Nehéz munka, szép ünnep

  2009. március 26. - ommm Címkék: ünnep év 55 mentősök

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Valamiben elsőnek lenni mindig óriási kockázattal jár. Ha sikerül, amit elterveztünk, akkor csodájára jár a világ, cikkeznek a lapok, fény, pompa, ragyogás. De ha elbukunk, akkor a közvélemény még nagyobb feneket kerít a dolognak, hosszú éveken át újra meg újra felemlegetik, a szégyen bélyegét tán sosem mossuk le magunkról.

Nos, valamiben megint elsők voltunk. Ráadásul sikeresek, jók. Tán nem olyan világrengető dolog, mint az 1.6-os dízel S80, nem olyan dekoratív, mint egy Pagani Zonda, de azoknál sokkalta hasznosabb.

Pontosan 55 évvel ezelőtt, 1954 március 29-én indította útnak az Országos Mentőszolgálat az első rohamkocsiját, a világon elsőként szervezve és üzemelve be a rohamkocsi-szolgálatot. (ROKO-ROhamKOcsi)

Kell-e mondanom, mennyire hasznos és jó a munkájuk? Hány ezernyi ember köszönheti nekik az életét? És azt, hogy mekkora marhának tartom azokat, akik a villogó mentőnek szándékosan betartanak a tömött utcákon, mozdulatlanságra kárhoztatva őket?

Az Országos Mentőszolgálat március 29.-én felvonulással egybekötött ünnepséget tart a Városligeti Napozóréten, megmutatva az összes, valaha általuk használt rohamkocsi egy-egy példányát. A felvonulás útvonala: Markó utca – Bajcsy-Zsilinszky út – Alkotmány u. – Parlament – Rakpart – Margit-híd – Margit krt. – Moszkva tér – Krisztina krt. – Attila út – Alagút u. – Clark Ádám tér – Lánchíd – Roosevelt tér – József Attila u. – Andrássy út – Hősök tere – Koós Károly sétány  majd a Városliget, ahol megpihennek.

Kitűnő családi program lehet és remek alkalom egy kis nosztalgiázásra, hiszen hol látni már manapság Dodge Y-Job, Nysa vagy akár óriási, dobozos Robur-mentőt? Gyermekei imádnák őket. Ki tudja, lehet vannak Önök között olyanok, akik éppen egy ilyenben jöttek a világra.
Ha az időjárás kegyes lesz, mindenképpen nézzenek ki az ünnepségre. Aki pedig e-mail címemre (a nevemre kattintva láthatóvá válik) április 1.-ig a legszebb helyszínen készült fotót küldi, annak cserébe ígérhetünk egy dedikált Totalcar-könyvet.

És végül, de nem utolsósorban: Gratulálunk minden volt és jelenlegi mentősnek. Köszönjük, hölgyeim és uraim.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr771026897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.03.26. 17:25:54

egy C-t kihagytak. :)
de dícsérendô a munkájuk.

pickapu 2009.03.26. 17:30:39

A direkt keresztberakó autósok ellen legalizálnám a gajjtörőt a rohamgépekre és jogot formálnék ennek intenzív használatára. Szép hivatás számos buktatóval.

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.03.26. 18:05:29

gyertek gyertek sokan, remek buli lesz!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.03.26. 18:17:44

Régebben de sokat mentem ilyenekkel.
Nem volt semmi bajom, de lehetőségem akad rá. Azóta már más világ van, nemhivatalosan nem tartózkodhat senki a járműben.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2009.03.26. 18:24:22

Hmmm. Még valamikor a '90-es évek közepén gyermekként sikerült egy tavaszi mentősnapon körbejárni a Dodge-t. Beleszerettem, ahogyan OP idejében mondtuk a belsőségen: INSTANT GET!

biker_kolee 2009.03.26. 18:52:12

Már megint pest. De csak fel kéne menni. Ilyen nem minden nap van..

mentobacsi 2009.03.26. 19:20:57

mentős vagyok. mindig is az leszek.
pár hülye, izomautóskodó k%csög nem árnyékolja be a szakma szép oldalát. (igaz, mindn tiszteletem a gépészeké, én sokszor előkapnám a stigmosan injekciót...)
hajrá omsz, válság ide, vagy oda, ünnep van!
KÖSZI MINDENKINEK A TÁMOGATÁST!!

abwert 2009.03.26. 19:33:21

a tűzoltókról és autóikról is szívesen látnék egy cikket :)
ők is legalább érdemelnek ennyit..

