A legvidámabb teherautó-sofőr

  2009. április 27. - ommm Címkék: teszt toyota bunkó hilux nem bunkó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Egyszerűen tudatosítani kell, hogy a Toyota Hilux lényegében teherautó, munkagép, és úgy állni hozzá. Nem egyszerű a dolog, fogékonyság kell hozzá, de ha megvan, megtérünk. A baj akkor van, amikor a személyautót keressük benne, és úgy közlekedünk, úgy kanyarodunk, olyan tempót autózunk.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr991088499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.04.27. 02:49:36

48° oldaldőlés? Az szép! Csak utas ne legyen melletted..

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.27. 02:49:56

„a 360 newtonméteres nyomaték már 1400-as fordulatszámtól jelentkezik”

Ez konkrétan tetszik.

gin74tonic 2009.04.27. 05:05:00

mentem ilyen hi-lux al, csalodas volt, bar eszem agaban sincs venni ilyet.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.04.27. 06:45:31

Lenézek egy mellém álló Navarába.
Ez jó.
Terepezéshez kicsit hosszú a tengelytáv, de ha buckákon nem ül fel, biztos elmegy mindenhol.

gin74tonic 2009.04.27. 07:13:22

@feketenap: chevy tahoe vagy silverado, abbol a rendorlampara is lenezel

Rocko- 2009.04.27. 07:37:04

nekem nem tetszik. de ha teherautót kéne vennem, akkor csakis ilyet.

ghck 2009.04.27. 07:44:58

Legközelebb neee ilyen szar döntött fotókat, jó?!?

konti10 (törölt) 2009.04.27. 07:45:25

Vályi úrnak felajánlok egy földönkúszó automata Navarát összehasonlításra. Már, ha nem fél az ilyen kis autóktól. Ha a Toyota tetszett, akkor ettől estig vigyorog:)

osajt 2009.04.27. 08:12:46

venném,mert szerszámok,és emberek is egyszerre...
de állítólag 90km/h -val lehet vele menni (171LE!),és a rendőrök ezért szeretik.
haszonjármű létére a könyvelő szerint cégautóadót kell fizetni rá,szerintem nem.
a kérdés hallatán a kereskedők olyan értelmesen néznek,mint kutya a tévére.
valaki,valami konkrétat??

ghck 2009.04.27. 08:37:34

KRESZ:
"26.§ b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

autópályán 80 km/óra,

lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,

lakott területen 50 km/óra"

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.27. 08:44:44

Én kb. kéthetente belebotlok egybe Nyíregyen. Az a Hilux ezer éig élni fog, mert a gazdija mesteri precizitással kikerül vele minden csatornafedelet, nehogy kár essen a futóműben. Teszi ezt persze úgy, hogy a fél autó közben átlóg a másik sávba. Hogyaza...
A múlt héten jött szembe egy olyan traktor, ami alatt egy ilyen pickup lazán átfért volna. :) Először azt hittem, valami sci-fit forgatnak. :)))

ommm 2009.04.27. 08:52:31

@konti10: Na, na, na. A mondatban semmi sértő szándék nem volt ám, tényleg olyan magasan ül az emberfia a Hilux-ban. Béke, nyugalom.


osajt: Ez konkrétan fájt. Menetlevelet töltögetni, csigaként vánszorogni, míg a sok más, évtizedekkel öregebb, taknyolt, kókány autó akár 130-cal is elhúz mellettem a pályán. Egy pillanatra éreztem némi igazságtalanságot.

DiliQtya 2009.04.27. 08:54:10

"Vidéki gyerekként nekem mindig is imponáltak a teherautók, emlékszem, mennyire irigyeltem a szomszéd Laci bácsit..."
Én is ugyanez, szó szerint :-)

kalandrover 2009.04.27. 08:57:07

@nyomasek_bobo:

Az 5-ös Béjemwének meg 60 fok az oldaldőlés, mi ebben a pláne? Teherautó.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.27. 09:13:07

a cikk hangulata erős deja v-t ébresztett: autoskartya.blog.hu/2008/08/19/rozsadombra_navigator

szerintem nem az autó teszi a nyugalmat, hanem a sofőr. egy idegbeteg matizban is pattogni fog, meg Gallardóban is, meg teherautóban is bunkü lesz.

