Hubraum, hubraum über alles

  2009. április 12. - ommm Címkék: tuning show 2009 tuning show

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Na végre, sikerült feldolgoznom a rengeteg matricát, szárnyat, csillogó, nagy felnit és neonszínt. Ideje, hogy azzal törődjek, ami engem érdekel. Először is indítanék egy ZIL-motorral, ami ugyan nem a legszebb, nem a legerősebb, de tudjuk, hogy egy V8 a pokolban is V8, mese nincs.

Persze a sok köbcentiméternél egy jobb dolog van csak: még több köbcentiméter. Említettem már, hogy itt voltak a legszebb lányok?


Na de el az alantas, olcsó trükköktől, ez a Charger nem hazudik. Szuverén vitte magával az egész sort és mikor élőben látja az ember, valahogy nem érdeklik a muscle car-ok gyengéi. Egy igazi tesztoszeron-bomba, minden egyes apró felirat csak tovább fokozza a vágyat az emberben, hogy a két Holley üzemanyag-szivattyút felkapcsolva elfordítsa a kulcsot és megmutassa a sok olaj- és rizskályhának, mitől döglik a légy. Mopar hengerfejek, Edelbrock szívósor, 394 lóerő és a nagybetűs Nyomaték. Buta, alantas, primitív érzelmekre hat, de azt nagyon, én meg hagynám.

 

Mellette a Mustang Fastback is csak játékszernek tűnik, pedig kevés autónak áll jobban a gyorsítócsík, mint ennek.

Nem messze onnan, a bejáratnál áll egy lélegzetelállítóan szép Jaguar E-Type a harmadik szériából. Mikor 1961 márciusában bemutatták, Enzo Ferrari csak ennyit mondott: „A valaha gyártott legszebb autó”. És igaza volt. Persze az egyes széria az igazi, a soros hathengeressel, ami lényegesen könnyebb volt, mint ezen hármas 5300-as V12-ese, de azért néma csodálattal áldoztam a formának és a szépségnek így is. Beléptem a standra és megkérdeztem az ott tartózkodó hölgyet, hogy fotózhatnám-e közelről.
- Semmiképpen, a kordonon kívülről.
- Ja, bocs.

Gondolom kicsinyke vakum villanása negatívan hatna a fényezésre, ezért nem erőltettem tovább a dolgot, inkább a távolban tornyosuló fehér motorcsónak felé vettem az irányt. Nem tettem rosszul, mivel annak árnyékában egy igazi driver's car, egy Wiesmann Roadster lapított. Az MF3 az alapverzió, már ha beszélhetünk egyáltalán ilyenről egy olyan gyártónál, amelyik honlapján nem ad meg árat, de ez nem is csoda, hiszen az individualizmusnak nincs határa, autónként változik a konfiguráció.

A retro forma igazi csúcstechnikát rejt. És sajna utolsó soros hathengeres BMW S54B32 motort is. Már csak a Z4M-ben találhatja meg az, aki nem tudja, milyen csoda is ez és okvetlenül birtokolni akar egyet. Halálom után szívesen felajánlanám ép szerveimet transzplantációra, feltéve, ha most megajándékozna valaki eggyel.

Gondolom aláírtak már hasonló nyilatkozatot a Drag Racing-es srácok is, hiszen világos, hogy egy 650 lóerős, elsőkerekes néhai Ford Fiestában erős pókerpartira hívták ki a sorsot. A kicsi kis gép kétezres blokkja eredeti, minden más azonban profi, amerikai drag-cucc. Kár, hogy elfelejtettem megkérdezni, hány kósza bámészkodót szippantott már be a gigantikus turbótüte.

Közben persze a lelkes lányok sikamlósan kígyóztak végig az ABT minden kiállított autóján, talán annak reményében, hogy végre sikerül a nagy áttörés és felfedezi őket a szakma. Vagy Kovi.

