Jó, jó, de...

  2009. március 30. - ommm Címkék: s seat leon mazda3 cupra mps

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A nap végére rettegtünk minden egyes letört gallytól, dilatációs hézagtól, a vasúti sínek esküdt ellenségeinkké váltak, az egész világ az életünkre tört, még az olyannyira szeretett kanyarok is a hátunkba döfték a tőrt. Pedig papíron minden tökéletesnek tűnt, a Mazda3 MPS és az O.CT Leon Cupra S is komoly játékszer, mindkettő sok pénzért, profin tuningolt, 280 lóerő fölötti teljesítménnyel, ugyanazzal a már-már versenyfutóművel.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91034261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2009.03.30. 12:23:04

A Seat a Volkswagen-é, a VW a Porsche-é. Szóval miért ne lehetne Martini-s:
indafoto.hu/madbalee/image/3226361-50cc4a23

ixtom 2009.03.30. 12:23:47

@martong:
A smiley lemaradt az előbb...

Tudom hogy baowah = Zirig Árpád (olvasok én Totalbike-ot is), de akkor már írhatnák a nevét rendesen a videóban :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.30. 12:28:21

Hát a franc tudja, itthonra nem csináltatnék ültetett futóművet.
Bár a tulajok tudják hogy mit akarnak...
Pedig igényesen tuningolt dögök ezek amúgy.

Itthonra waze én egy dolgot tudok elképzelni a közutakra - bigfootot.
azt nem érdekli hogy milyen az út alatta.
Sajnos parkolni nehéz lenne vele :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.30. 12:33:12

Amúgy meg sztem nem arról van szó hogy jobbak-e ezek mint a gyárilag erős dögök, mert van aki szeretné versenyautóban érezni magát.
Csak az a bibi hogy úton a KRESZ mindenre érvényes (felesleges a 300Le, bőven elég a 150 is) meg hogy a magyar utakon nem túl jó az ültetés, tehát más megoldás kell...

Főleg itt Pécsett, a széria Escort futóművével sem merek mindenhol 50-nel menni, mert félek hogy leér az alja vagy szétszakad az egész :(

ChPh 2009.03.30. 12:41:31

300 ló 2 kerékre? Nóóórmális?

Julio10 2009.03.30. 12:42:25

@ColT: Nem nehéz parkolni vele, mindenre rá tudsz állni (kocsikra, padkára...) és még kerékbilicset sem tudnak rátenni :)

Bambano 2009.03.30. 12:43:41

"a némiképp módosított elektronika nem rak rá egy akkora lapáttal" ilyet nem szoktatok írni...

Leadfoot 2009.03.30. 12:45:13

@ChPh: És akkor mondjuk egy 612 lóerős Merci? ;-)

megint 2009.03.30. 12:51:09

OCT igényes cuccokat rak be, ennek mondjuk ára is van.

ChPh 2009.03.30. 12:52:49

@Leadfoot: agybeteg :D

De most, hogy végignéztem a vidijót, ők is mondják amit én :D

SsPL71 (törölt) 2009.03.30. 13:06:15

Megnézném mit tudnának ezek egy gyári, 135i vagy 330i ellen.
Igaz lehet, hogy az általam említett modellek drágábbak, de azért ezek a tuning verdák mégiscsak "ha ló nincs jó a szamár is" kategória.

De, meg kockáztatom, hogy a gyári ár + tuningok, elérik a fenti bmw példányok listaárait.
És akkor még nem is említettem, mi van akkor ha a bmw-ket használt áron mérjük?

Rocko- 2009.03.30. 13:12:39

Sanyi. 2009.03.30. 11:59:08
az is igaz.
így most sikerült a fenti autókból egy semmire se jó eszközt faragni.

martong 2009.03.30. 12:06:30
hunn láttad, én nem látom. :(

dansun 2009.03.30. 12:23:04
"A Seat a Volkswagen-é, a VW a Porsche-é. Szóval miért ne lehetne Martini-s"
na ebbe nem szabad belemenni, ebbôl jön az ki, h a tualjok a leonjukra azt hiszik, h 911.

madbalee 2009.03.30. 13:15:24

@SsPL71: ÉS a BMW-k hátsókerekesek ;)

Agr3ssor 2009.03.30. 13:18:17

@SsPL71: Ezt a "ló nincs jó a szamár is" dolgot azért én nem értem...
Nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a BMW az autógyártás legteteje??? Mert ez ebböl nagyon úgy jött le...
Pedig ha hiszed, ha nem, nagyon sok ember nem azért nem vasz BMW-t, mert nincs rá pénze, henem elvböl... Feleslges azt gondolni, hogy egy Cupra tulaj a szíve mélyén BMW-ről álmodik...

invad3r 2009.03.30. 13:18:27

Valaki árulja már el h egy motorhang h lehet kitűnő? Lehet brutál, állat, kegyetlen, hangos, selymes, érces, mély, harcias, szép, gyönyörű, de kitűnő? Az nekem semmit nem mond.

Agr3ssor 2009.03.30. 13:20:01

Egyébként meg lehet nézni az RS Focus futóművét... Vagy a Megane RS-ét... Ott aztán lehet magyarázni, hogy "akkoris elsőkerekes", ha "mégis qrvagyors"!