Tomi1973Wien 2009.04.27. 09:23:38

kéne. nem kéne. kéne...

ez, vagy valami mas. ...de csak ha majd kikoltoztem videkre, 2 felé emelkedik a kutyaink szama es több tápot kell hurcolasznom... szemezgettem az L200-al, es nekem az egy kicsit jobban tetszik. nem is annyira a kulseje miatt, hanem ha jol tudom, az L200-as az egyetlen a mezonyben ezek kozott, amelyik ESP-vel erkezik.

kerdes:
a hiluxban van / rendelheto ESP?

mivel a gepet asszonypajti is vezetgetne helyenkent, ez fontos lenne.

tomi

29 Palms 2009.04.27. 09:35:56

@Ghck

Jól értem, hogy akkor teherszállításra kialakított motoros triciklivel tolhatom száznyócvannal a pályán? :)

konti10 (törölt) 2009.04.27. 09:40:28

@ommm: Ok, ok. Bennem semmi harag. Azért egy hasonlító tesztet lehet megérne a Ford háromezres automatája, a Nissané illetve a Toyotáé. Mindet fullos felszereltséggel. Ezek most relatíve elég olcsók.

Faby 2009.04.27. 09:45:36

Oké, hogy teherautó annak minden adminisztratív előnyével-hátrányával. De! Ha valaki _magánemberként_ venne egy ilyet, mert 5 kerékpárt, vagy motort, vagy jetskit, vagy tudomisén mit hurcol hobbiból, vagy mert a tanyáról/tanyára jár vele, de nem vállalkozásban, akkor _magánemberként_ miért nem lehet személygépjárműnek levizsgáztatni? Amikor a vele egy tudású, nagyjából azonos alkatrészekből építkező, csak teljesen zárt kasztnis gép az lehet személyautó? Ha valakinek úgy tartja kedve, miért-ne tehetné meg? Bukja az áfát, amivel magánemberként amúgy se tudna mit kezdeni, de cserébe nincs menetlevél, és legálisan mehetne annyival amennyit műszakilag röhögve teljesít, és amennyiről meg is áll rendesen?
Ja, hogy ehhez kicsit gondolkodni kellene a rendeletek alkotóinak? Nincs több kérdésem.

kalandrover 2009.04.27. 10:48:37

@Faby:

Lehet szgk. Úgy kell kérni+ regadó.

Magánszemélynek tgk.-hoz nem kell menlevél.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.27. 11:47:25

"már-már botrányszámba ment, mikor az első zebrán átengedtem a gyalogosokat"

Aha, szóval egyébként nem szoktad? >:->

Amúgy én nem hiszem hogy az autó formálná a jellemet. Max. a gyenge jellemeket, de azokat meg formálja inkább a prés...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.27. 11:50:05

@ommm: Hát, a KRESZ mindenkire vonatkozik, tehát ha előre gondolkodsz egy kicsit, akkor megelégszel egy kisebb teljesítményű teherautóval is. Vagy nem veszel teherautót ha nincs rá szükséged.
Nemkéne rinyálni ilyenen, hogy most mé' kell törvényt sérteni, egyszerűen csak tartsd be az előírásokat, és akkor nem baszogat semmilyen rendőr.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.04.27. 11:59:22

@Hammer: He-he. Nem ismered Pistát. Láttad volna a Capriban vérben forgó dülledt szemekkel. Inkább oldalvást ült, csak nehogy oda kelljen adja a kormányt...lehet lihegett is:)))

Személy szerint osztom azt a nézetet, hogy a kocsi mérete, ha nem is nyugalommal, de méltósággal biztosan eltölti az embert.

Valami olyasmi mint tankhajó, vagy teherűrhajó kapitánynak lenni...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.27. 12:03:02

Heti könyvajánló.

Az előbb rábukkantam Vance Packard: Tékozlók című könyvére. Arról ír, hogy az 50-es, 60-as években Amreikában csontra ugyanez zajlott le, mint most nálunk.

A mű keletkezési ideje: 1966.

A közel 300 oldalas kötet harmada az autóiparról szól, aztán a háztartási eszközökről és hitelválságról lehet benne olvasni.