Japán autóból meglehetősen keveset láttam, egyértelműen az európai gyártók domináltak, de azért akadt egy-két szép Skyline R32 és SX is. Tetszett bennük, hogy szemmel láthatóan használják őket, nem csak kiállított dísztárgyak.

De ez mind semmi, az igazi őrület a ki tudja, hányadik számú német különítménynél várt. Konkrétan ez:

A valószínűleg teddy-hengerrel fényezett Barkas simán felvehette volna a versenyt bármelyik öreg Transporterrel, annyira jól nézett ki. A turbó szöget ütött a fejembe, így megkérdeztem az ott sörözgető tulajdonosokat (két fiatal srác), hogy mit jelentsen ez? Motort cseréltek benne vagy mi a szösz? Nem, nem, a turbó csak kamu, az eredeti, kétütemű dörmög a B1000-esben. Ezer kilométert jöttek vele a kiállításra, nem semmi. Hátuljában kis kandalló és faborítás. Szauna talán?

Végül visszamentem a hátizsákomért az O.CT standra, még utoljára körbefotóztam a tavalyi Autós Gyorsasági OB nyertes 400 lóerős Porsche GT3-mat (gyári Porsche Supercup 997-es), aztán kábán kitántorogtam a tavaszi napsütésbe. Szép volt, jó volt, ideje lemennem a garázsba. Ha tehetik, nézzenek ki, van még idejük bőven. Köszönöm a figyelmet.
(Kattintásra galéria nyílik.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr121060290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rák Attantam 2009.04.12. 03:22:19

"Beléptem a standra és megkérdeztem az ott tartózkodó hölgyet, hogy fotózhatnám-e közelről.
- Semmiképpen, a kordonon kívülről."

-És az autót? ;)

biker_kolee 2009.04.12. 07:45:50

@peetmaster: Pláne mikor rájött, hogy fényképezik. :DDD

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.04.12. 07:54:15

"Beléptem a standra és megkérdeztem az ott tartózkodó hölgyet, hogy fotózhatnám-e közelről."

Biztos ott volt a pasija, mit csodálkozol ? Erika tudja, hogy nőket fotózol közelről ? :))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.12. 08:55:45

A Barkas, a Barkas!!! Szerintem vitán felül magasabb ligában játszik, mint a Transporterek -már ami a formát illeti. Minden elismerés a Barkas-szakkör lelkes csapatának!

Rocko- 2009.04.12. 09:19:07

prokee · www.safetyarea.hu 2009.04.12. 07:54:15
és távolról? :)

gondolatbetyar 2009.04.12. 09:19:55

az szerintem nem mopar hengerfej, hanem mopar motor
de a képek jók

Ubul1 2009.04.12. 09:20:15

Hát a Barkas formatervben rábasz akármelyik gané transporterre. De a fülkéje se semmi, olyan retek mintha most rángatták volna ki valameklyik iparos alól hátul meg valami kandallóterem vagy szauna?! Vagy fene tudja. A Jaguarról a távoli képek özönét is hiányolom ha már közelről nem ment, de miféle béna baromság hogy megkérdezed minden jöttmenttől hogy újságíró létedre ugyan fotózhatod-e, bemész aztán ha valami kínja van majd pampog te meg leordítod a fejét hogy mit szarakodik egy hivatásos profival;)

"Buta, alantas, primitív érzelmekre hat, de azt nagyon, én meg hagynám."
Pontosan így is van, ízlések és pofonok, te tudod... Az erő meg közelről se minden.

Ubul1 2009.04.12. 09:22:50

@gondolatbetyar:
Az hát, mégpedig valszeg 392-es vagy 426-os Hemi

Rocko- 2009.04.12. 09:40:33

megnéztem képeekt, Barkas érdekes, Fiesta hülyeség.

