Tényleg rasszista a magyar?

Népítélet 40 000, statisztikai elemzés

  2009. március 02. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Gondolta volna, hogy a világ legpocsékabb autója egy Opel, a Vivaro? Hogy a Volkswagen Transportert és a régi 9-5-ös Saabot jobban utálják, mint a 607-es Peugeot-t?

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53974654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carisma001 2009.03.02. 22:01:42

@ps3peter:

Nézd!! A statisztika elég száraz tudomány ág. Nem érzelmi, meg megdumálós alapon működik!! Én nem bántom a németeket, mert szeretem a német kocsikat, de szent meggyőződésem, és tapasztalatom, hogy a japánok egy ( esetleg 2) fokkal megbízhatóbbak!!

vargyula 2009.03.02. 22:01:56

Huh...
Végigolvastam mind a 300 valahány kommentet és olyan marhaságokon tudnak vitatkoznak egyesek.
Mindenki abban üljön amiben jól érzi magát. Ennyi.
Szerintem a népítélet nem rossz dolog, már ha ki tudja válogatni az illető az értékes infokat (típushiba stb..)

Személy szerint a távol keleti járgányokat favorizálom, de van aki meg a német vasban érzi jól magát...nekem 8 addig amíg betartják a Kreszt és nem uralkodik el senkin sem a felsőbbrendűség :)

qualitaet 2009.03.02. 22:02:25

Maci_GSXR 1000

"engem az bánt, hogy a magyarok is arra szavaznak, hogy hülyék... nem csak az "indexisták" :-)"

Pont erre megy a játék...

Seca sajnos -ha szabad cigány (bocsánat, roma) szót használnom- pont ezt nem vágja. De emiatt persze véletlenül sem ítélem el.

qualitaet 2009.03.02. 22:06:38

Hrzrasn

Ja. Ugatnak, hogy nem szabad általánosítani, bezzeg ők nem általánosítanak amikor a "nép" -ről indítanak szavazást.

Kettős mércében és álszentségből verhetetlenek!

Maci_GSXR1000 2009.03.02. 22:08:00

@automester: megnézném mikor a vidéki szaki elkezdi az új M5-ben a navit javítani))))

qualitaet 2009.03.02. 22:08:44

álszentségben, bocs.

Seca81 2009.03.02. 22:15:31

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ezt most nem értem. Milyen szavazás? A cikkben van szavazás? Nem mutatja a böngészőm... Szóval miről van szavazás?

@qualitaet: "
"engem az bánt, hogy a magyarok is arra szavaznak, hogy hülyék... nem csak az "indexisták" :-)"

Pont erre megy a játék...

Seca sajnos -ha szabad cigány (bocsánat, roma) szót használnom- pont ezt nem vágja. De emiatt persze véletlenül sem ítélem el.
"

Ezt nem értem. Milyen cigány/roma szót használsz?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.02. 22:19:29

@automester: "Na nem a "szakszervizeket" hanem az igazi, autót szerelő vidéki szakikat akik nap mint nap ülnek 20 éves és 2 éves verdákba némettől japánig."

Sajnos nekik fingjuk nincs a típushibákról, mert nem rendelkeznek a gyári hibadokumentációval, hogy mi, mikor, melyik szériában releváns hiba, és hogy mikor és hogyan lett javítva. Neked egy Autodatán kívül lófaszod nincs.

"Egy biztos: a mai járgányok már nem olyan megbizhatóak minta a régiek/anyagspórólás,elektronika,bonyolultság,stb./ Ez igaz akármelyik márkára."

Nem az autók lettek megbízhatatlanabbak, hanem te lettél hozzájuk hülyébb és hülyébb, ahogy a világ elsétált a több évtizedes, elavult tudásod mellett. Tán nem ártott volna továbbképezned magad, öcsibusz.

"ÖK tudják,hogy merre hány méter."

Látom az arc már megvan, most már csak a tudás kéne mögé :)

Seca81 2009.03.02. 22:19:47

Ja már látom! Safarival sikerült megnéznem...
Ne haragudjatok, nem tudtam milyen szavazásról volt szó, én kizárólag a címre reagáltam.

qualitaet 2009.03.02. 22:20:45

Seca

Nem "VÁG"od, Széptestvérem?

a_q 2009.03.02. 22:20:58

Ha már rasszizmusról van szó, akkor nekem a francia autók a cigányok!

Merida001 2009.03.02. 22:21:59

Miért kell a 2alap, de töretlen jó konstrukciójú 1,4-es és 1,6-os motorokat kritizálni amelyek élettartamra már nem keveset bizonyítottak eddig is. Az Audiból is jól ismert 1.6-osokba már 400ezernél is több kilómétert megtettek és mai napig jól húznak, kasztni sem rozsdásodik... de a Golfok esetében ezek csak népautós alapmotorok! Ugyan nézzétek már meg még a motorpalettát sokkal többféle motort kínálnak mint a többi japó vagy koreai kamu takony!!! Hányféle diesel és benzines motor van még a listán??Az R32-ig bezárólag pl.! Használtan hamarabb el lehet ezeket adni, mint a japókat és az árukat is mai napig jobban tartják!!! Valamelyik fenti okostojásn írta, hogy a MX5-ös Mazda a Z4-es szintjét hozza élményben...Persze a sárkányrepülő és egy mig21-es valóban egy kategória. Nem értem miért kell vitázni olyan dolgokon ami felesleges. A német autóipar minden igényt tökéletesen "egyszemélyben" kielégít! Opel, Ford népautók, VW a Phaetonnal(mégha nem is lett sikermodell) bekerült a prémium kategóriába, Passat CC - no comment!! Az Audi maga a prémium szint(S-line és "S") és már a Lambo mocival felszerelt autóival exkluzív lett, igazi ínyenc gyártó+sportkocsi kategóriát is megteremtett az R8-al!!A híres hírhedt Quattro - találmányt meg ugye nem kell bemutatni. A BMW a nagy túlélő birodalmi márka és az Alpin és M szériáival(+Ac Scnitzer, Hammann kiscégek...) is kiemelt menet teljesítményt nyújthat a különböző X6 és egyébb nyalánksággal is a polgárpukkasztást feszegeti(mert megteheti):)) És jön a nagy király a Mercedes.Világszép CLS A nagykupék SL, nagyszedánok S, nagy terepjárók ML, GL és ős "igazi" terepjáró G-osztály...(AMG, Brabus, soroljam még...)és ha ez még nem elég akkor figyelem: Maybach is ide tartozik mint rokon!:)))Maga adöbbenet az az autó, vagyis mobil luxus.. Na ugye most ezek után még a kamionok is ott vannak a Mercikének!!Nem csak az A osztály. Nagy levegő vétel és a sportkocsi szegmensben is ott vannak a németek ősidők óta: Porsche...És nagy tény, hogy eme gyártók minden igényt kielégítenek, széles a pénztárca intervallum!! Ezek után már kinek kell egy koreai vagy japán tetű??Hát az megérdemli!!!

Seca81 2009.03.02. 22:26:16

@qualitaet: Há kicsit cigános hangzású nem tagadom!

Hrzrasn (törölt) 2009.03.02. 22:27:48

@Merida001: Az Alpina-modellek átalakítását Bovensiepen urak végzik, nem a BMW. Csak az M saját.

gyz 2009.03.02. 22:30:44

akik szerint (beleértve a cikk szerzőjét is) egy kicsit is számít a "nagy számok törvénye", és 40 000 ítélet már valós képet mutat, azoknak annyit, hogy a nagy számok törvénye alapján Győzike jobb zenész, mint Bartók.