Lolalal 2009.03.26. 20:18:07

@pickapu: nem szívesen lennék gerinc sérült a hátsó ülésén annak a mentőnek... :D

pickapu 2009.03.26. 20:21:40

@Lolalal: A mérlegelés lehetősége a sofőr kezében van :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.26. 20:23:24

Minden elismerést megérdemelnek. Ami a sofőrök idegeit illeti, valami komoly űrkorszakbeli fejlesztésű anyagból lehet, mert én bizony biztosan tettleg bántalmaznék pár autóstársat. A szirénázó autó előtt kézbenmobiltelefonálva egykézzel kormánytekergetve útbólelnemtakarodók nagyon gyorsan kihoznának a sodromból, ha éppen valakninek az élete múlna a gyorsaságomon. Egyetlenegyszer fordult elő, hogy véletlenül későn vettem észre a mentőt mögöttem, ezért neki lassítania kellet. Szörnyen kínos volt, és nagyon, de nagyon szégyelltem magam, amiért akár csak két másodperc késedelmet is okoztam.
Ha más mentősök is kommentelnek (vagy akár rendőr, vagy tűzoltó) egy kérdés: utóbbi időben, ha jön mögöttem valami megkülönböztetett jármű, indexelek arra, amerre lehúzodom (másokat is láttam így cselekedni, de nem túl sok embert). Nem tudom, hogy létezik-e erre szabály, illetve hogy az ilyen jellegű segítség valóban segítség-e. Jól tesszük? Ha nem, mi az ideális megoldás, amivel a legtöbb és legegyértelműbb segítséget tudja az ember adni a sofőrnek?

zalkapone 2009.03.26. 20:40:12

Engem gyermekként egy Nysában élesztettek újra, mikor télen fejjel előre bebucskáztam a vízzel teli árokba, és akaratlanul átmentem búvárszivattyúba... Csak egyet mondhatok: Köszi!!!

Yocoo 2009.03.26. 20:48:46

Minden tiszteletem a mentősöké:

1994 rali világbajnoka egy ex-mentős bizonyos Didier Auriol. :)
(Nem tudom unokatesóm, hogy bírja idegekkel)
ssdb.blogter.hu/107489/felelmetes_mentos_video

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 21:55:07

"És azt, hogy mekkora marhának tartom azokat, akik a villogó mentőnek szándékosan betartanak a tömött utcákon, mozdulatlanságra kárhoztatva őket?"

Remélem, egyszer azt a mentôt tartja fel a tahója, amelyik épp az anyjáért megy.

A mentôsöknek meg a fos fizetés és az izmozó komplexusos tahók ellenére is jó munkát, sok sikert.

konti10 (törölt) 2009.03.26. 23:08:21

Olyan szar, amikor érted szól a mentő. Belülről. Rád adják azt az altató maszkot, amitől parázól, mintha be lennél zárva, h le vághassák a cipőt vagy a ruhát rólad, mikor nyaltál e nagyot motorral. Fillérekért.

uglykid 2009.03.27. 07:21:10

KÖSZÖNET a MUNKÁTOKÉRT!!!!!!!!

Rocko- 2009.03.27. 07:45:09

"És azt, hogy mekkora marhának tartom azokat, akik a villogó mentőnek szándékosan betartanak a tömött utcákon, mozdulatlanságra kárhoztatva őket?"
na azért az is megérne egy misét, h a mentő elindul az Alkotás utcai állomásról, és a Villányi felé haladva a BAH-nál kimegy a forgalomba, holott a Villányi-Budaörsi egybeolvadása előttig van betonozott sínpálya, ergo minimum 5 másodpercet nyer.
furamód ők nem használják ki, viszont a betegszállítók és egyéb fekete autók meg igen. villogóhasználattló függetlenül.

Leadfoot 2009.03.27. 08:42:35

@streetsta: Számomra ilyenkor egy szabály van: nézni, gondolkozni, cselekedni. A lényeg, hogy a lehető leggyorsabban mehessen...

Tűzoltó ismerősök is ezt a verziót erősítették meg bennem. Néha pl. jobb inkább visszaváltani, és lepadlózni, amég az ember elér valami félreállásra alkalmas helyig. Inkább mint rögtön fékezni (ami az autósok legalább felénél pavlovi reflex, ha meglátnak egy mentőt/tűzoltót a tükörben - _ha_ meglátják).

Egyébként a barom autósok csak a probléma egyik része. Hány olyanról hallunk, hogy a mentőből kilopnak cuccokat... GPS-t például. De pl. régebben egy mentős ismerősömnek kilopták az ebédre odakészített szendvicsét a mentőből.
Vagy akik mentősöket, tűzoltókat megtámadnak. Vasvilla a hátsó szélvédőbe*, ilyesmik
Esetleg mikor a bevitt hajléktalan följelenti őket, hogy elloptak tőle 300ezer forintot, és járhatnak bíróságra hónapokig.*

*Megtörtént esetek.