Agr3ssor 2009.03.30. 13:23:06

@invad3r: Hogy lehet kitűnő???
Ha telefonálsz, akkor olyan, mint a Matizé... Ha elindulsz a bevásárlóközpontnál, akkor V8-as módjára bugyorog... Ha megállsz a szórakozóhely elött, akkor meg boxer-turbo hagja van... Ja, és fordulaton meg olyan, mint amikor a Civc vti 8500-at forog... Én valahogy így képzelem el...

invad3r 2009.03.30. 13:36:28

@Agr3ssor:
Egy négyhengeresnek soha nem lesz V8-as hangja, boxer turbó meg pláne nem. Három sort leírtál, de nem kerültem közelebb a megoldáshoz.
De nem is ez a lényeg, hanem h a Vályi Pista már nem először használja a kitűnő szót számomra értelmezhetetlenül.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.03.30. 13:38:59

@Agr3ssor:

én is valami hasonlót akartam írni SsPL71-nek,az a tapasztalatom,hogy a BMW-sek nagyon szeretik lenézni a többi autóst,még ha csak egy fonnyadt négyhengeres E36os 316i überjárgány van a seggük alatt akkor is

@SsPL71:

a tulajoknak valószínűleg ez a két típus tetszik azért választották ezeket,és a tuningal meg szerettek volna valami átlagosnál erősebbet,és egyedibbet,nincs ezzel semmi baj

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2009.03.30. 13:40:48

Én egy 200 lovas Leon Fr-t vezettem, szintén OCT tuninggal, hát már az is király volt. Nem hiszem, hogy ez rosszabb lett volna. Lehet, hogy imponálni akartak, azért állították olyan keményre a futóművet.

Agr3ssor 2009.03.30. 13:57:45

@invad3r: Nem érezted, hogy poénnak szánom?? Kár!!!

Egyébként megfelelő kipurendszerrel meg lehet oldani, hogy hátul boxer hang jöjjön ki! Bár ugye motorhangról volt szó...

Nem kerültél közelebb a megoldáshoz, de humorod csk van nem??
Egyébként kitűnő motorhang nincs, mert rohadtul ízlés kérdése...

Opelfan 2009.03.30. 14:00:54

Én is úgy látom, hogy semmi értelme ezeknek az autóknak, a teljesítményét nem lehet kihasználni sehol, még autópályán se mivel mindenhol vadásznak az emberre, mondjuk jók ezek mert el tudja mondani az ember, hogy van egy ilyen kocsija de ennél semmi többre nem alkalmas...

SsPL71 (törölt) 2009.03.30. 14:39:08

@orbán cigány takarogggyyyyyy, @Agr3ssor: :
Nincs, bmw-m. /régen volt, egy régi e30-as/
Csak egy példának hoztam fel, de lehet, hogy nem jó példa.
Nem képzelem, hogy a bmw mindenek felett áll, de eddig még jobb autót nem tapasztaltam azok közül amiket vezettem.
Ez persze nem zárja ki, hogy van jobb.

Rocko- 2009.03.30. 14:43:11

SsPL71 2009.03.30. 13:06:15
franc tudja mit tudtak volna ellenük, de ezek 2 literes motorok, a BMW, amiket írtál, az meg 3-tól kezdôdik.
kicsit almát a körtével.

Agr3ssor 2009.03.30. 13:18:17
"Ezt a "ló nincs jó a szamár is" dolgot azért én nem értem...
Nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a BMW az autógyártás legteteje???"
"Feleslges azt gondolni, hogy egy Cupra tulaj a szíve mélyén BMW-ről álmodik... "
nem állítom egyiket se, viszont binzonyos teljesítmény felett már illik a hátsó kereket hajtani. addig meg ugye persze, lehet csinálni egyedül is, de mégis nôvel az igazi...

Leadfoot 2009.03.30. 14:49:19

@SsPL71: BMW vagy nem BMW, kíváncsi lennék, mennyibe kerültek ezek a gépek. Mondjuk a Leon Cupra tudtommal 7,6 (oké, ez most van, lehet, hogy mikor ezt vásárolta a tulaj, még olcsóbb volt), és a Seatnál nem igazán lehet alkudozni (tapasztalat). És akkor még 1-2 extra (pl. egy Xenont illik belerakni).
A futómű is nagyjából fél milka, aztán gumik, felnik se olcsók, és akkor jöhet a motor, erőátvitel, kipuff tuningja, esetleg a fékeké, a dizájnelemek, stb-stb.

Saccra 10 alatt nem áll meg. És kicsivel afölött már ott van az Evo X meg a WRX STI, amik kraftban tudnak ennyit (többet is). Garanciával, berhelés nélkül, négy kerékre lerakva, és kanyarban nem ér bele a kerekük a kasztniba...

Ki foglalta el a Vidor nevet? 2009.03.30. 14:55:23

Akár ki akár mit mond az alap leon futómű sokkal jobb mint amit a golfba raknak. és ezt a winkler is megmondta mikor először tesztelte a tévés totalcarban a leont. a seat valahogy mindig jobb futóművet csinál mint a vw. a vw csak felvan fújva a seat is meg a skoda jobbat tudna gyártani mint a vw ezekből az alapokból, csak hát nem engedik mert a vw presztizs autó. meg a kis f@szom az csak a szegények bmwje marad akkor is.

ocsisajt78 2009.03.30. 15:09:07

Szuper kis verdak! de egy gond van veluk! csak 2WD frontba! :(

Ez a ket auto 4WDvel nagyon popec lenne ^^
(konnyites mashol, hogy ne legyen nehezebb az ossz miatt) nekem is van egy jatszos regi 323as turbos tuned 4wds kis meregzsakom... az elmeny xD

ocsisajt78 2009.03.30. 15:10:43

@Leadfoot: "Garanciával, berhelés nélkül, [b]négy kerékre lerakva[/b], és kanyarban nem ér bele a kerekük a kasztniba... "

pwn, ennyi xD

Zs983 2009.03.30. 15:17:30

A kettő közül egyértelműen a Mazda az, amely figyelemre méltó. Egy kocsi vásárlása befektetés is egyben,márpedig a fostalicska Seat nem az értékállóságáról híres.Akinek meg gagyi a Mazda a képeken keresztül, annak ajánlom, hogy csattogjon be a legközelebbi mazda szalonba, és üljön be egy Mazdába!Tapogassa, fogdossa meg, és utána menjen át a Seathoz, de oda vigyen hányózacsit...

Agr3ssor 2009.03.30. 15:29:56

@ocsisajt78: Mondom! Én nem akarom az elsőkereket futtatni!!
De pl. a Focus RS is 4x4-esnek indult... Atán első lett belőle!!! Direkt, okok miatt!!