Egy példa az előítéletekre:

2 csillagos Picasso-ítélet: "Konkrétan az autóban 4 év használat után sem romlott el semmi, úgy , hogy cserére szoruljon, bár a kidolgozása már az első beleülés alkalmával is szánalmasan gagyinak tünt."

Mindez egy elégedett Suzuku-tulaj szájából így hangzana: "A kocsi zörög, a műanyagok nyiszognak, de hát kit érdekel, amikor a kocsi 4 év alatt SOHA, hangsúlyozom SOHA nem hagyott cserben. Ezt nevezem japán megbízhatóságnak. Értékelés: 5 csillag."

Hát kb ennyire számít a nagy számok törvénye.

qualitaet 2009.03.02. 22:32:07

Seca 81

Megint kezded a sértődékenységet...

Semmilyen formában nem céloztam a személyedre.

A "vág", "levág" tipikusan a cigányoktól átvett slang.

Seca81 2009.03.02. 22:38:48

@qualitaet: Dehogy kezdem drága qualitaet, Istenemre mondom!
Azért gondoltam, hogy a nevemre célzol mert nem a "vág" szó volt a szemem előtt. Inkább a Seca. A hangzására gondoltam, ezért nem vettem a lapot elsőre.
Félre ne érts, nincs semmi sértődés, komolyan!

qualitaet 2009.03.02. 22:39:26

Hrzrasn

Az Alpina-modellek átalakítását Bovensiepen urak végzik, nem a BMW. "

Olyannyira, hogy önálló autógyár,és márka,az Alpináknak pedig külön alvázszámuk van.

Shadowbull 2009.03.02. 23:09:49

@qualitaet: @Hrzrasn:

Viszont az Alpina es a BMW kozott van valami atjaras, meg nem deritettem fel hogy pontosan mi, de azt hallottam, hogy bizonyos Alpina modelleket a BMW gyart.

Meg nalunk is feltunik nehanapjan egy B7.

Szoval nemtom, de valami van :)

sb

automester 2009.03.02. 23:10:49

@Maci_GSXR1000: "Vidéki szaki" nem javít M5 navit ezt meghagyja a lehúzós szervizeknek,de kicseréli bármelyik futóműalkatrészt olcsón, becsületesen és megmondja, hogy M5-öt és egyéb guruló computereket csak akkor vegyél ha van fedezeted az elromlott navi és egyéb elektromos dolgok javíttatására./SV650/

Péter 2 2009.03.02. 23:24:49

gyz: a nagy számok törvénye számít, csak ehhez tudnod kellene, mit jelent (a neten is utánanézhetsz). NEM azt, hogy valami állításban egyszerűen nagy számok szerepelnek, és AZT SEM, hogy ha valamit sokan kedvelnek-mondanak, akkor az igaz. Általában a sajtót csinálók nem (sem) szokták tudni, mit jelent, és ugyanolyan bután használják, mint ahogy te is reagálsz rá, de speciel ebben a cikkben jól értette a szerző.

ps3peter 2009.03.02. 23:25:01

@automester:
Akkor a vidéki szaki szerint még 2018-ban is egy 1991-es autóval kell járni, mert máshoz nem ért?
Már jónéhány éve minden autó guruló computer, azok az "autószerelök" akik csak futómüalkatrészt, fékbetétet, meg helyzetjelzöizzót tudnak cserélni elöbb-utóbb éhenhalnak...

LD Zsolt 2009.03.02. 23:31:40

Naná, h mindenki elfogult. Aki azt állítja, h nem, az hazudik. ?indenki hazudik:)

Ez a szép az egészben, miden relatív.
Az, h ki milyen autót szeret v nem szeret, valamilyen szinten a személyiségére utal.

Személy szerint egyet értek azzal a hozzászólással, h az Alfák a világ legszebb autói. Némelyik példány nem is autó, hanem művészet. Ebből adódik, h ami művészet, az nem szolgálhatja teljes mértékben a funkcionalitást. Ezért lesz a tanulmányautókból csúfság, mident a funkcionalitás érdekében... Érdemes megnézni a Top Gear-ben az Alfa Romeo 8C tesztjét.

Nálam a távolkeleti autók ált. szóba se jöhetnek. Autók... ezt a kifejezést ki kell érdemelni:) Valamiért ezeket csak rizsszóróknak hívom.
Valamiért nem érdekel a megbízhatóság, az se, h mennyit fogyaszt.
Legyen benne egy tiszetességes benzinmotor, az is minimum 5 henger és 4 kerékmeghajtással kombinálva, de mégjobb a rear wheel drive:] És szigorúan manuális váltó! No meg minél kevesebb az elektronika, annál jobb. Dízel meg traktorba való és kamionba. Dízeles autókba beülve szoktam megjegyezni, h ahhozképest, h traktormotor, elég kulturált. Csúnyán néz a tulaj:]

Számomra midennnél fontosabb a feeling. Pl. amikor unokates 75-ös Ford Taunus Knudsen-ét vezetem(2.9 V6, RWD) az emberek bámulása, a V6 mormogása, a hátsókerékmeghajtás minden pénzt megér. Az, h ezer a hibája, mert már öreg, megállásnál imbolyog, mint egy hajó, de kit érdekel?
A szivem másik csücske az amerikai izomautóké('69 Camaro, Challenger, Plymouth Cuda, a Mustang meg túl szokványos, a Tolvajtempó óta midenki azt akar:/), illetve az európai kistesóké, pl Taunus, Granada, Capri. Az Opel valamiért nem smakkol:P
Egy V8-as Hemi motor rotyogása...

Na és ott a tökéletes családi autó, a BMW, hátulkaparós, a soros hathengeres motorok a világ egyik legkiegyensúlyozotabb motorjai, és hogy pörögnek... A futóműről meg csak annyit, h minden autógyártó arról álmodik, h egyszer olyan futóművet hoz össze, mint a BMW-nek van. Az egyik TC részben a Winkler és Karotta is egyetérett abban, h a BMW az BMW:)

Megint csak Jeremi Clarcksont idézem: Ha feloszthatnénk az autókat testrészekre, akkor a Toyota lenne az agy, az Aston Martin az arc, a Cadillac a has, az Alfa Romeo pedig szív és lélek.


Szubjektív, elfogult? Persze. Mindenki az, én se vagyok kivétel:) Valakinek a fogyasztás a fontos, v a megbízhatóság, vagy a kényelem. Nálam a feeling a legfontosabb. Mindenki azt vesz, amit akar. Maximum szörnyűlködni lehet.

qualitaet 2009.03.02. 23:33:56

Shadowbull

"de azt hallottam, hogy bizonyos Alpina modelleket a BMW gyart."

Veled gyári kérdésekben nemigen mernék vitázni :)

De szerintem fordítva...

Egy biztos: A régi 4.6-os X5-ben az Alpina B10 V8 motorja van. 100%.

automester 2009.03.02. 23:38:06

@Hrzrasn: Kedves Hrzrasn! Szerinted a hatodik Thalia generátor csere, a harmadik Nissan gyujtáskopcsoló betét csere, tizenharmadik Passat talpas csere után nem tünik fel valami tipushiba szerüség.Nekem lófaszdatam sincs de van sokéves tapasztalatom és tudom mi történik mikor betaposod a kuplung pedált nem csak "betanítottmunkásként" használom az autót.Egyébkén a "hibadokumentáció" olvasgatását meghagyom a fiataloknak. Érdekes lehet a gyár szerinti tipushibák listája is. Külömbensem kötekedni akarok csak a véleményemet irtam le.

gyz 2009.03.02. 23:45:42

@Péter 2: Mivel a beszélgetést jobban kedvelem, mint a kioktató stílust és a másik minősítését, ezért veled is maradnék a normális hangnemnél:

szóval az én olvasatomban a szerző azt állítja, hogy a 40 000 véleményből valós kép rajzolódik ki az autók valódi minőségi sorrendjéről. ("kirajzolódik valami igazságféle").