Thorodin 2009.03.27. 09:15:12

Nállunk történt, kis földúton(még nem aszfaltos egyébbként luxus környék) vállalkozó barátunk gurul lépésben a zsír új merci akármivel. Mentő szirénázva befordul, barátunk persze nem húzódik vagy gyorsít nyugodtan telefonál mntő mögötte, keskeny az út nem tud mit csinálni. Faszi hazaér megáll.Mentő is megáll, mentősök kiugranak és rohannak be a delikvens házába! A vállalkozó barátunk kislányához jöttek a kiscsaj öngyilkos lett.....hál isten megúszta.

b[ALien] (törölt) 2009.03.27. 09:28:14

@Hrzrasn: ez megtörtént! A szóvivő mesélte 1x a tv-ben, már épp akartm írni

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 09:43:32

@Leadfoot: Igazából nem is az a kérdés, hogy ilyenkor megálljak-e -az teljesen világos, hogy sok esetben többet segítek, ha gyorsítok. De ha rendszeresen látogatja az ember a policecars.hu-t, videók nézegetése és a kommentek olvasgatása közben felmerülnek kérdések, nem mindenki örül annak, ha az előtte haladó el kezd száguldozni. Igazából azt lenne fontos megtudni, és a lehető legtöbb emberrel megismertetni, hogy hogyan lehet a legegyértelműbben, minden bizonytalanságot kizárva segíteni a mentőt/rendőrt/tűzoltót. Különösen, hogy ez a három kategória három különböző menettulajdonságokkal rendelkező géppel közlekedik, tehát nem biztos, hogy ugyanazzal segítek az egyiknek, mint a másiknak. Úgy érzem, hogy jól szoktam reagálni, de a legtutibb az lenne, ha pár szakértő esetleg elmondaná, hogy is kellene ezt tenni. Mondjuk egy sznes-szagos, videóval megtűzdelt cikkben.Ommm?:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 09:45:53

@Thorodin: Csak attól tartok, hogy az ilyen gátlástalan paraszt ebből sem tudja levonni a szükséges következtetést. Legközelebb ugyanígy megteszi -mert ha képes lenne végiggondolni, mit is tett, nem is tette volna meg.

janper 2009.03.27. 09:50:32

Egyreszt 'koszonom', masreszt meg 'nem fizetek adot', 'az osszes orvos korrupt'. Ez megy itthon.

Árpád82 2009.03.27. 10:00:35

Minden elismerésem a mentősöké!!Egy ember életéért rohanva, versenyben a másodpercekkel, a sok bunkóval körülvéve, akik direkt nem engedik el.Nem semmi!!Ezek ellen kellene Hummer H1-böl átalakított mentő, az elejére gallytörővel...Eltakarítaná a sok barmot.

Leadfoot 2009.03.27. 10:28:05

@streetsta: Épp ezt mondom én is. Erre a kérdésre nincs fix válasz, hiszen minden szituáció más és más.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 11:10:13

A megkülönböztetett jelzéseket használó járművekkel szemben támasztott megfelelő magatartást a KRESZ szabályozza.

Csak egyeseknek nem libáért kellett volna jogosítványt venniük.

A mentősöknek kitartást és köszönetet nyilvánítok, amit a bajbajutott embertársaikért tesznek!

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 11:14:31

"42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.

(4) A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni."

Más is megkereshette volna aki itt írta, hogy nincs tisztában vele mit kell csinálni ilyen esetekben.
Internetes keresők használati útmutatóját is keresse meg magának.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 11:18:09

@streetsta: "Nem tudom, hogy létezik-e erre szabály, illetve hogy az ilyen jellegű segítség valóban segítség-e. Jól tesszük? Ha nem, mi az ideális megoldás, amivel a legtöbb és legegyértelműbb segítséget tudja az ember adni a sofőrnek?"

Te, hogy kaptál jogosítványt, ha még ezt sem tudod?

Rocko- 2009.03.27. 11:58:05

SsPL71 2009.03.27. 11:18:09
nézd, a jogistíványt autóvezetéshez adják, nem jövôbelátáshoz. marhára nem tudhatod, h a mentô balról v jobbról akar kerülni, esetleg pont a helyeden. nos, ezért megfeddni valakit, mert nem gondolatolvasó, elég nagy balgaság.

Darth Revan 2009.03.27. 12:11:23

@SsPL71:

Nem tudom @streetsta hol szerezte a jogsit, de itt, irorszagban meg a parkolast sem tanitottak meg (a vizsgan sem kertek szamon).

Soha el nem hangzott, hogy mit kell tenni szirenazo mento auto eseten...

(amugy meg sokszor itt csak a villogot hasznaljak, a szirenat nem - foleg a rendorok)

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 12:30:56

@Darth Revan: Hogy ott mit használnak az kevésbé befolyásolja az itteni szabályokat.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 12:38:21

@Rocko-: Balgaság az az, hogy jövőbelátást olvasol ki egy egy közlekedési szabályozásból.

