előkészítés sem. A történet szempontjából ez mindegy is, csupán jegyezzük meg a tényt, hogy a „fapad” kifejezés is legalább oly csillogást takar, amilyet szerencsétlen autó még távolból sem látott.
Az inkriminált gépjárművet 2005-ben helyezték forgalomba, azóta nem is használják sokat, értsük ezt úgy, hogy a kilométeróra még csak öt számjegyet mutat és 26-tal kezdődik. Mégis, az autó négy éves, elkelne neki az időszakos szervizelés.

Az állami szerv jóhiszeműen fel is keresi a hivatalos márkaszervizt - jól csengő a név, csak értenek hozzá,.- és kér egy előzetes árajánlatot a javításokra, cserékre. Önök már sejthetik, hogy elértünk a történet lényegéhez, de talán még a legnagyobb szkeptikusok is megcsóválják a fejüket: a háromoldalas lista alján a végösszeg 399 671 forint, valamint tortát díszítő habként még kézzel odafirkantva: + 7770 Ft illeték.
 
Csuda dolgok jöttek össze már az első oldalon is, mindenki talál magának valót. Tárcsafékbetétek ki- és beszerelése hatezerért vagy egy okvetlenül szükséges segédkeret ki- beszerelés színesíti a listát. Valaki egy próbát hatér’?

A középső lap tetején mindjárt kiderül, hogy kicsit drágán mérik az olajat, biztos valami spéci adalék lehet abban a fránya Softec-ben. Emellett a 33 896 forintos féktárcsák már labdába sem rúgnak, esetleg az 1 darab 6126 forintos ablaktörlő lapát lehet még befutó. Aztán jön az igazi úri truváj, a 80 287 Ft-ba kerülő „AGREGÁT TARTÓ”.

Szép kis szám, talán belefért az árba egy presszógép is, mást elképzelni sem tudok, hacsak nem valami nagyon spéci, ezektől itt eltérő, egyedi alkatrész. És még nem is keresgéltünk nagyon:

Hiába, a modern technikának ára van.
Mindenki látott már ilyet, talán ennyire sűrűn kell cserélni? Fene tudja. Az autó csak és kizárólag Budapesten és környékén mozgott, jellemzően rövid távokon.

A harmadik, egyben utolsó oldal már csak levezetés. Egy darab 13-as felni 14-ért, na ne vidd el, és a szép végösszeg: 399 671 Ft + 7770 illeték.
Jó utat kíván Önnek XY munkafelvevő. Na, ennyi pénzért bizony igen jó utat is kívánhatna…

És hogy mi lett a vége? Csalódni fognak megérzésükben, szerencsére. A történetünkben szereplő állami szervezet visszautasította az ajánlatot. Értik ezt? Pedig az adófizetők pénzét költhetnék boldogan és soha, senki bele nem ütné az orrát. Mégis, úgy látszik, volt ott valaki, akinek helyén volt a józan esze (vagy a lelkiismerete) és visszadobta en bloc az egészet. Mert ilyen is van és ez - valljuk be - jóleső érzés.
A szervizt pedig elvégeztették máshol, ugyanolyan minőségben, kevesebbért.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr741137461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 20:00:37

@vmaast: "Vagy tényeket mondok, amik szakmailag megalapozottak"

Mint például azt a faszságot, hogy minden olyaj ugyanaz? Te tényleg hülye vagy, igaza van Cirinek. Legalábbis az autókhoz.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 20:07:23

@vmaast: "Azt meg nem árt tudni, hogy a piacon lévő száz meg száz márkanév mögött alig néhány gyártó bújik meg."

De teljesen eltérô adalékanyagok vannak bennük, fogd már fel, te kretén!

Szerinted egy gyárban csak egyféle terméket lehet elôállítani? Hogy lehet valaki ennyire kétségbeejtôen hülye?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.24. 20:12:19

nekem az az érzésem, hogy a legtöbb itt kommentelő ócsójános kb. 17 éves és a kocsija egy 30+ éves Lada Szamara

ehhez képest drága a szerviz, nem is kérdés

aki márkakereskedésben vesz autót, újat, annak azért két-három ezer Ft nem akkora gond, ráadásul biztos nem akarja összeolajozni a kezét a bütyköléssel

én sem akarom például, eszembe sincs bármit saját magam csinálni az autón (jóhogy esélyem se volna)

egyébként néha megyek gyorsszervizbe is, mert van egy ilyen ügyfelem és néha korrektségből náluk is csináltatok ezt-azt hogy ne csak ők fizessenek nekem, egyszer kérdés nélkül kaptam egy 2 ezer Ft-os Paul Jorne ablaktörlő lapátot, ami akkora szar, hogy 1 nap után le is vettem és visszatértem a 8+ ezer Ft-os minőségi cucchoz

ha az ember nem lát az autópályán 3 gyerekkel, az nekem többet ér mint a 6 ezer Ft különbség

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 20:30:00

@loláb: "Lehetett volna cégnévvel, névvel kirakni a számlát (és akkor már nincs mit szépíteni rajta), de gondolom a TC-nek nem hiányzik egy sajtóper, vagy valami hasonló."

Ha az ember a cikkbe nem olyan légbôlkapott faszságokat ír, mint itt a kommentelôk közül sokan ("a márkaszerviz lehúzás"), hanem csakis és kizárólag a tényeket írja le ("ezt és ezt az árajánlatot kaptuk xy cégtôl, yz cégnél pedig olcsóbban, ennyiért és ennyiért csináltattuk meg, azonos, gyári alkatrészekbôl"), akkor gyakorlatilag semmit nem tudnak csinálni veled. Viszont amit a magyar sajtótermékek mûvelnek, baszottul ellenszenves, két okból:

1) Rühellem a kádári maszatolást, hogy jaj istenem, nehogy megnevezzük a felelôst. Ha valakinek van valami konkrétum a kezében, adja elô a frankót (rágalmak nélkül, csak a tényeket), segítve ezzel a fogyasztókat, ha meg nincs, akkor kussoljon.
2) Kontraproduktív a konkrétumok nélküli hangulatkeltés, mert az érintetteknek fogalmuk sincs, hogy náluk történt az eset, ezért aztán nem tudnak javítani rajta, ha (nem szándékosan) elbasztak valamit - szopni viszont fognak, mert megrendül a vásárlók bizalma.

Civilizált országban ez úgy mûködik, hogy kizárólag az ügyfél adatait takarjuk ki, aztán felemeljük a kibaszott telefont, és lehetôséget adunk a cég képviselôjének, hogy elmagyarázza a népnek, hogy hol és mit basztak el, vagy esetleg bocsánatot kérjen a kedves ügyféltôl. Ez a "dikk mán e, kamuszámla, át akartak baszni"-lemez senkinek nem használ, sem az ügyfeleknek, sem a kereskedôknek. Csakis és kizárólag arra jó, hogy néhány féltudású tapló höröghessen rajta egy sort.

ommm 2009.05.24. 20:50:43

Vizsgára felkészítés és vizsga, zöldkártya, összes szűrő és olaj, fékfolyadék cseréje, futóműbeállítás.

Hrzasn: Az árajánlatot kaptuk, elsőkézből, értelemszerűen nem szeretném, ha ebből a későbbiekben bármilyen kellemetlensége támadna bárkinek. Abból, hogy egyáltalán itt lehet.

Ezért lett kitakarva az azt előkészítő cég logója és minden információ, ami az azonosításához szolgálna. Ez egy ajánlat, amit visszautasítottak, ennyi a történet, nem kitalált, valós, de elméletileg nem publikus.