Szerintem meg nem, ezt próbáltam vázolni fentebb. Ha úgy gondolod, rosszul értelmeztem, szívesen meghallgatm a te véleményed.

megint 2009.03.03. 00:01:05

Egyébként, hogy jön a címhez maga a cikk???? Mi köze van egymáshoz a népítéletnek, és, hogy "tényleg rasszista a magyar" kérdésnek? Lehet, hogy késő van már, de én nem értem.

Péter 2 2009.03.03. 00:28:24

gyz: Természetesen kialakul ennyiből valamiféle kép, sőt, nem is olyan rossz kép alakul ki. Amit beidéztél, az ezen nem változtat, alapvetően azért nem, mert a cikk nem követi el azt a hibát, hogy egyedi véleményeket elemezne, hanem csak statisztikai sokaságot. Igen, vannak rosszul, irreálisan megadott értékelések, de ezek ugyanúgy elsikkadnak egy statisztikai sokaság figyelembevételekor, mint minden egyéb hasonló esetben: a szélén mindig lesz elhanyagolható mennyiségű extrém adat, de a közepe a normáleloszlás szerint fog alakulni (mellesleg, ha ez komoly statisztikai elemzés lenne, akkor ezt meg is lehetne és kellene elôzetesen vizsgálni, de hát végül is nem az, csak újságcikk).

A tényleges sorrendet meg a zöm alakítja, nem a kevés szélsőség. És abból érdekes, ráaádásul korántsem váratlan eredmény született. Ha eltekintünk a megszállottaktól, akiket nyilván semmi nem győz meg, mindannyian nagyon jól tudjuk, hogy az "Opel, sosem kop el" és egyéb blődlik már húsz-harminc éve sem voltak igazak, mára meg végképp nevetségessé váltak. Tudjuk, hogy sehol nincs már legendás német megbízhatóság, tudjuk, hogy a Távol-Kelet nemhogy felzárkózott, de rég átvette a vezetést, tudjuk, hogy a franciák és olaszok nagyon szerethető kocsikat tudnak gyártani, de nem japán megbízhatósággal.

Az egyes modelleket szétszálazó statisztikák már sokkal esetlegesebbek, az biztos, főleg, hogy így ránézésre valóban nem tudjuk, mennyi információ van mögötte. De az egész gyárakat egybefogó eredmény azért sokat elárul.

gyz 2009.03.03. 00:47:19

@Péter 2: már bocs, de eszerint olyan dolgokat tudhatunk meg a népítélet 40 000 hsz-éből, amit eddig is tudtunk, vagy legalábbis szlogen szinten hajtogattunk. Magyarul 40 000 ítélet arra volt jó, hogy semmilyen új, a korábbiaknál megbízhatóbb információt nem adott.

Amit idéztem, az nem szélsőséges vélemény volt, hanem egy a sok közül.

Láttam egyszer egy meghibásodási statisztikát: a legjobbnál 1000 autóra jutott 9-10, a legrosszabbnál 40. Vagyis a legrosszabbnál is mindössze 4%. Ez ugyanakkor az egyéni véleményeknél már úgy jön le, hogy egy adott Renault-nál az ítéletet írók legalább 30%-a anyázza a kocsit (ez csak tipp, pontosan nem számoltam ki, de ránézésre ennyi lehet), míg egy Toyota az akkor is jó, ha nem az. (Mielőtt megvádolna valaki, magam is a japán autókat kedvelem jobban).
Eszembe jut egy régi vakteszt, amikor x számú tesztelő egyöntetűen egy noname kólát talált a legfinomabbnak, de venni előtte és utána is a Coca Colát vették.

Arról nem beszélve, hogy hogyan lehet reális egy Kia Ceed/Rio helyezés? E kocsikról max 1-2 év tapasztalata lehet a tulajoknak, elletétben más márkák akár évtizedeivel.

Vagyis pont az a bajom, hogy ez a népítélet éppen hogy nem árul el sokat, max. egyfajta népszerűségi listát lehet összeállítani belőle.

gyz 2009.03.03. 00:51:50

még vmi. Van szerencsém ugyanilyen listákat Lengyelo-ban is böngészni. Ott pl radikálisan jobb a francia/olasz autók megítélése. Gőzöm sincs, miért. Ugyanazokról a kocsikról van szó. Nem hiszem, hogy Varsóban kevesebbszer szarik be egy Citroen elektronikája.

Ocvt 2009.03.03. 01:12:09

Nem ártana az ítéletek megírásánál két opció:

1. saját
2. céges

Az 1. esetben nyilván sokkal elfogultabb az ember. Tipikus céges autók: Opel Vivaro, VW Transporter...és általában a németek. Az ilyenek között használtan is több a lepusztult. Tipikus anti-céges autók a távolkeletiek.

automester 2009.03.03. 01:15:20

@ps3peter: A tegnap gyártott autóban is van kerékcsapágy,talpas ,gömbfej,fékbetét,olaj, olajszűrő,vezérműszíj,stb.Még jó 10 évig lesz kaja.Remélem! Köztudott a mai autókat nem hosszútávra tervezik és a"nemzetközi helyzet is fokozódik".Egyébként én a japán autóra szavazok.Régi gázolajosokat szándékosan is nehéz kinyirni.Suzuki swift váltóolaj nélkül 150km. Negatívum: egyes tipusok drága alkatrészek,rozsdásodó elemek.

sz.kupac 2009.03.03. 02:52:29

Azonos kategoriákrol beszélve.A japán autok erössége a motor és a váltó . A németeké a beltér és a kaszni. A megbizhatoság mindig ugy alakul ki a tulajban, hogy az autó milyen meghibásodási rátával szerepelt nálla. Nos ha a motor váltó 300.000km en keresztül jól mükődött ,még ha imitt amott rohad a kaszni zörög a müszerfal stb. alapjába véve megbizható kocsirol fognak írni. Ha viszont a két fő egységel vannak bajok (ami a nem japánok töbségénél mindennapos) hijába kényelmesebb jobb minöségű a beltér és nagyobb a presztizsérték ha viszont elöre köszönnek a szervizben mert anyitt jársz oda. Hát szerintem ezért a keleti fölény .

Torrente I. 2009.03.03. 06:22:29

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: El sem hiszem, hogy valaki egy Rover 75-öt a XX. században "presztízsautónak" néz... a Jaguárszervízben elbújnak a kocsik alá, ha egy rover befordul az udvarra...műszaki rémálom...főleg a V6 szerelhetetlen...pedig gyakran kéne.
..Persze akinek egy Rover presztizsautó annak egy Lancia is lehet az. Nekem a Lanciáról csak az "elektromos káosz " kifejezés jut eszembe...összevissza vilogó fék és indexlámpák... A Thesis hajtáslánca általában 1 évet sem bír ki...de tényleg szép, bár ez szubiektív.

Torrente I. 2009.03.03. 06:23:47

@Torrente I.: Persze a XI: században meg pláne...