Az autóvezetéshez hozzátartozik ezen szabályok ismerete. Mivel előfordulhat, hogy találkozol vele a forgalomban közlekedve.

Szabad utat kell engedni, vagy meg kell állni, nem tudom mi a probléma, nem megy az értelmezés?

A mentő nem fog áthajtani rajtad, ha te mondjuk jobbra indexelsz és le is húzódsz jobbra, úgy, hogy el is férjen melletted, mondjuk balról.

Ha nem tudsz jobbra akkor balra.
Mi ezen a komplikált?

Ha látja a szándékod a mentős akkor kitud kerülni, vagy el tud menni melletted jobbról vagy balról.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 12:47:03

@Darth Revan: Írországban még rendes 2sávos utak sincsenek sok helyen.

Buszöböl szerű képződmények vannak kialakítva, hogy le tudjon húzódni a delikvens, ha jön szembe valaki, mert csak 1 autó fér el.

3.0tdi quattro 2009.03.27. 12:57:34

A zserkók mikor vonulnak fel???

Rocko- 2009.03.27. 13:16:18

SsPL71 2009.03.27. 12:38:21
"Balgaság az az, hogy jövőbelátást olvasol ki egy egy közlekedési szabályozásból."
nem a szabályzásból, a viselkedésbôl.

"Az autóvezetéshez hozzátartozik ezen szabályok ismerete. Mivel előfordulhat, hogy találkozol vele a forgalomban közlekedve."
nem elôfordulhat, biztosan találkozunk vele. az, hogy hogyan alkalmazzuk, az már nem mindegy.

"Szabad utat kell engedni, vagy meg kell állni, nem tudom mi a probléma, nem megy az értelmezés?"
az értelmezés megy, az alkalamzást kifogásolták fent. alkamazzad: mögötted jön a mentô: mit csinálsz? te azt mondod, h meg kell állni igen ám, de van hogy jobb, ha tovább haladsz, azzal segíted. erre keresett streetsa egy útmutatót.
példa még: lehúzódsz a mentô elô. csak éppen abba a betorkolló utcába akar befordulni, ahova te álltál. nos, ezt te egyik jogszabályból se fogod megtalálni h ô merre akar, merre fog haladni.

"Ha nem tudsz jobbra akkor balra."
oké, lemegyek jobbra. lásd fenti példa: azt pont szar a mentônek.

"Ha látja a szándékod a mentős akkor kitud kerülni"
csak hogy nem a szándékot kell kikerülnie a mentôsnek, hanem engem. és erôsen megeshet, h másfelé szeretne engem terelni, mint amerre én megyek.


hidd el, utcán nehezebb alkalmazkodni ehhez, mint egy szobában ülve rámondani, h ez fehér vagy fekete. ennél jóval komplexebb a közlekedés.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 13:40:51

@Rocko-: Képzeld van benne gyakorlati tapasztalatom is.
Az, hogy valaki nem tudja megfelelően el engedni a mentőt, az: nem elég körültekintő, nem elég figyelmes, nem ismeri fel a másik autós szándékát, rutintalan.

Érdekes módon, soha sem gyűlt meg a baja velem, egy megkülönböztetett jelzéseket használó járműnek sem.

Viszont láttam azokat a kedves autóstársaimat akik ilyenkor nem tudják, hogyan kell viselkedni, saját magukra és másokra is veszélyessé válnak ilyen szituációkban.

Az ilyen ne vezessen, mert váratlan közlekedési helyzetben sem fogja tudni, feltalálni magát, megoldani a helyzetet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 13:47:00

@SsPL71: Rendes srác vagy te is, csak az a baj, hogy nem tudok fogalmazni, vagy nehezen érthető. Esetleg neked okoz az én mondataimat értelmezni. Nem szabályt kérdeztem, mert azt ismerem, ráadásul kitűnően tudom kezelni a keresőket is, ha csak ennyi kellett volna, megteszem magam is, ha másért nem, hát azért, hogy megkíméljem magam az okoskodó hozzászólásoktól. Ha vetted volna a fáradságot, és értelmezed is, amit leírtam, talán lejön, hogy gyakorlati tanácsok, kérések lennének hasznosak, mert ellentétben másokkal én akkor sem tartom magam tévedhetetlennek, ha adott esetben úgy gondolom, megfelelően járok el. Vagy szerinted hülyeség az embereknek elmondani, hogy hídon, vagy erdősávban óvatosabban vezessenek, mert felfagyhat, nedves lehet, esetleg azt, hogy ahol avart égetnek, lehet hog megfordul a szélirány, és a füstöt pont elénk fújja, ezért tessék figyelni, vagy elég azt szajkózni, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet?
Te magad írod a példát, hogy index jobbra, és lehúzódsz. Ez melyik szabályban van? Az egyszeri autós, seggében 1500 megtett, nyomorúságos kilométerrel szerinted rájön ilyesmire?
Rendőr cimbora mesélte, hogy mikor motorosként szolgált, gyakran be sem kapcsolták a szirénát, mert az emberek összezavarodtak, jobbra-balra spricceltek, blokkolóra fékezték az autót (ahányan voltak, természetesen annyiféle reakció). Egyszerűbb volt kéklámpával, de sziréna nélkül szimplán kikerülni őket, ha sietni kellet valahová, mert egyébként életveszélyes volt a helyzet.
Szerintem ha nem akarnál az élőfába is belekötni, egyszerűbb lenne.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 13:53:40