Beszédes fejezetcímek:


A kívánatossági elavulás megtervezése
Hogyan lehet két év alatt elavulttá tenni egy négyezer dolláros autót?
A karbantartók paradicsoma
Eladás hozomra


Épp csak beleolvastam, de már így is közel kerül az érvágáshoz... :/

B.Petike 2009.04.27. 12:07:13

Bt-50 140 ezer lesz benne lassan használtteszt érdekel?:)

BT-50 8-9 lityót eszik
jah és fékbetét volt cserélve 120 ezernél meg 140ezres szerviznél egyik kerékcsapágyat cserélni kell mer kezd hangja lenni
Amúgy apám használja én utálom inkább viszem a mb sprintert az is duplafülke az is plató csak magasabban ülsz és teherautósabb viszont egy kanál vízben elakad ha nincs rajta súly míg a mazda szinte bárhol elmegy akkor akad el ha direkt olyanba viszed (nálunk még nem akadt el)

Ratnet 2009.04.27. 12:11:45

Ez teherautó?!?!?!?! A faxomat teherautó! Arra teljesen alkalmatlan és nyomorultul kicsike szegény.
Hobbigép, telekrejáró, vagy
brigádszállító...-de ahhoz meg drága.

Hiluxos 2009.04.27. 12:15:02

Én 2 éve nyomom egy 2,5-ös 120 lovas hiluxnak.
-Menetlevél csak cégként kell
-Sebességhatárok - európában mindenhol 3,5t fölött számít teherautónak egy gép, ez nálunk 2,5t -ez is eredmény, mert néhány éve még a Swift Van-ra is ez vonatkozott( 20 éve próbálunk közelíteni a nyugathoz )
-Azért, ha normálisan megy az ember, ( a személykocsis határokat nemnagyon lépi át) nem állítgatják meg.
-Parkolás nem annyira gáz, ugyanis az orra szépen le van kerekítve, a kormány meg erősen alátekerhető. - azért belvárosba inkább valami kisebbet :D
-Munkához használom, és amire kell arra tökéletes, de a családi nyaraláshoz sem kell külön tetőbox, elfér minden a raktérben :D

A cikk nagyonjól megfogalmazta az érzést -nagy nyugalmat sugároz, tökéletesen átlátható a forgalom ( és szerintem ez a nyugalom egyik forrása, nem kell az előttem menőt lesni, hogy mikor történik valami ) - 4-5-6-10 kocsival előre lehet figyelni.
A sávváltáskor előzékenyebbek, mint kisebb kocsival, és valóban sokan meglepődnek, amikor át-ki-be... engedem.

Menetteljesítményben, beltér anyagaiban azt tudja, amit egy alpmotoros alsóközép személykocsi, helykínálatban viszont igen kellemes.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.27. 12:17:11

"...de teljesen más élmény egy száguldó magaslesből"

Ezekről nekem az jut eszembe, hogy:

"in a Bentley, no-one can hear you scream"

meg:

"If you ever wondered how would Blenheim palace look going sideways, well, wonder no more"

Egyébként, ha valakinek új lenne a fenti két sor, akkor innen: www.youtube.com/watch?v=U3ux-eGJoP0&feature=fvst

Egyébként tényleg nyugodtságot KÖVETELNEK ezek az autók, főleg városban, egyszerűen nem is lehet velük annyira kapkodva menni, mint töpedtebb társaikkal (=minden az amcsi SUV-okon kívül). Viszont én tuti, hogy a legolcsóbbat (Nissan NP300 ?) venném az összes közül: 80-at az is megy vidáman, azt kell a legkevésbé félteni, és ha munkához lesz, akkor rengeteget számít, hogy mennyit költessz rá. A többi nem annyival kényelmesebb (laprugó!), hogy megérje a jelentős felárat, a motorerő pedig mindegy, hiszen a rövid váltó és nagy nyomaték miatt a kis nissan is vidáman elgyalogol bárhol :-D

ommm 2009.04.27. 12:26:49

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Konkrétan arra céloztam, hogy a fél utca megdöbbent és mindenki feszülten várta, hogy mi lesz.
Mivel egy csillivilli pick-up tette mindezt.
Így.

Ratnet 2009.04.27. 12:42:54

@ommm: Igen, konkrétan az egész város élőben erre ujjongott, hogy te, ezzel tucatfossal (amiből minden utcában van 5 darab) megálltál a zebra előtt. Mint az amerikai filmekben: körbenállva tapsoltak és táncoltak az emberek, a rendőr is elmosolyodott, kiderült az ég, és két mókus nekiállt kefélni egy diófán.

Aha.