Torrente I. 2009.03.03. 06:32:47

@gyz:
Szerintem a "NÉPÍTÉLET" a legjobb amit olvashat az ember autóvásárlás előtt!
Gondolom akinek nem tetszik az egy elégedett ...mondjuk Renault, vagy ki tudja mi, tulajdonos lehet a sok-sok elégedetlennel szembe.Az elmúlt 3 autóvásárlásomnál elolvastam az "Ítéleteket", egyszer nem hittem nekik...sokba is került...

Torrente I. 2009.03.03. 06:49:34

@qualitaet: STÍLUS!!!!!
Nagyon fontos!
A Toyoták többsége Kivétel Pl.:SUPRA) stílustalan unalmas és lassú.
..azért mostanában javulgat...de...
Egy "jó" Corollával kimész a tököli reptérre "vadulni"aztán irány a csajozás.
Látod magad előtt? :)
Ugyanezt próbáld elképzelni egy 330i-vel...
javul a kép...

Torrente I. 2009.03.03. 06:58:16

@ps3peter: A "demokrácia a csőcselék uralma". Ez érvényes az autószavazásra is.

Shadowbull 2009.03.03. 07:52:00

@qualitaet: No, kicsit utanakerdeztem, annyit tudtam meg, hogy Alpina motorokat rak ossze a BMW a sajat gyartosoran, ez tuti. Autokat talan nem.

Raadasul hagyomanyosan jo a kapcsolat az Alpina es a BMW kozott, a fejlesztesi adatokat peldaul ugyanugy megkapjak mintha belso reszleg lennenek. Tehat az aktualis BMW modell fejlesztesekor mar az Alpina-verziot is csinaljak.

A B7, ami itt szokott allni, nem az Alpinatol van, hanem egy kulso ceg autoja. Meglehetosen rusnya szegeny, de jo hangja van :)

sb

Shadowbull 2009.03.03. 07:53:02

@automester: "Köztudott a mai autókat nem hosszútávra tervezik "

Az. Koztudott.

sb

Maci_GSXR1000 2009.03.03. 08:06:46

@automester: az ilyen dolgokat amit egy vidéki szaki meg tud oldani általában én magam cserélem ki a kocsimon, mert ehhez elég a közgazdasági végzettség..

Vannak az alkatrészcserélők és az autószerelők.. sanjos az utóbbiból nem sok van magyarországon..

The Good Boy 2009.03.03. 08:56:46

@gyz:
"...Arról nem beszélve, hogy hogyan lehet reális egy Kia Ceed/Rio helyezés? E kocsikról max 1-2 év tapasztalata lehet a tulajoknak, elletétben más márkák akár évtizedeivel..."

Abban az évben, amikor a tc elöször (vagy másodszor:) értelmezte a népitéletet, abban az évben (azaz az év elején) jelent meg a c4 nevű sikersztori, amely rögtön a legrosszabb autó diját elhozta a népitéletben, pedig a benne szereplő autók egyike sem érte el az egy éves életkort! Talán nem volt véletlen...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 09:14:37

@gyz: "Arról nem beszélve, hogy hogyan lehet reális egy Kia Ceed/Rio helyezés? E kocsikról max 1-2 év tapasztalata lehet a tulajoknak, elletétben más márkák akár évtizedeivel."

A Rio jelenlegi formájában 2005 óta van jelen. Ez nagyjából megfelel a listában szereplők átlagának, ugyanis itt és most csak azok szerepelnek, amit újként meg lehet vásárolni. Tehát a többi márkánál sem beszélhetünk évtizedes tapasztalatokról, hanem csak a legújabb tipusokról.

Ezért nincs pl 80-as évekbeli S Merga, pedig az itteni pontszámja alapján (is) még (majdnem) mindent ver....

SsPL71 (törölt) 2009.03.03. 09:19:39

@hard: Ülés fűtés nincs is benne?
Akkor még a Suzukim is fullosabb mint a Kiló :D

lack 2009.03.03. 09:56:31

szerintem azert tud a kia pl olyan jo helyen lenni ezen a listan..mert nem var el senki olyan hatalmas nagy dolgot tole..

lack 2009.03.03. 10:00:50

ja, es hogy a bmwk meg egyeb premium markakbol mind csak hasznaltakrol irnak iteletet, es ezert jon a szar helyezes?
..hat igen..attol szarok azok a kocsik, hogy ujat nem nagyon birunk venni beloluk..es ez eleg komoly szempont ..na

Carisma001 2009.03.03. 10:10:37

Egy észrevétel a végéhez. A "mit gondol a magyar népről" kérdésre azért "gyönyörű" eredmény született. Az szavazók rosszindulata, vagy nevezzük kiábrándultsága ijesztő arányú!!

Nem, a magyar nép nem hülye, csak rossz úton jár! Kellene már valaki aki kicsit megráz minket, és pl. nem a kettőhússzal!!!:D:D:D

SsPL71 (törölt) 2009.03.03. 10:13:49

Többször elhangzott, hogy akinek kis pénze van az kevesebbet vár el a kiszemelt olcsó leendő járgánytól.

Had cáfoljam meg.
Én a jelenlegi "olcsó" autómtól nagyon sokat várok.

A megvétel óta más igényeket kéne kielégítenie, de a vásárláskor nem a jelenlegi szempontok voltak a fontosak.
Ezért most kompromisszumokkal tudom használni, de attól még nem rossz autó.

Viszont vannak tervezési hibái amiket a következő autó vásárlásnál mindenképpen szem előtt kell tartanom.

SsPL71 (törölt) 2009.03.03. 10:24:43

Kicsit konkrétabban fogalmazva nekem nagyon fontosak a következő szempontok:
1, Alacsony vételár,
2, de, attól még megfelelő külső-belső minőség.
3, Alacsony karbantartási és fenntartási költségek.
4, "Magas" felszereltség (Alukerék, légkondi, sok lufi, elektromos bizbaszok, mp3CDaux-hifi, ködlámpák elől hátul, tároló rekeszek, ABS, metálfény, mittudomain)
5, megbízhatóság
6, viszonylag kényelmes utastér és megfelelő méretű csomagtér
7, Legalább 1.6-os benzines motor
8, jó futómű (nem túl kemény, nem túl lágy)

Melyik autó tudja ezeket?

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.03.03. 10:34:08

@gyz: "még vmi. Van szerencsém ugyanilyen listákat Lengyelo-ban is böngészni. Ott pl radikálisan jobb a francia/olasz autók megítélése. Gőzöm sincs, miért. Ugyanazokról a kocsikról van szó. Nem hiszem, hogy Varsóban kevesebbszer szarik be egy Citroen elektronikája."

Csodálkozol? Nézd meg a legutolsó tesztet, ahol még mindig a Honda Jazzt hozták ki győztesnek... Nevetséges ez az egész tc, a népítélet csak a saját véleményükre rímel sokszor.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 10:34:45

@SsPL71: igen, sokan itt akik a bmw-t meg mittomén miket hiányolnak, elfelejtik, hogy az ár, és a fenntartási költség is ugyanúgy hozzátartozik egy autóhoz.

Nyílván egy drágább, magasabb kategóriás autó "jobb" lesz mint egy kisebb ha valakit ezek a dolgok nem érintenek. Az ilyenek állítsák sorba az autókat árlista/lóerő vagy akármi szerint és nézegessék azt...