Az embert kíméljük mögötte, nem a céget, aki adta. Mindenhol van ilyen, merő véletlen az autó típusa.

loláb 2009.05.24. 20:57:42

@Hrzrasn: Igazad van, így kellene működnie a dolognak.

vwxyz (törölt) 2009.05.24. 21:02:35

@ommm: Döntsd már el végre, hogy a történtek megfeleltek-e az igényeidnek, vagy valamiben mégiscsak hiányérzeted volt? Ha pedig úgy érzed, hogy meg akartak vezetni, akkor meg ne rinyálj ennyit!

"Vétkesek közt cinkos, aki néma!"

vmaast 2009.05.24. 21:12:27

@Hrzrasn: Leírom igen egyszerűen, hogy megértsd.
Egy gyártó több márkának csomagolhat olajat. Ugyanazzal a specifikációval, amin nem változtathat (ACEA API besorolások). Más-más adalékkal viszont (megrendelő igénye szerint), ami viszont NEM befolyásolja az olaj specifikációját. Legfeljebb jól hangzik.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 21:14:02

@ommm: "Az árajánlatot kaptuk, elsőkézből, értelemszerűen nem szeretném, ha ebből a későbbiekben bármilyen kellemetlensége támadna bárkinek."

Sírva könyörgöm, milyen kellemetlensége?

Nem engedik be ezután a kereskedésbe, hogy ott költse el a pénzét? De szar lesz neki!
(Hát még a konkurrenciának.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 21:17:47

@vmaast: "Más-más adalékkal viszont (megrendelő igénye szerint), ami viszont NEM befolyásolja az olaj specifikációját."

Az olaj minôségét és karakterisztikáját viszont igen, te ökör. Pont az adalékanyagoktól lesz Castrol a Castrol. Nem az egy darab színes címkétôl.

ommm 2009.05.24. 21:27:33

@vwxyz: Öregem, finomabban nem tudom elmagyarázni, hogy a forrásnak gondja lehet belőle. Nem a kereskedőnél. A munkahelyén.

z 2009.05.24. 21:28:03

Ez ilyen magyar dolog, mindenki két lépésből akar meggazdagodni, az első, hogy megnyitja a helyet, utána meg lehetőleg 3 hét alatt keresné meg a százmillióit, az már nem számít, hogy a vásárlók anyázva otthagyják őket. Csak meg kell nézni, hány új bérlője van egy bolthelyiségnek évente. A mi kocsinkat hetek (inkább hónapok) óta nem tudják megcsinálni, mindenhol csak a pénz kell, de gyorsan, aztán 2 nap után kiderül, hogy szart se csináltak rajta.
Más téma, de apám nemrég ment zuhanypanelt venni, egy 17 éves srác meg ott ült a pult mögött és mutogatta neki, hogy ez 200, az meg 300 ezer. Mondja apám, nem aranyból kell, egy sima olcsó nincs? De, ez, harmincért. Hát csak ez meg nagyon csúnya. Erre a srác: miért, harmincért mit akar? Meg lett neki mondva, hogy biztos nagyon megbecsülik itt, ha neki 30 rongy már nem is pénz, ami gyanítom, hogy a annak a fele, amennyiért havonta csicskáztatják ott. Pofátlanság, horror árak meg hozzá nem értés mindenhol, ez a nagyarcú magyar szolgáltató szektor.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.24. 21:34:26

(Egyébként totálisan felesleges ez az egész szarkeverés, akinek egy valamirevaló vállalati rendszere van, az a letárolt árajánlat 373.243 forintja és 20 fillérje alapján már réges-rég tudja, honnan fúj a szél. Lapokat kiteríteni, telefont felemelni, lássunk egy épkézláb tényfeltáró cikket, ahol minden érintettnek megadatik a véleménykifejtés lehetôsége.)

A_Denever 2009.05.24. 21:35:13

@Hrzrasn
"A konszernnek NEM érdeke lehúzni a vásárlóit, fogd már fel agyilag."

Sajnos erdeke. Ugyanis egy autogyar akkor keres a legjobban ha fogy az uj auto. Ha pedig valaki a regi autojat javittatja, akkor nem vesz helyette ujat. Ritka az a konszern aki tamogatja az adott marka "old-timereit". En is azert adtam el szeretett regi autom, mert nem birtam a szerviz lenyulasait.

Regen volt egy Saab 900i-m, amit markaszervizben javittattam, de talan en eloszor a sok tulaj kozul. Mivel a marka nem minden tipusa a megbizhatosagarol hires, annyi munka volt a hivatalos szervizben, hogy idopontot csak hetekkel elore adtak, ami hagyjan, mert jelenlegi kocsimnal is ez van, viszont mint kiderult -korabban el akartam hozni- nem sajat szervizben javitottak a kocsim, hanem kiadtak egy hozzam kozeli putrinak. Ez utobbit onnan veszem, hogy szerviz utan par nappal lerobbant a kocsi...
Egy masik varos markaszervize, amikor mondtam hogy gumikkal megpakolva zorog a kocsi, azt mondtak hogy regi azert es vegyek ujat... Aztan fel ev utan kiderult hogy az egyik gumiharang hianyzik ami tartotta a kipufogot. A markaszervizben volt szamitogepes 3Drajz a kocsimrol teljes alkatreszterkeppel, megse sikerult kiszurni a problemat.

Jelenleg mar egy nem olyan regi kombim van, de a markaszerviz ujsagjaban egy szot nem irnak rola, mert mar az uj modellfrissitett a meno, es jaj-de vegyem meg azt es az milyen jo lesz nekem.
Anno amikor markaszervizbol vettem a kocsit (az is szep huzas volt, hogy fovarosi kocsit videki szervizben arusitunk, mert az olyan mintha nem lett volna szethajtva - pedig a szerviz pecsetbol latszik hol es milyen korulmenyek kozott volt a kocsi eloelete), akkor le es kimostak mielott atadtak. Emiatt 10 km vezetes utan felkapcsolodott a sarga motor lampa. Gepeszkent meg akartak gyozni rola a markaszervizben (!), hogy ez egy 3 eves kocsinal normalis es majd elalszik. Kicsit amortizalnom kellett a csereautoikat meg az uj vasarloik hangulatat a szalonban, amig rajottek, hogy egy frissen vett kocsinal ez meg akkor sem elfogadhato ha hasznalt. Ugyanez a szerviz 100 eurot akasztott le rolam, mert allitolag az legzsak kabele beazik es felvillant a lampaja... Cserelni semmit nem kellett, csak ha megegyszer ugyanez lesz... Egy markaszerviztol elvarhatnam talan ha nem cserelnek semmit csak kiutik a muszerfal hibalampajat, akkor ne huzzanak le mintha egy komoly 20000res szervizt csinaltak volna. Egy premium markatol meg elvarnam, hogyha kiderul hogy beazik egy autojuk (pl. kocsimosoban), a konszern visszahiv vagy/de garanciaban javitja az osszes erintett tipust. Eleddig semmi, pedig evente jarok vele markaszervizbe es nem is szoktam keveset otthagyni...(igen, en is olyan vagyok, hogy ablaktorlot is csak markaszervizzel csereltetek, mintegy ellenorzes kepp hogy tenyleg figyelnek-e minden aprosagra amit cserelni kell) Sot meg egy level se jott a marka ujsaggal a konszerntol, pedig konstrukcios hibanak latszik a dolog... (hatso kozepso feklampa gumitomitese mintha nem lenne ott a szeren)

vwxyz (törölt) 2009.05.24. 21:39:21

@ommm: Komolyan nem értelek.

Amit eddig leírtál, abból a cégnél mindent és mindenkit be tudnak azonosítani, ellenben a poszt nem szolgálja a célját, hiszen senki sem okulhat az esetből.