TylerDurden 2009.03.30. 15:55:42

ennél még egy "teszkóparkoló" is jobb lett volna

repülőgépet ne dunán próbálgassatok majd, ha úgy adódna

ommm 2009.03.30. 15:58:25

@TylerDurden: Olvass. Érts. Betonplacc ugyan, de semmi gond nem volt a helyszínnel.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.03.30. 16:12:40



ha tuning wrx sti-t teszteltek volna akkor,azt mondanátok,hogy ennyiért miért nem egy alig használt néhány 100ezer km-t futott M5-öst lehetett volna vagy egy űrsiklót vagy egy 1000ed annyiba kerülő trabant 601 sportcoupét

a mai magyar ember fikázásba nagyon profi,soha semmi se jó
nyugaton egészen más morál van,minden témában

Carfan 2009.03.30. 16:19:34

@Ki foglalta el a Vidor nevet?: A Seat és a Skoda a VW nélkül talicskát se tudna gyártani, ugyanis a VW konszern része. Kb mint a SAAB, ami ugye teljesen életképtelen a GM nélkül mert nincs saját tervező részlege. A seat sportosabb vásárlókat céloz meg a konszernen belül ergo valamivel sportosabb a futóműve. Ez nem jobb vagy rosszabb autó kérdés.

Egyébként ha beleért a gumi akkor az OCT-s fiúk benézhették a felni ET-jét:)

Wadindián 2009.03.30. 16:23:13

Jó volt a videó, meg furcsa a két autó. A kerék-beleérést szerintem nem szabadna elviselnie a gazdiknak.

@Agr3ssor:
Szerintem ennek anyagi okai is vannak, nem csak az, hogy az elsőkerék-hajtás tuti és pont.

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Igazad van.
Pont TE MONDOD? orbán cigány takarogggyyyyyy ???
Nekem ez így nem kerek.

Riasom 2009.03.30. 16:26:27

@Agr3ssor "De pl. a Focus RS is 4x4-esnek indult... Atán első lett belőle!!! Direkt, okok miatt!!"

...melyek közül valószínűleg kiemelt helyen volt a pénz.

@orbán cigány takarogggyyyyyy: szerintem sem a cikk, sem a kommentek kritikusabb része nem 'fikázás', hanem konkrét negatívumok kiemelése. Ha egy autó x millióba kerül akkor már nem illik 'fikázni' szerinted? Ne már.
Ez a "nyugaton nem ilyen a morál" dolog meg mindig nagyon felb idegesít, egyrészt, mert hülyeség, másrészt, mert szerintem a magyar vásárlók még mindig nem eléggé kritikusak és öntudatosak. Nem sok "nyugati" tapasztalatod lehet,ha az ottaniak szerinted kevésbé érzékenyek bárminek a színvonalára, mint a szerinted fikázós magyarok.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.03.30. 16:48:45

@Riasom:

17 évet éltem németországba volt mit tapasztalni,és ott nem ilyen negatívak az emberek,és nem tapossák meg a szomszádot ha neki 10forintal több több van,és jobban megy neki

@Wadindián: igen pont ÉN mondom

Agr3ssor 2009.03.30. 16:49:20

@Riasom: Nem az első volt a pénz...
Elöször is négykerék hajtással nagyobb lett volna a hajtásláncvesztesége az autónak... Másodszor teljesen feleslegesnek ítélték meg... Harmadszor a pénz... Negyedik az elsőhöz kapcsolódik... 4x4-el nem lett volna annyival gyorsabb az ST-nél, hogy érdemes legyen átülni bele...
Igazából nem értem miért nem lehet elsőkerekes kocsit sportkocsinak nevezni... Szerintem legfőképpen nem ezen múlk a dolog...

Riasom 2009.03.30. 17:28:05

@orbán cigány takarogggyyyyyy: hát akkor ezt benéztem; viszont ami a fikázást illeti, szerintem az irigységnek semmi köze nincs ahhoz, hogy a cikk vagy a kommentelők "lehúznak" egyes autókat.

@Agr3ssor: szerintem négykerék-meghajtással nem jobb vagy rosszabb, hanem teljesen más lett volna, mint az akármilyen erős és kifinomult elsőkerekes 'hot-hatch'-ek. De szerintem valamiért egyszerűen úgy ítélték meg, hogy jobban megéri, ha nem a négykerekes, hanem az (olcsóbban kihozható) elsőkerekes utcai sportautó mezőnybe "nevezik" az RS-t.

Wadindián 2009.03.30. 17:28:06

@Agr3ssor:
Valószínű van igazság abban amit írsz, de azért a fix rangsorod felállításához sok belső infó kellett az már tuti :-). Az összkerékhajtás azért még jó dolog, természetesen vannak hátrányai, de amint nem tiszta és meleg az aszfalt rögtön inkább azt szeretném, ha ezt a teljesítményt ki is akarnám autózni.

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Bocs, csak a nick-neved pont nem a pozitív gondolkozás iskolapéldája.
Miért is zavar??? Inkább iszok 1 sört.

Lolalal 2009.03.30. 17:28:39

@Leadfoot: sztem már 7ért is kapsz ezeknél ezerszer jobb sti-t, igaz hogy használt, de őszintén szólva, ki a f akarna új sti-t?!

martong 2009.03.30. 17:35:06

A FWD vs. AWD vs. RWD mindig vita tárgya, azt kéne megtudni, hogy a túraautó bajnokságban a Leonok hol hajtanak, mert ha ott is első akkor minden szkepticizmusom ellenére annyira nem lehet szar a fwd.

Maybe 2009.03.30. 18:11:35

@martong:
Igazából mindegy, hogy fwd, awd, vagy rwd, ha a futóműgeometria jól el van találva, akkor gyors lesz az autó. Egyébként meg teljesen más stílust kíván mind3 megoldás. Aki szereti a biztonságot, akkor is ha kicsit besokall, annak az awd való, aki szeret íven autózni, annak az fwd, aki meg szereti dobálni az autó seggét, annak az rwd. Persze kisarkítva. Stílusokról meg nincs értelme vitatkozni :) én az rwd híve vagyok, erős elsőkerekes autó soha nem kéne, ettől függetlenül még lehet jó a seat és a mazda is (ha olyan futómű van alatta, ami arra az útfelületre való...).