Azonban ha ezeket is beleszámítjuk, akkor a listán szereplő autók helyezése már nem annyira meglepő, nehéz lenne elvitatni egy Riótól hogy tényleg az egyik legjobb ár/érték arányú autó jelenleg.
Ugyanez igaz a Ceedre is. Sokan egy kalap alá veszik az összes délkoreait a régi Dévúkkal, és nekik nehéz megemészteni hogy ez már egyáltalán nem ugyanaz... Különösen azért mert legtöbbjük még képen se látott pl Rio-t, a cikkben szereplőt kivéve :D

29 Palms 2009.03.03. 10:37:59

SsPL71 2009.03.03. 10:24:43

"Melyik autó tudja ezeket?"

Swift Sport. Nyertem? :)

The Good Boy 2009.03.03. 10:50:07

@29 Palms:
"Melyik autó tudja ezeket?"

Swift Sport. Nyertem? :)"

Szerintem nem, mert a "...6, viszonylag kényelmes utastér és megfelelő méretű csomagtér..." pontban bukik a buzuki 200 literes csomagtere:)

Egyébként aki a jazz-t fikázza, az mutasson mégegy olyan kisautót, aminek közel 400 literes a csomagtere (vagy a régi esetében 350) -ha jól emlékszem a meriva 380 litere verte csak a csapotthátúak között-, olyan szinten variálható az utastere, föleg a hátsó sor le- és felhajtható ülései és mellette tényleg megbizható is, az új 1,4-es 100 lovas motor pedig már nem is annyira gyenge. Ráadásul normális automata váltó is kérhető hozzá (cvt és nem robotváltó), ami megintcsak kevés kisautóról mondható el.
Lehet, hogy elfogult vagyok az ufóm miatt, de pl. álmomban senm gondoltam volna, hogy ennyire sokszor fogom (ki)használni a felhajtható üléseket, mint amennyire végülis használom. Ma már sokszor hiányzó dolog lenne a hiánya. Vagy ennyire jóvilágom van:)?

The Good Boy 2009.03.03. 10:51:40

@The Good Boy:
"Ma már sokszor hiányzó dolog lenne a hiánya"
Na ezt értelmesen leirtam...:)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 10:57:34

@The Good Boy: az a hibája, hogy rosszkor volt a modellváltás, ezért nincs a listán, egyébként pontszám szerint ott lenne (a régi is) nem is rossz helyen

29 Palms 2009.03.03. 11:23:04

Jó, az nem volt kikötve hogy mennyire legyen megfelelő...az ebből a tanulság, hogy nektek semmi se jó, megyek is ebédelni. :)

SsPL71 (törölt) 2009.03.03. 11:25:08

@29 Palms: Sajna a SSS nem tudja ezeket, kicsi a csomagtér, 3ajtó kevés jelenleg nekem. (Most egy új swift-em van 3 ajtós)

m.a 2009.03.03. 11:34:10

@automester: Nem hosszú távra tervezik? Azért ezt gondold át még egyszer. Szerinted az autógyártás és ezzel együtt a mérnöki munka nem fejlődött az elmúlt kb. 15 évben?

Maci_GSXR1000 2009.03.03. 11:46:18

@29 Palms: 4 milláért egy stift, LOL....

Dassler 2009.03.03. 12:03:41

@Merida001: Most, amiket felsoroltál, mindre lehet mondani más nációjú konkurenciát, és bőven vannak jobbak adott kategóriákban a nem németekből.
Attól, hogy egy Porsche vagy az RS8 jó - szerintem is az - sportkocsi, attól még léteznek Ferrarik, Lamborghinik, GT-R-ek, vagy hogy tuning dolgokat mondjak a világ másik végéről, Spoon és Mugen járgányok, amik igen is jó autók. mint ahogy van Infiniti, Acura is, amik szintén igencsak jó darabok.
Szóval attól, hogy létezik jó néhány jó német autó, léteznek más jó autók is, alkalamanként akár jobban sikerültek is adott kategóriában. Attól, hogy neked nem tetszik/szimpi az egy dolog, msáoknak meg épp azok a "japán tetük" vagy francia/olasz "hulladékok" szimpatikusak a maguk erényeik - mert van nekik - miatt.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.03. 12:25:30

@makimalyom:

Valóban, az ár és a fenntartás is hozzátartozik egy autóhoz, csakhogy a cikk nem erről szól.

Vettek egy 40.000-s halmazt, (aminek a fele színtiszta hazugság,) és csupán a tulajok elfogultságából/pökhendiségéből kiindulva kijelentik, hogy bizony a Kia Rio a legjobb autó itthon. Blődség, baromság, értelmetlen az egész. Ennyire szubjektív ítéletekre nem lehet korrekt megállapításokat alapozni.


A másik:
Nyilván neked vagy The Good Boy-nak mások a szempontjaitok és elvárásaitok autóvásárláskor, mint nekem.
A "baj" ilyenkor az, hogy az elsősorban (vagy csupán) pénztárca alapján vásárló réteg 99%-a nem tudja vagy akarja megérteni, hogy vannak olyan emberek is, akiknek mások a prioritásai, elvárásai egy autóval szemben. Ha szinte ugyanannyiért (ilyen szinten az Ceed is elvisz így vagy úgy oda ahova az A8) többet TUD és AKAR fizetni, akkor arra nem feltétlenül kell ferde szemmel néznie a népnek.
Nekem szempont egy mindennap használt autónál, hogy a kilincset milyen erőkifejtéssel kell meghúzni hogy nyíljon azt ajtó, az ajtó milyen finoman puffan be, mindenhol bőr és ízléses fa vegyen körül, az ülés olyan kényelmet nyújtson mint egy antik fotel, ahova csak nyúlok csúcsminőségű anyagokat tapintsak, és még a csomagtartó kárpitján se érezzem a spórolást.

Hogy ezért többet kell fizetni, mint amire hétköznapi értelemben szüksége lenne az embernek, hát istenem. Ez van. Valamilyen szinten mindenki szeretne kitűnni a szürke tömegből, ez szerintem egy egészséges emberi törekvés.


Ilyenkor szokott bejönni, mint ebben a topicban is, hogy elkezdik győzködni a BMW tulajokat, hogy de a japán megbízhatóbb, és egyszerűbb, és tulajdonképpen nem is kell az a sok elektronika bele, még az elektromos ablak is úri huncutság csupán, vagy a koreai majdnem ugyanazt olcsóbban adja, mint a VW, és ezért hülye aki a drágábbat veszi. Vagy már csak alapban azért, mert olyan extrákat igényel az autójába, ami esetleg egy átlagos használónak teljesen értelmetlen és felesleges.

És itt kapcsolódik vissza a mondanivalóm az egész rendszer lyukas fogához, hogy teljesen más, ha egy E 350 tulaja 4 csillagot ad a kényelemre vagy a teljesítményre, mikor egy sztrítrécer hülyegyerek 5 csillaggal bizonygatja, hogy debizony nagyon megy az 1.0ás 3 hengeres csodája, és a beltér tejfölösdoboz műanyagjai és rövid ülőlapjai sem olyan gázok tulajdonképpen.

Lényeg ami lényeg: ne higgye egyik "kisebb" autó tulajdonos sem, hogy csak az ő értékrendjük alapján lehet jól autót vásárolni. Állítom, egy hét után annyira megszoknák egy S-Classe varázsát, hogy utána minden kisebb kategóriába vonakodva ülnének bele. És ugyanarról az emberről beszélünk.

(Hangsúlyozom, egyáltalán nem a lenézés vagy a nagyképűség beszél belőlem, én aztán tényleg nem olyan vagyok, aki az autója, telefonja stb. alapján ítél meg egy embert.)