Most akkor lehet, hogy megszivattad a titkás forrásodat, de jól megvédted a szervizt...

dennisthemenace 2009.05.24. 21:47:41

@Hrzrasn: Van.En 1.50 fontert vettem Tesco ablaktorlolapatot a kocsimra.Zajtalan,csikmentesen torol,megfelel.Igaz,160-nal nem mentem tobbet,mert nincs is hol..

z 2009.05.24. 22:01:11

@GYUSZI BACSI: Baromira nem erről van szó. Ki tudnék fizetni egy doboz kóláért is ezer forintot, de nem fogok, mert egész egyszerűen nem ér annyit. Ahogy az ablaktörlőlapátot se két rongyért rakják már föl, hanem egy háromszázezer fölötti számlában azért legyen már benne ennyi. Ha milliárdos lennék, akkor se fizetnék semmiért többet csak azért, mert telik rá.

sandrew 2009.05.24. 22:01:37

Nekem egyszer régen, egy akkor 2 éves Ibizában tönkrement a váltó, de nagyon (beállt, meg sem mozdult a kocsi). 400k lett volna márkaszervizben, 200k sufniban a csere. Amikor szavatossági igényemet nem fogadták el, szakértői véleményt kértem és egy pert helyeztem kilátásba. Pereskedni nem akartak, inkább a márkaszerviz kicserélte ingyér. Utána tudtam meg, hogy jól "ráírták" a váltócserét egy nagy állami cég flottájára. Gyönyörű.

12csab 2009.05.24. 22:24:12

@Hrzrasn:
-alapdíj 19,32 ? ennyiért állnak szóba Veled??
-fékfolyadék 12,27 ? Nézd csak meg a szervízkönyvben ,hogy mennyi is a fékolaj csereperiodusa? (5 év bár tévedhetek és a bmw-nél lehet 2év)
Itt van 31,59 euró amire lehúztak..

lacza87 (törölt) 2009.05.24. 22:45:23

@12csab: szerinted a márkaszervíz általános költségeit h a tökömbe számolják el? igen az az alapdíj: miből lesz tiszta a szalon, miből szerzik be a szükséges diagnosztikai eszközöket szerszámokat. És a közvetlenül nem szervízeléssel foglalkozó alkalmazottak bére, meg az épületek felújítása h csak a legegyszerűbb dolgokat említsem zanzásítva. stb. millió dolog kell

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.24. 22:52:31

@ommm: ezt írod: "Az árajánlatot kaptuk, elsőkézből, értelemszerűen nem szeretném, ha ebből a későbbiekben bármilyen kellemetlensége támadna bárkinek."

kaptatok egy ajánlatot, amit visszautasítottatok

csak akkor azt áruld el, hogy miért az a cikked címe, hogy "Számlázni tudni kell"

hol is volt itt szó számlázásról?

kicsit ez olyan öszödi beszédes volt, hogy mondunk mindent, csak hogy jöjjenek a kommentek meg az olvasók

ezt diplomatikusan úgy szokták mondani, hogy az igazság meg te két külön platformon vagytok

sandrew 2009.05.24. 23:07:37

@GYUSZI BACSI: A posztban mellékelt dokumentum fejlécén ez olvasható: "proforma számla". Guglizd meg, ha nem tudod mi az...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.25. 00:13:26

@Ciri: Hát felhomályosítalak, hogy rohadtul nincs jobb áron. Mi is a szlovákiai skoda autósboltból hozattuk az alkatrészt, nem a PoHu-tól rendeltük. Mindezt a Skoda Hivatalos Márkaszervizben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.25. 00:21:14

@kolbászoszsömle: Az általad vázolt összegekkel maximálisan egyetértek (a levezetés a végén). Bár néha magánszemélyeknél is bepróbálkoznak, amíg el nem küldöd őket üvöltve a munkafelvételi helység közepén a jó édes anyjukba. Olyankor érdekes módon egyből van "baráti" árfolyam. Mondjuk embere válogatja, engem valamiért nem nagyon próbáltak még átbaszni, márkaszervizben sem.

gin74tonic 2009.05.25. 00:36:03

ilyen blog - es kommentek miert nincsenek magyarorszagnal nyugatabbra levo autos website okon? vegigolvastam, es azt hittem ezeken mar tulleptunk.

igazi magyar hungaricum ez ( "balkanium" )

The Good Boy 2009.05.25. 05:39:29

@lacza87: Na kb. az ilyen emberekből él még mindig vidáman a sok márkaszerviz, akik boldogan fizetnek alapdijat, mert úgy gondolják, hogy attól lesz csili-vili a szerviz, meg amiatt tudnak még három ujabb Gizikét alkalmazni.
Én meg úgy vagyok vele, hogy legyen egy hely korrekt, sikeres, nagyforgalmú,aztán akkor lesz pénz tisztaságra, épületfelujitásra, meg a "közvetlenül nem szervízeléssel foglalkozó alkalmazottak bérére" (annyi Gizikére, amennyit csak elbír a büdzsé)
De lehet hogy csak én vagyok egy lúzer, aki úgy gondolom,hogy maradjanak fenn a korrekten és jól dolgozó, megfelelő árakat alkalmazó cégek, azok pedig akik
minden erejükkel azon vannak, hogy hogyan huzzanakle minél több embert,minél több pénzzel, azoknak irány a süllyesztő.
A fentebb irt hosszabb hozzászólásomban szereplő szerviz nálam az etalon, ahol nincs alapdij, nincs lehúzás, meg túlszámlázás, viszont van rengeteg (visszajáró és elégedett) ügyfél, meg régi, állandó, jól bevált SZAKEMBER gárda. Mondjuk gizikéből is elég nekik egy is...:)
(minden Gizellától elnézést az általánositásért)

Ciri 2009.05.25. 05:50:12

@KuKori:
"Hát felhomályosítalak, hogy rohadtul nincs jobb áron. Mi is a szlovákiai skoda autósboltból hozattuk az alkatrészt, nem a PoHu-tól rendeltük."

Hát bazdmeg, gratulálok, kurva nagyot szóltál !!
Skoda alkatrész Szlovákiából.Egy percig se zavarjon, hogy VW-ról beszéltem és végképp nem külföldi beszerzési forrásról.
Ezzel mi a tökömet akartál mondani?
Egyébként miért múltidőben beszélsz?

Ciri 2009.05.25. 05:55:05

@kolbászoszsömle:
"És azt is mondom, ha a forgalmiban Kiss Béla szerepel, akkor kijön ez az egész 40-50k-ból.
Áfástól."

Kapj elő egy számológépet és próbáld meg a leggagyibb utángyártott szarokkal összeadni, munkadíj nélkül. Akkor is több lesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.25. 07:18:19

@Ciri: Milyen alkatrészeket kell cserélni egy 26k kilométert futott, nem leharcolt VW-ben?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 08:00:39

@The Good Boy: "Én meg úgy vagyok vele, hogy legyen egy hely korrekt, sikeres, nagyforgalmú,aztán akkor lesz pénz tisztaságra, épületfelujitásra, meg a "közvetlenül nem szervízeléssel foglalkozó alkalmazottak bérére" (annyi Gizikére, amennyit csak elbír a büdzsé)"

Ahogy azt Móricka elképzeli. Azt megnézném, hogy egy 15 milliós mûszerpark árát (célszerszámokról nem beszéltünk) hogyan termelnéd ki. Gizikét a kutya le nem szarja, Lacának tökéletesen igaza van.

Olyan jó, hogy itt mindenki kurvára képben van :)

Unter Bahn (törölt) 2009.05.25. 08:13:27

Sziasztok! Én a saját tipus márkaszervizét nem szívesen bántom, de úgy érzem, lenne rá jogom, de mivel csak feltételezem, hogy "lenéztek" a 16 éves, valóban nem makulátlan autómmal, ezért mégsem mondok nevet.

A helyzet az, hogy én megtörtem az autót. Nem túl látványosan, de bölcső, lengőkar, motortartók, apró elemek bejátszottak, a karosszériamunkával és a saját szereléssel, többnyire bontott holmikkal együtt is kb. 500 eFt volt vége. Gazdaságilag természetes nem érte meg, de érzelmi alapon magyarázható.