Maybe 2009.03.30. 18:16:42

Sőt, egyénenként változó az is, hogy ki milyen autóval, milyen beállítással tud gyorsan menni. Pont a napokban néztem a '94-es salgó rallyról egy videot, ott pl. Janika celicájánál tuti hátra volt tekerve a nyomaték nagy része, eléggé hátsókerekesként viselkedett az autó, Tóth Giliék audija meg közelebb volt az 50-50%-hoz.

Agr3ssor 2009.03.30. 18:18:27

@Riasom: Úgy ítélték meg, hogy legyártottak belőle párat, és egyszerűen nem volt gyorsabb a 4kerekes... Hiába a valamivel jobb kanyartempó, ha máshol bőven visszahozza az elölhajtós!

@martong: Nem is szar az FWD... Tény, hogy nem lehet vele látványos mutatványokat csinálni, meg kersztbe kasul égetni a gumit... Hülyegyerekeskedni biztos a RWD a legjobb...

@Maybe: Kábé ezt mondom én is...

Ki foglalta el a Vidor nevet? 2009.03.30. 18:25:58

@Zs983:
mint ahogy TéZé is mondta a seatnak jobb a beletere sokkal minőségibb és a te szubjektív hozzáállásod nem hinném korrekt a seattal kapcsolatban. nekem semmi bajom a mazdával de ami igaza az igaz a seat minőségibb beltérben. amúgy a mazda érték állóbb mivel magyarországon nem igazán értékelik a seatot pedig ugyanaz mint a vw vagy audi a kaszni alatt semmivel sem rosszabb csak olcsóbb. amúgy a külső dizájnja szép. az altea toledo annyira nem de a leoné igen. és én szubjektív vagyok. ezt tudom
@Carfan:
ez igaz h a része és nélküle nem tudna gyártani csak ezek a rendelkezésükre álló eszközöket jobban használják fel. és hogy jobb a futóműve azt nem én találtam ki hanem a winkler mondta ergó egy hozzáértőbb személy.

Carfan 2009.03.30. 18:31:00

@Ki foglalta el a Vidor nevet?: Ja és a Winklernek kanyar nélkül el kell hinni mindent:D Mondom hangolás kérdése nem jobb vagy rosszabb. Persze kinek milyen beállítás tetszik. Mindenkinek nyilván a neki szinpatikusabb beállítás lesz a "jobb". De egyébként semmi különbség

Danessz 2009.03.30. 18:33:04

Megnéztem a videót, és borzasztó a hosszúhajó beszélése :D. Palócföldről származik az illető?

Riasom 2009.03.30. 18:34:01

@Agr3ssor: Igen, de a "gyorsabb" nem feltétlenül az egyetlen szempont, még egy sportautónál sem! Sokan inkább vennének autót kanyar-képesség, mint egyenes-képesség alapján, ez ízlés (meg esetleg életkor :) ) dolga, és a Ford nyilván komoly mérlegelés után úgy döntött, hogy nem arra a piacra megy, ahol az Impreza meg az Evo lenne az összehasonlítási alap (vagy mi van még ami utcai, sport, és 4x4?), hanem emerre, ahol több a vevő, de több a konkurens is. Illetve még talán az is, hogy nagyobb durranás tud lenni a kétkerekesek között a csuda új futómű, mint bármi, amit a négykerékhajtással művelni tudtak volna.

FWD/RWD: hát, nem tudom, mikor láttál utoljára elsőkerekes versenyautót, ami nem a saját kupájában versenyez, ÉS eredményes? Biztos van, de nem jellező... Szóval - bár nem értek hozzá, és nekem bőven jó az FWD - szerintem az RWD mögött lehet más előny is, mint a hülyegyerekeskedésre való alkalmassága.

Maybe 2009.03.30. 18:50:53

@Riasom:
"szerintem az RWD mögött lehet más előny is, mint a hülyegyerekeskedésre való alkalmassága."
Persze, van. Bizonyos helyzetekben sokkal gyorsabb az fwd-nél. Pl. nem mindegy, hogy el kell venned a gáz, amikor elkezdi tolni az orrát az autó, vagy csak húzol egyet a kormányon, és gázelvétel nélkül maradsz az íven. Mondjuk ezt az fwd fanatikusok úgyis megcáfolják majd, én így látom.

Maybe 2009.03.30. 18:52:51

@Maybe:
Rosszul fogalmaztam :) szóval nem mindegy, hogy el kell venned a gáz, amikor elkezdi tolni az orrát az autó, vagy a segge indul el, és csak húzol egyet a kormányon gázelvétel nélkül.

GGG77 2009.03.30. 19:04:04

A Mazda kéne egyértelműen, persze a tuning nélkül. 19 col Magyarországra, bravó...
A Seatok randák, mint a bűn.

sunblind 2009.03.30. 19:08:21

... nem lenne érdemes csak viccből olyan teszteket csinálni, hogy a Gyulavitéz hulladékja, meg monnyuk egy 323ti, meg monnyuk az itteni mazda? Tudom, hogy más kategória, meg alma körtével, de talán nagyon érdekes dolgok sülnének ki, hogy mekkora egy relatíve elérhető sportos autó, meg egy sokkaldrágább sportos autó közt a használati és élvezeti különbség. Nyilván abból is lenne vita, talán még hevesebb is, mint ez. Köridőmérésre be lehetne vonni a vitézt, vagy a hacsirokus autó- és egyéb hulladékgyűjtő répaurat. Jó buli lenne, és marhajó cikk.
Amúgy szerintem jó ez a mai, csak nekem kicsit sajnos távoli összegszerűleg. Meg amúgyis szívómotoros fan vagyok :)

Riasom 2009.03.30. 19:34:09

@Maybe: Jaja, én is erre utaltam.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.30. 19:34:50

Elsőkerék meghajtású sportkocsi...?