Jó étvágyat az ebédhez :-)

lala11 2009.03.03. 12:42:20

A Kiak nem rossz autók, persze nem egy Audi, de jó az ár -érték arányuk, az általuk kifizetet pénzért szerintem elég sokat adnak, és a népitélet szerintem sem arról szól, hogy melyik a legjobb, hanem melyikkel a legelégedettebbek. Elég sok népítéletet írtak a ceedről, többet mint monjuk a mazda3-ról, futásteljesítmény sem olyan kevés. Én meg vagyok elégedve a Ceed 1.6 Sw-mel, vétel előtt néztem astrát, golfot, focust, és ezt tűnt a legjobbnak. Szerintem meg az a hülye aki 4 milláért vesz egy Audi A6, Vw passat tdi-t,103 ezer km-rel(inkább 200 ezer) ami ezelőtt cégautó volt Németországban, és rákölti a gatyáját is mert ezekben minden cserés, én meg elmegyek olajcserére, előtte Astrám volt,23o ezret mentem vele annak is volt minden baja, a ceddel olyan 30 ezernél járok háromnegyed év alatt, nem sok, de jól össze van rakva. Ismerős csak városban jár a céges ceedel, mert ügyintéző, fél év alatt 80 ezeret ment, kutya baja, az Opelemnek ilyenkor már elég sok gondja volt.
Koreaiak elhatározták, hogy jó, megbízható autókat csinálnak és sikerült nekik, pár éve még Samsung tv-t dem vettünk volna és ma?

Dassler 2009.03.03. 13:36:56

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Teljesen igazad van. Viszont ennek minden irányba működni kéne. Mivel a Golfos is ugyanúgy lehülyézi a Ceed-est, mint kontra. (Aki nem inge...)
Egyszerűen - szerencsére - mások vagyunk más gényekkel és lehetőségekkel. Nálad azt vettem ki, hogy szívesen költesz egy S-klasse féle kényelemre. Én személy szerint örülök neki, ha megteheted, meg még igényes is vagy. Én viszont azt hiszem, ebben pont az ellenkezője vagyok. Anyagilag még meg is tehetném, de valahogy nem vonz ez a fajta kényelem, én beérem egy nem prémium középkategóriás autóval 8-10 milláért. Nekem ennyire kell egy autó. Van a családban példának okáért Merci is, de nekem konkrétan nem jött le a 8-9 millás különbség pl az enyémhez képest, ami kb fele annyiba kerül (japán). Ettől függetlenül nem akarok senkit meggyőzni, hogy mit vegyen, viszont fordított helyzet elég sűrűn előfordul, na és azt nem szeretem.
Ellenben a nem prémium kategória alatt erősen eltűntek a különbségek és véleményem szerint már nem indokolt egy német típus nem csekély (%-osan) felára a többiekhez képest. Anyagminőség, motor stb-re hivatkozva, mivel abban elég minimális diferenciák vannak. A design-on meg efféléken már lehet vitatkozni ízlés szerint, de az meg nem ok a kategórától függően 0-5-2 miliós felára hasonló tulajdonságokkal és felszereltségnél (persze egy DSG-s, összkerekes fullos Passat drágább, mint egy elsőkerekes, manuális váltós szintén fullos Mazda6, vagy Accord, az rendben)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 13:38:16

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Lényeg ami lényeg: ne higgye egyik "nagyobb" autó tulajdonos sem, hogy csak az ő értékrendjük alapján lehet jól autót vásárolni.

:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.03. 13:59:25

@makimalyom:

Nem is mondtam ilyet, csak az "oktatás" már megint lentről kezdődött, és kezdődik minden egyes Golf vagy Passat kategóriás cikkben és topicban...
Mikor kis túlzással megmagyarázzák azt, hogy a kormányon és az első üléseken kívül tulajdonképpen minden felesleges, ami a négy kerék között van.

Én tudtommal nem győzködtem senkit, hogy Audit vegyen, és az én szempontjaimat sem akartam/akarom senkire ráerőltetni, nem is tehetem.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 14:11:27

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: remélem te se veszed úgy hogy ez a cikk, vagy itt bárki téged arra akar rávenni hogy Kiát vegyél...

Dassler 2009.03.03. 14:13:28

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
ez azt hiszem az okos enged esete. Felesleges felhúznia az embernek magát az ilyen véleményeken - persze néha nehéz megállni -, mivel ez nem autó, hanem ember/inteligencia meg az ezekkel együtt járó jellem beli dolgok kérdése, hogy megpróbálom megérteni a másik nézőpontját is. (Nem mellesleg ez az élet és a társadalom egyéb területeire is igaz sztem)
Olyan autókat gyártanak, amire igény van és annyiért árulják, amennyiért megveszik. nyilván egy 5-ös bömöst se annyiért adnák, amennyi, ha nem lenne rá így is kereslet, ugyanez a másik végletre is igaz. Nyilvánvaló, hogy egy Ceednek nins akkora preztizse, mint egy Golfnak, a koránál fogva nem is lehet, így nem is adhatják annyiért, de attól még lehet ugyanoylan jó vagy akár jobb is. Egy telített paicra szándékozó belépőnek vannak kötelező állomásai, ha élve akar maradni. Így élnek meg a prémium- ill. a tömegmodelleket gyártók is. Sokaknak munkát adva a világ minden táján.

JT164STL 2009.03.03. 14:47:42

"Van egy rossz hírem: a legjobb autókat nem ezen a kontinensen gyártják"

A népítéletben szereplő toyoták, hondák, és legfőképpen suzukik nagy részét az EU-ban gyártják (lehet a többit is, csak azt nem tudom) szóval ez a mondat nagy baromság! Igazából úgy lenne értelme, hogy ténylegesen szerepeljen a gyártás és összeszerelés helye a népítéletben, de a legtöbbnek fingja sincs róla h hol gyártották a kocsiját (meg leginkább nem is akar tudni róla) "honda akkó japán" ciki is lenne beismerni h igazából török :D. Nameg a suzuki mint japán gyártmány... magyar gyártmány az kéremszépen nem kell szégyellni!!!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 15:01:25

@JT164STL: a cikk szerint a legjobb autók a Riók, azokat pedig tényleg nem itt gyártják... :D

Torrente I. 2009.03.03. 16:19:26

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: A kisautótulajdonosok mindg egyoldalúan kezelik a helyzetet. mégpedig a mi mennyibe kerül alapon.
Jómagam is így voltam ezzel, míg a munkám szerncsés alakulása végett el nem jutottam a "nagyautósok" közé.
A lépések:W123-as merci, 190-es, smart cdi, .......Jaguár S-Type...............és most egy hete hosszas vívódás és sok olvasgatás után BMW 750Li(3-éves, Német első kézből) Biztosan nem lehet egy kis kategóriás költségvetéséből fenntartani. Nem is ez a célom. Elképesztően csodás autó. Ülés fűtés-hűtés masszázs még a hátsó ülésen is...10 légzsák ,na és kormányfűtés, valamint aktív tempomat...lelassít ha bejönnek eléd, aztán ha lement a betolakodó, meg is előzi. ...programozható és távirányítható állófűtés(étteremből ki meleg autóba be), Tv elöl, hátul..csupa felesleges dolog gondolhatod míg ki nem próbálod ...367 lóerő. Németországból szépen hazagurultam vele 1000 kilómétert 7és fél-óra alatt, úgy, hogy Ausztriában és itthon betartottam a sebességkorlátozást. Kiszáltam és arra gondoltam még hova mehetnék el aznap. Ugyanis, nem fáradtam el. Az egyik ismerősömnek van egy jó kis Yarisa azt mondja cseréljünk...ráfizetne egy keveset.....Még gondolkozom...Szerintetek?