Rigoletta 2009.04.12. 12:01:43

Milyen szinű volt a kiállított Jaguár?

avirex801 2009.04.12. 12:30:02

a K_rvák--mindig csak a k_rvák :))) Igaza van a cikkírónak amúgy jhe-jhe :]]
A következő részben már csak csajok legyenek! :D

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2009.04.12. 14:52:51

Az jutott eszembe, hogy a lányoknál is lenne értelme köbcentiről beszélni.

sunblind 2009.04.12. 17:50:46

... biztos sokan kierisztenék a véremet, de nekem az Etype formaterve mindig is esetlennek tűnt, mint egy keskeny nyomtávú szappantartó. Bocsánat. Ha valaki kételkedne a beszámíthatóságomban, akkor valszeg nyert, mert például a porsche 914 meg tetszik. Mégegyszer bocsánat.

forjunk 2009.04.12. 19:51:32

"Szuverén vitte magával az egész sort"

lemaradtam valamiről a magyarórákon?

ocsisajt78 2009.04.13. 23:12:34

@Rocko-: "Fiesta hülyeség."

lol! vegulis Mo. egyik leggyorsabb drag autoja :D jah hulyeseg... -.-

r4hu 2009.04.14. 02:22:56

nekem is volt barkasom húsz éve, édes volt amikor hátra beraktam egy fotelt meg a lányomat babakocsistul (aludt a szentem), az asszony beült a fotelba, és menet közben tilitolizta még, nehogy felébredjen a kicsi amíg kiérünk a városból a mamihoz...

Rocko- 2009.04.14. 07:14:33

ocsisajt78 2009.04.13. 23:12:34
elmondanád mi értelme van 650 lovat az első kerékre szabadítani, különösen dragversenyen?

w a s d 2009.04.14. 12:23:38

@Rocko-:
Van általában külön FWD kategória. Ott meg csak az első kerekeket ér hajtani.

Rocko- 2009.04.14. 13:20:36

elhiszem.
csak kérdés megéri-e.
ha a TéZé általt tesztelt fordban v miben sok volt az a 2-300 ló elôre, akkor a duplája biztosan nem jó. :)

ocsisajt78 2009.04.14. 21:23:51

@Rocko-: valoszinuleg semmi... Szerintem Szabyk is tok ertelmetlenul olte bele a milliokat... jah meg Stephanie Eggumek is biztos csaltak az oraval amikor mentek a Civicukkel egy 7.8as idot... -.-
jajjanyam :C
(hint:ezek 1/4es idok)

www.youtube.com/watch?v=GJLUTKJ90Fo&feature=related
(Steph 7.87es ideje FWDvel, ennyi)

Rocko- 2009.04.14. 21:47:01

ocsisajt78 2009.04.14. 21:23:51
nem a dragversenyt kérdőjelezem meg, hanem a hajtás helyét.
ennyi erőnél ha korrigálni akarsz, esélyed nincs kb.

ommm 2009.04.14. 22:33:15

@Rocko-: Rocko, Rocko. Drag verseny, nem rali. Korrigálni ugyanannyit tudsz, mint egy hátsókerekessel. Akkora sebességnél...

Rocko- 2009.04.14. 23:42:59

lehet rosszul látom, de két opciót tudok elképzelni.
az a ménes rángatja az első kerekeket veszettül, ami nem tesz jót a gyorsulásnak.
a másik opció h fixálva vannak a kerekek, csak előre forognak, nincs oldalirányú kitérés, a kormánycsak egy stilizált majrévas.
egyiket se tartom jónak versenyen. :)

ocsisajt78 2009.04.15. 12:49:39

:p@Rocko-: johat enmeg igazabol 4wd parti vagyok :p de azert ilyen teknonal(beleolt milkok vs szeria fiesta) igenis van nemi nemu ertelme a dragnak... van ott techno Szabyeknal ;)

(amugy koszi Ommm xD)

Rocko- 2009.04.15. 13:26:51

ocsisajt78 2009.04.15. 12:49:39
én is AWD párti vagyok, de nem errôl van itt szó. hanem errôl: @Rocko-: .
én ehiszem h van pénzük meg sok munkát feccöltek bele, ezt nem kétlem. az nem tiszta, h miért az elsô kereket hajtják.

na mindegy, részemrôl off.
süti beállítások módosítása