A mondat első fele (a SEAT WTCC sikereitől eltekintve) szerintem kizárja a másodikat.

A második pedig szerintem egyszerűen nem igaz erre a két autóra. Ezek nem sportkocsik, max sportosak.

Az a slusszpoén az egészben, hogy annyira elcsavarja a tulajok fejét a nagykerék-ültetettfutómű-feltűnőfestés-stb. bűvkör, hogy elsiklanak amellett, hogy egy komolyabbat nem lehet kanyarodni az autóval, mert beleér a kerékjáratba a gumi... Vicc.

Én ezekért az autókért semmiképpen sem adnék ki ~ 10 millió forintot (kb. annyiban lehetnek a tulajoknak).

Slade2 2009.03.30. 19:51:43

Röhejesek azok a kerekek...

Merida001 2009.03.30. 20:19:35

Több szemszögből is lehet nézegetni ezeket az autókat. Alapvetően a Mazda optikája jó a Seat fehérben és a csikozással kevésbé tetszetős legalább is számomra. Feketében jobban nézne ki mint ahogyan a Mazda is.
Teljesitmény jó mind a két esetben. A Mazda3 szerintem elöször csinál ilyen 2.3-as nagyobb motort és teljesitményt már alapból is. A Leon pedig születése óta a sportosabb megjelenésre tervezték. Nyilván a VW Audi konszern motorjaiból nem nehéz válogatni ahogyan az előd Leonban az 1.8T motor volt ami a TT-ből is ismert.
Ez egy saját vélemény: Mazda3 optikailag nem a sportosságot sugalja alapból inkább egy megbizható japán családi autóét. Meg is lepődtem, hogy a tuner ezt a modellt választotta.
Az is biztos, hogy az áraikból külön-külön is jó pár éves használtautókat is lehetne venni, akár egy Audi RS4-et kintről vagy egy alapból sportosabb japánt.:)))

norbigod 2009.03.30. 20:25:04

Én ültem már egy cupra s-ben, csak ennél még erősebben(kb 350LE körül van).(mert ahogy írták még nincs kész ez a seat) Hát azért meg kell hagyni, hogy elég komoly élmény volt. Nekem "csak" egy 206RC-m(180LE) van de a cupra s-hez képest az enyém csak egy trabant:)
És a belsőt kritizálóknak: nekem tetszett élőben, itt képeken kicsit más. Persze abban volt egy 16:9-es gyári LCD is:)

Agr3ssor 2009.03.30. 20:58:24

@Riasom: Bocsi, de a gyorsasága ponthogy nem csutka egynes szakaszon jött ki... Tesztpálya tele kanyarral... És az ember baszhatja a kanyartempóját ha a kört mégsem ő fejezi be elöbb...

És kösz, hogy előhoztad a STI-t, meg az EVo-t...
www.vezess.hu/teszt/focus_305_loerovel_evo/17731/

Persze lehet őket hülyézni... Biztos segg hülyék a témához... Bár van benne némi túlzás, de mégis egy lapon vannak említve...
Egyébként ez a kocsi a Te besorolásod szerint egy sportos családi autócska... Tanulóvezetőknek ugye...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 21:07:22

@Maybe: "Igazából mindegy, hogy fwd, awd, vagy rwd, ha a futóműgeometria jól el van találva, akkor gyors lesz az autó."

Hülyeség, ahol nagy erôt kell átvinni, ott az FWD mindig hátrányban van, épeszû ember nem rak ca. 200 LE-nél nagyobb motort FWDs kocsiba.

Hirtelen gázadásnál a karosszéria eleje megemelkedik, a segge leül. A fantáziádra bízom, mi a jobb: ha a meghajtott kereket az aszfaltra nyomja a kasztni, vagy ha felemeli onnan.

Riasom 2009.03.30. 21:11:39

@Agr3ssor: kösz a linket, de az utolsó bekezdésben szerintem összekeversz valakivel, én soha nem írtam ilyeneket, és eleve nagyon szeretem a jó "hot hatch" autókat. A cikkben bemutatott - szerintem - ostoba irányban tuningolt példányokat pont nem, de úgy általában nagyon. A "tanulóvezetős" dolgot pedig konkrétan más írta. :)
A lényeg, hogy én alapvetően nem vitatom amiket írsz, az RS-t pedig biztosan imádnám, csak egyszerűen más állatnak tartom az AWD kocsikat az elsőkerekesekhez képest, mert máshol, másban, máshogy jók szerintem.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 21:20:05

@Agr3ssor: "De pl. a Focus RS is 4x4-esnek indult... Atán első lett belőle!!! Direkt, okok miatt!!"

Na mesélj, mi miatt?
Csak nem azért, mert a 4x4et nem bírta volna megfizetni a célközönség? :]

Riasom 2009.03.30. 21:26:54

@Agr3ssor: a Vezess amúgy csak ennyit ír, összevetve az új RS-t a Subaruval és a Mitsubishivel:
"... és állítólag mindkettőt leveri szárazon ...".

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.30. 21:47:22

@Agr3ssor:

A Vezess.hu és szinte az összes oldal túlértékeli a Focus RS tudását/teljesítményét. Még az újdonság erejével hat, ennek megfelelően el is vannak alélva az újságírók.

Sokféleképpen lehet megmagyarázni, hogy miért nem lett 4kerekes - de lényegében azért, mert így olcsóbb, és a célközönségnek pénze sem nagyon lenne több a drágább változatra.

A 4kerék-meghajtást nem tudja ellensúlyozni semmilyen csuda megoldás az első kerekeknél, csodák nincsenek. Elsőkerék meghajtású sportkocsi szerintem nincs.

És nem lenézem a Fordot, mert egy komoly kis autó, de egy 4kerekes autónak nem konkurencia semmilyen téren.