Mivel az autót szeretem, kiváncsi lettem volna rá, hogy melyek azok az alkatrészek, amelyek egy márkaszervíz szerint megértek már a cserére, tehát kértem egy teljes átvizsgálást. Ez kb. az alábbiakat tartalmazta:

1: az autó nem egyszinű; 2: a bőrülések repedtek; 3: a műszerfal nyiszog, repedt; 4: kipufogó felfüggesztő gumik szakadtak; 5: olajszint alacsony, nívópálca nem gyári; 6: kézifék elégtelenül fog; 7: olajszivárgás a motoron; 8: jobb első futómű talpas kopott; 9: váltógomb lejár; 10: tetődíszléc festése málik

Ezek közül az 1,2,3,6,7,9,10 pontokról tudtam, hiszen magam is láttam, mi több, a több színű bontott karosszéria-elemeket magam vásároltam (csak nem maradt lóvé színeztetni).

A nívópálcával nem lehet semmi gond, azon kívül, hogy a felső, zárógyűrűs része már nem zár, ezért az olajköd átjön rajta. Amúgy van rajta külön elektromos szintérzékelő is, működik is.

A talpasról a teljes futómű-reparáláskor kiderült, hogy bár a gumiharang szakadt volt, a talpas tökéletesen passzos volt.

Árajánlatot nem kaptam, talán jobb is. Viszont amit hiányoltam: nem mondták hogy honnan folyik az olaj. Nem szóltak (talán nem vették észre) hogy gányolt kipufogója van és miután megvettem az össze felfüggesztő elemet, nem volt hova felrögzíteni, a csőről ugyanis hiányoztak a fülek. Nem szerepelt a hibalistán a bölcsőcsere, egy tipusidegen motortartó bak, két toldott első ABS-vezeték és jobboldali méretre gyártott fékcső (ezeket a bölcső nyírta el) illetve hogy a motortérben "valami" rá van gányolva az egyik ABS-vezetékre (egy illesztő egység, miután a gyári sebességjeladó nem működik.

Fentiek alapján úgy érzem, hogy kár volt márkaszervízbe vinni az autót: újat nem mondtak, ami szerintük hiba volt, az nem volt/vagy nem úgy volt hiba, illetve több olyan ordító hibát nem vettek észere, amit szvsz egy márkaszervíznek illett volna.

És ami a legrosszabb: egy fokkal sem lettem okosabb, hogy az autó mely részeit kellene még rendbe tennem:-(((

(De megoldom, szépen apránként, mert nekem sincs még 300 ropim arra, hogy dolgokat találomra cserélgessenek az autón.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 08:27:29

@12csab: "-alapdíj 19,32 ? ennyiért állnak szóba Veled??"

Tudod ôk nem 100 eurós ELM kábellel meg a 3 standardizált hibakódot kiolvasni képes másolt OBD2 szoftverrel dolgoznak mint a haverjaid, kicsit komolyabb mûszerparkjuk van. Ezen felül rendelkeznek az ÖSSZES BMW-célszerszámmal. Ezeket nem 3 fruttiért osztogatják az ecserin, valamibôl fenn kell tartani.

"-fékfolyadék 12,27 ? Nézd csak meg a szervízkönyvben ,hogy mennyi is a fékolaj csereperiodusa? (5 év bár tévedhetek és a bmw-nél lehet 2év)"

Ennek SEMMI köze a BMWhez, MINDEN fékfolyadékot 2 évente kell cserélni, akkor is, ha állt az autó. A fékfolyadék higroszkópikus, a fékcsöveken keresztül vizet vesz fel. Ha a folyadékban levô víz felforr, gôz keletkezik, ami a folyadékkal ellentétben összenyomható, vagyis kurvára nem lesz féked - ehhez már 3% feletti víztartalom elég. Nem tudom, ki mondta neked az 5 éves ökörséget, de ne terjeszd ha egy mód van rá, mert életveszélyes.

12csab 2009.05.25. 08:39:12

@lacza87: Ezért feleslegesen drágák a márkaszervízek, mivel velem fizettetik k i a szervízvezető öltönyét is..
Rosszul felépített rendszer..
Evvel az erővel én is kérhetnék több pénzt az elvégzett munkám után, például egy medencére a kertembe, mert ha esténként pancsolok egyet jobban fogok dolgozni..
Meg lehet magyarázni ,hogy miért kell a csilli-villi szervíz...

A másik gondom a feleslegesen kicserélt alkatrészek,alapanyagok tömege..Ez a fékolaj is ilyen..

A harmadik, ellenörízhetetlen ,hogy ha kell valamit cserélni azt ki is cserélték pl. olaj stb..

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 09:37:09

@12csab: "Ez a fékolaj is ilyen.."

A fékfolyadék már évtizedek óta nem tartalmaz semmiféle olajat.

12csab 2009.05.25. 09:43:31

@Hrzrasn:
A fábia karbantartási könyvében olvastam,5 évente fékolajcsere...
És ha itt tartunk az Olajdoki tanácsa:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/080620b/
..de lehet havonta is ha van rá elég ájró :DDD

Secnir 2009.05.25. 09:48:59

üzemanyagszűrő:10.579.-HUF? én 150 forintért vettem utoljára.
üzemanyagszűrő ki-beszerelés 3600 huf.
kis- és segédanyag 14e huf? 2 db csavar 1000huf? 2 ablaktörlő lapát 10e huf?
szeretnék a beszállítója lenni ennek a boltnak, kéárem kitenni az adatokat vagy elküldeni nekem emailben. köszönöm.

2009.05.25. 10:09:59

Oh :) csak nem a Porsche XYZ markaszerviz mar megint? :) Ahol 160ezer egy olyan szelvedo csere ami barmely masik kereskedesben 70ezer (munkadijjal?) :D meg sem lepodok :D

Lord heckman 2009.05.25. 10:35:13

Hverom vett daihatsu move ot, valami 350 ért futkosósnak. kicsapta a balelső lámpabúrát.... alkatrész : 130k... szóval ilyen is van :) Mondjuk a 10k órabér nem is rossz... szervízt nyitok. Fasza, hogy a szerencsétlen szerelők 1 nap alatt termelik meg a havi fizujukat.

Amúgy létezik olyan polo, ami 2005 ös, és nincs benne szervó? ez komoly?

The Good Boy 2009.05.25. 10:45:05

@Hrzrasn: Mert te aztán képbe vagy, onnan a nagy német valóságból.
Úgy látszik a német felsőbbrendőséget (nagyképüséget) már sikerült magadra venni, de kultúráltan beszélgetni azt nem, ahhoz picivel nagyobb intelligencia kellene, és akkor nem ökröznél, kreténeznél, hülyéznél másokat, mert te mindent olyan überjól tudsz. Persze, itt vezeted le azt, ugyanolyan szinten, ahogy téged néznek le a magyarságod miatt ott kint. Szerintem
Egyébként überokoskám:
"Ennek SEMMI köze a BMWhez, MINDEN fékfolyadékot 2 évente kell cserélni, akkor is, ha állt az autó."
Ez sem igy van kizárólagosan, én megnéztem ismét a saját autóm szervizkönyvét, és például nálam 3 évente kell cserélni, km megkötés nélkül!
Picit már unalmas, hogy minden forum elmegy abba az irányba, hogy Hrzrasn elkezdi osztani az észt, mert ő überokos, mindenhez mindenkinél jobban ért.
Erről az egyik távoli rokonom ismerőse ugrik be állandóan:
Ő is kint dolgozott dájcsban, és itthon mindenkinek azt mesélte, hogy ő is részt vesz a(z akkor tervezett) Golf4 fejlesztésében. És mindenkinek osztotta az észt ezerrel,miközben sok-sok évnyi német "vw fejlesztői" meló mellett is csak egy szakadt 10+ éves honda accorddal közlekedett, és nem azért, mert imádta azt a tipust, hanem mert erre volt pénze. Gondolom a Golf4 fejlesztéséből annyira vette ki magát,hoyg reggelente a kukásautón lobogva elszállitotta a szemetet a gyár mellöl... Pesrze a tutit ő is mondta pont, vessző nélkül.