Ymmi 2009.03.03. 17:11:27

Miért nincs a népitéletben usa elnöki limuzin?Az Obama mobil tetszik de senki nem ír róla pedig az jó lenne használtan is és nem japán nem német.Obama mobilt mindenkinek!!!

abarth@ 2009.03.03. 17:52:33

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: köszönöm! most egy kicsit elpirultam:) egyébként ez a véleményem! most volt olyan autó ami japán volt ugyan de még úgy tetszett is meg nem is volt csúnya de akkor is ipari hulladék!

gyerek9.3 2009.03.03. 17:54:43

@Torrente I.: Menyi volt a bajor?....és ha el adnád menyiért adnád el?:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.03. 19:53:24

@abarth@:

:-)

Én nem mondanám, hogy ipari hulladékok, mert azért ami mérnöki teljesítmény van mögöttük (elsősorban motorok terén), az mindenképpen megsüvegelendő. Még ha nekem nem is érnek annyit, mint egy német autó. Attól még nem szarok feltétlenül.

Viszont, mivel falusi suttyó vagyok, mondhatom úgy, hogy "kellene a tökömnek" japán autó :-) (Ez alól kivétel a Suzuki Jimmy, azt hatalmas élmény terepen vezetni :-) ) Nekem tökéletesen megfelel amit az Audi nyújt (mellesleg nagyon magas színvonalon), nem látom értelmét váltani sem olasz, sem japán, se semmilyen más márkára :-)

@Torrente I.:

Borat-osan mondva jóféle autód lehet :-) (Azért remélem, hogy fekete, mert akkor van egy tökéletes autód.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.03. 20:18:21

@Torrente I.: Ha utólag ThermoCall-t is rakatsz bele, hatótávolságon kívülrôl is indíthatod az állófûtést egy mobiltelefonnal.

kocapecas 2009.03.03. 20:28:28

Ez a cikk egy faszság! Provokáció, hogy a sok hülye megint egymásnak essen vagy 1000 kommentben. Az meg hogy a magyarok hülyék-e? A Kva a..t annak aki ezt a kérdést feltette! Nekem volt már elég sok új+használt autóm is, meg persze van jelenleg is 8. van Német is van japán is. a kva sokat fikázott 211-es mercim 215 ezerrel pöccröffre indul, annyi baja van hogy a tető szarakszik mosás után, de ha kiszárad jó:) Van pl 1 320d aminek semmi baja az ég világon, mondjuk 20e van benne még csak. Van egy híres LC 3.0 d4d vx executive aut. amiben 4 évesen most 189 ezer van és újkorától a mienk. mindennel együtt már benne van 2+millába komplett injektor csere 838 ezerért stb. merhogy szar a magyar üzemanyag és a japánok nagyon spécin vannak beállítva... aha anyád! mondjuk az sr5-ös hilux 175 ezer-nél még csak kötelezőn volt. A többi még nagyon új. meg van egy kombi 1.1 universal-om is hobbinak na az Istencsászár:D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.03. 20:29:03

@SsPL71: "1, Alacsony vételár,
4, "Magas" felszereltség (Alukerék, légkondi, sok lufi, elektromos bizbaszok, mp3CDaux-hifi, ködlámpák elől hátul, tároló rekeszek, ABS, metálfény, mittudomain)"

Én meg egy olyan terepjárót szeretnék, ami lealázza a Ferrari Enzót a Nürburgringen.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.03. 20:34:02

@Shadowbull: Tudomásom szerint az van, hogy a Fahrzeugauftrag-ba beleírják, hogy Alpina, legyártják a BMW-soron (komplettálják, amennyire lehet), aztán megy Bovensiepen-ékhez, hogy ôk gyurmázzanak rajta tovább.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.03. 20:40:51

Olvasom a népítéleteket, és láss csodát:

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=96157

"Sportos állat meglepetésautó" - és egy 1.5 dízelről van szó...

Csak a legszaftosabb részletek:
"235 Nm nyomaték, egy kis bokamozdulat a gázpedálon, és a többiek sehol. Szenzációs a motor teljesítménye."

"Persze-persze 90. Aztán egy tempóelőzés, a gáz ott marad, észre sem veszed, nincs ellenfél..."

"Nyeszeg itt-ott: ülés, műszerfal; a fényszórómagasság állító motor önálló életet él, időnként hallom a hangját a motortérből"

És a legrosszabb érték is 4 és fél csillag az adatlapon. Hát most erre mit lehet mondani? Készítsetek továbbra ilyen statisztikákat, értelme sok van...

loláb 2009.03.03. 20:46:48

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Én próbáltam ezt az 1.5-ös dízel motort egy rióban kb 3 éve, és tényleg nagyon jól megy.

Nyilván a "Sportos állat meglepetésautó" az túlzás, de egyáltalán nem egy lassú autó. Talán a kategória legjobbja, de ezt nem merem kijelenteni, mert nem vezettem minden kicsi dízelt.

Ati232 2009.03.03. 21:30:29

A top tíz elemzése nagyon egyszerű. Az átlag autótulaj számára a legfontosabb a megbízhatóság és az olcsó fenntartás. Ezekben a japán autók verhetetlenek. :)

Justice RAT 2009.03.03. 21:44:35

A végén a hülyére szavaztam. Mint ahogy a legtöbben is. Kérdésem, mit keresünk még itt. Én már semmit. És ti?

T-boy (törölt) 2009.03.03. 21:46:45

Ati232
Ez addig lehet igaz,amíg nem kell hozzá
/bele/valamit venni.Mivel alkatrészárban
is verhetetlenek a japán kocsik/szerintem/.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.03.03. 22:19:31

@Ati232: nade az első 5-ben nincs is japán...

gyz 2009.03.03. 22:21:56

@Andix: mondjuk a Jazz speciel szerintem is egy rettenetesen jó kocsi, ha eggyel kevesebb gyerekem lenne, biztos Jazzt vennék.

De nem akarom én megbántani a Kia-tulajokat, vagy védeni bármely franciát. Csupán azt állítom, ez a Népítélet egyszerűen csak egy népszerűségi lista.

Egy francia/német/japán/olasz/koreai autó nem lesz se jobb, se rosszabb attól, hogy nálunk általában teljesen leszólják, más országokban meg esetleg kedvelik. Pont ugyanannyiszor fog meghibásodni.

SsPL71 (törölt) 2009.03.04. 08:25:11

@Hrzrasn: Keresgéljél, hátha találsz :D

Motoros III. 2009.03.04. 10:34:42

Lehet, hogy valóban hülyék vagyunk? Egy magyar ember arra szavaz, hogy Mi, Te, Én valóban hülyék vagyunk? Nem értem!
Ezt a kérdést nem kellett volna feltenni, mert csak vitára ad okot.
Melyik a legjobb autó? Döntse el mindenki saját maga. Meggyőződésem, hogy ma a pénz nagyon meghatározó a vélemény kialakításánál.
Akinek nincs pénze új magyar suzukira vagy éppen japán Vitarára az megveszi néhány százezer forintért a német 15 éves F astrát. Azt mondom igaza van, azonban ettől függetlenül nem kellene másokat sértegetni azért mert 10 éves futamidőre vesznek új suzuki swiftet.
Nekem már volt új astrám, golfom, peugeot-om, most toyota corrollám van, természetesen új. Mindegyik kocsimról van véleményem a "népítéletben" megtalálható, igyekeztem elfogulatlan maradni. Hogy miért került a Toyota az első helyre? Talán nem véletlen. Meg kell nézni egy Corolla felszereltségét, kényelmét, eleganciáját, megjelenését. Tudom, közhelynek számít, de a mínőség is .....
Még egy gondolat, a Japán autókat vagy a magyar suzukit nagyon ritkán kell javítani, én nem vagyok meggyőződve arról, hogy az említett autók üzemeltetése (alkatrész) költségesebb lenne mint pl. egy németnek.
Vajon miért van az, hogy a németek is egyre nagyobb számban veszik a Toyotát? Vajon miért van az, hogy a németek nálunk vesznek Toyotát? Ez utóbbira sejtem a választ, : mert olcsóbb, mint náluk.