@Leadfoot: Igen, természetesen így van. Pont ezért lenne jó ötlet az embereknek pár lehetőséget vázolni, esetleg elmesélni nekik, hogy ilyenkor akár a piroson is át lehet menni (ésszel), hogy a mentőt elengedd, nem kel szerencsétlenkedve megvárni, míg zöldre vált. egyszerűen megmutatni, milyen tipikus hibákat követnek el a közlekedők, milyen egy tűzoltó/mentő/rendőrautó belsejéből nézve a világ. Nem mindenki nézi meg az idevágó videókat, nem mindenki tudja, hogy sok esetben a sofőr, illetve aki a sziréna vezérlőjét kezeli, nem csak úgy változtatgatja a hangot találomra, hanem sokszor olyankor váltanak, amikor kereszteződéshez érnek -már ennek tudatában is plusz információkhoz juthat az ember az utcán.

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 14:12:54

@streetsta: Az, hogy ki milyen balfasz módon reagál a megkülönböztetett jelzéseket használó jármű közeledtére, az magánügy.

Emlékeim szerint le volt írva a régebbi KRESZ-ben az ide vonatkozó utasítás.
Onnan emlékszem pl. arra, hogy jobbra kell lehúzódni és lassítani, szükség esetén megállni.

Az amit fentebb bemásoltam, az úgy látom már egy változtatott szövegezés. Nem ír konkrétumokat.

Viszont akkor is az a véleményem, hogy aki nem csak a seggét mereszti a kocsijában, "leszaromatöbbit" mentalitással, az időben tud reagálni az ilyen esetekre.

Más kérdés mikor a többi balfasz miatt, nem sikerül időben felkészülni, az akadálymentesítésre.

"talán lejön, hogy gyakorlati tanácsok, kérések lennének hasznosak, mert ellentétben másokkal én akkor sem tartom magam tévedhetetlennek, ha adott esetben úgy gondolom, megfelelően járok el."

Gyakorlati tanácsokat, olyan dolgokra nem lehet adni, amihez Rocko- "kolléga" szerint gondolatolvasási képességek szükségesek.

Közlekedési rutin, gyors helyzetfelismerés, probléma megoldóképesség.

Rocko- 2009.03.27. 14:24:19

SsPL71 2009.03.27. 14:12:54
"Onnan emlékszem pl. arra, hogy jobbra kell lehúzódni és lassítani, szükség esetén megállni."
jogsazbályban nem jobb oldal szerepel, mint irány, ergo rosszul emlékszel, ergo rosszul alkalmazod. tehát akkor most fenti okfejtésed szerint balfasz vagy, mert nem tudod alkalmazni a jogszabályt.

SsPL71 2009.03.27. 13:40:51
"nem ismeri fel a másik autós szándékát, rutintalan."
nem te vagdalkoztál elôbb a KRESZ-rôl? tudtommal az a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása, nem pedig a Közlekedési Szándékok Gyûjteménye.
viszont van egy nagyon ötletes dolog, amivel a széndékunkat realizálni tudjuk, vártam 3 kommentet, de magadtól se jöttél rá: úgy hívják h irányjelzô. megkülönböztetettjelzéses kolléga indexel jobbra, én megyek balra. teljesen használható dolog. de mondom, gondolatolvasást ne várj el senkitôl.
mert egyszer azon kapod magad, h valaki melletted GONDOLT arra, h átmegy a te sávodba, csak éppen index használata helyett csak szimplán rádhúzza a kormányt, és akkor a tükörképedet leköpködve matrázhatod: rutintalan balfasz vagyok, rutintalan balfasz vagyok.

"Érdekes módon, soha sem gyűlt meg a baja velem, egy megkülönböztetett jelzéseket használó járműnek sem."
nekem sem.

részemrôl pont.

Leadfoot 2009.03.27. 14:30:33

@SsPL71: Na azért álljunk meg egy pillanatra... a szabály az egy olyan dolog, hogy kitalálták valamikor (a KRESZ-t pl. 34 évvel ezelőtt), de attól még nem biztos, hogy minden adott szituációban úgy is a legjobb eljárni (értsd: nem biztos, hogy életszerű).