Ratnet 2009.04.27. 12:44:38

Apropó: autentikus fehér furgonos teszt mikor lesz?:-)

ommm 2009.04.27. 12:44:52

@Ratnet: Nem. Egy pad alatt keféltek.

tyberius 2009.04.27. 13:14:48

@Ratnet: Ha szarkasztikusan be akarsz szólni valakinek, akkor ne úgy fejezd be, hogy babusgatod az egóját, sokat elvesz az éléből :)

Ratnet 2009.04.27. 13:25:32

@tyberius: Majd erre is oda fogok figyelni. Pillanatnyilag inkább lekötött az a gondolat, hogy ebbe a szürke traktorba hogyan tuszkolnék bele egy raklap cementet, vagy járólapot hamár teherautó:-)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.27. 13:31:10

V8-as terepjáró köll,nincs mese.
Vasárnap az autókerskedők adásban a Discovery-n épp egy kanárisárga V8-as Land Rovert újitottak föl+belerakták a gáztartályt,na az király volt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.27. 13:33:31

@Ratnet: A múltkor írtam a három pickup összehasonlításáról (USA, Japán, Kína). Na, azon tudnál csámcsogni. ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.27. 13:38:43

@BeeTm: Láttam én is. És főként az volt a király, hogy a csávó olyan hanyag eleganciával és könnyedséggel szerelgette otthon a sufniban a gázt, mintha mi pl. elhatároztuk volna, hogy kereket cserélünk az autón.

Ratnet 2009.04.27. 13:40:38

@sipike78: Azt -még- nem olvastam, de remélem nem hívtad őket 'teherautó'nak?:-) Amúgy a kínai autóiparral jó lesz vigyázni. Mindenki emlékszik, hogyan kezdődött a kilencvenes években kínai piacos műszaki cikk/elektronika sztori, aztán most bambulj magad elé, majd nézz is körül, ki gyártotta a fél lakásodat.:-)

Bell & Sebastian 2009.04.27. 13:55:42

Bizony a műszaki igényesség csúcsa ez, a motor tetején a cooler, az ostoba HiFi, a kőkemény futómű, a gyenge alapváltozat, a korábbi típus lelógó osztóműve, a kelet-spanyol összeszerelési minőség, (ez is olyan?), meg a... Mindegy is, vigyék-vegyék, ez Toyota! (A jelvény legalábbis.)

Újságíróról meg jót vagy semmit! (-)

Rocko- 2009.04.27. 14:03:26

@Ratnet: szocialista munkások.

Ratnet 2009.04.27. 14:08:52

@Rocko-: ...akik túlnyomórészt kínaiak.:-) Mindenesetre ijesztőek voltak az első 'modern' kinai khm...picup-ok és személyautók töréstesztjei de szeritem hamar tanulnak a hibájukból.

phoenixe 2009.04.27. 14:30:35

@Faby: Ugye tudod, hogy a szemelyauto es a tehergepjarmu nem ua biztonsagi kategoira?
Mas jatek egy onhordo szerkezet, mint egy alvazra szerelt bode.

Egyebkent is pick-up-ot a parasztoknak!

superbfanatic 2009.04.27. 14:34:55

@ghck:
Üdv!
Söt, ha egy combosabb utánfutót akarsz vontatni még tahográf is kell.Ja a pihenőidőről se felejtkezzünk meg ilyenkor.:o)

Harmatos Libaf.s 2009.04.27. 14:40:11

Hááát kicsit még jobban orba vágják és egy hangyányival felemelik az orrát aztán leveszik a fellépőket és szélesítenek rajta v 10 cmet , még rádobnak hoszúságra még v 20-30 cmet nah akkor beszélhetünk pick upról :) Könyörgöm a PICK UP ot Amerikában tervezzékmár és amcsi izlésre !!!!! És ne japánban (mongyuk nem rosz így se) és autómata váltó és fellépő nélkül még az ára is barátságosabb lesz jóval. Remélem a következő hilux már nagyából akora lesz mint a Ford F250 rövidebbik változata és v egy 230 lovas dízellel:) ,mert ebbe még vannak tartalékok bőven nah az már király lesz :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.04.27. 17:21:13

Az mindent elmond a hiluxról, hogy a top gear stúdiójában a mai napig ki van állítva az a példány, amit nem tudtak elpusztítani...pedig próbálták keményen...
Csak erős idegzetűeknek!
www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk&feature=fvst
www.youtube.com/watch?v=0Uc4Ksz3nHM&feature=fvst
www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk

Seca81 2009.04.27. 17:59:47

@immortalis: Nehezen tértem magamhoz a Hiluxos videók után. Ez egy tank...

GGG77 2009.04.27. 19:12:43

Nem mondjátok, hogy teherautós sebességhatárok vonatkoznak ezekre!? Az nem csak 3500 kg felett?