Sayniqua (törölt) 2009.03.30. 21:49:36

A Cupra nem rossz vas, DE már a gyárin kívül + tuningolt darab. A Mazdába, ha berakod a komplett stage1-et, akkor nagy bajban van a Cupra. Mert a stage1: 325Le/530Nm... A Stage2: 380Le/580Nm...
A Cuprát is lehet tovább reszelni, de sosem lesz annyira erős mint a Mazda, ráadásul a japó motorja sokkal jobb/erősebb/túlméretezettebb konstrukció.
Nekem a Mazda kéne.

Agr3ssor 2009.03.30. 21:52:21

@Riasom: Nem keverlek, neked ment... Én azt mondtam, hogy jó sportkocsi, és igenis megállja a helyét!! És direkt elsőkerekes lett... Erre Te reagáltál, én meg arra reagáltam...
És a vezess.hu azt írja, hogy összességében egy racionális választás...

@Hrzrasn: Nyugodtan olvass vissza, le van ott írva...

Agr3ssor 2009.03.30. 21:54:25

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
De mégis konkurencia... Ez a szép az egészben...

És igazából akinek van 9 millája autóra, annak van 10 is...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.30. 22:09:23

@Agr3ssor:

Miben konkurenciája? :-)

Nem gyorsul jobban, nem megy gyorsabban, kezelhetősége főleg nem jobb. Akkor mi szól mellette?
Az ára nem ér, mert aki Subaruban vagy Mitsubishiban gondolkodik, az nem azért venne Fordot, mert az 1 millióval olcsóbb, hanem azért mert az jobb több kritériumban.

("És igazából akinek van 9 millája autóra, annak van 10 is..." - ez nem így működik.)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.30. 22:14:16

@Hrzrasn:
Mondtam én, hogy egyforma gyorsak? Nem. Azt, hogy mindkettő lehet gyors, azt igen. És ez így is van. Nekem ne magyarázd a hátsókerekes autók előnyeit, nekem is az van :)

konti10 (törölt) 2009.03.30. 22:19:06

Győzi is hasonló stílusban kommentálja a Modenát. Nekem ezt elvileg élvezni kellett volna, de nem tom, h mi hiányzott. A pálya? Vagy a vaddisznolkodás állat módjára, h csak leszabályzáson menjen a két dög, ne sétakocsikázás legyan....

Agr3ssor 2009.03.30. 22:24:26

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
De, gyorsabban megy... Az EVO-t például megeszi gyorsulásban, és végsebességben is... (Gyárilag) Másodszor nem egy millával olcsóbb... Harmadszor pedig, tudom, hogy nem úgy működik, de Fordbuzi állatok ezt a kocsit megvennék annak ellenére, hogy plussz egy milla...
1-es Focusból volt fenn az utóbbi 3 évben 2db eladó... Akinek ilyen van/ilyet szeretne, annak nem kell más helyette... Ez megint ízlés kérdése!! De honnan is indult ki a dolog?? Ja, nincs elsőkerekes sportkocsi... Valóban!! Ez egy családi egyterű!! Csak nem C-Max-ot írtak rá, hanem RS-t...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.30. 22:40:11

@Maybe_: "Azt, hogy mindkettő lehet gyors, azt igen."

De nem hirtelen gázadásnál, ahol az RWD egyértelmû elônyben van.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.30. 22:48:43

@Agr3ssor:

"Akinek ilyen van/ilyet szeretne, annak nem kell más helyette... Ez megint ízlés kérdése"

Elvileg a Subarutól és a Mitsubishitől kéne vásárlókat elcsábítania. Csakhogy semmiben sem jobb, az árán kívül. Önmagában azzal viszont nem fogja meggyőzni a potenciális vásárlóréteget.
(Katalógusmolyoknak: az aktuális EVO 0-100-as gyorsulása 5,4 , a Fordé 5,9)

A Focus RS pedig nem sportkocsi. Sportkocsinak sovány, amit nyújt.

Draco3D 2009.03.30. 22:51:11

Hát szerintem pont még a Civic Type r-ek azok amik jók első kerékkel,(Japán belpiacos főleg ~220ló) 240-250 ló fölött már hátsó vagy összkerékhajtás kell,szerintem.Japánban sem tuningolják az első kerekes autókat nagyon 240-250 ló fölé,Best motoring youtubon van pár,inkább kikönnyítik.Azt meg ne vegyük figyelembe hogy szinte minden japán autó ha megy Porsche ellen akkor körönként 1-2 mp vel gyorsabb mint valójában.Vagy NSX-be mondjuk ültetnek egy "Drift King"et a Porscheba meg valami noname senkit,aki még életében nem vezetett autót :D

gin74tonic 2009.03.30. 23:04:15

"Erős, annyira fejletépően, hasba vágóan erős, hogy padlógázra az első három fokozat bármelyikében elforgatja a kerekeket"

:DD

CLK AMG 55-ot probaltal? :)

censor013 2009.03.30. 23:17:01

Ha jól olvastam, akkor mindkét taligánál beleért a kerék a perembe. Pedig csak át kellett volna őket peremezni. Nem kerül sokba, de legalább olyan lesz, mint egy autó. A vén 1-es GTI-men is úgy volt. Nem is volt gond a sárga Koni futóval, meg a kisebb ET-vel. Lehet valami alatt KW rohanómű, meg ilyen-olyan tuning, ha nincs befejezve.Más országokban műszakit sem kapna széria sárvédő+ekkora kerék kombónál. Még kéne egy kicsit fejlődni. Az igényesség adottság.A hozzáértés megtanulható. A kettő kombinációjából pedig jó autó lesz.Már láttam olyat... De ez kissé övön aluli...

voszi 2009.03.31. 00:22:09

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

miért is sovány amit nyújt? erre azért kiváncsi lennék.