Persze elvben SENKI nem bírálhatja felül a szabályt, de ha választanom kell, hogy betartom, vagy elengedem a mentőt, akkor inkább az utóbbi.

Pl. szintén egy tűzoltó ismerősöm mesélte, mikor még az IFA fecskendővel vonultak valahová, telepakolva, hegynek fölfelé 25 km/h-val. Annyi volt a max., megelőzni meg ugye tilos...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.03.27. 14:37:05

Kötelező olv.

Moldova György: A tékozló angyal 1. kötet

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.03.27. 14:38:25

vazze, mit tesz a tévés agymosás... :)

"A tékozló koldus" a könyv címe!

SsPL71 (törölt) 2009.03.27. 14:51:08

@Rocko-:
"jogsazbályban nem jobb oldal szerepel, mint irány, ergo rosszul emlékszel, ergo rosszul alkalmazod. tehát akkor most fenti okfejtésed szerint balfasz vagy, mert nem tudod alkalmazni a jogszabályt."

Bocs, de most melyik jogszabályról beszélünk, a hatályosról?

Mert, mint írtam fentebb, a régebben keltezett szövegezésben, amit leváltottak a mostanival, abban volt olyan, hogy jobbra kell húzódni.

Nem a mostaniról beszélek.
A mostani nem említi, hogy merre kell, ezt az adott forgalmi szituáció és egyéb körülmény határozza meg, hogy hogyan engedsz szabad utat a megkülönböztetett jelzéseket használó járműnek.

Várj, idézem:
"...megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."

@Leadfoot: ezt neked is érdemes értelmezni, kiemelem: "...minden járművel, miden helyzetben elsőbbséget kell adni..." érted?

Tehát piros lámpánál is, ha csak úgy lehetséges.

@Rocko-:
"viszont van egy nagyon ötletes dolog, amivel a széndékunkat realizálni tudjuk, vártam 3 kommentet, de magadtól se jöttél rá: úgy hívják h irányjelzô. megkülönböztetettjelzéses kolléga indexel jobbra, én megyek balra."

Direkt nem írtam az irányjelzőt, mivel a megkülönböztető jelzéseket használónak nem kötelező az indexet rendeltetés szerűen használni.

Tudod benne van a szóban is, hogy "megkülönböztető" jelzéseket használ.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.03.27. 17:54:31

Az előbb kaptam körlevélben:

"Tisztelt Szerkesztőség!
Egy nagyon jó barátom hívta fel a figyelmemet a lapjukra, azóta rendszeres olvasójukká váltam, nagyon tetszik a honlap és teljes mértékben együttérzek és -értek minden egyes mondatával.
Nem tudom, jó helyre küldöm-e ezt a levelet, de úgy gondolom, ha végigolvassák, akkor
van megfelelő rovat önöknél, ahová esetleg kikerül.

Mentősként dolgozom és lenne pár történetem az itteni cigókról, de konkrétan most egyet szeretnék
megosztani az olvasókkal és önökkel, amit nagyon a szívemre vettem.

A minap, (mint mindig, amikor cigányhoz riasztanak) sürgős esethez hívtak a
helyi putrisorra. Mi mentünk is, nagyon gyorsan, 4 percen belül a helyszínen
voltunk egy infarktus-gyanús esetnél. Ugyebár tudtuk, hogy réti niggerről van
szó, nincs mese, kapkodni kell magunkat, mert még feljelent valaki, hogy faji
megkülönböztetés miatt lassúztunk...Mivel ápoló vagyok, én mentem elől és utánam
a mentőtiszt, illetve a sofőr. Kopogtam, a következő szöveggel fogadott az
"infarktusos" beteg : "Hol az anyád p*csájában voltál eddig, feljelentelek Te
szemét g*ci!"

-Mondanom sem kell, még a szar is meghűlt bennem, mivel
egy nálam jó 50 kg-val nehezebb kancigány állt velem szemben, népes
famíliája 7 purdéval és talán még az ükapjával is mögötte.

Nos, kiderült az infarktus gyanút a "kedves"beteg állapította meg magán, mivel a körzeti orvos már nem foglalkozik vele épp az ilyen és hasonló kirohanásai miatt...
Bementünk a lepratelepre (mert az volt) és nekiláttam (volna)
ellátni a pácienst, mikor egy hirtelen ötlettől vezérelve az injekciós
fecskendőt kirúgta a kezemből ezzel kimeritve az idegeim felspanolásának minden
paragrafusát.Természetesen a "kedves család" mindjárt segíteni próbált neki és
épp hogy nem lettünk élve eltemetve a putri agyagpadlójában.