lacza87 (törölt) 2009.05.25. 10:49:38

Vannak bizonyos állandó költségek amit minden szervíznél ki kell fizetni (épület, közüzemi számlák stb.)Ezt mindenképpen megfizeted a független szervízednél is! Van amit ki kéne csak ezt bizonyos szervízek megtehetik h elkerülik míg a márkaszervízek nem. Gondolok itt pl arra h egy márkaszervízben a típusokhoz való összes szerszámot, szoftvert, hardvert be kell szerezni, ezek nem filléres dolgok. Vagy h pl a márkaszervízben nagyrészt bejelentett munkaviszonnyal rendelkező emberek dolgoznak(lehet h kevesebbre mint amit valójában kap, de a tulajdonosnak ez is költségeket okoz azzal szemben mintha egyáltalán nem lenne bejelentve) Nem tudom h van, de van egy oylan érzésem h pl a márkaszervízekben azt sem engedik meg a vezérképviseletek h a veszélyes hulladékot elégessék vagy a csatornába öntsék.
Most az a kérdés h az állandó költségek egy autóra és szervízlátogatásra jutó részét elnevezem alapdíjnak és úgy fizettetem ki, vagy elkenem egy rezsióradíjnak nevezett dologban az édesmindegy.
Amúgy mi is független szerelőhöz hordjuk a kocsit mert olyan öreg és egyszerű h teljesen felesleges lenne márkaszervízbe vinni. Kb. be sem engednék.
Arról se felejtkezzetek el h sokan akik gyakran cserélik a kocsijukat inkább a garancia utáni és eladás előtti néhány szervízt is márkaszervízben csináltatják, mert a piac ezt általában jelentős értéknövelőként árazza.

lacza87 (törölt) 2009.05.25. 10:56:20

Attól még a konkrét eset egy lehúzás akart lenni és nyilván nem vagyok naiv a márkaszervízek is ügyeskenek ahogy tudnak. Az eredeti hozzászólásom arról szólt volna h az állandó költségeket (amik a márkaszervíznél nagyobbak-elismerem néha valóban a szervízeléshez nem annyira fontos okok miatt, de sok esetben pl mint igen drága célműszerek beszerzése igen) mindenütt meg kell fizetni. Hogy most ez alapdíjnak nevezzük és ez valaki ízlésének nem megfelelő ez nem változtat a tény.en

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 11:12:07

@lacza87: "az állandó költségeket (amik a márkaszervíznél nagyobbak-elismerem néha valóban a szervízeléshez nem annyira fontos okok miatt"

De, mindig a szolgáltatáshoz szükséges okok miatt. Nincs az a barom, aki felesleges pluszköltséget vesz a nyakába, ezt felejtsd el.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 11:19:46

Egyébként jól értem, azon megy a maszatolás, hogy állami cégnek/hivatalnak készült a számla? Minden demokratikus országban közérdekû adat, hogy mire bassza el az állam az adófizetôk pénzét - ti meg azon paráztok, hogy ha kirakjátok a netre az érintettek neveit, majd jól leszól az illetékes elvtárs a piros telefonon?

Gyerekek, olyan országotok van, amilyet megérdemeltek.

lacza87 (törölt) 2009.05.25. 12:03:50

@Hrzrasn: Pontosan a szolgáltatáshoz, de nem minden esetben konkrétan a szervízeléshez(úgy értve h konkrétan az alkatrész javításához illetve cseréjéhez)
Másik dolog h senki nem vesz felesleges pluszköltséget a nyakába - ez is így van amíg valaki (pl.: állam, NKH, vezérképviselet, vagy bánom is én ki) nem kötelezi rá.

lacza87 (törölt) 2009.05.25. 12:05:53

Amúgy szerintem egyformát mondunk lényegében.

Szóval az első hozzászólásom (belátom bunkón és nem érthetően) arról szólt h vannak fix költségek (h miért annyi az más kérdés erről eredetileg nem írtam) Azt h ennek a fix költségnek az egy szervízlátogatásra eső részét (esetleg a tényleges szervízelési költség értékével súlyozva) alapdíjnak nevezi és így fizetteti meg, az egy technikai kérdés, de ezt támadni értelmetlen. Kicsit idegesítően hangzik, mert nem látszik mögötte a valódi költség, de ott van, persze nyilván valamilyen profittal.

Miért nagyobbak a fix költségek egy márkaszervíznél? Ez a később előkerült téma. Vannak olyan költségek, amiktől effektíve a szervízelés jobb lehet (pl.: a többször elhangzott műszerpark beszerzése), vannak, amiknek nincs közvetlen hatása (pl. tisztaság van-e a „váróban”).

A márkaszervíz (mint az összes többi gazd. társ) megpróbál élni az előnyeivel. Nincsenek illúzióim arról sok más gazdasági társasághoz hasonlóan akár visszaélni is.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 12:12:23

@12csab: Sajnos még mindig hülye vagy a témához. A 2 éves periódus minden éghajlat és terepviszony mellett mûködô fékeket garantál. Az alföldön lehet hogy elég a 4 év, de a 4 éves fékfolyadékoddal próbálj meg átkelni egy hágón, nagyot fogsz csodálkozni a szakadék mélyén. Arról nem beszélve, hogy a mai ESPs autók nem csak akkor fékeznek, ha megnyomod a pedált, tehát nagyobb igénybevételnek van kitéve a folyadék.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 12:16:25

Ja, és a Fábiádnál csak 63kW-tól felfele széria az ESP.

...::: Radio Edit :::... 2009.05.25. 13:29:57

Tudod Hrzrasn....
aVW-vel ezért nemfogllakozom, Én sem vagyok tisztába az árakkal,mert nem érdekel.
Van egy Toyotám aminek 12év alatt 1x lemerült az ksija (11évesen, a Gyári)és ennyi.
De a Márkaszerviz ott is lehúz.
Ha Nem, akkor kérlek indokold meg hogy a 60ezer kilométerrel ezelöt AJÁNLOTT CSERE (muszaki vg lett volna) utána 4évvel, miért van benne a papirra leirtak 80%a a Mai napig? (és ez épp egy 3as golf) és gond nélkül müködik???
és ott 180.000ft helyett kim lett fizetve Maszek (mester vigyával rendelkezö) szerelönél 52.000.- Munkadijjal.
na? akkor ki huz le?
Nekem megfelel egy mestervizsgás szerelő is
aki tiszteségesen keresi a Pénzét...
neked nem?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.25. 13:46:51

@...::: Radio Edit :::...: me fillérbaszó vagy, és nem adod meg az autódnak, ami kell.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.25. 13:59:14

@Ciri: Mert gusztustalan volt mint munkahely. Mellesleg ugyanennek a cégnek a VW kereskedése itt van 30 méterrel odébb.

Az végképp ne zavarjon meg, hogy a Skoda modellek fő erőátviteli- motor- és futóműelemei mind-mind VW gyártmányok :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.25. 14:09:45

@KuKori: Ja, ami kimaradt: határváros révén nem probléma a szomszéd országba átbattyogni, bár az autósboltos ember ki is szállította.