Stinkfist 2009.03.31. 00:56:19

nem tudná valaki megmondani, hogy a videóban 3:55 után lévő zenének mi a címe?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.31. 01:28:28

@voszi:

Saját szempontjaim:

1. Elsőkerekes, ebből fakadóan kezelhetőségben, irányíthatóságban fele sincs egy jó összkerekes gépnek. Elsőkerekes sportkocsi nálam nincs. Csinálhatnak akármilyen első meghajtást, csodák nincsenek, soha nem lesz olyan tőle az autó, mint egy hátsókerekes vagy egy összkerekes igazi sportautó.

2. A menetteljesítményei nem eget rengetőek, ezeket tudja már egy komolyabb 8 hengeres motorral egy 2 tonnás LIMUZIN is. Kanyargós úton is lehet, hogy veri egy modern nagylimuzim.

3. 4 hengeres, ami nálam (egy-egy kivételtől eltekintve) nem sportkocsi kategória.

4. Nálam a sportkocsi az M-AMG-RS4 és R8-Porsche-Ferrari-stb. élmény- és teljesítményszintet jelenti. Azok valódi sportkocsik.


És most ne jöjjön senki azzal, hogy "de a másikak mennyibe kerülnek ehhez képest". Itt nem erről van szó. Semmi olyat nem tud, amit a többi ne tudna, sőt. Semmi olyat nem nyújt, ami speciel engem átcsábítana egy EVO-ból egy Focus RS-be. Az, hogy 300 lóerős, önmagában még nem predesztinálja arra, hogy vérbeli sportkocsi legyen. Sportos autó, de az igazi sportkocsiknak nyomába sem ér véleményem szerint.

Elég kielégítő volt a válaszom? :-)

sunblind 2009.03.31. 02:30:41

... kíváncsi vagyok az első-, vagy hátsó-, vagy akár az összkerekes nagyszájúak közül például ki vezetett már integrát mondjuk r888as gumival pályán, vagy mx-5-öt sperrel, vagy akár s2k-t, evo-t, megalomán kéttonnás sportlimuzint ... vajon tudjuk-e, miről dumálunk, tudjuk-e hol veszik el idő határon billegve, hogyan használhatjuk hatékonyan ezeket a kocsikat sportos körülmények közt, egyensúly, merevség, tömeg, futóműkarakterisztika ... érzésem szerint többen is viszonylag szerénytelenül fogalmaznak meg véleményt vagy akár kritikát, és eléggé megkérdőjelezhető színvonalú hajógyáris szájkarate folyik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.31. 04:26:28

@Rocko-: Igen, amíg szalonképes nem lesz videón ;) Az írással nincs baj, a képek is remekül sikerülnek, csak az a fránya hang :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.31. 04:40:43

@Leadfoot: jaja, magyarul AUTÓT lehet kapni annyiért, ami HASZNÁLHATÓ. Kanyarban is, LOL.

"Sport futómű", ami csak egy helyben állásra és egyenes haladásra alkalmas tükör aszfalton. Sok értelmét látom ennek a két kocsinak, remekül használható példányok. Ennyi erővel beteszek futómű helyett néhány vascsövet, az is rugózik kb. ennyit, csak olcsóbb :)

Rocko- 2009.03.31. 07:28:53

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.03.31. 04:26:28
ez ilyen. a szövegek olyanok, amilyenek, 3.-4. akalomra nem kel lcsodálkozni ezen, az meg h milyen tájszólása van, megvitattuk, ő ezzel jár. nem szeretném mégegyszer elmondani.
tetszik, megnézed, nem tetszik, nem nézed.

ommm 2009.03.31. 09:58:36

@konti10: Az a baj, hogy a sárvédők által szétszaggatott Bridgestone Potenzák árát valszeg nem nyelte volna be a gazdasági vezetőnk. A csapatásról ennyit.

Jómagam is sportautóba kardán való-hívő vagyok, de ebben a két hot-hatch-ben sokkal több volt, mint amit ki LEHETETT autózni belőlük, ilyen futómű-beállítások mellett.

Agr3ssor 2009.03.31. 10:25:14

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Hát kezdjük ott, hogy a nálunk kapjató EVO-nak nem annyi a gyorsulása, amit leírtál...

Maradjunk annyiba, hogy a Focus RS nem négy hengeres, hanem öt...
És maradjunk annyiba, hogy tizedmásodpercekröl beszélsz, vagy annyiról sem amikor más autót hozol fel ellene... Persze azoknál, amik valóban gyorsabbak...

Én különben feltételeztem rólad, hogy vezettél már luxusbálnát is, meg izmosabb hot-hatc-et is... Arról nem is beszélve, hogy össze sem hasonlítható a kettő...
Én csak egy 740i-vel szaladgáltam sokat, meg egy jópár éves Cuprát sikerült meghajtanom egyszer... Mellesleg a Seat jobban kanyarodott...

De végül bocsánatot kérnék, mert nem tudtam, hogy olyan helyzetben vagy, hogy számodra ez egyáltalán nem sportkocsi...
De mondom, itt jön elő, az ízlések kérdése... Akkkor nekem mostantól a Bugatti Veyron a kedvencem!! És innetöl egy szavad sem lehet, mert ahhoz képest az összes általad felsorolt autó, egy lomha családi bevásárló szar... Akkor nekem ott kezdődik a sportkocsi... W moci alatt lecumizhat bárki... Nekem az a legalja... És kész...

voszi 2009.03.31. 11:07:05

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

szimpatikus válasz, jórészt igaz.

a 4 hengernek és a FWD hajtásnak szigorúan gazdaságossági értelme van, ez tény. innen kiindulva tök hasztalan görcs az egész.

viszont a legnagyobb okosság a világon abból kihozni valamit, ami alapból nem arra való. lesznek mindig olyan emberek (férfiak, nőben ilyet nem fogsz nagyon találni, tisztelet a kivételnek), akik nem a nyilvánvaló betonbiztos megoldásból indulnak ki, csak az érdekli őket, hogy hogyan tudnának valami arra logikusan teljesen alkalmatlanból kihozni valami jót.

összekeveredik ez azzal, hogy egyesek olyan kocsit vesznek, ami erős, de közben 9-et eszik. ezzel sincs semmi baj, de ez megint más világ. válasszuk fejben szét a két tábort.