Kihívtuk a rendőröket, mivel velünk jönni sem volt hajlandó, nekünk pedig sajnos
kötelességünk az ilyen söpredéket is maradéktalanul ellátni. A rendőrök tettek
rá karperecet, megjegyzem ekkor már az összes létező felmenőm édesanyja -
szerinte - az utcán dolgozott, és ha nem vagyok elég éber, akkor
lehet nem írom most ezeket a sorokat, ugyanis előkerűlt egy kés is, mondván mi
meg akarjuk ölni. Nem lett volna kár érte...

Miután sikerült a mentőbe tennünk, a karhatalom (POLICE) elment és hárman maradtunk a mentőben: a retkes, a tisztcsaj és jómagam . Bilincsben már koránt sem volt olyan
bátor, nem beszélve róla, hogy kapott egy Dolargánt, ami ugye nyugtató hatással
bír.

Mikor szombathelyen leadtuk, sajnos elősször a baleseti sebészetre kellett vinnünk, hisz a dulakodás közben megsérült szegény, meg a hordágyról is leesett mikor szabadulni akart :)
Ez lassan már természetessé válik és mindennaposak az ilyen incidensek, holott büntetést von maga után, ha közfeladatot ellátó személy elleni erőszak vagy fenyegetés
történik. Kérdezem én, akkor mi a rossebnek riasztanak az esetek 70%-ában retkes
cigányok, ha semmi bajuk? Miért van minden cigány kolóniában legalább 4 olyan
"jóltáplált" kancigány, aki ki akar nyírni bennünket, ha olyan szegények és
védelemre szorulnak? Mellékesen jegyezném meg, hogy míg ezzel a barommal
harcoltunk, történt egy súlyos baleset, ahová a nagy reformokat bevezető
Lopcsány miatt Körmendről kellett esetkocsit riasztani, ami innen 35
km, ugyanis a városunkban volt három mentő is, csak épp a
megszorítások miatt kirúgták a kollegákat róla, így árván állnak a 30 milliós
Mercedes Sprinterek a garázsban, használaton kívül. Mi meg ugye ezt a retkest
cipeltük.

Még valami: talán több mentős kollega is megerősíti, ha ezeknek a csótányoknak bevásárolhatnékja támad a sok százezres segély után, akkor megnő a riasztásaink száma, ezt statisztika is bizonyítja. Mindez azért, mert ha minket riasztanak, akkor kötelességünk elvinni őket, sajnos és mire a kórházba érünk velük, a megyeszékhelyre, rögtön semmi bajuk.
5 perces vizsgálat után (amiért nekik nem kellett vizitdíj, ugyanis sürgősségi eset, meg
szegények is) kiengedik és volt már olyan nem egyszer, hogy a Tescoba beugorva
egy kenyérért vagy valami, találkoztam az épp szállított "beteggel". Ez ugye azt
jelenti, hogy csinált magának egy ingyen fuvart velünk....

Rengeteg ilyen történet van a mentősök tarsolyában, csak épp mindenki elsiklik felettük,
mert ők a kisebbség, őket sajnálni kell...NEM NEM SOHA!
Ui.: Kérem nevem anonimitását megőrizni sziveskedjenek, mert az OMSZ (mentők) elég súlyosan bünteti ha valaki szolgálati titkot oszt meg a nagyközönséggel. Konkrétan,
kirúghatnak... Figyelmességüket köszönöm."

Árpád82 2009.03.27. 18:21:35

@sipike78: maximálisan egyet értek a mentős minden egyes szavával!!!!
Ezeknek semmi sem szent ebben az országban, azt hiszik, bármit megtehetnek!!És ez majdnem így is van!Mert ugye ha valaki olyat mer tenni, ami nem az ő koszos s...ük kinyalását szolgálja, akkor rasszizmus, meg egyebek...meg szegények, meg hátrányos helyzetűek, és őket támogatni kell...Az persze nem tűnik fel(vagy csak nem akarják észrevenni) az illetékeseknek, hogy amíg ezek havi 2-3-400 ezret összeszednek a "segílybül" és közben a töküket vakarják egész nap a kocsmában, addíg aki becsületesen dolgozik napi 10-12 órán át abból a lelket is kihajtják, 80-90 ezerért, hogy ezeket legyen miből eltartani...

zalkapone 2009.03.27. 18:37:16

@sipike78:

Remélem nem moderálják ki!!!
Amúgy ez a mi "cégünknél" is alap probléma. Bármelyiket vizsgálod át, egyből jön a szöveg, hogy azért mert cigány vagyok, mi? Azért, hogy dögölj meg!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.03.27. 18:53:00

Egyik nagyon jó barátom mentős, kedvesem pedig gyógytornász egy nagyobb kórház rehab.osztályán. Sajna, ők is tapasztalják nap mint nap, hogy leggyakrabban nem túró vagy lekvár van az egészségügy palacsintájában. Hanem kakaó, de ó nélkül.

janó74 2009.03.27. 18:57:42

@Árpád82: Ez nagyon kemény....De miért nem vagyok meglepődve?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 19:46:36

Uraim, szerintem ezt nem itt kellene erőltetni. Mindannyian jobban járunk, ha sem politikai, sem pedig rasszista megnyilvánulásokat nem teszünk. Arra vannak az Indexnek egyéb topikjai, itt lehetőség szerint csak autós témában vágjuk el egymás torkát.

szabidoki 2009.03.28. 01:56:03

Üdv!