Amúgy meg felmondtam, de tanulságos volt az ott eltöltött idő, hogy lássam, Magyarországon mennyi dilettáns és nagyképű alakot képesek a márkaszervizek alkalmazni és hogy milyen alapossággal ellenőrzi az importőr az egyes kereskedéseket/szervizeket. Elég siralmas állapotok akadnak néha a csillogás mögött.

gnme 2009.05.25. 15:13:44

@KuKori:

0.) Én úgy csinálom, hogy bemegyek az egyik szervízbe, sírok és kérek robantott ábrákat. Megszánnak mint szegény balfaszt és nyomtatnak.

1.) Aztán van itten pár nagy autóellátó. Bemegyek mindbe, megnézem az árakat. Sajtpapír.. minden játszik.

2.) Aztán keletebbre megyek a fonott kalács hajú nő országába és megtudom az árakat.

3.) Aztán van pár autószerelő barátom, azoktól megtudom az árakat.

4.) Aztán jól szétnézek a neten és szartól repülőig mindenhonnan megtudom az árakat.

5.) Aztán felmegyek a vaterára meg a teszveszre és megtudom az árakat.

6.) Megrendelek mindent potomáron, várok türelemmel.

7.) Elviszem ahhoz az autószerel manuszhoz aki éppen tudom, hgy szakértője az adott területnek. (tehát nem "szagértője")

8.) Kifizetek némi pénzt és isszuk a pálinkát.

m.a 2009.05.25. 15:50:25

@gnme: Hamarosan te is megfogod kapni, hogy fillérbaszó vagy :)

honi.ka 2009.05.25. 15:53:18

Sajnos saját tapasztalat: a dunaparti vw márka szervíz emberei nem sok tudásról, de annál vastagabb ceruzáról ismerhetők fel. Azóta tudom, hogy a garancia nem minden, ennél többet ér egy becsületes jó szerelő, még ha a garanciát el is vesztem.

gnme 2009.05.25. 16:07:02

@m.a: valahol meg kell spórolni a nyaralás árát.

Aztán fillér baszásból beülök az elátkozott hangos, rezgésektől tobzódó, fosvágenhez nem illőnek mondott pd motoros "csehszlovák A8-as" autómba és megyek ezerötszáz kilométert 5.5-6-os fogyival úgy, hogy a motornak hangját sem hallom. És körberöhögök mindenkit.

:)

Ciri 2009.05.25. 16:16:04

@KuKori:
"Az végképp ne zavarjon meg, hogy a Skoda modellek fő erőátviteli- motor- és futóműelemei mind-mind VW gyártmányok :)"

"mind-mind" persze, persze :))))

Egy újabb butaságoddal sikerült már egészen szépen elkanyarodni az eredeti témától, de ne hagyd abba !! :DD

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.25. 16:50:01

@gnme: fillérbaszó. :D

Ukrajnát általában kihagyom.

Érdemes nézegetni?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.25. 17:20:47

@Ciri: Kifejtheted magvas gondolataidat, de ez ettől még tény, hogy ezek az alkatrészek/alkatrész csoportok a testvérmodellekben azonosak. Gyártás optimalizáció, így hívják. A PoHu biztosan roppant büszke rád...

BTW mennyi plusz fizut kapsz a fényezésükért? :P Vagy csak hobbiszinten megy? :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.25. 17:30:42

@gnme: gratulálok, ügyes vagy

bár azt hiszem kifelejtetted azt a pontot, hogy bejárod a volt Szovjetúniót, mert az Uralon túl néha a hétvégi vásáron kurva olcsó a Zsiguli bontott alkatrész és az csak kicsit olajos, de különben tökéletesen megfelel

sajnos nem mindenki munkanélküli, hogy két hetet elcsesszen 3 ezer Ft megtakarítás érdekében

gnme 2009.05.25. 18:11:23

@GYUSZI BACSI:

:) ...nézd Nekem ez a munkám. Semmit nem kötelező elfogadni. Pont ez a baja a társadalomnak is. Mindent elfogad amit mondanak neki. Ha holnap a Bajnai kormány kiadja a parancsot, akkor mindenki kútba ugrik.

..én gnme vagyok, nem hülye! :)

Amúgy ez "egy" topik. Ezer ilyen van amin dolgozom napközben.

Ha csak tíz ilyen topik fut, akkor az 30e megtakarítás.

30e / 300Ft/liter = 100 liter gázolaj.

15*6 liter = 90 liter. Az odaút ingyé van az északi tengerhez matricástul.

:)

vmaast 2009.05.25. 19:12:00

@Hrzrasn: Látom a kulturált viselkedés nálad rendesen hiánycikk... inkább feladom.

("Sose vitatkozz idiótákkal! Lehúznak a saját színvonalukra, és legyőznek a rutinjukkal")

További kellemes sértegetést ;-)

isti75 2009.05.25. 20:17:27

@vwxyz: Azért gusztustalan, mert a drágább imázst én már megvettem, kifizettem... Egy féktárcsacsere pedig semmivel nem nagyobb munka egy A6-oson, mint egy A4-esen.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.25. 20:48:28

@isti75: viszont az nyilvánvaló, hogy az A6-ból kevesebbet javítanak, tehát a célszerszámok amortizációjából több jut egy szerelésre

és most ne írd hogy a féktárcsa cseréhez nem kell célszerszám, mert azt nem lehet megcsinálni, hogy az az egy ügyfél fizeti ki a célszerszámot, akinek a javításához egy évben egyszer használják is, tehát mindenkinek jut belőle

közös kockázatviselés van

vwxyz (törölt) 2009.05.25. 20:55:05

@isti75: A Vorsprung Durch Technik érzést nemcsak megszerezni, de birtokolni is kiváltság, ezért drágább a szervíz is. Az új autóban is drágábban vetted a féktárcsát, akkor nyilván a cserénél is többet kérnek érte. Vagy lehetsz Simply Clever, azokat nem kopasztják meg annyira.

@gnme: Azért ha nem hallod a PD TDI hangját, akkor lejjebb kellene venned a rádió hangerejét, mert így nem fogod meghallani a szirénázó mentőautókat sem.

isti75 2009.05.25. 21:02:07

@vwxyz: nem igazán vagyok oda a bömbölő zenéért... De te ezt biztosan jobban tudod. :-)

isti75 2009.05.25. 21:02:48

@vwxyz: nem igazán vagyok oda a bömbölő zenéért... De te ezt biztosan jobban tudod. :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 21:37:37

@lacza87: "Másik dolog h senki nem vesz felesleges pluszköltséget a nyakába - ez is így van amíg valaki (pl.: állam, NKH, vezérképviselet, vagy bánom is én ki) nem kötelezi rá."

Senki nem kötelezi a szervizeket titkárnô tartására vagy klimatizált irodára, ezt szintén felejtsd el.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 21:39:19

@12csab: "feladom.."

Mivel halvány fingod nincs a fékrendszerek mûködésérôl, nem is vártam mást.

isti75 2009.05.25. 21:44:13

@Ciri: hidd el hogy 20000Ft-ból kijön 3,7liter jó minőségű /vw505.01.nek megfelelő/ olaj és egy olajszűrő,üzemanyagszűrő, és pollenszűrő. Hidd el hogy ezt nem csak 180000-ből lehet megúszni... Ha kiváncsi vagy, magadom az elérhetőséget, járj utánna magad, nézd meg a szervízt is. ja! És a "kundenfreundlich" vw-ékkel ellentétben itt végig ott lehetsz az autód mellett, mielőtt azt is megkérdőjeleznéd hogy egyáltalán lecserélték-e az olajat. miden jót!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 21:49:53

@vmaast: "Látom a kulturált viselkedés nálad rendesen hiánycikk... inkább feladom."

