Lassan azért, de bementem. Félúton adóztam egy kis csodálattal a valószínűleg BMW E30-ból épített pickupnak, ablakos géptetővel, meg az M3 emblémás másik Bimmernek. Nyilván a Dinamit tuningműhely demóautói és nyilván csak motorral érdemes odaállni melléjük gyorsulni.
Bent aztán nagy szerencsém volt, hogy a márkaklub parkolóban kapott szérum nyújtott némi védettséget az olyan fertőző betegségektől, mint ez a bugyimetál-gyöngyház régi Swift, ami vagy csak reklámoz air ride-futóművet, vagy - amibe bele se merek gondolni - van benne olyan.
Az air ride egyébként idén nagyobb slágernek tűnik, mint tavaly. Már a kinti parkolóban is folyamatosan demózgattak seggemelgető autóval, bent is többen kínálták a rendszert, ami nagyszerű találmány, főleg olyan országban, ahol nem kell jó vastagon megkenni a vizsgabiztost, hogy az ilyennel szerelt autó átmenjen a műszakin.
Milyen kár, hogy sokkot kaptam, és egyszerűen nem ugrik be, mi is volt lánykorában ez a Peugeot-lámpás, Alfa-hűtőrácsos púdermetál pokol, de rutinból itt is a régi Swiftre tennék. Ha az embernek szerencséje van, ilyen szörnyű élmény után a rehabilitációt ilyen tőgyek látványa jelenti. Üdvözölnék egy ilyen irányzatot: szép dolog a tinipornó, de a dudák azok dudák, elkelne jóval több ZS-kosár.
Utcán szinte soha nem látok H1-es Hummert, a ganxsta döglegyek valamiért jobban szeretik a csillivilli H2-est, azon alapban több a helyzetjelző. Ez a fehér eladó, de amíg el nem kapkodják, az apukák elétérdelhetnek, és megmutathatják fiúgyermekeiknek a portáltengelyes megoldást. Meg a furcsa, sportkormányos pilótafülkét.
A minap a szerkesztőségi teremgarázsban letolattam a Tehén bal hátsó lámpáját. Van ott egy korlát, kiálló rudazattal, hát istenem, egyszer nem adta ki. A megroppant test helyett megrendeltem Prokeenál az újat, meg is jött, 15 ezer forintért a komplett gyári lámpa. Ha lehetett volna külön burát rendelni, az még olcsóbb. Ez volt a fejemben, amikor megtántorodtam egy pillanatra a B Corsa és F Astra lámpák itteni árfolyamát látva. Mi van?! Egy kanadai piacos, nem létező tíz éves japán SUV alkatrésze Amerikából ennyivel olcsóbb? Gondolom, ezek valami tuninglámpák lehetnek, integrált kék LED-del, rejtett stroboszkóppal, vagy valami ilyesmi, mert aki nekiáll egy F Astrát tuningolni, mindenképpen hülye, de az esze csak nem ment el ennyire.
Annak viszont örültem, hogy egyre több a cult autó - a muscle carok mellett egy ilyen kiállításon kizárólag ezek bírnak izgalomba hozni. Jelenleg talán 20-1 az arány az idióta tuning és a kulturáltabb megoldások között, de mivel pár éve még szinte kizárólag a Halálos iramban-stílus ment, szeretnék hinni benne, hogy jövőre még több ízléses cult és retro lesz itt.