Jómagam is mentős vagyok, hadd reagáljak pár dologra.
Előszöris öröm volt olvasni, hogy van még némi megbecsülésünk, köszönet érte.
A cigókat most inkább hagyjuk.
Van némi vita, hogy hogyan kell elengedni a mentőt, ezzel kapcsolatban megosztanék veletek pár gondolatot.
A legtöbb probléma abból adódik, hogy eleve sokan észre sem veszik a mentőt maguk mögött (néha szemből jőve sem), ill. ha észre is veszik, nem reagálnak semmit. Ez azért baj, mert amikor melléérünk, hirtelen megijed, aztán rángatja a kocsiját jobbra-balra, szóval sötét ló. Mindenképp érdemes tehát jelezni valahogy, hogy észrevetted a mentőt, a legjobb erre az irányjelző.
Széles úton, forgalom nélkül egyszerű a helyzet: lehúzódsz és kész, többsávos úton elég, ha kimész a külsőbe, lassítani se nagyon kell. A trükk a keskeny utakon, sűrű szembeforgalom mellett jön: ott nem biztos hogy segítesz azzal, ha megállsz, mert egyszer sem biztos, hogy a szembejövő busz/kamion/lovaskocsi/etc. és közted elfér a mentő. Ilyenkor gondolkodni kell, és ha úgy látod, hogy necces, inkább lépj a gázra, és ott húzódj le, ahol már elég hely van egy előzésre.
Lámpánál szintén kicsit figyelni kell, nézni, hogy mentő hol akar átjutni, és ott helyet kell neki adni, elég sok kereszteződésben van annyi hely, hogy ha két autó félrehúzódik, akkor már el tud közöttük menni a mentő. Nem kell félni, a kereszteződéseket meg a sorban állókat nem százzal közelítjük meg, ilyenkor mi is lassítunk.
Nagyjából ennyi, a lényeg, hogy figyelni kell és kicsit gondolkodni.
Köszönet!

Szabi

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.03.28. 11:18:44

aki megy fotózni mentőket és feltölti a fotóit az Indafotóra, az tegye rá a rohamkocsi és a felvonulás címkéket! :)

vagy klikk erre:

indafoto.hu/upload/tag/rohamkocsi+felvonulás

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.03.28. 12:38:52

es mi lenne ha nem paragrafusokkal meg sokezer kilometerekkel dobaloznatok, es egymast bszogatnatok, hanem kijonnetek holnap es megkerdeznetek eloben a leheto legjobban erintettektol, hogy mi a legmegfelelobb mentalitas ha kek erkezik moged/eled/keresztbe?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.28. 14:15:28

@ddq: Tökéletesen igazad van. Pusztán arra gondoltam, ha TC-n megírják, több emberhez jut el.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.29. 05:06:15

@SsPL71: Ezt a marginális baromságot hol hallottad mégis? 2*2 sávos a legtöbb útjuk és minden kereszteződésnél külön még egy kanyarodó sáv is van kialakítva. Plusz kanyarodósáv, nem leválasztva a 2*2-ből. A külsőt nem használják amúgy, az olyan kvázi leállósáv, holott ugyanolyan, ha nem még szélesebb, mint a "sima" sáv.

Ez pl. egy kifejezetten szar útnak számít:

img3.imagebanana.com/img/yxo7jlx5/PB070095.JPG

(a külső sáv kiérve a lakott területről kiszélesedik)

SsPL71 (törölt) 2009.03.29. 13:27:15

@KuKori: Egy ismerős mondta aki a testvéréhez (aki ott él) ment ki tavaly előtt.
Én hiszek neki, nem tudom melyik részen voltak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.29. 18:24:13

@SsPL71: Ezt a képet meg ott helyben készítettem és megyek is vissza szeptemberben (dél-Írország). Van ilyen idióta útjuk is, de csak a tanyák közt, ez huszadrangú útnak számít kb.:

img3.imagebanana.com/img/q3la594v/PB070099.JPG

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.24. 12:42:45

A KRESZ feloldása: közlekedésrendészeti szabályok
süti beállítások módosítása