Aki olyan segghülye, hogy elhiszi, hogy tökmindegy milyen olajat önt az ember az autójába, az járjon valami teszkós szarral, és kussoljon.

isti75 2009.05.25. 21:50:20

@Ciri: PDTDI motarba csak egyszer öntesz nem megfelelő minőségű olajat, és annyi... /Tönkremennek az olajtérben elhelyezett műanyag csövek és szigetelések./ Én a 3-ik olajcserén vagyok túl (45000km) eddig semmi gond. Olajfogyasztásom is nulla, ha nem hiszed, te bajod.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.25. 22:00:09

@isti75: "hidd el hogy 20000Ft-ból kijön 3,7liter jó minőségű /vw505.01.nek megfelelő/ olaj és egy olajszűrő,üzemanyagszűrő, és pollenszűrő"

Sorold csak fel szépen, hogy milyen márkájúak.

Tudod, találkoztam már olyan okos emberrel, aki nagy pofával hirdette, hogy mindenki hülye, aki a sok pénzt kiadja a Mahle filterért. Aztán amikor berakta a kétezer forintos "aktívszenes" csodát, igencsak elcsodálkozott, hogy érezni a kipufogógázt az utastérben, mert az élelmes kínaiak kurvára nem raktak szenet a mikorfilterbe, csak beszínezték feketére a filcet.

Szóval elô a frankót, lássuk azokat az alkatrészeket.

isti75 2009.05.25. 22:05:44

@Hrzrasn: Az olaj az Fuchs, és gyári olajszűrő. A pollenszűrő nem gyári nem tom milyen márka nem is éerdekel. egyébként 4liter Castrol Edge 9000ft az oljshopban. gondolom 11ezerből már nem jönne ki egy jó olajszűrő...

isti75 2009.05.25. 22:29:16

@Hrzrasn: Szerinted 180000ft lenne egy reális ár egy olajcseréért? Én ezt nem így gondodlom. Nagyon szélsőségek között gondolkozol... Csak csúcsminőséget /MAHLE/ és gagyi kínai cuccot említed. Talán e kettő között azért még vannak neves gyártók (mondjuk BOSCH) elfogadható árakkal és minőséggel. Egyébként én azon kívül hogy a vw szervíz árai a sok luxusmanager bérei miatt nem versenyképesek nem hírdetek semmit! Felőlem gyémántberakásos szűrőt is használahatsz és kaviárt is önthetsz a motorodba mert az már elég drága ahhoz hogy neked is megfeleljen, az sem érdekel. Ezzel nem azt akarom mondani hog a legocsóbbat kell belerakni, hanem azt hogy nem biztos hogy a legdrágább a legjobb választás.Megpróbálom holnap felhívni a srácot, és megtudni neked részletesen mi milyen, és mennyibe kerül. Üdv!

isti75 2009.05.25. 22:38:00

@GYUSZI BACSI: Kell célszerszám! 1db fékdugattyú visszanyomó kell... 26400Ft. Rengeteg autóhoz jó mert cserebetétes. Gondolom vw-éknél ez aranyból lehet, valamint elfelejtettem megemlíteni a gyémántból készült 19-es krowakulcsot, és a platinacsavarhúzót is. Az a sok léhűtő luxusmanager aki téblábol össze- vissza őket kell neked nagyon megfizetni, nem a szerszámamortizációt!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.25. 23:23:11

@isti75: Haggyad má

Ha neki úgy kerek a világ, hogy célszerszám kell az féktárcsacseréhez, akkor úgy kerek...
Ha szeret százezret fizetni a szervizért, mert neki az ad biztonságot, hadd csinálja.
A frissen mosott élérevaslt embélás munkaruha a napvégén gyönyörű látvány, professzionizmust sugall.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.26. 00:07:04

@isti75: "Az olaj az Fuchs"

Na azt öntsd a te autódba.

"A pollenszűrő nem gyári nem tom milyen márka nem is éerdekel."

Tehát valami kamu fos, egy darab szénmolekula nélkül.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.26. 00:16:07

@kolbászoszsömle: "Ha neki úgy kerek a világ, hogy célszerszám kell az féktárcsacseréhez, akkor úgy kerek..."

Sajnos fingod nincs az autószerelésrôl, max a kendácsolásról. Rengeteg dolgot esélyed sincs megcsinálni célszerszámok nélkül, kb minden második szervizutasítás úgy kezdôdik, hogy "szükséges célszerszámok". Még egy szaros cápauszonyt sem tudsz leszedni célszerszám nélkül.

"Ha szeret százezret fizetni a szervizért, mert neki az ad biztonságot, hadd csinálja."

Nem a százezer ad biztonságot, hanem a felhasznált minôségi anyagok és alkatrészek, és a személyzet típusspecifikus képzése. A faszom tele van az olyan fillérbaszó dilettáns idiótákkal, akik minden kínai fosra beböfögik, hogy "átbaszás a gyári, mert ez ugyanolyan jó". Tôlem nyugodtan tedd bele a sok teszkós gecit az autódba, de a hülyeségeidet ne itt terjeszd.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.26. 00:41:52

@Hrzrasn: Tipusspecifikus képzés. Ez valami varázsszó lehet.
Hallottam már róla.

Ám.
A gyári-teszkós szar kategóriájában van némi igazság.
Nem azt mondom, hogy nem jobb a gyári (bár láttam már olyan cuccot, jellemzően franciát, aminél az utángyártott jobb volt, amit meg én gyártottam az meg örökös), hanem azt, hogy kicseréljük, mert kicseréljük, az ügyfél meg fizessen, mert az a dolga mentalitás elég jellemző bizonyos szervizekre.
Egyszerűen nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy hibátlanul működő technikát feltétlen basztatni kell, másrészt arról sem, hogy a kicserélt vas vagy gumidarab nem egy másik ilyen autóról került át az enyémre, mert nem látszik rajta se kopás, se deformáció.
Már az enyémen, amit leszednek.

A célszerszám viszonylatban már kevesebb, hacsak a (lyukas) torkszot nem tekintjük annak.

12csab 2009.05.26. 08:00:45

@Hrzrasn:
Az Üvegtigris jut eszembe rólad..
Te olyan konzerv gombás csávó lehetsz..
Olyan helyi..... helyi hülye..
Mindegy ,hogy mibe vagy kibe csak bele lehessen kötni..
Lehet ,hogy már kiskorodban autobild magazinba pelenkáztak de az arcod szép nagyra nőt barátom..

gnme 2009.05.26. 08:28:52

@vwxyz: á ne is mondd... volt egy fasza pio fejegységem 8x túlmintavételezéstől a repülőig. Eladtam. Most meg esz a fene a gyárival, mert annak aztán van hangja... csak bántja az ember fülét. :)
Próbálom magam szoktatni a gondolathoz, hogy egy kis utánajárással meg tudjam szerezni amit kinéztem, saubillig áron. Ehhez még pár embert meg kell győznöm, hogy a válság közepén örüljön hogy veszek tőle valamit, nehogymá' még drágán is :)

gnme 2009.05.26. 10:19:57

@kolbászoszsömle: általában az utángyártottnak hívott alkatrészek jobbak. Mégpedig azért mert nem utángyártott alkatrészről van szó, hanem egy cég termékéről aki "beállt" a gyári beszállító helyett jobb minőség gyártására, hogy piacon maradjon.

Olyan, hogy gyári alkatrész.. a fogalom maga egy baromság. Az autóépítés olyan, mint az acélszerkezet építés. LEGO. Hogy aztán te olyan alkatrészből építesz autót ami eleve szar.. nem lesz vevőd.

Vagy olyan helyről veszel acél lemezt hogy az réteges és szétnyílik a terhelés hatására.. nem lesz vevőd + gatyádat leperelik kötbérestől visszamenőleg.

Szartól a repülőig beszállítanak mindent. Ott a ZF, váltó, futómű, kormánymű komplett, fejlesztéssel együtt.

Most akkor mit vagánykodunk hogy itt bezzeg minden fosvágen a kocsimban? "valójában minden FOS... :D"

..lófakkot.