Nincs még nicked 2009.04.27. 20:47:21

A Tatra kéne!
(Laci bácsi)

pickapu 2009.04.27. 20:56:16

Ez egy nagyon jó autó(típus) annak aki tényleg ki tudja használni.
Kisvállalkozó vagyok, de magánszemélyként tartok egy Nissan pickupot (133LE) és szerintem simán kijön a "tartásdíja" egy középkategóriás autóéból. Kategóriavizsgával pedig izmosabb vontatmányt is húzhatok tachográf nélkül, csak egy aláírt formanyomtatványt kell hurcolnom amiben lenyilatkozom hogy magáncélra használom az autót.
A sebességhatárok szerintem sem reálisak, de ha az általános szabályokat betartom nem szoktak belémkötni a rend őrei (ki kullogna egy ilyen autóval hetvennel, föltartva egy dobozos Barkaszt?).
A menetlevéllel kapcsolatban már talán van olyan törvény hogy saját kocsi magáncélú használatakor nem kell írni, de már megszoktam, így erről sem adok támadási felületet.
A családom szereti, mert minden kényelmi kompromisszum ellenére benne van a biztonságos megérkezés érzése (a lányom nagyokat alszik ebben a duruzsoló szörnyetegben:)).
Jó volt az írás. Hiluxot még nem vezettem, de ha egy nyílt napon lehetőségem lenne rá biztos kipróbálnám...

Grat. Ommm!

Egy elfogult megszállott (pickapu)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.27. 22:33:37

A "hétpróbás instruktor" hivatkozás tetcik. Höhö. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.27. 22:35:54

Ja, és Árpi, kösz, hogy a félmeztelen szerelős képeket nem tetted fel. ;-DD

Hrzrasn (törölt) 2009.04.27. 22:49:47

@Ratnet: "picup-ok és személyautók töréstesztjei de szeritem hamar tanulnak a hibájukból."

Ez nem tanulás, hanem tapasztalat kérdése. Abból meg az európai autóiparnak van egy jó évszázados elônye. Még a japánok sem jutottak el odáig, hogy szabadon konfigurálható autót gyártsanak - pedig ott aztán volt fejlôdés az elmúlt 50 évben.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.27. 23:02:04

@sipike78: Sajnos Packard a büdös életben nem tervezett autót, mert újságíró volt. Másrészt pedig a 60as évekbeli információkkal 2009ben kitörölheted ott, ahova sosem süt a nap.

zalkapone 2009.04.27. 23:07:19

@Tie:

Nem is tudom, kire gondolt! :-)

Krisi 2009.04.27. 23:22:41

A "legvidámabb teherautósofőr" az nem az a román gyerek, aki pár hete énekelt a kamionban?

:D

waffen55 2009.04.27. 23:48:48

Beszéljünk egy kicsit arról is, hogy mi újság az erős oldalszéllel ( amelyik a kamiont dobálja a hídról) ? Nekem ez az egyetlen ok amiért nem tetszenek a teherautók..... :(

Rocko- 2009.04.27. 23:53:29

@Ratnet: szocialista munkások voltak akik gyárották a fél lakást. ha mondom. hidd el nekem. sőt, mi több, a másik felét is ők készítették, különben gáz lenne, elég hűvős lenne egy fél lakásban.
mint ahogy fél disznónk sincs, mert eldőlne az ólban.

Asidotus 2009.04.27. 23:55:43

nem vezettem, de sokat utaztam Hiluxban. Olajkutakat csináltunk, és igencsak vad terepeken jártunk vel ,és a megfelelő gumival bizony nagyon jó volt.
De szerintem kicsi a platója, egy furgonba is lehet annyit pakolni

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.04.28. 00:05:03

@Ratnet:
Nem csak a kínai autók töréstesztje botrányos. A Navara egy csillagot produkált, de azt is lehúzták. Késön nyíló légzsák, deformálódó váz és társai.
A Hilux is ilyen klassz lehet?

ommm 2009.04.28. 00:38:47

@Tie: MÉG nem. Gondolkodom egy csináld magad-poszton :)

Kifordított kacagány 2009.04.28. 11:51:43

@ommm: ez után meg pláne:) redneckes fotót úgysem engedett készíteni a galád

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.04.28. 20:02:46

@Seca81: ugyehogyugye? Nem hiába használják a világ minden táján...de van még egy érdekes, mondjuk asszem ez toyota tundra: www.youtube.com/watch?v=g4vhOAqlaME

8 vagy 9 rész, de megéri megnézni...
süti beállítások módosítása