és valóban kár ezen mojolni, aki ilyet vesz, arra majdnem biztos igaz, hogy nem lenne gond számára egy scoobyba/evoba átülni. sokan idővel meg is teszik. ezek belátják, hogy ez egy zsákutca. van aki marad örökre FWD buzernyák.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.31. 13:41:58

@Agr3ssor:

Az EVO gyorsulását a hivatalos magyar honlapról vettem. Cáfold meg őket...

Maradjunk annyibaN, hogy nálam az 5 hengeres autó sem sportkocsi.
És szintén maradjunk annyibaN, hogy ha az egyes tulajok által mért adatokat vennénk alapul, akkor értelme nem sok lenne semmilyen összehasonlításnak. Nyilvánvalóan én nem tudok olyan eredményt elérni egy kézi váltós 911 Turbóval, mint Walter Röhl. Ezért vannak katalógusadatok, amik mutatják a legeslegjobb elérhető eredményt az autóval. Ha 2 tized a különbség, akkor 2 tized, ha 1 másodperc akkor 1 másodperc. A különbség akkor is különbség, még ha elenyésző is. (Sportkocsiknál pedig szerintem a 2 tized is különség - nem ugyanúgy fest 4,1 és 3,9 alatt százra menni.)


"Én különben feltételeztem rólad, hogy vezettél már luxusbálnát is, meg izmosabb hot-hatc-et is..."

Olvasd el a népítéletemet, sok minden kiderül belőle.


"De végül bocsánatot kérnék, mert nem tudtam, hogy olyan helyzetben vagy, hogy számodra ez egyáltalán nem sportkocsi..."

Egyáltalán nem kell bocsánatot kérni, viszont megsértődni és Bugattival dobálózni sem. Azzal kezdtem a mondanivalóm, hogy "Saját szempontjaim". Én abszolút értékben mérem a sportkocsikat, nem valamihez viszonyítva.
Nálam abszolútértékben kevés, amit az a Ford nyújt. Ennyi.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.31. 13:52:55

@voszi:

Persze, valószínűleg nem kevés vásárlót fognak hozni a Focusról szóló ömlengő cikkek, és a valóban új, nyilvánvalóan nem rossz megoldás. Mert azt azért nem lehet elvitatni, hogy elég jól megoldották a feladatot fordék. És én megértem, hogy miért is lett "csak" kétkerék meghajtású.

Csakhogy a helyén kéne kezelni a dolgokat. Attól hogy alapjaiban jó és mindenki (elsősorban autós újságírók) be van zsongva tőle, még nem kéne elrugaszkodni ennyire a tényektől. A száraz adatok számomra nem azt mutatják, hogy egy szinten említsem a saját értékítéletem szerinti sportkocsikkal. Ahhoz nálam kevés, amit nyújt.

Egyéni ízlés és persze pénztárca kérdése, hogy kinek mi a jó, de nálam akkor sem sportkocsi, ahogy a Mazda 3 MPS és a Leon Cupra S sem :-)

Agr3ssor 2009.03.31. 19:39:03

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Nem vagyok sártődős típús...
És az Evo gyorsulási adatait nem onnan vetted, ahol a Duratec ST 4 hengerét olvastad??? Bocs, ez csak poén volt...
Azért hidd el nekem, hogy kellemes autó lehet a kis Fóka... Szerintem számtalan kanyarban orrát toló hátsókerekesnél jobb kompromisszum... Mert a hajtást pakolgatni (előre, hátra,középre) mindenki tudja, de jól kiegyensúlyozott autót már kevesen bírnak összerakni... Szerintem nagyon sok "spornak kikiáltott" autót le tud az nyomni...

Tized-tized, másodperc-másodperc... A Veyron mennyi másodpercet ver bármelyik Audira, amit bármikor is láthattál eddig életedben??

Holnap én is írok ítéletet a Veyronról...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.31. 22:29:46

@Agr3ssor:

Nekem úgy tűnt/tűnik, személyes sértésnek veszed, hogy nem mindenkinek sportkocsi egy Focus RS...

Mitsubishi EVO: mitsubishimotors.hu/pdfs/lancerevo/evo_ix/spec.pdf

A Fordét a talán általad belinkelt vezess.hu-s cikkből olvastam ki. :-)


"Azért hidd el nekem, hogy kellemes autó lehet a kis Fóka... Szerintem számtalan kanyarban orrát toló hátsókerekesnél jobb kompromisszum..."

Mint már mondtam, én elhiszem hogy jó kis autó, de nem "eléggé", hogy igazi sportkocsi legyen. Ha még 10szer leírod, hogy milyen jó, nálam akkor sem lesz fele olyan jó sem, mint egy 911 Turbo.

Látom a Veyrontól sem tudsz elszakadni. Az az baj vele, hogy ugyan van alatta egy baszott erős technika, csakhogy olyan nehéz, mint egy kisteherautó, és sokkal inkább egy bődült erős GT, mint sportkocsi, bár a menetteljesítményei akár egy brutál sportkocsié is lehetnének. A másik, hogy sorszámozott, 1 millió eurós autó... Nem éppen az elérhető kategória, szemben az általam soroltakkal, amik 100-200.000 eurós szinten mozognak, ami azért közel sem ugyanaz.

Felesleges Bugattival dobálózni. Egyszerűbb elfogadni más véleményét is :-)

Jóéjt!

gin74tonic 2009.04.01. 02:13:29

hatsokerekes sportkocsi ..... mint a szofogado anyos, vagy igazmondo horgasz. olyan furcsa. 200le nel erosebb motort nem is szabadna bele tenni.

gin74tonic 2009.04.01. 02:15:21

az elobb elrontottam, termeszetesen elsokerekes sportkocsira gondoltam

en amugy a v8 + hatsokerek rabja vagyok :)

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.04.09. 21:08:22

7.-ikén láttam éllőben a Seat-ot. Hejj de jó hangja van. :D
süti beállítások módosítása