Motoros III. 2009.03.04. 10:42:41

Elnézést kérek, egy fontos dolog kimaradt, volt két suzuki swiftem is, apámnak egy WagonR+ a feleségem jelenleg másfél éve egy Swift kettes, boldog tulajdonosa, 30.000 kilóméter van a kocsiban, de még csak a kötelező gar. átvizsgálás végett kellett a szervíz kapuját átlépni.

Dassler 2009.03.04. 11:24:17

@T-boy: Csakhogy konkrét példával éljek, mivel nálunk van minden a kcsit tágabb értelemben vett családban: Nekem az accord(2.4i) 5 szervíze alkatrészestül meg mindenestül: 27.000 (huszonhatezervalamennyi, a többit is kerrekítem), 35000, 43000, 39000,42000, ezen kívül volt egy jobb els ajtó zárelektronika 6500-ért, meg egy kupplung 67.000-ért. Így fejben nagyjából 250-260e-ben volt 120e km. Csak kategóriánál maradva a VW Passatnál (1.9 TDI - egyel ezelőtti fajta) az egyel ezelőtti (60k) szervíz - én vittem, csak azért tudom - 140k.
Ettől még egyik sem rossz autó, csak összehasonlításnak.

The Good Boy 2009.03.04. 16:16:42

@Dassler: Ufo civic 20.000.-es szervize 26.000.- HUF, 40.000. szervize 34 000.- HUF.
Cimbi octavia II TDI 30.000.-es szervize 6x.000.- HUF... és még körbe zárt W sem volt a hütőrácsban:)

Mike Patton 2009.08.07. 11:58:37

Mennyi-mennyi komment. Szerintem a lehetőségeihez mérten a Népítélet statisztika nem mutat rossz képet, sőt. Azt meg ne várjuk el a totalcartól, hogy mindenféle komolyabb hónapokig tartó mintaelemzéseket végezzen, meg szűrjön etc.
Szvsz ez az egész statisztika azt is jól mutatja, hogy az átlagpolgárnak mire is van szüksége. Egy átlagautóra, ami megbízható, és elvisz A-ból B-be... A minőségérzet úgy néz ki, hogy nem fontos ismérv a tömeg számára. Mert akkor a német járgányok sokkal előrébb végeznének. Annak meg, hogy itt mindenki sorolja a személyes tapasztalatait, 10, 20, meg 30ezer kilométer utén nem sok értelme van. Nekem volt egy Fiat Bravom vagy 6 év alatt raktam bele 110ezer km-t, és nem sokmindent költöttem rá.(kevesebbet, mint egy japán, vagy németautó tulajdnos), viszont voltak apró bosszantó hibái, amik ugyan nem voltak komolyak, de rontották a komfortérzetemet. Egyszóval ilyen dolog ez a megítélés...

pepipepe 2009.10.05. 12:21:52

@Merida001: Jól nyomod, de nem sokat tudsz az igazi technikákról. A német kocsik nem azért drágák, mert jók, hanem mert alacsony a német technológiai fejlettség, magyarul, túl drágán termelnek. Pl. nem értem, hogy mi kerül egy BMW M3 coupe-ban 23,5 millába, amikor egy tisztességes gázfröccsnél a compi 30-40 litert mutat. Egyébként, kb. 5-8 %-al többet mutat az órája is, mint a valóságos sebesség. A sebváltója szerintem katasztrófa, pl a lükit csak oldalbacsapva veszi. A V8 4 literes moci pedig csak 3000 felett kezd el tisztességesen húzni. A kormány pl. nehezebben jár, mint pl. egy Mazda 626 DiTD-ben, és kanyarból kifelé nem fordul vissza egyenesbe. Az indexkapcsolóban nincs érzésre középső állás, azt vagy eltalálod, vagy átvált a másik irányba, és mindez egy 3 hónapos autónál. A Japánok ezt a minőséget bőven 10 milla alatt kihozzák. Egyébként aki vezetési élményre vágyik, az vegyen motort. Már egy 110-120 LE-s motor is kétszer úgy gyorsul, mint a 4-5 literes benzintemetők.

Petyat 2010.07.17. 03:12:18

"Érdekes, hogy egy olyan egzotikus és drága autóról, mint a Ferrari, 20 ítélet is született, Porsche-verdiktből is megdöbbentően sok, 55 darab van.
Amikor azt mondjuk, a tíz legjobb, ezeket az autókat nem számoljuk, nem is számolhatjuk bele, hiszen nagyon kicsi a rendelkezésünkre álló minta."

Érdekes. Kevés a porsche, tehát nem foglalkozunk vele. Ha már népítélet, talán mindent figyelembe kéne venni. Vicces amúgy, hogy a márkák és a típusok listája köszönőviszonyban sincs egymással.

Bocs, hogy a konkurencia cikkét hozom fel, de ezek a tények, és talán a népítélet is más eredményt hoz, ha nem szelektáltok ki márkákat, csak azért mert kevés van belőle az utcán:

www.origo.hu/auto/20100618-a-porsche-a-legmegbizhatobb-automarka.html

Petyat 2010.07.17. 03:19:45

És még valami. Olvasgattam a népítéleteket, még a vicces Barkas-os irásokat is, csak később vettem észre a népítélet összegző cikkre mutató linket.

Nem akarok belemenni a Német-Japán vitába. Európai vagyok és így Német autó párti, nem titok, ez az előző postomból is kiderül. Viszont a kattintás elött tudtam, hogy a Tolyota nyer, és tudjátok mire gondoltam amikor még az ítéleteket olvastam? Ha japán akkor Subaru Mitsubishi vagy Honda. Nem értem a Toyota miért olyan népszerű... De ez legyen az én bajom.

torokt 2010.10.04. 17:57:31

Ennek a vitának nincs sok értelme,mert ugye mindenki a saját lovát dicséri,+ ciki bevallani,ha félrenyúlt az ember.Ráadásul az autó megbízhatósága emberi tényezőkön is múlik.

Ferenc Csomor 2021.05.31. 07:02:27

Tisztelt Munkatárs, Mivel 4 db Suzukim volt, ill.most is a 2020 Suzuki Ignis hybrid GLX 1.2 van. 56 ezer km eladásakor 1999 es Swift sedán 68 Le GLS-154 ezer km eladáskor 2003 as Ignis 1.3 GL- 64 ezer km 2012 es Swift GLX 1242 cm3 - 54 ezer km 2017 es Ignis GL+1242 m3. Mivel egy seb.váltó 700 Ft os csapágy cserém volt ,ami nem Suzuki gyártmány. 110 ezer km nél az Ignis ben (rossz porvédő miatt) azt kell mondanom, hogy el kell fogadnom az angol listán a 4. legmegbízhatóbb helyet. A Lexus, Toyota, Hyundai után, mivel nem vol magas a futott km em, de 1 db izzót cseréltem az eddigi 4 db autón, meg a kötelező szervizeléseket.
Üdvözlettel Csomor Ferenc
süti beállítások módosítása