..mostanában fos'ék már odáig merészkedtek, hogy szörnyeket gyártanak.

Gyűjtik kiskosárba az alkatrészt és kínában rakják össze. Ezek a kocsik szörnyek, tele elektronikával. Nem autók.

Azért kell próbálni olyat venni, amihez európa kulturáltabb feléből valók a beszállítók és európa kulturáltabb felében rakják össze.

Abból kevesebb szörny terem.

Én így látom.

Akkor igyunk.

Shadowbull 2009.05.26. 11:15:05

"Gyűjtik kiskosárba az alkatrészt és kínában rakják össze."

Mondanal olyan VW-tipust, amit Kinaban szerelnek ossze, es Europaban adnak el?

Sot, akar egy tetszoleges tipust, tetszoleges nem kinai gyartotol?

sb

gnme 2009.05.26. 11:24:58

Nem ismerek ilyet.

De pl. európában gyártják az ülésfűtéseket és kiskosárban viszik pl. kínába :)

Kicsit elkanászodott a világ a kilencvenes évek óta. Most is mi tette be .. hát az amerikai "gyakorlat" ...

Emiatt vannak ezrek az utcán pénz nélkül...

lacza87 (törölt) 2009.05.26. 13:32:18

@Hrzrasn: Nem is titkárnőről meg klimatizáált irodáról beszéltem, hanem pl vezesd be xy minőségbiztosítási rendszert. Mielőtt... tudom h ezek alapvetően hasznos dolgok.

isti75 2009.05.26. 13:51:07

@Hrzrasn: Lehet te nem ismeredet ezt a márkát mert csak a Castrolról hallottál... Azt tanácsolnám neked kérdezd meg az olajdokit a Fuchs olajok minőségéről, aztán ítélkezz. Egy pár sor itt van róluk neked kicsit lejjebb. Egyébként ha elolvastad amit írtam akár Castrol Edge olaj is kijön szűrővel együtt 20-ból... ha neked kétszer ennyiért csinálják, akkor nem én vagyok bepalizva..
http://www.motorion.hu/index.php?id=fuchs&L=0

http://www.autopatika.hu/a_muhely_kepekben.php

The Good Boy 2009.05.26. 15:13:16

A feleségem smartjába is Fuchs olaj lett töltve, de gondolom a szerelő akihez hordom azt az autót, biztos nem ért hozzá, hiszen korábban a smart gyárba is tiszteletét tette egy ideig, és az első lökháritótól a hátsóig az utolsó csavarig ismeri a tipust...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.26. 19:50:05

@...::: Radio Edit :::...: "Van egy Toyotám aminek 12év alatt 1x lemerült az ksija (11évesen, a Gyári)és ennyi."

12 évalatt se motorolajat, se szûrôket, se féktárcsákat, se fékpofákat, se szíjakat, se fékcsöveket, se fékfolyadékot nem cseréltél. És a csodaakksi is 12 éve bírja.

Na ezt a faszságot tudod kinek meséld el.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.26. 20:10:31

@The Good Boy: "A feleségem smartjába is Fuchs olaj lett töltve, de gondolom a szerelő akihez hordom azt az autót, biztos nem ért hozzá"

Valóban nem ért hozzá, ha azt adta be neked, hogy az tökugyanolyan, mint a gyári olaj. A Fuchs-tól nyilván semmi baja nem lesz az autódnak, de nem lehet egy lapon említeni egy Castrollal.
(A Fuchs egy független ásványolajipari cég, nem tartozik egyik nagy konszernhez sem. Innen már magad is kitalálod, kinek van nagyobb büdzséje kutatásra és fejlesztésre.)

isti75 2009.05.26. 20:34:20

@Hrzrasn: Szia! itt az árlista: levegőszűrő- (!FIGYELD!GYÁRI BESZLLÍTÓ!)hengst /1800ft/ :http://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?cPath=77&products_id=467
olajszűrő- mann-filter /2226Ft/: http://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?cPath=77&products_id=3193
pollenszűrő /4544Ft/mann-filter http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?URL=prop.phtml&KHER=5&KMOD=258&D1=2002&MODE=5&CSZ=CU3037&KTYP=16010&LID=-1
4liter FUCHS TYTAN SUPERSYN PLUS motorolaj: http://olajonline.hu/fuchs-4liter-titan-supersyn-plus-sae-5w-40-pdtdi-ingyenszallitassal

CASTROL EDGE olajjal 300Ft-al olcsóbb lenne. (www.olajshop.hu)

Drága barátom ha mindent jól összeadsz, akkor 19570Ft lesz a végeredmény így hogy internetes kikskereskedelmi árakat linkeltem be neked. Az olajcsereszervíz nagytételben veszi ezeked a dolgokat, jóval olcsóbban... Ha pedig megnézted a szervíz linkjét, akkor olvashattad hogy a náluk vásárolt alaktrészek "beépítéséért" nem kell fizetned, tehát nincs munkadíj! Remélem sikerült kinyitnom a szemedet, ha mégsem akkor ezek után feledom... Ha kínai alakatrészt találnál a listámban, legyszives szólj! :-)
Kedves @Hrzrasn! Most jöhet a te olajcserelistád!
U.i.: Annak a "gagyi" Fuchs-nak meg nézz utánna...

isti75 2009.05.26. 21:18:11

@Hrzrasn: Miért nem lehet egy lapon említeni aFuchs olajat a "gyári olajjal" ha még szerinted sem lesz semmi baja a motornak töle? Akkor ellátja a feladatát az olaj, nem?? Kenőképessége megvan, kárt nem okoz és megfelel a gyári specifikációnak is. Ha az autó gyártójának szigorú előírásait teljesíteni tudja akkor neked mitől nem felel meg, akkor mi a F...sz baj lehet vele?

The Good Boy 2009.05.26. 21:46:13

@Hrzrasn:

Igazad van, meggyőztél, onnan a távolból, te vagy az autószerelők nonpluszultrája! De:
Ki mondta neked, hogy a szerelő azt adta be nekem, hogy Fuchs olaj "tökugyanolyan", mint a gyári olaja? Azt mondta ez tökéletesen megfelelő hozzá, meg azt, hogy mercikbe is ezt szokták tölteni. Innentől fogva, kurvára nem érdekel egy németből észosztó véleménye. Vedd már észre magadat ember, hogy az okoskodásodra senki nem vevő!
És mégegy: a hondámba a gyárilag beletöltött olaj 0W 20-as, de a szervizben azt mondták, hogy 5w30-as, olaj is megfelelő bele! Az se gyári, mégis jó!
És nezd csak meg, mit irnak a tc.-n a honda olajcseréről (ne lepödj meg, hogy gagyi olajmárka lesz benne, ami szarabb mint a Castrol:

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070608c/

http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/080318f/

Vágod? A porschekupának megfelel az a szar fuchs, meg gondolom a hondának is...

Labasmaz 2009.05.27. 13:18:21

@A_Denever: Latod, ezert kell olyan szervizbe vinni az autot, ahol beengednek melle a szereloterbe. De legalabbis hatalmas, uveg panoramaablakok mogott zajlik a dolog, es lathatod, mit csinalnak (vagy nem) vele. Nem mondok peldat, mert nem a reklam helye, de mostanaban egyre tobb ilyen van itt, ott, amott, csak meg kell keresni.

isti75 2009.05.27. 19:13:33

@Hrzrasn: Hahóóóóóó...!!! Hrzrasn!!!
Csak nem bedobtad a törölközőt??? :-) Kiáncsian várom Te mennyiért csinálod az olajcserét a Mahle filterekkel, és Castrol olajjal. Ne nekem kelljen már ennek is utánnanéznem. :-) Ha egy jó tanácsot elfogadsz, legközelebb tényekkel nem vitatkozol. Minden jót neked, találkozunk a következő topikban! :-)
süti beállítások módosítása